http://www.lifenews.com/2(...)ll-have-an-abortion/quote:A 26-year-old woman who wants to remain anonymous has shared online that she is seven-weeks-pregnant and plans to have an abortion on July 10th. However, if pro-lifers can raise one million dollars in 72-hours she says she will not have the abortion and place the baby for adoption. She selected 72-hours intentionally because she wanted to draw attention to the laws that recently passed requiring women to wait 72-hours prior to an abortion.
The 26-year-old who is demanding money to save the life of her child believes these laws are intended to control women’s rights rather than to help women and save unborn children. She said, “The backward direction this country is headed in terms of its treatment of women I feel is due in large part to the influence of the religious right disguised as the pro-life movement. The pro-life movement cares very little about saving lives and far more about controlling women by minimizing their choices in a wide variety of ways not the least of which is readily available reproductive health care.”
She concluded, “I hope to give the American public a concrete example that the conservative right in America doesn’t actually care about the life of a child, they care about controlling the lives and choices of women. We have to acknowledge this and we have to stop it.” Additionally, the woman said that if the funds are raised she will put the money in a trust fund for her baby that he or she will have access to on their 21st birthday.
Lila Rose, the President of Live Action, went on the HLN TV show Dr. Drew to explain why this woman’s request is upsetting. She said, “This website that this woman’s putting up about killing a child in 72-hours disturbs us because we know it’s a child, it’s a baby.”
In the video below, watch Rose debate abortion advocates about waiting period requirements at abortion facilities.
As LifeNews previously reported, in the United States, South Dakota, Utah, Missouri and North Carolina all have three-day waiting periods while 26-states require women to wait 24 or 48 hours. Pro-life lawmakers believe these laws are critical because sometimes abortion involves coercion and women feel they have no other choice than to kill their unborn child. The new laws can give these women time to reconsider their options and potentially pursue other sources for help.
Click here to sign up for daily pro-life news alerts from LifeNews.com
After the pro-life law was enacted in North Carolina, Father Frank Pavone of Priests for Life said the following about waiting periods: “As pastoral director of the world’s largest ministries for healing after abortion — Rachel’s Vineyard and the Silent No More Awareness Campaign — I know that many mothers weep for their aborted children years, even decades later. A three-day wait cannot compare to a lifetime of emotional pain. Making sure that abortion clinics meet the minimum health and safety standards is just common sense, except to the abortion industry, which is wildly unregulated, and to its advocates, who think that keeping women safe and doctors accountable is somehow antithetical to women’s rights and health.”
In het artikel staat vrij duidelijk dat ze het kind dan ter adoptie wil aanbieden.quote:Op zondag 28 juni 2015 21:26 schreef Kyubey het volgende:
"Mama, was je blij toen je in verwachting van me was?"
"Nee Kevin, ik zette een inzamelingsactie op, en als ze niet aan het losgeld zouden voldoen, had ik abortus gepleegd. Bovendien ben je een jongetje."
Maar goed ook, zo'n moeder wil je niet.quote:Op zondag 28 juni 2015 21:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
In het artikel staat vrij duidelijk dat ze het kind dan ter adoptie wil aanbieden.
Als je het echt belangrijk zou vinden dan had je het wel zelf gevonden en de link geplaatst.quote:Op zondag 28 juni 2015 20:58 schreef BabeWatcher het volgende:
Waar kan ik doneren? De prijs van een mensenleven is meer waard dan dat ene miljoentje.
Tijdje terug zo'n Tedx verhaal gekeken van een moeder die praatte over haar zoontje. Er zijn echt mensen die zo denken. Kan hem helaas niet 123 terugvinden.quote:Op zondag 28 juni 2015 21:26 schreef Kyubey het volgende:
"Mama, was je blij toen je in verwachting van me was?"
"Nee Kevin, ik zette een inzamelingsactie op, en als ze niet aan het losgeld zouden voldoen, had ik abortus gepleegd. Bovendien ben je een jongetje."
Er zijn natuurlijk nog wel een hele hoop maanden bedenktijd en volgens mij moet je als moeder je kind ook eerst nog een knuffel geven voor je hem/haar weggeeft.quote:Op zondag 28 juni 2015 21:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
In het artikel staat vrij duidelijk dat ze het kind dan ter adoptie wil aanbieden.
Dan heeft ze toch een leuke vakantie in het vooruitzicht.quote:Op zondag 28 juni 2015 21:25 schreef spijkerbroek het volgende:
En als ze nou $ 970,000 gedoneerd krijgt?
Een moeder die je nooit gewild heeft? Dat is vaak het geval bij een adoptiekind.quote:Op zondag 28 juni 2015 21:40 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Maar goed ook, zo'n moeder wil je niet.
Zij wil het kind dan ook niet, want ze kan er niet voor zorgen. Maar ze wordt van alle kanten gepusht om het TOCH te houden. Dus vindt ze het niet meer dan redelijk dat die pushers niet alleen maar pushen maar ook een financiële bijdrage gaan leveren zodat het kind straks nog een beetje een plezierig leven kan hebben.quote:Op zondag 28 juni 2015 21:40 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Is het niet krom als ik sperma gedoneerd zou hebben of een vrouw zwanger gemaakt zou hebben moet ik of kan ik ervoor op moeten draaien?quote:Op zondag 28 juni 2015 21:40 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Dit en graag dat korte pittig kapsel eraf trimmen.quote:Op zondag 28 juni 2015 21:53 schreef crystal_meth het volgende:
een stamp in haar spleet kan ze krijgen!
Hoezo ?quote:
Dat is wel een erg primitieve vorm van abortus.quote:Op zondag 28 juni 2015 21:53 schreef crystal_meth het volgende:
een stamp in haar spleet kan ze krijgen!
Meen je dit serieus?quote:Op zondag 28 juni 2015 22:03 schreef Kassamiep het volgende:
Waarom is het dan fout van haar om aan die anderen te vragen om niet alleen te lopen zeiken maar ook iets concreets te doen ?
Natuurlijk. Het is een volmaakt redelijk standpunt.quote:
vervelend voor de pro-life movement dat ze vrouwen die abortus plegen kunnen afschilderen als op geld beluste kindermoordenaars? Mwa...quote:Op zondag 28 juni 2015 22:06 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Natuurlijk. Het is een volmaakt redelijk standpunt.
Nogal vervelend voor de prolife beweging natuurlijk; want dit schept een precedent - maar ze heeft volkomen gelijk.
Het is meer dat ze eisen dat deze gestoorde vrouw niet de baas mag zijn over andermans lichaam, aangezien ze de foetus als mens beschouwen, maar je moet vooral niet je tegenstanders willen begrijpen als je ze als demonen wil afschilderen.quote:Op zondag 28 juni 2015 22:03 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Hoezo ?
Zij wil slechts een abortus, zonder gedoe of wat dan ook.
Anderen willen echter dat ze geen abortus pleegt en vallen haar daar op allerlei manieren mee lastig; tot en met eisen dat ze geen baas mag zijn van haar eigen lichaam.
Waarom is het dan fout van haar om aan die anderen te vragen om niet alleen te lopen zeiken maar ook iets concreets te doen ?
Chantage is nooit redelijk.quote:Op zondag 28 juni 2015 22:06 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Natuurlijk. Het is een volmaakt redelijk standpunt.
Nogal vervelend voor de prolife beweging natuurlijk; want dit schept een precedent - maar ze heeft volkomen gelijk.
Wat als ik je dat geef nadat je het wel gedaan hebt?quote:Op zondag 28 juni 2015 22:15 schreef Twiitch het volgende:
Ik ga zelfmoord plegen, als de NS me 10.000¤ geeft dan doe ik het niet op het spoor.
Nee nee, vooraf betalen.quote:Op zondag 28 juni 2015 22:23 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat als ik je dat geef nadat je het wel gedaan hebt?
Wel alleen aan jou persoonlijk he! LOL.
De uitvinding van het wiel?quote:Op zondag 28 juni 2015 22:27 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik herinner me dit verhaal jaren geleden, maar dan met:
-kerst
-konijn
-100.000 dollar of de pan in
...
We hebben het hier niet over Nederland he?quote:
72 uur wachten vind jij een slechte ontwikkeling?quote:Op zondag 28 juni 2015 23:15 schreef erodome het volgende:
[..]
We hebben het hier niet over Nederland he?
In Amerika is er een sterke anti abortus lobby, die hebben dus een verandering in de wetten voor elkaar gekregen. Die wachttijd. Maar als ze de kans krijgen verbieden ze abortus compleet.
Dat deze wet erdoor komt is geen goed teken, een beetje meer aandacht dat het land dat de voorvechter van vrijheid zou zijn om grotendeels religieuze redenen bezig is met het recht op abortus terug te draaien is niet verkeerd.
Als je voor het recht op abortus pleit, dan ben je een vuige feminist natuurlijk. Baren zullen ze!quote:Op zondag 28 juni 2015 23:53 schreef Leandra het volgende:
Waarom wordt ze zowel in de TT als de OP door TS een feminist genoemd? Wat heeft feminisme er in hemelsnaam mee te maken?
Riiiiiiight ....quote:Op zondag 28 juni 2015 21:43 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Zij wil het kind dan ook niet, want ze kan er niet voor zorgen. Maar ze wordt van alle kanten gepusht om het TOCH te houden. Dus vindt ze het niet meer dan redelijk dat die pushers niet alleen maar pushen maar ook een financiële bijdrage gaan leveren zodat het kind straks nog een beetje een plezierig leven kan hebben.
Een zeer nobele en liefhebbende insteek. Die natuurlijk ook bedoeld is om de hypocrisie van de pro-life beweging aan de kaak te stellen.
Meestal maak je een afspraak voor een abortus, het is niet alsof je binnenloopt en gelijk kunt gaan liggen om geholpen te worden, dus daar heb je je bedenktijd al.quote:Op zondag 28 juni 2015 23:49 schreef probeer het volgende:
[..]
72 uur wachten vind jij een slechte ontwikkeling?
Ik bedoel, baas in eigen buik en alles, prima. Maar iemand minimaal 3 dagen bedenktijd opleggen voordat je die persoon helpt om een potentieel leven afbreekt, vind ik toch eigenlijk wel een hele redelijke eis.
Als ik je posts lees krijg ik bijna het idee dat je voornamelijk tegen deze verandering bent omdat hij bedongen is door fanatiek religieuze pro-lifers, ipv tegen de wachttijd an sich?
Oh, vandaar dat abortus in zeer conservatieve landen, waar vrouwen amper rechten, laat staan een stem hebben, niet voorkomt.quote:Op zondag 28 juni 2015 23:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als je voor het recht op abortus pleit, dan ben je een vuige feminist natuurlijk. Baren zullen ze!
Aangezien dat mens al klaagt over 3 dagen wachten in sommige staten moet jij Nederland wel heel erg haten als een anti vrouw plek toch?quote:Op zondag 28 juni 2015 23:15 schreef erodome het volgende:
[..]
We hebben het hier niet over Nederland he?
In Amerika is er een sterke anti abortus lobby, die hebben dus een verandering in de wetten voor elkaar gekregen. Die wachttijd. Maar als ze de kans krijgen verbieden ze abortus compleet.
Dat deze wet erdoor komt is geen goed teken, een beetje meer aandacht dat het land dat de voorvechter van vrijheid zou zijn om grotendeels religieuze redenen bezig is met het recht op abortus terug te draaien is niet verkeerd.
Dat weet ik.quote:Op maandag 29 juni 2015 00:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Meestal maak je een afspraak voor een abortus, het is niet alsof je binnenloopt en gelijk kunt gaan liggen om geholpen te worden, dus daar heb je je bedenktijd al.
Omdat ze net doet alsof de conservatieven haar lichaam controleren, terwijl dat niet het geval is.quote:Op zondag 28 juni 2015 23:53 schreef Leandra het volgende:
Waarom wordt ze zowel in de TT als de OP door TS een feminist genoemd? Wat heeft feminisme er in hemelsnaam mee te maken?
Ze pleit niet voor het recht op abortus, maar voor de afschaffing van de bedenktijd. Er zijn genoeg redenen te verzinnen voor zo'n bedenktijd afgezien van god.quote:Op zondag 28 juni 2015 23:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als je voor het recht op abortus pleit, dan ben je een vuige feminist natuurlijk. Baren zullen ze!
Als het aan die conservatieven zou liggen dan zouden ze dat wel zeker.quote:Op maandag 29 juni 2015 00:07 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Omdat ze net doet alsof de conservatieven haar lichaam controleren, terwijl dat niet het geval is.
In nederland is de wettelijke termijn tussen het eerste gesprek en de behandeling 5 dagen.quote:Op maandag 29 juni 2015 00:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Aangezien dat mens al klaagt over 3 dagen wachten in sommige staten moet jij Nederland wel heel erg haten als een anti vrouw plek toch?
Waarom praat ik eigenlijk tegen jou? De bedenktijd is hier 5 dagen dus Mark Rutte is eigenlijk jouw baas.quote:Op maandag 29 juni 2015 00:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het aan die conservatieven zou liggen dan zouden ze dat wel zeker.
Maar dat maakt haar nog geen feminist.
Ik denk dat meer kennis over het verloop van de procedure weinig verandering brengt in het wel of geen abortus willen.quote:Op maandag 29 juni 2015 00:05 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat weet ik.
Verschil is dat je voor die afspraak waarschijnlijk nog niet zoveel informatie over het hele gebeuren hebt, als na die afspraak. Bij een verplichte wachttijd na de 1e afspraak, ben je dus beter geïnformeerd (door professionals, ipv het internet) en hopelijk ook beter in staat om een goede afweging te maken.
Lijkt me niets mis mee.
Ja, dus, en?quote:Op maandag 29 juni 2015 00:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat maakt haar geen feminist.quote:Op maandag 29 juni 2015 00:14 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, dus, en?
Verandert helemaal niets aan het feit dat zij gewoon abortus mag plegen en 'die conservatieven' geen enkele zeggenschap over haar lichaam hebben.
Wie is hier anti abortus?quote:Op maandag 29 juni 2015 00:14 schreef Casiotone het volgende:
[..]
In nederland is de wettelijke termijn tussen het eerste gesprek en de behandeling 5 dagen.
wat veel anti-abortus mensen hier ineens trouwens..
Je laat het klinken alsof dat gelijk staat aan crimineelquote:Op maandag 29 juni 2015 00:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat denk ik ook niet. Wellicht stelt het de vrouw echter wel in staat zich beter voor te bereiden op een enorm ingrijpende ingreep, want ze weet dan beter wat haar te wachten staat.quote:Op maandag 29 juni 2015 00:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat meer kennis over het verloop van de procedure weinig verandering brengt in het wel of geen abortus willen.
En dat heeft voor- en nadelen...quote:Op maandag 29 juni 2015 00:14 schreef Casiotone het volgende:
In nederland is de wettelijke termijn tussen het eerste gesprek en de behandeling 5 dagen.
Wat maakt haar een feminist dan?quote:Op maandag 29 juni 2015 00:16 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als het kwaakt als een eend en eruit ziet als een eend dan is het waarschijnlijk een eend.
Er roept hier iemand iets over moord met betrekking tot abortus bij een zwangerschap van 7 weken. Dat klinkt niet heel erg pro-abortus.quote:
Ik denk dat ze dat in de meeste gevallen sowieso wel begrijpt, en de "who cares" figuren zullen het niet als enorm ingrijpend beschouwen.quote:Op maandag 29 juni 2015 00:16 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat denk ik ook niet. Wellicht stelt het de vrouw echter wel in staat zich beter voor te bereiden op een enorm ingrijpende ingreep, want ze weet dan beter wat haar te wachten staat.
Ik kan me er wel wat bij indenken dat je liever voor een abortus kiest dan voor het uitdragen van een ongewenste zwangerschap.quote:Op maandag 29 juni 2015 00:26 schreef probeer het volgende:
Maar goed .. hoewel ik pro-choice ben vind ik wat dat mens flikt echt misselijkmakend.
En wat ik ook niet snap ..
Blijkbaar was adoptie om een of andere reden in eerste instantie geen optie. Prima, snap ik ergens ook wel als je naar dat foster-care gedoe in de VS kijkt.
Maar wanneer ze 1 miljoen krijgt, is adoptie blijkbaar wel opeens een optie. Dan zou je denken, ok, met 1 miljoen kan je een kind toch een aardige kwaliteit van leven garanderen (of iig faciliteren). Maar! dat geld krijgt het kind pas als het 21 is. Dus aan die kwaliteit van leven verandert de eerste 21 jaar helemaal niets.
Waarom is adoptie dan na 1 miljoen wel een optie, als het dat eerst niet was? Die miljoen gaat niets veranderen aan de eerste 21 jaar van dat kind.
En dat sterkt mij in het idee dat ze alleen maar bezig is een punt te maken over de rug van een potentieel leven.
Wellicht het grootste deel wel ja. Waarschijnlijk een deel (bv zwangere tienermeisjes) ook helemaal niet. En die hebben dan dus wel een 1e afspraak, inclusief minimale wachttijd ná die afspraak, nodig om een weloverwogen beslissing te maken.quote:Op maandag 29 juni 2015 00:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dat in de meeste gevallen sowieso wel begrijpt, en de "who cares" figuren zullen het niet als enorm ingrijpend beschouwen.
Nee het feit dat ze het constant over macht over vrouwen heeft. Ik weet niet of je het hele gamergate debacle hebt meegekregen, maar Amerikaanse feministen zijn geobsedeerd over macht.quote:Op maandag 29 juni 2015 00:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat maakt haar een feminist dan?
Het feit dat ze een abortus wil? Dan begrijp je niet waar feminisme om gaat.
Mensen gebruiken anders nooit krachttermen om hun minachting voor acties te uiten.quote:Op maandag 29 juni 2015 00:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Er roept hier iemand iets over moord met betrekking tot abortus bij een zwangerschap van 7 weken. Dat klinkt niet heel erg pro-abortus.
Vrouwen het recht op abortus ontnemen of beperken draait dan ook om macht, en alleen om macht over vrouwen.quote:Op maandag 29 juni 2015 00:32 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nee het feit dat ze het constant over macht over vrouwen heeft. Ik weet niet of je het hele gamergate debacle hebt meegekregen, maar Amerikaanse feministen zijn geobsedeerd over macht.
Ja, want als je kind op zijn 21e miljonair wordt is de pijn wel opeens dragelijk. Hoe graag wil je die abortus dan zélf echt, vraag ik me af ...quote:Op maandag 29 juni 2015 00:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik kan me er wel wat bij indenken dat je liever voor een abortus kiest dan voor het uitdragen van een ongewenste zwangerschap.
Maar kennelijk vindt ze een trust fund van een miljoen voor haar kind voldoende om de zwangerschap wel uit te dragen.
Verder vind ik haar "chantage" ook niet getuigen van goede smaak, maar ik snap welk punt ze probeert te maken.
Als die 24 uur extra dan toch niets verandert hebben ze ook niet heel veel nut natuurlijk, en hoef je zo'n verandering helemaal niet in te voeren, want dan is het alleen een beperking in het recht op abortus (en zo is het ook bedoeld, als beperking).quote:Op maandag 29 juni 2015 00:32 schreef probeer het volgende:
[..]
Wellicht het grootste deel wel ja. Waarschijnlijk een deel (bv zwangere tienermeisjes) ook helemaal niet. En die hebben dan dus wel een 1e afspraak, inclusief minimale wachttijd ná die afspraak, nodig om een weloverwogen beslissing te maken.
Daarbij begrijp ik dus ook niet waarom 24 uur extra moeten wachten, opeens zo'n ramp is en een invasie op het recht van een vrouw om zelf te beslissen. Verplichte wachttijden bestonden immers al, en die 24 uur extra verandert helemaal niets aan het recht van de vrouw om zelf te beslissen.
Ik leef in een wereld waar mensen zich niet identificeren met hun bij geboorte aangewezen geslacht en ik vind het schokkend dat jij hier niet opkomt voor die mensen. Wat ben je? Een Amerikaanse conservatieveling?quote:Op maandag 29 juni 2015 00:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vrouwen het recht op abortus ontnemen of beperken draait dan ook om macht, en alleen om macht over vrouwen.
Leuk. Maar die +24 uur verandert of beperkt op geen enkele manier het recht van vrouwen om zelf te kiezen.quote:Op maandag 29 juni 2015 00:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vrouwen het recht op abortus ontnemen of beperken draait dan ook om macht, en alleen om macht over vrouwen.
Nou nee, ik denk niet dat ze het kind dan wel daadwerkelijk wil krijgen, maar dat ze het er dan voor overheeft.quote:Op maandag 29 juni 2015 00:37 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, want als je kind op zijn 21e miljonair wordt is de pijn wel opeens dragelijk. Hoe graag wil je die abortus dan zélf echt, vraag ik me af ...
En 'niet getuigen van goede smaak' vind ik nogal een understatement.
Mannen worden niet beperkt als de abortuswetgeving aangepast wordt, hun recht op zelfbeschikking verandert niet.quote:Op maandag 29 juni 2015 00:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik leef in een wereld waar mensen zich niet identificeren met hun bij geboorte aangewezen geslacht en ik vind het schokkend dat jij hier niet opkomt voor die mensen. Wat ben je? Een Amerikaanse conservatieveling?
Geen idee of het iets verandert. Kan ik niet zeggen. Het verandert bij deze vrouw niets, misschien bij anderen wel, of niet.quote:Op maandag 29 juni 2015 00:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als die 24 uur extra dan toch niets verandert hebben ze ook niet heel veel nut natuurlijk, en hoef je zo'n verandering helemaal niet in te voeren, want dan is het alleen een beperking in het recht op abortus (en zo is het ook bedoeld, als beperking).
Helemaal als we zwanger zijnquote:Op maandag 29 juni 2015 00:41 schreef crystal_meth het volgende:
vrouwen, altijd last van hormonen...
Ehh nee? Er zijn genoeg mannen en andere niet vrouwen die ook abortus plegen. Als je dat niet ziet dan loop je 40 jaar achter.quote:Op maandag 29 juni 2015 00:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mannen worden niet beperkt als de abortuswetgeving aangepast wordt, hun recht op zelfbeschikking verandert niet.
Je kunt leuk roepen dat je niet naar het geslacht kijkt, maar deze wetgeving gaat nou eenmaal om één geslacht, en veranderingen/beperkingen aan die wetgeving hebben dus ook alleen effect op dat ene geslacht.
Haar keuzevrijheid wordt extra beperkt qua tijdsduur.quote:Op maandag 29 juni 2015 00:43 schreef probeer het volgende:
[..]
Geen idee of het iets verandert. Kan ik niet zeggen. Het verandert bij deze vrouw niets, misschien bij anderen wel, of niet.
En nogmaals, hoe is +24 uur een beperking van het recht van een vrouw om zelf te kiezen?
Mannen en "niet-vrouwen" die abortus plegen?quote:Op maandag 29 juni 2015 00:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ehh nee? Er zijn genoeg mannen en andere niet vrouwen die ook abortus plegen. Als je dat niet ziet dan loop je 40 jaar achter.
Ja, goh, duh. Mannen kunnen geen kinderen krijgen en hebben sowieso geen fuck te zeggen over een abortus. Nogal logisch dat het dus over 1 geslacht gaat ja.quote:Op maandag 29 juni 2015 00:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mannen worden niet beperkt als de abortuswetgeving aangepast wordt, hun recht op zelfbeschikking verandert niet.
Je kunt leuk roepen dat je niet naar het geslacht kijkt, maar deze wetgeving gaat nou eenmaal om één geslacht, en veranderingen/beperkingen aan die wetgeving hebben dus ook alleen effect op dat ene geslacht.
Ha je zegt het goed, de serganten die dus van onder en van boven op hun kop krijgen en ook nog dankjewel zeggen. LOL.quote:Op maandag 29 juni 2015 00:48 schreef probeer het volgende:
[..]
Maar om dan te zeggen dat vrouwen weer eens benadeeld worden is natuurlijk bullshit. Benadeeld tov wie? Het andere geslacht, dat sowieso al niets te zeggen heeft?
Jij bent degene die stelt dat 24 uur niets uit maakt. Ik denk dat het in bepaalde gevallen wel wat uit kan maken.quote:Op maandag 29 juni 2015 00:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Haar keuzevrijheid wordt extra beperkt qua tijdsduur.
Maar als nu 24 uur niet uitmaakt, man maakt straks een week of maand extra niet uit...
Als die 24 uur niet uitmaakt hoef je hem niet toe te voegen.
Haar abortus is dus geen absolute en vaststaande beslissing, maar hangt puur en alleen af van het geld dat ze dat kind kan geven als hij/zij al volwassen is (en daarmee helemaal niets bijdragend aan de kwaliteit van de eerste 21 jaar van dat leven).quote:Op maandag 29 juni 2015 00:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou nee, ik denk niet dat ze het kind dan wel daadwerkelijk wil krijgen, maar dat ze het er dan voor overheeft.
Ik lees ergens in dit topic dat ze het kind ter adoptie zou willen afstaan!quote:Op maandag 29 juni 2015 00:52 schreef probeer het volgende:
[..]
Haar abortus is dus geen absolute en vaststaande beslissing, maar hangt puur en alleen af van het geld dat ze dat kind kan geven als hij volwassen is.
.
Wie meer ruimte voor een weloverwogen beslissing wilde hebben heeft die natuurlijk al, het is niet zo dat je na de intake verplicht direct na je bedenktijd je antwoord moet geven en onder het mes moet.quote:Op maandag 29 juni 2015 00:50 schreef probeer het volgende:
[..]
Jij bent degene die stelt dat 24 uur niets uit maakt. Ik denk dat het in bepaalde gevallen wel wat uit kan maken.
Erg jammer dat dat dan gezien wordt als een inperking van recht, in plaats van meer ruimte voor een weloverwogen en geïnformeerde beslissing.
En laten we heel eerlijk zijn .. Als je als vrouw door die +24 uur dan opeens over die grens gaat en geen abortus meer mag laten plegen .. Tsja, misschien eens naar jezelf en je eigen verantwoordelijkheid kijken.
Als je geen idee hebt waar ik het over heb op dit moment, dan ben je ook niet in staat in te schatten wanneer een Amerikaan een feminist is ja of nee. Ga een dagje tumblr op en zeg dan nog een keer dat dit artikel niet over een feminist gaat.quote:Op maandag 29 juni 2015 00:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mannen en "niet-vrouwen" die abortus plegen?
Net zo als hier teminste elke kloothommel, jou woorden, zijn mening mag geven, waar ik ook bij hoor.quote:Op maandag 29 juni 2015 00:56 schreef probeer het volgende:
Dus ... tof en alles, dat baas in eigen buik.
Maar imo is dit er dus eentje die flink misbruik maakt van dat recht. Zover dat ik me afvraag of ze dat recht überhaupt wel waard is.
Maarja .. zoals elke kloothommel kinderen mag krijgen, mag blijkbaar ook elke trut een abortus plegen.
Alleen als ze dus 1 miljoen krijgt, die ze dan aan dat kind geeft als hij 21 is. Dat geld verandert echter niets aan de eerste 21 jaar van dat kind. Dus is het me een raadsel waarom ze zonder dat geld, een adoptie geen optie vindt en alleen maar naar abortus kijkt.quote:Op maandag 29 juni 2015 00:54 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik lees ergens in dit topic dat ze het kind ter adoptie zou willen afstaan!
Van mij mag je hoorquote:Op maandag 29 juni 2015 00:59 schreef john2406 het volgende:
[..]
Net zo als hier teminste elke kloothommel, jou woorden, zijn mening mag geven, waar ik ook bij hoor.
quote:Op maandag 29 juni 2015 01:01 schreef john2406 het volgende:
Waar heb je dat gelezen dat het geld voor het kind is?
Heb ik overheen gelezen schijnbaar.
In de OP, zelfde alinea als het eerste dik-gedrukte stukje.quote:Additionally, the woman said that if the funds are raised she will put the money in a trust fund for her baby that he or she will have access to on their 21st birthday.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |