abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153878829
quote:
Ctrl+F, 1% niet gevonden.

Dus: lever nu eens een bron die daadwerkelijk je stelling bevestigd aub. Nee, ik ga jouw bewijs er niet bij bedenken.
Seculier-Fundamentalistisch
pi_153878840
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 12:36 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Jij verwijt mij iets uit 2001?
Nee, dat je met een stroman op de proppen komt die in 2001 wellicht nog grappig was.
pi_153878849
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 12:34 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Ik gaf je antwoord. Ik ben geen troll.
Volgens zichzelf zijn ze idd moslim. Maar om eerlijk te zijn boeit het mij niet meer zo veel waar ze naar eigen zeggen bij horen. En ik geloof ook niet dat ze dit alleen maar doen omdat ze dus moslim zijn.
pi_153878850
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 12:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, dat je met een stroman op de proppen komt die in 2001 wellicht nog grappig was.
quote:
13s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 12:33 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Voor stromannetjes moet je terugscrollen, toen ik iemand erop wees een no true scotsman proberen neer te zetten.
pi_153878864
quote:
13s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 12:37 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Dus: lever nu eens een bron die daadwerkelijk je stelling bevestigd aub. Nee, ik ga jouw bewijs er niet bij bedenken.
NWS / Brandpunt: 40% NL-moslims fundamentalist, 10% potentieel gewelddadig.
pi_153878882
quote:
13s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 12:37 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Lees het rapport zelf eens door.

De omvang van de jihadistische beweging in Nederland is lastig in te schatten omdat
niet iedereen zijn gedachtegoed in het openbaar uitdraagt, het onderscheid tussen
salafisten en jihadisten niet altijd te maken is en mensen zich op internet anders voor
kunnen doen dan zij zijn. Zij kunnen online meerdere (jihadistische) identiteiten
aannemen en niet iedereen die zich online jihadistisch uit, doet dat ook in real life.
Het gaat naar schatting om enkele honderden aanhangers en enkele duizenden
sympathisanten.
pi_153878888
quote:
Dank je :)

Heeft die goedprater hier nog wat op te melden? :)
pi_153878906
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 12:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

"Potentieel gewelddadig." :')
Kijk.

De boodschap bevalt de goedprater niet. Vanzelfsprekend dienen we deze mededeling dan ook maar rap terzijde te schuiven. Toch? :W
pi_153878919
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 12:42 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Kijk.

De boodschap bevalt de goedprater niet. Vanzelfsprekend dienen we deze mededeling dan ook maar rap terzijde te schuiven. Toch? :W
Iedereen is potentieel gewelddadig.
pi_153878924
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 12:42 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Kijk.

Definieer eens hoe mensen precies 'potentieel gewelddadig zijn'.
pi_153878945
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 12:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Lees het onderzoek, zou ik zeggen:

http://www.wzb.eu/en/pres(...)ism-is-widely-spread
pi_153878955
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 12:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik ga er zomaar vanuit dat s'lands inlichtendienst daar solide criteria voor heeft.

Waarom zou ik daar aan twijfelen?

Ik heb daar geen belang bij, ik ben niet degene die een probleem heeft met de uitkomst.
pi_153878992
Maar goed; we kunnen dus concluderen dat als we over radicalen hebben, het percentage tussen de 10% en de 40% ligt,

En niet 'maar 1%', zoals de goedprater hier pontificeert, notabene zonder daar ook maar 1 gram ondersteuning voor de kunnen overleggen :W
pi_153878996
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 12:43 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Lees het onderzoek, zou ik zeggen:

http://www.wzb.eu/en/pres(...)ism-is-widely-spread
Ik lees in de PDF nergens hoe men tot dat "potentieel gewelddadig" komt. Nee, er worden welgeteld 4 vraagstellingen onderzocht, of men homoseksuele vrienden wil, of Joden niet te vertrouwen zijn en of het westen uit is op het vernietigen van de islam. En als je op die vragen overwegend ja beantwoordt, ben je volgens de onderzoeker ook meteen potentieel gewelddadig omdat:

"of course, religious fundamentalism should not be
equated with the willingness to support, or even to engage in religiously motivated violence.
But given its strong relationship to out-group hostility, religious fundamentalism is very likely
to provide a nourishing environment for radicalization."

:')
pi_153879006
quote:
13s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 12:46 schreef SeculasStatius het volgende:
Maar god; we kunnen dus concluderen dat als we over radicalen hebben, het percentage tussen de 10% en de 40% ligt,

En niet 'maar 1%', zoals de goedprater hier pontificeert, notabene zonder daar ook maar 1 gram ondersteuning voor de kunnen overleggen :W
Die geef ik je net. Het AIVD schat het aantal jihadisten op enkele honderden en de sympathisanten van het jihadisme op enkele duizenden.
pi_153879013
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 12:44 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Ik ga er zomaar vanuit dat s'lands inlichtendienst daar solide criteria voor heeft.
Lees het onderzoek anders even door, die criteria worden helemaal niet aangehouden.
pi_153879037
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 12:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Lees het onderzoek anders even door, die criteria worden helemaal niet aangehouden.
Maar dan nog neig ik er naar om de AIVD eerder te geloven dan een of andere goedprater die wantoestand na wantoestand altijd maar 1 doel heeft: het ligt nooit aan de islam.

Ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat de AIVD vooringenomen is. Jouw vooringenomenheid, die ziet me oma zelfs, en die is al 20 jaar dood, ken je nagaan.
pi_153879078
quote:
13s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 12:49 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Maar dan nog neig ik er naar om de AIVD eerder te geloven dan een of andere goedprater die wantoestand na wantoestand altijd maar 1 doel heeft: het ligt nooit aan de islam.
Je volgt het allemaal niet meer geloof ik. Geeft niet, maar ga nog even rustig na op wie Brandpunt zich baseerde en lees het rapport van de AIVD nog eens. Hint: het AIVD schat de jihadisten op enkele honderden, sympathisanten op enkele duizenden.

En nog een hint: Ruud Koopmans heeft niets met de AIVD te maken en heeft zich in zijn definities ook niet gebaseerd op criteria van de AIVD. Die verklaart mensen op basis van 4 vraagstellingen fundamentalistisch en potentieel gewelddadig. Well, well..
pi_153879095
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 12:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je volgt het allemaal niet meer geloof ik. Geeft niet, maar ga nog even rustig na op wie Brandpunt zich baseerde en lees het rapport van de AIVD nog eens. Hint: het AIVD schat de jihadisten op enkele honderden, sympathisanten op enkele duizenden.

En nog een hint: Ruud Koopmans heeft niets met de AIVD te maken en heeft zich in zijn definities ook niet gebaseerd op criteria van de AIVD. Die verklaart mensen op basis van 4 vraagstellingen fundamentalistisch en potentieel gewelddadig. Well, well..
En de uitkomst is wederom comfortabel dat er niets aan de hand is. Toch? ;)
pi_153879125
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 12:53 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Probeer het eens inhoudelijk.
pi_153879139
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 12:53 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Hoeveel Jihad slachtoffers zijn er nou in Nederland gevallen?
pi_153879153
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 12:54 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Probeer het eens inhoudelijk.
Practise what you preach gast.
pi_153879174
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 12:56 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Practise what you preach gast.