Eens.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:41 schreef Janneke141 het volgende:
Ik stel voor dat we gemotoriseerd vervoer dat rijdt op fossiele brandstoffen sowieso verbieden. Onzinnige vervuiling!
Schande inderdaad dat we het gebruik van Asbest hebben verboden.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:17 schreef Nemephis het volgende:
Zucht.. Waarom verbieden we niet gewoon mensen? Moet je zien hoe schoon het dan wordt.
Dit.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:40 schreef Metro2005 het volgende:
SOwieso nooit begrepen waarom dit nog niet verboden is. 4 takt is tegenwoordig een prima alternatief of zelfs electrisch. 2 takt is compleet overbodig en vreselijk vervuilende motorsoort. Het is in auto's al decennia verboden, waarom niet bij bromfietsen.
Maar dan nu even de alternatieven bespreken. We zijn verwend. Gelukkig is de olie bijna op cq onbetaalbaar voor de gemiddelde consument.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:41 schreef Janneke141 het volgende:
Ik stel voor dat we gemotoriseerd vervoer dat rijdt op fossiele brandstoffen sowieso verbieden. Onzinnige vervuiling!
Gewoon fietsen. Alles tot zestig kilometer woon-werkverkeer is prima te doen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:45 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Maar dan nu even de alternatieven bespreken. We zijn verwend. Gelukkig is de olie bijna op cq onbetaalbaar voor de gemiddelde consument.
Ja daagquote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gewoon fietsen. Alles tot zestig kilometer woon-werkverkeer is prima te doen.
Jij hebt er geen zin in, maar dat is iets anders. Dergelijk gedrag is door de overheid prima te sturen door de accijns op benzine gewoon te verviervoudigen en de belastingvrije reiskostenvergoeding af te schaffen.quote:
Ook mee eens. Al kost je dat vermoedelijk wel 3 uur per dag (of 6 uur indien enkele reis).quote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gewoon fietsen. Alles tot zestig kilometer woon-werkverkeer is prima te doen.
60kmquote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gewoon fietsen. Alles tot zestig kilometer woon-werkverkeer is prima te doen.
Fixed.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gewoon bromfietsen. Alles tot zestig kilometer woon-werkverkeer is prima te doen.
Eens. Dan zie ik mijn gezin nooit meer.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:52 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
60kmik ben helemaal voor fietsen maar mijn 22km enkele reis vind ik toch wel echt de max. Vooral qua tijd. 60km kost je 3 uur fietsen, dat maakt 6 uur woon-werk op een dag.
Zelfs een enthousiast fietser als ik zou daar niet aan beginnen, zeker niet elke dag.
Gelukkig kan gedrag gestuurd worden door fiscale maatregelen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:52 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
60kmik ben helemaal voor fietsen maar mijn 22km enkele reis vind ik toch wel echt de max. Vooral qua tijd. 60km kost je 3 uur fietsen, dat maakt 6 uur woon-werk op een dag.
Zelfs een enthousiast fietser als ik zou daar niet aan beginnen, zeker niet elke dag.
60 km, daar doe je zeker anderhalf uur over...drie uur brommen per dag.quote:
Buitenboordmotoren. Maar zelfs die worden vooral als 4-takt verkochtquote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:56 schreef SebbeSwensje het volgende:
Scheepsmotoren gebruiken toch ook nog 2-takt? Overigens wel grappig dat je in Utrecht overal kan rondkachelen op je stinkscooter terwijl mensen met een lupo 3l uit 2000 een dikke prent krijgen.
Ja, laten we vanaf vandaag echt alles belasten.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gelukkig kan gedrag gestuurd worden door fiscale maatregelen.
Hoevaak en hoeveel km fiets je zelf dagelijks?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:55 schreef Janneke141 het volgende:
Gelukkig kan gedrag gestuurd worden door fiscale maatregelen.
Je bent weer streng doch rechtvaardig bezig. Ik heb vaak het gevoel dat Margaret Thatcher ons toespreekt. Maar dat kan niet want zij is reeds lang overleden gelukkig.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gelukkig kan gedrag gestuurd worden door fiscale maatregelen.
Wat maakt dat nu weer uit?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:58 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Hoevaak en hoeveel km fiets je zelf dagelijks?
Nee, fietsen niet.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:57 schreef Buurpoes het volgende:
Ja, laten we vanaf vandaag echt alles belasten.
Om te peilen hoe realistisch je denkt.quote:
quote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
11 (voltijd, althans). Maar ik hou het voorlopig bij een Renault, ik heb een auto nooit gezien als een statussymbool. En mijn woon-werktijd per fiets is een goed kwartier, dus als het niet te hard regent kies ik daarvoor. Lekker even uitwaaien 's ochtends/'s middags.
Eigenlijk is dat een heel fout idee, dat een minderheid, die het beter denkt te weten een meerderheid tot de orde gaat roepen door ze hun geld af te pakken. Gevoelsmatig vind ik dit niet koosjer.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gelukkig kan gedrag gestuurd worden door fiscale maatregelen.
Is het je ooit opgevallen dat dat werkelijk altijd zo gaat?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 22:03 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Eigenlijk is dat een heel fout idee, dat een minderheid, die het beter denkt te weten een meerderheid tot de orde gaat roepen door ze hun geld af te pakken. Gevoelsmatig vind ik dit niet koosjer.
Doe maar niet, Bart.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 22:04 schreef Bart2002 het volgende:
Nou Bram, je topic gaat alweer een heel verkeerde kant uit. Ingrijpen man!
Ok. Ik neem #39 volledig terug en als er nog iets extra's nodig mocht zijn dan doe ik dat ook.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 22:07 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Doe maar niet, Bart.
Dit soort geroeptoeter is niet passend bij een serieus topic.
Inderdaad of s'avonds je jas aan de kapstok hangen en in de ochtend moeders weer boos omdat haar jas ook ineens naar de castrol rookquote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:23 schreef hoas het volgende:
Jeugdsentiment, de schuur vol rook tijdens het sleutelen,heerlijk.
Dan zie ik mijn ma nooit meerquote:Op vrijdag 19 juni 2015 22:28 schreef heite het volgende:
Ik stel voor dat we mensen verbieden zich buiten een straal van 25km van hun woonplaats te bevinden. Zal ongetwijfeld veel uitstoot schelen.
Uiteraard met de mogelijkheid om hier enkele dagen per jaar een ontheffing voor aan te vragen.
Nee, t is meer.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 22:37 schreef heite het volgende:
Als je minder dan 50 km van elkaar vandaan woont kun je natuurlijk halverwege afspreken. Dan kunnen jullie beiden op de fiets komen!
In dat geval ben ik erg slecht geïnformeerd.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:57 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Buitenboordmotoren. Maar zelfs die worden vooral als 4-takt verkocht
Mijn stem heb je. Wat is de naam van de politieke partij?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:57 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ja, laten we vanaf vandaag echt alles belasten.
Als nou de overdrachtsbelasting afgeschaft werd, dan zouden sommige mensen wellicht wat dichter bij hun werk gaan wonen.
Anders maak je even 500.000 man werkloosquote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:41 schreef Janneke141 het volgende:
Ik stel voor dat we gemotoriseerd vervoer dat rijdt op fossiele brandstoffen sowieso verbieden. Onzinnige vervuiling!
Werken er zoveel mensen bij de Wegenwacht joh?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 23:05 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Anders maak je even 500.000 man werkloos
Neuh, kleine 1000 man, maar die monteurs die je auto maken, de vrachtwagen die zijn dan ook werkeloos he...quote:Op vrijdag 19 juni 2015 23:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Werken er zoveel mensen bij de Wegenwacht joh?
Ja, dat is het punt dus. Geen enkele partij wil die melkkoe loslaten.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 23:05 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
In dat geval ben ik erg slecht geïnformeerd.
[..]
Mijn stem heb je. Wat is de naam van de politieke partij?
En winkels kunnen niet bevoorraad, dus winkeliers ook werkloos. Buschauffeurs, dieseltreinlijnen (zwolle-almelo), euh...en vast nog wel meer.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 23:07 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Neuh, kleine 1000 man, maar die monteurs die je auto maken, de vrachtwagen die zijn dan ook werkeloos he...
Met de voeten bevoorraden levert anders de nodige banen op voor wandelkoeriers.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 00:05 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
En winkels kunnen niet bevoorraad, dus winkeliers ook werkloos. Buschauffeurs, dieseltreinlijnen (zwolle-almelo), euh...en vast nog wel meer.
JIj hebt nogal slecht die tekst gelezen, speciaal voor jou daarom nog een keer. Het gaat hier om de tweetaktbromfiets, niet om al het andere gemotoriseerde vervoer. Ik hoef toch niet in Jip en Janneketaal het verband met de onderstaande tekst te duiden?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:41 schreef Janneke141 het volgende:
Ik stel voor dat we gemotoriseerd vervoer dat rijdt op fossiele brandstoffen sowieso verbieden. Onzinnige vervuiling!
Of je rijdt met een viertakt of je fietst gewoon zoals een jonge gezonde Nederlandse knul dat doet. Allebei prima alternatieven (het tweede voor 99% van die gastjes). De tweetaks is nergens goed voor. Leuk hoor, de vervuiling terugbrengen naar 20 keer zo weinig vervuilend als een 20 keer zo'n zwaar wegende bestelbus maar dan ben je er nog lang niet, dat ding hoogt 0,05 keer zo vervuilende te zijn als een bestelbus.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:11 schreef BaardaapAd het volgende:
Je zou in ieder geval mengsmering kunnen verbieden; de ratio olie - brandstof die je moet hebben is tenslotte afhankelijk van hoe je rijdt (korte stukjes of lange afstanden) en dus is het voor het milieu beter (voor de machine trouwens ook) als de olie en brandstof apart getankt worden en conditiesafhankelijk gemengd tijdens het rijden.
"Hoort"? "Fietst gewoon"?quote:Op zaterdag 20 juni 2015 01:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Of je rijdt met een viertakt of je fietst gewoon zoals een jonge gezonde Nederlandse knul dat doet. Allebei prima alternatieven (het tweede voor 99% van die gastjes). De tweetaks is nergens goed voor. Leuk hoor, de vervuiling terugbrengen naar 20 keer zo weinig vervuilend als een 20 keer zo'n zwaar wegende bestelbus maar dan ben je er nog lang niet, dat ding hoogt 0,05 keer zo vervuilende te zijn als een bestelbus.
Daarom staat er in de titel bromfiets en niet scooter. Een scooter is bovendien een bromfiets. Bromfiets is een wettelijke status, een scooter is een technische variant van een specifiek soort bromfiets.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:39 schreef Bart2002 het volgende:
Ik zal even mijn ding puntsgewijs en ongestructureerd proberen te poneren:
- Het lijkt wat futiel om daarom die scooters te zien als het ultieme kwaad
Dat schijnt niet, dat is ruimschoots bewezen, op heel veel manieren.quote:- 2-takt is veel slechter dan 4-takt maar wel goedkoper en juist daarom de keuze van velen
- Ze schijnen wel vervuilender te zijn dan automobielen
20-2700quote:- Die getallen over een factor 2700 neem ik met een korreltje zout
In Antwerpen hadden ze 60 jaar geleden al precies dezelfde ervaring! Vanaf het moment dat mensen massaal overstapten van de bromfiets naar de auto verbeterde de luchtkwaliteit sterk. Die Chinezen maken nu van alles mee wat wij mid 20ste eeuw meemaken, dat is uiterst leerzaam.quote:- De spectaculaire cijfers over Chinese steden ook.
Het is een feit dat de meeste mensen die een scooter of een auto gebruiken die hoofdzakelijk gebruiken voor fietsbare afstanden, mijn definitie van fietsbaar is wat anders dan die anderen maar de gangbare definitie is dat tot 10 km. alles goed fietsbaar is, 50-60 minuten met de fiets vs. 30 minuten met de auto.quote:- Het is een feit dat zo'n scooter voor velen het redelijk alternatief is voor hun forensenbestaan
Dat is zeer de vraag. Voor elektrisch vervoer is de gebruiksprijs per kilometer maar een zeer klein deel van die bij een brandstofmotor en je hebt nauwelijks onderhoudskosten! Dat je bij de aanvang een groot bedrag ineens moet betalen is ook geen onoverkomelijk obstakel, los van het feit dat mensen even kunnen sparen en een vakantie kunnen overslaan kan je ook renteloze leningen verstrekken. Winkels doen dat al heel erg lang over heel de 'westerse' wererld, er hoeft nog niet eens een overheid tussen te komen. De overheid kan dat echter ook faciliteren.quote:- Elektrisch vervoer is vooralsnog alleen betaalbaar voor lease-rijders waar de baas het betaalt
Bij een elektrische bromfiets, de babyvariant van een elektrische motor hoef je niet snel de batterijen te vervangen tijdens de levensduur, ik zou me eerder zorgen maken om het afnemende vermogen bij lage temperaturen.quote:- De berekeningen qua kosten van elektrisch vervoer zijn rooskleurig en zelden correct
Wel om de publiek motiverende reden, namelijk dat de luchtkwaliteit sterk zou verbeteren. Dát is een wetenschappelijk feit.quote:- We kunnen datgene wat voor de forens de beste keuze is niet zomaar gaan verbieden omdat het je om jouw particulier moverende redenen niet bevalt
Ik zou hier met alle plezier met verve mijn standpunt hierover verdedigen maar dat zou te veel offtopic zijn. Voor hier gaat het om het verbieden van de tweetakt, ze mogen dan nog steeds met een viertaktbromfiets rijden als ze het niet kunnen laten.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 01:08 schreef GSbrder het volgende:
[..]
"Hoort"? "Fietst gewoon"?
Ik vind het nogal moraliserend, Bram. Er zijn nou eenmaal een hoop mensen in Nederland, met allerlei verschillende hobbies. De een heeft een thuisserver die energie slurpt, de ander wil graag met de brommer rondrijden en weer een ander gaat graag met het vliegtuig naar donker Afrika. Ik ben ook geen fan van mensen die brommers verkeerd gebruiken in het verkeer, wat er nogal veel zijn, maar om het hele vervoersmiddel dan maar in de ban te doen gaat me wat ver. Ook niet als een apparaat maar een zeker verbruik zou "horen" te hebben.
Als je dat wil dan moet je dus wel het leven koesteren, het niet slopen door gigantisch veel troep in de lucht te gooien!quote:
Gaat dat om de verkoop van nieuwe tweetakt-bromfietsen, of wil je ook het huidig bezit van eigenaren verbieden?quote:Op zaterdag 20 juni 2015 01:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik zou hier met alle plezier met verve mijn standpunt hierover verdedigen maar dat zou te veel offtopic zijn. Voor hier gaat het om het verbieden van de tweetakt, ze mogen dan nog steeds met een viertaktbromfiets rijden als ze het niet kunnen laten.
De draadtitel is duidelijk: "Verbied de tweetaktbromfiets".
Verbieden. Al die troep uit China wordt voortaan maar in Limburg geproduceerd.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 01:34 schreef Kowloon het volgende:
Dit is ook een tweetaktmotor, en de mengsmering van een bromfiets is brandschoon vergeleken met de brandstof die hier in gaat:
[ afbeelding ]
Nou, wat is de restwaarde van een elektrische/hybride auto wanneer je hem wil verkopen na een aantal jaar? Daarnaast vraag ik me sterk af of het uit kan om de accu's na een x aantal jaren te vervangen. Volgens mij is de gebruiksduur van elektrische auto's en hybrides beduidend korter dan van auto's met een verbrandingsmotor.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 01:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is zeer de vraag. Voor elektrisch vervoer is de gebruiksprijs per kilometer maar een zeer klein deel van die bij een brandstofmotor en je hebt nauwelijks onderhoudskosten! Dat je bij de aanvang een groot bedrag ineens moet betalen is ook geen onoverkomelijk obstakel, los van het feit dat mensen even kunnen sparen en een vakantie kunnen overslaan kan je ook renteloze leningen verstrekken. Winkels doen dat al heel erg lang over heel de 'westerse' wererld, er hoeft nog niet eens een overheid tussen te komen. De overheid kan dat echter ook faciliteren.
Dat, ik wilde hem net posten! Gelukkig is dat dan ook geen "bromfiets", want die moeten verboden worden van TS.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 09:51 schreef Paper_Tiger het volgende:
Tweetakt. Geen groter feest dan mijn RS250. De geur van goede tweetaktolie. Dat zou als parfum op de markt moeten komen.
quote:Op zaterdag 20 juni 2015 09:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat, ik wilde hem net posten! Gelukkig is dat dan ook geen "bromfiets", want die moeten verboden worden van TS.
[ afbeelding ]
Jij hebt er 1 begrijp ik? Heb er zelf ook 1 gehad.![]()
TS weet niet wat hij mist.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 09:59 schreef Revolution-NL het volgende:
Heb zelf nog een tijdje een rgv 250 circuit motor gehad. Mooi apparaat.
Dit was die van mij, had er helaas geen tijd meer voor.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 09:58 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
75PK op het achterwiel.
Envinrude e-tec tweetakten zijn overigens schoner en efficiënter dan viertaktmotoren.
Mooi. Zonde dat je hem hebt weggedaan.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 10:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit was die van mij, had er helaas geen tijd meer voor.
[ afbeelding ]
Als het weer mooi weer is gaat het toch altijd kriebelen... Maar goed, ik heb hem iig aan een liefhebber kunnen verkopen, ik weet dat er goed op gepast wordt.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 10:05 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Mooi. Zonde dat je hem hebt weggedaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |