Ctrl+F, 1% niet gevonden.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
https://www.aivd.nl/publicaties/@3112/transformatie/
Nee, dat je met een stroman op de proppen komt die in 2001 wellicht nog grappig was.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:36 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Jij verwijt mij iets uit 2001?
Volgens zichzelf zijn ze idd moslim. Maar om eerlijk te zijn boeit het mij niet meer zo veel waar ze naar eigen zeggen bij horen. En ik geloof ook niet dat ze dit alleen maar doen omdat ze dus moslim zijn.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:34 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ik gaf je antwoord. Ik ben geen troll.
quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, dat je met een stroman op de proppen komt die in 2001 wellicht nog grappig was.
quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:33 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Voor stromannetjes moet je terugscrollen, toen ik iemand erop wees een no true scotsman proberen neer te zetten.
NWS / Brandpunt: 40% NL-moslims fundamentalist, 10% potentieel gewelddadig.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:37 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ctrl+F, 1% niet gevonden.
Dus: lever nu eens een bron die daadwerkelijk je stelling bevestigd aub. Nee, ik ga jouw bewijs er niet bij bedenken.
Lees het rapport zelf eens door.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:37 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ctrl+F, 1% niet gevonden.
Dus: lever nu eens een bron die daadwerkelijk je stelling bevestigd aub. Nee, ik ga jouw bewijs er niet bij bedenken.
"Potentieel gewelddadig."quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:39 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
NWS / Brandpunt: 40% NL-moslims fundamentalist, 10% potentieel gewelddadig.
Dank jequote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:39 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
NWS / Brandpunt: 40% NL-moslims fundamentalist, 10% potentieel gewelddadig.
Kijk.quote:
Iedereen is potentieel gewelddadig.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:42 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Kijk.
De boodschap bevalt de goedprater niet. Vanzelfsprekend dienen we deze mededeling dan ook maar rap terzijde te schuiven. Toch?
Definieer eens hoe mensen precies 'potentieel gewelddadig zijn'.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:42 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Kijk.
De boodschap bevalt de goedprater niet. Vanzelfsprekend dienen we deze mededeling dan ook maar rap terzijde te schuiven. Toch?
Lees het onderzoek, zou ik zeggen:quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Definieer eens hoe mensen precies 'potentieel gewelddadig zijn'.
Ik ga er zomaar vanuit dat s'lands inlichtendienst daar solide criteria voor heeft.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Definieer eens hoe mensen precies 'potentieel gewelddadig zijn'.
Ik lees in de PDF nergens hoe men tot dat "potentieel gewelddadig" komt. Nee, er worden welgeteld 4 vraagstellingen onderzocht, of men homoseksuele vrienden wil, of Joden niet te vertrouwen zijn en of het westen uit is op het vernietigen van de islam. En als je op die vragen overwegend ja beantwoordt, ben je volgens de onderzoeker ook meteen potentieel gewelddadig omdat:quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:43 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Lees het onderzoek, zou ik zeggen:
http://www.wzb.eu/en/pres(...)ism-is-widely-spread
Die geef ik je net. Het AIVD schat het aantal jihadisten op enkele honderden en de sympathisanten van het jihadisme op enkele duizenden.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:46 schreef SeculasStatius het volgende:
Maar god; we kunnen dus concluderen dat als we over radicalen hebben, het percentage tussen de 10% en de 40% ligt,
En niet 'maar 1%', zoals de goedprater hier pontificeert, notabene zonder daar ook maar 1 gram ondersteuning voor de kunnen overleggen
Lees het onderzoek anders even door, die criteria worden helemaal niet aangehouden.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:44 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ik ga er zomaar vanuit dat s'lands inlichtendienst daar solide criteria voor heeft.
Maar dan nog neig ik er naar om de AIVD eerder te geloven dan een of andere goedprater die wantoestand na wantoestand altijd maar 1 doel heeft: het ligt nooit aan de islam.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:47 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Lees het onderzoek anders even door, die criteria worden helemaal niet aangehouden.
Je volgt het allemaal niet meer geloof ik. Geeft niet, maar ga nog even rustig na op wie Brandpunt zich baseerde en lees het rapport van de AIVD nog eens. Hint: het AIVD schat de jihadisten op enkele honderden, sympathisanten op enkele duizenden.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:49 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Maar dan nog neig ik er naar om de AIVD eerder te geloven dan een of andere goedprater die wantoestand na wantoestand altijd maar 1 doel heeft: het ligt nooit aan de islam.
En de uitkomst is wederom comfortabel dat er niets aan de hand is. Toch?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:51 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je volgt het allemaal niet meer geloof ik. Geeft niet, maar ga nog even rustig na op wie Brandpunt zich baseerde en lees het rapport van de AIVD nog eens. Hint: het AIVD schat de jihadisten op enkele honderden, sympathisanten op enkele duizenden.
En nog een hint: Ruud Koopmans heeft niets met de AIVD te maken en heeft zich in zijn definities ook niet gebaseerd op criteria van de AIVD. Die verklaart mensen op basis van 4 vraagstellingen fundamentalistisch en potentieel gewelddadig. Well, well..
Probeer het eens inhoudelijk.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:53 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
En de uitkomst is wederom comfortabel dat er niets aan de hand is. Toch?
Hoeveel Jihad slachtoffers zijn er nou in Nederland gevallen?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:53 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
En de uitkomst is wederom comfortabel dat er niets aan de hand is. Toch?
Probeer het eens inhoudelijk.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:56 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Practise what you preach gast.
Nou ik zou zeggen, verzin andere criteria en overtuig mensen van het tegendeel! Nu ben je een roepende in de woestijn.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:51 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je volgt het allemaal niet meer geloof ik. Geeft niet, maar ga nog even rustig na op wie Brandpunt zich baseerde en lees het rapport van de AIVD nog eens. Hint: het AIVD schat de jihadisten op enkele honderden, sympathisanten op enkele duizenden.
En nog een hint: Ruud Koopmans heeft niets met de AIVD te maken en heeft zich in zijn definities ook niet gebaseerd op criteria van de AIVD. Die verklaart mensen op basis van 4 vraagstellingen fundamentalistisch en potentieel gewelddadig. Well, well..
Daar zit erg veel verschil tussen?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:59 schreef Jigzoz het volgende:
Jullie hebben niet door dat jullie het over twee verschillende dingen hebben? De een heeft het over extremisten; de ander over jihadisten.
Nogal.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:59 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Daar zit erg veel verschil tussen?
quote:
quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:51 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je punt is dat de AIVD iets schat. Goed gezien. Want er bestaat volstrekt geen politieke wil om hier gedegen onderzoek naar te doen.quote:
Er zijn allang prima rapportages en verslagen die zich met dat fenomeen bezig houden. En ik acht de AIVD wel iets geloofwaardiger dan een onderzoeker die even 40% van de moslims potentieel gewelddadig en fundamentalistisch acht op basis van 4 vraagstellingen.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:58 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nou ik zou zeggen, verzin andere criteria en overtuig mensen van het tegendeel! Nu ben je een roepende in de woestijn.
Jihadisten gebruiken geweld of zijn daartoe bereid om hun geloof te verspreiden. Wat extremisten zijn is een beetje vaag, maar ik hanteer deze definitie:quote:
quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:37 schreef Jigzoz het volgende:
Wanneer je geweld of zelfs de doodstraf gepast vindt wanneer iemand de islam verlaat, ben je in mijn ogen een extremist.
Nonsens, de AIVD is een overheidsorgaan en houdt zich vooral bezig met jihadisme. Er is alleen niet echt een duidelijk cijfer te geven vanwege redenen die ook in dat verslag vermeld worden.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:01 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Je punt is dat de AIVD iets schat. Goed gezien. Want er bestaat volstrekt geen politieke wil om hier gedegen onderzoek naar te doen.
Correct. Maar ik me 0,0 illusies over volk wat kernwaarden van dit land niet onderschrijft. Die zijn in mijn optiek net zo'n groot deel van het probleem.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:02 schreef Xa1pt het volgende:
Er is alleen niet echt een duidelijk cijfer te geven vanwege redenen die ook in dat verslag vermeld worden.
Ik zie wederom zeer weinig verschil, dan wel een zeer grote overlapping, maar dat terzijdequote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:02 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Jihadisten gebruiken geweld of zijn daartoe bereid om hun geloof te verspreiden. Wat extremisten zijn is een beetje vaag, maar ik hanteer deze definitie:
[..]
Jihadisten zijn er in Nederland niet zoveel. Enkele honderden, volgens schattingen. Extremisten (volgens mijn definitie) zijn er heel, heel veel meer. Heb je je nooit afgevraagd waarom je bijna nooit iets hoort over ex-moslims? Die mensen houden hun mond omdat ze hun leven niet zeker zijn.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:05 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ik zie wederom zeer weinig verschil, dan wel een zeer grote overlapping, maar dat terzijde
Welke kernwaarden precies?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:04 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Correct. Maar ik me 0,0 illusies over volk wat kernwaarden van dit land niet onderschrijft. Die zijn in mijn optiek net zo'n groot deel van het probleem.
Dat klinkt als een groot probleem. Hoeveel ex-moslims zijn er in de afgelopen 10 jaar dan bijvoorbeeld vermoord?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:07 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Jihadisten zijn er in Nederland niet zoveel. Enkele honderden, volgens schattingen. Extremisten (volgens mijn definitie) zijn er heel, heel veel meer. Heb je je nooit afgevraagd waarom je bijna nooit iets hoort over ex-moslims? Die mensen houden hun mond omdat ze hun leven niet zeker zijn.
Preaching to the choir.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:07 schreef Jigzoz het volgende:
Die mensen houden hun mond omdat ze hun leven niet zeker zijn.
Ja, ik weet inmiddels wel wat je graag in mijn reacties wil lezen. En toch is dat nog steeds niet wat er staat.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 11:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Uit elk woord in deze reactie blijkt weer dat je problemen niet onder ogen wenst te zien en dat je zelfs radicale gelovigen (die geweld niet schuwen en daartoe oproepen) in bescherming wenst te nemen. Want er zou toch eens wat weerstand worden geboden aan de excessen van de islam; dat kan natuurlijk niet.
Al die elementen die westerse maatschappijen zo vrij en succesvol maken, en pijnlijk duidelijk nooit aanwezig zijn als je maar genoeg moslims bij elkaar zet.quote:
Serieus. Ik zou graag willen dat dat een PVV-fabeltje was, maar geloofsafval wordt echt niet getolereerd.quote:
Wat is de kans dat de volgende moslim bij hetzelfde hotel een aanslag gaat plegen? Paniek om niks dus. Gewoon lekker verder grillen daar. #viesvadsigbodquote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:05 schreef J0kkebr0k het volgende:
Voor de aanslag was het hotel voor driekwart volgeboekt. "We hebben vandaag nul klanten, maar we behouden ons personeel", zei Mohammed Becheur. "Deze zomer wordt moeilijk, maar we houden vertrouwen voor de lange termijn.
Bron
En dan antwoord hij: "Serieus"quote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:10 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Serieus. Ik zou graag willen dat dat een PVV-fabeltje was, maar geloofsafval wordt echt niet getolereerd.
Je denkt dat ex-moslims niet begrijpen dat ze er heel verstandig aan doen hun bek te houden? Of ben je weer aan het trollen geslagen?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat klinkt als een groot probleem. Hoeveel ex-moslims zijn er in de afgelopen 10 jaar dan bijvoorbeeld vermoord?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |