Eens.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:41 schreef Janneke141 het volgende:
Ik stel voor dat we gemotoriseerd vervoer dat rijdt op fossiele brandstoffen sowieso verbieden. Onzinnige vervuiling!
Schande inderdaad dat we het gebruik van Asbest hebben verboden.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:17 schreef Nemephis het volgende:
Zucht.. Waarom verbieden we niet gewoon mensen? Moet je zien hoe schoon het dan wordt.
Dit.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:40 schreef Metro2005 het volgende:
SOwieso nooit begrepen waarom dit nog niet verboden is. 4 takt is tegenwoordig een prima alternatief of zelfs electrisch. 2 takt is compleet overbodig en vreselijk vervuilende motorsoort. Het is in auto's al decennia verboden, waarom niet bij bromfietsen.
Maar dan nu even de alternatieven bespreken. We zijn verwend. Gelukkig is de olie bijna op cq onbetaalbaar voor de gemiddelde consument.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:41 schreef Janneke141 het volgende:
Ik stel voor dat we gemotoriseerd vervoer dat rijdt op fossiele brandstoffen sowieso verbieden. Onzinnige vervuiling!
Gewoon fietsen. Alles tot zestig kilometer woon-werkverkeer is prima te doen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:45 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Maar dan nu even de alternatieven bespreken. We zijn verwend. Gelukkig is de olie bijna op cq onbetaalbaar voor de gemiddelde consument.
Ja daagquote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gewoon fietsen. Alles tot zestig kilometer woon-werkverkeer is prima te doen.
Jij hebt er geen zin in, maar dat is iets anders. Dergelijk gedrag is door de overheid prima te sturen door de accijns op benzine gewoon te verviervoudigen en de belastingvrije reiskostenvergoeding af te schaffen.quote:
Ook mee eens. Al kost je dat vermoedelijk wel 3 uur per dag (of 6 uur indien enkele reis).quote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
60kmquote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Fixed.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gewoon bromfietsen. Alles tot zestig kilometer woon-werkverkeer is prima te doen.
Eens. Dan zie ik mijn gezin nooit meer.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:52 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
60kmik ben helemaal voor fietsen maar mijn 22km enkele reis vind ik toch wel echt de max. Vooral qua tijd. 60km kost je 3 uur fietsen, dat maakt 6 uur woon-werk op een dag.
Zelfs een enthousiast fietser als ik zou daar niet aan beginnen, zeker niet elke dag.
Gelukkig kan gedrag gestuurd worden door fiscale maatregelen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:52 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
60kmik ben helemaal voor fietsen maar mijn 22km enkele reis vind ik toch wel echt de max. Vooral qua tijd. 60km kost je 3 uur fietsen, dat maakt 6 uur woon-werk op een dag.
Zelfs een enthousiast fietser als ik zou daar niet aan beginnen, zeker niet elke dag.
60 km, daar doe je zeker anderhalf uur over...drie uur brommen per dag.quote:
Buitenboordmotoren. Maar zelfs die worden vooral als 4-takt verkochtquote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:56 schreef SebbeSwensje het volgende:
Scheepsmotoren gebruiken toch ook nog 2-takt? Overigens wel grappig dat je in Utrecht overal kan rondkachelen op je stinkscooter terwijl mensen met een lupo 3l uit 2000 een dikke prent krijgen.
Ja, laten we vanaf vandaag echt alles belasten.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gelukkig kan gedrag gestuurd worden door fiscale maatregelen.
Hoevaak en hoeveel km fiets je zelf dagelijks?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:55 schreef Janneke141 het volgende:
Je bent weer streng doch rechtvaardig bezig. Ik heb vaak het gevoel dat Margaret Thatcher ons toespreekt. Maar dat kan niet want zij is reeds lang overleden gelukkig.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat maakt dat nu weer uit?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:58 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Hoevaak en hoeveel km fiets je zelf dagelijks?
Nee, fietsen niet.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:57 schreef Buurpoes het volgende:
Ja, laten we vanaf vandaag echt alles belasten.
Om te peilen hoe realistisch je denkt.quote:
quote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
11 (voltijd, althans). Maar ik hou het voorlopig bij een Renault, ik heb een auto nooit gezien als een statussymbool. En mijn woon-werktijd per fiets is een goed kwartier, dus als het niet te hard regent kies ik daarvoor. Lekker even uitwaaien 's ochtends/'s middags.
Eigenlijk is dat een heel fout idee, dat een minderheid, die het beter denkt te weten een meerderheid tot de orde gaat roepen door ze hun geld af te pakken. Gevoelsmatig vind ik dit niet koosjer.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Is het je ooit opgevallen dat dat werkelijk altijd zo gaat?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 22:03 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Eigenlijk is dat een heel fout idee, dat een minderheid, die het beter denkt te weten een meerderheid tot de orde gaat roepen door ze hun geld af te pakken. Gevoelsmatig vind ik dit niet koosjer.
Doe maar niet, Bart.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 22:04 schreef Bart2002 het volgende:
Nou Bram, je topic gaat alweer een heel verkeerde kant uit. Ingrijpen man!
Ok. Ik neem #39 volledig terug en als er nog iets extra's nodig mocht zijn dan doe ik dat ook.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 22:07 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Doe maar niet, Bart.
Dit soort geroeptoeter is niet passend bij een serieus topic.
Inderdaad of s'avonds je jas aan de kapstok hangen en in de ochtend moeders weer boos omdat haar jas ook ineens naar de castrol rookquote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:23 schreef hoas het volgende:
Jeugdsentiment, de schuur vol rook tijdens het sleutelen,heerlijk.
Dan zie ik mijn ma nooit meerquote:Op vrijdag 19 juni 2015 22:28 schreef heite het volgende:
Ik stel voor dat we mensen verbieden zich buiten een straal van 25km van hun woonplaats te bevinden. Zal ongetwijfeld veel uitstoot schelen.
Uiteraard met de mogelijkheid om hier enkele dagen per jaar een ontheffing voor aan te vragen.
Nee, t is meer.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 22:37 schreef heite het volgende:
Als je minder dan 50 km van elkaar vandaan woont kun je natuurlijk halverwege afspreken. Dan kunnen jullie beiden op de fiets komen!
In dat geval ben ik erg slecht geïnformeerd.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:57 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Buitenboordmotoren. Maar zelfs die worden vooral als 4-takt verkocht
Mijn stem heb je. Wat is de naam van de politieke partij?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:57 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ja, laten we vanaf vandaag echt alles belasten.
Als nou de overdrachtsbelasting afgeschaft werd, dan zouden sommige mensen wellicht wat dichter bij hun werk gaan wonen.
Anders maak je even 500.000 man werkloosquote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:41 schreef Janneke141 het volgende:
Werken er zoveel mensen bij de Wegenwacht joh?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 23:05 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Anders maak je even 500.000 man werkloos
Neuh, kleine 1000 man, maar die monteurs die je auto maken, de vrachtwagen die zijn dan ook werkeloos he...quote:Op vrijdag 19 juni 2015 23:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Werken er zoveel mensen bij de Wegenwacht joh?
Ja, dat is het punt dus. Geen enkele partij wil die melkkoe loslaten.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 23:05 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
In dat geval ben ik erg slecht geïnformeerd.
[..]
Mijn stem heb je. Wat is de naam van de politieke partij?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |