ik zal het ze vragen...quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:45 schreef Sjeen het volgende:
Klopt... Ik vraag me wel eens af hoe het met Dutchie en Snoopy is bijvoorbeeld
quote:Op dinsdag 23 juni 2015 18:21 schreef LadyS het volgende:
[..]
Haha,
Ja hoop het ook :p
Oh ja! Ik weet het weer! We moeten eigenlijk een reüniemeer houden
Voor de volledigheid nog een foto van A. van een paar weken terug:leuk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik herken haar ook bijna niet meer, maar volgens mij lijkt ze wel veel op d'r vader, klopt dat?
in de haak.
Alles goed hier hoorquote:Op woensdag 24 juni 2015 14:45 schreef Sjeen het volgende:
Klopt... Ik vraag me wel eens af hoe het met Dutchie en Snoopy is bijvoorbeeld
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door Leandra op 25-06-2015 10:37:49 ]
quote:
fijn om te horenquote:Op donderdag 25 juni 2015 10:00 schreef snoopy het volgende:
[..]
Alles goed hier hoor
Appelsap, wat erg! En wat zielig
Ja, toen met dat anorexia uiterlijk, daar denk ik nog wel eens aan terugquote:Op woensdag 24 juni 2015 14:44 schreef Moppert het volgende:
Ik vind het zo hard gaan bij iedereen hier..![]()
Ik zie bijvoorbeeld troel ook nog zitten met 1 en zwanger van 2was bij julianapark meet.
Er zijn er nog maar weinig over van toen
Wat voegt het diploma toe?quote:Op zondag 28 juni 2015 17:42 schreef Estrys het volgende:
Proefzwemmen is geen afzwemmen. Hij moet het bij het afzwemmen nog wel laten zien zeg maar. Bij A de vorige keer was hij ziek maar heeft wel een half uur alles meegedaan. Huilend door het gat en zo. Maar hij zwom met opgetrokken schouders en ze vonden het niet goed. 'Hij kan het wel want vorige week ging het perfect' krijg je dan te horen. Maar we hebben hem er dus uit gehaald en hij mocht wel door met de B cursus en dan nu met de volgende lichting A nog eens doen. Omdat er zwemtechnisch niks mis is. Hij zwemt beter dan de meeste in zijn groepje met A.
Maar hij maakt zichzelf dus letterlijk ziek: hoofdpijn, overgeven de hele mikmak.
Hij zei net ook dat hij nu ook bijna moest spugen.
Nou, dat dacht ik dus ook. Waarom moet hij per se afzwemmen?quote:Op zondag 28 juni 2015 19:27 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Wat voegt het diploma toe?
Je kunt t bij eventuele zwemfeestjes toch uitleggen?
Sterker nog: niemand vraagt naar het papiertje...
Klopt ook hoor. Maar nu is hij nog zo jong...quote:Op zondag 28 juni 2015 20:26 schreef Estrys het volgende:
Nee het diploma voegt in principe niks toe. En als het niet gaat dan niet, zo simpel is het ook wel. Maar ik denk dat dit niet zijn laatste examen/toets weet ik het gaat zijn in zijn leven. Kan wel zeggen dan vermijden we dat maar dat lijkt me ook geen oplossing.
Ik vind het nogal wat, een kind waarvan je weet dat het zo gespannen is en daardoor waarschijnlijk zo krampachtig zwemt, waarvan je weet dat hij het ook netter kan, eruit halen... dus niet het diploma geven. Maar wel door laten gaan voor B. Lijkt me voor zo'n knulletje best verwarrend.quote:Op zondag 28 juni 2015 17:42 schreef Estrys het volgende:
Proefzwemmen is geen afzwemmen. Hij moet het bij het afzwemmen nog wel laten zien zeg maar. Bij A de vorige keer was hij ziek maar heeft wel een half uur alles meegedaan. Huilend door het gat en zo. Maar hij zwom met opgetrokken schouders en ze vonden het niet goed. 'Hij kan het wel want vorige week ging het perfect' krijg je dan te horen. Maar we hebben hem er dus uit gehaald en hij mocht wel door met de B cursus en dan nu met de volgende lichting A nog eens doen. Omdat er zwemtechnisch niks mis is. Hij zwemt beter dan de meeste in zijn groepje met A.
Maar hij maakt zichzelf dus letterlijk ziek: hoofdpijn, overgeven de hele mikmak.
Hij zei net ook dat hij nu ook bijna moest spugen.
heb je dat zelf al aangekaart bij de zwemleraar?? ik herken het letterlijk ziek worden ook wel van mezelf, ik kan mezelf gelukkig voorhouden dat het allemaal niet zo erg is als het lijkt, maar dat is bij zo'n kleintje wat moeilijker.quote:Op zondag 28 juni 2015 20:36 schreef Estrys het volgende:
En dan zegt de zwemleraar dat we eens moeten kijken hoe we het minder spannend kunnen maken. Maar op flexibiliteit door bv afzwemmen tijdens zwemles heb ik ze nog niet kunnen betrappen.
Nou, lekker zo'n omgeving en zo'n zwembad... Nee, en dan moeten vooral de ouders het ontgelden.quote:Op zondag 28 juni 2015 20:36 schreef Estrys het volgende:
Ik herken het van mijzelf. Heel erg. Hoofdpijn, overgegeven en het liefst dat soort dingen compleet vermijden.
Vorige keer was hij dus ziek met koorts en al dus we wisten ook niet of dat het spanning was of niet. Hij heeft nog nooit iets moeten doen waar hij druk bij voelt. Dit is het eerste waar hij een diploma bij kan halen. Ik weet ook niet goed hoe ik hem kan helpen.
En de hele omgeving vraagt ook 100 X wanneer hij af moet zwemmen. En in het zwembad maken ze er een hele heisa van met speeches van tevoren over je beste doen en spannend en weet ik het. En dan zegt de zwemleraar dat we eens moeten kijken hoe we het minder spannend kunnen maken. Maar op flexibiliteit door bv afzwemmen tijdens zwemles heb ik ze nog niet kunnen betrappen.
Die heisa valt hier redelijk mee, ze beginnen met te zeggen dat zij (de juffen) al wel weten dat ze het kunnen, maar dat we daar zijn zodat de papa's en mama's enz. ook kunnen zien wat ze geleerd hebben. Het blijft spannend, maar dat benoemen ze niet extra, gelukkig. En ik heb ze hier ook wel eens kindjes zien laten afzwemmen tijdens een les om wat voor reden dan ook...quote:Op zondag 28 juni 2015 20:36 schreef Estrys het volgende:
En de hele omgeving vraagt ook 100 X wanneer hij af moet zwemmen. En in het zwembad maken ze er een hele heisa van met speeches van tevoren over je beste doen en spannend en weet ik het. En dan zegt de zwemleraar dat we eens moeten kijken hoe we het minder spannend kunnen maken. Maar op flexibiliteit door bv afzwemmen tijdens zwemles heb ik ze nog niet kunnen betrappen.
Nee ik denk niet alleen bij zwemmen. Maar dat is nog nooit zo duidelijk naar voren gekomen.quote:Op zondag 28 juni 2015 21:05 schreef Gaoxing het volgende:
Heeft hij alleen last van faalangst bij het zwemmen?
Ja dat had ik eigenlijk al gelezen die vraag stond nog in m'n scherm, maar ik was in slaap gevallen. Komt er opeen een kind langs: "he mam, ben je je bewust dat we nog op je wachten voor we gaan slapen?" Ik bleek al een half uur te slapen 😟quote:Op zondag 28 juni 2015 21:10 schreef Estrys het volgende:
[..]
Nee ik denk niet alleen bij zwemmen. Maar dat is nog nooit zo duidelijk naar voren gekomen.
Waar moet hij haar dan precies voor bedanken als hij haar zo stom vindt? Als hij niet wil zou ik het niet doen en zeker niet enkel en alleen omdat andere moeders het wel doen.quote:Op zondag 28 juni 2015 22:51 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Estrys wat jammer dat het zo stressvol is voor hem. Heeft hij dat op school niet bijv met cito's? Ik zou ook haast zeggen als t nu niet lukt, jammer van t papiertje maar zwemmen kan hij en daar gaat het om.
Juffen en meester bedankjes. Doen jullie daaraan? Lars wil het niet, hij vindt zn juf stom(invaljuf, zijn leuke juf is sinds maart met verlof) maar als straks iedereen wat geeft en hij niet is ook weer zo wat.
Hij telt echt de dagen af dat hij van haar af is
Oh ik zou het echt van hem laten afhangen. Ik vind het een extraatje, niet iets wat standaard verwacht moet worden. En daar je weg in vinden is denk ik best wel waardevol. Ik zie bij heel veel vriendinnen -vooral de Britse- dat ze totaal gevangen zitten in 'wat hoort' en 'wat de rest doet', en daardoor maar dingen blijven doen die ze helemaal niet willen. Daar wordt een mens uiteindelijk niet gelukkig van.quote:Op zondag 28 juni 2015 22:51 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Juffen en meester bedankjes. Doen jullie daaraan? Lars wil het niet, hij vindt zn juf stom(invaljuf, zijn leuke juf is sinds maart met verlof) maar als straks iedereen wat geeft en hij niet is ook weer zo wat.
Hij telt echt de dagen af dat hij van haar af is
Succes Tess!quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:28 schreef Vicky het volgende:
Fijn dat het zo afgesproken is Estrys!! Ik zal voor hem duimen!
Tess mag vanavond afzwemmen voor d'r A!
gefeliciteerd!quote:
Ja dat is het. Gisteren een moeder tegen mij van wie het zoontje een jaar later is begonnen: 'dadelijk heeft de onze zijn diploma's nog eerder.'quote:Op woensdag 1 juli 2015 09:49 schreef Nijna het volgende:
Fijn dat hij de les in elk geval met plezier doet
Ik denk dat les gewoon heel anders voelt dan afzwemmen, maar dat komt wellicht ook door de betekenis die we er met zn allen (of in elk geval veel mensen) aan geven. We maken het denk ik ook spannend door er zo'n issue van te maken zeg maar...
Het heeft zo weinig zin, dat vergelijken. Bij ons op school zou dat met EGO onderwijs toch ook minder moeten zijn zou je denken. Maar veel ouders zitten nog wel in het 'oude' denkpatroon merk ik. En gaan dan toch aan het vergelijken, terwijl dat totaal geen zin heeft.quote:Op donderdag 2 juli 2015 10:22 schreef Deepfreeze het volgende:
Miss, ze wordt groot zeg! Poosje geleden dat ik een foto had gezien. Heeft ze er zin in?
Dat vergelijken vind ik ook niet fijn. Op school hebben ze dat minder, omdat bij montessori toch iedereen zijn eigen plan trekt. Bij zwemmen wel. En dan de mijne die 2 jaar over A deed en een jaar over B (vorige week gehaald). Dan hoor ik iemand zich helemaal zorgen maken daar omdat hun zoontje na een jaar nog geen A diploma heeft. De mijne heeft tenminste veel zwemmeters gemaakt om te oefenen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |