wordt ook toegepast op haatbaarden dus waarom ook niet op rechtsextremisten?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:58 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
[..]
Ja, jullie vinden zo'n gedachtenpolitie en censuur wel een goed idee?
Vraag eens aan mensen uit de voormalige DDR hoe fijn dat wel niet was.
Ik denk trouwens dat dit valt onder aanzetten tot moord:
[..]
Om maar iets te noemen......
Want iemand die een paar opmerkingen over zwarte mensen neerpent is gelijk extreemrechts.. okee.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:01 schreef Inspireme het volgende:
[..]
wordt ook toegepast op haatbaarden dus waarom ook niet op rechtsextremisten?
Bestrijding van racisme en discriminatie noem ik geen "censuur". En de makers van de postings mogen gewoon tegen justitie uitleggen waarom het niet onder dat kopje valt. Nothing to see here, move along.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:58 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
[..]
Ja, jullie vinden zo'n gedachtenpolitie en censuur wel een goed idee?
Vraag eens aan mensen uit de voormalige DDR hoe fijn dat wel niet was.
Pls. Dat site nooit bezocht? Ik heb het even over het algemeen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:02 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Want iemand die een paar opmerkingen over zwarte mensen neerpent is gelijk extreemrechts.. okee.
Dit komt niet eens voor de rechter man. Geloof je het zelf? Die heeft wel wat beters te doen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:02 schreef beantherio het volgende:
[..]
Bestrijding van racisme en discriminatie noem ik geen "censuur". En de makers van de postings mogen gewoon tegen justitie uitleggen waarom het niet onder dat kopje valt. Nothing to see here, move along.
Zou nog wel eens onder smaad kunnen vallen..quote:Op donderdag 18 juni 2015 12:05 schreef Inspireme het volgende:
Moet je die tegenreactie van die geblondeerde circus clown eens zien
mongoolquote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:17 schreef BaardaapAd het volgende:
Zou 'oom agent' eigenlijk ook op andere sites rondkijken?
Ik bedoel, er vertrekken 'ethnische medelanders' naar Syrië en zo om fijn met IS mee te strijden, dus het zou wellicht een idee zijn als oom agent daar waar die medelanders digitaal overleggen een kijkje nam?
Oh, wacht ..... dan zou oom agent taalkundig iets breder onderlegd moeten zijn (Arabisch in woord en geschrift) én andere sites / fora moeten weten te vinden dan de bekendere grotere sites / fora.
Hmmmm ..... misschien kan oom agent aan uncle NSA hulp vragen? Uncle NSA heeft tijd over nu dat in Duitsland en Frankrijk niet meer zo makkelijk voor ze te spioneren valt om hun en onze bondgenoten persoonlijk digitaal te begeleiden (in Nederland deden ze dat al nooit, anders hadden ze het steenkolenengels van onze bewindslieden natuurlijk en passant even voor ze verbeterd).
Tja, de politie; die plukt laaghangend fruit (verkeersovertredinkjes). Moeilijkere zaken daar komen ze niet eens aan toe (verkeerscontrole Tour reclamekaravaan).
quote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:05 schreef VromeBroeder het volgende:
[..]
mongool
je moet niet praten over dingen als je er geen verstand van hebt. Er zijn meerdere van die IS-sites uit de lucht gehaald. Omdat jij er toevallig niet van hebt gehoord betekent niet dat het niet gebeurt.
Mensen mogen dan de slimste soort ter wereld zijn maar jezus christus wat zitten er veel onbenullen onder ons.
Ik hoor nog geen argument waarom ik ongelijk zou hebben. Enkel een verkapte "hypocriet"-beschuldiging. En dat soort reacties interpreteer ik als het toegeven van het eigen ongelijk: dan heb je namelijk blijkbaar geen argumenten.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:04 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dit komt niet eens voor de rechter man. Geloof je het zelf? Die heeft wel wat beters te doen.
Maar jij vindt het ook geen probleem dat jij straks voor de rechter komt vanwege die post die ik als vooorbeeld neerzette van jou? Want dat is in juridische zin nog erger, namelijk aanzetten tot geweld.
Ik geef aan dat zo ongeveer alles wat je op internet kwakt wel als strafbaar kan worden aangemerkt.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:10 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik hoor nog geen argument waarom ik ongelijk zou hebben. Enkel een verkapte "hypocriet"-beschuldiging. En dat soort reacties interpreteer ik als het toegeven van het eigen ongelijk: dan heb je namelijk blijkbaar geen argumenten.
Volgens mij valt dat wel mee, maar dat wil natuurlijk niemand (ik ook niet). Maar als mensen het genoemde soort postings gaan maken dan heb ik er weinig medelijden mee.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:28 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik geef aan dat zo ongeveer alles wat je op internet kwakt wel als strafbaar kan worden aangemerkt.
Dat bedoel ik ermee te zeggen. Niet echt een kant waar we heen moeten willen. Het begint hiermee en voor je het weet wordt je van je bed gelicht voor ongeveer niks.
Sinds wanneer is een IP adres juridisch gezien een persoonsgegeven? Een IP adres is een computer/router/netwerk adres. Die berichten kunnen door allerlei mensen geplaatst zijn.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:02 schreef beantherio het volgende:
[..]
Bestrijding van racisme en discriminatie noem ik geen "censuur". En de makers van de postings mogen gewoon tegen justitie uitleggen waarom het niet onder dat kopje valt. Nothing to see here, move along.
Iets met glijdende schaal. Dit is overduidelijk gewoon een proefbalonnetje aangezien de reacties behoorlijk mild zijn en enorm oud.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:40 schreef beantherio het volgende:
[..]
Volgens mij valt dat wel mee, maar dat wil natuurlijk niemand (ik ook niet). Maar als mensen het genoemde soort postings gaan maken dan heb ik er weinig medelijden mee.
Dat is het probleem met dit soort zaken: er wordt zeer selectief onderzoek gedaan, waarmee er veel te veel ruimte is voor het uitvoerend personeel om eigen voorkeuren te volgen, al dan niet politiek gemotiveerd. Dat past niet in een rechtsstaat. (Wel in een bananenrepubliek uiteraard)quote:
quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:36 schreef Glazenmaker het volgende:
De grote vraag is of justitie wat negerslaven gebruikt om het internet af te struinen naar dit soort reacties. Ze hebben zoveel neger dwangerabeiders verzameld in hun gebouwen dat de kkk er jaloers op zou worden.
De reacties zijn in de loop der jaren ook steeds extremer geworden. De algemene opvattingen over wat een normale manier is om met elkaar om te gaan verschuiven ook. Ook dat zijn glijdende schalen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:42 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Iets met glijdende schaal. Dit is overduidelijk gewoon een proefbalonnetje aangezien de reacties behoorlijk mild zijn en enorm oud.
Het past niet in een rechtsstaat om onderzoek te doen naar de eventuele strafbaarheid van een uitspraak?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:42 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Dat is het probleem met dit soort zaken: er wordt zeer selectief onderzoek gedaan, waarmee er veel te veel ruimte is voor het uitvoerend personeel om eigen voorkeuren te volgen, al dan niet politiek gemotiveerd.
Behalve als je als allochtoon roept dat IS een joods complot is,dan mag je geen baan hebben en mag je aan de publieke schandpaal.Volgens dezelfde figuren.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het past niet in een rechtsstaat om onderzoek te doen naar de eventuele strafbaarheid van een uitspraak?
Fok heeft meer mensen die religie tot een ras hebben gebombardeerd dan racisten.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:59 schreef gelly het volgende:
[..]
Behalve als je als allochtoon roept dat IS een joods complot is,dan mag je geen baan hebben en mag je aan de publieke schandpaal.Volgens dezelfde figuren.
Laten we wel zijn,GeenStijl heeft net als FOK! een hoog gehalte aan racisten die, als de policy het zou toestaan, hier dezelfde bagger zouden neerplempen.Waarom zou je ook verwachten dat die enigszins kritisch zijn?
Ik hoor 10 keer liever KKKAASKOP dan dat ik in een politiestaat leef.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:54 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
De reacties zijn in de loop der jaren ook steeds extremer geworden. De algemene opvattingen over wat een normale manier is om met elkaar om te gaan verschuiven ook. Ook dat zijn glijdende schalen.
Als we iedereen op gaan pakken die wel eens iets ongepast of grofs of het internet gepost heeft blijven er weinig over om het justitieel apparaat te betalenquote:
We passen het ook op jou toe.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:01 schreef Inspireme het volgende:
[..]
wordt ook toegepast op haatbaarden dus waarom ook niet op rechtsextremisten?
Grappig dat je de baan die deze mevrouw bekleedde (opzettelijk?) weglaat. Past niet helemaal in je straatje gok ik zo.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:59 schreef gelly het volgende:
[..]
Behalve als je als allochtoon roept dat IS een joods complot is,dan mag je geen baan hebben en mag je aan de publieke schandpaal.Volgens dezelfde figuren.
Het past niet in een rechtsstaat om niet agressieve uitspraken strafbaar te maken.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het past niet in een rechtsstaat om onderzoek te doen naar de eventuele strafbaarheid van een uitspraak?
Omdat jij ongetwijfeld wel eens een uitspraak hebt gedaan die als haatdragend kan worden betiteld. Dan verdien je het dus ook om strafrechtelijk vervolgd te worden. Of gaat dat dan 'opeens' niet meer op?quote:
Wel eens gehoord van bv gelijkheidsbeginsel en opportuniteitsbeginsel? Worden hier allebei geschonden. Dat is passend in een bananenrepubliek, maar niet in een fatsoenlijke rechtsstaat. Blijkbaar geef jij niet zo veel om een rechtsstaat, niet dat dat me verbaast...quote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hoe worden die hier precies geschonden?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 20:18 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Wel eens gehoord van bv gelijkheidsbeginsel en opportuniteitsbeginsel? Worden hier allebei geschonden.
Wat ik bedoel is dat er een groeiende groep mensen lijkt te zijn, die vooral op het internet iedereen aanvallen die het lef heeft om te zeggen dat ie een bepaalde uiting te ver vindt gaan, of onfatsoenlijk of discriminerend vindt. Wie een kritische noot durft te uiten over soms ronduit racistische opmerkingen kan er op rekenen dat ie voor Calimero, racismekaarttrekker, Quinsy-aanhanger of zelfhatende linkse poco wordt uitgemaakt. Ik denk dat het prima is dat zo af en toe eens wordt uitgezocht of opmerkingen die tenminste op het randje zijn, misschien eigenlijk wel over het randje zijn.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 20:07 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik hoor 10 keer liever KKKAASKOP dan dat ik in een politiestaat leef.
Ik kan me geen uitspraak herinneren uit mezelf die racistisch was. In dien het wel blijkt dan verdien ik het ook om strafrechtelijk vervolgd te worden.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 20:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Omdat jij ongetwijfeld wel eens een uitspraak hebt gedaan die als haatdragend kan worden betiteld. Dan verdien je het dus ook om strafrechtelijk vervolgd te worden. Of gaat dat dan 'opeens' niet meer op?
Waarom verdien je het dan?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 20:23 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Ik kan me geen uitspraak herinneren uit mezelf die racistisch was. In dien het wel blijkt dan verdien ik het ook om strafrechtelijk vervolgd te worden.
Ik weet dat je de koning van de domme vragen bent, maar wat denk je zelf dat het doel is van het gelijkheidsbeginsel en het opportuniteitsbeginsel?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 20:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hoe worden die hier precies geschonden?
quote:Op dinsdag 30 juni 2015 20:23 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat er een groeiende groep mensen lijkt te zijn, die vooral op het internet iedereen aanvallen die het lef heeft om te zeggen dat ie een bepaalde uiting te ver vindt gaan, of onfatsoenlijk of discriminerend vindt. Wie een kritische noot durft te uiten over soms ronduit racistische opmerkingen kan er op rekenen dat ie voor Calimero, racismekaarttrekker, Quinsy-aanhanger of zelfhatende linkse poco wordt uitgemaakt. Ik denk dat het prima is dat zo af en toe eens wordt uitgezocht of opmerkingen die tenminste op het randje zijn, misschien eigenlijk wel over het randje zijn.
Met een politiestaat heeft dat niks te maken. Sterker nog: wat je hier ziet is de rechtsstaat in actie. Uiteindelijk is het in Nederland de rechter die een oordeel velt, en niet de politie.
Andersom is dat ook zo, beetje kritiek op kutmarokkaantjes en je zit al in de PVV hoek.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 20:23 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Wie een kritische noot durft te uiten over soms ronduit racistische opmerkingen kan er op rekenen dat ie voor Calimero, racismekaarttrekker, Quinsy-aanhanger of zelfhatende linkse poco wordt uitgemaakt.
Geef gewoon eens antwoord op de vraag.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 20:26 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Ik weet dat je de koning van de domme vragen bent, maar wat denk je zelf dat het doel is van het gelijkheidsbeginsel en het opportuniteitsbeginsel?
quote:Op dinsdag 30 juni 2015 20:18 schreef Quiche_lorraine het volgende:
gelijkheidsbeginsel en opportuniteitsbeginse
En nog een persoonlijke aanval er overheen. Je betoog wordt er niet sterker van.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 20:26 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Ik weet dat je de koning van de domme vragen bent, maar wat denk je zelf dat het doel is van het gelijkheidsbeginsel en het opportuniteitsbeginsel?
Er is inderdaan ook een ander kamp, maar daarmee is het nog niet goed te praten.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 20:28 schreef Specularium het volgende:
[..]
Andersom is dat ook zo, beetje kritiek op kutmarokkaantjes en je zit al in de PVV hoek.
Beide kampen zijn op dit moment op die manier bezig en erg constructief is het niet.
Alles is zwart/wit en eens/oneens geworden lijkt het soms.
Gewoon allebei de kanten relativeren en lekker laten praten. Het hoeft niet goedgepraat te worden, het moet genegeerd worden.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 20:34 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Er is inderdaan ook een ander kamp, maar daarmee is het nog niet goed te praten.
Dat zeg ik ook niet maar het is wel tweerichtingsverkeer.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 20:34 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Er is inderdaan ook een ander kamp, maar daarmee is het nog niet goed te praten.
Ja, dit.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 20:34 schreef ems. het volgende:
[..]
Gewoon allebei de kanten relativeren en lekker laten praten. Het hoeft niet goedgepraat te worden, het moet genegeerd worden.
Kom eens met een fok opmerking die racistisch is.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 20:23 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat er een groeiende groep mensen lijkt te zijn, die vooral op het internet iedereen aanvallen die het lef heeft om te zeggen dat ie een bepaalde uiting te ver vindt gaan, of onfatsoenlijk of discriminerend vindt. Wie een kritische noot durft te uiten over soms ronduit racistische opmerkingen kan er op rekenen dat ie voor Calimero, racismekaarttrekker, Quinsy-aanhanger of zelfhatende linkse poco wordt uitgemaakt. Ik denk dat het prima is dat zo af en toe eens wordt uitgezocht of opmerkingen die tenminste op het randje zijn, misschien eigenlijk wel over het randje zijn.
Met een politiestaat heeft dat niks te maken. Sterker nog: wat je hier ziet is de rechtsstaat in actie. Uiteindelijk is het in Nederland de rechter die een oordeel velt, en niet de politie.
Mm, gaat een beetje om de prioriteit, denk ik.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 20:23 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Er is nogal niet een verschil tussen jarenlang roepen dat iemand tientallen kinderen heeft verkracht en een stereotypen over een groep op het internet zetten in een grap.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 20:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mm, gaat een beetje om de prioriteit, denk ik.
Dat Micha Kat nu een gevangenisstraf heeft gekregen voor smaad en laster, vind ik bijv. wel weer okee.
Ik vind wel meer dingen verwerpelijk, maar ik heb niet de minste intentie om het ooit verboden te laten worden. Waarom zou iets gemeens zeggen over een groep ook maar een klein beetje reden zijn om mensen te gaan vervolgen? Als we dat consequent gaan doen dan is dat wel meteen een oplossing voor het vluchtelingen probleem, aangezien er maar weinig zijn die niet generaal genoeg van een andere club hebben en dat onderling zeggen. Met een strafblad is de kans al een stuk kleiner dat je mag blijven.quote:
Net zo min als de magistratuur waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:13 schreef FritzWepper het volgende:
De bekende, maar immer terechte vraag is dan idd: heeft de politie niets beters te doen?
Aha dus zodra iemand een opmerking maakt dat niet binnen jouw morele kader past moet diegene aangeklaagd worden.quote:
quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:21 schreef Mani89 het volgende:
Kijk anders even op marokko.nl met de zoekterm "joden".
quote:Op maandag 29 juni 2015 @ 15:24 schreef Wulff het volgende:
En direct een nekschot voor iedereen die aangifte doet.
Zijn we direct weer een stapje bij een mooier en beter Nederland!
quote:Op maandag 29 juni 2015 @ 17:37 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ja man, iedereen met een mening die jou niet bevalt vermoorden! Mooi land creër je zo ja![]()
quote:Op dinsdag 30 juni 2015 @ 08:37 schreef Wulff het volgende:
[..]
De tijd van praten en thee drinken zijn we wel voorbij.
Afgelopen met die onzin.
quote:Op dinsdag 30 juni 2015 @ 09:28 schreef Wulff het volgende:
[..]
Ik ben het punt van pappen en nathouden voorbij.
Het is tijd voor actie voordat dit land helemaal naar de verdoemenis is.
Het begint met gekanker op zwarte piet. Daarna gaat men rellen. Wat denk je dat de volgende stap is?
Wat voegt dit klaagvolk toe aan de maatschappij?! Helemaal niks! Toevallig hebben we ook een gigantisch overschot aan mensen. Opruimen dus die handel.
quote:Op dinsdag 30 juni 2015 @ 09:41 schreef Wulff het volgende:
[..]
Landverraders zoals jij mogen ook direct opgeruimt worden.
Als we nog een leuk en mooi Europa/Nederland willen overhouden moet er NU ingegrepen worden.
En ja dit gaat heel drastisch en onplezierig zijn.
quote:Op dinsdag 30 juni 2015 @ 09:50 schreef Wulff het volgende:
[..]
Ik sta 100% achter wat ik zeg.
Als we in stand willen houden wat nu hebben zal er met zeer harde hand opgetreden moeten worden.
Anders is het binnen 50 jaar afgelopen met de welvaart hier. Kijk maar eens naar Engeland of Zweden. Hetzelfde staat ons te wachten.
Het domme persoonlijke gehak op elkaar zorgt in ieder geval wel voor een sfeer waarin het erg onaantrekkelijk is om je met een inhoudelijke en genuanceerde mening in de discussie te mengen. Ik probeer het nog heel af en toe maar de dag dat ik zo mijn buik vol heb van het gezuig, getreiter en het op de persoon spelen dat ik NWS de rug toe keer is dichtbij. En daar schaar ik ook het 'calimero', 'weg-met-ons', 'zelfhatende linkse pocos' en 'domrechtse PVV tokkie' geroep onder.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 20:35 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet maar het is wel tweerichtingsverkeer.
Kijk maar hoe de Zwarte Piet discussie volledig uit de klauwen is gelopen.
Lang leve de multiculti.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 20:28 schreef Specularium het volgende:
[..]
Andersom is dat ook zo, beetje kritiek op kutmarokkaantjes en je zit al in de PVV hoek.
Beide kampen zijn op dit moment op die manier bezig en erg constructief is het niet.
Alles is zwart/wit en eens/oneens geworden lijkt het soms.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |