Een trolleyscooter! en dan uit de rail rijden omdat ik moet uitwijken voor een velocinogwat en dan lekker overal opstoppingen omdat er geen aandrijving meer is..... good old times..quote:Op zaterdag 20 juni 2015 21:43 schreef I-care het volgende:
[..]
Waarom dan niet gelijk transformatoren in de weg aanleggen en dan via spoel naar spoel energie overdragen net als bij sommige apparaten die stroom op die manier pakken.
Je bent het onderschatte stofzuigerprobleem wel een beetje aan het bagatelliseren nu.quote:Op zondag 21 juni 2015 07:47 schreef RemcoDelft het volgende:
Het vorige topic zat vol met brommerrijdertjes gok ik die de vervuiling stomweg ontkennen...
Ik snap eigenlijk niet waarom de EU hier zo lang over moet doen! Ze zijn wel bezig over het maximumvermogen van een stofzuiger (!!), dit had allang afgelopen kunnen zijn.
Simpelweg verkoop van tweetakt verbieden maakt brommertjes hooguit iets duurder.
Ik denk niet dat er iets ontkent wordt / werd, maar waarom verbieden? 2-takten zijn er al jaren en de vervuiling is behoorlijk afgenomen in pakweg 50 jaar tijd. Leven en laten leven en niet als een linkse wereldverbeteraar alles naar je hand willen zetten.quote:Op zondag 21 juni 2015 07:47 schreef RemcoDelft het volgende:
Het vorige topic zat vol met brommerrijdertjes gok ik die de vervuiling stomweg ontkennen...
Ik snap eigenlijk niet waarom de EU hier zo lang over moet doen! Ze zijn wel bezig over het maximumvermogen van een stofzuiger (!!), dit had allang afgelopen kunnen zijn.
Simpelweg verkoop van tweetakt verbieden maakt brommertjes hooguit iets duurder.
Bron?quote:Op zondag 21 juni 2015 08:32 schreef buzz1291 het volgende:
2-takten zijn er al jaren en de vervuiling is behoorlijk afgenomen in pakweg 50 jaar tijd.
quote:
Anders lees je even het vorige topic ipv te denken dat... of te gokken zus... of ben je bang om de waarheid te vinden?quote:Op zondag 21 juni 2015 07:47 schreef RemcoDelft het volgende:
Het vorige topic zat vol met brommerrijdertjes gok ik die de vervuiling stomweg ontkennen...
Ik snap eigenlijk niet waarom de EU hier zo lang over moet doen! Ze zijn wel bezig over het maximumvermogen van een stofzuiger (!!), dit had allang afgelopen kunnen zijn.
Simpelweg verkoop van tweetakt verbieden maakt brommertjes hooguit iets duurder.
Vorige topic..quote:
Dat is het ook...quote:Op zondag 21 juni 2015 09:05 schreef arjan1112 het volgende:
Het produceren van een elektrische scooter + het opwekken van de electra is misschien wel vervuilender dan het rijden op een brommer met mengsmering
Daar heb je toch geen bron voor nodig. Gewoon ff nadenken hoeveel tweetakt motoren er vijftig jaar geleden rondreden tov nu.quote:Op zondag 21 juni 2015 08:53 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Bron?
Lees het artikel in de OP anders even... De paar brommertjes produceren bijna 50% van de schadelijke uitstoot van het wegverkeer. Het heeft geen zin auto's nog een fractie schoner te maken als je de zware vervuilers hun gang laat gaan.
Plus de steeds minder vette mengsmering (1:25, 1:50, 1:100)quote:Op zondag 21 juni 2015 09:29 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Daar heb je toch geen bron voor nodig. Gewoon ff nadenken hoeveel tweetakt motoren er vijftig jaar geleden rondreden tov nu.
POL / Verbied de tweetaktmotor van een bromfiets.quote:Op zondag 21 juni 2015 09:29 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Daar heb je toch geen bron voor nodig. Gewoon ff nadenken hoeveel tweetakt motoren er vijftig jaar geleden rondreden tov nu.
Ja duidelijk hé. Daar had ik zelfs geen publicatie van het CBS voor nodig. Maar die Linkse autistische zolderkamer wereldverbeteraars weten het toch altijd beter.quote:Op zondag 21 juni 2015 10:08 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
POL / Verbied de tweetaktmotor van een bromfiets.
Daar staat de link naar een pdf van het CBS.
Het waren er toen 2 miljoen, bijna alle 2-takt.
Lekker relevantquote:Op zondag 21 juni 2015 09:29 schreef buzz1291 het volgende:
Gewoon ff nadenken hoeveel tweetakt motoren er vijftig jaar geleden rondreden tov nu.
Ja schatje, heel relevant. Want je vroeg naar een bron en die bron is gewoon mijn eigen waarneming.quote:Op zondag 21 juni 2015 10:32 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Lekker relevantAnders ga je ook even vertellen dat er toen kolen gestookt werden!
We leven nu, en vervuiling nu is relevant.
Als je een juist vergelijk maakt (van Cradle to cradle en from well to wheel) is een vergelijkbaar voertuig in de EV uitvoering eigenlijk altijd schoner, ook als deze op grijze stroom rijd.quote:Op zondag 21 juni 2015 09:05 schreef arjan1112 het volgende:
Het produceren van een elektrische scooter + het opwekken van de electra is misschien wel vervuilender dan het rijden op een brommer met mengsmering
Of grijs of groen het goedkoopste zou natuurlijk zijn als deze op overvloedige stroom rijden doet, incl de auto s, dan is op die stroom ook nog wat te verdienen toch?quote:Op zondag 21 juni 2015 14:58 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Als je een juist vergelijk maakt (van Cradle to cradle en from well to wheel) is een vergelijkbaar voertuig in de EV uitvoering eigenlijk altijd schoner, ook als deze op grijze stroom rijd.
En de introductie van directe inspuiting.quote:Op zondag 21 juni 2015 09:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Plus de steeds minder vette mengsmering (1:25, 1:50, 1:100)
Vind het wel grappig dat ik word uitgemaakt voor een linkse boomknuffelaar.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Lapmiddelen die niet kunnen verbloemen dat de technologie ernstig achterhaald is. Dat zou op zich prima zijn als het niet maatschappelijke problemen zou geven maar dat doet het wel. Als je 20 keer zo vervuilend bent als een bestelbus die grofweg 20 keer zo zwaar weegt (dus per kg. gewicht een paar honderd keer zo vervuilend) dan ben je met een reductie van 75% vervuiling nog steeds extreem vervuilend. Er is geen technisch of economische noodzaak om de tweetaktbromfiets.
Na ons de zondvloed. Alle grondstoffen op vuilnisbelten, energie wat in honderden miljoenen jaren, zo niet meer, is gespaard in een paar eeuwen opgebruiken, grondstoffen verkwisten aan verbranding terwijl je er duurzame producten mee zou kunnen maken, grotere klimaatveranderingen die ons extreem veel gaan kosten (je ziet de afgelopen 10-20 jaar al de eerste problemen ontstaan, in NW Europa zijn de gevolgen nog heel erg mild dankzij het relatief gematigde klimaat), wat maakt het allemaal uit? Wir haben es nicht gewusstquote:Op zondag 21 juni 2015 11:02 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ja schatje, heel relevant. Want je vroeg naar een bron en die bron is gewoon mijn eigen waarneming.
Maar Linkse rukkers willen nu eenmaal graag alleen hun eigen waarheid horen.
Laat ik je uit de droom helpen. Op iedere millieu conferentie worden weer nieuwe doelstellingen geformuleerd, die dan toch nooit gehaald worden. Gewoon een dikke vinger van Amerika, Rusland en China voor alle linkse boomknuffelaars.
Ik ook.;)quote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vind het wel grappig dat ik word uitgemaakt voor een linkse boomknuffelaar.
Hoe raad je het?quote:Op zondag 21 juni 2015 07:47 schreef RemcoDelft het volgende:
Het vorige topic zat vol met brommerrijdertjes gok ik die de vervuiling stomweg ontkennen...
Dit is een vraag voor Hexagon.quote:Ze zijn wel bezig over het maximumvermogen van een stofzuiger (!!), dit had allang afgelopen kunnen zijn.
Simpelweg verkoop van tweetakt verbieden maakt brommertjes hooguit iets duurder.
Roept u maar. Symboolpolitiek met iets wat wel gemakkelijk te regelen is? Handel? De Europese stofzuigerfabrikanten die zuinigere stofzuigers maken (speculatie) een voorsprong geven?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Ben gewoon verstandig, en heb een hekel aan het gejank over autos als je weet dat tweetakt en bv scheepsbrandstoffen véél vervuilender zijn. Als de ecoweenies zich zo zorgen maken over CO2 waarom dan niet alle asieldieren gelijk in laten slapen, om maar eens op lange tenen te gaan staan? Ieder hond is gelijk een SUV en een kat als een kleine auto als je het over CO2 footprint hebt.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik ook.;)
Misschien ben jij een rechtse boomknuffelaar?
De waarheid valt niet altijd in goede aarde.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ben gewoon verstandig, en heb een hekel aan het gejank over autos als je weet dat tweetakt en bv scheepsbrandstoffen véél vervuilender zijn. Als de ecoweenies zich zo zorgen maken over CO2 waarom dan niet alle asieldieren gelijk in laten slapen, om maar eens op lange tenen te gaan staan? Ieder hond is gelijk een SUV en een kat als een kleine auto als je het over CO2 footprint hebt.
Op een ander forum heb ik ooit eens de milieubelasting van een kind voorgerekend, kreeg prompt een lifetime ban.
Als je geen kinderen neemt ben je met een V8 voor de deur, een jaarlijkse vliegtuig vakantie en een jacuzi in de tuin nog steeds schoner en verantwoorder bezig dan dat je twee kids op de wereld zet.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ben gewoon verstandig, en heb een hekel aan het gejank over autos als je weet dat tweetakt en bv scheepsbrandstoffen véél vervuilender zijn. Als de ecoweenies zich zo zorgen maken over CO2 waarom dan niet alle asieldieren gelijk in laten slapen, om maar eens op lange tenen te gaan staan? Ieder hond is gelijk een SUV en een kat als een kleine auto als je het over CO2 footprint hebt.
Op een ander forum heb ik ooit eens de milieubelasting van een kind voorgerekend, kreeg prompt een lifetime ban.
Toch subsidieren overheden kinderenquote:Op dinsdag 23 juni 2015 19:00 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Als je geen kinderen neemt ben je met een V8 voor de deur, een jaarlijkse vliegtuig vakantie en een jacuzi in de tuin nog steeds schoner en verantwoorder bezig dan dat je twee kids op de wereld zet.
Maar durft het eens hardop te zeggen.
Huisdieren zijn inderdaad ook zoiets...
We hebben een econonomie die alleen maar draait op groei. Daar heb je op dit moment nog mensen voor nodig. Money talksquote:Op dinsdag 23 juni 2015 19:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Toch subsidieren overheden kinderen
Ik vind het ook verder prima als mensen kinderen nemen, maar een fietsende vegetarier met kinderen en een poes moet zijn milieumuil houden als het om autos gaat.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 19:07 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
We hebben een econonomie die alleen maar draait op groei. Daar heb je op dit moment nog mensen voor nodig. Money talks
Zoals een boer varkens fokt.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 19:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Toch subsidieren overheden kinderen
quote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ben gewoon verstandig, en heb een hekel aan het gejank over autos als je weet dat tweetakt en bv scheepsbrandstoffen véél vervuilender zijn. Als de ecoweenies zich zo zorgen maken over CO2 waarom dan niet alle asieldieren gelijk in laten slapen, om maar eens op lange tenen te gaan staan? Ieder hond is gelijk een SUV en een kat als een kleine auto als je het over CO2 footprint hebt.
Op een ander forum heb ik ooit eens de milieubelasting van een kind voorgerekend, kreeg prompt een lifetime ban.
Waarom eigenlijk, misschien toekomstige belasting betalers?quote:Op dinsdag 23 juni 2015 19:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Toch subsidieren overheden kinderen
Het of wat ik het leukste vindt het wordt in Brussel toch besloten van die stofzuigers, het land waar de hele nacht de straatverlichting brand toch?quote:Op zondag 21 juni 2015 07:47 schreef RemcoDelft het volgende:
Het vorige topic zat vol met brommerrijdertjes gok ik die de vervuiling stomweg ontkennen...
Ik snap eigenlijk niet waarom de EU hier zo lang over moet doen! Ze zijn wel bezig over het maximumvermogen van een stofzuiger (!!), dit had allang afgelopen kunnen zijn.
Simpelweg verkoop van tweetakt verbieden maakt brommertjes hooguit iets duurder.
quote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hoe raad je het?
[..]
Dit is een vraag voor Hexagon.
[..]
Roept u maar. Symboolpolitiek met iets wat wel gemakkelijk te regelen is? Handel? De Europese stofzuigerfabrikanten die zuinigere stofzuigers maken (speculatie) een voorsprong geven?
Hoe dan ook, praktisch gezien lijk het me niet lastig om de tweetakt vanaf een bepaalde datum te verbieden en de verkoop/aankoop van die toestellen in de EU zeer snel (bijv. 1 januari 2016) niet meer toe te staan. Het is nu niet dat die mensen die nu op zo'n tweetakt rijden dan niet meer van A naar B komen, de meeste van hen kunnen ook wel een viertakt kopen of fietsen, desnoods met een elektrische fiets.Ehm ik heb me helemaal niet met deze discussie bezig gehouden en dit was een modactie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik onthoud me van commentaar omdat ik er niet echt een duidelijke mening over kan vormen.
Dat is niet helemaal waar aangezien het een direct mensen vergiftigt terwijl het ander 'slechts' een enorme aanslag doet op gewassen en enorm veel CO2 uitstoot. Dat neemt niet weg dat je een goed punt hebt.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 19:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik vind het ook verder prima als mensen kinderen nemen, maar een fietsende vegetarier met kinderen en een poes moet zijn milieumuil houden als het om autos gaat.
Een plaatje voor je topic. Misschien kende je hem al. En sorry voor de kick...quote:Op woensdag 24 juni 2015 02:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar aangezien het een direct mensen vergiftigt terwijl het ander 'slechts' een enorme aanslag doet op gewassen en enorm veel CO2 uitstoot. Dat neemt niet weg dat je een goed punt hebt.
Nou nee. Een tweetakt verbrandt smeerolie dat is de reden.quote:Op donderdag 9 juli 2015 20:22 schreef Paper_Tiger het volgende:
De enige reden dat die scooters vervuilend zijn is de afwijkende Nederlandse wetgeving waardoor het oorspronkelijke vermogen moet worden teruggebracht.
Als je de viertakt bedoelde dan heb je gelijk.quote:Op donderdag 9 juli 2015 20:22 schreef Paper_Tiger het volgende:
De enige reden dat die scooters vervuilend zijn is de afwijkende Nederlandse wetgeving waardoor het oorspronkelijke vermogen moet worden teruggebracht.
Not this again...quote:Op donderdag 9 juli 2015 20:29 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nou nee. Een tweetakt verbrandt smeerolie dat is de reden.
Verder is het knijpen, zodat een bromfiets opeens een snorfiets is niet goed voor de verbranding.
De gewone 4-takt scooter heeft vaak zelfs een katalysator en rijden 1 op 50 op euro95.
Hoe vervuilend die zijn weet ik niet maar een educated guess zegt me dat het wel meevalt.
Duh. Wat je ook op zo'n tweetakt monteert: hij blijft olie verbranden.quote:Op donderdag 9 juli 2015 20:36 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Not this again...
JE LULT..
Alle 2t die verkocht worden hebben een kat en een uitlaatgas recirculatie..
Dus gok maar niet langer.. Het is onzin wat je tracht te verkopen![]()
Voor je verder ratelt met onzinnigheden..quote:Op donderdag 9 juli 2015 20:40 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Duh. Wat je ook op zo'n tweetakt monteert: hij blijft olie verbranden.
Ik begrijp dat de mengverhouding lager kan (dan 1:25 zoals vroeger) maar het blijft vervuilend t.o.v. een viertakt. Dat valt ook door jou niet te ontkennen.
Kijk jij bent blijkbaar een rechtgesnaarde 2-takt adept. Dat kan.quote:Op donderdag 9 juli 2015 20:42 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Voor je verder ratelt met onzinnigheden..
Ik wacht nog op een heleboel bronnen uit het vorige topic...
Hoezo hobby? Kom maar op met 7000 euro.. Dan doe ik mn 2t weg..quote:Op donderdag 9 juli 2015 20:50 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Kijk jij bent blijkbaar een rechtgesnaarde 2-takt adept. Dat kan.
Maar je zou daarom niet keihard moeten ontkennen dat er bepaalde nadelen kleven aan je hobby die inherent zijn aan het gebruikte systeem.
En welke "bronnen" heb je het dan over? Of bedoel je antwoorden op stellingen?
Ik wil daar best op ingaan als je ze noemt, indien gewenst.
Waarom zaken verbieden zonder enig alternatief?quote:Op donderdag 9 juli 2015 21:07 schreef Bart2002 het volgende:
Er borrelt een hoop frustratie daar op de zolderkamer. Zoveel is zeker.
De 4-takt. Het topic gaat over het verbieden van de 2-takt.quote:Op donderdag 9 juli 2015 21:10 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Waarom zaken verbieden zonder enig alternatief?
Wat is de oplossing dan?
Dat is er niet.. zoveel is zeker..
Ja aan leven kleven ook overtuigende nadelen...quote:Op donderdag 9 juli 2015 21:18 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
De 4-takt. Het topic gaat over het verbieden van de 2-takt.
En zover als verbieden wil ik niet gaan (ik ben niet de TS) maar er kleven toch wel overtuigende nadelen aan de 2-takt. Elektrisch heeft ook veel nadelen, o.a. de gigantische aanschafprijs voor een goede en de hoge afschrijving van de (slechte) accu die je zelden terugziet in de gunstige vergelijkingen.
En met dat zwaaihandje moet je eens ophouden. Ik heb goede argumenten, al passen ze blijkbaar niet in je straatje.
Tweetakt is het mooiste concept voor de verbrandingsmotor ooit bedacht.quote:Op donderdag 9 juli 2015 20:34 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Als je de viertakt bedoelde dan heb je gelijk.
De moderne olie heeft een verwaarloosbaar effect op de uitstoot. Directe injectie maakt de motor schoner en efficiënter dan de beste viertakt.quote:Op donderdag 9 juli 2015 20:29 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nou nee. Een tweetakt verbrandt smeerolie dat is de reden.
Verder is het knijpen, zodat een bromfiets opeens een snorfiets is niet goed voor de verbranding.
De gewone 4-takt scooter heeft vaak zelfs een katalysator en rijden 1 op 50 op euro95.
Hoe vervuilend die zijn weet ik niet maar een educated guess zegt me dat het wel meevalt.
Het moet ook altijd dwars zijn Tiger.quote:Op donderdag 9 juli 2015 22:09 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Tweetakt is het mooiste concept voor de verbrandingsmotor ooit bedacht.
Met plezier http://www.technologyrevi(...)engine-reconsidered/quote:Op donderdag 9 juli 2015 22:13 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het moet ook altijd dwars zijn Tiger.
Het is goedkoop, door de minimale hoeveelheid benodigde onderdelen.
Maar hij verbrandt olie en dat is de makke.
En voor de post hierboven zie ik graag bewijsmateriaal.
Duh. Dat is een testmodel (startup) van 24 miljoen. Deze ga je dus voorlopig niet terugvinden in de 2-takt scooter. De vraag is ook of hun plan, ondanks de investeringen wel van de grond komt want de meeste van die startups verkopen gebakken lucht. Vooralsnog is dit een fantasie-ding en geen bewijsmateriaal. Dat zul je beter moeten doen.quote:Op donderdag 9 juli 2015 22:17 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Met plezier http://www.technologyrevi(...)engine-reconsidered/
Vaporwarequote:Op donderdag 9 juli 2015 22:17 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Met plezier http://www.technologyrevi(...)engine-reconsidered/
Goed gezien. Althans dat denk ik ook. Bizar om te lezen dat rijke, maar tevens intelligente mensen daar in investeren. Het zou kunnen dat zij met hagel schieten ( miljoentje hier, miljoentje daar) op die startups.quote:
Ook dat is niet waar. Evinrude heeft tweetakt al jaren doorontwikkeld hun etec motoren verslaan viertakten op alle fronten.quote:Op donderdag 9 juli 2015 22:25 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Duh. Dat is een testmodel (startup) van 24 miljoen. Deze ga je dus voorlopig niet terugvinden in de 2-takt scooter. De vraag is ook of hun plan, ondanks de investeringen wel van de grond komt want de meeste van die startups verkopen gebakken lucht. Vooralsnog is dit een fantasie-ding en geen bewijsmateriaal. Dat zul je beter moeten doen.
Verder lees ik in de commentaren dat ie geen olie verbrandt. Dan pakt ie dus 1 van de grote voordelen van de 4-takt motor mee.
Een ander groot probleem van de 2-takt is dat ie bijna 2 x zoveel drinkt per kilometer.
Ik geloof het graag. Is er een linkje beschikbaar waaruit dat blijkt?quote:Op donderdag 9 juli 2015 22:35 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ook dat is niet waar. Evinrude heeft tweetakt al jaren doorontwikkeld hun etec motoren verslaan viertakten op alle fronten.
quote:Op donderdag 9 juli 2015 22:36 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik geloof het graag. Is er een linkje beschikbaar waaruit dat blijkt?
Ze zeggen zelf dit:
CLEAN & QUIET
Evinrude® E-TEC® is about creating memories, not pollution. Fact is, we're unbeatable on clean and quiet performance, even against four-strokes. We've passed them all. And they never heard us coming.
Maar daar krijg ik vooralsnog en vooral het WC-eend gevoel bij.
Ik begrijp werkelijk niet of je nou zo simpel bent OF dat je gewoon in WC-eend gelooft.quote:
Daarom is het dus niet waar?quote:Op donderdag 9 juli 2015 22:48 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik begrijp werkelijk niet of je nou zo simpel bent OF dat je gewoon in WC-eend gelooft.
Het zet je geloofwaardigheid op het spel: we zien hier een man die duidelijk bij Evinrude in dienst is (en het staat op z'n overhemd) die een fijn verhaaltje vertelt over hoe goed Evinrude bezig is.
Echt hoor...
Hij bewijst niets nee. Hij zegt alleen dat de buitenboordmotor van het merk waar hij door betaald wordt veel beter is dan al die anderen. C'est tout. Je gaat me niet vertellen dat je dat wel overtuigend vindt, toch?quote:
De man legt uit waarom dat zo is en de motor voldoet aan alle laatste eisen die de epa eraan stelt. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Evinrude_Outboard_Motorsquote:Op donderdag 9 juli 2015 22:54 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Hij bewijst niets nee. Hij zegt alleen dat de buitenboordmotor van het merk waar hij door betaald wordt veel beter is dan al die anderen. C'est tout. Je gaat me niet vertellen dat je dat wel overtuigend vindt, toch?
Je zal het met me eens zijn dat het publiceren van een reclamefilmpje als bewijsmateriaal niet zo snugger overkomt.
quote:Op donderdag 9 juli 2015 20:22 schreef Paper_Tiger het volgende:
De enige reden dat die scooters vervuilend zijn is de afwijkende Nederlandse wetgeving waardoor het oorspronkelijke vermogen moet worden teruggebracht.
Waarom niet gewoon de bromfiets afschaffen? Of in ieder geval die op een brandstof rijden. We hebben fietsen, elektrische fietsen en motors. Voor ieder wat wils. De bromfiets voegt weinig toe. Het scheelt waarschijnlijk ook nog eens een hoop verkeersongelukken en het is minder slecht voor het milieu. Wil je met een laag vermogen bromfiets rijden, haal dan maar het A-rijbewijs.quote:Op donderdag 9 juli 2015 20:34 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Als je de viertakt bedoelde dan heb je gelijk.
Je hebt het hier over 150 pk en meer monsters die sowieso enkele liters per kilometer verbranden. Hoe dit op geen enkele wijze kan bijdragen aan de "EPA clean air" dat begrijpt een kind.quote:Op donderdag 9 juli 2015 23:12 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De man legt uit waarom dat zo is en de motor voldoet aan alle laatste eisen die de epa eraan stelt. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Evinrude_Outboard_Motors
Het kan ook gewoon netjes zonder dat je allerlei eisen gaat stellen aan wat mensen allemaal zouden moeten doen en laten Bram.quote:Op donderdag 9 juli 2015 23:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
[..]
Waarom niet gewoon de bromfiets afschaffen? Of in ieder geval die op een brandstof rijden. We hebben fietsen, elektrische fietsen en motors. Voor ieder wat wils. De bromfiets voegt weinig toe. Het scheelt waarschijnlijk ook nog eens een hoop verkeersongelukken en het is minder slecht voor het milieu. Wil je met een laag vermogen bromfiets rijden, haal dan maar het A-rijbewijs.
We kunnen de bromfiets als verkeerstechnisch begrip afschaffen en voor alle motorvoertuigen die een hoger aantal PK hebben dan een elektrische fiets het A-rijbewijs verplichten waarbij we generieke verbruikseisen stellen. De facto komt dat neer op dat veel jongens en meisjes van 16-24 jaar dan toch maar gaan fietsen en dat wie toch op zo'n ding blijft rijden in ieder geval iets meer rijvaardigheid zou kunnen opdoen.quote:Op donderdag 9 juli 2015 23:25 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het kan ook gewoon netjes zonder dat je allerlei eisen gaat stellen aan wat mensen allemaal zouden moeten doen en laten Bram.
Het heeft hier ook weer iets te maken met wat mensen doen, ze doen wat gunstig is voor het huishoudbudget. Hier valt in te sturen, overheidstechnisch. Maar er valt weinig resultaat te verwachten als de insteek is wat mensen ervoor zouden moeten doen. Dat werkt niet. Nooit.
Dat is de harde hand. En we weten dat je uitsluitend iets bereikt met de zachte hand.quote:Op donderdag 9 juli 2015 23:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
We kunnen de bromfiets als verkeerstechnisch begrip afschaffen en voor alle motorvoertuigen die een hoger aantal PK hebben dan een elektrische fiets het A-rijbewijs verplichten waarbij we generieke verbruikseisen stellen. De facto komt dat neer op dat veel jongens en meisjes van 16-24 jaar dan toch maar gaan fietsen en dat wie toch op zo'n ding blijft rijden in ieder geval iets meer rijvaardigheid zou kunnen opdoen.
Redelijk normaal hoor. Een boot heeft immers veel meer weerstand dan een auto.quote:Op donderdag 9 juli 2015 22:48 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Overigens dacht ik ook te weten dat die outboards zuipen als de hel. Of ze nou 1:2 doen of 1:3... Het gebruik per afgelegde kilometer is volkomen decadent.
Nee. Het is precies andersom.quote:Op donderdag 9 juli 2015 23:55 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Redelijk normaal hoor. Een boot heeft immers veel meer weerstand dan een auto.
Mijn bootje met kleine 15pk 2takt tweecilinder doet volgas ook 8l per uur en dan heb ik amper 30km afgelegt![]()
Ik heb begrepen dat bij gelijkwaardig motoren een 4takt onder volledig belasting ongeveer evenveel verbruikt als een 2takt maar dat onder deellast een 4takt enorm in het voordeel is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |