abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 juni 2015 @ 14:44:00 #100
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153804544
Volgens mij is dat voor mijn tijd.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 24 juni 2015 @ 14:44:27 #101
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_153804555
Ik vind het zo hard gaan bij iedereen hier.. :D
Ik zie bijvoorbeeld troel ook nog zitten met 1 en zwanger van 2 :D was bij julianapark meet.
Er zijn er nog maar weinig over van toen :o
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  Licht Ontvlambaar woensdag 24 juni 2015 @ 14:45:25 #102
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_153804574
Klopt... Ik vraag me wel eens af hoe het met Dutchie en Snoopy is bijvoorbeeld :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 24 juni 2015 @ 14:47:27 #103
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153804627
Ik ben er nog!
pi_153804755
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:45 schreef Sjeen het volgende:
Klopt... Ik vraag me wel eens af hoe het met Dutchie en Snoopy is bijvoorbeeld :)
ik zal het ze vragen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 24 juni 2015 @ 14:56:24 #105
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_153804884
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 18:21 schreef LadyS het volgende:

[..]

Haha,
Ja hoop het ook :p

Oh ja! Ik weet het weer! We moeten eigenlijk een reüniemeer houden :D

Voor de volledigheid nog een foto van A. van een paar weken terug:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
leuk! O+ ik herken haar ook bijna niet meer, maar volgens mij lijkt ze wel veel op d'r vader, klopt dat?
in de haak.
  woensdag 24 juni 2015 @ 15:19:58 #106
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_153805506
Gaat prima hoor Sjeen. ;)
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_153816485
Pff vanmiddag de schrik van mijn leven gehad. D is vanmiddag een paar meter de lucht in gelanceerd vanaf een luchtkussen en hierbij heel naar ten val gekomen. Op zijn hoofd en nek, waarbij zijn nek en rug dibbelgeklapt zijn.
Ik (en anderen) zag hem vallen en dacht; shit, die breekt zijn nek ofzo. 112 gebeld en met de ambulance vervoerd naar het ziekenhuis op verdenking van nek- en rugletsel. Gelukkig valt de schade mee. Flinke kneuzingen in rug, nek en schouder en toch ook best wat hoofdpijn. En verder beide polsen gebroken. Het arme kind heeft behoorlijk wat pijn. ;(

pi_153816557
Ach jasses zeg appelsap. Wat ontzettend eng zeg.
*poef* nu is het weg
  woensdag 24 juni 2015 @ 22:38:18 #109
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_153816759
Ach jee, wat zullen jullie geschrokken zijn zeg. Kun je de pijn een beetje onder controle houden? Het ziet er echt heel zielig uit. Ik schrik er zelfs van bij het lezen en van de foto.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_153817264
Oef dat is schrikken zeg!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 24 juni 2015 @ 23:11:52 #111
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153817995
Oh wat erg zeg. !
  Moderator woensdag 24 juni 2015 @ 23:28:24 #112
5428 crew  miss_sly
pi_153818710
Pfff klinkt echt heel naar. Vreselijk ook om gezien te hebben. Arme kerel, de pijn en de schrik.

Hoe kun je gelanceerd worden van een luchtkussen? Ik dacht dat dat redelijk beveiligd was?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_153818815
Och wat zielig.... Beterschap!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 24 juni 2015 @ 23:39:18 #114
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_153819200
;( Wat zielig!
pi_153819432
Oh wat naar appelsap :'(

Hopelijk kan de pijn wat onderdrukt worden.
Heel veel beterschap.
pi_153823212
oh wat ontzettend naar ;(
hopelijk knapt hij snel op en kunnen ze wat met pijnstillers
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_153823237
:o :o
Wat zielig!
En idd hoe kan dat gebeuren?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 25 juni 2015 @ 07:19:41 #118
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_153823296
Ooooh wat zielig :{
  donderdag 25 juni 2015 @ 07:32:20 #119
386633 Adnap
I love Life !
pi_153823352
Beterschap !! Ontzettend sneu. Blijven enge dingen die luchtkussens

(en ja als er iemand in jou buurt heel hard springt kun jij prima gelanceerd worden.)
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  donderdag 25 juni 2015 @ 08:01:55 #120
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_153823496
Oh wat een schrik Appelsap! Hoe is hij de nacht doorgekomen?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  donderdag 25 juni 2015 @ 08:06:42 #121
56471 pinquit
oh my lama!
pi_153823518
Oh God appelsap ;( wat een hell, wat zal je opgelucht zijn dat hij leeft, oh wat lijkt me dat gruwelijk :{ bererschap voor je knul :*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_153823653
D. zat op de rand waar net wat minder lucht zat. drie vriendjes kwamen net op dat moment op hun billen terecht op dat luchtkussen. Toen vloog hij dus de lucht in.
Ik weet niet of jullie het tv-programma bommetje kennen? Maar daar leek het dus op.
Hij heeft ondanks het gips nog best wat pijn aan zijn polsen. Rug en nek zijn ook pijnlijk natuurlijk. Vannacht wel goed geslapen. Hij was ook erg moe. Met paracetamol is de pijn wel te doen zegt hij zelf. We kunnen er inmiddels ook om lachen, want het is natuurlijk best grappig als je moeder ineens weer je billen moet afvegen. ;)
pi_153823953
Appelsap, wat een nare smak moet dat geweest zijn..
Succes met billen vegen :*
pi_153824784
Jemig wat een rottige val zeg :'(
Lijkt me doodeng om te zien gebeuren.
Ondanks dat het 'meevalt' met alleen kneuzingen, kan ik helaas uit ervaring vertellen dat een gekneusde nek enorm zeer kan doen en heel stijf kan worden.
En we kunnen elkaar een handje geven, want ook ik heb wel eens beide polsen tegelijk gebroken.

Maar wat heftig om dit nu allemaal tegelijk te hebben.
Gelukkig kunnen jullie er ook wel weer een beetje om lachen. Maar pffff
pi_153825000
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:45 schreef Sjeen het volgende:
Alles goed hier hoor :)

Appelsap, wat erg! En wat zielig :{
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 25 juni 2015 @ 10:03:39 #126
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153825057
Oef dat is schrikken :o
Heel veel beterschap.

Ik hoop dat hij het hierbij laat, en niet mijn oudste achterna gaat....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 5% gewijzigd door Leandra op 25-06-2015 10:37:49 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 25 juni 2015 @ 10:04:46 #127
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_153825082
Oh Appelsap wat heftig zeg, en wat sneu voor D dat hij beide polsen gebroken heeft. Maar goddank geen gebroken rug of nek. Ik hoop dat de klachten snel verminderen, sterkte ermee! (Ik vind 't er bij dat programma 'Bommetje' ook niet altijd even veilig uitzien trouwens).
in de haak.
pi_153826239
Appelsap, wat schrikken zeg. Gelukkig dat zijn nek en rug niet gebroken zijn, maar 2 polsen is ook verre van ideaal natuurlijk.
Tjonge, beterschap daar! :*
Fake it till you make it...
  donderdag 25 juni 2015 @ 12:25:55 #129
11682 Moonah
Jolie femme
pi_153827912
Boooh, Appelsap! wat heftig... :o Ik heb me nooit gerealiseerd dat zo'n springkussen gevaarlijk kan zijn. :@
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  † In Memoriam † donderdag 25 juni 2015 @ 12:27:59 #130
43556 miss_dynastie
pi_153827958
Jee, wat eng :o sterkte appelsap, hopelijk gaat het herstel volgens het boekje :*
pi_153828353
Boh appelsap wat een schrik zeg.
pi_153830380
Jeej Appelsap, wat een schrik zeg!
Sterkte voor jullie!
  donderdag 25 juni 2015 @ 15:44:33 #133
35189 Troel
scherp en bot
pi_153832318
He bah :o
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Licht Ontvlambaar donderdag 25 juni 2015 @ 17:23:19 #134
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_153834416
Appelsap :o ik hoop dat de pijn (en de schrik) alweer wat minder is!

quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 15:19 schreef dutchie het volgende:
Gaat prima hoor Sjeen. ;)
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 10:00 schreef snoopy het volgende:

[..]

Alles goed hier hoor :)

Appelsap, wat erg! En wat zielig :{
fijn om te horen O+
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 25 juni 2015 @ 20:19:45 #135
35189 Troel
scherp en bot
pi_153839005
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:44 schreef Moppert het volgende:
Ik vind het zo hard gaan bij iedereen hier.. :D
Ik zie bijvoorbeeld troel ook nog zitten met 1 en zwanger van 2 :D was bij julianapark meet.
Er zijn er nog maar weinig over van toen :o
Ja, toen met dat anorexia uiterlijk, daar denk ik nog wel eens aan terug :')
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_153855322
Appelsap wat een schrik zeg! Heel veel beterschap! :*
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 26 juni 2015 @ 13:42:12 #137
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_153855601
Jeetje, arme D :{ Hopelijk zakt de pijn snel af. Beterschap voor hem!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_153861331
Ik kom even trots doen hoor. Yaro leest nu echt. Begin van het schooljaar wist hij alle letters en herkende hij wel woorden, maar nu kan hij dus echt een boekje voorlezen.
Hij heeft zo veel plezier in het lezen, ik kan daar echt van genieten.

vrijdag 26 juni 2015 @ 22:31:18 #139
386633 Adnap
I love Life !
pi_153869317
Pff appelsap, was sneu.

Hier ontweek oudste een trefbal in april met een patellaluxatie tot gevolg, knieschijf uit de kom, we dachten na 8 weken brace klaar te zijn maar de ortopeed plakt er nog een jaartje brace aan vast en een operatie als toetje ... ik ben wel een opgewekter uit t ziekenhuis gelopen om over oudste maar niet te spreken

Maandag jieuwe brace aanmeten, in amsterdam want spoed betekende hier dat hij over 7 weken 'al' mocht komen
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  vrijdag 26 juni 2015 @ 22:38:39 #140
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153869537
Ik heb zelf vorige zomer voor de tweede keer zo'n luxatie gehad en ben ook nog steeds herstellende.
Ik persoonlijk zou een second opinion vragen. Opereren bij een eerste keer??
Hier vonden ze dat voor een tweede keer zelfs een te heftig middel.
Of er moet iets structureel in de aanleg mis zijn maar anders gaan ze de banden vast zetten bij zo'n operatie om herhaling te voorkomen. Maar dat is echt een middel voor als het vaker gebeurd en de banden het structureel niet binnen boord kunnen houden. Het herstel daarvan is nog malser en het helpt vaak niet eens afdoende en zorgt voor allerlei andere klachten.
Hoe zeer ik ook baal dat ik na een jaar nog niet de oude ben en alles weer kan wil ik een operatie koste wat het kost voorkomen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153905901
Heeft er iemand tips wat betreft faalangst bij afzwemmen?
Onze oudste van zes heeft er veel last van. In maart 'gezakt' voor zijn A omdat hij letterlijk ziek was geworden waarschijnlijk van de spanning. Vandaag moest hij proefzwemmen voor B. In eerste instantie ging ik niet zeggen dat hij moest maar helaas vrijdag bij de HAP wel moeten zeggen omdat hij eigenlijk niet mocht zwemmen met zijn geplakte wond. Het is hem wel gelukt en hij mag afzwemmen voor B maar heel overtuigend was hij niet. Volgende week moet hij eerst in de herkansing voor A afzwemmen. De zwemleraar gaat mij nog bellen om even te bespreken hoe hem voor te bereiden. Maar ik heb werkelijk geen idee hoe we dit het beste aan kunnen pakken.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_153906251
Ik vind het wel een beetje raar om te zeggen dat hij voor B mag terwijl hij dan A nog in de herkansing moet... Maar goed, is het bij jullie zo dat het proefzwemmen het afzwemmen is en het afzwemmen meer een formaliteit? Of is het afzwemmen ook echt het afzwemmen?

Ik zei tegen de jongste: juf heeft gezegd dat je mag afzwemmen, dat betekent dat je het wel kan!
En we gaan het gewoon proberen en dan zien we wel hoe het gaat. Gelukkig beide keren goed gegaan, maar ze was best wel zenuwachtig.
En bij onze zwemschool kunnen ze dus tijdens het afzwemmen nog wel zakken. Als ze bv niet door het gaat gaan, het gebeurd niet vaak, als het niet gelijk lukt dan laten ze ze nog een keer proberen en als het dan nog niet wil dan pikken ze diegene er nog een keer tussenuit op het moment dat de aandacht van het publiek dan ergens anders is ;). En zo lukt het vaak toch wel.
Maar lastig hoor, ik weet het anders ook niet.
Heeft hij zelf nog ideeën wat zou kunnen helpen?
pi_153906435
Proefzwemmen is geen afzwemmen. Hij moet het bij het afzwemmen nog wel laten zien zeg maar. Bij A de vorige keer was hij ziek maar heeft wel een half uur alles meegedaan. Huilend door het gat en zo. Maar hij zwom met opgetrokken schouders en ze vonden het niet goed. 'Hij kan het wel want vorige week ging het perfect' krijg je dan te horen. Maar we hebben hem er dus uit gehaald en hij mocht wel door met de B cursus en dan nu met de volgende lichting A nog eens doen. Omdat er zwemtechnisch niks mis is. Hij zwemt beter dan de meeste in zijn groepje met A.

Maar hij maakt zichzelf dus letterlijk ziek: hoofdpijn, overgeven de hele mikmak.
Hij zei net ook dat hij nu ook bijna moest spugen.
pi_153908161
Mag hij niet afzwemmen tijdens de les?
Of voor een certificaat, en dan toch een diploma krijgen als hij wel alle onderdelen goed doet?
Misschien haalt dat wat druk eraf. Ik weet niet of hij meer last heeft van alle prikkels (extra aanwezigen) of van het idee dat hij niet mag falen.
pi_153908235
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 17:42 schreef Estrys het volgende:
Proefzwemmen is geen afzwemmen. Hij moet het bij het afzwemmen nog wel laten zien zeg maar. Bij A de vorige keer was hij ziek maar heeft wel een half uur alles meegedaan. Huilend door het gat en zo. Maar hij zwom met opgetrokken schouders en ze vonden het niet goed. 'Hij kan het wel want vorige week ging het perfect' krijg je dan te horen. Maar we hebben hem er dus uit gehaald en hij mocht wel door met de B cursus en dan nu met de volgende lichting A nog eens doen. Omdat er zwemtechnisch niks mis is. Hij zwemt beter dan de meeste in zijn groepje met A.

Maar hij maakt zichzelf dus letterlijk ziek: hoofdpijn, overgeven de hele mikmak.
Wat voegt het diploma toe?
Je kunt t bij eventuele zwemfeestjes toch uitleggen?

