abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 juni 2015 @ 19:04:51 #126
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_153958825
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 19:02 schreef beantherio het volgende:

[..]

Bestrijding van racisme en discriminatie noem ik geen "censuur". En de makers van de postings mogen gewoon tegen justitie uitleggen waarom het niet onder dat kopje valt. Nothing to see here, move along.
Dit komt niet eens voor de rechter man. Geloof je het zelf? Die heeft wel wat beters te doen.

Maar jij vindt het ook geen probleem dat jij straks voor de rechter komt vanwege die post die ik als vooorbeeld neerzette van jou? Want dat is in juridische zin nog erger, namelijk aanzetten tot geweld.

En dit:

quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2015 12:05 schreef Inspireme het volgende:
Moet je die tegenreactie van die geblondeerde circus clown eens zien
Zou nog wel eens onder smaad kunnen vallen..

Zó zwaar zijn we dus gezonken in dit land. Als dit echt voor de rechter komt kan je maar beter niks meer zeggen straks.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_153958863
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 14:17 schreef BaardaapAd het volgende:
Zou 'oom agent' eigenlijk ook op andere sites rondkijken?

Ik bedoel, er vertrekken 'ethnische medelanders' naar Syrië en zo om fijn met IS mee te strijden, dus het zou wellicht een idee zijn als oom agent daar waar die medelanders digitaal overleggen een kijkje nam?

Oh, wacht ..... dan zou oom agent taalkundig iets breder onderlegd moeten zijn (Arabisch in woord en geschrift) én andere sites / fora moeten weten te vinden dan de bekendere grotere sites / fora.

Hmmmm ..... misschien kan oom agent aan uncle NSA hulp vragen? Uncle NSA heeft tijd over nu dat in Duitsland en Frankrijk niet meer zo makkelijk voor ze te spioneren valt om hun en onze bondgenoten persoonlijk digitaal te begeleiden (in Nederland deden ze dat al nooit, anders hadden ze het steenkolenengels van onze bewindslieden natuurlijk en passant even voor ze verbeterd).

Tja, de politie; die plukt laaghangend fruit (verkeersovertredinkjes). Moeilijkere zaken daar komen ze niet eens aan toe (verkeerscontrole Tour reclamekaravaan).
mongool :')

je moet niet praten over dingen als je er geen verstand van hebt. Er zijn meerdere van die IS-sites uit de lucht gehaald. Omdat jij er toevallig niet van hebt gehoord betekent niet dat het niet gebeurt.

Mensen mogen dan de slimste soort ter wereld zijn maar jezus christus wat zitten er veel onbenullen onder ons.
Broederliefde.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 19:06:51 #128
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_153958902
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 19:05 schreef VromeBroeder het volgende:

[..]

mongool :')

je moet niet praten over dingen als je er geen verstand van hebt. Er zijn meerdere van die IS-sites uit de lucht gehaald. Omdat jij er toevallig niet van hebt gehoord betekent niet dat het niet gebeurt.

Mensen mogen dan de slimste soort ter wereld zijn maar jezus christus wat zitten er veel onbenullen onder ons.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 30 juni 2015 @ 19:10:52 #129
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_153959008
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 19:04 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Dit komt niet eens voor de rechter man. Geloof je het zelf? Die heeft wel wat beters te doen.

Maar jij vindt het ook geen probleem dat jij straks voor de rechter komt vanwege die post die ik als vooorbeeld neerzette van jou? Want dat is in juridische zin nog erger, namelijk aanzetten tot geweld.
Ik hoor nog geen argument waarom ik ongelijk zou hebben. Enkel een verkapte "hypocriet"-beschuldiging. En dat soort reacties interpreteer ik als het toegeven van het eigen ongelijk: dan heb je namelijk blijkbaar geen argumenten.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 19:28:20 #130
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_153959432
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 19:10 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik hoor nog geen argument waarom ik ongelijk zou hebben. Enkel een verkapte "hypocriet"-beschuldiging. En dat soort reacties interpreteer ik als het toegeven van het eigen ongelijk: dan heb je namelijk blijkbaar geen argumenten.
Ik geef aan dat zo ongeveer alles wat je op internet kwakt wel als strafbaar kan worden aangemerkt.
Dat bedoel ik ermee te zeggen. Niet echt een kant waar we heen moeten willen. Het begint hiermee en voor je het weet wordt je van je bed gelicht voor ongeveer niks.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 19:40:37 #131
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_153959683
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 19:28 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik geef aan dat zo ongeveer alles wat je op internet kwakt wel als strafbaar kan worden aangemerkt.
Dat bedoel ik ermee te zeggen. Niet echt een kant waar we heen moeten willen. Het begint hiermee en voor je het weet wordt je van je bed gelicht voor ongeveer niks.
Volgens mij valt dat wel mee, maar dat wil natuurlijk niemand (ik ook niet). Maar als mensen het genoemde soort postings gaan maken dan heb ik er weinig medelijden mee.
pi_153959712
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 19:02 schreef beantherio het volgende:

[..]

Bestrijding van racisme en discriminatie noem ik geen "censuur". En de makers van de postings mogen gewoon tegen justitie uitleggen waarom het niet onder dat kopje valt. Nothing to see here, move along.
Sinds wanneer is een IP adres juridisch gezien een persoonsgegeven? Een IP adres is een computer/router/netwerk adres. Die berichten kunnen door allerlei mensen geplaatst zijn.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 19:42:17 #133
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_153959728
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 19:40 schreef beantherio het volgende:

[..]

Volgens mij valt dat wel mee, maar dat wil natuurlijk niemand (ik ook niet). Maar als mensen het genoemde soort postings gaan maken dan heb ik er weinig medelijden mee.
Iets met glijdende schaal. Dit is overduidelijk gewoon een proefbalonnetje aangezien de reacties behoorlijk mild zijn en enorm oud.
pi_153959737
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 14:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ooooh, een onderzoek!
Dat is het probleem met dit soort zaken: er wordt zeer selectief onderzoek gedaan, waarmee er veel te veel ruimte is voor het uitvoerend personeel om eigen voorkeuren te volgen, al dan niet politiek gemotiveerd. Dat past niet in een rechtsstaat. (Wel in een bananenrepubliek uiteraard)
pi_153959825
Nou Danny, je zult het nog druk krijgen
pi_153959878
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 14:36 schreef Glazenmaker het volgende:
De grote vraag is of justitie wat negerslaven gebruikt om het internet af te struinen naar dit soort reacties. Ze hebben zoveel neger dwangerabeiders verzameld in hun gebouwen dat de kkk er jaloers op zou worden.
:D _O-
pi_153960049
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 19:42 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Iets met glijdende schaal. Dit is overduidelijk gewoon een proefbalonnetje aangezien de reacties behoorlijk mild zijn en enorm oud.

De reacties zijn in de loop der jaren ook steeds extremer geworden. De algemene opvattingen over wat een normale manier is om met elkaar om te gaan verschuiven ook. Ook dat zijn glijdende schalen.
pi_153960086
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 19:42 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Dat is het probleem met dit soort zaken: er wordt zeer selectief onderzoek gedaan, waarmee er veel te veel ruimte is voor het uitvoerend personeel om eigen voorkeuren te volgen, al dan niet politiek gemotiveerd.
Het past niet in een rechtsstaat om onderzoek te doen naar de eventuele strafbaarheid van een uitspraak?
pi_153960189
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 19:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het past niet in een rechtsstaat om onderzoek te doen naar de eventuele strafbaarheid van een uitspraak?
Behalve als je als allochtoon roept dat IS een joods complot is,dan mag je geen baan hebben en mag je aan de publieke schandpaal.Volgens dezelfde figuren.

Laten we wel zijn,GeenStijl heeft net als FOK! een hoog gehalte aan racisten die, als de policy het zou toestaan, hier dezelfde bagger zouden neerplempen.Waarom zou je ook verwachten dat die enigszins kritisch zijn?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2015 20:01:35 ]
pi_153960197

[ Bericht 50% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2015 20:01:13 ]
pi_153960212
dubbel
pi_153960278
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 19:59 schreef gelly het volgende:

[..]

Behalve als je als allochtoon roept dat IS een joods complot is,dan mag je geen baan hebben en mag je aan de publieke schandpaal.Volgens dezelfde figuren.

Laten we wel zijn,GeenStijl heeft net als FOK! een hoog gehalte aan racisten die, als de policy het zou toestaan, hier dezelfde bagger zouden neerplempen.Waarom zou je ook verwachten dat die enigszins kritisch zijn?
Fok heeft meer mensen die religie tot een ras hebben gebombardeerd dan racisten.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 20:07:39 #143
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_153960405
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 19:54 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

De reacties zijn in de loop der jaren ook steeds extremer geworden. De algemene opvattingen over wat een normale manier is om met elkaar om te gaan verschuiven ook. Ook dat zijn glijdende schalen.
Ik hoor 10 keer liever KKKAASKOP dan dat ik in een politiestaat leef.
pi_153960420
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 14:29 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja,dus? Die worden ook aangepakt.
Als we iedereen op gaan pakken die wel eens iets ongepast of grofs of het internet gepost heeft blijven er weinig over om het justitieel apparaat te betalen
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_153960439
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 19:01 schreef Inspireme het volgende:

[..]

wordt ook toegepast op haatbaarden dus waarom ook niet op rechtsextremisten?
We passen het ook op jou toe.
pi_153960495
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 19:59 schreef gelly het volgende:

[..]

Grappig dat je de baan die deze mevrouw bekleedde (opzettelijk?) weglaat. Past niet helemaal in je straatje gok ik zo.
pi_153960507
quote:

[..]

Het past niet in een rechtsstaat om niet agressieve uitspraken strafbaar te maken.
pi_153960640
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 20:08 schreef Scorpie het volgende:

[..]

We passen het ook op jou toe.
Waarom?
pi_153960689
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 20:15 schreef Inspireme het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat jij ongetwijfeld wel eens een uitspraak hebt gedaan die als haatdragend kan worden betiteld. Dan verdien je het dus ook om strafrechtelijk vervolgd te worden. Of gaat dat dan 'opeens' niet meer op?
pi_153960700
quote:

[..]

Wel eens gehoord van bv gelijkheidsbeginsel en opportuniteitsbeginsel? Worden hier allebei geschonden. Dat is passend in een bananenrepubliek, maar niet in een fatsoenlijke rechtsstaat. Blijkbaar geef jij niet zo veel om een rechtsstaat, niet dat dat me verbaast...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')