Je hebt het over die Christen neem ik aan want hij is gewoon een racist.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 12:40 schreef Boris_Karloff het volgende:
Zo op het eerste vliegtuig terug naar huis. Wat moeten wij in vredesnaam met het importeren van deze onverdraagzaamheid?
Je weet dat dat toch nooit gaat gebeuren. Zelfs als het COA dat zou willen, wat niet het geval is, dan mogen ze dat niet eens doen.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 14:46 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het is in ieder geval prima dat dit soort incidenten zich voordoen op het moment dat ze nog geen verblijfsvergunning hebben, weet je meteen welke een enkele reis terug verdienen.
Discriminatie is het ongelijk behandelen van een bepaalde groep op basis van kenmerken zoals afkomst, religie, geslacht etc.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 14:47 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja dat weet ik, maar zo te zien heb jij er totaal geen benul van.
Er worden er genoeg teruggestuurd hoor, soms zelfs na 10 jaar hier te zijn geweest. Het is en blijft natuurlijk wel ambtenarij he, dat gaat niet altijd even vlot. En dit soort opdringerige figuren die hun religieuze vingertje te pas en te onpas lopen te heffen zijn een schoolvoorbeeld van het soort tuig waar we hier niet op zitten te wachten.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 14:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Je weet dat dat toch nooit gaat gebeuren. Zelfs als het COA dat zou willen, wat niet het geval is, dan mogen ze dat niet eens doen.
Wat wenselijk is en wat wettelijk gezien mag is lang niet altijd hetzelfde. Nederland mag op basis van zoiets geen asielzoekers terug sturen. Dat niet iedereen in zo'n coa een verblijfsvergunning krijgt is weer iets anders.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 14:54 schreef Hathor het volgende:
[..]
Er worden er genoeg teruggestuurd hoor, soms zelfs na 10 jaar hier te zijn geweest. Het is en blijft natuurlijk wel ambtenarij he, dat gaat niet altijd even vlot. En dit soort opdringerige figuren die hun religieuze vingertje te pas en te onpas lopen te heffen zijn een schoolvoorbeeld van het soort tuig waar we hier niet op zitten te wachten.
Betere oplossing had natuurlijk geweest om al zijn troep uit de koelkast te gooien en je eigen spullen erin te leggen, behalve zijn gsm dan, die ging het diepvrieskastje in, even laten zien wie er feitelijk de baas is.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 14:14 schreef Hathor het volgende:
[..]
Jij vind het niet discriminerend als jij je lapje vlees niet in de koelkast mag leggen omdat een of ander idioot religieus handboek voorschrijft dat dat niet halal is?
quote:Op dinsdag 23 juni 2015 14:56 schreef Kanjer het volgende:
[..]
even laten zien wie er feitelijk de baas is.
Lees het artikel eens, zoveel domheid en slachtoffer in één post is echt stuitend.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 14:39 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Nee. Het was discriminatie als hij niet gebruik mocht maken van de koelkast omdat de meneer christen is. Dat is echter niet het geval. Niemand mag van hun niet halal vlees in de koelkast leggen, of je nou jood, christen, moslims of homo bent.
Begrijp met niet verkeerd, ik vind het niet netjes van hun dat ze de koelkast opeisen en geen rekening houden met niet moslims, maar dat is niet discriminatie dus laten we het ook niet zo noemen.
Het gaat hier om religieuze overtuiging, hij mag zijn voedsel niet in dezelfde koelkast leggen omdat dat eten volgens de koran smerig is. Hij word hier dus gediscrimineerd op religieuze gronden, heeft totaal niks met cultuur te maken.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 14:51 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Discriminatie is het ongelijk behandelen van een bepaalde groep op basis van kenmerken zoals afkomst, religie, geslacht etc.
1. Stel ik zeg tegen jou dat je je schoenen uit moet doen als je mijn huis binnen komt omdat je blank bent, dan is het uiteraard discriminatie.
2.Maar stel je moet je schoenen uit doen omdat dat in mijn cultuur gepast is, dan ben ik absoluut niet aan het discrimineren.
Bij de meneer uit de op is punt 2 het geval.
Oorverdovend stilzwijgen bij policor links, zitten waarschijnlijk allemaal met de vingers in de oren.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 14:57 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Lees het artikel eens, zoveel domheid en slachtoffer in één post is echt stuitend.
Als het andersom was geweest dan was het land te klein en stonden alle subsidieclubjes te schreeuwen.
Mijn reactie op Hathor gaat over of de koelkast incident discriminatie is of niet en niet over het gehele artikel.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 14:57 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Lees het artikel eens, zoveel domheid en slachtoffer in één post is echt stuitend.
Als het andersom was geweest dan was het land te klein en stonden alle subsidieclubjes te schreeuwen.
Het artikel gaat over mee dan het koelkast incident.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 15:01 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Mijn reactie op Hathor gaat over of de koelkast incident discriminatie is of niet en niet over het gehele artikel.
Ik vind dat je discriminatie een andere betekenis geeft in je uitleg. Naar mijn mening is het pas discriminatie als ze die meneer niet toegang gaven tot de koelkast omdat hij christen is. Nu is het zo dat ze hem ook geen toegang zouden geven om niet halal vlees in de koelkast te leggen als hij moslim was.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 14:59 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het gaat hier om religieuze overtuiging, hij mag zijn voedsel niet in dezelfde koelkast leggen omdat dat eten volgens de koran smerig is. Hij word hier dus gediscrimineerd op religieuze gronden, heeft totaal niks met cultuur te maken.
Precies, daarom gaf ik ook aan dat mijn reactie specifiek gericht was op de reactie van Hathor en niet op het artikel in zijn geheel. Daarmee geef ik dus aan dat ik anders kan denken over andere feiten uit het artikel.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 15:03 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Het artikel gaat over mee dan het koelkast incident.
Sjonge
Je maakt het ingewikkelder dan het is, ik krijg bij jou ook de indruk dat jij discriminatie niet kan loskoppelen van huidskleur. Discriminatie komt in alle vormen en maten, sexuele geaardheid, geslacht, leeftijd, religie, enz....quote:Op dinsdag 23 juni 2015 15:04 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Ik vind dat je discriminatie een andere betekenis geeft in je uitleg. Naar mijn mening is het pas discriminatie als ze specifiek die meneer moet toegang gaven tot de koelkast omdat hij christen is. Nu is het zo dat ze hem ook geen toegang zouden geven om niet halal vlees in de koelkast te leggen als hij moslim was.
Dat is dan hetzelfde als beweren dat Wilders zijn plan voor een kopvoddentaks geen discriminatie is.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 15:04 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Ik vind dat je discriminatie een andere betekenis geeft in je uitleg. Naar mijn mening is het pas discriminatie als ze die meneer niet toegang gaven tot de koelkast omdat hij christen is. Nu is het zo dat ze hem ook geen toegang zouden geven om niet halal vlees in de koelkast te leggen als hij moslim was.
Maar desalniettemin vind het niet dat ze het recht hebben om een koelkast op te eisen die niet van hun is. Het feit dat ze het wel doen vind ik slecht.
Ik heb geen een keer huidskleur erbij gehaald. Zoals je in de foto ziet is de christen oom gewoon donker. Ik zeg alleen het geen discriminatie is wanneer je aan je geloofsovertuiging vasthoudt door het niet toestaan van halal vlees in de koelkast. Je ben dan wel een klootzak die geen rekening houdt met anderen, maar je bent naar mijn mening niet aan het discrimineren.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 15:08 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je maakt het ingewikkelder dan het is, ik krijg bij jou ook de indruk dat jij discriminatie niet kan loskoppelen van huidskleur. Discriminatie komt in alle vormen en maten, sexuele geaardheid, geslacht, leeftijd, religie, enz....
En dan zijn we weer terug bij mijn post van een aantal minuten terug, dat we het niet eens zijn.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 15:11 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Ik heb geen een keer huidskleur erbij gehaald. Zoals je in de foto ziet is de christen oom gewoon donker. Ik zeg alleen het geen discriminatie is wanneer je aan je geloofsovertuiging vasthoudt door het niet toestaan van halal vlees in de koelkast. Je ben dan wel een klootzak die geen rekening houdt met anderen, maar je bent naar mijn mening niet aan het discrimineren.
Nee, wilders wilde kopvoddentaks invoeren met de intentie om het minder makkelijk te maken voor moslims om hun geloof belijden. De moslims in dit geval doen het niet om ervoor te zorgen dat de christen zijn geloof niet kan belijden.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 15:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat is dan hetzelfde als beweren dat Wilders zijn plan voor een kopvoddentaks geen discriminatie is.
Hij heeft niets tegen moslims, hij wil slechts iedereen die een hoofddoek draagt extra gaan belasten.
Gelukkig leven we in een land dat we gewoon een meningsverschil kunnen hebben zonder daarvoor gestraft te worden.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 15:12 schreef Hathor het volgende:
[..]
En dan zijn we weer terug bij mijn post van een aantal minuten terug, dat we het niet eens zijn.Laat maar zitten dus, want we komen er niet uit.
Uiteraard, je moet als gutmensch in de politiek toch je baantje voor later veiligstellen he.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 15:17 schreef DDDDDaaf het volgende:
Wat een voorrecht om onder het mom van "vluchtelingenopvang" als land de onverdraagzame aanhangers van de haatideologie uit de woestijn op te mogen vangen...
Precies.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 15:18 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Gelukkig leven we in een land dat we gewoon een meningsverschil kunnen hebben zonder daarvoor gestraft te worden.
Dit gedrag kan je dus ook verder zien als dit soort mensen wonen in een straat, wijk, dorp, stad en land.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 13:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik bespeur vooral veel ongemakken die het gevolg zijn van op een kluitje wonen met heel veel andere mensen. Iedereen probeert ruimte op te eisen, en dan ontstaan dit soort situaties.
Heel vervelend voor de betrokkenen, maar dat is nou eenmaal het lot van een asielzoeker.
Dat hij zojuist ontvlucht is vanwege dezelfde soort religieuze idioten....ja goeie oplossing weer.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 15:28 schreef gelly het volgende:
Als het de man niet bevalt dan gaat ie toch gewoon weer terug naar z'n land van herkomst.
Nou,als hij om dit soort kleinzerigheid gevlucht is heeft ie hier ook niets te zoeken.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 15:29 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat hij zojuist ontvlucht is vanwege dezelfde soort religieuze idioten....ja goeie oplossing weer.
Hij had misschien gehoopt dat soort figuren hier in het westen niet aan te treffen, helaas zat ie ernaast. En als er al iemand hier niks te zoeken heeft zijn het het soort moslims die andersdenkenden het leven zuur maken.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 15:31 schreef gelly het volgende:
[..]
Nou,als hij om dit soort kleinzerigheid gevlucht is heeft ie hier ook niets te zoeken.
Ja,als het geen medevluchtelingen zijn dan zijn het wel autochtonen die je liever zien gaan dan komen.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 15:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hij had misschien gehoopt dat soort figuren hier in het westen niet aan te treffen, helaas zat ie ernaast.
Nee, mensen halfdood knuppelen is niet normaal gedrag. Dat heb ik ook helemaal nergens gesteld.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 14:41 schreef Tjongejongezeg het volgende:
[..]
Laten we dan maar rap een grotere groep christenen die moslims halfdood knuppelen, om op die manier ook gezamenlijk ruimte te eisen......is dat dan ook gewoon normaal menselijk gedrag?
Nu wordt deze man door bepaalde lieden inderdaad in de harten gesloten. Maar als hij eenmaal met voorrang een sociale huurwoning krijgt toegewezen, dan is hij plots weer een vuile gelukszoeker.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 15:35 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja,als het geen medevluchtelingen zijn dan zijn het wel autochtonen die je liever zien gaan dan komen.
quote:Op dinsdag 23 juni 2015 14:41 schreef Tjongejongezeg het volgende:
[..]
Laten we dan maar rap een grotere groep christenen die moslims halfdood knuppelen, om op die manier ook gezamenlijk ruimte te eisen......is dat dan ook gewoon normaal menselijk gedrag?
quote:Op dinsdag 23 juni 2015 13:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mensen met dezelfde culturele achtergrond zoeken elkaar op eisen meer ruimte op. Heel vervelend, maar zo gaan die dingen.
En ik zeg niet dat er geen actie tegen ondernomen moet worden.
Dat heeft koos al twee keer tegen gesproken.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 15:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, mensen halfdood knuppelen is niet normaal gedrag. Dat heb ik ook helemaal nergens gesteld.
Ik gaf slechts aan dat dergelijke fricties zijn te verwachten als je mensen op elkaar in AZC propt. Dat betekent overigens niet dat er niks aan moet worden gedaan. Want dat het COA in moet grijpen, lijkt mij evident.
Wat mij betreft is dergelijk gedrag voldoende reden om linea recta op het vliegtuig terug naar de zandbak van afkomst gezet te worden. Rot dan maar op met je imperialistische woestijnideologie...quote:Op dinsdag 23 juni 2015 15:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, mensen halfdood knuppelen is niet normaal gedrag. Dat heb ik ook helemaal nergens gesteld.
Ik gaf slechts aan dat dergelijke fricties zijn te verwachten als je mensen op elkaar in AZC propt. Dat betekent overigens niet dat er niks aan moet worden gedaan. Want dat het COA in moet grijpen, lijkt mij evident.
En ik maar denken dat het gros van de mensen asielzoekers per definitie buiten de deur wil houden.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 15:57 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wat mij betreft is dergelijk gedrag voldoende reden om linea recta op het vliegtuig terug naar de zandbak van afkomst gezet te worden. Rot dan maar op met je imperialistische woestijnideologie...
Wat mij betreft zouden we mensen aan de poort screenen op (relevante) diploma's, intelligentie en of men er een beetje overeenkomstige normen en waarden op nahoudt als ons, autochtonen. Nutteloze analfabeten, inteeltproducten en haatbaarden voegen nl. totaal niets toe aan de westerse samenleving, kanslozen hebben we immers al meer dan voldoende in een autochtone uitvoering...quote:Op dinsdag 23 juni 2015 15:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En ik maar denken dat het gros van de mensen asielzoekers per definitie buiten de deur wil houden.
quote:Op dinsdag 23 juni 2015 15:28 schreef gelly het volgende:
Als het de man niet bevalt dan gaat ie toch gewoon weer terug naar z'n land van herkomst.
In dat geval voegt zijn constatering helemaal NIETS aan de discussie toe en had hij dus beter achterwege gelaten. Zoals het er nu stond, leek het alsof hij het op z'n minst aan het bagatelliseren en wellicht aan het goedpraten was. Dat daar een niet begrijpende reactie op komt, moet gewoon kunnen.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 15:45 schreef paddy het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dat heeft koos al twee keer tegen gesproken.
Hj zegt alleen dat je, wanneer je mensen dicht op elkaar zet, er meer kans op ongeregeldheden zijn (als ik het goed begrijp) niet dat je dat moet toestaan.
Dat is iets wat al vele landen doen behalve de EU.....quote:Op dinsdag 23 juni 2015 16:15 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wat mij betreft zouden we mensen aan de poort screenen op (relevante) diploma's, intelligentie en of men er een beetje overeenkomstige normen en waarden op nahoudt als ons, autochtonen. Nutteloze analfabeten, inteeltproducten en haatbaarden voegen nl. totaal niets toe aan de westerse samenleving, kanslozen hebben we immers al meer dan voldoende in een autochtone uitvoering...
Je kunt natuurlijk ook gewoon leren lezen.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 16:55 schreef Tjongejongezeg het volgende:
[..]
In dat geval voegt zijn constatering helemaal NIETS aan de discussie toe en had hij dus beter achterwege gelaten. Zoals het er nu stond, leek het alsof hij het op z'n minst aan het bagatelliseren en wellicht aan het goedpraten was. Dat daar een niet begrijpende reactie op komt, moet gewoon kunnen.
Dat de EU dat niet doet is onzin.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 16:56 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dat is iets wat al vele landen doen behalve de EU.....
Misschien dat de EU het ernaast doet, maar die bootvluchtelingen die worden opgepikt zijn echt niet van te voren gescreend.quote:
D'oh. Daarvan wordt uitgezocht of ze recht hebben op een verblijfsvergunning omdat het in eigen land te gevaarlijk is.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:25 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Misschien dat de EU het ernaast doet, maar die bootvluchtelingen die worden opgepikt zijn echt niet van te voren gescreend.
Net zoals de daders, alles terugsturen. Hele AZC. En de ambtenaren ontslaan.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 15:31 schreef gelly het volgende:
[..]
Nou,als hij om dit soort kleinzerigheid gevlucht is heeft ie hier ook niets te zoeken.
Moslimlanden zoals Pakistan? Dan hadden we ook geen last gehad van het gezuer van deze Pakiquote:Op dinsdag 23 juni 2015 18:14 schreef Elfletterig het volgende:
Het is bijzonder dringend nodig om een volledige stop te zetten op migratie vanuit moslimlanden.
Voor niet-moslims, die in dergelijke landen sowieso hun leven niet zeker zijn, valt een uitzondering te maken.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 18:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Moslimlanden zoals Pakistan? Dan hadden we ook geen last gehad van het gezuer van deze Paki
Gelukkig gaat geen enkel serieus orgaan akkoord met dat soort discriminatoire maatregelen.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 18:19 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Voor niet-moslims, die in dergelijke landen sowieso hun leven niet zeker zijn, valt een uitzondering te maken.
Ik voel echt met de dag meer voor een volstrekte scheiding van twee werelden. Een beschaafde, christelijk-joods-humanistische westerse wereld en een moslimwereld waarbinnen mensen zelf hun boontjes doppen.
Hoe dan ook komen hier veel te veel moslims binnen; meer dan gezond is, meer dan we redelijkerwijs aan kunnen. En dat terwijl we al grote, onopgeloste integratieproblemen hebben. Het is gewoon een recept voor nog veel meer problemen in de toekomst. Die problemen voorkom ik liever door de grenzen te sluiten.
Ach, nodig.. Het is vooral wenselijk.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 18:14 schreef Elfletterig het volgende:
Het is bijzonder dringend nodig om een volledige stop te zetten op migratie vanuit moslimlanden.
En dan zeker wél voor lief nemen dat moslims anderen discrimineren en het leven zuur maken?quote:Op dinsdag 23 juni 2015 18:23 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Gelukkig gaat geen enkel serieus orgaan akkoord met dat soort discriminatoire maatregelen.
Dat is hun cultuur, dat moet je respecteren.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 18:27 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
En dan zeker wél voor lief nemen dat moslims anderen discrimineren en het leven zuur maken?
Het is niet wenselijk, het is hard nodig. We hebben hier veel te veel moslims en we hebben hier veel te grote integratieproblemen.quote:
Jij met je details altijd. Als we weer gewoon douaniers met doorgeladen geweer aan de rijksgrenzen zetten is er niemand die ons tegenhoudt.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 18:23 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Gelukkig gaat geen enkel serieus orgaan akkoord met dat soort discriminatoire maatregelen.
We hebben het hier over de toestroom van mensen naar Nederland. Wat betreft de mensen die hier nu al zijn, hebben we ook te veel moslims. En het pijnpunt zit dan vooral bij de groep radicalen. Die wil ik zo snel mogelijk dit land uit hebben.quote:
Neuh, mensen die zich strafbaar gedragen kun je gewoon vervolgen.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 18:27 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
En dan zeker wél voor lief nemen dat moslims anderen discrimineren en het leven zuur maken?
Het is de gebruikelijke selectieve verontwaardiging. Wél oog hebben voor het "discriminatoire" karakter van bepaalde maatregelen, maar niet onder ogen zien hoe problematisch het discriminerende gedrag van moslims in Nederland is.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 18:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jij met je details altijd. Als we weer gewoon douaniers met doorgeladen geweer aan de rijksgrenzen zetten is er niemand die ons tegenhoudt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |