ik denk dat wat mensen leuk vinden toch wel verschilt. ik ben wel eens met schoolreisjes mee geweest maar vond dat enorm stressvol. Laat mij dan maar een avondje soppen hoor, dat doe ik echt liever (en is vaak heel gezellig met z'n allen). Of af en toe luizencontroles doen, ook geen punt.quote:Op maandag 22 juni 2015 10:11 schreef kaatjejannie het volgende:
Maar tussen:" er wordt verwacht" en "verplicht " zit wat mij betreft wel een verschil. En idd veel ouders die wel t leuke willen doen, een hele dag mee op schoolreis, helpen bij feestjes etc. Maar die dan niet 1,5 uur willen komen versieren of poetsen.
Mijn zoontje is nog veel jonger, maar ik benadruk wel vaak dat niet alles in één keer goed kan gaan, dat hij dingen gewoon moet gaan ofenen of uitproberen. Ik zeg ook gewoon als ik iets niet leuk vind of hem iets niet gelukt is, nu ja niet echt altijd, maar wel vaak en dan meestal met een suggestie om het beter/ anders te doen.quote:Op maandag 22 juni 2015 10:42 schreef Cathmar het volgende:
Even aan andere vraag.
Mijn 8 jarige meisje legt de lat altijd erg hoog voor zichzelf en denk over alles diep na. Ze is ook niet een meisje met heel veel vriendinnetjes (dat is geen probleem verder) en kiest niet het gebaande pad (o herkenning).
Vooral dat perfectionisme, dat altijd jezelf zo ontzettend pushen. Daar bereik je wel iets mee, maar het is ook een grote valkuil weet ik (en haar vader ook) uit ervaring. Ik vroeg me af: wat kan ik nou doen om het wat makkelijker voor haar te maken?
Volgende week heb ik 10 minuten gesprek en ik wilde het er dan met ze over hebben.quote:Op maandag 22 juni 2015 11:21 schreef Grijs het volgende:
Cathmar, heb je er met de leerkracht over gesproken?
Goede vraag DF. Als we van de week een goede vibe hebben voor een praatje ga ik het er met haar over hebben.quote:Op maandag 22 juni 2015 10:59 schreef Deepfreeze het volgende:
Cathmar, waar komt dat perfectionisme vandaan. Is het echt het willen behalen van het beste, of het bang zijn om te falen?
Het kan geen kwaad, mits je jezelf daarmee niet in de weg zit.. Is ze zich er zelf bewust van, dat je het er over kunt hebben wanneer je nou eens niet zo perfect hoeft te zijn?
Ik weet nog niet precies wat er gedaan moet worden, maar had verwacht dat het schoolplein wel door een huismeester of zo onderhouden wordt, ook de schooltuin is misschien iets voor de les. Speelgoed schoonmaken ok, maar het gebouw zelfs schoon maken? Wij zullen zien.quote:Op maandag 22 juni 2015 11:12 schreef trui het volgende:
mooie foto, Tico!
[..]
ik denk dat wat mensen leuk vinden toch wel verschilt. ik ben wel eens met schoolreisjes mee geweest maar vond dat enorm stressvol. Laat mij dan maar een avondje soppen hoor, dat doe ik echt liever (en is vaak heel gezellig met z'n allen). Of af en toe luizencontroles doen, ook geen punt.
Pinterest is een onuitputtelijke inpiratiebron.quote:Op maandag 22 juni 2015 11:35 schreef bodpa09 het volgende:
We willen graag een afscheidcadeautje knutselen voor de 2 juffen van groep 2, maar het is maar een groepje van 6 kleuters dat afscheid neemt. Dus bloemen, slingers, recepten boeken etc worden een beetje karig. Iemand een leuk/nuttig knutselidee?
lijkt me ook niet zo bruikbaar voor de juf, volgend jaar heeft ze weer andere kinderen in de klas, wat moet ze dan met deze klok? leuk als aandenken misschien, maar ze kan moeilijk haar huis volhangen met foto's van alle kinderen die ze in de klas heeft gehad.quote:Op maandag 22 juni 2015 11:38 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Pinterest is een onuitputtelijke inpiratiebron.
Misschien zoiets? Van ieder kindje twee foto's?
Edit: niet echt knutsel he...
[ afbeelding ]
ze kunnen natuurlijk wel meerdere bloemen per kind knutselen (op lange rietjes plakken en in een vaas zetten), of meerdere vlaggetjes per kind verven (voor aan een slinger) (knippen uit ongebleekt katoen, niet duur op de lapjesmarkt). Die dan combineren met een aantal neutrale vlaggetjes van leuke stofjes ofzo aan een lint naaien, en je hebt een feestelijke slinger die wel een tijdje meegaat.quote:Op maandag 22 juni 2015 11:35 schreef bodpa09 het volgende:
Mooie foto Tico!
Ik vind het erg belangrijk om te helpen op school, en merk ook dat M. het supertof vindt. Helemaal stoer om speelgoed van school thuis te hebben, de mannen soppen gezellig mee.
Dit jaar ben ik ook gecharterd als afscheid van groep 2 ouder, en dat brengt me bij de volgende vraag.
We willen graag een afscheidcadeautje knutselen voor de 2 juffen van groep 2, maar het is maar een groepje van 6 kleuters dat afscheid neemt. Dus bloemen, slingers, recepten boeken etc worden een beetje karig. Iemand een leuk/nuttig knutselidee?
Daar heb je gelijk in. Ik ben benieuwd naar andere ideeen. Sla ik ze meteen op.quote:Op maandag 22 juni 2015 11:41 schreef trui het volgende:
[..]
lijkt me ook niet zo bruikbaar voor de juf, volgend jaar heeft ze weer andere kinderen in de klas, wat moet ze dan met deze klok? leuk als aandenken misschien, maar ze kan moeilijk haar huis volhangen met foto's van alle kinderen die ze in de klas heeft gehad.
S gaat na twee jaar deze (geweldige) juf volgend jaar naar groep 3, dus dan willen we wel met de groep 2 kindjes iets doen als afscheid. Alleen wat?quote:Op maandag 22 juni 2015 11:45 schreef trui het volgende:
verder doen wij bij 't afscheid meestal gewoon iets individueels trouwens, dus gewoon aan iedereen zelf overlaten of ze iets maken/kopen voor de juf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |