abonnement Unibet Coolblue
pi_153740192
Nav de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
Met een meidenkwartet
  Moderator maandag 22 juni 2015 @ 10:39:32 #2
5428 crew  miss_sly
pi_153740201
Wauw Tico, prachtige foto!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_153740286
Mooie foto Tico :).

Ik vind het helemaal niet gek dat er gevraagd wordt om te helpen met schoonmaken. Je wilt toch ook graag dat je eigen kind met schoon speelgoed speelt...

Op school bij mijn kinderen geven ze spullen mee naar huis om schoon te maken.
Wat me altijd wel tegenvalt is het aantal ouders dat daadwerkelijk bereid is om iets mee te nemen. Het zijn altijd dezelfde ouders die af en aan lopen met de spullen.

Hier stond vanmorgen weer een en ander om mee te nemen, het is alweer schoon en bijna droog :). Kijken of ze straks nog wat heeft staan wat mee kan in mn fietstas ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_153740291
Even aan andere vraag.

Mijn 8 jarige meisje legt de lat altijd erg hoog voor zichzelf en denk over alles diep na. Ze is ook niet een meisje met heel veel vriendinnetjes (dat is geen probleem verder) en kiest niet het gebaande pad (o herkenning).

Vooral dat perfectionisme, dat altijd jezelf zo ontzettend pushen. Daar bereik je wel iets mee, maar het is ook een grote valkuil weet ik (en haar vader ook) uit ervaring. Ik vroeg me af: wat kan ik nou doen om het wat makkelijker voor haar te maken?
Met een meidenkwartet
pi_153740318
Wat een mooie foto van een mooie meid Tico O+ O+
*poef* nu is het weg
pi_153740386
Wauw Tico!
pi_153740681
Mooie foto tico!!

Cathmar, waar komt dat perfectionisme vandaan. Is het echt het willen behalen van het beste, of het bang zijn om te falen?
Het kan geen kwaad, mits je jezelf daarmee niet in de weg zit.. Is ze zich er zelf bewust van, dat je het er over kunt hebben wanneer je nou eens niet zo perfect hoeft te zijn?
pi_153740828
mooie foto tico!

en tsja; ik vind het prima redelijk dat ouders wat helpen, maar bij ons vind ik het wat ver gaan. bovendien word ik niet goed van het gejammer en gezeur als je eens een keer iets niet wil doen, ongeacht de reden.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_153740933
Thanks voor de reacties.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 22 juni 2015 @ 11:12:50 #10
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_153741017
mooie foto, Tico!
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 10:11 schreef kaatjejannie het volgende:
Maar tussen:" er wordt verwacht" en "verplicht " zit wat mij betreft wel een verschil. En idd veel ouders die wel t leuke willen doen, een hele dag mee op schoolreis, helpen bij feestjes etc. Maar die dan niet 1,5 uur willen komen versieren of poetsen.
ik denk dat wat mensen leuk vinden toch wel verschilt. ik ben wel eens met schoolreisjes mee geweest maar vond dat enorm stressvol. Laat mij dan maar een avondje soppen hoor, dat doe ik echt liever (en is vaak heel gezellig met z'n allen). Of af en toe luizencontroles doen, ook geen punt.

Omdat mijn kinderen op twee verschillende scholen zitten kan ik op beide wel wat doen, maar niet zoveel. School versieren voor kerst/sinterklaas etc. is altijd precies tegelijk, dus dan doe ik 't maar een beetje om en om. En omdat ik overdag niet zo vaak kan stort ik me op taken als de schoolverlaterskrant (dit jaar) en leuke cadeautjes namens de klas verzinnen en in goede banen leiden voor de verjaardag/trouwerij/zwangerschap van leerkrachten. Ook belangrijk. 8-)
in de haak.
pi_153741121
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 10:42 schreef Cathmar het volgende:
Even aan andere vraag.

Mijn 8 jarige meisje legt de lat altijd erg hoog voor zichzelf en denk over alles diep na. Ze is ook niet een meisje met heel veel vriendinnetjes (dat is geen probleem verder) en kiest niet het gebaande pad (o herkenning).

Vooral dat perfectionisme, dat altijd jezelf zo ontzettend pushen. Daar bereik je wel iets mee, maar het is ook een grote valkuil weet ik (en haar vader ook) uit ervaring. Ik vroeg me af: wat kan ik nou doen om het wat makkelijker voor haar te maken?
Mijn zoontje is nog veel jonger, maar ik benadruk wel vaak dat niet alles in één keer goed kan gaan, dat hij dingen gewoon moet gaan ofenen of uitproberen. Ik zeg ook gewoon als ik iets niet leuk vind of hem iets niet gelukt is, nu ja niet echt altijd, maar wel vaak en dan meestal met een suggestie om het beter/ anders te doen.
  maandag 22 juni 2015 @ 11:21:12 #12
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_153741209
Tico, mooie foto!
Cathmar, heb je er met de leerkracht over gesproken?

Bij de basisschool van mijn meiden worden alle ouders ingeroosterd voor een of twee schoonmaakavonden in het jaar. Kan je niet, dan kun je ruilen (er zijn 5 schoonmaakavonden in totaal), of je vraagt of iemand anders het voor jou wil doen (evt. tegen betaling). Werkt al jaren prima.
Ook worden we ingedeeld om 1x in het jaar op zaterdagochtend te helpen met het schoonmaken van het plein (incl. snoeiwerk) en evt. andere klusjes in en om de school.
Wel leuk om op die manier andere ouders te ontmoeten, ook ouders die je verder nooit ziet.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  maandag 22 juni 2015 @ 11:27:37 #13
56471 pinquit
oh my lama!
pi_153741359
De enige echte verplichting die wij als ouders hebben is dat je 3× per kind per jaar een keer moet helpen met overblijven/pleinwacht. Verder wordt er wel verwacht dat je veel doet en helpt als ouder, en voor bijna alles wordt ouderhulp gevraagd. Meestal zijn er zat ouders die willen helpen, en het is eigenlijk altijd gezellig :)
Ik heb dit jaar gekookt op kamp en een groepje begeleid met rekentijgers. Was heel leuk, maar ik heb tegenwooridg veel moeite met de brutaliteit en tegenzin van e kinderen. Nu ze ouder zijn kan ik er zo weinig meer tegenin brengen, en ben het zelf totaal niet gewend om strenge juf te spelen. Daarnaast zijn de kinderen in de midden- en bovenbouw al groter dan ik, dat helpt allemaal niet :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_153741456
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 11:21 schreef Grijs het volgende:

Cathmar, heb je er met de leerkracht over gesproken?

Volgende week heb ik 10 minuten gesprek en ik wilde het er dan met ze over hebben.


quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 10:59 schreef Deepfreeze het volgende:

Cathmar, waar komt dat perfectionisme vandaan. Is het echt het willen behalen van het beste, of het bang zijn om te falen?
Het kan geen kwaad, mits je jezelf daarmee niet in de weg zit.. Is ze zich er zelf bewust van, dat je het er over kunt hebben wanneer je nou eens niet zo perfect hoeft te zijn?
Goede vraag DF. Als we van de week een goede vibe hebben voor een praatje ga ik het er met haar over hebben.
Met een meidenkwartet
pi_153741466
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 11:12 schreef trui het volgende:
mooie foto, Tico!

[..]

ik denk dat wat mensen leuk vinden toch wel verschilt. ik ben wel eens met schoolreisjes mee geweest maar vond dat enorm stressvol. Laat mij dan maar een avondje soppen hoor, dat doe ik echt liever (en is vaak heel gezellig met z'n allen). Of af en toe luizencontroles doen, ook geen punt.

Ik weet nog niet precies wat er gedaan moet worden, maar had verwacht dat het schoolplein wel door een huismeester of zo onderhouden wordt, ook de schooltuin is misschien iets voor de les. Speelgoed schoonmaken ok, maar het gebouw zelfs schoon maken? Wij zullen zien.
En verder denk ik wel ook twee keer na voordat ik met op schoolreis ga, ik heb laatst bij het sportfeest geholpen en raakte 2 keer een jongetje kwijt, gelukkig was het binnen....maar als nieuwe hulpouder ken je de kinderen eigenlijk helemaal niet en weet je niet hoe goed ze luisteren, hij was gewoon naar toilet en zich eerder omkleden gegaan, zonder iets te zeggen....
pi_153741521
Mooie foto Tico!

Ik vind het erg belangrijk om te helpen op school, en merk ook dat M. het supertof vindt. Helemaal stoer om speelgoed van school thuis te hebben, de mannen soppen gezellig mee.
Dit jaar ben ik ook gecharterd als afscheid van groep 2 ouder, en dat brengt me bij de volgende vraag.
We willen graag een afscheidcadeautje knutselen voor de 2 juffen van groep 2, maar het is maar een groepje van 6 kleuters dat afscheid neemt. Dus bloemen, slingers, recepten boeken etc worden een beetje karig. Iemand een leuk/nuttig knutselidee?
  maandag 22 juni 2015 @ 11:37:50 #17
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_153741581
Het gebouw zelf wordt wel regelmatig schoongemaakt bij ons (volgens mij is dat voornamelijk de vloer). Maar de kasten in de klas, de ramen, en de materialen niet. Dat doet de juf / meester ook regelmatig met de kinderen samen, maar het kan geen kwaad als er af en toe ook een ploegje ouders komt soppen.

ja, sportdag is ook zo'n hel (vind ik). eigenlijk alles waarbij je een groepje kinderen moet begeleiden die je niet zo goed kent, en die alle kanten op kunnen schieten.
in de haak.
pi_153741603
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 11:35 schreef bodpa09 het volgende:

We willen graag een afscheidcadeautje knutselen voor de 2 juffen van groep 2, maar het is maar een groepje van 6 kleuters dat afscheid neemt. Dus bloemen, slingers, recepten boeken etc worden een beetje karig. Iemand een leuk/nuttig knutselidee?
Pinterest is een onuitputtelijke inpiratiebron.

Misschien zoiets? Van ieder kindje twee foto's?
Edit: niet echt knutsel he...
Met een meidenkwartet
pi_153741644
Het soppen op school wordt bij mijn zoon overdag gepland, als ik werk. Dat hoef ik dus niet te doen. Wel heb ik 1 keer een grote berg handdoeken/vaatdoeken en poetslappen gewassen. En het lijkt erop dat t daarbij blijft. :+ Godzijdank doet school daar niet moeilijk over. O+
Professioneel gifmenger.
  maandag 22 juni 2015 @ 11:41:26 #20
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_153741665
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 11:38 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Pinterest is een onuitputtelijke inpiratiebron.

Misschien zoiets? Van ieder kindje twee foto's?
Edit: niet echt knutsel he...
[ afbeelding ]
lijkt me ook niet zo bruikbaar voor de juf, volgend jaar heeft ze weer andere kinderen in de klas, wat moet ze dan met deze klok? leuk als aandenken misschien, maar ze kan moeilijk haar huis volhangen met foto's van alle kinderen die ze in de klas heeft gehad.
in de haak.
  maandag 22 juni 2015 @ 11:43:49 #21
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_153741712
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 11:35 schreef bodpa09 het volgende:
Mooie foto Tico!

Ik vind het erg belangrijk om te helpen op school, en merk ook dat M. het supertof vindt. Helemaal stoer om speelgoed van school thuis te hebben, de mannen soppen gezellig mee.
Dit jaar ben ik ook gecharterd als afscheid van groep 2 ouder, en dat brengt me bij de volgende vraag.
We willen graag een afscheidcadeautje knutselen voor de 2 juffen van groep 2, maar het is maar een groepje van 6 kleuters dat afscheid neemt. Dus bloemen, slingers, recepten boeken etc worden een beetje karig. Iemand een leuk/nuttig knutselidee?
ze kunnen natuurlijk wel meerdere bloemen per kind knutselen (op lange rietjes plakken en in een vaas zetten), of meerdere vlaggetjes per kind verven (voor aan een slinger) (knippen uit ongebleekt katoen, niet duur op de lapjesmarkt). Die dan combineren met een aantal neutrale vlaggetjes van leuke stofjes ofzo aan een lint naaien, en je hebt een feestelijke slinger die wel een tijdje meegaat.
deze slinger hebben wij een keer met de klas gemaakt. (maar dat wel wel een grote klas hoor).
[/URL]

[ Bericht 9% gewijzigd door trui op 22-06-2015 11:56:22 ]
in de haak.
pi_153741737
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 11:41 schreef trui het volgende:

[..]

lijkt me ook niet zo bruikbaar voor de juf, volgend jaar heeft ze weer andere kinderen in de klas, wat moet ze dan met deze klok? leuk als aandenken misschien, maar ze kan moeilijk haar huis volhangen met foto's van alle kinderen die ze in de klas heeft gehad.
Daar heb je gelijk in. Ik ben benieuwd naar andere ideeen. Sla ik ze meteen op.
Met een meidenkwartet
  maandag 22 juni 2015 @ 11:45:24 #23
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_153741758
verder doen wij bij 't afscheid meestal gewoon iets individueels trouwens, dus gewoon aan iedereen zelf overlaten of ze iets maken/kopen voor de juf.
in de haak.
  Moderator maandag 22 juni 2015 @ 11:46:36 #24
5428 crew  miss_sly
pi_153741792
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 11:45 schreef trui het volgende:
verder doen wij bij 't afscheid meestal gewoon iets individueels trouwens, dus gewoon aan iedereen zelf overlaten of ze iets maken/kopen voor de juf.
S gaat na twee jaar deze (geweldige) juf volgend jaar naar groep 3, dus dan willen we wel met de groep 2 kindjes iets doen als afscheid. Alleen wat?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_153741812
Mijn dochtertje gaat sinds april naar school en heb al een aantal keer geholpen in de klas.
Met ontbijt, tijdens Koningspelen, smincken en nog een aantal dagen. Ik vind het niet erg om te doen maar als ik daar rond loop dan denk ik: Waar ben ik aan begonnen :')
Gelukkig vind mijn dochtertje het dan weer zo leuk dat ik die zin snel vergeet en weer weet waarom ik het doe :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  maandag 22 juni 2015 @ 11:49:28 #26
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_153741872
je kunt de handen laten omtrekken, uitknippen en daar een soort bloemen van maken (op lange rietjes bevestigen_. Dan heb je een mooie zwaaiende bos bloemen. Ze kunnen hun eigen uitgeknipte hand dan versieren en er een fotootje op plakken (mee naar huis geven en weer inzamelen). Wel weer een geregel om van iedereen wat te krijgen. Anders volstaat alleen een naam ook natuurlijk wel.
in de haak.
  Moderator maandag 22 juni 2015 @ 11:55:51 #27
5428 crew  miss_sly
pi_153742027
Met handjes hebben we al wat gedaan met meesters- en juffendag.

Iets kleins met foto vind ik wel leuk, maar geen idee wat. Ik heb niet de illusie dat juf nou speciaal op iets geweldigs en blijvends van uitgerekend onze kleuters zit te wachten :+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 22 juni 2015 @ 12:01:46 #28
56471 pinquit
oh my lama!
pi_153742159
Hier wordt elk afscheid van een klas wel iets blijvends gegeven :P hele klas/school is dus aangekleed door oude groepen :D dat deden ze al toen ik daar nog op school zat :)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 22 juni 2015 @ 12:02:32 #29
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_153742176
Je kunt ook een geinige kleurplaat photoshoppen met de juf erin en alle kinderen die laten kleuren, en samen tot 1 boek maken.

of, iets persoonlijker: vragen of iedereen een tekening wil maken van wat hij/zij het leukst vond op school / in deze klas. De naam erbij, en een korte beschrijving van wat het voor moet stellen, en dan samen voegen tot een boekje. Evt. fotootje in de hoek.
in de haak.
  maandag 22 juni 2015 @ 12:03:51 #30
56471 pinquit
oh my lama!
pi_153742213
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 12:02 schreef trui het volgende:
Je kunt ook een geinige kleurplaat photoshoppen met de juf erin en alle kinderen die laten kleuren, en samen tot 1 boek maken.

O+ wat een goed idee!!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  Moderator maandag 22 juni 2015 @ 12:04:31 #31
5428 crew  miss_sly
pi_153742236
Ja, dat van die kleurplaat vind ik een goede!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_153742254
Ik heb toevallig gisteren een mail van 1 van de klassenmoeders gehad met een "kleurplaat" waar de kinderen zelf hun juf kunnen tekenen (dus alleen een hoofd en schouders waar ze dus zelf hun juf kunnen tekenen). Verder gaan ze woensdag een klassenfoto maken voor de juf. Tekeningen en foto worden dan in een mapje gedaan en aan de juf gegeven.
  maandag 22 juni 2015 @ 12:05:55 #33
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_153742276
dat lijkt me ook grappig, sonnetje!
in de haak.
  Moderator maandag 22 juni 2015 @ 12:06:25 #34
5428 crew  miss_sly
pi_153742291
Wij hadden het al een tijdje geleden opgepakt, maar de andere moeder laat het een beetje afweten. Ze heeft het druk, maar dat heb ik ook. Dus nu ben ik op zoek naar iets eenvoudigers en simpel uit te voeren, want mijn tijd is nu echt heel erg beperkt geworden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 22 juni 2015 @ 12:06:45 #35
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_153742299
hier nog de vaas met bloemen die we een keer gegeven hebben:
in de haak.
pi_153742400
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 12:05 schreef trui het volgende:
dat lijkt me ook grappig, sonnetje!
Ik vond het ook een leuk idee ja.
Nu hopen dat ik mijn kind kan motiveren :+
  maandag 22 juni 2015 @ 12:11:26 #37
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_153742427
ja, dat zal per kind verschillen. Het handigst is om het klassikaal te laten doen, als ze een keer een inval-juf/-meester hebben. Maar ja, denk daar maar eens op tijd aan.
in de haak.
pi_153742510
Ja idd, nou hebben ze ook niet vaak een invaljuf/meester. Ja tijdens de lunch, mja das ook niet heel lang :D
Vandaag is de juf er niet, maar ze zijn tussen de andere twee kleuterklassen verdeeld :) Nou ja komt vast goed :D
pi_153742972
Hier hadden ze met juffendag houten wasknijpers mee naar huis gegeven, die moest je versieren en samen met een theezakje en een kleine tekening weer inleveren (tasje op de deur van het lokaal geplakt). De juffen kregen een theedoos van het ingezamelde geld, en de tekeningen hangen samen met de theezakjes met de wasknijpers vastgemaakt aan een waslijn in het lokaal.
  maandag 22 juni 2015 @ 12:45:06 #40
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_153743189
dat is ook leuk, Zana!
in de haak.
pi_153743976
Sofie moet 2 wasknijpers versieren en daarnet dan een papiertje van 4×4 cm tussen. 1 van dr juffen heeft ze volgend jaar nog, de ander niet.
*poef* nu is het weg
pi_153745558
Wij zijn thuis aan het knutselen geslagen voor de juffen als afscheid van het schooljaar.
We hebben bloemen geknutseld van papier wat je kan zaaien. En die hebben we in zelf geverfde potjes gezet. Het ziet er in elk geval fleurig uit :D
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 22 juni 2015 @ 15:33:20 #43
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_153747666
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 10:42 schreef Cathmar het volgende:
Even aan andere vraag.

Mijn 8 jarige meisje legt de lat altijd erg hoog voor zichzelf en denk over alles diep na. Ze is ook niet een meisje met heel veel vriendinnetjes (dat is geen probleem verder) en kiest niet het gebaande pad (o herkenning).

Vooral dat perfectionisme, dat altijd jezelf zo ontzettend pushen. Daar bereik je wel iets mee, maar het is ook een grote valkuil weet ik (en haar vader ook) uit ervaring. Ik vroeg me af: wat kan ik nou doen om het wat makkelijker voor haar te maken?
Altijd, altijd, altijd de nadruk leggen op het proces, niet zozeer het resultaat. Ik vind het eigenlijk nu ze 13 is makkelijker te hanteren, omdat het proces ook duidelijker is. Ik heb nu een kind dat dit jaar een paar keer heeft gezegd: "Het kan me niet schelen wat voor cijfer ik daarvoor heb. Ík ben er gewoon trots op." Ze vraagt nog steeds veel van zichzelf, maar ze leert omgaan met beperkingen (met name tijd :P ), en ze leert dat het soms nou eenmaal niet helemaal perfect kan. Dat was vorig jaar best een beetje een bumpy ride, maar gaat dit jaar heel erg goed. Aan de andere kant heeft ze ook geleerd dat 'Ik ben daar gewoon niet goed in' maar met mate telt (waar haar broer zou denken/zeggen "Ja dat kan ik niet, doei!" :P ). Dat ze dat soort dingen best vaak kan beïnvloeden (lees: 'ik ben niet goed in wiskunde').

Naar anderen toe heeft ze het ook best moeilijk gehad, maar gaat het ook beter. Ze heeft geleerd (of is daar althans mee bezig) dat je anderen niet kunt veranderen en maar beperkt kunt beïnvloeden. En dat je zelf ook niet altijd perfect hoeft te zijn, want vriendschap is ook een proces: interactie, fouten maken, vergeven.

Ik denk niet dat je een perfectionist kunt veranderen, maar je kunt ze wel functioneel maken ;)
pi_153748485
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 15:33 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Altijd, altijd, altijd de nadruk leggen op het proces, niet zozeer het resultaat. Ik vind het eigenlijk nu ze 13 is makkelijker te hanteren, omdat het proces ook duidelijker is. Ik heb nu een kind dat dit jaar een paar keer heeft gezegd: "Het kan me niet schelen wat voor cijfer ik daarvoor heb. Ík ben er gewoon trots op." Ze vraagt nog steeds veel van zichzelf, maar ze leert omgaan met beperkingen (met name tijd :P ), en ze leert dat het soms nou eenmaal niet helemaal perfect kan. Dat was vorig jaar best een beetje een bumpy ride, maar gaat dit jaar heel erg goed. Aan de andere kant heeft ze ook geleerd dat 'Ik ben daar gewoon niet goed in' maar met mate telt (waar haar broer zou denken/zeggen "Ja dat kan ik niet, doei!" :P ). Dat ze dat soort dingen best vaak kan beïnvloeden (lees: 'ik ben niet goed in wiskunde').

Naar anderen toe heeft ze het ook best moeilijk gehad, maar gaat het ook beter. Ze heeft geleerd (of is daar althans mee bezig) dat je anderen niet kunt veranderen en maar beperkt kunt beïnvloeden. En dat je zelf ook niet altijd perfect hoeft te zijn, want vriendschap is ook een proces: interactie, fouten maken, vergeven.

Ik denk niet dat je een perfectionist kunt veranderen, maar je kunt ze wel functioneel maken ;)
Wat een sprongen heeft ze gemaakt dan Gao. Knap hoor!!
Je eerste tip, over de nadruk op het proces, is iets dat ik probeer toe te passen.

Ik vind het wel weer een uitdaging, deze leeftijd. Ze zijn niet meer klein, maar ook nog niet groot. En er gebeurd van alles in dat hoofd.
Met een meidenkwartet
  maandag 22 juni 2015 @ 16:54:06 #45
35189 Troel
scherp en bot
pi_153750215
Spuit elf: hier kregen we onlangs een mailtje, of we grote tassen mee wilden geven zodat er materiaal meegegeven kon worden om schoon te maken.

Tot vorig jaar was het gewoon zo dat al het speelgoed naar de aula werd verplaatst, je je daar intekende, iets meenam, het schoonmaakte, het terugbracht en dan dat maal zoveel ;)

Het kan aan mij liggen, maar zo'n melding als PS onder aan een ander mailtje vind ik dus helemaal niet fijn. Bovendien wil ik zelf graag wat te zeggen hebben over wat er mee gaat om schoon te maken, het is niet dat ik me er ooit op een makkelijke manier afgemaakt heb ofzo, ik wil niet eens weten hoeveel puzzels en materiaal ik de afgelopen jaren schoongemaakt heb. Ik ben echt de lulligste niet en draaf regelmatig op als er weer eens kinderen naar het bos moeten of naar de kinderboerderij, hield me bezig met PR commissie enzo. Maar op een of andere manier is het hier echt iets als 'c'est le ton qui fait la musique'

Tico, mooi meisje hoor!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 22 juni 2015 @ 17:14:12 #46
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_153750699
Ik heb altijd wel meegeholpen op school (behalve met schoolreisjes :X )
Wat mij altijd opviel was dat er zo weinig vaders waren die meehielpen.
Terwijl die juist zo handig waren als het ging om versieren. Op een gegeven moment heb ik de sinterklaas- en kerstversieringsessies dan ook aan J. overgelaten. En toen hij eenmaal de smaak te pakken had, ging hij ook meehelpen met de avondvierdaagse en met de decorbouw van de musical. Dat was voor mij wel even een eye-opener dat ik het ook aan hem over kon laten.

Mijn oudste heeft het geweldig gehad bij Taylor Swift. Ze vond het vooral leuk dat Taylor tussen het zingen door ook hele verhalen vertelde en er echt een 'onderonsje' met het publiek van maakte. Maar ze had het volgens mij ook fantastisch gevonden als Taylor alleen 2 uur stil op het podium had gestaan ;)
Het was de hele belevenis die het zo bijzonder maakte.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator maandag 22 juni 2015 @ 17:41:42 #47
5428 crew  miss_sly
pi_153751320
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 15:33 schreef Gaoxing het volgende:

[..]


Naar anderen toe heeft ze het ook best moeilijk gehad, maar gaat het ook beter. Ze heeft geleerd (of is daar althans mee bezig) dat je anderen niet kunt veranderen en maar beperkt kunt beïnvloeden. En dat je zelf ook niet altijd perfect hoeft te zijn, want vriendschap is ook een proces: interactie, fouten maken, vergeven.

O, dit vind ik wel een goede, het concept vergeven! Vriendschap is inderdaad soms lastig, en interactie en fouten maken is hier wel duidelijk, maar vergeven hebben we nog niet gehad!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 22 juni 2015 @ 18:13:35 #48
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_153752048
Dit onderwerp komt weer elk jaar terug. :D
  maandag 22 juni 2015 @ 18:16:43 #49
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_153752149
quote:
7s.gif Op maandag 22 juni 2015 16:54 schreef Troel het volgende:
Spuit elf: hier kregen we onlangs een mailtje, of we grote tassen mee wilden geven zodat er materiaal meegegeven kon worden om schoon te maken.

Tot vorig jaar was het gewoon zo dat al het speelgoed naar de aula werd verplaatst, je je daar intekende, iets meenam, het schoonmaakte, het terugbracht en dan dat maal zoveel ;)

Het kan aan mij liggen, maar zo'n melding als PS onder aan een ander mailtje vind ik dus helemaal niet fijn. Bovendien wil ik zelf graag wat te zeggen hebben over wat er mee gaat om schoon te maken, het is niet dat ik me er ooit op een makkelijke manier afgemaakt heb ofzo, ik wil niet eens weten hoeveel puzzels en materiaal ik de afgelopen jaren schoongemaakt heb. Ik ben echt de lulligste niet en draaf regelmatig op als er weer eens kinderen naar het bos moeten of naar de kinderboerderij, hield me bezig met PR commissie enzo. Maar op een of andere manier is het hier echt iets als 'c'est le ton qui fait la musique'

Tico, mooi meisje hoor!
Misschien dat de andere manier niet effectief genoeg was?
  maandag 22 juni 2015 @ 18:19:41 #50
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_153752232
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 18:13 schreef amaranta het volgende:
Dit onderwerp komt weer elk jaar terug. :D
je bedoelt het helpen in de klas en dan met name nav de schoonmaakperikelen aan het eind van het schooljaar? Ja, dat is wel zo'n terugkomend thema. Wat mij betreft valt het in dezelfde categorie als borstvoeding en wel of niet werken als je kinderen hebt. Het pakt ons op ons schuldgevoel. Dat schuldgevoel maakt het leven van vrouwen een stuk moeilijker. Daar hebben mannen volgens mij echt geen last van. Ze helpen op school als ze dat leuk vinden en als het uitkomt en niet als ze het niet leuk vinden of niet uitkomt. En daarmee is het klaar.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 22 juni 2015 @ 18:31:42 #51
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_153752528
Ik laat nu voor het 2de jaar een persoonlijke houten sleutelhanger maken.
Alles (tot het hout frezen aan toe) wordt in de werkplaats gemaakt door verstandelijk gehandicapten. Daarna wordt hij geverfd in het atelier.
Mijn kinderen komen ook graag in dat winkeltje. En hebben echt waardering voor wat ze daar doen en kunnen.
Je kan er een tekst op laten zetten wat je wilt. De juffen van vorig jaar dragen hem nog steeds aan de sleutelbos.
  maandag 22 juni 2015 @ 18:54:12 #52
11682 Moonah
Jolie femme
pi_153753037
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 07:28 schreef Adnap het volgende:
Hoe denk je dat docenten in het VO dat doen ? Schoonmaken van het lokaal (in mijn geval een keuken en een zorgplein) doen we zelf. Met een paar collega's een dag of 3 flink doorpakken en het is schoon. Leuk ? Nee, maar ik kan toch niet van ouders verwachten dat ze komen soppen ??
En de schoonmaakdienst ? Die doen alleen de vloer, als we mazzel hebben nemen ze de bureau's af maar de rest ? Dat is echt ons eigen pakkie an. Hoort bij je onderwijsbaan. Iemand zin om te soppen ?
Ehm, wat ik van vrienden die in het VO werken begrijp, is het daar qua urenverdeling toch wel wat anders geregeld dan in het basisonderwijs. Dus ik vind je vergelijking niet fair.

Kort gezegd: als ouders niet helpen, gaat het van de leuke dingen af of in het ergste geval van de voorbereindingen van de lessen. Tja.... Het is niet zo dat er hulp gevraagd wordt omdat de juf even op haar luie kont wil koffie drinken. :X In elke vakantie komen we standaard al een (aantal) dag(en) terug om achterstallig werk te doen, of juist voorbereidingen te treffen voor de periode die gaat komen.
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 17:14 schreef livelink het volgende:
Maar ze had het volgens mij ook fantastisch gevonden als Taylor alleen 2 uur stil op het podium had gestaan ;)

:D Wat leuk Livelink! Super voor haar!

En Tico, wat een plaatje....! (stomme vraag mss, oudste of jongste dametje? :@ ).
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 15:33 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Altijd, altijd, altijd de nadruk leggen op het proces, niet zozeer het resultaat.
^O^
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 22 juni 2015 @ 19:11:54 #53
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_153753442
Sorry het spijt mij zeer maar ik ga dus gewoon geen speelgoed mee naar huis nemen :@
Ik wil best iets extra's betalen om het schoon te laten maken.. als ze 10 euro rekenen voor elke ouder die het niet wil doen dan geef ik ze graag 50 euro om er voor de aankomende 5 kleuterklasjaren er vanaf te zijn :@

Ik maak iedere kerst en feestdingen eten, pax gaat verkleed als paashaas, neemt vrij als er niet voldoende ouders zijn voor een uitstapje etc etc etc. Maar dit kan ik er gewoon niet bij hebben op dit moment. Op school schoonmaken wil ik dus wel hoor, maar ik vind het niet fijn om dingen mee naar huis te nemen, met 3 kinderen is er altijd wel iets dat belangrijker is en dan gaat het voelen als een enorme last op mijn schouders en dat wil ik dus gewoon niet.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  Licht Ontvlambaar maandag 22 juni 2015 @ 19:13:34 #54
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_153753477
Helpen op school, ik geloof dat ik er nogal mannelijk in sta. Als ik niet hoef te werken en ik vind het niet al te vreselijk, dan help ik. Ik ben een jaar klassenouder geweest, heb een aantal jaar meegeholpen in de klas op woensdagmorgen en speel taxi of groepsbegeleider bij excursies/wandelingen. Kerstdiners, paasdingen, carnaval, indien vriendelijk gevraagd, kom ik wel helpen.

Schoolreisjes doe ik niet aan en brigadieren ook niet (puur omdat het aan de andere kant van school is).
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_153753918
Ik vind het niet erg om te helpen op school. Ik versier met Sinterklaas. doe regelmatig de overblijf, ga mee op excursies en als ik moet schoonmaken.. prima.
En speelgoed mee naar huis nemen vind ik ook geen drama.
Ik zit vanaf nu in de overblijfcommissie. We gaan over op professionele overblijf en als commissie zijn we het aanspreekpunt voor de ouders en gaan we in contact met de organisatie die de overblijf doet.

Mijn grote dame heeft haar teen gebroken. Afgelopen zaterdag heeft ze m gestoten/is ze gestruikeld/heeft ze een verkeerde beweging gemaakt... of iets dergelijks. Ze kwam op een gegeven moment wel met een blauw randje aan haar nagel maar ging daarna weer verder spelen. 's Avonds was d'r teen een beetje meer blauw en dik. Vanmorgen is er een foto gemaakt en blijkt er eenklein scheurtje in haar botje te zitten. Gipsen doen ze (gelukkig) niet meer. Dr tenen zijn nu vastgeplakt.

TIco, wat een mooie dame!! O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_153754262
Ik help zo min mogelijk op school, das voor iedereen beter :') ik kan echt helemaal niets met groepjes kinderen enzo.
Op school helpen met schoonmaken, thuis schoonmaken, versieren of eten bereiden, geen probleem. Maar voorleesouder, mee naar uitjes, schoolreisjes enzo, alsjeblieft niet.
:)
  Licht Ontvlambaar maandag 22 juni 2015 @ 19:49:24 #57
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_153754313
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 19:47 schreef mignonne het volgende:
Ik help zo min mogelijk op school, das voor iedereen beter :') ik kan echt helemaal niets met groepjes kinderen enzo.
Op school helpen met schoonmaken, thuis schoonmaken, versieren of eten bereiden, geen probleem. Maar voorleesouder, mee naar uitjes, schoolreisjes enzo, alsjeblieft niet.
ik heb dat ook wel hoor Mignonne, maar ik probeer me er maar overheen te zetten af en toe. Ik vind eigenlijk alleen mijn eigen kind leuk :o :@
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_153754479
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 19:49 schreef Sjeen het volgende:

[..]

ik heb dat ook wel hoor Mignonne, maar ik probeer me er maar overheen te zetten af en toe. Ik vind eigenlijk alleen mijn eigen kind leuk :o :@
ghehe O+
ik zal me er tzt ook heus wel eens overheen zetten, gewoon omdat het voor je kind ook leuk is enzo. Gelukkig is B. heel betrokken en vindt hij het echt heel erg leuk enzo om te doen. Dat geeft mij ook de luxe om mn snor te drukken :+
:)
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 22 juni 2015 @ 20:02:17 #59
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_153754658
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 19:31 schreef Vicky het volgende:
Mijn grote dame heeft haar teen gebroken. Afgelopen zaterdag heeft ze m gestoten/is ze gestruikeld/heeft ze een verkeerde beweging gemaakt... of iets dergelijks. Ze kwam op een gegeven moment wel met een blauw randje aan haar nagel maar ging daarna weer verder spelen. 's Avonds was d'r teen een beetje meer blauw en dik. Vanmorgen is er een foto gemaakt en blijkt er eenklein scheurtje in haar botje te zitten. Gipsen doen ze (gelukkig) niet meer. Dr tenen zijn nu vastgeplakt.
Au! Beterschap voor haar!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_153754804
Ik kreeg net ook een brief dat we materiaal as woensdag mee naar huis krijgen. En eventueel donderdag nog wat over is. Zit ook niet zo op te wachten en zeker niet op nog wat erbij. Ze zit in een lokaal met ander materiaal wil daar wel iets van schoonmaken maar niet van de andere klassen.
  maandag 22 juni 2015 @ 20:09:49 #61
35189 Troel
scherp en bot
pi_153754884
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 18:16 schreef amaranta het volgende:

[..]

Misschien dat de andere manier niet effectief genoeg was?
Ik denk eerder dat het te maken heeft met een andere juf die het organiseert :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_153755328
Hier ook weer einde schooljaar en ik ga er niet teveel energie in steken om me daar druk over te maken ;-)
We kregen een mail met de mededeling dat iedereen speelgoed mee naar huis krijgt vrijdag.
Maandagavond paar uurtjes schoonmaken.
juffen zijn dan ook aanwezig.
ach als je met 5 ouders per klas bent gaat het super snel.
Je krijgt wat te drinken tussendoor en ze zorgen voor iets erbij.
Hier ook zelf emmer en doek meenemen.

Voor versieren is er de feest comissie en die zorgen dat de school leuk aangekleed is in de thema's van dat moment of feestdagen.

Vanaf volgend schooljaar continu rooster dus geen overblijf moeders meer.

Over paar wkn met t schoolfeest kun je je als begeleider opgeven om bij je kind in t groepje mee te doen met de spelletjes en soms met een uitstapje kun je je ook inschrijven.

Ik vind t nog wel meevallen.

Wel nu even zorgen dat ik mn aanwezigheid verdeel met eentje in groep 1 en eentje in groep 2 ;-)
pi_153755795
Weg :)

[ Bericht 39% gewijzigd door het-is-mij op 23-06-2015 06:45:26 ]
  maandag 22 juni 2015 @ 21:02:22 #64
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153756772
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 18:54 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ehm, wat ik van vrienden die in het VO werken begrijp, is het daar qua urenverdeling toch wel wat anders geregeld dan in het basisonderwijs. Dus ik vind je vergelijking niet fair.

Kort gezegd: als ouders niet helpen, gaat het van de leuke dingen af of in het ergste geval van de voorbereindingen van de lessen. Tja.... Het is niet zo dat er hulp gevraagd wordt omdat de juf even op haar luie kont wil koffie drinken. :X In elke vakantie komen we standaard al een (aantal) dag(en) terug om achterstallig werk te doen, of juist voorbereidingen te treffen voor de periode die gaat komen.

[..]

:D Wat leuk Livelink! Super voor haar!

En Tico, wat een plaatje....! (stomme vraag mss, oudste of jongste dametje? :@ ).

[..]

^O^
Dit is Jennifer.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_153757081
Oh crap daar heb Ik dus compleet niet bij stil gestaan. Er moet natuurlijk ook een afscheudscadeautje komen voor de juf. Hier dus 2 juffen :X
Woensdag maar eens het knutselboek erbij pakken voor leuke ideeën! En anders idd een potje met knutselbloemen. Doet het altijd goed ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door danic op 22-06-2015 22:02:56 ]
pi_153758359
Je moet niks he.

We hebben de juf een cadeautje en persoonlijk kaartje gegeven als dank voor het afgelopen jaar. Dat werd erg gewaardeerd.

Nu druk voor de knutsel voor het trakteren en dan maken we samen nog een bosje bloemen die hij geeft tijdens de juffen dag. En ook voor de stagiaire. Vind dat die te weinig word gezien. Halverwege het haar ruilen ze van klas en dat hoorde ik ook in de wandelgangen. Yaro heeft toen ook een bosje bloemen gemaakt.

Als klassenouder ben ik alle kinderen een vriendenboekje speciaal voor de juf aan het laten invullen. Grappig om te doen. 1 jongen wil later inbreker worden :D
pi_153758841
Floris heeft wel eens ingevuld dat hij niks wilde worden :+ Of nou ik voor hem, kind met ambitie O+ :D
Tegenwoordig is het kok, coureur of politieagent, brandweerman, dat soort werk :P

Een persoonlijk iets voor de juf doe ik niet hoor :@ Ik ben al blij dus als ie de tekening maakt. En daarbij heb ik het een beetje druk met verjaardagen, feestjes en twee kinderen die moeten trakteren :')

Oh en helpen vind ik tot nu toe geen probleem. Schoonmaken heb ik nog niks over gehoord. Bij de peuterspeelzaal heb ik ook een avondje geholpen, zo af en toe vind ik het niet erg. Ik ben wel de ouder die het meeste doet op school, maar goed vriend heeft een drukke baan en dus is niet anders.
pi_153759013
:D inbreker

Ik heb net de hele planning weer bijgewerkt. Eva heeft om 11.15 afscheid in dr klas en om 11.45 wordt er in de aula van het hoofdgebouw nog afscheid genomen van alle juffen die een andere baan hebben per volgend schooljaar.
En dat zijn dus nou net beide juffies van eva.
Dus ik ga wat met haar knutselen voor afscheid in haar klas en voor het afscheid van de juffen koop ik een aardigheidje die ze mag geven.
  Licht Ontvlambaar maandag 22 juni 2015 @ 22:33:07 #69
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_153759860
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 20:36 schreef het-is-mij het volgende:
En voor de oude bekenden hier twee foto's van de heren :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wat een heerlijkheid!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_153761036
Wat leuk Livelink. Ik las laatst dat Taylor Swift zo ontzettend lief is voor haar fans. Wel heel bijzonder!

Mex heeft volgend jaar dezelfde juf, dus we maken lekker niks :P
De klassenmoeder vraagt soms 1 euro voor een kadootje voor haar, wel handig. Jammer dat haar kindje naar groep 3 gaat!
pi_153767677
Ik gooi het cadeautje door naar de herfstvakantie, dan gaat Chris zijn juf met pensioen. Misschien nu een knutsel als Chris daar zin in heeft ;)

En ik heb hier mijn man geregeld om vrijdag te helpen bij de psz van de jongste. Samen met een paar peuters een speurtocht doen. :D
Halverwege sluit ik wel aan met Chris voor de picknick ;)

Ik merk dat het ook wel verschilt per juf, hoe groot het enthousiasme van de ouders is. Chris zijn kleuterjuf wist altijd wel ouders te regelen. Met de musical zaten we op een avond met zo'n 10 moeders en 5 vaders te verven/naaien/knutselen. De groep 3-4 juf had dat minder. Die wist met moeite 3/4 moeders te regelen. De eerste regelde ook altijd een drankje en hapje voor na het werken. Bij de tweede moest het overdag onder schooltijd. Een stuk minder gezellig.
  dinsdag 23 juni 2015 @ 09:15:09 #72
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_153767687
vorig jaar heeft mijn zoon een bloempot beschildert en hij heeft er vergeet me nietjes in gezaaid. De juffen vonden het erg leuk.
  dinsdag 23 juni 2015 @ 13:29:38 #73
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_153772867
Dan spam ik ook even ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  dinsdag 23 juni 2015 @ 13:31:15 #74
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_153772903
Hier ben ik trouwens helemaal nog niet gevraagd om schoon te maken ofzo. Ik neem dan trouwens liever iets mee naar huis.
Cadeautjes heb ik ook nog niet aan gedacht :@
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  dinsdag 23 juni 2015 @ 13:34:47 #75
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_153772988
Quote ipv edit :(
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  dinsdag 23 juni 2015 @ 16:58:47 #76
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_153779146
Gefeliciteerd met je mooie dochter, LadyS *O*

Leuk die spammetjes van de kinderen van het-is-mij en van jouw dochter. Ze worden zo groot, allemaal.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 23 juni 2015 @ 17:42:27 #77
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_153780722
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 16:58 schreef livelink het volgende:
Gefeliciteerd met je mooie dochter, LadyS *O*

Leuk die spammetjes van de kinderen van het-is-mij en van jouw dochter. Ze worden zo groot, allemaal.
Dank je wel! *O*
Ja, dat vind ik ook zo leuk. Om al die opeens-zo-grote-kinderen-die-voor-mijn-gevoel-nog-peuter-zijn te zien!
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  dinsdag 23 juni 2015 @ 18:07:47 #78
11682 Moonah
Jolie femme
pi_153781371
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 13:31 schreef LadyS het volgende:
Hier ben ik trouwens helemaal nog niet gevraagd om schoon te maken ofzo. Ik neem dan trouwens liever iets mee naar huis.
Cadeautjes heb ik ook nog niet aan gedacht :@
Maar jouwesen zijn toch ook geen kleuters meer? :P
Gefeliciteerd! Mooie dame geworden!
Ik herinner me haar nog in de luiers! :D
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 23 juni 2015 @ 18:10:30 #79
35189 Troel
scherp en bot
pi_153781434
Hehe, ja, als ik sommige foto's van vroeger van FOk!meetings terug kijk dan denk ik ook, wat is daar van geworden :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 23 juni 2015 @ 18:14:36 #80
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_153781537
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 18:07 schreef Moonah het volgende:

[..]

Maar jouwesen zijn toch ook geen kleuters meer? :P
Gefeliciteerd! Mooie dame geworden!
Ik herinner me haar nog in de luiers! :D
OH. Dat verklaart waarom ik er niks van herken. Hahaha
Wat stom. Zo oud zijn ze dus al. :o
Of ik word gewoon oud, haha, dat ik me niet precies meer kan herinneren hoe dat ging bij de kleuters :p

Jeetje ja, dat is lang geleden he...
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  dinsdag 23 juni 2015 @ 18:16:49 #81
11682 Moonah
Jolie femme
pi_153781583
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 18:14 schreef LadyS het volgende:

Of ik word gewoon oud,
Ik hoop het voor je! :P
quote:
Jeetje ja, dat is lang geleden he...
In Z'bommel, eerste kledingruilmeet. :) Ik vond jouw kind zo groot, mijne was net 4 mnd. :o
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 23 juni 2015 @ 18:21:03 #82
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_153781681
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 18:16 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ik hoop het voor je! :P

[..]

In Z'bommel, eerste kledingruilmeet. :) Ik vond jouw kind zo groot, mijne was net 4 mnd. :o
Haha,
Ja hoop het ook :p

Oh ja! Ik weet het weer! We moeten eigenlijk een reüniemeer houden :D

Voor de volledigheid nog een foto van A. van een paar weken terug:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  dinsdag 23 juni 2015 @ 18:26:12 #83
11682 Moonah
Jolie femme
pi_153781806
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 18:21 schreef LadyS het volgende:

We moeten eigenlijk een reüniemeer houden :D
Jaaaa! Dat vind ik wel een leuk idee! Mss eens hier en daar polsen (die mensen zitten nu vnl op FB...).

quote:
Voor de volledigheid nog een foto van A. van een paar weken terug:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wauw! wat ziet ze er leuk uit! En weet je, dat spleetje tussen haar tanden vind ik nu heel charmant staan, is mooi bijgetrokken zeg!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_153782308
Wauw, wat een dame al LadyS. Ik herken haar niet meer terug. :o
  dinsdag 23 juni 2015 @ 19:21:41 #85
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_153783408
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 18:26 schreef Moonah het volgende:

[..]

Jaaaa! Dat vind ik wel een leuk idee! Mss eens hier en daar polsen (die mensen zitten nu vnl op FB...).

[..]

Wauw! wat ziet ze er leuk uit! En weet je, dat spleetje tussen haar tanden vind ik nu heel charmant staan, is mooi bijgetrokken zeg!
Ik heb geen FB meer :o. Nou ja, ik heb het maanden geleden gedeactiveerd, dus niks werkt meer, maar als ik weer inlog zou alles het weer moeten doen :p

A. krijgt in augustus/september een beugel dus dan is het spleetje weg :o
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  dinsdag 23 juni 2015 @ 19:23:19 #86
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_153783481
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 18:45 schreef appelsap het volgende:
Wauw, wat een dame al LadyS. Ik herken haar niet meer terug. :o
Ze is dan ook al bijna 11. Ze is zo aan veranderen het laatste jaar... ook qua gedrag }:|
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  dinsdag 23 juni 2015 @ 19:46:59 #87
56471 pinquit
oh my lama!
pi_153784182
Wauw A. Grooot :o O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  Licht Ontvlambaar dinsdag 23 juni 2015 @ 19:49:01 #88
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_153784250
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 19:23 schreef LadyS het volgende:

[..]

Ze is dan ook al bijna 11. Ze is zo aan veranderen het laatste jaar... ook qua gedrag }:|
A O+

Klinkt te bekend LadyS, het bijna elf en het veranderen :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_153785245
Hey LadyS,

Ik herken haar nog zeker, hoor.
Leuk zeg!
Mijn dochter van nu 5 heeft ook een flink spleetje tussen haar tanden. Het past nu zo bij haar, ik kan me niet anders voorstellen.

Ik heb geen FB maar mocht er een meet zijn PM me...
pi_153785566
Oh, en over schoonmaken;
Ik werk fulltime dus ik ben weinig beschikbaar voor basisschoolactiviteiten.

Ik vind het wel heel belangrijk dus ik bejubel de moeders die dat wel doen! Respect en dankjewel!

Op de vorige basisschool van mijn kinderen, waar onze oudste gezeten heeft, heb ik wel altijd de schoonmaakperikelen op me genomen. Dat was het laatste wat ik kon doen dus dat deed ik ook altijd.

Op de huidige school, waar middelste nu in groep 6 en jongste in groep 1 nu zit, heb ik de vraag niet gehad bedenk ik me nu... hm
pi_153788800
Wow ladys wat een dames!

Hoe is het met je?
pi_153789024
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 18:21 schreef LadyS het volgende:

[..]

Oh ja! Ik weet het weer! We moeten eigenlijk een reüniemeer houden :D

Leuk!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 23 juni 2015 @ 23:45:40 #93
1762 YPPY
Yppiaans
pi_153791974
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 22:09 schreef Vicky het volgende:

[..]

Leuk!!
Bij het geofort! Vlakbij Zaltbommel en de kinderen zijn nu groot genoeg om een speeltuin in te gaan. :)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 24 juni 2015 @ 07:14:37 #94
56471 pinquit
oh my lama!
pi_153796088
I'm in!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 24 juni 2015 @ 07:57:12 #95
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_153796308
Wat leuk om die recente foto's van jouw kinderen te zien, LadyS!
  woensdag 24 juni 2015 @ 09:15:55 #96
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_153796996
Bedankt voor de complimenten! Ze zijn natuurlijk gewoon ook heel leuk ;)

Geofort ziet er leuk uit!
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  woensdag 24 juni 2015 @ 09:43:46 #97
11682 Moonah
Jolie femme
pi_153797376
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Moderator woensdag 24 juni 2015 @ 10:11:26 #98
5428 crew  miss_sly
pi_153797821
Hoe belegen moet je zijn? :+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 24 juni 2015 @ 10:19:11 #99
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_153797929
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 10:11 schreef miss_sly het volgende:
Hoe belegen moet je zijn? :+
Het is een reünie-meet, dus ik neem aan dat het erom gaat of je indertijd vers aldan belegen was :)
  woensdag 24 juni 2015 @ 14:44:00 #100
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153804544
Volgens mij is dat voor mijn tijd.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 24 juni 2015 @ 14:44:27 #101
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_153804555
Ik vind het zo hard gaan bij iedereen hier.. :D
Ik zie bijvoorbeeld troel ook nog zitten met 1 en zwanger van 2 :D was bij julianapark meet.
Er zijn er nog maar weinig over van toen :o
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  Licht Ontvlambaar woensdag 24 juni 2015 @ 14:45:25 #102
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_153804574
Klopt... Ik vraag me wel eens af hoe het met Dutchie en Snoopy is bijvoorbeeld :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 24 juni 2015 @ 14:47:27 #103
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153804627
Ik ben er nog!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_153804755
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:45 schreef Sjeen het volgende:
Klopt... Ik vraag me wel eens af hoe het met Dutchie en Snoopy is bijvoorbeeld :)
ik zal het ze vragen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 24 juni 2015 @ 14:56:24 #105
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_153804884
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 18:21 schreef LadyS het volgende:

[..]

Haha,
Ja hoop het ook :p

Oh ja! Ik weet het weer! We moeten eigenlijk een reüniemeer houden :D

Voor de volledigheid nog een foto van A. van een paar weken terug:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
leuk! O+ ik herken haar ook bijna niet meer, maar volgens mij lijkt ze wel veel op d'r vader, klopt dat?
in de haak.
  woensdag 24 juni 2015 @ 15:19:58 #106
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_153805506
Gaat prima hoor Sjeen. ;)
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_153816485
Pff vanmiddag de schrik van mijn leven gehad. D is vanmiddag een paar meter de lucht in gelanceerd vanaf een luchtkussen en hierbij heel naar ten val gekomen. Op zijn hoofd en nek, waarbij zijn nek en rug dibbelgeklapt zijn.
Ik (en anderen) zag hem vallen en dacht; shit, die breekt zijn nek ofzo. 112 gebeld en met de ambulance vervoerd naar het ziekenhuis op verdenking van nek- en rugletsel. Gelukkig valt de schade mee. Flinke kneuzingen in rug, nek en schouder en toch ook best wat hoofdpijn. En verder beide polsen gebroken. Het arme kind heeft behoorlijk wat pijn. ;(


pi_153816557
Ach jasses zeg appelsap. Wat ontzettend eng zeg.
*poef* nu is het weg
  woensdag 24 juni 2015 @ 22:38:18 #109
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_153816759
Ach jee, wat zullen jullie geschrokken zijn zeg. Kun je de pijn een beetje onder controle houden? Het ziet er echt heel zielig uit. Ik schrik er zelfs van bij het lezen en van de foto.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_153817264
Oef dat is schrikken zeg!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 24 juni 2015 @ 23:11:52 #111
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153817995
Oh wat erg zeg. !
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator woensdag 24 juni 2015 @ 23:28:24 #112
5428 crew  miss_sly
pi_153818710
Pfff klinkt echt heel naar. Vreselijk ook om gezien te hebben. Arme kerel, de pijn en de schrik.

Hoe kun je gelanceerd worden van een luchtkussen? Ik dacht dat dat redelijk beveiligd was?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_153818815
Och wat zielig.... Beterschap!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 24 juni 2015 @ 23:39:18 #114
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_153819200
;( Wat zielig!
pi_153819432
Oh wat naar appelsap :'(

Hopelijk kan de pijn wat onderdrukt worden.
Heel veel beterschap.
pi_153823212
oh wat ontzettend naar ;(
hopelijk knapt hij snel op en kunnen ze wat met pijnstillers
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_153823237
:o :o
Wat zielig!
En idd hoe kan dat gebeuren?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 25 juni 2015 @ 07:19:41 #118
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_153823296
Ooooh wat zielig :{
  donderdag 25 juni 2015 @ 07:32:20 #119
386633 Adnap
I love Life !
pi_153823352
Beterschap !! Ontzettend sneu. Blijven enge dingen die luchtkussens

(en ja als er iemand in jou buurt heel hard springt kun jij prima gelanceerd worden.)
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  donderdag 25 juni 2015 @ 08:01:55 #120
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_153823496
Oh wat een schrik Appelsap! Hoe is hij de nacht doorgekomen?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  donderdag 25 juni 2015 @ 08:06:42 #121
56471 pinquit
oh my lama!
pi_153823518
Oh God appelsap ;( wat een hell, wat zal je opgelucht zijn dat hij leeft, oh wat lijkt me dat gruwelijk :{ bererschap voor je knul :*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_153823653
D. zat op de rand waar net wat minder lucht zat. drie vriendjes kwamen net op dat moment op hun billen terecht op dat luchtkussen. Toen vloog hij dus de lucht in.
Ik weet niet of jullie het tv-programma bommetje kennen? Maar daar leek het dus op.
Hij heeft ondanks het gips nog best wat pijn aan zijn polsen. Rug en nek zijn ook pijnlijk natuurlijk. Vannacht wel goed geslapen. Hij was ook erg moe. Met paracetamol is de pijn wel te doen zegt hij zelf. We kunnen er inmiddels ook om lachen, want het is natuurlijk best grappig als je moeder ineens weer je billen moet afvegen. ;)
pi_153823953
Appelsap, wat een nare smak moet dat geweest zijn..
Succes met billen vegen :*
pi_153824784
Jemig wat een rottige val zeg :'(
Lijkt me doodeng om te zien gebeuren.
Ondanks dat het 'meevalt' met alleen kneuzingen, kan ik helaas uit ervaring vertellen dat een gekneusde nek enorm zeer kan doen en heel stijf kan worden.
En we kunnen elkaar een handje geven, want ook ik heb wel eens beide polsen tegelijk gebroken.

Maar wat heftig om dit nu allemaal tegelijk te hebben.
Gelukkig kunnen jullie er ook wel weer een beetje om lachen. Maar pffff
pi_153825000
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:45 schreef Sjeen het volgende:
Klopt... Ik vraag me wel eens af hoe het met Dutchie en Snoopy is bijvoorbeeld :)
Alles goed hier hoor :)

Appelsap, wat erg! En wat zielig :{
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 25 juni 2015 @ 10:03:39 #126
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153825057
Oef dat is schrikken :o
Heel veel beterschap.

Ik hoop dat hij het hierbij laat, en niet mijn oudste achterna gaat....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 5% gewijzigd door Leandra op 25-06-2015 10:37:49 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 25 juni 2015 @ 10:04:46 #127
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_153825082
Oh Appelsap wat heftig zeg, en wat sneu voor D dat hij beide polsen gebroken heeft. Maar goddank geen gebroken rug of nek. Ik hoop dat de klachten snel verminderen, sterkte ermee! (Ik vind 't er bij dat programma 'Bommetje' ook niet altijd even veilig uitzien trouwens).
in de haak.
pi_153826239
Appelsap, wat schrikken zeg. Gelukkig dat zijn nek en rug niet gebroken zijn, maar 2 polsen is ook verre van ideaal natuurlijk.
Tjonge, beterschap daar! :*
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 25 juni 2015 @ 12:25:55 #129
11682 Moonah
Jolie femme
pi_153827912
Boooh, Appelsap! wat heftig... :o Ik heb me nooit gerealiseerd dat zo'n springkussen gevaarlijk kan zijn. :@
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  † In Memoriam † donderdag 25 juni 2015 @ 12:27:59 #130
43556 miss_dynastie
pi_153827958
Jee, wat eng :o sterkte appelsap, hopelijk gaat het herstel volgens het boekje :*
pi_153828353
Boh appelsap wat een schrik zeg.
  donderdag 25 juni 2015 @ 14:13:10 #132
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_153830380
Jeej Appelsap, wat een schrik zeg!
Sterkte voor jullie!
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  donderdag 25 juni 2015 @ 15:44:33 #133
35189 Troel
scherp en bot
pi_153832318
He bah :o
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Licht Ontvlambaar donderdag 25 juni 2015 @ 17:23:19 #134
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_153834416
Appelsap :o ik hoop dat de pijn (en de schrik) alweer wat minder is!

quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 15:19 schreef dutchie het volgende:
Gaat prima hoor Sjeen. ;)
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 10:00 schreef snoopy het volgende:

[..]

Alles goed hier hoor :)

Appelsap, wat erg! En wat zielig :{
fijn om te horen O+
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 25 juni 2015 @ 20:19:45 #135
35189 Troel
scherp en bot
pi_153839005
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:44 schreef Moppert het volgende:
Ik vind het zo hard gaan bij iedereen hier.. :D
Ik zie bijvoorbeeld troel ook nog zitten met 1 en zwanger van 2 :D was bij julianapark meet.
Er zijn er nog maar weinig over van toen :o
Ja, toen met dat anorexia uiterlijk, daar denk ik nog wel eens aan terug :')
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_153855322
Appelsap wat een schrik zeg! Heel veel beterschap! :*
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 26 juni 2015 @ 13:42:12 #137
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_153855601
Jeetje, arme D :{ Hopelijk zakt de pijn snel af. Beterschap voor hem!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_153861331
Ik kom even trots doen hoor. Yaro leest nu echt. Begin van het schooljaar wist hij alle letters en herkende hij wel woorden, maar nu kan hij dus echt een boekje voorlezen.
Hij heeft zo veel plezier in het lezen, ik kan daar echt van genieten.

  vrijdag 26 juni 2015 @ 22:31:18 #139
386633 Adnap
I love Life !
pi_153869317
Pff appelsap, was sneu.

Hier ontweek oudste een trefbal in april met een patellaluxatie tot gevolg, knieschijf uit de kom, we dachten na 8 weken brace klaar te zijn maar de ortopeed plakt er nog een jaartje brace aan vast en een operatie als toetje ... ik ben wel een opgewekter uit t ziekenhuis gelopen om over oudste maar niet te spreken

Maandag jieuwe brace aanmeten, in amsterdam want spoed betekende hier dat hij over 7 weken 'al' mocht komen
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  vrijdag 26 juni 2015 @ 22:38:39 #140
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153869537
Ik heb zelf vorige zomer voor de tweede keer zo'n luxatie gehad en ben ook nog steeds herstellende.
Ik persoonlijk zou een second opinion vragen. Opereren bij een eerste keer??
Hier vonden ze dat voor een tweede keer zelfs een te heftig middel.
Of er moet iets structureel in de aanleg mis zijn maar anders gaan ze de banden vast zetten bij zo'n operatie om herhaling te voorkomen. Maar dat is echt een middel voor als het vaker gebeurd en de banden het structureel niet binnen boord kunnen houden. Het herstel daarvan is nog malser en het helpt vaak niet eens afdoende en zorgt voor allerlei andere klachten.
Hoe zeer ik ook baal dat ik na een jaar nog niet de oude ben en alles weer kan wil ik een operatie koste wat het kost voorkomen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153905901
Heeft er iemand tips wat betreft faalangst bij afzwemmen?
Onze oudste van zes heeft er veel last van. In maart 'gezakt' voor zijn A omdat hij letterlijk ziek was geworden waarschijnlijk van de spanning. Vandaag moest hij proefzwemmen voor B. In eerste instantie ging ik niet zeggen dat hij moest maar helaas vrijdag bij de HAP wel moeten zeggen omdat hij eigenlijk niet mocht zwemmen met zijn geplakte wond. Het is hem wel gelukt en hij mag afzwemmen voor B maar heel overtuigend was hij niet. Volgende week moet hij eerst in de herkansing voor A afzwemmen. De zwemleraar gaat mij nog bellen om even te bespreken hoe hem voor te bereiden. Maar ik heb werkelijk geen idee hoe we dit het beste aan kunnen pakken.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_153906251
Ik vind het wel een beetje raar om te zeggen dat hij voor B mag terwijl hij dan A nog in de herkansing moet... Maar goed, is het bij jullie zo dat het proefzwemmen het afzwemmen is en het afzwemmen meer een formaliteit? Of is het afzwemmen ook echt het afzwemmen?

Ik zei tegen de jongste: juf heeft gezegd dat je mag afzwemmen, dat betekent dat je het wel kan!
En we gaan het gewoon proberen en dan zien we wel hoe het gaat. Gelukkig beide keren goed gegaan, maar ze was best wel zenuwachtig.
En bij onze zwemschool kunnen ze dus tijdens het afzwemmen nog wel zakken. Als ze bv niet door het gaat gaan, het gebeurd niet vaak, als het niet gelijk lukt dan laten ze ze nog een keer proberen en als het dan nog niet wil dan pikken ze diegene er nog een keer tussenuit op het moment dat de aandacht van het publiek dan ergens anders is ;). En zo lukt het vaak toch wel.
Maar lastig hoor, ik weet het anders ook niet.
Heeft hij zelf nog ideeën wat zou kunnen helpen?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_153906435
Proefzwemmen is geen afzwemmen. Hij moet het bij het afzwemmen nog wel laten zien zeg maar. Bij A de vorige keer was hij ziek maar heeft wel een half uur alles meegedaan. Huilend door het gat en zo. Maar hij zwom met opgetrokken schouders en ze vonden het niet goed. 'Hij kan het wel want vorige week ging het perfect' krijg je dan te horen. Maar we hebben hem er dus uit gehaald en hij mocht wel door met de B cursus en dan nu met de volgende lichting A nog eens doen. Omdat er zwemtechnisch niks mis is. Hij zwemt beter dan de meeste in zijn groepje met A.

Maar hij maakt zichzelf dus letterlijk ziek: hoofdpijn, overgeven de hele mikmak.
Hij zei net ook dat hij nu ook bijna moest spugen.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_153908161
Mag hij niet afzwemmen tijdens de les?
Of voor een certificaat, en dan toch een diploma krijgen als hij wel alle onderdelen goed doet?
Misschien haalt dat wat druk eraf. Ik weet niet of hij meer last heeft van alle prikkels (extra aanwezigen) of van het idee dat hij niet mag falen.
pi_153908235
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 17:42 schreef Estrys het volgende:
Proefzwemmen is geen afzwemmen. Hij moet het bij het afzwemmen nog wel laten zien zeg maar. Bij A de vorige keer was hij ziek maar heeft wel een half uur alles meegedaan. Huilend door het gat en zo. Maar hij zwom met opgetrokken schouders en ze vonden het niet goed. 'Hij kan het wel want vorige week ging het perfect' krijg je dan te horen. Maar we hebben hem er dus uit gehaald en hij mocht wel door met de B cursus en dan nu met de volgende lichting A nog eens doen. Omdat er zwemtechnisch niks mis is. Hij zwemt beter dan de meeste in zijn groepje met A.

Maar hij maakt zichzelf dus letterlijk ziek: hoofdpijn, overgeven de hele mikmak.
Hij zei net ook dat hij nu ook bijna moest spugen.
Wat voegt het diploma toe?
Je kunt t bij eventuele zwemfeestjes toch uitleggen?

Sterker nog: niemand vraagt naar het papiertje...
Professioneel gifmenger.
  zondag 28 juni 2015 @ 19:52:58 #146
11682 Moonah
Jolie femme
pi_153908791
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 19:27 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Wat voegt het diploma toe?
Je kunt t bij eventuele zwemfeestjes toch uitleggen?

Sterker nog: niemand vraagt naar het papiertje...
Nou, dat dacht ik dus ook. Waarom moet hij per se afzwemmen?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_153909923
Nee het diploma voegt in principe niks toe. En als het niet gaat dan niet, zo simpel is het ook wel. Maar ik denk dat dit niet zijn laatste examen/toets weet ik het gaat zijn in zijn leven. Kan wel zeggen dan vermijden we dat maar dat lijkt me ook geen oplossing.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  zondag 28 juni 2015 @ 20:27:49 #148
11682 Moonah
Jolie femme
pi_153909970
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 20:26 schreef Estrys het volgende:
Nee het diploma voegt in principe niks toe. En als het niet gaat dan niet, zo simpel is het ook wel. Maar ik denk dat dit niet zijn laatste examen/toets weet ik het gaat zijn in zijn leven. Kan wel zeggen dan vermijden we dat maar dat lijkt me ook geen oplossing.
Klopt ook hoor. Maar nu is hij nog zo jong...
Laatst zei Gaoxing het zo mooi: Altijd de nadruk leggen op het proces.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_153909975
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 17:42 schreef Estrys het volgende:
Proefzwemmen is geen afzwemmen. Hij moet het bij het afzwemmen nog wel laten zien zeg maar. Bij A de vorige keer was hij ziek maar heeft wel een half uur alles meegedaan. Huilend door het gat en zo. Maar hij zwom met opgetrokken schouders en ze vonden het niet goed. 'Hij kan het wel want vorige week ging het perfect' krijg je dan te horen. Maar we hebben hem er dus uit gehaald en hij mocht wel door met de B cursus en dan nu met de volgende lichting A nog eens doen. Omdat er zwemtechnisch niks mis is. Hij zwemt beter dan de meeste in zijn groepje met A.

Maar hij maakt zichzelf dus letterlijk ziek: hoofdpijn, overgeven de hele mikmak.
Hij zei net ook dat hij nu ook bijna moest spugen.
Ik vind het nogal wat, een kind waarvan je weet dat het zo gespannen is en daardoor waarschijnlijk zo krampachtig zwemt, waarvan je weet dat hij het ook netter kan, eruit halen... dus niet het diploma geven. Maar wel door laten gaan voor B. Lijkt me voor zo'n knulletje best verwarrend.
Wat beroerd dat hij zo gespannen is... Afzwemmen tijdens de les, als hij het niet weet misschien?
En als hij echt zo gespannen is dan zou ik denk ik op een gegeven moment ook denken van: hij kan het en dat papiertje geloof ik wel...
Heeft hij dat op meer gebieden, dat gespannene of heb je het alleen met zwemmen opgemerkt? (gewoon ff nieuwsgierig, jongste hier roept bij heel veel dat het spannend is en dat ze buikpijn heeft).

Wij hebben de jongste, voor C op een gegeven moment laten stoppen. Ze had het afzwemmen in zicht, maar ze begon zoveel voorwaarden te bedenken die nodig waren om bijvoorbeeld door het gat te zwemmen, dat het daardoor juist niet lukte. De lol ging eraf en toen vonden we het wel prima. Dan maar niet dat papiertje. Ze vond het afzwemmen voor A en B wel erg spannend, ook wel wat naar in haar buik, maar gelukkig niet tot overgeven aan toe (mijn man heeft dat, als die moet solliciteren bijvoorbeeld of iets anders heeft wat hij spannend vind dan is hij hondsberoerd tot kotsen aan toe).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_153910295
Ik herken het van mijzelf. Heel erg. Hoofdpijn, overgegeven en het liefst dat soort dingen compleet vermijden.

Vorige keer was hij dus ziek met koorts en al dus we wisten ook niet of dat het spanning was of niet. Hij heeft nog nooit iets moeten doen waar hij druk bij voelt. Dit is het eerste waar hij een diploma bij kan halen. Ik weet ook niet goed hoe ik hem kan helpen.

En de hele omgeving vraagt ook 100 X wanneer hij af moet zwemmen. En in het zwembad maken ze er een hele heisa van met speeches van tevoren over je beste doen en spannend en weet ik het. En dan zegt de zwemleraar dat we eens moeten kijken hoe we het minder spannend kunnen maken. Maar op flexibiliteit door bv afzwemmen tijdens zwemles heb ik ze nog niet kunnen betrappen.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 28 juni 2015 @ 20:43:00 #151
147316 crew  DJMO
#trut
pi_153910540
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 20:36 schreef Estrys het volgende:
En dan zegt de zwemleraar dat we eens moeten kijken hoe we het minder spannend kunnen maken. Maar op flexibiliteit door bv afzwemmen tijdens zwemles heb ik ze nog niet kunnen betrappen.
heb je dat zelf al aangekaart bij de zwemleraar?? ik herken het letterlijk ziek worden ook wel van mezelf, ik kan mezelf gelukkig voorhouden dat het allemaal niet zo erg is als het lijkt, maar dat is bij zo'n kleintje wat moeilijker.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 28 juni 2015 @ 20:53:17 #152
35189 Troel
scherp en bot
pi_153910867
Wat ontzettend naar :( Hij mag Jochem zelfs in de les afzwemmen omdat hij op het andere moment bij zijn vader is...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_153910877
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 20:36 schreef Estrys het volgende:
Ik herken het van mijzelf. Heel erg. Hoofdpijn, overgegeven en het liefst dat soort dingen compleet vermijden.

Vorige keer was hij dus ziek met koorts en al dus we wisten ook niet of dat het spanning was of niet. Hij heeft nog nooit iets moeten doen waar hij druk bij voelt. Dit is het eerste waar hij een diploma bij kan halen. Ik weet ook niet goed hoe ik hem kan helpen.

En de hele omgeving vraagt ook 100 X wanneer hij af moet zwemmen. En in het zwembad maken ze er een hele heisa van met speeches van tevoren over je beste doen en spannend en weet ik het. En dan zegt de zwemleraar dat we eens moeten kijken hoe we het minder spannend kunnen maken. Maar op flexibiliteit door bv afzwemmen tijdens zwemles heb ik ze nog niet kunnen betrappen.
Nou, lekker zo'n omgeving en zo'n zwembad... Nee, en dan moeten vooral de ouders het ontgelden.

Kun je anders bij een ander zwembad eens informeren naar privezwemlessen? 1 les, 1 keer afzwemmen,maar tegen de kleine zwemkampioen zeg je '2 lessen'. :+
Privezwemlessen zijn wèl flexibel.
Professioneel gifmenger.
pi_153910887
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 20:36 schreef Estrys het volgende:

En de hele omgeving vraagt ook 100 X wanneer hij af moet zwemmen. En in het zwembad maken ze er een hele heisa van met speeches van tevoren over je beste doen en spannend en weet ik het. En dan zegt de zwemleraar dat we eens moeten kijken hoe we het minder spannend kunnen maken. Maar op flexibiliteit door bv afzwemmen tijdens zwemles heb ik ze nog niet kunnen betrappen.
Die heisa valt hier redelijk mee, ze beginnen met te zeggen dat zij (de juffen) al wel weten dat ze het kunnen, maar dat we daar zijn zodat de papa's en mama's enz. ook kunnen zien wat ze geleerd hebben. Het blijft spannend, maar dat benoemen ze niet extra, gelukkig. En ik heb ze hier ook wel eens kindjes zien laten afzwemmen tijdens een les om wat voor reden dan ook...
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 28 juni 2015 @ 21:05:00 #155
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_153911298
Heeft hij alleen last van faalangst bij het zwemmen?
pi_153911326
Gelukkig was zijn eigen zwemleraar er en die had al heel snel door dat hij op hem in moest praten. Maar tijdens het afzwemmen vorige keer kreeg ik het: 'er zijn nog meer kindjes die het spannend vinden' argument. En dat ze daarom niet meer tijd voor hem konden nemen.

Hij had vrijdag trouwens ook nog een gat in zijn hoofd gevallen met hechtpleister en geplakte wond. Dus dat droeg ook niet echt bij :(
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_153911503
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 21:05 schreef Gaoxing het volgende:
Heeft hij alleen last van faalangst bij het zwemmen?
Nee ik denk niet alleen bij zwemmen. Maar dat is nog nooit zo duidelijk naar voren gekomen.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  zondag 28 juni 2015 @ 21:32:53 #158
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_153912219
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 21:10 schreef Estrys het volgende:

[..]

Nee ik denk niet alleen bij zwemmen. Maar dat is nog nooit zo duidelijk naar voren gekomen.
Ja dat had ik eigenlijk al gelezen die vraag stond nog in m'n scherm, maar ik was in slaap gevallen. Komt er opeen een kind langs: "he mam, ben je je bewust dat we nog op je wachten voor we gaan slapen?" Ik bleek al een half uur te slapen 😟

Dat er zoveel spanning op het afzwemmen ligt is natuurlijk raar, maar als de omgeving, incl zwemschool, het doet is er niet zo heel veel wat je kunt doen. Ik zou dan ook geneigd zijn in tot dan maar niet afzwemmen. Dan maar spanningsmomenten gaan zoeken waar je wel wat invloed op hebt, die je wel kunt doseren.

je zou hem ook zelf de keus kunnen laten, dat zou 'empowering' kunnen Werken. En ik vroeg extreem zenuwachtige kinderen bij ballet altijd: "wat is er nou het ergste wat je kan gebeuren?" Dan haal je je zwemdiploma niet... Nou ja, dan ga je gewoon precies hetzelfde weg als dat je binnenkwam.

Bij ballet hadden we ook ieder jaar wel een paar zieke kinderen met koorts, hoogstwaarschijnlijk ven vermoeidheid en spanning. Maar ze groeiden er allemaal overheen.
pi_153912496
Ik zal morgen nog eens overleggen met de zwemschool. Het zal toch niet de eerste keer zijn dat ze hiermee te maken krijgen

Ik moet het zelf ook een beetje meer los gaan laten ;)
ti amo più di ieri ma meno di domani
  zondag 28 juni 2015 @ 21:52:22 #160
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_153912876
Leuk is anders, Estrys. Hopelijk gaat het bij iedere toets wat beter. Uit jouw verhaal vind ik ook wel dat er vanuit de zwemschool wel heel star wordt opgetreden. Misschien dat nog een keer erover praten wel gaat helpen.

En nog even een ^O^ voor Yaro. Hij leest echt heel goed, hoor. Zulke moeilijke woorden en zo netjes articulerend. Leuk hoor.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_153914709
Estrys wat jammer dat het zo stressvol is voor hem. Heeft hij dat op school niet bijv met cito's? Ik zou ook haast zeggen als t nu niet lukt, jammer van t papiertje maar zwemmen kan hij en daar gaat het om.

Juffen en meester bedankjes. Doen jullie daaraan? Lars wil het niet, hij vindt zn juf stom :@ (invaljuf, zijn leuke juf is sinds maart met verlof) maar als straks iedereen wat geeft en hij niet is ook weer zo wat.
Hij telt echt de dagen af dat hij van haar af is >:)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_153919719
selene had dat de eerste keer met afzwemmen voor a ook estrys. was een chaotische toestand met dat ze eerst niet mocht en toen plots een dag voor afzwemmen wel (dus zonder proefzwemmen). arme kind heeft toen heel de nacht gespuugd en wakker geweest en trok het niet meer. 6 weken later mocht ze proefzwemmen en gingen we in de weer met bachbloesem rescue remedy for kids. gecombineerd met "schatje, je hoeft echt alleen maar te laten zien wat je op les ook doet" lukte het wel. ze heeft net zaterdag haar b gehaald :)

selene bleek gewoon niet goed te weten wat er van haar verwacht wordt en daar reageert ze erg gestresst op. toen we het onverwachte weg wisten te nemen na proefzwemmen a was ze heel opgelucht en een stuk zekerder van zichzelf. nog wel vol spanning, maar een wat gezondere spanning, zeg maar. in haar woorden: "ooooh, dat was alles! maar dat kan ik makkelijk!". ze wil nu nog door voor c en snorkelen
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_153919758
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 22:51 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Estrys wat jammer dat het zo stressvol is voor hem. Heeft hij dat op school niet bijv met cito's? Ik zou ook haast zeggen als t nu niet lukt, jammer van t papiertje maar zwemmen kan hij en daar gaat het om.

Juffen en meester bedankjes. Doen jullie daaraan? Lars wil het niet, hij vindt zn juf stom :@ (invaljuf, zijn leuke juf is sinds maart met verlof) maar als straks iedereen wat geeft en hij niet is ook weer zo wat.
Hij telt echt de dagen af dat hij van haar af is >:)
Waar moet hij haar dan precies voor bedanken als hij haar zo stom vindt? Als hij niet wil zou ik het niet doen en zeker niet enkel en alleen omdat andere moeders het wel doen.

Hier wordt iets gezamenlijks gedaan door de klassenouder, das wat mij betreft voldoende. De rest van mijn dank uit ik wel bij de rapportbespreking. Als mijn dames willen mogen ze wat tekenen voor de juf, zo niet dan niet. Hoe zeer ik de juffen ook waardeer, het is uiteindelijk wel gewoon wat ze doen, hun werk. Het zou niet verplicht moeten zijn/voelen om daar cadeautjes enzo voor te gaan geven. Waardering uiten is altijd prima maar als je die waardering niet voelt dan houdt het op lijkt me, toch? :)
:)
pi_153920001
Gewoon geen bedankje hoor, als hij dat niet wilt.
En als je iets heel kleins wilt doen. Zoiets als een bloem van theezakjes, daar maak je ze vaak nog blijer mee dan glazen, kaarsen of chocolade.
pi_153920593
Bij ons is het niet standaard om dat te doen. Ik doe het vaak gewoon omdat ik het leuk vind om iets te maken. Maar hij moet het wel zelf willen, niet alleen omdat 'iedereen' dat doet. Dat gaat zijn doel ook voorbij.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_153921210
Karin, wij hebben wel wat geknutseld. De oudste had afgelopen week feest van de juffen, dus heeft het toen gegeven, die krijgen niet vrijdag weer iets ;).
De juf van de jongste krijgt vrijdag de knutsel.

Maar als ze een juf of meester niet leuk vinden, dan zou ik ze niet dwingen iets te maken, ze moeten het wel zelf willen.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_153921725
Estrys, ik hoop dat het overleggen helpt..
Een groepsgenootje van Chris was ook zo angstig voor het "toetsmoment".. Die kregen ze bij het proefzwemmen niet eens het bad in. Hij is toen overgestapt naar de zwemles van het revalidatiecentrum, maar daar zat nog wat meer gedagsproblematiek achter. Daar hadden ze kleine groepjes en afzwemmen ging niet zo officieel en massaal..

Ik zal Chris vanmiddag eens vragen of hij nog iets wil maken/geven.. Nog maar 5 dagen school.. 5 hele warme dagen ;)
  maandag 29 juni 2015 @ 11:17:32 #168
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_153922001
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 22:51 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Juffen en meester bedankjes. Doen jullie daaraan? Lars wil het niet, hij vindt zn juf stom :@ (invaljuf, zijn leuke juf is sinds maart met verlof) maar als straks iedereen wat geeft en hij niet is ook weer zo wat.
Hij telt echt de dagen af dat hij van haar af is >:)
Oh ik zou het echt van hem laten afhangen. Ik vind het een extraatje, niet iets wat standaard verwacht moet worden. En daar je weg in vinden is denk ik best wel waardevol. Ik zie bij heel veel vriendinnen -vooral de Britse- dat ze totaal gevangen zitten in 'wat hoort' en 'wat de rest doet', en daardoor maar dingen blijven doen die ze helemaal niet willen. Daar wordt een mens uiteindelijk niet gelukkig van.
pi_153922049
Hier knutselen we wel wat voor de juffendag maar wel omdat Yaro dat zelf wil. Zo niet zou ik het ook niet doen.

Juffendag word woensdag waterpret dag i.v.m. de warmte :D

Lastig estrys dat zwemmen. Hopelijk kan je overleggen en lukt het hem gewoon.

Bedankt livelink voor het compliment. Ik blijft het bijzonder vinden dat ze dat ineens kunnen. En ook de moeilijke worden inderdaad. Zo las hij vanmorgen tandartsenpraktijk :o
  maandag 29 juni 2015 @ 12:00:23 #170
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_153922754
ik maak zelf wat om de juf te bedanken, m'n dochter maakt misschien ook nog wel een tekening o.i.d. voor erbij. Maar ik bedoel dus: je kunt haar ook alleen zelf bedanken, zonder je zoon ertoe te verplichten dat ook te doen.
in de haak.
  Moderator maandag 29 juni 2015 @ 12:49:08 #171
5428 crew  miss_sly
pi_153923622
Ik bedank juf zelf gewoon met woorden. S mag iets doen, hoeft niet.
In dit geval doen we met alle groep 2 kindjes nog wat, omdat ze definitief afscheid nemen, maar dat ga ik niet ieder jaar doen. Ik vind dit na 2 jaar net even anders :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 29 juni 2015 @ 18:23:58 #172
11682 Moonah
Jolie femme
pi_153931698
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 11:21 schreef As1981 het volgende:
Zo las hij vanmorgen tandartsenpraktijk :o
:D :D Dat is wel heel knap ja! :o
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_153951250
Nou, Het A-diploma strijdplan is gemaakt. ;) Hij zal hoe dan ook zijn A diploma halen voor de zomer. Niet dat dat een doel is op zich hoor maar ze vinden bij de zwemschool ook dat ze op zijn minst zijn inzet en moeite moeten belonen met een diploma. Want aan zijn zwemskills ligt het echt niet zegt ze zwemjuf.

Hij mag in ieder geval zondag first thing afzwemmen om 9 uur, was eerst 11.30. Dat scheelt al in het stressen vantevoren. Al is het alleen maar voor mama :P En als het niet lukt zondag dan mag hij tijdens een zwemles de week erna in zijn eentje afzwemmen. Voor B moet ik nog met zijn eigen zwemleraar bespreken, die belt mij nog. Maar daarvoor zal er voor de zomer niks extra's meer geregeld kunnen worden. Het afzwemmen is 2 dagen voor de vakantie. Maar als dat niks wordt dan laat ik het maar gewoon zitten denk ik. Om nou na twee maanden zomer nog voor B af te gaan zwemmen. En zwemmen kan ie, het staat alleen niet op een papiertje.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_153951781
Fijn dat het zo afgesproken is Estrys!! Ik zal voor hem duimen!

Tess mag vanavond afzwemmen voor d'r A!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_153951917
Fijne afspraak estrys.

En succes voor Tess!!!
pi_153953210
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 13:28 schreef Vicky het volgende:
Fijn dat het zo afgesproken is Estrys!! Ik zal voor hem duimen!

Tess mag vanavond afzwemmen voor d'r A!
Succes Tess!

Ja fijn, zorgt ook weer voor wat rust in mijn hoofd. Wil zo graag die angst wegnemen. Wat kan je je machteloos voelen he. En hoe klein zijn ze dan ineens weer.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_153961419

In da pocket!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 20:59:44 #178
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153961658
Nice!!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_153961737
yesss tess :D!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_153961755
Goed zo Tess
  Moderator dinsdag 30 juni 2015 @ 21:40:38 #181
5428 crew  miss_sly
pi_153962652
Top!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_153964522
Feli!
Professioneel gifmenger.
pi_153966575
Gefeliciteerd!!!
pi_153967407
Top tess! En estrys dat klinkt als een goed strijdplan!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_153967430
Goed gedaan Tess ^O^
pi_153971585
Onze zwemmer was gisteravond heel uitgelaten aan het zingen: 'ik heb morgen lekker zwemles!' Geloof je toch niet dat hij dan van dat afzwemmen zo'n stress heeft.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_153971662
Tess goed gedaan!

Estrys, hopelijk houdt hij dat gevoel vast!
pi_153971820
Dat gevoel heeft hij eigenlijk altijd. Hij heeft er heel veel plezier in. Zwemles. Hij gaat echt nooit met tegenzin. Dat maakt het ook zo dubbel
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_153972303
Fijn dat hij de les in elk geval met plezier doet :D
Ik denk dat les gewoon heel anders voelt dan afzwemmen, maar dat komt wellicht ook door de betekenis die we er met zn allen (of in elk geval veel mensen) aan geven. We maken het denk ik ook spannend door er zo'n issue van te maken zeg maar...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_153973037
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 20:49 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]
In da pocket!
gefeliciteerd!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_153973051
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 09:49 schreef Nijna het volgende:
Fijn dat hij de les in elk geval met plezier doet :D
Ik denk dat les gewoon heel anders voelt dan afzwemmen, maar dat komt wellicht ook door de betekenis die we er met zn allen (of in elk geval veel mensen) aan geven. We maken het denk ik ook spannend door er zo'n issue van te maken zeg maar...
Ja dat is het. Gisteren een moeder tegen mij van wie het zoontje een jaar later is begonnen: 'dadelijk heeft de onze zijn diploma's nog eerder.' :( Ja hoor dat is precies wat ik bedoel met de druk die bij volwassenen vandaan komt.

Nou ja al haalt hij ze nooit, mijn kind is tenminste heel erg knap :P
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_153974975
precies, je kan niet alles hebben immers ;)
Mama van 2 lieve meiden :)
  Moderator donderdag 2 juli 2015 @ 10:15:47 #193
5428 crew  miss_sly
pi_153998698
Waar blijft de tijd? Volgend jaar naar groep 3!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_153998796
Wat worden ze snel groot he...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_153998824
Miss, ze wordt groot zeg! Poosje geleden dat ik een foto had gezien. Heeft ze er zin in?

Dat vergelijken vind ik ook niet fijn. Op school hebben ze dat minder, omdat bij montessori toch iedereen zijn eigen plan trekt. Bij zwemmen wel. En dan de mijne die 2 jaar over A deed en een jaar over B (vorige week gehaald). Dan hoor ik iemand zich helemaal zorgen maken daar omdat hun zoontje na een jaar nog geen A diploma heeft. De mijne heeft tenminste veel zwemmeters gemaakt om te oefenen :P

Chris is vandaag om 12 uur al vrij. Er directeur vond het toch te warm worden. Dus alleen vanochtend en morgenochtend nog. Dan is het vakantie.
pi_153999141
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2015 10:22 schreef Deepfreeze het volgende:
Miss, ze wordt groot zeg! Poosje geleden dat ik een foto had gezien. Heeft ze er zin in?

Dat vergelijken vind ik ook niet fijn. Op school hebben ze dat minder, omdat bij montessori toch iedereen zijn eigen plan trekt. Bij zwemmen wel. En dan de mijne die 2 jaar over A deed en een jaar over B (vorige week gehaald). Dan hoor ik iemand zich helemaal zorgen maken daar omdat hun zoontje na een jaar nog geen A diploma heeft. De mijne heeft tenminste veel zwemmeters gemaakt om te oefenen :P

Het heeft zo weinig zin, dat vergelijken. Bij ons op school zou dat met EGO onderwijs toch ook minder moeten zijn zou je denken. Maar veel ouders zitten nog wel in het 'oude' denkpatroon merk ik. En gaan dan toch aan het vergelijken, terwijl dat totaal geen zin heeft.

De zwemleraar gisteren nog gesproken en die vond het verschil tussen het jongetje wat hij op zwemles ziet en het jongetje wat hij bij proefzwemmen zag heel erg groot. Ook in hoe hij zwom. Want hij kan echt goed zwemmen, behoeft nauwelijks correctie in zijn zwemtechniek en is altijd heel enthousiast. Zondag was hij bang, verstijft, vond hij alles ineens moeilijk wat hij normaal met gemak doet.
We mochten van hem ook direct over op 1-op-1 afzwemmen maar ik vind toch dat we het moeten proberen. Kan hem nu wel meteen uit die situatie halen maar hij moet ook leren hoe ermee om te gaan. En wij in hoe we hem het beste kunnen begeleiden daarin. 1 op 1 kunnen we dan altijd volgende week nog doen.

Wauw wat een mooie meid Miss_Sly. groep 3 alweer *O*
ti amo più di ieri ma meno di domani
  Moderator donderdag 2 juli 2015 @ 10:44:46 #197
5428 crew  miss_sly
pi_153999249
Wat een druk wordt er soms toch op kinderen gelegd, he? Kun je als ouders nog zo je best doen om dat niet te doen, maar er zijn altijd anderen. En de kindjes van die andere ouders die horen ook steeds meer en dus leggen ze zichzelf en andere kindjes ook zo'n druk op.

Ik hoop dat het hem gewoon lukt om op de reguliere manier af te zwemmen. Omdat hem dat dan een positieve ervaring zal geven en dat zal hem goed doen. Wel fijn dat ze wel de mogelijkheid geven om het anders te doen als het hem toch niet lukt. Succes!

Ze heeft er heel veel zin in, maar ze vindt het echt heel erg verdrietig dat ze haar juf gaat missen. En juf kan ook niet tegen afscheid nemen, die loopt ook al de hele ochtend te sniffen O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_153999685
Vergelijken is ook zo makkelijk. En elke ouder vindt dan wel iets waar zijn kind echt goed in is. Als je die druk maar niet op de kinderen over brengt. Dat valt hier op school echt mee.of dat komt omdat Chris zich er toch niks van aantrekt :P

Estrys je zou hem ook kunnen zeggen dat zondag een extra oefening is, maar als dat niet zo lekker gaat hij de wel erna nog een kans heeft? Of zou hij dan voor volgende week teveel last hebben?
Ik zou het ook proberen. Liever zijn angst oefenen met iets onschuldigs als het zwemdiploma.

Miss, het is ook wel wat zo'n afscheid. Wij mogen met de herfstvakantie, dan gaat de juf met pensioen. Dat wordt ook vast een emotionele dag voor iedereen.
  Moderator donderdag 2 juli 2015 @ 11:11:00 #199
5428 crew  miss_sly
pi_153999739
Op zich vind ik dat sowieso wel moeilijk hoor, met kinderen en wat ze wel of niet goed kunnen.
S is er zich heel erg van bewust dat ze sommige dingen niet zo goed kan (tekenen bijvoorbeeld), en daar hoor je haar heel vaak over. Of over dat een willekeurig kindje iets heel goed kan. Maar van zichzelf zal ze nooit zeggen dat ze iets goed kan, terwijl ze bijvoorbeeld echt goed kan lezen.

En hoe doe je dat, zonder je kind de hemel in te prijzen of onbescheiden te maken, maar wel een gezond zelfvertrouwen te geven over de dingen die ze goed kunnen? Ik vind het moeilijk!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_154000194
estrys klinkt als een goede oplossing.

Ean heeft gisteren haar eerste rapport gekregen. Het was gewoon een verhaaltje over hoe ze in de klas is. En vanmiddag op gesprek.
pi_154000720
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 11:11 schreef miss_sly het volgende:
Op zich vind ik dat sowieso wel moeilijk hoor, met kinderen en wat ze wel of niet goed kunnen.
S is er zich heel erg van bewust dat ze sommige dingen niet zo goed kan (tekenen bijvoorbeeld), en daar hoor je haar heel vaak over. Of over dat een willekeurig kindje iets heel goed kan. Maar van zichzelf zal ze nooit zeggen dat ze iets goed kan, terwijl ze bijvoorbeeld echt goed kan lezen.

En hoe doe je dat, zonder je kind de hemel in te prijzen of onbescheiden te maken, maar wel een gezond zelfvertrouwen te geven over de dingen die ze goed kunnen? Ik vind het moeilijk!
Herkenbaar Miss, ik heb als klassenouder een vriendjenboekje voor de juf ingevuld. En 1 vraag was waar ben je goed in. De meeste kindjes noemen dan rennen of voetballen, Yaro vond dat dus echt een moeilijke vraag om te beantwoorden. Terwijl hij ook echt goed leest, maar hij vind dat gewoon. En de rest is daar nog niet echt mee bezig, dus is het misschien ook minder duidelijk ofzo.
Het is ook wel een stukje perfectionisme, het wel kunnen benoemen waar je niet goed in bent en niet waar je wel goed in bent denk ik.

Wat ook wel sneu was, is dat hij laatst met de buurjongen aan het voetballen was. Die is een jaar ouder en kon echt goed voetballen. Yaro is motorisch gewoon een beetje een kluns. Maar hij riep hier trots ik kan echt goed voetballen he, en toen zei het buurjongetje, echt niet. Dat was wel een domper.

Had je het idee dat het verhaaltje klopte FR? Veel plezier bij het gesprek straks.
pi_154000935
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 11:08 schreef Deepfreeze het volgende:
Vergelijken is ook zo makkelijk. En elke ouder vindt dan wel iets waar zijn kind echt goed in is. Als je die druk maar niet op de kinderen over brengt. Dat valt hier op school echt mee.of dat komt omdat Chris zich er toch niks van aantrekt :P

Estrys je zou hem ook kunnen zeggen dat zondag een extra oefening is, maar als dat niet zo lekker gaat hij de wel erna nog een kans heeft? Of zou hij dan voor volgende week teveel last hebben?
Ik zou het ook proberen. Liever zijn angst oefenen met iets onschuldigs als het zwemdiploma.

Miss, het is ook wel wat zo'n afscheid. Wij mogen met de herfstvakantie, dan gaat de juf met pensioen. Dat wordt ook vast een emotionele dag voor iedereen.
Ik zeg denk ik maar gewoon waar het op staat zondag denk ik, hij is natuurlijk ook niet gek. Maar wel zo laat mogelijk hoor, op de dag zelf, anders ontwikkelt hij weer hoofdpijn. En dat als het niet lukt we het dan anders gaan doen of zoiets dacht ik eigenlijk.
Mijn collega had het over vitamine D pilletjes geven en dan zeggen dat het dapperheidspilletjes zijn,. Deed zij altijd bij haar zoon maar daar trapt een zesjarige toch niet meer in joh?
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_154000998
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 12:04 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik zeg denk ik maar gewoon waar het op staat zondag denk ik, hij is natuurlijk ook niet gek. Maar wel zo laat mogelijk hoor, op de dag zelf, anders ontwikkelt hij weer hoofdpijn. En dat als het niet lukt we het dan anders gaan doen of zoiets dacht ik eigenlijk.
Mijn collega had het over vitamine D pilletjes geven en dan zeggen dat het dapperheidspilletjes zijn,. Deed zij altijd bij haar zoon maar daar trapt een zesjarige toch niet meer in joh?
nope.

deze wel: https://www.webvitaal.nl/(...)yZvMYCFfQZtAodmfYAoA
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Moderator donderdag 2 juli 2015 @ 12:10:08 #204
5428 crew  miss_sly
pi_154001055
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 12:04 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik zeg denk ik maar gewoon waar het op staat zondag denk ik, hij is natuurlijk ook niet gek. Maar wel zo laat mogelijk hoor, op de dag zelf, anders ontwikkelt hij weer hoofdpijn. En dat als het niet lukt we het dan anders gaan doen of zoiets dacht ik eigenlijk.
Mijn collega had het over vitamine D pilletjes geven en dan zeggen dat het dapperheidspilletjes zijn,. Deed zij altijd bij haar zoon maar daar trapt een zesjarige toch niet meer in joh?
Nou ja, sowieso zou ik hem niets wijs maken, denk ik. Waarom moet hij dapperheidspilletjes? Of überhaupt dapper zijn? Hij vindt het gewoon heel erg spannend, en dat mag toch? Hij is wel al, maar ook pas, 6 jaar.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_154001079
quote:
Die krijgt hij
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_154001177
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 12:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nou ja, sowieso zou ik hem niets wijs maken, denk ik. Waarom moet hij dapperheidspilletjes? Of überhaupt dapper zijn? Hij vindt het gewoon heel erg spannend, en dat mag toch? Hij is wel al, maar ook pas, 6 jaar.
Ja ik heb met hem gepraat over afgelopen zondag en hij zei dat hij het gewoon erg spannend vond. Ik laat dan ook duidelijk merken dat dat oké is.
En we hopen dat hij van zijn A diploma een boost krijgt waarmee hij B ook kan halen zonder al teveel stress.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  donderdag 2 juli 2015 @ 20:22:51 #207
35189 Troel
scherp en bot
pi_154013797


Mijn ex heeft nog jaren gedacht dat van die zilveren balletjes die je ook wel op taarten ziet pilletjes waren tegen reisziekte :+

Ik ben zelf niet zo van het voorliegen voor wat betreft medicijnen en zou dat dus ook niet doen. Ik weet ook niet of een kind van die leeftijd geholpen is met allerlei middeltjes. Het lijkt alsof hij met name geholpen is met begrip en zo min mogelijk druk :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_154025728
Goed van hem troel.

Gisteren rapportgesprek van Ean gehad ze doet het goed. Haar nieuwe school sinds deze week heeft airco *O*

Ik ga vandaag lichtelijk dood het is hier echt niet uit te houden.

Hier konden ze beide gisteren niet slapen om 20:30 nog even beneden aten zitten met wat drinken, om 05:30 hoorde ik de eerste al
  vrijdag 3 juli 2015 @ 17:57:09 #209
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_154036260
Zo, die school heeft een goede timing ^O^
En fijn dat het ze het zo goed doet.

En ik zag ook weer een zwemdiploma! Gefeliciteerd Troel.

Mijn oudste heeft deze week eindelijk gehoord dat ze op de andere school is aangenomen. Ze mag naar de expressieklas en daarmee gaat ze volgend jaar dus ook een niveau omhoog. Een beloning voor doorzettingsvermogen en ambitie. We zijn er echt heel erg blij mee. En vandaag is haar laatste schooldag op haar oude school, dus ze kan nu echt afscheid nemen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 18:08:35 #210
11682 Moonah
Jolie femme
pi_154036429
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 17:57 schreef livelink het volgende:

Mijn oudste heeft deze week eindelijk gehoord dat ze op de andere school is aangenomen. Ze mag naar de expressieklas en daarmee gaat ze volgend jaar dus ook een niveau omhoog. Een beloning voor doorzettingsvermogen en ambitie. We zijn er echt heel erg blij mee. En vandaag is haar laatste schooldag op haar oude school, dus ze kan nu echt afscheid nemen.
Oh, wat een fijn nieuws voor jullie Livelink!!!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_154037403
Wauw knap van d'r livelink geeft het je wat rust?
pi_154037654
Wat super fijn Livelink!

Yeahh een zwemdiploma voor Ruben Jochem ^O^

Oh wat lekker Ferrari. . Airco in school.. wat een luxe.

Vorige week portfolio gehad voor beide dames.
Amber had 3x een A voor dr cito. Vorige cito had ze 2x een B en 1x een A. Supergoed opgehaald dus. Enige wat we niet weten is of begrijpend lezen omhoog gegaan is. Dat is niet getest. Vinden We erg jammer aangezien ze vorige keer een D had. Ze heeft extra oefeningen gedaan om het omhoog te krijgen maar ze heeft geen cito gedaan.
Maar verder met vlag en wimpel ober naar groep 7!

Tess dr cito was ook super goed. 2x een A. Qua lezen zit ze op niveau M4. Ze loopt voor op lezen, schrijven en rekenen. Volgend schooljaar gaat ze extra uitgedaagd worden.
Alleen haar pengreep is nog niet helemaal goed. We gaan, op advies van de juf, een Stabilo potlood halen.
Volgend jaar heeft ze dezelfde juf als dit jaar. Daar zijn we erg blij mee.
Amber krijgt haar meester van vorig jaar en dat is een topvent!

Ik ben supertrots op de dames. Nog 4 dagen naar school en dan mogen ze gaan genieten van een welverdiende vakantie!

[ Bericht 1% gewijzigd door Vicky op 04-07-2015 11:37:41 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_154038327
Oh livelink wat fijn! Wat zal ze blij zijn *O*
pi_154039145
Livelink wat fijn voor dr! En wat zullen jullie trots zijn op haar doorzettingsvermogen!

En ik las over mooie rapporten!
Fijn is dat!
Hier vandaag het rapport gekregen. Was ook goed, hij zit prima op niveau en ontwikkeld zich goed. Ook gelijk rapport gesprek gehad. En ze vond het een fijne leerling om te hebben. Nog een weekje school en dan groep 2 alweer. Wat is dat eerste jaar omgevlogen!
  Licht Ontvlambaar vrijdag 3 juli 2015 @ 20:23:34 #215
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_154039571
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 17:57 schreef livelink het volgende:
Zo, die school heeft een goede timing ^O^
En fijn dat het ze het zo goed doet.

En ik zag ook weer een zwemdiploma! Gefeliciteerd Troel.

Mijn oudste heeft deze week eindelijk gehoord dat ze op de andere school is aangenomen. Ze mag naar de expressieklas en daarmee gaat ze volgend jaar dus ook een niveau omhoog. Een beloning voor doorzettingsvermogen en ambitie. We zijn er echt heel erg blij mee. En vandaag is haar laatste schooldag op haar oude school, dus ze kan nu echt afscheid nemen.
wat heerlijk!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 3 juli 2015 @ 21:04:26 #216
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_154040670
Goed nieuws livelink!
  vrijdag 3 juli 2015 @ 21:07:20 #217
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_154040753
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 19:03 schreef Vicky het volgende:
Wat super fijn Livelink!

Yeahh een zwemdiploma voor Ruben ^O^

Oh wat lekker Ferrari. . Airco in school.. wat een luxe.

Vorige week portfolio gehad voor beide dames.
Amber had 3x een A voor dr cito. Vorige cito had ze 2x een B en 1x een A. Supergoed opgehaald dus. Enige wat we niet weten is of begrijpend lezen omhoog gegaan is. Dat is niet getest. Vinden We erg jammer aangezien ze vorige keer een D had. Ze heeft extra oefeningen gedaan om het omhoog te krijgen maar ze heeft geen cito gedaan.
Maar verder met vlag en wimpel ober naar groep 7!

Tess dr cito was ook super goed. 2x een A. Qua lezen zit ze op niveau M4. Ze loopt voor op lezen, schrijven en rekenen. Volgend schooljaar gaat ze extra uitgedaagd worden.
Alleen haar pengreep is nog niet helemaal goed. We gaan, op advies van de juf, een Stabilo potlood halen.
Volgend jaar heeft ze dezelfde juf als dit jaar. Daar zijn we erg blij mee.
Amber krijgt haar meester van vorig jaar en dat is een topvent!

Ik ben supertrots op de dames. Nog 4 dagen naar school en dan mogen ze gaan genieten van een welverdiende vakantie!
Volgen mij is er in groep (5) 6 (7 en8) geen eindcito bij begrijpend leven
Bij mij op school is hij in die groep ook niet afgenomen.
pi_154040981
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 21:07 schreef amaranta het volgende:

[..]

Volgen mij is er in groep (5) 6 (7 en8) geen eindcito bij begrijpend leven
Bij mij op school is hij in die groep ook niet afgenomen.
Amber mocht zelf kiezen of ze m wilde maken. Ze koos er zelf voor om dat niet te doen. Wij hadden liever gehad dat de juf Had gezegd dat ze m wel ging doen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_154042254
Livelink, wat super voor je oudste! Heerlijk.

Vicky, fijn dat je meiden het zo lekker doen!

Mijn meiden kregen om 12 uur vandaag vakantie :) .
De een was er echt enorm aan toe, na de zomer hopelijk weer enigzins uitgerust starten in groep 5 :D, wat gaat dat toch ontzettend hard!
De ander kwam van de week uitgelaten thuis dat ze haar juf van dit jaar nog 1 ochtend per week gaat houden in groep 3. Leuk! Ook zij had wel zin in vakantie.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_154042562
Wat fijn Livelink, super goed van haar en dat haar doorzettingsvermogen word beloond!!!

Vicky, klinkt alsof je dames het meer dan prima doen. jammer dat ze nu zelf niet kan zien of ze vooruit is gegaan ondanks dat ze er energie in heeft gestoken. Vind ze het zelf wel prima zo?

Son ook al een rapport voor F. Wij mogen hem maandag ophalen. Geen gesprek in principe bij de laatste, maar wij hebben het gesprek al eerder gehad en blij met het plan voor komend jaar.

Nijna lekker dat ze nu vakantie hebben hopelijk laden ze genoeg op in de vakantie!

Hier ook nog 4 dagen voor de vakantie en starten in groep 2. Maandag eerst nog even trakteren en kinderfeestje. Yaro is vooral heel blij dat hij nog bij dezelfde juf blijft.
pi_154048810
Wat fijn Livelink!

Vicky fijn dat ze het goed doen!

Kim had gisteren de laatste schooldag en Tyler vandaag. Nu dus vakantie! Eerst 3 weken bij hun vader, daarna 3 weken bij ons.
Beiden hebben ze een goed rapport. Tyler vind het heel leuk dat hij naar groep 3 gaat. Eindelijk leren lezen en schrijven. Al kan hij dat al wel een beetje.

Kim doet het ook goed!
Ze loopt met lezen nog steeds voor. Volgend jaar krijgt ze avi eind 7 nivo. Ik heb alleen geen idee wat het ´normaal hoort te zijn´. Taaltrapeze en spelling gaat ook heel goed. Rekenen is wat lastiger, maar wel vooruitgang.
Ze krijgt voor het eerst een meester en dat vind ze heel leuk.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 07:53:33 #222
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_154052188
Ingrid, eind 7 staat voor het niveau dat kinderen aan het eind van groep 7 gemiddeld ongeveer bereiken (is ook het hoogste avi-niveau). Naar welke groep gaat Kim nu?

[ Bericht 12% gewijzigd door trui op 04-07-2015 19:43:27 ]
in de haak.
pi_154052470
As, fijn bij dezelfde juf. Dat had onze jongste ook, vond ze erg fijn (juf was zwanger, dus er kwam halverwege een andere juf en die gaat dus nu nog 1 ochtend/week mee naar groep 3 :). Veel plezier met het trakteren en feestje!

Ingrid, fijn dat het lekker gaat op school!
Hier staat wat uitleg over AVI niveau.
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 4 juli 2015 @ 10:28:08 #224
35189 Troel
scherp en bot
pi_154053342
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 19:03 schreef Vicky het volgende:
Yeahh een zwemdiploma voor Jochem ^O^
Ruben heeft A, B en C al een flink tijdje op zak ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 4 juli 2015 @ 10:29:31 #225
35189 Troel
scherp en bot
pi_154053368
En livelink, wat heerlijk dat ze aangenomen is!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 4 juli 2015 @ 10:40:36 #226
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_154053515
In het autismetopic kwam de training Rots en Water aan de orde en zo kwam de discussie een beetje over pesten en of zo'n training daar tegen helpt.Ik denk persoonlijk van niet.

Mijn oudste heeft dit jaar op een school gezeten waar pesten een issue was. Ze werd zelf gelukkig niet gepest, maar had er wel veel last van. Voornaamste reden waarom ze ook naar een andere school wilde.

Haar school werkt met leerhuizen. In haar leerhuis (vmbo kader) zaten alleen de 1e en 2e klas. Na de 2e klas kader moet je naar een andere school. Vooral de 2e klas was heel naar aan het pesten.

Gisteren was het afscheid van de 2e klas en moesten de kinderen van de 1e klas het afscheidsfeest organiseren. Natuurlijk was er geen kind die dat wou doen. Het hele jaar zijn ze gepest en dan moeten ze nu ook nog een feest voor hen organiseren?
Mijn oudste moest voor entertainment zorgen, dat wil zeggen dat ze moest optreden voor de 2e klas. Ik heb gezegd dat ze dat van mij mocht weigeren. En dat heeft ze ook gedaan. Ze is wel naar het feest geweest, maar uiteindelijk bleek dat er maar 4 kinderen van haar klas zijn gegaan.

En dan vraag ik me echt af waarom de school niks doet. Alle signalen zijn er, maar ze hebben een vaststaand programma en daar hoort bij dat de 1e klas het afscheid van de 2e klas regelt. Het hele jaar niet ingegrepen bij het pesten en dan verbaasd zijn dat het feest zo in het water valt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 10:55:01 #227
11682 Moonah
Jolie femme
pi_154053687
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 10:40 schreef livelink het volgende:

En dan vraag ik me echt af waarom de school niks doet. Alle signalen zijn er, maar ze hebben een vaststaand programma en daar hoort bij dat de 1e klas het afscheid van de 2e klas regelt. Het hele jaar niet ingegrepen bij het pesten en dan verbaasd zijn dat het feest zo in het water valt.
Tja... bijzonder. En triest voor al die kinderen. Bravo voor K dat ze 'Nee' durfde te zeggen!
quote:
In het autismetopic kwam de training Rots en Water aan de orde en zo kwam de discussie een beetje over pesten en of zo'n training daar tegen helpt.Ik denk persoonlijk van niet.
Ik ben het met je eens Livelink, dat alleen een weerbaarheidsprogramma niet helpt. Je noemde al groepsdynamica, dáár draait het idd om. Rots en Water vind ik zelf wel een erg mooie cusus. Het helpt een kind om meer bij zichzelf te blijven. Het krijgt handvatten om te leren wanneer en hoe hij/zij 'stevig' (rots) kan blijven en wanneer en hoe je beter wat flexibeler/meegaander (water) kunt zijn.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 11:02:21 #228
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_154053817
Ik ken de cursus Rots en Water verder niet. Het enige waar ik een beetje van weet is de Vreedzame school. Daar zie ik wel veel in, maar alles staat en valt natuurlijk bij de begeleiding en hoe zo'n concept wordt doorgevoerd. Op de school van mijn jongste zijn ze wel goed bezig op dat punt. Vind ik vaak ook knap, want daar hebben ze niet de makkelijkste groep kinderen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_154054479
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 10:28 schreef Troel het volgende:

[..]

Ruben heeft A, B en C al een flink tijdje op zak ;)
oops.. sorry :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_154062323
Wat jammer dat een school er dan ook niks aan doet zeg livelink... :{. Wat knap van je dochter dat ze nee heeft gezegd!!!
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 4 juli 2015 @ 18:12:16 #231
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_154064903
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 17:57 schreef livelink het volgende:
Mijn oudste heeft deze week eindelijk gehoord dat ze op de andere school is aangenomen. Ze mag naar de expressieklas en daarmee gaat ze volgend jaar dus ook een niveau omhoog. Een beloning voor doorzettingsvermogen en ambitie. We zijn er echt heel erg blij mee. En vandaag is haar laatste schooldag op haar oude school, dus ze kan nu echt afscheid nemen.
Gefeliciteerd, supernieuws!
in de haak.
  zondag 5 juli 2015 @ 00:15:29 #232
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_154074171
wat is mooier dan een sproeier onder de trampoline?



Dan krijg je een luxe watergekoelde trampoline
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Licht Ontvlambaar zondag 5 juli 2015 @ 01:03:51 #233
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_154075207
Cool!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 5 juli 2015 @ 10:06:01 #234
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_154078396
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 00:15 schreef livelink het volgende:
wat is mooier dan een sproeier onder de trampoline?

[ afbeelding ]

Dan krijg je een luxe watergekoelde trampoline
en daar doe je dan even een handstand op 😃

En ontzettend fijn voor je oudste dat haar harde werk heeft geholpen.
  zondag 5 juli 2015 @ 11:06:19 #235
11682 Moonah
Jolie femme
pi_154079361
Ge-wel-dig! Die Job!!!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_154088513
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 07:53 schreef trui het volgende:
Ingrid, eind 7 staat voor het niveau dat kinderen aan het eind van groep 7 gemiddeld ongeveer bereiken (is ook het hoogste avi-niveau). Naar welke groep gaat Kim nu?
Ik moest er ff over nadenken :P Bij Kim hebben ze groep A t/m O.
Kim gaat naar groep 6. (ze is 9)
pi_154092008
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 00:15 schreef livelink het volgende:
wat is mooier dan een sproeier onder de trampoline?

[ afbeelding ]

Dan krijg je een luxe watergekoelde trampoline
Wat een toffe foto!
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_154096771
Gaaf idee Livelink, die gaan we hier denk ik ook maar eens proberen, lijkt me veiliger dan een bak met water op de trampoline wat ze nu wel eens doen ;).
Die handstand, ziet er goed uit :D.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_154100420
Hier ook een sproeier onder de trampo. En een net om de trampo. Heel erg nodig hier. Coole job! Die durft!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_154100949
Wat een toffe foto Livelink! Coole Job! :D

Ik zag een diploma voorbij komen van de knappe zoon van Troel! Knap van hem! *O*

En ik zag een hoop goede rapporten voorbij komen. Fijn! ^O^

L heeft afgelopen vrijdag ook haar portfolio/rapport mee naar huis gekregen. Heel leuk om te zien hoe ze de afgelopen maanden is gegroeid. Het was niet alleen ons opgevallen, maar ook de juf en dat is toch fijn. Wat ik altijd erg interessant vind om te lezen zijn de coachgesprekken die de juf met L voert. De antwoorden van L zijn ook echt zó L en dat voelt op een of andere manier toch wel heel fijn. O+ Het geeft me het gevoel dat ze op school dus ook gewoon L kan zijn en dat is ontzettend fijn.
De Cito scores waren net als vorige keer weer prima. Taal en 1 en rekenen een 1+, ze komt dus prima mee en ze gaat over naar groep 2.
pi_154101280
Yesssss he did it! En hij is zo trots :D


Hij was wat nerveus en begon met dat hij moe was en zo. En tijdens het zwemmen begon hij te gapen wat ook geen goed teken is. Gelukkig reageerde de zwemleraar heel alert door hem vooraan te zetten bij sommige onderdelen. Na twee onderdelen was hij uiteindelijk super relaxed aan het grappen met een ander jongetje wat hij kent van school. :) Denk niet dat het 'probleem' opgelost is en weet niet hoe het bij zijn B zal gaan maar deze is binnen :Y
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_154101708
Yesss! Gefeliciteerd!! En wat is hij trots.

Tof zeg Livelink! Zo kan ik ook wel een tijdje buiten doorbrengen.

We hadden vanmiddag een verjaardag van mijn vriend en mij. Eva vindt het niet altijd makkelijk om met zo'n drukke dag om te gaan. Maar dit keer was het niet zo druk en heeft ze een halve middag met opa zitten kleuren en tekenen.
Sinds ze naar school gaat vanaf half mei kan ze ineens echt kleurplaten kleuren. Voorheen kraste ze maar wat. Nu probeert ze zo goed mogelijk binnen de lijnen te kleuren en denkt ze na over kleuren.
Tekenen deed ze nog niet echt (niks herkenbaars iig).
Mijn moeder loopt voorbij en kijkt terloops op haar blaadje. Zegt ze heel verbaasd: 'Huh eva tekent ineens een heel poppetje!'
Ik denk bij mezelf 'ja hoor, ben benieuwd' dus ik ga kijken.
Heeft ze inderdaad een heel poppetje getekend. Geen koppoter zoals ik verwacht had, maar een hoofd met gezicht en haren, een lijf met navel, armen en benen met handen en voeten :o

Ik had gehoopt dat ze het zo zou houden Voor een foto, maar ze heeft er iets anders overheen gekleurd.
Maar ik merk ineens een grote ontwikkelingssprong zeg! Jemig! Ik was zo trots!
  maandag 6 juli 2015 @ 00:05:50 #243
35189 Troel
scherp en bot
pi_154104002
Fijn dat deze in ieder geval binnen is en dat de badmeester zo meedacht!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_154107193
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 22:41 schreef Estrys het volgende:
Yesssss he did it! En hij is zo trots :D
[ afbeelding ]

Hij was wat nerveus en begon met dat hij moe was en zo. En tijdens het zwemmen begon hij te gapen wat ook geen goed teken is. Gelukkig reageerde de zwemleraar heel alert door hem vooraan te zetten bij sommige onderdelen. Na twee onderdelen was hij uiteindelijk super relaxed aan het grappen met een ander jongetje wat hij kent van school. :) Denk niet dat het 'probleem' opgelost is en weet niet hoe het bij zijn B zal gaan maar deze is binnen :Y
in tha pocket! *O* *O* *O*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 6 juli 2015 @ 09:09:36 #245
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_154107904
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 22:41 schreef Estrys het volgende:
Yesssss he did it! En hij is zo trots :D
[ afbeelding ]

Hij was wat nerveus en begon met dat hij moe was en zo. En tijdens het zwemmen begon hij te gapen wat ook geen goed teken is. Gelukkig reageerde de zwemleraar heel alert door hem vooraan te zetten bij sommige onderdelen. Na twee onderdelen was hij uiteindelijk super relaxed aan het grappen met een ander jongetje wat hij kent van school. :) Denk niet dat het 'probleem' opgelost is en weet niet hoe het bij zijn B zal gaan maar deze is binnen :Y
Wat ontzettend fijn!
Hopelijk scheelt het toch voor B ook iets straks.
pi_154108077
Estrys, wat fijn dat het gelukt is en wat kijkt hij lekker trots!
Hopelijk zorgt het er ook voor dat hij volgende keer iets sneller kan ontspannen, fijn ook dat de badmeester het zo goed oppakte! ^O^
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_154108081
Yes estrys!!! Wat fijn! En terecht trots!

Goed gedaan L, fijn dat t zo lekker gaat op school!
Danic, leuk dat tekenen. Ik vind die eerste poppetjes zo mooi altijd
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 6 juli 2015 @ 10:25:36 #248
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_154108864
fijn Estrys!

superfoto, Livelink. :D (die hangmat daarnaast ziet er ook prettig uit!)
in de haak.
pi_154110016
Eva zit nu in het circus O+
Haar school bestond afgelopen jaar 25 jaar en er werd groot uitgepakt. Als jaarafsluiter is er een heus circus ingehuurd. En daar zit ze nu met alle groepen 1/2 en haar instroomklas.
Er mocht 1 begeleider mee en Eva besloot dat dat oma moest zijn. Terwijl mijn vriend en ik allebei vrij zijn vandaag :')
Maar ik had vrij genomen om te leren dus ik vind het helemaal prima. Als ze maar een leuke dag heeft.
Ivm het circus draaien ze ook een continurooster (normaal dus niet), ik ben benieuwd wat ze ervan vindt om op school te eten.

Nog twee dagen en dan hebben we vakantie *O*

(en ben ik hopelijk geslaagd voor mijn laatste examen en kan ik er weer 3 jaar tegen aan)
pi_154111633
Danic leer ze. Klinkt leuk dat circus

Hier vanaf volgend jaar continurooster dus elke dag een broodtrommel mee m.u.v. de woensdag.

Ean is helemaal in haar element op school en begint sinds ze op school zit ook echt te kleuren. Hier nog 2wk school ben aan het aftellen vanavond zit ik tot minimaal 22:00 en morgen ook.
  maandag 6 juli 2015 @ 13:20:45 #251
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_154112042
Grappig is die ontwikkelingssprong als ze naar school gaan.
Hier net zo ervaren. Kleuren binnen de lijntjes, poppetjes en hele kastelen zelfs. Zo mooi om te zien.

We gingen een weekendje naar Spanje en mijn jongetje heeft voor het eerst gevlogen. Hij had er enorm veel zin in maar heeft op de heen- en terugreis keihard door het opstijgen heen liggen snurken. We hadden ruim twee uur vertraging en vertrokken daar door pas om 23.45uur maar hij stuiterde vrolijk door tot we in het vliegtuig zaten en heeft iedereen bij de gate lopen vermaken :D
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_154117602
Lars heeft afgelopen zaterdag ook zijn zwemdiploma a gehaald. We hadden het niet verwacht dat hij het proefzwemmen zou halen vrijdag want zolang zwemt hij nog niet (vanaf september) maar dus toch Was wel ff spannend want halverwege wou hij niet meer, gelukkig kon de badjuf hem weer de goede kant op praten :D vandaag al begonnen met zwemles b, dat ging goed, alleen dat gat he.... ligt toch een flink eind verder als bij a. Dus dat redde hij nog niet. Hij heeft ook geen profijt van zn lengte, echt een ukkepuk. Waar anderen in 5 slagen bij het gat zijn heeft lars er wel 10 nodig ;)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_154117670
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 16:43 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Lars heeft afgelopen zaterdag ook zijn zwemdiploma a gehaald. We hadden het niet verwacht dat hij het proefzwemmen zou halen vrijdag want zolang zwemt hij nog niet (vanaf september) maar dus toch Was wel ff spannend want halverwege wou hij niet meer, gelukkig kon de badjuf hem weer de goede kant op praten :D vandaag al begonnen met zwemles b, dat ging goed, alleen dat gat he.... ligt toch een flink eind verder als bij a. Dus dat redde hij nog niet. Hij heeft ook geen profijt van zn lengte, echt een ukkepuk. Waar anderen in 5 slagen bij het gat zijn heeft lars er wel 10 nodig ;)
Bij ons kon niemand dat bij de eerste les voor B hoor. Dat gaan ze dan toch juist leren?
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_154123179
Hier werd er een schifting gemaakt. De kinderen die wel door het gat kwamen, kwamen in een ander groepje. Denk dat ongeveer de helft erdoor kwam.

En tuurlijk hoeft ie het nog niet te kunnen. Komt vanzelf
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 6 juli 2015 @ 21:44:37 #255
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_154126153
Goed gedaan Seb!
  maandag 6 juli 2015 @ 21:45:25 #256
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_154126192
Iemand ervaring met boekingen via GermanWings?
  maandag 6 juli 2015 @ 21:47:49 #257
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_154126285
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 13:01 schreef ferrari_rood het volgende:
Danic leer ze. Klinkt leuk dat circus

Hier vanaf volgend jaar continurooster dus elke dag een broodtrommel mee m.u.v. de woensdag.

Ean is helemaal in haar element op school en begint sinds ze op school zit ook echt te kleuren. Hier nog 2wk school ben aan het aftellen vanavond zit ik tot minimaal 22:00 en morgen ook.
Heb je al iets vasts?
Wij krijgen een nieuwe collega. De organisatie had schijnbaar verplichtingen aan haar. Ze is pas in 2011 afgestudeerd, dus dat heeft ze goed gedaan.
Sowieso geluk dat ze in de werkgeverspool zat en niet in de nieuwe externe pool.
pi_154165638
Hier is het aftellen ook begonnen...gisteren was doorschuifmiddag, ik hoop op een rustig begin na de vakantie met een veel kleiner groepje, nu veel kinderen doorschuiven naar groep 2....best wel chaotisch zo de laatste dagen, het speelgoed moest schoon en werd mee naar huis genomen, meubels zijn al half verplaatst, omdat ze nieuwe vloerbedekking krijgen, tussendoor gaan moeders in de laatste week nog de klas schoonmaken onder schooltijd, hoewel de belangstelling niet echt heel groot was volgens mij....ik vond het wel leuk om te doen en zo ook stiekem een beetje van de kinderen en juffen onder schooltijd mee te krijgen. Ik zou dat dus echt niet kunnen, 29 kinderen en iedereen wil om de 5 minuten iets anders.....

De kinderen trekken zich van het chaos niet zo veel van aan, lijkt het. Sporturen werden de laatste tijd geregeld overgeslagen, en ook het kiesboard is vanwege schoonmaak buiten functie, voor mij als buitenstaander lijkt er geen structuur meer in te zitten.

De ene juf van mijn zoon gaat nu met zwangerschapsverlof, deze wordt vervangen door een andere juf die dan een maand later ook met zwangerschapsverlof gaat en dan komt voor een paar maanden weer een invalster....ik had gehoopt op maar één vervanging.

Onlangs was een kleurwedstrijd op school en toen viel mij op dat mijn zoontje echt nog niet binnen de lijntjes kan kleuren, terwijl de oudere kindjes uit zijn klas dat al wel heel mooi deden, en vele meisjes zitten heel vaak 's ochtends te kleuren inclusieve mooie poppetjes....

Morgen is nog direct na school schooljaarafsluiting (eigen hapjes en non-alkoholische drankjes mee stond in de nieuwsbrief ).
De laatste dagen zag ik veel ouders met kleine cadeaus, voornamelijk mokken/ glazen met snoep of douchespul de juffen bedanken, ik ga het dit jaar nog niet doen....vraag mij af wat de juffen met al die mokken doen...

Achteraf vielen mij de eerste schoolweken mee, alleen moest ik wennen aan de communicatie / non-communicatie op school, dat gebeurt voornamelijk via de wekelijkse nieuwsbrief en soms via de deur en soms ook via briefjes, die de kinderen meekrijgen, maar het is niet altijd even duidelijk vind ik.

[ Bericht 1% gewijzigd door Zana op 08-07-2015 22:10:36 ]
pi_154170847
Zo! Mijn kind heeft vakantie en ik ben geslaagd voor mijn laatste (wettelijk verplichte) examen.
Wij zijn er klaar voor ^O^
  woensdag 8 juli 2015 @ 17:36:17 #260
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_154175793
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2015 11:36 schreef Zana het volgende:


Achteraf vielen mij de eerste schoolweken mee, alleen moest ik wennen aan de communicatie / non-communicatie op school, dat gebeurd voornamelijk via de wekelijkse nieuwsbrief en soms via de deur en soms ook via briefjes, die de kinderen meekrijgen, maar het is niet altijd even duidelijk vind ik.
Fijn dat er toch nog iets positiefs is.

Ik heb m'n 1e lekkernij inclusief welgemeend bedankje al binnen.
Tony Chocolonely Zeezout. Hemels.

Ik heb het dus echt verschrikkelijk druk. Vandaag m'n lokaal half/half gepoetst. Een en ander ingepakt, want volgend schooljaar gaan we tijdelijk verhuizen naar een andere locatie, zodat onze school verbouwd/aangebouwd kan worden. Alles moet gestickerd worden, uitgezocht. Best veel werk dus nog.
Dan ook nog de laatste administratieve loodjes... Ff doorbikkelen nog.

En na de vakantie word ik ICT-er bij ons op school. Leuke uitdaging. Super spannend want komt veel bij kijken.

Mijn vertrekkend ICT collega gaat naar de school van jouw zoon Shandaly.
  woensdag 8 juli 2015 @ 17:39:29 #261
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_154175909
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 14:49 schreef danic het volgende:
Zo! Mijn kind heeft vakantie en ik ben geslaagd voor mijn laatste (wettelijk verplichte) examen.
Wij zijn er klaar voor ^O^
Van harte!
pi_154176501
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2015 17:36 schreef amaranta het volgende:
Mijn vertrekkend ICT collega gaat naar de school van jouw zoon Shandaly.
Geinig :) Nog niets gehoord over nieuwe krachten, maar er zullen er wel meer zijn. Er schijnt een hele extra kleuterklas te komen, ze groeien hard!
  woensdag 8 juli 2015 @ 18:05:25 #263
11682 Moonah
Jolie femme
pi_154176578
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2015 17:36 schreef amaranta het volgende:

[..]

Fijn dat er toch nog iets positiefs is.
:D ^O^
quote:
Ik heb m'n 1e lekkernij inclusief welgemeend bedankje al binnen.
Tony Chocolonely Zeezout. Hemels.
^O^
quote:
Ik heb het dus echt verschrikkelijk druk. Vandaag m'n lokaal half/half gepoetst. Een en ander ingepakt, want volgend schooljaar gaan we tijdelijk verhuizen naar een andere locatie, zodat onze school verbouwd/aangebouwd kan worden. Alles moet gestickerd worden, uitgezocht. Best veel werk dus nog.
Dit bedoelde ik laatst toen het ging over helpen met poetsen in de klas. In welke sector moeten dit soort dingen nou gebeuren tijdens je reguliere werk of in je vakantie? Succes!
quote:
En na de vakantie word ik ICT-er bij ons op school. Leuke uitdaging. Super spannend want komt veel bij kijken.

Leuk dat je daar zo'n zin in hebt!
Ik snap onze ICT'er niet zo goed. Wij zijn inmiddels een 'Googleschool'. We experimenteren voor Google met een elektronische leeromgeving en elk kind heeft een eigen chromebook. Op zich wel handig en kinderen vinden het ook leuk om veel te werken op dat chromebook. Maar ik vind het zo doorgeschoten. :{ Ik mis mijn oude schoolbord waar ik wekelijks met krijt een tekening op maakte.... :'(
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 8 juli 2015 @ 18:17:19 #264
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_154176893
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 18:05 schreef Moonah het volgende:

Het verhuizen gaat in de vakantie gebeuren. En dat betekent dus dat we enkele dagen moeten terug komen.
En als aankomend ict-er moet ik dus ook aanwezig zijn om het eea rondom de digiborden enzo in goede banen te laten verlopen.
Gelukkig begrijpen ze bij directie dat ik daar nog te weinig van weet. En is het bekabelen en weet ik veel wat van alle borden uitbesteed aan een bedrijf.

Ik heb er enerzijds zin in, in die taak En anderzijds zie ik er als een berg tegenop. het is echt veel wat er bij komt kijken. Ik hoop 1 dag in de week hiervoor gefaciliteerd te worden. Anders weet ik niet waar ik de tijd vandaan ga halen.
Maar wat niet kan, kan niet. En de directrice zei heel lief. Je moet niks je moed.

OVerigens gaan wij tijdelijk naar een 'verre' locatie. Dat wordt dus bussen met 17 klassen. Dat lijkt me pas een hele onderneming.
Vooral als je busdienst hebt.
Eerst met auto naar oude locatie. Dan met de bus naar nieuwe locatie (die halverwege mijn huis/school zit). Dan lesgeven. Dan met bus weer terug naar oude locatie. Dan eventueel met auto weer naar nieuwe locatie....
Heerlijk efficient. Maar het is niet anders .We krijgen er een prachtig gebouw voor terug.

Dat chromeproject zegt me niks. Maar op dit moment zegt nog niks ICT-achtigs me iets :')
  woensdag 8 juli 2015 @ 18:23:13 #265
11682 Moonah
Jolie femme
pi_154177052
quote:
7s.gif Op woensdag 8 juli 2015 18:17 schreef amaranta het volgende:

OVerigens gaan wij tijdelijk naar een 'verre' locatie. Dat wordt dus bussen met 17 klassen. Dat lijkt me pas een hele onderneming.
Vooral als je busdienst hebt.
Eerst met auto naar oude locatie. Dan met de bus naar nieuwe locatie (die halverwege mijn huis/school zit). Dan lesgeven. Dan met bus weer terug naar oude locatie. Dan eventueel met auto weer naar nieuwe locatie....
Heerlijk efficient. Maar het is niet anders .We krijgen er een prachtig gebouw voor terug.

Huh? Wie moeten er met een bus? De juf en de kinderen? Jeutje... :{
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 8 juli 2015 @ 18:24:44 #266
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_154177073
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 18:23 schreef Moonah het volgende:

[..]

Huh? Wie moeten er met een bus? De juf en de kinderen? Jeutje... :{
De hele school. 17 klassen. Elke dag.
  woensdag 8 juli 2015 @ 18:25:43 #267
11682 Moonah
Jolie femme
pi_154177102
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2015 18:24 schreef amaranta het volgende:

[..]

De hele school. 17 klassen. Elke dag.
Boh... Lekker dan. Maar als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan. (een variatie op het motto van je directeur! ;) ).
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 8 juli 2015 @ 18:27:10 #268
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_154177130
De gemeente beslist wat de tijdelijke locatie is. En de tijdelijke locatie is dus aan de andere kant van het centrum.
Dus moeten we, voor zolang de verbouwing duurt, met bussen, van de ene locatie naar de andere.
  donderdag 9 juli 2015 @ 14:51:15 #269
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_154198270
wat een gedoe Amaranta.
in de haak.
pi_154198509
Succes ermee Amaranta hoe lang zijn jullie er zoet mee?

Ean is vandaag voor het eerst aan het spelen bij een klasgenootje ik krijg allemaal positieve reacties via de app O+
  donderdag 9 juli 2015 @ 19:32:59 #271
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_154203898
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 15:02 schreef ferrari_rood het volgende:
Succes ermee Amaranta hoe lang zijn jullie er zoet mee?

Ean is vandaag voor het eerst aan het spelen bij een klasgenootje ik krijg allemaal positieve reacties via de app O+
Zolang als het verbouwen duurt. Minimaal een schooljaar denk ik.
  donderdag 9 juli 2015 @ 22:00:17 #272
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_154207614
Zo het schooljaar zit er al weer op.. en dat na ongeveer ehh anderhalve maand / 2 maanden :P
En wat is dat meegevallen zeg! We zijn een pittige dame gewend die niet tegen verandering kan... en ik heb Larissa nog nooit zo blij gezien :) Ze gaat echt met veel plezier naar school. Wat een opluchting :D
En haar klas is dol op haar O+ en zij is dol op haar klas.
Dus ja.. een lekker positief bericht van mij :)
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  donderdag 9 juli 2015 @ 22:05:00 #273
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_154207765
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 15:02 schreef ferrari_rood het volgende:
Succes ermee Amaranta hoe lang zijn jullie er zoet mee?

Ean is vandaag voor het eerst aan het spelen bij een klasgenootje ik krijg allemaal positieve reacties via de app O+
Wat fijn dat het spelen bij een ander kindje zo goed gaat! Larissa is er nog niet aan toe, ze wil iedereen bij ons thuis uit nodigen, maar wel "1 tegelijk, want anders is het teveel" :')
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_154210128
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 22:00 schreef The_Tankgirl het volgende:
Zo het schooljaar zit er al weer op.. en dat na ongeveer ehh anderhalve maand / 2 maanden :P
En wat is dat meegevallen zeg! We zijn een pittige dame gewend die niet tegen verandering kan... en ik heb Larissa nog nooit zo blij gezien :) Ze gaat echt met veel plezier naar school. Wat een opluchting :D
En haar klas is dol op haar O+ en zij is dol op haar klas.
Dus ja.. een lekker positief bericht van mij :)
Wat geweldig!
  vrijdag 10 juli 2015 @ 07:33:51 #275
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_154214518
Leuk dat het zo lekker gaat met Ean en Larissa!

Hier ook laatste schooldag. Gisteren had hij al cadeautjes voor zijn beste vriendjes en de meester meegenomen. Hij had alles zelf uitgezocht, heerlijk dat ik me daar dit jaar niet druk over hoefde te maken. Net heeft hij het cadeautje aan de taxichauffeur gegeven, dus nu zitten alle laatste-schoolweek-zaken erop.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_154218218
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2015 17:36 schreef amaranta het volgende:

[..]

Fijn dat er toch nog iets positiefs is.

???? Ik vroeg mij gewoon af of het op alle basisscholen zo aan toe gaat in de laatste weken. Uit mijn eigen schooltijd kan ik het mij niet herinneren, maar ik ben dan ook niet in Nederland naar school gegaan. Bij ons was alleen de laatste dag iets anders met iets leuks als een film of een boek voorlezen en van opruimen en schoonmaken hebben wij volgens mij niets meegekregen, maar nu hebben ze minimaal al 1 week dit "chaos" en ik vind het ook vreemd dat op vaste sportdagen dan opeens toch niet gesport wordt.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 12:12:04 #277
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_154218774
Ja, dat is normaal. Zelfs op heel gestructureerde scholen zoals die van mijn zoon is het de laatste weken chaotisch met schoolreisjes, kamp, opruimen en dergelijke.
En bij andere scholen is vaak een eindmusical en een eindfeest of een sportdag wat ook voor een afwijking van het normale zorgt.

Dat speelt ook rond de kerstvakantie met kerstdiner en dergelijke. Het hoort erbij. En over het algemeen kunnen kinderen die chaos ook best wel aan, denk ik.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_154219049
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 12:12 schreef livelink het volgende:
Ja, dat is normaal. Zelfs op heel gestructureerde scholen zoals die van mijn zoon is het de laatste weken chaotisch met schoolreisjes, kamp, opruimen en dergelijke.
En bij andere scholen is vaak een eindmusical en een eindfeest of een sportdag wat ook voor een afwijking van het normale zorgt.

Dat speelt ook rond de kerstvakantie met kerstdiner en dergelijke. Het hoort erbij. En over het algemeen kunnen kinderen die chaos ook best wel aan, denk ik.
over het algemeen groeien ze er in mee

Bij ons was het, naar wat ik begrepen heb van de dames, ook chaotisch.
Amber die tot 2x toe in haar nieuwe klas ging kijken. Moest kiezen met wie ze op een kamer wil slapen op kamp...
Geen schoolreisjes maar thema afsluitingen en meester/juffendag.

Vandaag zijnz e vrij en zijn ze de hele dag al aan het lummelen.. Ze willen straks nog naar Drievliet maar er zit totaal geen tempo in :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 13:35:16 #279
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_154220957
Ach, Drievliet loopt niet weg. Lekker laten lummelen. Hier is de vakantie nu ook echt begonnen. Oudste was al een week vrij en jongste is nu ook thuis en vrij. Hij is er helaas niet echt blij mee. Als het aan hem lag was er nooit vakantie.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_154221218
Wij moeten nog een week. Zijn er wel allemaal aan toe zeg.
Vraagt hij net: moet ik morgen afzwemmen?
Nee.
Teleurgesteld: aaaah waarom niet?
:D
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_154221293
Heerlijk weer voor degene die al vakantie hebben! :D

Hier nog een week. D is er echt aan toe, moe en chagrijnig. Gisteren na school viel hij in de kappersschool in slaap terwijl de kapster zijn haar aan het knippen was. :o
  vrijdag 10 juli 2015 @ 13:48:17 #282
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_154221295
Het kan verkeren, Estrys :D
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_154221302
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 13:45 schreef Estrys het volgende:
Wij moeten nog een week. Zijn er wel allemaal aan toe zeg.
Vraagt hij net: moet ik morgen afzwemmen?
Nee.
Teleurgesteld: aaaah waarom niet?
:D
Hij heeft de smaak te pakken! :D
  vrijdag 10 juli 2015 @ 13:50:08 #284
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_154221345
Hoe gaat het nu met D. Appelsap?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_154221597
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 13:50 schreef livelink het volgende:
Hoe gaat het nu met D. Appelsap?
Gaat wel goed! Kneuzingen in nek, rug en schouder daar heeft hij geen last meer van. Hij heeft 1,5 week geleden nieuw gips gekregen en dat mag er volgende week af. Totaal heeft hij dan 3,5 week in het gips gezeten. :)
Twee armen in het gips is wat lastig maar hij doet er inmiddels een hoop mee en heeft weinig hulp nodig. Geen pijn meer in zijn armen dus ik denk dat wanneer volgende week het gips eraf gaat het allemaal wel goed zal zijn.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 14:01:43 #286
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_154221668
Zo, dat is echt een voorspoedig herstel! Gelukkig maar, het was zo'n nare klap. Ik kan me echter best voorstellen dat dat ook nog wel meespeelt als het gaat om de moeheid. Twee armen in het gips lijkt me in ieder geval behoorlijk vermoeiend.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 10 juli 2015 @ 14:02:53 #287
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_154221694
He Livelink,
Ik vind t zo fantastisch goed dat je oudste aangenomen is op de nieuwe school. Een fijnere beloning voor haar harde werk is er bijna niet.
Ik hoop dat ze het echt naar haar zin gaat hebben!

:*
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 10 juli 2015 @ 14:05:48 #288
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_154221754
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 11:48 schreef Zana het volgende:

[..]

???? Ik vroeg mij gewoon af of het op alle basisscholen zo aan toe gaat in de laatste weken. Uit mijn eigen schooltijd kan ik het mij niet herinneren, maar ik ben dan ook niet in Nederland naar school gegaan. Bij ons was alleen de laatste dag iets anders met iets leuks als een film of een boek voorlezen en van opruimen en schoonmaken hebben wij volgens mij niets meegekregen, maar nu hebben ze minimaal al 1 week dit "chaos" en ik vind het ook vreemd dat op vaste sportdagen dan opeens toch niet gesport wordt.
Je posts over de school van je zoon hebben altijd een ietwat negatieve inslag. Zo komen ze op mijn over.
Dus het was fijn om te lezen dat het je dan toch over het algemeen is meegavallen.
pi_154221897
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 14:01 schreef livelink het volgende:
Zo, dat is echt een voorspoedig herstel! Gelukkig maar, het was zo'n nare klap. Ik kan me echter best voorstellen dat dat ook nog wel meespeelt als het gaat om de moeheid. Twee armen in het gips lijkt me in ieder geval behoorlijk vermoeiend.
Dat klopt. Daarnaast lijkt hij door dat gips ook de warmte wat moeilijker kwijt te kunnen wat ook vermoeiend is voor hem.

Oja, gefeliciteerd met je oudste! Zo knap van haar. :Y
pi_154222251
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 11:48 schreef Zana het volgende:

[..]

???? Ik vroeg mij gewoon af of het op alle basisscholen zo aan toe gaat in de laatste weken. Uit mijn eigen schooltijd kan ik het mij niet herinneren, maar ik ben dan ook niet in Nederland naar school gegaan. Bij ons was alleen de laatste dag iets anders met iets leuks als een film of een boek voorlezen en van opruimen en schoonmaken hebben wij volgens mij niets meegekregen, maar nu hebben ze minimaal al 1 week dit "chaos" en ik vind het ook vreemd dat op vaste sportdagen dan opeens toch niet gesport wordt.
Ja, ik vrees dat dat hier 'normaal' is. Ik ben ook geen fan vn deze chaos...geeft toch gewoon les tot t eind. :X

Want wat mij wel verbaasd is dat de inspectie hamert op geen luxe-verlof nemen, wat alle lessen zijn belangrijk, terwijl de laatste weken juist amper les gegeven wordt. Die tegenstelling is in mijn ogen apart...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Professioneel gifmenger.
pi_154222423
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 14:29 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ja, ik vrees dat dat hier 'normaal' is. Ik ben ook geen fan vn deze chaos...geeft toch gewoon les tot t eind. :X

Want wat mij wel verbaasd is dat de inspectie hamert op geen luxe-verlof nemen, wat alle lessen zijn belangrijk, terwijl de laatste weken juist amper les gegeven wordt. Die tegenstelling is in mijn ogen apart...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik begrijp jouw verbazing enerzijds wel. Aan de andere kant vertelde de leerkracht van mijn zoon het heerlijk te vinden om juist eens wat andere dingen met de kinderen te doen. En mijn zoon vindt de laatste weken van het jaar juist heerlijk. Hij geniet er echt van om op school een middagje film te kijken en spelletjes te doen, om watergevecht te houden, om de musical te zien en al dat soort dingen. :)
  vrijdag 10 juli 2015 @ 14:38:25 #292
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_154222459
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 14:02 schreef Ynske het volgende:
He Livelink,
Ik vind t zo fantastisch goed dat je oudste aangenomen is op de nieuwe school. Een fijnere beloning voor haar harde werk is er bijna niet.
Ik hoop dat ze het echt naar haar zin gaat hebben!

:*
Dank je wel :* . Ik ga er vanuit dat dat wel goed gaat komen. Ze heeft afgelopen week al afgesproken met een paar meisjes met wie ze in de klas gaat komen. Haar nieuwe school heeft het advies van haar oude school trouwens niet meer afgewacht en op basis van haar rapportcijfers besloten dat ze naar TL kon.

Haar oude school heeft deze week nog wel naar ons gebeld om te melden dat ook zij haar hadden bevorderd naar TL. Ze wisten wel dat ze zou vertrekken, maar wilden ons toch nog hun formele advies laten weten. Vind ik netjes van hen en dat geeft ook een extra goed gevoel dat het een goede stap is. Ze moet alleen een jaar Frans in zien te halen. Dat heeft zij nog niet gehad en op TL hebben ze dat wel. Dat zal nog wel een hele kluif worden. In de vakantie maar eens voorzichtig aan beginnen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 15:19:06 #293
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_154223422
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 14:29 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ja, ik vrees dat dat hier 'normaal' is. Ik ben ook geen fan vn deze chaos...geeft toch gewoon les tot t eind. :X

Want wat mij wel verbaasd is dat de inspectie hamert op geen luxe-verlof nemen, wat alle lessen zijn belangrijk, terwijl de laatste weken juist amper les gegeven wordt. Die tegenstelling is in mijn ogen apart...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb in het verleden op de allerlaatste schooldag weleens een topotoets ingeroosterd.
Dat is zeker ook niet goed?

Ik ga zoveel mogelijk door met alle lessen, maar soms is een methode niet toereikend.
Taal bijvoorbeeld hebben we uit. En de rekenmethode halen we nét niet.
Dus het is altijd wat.
Het ene schooljaar is wat langer dan het andere, dat speelt ook mee.
Wij hebben dit jaar als laatste vakantie, en gaan dus langer door en als wij straks weer als eerste aan de beurt zijn, dan is ons schooljaar weer korter.
het is altijd wel passen en meten om het rond te krijgen.
Maar in zo'n lang jaar zoals nu, kan het gebeuren dat je de methodes uit hebt.

Het is wel belangrijk om als school het signaal af te geven dat ook de laatste schooldag belangrijk is. En school is nou eenmaal verplicht, en zo ook de laatste schooldag dus.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 15:25:45 #294
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_154223563
Als je op de laatste schooldag nog een toets geeft, moet je hem als leerkracht natuurlijk ook dezelfde dag nagekeken hebben?

Leuk trouwens, dat ICT-schap. Maar wel pittig, lijkt me. Ik zit zelf in de ICT en ik vind dat het soms best veel van je vergt. Je moet wel voortdurend bijblijven wat betreft de nieuwe ontwikkelingen. En vooral in het onderwijs gaat het volgens mij de laatste jaren heel hard als het gaat om nieuwe ontwikkelingen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 15:34:25 #295
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_154223731
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 15:25 schreef livelink het volgende:
Als je op de laatste schooldag nog een toets geeft, moet je hem als leerkracht natuurlijk ook dezelfde dag nagekeken hebben?

Leuk trouwens, dat ICT-schap. Maar wel pittig, lijkt me. Ik zit zelf in de ICT en ik vind dat het soms best veel van je vergt. Je moet wel voortdurend bijblijven wat betreft de nieuwe ontwikkelingen. En vooral in het onderwijs gaat het volgens mij de laatste jaren heel hard als het gaat om nieuwe ontwikkelingen.
UIteraard.
Ik weet het nog precies, het was een topotoets we deden alle provincies, en we haalden het anders net niet om ook de laatste te toetsen.
De toets was uiteraard diezelfde ochtend nog nagekeken. Daar stonden de kinderen natuurlijk ook op.

Pff ik kreeg gisteren al een mailtje van onze interactieve methodes, en ik snapte er al de ballen van :') dus dat wordt lekker terug naar old skool schoolborden ;)
pi_154223734
Ik vind het juist belangrijk dat er naast leren ruimte is voor leuke activiteiten. Ik snap ook niet echt dat je een laatste schoolweek over slaat, juist lekker sociaal bezig zijn en herinneringen maken is dat.
pi_154223756
Tyler zit ook in het gips. Net op de 1e dag van de zomervakantie gebeurd. De kinderen zijn de eerste drie weken bij hun vader, dus ik was er niet bij. Net onder de elleboog gebroken. Vorige week zaterdag is het gebeurd. Hij heeft er gelukkig geen pijn meer aan. Controle was goed en gelukkig hoeft hij er niet aan geopereerd te worden! 3 augustus ga ik met hem op controle. Als de foto goed is, mag het gips er dan af.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 15:35:56 #298
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_154223764
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 15:35 schreef _Ingrid_ het volgende:
Tyler zit ook in het gips. Net op de 1e dag van de zomervakantie gebeurd. De kinderen zijn de eerste drie weken bij hun vader, dus ik was er niet bij. Net onder de elleboog gebroken. Vorige week zaterdag is het gebeurd. Hij heeft er gelukkig geen pijn meer aan. Controle was goed en gelukkig hoeft hij er niet aan geopereerd te worden! 3 augustus ga ik met hem op controle. Als de foto goed is, mag het gips er dan af.
Jee, das ook balen zeg.
pi_154223786
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 15:35 schreef amaranta het volgende:

[..]

Jee, das ook balen zeg.
Behoorlijk ja! Hij was aan het schommelen en op het hoogste punt is hij eraf gesprongen en dus op zijn arm beland.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 15:37:36 #300
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_154223800
Arme Tyler. Wat een nare plek om iets te breken, lijkt me. Gelukkig dat hij in ieder geval niet geopereerd hoeft te worden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 15:57:53 #301
35189 Troel
scherp en bot
pi_154224272
Oef, Tyler, dat is niet handig!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')