Waar. Helemaal gelijk. Rationeel niets tegen in te brengen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:11 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
En waar staat beschreven of wat is er uit onderzoek gebleken wat er voor het hele incident is gebeurd, en waarom?
Onderzoek is nog niet eens afgerond of zelfs gestart en mensen gaan al rellen. De idioterie ten top dit! Echt walgelijk
Wat is dat nou?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:16 schreef LTVDK het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Knokploegje is gearriveerd
Het bevalt me prima omdat ik niet woon in een pauperbuurt met een overschot aan kansloze allochtonen, groepen slecht geïntegreerde mensen, notoire relschoppers en ander tuig dat voortdurend de buurt onveilig maakt.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het bevalt je prima omdat het hier geen politiestaat is, ja.
Ik vind dit wel behoorlijk idioot eerlijk gezegd. Ik kan de logica ook niet begrijpen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:16 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Waar. Helemaal gelijk. Rationeel niets tegen in te brengen.
Maar niet onbegrijpelijk dat ze dan toch zo reageren. Dit soort jochies heeft de politie dit al vaker zien doen, in situaties waarbij de politie hun boekje te buiten ging, maar dan gelijk zonder dodelijke afloop. Voor hun is de conclusie dat dit nu weer het geval is snel en makkelijk getrokken. En logisch ook.
Door dat soort gedrag van politie te tolereren in het verleden, schept je nu het idee dat dit nu ook wel politie geweest zal zijn die over de scheef gaat. Ik vind het niet heel raar dat dat soort frustraties zich nu zo ontladen.
twitter:johnvandertol twitterde op dinsdag 30-06-2015 om 00:15:28Er komt nog meer ME bij om de relschoppers weg te krijgen #mitch #denhaag #aruba http://t.co/ZKjDnrFG7L reageer retweet
Ah, de adrenalinekick van betogen tegen de flikken.quote:
quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:16 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Maar niet onbegrijpelijk dat ze dan toch zo reageren. Dit soort jochies heeft de politie dit al vaker zien doen, in situaties waarbij de politie hun boekje te buiten ging, maar dan gelijk zonder dodelijke afloop. Voor hun is de conclusie dat dit nu weer het geval is snel en makkelijk getrokken. En logisch ook.
Door dat soort gedrag van politie te tolereren in het verleden, schept je nu het idee dat dit nu ook wel politie geweest zal zijn die over de scheef gaat. Ik vind het niet heel raar dat dat soort frustraties zich nu zo ontladen.
Dat dus!quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik vind dit wel behoorlijk idioot eerlijk gezegd. Ik kan de logica ook niet begrijpen.
Ik wens je een chocobom toe.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:18 schreef Yasmin23 het volgende:
Anders wensen we mensen geen bommen toe ofzo.
Je bent weer flink aan het overdrijven. Maar noem eens een aantal landen waar het aantal rellen tot 0 is gereduceerd omdat de politie met scherp schiet tijdens rellen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het bevalt me prima omdat ik niet woon in een pauperbuurt met een overschot aan kansloze allochtonen, groepen slecht geïntegreerde mensen, notoire relschoppers en ander tuig dat voortdurend de buurt onveilig maakt.
Ik hoef maar een kilometer verderop te gaan wonen en ik zou al in een veel slechtere buurt zitten. Je zult er maar wonen, in zo'n buurt waar je bij vlagen nauwelijks nog veilig over straat kunt. Dan zou ik maar wat graag willen dat de politie eens krachtig orde op zaken stelt.
twitter:frank_deut twitterde op dinsdag 30-06-2015 om 00:18:47Zodadelijk op @omroepwest 89.3 fm een update over de rellen in #denhaag #mitch reageer retweet
De politie moet met gepast geweld op kunnen treden. Dat is iets anders dan iemand neerschieten die een steen gooit naar mannen met allerlei body armor. Wordt het echt levensbedreigend voor een of meerdere agenten, dan mag er ook gepast worden gereageerd. Wat is daar mis mee?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:13 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zou misschien bang zijn als ik in die buurt woonde en dit circus zich vlak voor mijn deur zag voltrekken. Ik zou misschien bang zijn als ik zie dat een stel idioten pallets in de fik steekt, vlak onder mijn woning.
Maar ik woon ruim 150 kilometer verderop, godzijdank niet in die kutbuurt. Ik geef - nogmaals - gewoon mijn mening over het onderwerp, namelijk dat de politie krachtiger moet (kunnen) optreden in dit soort gevallen. Deze demonstranten waren bewust op rellen uit en weten van geen ophouden; pak ze hard aan.
Wel slicke auto'squote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:16 schreef LTVDK het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Knokploegje is gearriveerd
Edit: wel lullig die 020 Politie op de 2e foto
Was is idioot aan:quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik vind dit wel behoorlijk idioot eerlijk gezegd. Ik kan de logica ook niet begrijpen.
Ik woon wel in zo'n wijk. Nou vooruit, aan het randje ervan. Ik denk niet dat mijn veiligheidsgevoel echt gaat stijgen als er op iedere straathoek een agent met een doorgeladen pistool staat te wachten om potentiële relschoppers af te knallen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het bevalt me prima omdat ik niet woon in een pauperbuurt met een overschot aan kansloze allochtonen, groepen slecht geïntegreerde mensen, notoire relschoppers en ander tuig dat voortdurend de buurt onveilig maakt.
Ik hoef maar een kilometer verderop te gaan wonen en ik zou al in een veel slechtere buurt zitten. Je zult er maar wonen, in zo'n buurt waar je bij vlagen nauwelijks nog veilig over straat kunt. Dan zou ik maar wat graag willen dat de politie eens krachtig orde op zaken stelt.
Dit dus.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:21 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
De politie moet met gepast geweld op kunnen treden. Dat is iets anders dan iemand neerschieten die een steen gooit naar mannen met allerlei body armor. Wordt het echt levensbedreigend voor een of meerdere agenten, dan mag er ook gepast worden gereageerd. Wat is daar mis mee?
Plus: onderzoek van de politie wordt niet geloofd, helemaal na dat foute persberichtquote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:16 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ik ben niet flink aan het overdrijven. Slechts een kilometer hier vandaan ligt de slechtste wijk van de stad waarin ik woon. Een plek waar overdag de kogels rond vlogen, niet eens zo lang geleden.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je bent weer flink aan het overdrijven. Maar noem eens een aantal landen waar het aantal rellen tot 0 is gereduceerd omdat de politie met scherp schiet tijdens rellen.
Dit ja.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:19 schreef KoosVogels het volgende:
Elfletterig, niemand hier is tegen het gebruik van geweld tegen de relschoppers.
Waar het om ging, was dat jij pleitte voor het schieten met scherp. En dat is niet wat de politie bedoelt wanneer die dreigt met 'geweld gebruiken'.
Je overwinningsbuiging sloeg dan ook als een lul op een drumstel.
Tijdje terug in Parijs geweest waar dat soort figuren met een MP5 over straat wandelen. Ging ik me ook niet echt veilig door voelen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik woon wel in zo'n wijk. Nou vooruit, aan het randje ervan. Ik denk niet dat mijn veiligheidsgevoel echt gaat stijgen als er op iedere straathoek een agent met een doorgeladen pistool staat te wachten om potentiële relschoppers af te knallen.
Zoals in fijne landen als Rusland, Turkije, Egypte, China en Iranquote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:22 schreef Elfletterig het volgende:
In elk land komen rellen voor. Het is zaak dat de politie op zulke momenten krachtig optreedt en laat zien wie de baas is.
Bah.quote:
twitter:Repelsteel16 twitterde op dinsdag 30-06-2015 om 00:16:47Geen blanke te bekennen..ja de politie...#mitch niks ado-supporters #nos reageer retweet
En ook misschien nog wel terecht. Zie zaak Michael Koomen. Gedegen journalistiek onderzoek toont aan dat politie wel degelijk schuldig is aan moord/doodslag. Agent ontspringt toch de dans.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:22 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Plus: onderzoek van de politie wordt niet geloofd, helemaal na dat foute persbericht
Vijf zinloze vergelijkingen, omdat dat allemaal landen zijn waar geen democratie bestaat en waar de politie een direct verlengstuk is van de politieke machthebbers.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:23 schreef Casiotone het volgende:
[..]
Zoals in fijne landen als Rusland, Turkije, Egypte, China en Iran
Leuk man zware verwondingen haha lolquote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:24 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Bah.
Ik had liever gezien dat er een relschopper onder een paard kwam.
Als het aan jou ligt vliegen er nog veel meer kogels rond in diverse steden.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ben niet flink aan het overdrijven. Slechts een kilometer hier vandaan ligt de slechtste wijk van de stad waarin ik woon. Een plek waar overdag de kogels rond vlogen, niet eens zo lang geleden.
Je woont in Nederland goed zolang je in een relatief goede wijk woont. Maar als je de pech hebt dat je in zo'n pauperwijk zit, heb je het een stuk minder goed getroffen.
In elk land komen rellen voor. Het is zaak dat de politie op zulke momenten krachtig optreedt en laat zien wie de baas is.
Ik woon toevallig hier in de buurt. Dat je niet veilig over straat kunt slaat nergens op en is behoorlijk gechargeerd.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ben niet flink aan het overdrijven. Slechts een kilometer hier vandaan ligt de slechtste wijk van de stad waarin ik woon. Een plek waar overdag de kogels rond vlogen, niet eens zo lang geleden.
Je woont in Nederland goed zolang je in een relatief goede wijk woont. Maar als je de pech hebt dat je in zo'n pauperwijk zit, heb je het een stuk minder goed getroffen.
Waar baseer je dan de kolder op dat krachtige statements zorgen voor minder rellen?quote:In elk land komen rellen voor. Het is zaak dat de politie op zulke momenten krachtig optreedt en laat zien wie de baas is.
Dat is de politie per definitiequote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Vijf zinloze vergelijkingen, omdat dat allemaal landen zijn waar geen democratie bestaat en waar de politie een direct verlengstuk is van de politieke machthebbers.
Dat risico neem je wel natuurlijk. Politie doet gewoon zijn werk (en dat paard ook).quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:25 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Leuk man zware verwondingen haha lol
Zo zijn er wel meer voorbeelden. Ik heb iig meestal argwaan naar politieonderzoekquote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:24 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
En ook misschien nog wel terecht. Zie zaak Michael Koomen. Gedegen journalistiek onderzoek toont aan dat politie weg degelijk schuldig is aan moord/doodslag. Agent ontspringt toch de dans.
Niet goed voor het vertrouwen in eerlijke rechtspraak zodra het op politie aankomt.
De politie neemt het risico ook.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:25 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Dat risico neem je wel natuurlijk. Politie doet gewoon zijn werk (en dat paard ook).
Dan doe je daar wat aan middels de geijkte wegen. NIet via eigen geweld, want daarmee laat je zien dat het politiegeweld te verantwoorden is.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:24 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
En ook misschien nog wel terecht. Zie zaak Michael Koomen. Gedegen journalistiek onderzoek toont aan dat politie wel degelijk schuldig is aan moord/doodslag. Agent ontspringt toch de dans.
Niet goed voor het vertrouwen in eerlijke rechtspraak zodra het op politie aankomt.
quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:26 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
De politie neemt het risico ook.
Dat valt wel mee.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:21 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Was is idioot aan:
Politie misdraagt zich al jaren.
quote:Mensen zijn gefrustreerd.
Dat is niet bewezen.quote:Politie dood man.
Tja, gebrek aan intellect.quote:We gaan niet wachten op onderzoeken, we trekken zelf wel de conclusie dat het nu ook weer het geval is.
Ik niet echt. Vooral die laatste stap niet, die komt voort uit een minderwaardigheidscomplex ofzo?quote:Ik vind het een logische optelsom.
Ik doe het beide niet.quote:Ik rechtvaardig het niet, ik snap het wel.
En toen bleek dat de man een hartaanval kreeg door drugs. Zit je dan met je rotte appels.quote:Ik snap ook dat je dit blijft krijgen als je ook niet de rotte appels bij politie opruimt.
Buitenproportioneel politiegeweld zorgt juist voor meer anti-autoriteitsgevoelens. En Elf wil dat dan om de een of andere onnavolgbare reden nog even versterken...quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:25 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Als het aan jou ligt vliegen er nog veel meer kogels rond in diverse steden.
Denk daar maar eens over na.
Je gunt de relschoppers zware verwondingen omdat hij het risico neemtquote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:27 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor redenatie.
Ze denkt ook nadat ze gevallen is wegwezen hier voordat ik gelyncht wordtquote:
Echt, kunnen ze die mongool niet preventief in een gesticht knikkeren?twitter:ArnoudvDoorn twitterde op dinsdag 30-06-2015 om 00:16:37Gaat helemaal los nu in #Schilderswijk. Winkelruiten sneuvelen, branden worden gesticht. Massaal inzet ME. Mensen zijn het zat. #moslimhaat reageer retweet
misschien bij de mensen die rellen, maar bij de mensen waar de rellen nu voor hun huis zien gebeuren, die zijn maar wat blij als het met stevig optreden de rellen in de kiem gesmoord worden.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:27 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Buitenproportioneel politiegeweld zorgt juist voor meer anti-autoriteitsgevoelens. En Elf wil dat dan om de een of andere onnavolgbare reden nog even versterken...
Dat valt voor de politie niet mee. Er zijn al meerdere mensen slachtoffer geworden van agenten die in arrestanten verblijven hun boekje te buiten gingen. En op straat is ook al e.e.a. voorgevallen.quote:
Gekaapt worden door Arnoud van Doornquote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:28 schreef Elfletterig het volgende:
De lokale dorpsgek doet ook nog een duit in het zakje:Echt, kunnen ze die mongool niet preventief in een gesticht knikkeren?twitter:ArnoudvDoorn twitterde op dinsdag 30-06-2015 om 00:16:37Gaat helemaal los nu in #Schilderswijk. Winkelruiten sneuvelen, branden worden gesticht. Massaal inzet ME. Mensen zijn het zat. #moslimhaat reageer retweet
Omdat er daar veel van zijn in die buurtquote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:28 schreef Infection het volgende:
Waarom zijn het eigenlijk allemaal Marokkanen die staan te rellen? Het ging toch om een Arubaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |