http://www.lifenews.com/2(...)ll-have-an-abortion/quote:A 26-year-old woman who wants to remain anonymous has shared online that she is seven-weeks-pregnant and plans to have an abortion on July 10th. However, if pro-lifers can raise one million dollars in 72-hours she says she will not have the abortion and place the baby for adoption. She selected 72-hours intentionally because she wanted to draw attention to the laws that recently passed requiring women to wait 72-hours prior to an abortion.
The 26-year-old who is demanding money to save the life of her child believes these laws are intended to control women’s rights rather than to help women and save unborn children. She said, “The backward direction this country is headed in terms of its treatment of women I feel is due in large part to the influence of the religious right disguised as the pro-life movement. The pro-life movement cares very little about saving lives and far more about controlling women by minimizing their choices in a wide variety of ways not the least of which is readily available reproductive health care.”
She concluded, “I hope to give the American public a concrete example that the conservative right in America doesn’t actually care about the life of a child, they care about controlling the lives and choices of women. We have to acknowledge this and we have to stop it.” Additionally, the woman said that if the funds are raised she will put the money in a trust fund for her baby that he or she will have access to on their 21st birthday.
Lila Rose, the President of Live Action, went on the HLN TV show Dr. Drew to explain why this woman’s request is upsetting. She said, “This website that this woman’s putting up about killing a child in 72-hours disturbs us because we know it’s a child, it’s a baby.”
In the video below, watch Rose debate abortion advocates about waiting period requirements at abortion facilities.
As LifeNews previously reported, in the United States, South Dakota, Utah, Missouri and North Carolina all have three-day waiting periods while 26-states require women to wait 24 or 48 hours. Pro-life lawmakers believe these laws are critical because sometimes abortion involves coercion and women feel they have no other choice than to kill their unborn child. The new laws can give these women time to reconsider their options and potentially pursue other sources for help.
Click here to sign up for daily pro-life news alerts from LifeNews.com
After the pro-life law was enacted in North Carolina, Father Frank Pavone of Priests for Life said the following about waiting periods: “As pastoral director of the world’s largest ministries for healing after abortion — Rachel’s Vineyard and the Silent No More Awareness Campaign — I know that many mothers weep for their aborted children years, even decades later. A three-day wait cannot compare to a lifetime of emotional pain. Making sure that abortion clinics meet the minimum health and safety standards is just common sense, except to the abortion industry, which is wildly unregulated, and to its advocates, who think that keeping women safe and doctors accountable is somehow antithetical to women’s rights and health.”
In het artikel staat vrij duidelijk dat ze het kind dan ter adoptie wil aanbieden.quote:Op zondag 28 juni 2015 21:26 schreef Kyubey het volgende:
"Mama, was je blij toen je in verwachting van me was?"
"Nee Kevin, ik zette een inzamelingsactie op, en als ze niet aan het losgeld zouden voldoen, had ik abortus gepleegd. Bovendien ben je een jongetje."
Maar goed ook, zo'n moeder wil je niet.quote:Op zondag 28 juni 2015 21:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
In het artikel staat vrij duidelijk dat ze het kind dan ter adoptie wil aanbieden.
Als je het echt belangrijk zou vinden dan had je het wel zelf gevonden en de link geplaatst.quote:Op zondag 28 juni 2015 20:58 schreef BabeWatcher het volgende:
Waar kan ik doneren? De prijs van een mensenleven is meer waard dan dat ene miljoentje.
Tijdje terug zo'n Tedx verhaal gekeken van een moeder die praatte over haar zoontje. Er zijn echt mensen die zo denken. Kan hem helaas niet 123 terugvinden.quote:Op zondag 28 juni 2015 21:26 schreef Kyubey het volgende:
"Mama, was je blij toen je in verwachting van me was?"
"Nee Kevin, ik zette een inzamelingsactie op, en als ze niet aan het losgeld zouden voldoen, had ik abortus gepleegd. Bovendien ben je een jongetje."
Er zijn natuurlijk nog wel een hele hoop maanden bedenktijd en volgens mij moet je als moeder je kind ook eerst nog een knuffel geven voor je hem/haar weggeeft.quote:Op zondag 28 juni 2015 21:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
In het artikel staat vrij duidelijk dat ze het kind dan ter adoptie wil aanbieden.
Dan heeft ze toch een leuke vakantie in het vooruitzicht.quote:Op zondag 28 juni 2015 21:25 schreef spijkerbroek het volgende:
En als ze nou $ 970,000 gedoneerd krijgt?
Een moeder die je nooit gewild heeft? Dat is vaak het geval bij een adoptiekind.quote:Op zondag 28 juni 2015 21:40 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Maar goed ook, zo'n moeder wil je niet.
Zij wil het kind dan ook niet, want ze kan er niet voor zorgen. Maar ze wordt van alle kanten gepusht om het TOCH te houden. Dus vindt ze het niet meer dan redelijk dat die pushers niet alleen maar pushen maar ook een financiële bijdrage gaan leveren zodat het kind straks nog een beetje een plezierig leven kan hebben.quote:Op zondag 28 juni 2015 21:40 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Is het niet krom als ik sperma gedoneerd zou hebben of een vrouw zwanger gemaakt zou hebben moet ik of kan ik ervoor op moeten draaien?quote:Op zondag 28 juni 2015 21:40 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Dit en graag dat korte pittig kapsel eraf trimmen.quote:Op zondag 28 juni 2015 21:53 schreef crystal_meth het volgende:
een stamp in haar spleet kan ze krijgen!
Hoezo ?quote:
Dat is wel een erg primitieve vorm van abortus.quote:Op zondag 28 juni 2015 21:53 schreef crystal_meth het volgende:
een stamp in haar spleet kan ze krijgen!
Meen je dit serieus?quote:Op zondag 28 juni 2015 22:03 schreef Kassamiep het volgende:
Waarom is het dan fout van haar om aan die anderen te vragen om niet alleen te lopen zeiken maar ook iets concreets te doen ?
Natuurlijk. Het is een volmaakt redelijk standpunt.quote:
vervelend voor de pro-life movement dat ze vrouwen die abortus plegen kunnen afschilderen als op geld beluste kindermoordenaars? Mwa...quote:Op zondag 28 juni 2015 22:06 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Natuurlijk. Het is een volmaakt redelijk standpunt.
Nogal vervelend voor de prolife beweging natuurlijk; want dit schept een precedent - maar ze heeft volkomen gelijk.
Het is meer dat ze eisen dat deze gestoorde vrouw niet de baas mag zijn over andermans lichaam, aangezien ze de foetus als mens beschouwen, maar je moet vooral niet je tegenstanders willen begrijpen als je ze als demonen wil afschilderen.quote:Op zondag 28 juni 2015 22:03 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Hoezo ?
Zij wil slechts een abortus, zonder gedoe of wat dan ook.
Anderen willen echter dat ze geen abortus pleegt en vallen haar daar op allerlei manieren mee lastig; tot en met eisen dat ze geen baas mag zijn van haar eigen lichaam.
Waarom is het dan fout van haar om aan die anderen te vragen om niet alleen te lopen zeiken maar ook iets concreets te doen ?
Chantage is nooit redelijk.quote:Op zondag 28 juni 2015 22:06 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Natuurlijk. Het is een volmaakt redelijk standpunt.
Nogal vervelend voor de prolife beweging natuurlijk; want dit schept een precedent - maar ze heeft volkomen gelijk.
Wat als ik je dat geef nadat je het wel gedaan hebt?quote:Op zondag 28 juni 2015 22:15 schreef Twiitch het volgende:
Ik ga zelfmoord plegen, als de NS me 10.000¤ geeft dan doe ik het niet op het spoor.
Nee nee, vooraf betalen.quote:Op zondag 28 juni 2015 22:23 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat als ik je dat geef nadat je het wel gedaan hebt?
Wel alleen aan jou persoonlijk he! LOL.
De uitvinding van het wiel?quote:Op zondag 28 juni 2015 22:27 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik herinner me dit verhaal jaren geleden, maar dan met:
-kerst
-konijn
-100.000 dollar of de pan in
...
We hebben het hier niet over Nederland he?quote:
72 uur wachten vind jij een slechte ontwikkeling?quote:Op zondag 28 juni 2015 23:15 schreef erodome het volgende:
[..]
We hebben het hier niet over Nederland he?
In Amerika is er een sterke anti abortus lobby, die hebben dus een verandering in de wetten voor elkaar gekregen. Die wachttijd. Maar als ze de kans krijgen verbieden ze abortus compleet.
Dat deze wet erdoor komt is geen goed teken, een beetje meer aandacht dat het land dat de voorvechter van vrijheid zou zijn om grotendeels religieuze redenen bezig is met het recht op abortus terug te draaien is niet verkeerd.
Als je voor het recht op abortus pleit, dan ben je een vuige feminist natuurlijk. Baren zullen ze!quote:Op zondag 28 juni 2015 23:53 schreef Leandra het volgende:
Waarom wordt ze zowel in de TT als de OP door TS een feminist genoemd? Wat heeft feminisme er in hemelsnaam mee te maken?
Riiiiiiight ....quote:Op zondag 28 juni 2015 21:43 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Zij wil het kind dan ook niet, want ze kan er niet voor zorgen. Maar ze wordt van alle kanten gepusht om het TOCH te houden. Dus vindt ze het niet meer dan redelijk dat die pushers niet alleen maar pushen maar ook een financiële bijdrage gaan leveren zodat het kind straks nog een beetje een plezierig leven kan hebben.
Een zeer nobele en liefhebbende insteek. Die natuurlijk ook bedoeld is om de hypocrisie van de pro-life beweging aan de kaak te stellen.
Meestal maak je een afspraak voor een abortus, het is niet alsof je binnenloopt en gelijk kunt gaan liggen om geholpen te worden, dus daar heb je je bedenktijd al.quote:Op zondag 28 juni 2015 23:49 schreef probeer het volgende:
[..]
72 uur wachten vind jij een slechte ontwikkeling?
Ik bedoel, baas in eigen buik en alles, prima. Maar iemand minimaal 3 dagen bedenktijd opleggen voordat je die persoon helpt om een potentieel leven afbreekt, vind ik toch eigenlijk wel een hele redelijke eis.
Als ik je posts lees krijg ik bijna het idee dat je voornamelijk tegen deze verandering bent omdat hij bedongen is door fanatiek religieuze pro-lifers, ipv tegen de wachttijd an sich?
Oh, vandaar dat abortus in zeer conservatieve landen, waar vrouwen amper rechten, laat staan een stem hebben, niet voorkomt.quote:Op zondag 28 juni 2015 23:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als je voor het recht op abortus pleit, dan ben je een vuige feminist natuurlijk. Baren zullen ze!
Aangezien dat mens al klaagt over 3 dagen wachten in sommige staten moet jij Nederland wel heel erg haten als een anti vrouw plek toch?quote:Op zondag 28 juni 2015 23:15 schreef erodome het volgende:
[..]
We hebben het hier niet over Nederland he?
In Amerika is er een sterke anti abortus lobby, die hebben dus een verandering in de wetten voor elkaar gekregen. Die wachttijd. Maar als ze de kans krijgen verbieden ze abortus compleet.
Dat deze wet erdoor komt is geen goed teken, een beetje meer aandacht dat het land dat de voorvechter van vrijheid zou zijn om grotendeels religieuze redenen bezig is met het recht op abortus terug te draaien is niet verkeerd.
Dat weet ik.quote:Op maandag 29 juni 2015 00:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Meestal maak je een afspraak voor een abortus, het is niet alsof je binnenloopt en gelijk kunt gaan liggen om geholpen te worden, dus daar heb je je bedenktijd al.
Omdat ze net doet alsof de conservatieven haar lichaam controleren, terwijl dat niet het geval is.quote:Op zondag 28 juni 2015 23:53 schreef Leandra het volgende:
Waarom wordt ze zowel in de TT als de OP door TS een feminist genoemd? Wat heeft feminisme er in hemelsnaam mee te maken?
Ze pleit niet voor het recht op abortus, maar voor de afschaffing van de bedenktijd. Er zijn genoeg redenen te verzinnen voor zo'n bedenktijd afgezien van god.quote:Op zondag 28 juni 2015 23:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als je voor het recht op abortus pleit, dan ben je een vuige feminist natuurlijk. Baren zullen ze!
Als het aan die conservatieven zou liggen dan zouden ze dat wel zeker.quote:Op maandag 29 juni 2015 00:07 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Omdat ze net doet alsof de conservatieven haar lichaam controleren, terwijl dat niet het geval is.
In nederland is de wettelijke termijn tussen het eerste gesprek en de behandeling 5 dagen.quote:Op maandag 29 juni 2015 00:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Aangezien dat mens al klaagt over 3 dagen wachten in sommige staten moet jij Nederland wel heel erg haten als een anti vrouw plek toch?
Waarom praat ik eigenlijk tegen jou? De bedenktijd is hier 5 dagen dus Mark Rutte is eigenlijk jouw baas.quote:Op maandag 29 juni 2015 00:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het aan die conservatieven zou liggen dan zouden ze dat wel zeker.
Maar dat maakt haar nog geen feminist.
Ik denk dat meer kennis over het verloop van de procedure weinig verandering brengt in het wel of geen abortus willen.quote:Op maandag 29 juni 2015 00:05 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat weet ik.
Verschil is dat je voor die afspraak waarschijnlijk nog niet zoveel informatie over het hele gebeuren hebt, als na die afspraak. Bij een verplichte wachttijd na de 1e afspraak, ben je dus beter geïnformeerd (door professionals, ipv het internet) en hopelijk ook beter in staat om een goede afweging te maken.
Lijkt me niets mis mee.
Ja, dus, en?quote:Op maandag 29 juni 2015 00:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat maakt haar geen feminist.quote:Op maandag 29 juni 2015 00:14 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, dus, en?
Verandert helemaal niets aan het feit dat zij gewoon abortus mag plegen en 'die conservatieven' geen enkele zeggenschap over haar lichaam hebben.
Wie is hier anti abortus?quote:Op maandag 29 juni 2015 00:14 schreef Casiotone het volgende:
[..]
In nederland is de wettelijke termijn tussen het eerste gesprek en de behandeling 5 dagen.
wat veel anti-abortus mensen hier ineens trouwens..
Je laat het klinken alsof dat gelijk staat aan crimineelquote:Op maandag 29 juni 2015 00:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat denk ik ook niet. Wellicht stelt het de vrouw echter wel in staat zich beter voor te bereiden op een enorm ingrijpende ingreep, want ze weet dan beter wat haar te wachten staat.quote:Op maandag 29 juni 2015 00:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat meer kennis over het verloop van de procedure weinig verandering brengt in het wel of geen abortus willen.
En dat heeft voor- en nadelen...quote:Op maandag 29 juni 2015 00:14 schreef Casiotone het volgende:
In nederland is de wettelijke termijn tussen het eerste gesprek en de behandeling 5 dagen.
Wat maakt haar een feminist dan?quote:Op maandag 29 juni 2015 00:16 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als het kwaakt als een eend en eruit ziet als een eend dan is het waarschijnlijk een eend.
Er roept hier iemand iets over moord met betrekking tot abortus bij een zwangerschap van 7 weken. Dat klinkt niet heel erg pro-abortus.quote:
Ik denk dat ze dat in de meeste gevallen sowieso wel begrijpt, en de "who cares" figuren zullen het niet als enorm ingrijpend beschouwen.quote:Op maandag 29 juni 2015 00:16 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat denk ik ook niet. Wellicht stelt het de vrouw echter wel in staat zich beter voor te bereiden op een enorm ingrijpende ingreep, want ze weet dan beter wat haar te wachten staat.
Ik kan me er wel wat bij indenken dat je liever voor een abortus kiest dan voor het uitdragen van een ongewenste zwangerschap.quote:Op maandag 29 juni 2015 00:26 schreef probeer het volgende:
Maar goed .. hoewel ik pro-choice ben vind ik wat dat mens flikt echt misselijkmakend.
En wat ik ook niet snap ..
Blijkbaar was adoptie om een of andere reden in eerste instantie geen optie. Prima, snap ik ergens ook wel als je naar dat foster-care gedoe in de VS kijkt.
Maar wanneer ze 1 miljoen krijgt, is adoptie blijkbaar wel opeens een optie. Dan zou je denken, ok, met 1 miljoen kan je een kind toch een aardige kwaliteit van leven garanderen (of iig faciliteren). Maar! dat geld krijgt het kind pas als het 21 is. Dus aan die kwaliteit van leven verandert de eerste 21 jaar helemaal niets.
Waarom is adoptie dan na 1 miljoen wel een optie, als het dat eerst niet was? Die miljoen gaat niets veranderen aan de eerste 21 jaar van dat kind.
En dat sterkt mij in het idee dat ze alleen maar bezig is een punt te maken over de rug van een potentieel leven.
Wellicht het grootste deel wel ja. Waarschijnlijk een deel (bv zwangere tienermeisjes) ook helemaal niet. En die hebben dan dus wel een 1e afspraak, inclusief minimale wachttijd ná die afspraak, nodig om een weloverwogen beslissing te maken.quote:Op maandag 29 juni 2015 00:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dat in de meeste gevallen sowieso wel begrijpt, en de "who cares" figuren zullen het niet als enorm ingrijpend beschouwen.
Nee het feit dat ze het constant over macht over vrouwen heeft. Ik weet niet of je het hele gamergate debacle hebt meegekregen, maar Amerikaanse feministen zijn geobsedeerd over macht.quote:Op maandag 29 juni 2015 00:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat maakt haar een feminist dan?
Het feit dat ze een abortus wil? Dan begrijp je niet waar feminisme om gaat.
Mensen gebruiken anders nooit krachttermen om hun minachting voor acties te uiten.quote:Op maandag 29 juni 2015 00:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Er roept hier iemand iets over moord met betrekking tot abortus bij een zwangerschap van 7 weken. Dat klinkt niet heel erg pro-abortus.
Vrouwen het recht op abortus ontnemen of beperken draait dan ook om macht, en alleen om macht over vrouwen.quote:Op maandag 29 juni 2015 00:32 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nee het feit dat ze het constant over macht over vrouwen heeft. Ik weet niet of je het hele gamergate debacle hebt meegekregen, maar Amerikaanse feministen zijn geobsedeerd over macht.
Ja, want als je kind op zijn 21e miljonair wordt is de pijn wel opeens dragelijk. Hoe graag wil je die abortus dan zélf echt, vraag ik me af ...quote:Op maandag 29 juni 2015 00:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik kan me er wel wat bij indenken dat je liever voor een abortus kiest dan voor het uitdragen van een ongewenste zwangerschap.
Maar kennelijk vindt ze een trust fund van een miljoen voor haar kind voldoende om de zwangerschap wel uit te dragen.
Verder vind ik haar "chantage" ook niet getuigen van goede smaak, maar ik snap welk punt ze probeert te maken.
Als die 24 uur extra dan toch niets verandert hebben ze ook niet heel veel nut natuurlijk, en hoef je zo'n verandering helemaal niet in te voeren, want dan is het alleen een beperking in het recht op abortus (en zo is het ook bedoeld, als beperking).quote:Op maandag 29 juni 2015 00:32 schreef probeer het volgende:
[..]
Wellicht het grootste deel wel ja. Waarschijnlijk een deel (bv zwangere tienermeisjes) ook helemaal niet. En die hebben dan dus wel een 1e afspraak, inclusief minimale wachttijd ná die afspraak, nodig om een weloverwogen beslissing te maken.
Daarbij begrijp ik dus ook niet waarom 24 uur extra moeten wachten, opeens zo'n ramp is en een invasie op het recht van een vrouw om zelf te beslissen. Verplichte wachttijden bestonden immers al, en die 24 uur extra verandert helemaal niets aan het recht van de vrouw om zelf te beslissen.
Ik leef in een wereld waar mensen zich niet identificeren met hun bij geboorte aangewezen geslacht en ik vind het schokkend dat jij hier niet opkomt voor die mensen. Wat ben je? Een Amerikaanse conservatieveling?quote:Op maandag 29 juni 2015 00:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vrouwen het recht op abortus ontnemen of beperken draait dan ook om macht, en alleen om macht over vrouwen.
Leuk. Maar die +24 uur verandert of beperkt op geen enkele manier het recht van vrouwen om zelf te kiezen.quote:Op maandag 29 juni 2015 00:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vrouwen het recht op abortus ontnemen of beperken draait dan ook om macht, en alleen om macht over vrouwen.
Nou nee, ik denk niet dat ze het kind dan wel daadwerkelijk wil krijgen, maar dat ze het er dan voor overheeft.quote:Op maandag 29 juni 2015 00:37 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, want als je kind op zijn 21e miljonair wordt is de pijn wel opeens dragelijk. Hoe graag wil je die abortus dan zélf echt, vraag ik me af ...
En 'niet getuigen van goede smaak' vind ik nogal een understatement.
Mannen worden niet beperkt als de abortuswetgeving aangepast wordt, hun recht op zelfbeschikking verandert niet.quote:Op maandag 29 juni 2015 00:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik leef in een wereld waar mensen zich niet identificeren met hun bij geboorte aangewezen geslacht en ik vind het schokkend dat jij hier niet opkomt voor die mensen. Wat ben je? Een Amerikaanse conservatieveling?
Geen idee of het iets verandert. Kan ik niet zeggen. Het verandert bij deze vrouw niets, misschien bij anderen wel, of niet.quote:Op maandag 29 juni 2015 00:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als die 24 uur extra dan toch niets verandert hebben ze ook niet heel veel nut natuurlijk, en hoef je zo'n verandering helemaal niet in te voeren, want dan is het alleen een beperking in het recht op abortus (en zo is het ook bedoeld, als beperking).
Helemaal als we zwanger zijnquote:Op maandag 29 juni 2015 00:41 schreef crystal_meth het volgende:
vrouwen, altijd last van hormonen...
Ehh nee? Er zijn genoeg mannen en andere niet vrouwen die ook abortus plegen. Als je dat niet ziet dan loop je 40 jaar achter.quote:Op maandag 29 juni 2015 00:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mannen worden niet beperkt als de abortuswetgeving aangepast wordt, hun recht op zelfbeschikking verandert niet.
Je kunt leuk roepen dat je niet naar het geslacht kijkt, maar deze wetgeving gaat nou eenmaal om één geslacht, en veranderingen/beperkingen aan die wetgeving hebben dus ook alleen effect op dat ene geslacht.
Haar keuzevrijheid wordt extra beperkt qua tijdsduur.quote:Op maandag 29 juni 2015 00:43 schreef probeer het volgende:
[..]
Geen idee of het iets verandert. Kan ik niet zeggen. Het verandert bij deze vrouw niets, misschien bij anderen wel, of niet.
En nogmaals, hoe is +24 uur een beperking van het recht van een vrouw om zelf te kiezen?
Mannen en "niet-vrouwen" die abortus plegen?quote:Op maandag 29 juni 2015 00:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ehh nee? Er zijn genoeg mannen en andere niet vrouwen die ook abortus plegen. Als je dat niet ziet dan loop je 40 jaar achter.
Ja, goh, duh. Mannen kunnen geen kinderen krijgen en hebben sowieso geen fuck te zeggen over een abortus. Nogal logisch dat het dus over 1 geslacht gaat ja.quote:Op maandag 29 juni 2015 00:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mannen worden niet beperkt als de abortuswetgeving aangepast wordt, hun recht op zelfbeschikking verandert niet.
Je kunt leuk roepen dat je niet naar het geslacht kijkt, maar deze wetgeving gaat nou eenmaal om één geslacht, en veranderingen/beperkingen aan die wetgeving hebben dus ook alleen effect op dat ene geslacht.
Ha je zegt het goed, de serganten die dus van onder en van boven op hun kop krijgen en ook nog dankjewel zeggen. LOL.quote:Op maandag 29 juni 2015 00:48 schreef probeer het volgende:
[..]
Maar om dan te zeggen dat vrouwen weer eens benadeeld worden is natuurlijk bullshit. Benadeeld tov wie? Het andere geslacht, dat sowieso al niets te zeggen heeft?
Jij bent degene die stelt dat 24 uur niets uit maakt. Ik denk dat het in bepaalde gevallen wel wat uit kan maken.quote:Op maandag 29 juni 2015 00:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Haar keuzevrijheid wordt extra beperkt qua tijdsduur.
Maar als nu 24 uur niet uitmaakt, man maakt straks een week of maand extra niet uit...
Als die 24 uur niet uitmaakt hoef je hem niet toe te voegen.
Haar abortus is dus geen absolute en vaststaande beslissing, maar hangt puur en alleen af van het geld dat ze dat kind kan geven als hij/zij al volwassen is (en daarmee helemaal niets bijdragend aan de kwaliteit van de eerste 21 jaar van dat leven).quote:Op maandag 29 juni 2015 00:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou nee, ik denk niet dat ze het kind dan wel daadwerkelijk wil krijgen, maar dat ze het er dan voor overheeft.
Ik lees ergens in dit topic dat ze het kind ter adoptie zou willen afstaan!quote:Op maandag 29 juni 2015 00:52 schreef probeer het volgende:
[..]
Haar abortus is dus geen absolute en vaststaande beslissing, maar hangt puur en alleen af van het geld dat ze dat kind kan geven als hij volwassen is.
.
Wie meer ruimte voor een weloverwogen beslissing wilde hebben heeft die natuurlijk al, het is niet zo dat je na de intake verplicht direct na je bedenktijd je antwoord moet geven en onder het mes moet.quote:Op maandag 29 juni 2015 00:50 schreef probeer het volgende:
[..]
Jij bent degene die stelt dat 24 uur niets uit maakt. Ik denk dat het in bepaalde gevallen wel wat uit kan maken.
Erg jammer dat dat dan gezien wordt als een inperking van recht, in plaats van meer ruimte voor een weloverwogen en geïnformeerde beslissing.
En laten we heel eerlijk zijn .. Als je als vrouw door die +24 uur dan opeens over die grens gaat en geen abortus meer mag laten plegen .. Tsja, misschien eens naar jezelf en je eigen verantwoordelijkheid kijken.
Als je geen idee hebt waar ik het over heb op dit moment, dan ben je ook niet in staat in te schatten wanneer een Amerikaan een feminist is ja of nee. Ga een dagje tumblr op en zeg dan nog een keer dat dit artikel niet over een feminist gaat.quote:Op maandag 29 juni 2015 00:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mannen en "niet-vrouwen" die abortus plegen?
Net zo als hier teminste elke kloothommel, jou woorden, zijn mening mag geven, waar ik ook bij hoor.quote:Op maandag 29 juni 2015 00:56 schreef probeer het volgende:
Dus ... tof en alles, dat baas in eigen buik.
Maar imo is dit er dus eentje die flink misbruik maakt van dat recht. Zover dat ik me afvraag of ze dat recht überhaupt wel waard is.
Maarja .. zoals elke kloothommel kinderen mag krijgen, mag blijkbaar ook elke trut een abortus plegen.
Alleen als ze dus 1 miljoen krijgt, die ze dan aan dat kind geeft als hij 21 is. Dat geld verandert echter niets aan de eerste 21 jaar van dat kind. Dus is het me een raadsel waarom ze zonder dat geld, een adoptie geen optie vindt en alleen maar naar abortus kijkt.quote:Op maandag 29 juni 2015 00:54 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik lees ergens in dit topic dat ze het kind ter adoptie zou willen afstaan!
Van mij mag je hoorquote:Op maandag 29 juni 2015 00:59 schreef john2406 het volgende:
[..]
Net zo als hier teminste elke kloothommel, jou woorden, zijn mening mag geven, waar ik ook bij hoor.
quote:Op maandag 29 juni 2015 01:01 schreef john2406 het volgende:
Waar heb je dat gelezen dat het geld voor het kind is?
Heb ik overheen gelezen schijnbaar.
In de OP, zelfde alinea als het eerste dik-gedrukte stukje.quote:Additionally, the woman said that if the funds are raised she will put the money in a trust fund for her baby that he or she will have access to on their 21st birthday.
Echt zo dom die Amerikanen een wachttijd hebben ja. Gelukkig doen we dat in Nederland beter of niet?quote:Op maandag 29 juni 2015 01:31 schreef ludovico het volgende:
Tjah, dat ze een fucked up bitch is is wel duidelijk, maar het komt wel in het nieuws op deze manier
Keb er geen inzicht op hoe goed wij het in Nederland doen, volgens mij wordt ons zorgsysteem met de jaren slechter.quote:Op maandag 29 juni 2015 01:39 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Echt zo dom die Amerikanen een wachttijd hebben ja. Gelukkig doen we dat in Nederland beter of niet?
Hier is het 5 dagen in plaats van 0 tot 3. Oh wat zijn wij vrouwenhatendquote:Op maandag 29 juni 2015 01:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Keb er geen inzicht op hoe goed wij het in Nederland doen, volgens mij wordt ons zorgsysteem met de jaren slechter.
Duitsland drie, België zelfs zes dagen. Dan heeft men in de VS weinig te klagen...quote:Op maandag 29 juni 2015 02:02 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hier is het 5 dagen in plaats van 0 tot 3. Oh wat zijn wij vrouwenhatend
On the other hand, you can screw them mother fucking reps big time o/c.quote:Op maandag 29 juni 2015 02:14 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ik heb geen problemen met abortus en zo, maar dit is wel bijzonder smakeloos.
Het grote verschil is dat er in Duitsland en België altijd om de hoek abortusklinieken zijn. In sommige delen van de VS moet je daar een halve dag voor rijden. Als je twee keer een vrije dag moet opnemen en op en neer moet rijden, is dat wel even wat anders dan twee keer een uurtje vrij en met de bus op en neer.quote:Op maandag 29 juni 2015 02:16 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Duitsland drie, België zelfs zes dagen. Dan heeft men in de VS weinig te klagen...
Ja, voor sommige is het een dagtaak om de andere partij in de zak te zetten. Maar in dit geval snap ik niet zo goed welke meerwaarde het brengt. Dat de republikeinen geen fuck geven om het leven an sich, is al héél lang duidelijk. Daar heb je zo'n actie niet voor nodig.quote:Op maandag 29 juni 2015 02:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
On the other hand, you can screw them mother fucking reps big time o/c.
In fact I'm kinda really digging this, man. In a sorta fucked up way, I mean. Putting the buck where their mouth is, I mean.
Als er grond was voor een wachttijd, misstanden die bestonden, goede argumenten waarbij de praktijk aangehaald wordt e.d., dan zou ik ok kunnen zijn met deze wachttijd. Maar die zijn er niet, het werkte prima zoals het werkte, was al lastig genoeg in een land waar abortus toch een heel stuk minder geaccepteerd is maatschappelijk gezien dan hier.quote:Op zondag 28 juni 2015 23:49 schreef probeer het volgende:
[..]
72 uur wachten vind jij een slechte ontwikkeling?
Ik bedoel, baas in eigen buik en alles, prima. Maar iemand minimaal 3 dagen bedenktijd opleggen voordat je die persoon helpt om een potentieel leven afbreekt, vind ik toch eigenlijk wel een hele redelijke eis.
Als ik je posts lees krijg ik bijna het idee dat je voornamelijk tegen deze verandering bent omdat hij bedongen is door fanatiek religieuze pro-lifers, ipv tegen de wachttijd an sich?
Nee, want in Nederland leeft er niet zo'n mening over abortus. Hier lopen meisjes en vrouwen niet zo het gevaar om tegen gehouden te worden en om vergruist te worden erom.quote:Op maandag 29 juni 2015 00:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Aangezien dat mens al klaagt over 3 dagen wachten in sommige staten moet jij Nederland wel heel erg haten als een anti vrouw plek toch?
Misschien moet je je wat meer verdiepen in de sterke pro life lobby daar. Want dat gaat ook letterlijk over macht over vrouwen. Zo conservatief als de pest, religieus tot op het bot, de vrouw mag geen abortus plegen. De vrouw moet zich voegen.quote:Op maandag 29 juni 2015 00:32 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nee het feit dat ze het constant over macht over vrouwen heeft. Ik weet niet of je het hele gamergate debacle hebt meegekregen, maar Amerikaanse feministen zijn geobsedeerd over macht.
[..]
Mensen gebruiken anders nooit krachttermen om hun minachting voor acties te uiten.
Dit gaat om een punt maken, ik denk niet dat ze geheel en al verwacht dat dat miljoen er komt.quote:Op maandag 29 juni 2015 00:37 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, want als je kind op zijn 21e miljonair wordt is de pijn wel opeens dragelijk. Hoe graag wil je die abortus dan zélf echt, vraag ik me af ...
En 'niet getuigen van goede smaak' vind ik nogal een understatement.
Dat doet het wel, het geeft de omgeving meer kans om de druk hoger op te voeren, in te grijpen. Iets wat een serieus probleem is in Amerika.quote:Op maandag 29 juni 2015 00:38 schreef probeer het volgende:
[..]
Leuk. Maar die +24 uur verandert of beperkt op geen enkele manier het recht van vrouwen om zelf te kiezen.
Je denkt teveel vanuit het Nederlandse model, de Nederlands gedachtegang.quote:Op maandag 29 juni 2015 00:50 schreef probeer het volgende:
[..]
Jij bent degene die stelt dat 24 uur niets uit maakt. Ik denk dat het in bepaalde gevallen wel wat uit kan maken.
Erg jammer dat dat dan gezien wordt als een inperking van recht, in plaats van meer ruimte voor een weloverwogen en geïnformeerde beslissing.
En laten we heel eerlijk zijn .. Als je als vrouw door die +24 uur dan opeens over die grens gaat en geen abortus meer mag laten plegen .. Tsja, misschien eens naar jezelf en je eigen verantwoordelijkheid kijken.
Dan stopt ze het lekker in eigen zak.quote:Op zondag 28 juni 2015 21:25 schreef spijkerbroek het volgende:
Nee dat is projectie. Het gaat om het beschermen van wat zij beschouwen als een leven. Zie je het ook als ongeoorloofde macht afpakken als de conservatieven je proberen te verbieden je man te vermoorden? Die conservatieven zijn het niet eens met het onderscheid dat jij maakt tussen een foetus en iemand die al uit de vagina is.quote:Op maandag 29 juni 2015 10:43 schreef erodome het volgende:
[..]
Misschien moet je je wat meer verdiepen in de sterke pro life lobby daar. Want dat gaat ook letterlijk over macht over vrouwen. Zo conservatief als de pest, religieus tot op het bot, de vrouw mag geen abortus plegen. De vrouw moet zich voegen.
Verdiep je er eens wat meer in zei ik al.quote:Op maandag 29 juni 2015 10:55 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nee dat is projectie. Het gaat om het beschermen van wat zij beschouwen als een leven. Zie je het ook als ongeoorloofde macht afpakken als de conservatieven je proberen te verbieden je man te vermoorden? Die conservatieven zijn het niet eens met het onderscheid dat jij maakt tussen een foetus en iemand die al uit de vagina is.
Hoezo een miljoen bij elkaar schrapen? Dat is toch op zich een belachelijk voorstel. geef me geld anders... Als ze vervroegd met pensioen wil moet ze echt harder gaan werken.quote:Op maandag 29 juni 2015 10:59 schreef erodome het volgende:
[..]
Verdiep je er eens wat meer in zei ik al.
Maar als dat leven ze zo heilig is is een mijoentje bij elkaar schrapen met zo'n sterke lobby achter je toch niet moeilijk? Leuk adoptiegezin moet dan ook geen probleem zijn toch?
Want ze hebben vooral een grote mond, maar er zitten bergen aan kinderen in tehuizen e.d.. Zo heilig is dat leven nu echt voor ze, zodra het uit die vagina is kijken ze er niet meer naar om.
Het gaat dus enkel en alleen om die vrouw te beheersen, haar seksualiteit, haar vrije wil, haar keuze.
Ze wil dat miljoen niet zelf houden he.quote:Op maandag 29 juni 2015 11:01 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hoezo een miljoen bij elkaar schrapen? Dat is toch op zich een belachelijk voorstel. geef me geld anders... Als ze vervroegd met pensioen wil moet ze echt harder gaan werken
Zo mooi als feministen beter weten wat hun tegenstanders denken dan de tegenstanders zelf.quote:Op maandag 29 juni 2015 10:59 schreef erodome het volgende:
[..]
Verdiep je er eens wat meer in zei ik al.
Maar als dat leven ze zo heilig is is een mijoentje bij elkaar schrapen met zo'n sterke lobby achter je toch niet moeilijk? Leuk adoptiegezin moet dan ook geen probleem zijn toch?
Want ze hebben vooral een grote mond, maar er zitten bergen aan kinderen in tehuizen e.d.. Zo heilig is dat leven nu echt voor ze, zodra het uit die vagina is kijken ze er niet meer naar om.
Het gaat dus enkel en alleen om die vrouw te beheersen, haar seksualiteit, haar vrije wil, haar keuze.
Als het ze echt om macht ging hadden ze dat geld opgehoest.quote:Op maandag 29 juni 2015 11:02 schreef erodome het volgende:
[..]
Ze wil dat miljoen niet zelf houden he.
Ze prikkelt hiermee, wil eigenlijk laten zien wat al heel erg duidelijk is. Dat dit niet om dat heilige leven gaat, maar om macht over vrouwen.
Wat een flauwekul. Ze chanteert hiermee. Deze actie is zo'n beetje het diepste wat je kan zinken om je punt te maken.quote:Op maandag 29 juni 2015 11:02 schreef erodome het volgende:
[..]
Ze prikkelt hiermee, wil eigenlijk laten zien wat al heel erg duidelijk is. Dat dit niet om dat heilige leven gaat, maar om macht over vrouwen.
Ik weet wat ze denken, heb me er namelijk wel op ingelezen.quote:Op maandag 29 juni 2015 11:03 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Zo mooi als feministen beter weten wat hun tegenstanders denken dan de tegenstanders zelf.
Ze zegt tegen mensen die fetussen zien als volwaardige mensen dat ze de fetus gaat ombrengen, tenzij ze geld krijgt. Dat is geen prikkelen meer, dat is totaal ziek en krankzinnig. Als je echt niet gelooft dat een fetus een mens is, laat het dan gewoon weghalen en speel niet dit soort zieke machtsspelletjes.quote:Op maandag 29 juni 2015 11:02 schreef erodome het volgende:
[..]
Ze prikkelt hiermee
We zullen het zien.quote:Op maandag 29 juni 2015 11:03 schreef Chadi het volgende:
[..]
Als het ze echt om macht ging hadden ze dat geld opgehoest.
Sinds het woord 'feminist' is gekaapt door mannenhaters, transgenders en allerhande lobbyclubjes van culturele minderheden is het een scheldwoord geworden ja.quote:Op maandag 29 juni 2015 11:06 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik weet wat ze denken, heb me er namelijk wel op ingelezen.
En ik een feministHet is toch zot dat je dat als een soort van scheldwoord probeert te gebruiken en blijkbaar niet eens weet wat het inhoud.
Mijn definitie klopt gewoon grotendeels. Stop het woord pro life maar eens in google, de religieuze groepjes vliegen je om de oren. Hoe groter en machtiger de groep, hoe religieuzer het is.quote:Op maandag 29 juni 2015 11:09 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ze zegt tegen mensen die fetussen zien als volwaardige mensen dat ze de fetus gaat ombrengen, tenzij ze geld krijgt. Dat is geen prikkelen meer, dat is totaal ziek en krankzinnig. Als je echt niet gelooft dat een fetus een mens is, laat het dan gewoon weghalen en speel niet dit soort zieke machtsspelletjes.
Niet alle pro-lifers zijn religieuze malloten die alleen maar uit zijn op 'macht over vrouwen'. Er zitten ook een hoop mensen tussen die gewoon een ander definitie van leven hanteren. Uiteindelijk is bepalen op wel punt een mensenleven begint maar een mening.
Jouw definitie van de pro-lifer is dan ook een ontzettende strawman. De schuimbekkende dominee op de kansel.
Dit is gelukkig dan helemaal geen stroman.quote:Op maandag 29 juni 2015 11:10 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Sinds het woord 'feminist' is gekaapt door mannenhaters, transgenders en allerhande lobbyclubjes van culturele minderheden is het een scheldwoord geworden ja.
Kan me wel voorstellend at religie daar een grotere impact heeft maar dan nog blijven er een hele hoop mensen die ook tegen zijn zonder dat religie een rol speelt.quote:Op maandag 29 juni 2015 11:09 schreef erodome het volgende:
[..]
We zullen het zien.
Ik denk ook dat dit haar in haar bil kan komen bijten, maar ik snap het punt wat ze wil maken.
Heb trouwens ook nog gereageerd op je toevoeging over die anti conceptie.
Als we het hebben over de pro life lobby, die dus ook deze verandering voor elkaar heeft gekregen, dan gaat dat niet over na X weken beschermen, maar over een totaal verbod op abortus. Religieus geinspireerd.quote:Op maandag 29 juni 2015 11:13 schreef Chadi het volgende:
[..]
Kan me wel voorstellend at religie daar een grotere impact heeft maar dan nog blijven er een hele hoop mensen die ook tegen zijn zonder dat religie een rol speelt.
Deze mensen zien het gewoon als leven wat beschermd moet worden vanaf een x aantal weken zwanger.
Vertel dan eens wat het voor jou inhoud?quote:Op maandag 29 juni 2015 11:06 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik weet wat ze denken, heb me er namelijk wel op ingelezen.
En ik een feministHet is toch zot dat je dat als een soort van scheldwoord probeert te gebruiken en blijkbaar niet eens weet wat het inhoud.
Google is ook jouw vriend.quote:Op maandag 29 juni 2015 11:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Vertel dan eens wat het voor jou inhoud?
Take the money and run!quote:Op zondag 28 juni 2015 21:25 schreef spijkerbroek het volgende:
Surequote:Op zondag 28 juni 2015 21:31 schreef Elan het volgende:
4 dollar gedoneerd alle kleine beetjes helpen.
Abortus is en blijft moord!
Voelde je je nou echt beter door net te doen alsof je gedoneerd had ?quote:On July 7th I will start accepting donations on this page
Je dacht toch niet serieus dat ik gedoneerd had aan die golddiggerquote:Op maandag 29 juni 2015 13:43 schreef dontcare het volgende:
[..]
Sure![]()
Helaas is de doneer button niet actief en kan je nog helemaal niet doneren.
[..]
Voelde je je nou echt beter door net te doen alsof je gedoneerd had ?
je weet maar nooit hier ^^quote:Op maandag 29 juni 2015 13:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Je dacht toch niet serieus dat ik gedoneerd had aan die golddigger
Abortusklinieken in de VS worden, in sommige staten althans, zo veel mogelijk tegengewerkt en dan kan nu ineens het argument dat het een zooitje is gebruikt worden? Knap staaltje oorzaak en gevolg husselen...quote:Op zondag 28 juni 2015 20:42 schreef Glazenmaker het volgende:
Making sure that abortion clinics meet the minimum health and safety standards is just common sense, except to the abortion industry, which is wildly unregulated
SSSSST! Dat is te moeilijk voor ze. Liever schreeuwen dat het een waardeloze stoephoer is.quote:Op zondag 28 juni 2015 21:43 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Zij wil het kind dan ook niet, want ze kan er niet voor zorgen. Maar ze wordt van alle kanten gepusht om het TOCH te houden. Dus vindt ze het niet meer dan redelijk dat die pushers niet alleen maar pushen maar ook een financiële bijdrage gaan leveren zodat het kind straks nog een beetje een plezierig leven kan hebben.
Een zeer nobele en liefhebbende insteek. Die natuurlijk ook bedoeld is om de hypocrisie van de pro-life beweging aan de kaak te stellen.
quote:Op zondag 28 juni 2015 23:08 schreef erodome het volgende:
Het is nogal een heftige actie,maar het is dan ook echt heel erg dat er in Amerika gerommeld wordt aan de abortuswet. Elke stap vooruit is daar extreem moeizaam, stappen achteruit zijn eng.
Laat de pro life groep die vrouwen het recht tot abortus willen ontnemen maar tonen hoe belangrijk ze dat beginnende leven vinden. Een miljoen met z'n allen en een leuk adoptiegezin moet dan toch geen probleem zijn? Kind krijgt toch een miljoen als het 21 wordt, het kostje van dat leven is dus al grotendeels gekocht.
Ze willen zo graag vrouwen dwingen ongewenste kinderen te baren, brullen altijd over dat heilige leven, tijd om te leven wat ze preken.
Als er minder dan 1 miljoen wordt opgehaald krijg je het terug.quote:
Ik weet wel zeker dat dat miljoen er niet komt. Die pro-lifers geven geen fuck om die baby's, ze kicken op de macht die ze hebben en ze haten liberale vrouwen.quote:Op maandag 29 juni 2015 10:44 schreef erodome het volgende:
[..]
Dit gaat om een punt maken, ik denk niet dat ze geheel en al verwacht dat dat miljoen er komt.
Hoe vervelend het ook is dat ze het doet zoals ze het doet, maar ze heeft dan dus wel een punt.quote:Op maandag 29 juni 2015 14:31 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker dat dat miljoen er niet komt. Die pro-lifers geven geen fuck om die baby's, ze kicken op de macht die ze hebben en ze haten liberale vrouwen.
En zijn vaak OOK tegen abortus als het om incest of verkrachting gaat. Heeft echt geen ene ruk te maken met medeleven. Het draait om macht, macht en nog eens macht. Het is gewoon supereng daar!quote:Op maandag 29 juni 2015 11:02 schreef erodome het volgende:
[..]
Je hebt een stukje toegevoegd zie ik, lees je eens in, veel pro life groepen zijn ook tegen vormen van anti conseptie die "abortus" veroorzaken volgens hun. Sommigen zijn ook tegen zaken zoals condooms, alleen natuurlijke geboorteplanning zou dan ok zijn(onthouding dus).
De meeste pro life groepen zijn religieus tot op het bot, daar komt dit vandaan. Dus ja, ze doen ook nog eens moeilijk over geboortebeperking.
overdrijven is ook een kunstquote:Op maandag 29 juni 2015 14:36 schreef stopnaald het volgende:
[..]
En zijn vaak OOK tegen abortus als het om incest of verkrachting gaat. Heeft echt geen ene ruk te maken met medeleven. Het draait om macht, macht en nog eens macht. Het is gewoon supereng daar!
Zoals Erodrome al zei: lees je eens in. Dit is géén overdrijving. Het gaat tot aan fysiek geweld (zelfs doden) aan toe. Sommige pro-lifers zijn echt tot alles in staat.quote:
Meanwile zitten er busladingen kinderen in weeshuizen en pleegzorg, waar deze lui zich nooit mee bemoeien (logisch, die zijn al geboren) en kan het ze ook niet boeien wat voor leven zo'n kind krijgt, want op hulp, geld of welke ondersteuning dan ook hoeft de moeder niet te rekenen na de geboorte....quote:Op maandag 29 juni 2015 11:21 schreef erodome het volgende:
[..]
Als we het hebben over de pro life lobby, die dus ook deze verandering voor elkaar heeft gekregen, dan gaat dat niet over na X weken beschermen, maar over een totaal verbod op abortus. Religieus geinspireerd.
Er zijn niet veel mensen die alleen wat samen willen nadenken over tot welke tijd het redelijk is die aangesloten zijn bij deze pro life groepen. Deze mensen laten zich wel horen in gewone debatten tussen mensen, maar zijn het ook niet eens met deze dwingende groepen.
We hebben het hier over protesteren bij klinieken, mensen foetus poppetjes geven, zelfs aanvallen op abortus artsen en ga zo maar door. Ze proberen vaak te achterhalen wie de vrouwen zijn die daar komen om het aan hun omgeving te vertellen en nog veel meer misstanden waar je haren van overeind gaan staan.
Ik ben echt van mening dat een aantal hier dit teveel vanuit een Nederlandlands oogpunt bekijken. Dit gaat niet om een redelijke discussie, dit gaat om een lobby die steeds meer macht krijgt die gewoon abortus wil verbieden en daarna komen de hormonale manieren om zwangerschap te voorkomen aan de beurt.
Hier in NL is dat zeker niet het geval, punt is juist dat in de discussie altijd gevraagd wordt: Maar je kan toch niet van een vrouw verwachten dat ze na incest/verkrachting het kind houdt. Meeste pro-lifers staan daar zeker gematigder in, maar dit gaat niet eens om 5% van alle abortussen.quote:Op maandag 29 juni 2015 14:36 schreef stopnaald het volgende:
[..]
En zijn vaak OOK tegen abortus als het om incest of verkrachting gaat. Heeft echt geen ene ruk te maken met medeleven. Het draait om macht, macht en nog eens macht. Het is gewoon supereng daar!
Dit gaat dan ook niet over Nederland en dat is juist het hele punt.quote:Op maandag 29 juni 2015 15:06 schreef cheese. het volgende:
[..]
Hier in NL is dat zeker niet het geval, punt is juist dat in de discussie altijd gevraagd wordt: Maar je kan toch niet van een vrouw verwachten dat ze na incest/verkrachting het kind houdt. Meeste pro-lifers staan daar zeker gematigder in, maar dit gaat niet eens om 5% van alle abortussen.
Meerderheid is gewoon onveilige seks vanwege het gemak, vluchtige relaties, en niet goed gepland. Dit zijn allemaal dingen die te voorkomen zijn, en ik persoonlijk zou ook nooit tegen een vrouw zeggen dat ze fout is als ze een kind na een verkrachting laat aborteren.
Nou, toevallig zat iemand afgelopen week in een topic nog te verkondigen dat abortus na verkrachting eigenlijk ook niet nodig was, gewoon een vrouw verplichten de zwangerschap uit te dragenquote:Op maandag 29 juni 2015 15:06 schreef cheese. het volgende:
[..]
Hier in NL is dat zeker niet het geval, punt is juist dat in de discussie altijd gevraagd wordt: Maar je kan toch niet van een vrouw verwachten dat ze na incest/verkrachting het kind houdt. Meeste pro-lifers staan daar zeker gematigder in, maar dit gaat niet eens om 5% van alle abortussen.
Meerderheid is gewoon onveilige seks vanwege het gemak, vluchtige relaties, en niet goed gepland. Dit zijn allemaal dingen die te voorkomen zijn, en ik persoonlijk zou ook nooit tegen een vrouw zeggen dat ze fout is als ze een kind na een verkrachting laat aborteren.
En dit.quote:Op maandag 29 juni 2015 15:10 schreef erodome het volgende:
[..]
Dit gaat dan ook niet over Nederland en dat is juist het hele punt.
Hier staan er geen pro lifers bij de nog paar overgebleven abortusklinieken te protesteren, lopen abortusartsen geen gevaar e.d.. De situatie hier is niet te vergelijken met de situatie daar. We kennen hier geen zwaar religieuze en machtige pro life lobby.
Ik heb even wat cijfers opgezocht; meer dan de helft van de vrouwen die een abortus ondergaat gebruikte anticonceptie, maar die werkte niet. Het blijft een feit dat anticonceptie niet 100% betrouwbaar is.quote:Op maandag 29 juni 2015 15:06 schreef cheese. het volgende:
En voordat de voor de hand liggende vraag gesteld wordt: anticonceptiemiddelen (ja, zelfs condooms) zijn minder makkelijk te verkrijgen in de VS. Sws wordt de pil meestal niet vergoed door de zorgverzekering en probeer jij maar eens een condoom om te krijgen bij een weigerachtige vent....quote:Op maandag 29 juni 2015 14:50 schreef Silkster het volgende:
Ik kan eigenlijk alleen iets vinden over dit verhaal op "prolife" websites, waardoor ik het een tikkeltje verdacht vind.
Sommigen hier snappen niet dat een bedenktijd van 3 dagen een groot probleem kan zijn. Dat lijkt mij voort te komen uit een gebrek aan kennis over de situatie in de VS. Toegang tot abortus is door fundamentalistische christenen al enorm ingeperkt de laatste jaren. Alleen sinds 2011 al hebben staten 231 beperkingen op abortus ingevoerd.
Er zijn enorm veel eisen bedacht waar abortusklinieken aan moeten voldoen, en dan alleen abortusklinieken. Vaak moeten klinieken waar geen operaties worden gedaan (abortus met behulp van pillen) en waar eigenlijk nooit iets mis gaat aan meer eisen voldoen dan klinieken waar schoonheidsoperaties worden gedaan en waar vaak iets mis gaat. Dat geeft aan dat de verzwaarde eisen niet te maken hebben met de veiligheid van de patiënt, maar met proberen de toegang tot abortus waar vrouwen sind Roe vs Wade recht op hebben onmogelijk te maken. En dat lukt, heel veel klinieken konden niet openblijven vanwege de extra regeldruk. Mississippi, Alabama, Wyoming en North Dakota hebben nog maar 1 kliniek voor de hele staat en zelfs die worden bedreigd met sluiting.
Staten hebben wetten gemaakt die het vergoeden van abortus door de verzekering verbieden. Hoe langer het duurt voor een vrouw om toegang te krijgen tot abortus, hoe duurder het wordt. Maar hoe duurder het is, hoe langer het kan duren voor een vrouw het geld bij elkaar heeft.
Een wachttijd is een maatregel die een abortus moeilijker en duurder maakt. Arme vrouwen worden vaker ongewenst zwanger dan vrouwen die beter af zijn. Voor arme vrouwen zijn de kosten echt een issue.
Zes van de tien vrouwen die een abortus ondergaan zijn al moeder. Dus laten we het wat concreter maken; een moeder met een laag inkomen is ongewenst zwanger. Ze houdt al net haar hoofd boven water dus een extra kind kan ze niet laten komen. Ze zoekt een kliniek, maar die is ver weg. Ze moet vrij zien te krijgen van haar baan of baantjes en iemand zoeken die op haar kind past, misschien tegen betaling. De reiskosten kan ze zich eigenlijk al niet veroorloven.
Nu voegen we een wachttijd toe, al is het maar 24 uur. De vrouw moet nu meer vrij nemen van haar werk. Ze moet de babysitter meer betalen. Ze moet een hotel nemen op de plaats van bestemming of een keer extra heen-en-weer reizen.
Terwijl de vrouw probeert het geld voor de extra kosten bij elkaar te schrapen vordert de zwangerschap. De kosten voor de abortus gaan omhoog. Er is meer kans op complicaties voor de moeder.
Wanneer haar zwangerschap nog niet te ver heen is bestelt ze misschien ten einde raad wat pillen van het internet die ze thuis inneemt. Dit gebeurt nu al in staten waar veel abortusklinieken gesloten zijn, soms met dramatische gevolgen, want iemand die niet de toegang heeft tot de juiste medische zorg weet bijvoorbeeld niet altijd precies hoe lang ze al zwanger is.
Ik heb het puur over de situatie in de VS. Daar zijn wel degelijk prolife lobbygroepen die OOK als het gaat om incest of verkrachting, bijzonder strikt en rechtlijnig zijn en allesbehalve gematigd.quote:Op maandag 29 juni 2015 15:06 schreef cheese. het volgende:
[..]
quote:Op maandag 29 juni 2015 17:53 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Ik heb het puur over de situatie in de VS. Daar zijn wel degelijk prolife lobbygroepen die OOK als het gaat om incest of verkrachting, bijzonder strikt en rechtlijnig zijn en allesbehalve gematigd.
Verder vind ik het zo'n dom argument dat het in meerderheid gaat om gemakzucht na onveilige seks. Je kijkt veel te veel met een NL-se bril naar een VS situatie. In sommige zuidelijke staten wordt er geeneens seksuele voorlichting gegeven op school. Zeker in de armere buurten, waar bendes de dienst uitmaken, is geweld (en ook seksueel geweld) een dagelijkse aangelegenheid.
Daarnaast lijkt het me nogal logisch dat in een land met een miljoenenbevolking, een navenant groot aantal incestplegers (en slachtoffers) bezit. Of dacht je soms dat dat in de VS niet gebeurde of zo?
Verder wijs ik je graag op de post van Silkster, die de problemen/dilemma's van de armere zwangeren in de VS heel treffend verwoord heeft.
Daarnaast ben ik begripvol omtrent de huidige wetgeving in NL en kan goed leven met deze situatie. Maar ik ben me er ook héél goed van bewust dat dit in andere landen lang niet zo goed geregeld is. Ik ben dan ook zéér dankbaar dat ik hier leef.
Tot slot: ik zal het nooit in mijn hoofd halen om een vrouw te be/ver-oordelen, of ze nou abortus heeft gepleegd, of het kind juist gehouden heeft. Ik ben zelf moeder en realiseer me maar al te goed welke sterke emoties daaraan gekoppeld zijn. Ik kan me dan ook werkelijk niet voorstellen dat er ook maar 1 vrouw is die hier zo gemakkelijk overheen stapt. Wel kan ik me (heel makkelijk) voorstellen dat een vrouw wil verbergen hoeveel pijn en moeite de beslissing haar heeft opgeleverd. Al was het maar uit schaamte of om haar kwetsbaarheid te verhullen....
Het zou me niets verbazen als deze vrouwen hun pil hebben verkregen bij goedkope pillendraaiers (legaal en illegaal), waar ook verslaafden hun drugs halen.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:13 schreef Silkster het volgende:
[..]
Ik heb even wat cijfers opgezocht; meer dan de helft van de vrouwen die een abortus ondergaat gebruikte anticonceptie, maar die werkte niet. Het blijft een feit dat anticonceptie niet 100% betrouwbaar is.
Je bewering dat de meerderheid door onveilig seks, vluchtige relaties en slechte planning komt klopt dus niet, de meerderheid komt door het falen van anticonceptie.
Na de veiling van je eerste baby zit je zo op de Bahama's natuurlijk.quote:Op maandag 29 juni 2015 17:58 schreef stopnaald het volgende:
[..]
In de VS? Moet je wel tegen de nodige bedreigingen (en erger) bestand zijn...
Het hele verhaal blijkt dus een hoax te zijn van een man die z'n boek wil promoten; http://www.prolifeantiwoman.com/quote:Op zondag 28 juni 2015 20:42 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
http://www.lifenews.com/2(...)ll-have-an-abortion/
Zoals al langer duidelijk was, is de nieuwe Amerikaanse feministische stroming totaal gestoord, maar dit is toch wel een nieuw dieptepunt. Wie in westerse landen nog steeds opkomt voor vrouwenrechten in plaats van mensenrechten is al een beetje vies. Als je om je zielige punt te maken je kind dreigt te vermoorden zou je eigenlijk handelsonbekwaam verklaard moeten worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |