Elfletterig for president.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 11:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Sowieso is er een meersporenbeleid nodig. Een pakket aan maatregelen.
Sowieso moet de invloed van het salafisme worden ingeperkt. Dit was bijvoorbeeld een issue bij de beruchte Ibn Ghaldoun-school in Rotterdam. Dat was een salafistisch bolwerk. Het heeft jaren kunnen bestaan. Leerlingen werd haat richting de westerse samenleving aangeleerd. Het motto: integreer vooral niet.
Zulke scholen moeten in Nederland niet kunnen bestaan. Onmiddellijk de poorten dicht. Niet op basis van onderwijskwaliteit of examenfraude, maar op basis van een religieuze koers die we in dit land verbieden. Want daar zullen we heen moeten.
Verder zullen we - wat nu al mondjesmaat gebeurt - haatimams actief moeten weren en de toegang tot Nederland ontzeggen. We zullen mensen die actief haatzaaien hun Nederlandse nationaliteit moeten afpakken als ze een dubbele nationaliteit hebben. Ouders die hun kinderen op die manier opvoeden, moeten veel sneller dan nu het geval is, uit de ouderlijke macht worden ontzet. Ze krijgen alleen hun kinderen terug als ze vertrekken uit Nederland.
Waar het om gaat, is dat de islam in Nederland grofweg in drie groepen kunt verdelen.
Gematigde moslims; circa 55-60 procent van de populatie. Deze mensen vormen geen probleem en kunnen gewoon in Nederland zijn en blijven.
Fundamentalistische moslims: circa 35-40 procent. Deze groep vormt wél een probleem. Ze zijn niet gewelddadig, maar omarmen bijzonder conservatieve denkbeelden die haaks staan op onze samenleving. Ze integreren doorgaans slecht en staan ver buiten onze samenleving.
Radicale moslims: 5-10 procent van de populatie. Dit zijn de gevaarlijke figuren die we onmiddellijk ons land uit moeten bonjouren. Het zijn mensen die geweld niet schuwen, die haatzaaien, anderen ophitsen, de integratie van anderen bemoeilijken / verhinderen, enzovoort.
Verder is het hard nodig om het percentage moslims in onze samenleving wettelijk te begrenzen. Ook dit is niks nieuws. Meer landen spelen al met dit idee. Zet er maar een grens op van 5-6 procent. De integratieproblemen met moslims zijn te groot om nog meer moslims hier toe te laten; dat is simpelweg niet verantwoord. Het is een recept voor grotere problemen in de toekomst.
Samengevat: Nederland moet de radicale moslims het leven in dit land onmogelijk maken. Zet ze uit, belemmer ze, sluit ze op, afhankelijk van wat de mogelijkheden zijn. Ingrijpen.
Jij wilt ze gewoon de vrijheid laten behouden om hun gedachtengoed uit te oefenen en te verspreiden?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 11:58 schreef speknek het volgende:
Dus een inperking van de mensenrechten en een einde aan de vrijheid van godsdienst? Thoughtcrimes invoeren. En hoe gaan we dat qua verdragen en het Europees hof van de rechten van de mens regelen?
twitter:rConflictNews twitterde op zaterdag 27-06-2015 om 11:54:03BREAKING: UK PM says Britain must prepare itself for the worst news regarding #TunisiaAttack - @KayBurley reageer retweet
Probleem is dat islam niet het alleenrecht heeft op joden vervolgen, vrouwen onderdrukken, kinderen verkrachten, homo's haten, dieren mishandelen e.d.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:01 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Jij wilt ze gewoon de vrijheid laten behouden om hun gedachtengoed uit te oefenen en te verspreiden?
Daar heb je natuurlijk gelijk in, alleen de islam vormt momenteel wel een serieuze dreiging.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:07 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Probleem is dat islam niet het alleenrecht heeft op joden vervolgen, vrouwen onderdrukken, kinderen verkrachten, homo's haten, dieren mishandelen e.d.
Wat een achterlijke zijn het ook.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:16 schreef J0kkebr0k het volgende:
'Ongelovigen vermoord in bordeel'
IS eist aanslag Tunesië op
[ afbeelding ]
SOUSSE -
Terreurbeweging Islamitische Staat heeft de terreuraanslag in Tunesië opgeëist. De beweging heeft via Twitter laten weten verantwoordelijk te zijn. Door de aanslag op een strand bij de plaats Sousse vrijdag kwamen zeker 37 mensen om het leven. Onder de doden zijn Belgen, Duitsers en Britten.
„Onze broeder, de strijder van het kalifaat Abu Yihya al-Kairouni, heeft zijn doel bij het Imperial hotel bereikt ondanks veiligheidsmaatregelen”, is in het bericht te lezen. De organisatie spreekt van een „bordeel” waar de terrorist „ongelovigen” heeft gedood.
Een aantal Nederlanders dat op vakantie is in het Tunesische Sousse komt zaterdag terug naar Nederland. Reisorganisatie TUI heeft momenteel in totaal 520 toeristen uit Nederland in Tunesië zitten. Mensen die in het land zijn hebben van de organisatie de mogelijkheid gekregen eerder terug te komen naar Nederland.
Bron
'Van God los' dekt ook niet echt de lading he?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:18 schreef Yasmin23 het volgende:
Eigenlijk is achterlijke ook geen goed woord. Te aardig. Het is zo bizar hoe deze mensen denken dat ik eigenlijk niet weet hoe ik ze moet omschrijven.
Het is dat ik niet gelovig ben, anders zou ik denken dat het demonen zijn.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:18 schreef Yasmin23 het volgende:
Eigenlijk is achterlijke ook geen goed woord. Te aardig. Het is zo bizar hoe deze mensen denken dat ik eigenlijk niet weet hoe ik ze moet omschrijven.
Nee.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:19 schreef Downwards het volgende:
[..]
'Van God los' dekt ook niet echt de lading he?
En wat is de reden van de aanslag in Koeweit?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:16 schreef J0kkebr0k het volgende:
'Ongelovigen vermoord in bordeel'
IS eist aanslag Tunesië op
[ afbeelding ]
SOUSSE -
Terreurbeweging Islamitische Staat heeft de terreuraanslag in Tunesië opgeëist. De beweging heeft via Twitter laten weten verantwoordelijk te zijn. Door de aanslag op een strand bij de plaats Sousse vrijdag kwamen zeker 37 mensen om het leven. Onder de doden zijn Belgen, Duitsers en Britten.
„Onze broeder, de strijder van het kalifaat Abu Yihya al-Kairouni, heeft zijn doel bij het Imperial hotel bereikt ondanks veiligheidsmaatregelen”, is in het bericht te lezen. De organisatie spreekt van een „bordeel” waar de terrorist „ongelovigen” heeft gedood.
Een aantal Nederlanders dat op vakantie is in het Tunesische Sousse komt zaterdag terug naar Nederland. Reisorganisatie TUI heeft momenteel in totaal 520 toeristen uit Nederland in Tunesië zitten. Mensen die in het land zijn hebben van de organisatie de mogelijkheid gekregen eerder terug te komen naar Nederland.
Bron
Sjiieten moeten dood. Wat anders?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:21 schreef Etsu het volgende:
[..]
En wat is de reden van de aanslag in Koeweit?
Mja als we gelovig waren geweest was dat misschien een juiste naam voor ze. Maar nu zijn zelfs de ergste scheldwoorden niet erg genoeg om te omschrijven hoe verziekt deze mensen zijn.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:19 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Het is dat ik niet gelovig ben, anders zou ik denken dat het demonen zijn.
De shi’itische moslims pakken natuurlijk.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:21 schreef Etsu het volgende:
[..]
En wat is de reden van de aanslag in Koeweit?
Ah. Want de daders waren natuurlijk heulemaal geen moslimsquote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:21 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Mja als we gelovig waren geweest was dat misschien een juiste naam voor ze. Maar nu zijn zelfs de ergste scheldwoorden niet erg genoeg om te omschrijven hoe verziekt deze mensen zijn.
Hey jij ook hier.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:23 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ah. Want de daders waren natuurlijk heulemaal geen moslims
"we"quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:23 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ah. Want de daders waren natuurlijk heulemaal geen moslims
Ja, ik ook hier, en ik vroeg je of je nou echt aan het stellen was dat de daders geen moslims warenquote:
Ach ja de een vind ze wel een moslim, de ander niet.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:25 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ja, ik ook hier, en ik vroeg je of je nou echt aan het stellen was dat de daders geen moslims waren
https://en.wikipedia.org/wiki/No_true_Scotsman
Wat denk je dat het merendeel van bv. alle NL'ers, dat zijn geen moslims, voor de duidelijkheid, ervan denkt?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:27 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ach ja de een vind ze wel een moslim, de ander niet.
Ik ben er wel een beetje klaar mee om te bepalen of ze moslim zijn.
Het zijn moslims ja, maar die mannen die de vrouw op haar ligbed naar een ambulance dragen waarschijnlijk ookquote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:25 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ja, ik ook hier, en ik vroeg je of je nou echt aan het stellen was dat de daders geen moslims waren
Er zijn al genoeg wettelijke middelen om dat soort figuren aan te pakken.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:01 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Jij wilt ze gewoon de vrijheid laten behouden om hun gedachtengoed uit te oefenen en te verspreiden?
Ben jij een troll?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:28 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Wat denk je dat het merendeel van bv. alle NL'ers, dat zijn geen moslims, voor de duidelijkheid, ervan denkt?
Dat beantwoord de niet gestelde vraag of de groep 100% homogeen is.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:28 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Het zijn moslims ja, maar die mannen die de vrouw op haar ligbed naar een ambulance dragen waarschijnlijk ook
Vast wel, maar vooralsnog beperkt het aandeel extremistische moslims zich tot nog geen 1%.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:25 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Oké! Ja, het zijn moslims. En nu?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:29 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Dat beantwoord de niet gestelde vraag of de groep 100% homogeen is.
Nee. Maar ik kan er prima mee leven dat jij dat ervan maakt.quote:
En hoe kom je aan 1%?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Vast wel, maar vooralsnog beperkt het aandeel extremistische moslims zich tot nog geen 1%.
Vind je?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er zijn al genoeg wettelijke middelen om dat soort figuren aan te pakken.
Uitgekauwde stromannetjes posten is het nieuwe pijnlijk kritisch zijn!quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:30 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Nee. Maar ik kan er prima mee leven dat jij dat ervan maakt.
Het is veel makkelijker om iemand die pijnlijk kritisch is te diskwalificeren dat echt inhoudelijk op de argumenten in te gaan
Het is serieus een vreemde vraag.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:30 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Nee. Maar ik kan er prima mee leven dat jij dat ervan maakt.
Het is veel makkelijker om iemand die pijnlijk kritisch is te diskwalificeren dat echt inhoudelijk op de argumenten in te gaan
Duidelijk. In jouw opinie gaat de vlieger "het zijn helemaal geen moslims!" dus ook niet op. Mooi.quote:
Voor stromannetjes moet je terugscrollen, toen ik iemand erop wees een no true scotsman proberen neer te zetten.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:32 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Uitgekauwde stromannetjes posten is het nieuwe pijnlijk kritisch zijn!
Dan zul je moeten zorgen dat mensen zonder degelijke bewijslast veroordeeld moeten worden. Lijkt me ook niet echt wenselijk.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:31 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Vind je?
Vind het allemaal nogal wat magertjes overkomen anders.
Linkje?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:32 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Lees de verslagen van bijv. de AIVD eens.
Dat maakte jij ervan, ja. Om de langspeelplaat uit 2001 af te kunnen draaien. Chapeau.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:33 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Voor stromannetjes moet je terugscrollen, toen ik iemand erop wees een no true scotsman proberen neer te zetten.
Zodra je regelmatig op je knieën in een moskee zit en de koran en hadith bestudeert, ben je in mijn optiek een moslim.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:32 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Duidelijk. In jouw opinie gaat de vlieger "het zijn helemaal geen moslims!" dus ook niet op. Mooi.
Jij verwijt mij iets uit 2001?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:35 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat maakte jij ervan, ja. Om de langspeelplaat uit 2001 af te kunnen draaien. Chapeau.
Ctrl+F, 1% niet gevonden.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
https://www.aivd.nl/publicaties/@3112/transformatie/
Nee, dat je met een stroman op de proppen komt die in 2001 wellicht nog grappig was.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:36 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Jij verwijt mij iets uit 2001?
Volgens zichzelf zijn ze idd moslim. Maar om eerlijk te zijn boeit het mij niet meer zo veel waar ze naar eigen zeggen bij horen. En ik geloof ook niet dat ze dit alleen maar doen omdat ze dus moslim zijn.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:34 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ik gaf je antwoord. Ik ben geen troll.
quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, dat je met een stroman op de proppen komt die in 2001 wellicht nog grappig was.
quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:33 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Voor stromannetjes moet je terugscrollen, toen ik iemand erop wees een no true scotsman proberen neer te zetten.
NWS / Brandpunt: 40% NL-moslims fundamentalist, 10% potentieel gewelddadig.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:37 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ctrl+F, 1% niet gevonden.
Dus: lever nu eens een bron die daadwerkelijk je stelling bevestigd aub. Nee, ik ga jouw bewijs er niet bij bedenken.
Lees het rapport zelf eens door.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:37 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ctrl+F, 1% niet gevonden.
Dus: lever nu eens een bron die daadwerkelijk je stelling bevestigd aub. Nee, ik ga jouw bewijs er niet bij bedenken.
"Potentieel gewelddadig."quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:39 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
NWS / Brandpunt: 40% NL-moslims fundamentalist, 10% potentieel gewelddadig.
Dank jequote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:39 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
NWS / Brandpunt: 40% NL-moslims fundamentalist, 10% potentieel gewelddadig.
Kijk.quote:
Iedereen is potentieel gewelddadig.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:42 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Kijk.
De boodschap bevalt de goedprater niet. Vanzelfsprekend dienen we deze mededeling dan ook maar rap terzijde te schuiven. Toch?
Definieer eens hoe mensen precies 'potentieel gewelddadig zijn'.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:42 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Kijk.
De boodschap bevalt de goedprater niet. Vanzelfsprekend dienen we deze mededeling dan ook maar rap terzijde te schuiven. Toch?
Lees het onderzoek, zou ik zeggen:quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Definieer eens hoe mensen precies 'potentieel gewelddadig zijn'.
Ik ga er zomaar vanuit dat s'lands inlichtendienst daar solide criteria voor heeft.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Definieer eens hoe mensen precies 'potentieel gewelddadig zijn'.
Ik lees in de PDF nergens hoe men tot dat "potentieel gewelddadig" komt. Nee, er worden welgeteld 4 vraagstellingen onderzocht, of men homoseksuele vrienden wil, of Joden niet te vertrouwen zijn en of het westen uit is op het vernietigen van de islam. En als je op die vragen overwegend ja beantwoordt, ben je volgens de onderzoeker ook meteen potentieel gewelddadig omdat:quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:43 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Lees het onderzoek, zou ik zeggen:
http://www.wzb.eu/en/pres(...)ism-is-widely-spread
Die geef ik je net. Het AIVD schat het aantal jihadisten op enkele honderden en de sympathisanten van het jihadisme op enkele duizenden.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:46 schreef SeculasStatius het volgende:
Maar god; we kunnen dus concluderen dat als we over radicalen hebben, het percentage tussen de 10% en de 40% ligt,
En niet 'maar 1%', zoals de goedprater hier pontificeert, notabene zonder daar ook maar 1 gram ondersteuning voor de kunnen overleggen
Lees het onderzoek anders even door, die criteria worden helemaal niet aangehouden.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:44 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ik ga er zomaar vanuit dat s'lands inlichtendienst daar solide criteria voor heeft.
Maar dan nog neig ik er naar om de AIVD eerder te geloven dan een of andere goedprater die wantoestand na wantoestand altijd maar 1 doel heeft: het ligt nooit aan de islam.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:47 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Lees het onderzoek anders even door, die criteria worden helemaal niet aangehouden.
Je volgt het allemaal niet meer geloof ik. Geeft niet, maar ga nog even rustig na op wie Brandpunt zich baseerde en lees het rapport van de AIVD nog eens. Hint: het AIVD schat de jihadisten op enkele honderden, sympathisanten op enkele duizenden.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:49 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Maar dan nog neig ik er naar om de AIVD eerder te geloven dan een of andere goedprater die wantoestand na wantoestand altijd maar 1 doel heeft: het ligt nooit aan de islam.
En de uitkomst is wederom comfortabel dat er niets aan de hand is. Toch?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:51 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je volgt het allemaal niet meer geloof ik. Geeft niet, maar ga nog even rustig na op wie Brandpunt zich baseerde en lees het rapport van de AIVD nog eens. Hint: het AIVD schat de jihadisten op enkele honderden, sympathisanten op enkele duizenden.
En nog een hint: Ruud Koopmans heeft niets met de AIVD te maken en heeft zich in zijn definities ook niet gebaseerd op criteria van de AIVD. Die verklaart mensen op basis van 4 vraagstellingen fundamentalistisch en potentieel gewelddadig. Well, well..
Probeer het eens inhoudelijk.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:53 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
En de uitkomst is wederom comfortabel dat er niets aan de hand is. Toch?
Hoeveel Jihad slachtoffers zijn er nou in Nederland gevallen?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:53 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
En de uitkomst is wederom comfortabel dat er niets aan de hand is. Toch?
Probeer het eens inhoudelijk.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:56 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Practise what you preach gast.
Nou ik zou zeggen, verzin andere criteria en overtuig mensen van het tegendeel! Nu ben je een roepende in de woestijn.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:51 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je volgt het allemaal niet meer geloof ik. Geeft niet, maar ga nog even rustig na op wie Brandpunt zich baseerde en lees het rapport van de AIVD nog eens. Hint: het AIVD schat de jihadisten op enkele honderden, sympathisanten op enkele duizenden.
En nog een hint: Ruud Koopmans heeft niets met de AIVD te maken en heeft zich in zijn definities ook niet gebaseerd op criteria van de AIVD. Die verklaart mensen op basis van 4 vraagstellingen fundamentalistisch en potentieel gewelddadig. Well, well..
Daar zit erg veel verschil tussen?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:59 schreef Jigzoz het volgende:
Jullie hebben niet door dat jullie het over twee verschillende dingen hebben? De een heeft het over extremisten; de ander over jihadisten.
Nogal.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:59 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Daar zit erg veel verschil tussen?
quote:
quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:51 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je punt is dat de AIVD iets schat. Goed gezien. Want er bestaat volstrekt geen politieke wil om hier gedegen onderzoek naar te doen.quote:
Er zijn allang prima rapportages en verslagen die zich met dat fenomeen bezig houden. En ik acht de AIVD wel iets geloofwaardiger dan een onderzoeker die even 40% van de moslims potentieel gewelddadig en fundamentalistisch acht op basis van 4 vraagstellingen.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:58 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nou ik zou zeggen, verzin andere criteria en overtuig mensen van het tegendeel! Nu ben je een roepende in de woestijn.
Jihadisten gebruiken geweld of zijn daartoe bereid om hun geloof te verspreiden. Wat extremisten zijn is een beetje vaag, maar ik hanteer deze definitie:quote:
quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:37 schreef Jigzoz het volgende:
Wanneer je geweld of zelfs de doodstraf gepast vindt wanneer iemand de islam verlaat, ben je in mijn ogen een extremist.
Nonsens, de AIVD is een overheidsorgaan en houdt zich vooral bezig met jihadisme. Er is alleen niet echt een duidelijk cijfer te geven vanwege redenen die ook in dat verslag vermeld worden.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:01 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Je punt is dat de AIVD iets schat. Goed gezien. Want er bestaat volstrekt geen politieke wil om hier gedegen onderzoek naar te doen.
Correct. Maar ik me 0,0 illusies over volk wat kernwaarden van dit land niet onderschrijft. Die zijn in mijn optiek net zo'n groot deel van het probleem.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:02 schreef Xa1pt het volgende:
Er is alleen niet echt een duidelijk cijfer te geven vanwege redenen die ook in dat verslag vermeld worden.
Ik zie wederom zeer weinig verschil, dan wel een zeer grote overlapping, maar dat terzijdequote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:02 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Jihadisten gebruiken geweld of zijn daartoe bereid om hun geloof te verspreiden. Wat extremisten zijn is een beetje vaag, maar ik hanteer deze definitie:
[..]
Jihadisten zijn er in Nederland niet zoveel. Enkele honderden, volgens schattingen. Extremisten (volgens mijn definitie) zijn er heel, heel veel meer. Heb je je nooit afgevraagd waarom je bijna nooit iets hoort over ex-moslims? Die mensen houden hun mond omdat ze hun leven niet zeker zijn.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:05 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ik zie wederom zeer weinig verschil, dan wel een zeer grote overlapping, maar dat terzijde
Welke kernwaarden precies?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:04 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Correct. Maar ik me 0,0 illusies over volk wat kernwaarden van dit land niet onderschrijft. Die zijn in mijn optiek net zo'n groot deel van het probleem.
Dat klinkt als een groot probleem. Hoeveel ex-moslims zijn er in de afgelopen 10 jaar dan bijvoorbeeld vermoord?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:07 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Jihadisten zijn er in Nederland niet zoveel. Enkele honderden, volgens schattingen. Extremisten (volgens mijn definitie) zijn er heel, heel veel meer. Heb je je nooit afgevraagd waarom je bijna nooit iets hoort over ex-moslims? Die mensen houden hun mond omdat ze hun leven niet zeker zijn.
Preaching to the choir.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:07 schreef Jigzoz het volgende:
Die mensen houden hun mond omdat ze hun leven niet zeker zijn.
Ja, ik weet inmiddels wel wat je graag in mijn reacties wil lezen. En toch is dat nog steeds niet wat er staat.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 11:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Uit elk woord in deze reactie blijkt weer dat je problemen niet onder ogen wenst te zien en dat je zelfs radicale gelovigen (die geweld niet schuwen en daartoe oproepen) in bescherming wenst te nemen. Want er zou toch eens wat weerstand worden geboden aan de excessen van de islam; dat kan natuurlijk niet.
Al die elementen die westerse maatschappijen zo vrij en succesvol maken, en pijnlijk duidelijk nooit aanwezig zijn als je maar genoeg moslims bij elkaar zet.quote:
Serieus. Ik zou graag willen dat dat een PVV-fabeltje was, maar geloofsafval wordt echt niet getolereerd.quote:
Wat is de kans dat de volgende moslim bij hetzelfde hotel een aanslag gaat plegen? Paniek om niks dus. Gewoon lekker verder grillen daar. #viesvadsigbodquote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:05 schreef J0kkebr0k het volgende:
Voor de aanslag was het hotel voor driekwart volgeboekt. "We hebben vandaag nul klanten, maar we behouden ons personeel", zei Mohammed Becheur. "Deze zomer wordt moeilijk, maar we houden vertrouwen voor de lange termijn.
Bron
En dan antwoord hij: "Serieus"quote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:10 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Serieus. Ik zou graag willen dat dat een PVV-fabeltje was, maar geloofsafval wordt echt niet getolereerd.
Je denkt dat ex-moslims niet begrijpen dat ze er heel verstandig aan doen hun bek te houden? Of ben je weer aan het trollen geslagen?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat klinkt als een groot probleem. Hoeveel ex-moslims zijn er in de afgelopen 10 jaar dan bijvoorbeeld vermoord?
Hmja, ik bedoelde 'm eigenlijk iets anders dan jij 'm opvatte, maar doet er verder niet toe.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:12 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
En dan antwoord hij: "Serieus"
Hoe lang ken jij mij al?
Zeg ik het goed als ik zeg dat ik dat al decennia zeg?
Precies. Bloed van ligbedje vegen en lekker bakken.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:11 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Wat is de kans dat de volgende moslim bij hetzelfde hotel een aanslag gaat plegen? Paniek om niks dus. Gewoon lekker verder grillen daar. #viesvadsigbod
De religieuze intolerantie voortvloeiend uit de islam is mij al sinds jaar en dag in geuren en kleuren bekend.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:12 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hmja, ik bedoelde 'm eigenlijk iets anders dan jij 'm opvatte, maar doet er verder niet toe.
Ik zie hier vooral intolerantie tegen religie voorbij komenquote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:13 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
De religieuze intolerantie voortvloeiend uit de islam is mij al sinds jaar en dag in geuren en kleuren bekend.
Kun je dat eens toelichten? Ik zie namelijk niemand beweren dat mensen geen moslim/christen/jood/enzovoort mogen zijn.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:14 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik zie hier vooral intolerantie tegen religie voorbij komen
Toch veel beter man dit, voor in zulke landen. Kan me zeer goed voorstellen dat men hiernaar terug verlangt. Dan maar onder een dictator leven hoor. Die houden de boel tenminste in toom. De IJzeren Vuist is nu eenmaal nodig in zulke gebieden. Vrijheid daar is gevaarlijk helaas.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 08:53 schreef ntm het volgende:
Er zijn ook heel veel Tunesiërs die Ben Ali (voormalig dictator) weer terug willen in het land. Door hem waren er wel sterke inlichtingendiensten die alles sterk in de gaten hielden en er was altijd en overal politie die af en toe zomaar je auto stoppen en controles hielden. Nu is de regering zwak en de grens bij Libië is ook niet goed beschermd, toch allemaal risicofactoren...
Ik zou een forum op zaterdag middag niet representatief houden voor de hele wereld.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:14 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik zie hier vooral intolerantie tegen religie voorbij komen
Ik zou een leuk extraatje hebben als ik een euro zou krijgen voor elke keer als de geniale, doch cynische one-liner "islam is vrede" gepost wordt.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:17 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Kun je dat eens toelichten? Ik zie namelijk niemand beweren dat mensen geen moslim/christen/jood/enzovoort mogen zijn.
Mee eens. Ik denk dat het invoeren van een tirannie van gematigden extremisten maakt.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, ik weet inmiddels wel wat je graag in mijn reacties wil lezen. En toch is dat nog steeds niet wat er staat.
Als je een religieuze stroming wil verbieden, dan moet je een overtuiging verbieden. En nog los van de vraag of dat wenselijk is of niet (in dit geval misschien wel) - kan dat helemaal niet. Je kunt ook wel de overtuiging verbieden dat homofilie een ziekte is, maar daarmee krijg je echt niet voor elkaar dat mensen stoppen met dat denken.
Ook is er, in dit geval, niet een Nederlandse Vereniging van Salafisten waarvan je de deur dicht kan spijkeren en de ledenlijst kan opvragen. Daarmee is een verbod kolderiek. Dat ik dat zeg is niet omdat ik het een goed idee vind dat radicale imams in de moskee op de hoek dood en verderf mogen prediken - maar dat zeg ik omdat ik het zinloos vind om een verbod in te voeren dat geen effect heeft. "Ja maar het is zo'n goed signaal" is namelijk geen effect.
Maar er is nog een veel belangrijkere reden waarom ik zo'n verbod geen goed idee vind. Het doet namelijk geen recht aan de vrijheden die wij in dit land, in onze westerse wereld, in een paar eeuwen hebben gecreëerd. Die vrijheid van vereniging, meningsuiting, religie of overtuiging die je in al die moslimlanden helemaal niet hebt - die hebben wij wel. We verlagen ons tot hun niveau als wij ineens die vrijheden, dat grote goed, gaan inperken omdat er mensen zijn die daar niet mee om kunnen gaan. Of omdat er vanuit een bepaalde religie, via guilt by association, aanslagen worden gepleegd.
Maar weet je wat: het plegen van aanslagen is al lang verboden. Net zoals het zaaien van haat of het oproepen tot geweld. Allemaal strafbaar - of dat nu door de imam gebeurt of door de Chief van Satudarah. Alleen doen we daar te weinig tegen. We kunnen al lang op de kaart aanwijzen waar de moskeeën staan die een risico vormen. Laat de veiligheidsdiensten daar hun energie maar insteken en aanpakken wat strafbaar is, dan kan de rest lekker op vrijdag tot allah blijven bidden.
Oh, en nog een laatste puntje: als je een stroming die zich (zij het onterecht) toch al onderdrukt voelt gaat verbieden, zou dat dan tot minder of juist tot meer geweld leiden?
Is dat al intolerant? Dan leg je de lat wel heel erg laag.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:22 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik zou een leuk extraatje hebben als ik een euro zou krijgen voor elke keer als de geniale, doch cynische one-liner "islam is vrede" gepost wordt.
Ik had aan jou gevraagd naar aanleiding van paniekerige conclusies van een AIVD onderzoek, hoeveel Nederlandse slachtoffers er zijn gevallen in het kader van Jihadisme (en/of terrorisme).quote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:22 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ik zou een forum op zaterdag middag niet representatief houden voor de hele wereld.
En je mag me ook uitleggen wat er dan blijkbaar fout is aan anti-religieus zijn.
Het is ook niet echt een vriendelijke uitnodiging tot een goed gesprek.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:24 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Is dat al intolerant? Dan leg je de lat wel heel erg laag.
1, TvG, zover ik weet.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:26 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik had aan jou gevraagd naar aanleiding van paniekerige conclusies van een AIVD onderzoek, hoeveel Nederlandse slachtoffers er zijn gevallen in het kader van Jihadisme (en/of terrorisme).
Er bestaat nu eenmaal geen 'vriendelijke manier' om primitieven te vertellen dat ze primitief zijn.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:28 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het is ook niet echt een vriendelijke uitnodiging tot een goed gesprek.
Maar vind je het echt intolerant?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:28 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het is ook niet echt een vriendelijke uitnodiging tot een goed gesprek.
1 Slachtoffer in de vaderlandse geschiedenis. Moeten we hier nou over paniekvoetballen?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:28 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
1, TvG, zover ik weet.
Maar daarom is het geen probleem?
Want de factoren die maken dat ze in België en Frankrijk wel los gaan, die spelen hier helemaal niet?
"Onze moslims zijn niet zo", zoiets?
Helaas lijkt het mij een kwestie van tijd.
Maar reageer dan ook ff op de rest, wil je?:quote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:30 schreef Toefjes het volgende:
[..]
1 Slachtoffer in de vaderlandse geschiedenis. Moeten we hier nou over paniekvoetballen?
quote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:28 schreef SeculasStatius het volgende:
Want de factoren die maken dat ze in België en Frankrijk wel los gaan, die spelen hier helemaal niet?
"Onze moslims zijn niet zo", zoiets?
Helaas lijkt het mij een kwestie van tijd.
http://www.ad.nl/ad/nl/35(...)ofde-te-redden.dhtmlquote:Man gebruikte lijf als schild om leven verloofde te redden
De 30-jarige Matthew James uit de Britse plaats Cardiff dacht een mooie vakantie tegemoet te gaan met zijn verloofde Sara Wilson in de Tunesische stad Sousse, toen zijn vakantiebestemming vrijdag werd getroffen door een aanslag. De Brit werd vier keer in zijn maag geschoten nadat hij zijn lijf als menselijk schild gebruikte.
Terwijl ik terugrende naar het hotel, passeerde ik allemaal lichamen
Sara Wilson
Het stel lag op het strand te zonnen toen de terrorist op een boot het strand naderde en om zich heen schoot met zijn kalasjnikov. Volgens James' verloofde Wilson beschermde hij haar door zichzelf als schild te gebruiken. Dat meldt DailyMail.
,,Hij ving een kogel voor mij op. Ik dank mijn leven aan hem, want hij gooide zichzelf voor me toen het schieten begon'', vertelt Wilson. ,,Hij zat onder het bloed, maar zei tegen mij dat ik weg moest rennen en tegen onze kinderen moest zeggen dat hij van hen hield.'' Het koppel had hun twee kinderen thuisgelaten in Cardiff, terwijl zij twee weken op vakantie waren in Tunesië.
Wilson luisterde naar haar toekomstige man en rende weg, nadat ze hem had verstopt onder een ligbed. ,,Terwijl ik terugrende naar het hotel, passeerde ik allemaal lichamen. Het was een chaos. Er lag ook een lichaam in het zwembad van het hotel, het water was daardoor helemaal rood.''
Handdoekenkast
Eenmaal in het hotel verstopte de dame zich in een handdoekenkast. ,,Het was donker en ik kon mensen horen lopen, het was angstaanjagend.'' Toen het rustiger werd, kwam Wilston weer tevoorschijn. Twee uur lang zat ze in onwetendheid over de toestand van haar verloofde. ,,Ik wist niet of hij dood was, of dat hij nog leefde. Ik keek onder elk wit laken om te zien of hij er misschien onder lag.''
Opeens kreeg de vrouw een telefoon in haar handen gedrukt. ,,Iemand zei: 'Ik heb een chagrijnige man aan de telefoon die niets doet, totdat hij jou heeft gesproken.' Het was Matthew die zei dat hij van mij hield.'' De man lag in het ziekenhuis en moest een operatie ondergaan. Wilson haastte zich naar hem toe. ,,Zijn bekken was gescheurd en hij had een hartaanval gehad, maar hij leeft nog.''
Het stel heeft nu nog maar één wens. ,,We willen naar huis. Overal liggen lichamen , sommige bedekt met lakens, sommige niet. Je kan je niet voorstellen hoe dat is.''
nou, nee, als je het op zo'n toon vraagt ben je die energie niet echt waard.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:31 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Maar reageer dan ook ff op de rest, wil je?:
[..]
quote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:33 schreef Toefjes het volgende:
[..]
nou, nee, als je het op zo'n toon vraagt ben je die energie niet echt waard.
Ehh nee hoor, je toon staat me niet aan, dat is allesquote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:34 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Doen alsof je 'beledigd' bent ofzo is altijd een zeer dankbaar mechanisme om maar niet op die dingen in te gaan waar je geen antwoord op hebt
Eh huh, komen met volstrekte onzin als "je toon staat met niet aan" is ook altijd een zeer dankbaar mechanisme om maar niet op die dingen in te gaan waar je geen antwoord op hebtquote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:35 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ehh nee hoor, je toon staat me niet aan, dat is alles
Overtuigingen kun je niet verbieden, omdat je de gedachten van mensen niet kunt lezen. Je zult dus concreet gedrag moeten bestrijden. Dat kan op allerlei manieren. Onder meer door geldkranen dicht te draaien, door de stichting van salafistische instellingen (waaronder scholen) niet toe te staan, door haatzaaiers aan te pakken of het land uit te zetten, noem maar op.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:09 schreef Janneke141 het volgende:
Als je een religieuze stroming wil verbieden, dan moet je een overtuiging verbieden. En nog los van de vraag of dat wenselijk is of niet (in dit geval misschien wel) - kan dat helemaal niet. Je kunt ook wel de overtuiging verbieden dat homofilie een ziekte is, maar daarmee krijg je echt niet voor elkaar dat mensen stoppen met dat denken.
Ook is er, in dit geval, niet een Nederlandse Vereniging van Salafisten waarvan je de deur dicht kan spijkeren en de ledenlijst kan opvragen. Daarmee is een verbod kolderiek. Dat ik dat zeg is niet omdat ik het een goed idee vind dat radicale imams in de moskee op de hoek dood en verderf mogen prediken - maar dat zeg ik omdat ik het zinloos vind om een verbod in te voeren dat geen effect heeft. "Ja maar het is zo'n goed signaal" is namelijk geen effect.
Maar er is nog een veel belangrijkere reden waarom ik zo'n verbod geen goed idee vind. Het doet namelijk geen recht aan de vrijheden die wij in dit land, in onze westerse wereld, in een paar eeuwen hebben gecreëerd. Die vrijheid van vereniging, meningsuiting, religie of overtuiging die je in al die moslimlanden helemaal niet hebt - die hebben wij wel. We verlagen ons tot hun niveau als wij ineens die vrijheden, dat grote goed, gaan inperken omdat er mensen zijn die daar niet mee om kunnen gaan. Of omdat er vanuit een bepaalde religie, via guilt by association, aanslagen worden gepleegd.
Maar weet je wat: het plegen van aanslagen is al lang verboden. Net zoals het zaaien van haat of het oproepen tot geweld. Allemaal strafbaar - of dat nu door de imam gebeurt of door de Chief van Satudarah. Alleen doen we daar te weinig tegen. We kunnen al lang op de kaart aanwijzen waar de moskeeën staan die een risico vormen. Laat de veiligheidsdiensten daar hun energie maar insteken en aanpakken wat strafbaar is, dan kan de rest lekker op vrijdag tot allah blijven bidden.
Oh, en nog een laatste puntje: als je een stroming die zich (zij het onterecht) toch al onderdrukt voelt gaat verbieden, zou dat dan tot minder of juist tot meer geweld leiden?
Verhuizen naar de Noordpool is een optie. Daar wordt het steeds natter.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 11:10 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Dit besef wil maar niet doordringen bij westerlingen. Die ik overigens ook langzaamaan begin te minachten. Vies vadsig dom consumerend rilvlees met een attitude bah.
Verdorie, we zouden het nog bijna eens gaan worden.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Overtuigingen kun je niet verbieden, omdat je de gedachten van mensen niet kunt lezen. Je zult dus concreet gedrag moeten bestrijden. Dat kan op allerlei manieren. Onder meer door geldkranen dicht te draaien, door de stichting van salafistische instellingen (waaronder scholen) niet toe te staan, door haatzaaiers aan te pakken of het land uit te zetten, noem maar op.
Haatpaleizen en religieus-radicale figuren hebben nu nog veel te veel vrij spel. Het is hard nodig dat we ze de pas afsnijden. Sluit moskeeën waar haat wordt gezaaid, trap radicale imams het land uit, maar dergelijke figuren het leven zuur in Nederland. Maak ze krachtig duidelijk dat ze met hun verziekte ideologie geen voet aan de grond gaan krijgen in Nederland.
Onze zwaarbevochten vrijheden zijn inderdaad het beschermen waard. Precies daarom moeten radicale moslims veel harder worden aangepakt. Dat zijn namelijk mensen die niks hebben met onze vrijheden en die niks liever willen dan die vrijheden omver werpen. Ik wens Nederland (en heel Europa, trouwens) te beschermen tegen de excessen van een barbaarse, primitieve en gewelddadige religie.
Elke vrijheid kent een bepaalde begrenzing. Jouw vrijheid houdt op waar de mijne wordt aangetast. Dat sociaal-liberale principe zou leidend moeten zijn. Radicale moslims willen maar één ding: andermans vrijheden belemmeren. Dus steken we daar een stokje voor.
De aandacht moet inderdaad uitgaan naar de moskeeën en figuren die een risico vormen. Sluit ze, pak ze aan, zet ze vast of zet ze uit. En zo kunnen de gematigde, goedwillende moslims inderdaad rustig op vrijdag tot Allah blijven bidden; van mij mogen ze.
Zolang je de radicale islam niet krachtiger aanpakt, komt er ook geen draagvlak voor een gematigde islam en blijf je altijd problemen en wrijving houden. Mijn doel is dat een diverse bevolking vreedzaam met en naast elkaar kan leven. Dat lukt niet met stoorzenders; mensen die bewust de integratie verzieken, haat zaaien en hun zieke, radicale versie van de islam boven onze wet willen plaatsen.
Even ter verduidelijking; ik geef een zeer inhoudelijk antwoord en de helft negeer je gewoon en daarna het vieze lef om te eisen dat ik blijkbaar met fuckin' sugar on top jou 'aub' moet vragen om dat te doen wat je vanuit fatsoensoogpunt meteen al had moeten doen, namelijk volledig antwoorden,quote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:33 schreef Toefjes het volgende:
[..]
nou, nee, als je het op zo'n toon vraagt ben je die energie niet echt waard.
Mooi.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Verdorie, we zouden het nog bijna eens gaan worden.
De mate van projectie waarin we voor het gemak maar doen of elke islam-criticaster de islam wil verbieden doet de discussie geen goed.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:43 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Mooi.
(Het merkwaardige is dat ik nooit anders heb beweerd dan dit, maar dat terzijde)
Je kunt salafisme best verbieden. Wil niet zeggen dat je het gedachtegoed daarmee uitbant, maar je zorgt er wel voor dat die engnekken met hun typische klederdracht uit het straatbeeld verdwijnen en het verspreiden van hun gedachtegoed een stuk lastiger wordt. Het moet een stuk minder aantrekkelijk worden om hier een salafist te zijn. Laat ze dat maar lekker in de zandbak doen.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, ik weet inmiddels wel wat je graag in mijn reacties wil lezen. En toch is dat nog steeds niet wat er staat.
quote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:32 schreef Revanches het volgende:
Het stel heeft nu nog maar één wens. ,,We willen naar huis. Overal liggen lichamen , sommige bedekt met lakens, sommige niet. Je kan je niet voorstellen hoe dat is.''
Het vieze lef, fuckin sugar, moral high ground ?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:43 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Even ter verduidelijking; ik geef een zeer inhoudelijk antwoord en de helft negeer je gewoon en daarna het vieze lef om te eisen dat ik blijkbaar met fuckin' sugar on top jou 'aub' moet vragen om dat te doen wat je vanuit fatsoensoogpunt meteen al had moeten doen, namelijk volledig antwoorden,
En daarna zielig denken dat je de moral high ground kunt bewandelen?
Je toon staat me niet aanquote:Op zaterdag 27 juni 2015 14:14 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het vieze lef, fuckin sugar, moral high ground ?
Heb je koorts?
En welke zijn dat dan?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:10 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Al die elementen die westerse maatschappijen zo vrij en succesvol maken, en pijnlijk duidelijk nooit aanwezig zijn als je maar genoeg moslims bij elkaar zet.
twitter:ConorFulford twitterde op zaterdag 27-06-2015 om 11:56:20I believe this is my mom on @SkyNews can everybody please RT as we have no contact since ! Please Help #FindSueDavey http://t.co/ZFvz90A1CE reageer retweet
Ik ben vooral benieuwd waar je dat op baseert en wie dan precies die moordlustige moslims zijn die ex-moslims willen vermoorden.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:12 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Je denkt dat ex-moslims niet begrijpen dat ze er heel verstandig aan doen hun bek te houden? Of ben je weer aan het trollen geslagen?
Hoezo? Moet ik jou dat echt vertellen?quote:
Dat zei ik niet, maar ik zal even net doen alsof je niet weer zit te trollen.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 14:43 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd waar je dat op baseert en wie dan precies die moordlustige moslims zijn die ex-moslims willen vermoorden.
En dan retweet iedereen dat en dan?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 14:42 schreef Momo... het volgende:
twitter:ConorFulford twitterde op zaterdag 27-06-2015 om 11:56:20I believe this is my mom on @SkyNews can everybody please RT as we have no contact since ! Please Help #FindSueDavey http://t.co/ZFvz90A1CE reageer retweet
Was het niet gewoon een moslima? Ook Nederlandse vrouwen kunnen zich bekeren tot de Islam natuurlijk.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 15:20 schreef Villas__Rubin het volgende:
Hier in het plaatselijke binnenstadje, zag ik net een vrouw van middelbare leeftijd in een moslimpak lopen uit protest of zo.. het was een hollandsche vrouw. Zo'n links gekkie.echt deze keer 1000:
![]()
![]()
Volgens mij niet. Ze had echt niets van een authentieke moslima-uitstraling of zo, en stond duidelijk echt een statement te maken. Ze had exact hetzelfde aan als die middelbare school leraar van een paar jaar geleden die in het nieuws kwam omdat ie in boerka naar school ging en daarmee een statement wilde maken. Precies eenzelfde soort linkse gekke goedmens.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 15:30 schreef Toefjes het volgende:
Was het niet gewoon een moslima? Ook Nederlandse vrouwen kunnen zich bekeren tot de Islam natuurlijk.
Dat zijn de ergste.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 15:30 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ook Nederlandse vrouwen kunnen zich bekeren tot de Islam natuurlijk.
Probeer het eens inhoudelijk.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 14:50 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Hoezo? Moet ik jou dat echt vertellen?
Neem je zelf geen verschillen waar?
Of denk je dat als je maar bijdehand en spitsvondig genoeg bent "het gewoon niet waar is, en de islamitische wereld heus wel precies hetzelfde is als de westerse"?
Van mij mag je dat denken hoor.
Ach ja, zolang ze geen mensen onthoofden of doodschieten op een ligbedje. Liever zij dan ik nu het goed warm begint te worden trouwens.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 15:34 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Ze had echt niets van een authentieke moslima-uitstraling of zo, en stond duidelijk echt een statement te maken. Ze had exact hetzelfde aan als die middelbare school leraar van een paar jaar geleden die in het nieuws kwam omdat ie in boerka naar school ging en daarmee een statement wilde maken. Precies eenzelfde soort linkse gekke goedmens.
Echt zo dom dat
Ja daar ben ik het wel mee eens natuurlijk. Maar goed, vond het wel een waanzinnig huilie-huilie-moment.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 15:41 schreef Toefjes het volgende:
Ach ja, zolang ze geen mensen onthoofden of doodschieten op een ligbedje. Liever zij dan ik nu het goed warm begint te worden trouwens.
Natuurlijk heeft het sociale consequenties, de groep waar je deel van uitmaakte deelt immers niet meer je opvattingen en je gaat ook niet langer naar de moskee, bepaalde avonden et cetera. Ik ken toevallig een ex-moslim die dan wel deel niet afkomstig is uit een heel conservatief gezin en ook niet verstoten is, maar dat ex-moslims met de dood worden bedreigd is nieuw. Dus ben wel benieuwd waar je dat vandaan hebt.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 15:08 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat zei ik niet, maar ik zal even net doen alsof je niet weer zit te trollen.
Oke, als je dat echt wilt weten: vraag een moslim (ja, eentje maar en je mag 'm zelf uitzoeken) hoe zijn omgeving zou reageren als hij ze zou vertellen dat hij geen moslim meer is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |