Waar. Helemaal gelijk. Rationeel niets tegen in te brengen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:11 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
En waar staat beschreven of wat is er uit onderzoek gebleken wat er voor het hele incident is gebeurd, en waarom?
Onderzoek is nog niet eens afgerond of zelfs gestart en mensen gaan al rellen. De idioterie ten top dit! Echt walgelijk
Wat is dat nou?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:16 schreef LTVDK het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Knokploegje is gearriveerd
Het bevalt me prima omdat ik niet woon in een pauperbuurt met een overschot aan kansloze allochtonen, groepen slecht geïntegreerde mensen, notoire relschoppers en ander tuig dat voortdurend de buurt onveilig maakt.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het bevalt je prima omdat het hier geen politiestaat is, ja.
Ik vind dit wel behoorlijk idioot eerlijk gezegd. Ik kan de logica ook niet begrijpen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:16 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Waar. Helemaal gelijk. Rationeel niets tegen in te brengen.
Maar niet onbegrijpelijk dat ze dan toch zo reageren. Dit soort jochies heeft de politie dit al vaker zien doen, in situaties waarbij de politie hun boekje te buiten ging, maar dan gelijk zonder dodelijke afloop. Voor hun is de conclusie dat dit nu weer het geval is snel en makkelijk getrokken. En logisch ook.
Door dat soort gedrag van politie te tolereren in het verleden, schept je nu het idee dat dit nu ook wel politie geweest zal zijn die over de scheef gaat. Ik vind het niet heel raar dat dat soort frustraties zich nu zo ontladen.
twitter:johnvandertol twitterde op dinsdag 30-06-2015 om 00:15:28Er komt nog meer ME bij om de relschoppers weg te krijgen #mitch #denhaag #aruba http://t.co/ZKjDnrFG7L reageer retweet
Ah, de adrenalinekick van betogen tegen de flikken.quote:
quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:16 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Maar niet onbegrijpelijk dat ze dan toch zo reageren. Dit soort jochies heeft de politie dit al vaker zien doen, in situaties waarbij de politie hun boekje te buiten ging, maar dan gelijk zonder dodelijke afloop. Voor hun is de conclusie dat dit nu weer het geval is snel en makkelijk getrokken. En logisch ook.
Door dat soort gedrag van politie te tolereren in het verleden, schept je nu het idee dat dit nu ook wel politie geweest zal zijn die over de scheef gaat. Ik vind het niet heel raar dat dat soort frustraties zich nu zo ontladen.
Dat dus!quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik vind dit wel behoorlijk idioot eerlijk gezegd. Ik kan de logica ook niet begrijpen.
Ik wens je een chocobom toe.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:18 schreef Yasmin23 het volgende:
Anders wensen we mensen geen bommen toe ofzo.
Je bent weer flink aan het overdrijven. Maar noem eens een aantal landen waar het aantal rellen tot 0 is gereduceerd omdat de politie met scherp schiet tijdens rellen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het bevalt me prima omdat ik niet woon in een pauperbuurt met een overschot aan kansloze allochtonen, groepen slecht geïntegreerde mensen, notoire relschoppers en ander tuig dat voortdurend de buurt onveilig maakt.
Ik hoef maar een kilometer verderop te gaan wonen en ik zou al in een veel slechtere buurt zitten. Je zult er maar wonen, in zo'n buurt waar je bij vlagen nauwelijks nog veilig over straat kunt. Dan zou ik maar wat graag willen dat de politie eens krachtig orde op zaken stelt.
twitter:frank_deut twitterde op dinsdag 30-06-2015 om 00:18:47Zodadelijk op @omroepwest 89.3 fm een update over de rellen in #denhaag #mitch reageer retweet
De politie moet met gepast geweld op kunnen treden. Dat is iets anders dan iemand neerschieten die een steen gooit naar mannen met allerlei body armor. Wordt het echt levensbedreigend voor een of meerdere agenten, dan mag er ook gepast worden gereageerd. Wat is daar mis mee?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:13 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zou misschien bang zijn als ik in die buurt woonde en dit circus zich vlak voor mijn deur zag voltrekken. Ik zou misschien bang zijn als ik zie dat een stel idioten pallets in de fik steekt, vlak onder mijn woning.
Maar ik woon ruim 150 kilometer verderop, godzijdank niet in die kutbuurt. Ik geef - nogmaals - gewoon mijn mening over het onderwerp, namelijk dat de politie krachtiger moet (kunnen) optreden in dit soort gevallen. Deze demonstranten waren bewust op rellen uit en weten van geen ophouden; pak ze hard aan.
Wel slicke auto'squote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:16 schreef LTVDK het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Edit: wel lullig die 020 Politie op de 2e foto
Was is idioot aan:quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik vind dit wel behoorlijk idioot eerlijk gezegd. Ik kan de logica ook niet begrijpen.
Ik woon wel in zo'n wijk. Nou vooruit, aan het randje ervan. Ik denk niet dat mijn veiligheidsgevoel echt gaat stijgen als er op iedere straathoek een agent met een doorgeladen pistool staat te wachten om potentiële relschoppers af te knallen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het bevalt me prima omdat ik niet woon in een pauperbuurt met een overschot aan kansloze allochtonen, groepen slecht geïntegreerde mensen, notoire relschoppers en ander tuig dat voortdurend de buurt onveilig maakt.
Ik hoef maar een kilometer verderop te gaan wonen en ik zou al in een veel slechtere buurt zitten. Je zult er maar wonen, in zo'n buurt waar je bij vlagen nauwelijks nog veilig over straat kunt. Dan zou ik maar wat graag willen dat de politie eens krachtig orde op zaken stelt.
Dit dus.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:21 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
De politie moet met gepast geweld op kunnen treden. Dat is iets anders dan iemand neerschieten die een steen gooit naar mannen met allerlei body armor. Wordt het echt levensbedreigend voor een of meerdere agenten, dan mag er ook gepast worden gereageerd. Wat is daar mis mee?
Plus: onderzoek van de politie wordt niet geloofd, helemaal na dat foute persberichtquote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:16 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ik ben niet flink aan het overdrijven. Slechts een kilometer hier vandaan ligt de slechtste wijk van de stad waarin ik woon. Een plek waar overdag de kogels rond vlogen, niet eens zo lang geleden.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je bent weer flink aan het overdrijven. Maar noem eens een aantal landen waar het aantal rellen tot 0 is gereduceerd omdat de politie met scherp schiet tijdens rellen.
Dit ja.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:19 schreef KoosVogels het volgende:
Elfletterig, niemand hier is tegen het gebruik van geweld tegen de relschoppers.
Waar het om ging, was dat jij pleitte voor het schieten met scherp. En dat is niet wat de politie bedoelt wanneer die dreigt met 'geweld gebruiken'.
Je overwinningsbuiging sloeg dan ook als een lul op een drumstel.
Tijdje terug in Parijs geweest waar dat soort figuren met een MP5 over straat wandelen. Ging ik me ook niet echt veilig door voelen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik woon wel in zo'n wijk. Nou vooruit, aan het randje ervan. Ik denk niet dat mijn veiligheidsgevoel echt gaat stijgen als er op iedere straathoek een agent met een doorgeladen pistool staat te wachten om potentiële relschoppers af te knallen.
Zoals in fijne landen als Rusland, Turkije, Egypte, China en Iranquote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:22 schreef Elfletterig het volgende:
In elk land komen rellen voor. Het is zaak dat de politie op zulke momenten krachtig optreedt en laat zien wie de baas is.
Bah.quote:
twitter:Repelsteel16 twitterde op dinsdag 30-06-2015 om 00:16:47Geen blanke te bekennen..ja de politie...#mitch niks ado-supporters #nos reageer retweet
En ook misschien nog wel terecht. Zie zaak Michael Koomen. Gedegen journalistiek onderzoek toont aan dat politie wel degelijk schuldig is aan moord/doodslag. Agent ontspringt toch de dans.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:22 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Plus: onderzoek van de politie wordt niet geloofd, helemaal na dat foute persbericht
Vijf zinloze vergelijkingen, omdat dat allemaal landen zijn waar geen democratie bestaat en waar de politie een direct verlengstuk is van de politieke machthebbers.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:23 schreef Casiotone het volgende:
[..]
Zoals in fijne landen als Rusland, Turkije, Egypte, China en Iran
Leuk man zware verwondingen haha lolquote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:24 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Bah.
Ik had liever gezien dat er een relschopper onder een paard kwam.
Als het aan jou ligt vliegen er nog veel meer kogels rond in diverse steden.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ben niet flink aan het overdrijven. Slechts een kilometer hier vandaan ligt de slechtste wijk van de stad waarin ik woon. Een plek waar overdag de kogels rond vlogen, niet eens zo lang geleden.
Je woont in Nederland goed zolang je in een relatief goede wijk woont. Maar als je de pech hebt dat je in zo'n pauperwijk zit, heb je het een stuk minder goed getroffen.
In elk land komen rellen voor. Het is zaak dat de politie op zulke momenten krachtig optreedt en laat zien wie de baas is.
Ik woon toevallig hier in de buurt. Dat je niet veilig over straat kunt slaat nergens op en is behoorlijk gechargeerd.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ben niet flink aan het overdrijven. Slechts een kilometer hier vandaan ligt de slechtste wijk van de stad waarin ik woon. Een plek waar overdag de kogels rond vlogen, niet eens zo lang geleden.
Je woont in Nederland goed zolang je in een relatief goede wijk woont. Maar als je de pech hebt dat je in zo'n pauperwijk zit, heb je het een stuk minder goed getroffen.
Waar baseer je dan de kolder op dat krachtige statements zorgen voor minder rellen?quote:In elk land komen rellen voor. Het is zaak dat de politie op zulke momenten krachtig optreedt en laat zien wie de baas is.
Dat is de politie per definitiequote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Vijf zinloze vergelijkingen, omdat dat allemaal landen zijn waar geen democratie bestaat en waar de politie een direct verlengstuk is van de politieke machthebbers.
Dat risico neem je wel natuurlijk. Politie doet gewoon zijn werk (en dat paard ook).quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:25 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Leuk man zware verwondingen haha lol
Zo zijn er wel meer voorbeelden. Ik heb iig meestal argwaan naar politieonderzoekquote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:24 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
En ook misschien nog wel terecht. Zie zaak Michael Koomen. Gedegen journalistiek onderzoek toont aan dat politie weg degelijk schuldig is aan moord/doodslag. Agent ontspringt toch de dans.
Niet goed voor het vertrouwen in eerlijke rechtspraak zodra het op politie aankomt.
De politie neemt het risico ook.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:25 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Dat risico neem je wel natuurlijk. Politie doet gewoon zijn werk (en dat paard ook).
Dan doe je daar wat aan middels de geijkte wegen. NIet via eigen geweld, want daarmee laat je zien dat het politiegeweld te verantwoorden is.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:24 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
En ook misschien nog wel terecht. Zie zaak Michael Koomen. Gedegen journalistiek onderzoek toont aan dat politie wel degelijk schuldig is aan moord/doodslag. Agent ontspringt toch de dans.
Niet goed voor het vertrouwen in eerlijke rechtspraak zodra het op politie aankomt.
quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:26 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
De politie neemt het risico ook.
Dat valt wel mee.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:21 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Was is idioot aan:
Politie misdraagt zich al jaren.
quote:Mensen zijn gefrustreerd.
Dat is niet bewezen.quote:Politie dood man.
Tja, gebrek aan intellect.quote:We gaan niet wachten op onderzoeken, we trekken zelf wel de conclusie dat het nu ook weer het geval is.
Ik niet echt. Vooral die laatste stap niet, die komt voort uit een minderwaardigheidscomplex ofzo?quote:Ik vind het een logische optelsom.
Ik doe het beide niet.quote:Ik rechtvaardig het niet, ik snap het wel.
En toen bleek dat de man een hartaanval kreeg door drugs. Zit je dan met je rotte appels.quote:Ik snap ook dat je dit blijft krijgen als je ook niet de rotte appels bij politie opruimt.
Buitenproportioneel politiegeweld zorgt juist voor meer anti-autoriteitsgevoelens. En Elf wil dat dan om de een of andere onnavolgbare reden nog even versterken...quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:25 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Als het aan jou ligt vliegen er nog veel meer kogels rond in diverse steden.
Denk daar maar eens over na.
Je gunt de relschoppers zware verwondingen omdat hij het risico neemtquote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:27 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor redenatie.
Ze denkt ook nadat ze gevallen is wegwezen hier voordat ik gelyncht wordtquote:
Echt, kunnen ze die mongool niet preventief in een gesticht knikkeren?twitter:ArnoudvDoorn twitterde op dinsdag 30-06-2015 om 00:16:37Gaat helemaal los nu in #Schilderswijk. Winkelruiten sneuvelen, branden worden gesticht. Massaal inzet ME. Mensen zijn het zat. #moslimhaat reageer retweet
misschien bij de mensen die rellen, maar bij de mensen waar de rellen nu voor hun huis zien gebeuren, die zijn maar wat blij als het met stevig optreden de rellen in de kiem gesmoord worden.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:27 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Buitenproportioneel politiegeweld zorgt juist voor meer anti-autoriteitsgevoelens. En Elf wil dat dan om de een of andere onnavolgbare reden nog even versterken...
Dat valt voor de politie niet mee. Er zijn al meerdere mensen slachtoffer geworden van agenten die in arrestanten verblijven hun boekje te buiten gingen. En op straat is ook al e.e.a. voorgevallen.quote:
Gekaapt worden door Arnoud van Doornquote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:28 schreef Elfletterig het volgende:
De lokale dorpsgek doet ook nog een duit in het zakje:Echt, kunnen ze die mongool niet preventief in een gesticht knikkeren?twitter:ArnoudvDoorn twitterde op dinsdag 30-06-2015 om 00:16:37Gaat helemaal los nu in #Schilderswijk. Winkelruiten sneuvelen, branden worden gesticht. Massaal inzet ME. Mensen zijn het zat. #moslimhaat reageer retweet
Omdat er daar veel van zijn in die buurtquote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:28 schreef Infection het volgende:
Waarom zijn het eigenlijk allemaal Marokkanen die staan te rellen? Het ging toch om een Arubaan?
Zie de 'wijze woorden' van Arnoud van Doorn hierboven. Het gaat allemaal om moslimhaat. Als de politie de openbare orde probeert te herstellen na gewelddadige rellen, dan is dat "moslimhaat"...quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:28 schreef Infection het volgende:
Waarom zijn het eigenlijk allemaal Marokkanen die staan te rellen? Het ging toch om een Arubaan?
Ik hoor graag wat cijfers om me te overtuigen dat het hier niet gaat om incidenten.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat valt voor de politie niet mee. Er zijn al meerdere mensen slachtoffer geworden van agenten die in arrestanten verblijven hun boekje te buiten gingen. En op straat is ook al e.e.a. voorgevallen.
Als de politie daar flink gaat huishouden wordt de schade er niet minder om.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:28 schreef Bensel het volgende:
[..]
misschien bij de mensen die rellen, maar bij de mensen waar de rellen nu voor hun huis zien gebeuren, die zijn maar wat blij als het met stevig optreden de rellen in de kiem gesmoord worden.
Mwah. Ik weiger dat maar te geloven. Al is het voor mijn eigen gemoedsrust.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:25 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Zo zijn er wel meer voorbeelden. Ik heb iig meestal argwaan naar politieonderzoek
Incidentjes dus.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat valt voor de politie niet mee. Er zijn al meerdere mensen slachtoffer geworden van agenten die in arrestanten verblijven hun boekje te buiten gingen. En op straat is ook al e.e.a. voorgevallen.
hele simpele oplossing: niet gearresteerd worden. Geef je geen aanleiding, zal de politie je ook niet arresteren, en loop je ook geen risico hierin. En echt, het Nederlands politieapparaat is echt de meest zorgvuldige en over het algemeen vriendelijkst van de wereld. In andere landen ligt het aantal incidenten met arrestanten nog veel hoger.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Paard hang nu aan het spit bij Shoarma Abdelrahimquote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:28 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:
[..]
Ze denkt ook nadat ze gevallen is wegwezen hier voordat ik gelyncht wordt![]()
Paard is nog zoek, schijnt.
Btw die ene gozer die zichzelf min of meer vastloopt(zal wel weggekomen zijn though).
dat is wel heel ver zoeken om hier #moslimhaat bij te trekkenquote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:28 schreef Elfletterig het volgende:
De lokale dorpsgek doet ook nog een duit in het zakje:Echt, kunnen ze die mongool niet preventief in een gesticht knikkeren?twitter:ArnoudvDoorn twitterde op dinsdag 30-06-2015 om 00:16:37Gaat helemaal los nu in #Schilderswijk. Winkelruiten sneuvelen, branden worden gesticht. Massaal inzet ME. Mensen zijn het zat. #moslimhaat reageer retweet
Zo'n duur paard kunnen ze heul niet betalen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:31 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Paard hang nu aan het spit bij Shoarma Abdelrahim
Ik denk niet dat de politie sec kijkt naar de eventuele schade om ingrijpen wel of niet te rechtvaardigen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als de politie daar flink gaat huishouden wordt de schade er niet minder om.
http://www.omroepwest.nl/(...)ld-tegen-allochtonenquote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik hoor graag wat cijfers om me te overtuigen dat het hier niet gaat om incidenten.
mooi, ik neem aan dat deze jongeaap morgennacht van z'n bed gelicht wordt.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:29 schreef LTVDK het volgende:
[ afbeelding ]
Meer foto's: http://regio.tpo.nl/2015/(...)d&utm_medium=twitter
Dat was ook niet het punt, Sherlock.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de politie sec kijkt naar de eventuele schade om ingrijpen wel of niet te rechtvaardigen.
Je ziet de gebruikelijke scheidslijnen op Twitter alweer opduiken. Alle figuren met Turkse en Marokkaanse namen die het roerend eens zijn met Van Doorn en met de relschoppers en de cynische reacties van autochtone Nederlanders hierop.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gekaapt worden door Arnoud van Doorndan heb je het slecht hoor als demonstratie zijnde.
Hoe wil je daar cijfers van krijgen. Het lastige aan dit soort gevallen is dat zaken moeilijk zijn vast te stellen. Ik ken wel mensen in mijn omgeving die beweren goed in elkaar gehoekt te zijn zonder goede reden en zo vele anderen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik hoor graag wat cijfers om me te overtuigen dat het hier niet gaat om incidenten.
alleen mis ik dan wel de live beeldenquote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:32 schreef J0kkebr0k het volgende:
Hey, maar mensen.... dit is wel een...
[ afbeelding ]
Momentje
Ongezonde stoelgang heeft die knulquote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:29 schreef LTVDK het volgende:
[ afbeelding ]
Meer foto's: http://regio.tpo.nl/2015/(...)d&utm_medium=twitter
Afgelopen april: http://www.joop.nl/opinie(...)n_de_haagse_politie/quote:
Dit inderdaad. Valt wel weer een beetje tegen...quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:33 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
alleen mis ik dan wel de live beelden
Stream gespotquote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:32 schreef J0kkebr0k het volgende:
Hey, maar mensen.... dit is wel een...
[ afbeelding ]
Momentje
Agenten die in de schilderswijk hun werk doen worden ook continu getreiterd en weet ik wat nog meer. Het is een wisselwerking.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:30 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Mwah. Ik weiger dat maar te geloven. Al is het voor mijn eigen gemoedsrust.
Ik weet wel dat er al jaren signalen zijn, ook in de media, ook in de politiek, dat de politie in Den Haag racistisch en nodeloos agressief is.
En dat elk intern onderzoek steeds opnieuw uitwijst dat er niets aan de hand is. Terwijl ik persoonlijk heb ervaren dat het wel degelijk aan de orde is. En dat zelfs agenten uit het korps bevestigen het.
Ze maken het me wel moeilijk om naief te zijn.
Of er dodelijk geweld is gebruikt is helemaal niet duidelijk. Dat de man bewusteloos was voordat ze hem vervoerde wel. Dat dat al minstens een aantal minuten was en ze zijn hartslag nakeken, meerdere keren zelfs, ook. Dat ze geen enkele eerste hulp hebben verleend noch hulp hebben ingeroepen ook. Dat ze hierover gelogen hebben staat ook al vast.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:18 schreef 11en30 het volgende:
Waar kun je zien dat die gast doodgeslagen wordt? Ik zie alleen dat ze hem met een paar agentjes rustig in bedwang houden en handboeien om doen? Die wurggreep zal wel precies goed gezeten hebben maar dan ben je nog niet zomaar dood ook al ga je out.
Nee, helaas. Dit topic en Twitter samen zorgen toch wel voor overmatig popcorn gebruik bij mij.quote:
Bij dit onderwerp is gewoon nooit hard bewijs voor politiemisbruik (behalve camerabeelden die overigens vaak weer goed gepraat worden door propolitie mensen). Er is niet zoiets als 'cijfers' laat staan dat racisme onder agenten ook maar enigszins te bewijzen isquote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:33 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Afgelopen april: http://www.joop.nl/opinie(...)n_de_haagse_politie/
Nee joh, dat bestaat niet.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:33 schreef Hoplahopla het volgende:
Misschien plegen allochtonen gewoon meer misdrijven?
Drie oud-agenten en vijf slachtoffers in ongeveer tien jaar tijd, waarvan een hoop getuigeverklaringen zijn zonder direct bewijsmateriaal waarbij hun eigen rol onderbelicht blijft en geen wederhoor is toegepast. Tsja. Misschien zit er een kern van waarheid in, maar de structurele misdragingen van de politie lees ik er niet in.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
http://www.omroepwest.nl/(...)ld-tegen-allochtonen
Artikeltje 5 dit.quote:
Tuurlijk.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:34 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Agenten die in de schilderswijk hun werk doen worden ook continu getreiterd en weet ik wat nog meer. Het is een wisselwerking.
Cijfers? Door aangiftes van mensen bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:33 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Hoe wil je daar cijfers van krijgen. Het lastige aan dit soort gevallen is dat zaken moeilijk zijn vast te stellen. Ik ken wel mensen in mijn omgeving die beweren goed in elkaar gehoekt te zijn zonder goede reden en zo vele anderen.
Dit zijn 5 slachtoffers die naar de krant zijn gestapt. Er zijn aanzienlijk meer slachtoffers maar een gedegen intern onderzoek blijft uit. Zoals gezegd: het stinkt daar aan alle kanten. Er wordt met bewijsmateriaal geknoeid, slachtoffers worden geïntimideerd en agenten dekken elkaars rug.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Drie oud-agenten en vijf slachtoffers in ongeveer tien jaar tijd, waarvan een hoop getuigeverklaringen zijn zonder direct bewijsmateriaal waarbij hun eigen rol onderbelicht blijft en geen wederhoor is toegepast. Tsja. Misschien zit er een kern van waarheid in, maar de structurele misdragingen van de politie lees ik er niet in.
Ik vind je conclusies echt veel te kort door de bocht moet ik eerlijk bekennen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:37 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Tuurlijk.
En iedere relschopper die vanavond fout zat mag aangepakt en vervolgt worden van mij.
Maar dat tuig zich als tuig gedraagt is wat anders dan politie dat zich als tuig gedraagt
De politie heeft zich te gedragen. Daar zijn ze politie voor. Zodra ook agenten de wet naast zich neerleggen is er iets goed fout.
Dat doen ze helaas al jaren in Den Haag.
Rechtvaardigt dat crimineel gedrag? Natuurlijk niet. Lokken ze zo dit soort gedrag uit? Ja. Zijn ze medeschuldig? Ik zeg ja.
Ik kan je uit persoonlijke ervaring vertellen dat je aangifte van politiegeweld niet eens wordt opgenomen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Cijfers? Door aangiftes van mensen bijvoorbeeld.
Zou kunnen, maar dan nog vage cijfers. Zowel de aangiften als hoe de politie er mee omgaat kunnen allemaal zwaar subjectief zijn en er is (nog) geen veroordeling in het geval van aangiften.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Cijfers? Door aangiftes van mensen bijvoorbeeld.
Heeft er alles mee te maken, maar dat jij het verband weer niet ziet, is veelzeggend en tegelijk ook totaal niet verrassend.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Heeft hier niets mee te maken, maar toch bedankt.
Laat daar eerst maar eens een goed onderzoek naar worden gedaan. Voor die tijd geef ik ze het voordeel van de twijfel.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:37 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Tuurlijk.
En iedere relschopper die vanavond fout zat mag aangepakt en vervolgt worden van mij.
Maar dat tuig zich als tuig gedraagt is wat anders dan politie dat zich als tuig gedraagt
De politie heeft zich te gedragen. Daar zijn ze politie voor. Zodra ook agenten de wet naast zich neerleggen is er iets goed fout.
Dat doen ze helaas al jaren in Den Haag.
Rechtvaardigt dat crimineel gedrag? Natuurlijk niet. Lokken ze zo dit soort gedrag uit? Ja. Zijn ze medeschuldig? Ik zeg ja.
Ja, agenten mogen Marokkanen in elkaar beuken omdat ze oververtegenwoordigd zijn in criminaliteit. Goed verhaal man.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Heeft er alles mee te maken, maar dat jij het verband weer niet ziet
Welke conclusie? Dat de haagse politie zich al jaren misdraagt? Of een andere?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik vind je conclusies echt veel te kort door de bocht moet ik eerlijk bekennen.
En dat zonder ze neer te knallen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:41 schreef Elfletterig het volgende:
Radio West zendt live uit. De ergste rellen lijken nu achter de rug. De verslaggever zegt dat er weinig relschoppers meer te zien zijn.
Broodje paard is er nu ook wel te krijgen, denk ikquote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:42 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Kan gratis broodje shoarma gaan shoppen daar. Al die winkels zijn nu weer open
En dat zonder scherp te schieten. Dit is een memorabele dag!quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:41 schreef Elfletterig het volgende:
Radio West zendt live uit. De ergste rellen lijken nu achter de rug. De verslaggever zegt dat er weinig relschoppers meer te zien zijn.
Naar de krant stappen is gemakkelijk, zeker anoniem. Waarom zijn er niet ondertussen tientallen, zo niet honderden gevallen bekend bij de krant? Waarom is er geen follow up gedaan door de krant? Waarom zijn er geen actiegroepen van slachtoffers opgezet? Waarom zijn er uberhaupt geen aangiftes gedaan, los van de manipulatie die je beschrijft ? Het is allemaal zo indirect qua bewijs, ik kan daar geen harde structurele jarenlange misbruik/geweld door politie van maken, daar zou dan nu toch echt wel overvloedig bewijs voor moeten zijn. Het blijft vooral in het vage hangen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dit zijn 5 slachtoffers die naar de krant zijn gestapt. Er zijn aanzienlijk meer slachtoffers maar een gedegen intern onderzoek blijft uit. Zoals gezegd: het stinkt daar aan alle kanten. Er wordt met bewijsmateriaal geknoeid, slachtoffers worden geïntimideerd en agenten dekken elkaars rug.
Allemaal eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:42 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Welke conclusie? Dat de haagse politie zich al jaren misdraagt? Of een andere?
quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, agenten mogen Marokkanen in elkaar beuken omdat ze oververtegenwoordigd zijn in criminaliteit. Goed verhaal man.
Hoe warmer het wordt hoe opgefokter mensen zijn, dus wordt een leuke weekquote:
En dit weet je omdat?quote:Op maandag 29 juni 2015 21:08 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Jawel, op dát moment zien mensen dat er iets niet oké gaat en gaan ze filmen.
Dan heb je sowieso een zaak te pakken aangezien ze jouw aangifte niet mogen weigeren.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:39 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ik kan je uit persoonlijke ervaring vertellen dat je aangifte van politiegeweld niet eens wordt opgenomen.
Jouw woord tegen dat van een agent. Kom maar terug met bewijsmateriaal en een advocaat.
De problemen verspreiden zich verder door de wijk. Steeds meer OV lijnen moeten omrijden op last van de politiequote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:41 schreef Elfletterig het volgende:
Ik werk voor een (lokale) krant en dat soort verhalen komen soms wel binnen maar er wordt nooit wat mee gedaan. Er zit in één persoon die 'klokkenluidt' geen nieuwswaarde. Een vereniging van slachtoffers oid zou dan wel de lokale pers halenquote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Naar de krant stappen is gemakkelijk, zeker anoniem. Waarom zijn er niet ondertussen tientallen, zo niet honderden gevallen bekend bij de krant? Waarom is er geen follow up gedaan door de krant? Waarom zijn er geen actiegroepen van slachtoffers opgezet? Waarom zijn er uberhaupt geen aangiftes gedaan, los van de manipulatie die je beschrijft ? Het is allemaal zo indirect qua bewijs, ik kan daar geen harde structurele jarenlange misbruik/geweld door politie van maken, daar zou dan nu toch echt wel overvloedig bewijs voor moeten zijn. Het blijft vooral in het vage hangen.
Je zou zeggen dat tien jaar structureel geweld door de politie wel genoeg moet opleveren, of denk ik te simpel?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:45 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ik werk voor een (lokale) krant en dat soort verhalen komen soms wel binnen maar er wordt nooit wat mee gedaan. Er zit in één persoon die 'klokkenluidt' geen nieuwswaarde. Een vereniging van slachtoffers oid zou dan wel de lokale pers halen
Viel me ook op jaquote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:46 schreef johnson555 het volgende:
Ik weet niet wat kanslozer was , die relschoppers die komen om te rellen of die agente die van dr paard viel na een botsing met een auto en dan je paard gewoon achterlaten en wegrennen?![]()
Wat rijdt er nu nog dan?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:44 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
De problemen verspreiden zich verder door de wijk. Steeds meer OV lijnen moeten omrijden op last van de politie
Ah het is uit de hand gelopen lees ik nu, ben je even een paar uur weg.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:41 schreef Elfletterig het volgende:
Tja, dat is onderdeel van het probleem. Er gaat ook nooit een gedegen onderzoek komen omdat bewijsmateriaal wordt achtergehouden of ermee wordt geknoeid en de agenten verklaringen zo opschrijven dat het hun woord tegen dat van een slachtoffer is. Dat er meerdere agenten zijn die dit verhaal erkennen en van binnenuit opnames de buitenwereld in helpen zegt wat mij betreft wel genoeg.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Naar de krant stappen is gemakkelijk, zeker anoniem. Waarom zijn er niet ondertussen tientallen, zo niet honderden gevallen bekend bij de krant? Waarom is er geen follow up gedaan door de krant? Waarom zijn er geen actiegroepen van slachtoffers opgezet? Waarom zijn er uberhaupt geen aangiftes gedaan, los van de manipulatie die je beschrijft ? Het is allemaal zo indirect qua bewijs, ik kan daar geen harde structurele jarenlange misbruik/geweld door politie van maken, daar zou dan nu toch echt wel overvloedig bewijs voor moeten zijn. Het blijft vooral in het vage hangen.
Dat was wel een beetje raar ja.. maarja kan me voorstellen dat je na zo'n smak even niet weet wat je moet doenquote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:46 schreef johnson555 het volgende:
Ik weet niet wat kanslozer was , die relschoppers die komen om te rellen of die agente die van dr paard viel na een botsing met een auto en dan je paard gewoon achterlaten en wegrennen?![]()
Wtf was dat dan , stel is je auto en heb je schade en maar weer verhalen
Dat paard was sneller weg dan de agente.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:46 schreef johnson555 het volgende:
Wtf was dat dan , stel is je auto en heb je schade en maar weer verhalen
Hardcore actievoerders (zowel links en rechts) houden niet zo van de pers.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je zou zeggen dat tien jaar structureel geweld door de politie wel genoeg moet opleveren, of denk ik te simpel?
paar brandstichtingen, stenen naar de brandweer, vuurwerkbommen naar de politie, maar voor de rest viel het wel meequote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:46 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ah het is uit de hand gelopen lees ik nu, ben je even een paar uur weg.![]()
Viel het uiteindelijk mee?
Ze heeft een horloge waarmee ze hem kan oproepen. Dan is ie er weer braaf na een minuut.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:46 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Viel me ook op ja
Ik neem aan dat dat paard uit zichzelf weer teruggaat naar die agent
Heb niet zozeer zoveel vertrouwen in het politie onderzoek alleen. Wel dat er van allerlei kanten wordt uitgezocht wat er aan de hand is en dat wat ongeveer gebeurd is daar wel uit te halen valt.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:30 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Mwah. Ik weiger dat maar te geloven. Al is het voor mijn eigen gemoedsrust.
Ik weet wel dat er al jaren signalen zijn, ook in de media, ook in de politiek, dat de politie in Den Haag racistisch en nodeloos agressief is.
En dat elk intern onderzoek steeds opnieuw uitwijst dat er niets aan de hand is. Terwijl ik persoonlijk heb ervaren dat het wel degelijk aan de orde is. En dat zelfs agenten uit het korps bevestigen het.
Ze maken het me wel moeilijk om naief te zijn.
Die zijn gewoon de regionale politie blijkbaar...quote:
Aan het werk?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:48 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Gewoon trams en bussen. Ik ben ook gewoon aan het werk tot 0300
Op Twitter meldt iemand dat de fijne relschoppers nu zijn begonnen met winkels plunderen en auto's in de fik steken.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:44 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
De problemen verspreiden zich verder door de wijk. Steeds meer OV lijnen moeten omrijden op last van de politie
Allemaal propaganda.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:50 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Op Twitter meldt iemand dat de fijne relschoppers nu zijn begonnen met winkels plunderen en auto's in de fik steken.
Kan geen update meer vinden qua uitkomst ::Dquote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:48 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Zelfs Kempi is door de Haagse politie mishandeld
http://www.omroepbrabant.(...)elediging+agent.aspx
Post dat berichtje dan.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:50 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Op Twitter meldt iemand dat de fijne relschoppers nu zijn begonnen met winkels plunderen en auto's in de fik steken.
Dat is het mooie van mobiel internet, heb geen lange kabel nodigquote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Aan het werk?
Je zit gewoon te internetten.
De politie doet het onderzoek dan ook niet.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:49 schreef erodome het volgende:
[..]
Heb niet zozeer zoveel vertrouwen in het politie onderzoek alleen. Wel dat er van allerlei kanten wordt uitgezocht wat er aan de hand is en dat wat ongeveer gebeurd is daar wel uit te halen valt.
Alleen is er nu geen ruimte gelaten dat boven water te krijgen.
quote:
twitter:nieuwsindenhaag twitterde op dinsdag 30-06-2015 om 00:44:05'Plunderingen bij rellen Den Haag' http://t.co/wZdBM6Wy9f #denhaag reageer retweet
Probeer de aandacht maar krampachtig te verleggen richting de politie. Iedereen weet dat het échte probleem een heel ander probleem is, namelijk niet hoe de politie optreedt en dat daarbij soms wel eens excessen plaatsvinden (inherent aan het vak). Het échte probleem is de torenhoge criminaliteit onder Marokkaanse jongeren. Slecht opgevoed, slecht geïntegreerd, hondsbrutaal en in sommige gevallen ook nog verregaand geradicaliseerd.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:47 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Tja, dat is onderdeel van het probleem. Er gaat ook nooit een gedegen onderzoek komen omdat bewijsmateriaal wordt achtergehouden of ermee wordt geknoeid en de agenten verklaringen zo opschrijven dat het hun woord tegen dat van een slachtoffer is. Dat er meerdere agenten zijn die dit verhaal erkennen en van binnenuit opnames de buitenwereld in helpen zegt wat mij betreft wel genoeg.
twitter:IbnalAshraf twitterde op dinsdag 30-06-2015 om 00:51:25Tsja.., de multicultuur brengt veel levendigheid met zich mee. #sarcasmetweet #denhaag reageer retweet
laatste trams bij hobbema zouden al geweest zijn toch?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:48 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Gewoon trams en bussen. Ik ben ook gewoon aan het werk tot 0300
twitter:johnvandertol twitterde op dinsdag 30-06-2015 om 00:49:50Het lijkt iets rustiger te worden. ME rijdt nog rondjes. Geen grote groepen relschoppers meer #mitch #denhaag #aruba http://t.co/8nK4znqCno reageer retweet
Oud-agenten: Haagse politie gebruikt buitensporig geweld tegen allochtonenquote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je zou zeggen dat tien jaar structureel geweld door de politie wel genoeg moet opleveren, of denk ik te simpel?
bericht is al bijna een uur oud en 'zou'..quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:50 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nog niet, en daarbij rijden er ook nog trams vanaf eindpunten buitendienst richting remisesquote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:55 schreef Casiotone het volgende:
[..]
laatste trams bij hobbema zouden al geweest zijn toch?
Die lieve jongens liepen gewoon tegen een winkelruit aan waarschijnlijk en opeens stonden ze in de winkel, op zoek naar stageplekken en eten want de zon is onder.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:56 schreef Casiotone het volgende:
[..]
bericht is al bijna een uur oud en 'zou'..
quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:57 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Die lieve jongens liepen gewoon tegen een winkelruit aan waarschijnlijk en opeens stonden ze in de winkel, op zoek naar stageplekken en eten want de zon is onder.
Ik ben geen racist maar treinen zijn wel handig.twitter:thisisAppa twitterde op dinsdag 30-06-2015 om 00:52:07Dit is niet goed te praten, maar als dit er voor zorgt dat we nu ECHT aan tafel gaan zitten dan vind ik t acceptabel! http://t.co/6LW0T2tSx8 reageer retweet
Uhh?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:59 schreef Specularium het volgende:
Ik ben geen racist maar treinen zijn wel handig.twitter:thisisAppa twitterde op dinsdag 30-06-2015 om 00:52:07Dit is niet goed te praten, maar als dit er voor zorgt dat we nu ECHT aan tafel gaan zitten dan vind ik t acceptabel! http://t.co/6LW0T2tSx8 reageer retweet
snap wat hij bedoelt maar ik denk niet dat dit ergens toe leidt,,quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:59 schreef Specularium het volgende:
Dan zal je het er wel naar gemaakt hebben. De politie treedt hier juist veel te soft op. Men dient maar te luisteren en mee te werken of anders mogen er best wat tikjes uitgedeeld worden. Is in andere Europese landen ook heel gebruikelijk.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:39 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ik kan je uit persoonlijke ervaring vertellen dat je aangifte van politiegeweld niet eens wordt opgenomen.
Jouw woord tegen dat van een agent. Kom maar terug met bewijsmateriaal en een advocaat.
Hij doet net alsof het probleem met de Nederlandse politie zo groot is dat plunderingen gerechtvaardigd zijn.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:00 schreef Casiotone het volgende:
[..]
snap wat hij bedoelt maar ik denk niet dat dit ergens toe leidt,,
Wie is die man met ISIS in z'n naam?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:59 schreef Specularium het volgende:
Komt meneer professioneel slachtoffer weer, alles aangrijpen voor aandacht.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:59 schreef Specularium het volgende:
Ja, in een lege straat op je rug geslagen worden als je je fiets van het slot haalt door een eenzame ME-er die nog even moet landen na een opstootje 500 meter verderop, anderhalf uur eerder.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:01 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Dan zal je het er wel naar gemaakt hebben. De politie treedt hier juist veel te soft op. Men dient maar te luisteren en mee te werken of anders mogen er best wat tikjes uitgedeeld worden. Is in andere Europese landen ook heel gebruikelijk.
Ja want dit is echt standaard procedure.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:03 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ja, in een lege straat op je rug geslagen worden als je je fiets van het slot haalt door een eenzame ME-er die nog even moet landen na een opstootje 500 meter verderop.
Ik had het er echt naar gemaakt.
Ja want paarden hebben een innerlijk kompas dat ze naar hun eigenaar wijst. Ze zijn net duiven, breng ze ergens heen in een trailer en ze vinden de weg terug.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:46 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Viel me ook op ja
Ik neem aan dat dat paard uit zichzelf weer teruggaat naar die agent
quote:Demonstranten Den Haag naar binnen bij schoenenzaak
Bij de rellen in Den Haag zijn de ruiten van een schoenen- en kledingzaak op het Hobbemaplein ingegooid. Een aantal relschoppers wist spullen uit de etalage mee te nemen.
Dat lukte ze ondanks dat de politie een busje voor de winkel had neergezet. Op verschillende plekken in de stad is het nog onrustig nadat een demonstratie tegen de politie uit de hand liep. Op de kruising De Heemstraat en Hoefkade is een bouwkeet in brand gestoken en de politie werd bekogeld.
ZIE OOK: Nog steeds onrustig in Den Haag: Veel ME'ers op de been
Burgemeester Van Aartsen heeft het geweld tijdens de demonstratie afgekeurd. Hij zegt dat hij de boosheid en frustratie wel begrijpt. De gemeente kon nog geen informatie geven over het aantal gewonden en arrestanten. Boven de Schilderswijk cirkelt een politiehelikopter.
De politie uit Rotterdam assisteert de Haagse agenten. De politie heeft met ME-jeeps de demonstranten door de wijk gejaagd om ze zo te verspreiden. De brandweer is ook in actie gekomen om een aantal brandjes te blussen. Brandweerlieden werden met stenen bekogeld.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)nen-bij-schoenenzaak
Blijkbaar. Het sloeg dan ook nergens op. Behalve mijn rug.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:03 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ja want dit is echt standaard procedure.
Uit zijn tweets blijkt dat hij vakkundig de boel aan het opruien is. Echt alles in zijn tweets ademt een wij-zij-samenleving. Wij, de multiculturele allochtonen. Zij, die akelige, autochtone Nederlanders.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:01 schreef Specularium het volgende:
[..]
Hij doet net alsof het probleem met de Nederlandse politie zo groot is dat plunderingen gerechtvaardigd zijn.
Komt omdat ie zelf veel te vaak met zijn kansloze anus is opgepakt.
Stiekem vond je het lekker.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:04 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Blijkbaar. Het sloeg dan ook nergens op. Behalve mijn rug.
Maandagmiddag belde...quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:04 schreef polderturk het volgende:
De politie heeft gelogen over wanneer het slachtoffer onwel is geworden. Mogelijk hebben ze ook gelogen over het pistool.
Als Mitch blank was, dan leefde hij nu nog ja!quote:
Nee, want een familielid van hem heeft tegenover RTL bevestigd dat hij dat heeft gezegd.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:04 schreef polderturk het volgende:
De politie heeft gelogen over wanneer het slachtoffer onwel is geworden. Mogelijk hebben ze ook gelogen over het pistool.
nee, die zei "een wapen".quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:05 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Nee, want een familielid van hem heeft bevestigd dat hij dat heeft gezegd.
Hier is Appa het ook wel mee eens:quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:04 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Uit zijn tweets blijkt dat hij vakkundig de boel aan het opruien is. Echt alles in zijn tweets ademt een wij-zij-samenleving. Wij, de multiculturele allochtonen. Zij, die akelige, autochtone Nederlanders.
En dan dat taalgebruik van hem: "Dat we echt aan tafel gaan zitten"...
Van wie ben jij in godsnaam de vertegenwoordiger, gehypete kutrapper?
Beetje rellen, beetje stelen, nieuwe patta's #todaywasagoodday.quote:
quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:06 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Hier is Appa het ook wel mee eens:
[ afbeelding ]
Zeker nike air max ofzo.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:06 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Beetje rellen, beetje stelen, nieuwe patta's #todaywasagoodday.
Nope dat was een andere, dit is met een mes gedaanquote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:07 schreef Inspireme het volgende:
[..].
Paard is tegen een auto aan geknald.
"Maar dat was nooit gebeurd als niet multi-culti...!"quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:07 schreef Inspireme het volgende:
[..].
En Mitch viel verkeerd over zijn eigen voeten, next.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:07 schreef Inspireme het volgende:
[..].
Heb je tenminste nog wat aan je avondquote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:07 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Zeker nike air max ofzo.
Dadelijk de gal&gal plunderen en naar de coffeeshop.
Is een paard halal?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:08 schreef Joezi het volgende:
Toevallig dat juist daar het lekkerste stukje paardenvlees zit
Heerlijk. Alleen wel jammer dat ik normaal op m'n rug slaap.quote:
Je gaat me toch niet vertellen dat je dat stuk stront ook nog volgt op Twitter he?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:04 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Uit zijn tweets blijkt dat hij vakkundig de boel aan het opruien is. Echt alles in zijn tweets ademt een wij-zij-samenleving. Wij, de multiculturele allochtonen. Zij, die akelige, autochtone Nederlanders.
En dan dat taalgebruik van hem: "Dat we echt aan tafel gaan zitten"...
Van wie ben jij in godsnaam de vertegenwoordiger, gehypete kutrapper?
Pech hebben heet dat.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:08 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Heerlijk. Alleen wel jammer dat ik normaal op m'n rug slaap.
Ter duiding: http://www.gelderlander.n(...)n-in-delft-1.2722994
Dat meppen was 2 uur na de wedstrijd. 2 dwarsstraten van de betreffende Beestenmarkt af. Die hele rellen had ik op die locatie niet eens meegekregen.
Ik was wel schuldig aan het dragen van een oranje-shirt. Dus een vergissing is snel gemaakt
Op deze manier niet, al het bloed moet eruit bij ons en de snee moet bij de hals zodat het dier niet lijdtquote:
Waar heb je het over?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:07 schreef Joezi het volgende:
[..]
Nope dat was een andere, dit is met een mes gedaan
Waar heb je het over?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:07 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
"Maar dat was nooit gebeurd als niet multi-culti...!"
Ja dat is toch de bedoeling? Beetje polariserende shit roepen...quote:
Ik was er ook snel overheen. Wil best geloven dat die man nog opgefokt was en zich vergiste.quote:
NOS gebruikt het dumpert logoquote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:11 schreef Dance99Vv het volgende:
http://nos.nl/artikel/204(...)-haag-opgedoken.html
Dus hij is gewurgt?
Tja. Liever een keer een klap in mijn nek dan dat er te weinig politie-inzet is.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:11 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ik was er ook snel overheen. Wil best geloven dat die man nog opgefokt was en zich vergiste.
Alleen een beetje jammer dat ik inmiddels ook van tig andere mensen dit soort verhalen heb gehoord. Dan ga je toch een beetje denken dat het structureel is.
Dit is het filmpje van hoe die paard dat snijwond heeft opgelopen. Maar goed, post?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:10 schreef Joezi het volgende:
[..]
Ander filmpje zie je iemand met een mes
das bronvermeldingquote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:12 schreef Joezi het volgende:
[..]
NOS gebruikt het dumpert logoHaal dan op zn minst ff weg amateurs
Preventief mensen neermeppen. Goede strategie.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:12 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Tja. Liever een keer een klap in mijn nek dan dat er te weinig politie-inzet is.
De NOS probeert het niet eens meer want ze kunnen geen kwalitatief nieuws meer brengen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:12 schreef Joezi het volgende:
[..]
NOS gebruikt het dumpert logoHaal dan op zn minst ff weg amateurs
Volgens getuigen ook met een knuppel op zn kop, dat zie je weer niet op de filmpjesquote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:11 schreef Dance99Vv het volgende:
http://nos.nl/artikel/204(...)-haag-opgedoken.html
Dus hij is gewurgt?
Eh nee?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:11 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Ja dat is toch de bedoeling? Beetje polariserende shit roepen...
Grappig dat je nu meteen in de verdediging schiet en anders meteen de aanval kiest.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:12 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Dit is het filmpje van hoe die paard dat snijwond heeft opgelopen. Maar goed, post?
Ga je het filmpje nog posten of heb je staan liegen?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:14 schreef Joezi het volgende:
[..]
Volgens getuigen ook met een knuppel op zn kop, dat zie je weer niet op de filmpjes
Y u so mad?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:14 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Grappig dat je nu meteen in de verdediging schiet en anders meteen de aanval kiest.
Waarom ben je zo boos?
Door een ruiter die leidt. Zonder mentale onbalans en verkeerd stuurwerk bij de ruiter was dat paard daar niet tegenaan gelopen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:07 schreef Inspireme het volgende:
[..].
Ik ben niet boos hoor. Ik vraag alleen om bewijs aangezien hij aangeeft dat demostranten dat paard hebben aangevallen met een mes.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:14 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Grappig dat je nu meteen in de verdediging schiet en anders meteen de aanval kiest.
Waarom ben je zo boos?
hoe zie je dat het 020 plisie is?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:16 schreef LTVDK het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Edit: wel lullig die 020 Politie op de 2e foto
Zie hier waarom het moeilijk hard te maken is dat er in Den Haag iets mis zit. Maar de waslijst aan 'incidenten' is op z'n minst een gevalletje rook en vuur.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:17 schreef Hoplahopla het volgende:
Wat de neuk is politiegeweld überhaupt? De politie moet af en toe nou eenmaal geweld gebruiken, dat hoort bij hun functie. Het is pas politiegeweld als het buiten proportie is.
Dan krijg je wel zendtijd inderdaad.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:11 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Ja dat is toch de bedoeling? Beetje polariserende shit roepen...
Ik neem het terugquote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:16 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Ik ben niet boos hoor. Ik vraag alleen om bewijs aangezien hij aangeeft dat demostranten dat paard hebben aangevallen met een mes.
Op de rand van het dak staat 020 Politiequote:
Poten, gewoon normaal doen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:17 schreef Yasmin23 het volgende:
Erodome, er ging net vuurwerk af bij de benen van het paard.
Heb jij bewijs dat de politie de man doelbewust heeft vermoord dan?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:16 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Ik ben niet boos hoor. Ik vraag alleen om bewijs aangezien hij aangeeft dat demostranten dat paard hebben aangevallen met een mes.
Hij was niet blank. Is toch bewijs genoeg?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:19 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Heb jij bewijs dat de politie de man doelbewust heeft vermoord dan?
Nee joh, hij zit gewoon een partij onzin te verkondigen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:16 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Goede aanwinsten voor de samenleving dit.quote:
Dat is een belediging voor ratten.quote:
Doelbewust? Nee. Nalatigheid? Ja.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:19 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Heb jij bewijs dat de politie de man doelbewust heeft vermoord dan?
Ohja, klopt.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:20 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Hij was niet blank. Is toch bewijs genoeg?
in ramadan begint het leven pas na zonsondergangquote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:11 schreef Hoplahopla het volgende:
Die kutrellen houden mij uit mijn slaap.
Ik moet nog slapen zo he....quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:17 schreef Yasmin23 het volgende:
Erodome, er ging net vuurwerk af bij de benen van het paard.
Die zou je toch zo aannemen als werkgever toch?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:20 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Goede aanwinsten voor de samenleving dit.
Ik ben een existentialist.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:22 schreef Slayage het volgende:
[..]
in ramadan begint het leven pas na zonsondergang
Het zou toch niet....twitter:gronkk twitterde op dinsdag 30-06-2015 om 01:13:47@Lijntje89 oh, je moet braaf op het malieveld gaan staan met je petje. Daar zou ik echt bang van zijn als politie /sarcasm #mitch reageer retweet
Dit moet haast wel de gronk zijn.twitter:gronkk twitterde op dinsdag 30-06-2015 om 01:06:22Achgut, er valt 'n dode door politiegeweld, maar waar valt onderbuikend nederland over? Een politiepaard wat een snee oploopt. #mitch reageer retweet
hobbemapleinquote:
Geen voorstander van rellers hoor, maar vergeet niet dat er ook een heleboel vredige demostranten waren die voor serieuze zaken stonden en geen sensatie.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:22 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ohja, klopt.
Gewoon zonder de feiten te weten lekker rellen en de buurt slopen om te bewijzen dat de ander agressief is.
Agenten die wel ff een moskee in fik willen steken? Hoe betrouwbaar ben je dan nog als politiequote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:21 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Korpschef Bouman over discriminatie bij politie: 'Ik weiger het mooier te maken dan het is'
http://www.omroepwest.nl/(...)mooier-te-maken-dan-
Korpschef Bouman: 'Er sluipt een gif de nationale politie binnen
http://www.nrc.nl/rechten(...)nale-politie-binnen/
het blijft ramadanquote:
Misschien wel goede slopers voor in de bouw ja, ze kunnen vakkundig stenen verplaatsen en rommel aan de kant gooienquote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:23 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Die zou je toch zo aannemen als werkgever toch?
Hmm wat weten wij er ook van, het zijn ook maar simpele Henk en Ingrids bij de politie.. Maar bewust iemand dood maken....quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:21 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Korpschef Bouman over discriminatie bij politie: 'Ik weiger het mooier te maken dan het is'
En 99% van de politie is ook gewoon een goede agent, dus?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:24 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Geen voorstander van rellers hoor, maar vergeet niet dat er ook een heleboel vredige demostranten waren die voor serieuze zaken stonden en geen sensatie.
Is het minder erg als hun domme gedrag onbewust tot doden leidt?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:24 schreef Joezi het volgende:
[..]
Hmm wat weten wij er ook van, het zijn ook maar simpele Henk en Ingrids bij de politie.. Maar bewust iemand dood maken....
ach, dat zie je bij elk soort betoging, of het nu stakende havenarbeiders, voetbalhooligans of een politieke demo betreft...quote:
Ongelukje kan gebeuren.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:25 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Is het minder erg als hun domme gedrag onbewust tot doden leidt?
'Kankerjodeuh'quote:
quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:21 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Korpschef Bouman: 'Er sluipt een gif de nationale politie binnen
http://www.nrc.nl/rechten(...)nale-politie-binnen/
twitter:ZilteBotte twitterde op dinsdag 30-06-2015 om 01:21:27Moslims overlopen demo #MitchHenriquez Die familie niet wildeZij vonden dood Mitch geen racisme"Een van de agenten is Arubaan" #denhaag reageer retweet
Ging er toen ook iemand dood? Of op z'n minst een paar nachten het ziekenhuis in? Spannend leven heb je danquote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:26 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Ongelukje kan gebeuren.
Ik weet genoeg voorbeelden uit mijn leven waar ik ook wel over kan rellen. Maar dan doe ik het nog niet.
quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:27 schreef chroestjov het volgende:
Het zijn wel echt Franse toestanden, binnenkort zullen de onthoofde koppen hier ook over straat rollen terwijl kinderen er een potje mee voetballen.
Elke serieuze vechtpartij is al poging tot doodslag eigenlijk, maar dat vinden we maar normaal.. Politie heeft het alleenrecht op geweld, vooralsnog zie ik een poging van iemand in bedwang houdenquote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:25 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Is het minder erg als hun domme gedrag onbewust tot doden leidt?
geweld geweld geweld... Wat is nou geweld. Een arrestatie moet soms hardhandig gebeuren. En zo te zien bij deze arrestatie word er gewoon een lock techniek gebruikt wat men gebruikt om eventueel bijten te voorkomen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:16 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Nog even over het punt: waarom is er geen documentatie als politiegeweld structureel is?
Datzelfde vroeg NU.nl zich al eerder af: http://www.nu.nl/data/390(...)n-politiegeweld.html en http://www.nu.nl/binnenla(...)enten-gebrekkig.html
Nee, toen wisten ze nog helemaal niet wat voetbal was.quote:
Politie wordt ook verondersteld gepast te handelen. Of dat hier het geval is kan ik niet inschatten.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:28 schreef Joezi het volgende:
[..]
Elke serieuze vechtpartij is al poging tot doodslag eigenlijk, maar dat vinden we maar normaal.. Politie heeft het alleenrecht op geweld, vooralsnog zie ik een poging van iemand in bedwang houden
Scroll eens terug en ga die linkjes van me eens bekijken. Het gaat wel erg vaak een keer mis in Den Haag. En dan komt slechts een fractie in de publiciteit. Bijvoorbeeld door die slechte registratie en het onderlinge stilzwijgen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:29 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
geweld geweld geweld... Wat is nou geweld. Een arrestatie moet soms hardhandig gebeuren. En zo te zien bij deze arrestatie word er gewoon een lock techniek gebruikt wat men gebruikt om eventueel bijten te voorkomen.
En ja lullig voor je dat het keer mis gegaan is,maar dan nog hoeft niet alles gelijk zo te zijn als in jou geval. Ik ken een geval hier uit hier uit de omgeving wat veel op dit verhaal lijkt. Maar achteraf bleek de man een combi gebruikt te hebben van verschillende drugs en alcohol. Wat er voor zorgde dat de man totaal begon te flippen en gearresteert moet woest worden. Hij kwam om het leven om dat zijn hart het begaf.
En laten we eerlijk wezen in dit voorberld zal er niet voor niets 3 man nodig zijn om een arrestatie uit te voeren.
Hmm ja lastig, vooroordelen ontstaan natuurlijk ook juist bij de politie op straat, die er dagelijks mee te maken krijgen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:31 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Politie wordt ook verondersteld gepast te handelen. Of dat hier het geval is kan ik niet inschatten.
Als daar structureel twijfel over is binnen een korps, als er structureel 'incidenten' zijn binnen een korps, als er zelfs leden in het korps hun twijfel uitspreken dan lijkt me toch dat er eens ingegrepen moet worden.
Basis van het verkrijgen van autoriteit en respect is toch het correct uitoefenen van je vak.
Uit de filmpjes van de omstanders (ik neem aan dat je ze ook hebt gezien) constateer ik dat er sprake is van nalatigheid. Tijdens het arrestatie proces en de 'nazorg'quote:
99%? Behoren deze agenten volgens jou tot de 1%quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:25 schreef Smack10 het volgende:
[..]
En 99% van de politie is ook gewoon een goede agent, dus?
Dat goedpraten altijd "Geen voorstander van, maar".
Bron?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:25 schreef Ranjit het volgende:
Is er al bewijs dat de politie buitensporig geweld heeft toegepast? Volgens mij niet.
Als die man met zijn zatte kop heeft staan schreeuwen "willen jullie een wapen zien? moet je opletten!" en vervolgens met zijn hand richting zijn zak staat te grijpen (aldus een ogggetuige), moet je als politie snel en adequaat handelen omdat er anders wellicht levens in gevaar zijn. En ja, dan krijg je soms een wapenstok in je nek. En nee, daar vragen ze niet eerst netjes toestemming voor.
Maar verder 'was het altijd zo'n lieve, rustige jongen' hoor........
Hmm ja maar als ze bewust hard hebben geslagen of niet, maar als ze echt dachten dat het echt levensbedreigend was hadden ze wel een ambulance gebeld toch.. Het is ook nog eens in het openbaar met vele omstanders.. vreemd hoorquote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:38 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Uit de filmpjes van de omstanders (ik neem aan dat je ze ook hebt gezien) constateer ik dat er sprake is van nalatigheid. Tijdens het arrestatie proces en de 'nazorg'
Dat kan jij helemaal niet weten door wat filmpjes te bekijken.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:38 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Uit de filmpjes van de omstanders (ik neem aan dat je ze ook hebt gezien) constateer ik dat er sprake is van nalatigheid. Tijdens het arrestatie proces en de 'nazorg'
Ik zie het punt nog niet echt, sorry. Je moet er ook wel even rekening meehouden dat veel van deze zaken soms huilverhaaltjes zijn. Althans dat is mijn ervaring in de tijd toen ik het beveiligingswerk zat. Weigeren naar de politie te luisteren, grote bek geven tegen de politie bijvoorbeeld. En als de politie ingrijpt dat de persoon in kwestie zich zeer snel in een slachtoffer rol weet te acteren. Geloof me dat dat ook heel vaak gebeurt. En als ze zich hevig verzetten dan ook roeppen dat je geen lucht kan krijgen of dat ze zogenaamd iets breken. En 999 van de 1000x is het bullshit.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:32 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Scroll eens terug en ga die linkjes van me eens bekijken. Het gaat wel erg vaak een keer mis in Den Haag. En dan komt slechts een fractie in de publiciteit. Bijvoorbeeld door die slechte registratie en het onderlinge stilzwijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |