abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153917214
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 23:53 schreef Leandra het volgende:
Waarom wordt ze zowel in de TT als de OP door TS een feminist genoemd? Wat heeft feminisme er in hemelsnaam mee te maken?
Omdat ze net doet alsof de conservatieven haar lichaam controleren, terwijl dat niet het geval is.
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 23:55 schreef Monolith het volgende:

[..]

Als je voor het recht op abortus pleit, dan ben je een vuige feminist natuurlijk. Baren zullen ze! :(
Ze pleit niet voor het recht op abortus, maar voor de afschaffing van de bedenktijd. Er zijn genoeg redenen te verzinnen voor zo'n bedenktijd afgezien van god.
  maandag 29 juni 2015 @ 00:12:32 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153917364
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 00:07 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Omdat ze net doet alsof de conservatieven haar lichaam controleren, terwijl dat niet het geval is.
Als het aan die conservatieven zou liggen dan zouden ze dat wel zeker.
Maar dat maakt haar nog geen feminist.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_153917404
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 00:04 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Aangezien dat mens al klaagt over 3 dagen wachten in sommige staten moet jij Nederland wel heel erg haten als een anti vrouw plek toch?
In nederland is de wettelijke termijn tussen het eerste gesprek en de behandeling 5 dagen.

wat veel anti-abortus mensen hier ineens trouwens..
pi_153917412
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 00:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waarom praat ik eigenlijk tegen jou? De bedenktijd is hier 5 dagen dus Mark Rutte is eigenlijk jouw baas.
  maandag 29 juni 2015 @ 00:14:37 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153917415
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 00:05 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat weet ik.

Verschil is dat je voor die afspraak waarschijnlijk nog niet zoveel informatie over het hele gebeuren hebt, als na die afspraak. Bij een verplichte wachttijd na de 1e afspraak, ben je dus beter geïnformeerd (door professionals, ipv het internet) en hopelijk ook beter in staat om een goede afweging te maken.

Lijkt me niets mis mee.
Ik denk dat meer kennis over het verloop van de procedure weinig verandering brengt in het wel of geen abortus willen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_153917416
quote:

[..]

Ja, dus, en?

Verandert helemaal niets aan het feit dat zij gewoon abortus mag plegen en 'die conservatieven' geen enkele zeggenschap over haar lichaam hebben.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 29 juni 2015 @ 00:15:05 #57
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153917427
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 00:14 schreef probeer het volgende:

[..]

Ja, dus, en?

Verandert helemaal niets aan het feit dat zij gewoon abortus mag plegen en 'die conservatieven' geen enkele zeggenschap over haar lichaam hebben.
Dat maakt haar geen feminist.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_153917428
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 00:14 schreef Casiotone het volgende:

[..]

In nederland is de wettelijke termijn tussen het eerste gesprek en de behandeling 5 dagen.

wat veel anti-abortus mensen hier ineens trouwens..
Wie is hier anti abortus?
pi_153917457
quote:

[..]

Je laat het klinken alsof dat gelijk staat aan crimineel :D
pi_153917459
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 00:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als het kwaakt als een eend en eruit ziet als een eend dan is het waarschijnlijk een eend.
pi_153917469
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 00:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik denk dat meer kennis over het verloop van de procedure weinig verandering brengt in het wel of geen abortus willen.
Dat denk ik ook niet. Wellicht stelt het de vrouw echter wel in staat zich beter voor te bereiden op een enorm ingrijpende ingreep, want ze weet dan beter wat haar te wachten staat.
pi_153917528
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 00:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

True.
  maandag 29 juni 2015 @ 00:24:45 #63
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_153917662
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 00:14 schreef Casiotone het volgende:
En dat heeft voor- en nadelen...
censuur :O
  maandag 29 juni 2015 @ 00:25:33 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153917683
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 00:16 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Als het kwaakt als een eend en eruit ziet als een eend dan is het waarschijnlijk een eend.
Wat maakt haar een feminist dan?
Het feit dat ze een abortus wil? Dan begrijp je niet waar feminisme om gaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_153917702
Maar goed .. hoewel ik pro-choice ben vind ik wat dat mens flikt echt misselijkmakend.

En wat ik ook niet snap ..

Blijkbaar was adoptie om een of andere reden in eerste instantie geen optie. Prima, snap ik ergens ook wel als je naar dat foster-care gedoe in de VS kijkt.

Maar wanneer ze 1 miljoen krijgt, is adoptie blijkbaar wel opeens een optie. Dan zou je denken, ok, met 1 miljoen kan je een kind toch een aardige kwaliteit van leven garanderen (of iig faciliteren). Maar! dat geld krijgt het kind pas als het 21 is. Dus aan die kwaliteit van leven verandert de eerste 21 jaar helemaal niets.

Waarom is adoptie dan na 1 miljoen wel een optie, als het dat eerst niet was? Die miljoen gaat niets veranderen aan de eerste 21 jaar van dat kind.

En dat sterkt mij in het idee dat ze alleen maar bezig is een punt te maken over de rug van een potentieel leven.
pi_153917743
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 00:15 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Wie is hier anti abortus?
Er roept hier iemand iets over moord met betrekking tot abortus bij een zwangerschap van 7 weken. Dat klinkt niet heel erg pro-abortus.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 29 juni 2015 @ 00:28:08 #67
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153917755
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 00:16 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat denk ik ook niet. Wellicht stelt het de vrouw echter wel in staat zich beter voor te bereiden op een enorm ingrijpende ingreep, want ze weet dan beter wat haar te wachten staat.
Ik denk dat ze dat in de meeste gevallen sowieso wel begrijpt, en de "who cares" figuren zullen het niet als enorm ingrijpend beschouwen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 29 juni 2015 @ 00:31:08 #68
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153917829
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 00:26 schreef probeer het volgende:
Maar goed .. hoewel ik pro-choice ben vind ik wat dat mens flikt echt misselijkmakend.

En wat ik ook niet snap ..

Blijkbaar was adoptie om een of andere reden in eerste instantie geen optie. Prima, snap ik ergens ook wel als je naar dat foster-care gedoe in de VS kijkt.

Maar wanneer ze 1 miljoen krijgt, is adoptie blijkbaar wel opeens een optie. Dan zou je denken, ok, met 1 miljoen kan je een kind toch een aardige kwaliteit van leven garanderen (of iig faciliteren). Maar! dat geld krijgt het kind pas als het 21 is. Dus aan die kwaliteit van leven verandert de eerste 21 jaar helemaal niets.

Waarom is adoptie dan na 1 miljoen wel een optie, als het dat eerst niet was? Die miljoen gaat niets veranderen aan de eerste 21 jaar van dat kind.

En dat sterkt mij in het idee dat ze alleen maar bezig is een punt te maken over de rug van een potentieel leven.
Ik kan me er wel wat bij indenken dat je liever voor een abortus kiest dan voor het uitdragen van een ongewenste zwangerschap.

Maar kennelijk vindt ze een trust fund van een miljoen voor haar kind voldoende om de zwangerschap wel uit te dragen.

Verder vind ik haar "chantage" ook niet getuigen van goede smaak, maar ik snap welk punt ze probeert te maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_153917865
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 00:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik denk dat ze dat in de meeste gevallen sowieso wel begrijpt, en de "who cares" figuren zullen het niet als enorm ingrijpend beschouwen.
Wellicht het grootste deel wel ja. Waarschijnlijk een deel (bv zwangere tienermeisjes) ook helemaal niet. En die hebben dan dus wel een 1e afspraak, inclusief minimale wachttijd ná die afspraak, nodig om een weloverwogen beslissing te maken.

Daarbij begrijp ik dus ook niet waarom 24 uur extra moeten wachten, opeens zo'n ramp is en een invasie op het recht van een vrouw om zelf te beslissen. Verplichte wachttijden bestonden immers al, en die 24 uur extra verandert helemaal niets aan het recht van de vrouw om zelf te beslissen.
pi_153917871
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 00:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat maakt haar een feminist dan?
Het feit dat ze een abortus wil? Dan begrijp je niet waar feminisme om gaat.
Nee het feit dat ze het constant over macht over vrouwen heeft. Ik weet niet of je het hele gamergate debacle hebt meegekregen, maar Amerikaanse feministen zijn geobsedeerd over macht.
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 00:27 schreef Monolith het volgende:

[..]

Er roept hier iemand iets over moord met betrekking tot abortus bij een zwangerschap van 7 weken. Dat klinkt niet heel erg pro-abortus.
Mensen gebruiken anders nooit krachttermen om hun minachting voor acties te uiten.
  maandag 29 juni 2015 @ 00:34:39 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153917909
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 00:32 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Nee het feit dat ze het constant over macht over vrouwen heeft. Ik weet niet of je het hele gamergate debacle hebt meegekregen, maar Amerikaanse feministen zijn geobsedeerd over macht.
Vrouwen het recht op abortus ontnemen of beperken draait dan ook om macht, en alleen om macht over vrouwen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_153917987
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 00:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik kan me er wel wat bij indenken dat je liever voor een abortus kiest dan voor het uitdragen van een ongewenste zwangerschap.

Maar kennelijk vindt ze een trust fund van een miljoen voor haar kind voldoende om de zwangerschap wel uit te dragen.

Verder vind ik haar "chantage" ook niet getuigen van goede smaak, maar ik snap welk punt ze probeert te maken.
Ja, want als je kind op zijn 21e miljonair wordt is de pijn wel opeens dragelijk. Hoe graag wil je die abortus dan zélf echt, vraag ik me af ...

En 'niet getuigen van goede smaak' vind ik nogal een understatement.
  maandag 29 juni 2015 @ 00:38:01 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153917993
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 00:32 schreef probeer het volgende:

[..]

Wellicht het grootste deel wel ja. Waarschijnlijk een deel (bv zwangere tienermeisjes) ook helemaal niet. En die hebben dan dus wel een 1e afspraak, inclusief minimale wachttijd ná die afspraak, nodig om een weloverwogen beslissing te maken.

Daarbij begrijp ik dus ook niet waarom 24 uur extra moeten wachten, opeens zo'n ramp is en een invasie op het recht van een vrouw om zelf te beslissen. Verplichte wachttijden bestonden immers al, en die 24 uur extra verandert helemaal niets aan het recht van de vrouw om zelf te beslissen.
Als die 24 uur extra dan toch niets verandert hebben ze ook niet heel veel nut natuurlijk, en hoef je zo'n verandering helemaal niet in te voeren, want dan is het alleen een beperking in het recht op abortus (en zo is het ook bedoeld, als beperking).
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_153918000
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 00:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Vrouwen het recht op abortus ontnemen of beperken draait dan ook om macht, en alleen om macht over vrouwen.
Ik leef in een wereld waar mensen zich niet identificeren met hun bij geboorte aangewezen geslacht en ik vind het schokkend dat jij hier niet opkomt voor die mensen. Wat ben je? Een Amerikaanse conservatieveling?
pi_153918005
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 00:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Leuk. Maar die +24 uur verandert of beperkt op geen enkele manier het recht van vrouwen om zelf te kiezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')