abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153879899
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 13:33 schreef Toefjes het volgende:

[..]

nou, nee, als je het op zo'n toon vraagt ben je die energie niet echt waard.
Even ter verduidelijking; ik geef een zeer inhoudelijk antwoord en de helft negeer je gewoon en daarna het vieze lef om te eisen dat ik blijkbaar met fuckin' sugar on top jou 'aub' moet vragen om dat te doen wat je vanuit fatsoensoogpunt meteen al had moeten doen, namelijk volledig antwoorden,

En daarna zielig denken dat je de moral high ground kunt bewandelen? :')
Seculier-Fundamentalistisch
pi_153879914
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 13:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Verdorie, we zouden het nog bijna eens gaan worden.
Mooi.

(Het merkwaardige is dat ik nooit anders heb beweerd dan dit, maar dat terzijde)

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2015 13:44:03 ]
pi_153879970
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 13:43 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Mooi.

(Het merkwaardige is dat ik nooit anders heb beweerd dan dit, maar dat terzijde)
De mate van projectie waarin we voor het gemak maar doen of elke islam-criticaster de islam wil verbieden doet de discussie geen goed.

Ter vergelijk; als ik het idee heb dat NL zoveel beter zou zijn als we alle olifanten in dierentuinen vrijlaten, dan kun je proberen mij van dat idee af te brengen, of als democratie dat idee niet faciliteren, maar uiteindelijk zijn ideeën natuurlijk niet te verbieden.
pi_153880315
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 13:09 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja, ik weet inmiddels wel wat je graag in mijn reacties wil lezen. En toch is dat nog steeds niet wat er staat.

Als je een religieuze stroming wil verbieden, dan moet je een overtuiging verbieden. En nog los van de vraag of dat wenselijk is of niet (in dit geval misschien wel) - kan dat helemaal niet. Je kunt ook wel de overtuiging verbieden dat homofilie een ziekte is, maar daarmee krijg je echt niet voor elkaar dat mensen stoppen met dat denken.
Ook is er, in dit geval, niet een Nederlandse Vereniging van Salafisten waarvan je de deur dicht kan spijkeren en de ledenlijst kan opvragen. Daarmee is een verbod kolderiek. Dat ik dat zeg is niet omdat ik het een goed idee vind dat radicale imams in de moskee op de hoek dood en verderf mogen prediken - maar dat zeg ik omdat ik het zinloos vind om een verbod in te voeren dat geen effect heeft. "Ja maar het is zo'n goed signaal" is namelijk geen effect.
Maar er is nog een veel belangrijkere reden waarom ik zo'n verbod geen goed idee vind. Het doet namelijk geen recht aan de vrijheden die wij in dit land, in onze westerse wereld, in een paar eeuwen hebben gecreëerd. Die vrijheid van vereniging, meningsuiting, religie of overtuiging die je in al die moslimlanden helemaal niet hebt - die hebben wij wel. We verlagen ons tot hun niveau als wij ineens die vrijheden, dat grote goed, gaan inperken omdat er mensen zijn die daar niet mee om kunnen gaan. Of omdat er vanuit een bepaalde religie, via guilt by association, aanslagen worden gepleegd.

Maar weet je wat: het plegen van aanslagen is al lang verboden. Net zoals het zaaien van haat of het oproepen tot geweld. Allemaal strafbaar - of dat nu door de imam gebeurt of door de Chief van Satudarah. Alleen doen we daar te weinig tegen. We kunnen al lang op de kaart aanwijzen waar de moskeeën staan die een risico vormen. Laat de veiligheidsdiensten daar hun energie maar insteken en aanpakken wat strafbaar is, dan kan de rest lekker op vrijdag tot allah blijven bidden.

Oh, en nog een laatste puntje: als je een stroming die zich (zij het onterecht) toch al onderdrukt voelt gaat verbieden, zou dat dan tot minder of juist tot meer geweld leiden?
Je kunt salafisme best verbieden. Wil niet zeggen dat je het gedachtegoed daarmee uitbant, maar je zorgt er wel voor dat die engnekken met hun typische klederdracht uit het straatbeeld verdwijnen en het verspreiden van hun gedachtegoed een stuk lastiger wordt. Het moet een stuk minder aantrekkelijk worden om hier een salafist te zijn. Laat ze dat maar lekker in de zandbak doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2015 14:05:47 ]
pi_153880412
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 13:32 schreef Revanches het volgende:

Het stel heeft nu nog maar één wens. ,,We willen naar huis. Overal liggen lichamen , sommige bedekt met lakens, sommige niet. Je kan je niet voorstellen hoe dat is.''
:{

Held die kerel! _O_
pi_153880470
quote:
13s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 13:43 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Even ter verduidelijking; ik geef een zeer inhoudelijk antwoord en de helft negeer je gewoon en daarna het vieze lef om te eisen dat ik blijkbaar met fuckin' sugar on top jou 'aub' moet vragen om dat te doen wat je vanuit fatsoensoogpunt meteen al had moeten doen, namelijk volledig antwoorden,

En daarna zielig denken dat je de moral high ground kunt bewandelen? :')
Het vieze lef, fuckin sugar, moral high ground ?

Heb je koorts?
pi_153880511
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 14:14 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Het vieze lef, fuckin sugar, moral high ground ?

Heb je koorts?
Je toon staat me niet aan :)
pi_153880606
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 14:16 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Je toon staat me niet aan :)
Dat respecteer ik. Zo ben ik ;)
pi_153880918
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 13:10 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Al die elementen die westerse maatschappijen zo vrij en succesvol maken, en pijnlijk duidelijk nooit aanwezig zijn als je maar genoeg moslims bij elkaar zet.
En welke zijn dat dan?
  zaterdag 27 juni 2015 @ 14:42:55 #285
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_153881007
ConorFulford twitterde op zaterdag 27-06-2015 om 11:56:20 I believe this is my mom on @SkyNews can everybody please RT as we have no contact since ! Please Help #FindSueDavey http://t.co/ZFvz90A1CE reageer retweet
pi_153881014
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 13:12 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Je denkt dat ex-moslims niet begrijpen dat ze er heel verstandig aan doen hun bek te houden? Of ben je weer aan het trollen geslagen?
Ik ben vooral benieuwd waar je dat op baseert en wie dan precies die moordlustige moslims zijn die ex-moslims willen vermoorden.
pi_153881170
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 14:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En welke zijn dat dan?
Hoezo? Moet ik jou dat echt vertellen?

Neem je zelf geen verschillen waar?

Of denk je dat als je maar bijdehand en spitsvondig genoeg bent "het gewoon niet waar is, en de islamitische wereld heus wel precies hetzelfde is als de westerse"? :)

Van mij mag je dat denken hoor.
pi_153881471
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 14:43 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik ben vooral benieuwd waar je dat op baseert en wie dan precies die moordlustige moslims zijn die ex-moslims willen vermoorden.
Dat zei ik niet, maar ik zal even net doen alsof je niet weer zit te trollen.

Oke, als je dat echt wilt weten: vraag een moslim (ja, eentje maar en je mag 'm zelf uitzoeken) hoe zijn omgeving zou reageren als hij ze zou vertellen dat hij geen moslim meer is.
pi_153881511
quote:
15s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 14:42 schreef Momo... het volgende:
ConorFulford twitterde op zaterdag 27-06-2015 om 11:56:20 I believe this is my mom on @SkyNews can everybody please RT as we have no contact since ! Please Help #FindSueDavey http://t.co/ZFvz90A1CE reageer retweet
En dan retweet iedereen dat en dan?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_153881516
Waarom worden toeristen alleen teruggehaald uit Tunesië? Volgens mij geldt hetzelfde risico voor Egypte.
pi_153881535
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 15:11 schreef Geralt het volgende:

[..]

En dan retweet iedereen dat en dan?
Dan komt dat bij veel mensen terecht en is de kans groter dat iemand info heeft
  zaterdag 27 juni 2015 @ 15:20:18 #292
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_153881674
Hier in het plaatselijke binnenstadje, zag ik net een vrouw van middelbare leeftijd in een moslimpak lopen uit protest of zo.. het was een hollandsche vrouw. Zo'n links gekkie. :') echt deze keer 1000: :') :') :')
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_153881853
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 15:20 schreef Villas__Rubin het volgende:
Hier in het plaatselijke binnenstadje, zag ik net een vrouw van middelbare leeftijd in een moslimpak lopen uit protest of zo.. het was een hollandsche vrouw. Zo'n links gekkie. :') echt deze keer 1000: :') :') :')
Was het niet gewoon een moslima? Ook Nederlandse vrouwen kunnen zich bekeren tot de Islam natuurlijk.
  zaterdag 27 juni 2015 @ 15:34:41 #294
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_153881915
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 15:30 schreef Toefjes het volgende:
Was het niet gewoon een moslima? Ook Nederlandse vrouwen kunnen zich bekeren tot de Islam natuurlijk.
Volgens mij niet. Ze had echt niets van een authentieke moslima-uitstraling of zo, en stond duidelijk echt een statement te maken. Ze had exact hetzelfde aan als die middelbare school leraar van een paar jaar geleden die in het nieuws kwam omdat ie in boerka naar school ging en daarmee een statement wilde maken. Precies eenzelfde soort linkse gekke goedmens.

Echt zo dom dat :')
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_153881967
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 15:30 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ook Nederlandse vrouwen kunnen zich bekeren tot de Islam natuurlijk.
Dat zijn de ergste.
pi_153882013
quote:
12s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 14:50 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Hoezo? Moet ik jou dat echt vertellen?

Neem je zelf geen verschillen waar?

Of denk je dat als je maar bijdehand en spitsvondig genoeg bent "het gewoon niet waar is, en de islamitische wereld heus wel precies hetzelfde is als de westerse"? :)

Van mij mag je dat denken hoor.
Probeer het eens inhoudelijk.
pi_153882057
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 15:34 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Volgens mij niet. Ze had echt niets van een authentieke moslima-uitstraling of zo, en stond duidelijk echt een statement te maken. Ze had exact hetzelfde aan als die middelbare school leraar van een paar jaar geleden die in het nieuws kwam omdat ie in boerka naar school ging en daarmee een statement wilde maken. Precies eenzelfde soort linkse gekke goedmens.

Echt zo dom dat :')
Ach ja, zolang ze geen mensen onthoofden of doodschieten op een ligbedje. Liever zij dan ik nu het goed warm begint te worden trouwens.
  zaterdag 27 juni 2015 @ 15:42:41 #298
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_153882082
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 15:41 schreef Toefjes het volgende:
Ach ja, zolang ze geen mensen onthoofden of doodschieten op een ligbedje. Liever zij dan ik nu het goed warm begint te worden trouwens.
Ja daar ben ik het wel mee eens natuurlijk. Maar goed, vond het wel een waanzinnig huilie-huilie-moment.
pi_153882115
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 15:08 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat zei ik niet, maar ik zal even net doen alsof je niet weer zit te trollen.

Oke, als je dat echt wilt weten: vraag een moslim (ja, eentje maar en je mag 'm zelf uitzoeken) hoe zijn omgeving zou reageren als hij ze zou vertellen dat hij geen moslim meer is.
Natuurlijk heeft het sociale consequenties, de groep waar je deel van uitmaakte deelt immers niet meer je opvattingen en je gaat ook niet langer naar de moskee, bepaalde avonden et cetera. Ik ken toevallig een ex-moslim die dan wel deel niet afkomstig is uit een heel conservatief gezin en ook niet verstoten is, maar dat ex-moslims met de dood worden bedreigd is nieuw. Dus ben wel benieuwd waar je dat vandaan hebt.
  zaterdag 27 juni 2015 @ 15:47:54 #300
390376 Goldenrush
Everything is a remix.
pi_153882181
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')