Sterker nog: niemand vraagt naar het papiertje...
Professioneel gifmenger.
  zondag 28 juni 2015 @ 19:52:58 #146
11682 Moonah
Jolie femme
pi_153908791
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 19:27 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Wat voegt het diploma toe?
Je kunt t bij eventuele zwemfeestjes toch uitleggen?

Sterker nog: niemand vraagt naar het papiertje...
Nou, dat dacht ik dus ook. Waarom moet hij per se afzwemmen?
pi_153909923
Nee het diploma voegt in principe niks toe. En als het niet gaat dan niet, zo simpel is het ook wel. Maar ik denk dat dit niet zijn laatste examen/toets weet ik het gaat zijn in zijn leven. Kan wel zeggen dan vermijden we dat maar dat lijkt me ook geen oplossing.
  zondag 28 juni 2015 @ 20:27:49 #148
11682 Moonah
Jolie femme
pi_153909970
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 20:26 schreef Estrys het volgende:
Nee het diploma voegt in principe niks toe. En als het niet gaat dan niet, zo simpel is het ook wel. Maar ik denk dat dit niet zijn laatste examen/toets weet ik het gaat zijn in zijn leven. Kan wel zeggen dan vermijden we dat maar dat lijkt me ook geen oplossing.
Klopt ook hoor. Maar nu is hij nog zo jong...
Laatst zei Gaoxing het zo mooi: Altijd de nadruk leggen op het proces.
pi_153909975
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 17:42 schreef Estrys het volgende:

Ik vind het nogal wat, een kind waarvan je weet dat het zo gespannen is en daardoor waarschijnlijk zo krampachtig zwemt, waarvan je weet dat hij het ook netter kan, eruit halen... dus niet het diploma geven. Maar wel door laten gaan voor B. Lijkt me voor zo'n knulletje best verwarrend.
Wat beroerd dat hij zo gespannen is... Afzwemmen tijdens de les, als hij het niet weet misschien?
En als hij echt zo gespannen is dan zou ik denk ik op een gegeven moment ook denken van: hij kan het en dat papiertje geloof ik wel...
Heeft hij dat op meer gebieden, dat gespannene of heb je het alleen met zwemmen opgemerkt? (gewoon ff nieuwsgierig, jongste hier roept bij heel veel dat het spannend is en dat ze buikpijn heeft).

Wij hebben de jongste, voor C op een gegeven moment laten stoppen. Ze had het afzwemmen in zicht, maar ze begon zoveel voorwaarden te bedenken die nodig waren om bijvoorbeeld door het gat te zwemmen, dat het daardoor juist niet lukte. De lol ging eraf en toen vonden we het wel prima. Dan maar niet dat papiertje. Ze vond het afzwemmen voor A en B wel erg spannend, ook wel wat naar in haar buik, maar gelukkig niet tot overgeven aan toe (mijn man heeft dat, als die moet solliciteren bijvoorbeeld of iets anders heeft wat hij spannend vind dan is hij hondsberoerd tot kotsen aan toe).
pi_153910295
Ik herken het van mijzelf. Heel erg. Hoofdpijn, overgegeven en het liefst dat soort dingen compleet vermijden.

Vorige keer was hij dus ziek met koorts en al dus we wisten ook niet of dat het spanning was of niet. Hij heeft nog nooit iets moeten doen waar hij druk bij voelt. Dit is het eerste waar hij een diploma bij kan halen. Ik weet ook niet goed hoe ik hem kan helpen.

En de hele omgeving vraagt ook 100 X wanneer hij af moet zwemmen. En in het zwembad maken ze er een hele heisa van met speeches van tevoren over je beste doen en spannend en weet ik het. En dan zegt de zwemleraar dat we eens moeten kijken hoe we het minder spannend kunnen maken. Maar op flexibiliteit door bv afzwemmen tijdens zwemles heb ik ze nog niet kunnen betrappen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 28 juni 2015 @ 20:43:00 #151
147316 crew  DJMO
#trut
pi_153910540
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 20:36 schreef Estrys het volgende:
En dan zegt de zwemleraar dat we eens moeten kijken hoe we het minder spannend kunnen maken. Maar op flexibiliteit door bv afzwemmen tijdens zwemles heb ik ze nog niet kunnen betrappen.
heb je dat zelf al aangekaart bij de zwemleraar?? ik herken het letterlijk ziek worden ook wel van mezelf, ik kan mezelf gelukkig voorhouden dat het allemaal niet zo erg is als het lijkt, maar dat is bij zo'n kleintje wat moeilijker.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 28 juni 2015 @ 20:53:17 #152
35189 Troel
scherp en bot
pi_153910867
Wat ontzettend naar :( Hij mag Jochem zelfs in de les afzwemmen omdat hij op het andere moment bij zijn vader is...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_153910877
quote:
Ik herken het van mijzelf. Heel erg. Hoofdpijn, overgegeven en het liefst dat soort dingen compleet vermijden.

Vorige keer was hij dus ziek met koorts en al dus we wisten ook niet of dat het spanning was of niet. Hij heeft nog nooit iets moeten doen waar hij druk bij voelt. Dit is het eerste waar hij een diploma bij kan halen. Ik weet ook niet goed hoe ik hem kan helpen.

En de hele omgeving vraagt ook 100 X wanneer hij af moet zwemmen. En in het zwembad maken ze er een hele heisa van met speeches van tevoren over je beste doen en spannend en weet ik het. En dan zegt de zwemleraar dat we eens moeten kijken hoe we het minder spannend kunnen maken. Maar op flexibiliteit door bv afzwemmen tijdens zwemles heb ik ze nog niet kunnen betrappen.
Nou, lekker zo'n omgeving en zo'n zwembad... Nee, en dan moeten vooral de ouders het ontgelden.

Kun je anders bij een ander zwembad eens informeren naar privezwemlessen? 1 les, 1 keer afzwemmen,maar tegen de kleine zwemkampioen zeg je '2 lessen'. :+
Privezwemlessen zijn wèl flexibel.
Professioneel gifmenger.
pi_153910887
quote:

Die heisa valt hier redelijk mee, ze beginnen met te zeggen dat zij (de juffen) al wel weten dat ze het kunnen, maar dat we daar zijn zodat de papa's en mama's enz. ook kunnen zien wat ze geleerd hebben. Het blijft spannend, maar dat benoemen ze niet extra, gelukkig. En ik heb ze hier ook wel eens kindjes zien laten afzwemmen tijdens een les om wat voor reden dan ook...
  zondag 28 juni 2015 @ 21:05:00 #155
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_153911298
Heeft hij alleen last van faalangst bij het zwemmen?
pi_153911326
Gelukkig was zijn eigen zwemleraar er en die had al heel snel door dat hij op hem in moest praten. Maar tijdens het afzwemmen vorige keer kreeg ik het: 'er zijn nog meer kindjes die het spannend vinden' argument. En dat ze daarom niet meer tijd voor hem konden nemen.

Hij had vrijdag trouwens ook nog een gat in zijn hoofd gevallen met hechtpleister en geplakte wond. Dus dat droeg ook niet echt bij :(
pi_153911503
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 21:05 schreef Gaoxing het volgende:
Heeft hij alleen last van faalangst bij het zwemmen?
Nee ik denk niet alleen bij zwemmen. Maar dat is nog nooit zo duidelijk naar voren gekomen.
  zondag 28 juni 2015 @ 21:32:53 #158
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_153912219
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 21:10 schreef Estrys het volgende:

[..]

Nee ik denk niet alleen bij zwemmen. Maar dat is nog nooit zo duidelijk naar voren gekomen.
Ja dat had ik eigenlijk al gelezen die vraag stond nog in m'n scherm, maar ik was in slaap gevallen. Komt er opeen een kind langs: "he mam, ben je je bewust dat we nog op je wachten voor we gaan slapen?" Ik bleek al een half uur te slapen 😟

Dat er zoveel spanning op het afzwemmen ligt is natuurlijk raar, maar als de omgeving, incl zwemschool, het doet is er niet zo heel veel wat je kunt doen. Ik zou dan ook geneigd zijn in tot dan maar niet afzwemmen. Dan maar spanningsmomenten gaan zoeken waar je wel wat invloed op hebt, die je wel kunt doseren.

je zou hem ook zelf de keus kunnen laten, dat zou 'empowering' kunnen Werken. En ik vroeg extreem zenuwachtige kinderen bij ballet altijd: "wat is er nou het ergste wat je kan gebeuren?" Dan haal je je zwemdiploma niet... Nou ja, dan ga je gewoon precies hetzelfde weg als dat je binnenkwam.

Bij ballet hadden we ook ieder jaar wel een paar zieke kinderen met koorts, hoogstwaarschijnlijk ven vermoeidheid en spanning. Maar ze groeiden er allemaal overheen.
pi_153912496
Ik zal morgen nog eens overleggen met de zwemschool. Het zal toch niet de eerste keer zijn dat ze hiermee te maken krijgen

Ik moet het zelf ook een beetje meer los gaan laten ;)
  zondag 28 juni 2015 @ 21:52:22 #160
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_153912876
Leuk is anders, Estrys. Hopelijk gaat het bij iedere toets wat beter. Uit jouw verhaal vind ik ook wel dat er vanuit de zwemschool wel heel star wordt opgetreden. Misschien dat nog een keer erover praten wel gaat helpen.

En nog even een ^O^ voor Yaro. Hij leest echt heel goed, hoor. Zulke moeilijke woorden en zo netjes articulerend. Leuk hoor.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_153914709
Estrys wat jammer dat het zo stressvol is voor hem. Heeft hij dat op school niet bijv met cito's? Ik zou ook haast zeggen als t nu niet lukt, jammer van t papiertje maar zwemmen kan hij en daar gaat het om.

Juffen en meester bedankjes. Doen jullie daaraan? Lars wil het niet, hij vindt zn juf stom :@ (invaljuf, zijn leuke juf is sinds maart met verlof) maar als straks iedereen wat geeft en hij niet is ook weer zo wat.
Hij telt echt de dagen af dat hij van haar af is >:)
pi_153919719
selene had dat de eerste keer met afzwemmen voor a ook estrys. was een chaotische toestand met dat ze eerst niet mocht en toen plots een dag voor afzwemmen wel (dus zonder proefzwemmen). arme kind heeft toen heel de nacht gespuugd en wakker geweest en trok het niet meer. 6 weken later mocht ze proefzwemmen en gingen we in de weer met bachbloesem rescue remedy for kids. gecombineerd met "schatje, je hoeft echt alleen maar te laten zien wat je op les ook doet" lukte het wel. ze heeft net zaterdag haar b gehaald :)

selene bleek gewoon niet goed te weten wat er van haar verwacht wordt en daar reageert ze erg gestresst op. toen we het onverwachte weg wisten te nemen na proefzwemmen a was ze heel opgelucht en een stuk zekerder van zichzelf. nog wel vol spanning, maar een wat gezondere spanning, zeg maar. in haar woorden: "ooooh, dat was alles! maar dat kan ik makkelijk!". ze wil nu nog door voor c en snorkelen
pi_153919758
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 22:51 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Estrys wat jammer dat het zo stressvol is voor hem. Heeft hij dat op school niet bijv met cito's? Ik zou ook haast zeggen als t nu niet lukt, jammer van t papiertje maar zwemmen kan hij en daar gaat het om.

Juffen en meester bedankjes. Doen jullie daaraan? Lars wil het niet, hij vindt zn juf stom :@ (invaljuf, zijn leuke juf is sinds maart met verlof) maar als straks iedereen wat geeft en hij niet is ook weer zo wat.
Waar moet hij haar dan precies voor bedanken als hij haar zo stom vindt? Als hij niet wil zou ik het niet doen en zeker niet enkel en alleen omdat andere moeders het wel doen.

Hier wordt iets gezamenlijks gedaan door de klassenouder, das wat mij betreft voldoende. De rest van mijn dank uit ik wel bij de rapportbespreking. Als mijn dames willen mogen ze wat tekenen voor de juf, zo niet dan niet. Hoe zeer ik de juffen ook waardeer, het is uiteindelijk wel gewoon wat ze doen, hun werk. Het zou niet verplicht moeten zijn/voelen om daar cadeautjes enzo voor te gaan geven. Waardering uiten is altijd prima maar als je die waardering niet voelt dan houdt het op lijkt me, toch? :)
:)
pi_153920001
Gewoon geen bedankje hoor, als hij dat niet wilt.
En als je iets heel kleins wilt doen. Zoiets als een bloem van theezakjes, daar maak je ze vaak nog blijer mee dan glazen, kaarsen of chocolade.
pi_153920593
Bij ons is het niet standaard om dat te doen. Ik doe het vaak gewoon omdat ik het leuk vind om iets te maken. Maar hij moet het wel zelf willen, niet alleen omdat 'iedereen' dat doet. Dat gaat zijn doel ook voorbij.
pi_153921210
Karin, wij hebben wel wat geknutseld. De oudste had afgelopen week feest van de juffen, dus heeft het toen gegeven, die krijgen niet vrijdag weer iets ;).
De juf van de jongste krijgt vrijdag de knutsel.

Maar als ze een juf of meester niet leuk vinden, dan zou ik ze niet dwingen iets te maken, ze moeten het wel zelf willen.
pi_153921725
Estrys, ik hoop dat het overleggen helpt..
Een groepsgenootje van Chris was ook zo angstig voor het "toetsmoment".. Die kregen ze bij het proefzwemmen niet eens het bad in. Hij is toen overgestapt naar de zwemles van het revalidatiecentrum, maar daar zat nog wat meer gedagsproblematiek achter. Daar hadden ze kleine groepjes en afzwemmen ging niet zo officieel en massaal..

Ik zal Chris vanmiddag eens vragen of hij nog iets wil maken/geven.. Nog maar 5 dagen school.. 5 hele warme dagen ;)
  maandag 29 juni 2015 @ 11:17:32 #168
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_153922001
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 22:51 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Oh ik zou het echt van hem laten afhangen. Ik vind het een extraatje, niet iets wat standaard verwacht moet worden. En daar je weg in vinden is denk ik best wel waardevol. Ik zie bij heel veel vriendinnen -vooral de Britse- dat ze totaal gevangen zitten in 'wat hoort' en 'wat de rest doet', en daardoor maar dingen blijven doen die ze helemaal niet willen. Daar wordt een mens uiteindelijk niet gelukkig van.
pi_153922049
Hier knutselen we wel wat voor de juffendag maar wel omdat Yaro dat zelf wil. Zo niet zou ik het ook niet doen.

Juffendag word woensdag waterpret dag i.v.m. de warmte :D

Lastig estrys dat zwemmen. Hopelijk kan je overleggen en lukt het hem gewoon.

Bedankt livelink voor het compliment. Ik blijft het bijzonder vinden dat ze dat ineens kunnen. En ook de moeilijke worden inderdaad. Zo las hij vanmorgen tandartsenpraktijk :o
  maandag 29 juni 2015 @ 12:00:23 #170
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_153922754
ik maak zelf wat om de juf te bedanken, m'n dochter maakt misschien ook nog wel een tekening o.i.d. voor erbij. Maar ik bedoel dus: je kunt haar ook alleen zelf bedanken, zonder je zoon ertoe te verplichten dat ook te doen.
in de haak.
  Moderator maandag 29 juni 2015 @ 12:49:08 #171
5428 crew  miss_sly
pi_153923622
Ik bedank juf zelf gewoon met woorden. S mag iets doen, hoeft niet.
In dit geval doen we met alle groep 2 kindjes nog wat, omdat ze definitief afscheid nemen, maar dat ga ik niet ieder jaar doen. Ik vind dit na 2 jaar net even anders :)
  maandag 29 juni 2015 @ 18:23:58 #172
11682 Moonah
Jolie femme
pi_153931698
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 11:21 schreef As1981 het volgende:
Zo las hij vanmorgen tandartsenpraktijk :o
:D :D Dat is wel heel knap ja! :o
pi_153951250
Nou, Het A-diploma strijdplan is gemaakt. ;) Hij zal hoe dan ook zijn A diploma halen voor de zomer. Niet dat dat een doel is op zich hoor maar ze vinden bij de zwemschool ook dat ze op zijn minst zijn inzet en moeite moeten belonen met een diploma. Want aan zijn zwemskills ligt het echt niet zegt ze zwemjuf.

Hij mag in ieder geval zondag first thing afzwemmen om 9 uur, was eerst 11.30. Dat scheelt al in het stressen vantevoren. Al is het alleen maar voor mama :P En als het niet lukt zondag dan mag hij tijdens een zwemles de week erna in zijn eentje afzwemmen. Voor B moet ik nog met zijn eigen zwemleraar bespreken, die belt mij nog. Maar daarvoor zal er voor de zomer niks extra's meer geregeld kunnen worden. Het afzwemmen is 2 dagen voor de vakantie. Maar als dat niks wordt dan laat ik het maar gewoon zitten denk ik. Om nou na twee maanden zomer nog voor B af te gaan zwemmen. En zwemmen kan ie, het staat alleen niet op een papiertje.
pi_153951781
Fijn dat het zo afgesproken is Estrys!! Ik zal voor hem duimen!

Tess mag vanavond afzwemmen voor d'r A!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_153951917
Fijne afspraak estrys.

En succes voor Tess!!!
pi_153953210
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 13:28 schreef Vicky het volgende:
Fijn dat het zo afgesproken is Estrys!! Ik zal voor hem duimen!

Tess mag vanavond afzwemmen voor d'r A!
Succes Tess!

Ja fijn, zorgt ook weer voor wat rust in mijn hoofd. Wil zo graag die angst wegnemen. Wat kan je je machteloos voelen he. En hoe klein zijn ze dan ineens weer.
pi_153961419

In da pocket!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 30 juni 2015 @ 20:59:44 #178
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153961658
Nice!!
pi_153961737
yesss tess :D!
pi_153961755
Goed zo Tess
  Moderator dinsdag 30 juni 2015 @ 21:40:38 #181
5428 crew  miss_sly
pi_153962652
Top!
pi_153964522
Feli!
Professioneel gifmenger.
pi_153966575
Gefeliciteerd!!!
pi_153967407
Top tess! En estrys dat klinkt als een goed strijdplan!
pi_153967430
Goed gedaan Tess ^O^
pi_153971585
Onze zwemmer was gisteravond heel uitgelaten aan het zingen: 'ik heb morgen lekker zwemles!' Geloof je toch niet dat hij dan van dat afzwemmen zo'n stress heeft.
pi_153971662
Tess goed gedaan!

Estrys, hopelijk houdt hij dat gevoel vast!
pi_153971820
Dat gevoel heeft hij eigenlijk altijd. Hij heeft er heel veel plezier in. Zwemles. Hij gaat echt nooit met tegenzin. Dat maakt het ook zo dubbel
pi_153972303
Fijn dat hij de les in elk geval met plezier doet :D
Ik denk dat les gewoon heel anders voelt dan afzwemmen, maar dat komt wellicht ook door de betekenis die we er met zn allen (of in elk geval veel mensen) aan geven. We maken het denk ik ook spannend door er zo'n issue van te maken zeg maar...
pi_153973037
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 20:49 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]
In da pocket!
gefeliciteerd!
pi_153973051
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 09:49 schreef Nijna het volgende:
Fijn dat hij de les in elk geval met plezier doet :D
Ik denk dat les gewoon heel anders voelt dan afzwemmen, maar dat komt wellicht ook door de betekenis die we er met zn allen (of in elk geval veel mensen) aan geven. We maken het denk ik ook spannend door er zo'n issue van te maken zeg maar...
Ja dat is het. Gisteren een moeder tegen mij van wie het zoontje een jaar later is begonnen: 'dadelijk heeft de onze zijn diploma's nog eerder.' :( Ja hoor dat is precies wat ik bedoel met de druk die bij volwassenen vandaan komt.

Nou ja al haalt hij ze nooit, mijn kind is tenminste heel erg knap :P
pi_153974975
precies, je kan niet alles hebben immers ;)
  Moderator donderdag 2 juli 2015 @ 10:15:47 #193
5428 crew  miss_sly
pi_153998698
Waar blijft de tijd? Volgend jaar naar groep 3!
pi_153998796
Wat worden ze snel groot he...
pi_153998824
Miss, ze wordt groot zeg! Poosje geleden dat ik een foto had gezien. Heeft ze er zin in?

Dat vergelijken vind ik ook niet fijn. Op school hebben ze dat minder, omdat bij montessori toch iedereen zijn eigen plan trekt. Bij zwemmen wel. En dan de mijne die 2 jaar over A deed en een jaar over B (vorige week gehaald). Dan hoor ik iemand zich helemaal zorgen maken daar omdat hun zoontje na een jaar nog geen A diploma heeft. De mijne heeft tenminste veel zwemmeters gemaakt om te oefenen :P

Chris is vandaag om 12 uur al vrij. Er directeur vond het toch te warm worden. Dus alleen vanochtend en morgenochtend nog. Dan is het vakantie.
pi_153999141
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2015 10:22 schreef Deepfreeze het volgende:
Miss, ze wordt groot zeg! Poosje geleden dat ik een foto had gezien. Heeft ze er zin in?

Dat vergelijken vind ik ook niet fijn. Op school hebben ze dat minder, omdat bij montessori toch iedereen zijn eigen plan trekt. Bij zwemmen wel. En dan de mijne die 2 jaar over A deed en een jaar over B (vorige week gehaald). Dan hoor ik iemand zich helemaal zorgen maken daar omdat hun zoontje na een jaar nog geen A diploma heeft. De mijne heeft tenminste veel zwemmeters gemaakt om te oefenen :P

Het heeft zo weinig zin, dat vergelijken. Bij ons op school zou dat met EGO onderwijs toch ook minder moeten zijn zou je denken. Maar veel ouders zitten nog wel in het 'oude' denkpatroon merk ik. En gaan dan toch aan het vergelijken, terwijl dat totaal geen zin heeft.

De zwemleraar gisteren nog gesproken en die vond het verschil tussen het jongetje wat hij op zwemles ziet en het jongetje wat hij bij proefzwemmen zag heel erg groot. Ook in hoe hij zwom. Want hij kan echt goed zwemmen, behoeft nauwelijks correctie in zijn zwemtechniek en is altijd heel enthousiast. Zondag was hij bang, verstijft, vond hij alles ineens moeilijk wat hij normaal met gemak doet.
We mochten van hem ook direct over op 1-op-1 afzwemmen maar ik vind toch dat we het moeten proberen. Kan hem nu wel meteen uit die situatie halen maar hij moet ook leren hoe ermee om te gaan. En wij in hoe we hem het beste kunnen begeleiden daarin. 1 op 1 kunnen we dan altijd volgende week nog doen.

Wauw wat een mooie meid Miss_Sly. groep 3 alweer *O*
  Moderator donderdag 2 juli 2015 @ 10:44:46 #197
5428 crew  miss_sly
pi_153999249
Wat een druk wordt er soms toch op kinderen gelegd, he? Kun je als ouders nog zo je best doen om dat niet te doen, maar er zijn altijd anderen. En de kindjes van die andere ouders die horen ook steeds meer en dus leggen ze zichzelf en andere kindjes ook zo'n druk op.

Ik hoop dat het hem gewoon lukt om op de reguliere manier af te zwemmen. Omdat hem dat dan een positieve ervaring zal geven en dat zal hem goed doen. Wel fijn dat ze wel de mogelijkheid geven om het anders te doen als het hem toch niet lukt. Succes!

Ze heeft er heel veel zin in, maar ze vindt het echt heel erg verdrietig dat ze haar juf gaat missen. En juf kan ook niet tegen afscheid nemen, die loopt ook al de hele ochtend te sniffen O+
pi_153999685
Vergelijken is ook zo makkelijk. En elke ouder vindt dan wel iets waar zijn kind echt goed in is. Als je die druk maar niet op de kinderen over brengt. Dat valt hier op school echt mee.of dat komt omdat Chris zich er toch niks van aantrekt :P

Estrys je zou hem ook kunnen zeggen dat zondag een extra oefening is, maar als dat niet zo lekker gaat hij de wel erna nog een kans heeft? Of zou hij dan voor volgende week teveel last hebben?
Ik zou het ook proberen. Liever zijn angst oefenen met iets onschuldigs als het zwemdiploma.

Miss, het is ook wel wat zo'n afscheid. Wij mogen met de herfstvakantie, dan gaat de juf met pensioen. Dat wordt ook vast een emotionele dag voor iedereen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')