Ja aan leven kleven ook overtuigende nadelen...quote:Op donderdag 9 juli 2015 21:18 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
De 4-takt. Het topic gaat over het verbieden van de 2-takt.
En zover als verbieden wil ik niet gaan (ik ben niet de TS) maar er kleven toch wel overtuigende nadelen aan de 2-takt. Elektrisch heeft ook veel nadelen, o.a. de gigantische aanschafprijs voor een goede en de hoge afschrijving van de (slechte) accu die je zelden terugziet in de gunstige vergelijkingen.
En met dat zwaaihandje moet je eens ophouden. Ik heb goede argumenten, al passen ze blijkbaar niet in je straatje.
Tweetakt is het mooiste concept voor de verbrandingsmotor ooit bedacht.quote:Op donderdag 9 juli 2015 20:34 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Als je de viertakt bedoelde dan heb je gelijk.
De moderne olie heeft een verwaarloosbaar effect op de uitstoot. Directe injectie maakt de motor schoner en efficiėnter dan de beste viertakt.quote:Op donderdag 9 juli 2015 20:29 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nou nee. Een tweetakt verbrandt smeerolie dat is de reden.
Verder is het knijpen, zodat een bromfiets opeens een snorfiets is niet goed voor de verbranding.
De gewone 4-takt scooter heeft vaak zelfs een katalysator en rijden 1 op 50 op euro95.
Hoe vervuilend die zijn weet ik niet maar een educated guess zegt me dat het wel meevalt.
Het moet ook altijd dwars zijn Tiger.quote:Op donderdag 9 juli 2015 22:09 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Tweetakt is het mooiste concept voor de verbrandingsmotor ooit bedacht.
Met plezier http://www.technologyrevi(...)engine-reconsidered/quote:Op donderdag 9 juli 2015 22:13 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het moet ook altijd dwars zijn Tiger.
Het is goedkoop, door de minimale hoeveelheid benodigde onderdelen.
Maar hij verbrandt olie en dat is de makke.
En voor de post hierboven zie ik graag bewijsmateriaal.
Duh. Dat is een testmodel (startup) van 24 miljoen. Deze ga je dus voorlopig niet terugvinden in de 2-takt scooter. De vraag is ook of hun plan, ondanks de investeringen wel van de grond komt want de meeste van die startups verkopen gebakken lucht. Vooralsnog is dit een fantasie-ding en geen bewijsmateriaal. Dat zul je beter moeten doen.quote:Op donderdag 9 juli 2015 22:17 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Met plezier http://www.technologyrevi(...)engine-reconsidered/
Vaporwarequote:Op donderdag 9 juli 2015 22:17 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Met plezier http://www.technologyrevi(...)engine-reconsidered/
Goed gezien. Althans dat denk ik ook. Bizar om te lezen dat rijke, maar tevens intelligente mensen daar in investeren. Het zou kunnen dat zij met hagel schieten ( miljoentje hier, miljoentje daar) op die startups.quote:
Ook dat is niet waar. Evinrude heeft tweetakt al jaren doorontwikkeld hun etec motoren verslaan viertakten op alle fronten.quote:Op donderdag 9 juli 2015 22:25 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Duh. Dat is een testmodel (startup) van 24 miljoen. Deze ga je dus voorlopig niet terugvinden in de 2-takt scooter. De vraag is ook of hun plan, ondanks de investeringen wel van de grond komt want de meeste van die startups verkopen gebakken lucht. Vooralsnog is dit een fantasie-ding en geen bewijsmateriaal. Dat zul je beter moeten doen.
Verder lees ik in de commentaren dat ie geen olie verbrandt. Dan pakt ie dus 1 van de grote voordelen van de 4-takt motor mee.
Een ander groot probleem van de 2-takt is dat ie bijna 2 x zoveel drinkt per kilometer.
Ik geloof het graag. Is er een linkje beschikbaar waaruit dat blijkt?quote:Op donderdag 9 juli 2015 22:35 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ook dat is niet waar. Evinrude heeft tweetakt al jaren doorontwikkeld hun etec motoren verslaan viertakten op alle fronten.
quote:Op donderdag 9 juli 2015 22:36 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik geloof het graag. Is er een linkje beschikbaar waaruit dat blijkt?
Ze zeggen zelf dit:
CLEAN & QUIET
Evinrude® E-TEC® is about creating memories, not pollution. Fact is, we're unbeatable on clean and quiet performance, even against four-strokes. We've passed them all. And they never heard us coming.
Maar daar krijg ik vooralsnog en vooral het WC-eend gevoel bij.
Ik begrijp werkelijk niet of je nou zo simpel bent OF dat je gewoon in WC-eend gelooft.quote:
Daarom is het dus niet waar?quote:Op donderdag 9 juli 2015 22:48 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik begrijp werkelijk niet of je nou zo simpel bent OF dat je gewoon in WC-eend gelooft.
Het zet je geloofwaardigheid op het spel: we zien hier een man die duidelijk bij Evinrude in dienst is (en het staat op z'n overhemd) die een fijn verhaaltje vertelt over hoe goed Evinrude bezig is.
Echt hoor...
Hij bewijst niets nee. Hij zegt alleen dat de buitenboordmotor van het merk waar hij door betaald wordt veel beter is dan al die anderen. C'est tout. Je gaat me niet vertellen dat je dat wel overtuigend vindt, toch?quote:
De man legt uit waarom dat zo is en de motor voldoet aan alle laatste eisen die de epa eraan stelt. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Evinrude_Outboard_Motorsquote:Op donderdag 9 juli 2015 22:54 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Hij bewijst niets nee. Hij zegt alleen dat de buitenboordmotor van het merk waar hij door betaald wordt veel beter is dan al die anderen. C'est tout. Je gaat me niet vertellen dat je dat wel overtuigend vindt, toch?
Je zal het met me eens zijn dat het publiceren van een reclamefilmpje als bewijsmateriaal niet zo snugger overkomt.
quote:Op donderdag 9 juli 2015 20:22 schreef Paper_Tiger het volgende:
De enige reden dat die scooters vervuilend zijn is de afwijkende Nederlandse wetgeving waardoor het oorspronkelijke vermogen moet worden teruggebracht.
Waarom niet gewoon de bromfiets afschaffen? Of in ieder geval die op een brandstof rijden. We hebben fietsen, elektrische fietsen en motors. Voor ieder wat wils. De bromfiets voegt weinig toe. Het scheelt waarschijnlijk ook nog eens een hoop verkeersongelukken en het is minder slecht voor het milieu. Wil je met een laag vermogen bromfiets rijden, haal dan maar het A-rijbewijs.quote:Op donderdag 9 juli 2015 20:34 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Als je de viertakt bedoelde dan heb je gelijk.
Je hebt het hier over 150 pk en meer monsters die sowieso enkele liters per kilometer verbranden. Hoe dit op geen enkele wijze kan bijdragen aan de "EPA clean air" dat begrijpt een kind.quote:Op donderdag 9 juli 2015 23:12 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De man legt uit waarom dat zo is en de motor voldoet aan alle laatste eisen die de epa eraan stelt. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Evinrude_Outboard_Motors
Het kan ook gewoon netjes zonder dat je allerlei eisen gaat stellen aan wat mensen allemaal zouden moeten doen en laten Bram.quote:Op donderdag 9 juli 2015 23:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
[..]
Waarom niet gewoon de bromfiets afschaffen? Of in ieder geval die op een brandstof rijden. We hebben fietsen, elektrische fietsen en motors. Voor ieder wat wils. De bromfiets voegt weinig toe. Het scheelt waarschijnlijk ook nog eens een hoop verkeersongelukken en het is minder slecht voor het milieu. Wil je met een laag vermogen bromfiets rijden, haal dan maar het A-rijbewijs.
We kunnen de bromfiets als verkeerstechnisch begrip afschaffen en voor alle motorvoertuigen die een hoger aantal PK hebben dan een elektrische fiets het A-rijbewijs verplichten waarbij we generieke verbruikseisen stellen. De facto komt dat neer op dat veel jongens en meisjes van 16-24 jaar dan toch maar gaan fietsen en dat wie toch op zo'n ding blijft rijden in ieder geval iets meer rijvaardigheid zou kunnen opdoen.quote:Op donderdag 9 juli 2015 23:25 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het kan ook gewoon netjes zonder dat je allerlei eisen gaat stellen aan wat mensen allemaal zouden moeten doen en laten Bram.
Het heeft hier ook weer iets te maken met wat mensen doen, ze doen wat gunstig is voor het huishoudbudget. Hier valt in te sturen, overheidstechnisch. Maar er valt weinig resultaat te verwachten als de insteek is wat mensen ervoor zouden moeten doen. Dat werkt niet. Nooit.
Dat is de harde hand. En we weten dat je uitsluitend iets bereikt met de zachte hand.quote:Op donderdag 9 juli 2015 23:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
We kunnen de bromfiets als verkeerstechnisch begrip afschaffen en voor alle motorvoertuigen die een hoger aantal PK hebben dan een elektrische fiets het A-rijbewijs verplichten waarbij we generieke verbruikseisen stellen. De facto komt dat neer op dat veel jongens en meisjes van 16-24 jaar dan toch maar gaan fietsen en dat wie toch op zo'n ding blijft rijden in ieder geval iets meer rijvaardigheid zou kunnen opdoen.
Redelijk normaal hoor. Een boot heeft immers veel meer weerstand dan een auto.quote:Op donderdag 9 juli 2015 22:48 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Overigens dacht ik ook te weten dat die outboards zuipen als de hel. Of ze nou 1:2 doen of 1:3... Het gebruik per afgelegde kilometer is volkomen decadent.
Nee. Het is precies andersom.quote:Op donderdag 9 juli 2015 23:55 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Redelijk normaal hoor. Een boot heeft immers veel meer weerstand dan een auto.
Mijn bootje met kleine 15pk 2takt tweecilinder doet volgas ook 8l per uur en dan heb ik amper 30km afgelegt![]()
Ik heb begrepen dat bij gelijkwaardig motoren een 4takt onder volledig belasting ongeveer evenveel verbruikt als een 2takt maar dat onder deellast een 4takt enorm in het voordeel is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |