abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153944215
quote:
19s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 01:25 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Is het minder erg als hun domme gedrag onbewust tot doden leidt?
Ongelukje kan gebeuren.

Ik weet genoeg voorbeelden uit mijn leven waar ik ook wel over kan rellen. Maar dan doe ik het nog niet.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
  dinsdag 30 juni 2015 @ 01:26:22 #277
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_153944216
quote:
'Kankerjodeuh' :'(
Die kleine martelaartjes vinden het gewoon leuk om te rellen.
It's okay to be white
pi_153944224
quote:
19s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 01:21 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Korpschef Bouman over discriminatie bij politie: 'Ik weiger het mooier te maken dan het is'

http://www.omroepwest.nl/(...)mooier-te-maken-dan-

Korpschef Bouman: 'Er sluipt een gif de nationale politie binnen

http://www.nrc.nl/rechten(...)nale-politie-binnen/
ZilteBotte twitterde op dinsdag 30-06-2015 om 01:21:27 Moslims overlopen demo #MitchHenriquez Die familie niet wildeZij vonden dood Mitch geen racisme"Een van de agenten is Arubaan" #denhaag reageer retweet
pi_153944228
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 01:26 schreef Chokeme het volgende:

[..]

en dan demonstreren tegen racisme :')
pi_153944230
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 01:26 schreef Chokeme het volgende:

[..]

Antisemitisme viert hoogtij in Nederland.
pi_153944232
Het zijn wel echt Franse toestanden, binnenkort zullen ook hier de onthoofde koppen over straat rollen terwijl kinderen er een potje mee voetballen.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_153944243
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 01:26 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Ongelukje kan gebeuren.

Ik weet genoeg voorbeelden uit mijn leven waar ik ook wel over kan rellen. Maar dan doe ik het nog niet.
Ging er toen ook iemand dood? Of op z'n minst een paar nachten het ziekenhuis in? Spannend leven heb je dan :)
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_153944248
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 01:27 schreef chroestjov het volgende:
Het zijn wel echt Franse toestanden, binnenkort zullen de onthoofde koppen hier ook over straat rollen terwijl kinderen er een potje mee voetballen.

?
pi_153944254
quote:
19s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 01:25 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Is het minder erg als hun domme gedrag onbewust tot doden leidt?
Elke serieuze vechtpartij is al poging tot doodslag eigenlijk, maar dat vinden we maar normaal.. Politie heeft het alleenrecht op geweld, vooralsnog zie ik een poging van iemand in bedwang houden
pi_153944259
Eén van de agenten was dus Arubaan en booslims kapen de demo en gaan over tot geweld. :{
  Moderator dinsdag 30 juni 2015 @ 01:29:01 #287
332671 crew  indiaantje89
pi_153944272
quote:
19s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 01:16 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Nog even over het punt: waarom is er geen documentatie als politiegeweld structureel is?

Datzelfde vroeg NU.nl zich al eerder af: http://www.nu.nl/data/390(...)n-politiegeweld.html en http://www.nu.nl/binnenla(...)enten-gebrekkig.html
geweld geweld geweld... Wat is nou geweld. Een arrestatie moet soms hardhandig gebeuren. En zo te zien bij deze arrestatie word er gewoon een lock techniek gebruikt wat men gebruikt om eventueel bijten te voorkomen.

En ja lullig voor je dat het keer mis gegaan is,maar dan nog hoeft niet alles gelijk zo te zijn als in jou geval ;). Ik ken een geval hier uit hier uit de omgeving wat veel op dit verhaal lijkt. Maar achteraf bleek de man een combi gebruikt te hebben van verschillende drugs en alcohol. Wat er voor zorgde dat de man totaal begon te flippen en gearresteert moet woest worden. Hij kwam om het leven om dat zijn hart het begaf.

En laten we eerlijk wezen in dit voorberld zal er niet voor niets 3 man nodig zijn om een arrestatie uit te voeren.
pi_153944274
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 01:27 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

?
Nee, toen wisten ze nog helemaal niet wat voetbal was.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_153944299
Amnesty International: “Onthouden medische hulp Mitch Henriquez misschien strafbaar”
30 jun 2015, 00:52Nieuwslabels: Den Haag, Mitch Hendriquez, politiegeweld Door Gerard van den IJsselCategorie: Nieuws
Het niet direct bieden van medische hulp aan de Arubaanse man Mitch Henriquez – toen zaterdag bleek dat hij onwel werd tijdens zijn arrestatie – is “onbehrijpelijk en misschien zelfs strafbaar”. Dat zegt Gerbrig Klos van Amnesty International tegen de VPRO.

politiepetKlos deed eerder uitgebreid onderzoek naar discriminatie bij de politie. Amnesty concludeerde in 2013 dat de Nederlandse politie stelselmatig racistisch gedrag vertoont. Gerbrig is ontzet over de opnamen van Henriquez’ aanhouding. “Uit het filmpje blijkt dat meerdere agenten zien en voelen dat de arrestant niet (volledig) bij bewustzijn is”, zegt zij. “Niet meteen medische hulp (laten) verlenen vind ik niet alleen onbegrijpelijk maar zou in dit geval ook misschien zelfs wel strafbaar zijn.”

Volgens Klos overtraden de agenten artikel 2 van de Politiewet in combinatie met artikel 255 van het Wetboek van Strafrecht. Dat laatste artikel luidt: ‘Hij die opzettelijk iemand tot wiens onderhoud, verpleging of verzorging hij krachtens wet of overeenkomst verplicht is, in een hulpeloze toestand brengt of laat, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie’.”

http://denhaagfm.nl/2015/(...)d&utm_medium=twitter
pi_153944311
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 01:28 schreef Joezi het volgende:

[..]

Elke serieuze vechtpartij is al poging tot doodslag eigenlijk, maar dat vinden we maar normaal.. Politie heeft het alleenrecht op geweld, vooralsnog zie ik een poging van iemand in bedwang houden
Politie wordt ook verondersteld gepast te handelen. Of dat hier het geval is kan ik niet inschatten.

Maar als daar structureel twijfel over is binnen een korps, als er structureel 'incidenten' zijn binnen een korps, als er zelfs leden in het korps hun twijfel uitspreken dan lijkt me toch dat er eens ingegrepen moet worden.

Basis van het verkrijgen van autoriteit en respect is toch het correct uitoefenen van je vak.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sack_Blabbath op 30-06-2015 01:37:01 ]
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_153944331
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 01:29 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

geweld geweld geweld... Wat is nou geweld. Een arrestatie moet soms hardhandig gebeuren. En zo te zien bij deze arrestatie word er gewoon een lock techniek gebruikt wat men gebruikt om eventueel bijten te voorkomen.

En ja lullig voor je dat het keer mis gegaan is,maar dan nog hoeft niet alles gelijk zo te zijn als in jou geval ;). Ik ken een geval hier uit hier uit de omgeving wat veel op dit verhaal lijkt. Maar achteraf bleek de man een combi gebruikt te hebben van verschillende drugs en alcohol. Wat er voor zorgde dat de man totaal begon te flippen en gearresteert moet woest worden. Hij kwam om het leven om dat zijn hart het begaf.

En laten we eerlijk wezen in dit voorberld zal er niet voor niets 3 man nodig zijn om een arrestatie uit te voeren.
Scroll eens terug en ga die linkjes van me eens bekijken. Het gaat wel erg vaak een keer mis in Den Haag. En dan komt slechts een fractie in de publiciteit. Bijvoorbeeld door die slechte registratie en het onderlinge stilzwijgen.
pi_153944404
quote:
19s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 01:31 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Politie wordt ook verondersteld gepast te handelen. Of dat hier het geval is kan ik niet inschatten.

Als daar structureel twijfel over is binnen een korps, als er structureel 'incidenten' zijn binnen een korps, als er zelfs leden in het korps hun twijfel uitspreken dan lijkt me toch dat er eens ingegrepen moet worden.

Basis van het verkrijgen van autoriteit en respect is toch het correct uitoefenen van je vak.
Hmm ja lastig, vooroordelen ontstaan natuurlijk ook juist bij de politie op straat, die er dagelijks mee te maken krijgen.
pi_153944415
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 01:23 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Post het bewijs dan?
Uit de filmpjes van de omstanders (ik neem aan dat je ze ook hebt gezien) constateer ik dat er sprake is van nalatigheid. Tijdens het arrestatie proces en de 'nazorg'
pi_153944450
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 01:25 schreef Smack10 het volgende:

[..]

En 99% van de politie is ook gewoon een goede agent, dus?

Dat goedpraten altijd "Geen voorstander van, maar". :')
99%? Behoren deze agenten volgens jou tot de 1%
Waar ben jij van mening van, dat hier niet tegen gedemonstreerd mag worden?
pi_153944454
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 01:25 schreef Ranjit het volgende:
Is er al bewijs dat de politie buitensporig geweld heeft toegepast? Volgens mij niet.

Als die man met zijn zatte kop heeft staan schreeuwen "willen jullie een wapen zien? moet je opletten!" en vervolgens met zijn hand richting zijn zak staat te grijpen (aldus een ogggetuige), moet je als politie snel en adequaat handelen omdat er anders wellicht levens in gevaar zijn. En ja, dan krijg je soms een wapenstok in je nek. En nee, daar vragen ze niet eerst netjes toestemming voor.

Maar verder 'was het altijd zo'n lieve, rustige jongen' hoor........ :W
Bron?
Zie!
pi_153944465
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 01:38 schreef Inspireme het volgende:

[..]

Uit de filmpjes van de omstanders (ik neem aan dat je ze ook hebt gezien) constateer ik dat er sprake is van nalatigheid. Tijdens het arrestatie proces en de 'nazorg'
Hmm ja maar als ze bewust hard hebben geslagen of niet, maar als ze echt dachten dat het echt levensbedreigend was hadden ze wel een ambulance gebeld toch.. Het is ook nog eens in het openbaar met vele omstanders.. vreemd hoor
pi_153944490
quote:
3s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 01:40 schreef johnson555 het volgende:

[..]

Bron?
RTL nieuws - getuigenis van een familielid van hem
pi_153944496
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 01:38 schreef Inspireme het volgende:

[..]

Dat kan jij helemaal niet weten door wat filmpjes te bekijken.

Dat jij dat vindt maakt het nog niet waar, begrijp je dat?
  Moderator dinsdag 30 juni 2015 @ 01:45:35 #299
332671 crew  indiaantje89
pi_153944543
quote:
19s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 01:32 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Scroll eens terug en ga die linkjes van me eens bekijken. Het gaat wel erg vaak een keer mis in Den Haag. En dan komt slechts een fractie in de publiciteit. Bijvoorbeeld door die slechte registratie en het onderlinge stilzwijgen.
Ik zie het punt nog niet echt, sorry. Je moet er ook wel even rekening meehouden dat veel van deze zaken soms huilverhaaltjes zijn. Althans dat is mijn ervaring in de tijd toen ik het beveiligingswerk zat. Weigeren naar de politie te luisteren, grote bek geven tegen de politie bijvoorbeeld. En als de politie ingrijpt dat de persoon in kwestie zich zeer snel in een slachtoffer rol weet te acteren. Geloof me dat dat ook heel vaak gebeurt. En als ze zich hevig verzetten dan ook roeppen dat je geen lucht kan krijgen of dat ze zogenaamd iets breken. En 999 van de 1000x is het bullshit.

Heel erg hoor wat met deze man gebeurt is. Maar wil eerst een officieele doodsoorzaak weten voordat ik een oordeel over deze agenten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')