abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153774013
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 12:53 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Wat een onzinstuk.
Een Salafistische moslim riep op tot het vermoorden van de leden van jouw band Duman vanwege godslastering. Misschien moet je ff een andere username aanvragen als je ze wil verdedigen.
  dinsdag 23 juni 2015 @ 14:14:20 #52
117098 Hathor
Effe niet
pi_153774046
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 13:42 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Uit het nieuwsbericht haalt ik dat de moslims niet opzettelijk deze christen pesten, maar dat de gebruiken teveel van elkaar verschillen waardoor het irritant leven is voor de christen.

Maar de christen leeft in de waan dat de moslims het op hem gemunt hebben omdat hij christen is.

Uiteraard moet er een oplossing komen voor de christen zodat hij normaal kan leven, de coa heeft ook de juiste oplossing geboden, namelijk een andere kamer. Verder moet hij natuurlijk altijd in de openbare keuken kunnen. Dat kan door de moslims een andere ruimte te geven voor het bidden.

Laten we het niet groter maken dan het is. Er is hier geen sprake van discriminatie tegenover de christen.
Jij vind het niet discriminerend als jij je lapje vlees niet in de koelkast mag leggen omdat een of ander idioot religieus handboek voorschrijft dat dat niet halal is?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 23 juni 2015 @ 14:17:35 #53
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_153774155
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 12:58 schreef KoosVogels het volgende:
Die man heeft dus vooral een irritante lul als kamergenoot, en gelijk voelt hij zich bedreigd door 'de moslims'.

Die kamergenoot van die gristen lijkt mij inderdaad een grote lul, maar dat die kun je nou eenmaal treffen in een AZC.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  dinsdag 23 juni 2015 @ 14:39:39 #54
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_153774752
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 14:14 schreef Hathor het volgende:

[..]

Jij vind het niet discriminerend als jij je lapje vlees niet in de koelkast mag leggen omdat een of ander idioot religieus handboek voorschrijft dat dat niet halal is?
Nee. Het was discriminatie als hij niet gebruik mocht maken van de koelkast omdat de meneer christen is. Dat is echter niet het geval. Niemand mag van hun niet halal vlees in de koelkast leggen, of je nou jood, christen, moslims of homo bent.

Begrijp met niet verkeerd, ik vind het niet netjes van hun dat ze de koelkast opeisen en geen rekening houden met niet moslims, maar dat is niet discriminatie dus laten we het ook niet zo noemen.
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
  dinsdag 23 juni 2015 @ 14:41:55 #55
117098 Hathor
Effe niet
pi_153774814
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 14:39 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]

Nee. Het was discriminatie als hij niet gebruik mocht maken van de koelkast omdat de meneer christen is. Dat is echter niet het geval. Niemand mag van hun niet halal vlees in de koelkast leggen, of je nou jood, christen, moslims of homo bent.

Begrijp met niet verkeerd, ik vind niet het niet netjes van hun dat ze de koelkast opeisen en geen rekening houden met niet moslims, naar dat is niet discriminatie dus laten we het ook niet zo noemen.
Nou daar zijn we het dus niet over eens dan, prima.
pi_153774816
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 13:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, dat krijg je als een groep de overgrote meerderheid vormt. Die mensen gaan dan gezamenlijk ruimte eisen.

Is gewoon normaal menselijk gedrag.
Laten we dan maar rap een grotere groep christenen die moslims halfdood knuppelen, om op die manier ook gezamenlijk ruimte te eisen......is dat dan ook gewoon normaal menselijk gedrag?
pi_153774868
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 13:23 schreef SpecialK het volgende:

[..]Dit is godverdomme de apenheul niet.
Daar valt anders nog best een discussie over te voeren hoor......

Ben het wel met je eens, dat dit een (zeer) onwenselijke situatie is.....
  dinsdag 23 juni 2015 @ 14:45:45 #58
414204 WoordenShuffelaar
pi_153774911
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 14:41 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nou daar zijn we het dus niet over eens dan, prima.
Dit is geen mening maar een feit. Discriminatie is het ongelijk behandelen van een bepaalde groep op basis van kenmerken zoals afkomst, religie, geslacht etc.
  dinsdag 23 juni 2015 @ 14:46:37 #59
117098 Hathor
Effe niet
pi_153774934
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 14:44 schreef Tjongejongezeg het volgende:

[..]

Daar valt anders nog best een discussie over te voeren hoor......

Ben het wel met je eens, dat dit een (zeer) onwenselijke situatie is.....
Het is in ieder geval prima dat dit soort incidenten zich voordoen op het moment dat ze nog geen verblijfsvergunning hebben, weet je meteen welke een enkele reis terug verdienen.
  dinsdag 23 juni 2015 @ 14:47:42 #60
117098 Hathor
Effe niet
pi_153774970
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 14:45 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]

Dit is geen mening maar een feit. Weet je wel wat discriminatie betekend?
Ja dat weet ik, maar zo te zien heb jij er totaal geen benul van.
pi_153775027
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 12:40 schreef Boris_Karloff het volgende:
Zo op het eerste vliegtuig terug naar huis. Wat moeten wij in vredesnaam met het importeren van deze onverdraagzaamheid?
Je hebt het over die Christen neem ik aan want hij is gewoon een racist.

Vanavond bij Jinek zullen er wel 10 zitten die juist het slachtoffer zijn omdat hij bang is voor deze moslims en dus deze mensen wegzet. :')
pi_153775035
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 14:46 schreef Hathor het volgende:

[..]

Het is in ieder geval prima dat dit soort incidenten zich voordoen op het moment dat ze nog geen verblijfsvergunning hebben, weet je meteen welke een enkele reis terug verdienen.
Je weet dat dat toch nooit gaat gebeuren. Zelfs als het COA dat zou willen, wat niet het geval is, dan mogen ze dat niet eens doen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 23 juni 2015 @ 14:51:10 #63
414204 WoordenShuffelaar
pi_153775050
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 14:47 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ja dat weet ik, maar zo te zien heb jij er totaal geen benul van.
Discriminatie is het ongelijk behandelen van een bepaalde groep op basis van kenmerken zoals afkomst, religie, geslacht etc.

1. Stel ik zeg tegen jou dat je je schoenen uit moet doen als je mijn huis binnen komt omdat je blank bent, dan is het uiteraard discriminatie.

2.Maar stel je moet je schoenen uit doen omdat dat in mijn cultuur gepast is, dan ben ik absoluut niet aan het discrimineren.

Bij de meneer uit de op is punt 2 het geval.
  dinsdag 23 juni 2015 @ 14:54:04 #64
117098 Hathor
Effe niet
pi_153775124
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 14:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Je weet dat dat toch nooit gaat gebeuren. Zelfs als het COA dat zou willen, wat niet het geval is, dan mogen ze dat niet eens doen.
Er worden er genoeg teruggestuurd hoor, soms zelfs na 10 jaar hier te zijn geweest. Het is en blijft natuurlijk wel ambtenarij he, dat gaat niet altijd even vlot. En dit soort opdringerige figuren die hun religieuze vingertje te pas en te onpas lopen te heffen zijn een schoolvoorbeeld van het soort tuig waar we hier niet op zitten te wachten.
pi_153775175
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 14:54 schreef Hathor het volgende:

[..]

Er worden er genoeg teruggestuurd hoor, soms zelfs na 10 jaar hier te zijn geweest. Het is en blijft natuurlijk wel ambtenarij he, dat gaat niet altijd even vlot. En dit soort opdringerige figuren die hun religieuze vingertje te pas en te onpas lopen te heffen zijn een schoolvoorbeeld van het soort tuig waar we hier niet op zitten te wachten.
Wat wenselijk is en wat wettelijk gezien mag is lang niet altijd hetzelfde. Nederland mag op basis van zoiets geen asielzoekers terug sturen. Dat niet iedereen in zo'n coa een verblijfsvergunning krijgt is weer iets anders.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_153775185
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 14:14 schreef Hathor het volgende:

[..]

Betere oplossing had natuurlijk geweest om al zijn troep uit de koelkast te gooien en je eigen spullen erin te leggen, behalve zijn gsm dan, die ging het diepvrieskastje in, even laten zien wie er feitelijk de baas is.
pi_153775209
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 14:56 schreef Kanjer het volgende:

[..]

even laten zien wie er feitelijk de baas is.
:')
pi_153775213
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 14:39 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]

Begrijp met niet verkeerd, ik vind het niet netjes van hun dat ze de koelkast opeisen en geen rekening houden met niet moslims, maar dat is niet discriminatie dus laten we het ook niet zo noemen.
Lees het artikel eens, zoveel domheid en slachtoffer in één post is echt stuitend.

Als het andersom was geweest dan was het land te klein en stonden alle subsidieclubjes te schreeuwen.
  dinsdag 23 juni 2015 @ 14:59:06 #69
117098 Hathor
Effe niet
pi_153775254
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 14:51 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]

Discriminatie is het ongelijk behandelen van een bepaalde groep op basis van kenmerken zoals afkomst, religie, geslacht etc.

1. Stel ik zeg tegen jou dat je je schoenen uit moet doen als je mijn huis binnen komt omdat je blank bent, dan is het uiteraard discriminatie.

2.Maar stel je moet je schoenen uit doen omdat dat in mijn cultuur gepast is, dan ben ik absoluut niet aan het discrimineren.

Bij de meneer uit de op is punt 2 het geval.
Het gaat hier om religieuze overtuiging, hij mag zijn voedsel niet in dezelfde koelkast leggen omdat dat eten volgens de koran smerig is. Hij word hier dus gediscrimineerd op religieuze gronden, heeft totaal niks met cultuur te maken.
pi_153775259
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 14:57 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Lees het artikel eens, zoveel domheid en slachtoffer in één post is echt stuitend.

Als het andersom was geweest dan was het land te klein en stonden alle subsidieclubjes te schreeuwen.
Oorverdovend stilzwijgen bij policor links, zitten waarschijnlijk allemaal met de vingers in de oren.

Zie niets, hoor niets, mooi, dan is er ook niets.
  dinsdag 23 juni 2015 @ 15:01:19 #71
414204 WoordenShuffelaar
pi_153775310
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 14:57 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Mijn reactie op Hathor gaat over of de koelkast incident discriminatie is of niet en niet over het gehele artikel.
pi_153775395
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 15:01 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]

Mijn reactie op Hathor gaat over of de koelkast incident discriminatie is of niet en niet over het gehele artikel.
Het artikel gaat over mee dan het koelkast incident.

Sjonge :')
  dinsdag 23 juni 2015 @ 15:04:41 #73
414204 WoordenShuffelaar
pi_153775420
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 14:59 schreef Hathor het volgende:

[..]

Het gaat hier om religieuze overtuiging, hij mag zijn voedsel niet in dezelfde koelkast leggen omdat dat eten volgens de koran smerig is. Hij word hier dus gediscrimineerd op religieuze gronden, heeft totaal niks met cultuur te maken.
Ik vind dat je discriminatie een andere betekenis geeft in je uitleg. Naar mijn mening is het pas discriminatie als ze die meneer niet toegang gaven tot de koelkast omdat hij christen is. Nu is het zo dat ze hem ook geen toegang zouden geven om niet halal vlees in de koelkast te leggen als hij moslim was.

Maar desalniettemin vind het niet dat ze het recht hebben om een koelkast op te eisen die niet van hun is. Het feit dat ze het wel doen vind ik slecht.
  dinsdag 23 juni 2015 @ 15:07:36 #74
414204 WoordenShuffelaar
pi_153775510
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 15:03 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Het artikel gaat over mee dan het koelkast incident.

Sjonge :')
Precies, daarom gaf ik ook aan dat mijn reactie specifiek gericht was op de reactie van Hathor en niet op het artikel in zijn geheel. Daarmee geef ik dus aan dat ik anders kan denken over andere feiten uit het artikel.
  dinsdag 23 juni 2015 @ 15:08:00 #75
117098 Hathor
Effe niet
pi_153775523
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 15:04 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]

Ik vind dat je discriminatie een andere betekenis geeft in je uitleg. Naar mijn mening is het pas discriminatie als ze specifiek die meneer moet toegang gaven tot de koelkast omdat hij christen is. Nu is het zo dat ze hem ook geen toegang zouden geven om niet halal vlees in de koelkast te leggen als hij moslim was.
Je maakt het ingewikkelder dan het is, ik krijg bij jou ook de indruk dat jij discriminatie niet kan loskoppelen van huidskleur. Discriminatie komt in alle vormen en maten, sexuele geaardheid, geslacht, leeftijd, religie, enz....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')