heb je dat zelf al aangekaart bij de zwemleraar?? ik herken het letterlijk ziek worden ook wel van mezelf, ik kan mezelf gelukkig voorhouden dat het allemaal niet zo erg is als het lijkt, maar dat is bij zo'n kleintje wat moeilijker.quote:Op zondag 28 juni 2015 20:36 schreef Estrys het volgende:
En dan zegt de zwemleraar dat we eens moeten kijken hoe we het minder spannend kunnen maken. Maar op flexibiliteit door bv afzwemmen tijdens zwemles heb ik ze nog niet kunnen betrappen.
Nou, lekker zo'n omgeving en zo'n zwembad... Nee, en dan moeten vooral de ouders het ontgelden.quote:Op zondag 28 juni 2015 20:36 schreef Estrys het volgende:
Ik herken het van mijzelf. Heel erg. Hoofdpijn, overgegeven en het liefst dat soort dingen compleet vermijden.
Vorige keer was hij dus ziek met koorts en al dus we wisten ook niet of dat het spanning was of niet. Hij heeft nog nooit iets moeten doen waar hij druk bij voelt. Dit is het eerste waar hij een diploma bij kan halen. Ik weet ook niet goed hoe ik hem kan helpen.
En de hele omgeving vraagt ook 100 X wanneer hij af moet zwemmen. En in het zwembad maken ze er een hele heisa van met speeches van tevoren over je beste doen en spannend en weet ik het. En dan zegt de zwemleraar dat we eens moeten kijken hoe we het minder spannend kunnen maken. Maar op flexibiliteit door bv afzwemmen tijdens zwemles heb ik ze nog niet kunnen betrappen.
Die heisa valt hier redelijk mee, ze beginnen met te zeggen dat zij (de juffen) al wel weten dat ze het kunnen, maar dat we daar zijn zodat de papa's en mama's enz. ook kunnen zien wat ze geleerd hebben. Het blijft spannend, maar dat benoemen ze niet extra, gelukkig. En ik heb ze hier ook wel eens kindjes zien laten afzwemmen tijdens een les om wat voor reden dan ook...quote:Op zondag 28 juni 2015 20:36 schreef Estrys het volgende:
En de hele omgeving vraagt ook 100 X wanneer hij af moet zwemmen. En in het zwembad maken ze er een hele heisa van met speeches van tevoren over je beste doen en spannend en weet ik het. En dan zegt de zwemleraar dat we eens moeten kijken hoe we het minder spannend kunnen maken. Maar op flexibiliteit door bv afzwemmen tijdens zwemles heb ik ze nog niet kunnen betrappen.
Nee ik denk niet alleen bij zwemmen. Maar dat is nog nooit zo duidelijk naar voren gekomen.quote:Op zondag 28 juni 2015 21:05 schreef Gaoxing het volgende:
Heeft hij alleen last van faalangst bij het zwemmen?
Ja dat had ik eigenlijk al gelezen die vraag stond nog in m'n scherm, maar ik was in slaap gevallen. Komt er opeen een kind langs: "he mam, ben je je bewust dat we nog op je wachten voor we gaan slapen?" Ik bleek al een half uur te slapen 😟quote:Op zondag 28 juni 2015 21:10 schreef Estrys het volgende:
[..]
Nee ik denk niet alleen bij zwemmen. Maar dat is nog nooit zo duidelijk naar voren gekomen.
Waar moet hij haar dan precies voor bedanken als hij haar zo stom vindt? Als hij niet wil zou ik het niet doen en zeker niet enkel en alleen omdat andere moeders het wel doen.quote:Op zondag 28 juni 2015 22:51 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Estrys wat jammer dat het zo stressvol is voor hem. Heeft hij dat op school niet bijv met cito's? Ik zou ook haast zeggen als t nu niet lukt, jammer van t papiertje maar zwemmen kan hij en daar gaat het om.
Juffen en meester bedankjes. Doen jullie daaraan? Lars wil het niet, hij vindt zn juf stom(invaljuf, zijn leuke juf is sinds maart met verlof) maar als straks iedereen wat geeft en hij niet is ook weer zo wat.
Hij telt echt de dagen af dat hij van haar af is
Oh ik zou het echt van hem laten afhangen. Ik vind het een extraatje, niet iets wat standaard verwacht moet worden. En daar je weg in vinden is denk ik best wel waardevol. Ik zie bij heel veel vriendinnen -vooral de Britse- dat ze totaal gevangen zitten in 'wat hoort' en 'wat de rest doet', en daardoor maar dingen blijven doen die ze helemaal niet willen. Daar wordt een mens uiteindelijk niet gelukkig van.quote:Op zondag 28 juni 2015 22:51 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Juffen en meester bedankjes. Doen jullie daaraan? Lars wil het niet, hij vindt zn juf stom(invaljuf, zijn leuke juf is sinds maart met verlof) maar als straks iedereen wat geeft en hij niet is ook weer zo wat.
Hij telt echt de dagen af dat hij van haar af is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |