abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 juni 2015 @ 15:10:59 #151
37769 erodome
Zweefteef
pi_153926722
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 15:06 schreef cheese. het volgende:

[..]

Hier in NL is dat zeker niet het geval, punt is juist dat in de discussie altijd gevraagd wordt: Maar je kan toch niet van een vrouw verwachten dat ze na incest/verkrachting het kind houdt. Meeste pro-lifers staan daar zeker gematigder in, maar dit gaat niet eens om 5% van alle abortussen.

Meerderheid is gewoon onveilige seks vanwege het gemak, vluchtige relaties, en niet goed gepland. Dit zijn allemaal dingen die te voorkomen zijn, en ik persoonlijk zou ook nooit tegen een vrouw zeggen dat ze fout is als ze een kind na een verkrachting laat aborteren.
Dit gaat dan ook niet over Nederland en dat is juist het hele punt.

Hier staan er geen pro lifers bij de nog paar overgebleven abortusklinieken te protesteren, lopen abortusartsen geen gevaar e.d.. De situatie hier is niet te vergelijken met de situatie daar. We kennen hier geen zwaar religieuze en machtige pro life lobby.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 29 juni 2015 @ 15:13:27 #152
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153926803
quote:

[..]

Hier in NL is dat zeker niet het geval, punt is juist dat in de discussie altijd gevraagd wordt: Maar je kan toch niet van een vrouw verwachten dat ze na incest/verkrachting het kind houdt. Meeste pro-lifers staan daar zeker gematigder in, maar dit gaat niet eens om 5% van alle abortussen.

Meerderheid is gewoon onveilige seks vanwege het gemak, vluchtige relaties, en niet goed gepland. Dit zijn allemaal dingen die te voorkomen zijn, en ik persoonlijk zou ook nooit tegen een vrouw zeggen dat ze fout is als ze een kind na een verkrachting laat aborteren.
Nou, toevallig zat iemand afgelopen week in een topic nog te verkondigen dat abortus na verkrachting eigenlijk ook niet nodig was, gewoon een vrouw verplichten de zwangerschap uit te dragen :{
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 15:10 schreef erodome het volgende:

[..]

Dit gaat dan ook niet over Nederland en dat is juist het hele punt.

Hier staan er geen pro lifers bij de nog paar overgebleven abortusklinieken te protesteren, lopen abortusartsen geen gevaar e.d.. De situatie hier is niet te vergelijken met de situatie daar. We kennen hier geen zwaar religieuze en machtige pro life lobby.
En dit.

De situatie in NL is absoluut niet te vergelijken met die in de VS.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_153928623
quote:

Ik heb even wat cijfers opgezocht; meer dan de helft van de vrouwen die een abortus ondergaat gebruikte anticonceptie, maar die werkte niet. Het blijft een feit dat anticonceptie niet 100% betrouwbaar is.
Je bewering dat de meerderheid door onveilig seks, vluchtige relaties en slechte planning komt klopt dus niet, de meerderheid komt door het falen van anticonceptie.
pi_153930762
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 14:50 schreef Silkster het volgende:
Ik kan eigenlijk alleen iets vinden over dit verhaal op "prolife" websites, waardoor ik het een tikkeltje verdacht vind.

Sommigen hier snappen niet dat een bedenktijd van 3 dagen een groot probleem kan zijn. Dat lijkt mij voort te komen uit een gebrek aan kennis over de situatie in de VS. Toegang tot abortus is door fundamentalistische christenen al enorm ingeperkt de laatste jaren. Alleen sinds 2011 al hebben staten 231 beperkingen op abortus ingevoerd.

Er zijn enorm veel eisen bedacht waar abortusklinieken aan moeten voldoen, en dan alleen abortusklinieken. Vaak moeten klinieken waar geen operaties worden gedaan (abortus met behulp van pillen) en waar eigenlijk nooit iets mis gaat aan meer eisen voldoen dan klinieken waar schoonheidsoperaties worden gedaan en waar vaak iets mis gaat. Dat geeft aan dat de verzwaarde eisen niet te maken hebben met de veiligheid van de patiënt, maar met proberen de toegang tot abortus waar vrouwen sind Roe vs Wade recht op hebben onmogelijk te maken. En dat lukt, heel veel klinieken konden niet openblijven vanwege de extra regeldruk. Mississippi, Alabama, Wyoming en North Dakota hebben nog maar 1 kliniek voor de hele staat en zelfs die worden bedreigd met sluiting.

Staten hebben wetten gemaakt die het vergoeden van abortus door de verzekering verbieden. Hoe langer het duurt voor een vrouw om toegang te krijgen tot abortus, hoe duurder het wordt. Maar hoe duurder het is, hoe langer het kan duren voor een vrouw het geld bij elkaar heeft.

Een wachttijd is een maatregel die een abortus moeilijker en duurder maakt. Arme vrouwen worden vaker ongewenst zwanger dan vrouwen die beter af zijn. Voor arme vrouwen zijn de kosten echt een issue.
Zes van de tien vrouwen die een abortus ondergaan zijn al moeder. Dus laten we het wat concreter maken; een moeder met een laag inkomen is ongewenst zwanger. Ze houdt al net haar hoofd boven water dus een extra kind kan ze niet laten komen. Ze zoekt een kliniek, maar die is ver weg. Ze moet vrij zien te krijgen van haar baan of baantjes en iemand zoeken die op haar kind past, misschien tegen betaling. De reiskosten kan ze zich eigenlijk al niet veroorloven.

Nu voegen we een wachttijd toe, al is het maar 24 uur. De vrouw moet nu meer vrij nemen van haar werk. Ze moet de babysitter meer betalen. Ze moet een hotel nemen op de plaats van bestemming of een keer extra heen-en-weer reizen.
Terwijl de vrouw probeert het geld voor de extra kosten bij elkaar te schrapen vordert de zwangerschap. De kosten voor de abortus gaan omhoog. Er is meer kans op complicaties voor de moeder.
Wanneer haar zwangerschap nog niet te ver heen is bestelt ze misschien ten einde raad wat pillen van het internet die ze thuis inneemt. Dit gebeurt nu al in staten waar veel abortusklinieken gesloten zijn, soms met dramatische gevolgen, want iemand die niet de toegang heeft tot de juiste medische zorg weet bijvoorbeeld niet altijd precies hoe lang ze al zwanger is.
En voordat de voor de hand liggende vraag gesteld wordt: anticonceptiemiddelen (ja, zelfs condooms) zijn minder makkelijk te verkrijgen in de VS. Sws wordt de pil meestal niet vergoed door de zorgverzekering en probeer jij maar eens een condoom om te krijgen bij een weigerachtige vent....
pi_153931096
quote:

[..]

Ik heb het puur over de situatie in de VS. Daar zijn wel degelijk prolife lobbygroepen die OOK als het gaat om incest of verkrachting, bijzonder strikt en rechtlijnig zijn en allesbehalve gematigd.

Verder vind ik het zo'n dom argument dat het in meerderheid gaat om gemakzucht na onveilige seks. Je kijkt veel te veel met een NL-se bril naar een VS situatie. In sommige zuidelijke staten wordt er geeneens seksuele voorlichting gegeven op school. Zeker in de armere buurten, waar bendes de dienst uitmaken, is geweld (en ook seksueel geweld) een dagelijkse aangelegenheid.
Daarnaast lijkt het me nogal logisch dat in een land met een miljoenenbevolking, een navenant groot aantal incestplegers (en slachtoffers) bezit. Of dacht je soms dat dat in de VS niet gebeurde of zo?

Verder wijs ik je graag op de post van Silkster, die de problemen/dilemma's van de armere zwangeren in de VS heel treffend verwoord heeft.

Daarnaast ben ik begripvol omtrent de huidige wetgeving in NL en kan goed leven met deze situatie. Maar ik ben me er ook héél goed van bewust dat dit in andere landen lang niet zo goed geregeld is. Ik ben dan ook zéér dankbaar dat ik hier leef.

Tot slot: ik zal het nooit in mijn hoofd halen om een vrouw te be/ver-oordelen, of ze nou abortus heeft gepleegd, of het kind juist gehouden heeft. Ik ben zelf moeder en realiseer me maar al te goed welke sterke emoties daaraan gekoppeld zijn. Ik kan me dan ook werkelijk niet voorstellen dat er ook maar 1 vrouw is die hier zo gemakkelijk overheen stapt. Wel kan ik me (heel makkelijk) voorstellen dat een vrouw wil verbergen hoeveel pijn en moeite de beslissing haar heeft opgeleverd. Al was het maar uit schaamte of om haar kwetsbaarheid te verhullen....
  maandag 29 juni 2015 @ 17:56:05 #156
117098 Hathor
Effe niet
pi_153931137
Ik zie een gat in de markt.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 29 juni 2015 @ 17:56:58 #157
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153931146
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 17:53 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Ik heb het puur over de situatie in de VS. Daar zijn wel degelijk prolife lobbygroepen die OOK als het gaat om incest of verkrachting, bijzonder strikt en rechtlijnig zijn en allesbehalve gematigd.

Verder vind ik het zo'n dom argument dat het in meerderheid gaat om gemakzucht na onveilige seks. Je kijkt veel te veel met een NL-se bril naar een VS situatie. In sommige zuidelijke staten wordt er geeneens seksuele voorlichting gegeven op school. Zeker in de armere buurten, waar bendes de dienst uitmaken, is geweld (en ook seksueel geweld) een dagelijkse aangelegenheid.
Daarnaast lijkt het me nogal logisch dat in een land met een miljoenenbevolking, een navenant groot aantal incestplegers (en slachtoffers) bezit. Of dacht je soms dat dat in de VS niet gebeurde of zo?

Verder wijs ik je graag op de post van Silkster, die de problemen/dilemma's van de armere zwangeren in de VS heel treffend verwoord heeft.

Daarnaast ben ik begripvol omtrent de huidige wetgeving in NL en kan goed leven met deze situatie. Maar ik ben me er ook héél goed van bewust dat dit in andere landen lang niet zo goed geregeld is. Ik ben dan ook zéér dankbaar dat ik hier leef.

Tot slot: ik zal het nooit in mijn hoofd halen om een vrouw te be/ver-oordelen, of ze nou abortus heeft gepleegd, of het kind juist gehouden heeft. Ik ben zelf moeder en realiseer me maar al te goed welke sterke emoties daaraan gekoppeld zijn. Ik kan me dan ook werkelijk niet voorstellen dat er ook maar 1 vrouw is die hier zo gemakkelijk overheen stapt. Wel kan ik me (heel makkelijk) voorstellen dat een vrouw wil verbergen hoeveel pijn en moeite de beslissing haar heeft opgeleverd. Al was het maar uit schaamte of om haar kwetsbaarheid te verhullen....
_O_
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_153931147
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 16:13 schreef Silkster het volgende:

[..]

Ik heb even wat cijfers opgezocht; meer dan de helft van de vrouwen die een abortus ondergaat gebruikte anticonceptie, maar die werkte niet. Het blijft een feit dat anticonceptie niet 100% betrouwbaar is.
Je bewering dat de meerderheid door onveilig seks, vluchtige relaties en slechte planning komt klopt dus niet, de meerderheid komt door het falen van anticonceptie.
Het zou me niets verbazen als deze vrouwen hun pil hebben verkregen bij goedkope pillendraaiers (legaal en illegaal), waar ook verslaafden hun drugs halen.
pi_153931173
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 17:56 schreef Hathor het volgende:
Ik zie een gat in de markt.
In de VS? Moet je wel tegen de nodige bedreigingen (en erger) bestand zijn...
  maandag 29 juni 2015 @ 18:00:10 #160
117098 Hathor
Effe niet
pi_153931187
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 17:58 schreef stopnaald het volgende:

[..]

In de VS? Moet je wel tegen de nodige bedreigingen (en erger) bestand zijn...
Na de veiling van je eerste baby zit je zo op de Bahama's natuurlijk.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_153931651
En als haar 1,5 mijljoen geboden wordt als ze het wel laat doen?
pi_154164527
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 20:42 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

http://www.lifenews.com/2(...)ll-have-an-abortion/

Zoals al langer duidelijk was, is de nieuwe Amerikaanse feministische stroming totaal gestoord, maar dit is toch wel een nieuw dieptepunt. Wie in westerse landen nog steeds opkomt voor vrouwenrechten in plaats van mensenrechten is al een beetje vies. Als je om je zielige punt te maken je kind dreigt te vermoorden zou je eigenlijk handelsonbekwaam verklaard moeten worden.
Het hele verhaal blijkt dus een hoax te zijn van een man die z'n boek wil promoten; http://www.prolifeantiwoman.com/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')