abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153878829
quote:
Ctrl+F, 1% niet gevonden.

Dus: lever nu eens een bron die daadwerkelijk je stelling bevestigd aub. Nee, ik ga jouw bewijs er niet bij bedenken.
Seculier-Fundamentalistisch
pi_153878840
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 12:36 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Jij verwijt mij iets uit 2001?
Nee, dat je met een stroman op de proppen komt die in 2001 wellicht nog grappig was.
pi_153878849
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 12:34 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Ik gaf je antwoord. Ik ben geen troll.
Volgens zichzelf zijn ze idd moslim. Maar om eerlijk te zijn boeit het mij niet meer zo veel waar ze naar eigen zeggen bij horen. En ik geloof ook niet dat ze dit alleen maar doen omdat ze dus moslim zijn.
pi_153878850
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 12:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, dat je met een stroman op de proppen komt die in 2001 wellicht nog grappig was.
quote:
13s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 12:33 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Voor stromannetjes moet je terugscrollen, toen ik iemand erop wees een no true scotsman proberen neer te zetten.
pi_153878864
quote:
13s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 12:37 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Dus: lever nu eens een bron die daadwerkelijk je stelling bevestigd aub. Nee, ik ga jouw bewijs er niet bij bedenken.
NWS / Brandpunt: 40% NL-moslims fundamentalist, 10% potentieel gewelddadig.
pi_153878882
quote:
13s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 12:37 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Lees het rapport zelf eens door.

De omvang van de jihadistische beweging in Nederland is lastig in te schatten omdat
niet iedereen zijn gedachtegoed in het openbaar uitdraagt, het onderscheid tussen
salafisten en jihadisten niet altijd te maken is en mensen zich op internet anders voor
kunnen doen dan zij zijn. Zij kunnen online meerdere (jihadistische) identiteiten
aannemen en niet iedereen die zich online jihadistisch uit, doet dat ook in real life.
Het gaat naar schatting om enkele honderden aanhangers en enkele duizenden
sympathisanten.
pi_153878888
quote:
Dank je :)

Heeft die goedprater hier nog wat op te melden? :)
pi_153878906
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 12:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

"Potentieel gewelddadig." :')
Kijk.

De boodschap bevalt de goedprater niet. Vanzelfsprekend dienen we deze mededeling dan ook maar rap terzijde te schuiven. Toch? :W
pi_153878919
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 12:42 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Kijk.

De boodschap bevalt de goedprater niet. Vanzelfsprekend dienen we deze mededeling dan ook maar rap terzijde te schuiven. Toch? :W
Iedereen is potentieel gewelddadig.
pi_153878924
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 12:42 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Kijk.

Definieer eens hoe mensen precies 'potentieel gewelddadig zijn'.
pi_153878945
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 12:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Lees het onderzoek, zou ik zeggen:

http://www.wzb.eu/en/pres(...)ism-is-widely-spread
pi_153878955
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 12:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik ga er zomaar vanuit dat s'lands inlichtendienst daar solide criteria voor heeft.

Waarom zou ik daar aan twijfelen?

Ik heb daar geen belang bij, ik ben niet degene die een probleem heeft met de uitkomst.
pi_153878992
Maar goed; we kunnen dus concluderen dat als we over radicalen hebben, het percentage tussen de 10% en de 40% ligt,

En niet 'maar 1%', zoals de goedprater hier pontificeert, notabene zonder daar ook maar 1 gram ondersteuning voor de kunnen overleggen :W
pi_153878996
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 12:43 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Lees het onderzoek, zou ik zeggen:

http://www.wzb.eu/en/pres(...)ism-is-widely-spread
Ik lees in de PDF nergens hoe men tot dat "potentieel gewelddadig" komt. Nee, er worden welgeteld 4 vraagstellingen onderzocht, of men homoseksuele vrienden wil, of Joden niet te vertrouwen zijn en of het westen uit is op het vernietigen van de islam. En als je op die vragen overwegend ja beantwoordt, ben je volgens de onderzoeker ook meteen potentieel gewelddadig omdat:

"of course, religious fundamentalism should not be
equated with the willingness to support, or even to engage in religiously motivated violence.
But given its strong relationship to out-group hostility, religious fundamentalism is very likely
to provide a nourishing environment for radicalization."

:')
pi_153879006
quote:
13s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 12:46 schreef SeculasStatius het volgende:
Maar god; we kunnen dus concluderen dat als we over radicalen hebben, het percentage tussen de 10% en de 40% ligt,

En niet 'maar 1%', zoals de goedprater hier pontificeert, notabene zonder daar ook maar 1 gram ondersteuning voor de kunnen overleggen :W
Die geef ik je net. Het AIVD schat het aantal jihadisten op enkele honderden en de sympathisanten van het jihadisme op enkele duizenden.
pi_153879013
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 12:44 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Ik ga er zomaar vanuit dat s'lands inlichtendienst daar solide criteria voor heeft.
Lees het onderzoek anders even door, die criteria worden helemaal niet aangehouden.
pi_153879037
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 12:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Lees het onderzoek anders even door, die criteria worden helemaal niet aangehouden.
Maar dan nog neig ik er naar om de AIVD eerder te geloven dan een of andere goedprater die wantoestand na wantoestand altijd maar 1 doel heeft: het ligt nooit aan de islam.

Ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat de AIVD vooringenomen is. Jouw vooringenomenheid, die ziet me oma zelfs, en die is al 20 jaar dood, ken je nagaan.
pi_153879078
quote:
13s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 12:49 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Maar dan nog neig ik er naar om de AIVD eerder te geloven dan een of andere goedprater die wantoestand na wantoestand altijd maar 1 doel heeft: het ligt nooit aan de islam.
Je volgt het allemaal niet meer geloof ik. Geeft niet, maar ga nog even rustig na op wie Brandpunt zich baseerde en lees het rapport van de AIVD nog eens. Hint: het AIVD schat de jihadisten op enkele honderden, sympathisanten op enkele duizenden.

En nog een hint: Ruud Koopmans heeft niets met de AIVD te maken en heeft zich in zijn definities ook niet gebaseerd op criteria van de AIVD. Die verklaart mensen op basis van 4 vraagstellingen fundamentalistisch en potentieel gewelddadig. Well, well..
pi_153879095
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 12:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je volgt het allemaal niet meer geloof ik. Geeft niet, maar ga nog even rustig na op wie Brandpunt zich baseerde en lees het rapport van de AIVD nog eens. Hint: het AIVD schat de jihadisten op enkele honderden, sympathisanten op enkele duizenden.

En nog een hint: Ruud Koopmans heeft niets met de AIVD te maken en heeft zich in zijn definities ook niet gebaseerd op criteria van de AIVD. Die verklaart mensen op basis van 4 vraagstellingen fundamentalistisch en potentieel gewelddadig. Well, well..
En de uitkomst is wederom comfortabel dat er niets aan de hand is. Toch? ;)
pi_153879125
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 12:53 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Probeer het eens inhoudelijk.
pi_153879139
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 12:53 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Hoeveel Jihad slachtoffers zijn er nou in Nederland gevallen?
pi_153879153
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 12:54 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Practise what you preach gast.
pi_153879174
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 12:56 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Practise what you preach gast.
pi_153879181
Dit gaat goed jongens :D
pi_153879185
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 12:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Geef het goede voorbeeld.
  zaterdag 27 juni 2015 @ 12:58:24 #227
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_153879192
quote:

[..]

Nou ik zou zeggen, verzin andere criteria en overtuig mensen van het tegendeel! Nu ben je een roepende in de woestijn.
pi_153879207
nu komt die ander weer met: "probeer het eens inhoudelijk" denk ik
pi_153879208
Jullie hebben niet door dat jullie het over twee verschillende dingen hebben? De een heeft het over extremisten; de ander over jihadisten.
pi_153879217
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 12:59 schreef Jigzoz het volgende:
Jullie hebben niet door dat jullie het over twee verschillende dingen hebben? De een heeft het over extremisten; de ander over jihadisten.
Daar zit erg veel verschil tussen?
pi_153879223
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 12:59 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Daar zit erg veel verschil tussen?
Nogal.
pi_153879231
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 12:59 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nogal.
Eh, ok.
pi_153879234
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 12:58 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Geef het goede voorbeeld.
quote:

[..]

pi_153879254
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 13:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

Je punt is dat de AIVD iets schat. Goed gezien. Want er bestaat volstrekt geen politieke wil om hier gedegen onderzoek naar te doen.
pi_153879258
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 12:58 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Nou ik zou zeggen, verzin andere criteria en overtuig mensen van het tegendeel! Nu ben je een roepende in de woestijn.
Er zijn allang prima rapportages en verslagen die zich met dat fenomeen bezig houden. En ik acht de AIVD wel iets geloofwaardiger dan een onderzoeker die even 40% van de moslims potentieel gewelddadig en fundamentalistisch acht op basis van 4 vraagstellingen.
pi_153879266
quote:
5s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 13:00 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Eh, ok.
Jihadisten gebruiken geweld of zijn daartoe bereid om hun geloof te verspreiden. Wat extremisten zijn is een beetje vaag, maar ik hanteer deze definitie:
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 12:37 schreef Jigzoz het volgende:
Wanneer je geweld of zelfs de doodstraf gepast vindt wanneer iemand de islam verlaat, ben je in mijn ogen een extremist.
pi_153879267
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 13:01 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Je punt is dat de AIVD iets schat. Goed gezien. Want er bestaat volstrekt geen politieke wil om hier gedegen onderzoek naar te doen.
Nonsens, de AIVD is een overheidsorgaan en houdt zich vooral bezig met jihadisme. Er is alleen niet echt een duidelijk cijfer te geven vanwege redenen die ook in dat verslag vermeld worden.
pi_153879288
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 13:02 schreef Xa1pt het volgende:
Er is alleen niet echt een duidelijk cijfer te geven vanwege redenen die ook in dat verslag vermeld worden.
Correct. Maar ik me 0,0 illusies over volk wat kernwaarden van dit land niet onderschrijft. Die zijn in mijn optiek net zo'n groot deel van het probleem.
pi_153879297
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 13:02 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Jihadisten gebruiken geweld of zijn daartoe bereid om hun geloof te verspreiden. Wat extremisten zijn is een beetje vaag, maar ik hanteer deze definitie:

[..]

Ik zie wederom zeer weinig verschil, dan wel een zeer grote overlapping, maar dat terzijde ;)
pi_153879306
'Schutter aanslag Sousse was een Tunesiër'

De man die vrijdag in Tunesië 39 mensen doodschoot kwam uit het stadje Gaafour, in het arme centrale gouvernement Siliana.

De man studeerde aan de universiteit Kairouan en was nooit in het buitenland geweest. Dat heeft de Tunesische premier Habib Essid zaterdag gezegd.

Rezgui werd vrijdag door de politie doodgeschoten. Hij was tot dat moment een onbekende van de autoriteiten. Bij een strandhotel in Sousse vermoordde hij 39 mensen, onder wie toeristen uit Belgi?, Groot-Brittanni?, Duitsland en Frankrijk.

Islamitische Staat eiste de verantwoordelijkheid voor de aanslag op. De terreurgroep noemde de schutter bij zijn jihadistische alias, Abu Yahya al-Qayrawani.
​Toerismesector

Busladingen toeristen waren zaterdagochtend onderweg naar de luchthaven Enfidha-Hammamet, in de hoop op het vliegtuig naar huis te kunnen stappen. Ook de eerste Nederlandse toeristen zijn inmiddels teruggekeerd.

Gevreesd wordt dat de toerismesector van Tunesië zwaar te lijden krijgt onder deze aanslag en een eerdere in maart op het Bardomuseum in Tunis, waarbij 22 doden vielen.

De sector is een belangrijke peiler onder de Tunesische economie en draagt voor zo'n 15 procent bij aan het bruto nationaal product.

De aanslag werd gepleegd vlak voor aanvang van het hoogseizoen. Hotelmedewerkers vrezen daarom voor hun baan. De directeur van het Imperial Marhaba zei dat het hotel volledig is ontruimd.

Voor de aanslag was het hotel voor driekwart volgeboekt. "We hebben vandaag nul klanten, maar we behouden ons personeel", zei Mohammed Becheur. "Deze zomer wordt moeilijk, maar we houden vertrouwen voor de lange termijn.

Bron
pi_153879345
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 13:05 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Ik zie wederom zeer weinig verschil, dan wel een zeer grote overlapping, maar dat terzijde ;)
Jihadisten zijn er in Nederland niet zoveel. Enkele honderden, volgens schattingen. Extremisten (volgens mijn definitie) zijn er heel, heel veel meer. Heb je je nooit afgevraagd waarom je bijna nooit iets hoort over ex-moslims? Die mensen houden hun mond omdat ze hun leven niet zeker zijn.
pi_153879348
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 13:04 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Correct. Maar ik me 0,0 illusies over volk wat kernwaarden van dit land niet onderschrijft. Die zijn in mijn optiek net zo'n groot deel van het probleem.
Welke kernwaarden precies?
pi_153879358
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 13:07 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Jihadisten zijn er in Nederland niet zoveel. Enkele honderden, volgens schattingen. Extremisten (volgens mijn definitie) zijn er heel, heel veel meer. Heb je je nooit afgevraagd waarom je bijna nooit iets hoort over ex-moslims? Die mensen houden hun mond omdat ze hun leven niet zeker zijn.
Dat klinkt als een groot probleem. Hoeveel ex-moslims zijn er in de afgelopen 10 jaar dan bijvoorbeeld vermoord?
pi_153879360
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 13:07 schreef Jigzoz het volgende:

Die mensen houden hun mond omdat ze hun leven niet zeker zijn.
Preaching to the choir.
  zaterdag 27 juni 2015 @ 13:09:32 #245
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_153879371
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 11:40 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

:')

Uit elk woord in deze reactie blijkt weer dat je problemen niet onder ogen wenst te zien en dat je zelfs radicale gelovigen (die geweld niet schuwen en daartoe oproepen) in bescherming wenst te nemen. Want er zou toch eens wat weerstand worden geboden aan de excessen van de islam; dat kan natuurlijk niet. :N
Ja, ik weet inmiddels wel wat je graag in mijn reacties wil lezen. En toch is dat nog steeds niet wat er staat.

Als je een religieuze stroming wil verbieden, dan moet je een overtuiging verbieden. En nog los van de vraag of dat wenselijk is of niet (in dit geval misschien wel) - kan dat helemaal niet. Je kunt ook wel de overtuiging verbieden dat homofilie een ziekte is, maar daarmee krijg je echt niet voor elkaar dat mensen stoppen met dat denken.
Ook is er, in dit geval, niet een Nederlandse Vereniging van Salafisten waarvan je de deur dicht kan spijkeren en de ledenlijst kan opvragen. Daarmee is een verbod kolderiek. Dat ik dat zeg is niet omdat ik het een goed idee vind dat radicale imams in de moskee op de hoek dood en verderf mogen prediken - maar dat zeg ik omdat ik het zinloos vind om een verbod in te voeren dat geen effect heeft. "Ja maar het is zo'n goed signaal" is namelijk geen effect.
Maar er is nog een veel belangrijkere reden waarom ik zo'n verbod geen goed idee vind. Het doet namelijk geen recht aan de vrijheden die wij in dit land, in onze westerse wereld, in een paar eeuwen hebben gecreëerd. Die vrijheid van vereniging, meningsuiting, religie of overtuiging die je in al die moslimlanden helemaal niet hebt - die hebben wij wel. We verlagen ons tot hun niveau als wij ineens die vrijheden, dat grote goed, gaan inperken omdat er mensen zijn die daar niet mee om kunnen gaan. Of omdat er vanuit een bepaalde religie, via guilt by association, aanslagen worden gepleegd.

Maar weet je wat: het plegen van aanslagen is al lang verboden. Net zoals het zaaien van haat of het oproepen tot geweld. Allemaal strafbaar - of dat nu door de imam gebeurt of door de Chief van Satudarah. Alleen doen we daar te weinig tegen. We kunnen al lang op de kaart aanwijzen waar de moskeeën staan die een risico vormen. Laat de veiligheidsdiensten daar hun energie maar insteken en aanpakken wat strafbaar is, dan kan de rest lekker op vrijdag tot allah blijven bidden.

Oh, en nog een laatste puntje: als je een stroming die zich (zij het onterecht) toch al onderdrukt voelt gaat verbieden, zou dat dan tot minder of juist tot meer geweld leiden?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_153879381
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 13:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Welke kernwaarden precies?
Al die elementen die westerse maatschappijen zo vrij en succesvol maken, en pijnlijk duidelijk nooit aanwezig zijn als je maar genoeg moslims bij elkaar zet.
pi_153879385
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 13:09 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Preaching to the choir.
Serieus. Ik zou graag willen dat dat een PVV-fabeltje was, maar geloofsafval wordt echt niet getolereerd.
pi_153879401
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 13:05 schreef J0kkebr0k het volgende:

Voor de aanslag was het hotel voor driekwart volgeboekt. "We hebben vandaag nul klanten, maar we behouden ons personeel", zei Mohammed Becheur. "Deze zomer wordt moeilijk, maar we houden vertrouwen voor de lange termijn.

Bron
Wat is de kans dat de volgende moslim bij hetzelfde hotel een aanslag gaat plegen? Paniek om niks dus. Gewoon lekker verder grillen daar. #viesvadsigbod
pi_153879412
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 13:10 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Serieus. Ik zou graag willen dat dat een PVV-fabeltje was, maar geloofsafval wordt echt niet getolereerd.
En dan antwoord hij: "Serieus" :')

Hoe lang ken jij mij al?

Zeg ik het goed als ik zeg dat ik dat al decennia zeg?
pi_153879413
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 13:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat klinkt als een groot probleem. Hoeveel ex-moslims zijn er in de afgelopen 10 jaar dan bijvoorbeeld vermoord?
Je denkt dat ex-moslims niet begrijpen dat ze er heel verstandig aan doen hun bek te houden? Of ben je weer aan het trollen geslagen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')