Eh. Juist ja..quote:Beste mevrouw Chloroform,
Bedankt voor uw bericht.
Het is vervelend te vernemen dat u momenteel uw bestelling nog niet in ontvangst heeft mogen nemen.
Wij hebben reeds contact opgenomen met PostNL en hopen hier in de loop van vandaag/morgen een verdere reactie over te krijgen zodat wij uw bestelling spoedig naar behoren kunnen afhandelen.
U krijgt spoedig verder bericht van ons over de status van uw zending.
Ik had ze een termijn van 10 dagen gegeven, dat zijn 30 dagen gerekend vanaf het moment van bestellen.quote:Op woensdag 17 juni 2015 14:17 schreef Waterdrinker het volgende:
art. 7:9 lid 4 BW:
Bij een consumentenkoop levert de verkoper de zaken onverwijld en in ieder geval binnen dertig dagen na het sluiten van de overeenkomst af. [..]
Ik zou gewoon eisen dat je binnen die 30 dagen je product hebt en anders je geld terug wil. Het is hun probleem verder, daar hoor jij niet de dupe van te worden.
Standaard mailtje, vrijwel letterlijk wat ik ook eens heb binnen gekregen.quote:
Dat laatste ligt er ook deels aan dat die touchschermpjes zo waardeloos zijn dat elke handtekening ontaart in een paar willekeurige strepenquote:Op woensdag 17 juni 2015 15:24 schreef syrusmd het volgende:
Ik maak dit soort dingen in mijn werk vrijwel dagelijks mee (grootste software/hardware ontwikkelaar ter wereld). In principe heeft TS helemaal niets met de bezorger te maken. Als er iets soortgelijks bij ons gebeurd stellen wij standaard de bezorgdienst aansprakelijk die vervolgens voor de kosten opdraait. Uiteraard vindt er dan van te voren ook een onderzoek plaats. Mocht de bezorger inderdaad aangeven het aangetekende pakket niet op het afgesproken adres bezorgd te hebben zijn zij in gebreke gebleven wat betreft hun dienstverlening en is het zeker niet jou probleem TS. Gewoon aan de leverancier/webwinkel vragen waar je pakket blijft, jij hebt immers nog altijd niet gekregen waar je wel voor hebt betaald. Ook staat jou handtekening niet geregistreerd op het bezorg bewijs (waar overigens ook altijd slordig mee wordt omgegaan, bezorgers vinden een kruisje vaak al een handtekening/paraaf :-/.
Ik krijg bij mij een beetje het idee alsof het bedrijf het eerst uitgebreid met postnl wil uitzoeken.quote:Op woensdag 17 juni 2015 19:35 schreef Illusi0n het volgende:
PostNL is gewoon KUT.
Ik heb hetzelfde meegemaakt.
Ook nieuwe laptop bij de buren afgeleverd, laptop daarna spoorloos verdwenen.
Toen heb ik de laptopwinkel een nette mail gestuurd met het verhaal dat PostNL aan de
verkeerde deur heeft staan te bellen. Politie wel gebeld, want ja toch diefstal, maar kon weinig doen.
Daarna weer een email gestuurd naar laptopwinkel, met bericht dat ze met PostNL wel eruit zouden komen.
Na 2 weken kreeg ik een zelfde nieuwe laptop wél goed aangeleverd.
Dat is hun probleem. Ze zijn verplicht je binnen een bepaalde termijn je of geld terug te geven of een nieuwe te regelen. Of de reeds bezorgde boven water te halen.quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:23 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Ik krijg bij mij een beetje het idee alsof het bedrijf het eerst uitgebreid met postnl wil uitzoeken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:25 schreef Modus het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op vrijdag 12 mei 2017 12:45 schreef NoelGallagher het volgende:
Ik zal natuurlijk elke mogelijkheid aangrijpen om een tr te zetten zodat je weer een ban krijgt.![]()
Ik snap het probleem van online bestellen en laten bezorgen niet. Ja, nu is het misschien een kutsituatie, maar uiteindelijk sta ik sterk in mijn recht en ben ik als consument dus veel beter verzekerd en beschermd voor dit soort dingen. Van de honderden dingen die ik heb laten bezorgen, waaronder ook dure dingen, is dit de eerste keer dat het echt misgaat.Op vrijdag 12 mei 2017 12:45 schreef NoelGallagher het volgende:
Ik zal natuurlijk elke mogelijkheid aangrijpen om een tr te zetten zodat je weer een ban krijgt.![]()
De vraag waarom of de opmerking dat het niet nodig was online te bestellen doet er voor dit probleem niet toe en mag ook achterwege blijven.
Ik begrijp dat je de webshop de tijd hebt gegeven tot 30 dagen na de verzend of besteldatum. Deze termijn zou ik nu aanhouden. Na die 30 dagen kun je bericht naar de webshop sturen dat je het via de CC speelt indien ze niet binnen een dag met een gerichte oplossing voor je komen.Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!![]()
Yup, dat is het plan inderdaad. We zullen het zien.quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:40 schreef Nizno het volgende:
De vraag waarom of de opmerking dat het niet nodig was online te bestellen doet er voor dit probleem niet toe en mag ook achterwege blijven.
Ik begrijp dat je de webshop de tijd hebt gegeven tot 30 dagen na de verzend of besteldatum. Deze termijn zou ik nu aanhouden. Na die 30 dagen kun je bericht naar de webshop sturen dat je het via de CC speelt indien ze niet binnen een dag met een gerichte oplossing voor je komen.Op vrijdag 12 mei 2017 12:45 schreef NoelGallagher het volgende:
Dit.quote:Op woensdag 17 juni 2015 16:21 schreef Yesse het volgende:
Hebben ze een social media pagina? Dat werkt vaak wonderen qua snelheid.
Vaak zitten er stagaires die hiermee bonuspunten scoren omdat ze zelf het één en ander in gang zetten.
Zo open is misschien iets minder netjes dan via een mail, maar vaak zet je hier het proces veel sneller in gang.
Succes trouwens, klote situatie.![]()
Ik zie het nut niet echt van social media nu. Ik heb ze nog 10 dagen de tijd gegeven. Wat moet ik op hun Facebook of Twitter zetten danquote:Op woensdag 17 juni 2015 22:12 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dit.
Vaak zitten er stagaires die hiermee bonuspunten scoren omdat ze zelf het één en ander in gang zetten.
Zo open is misschien iets minder netjes dan via een mail, maar vaak zet je hier het proces veel sneller in gang.
Succes trouwens, klote situatie.
Dat dus, na die 10 dagen moet je volledig los kunnen gaan, nu nog even niet. Dat gaat alleen maar averechts werken.quote:Op woensdag 17 juni 2015 22:16 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Ik zie het nut niet echt van social media nu. Ik heb ze nog 10 dagen de tijd gegeven. Wat moet ik op hun Facebook of Twitter zetten dan![]()
Ik had er over heen gelezen dat je al contact met ze had over de mail.quote:Op woensdag 17 juni 2015 22:16 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Ik zie het nut niet echt van social media nu. Ik heb ze nog 10 dagen de tijd gegeven. Wat moet ik op hun Facebook of Twitter zetten dan![]()
Vervelend.. maar dat bedrijf moet aangifte doen en het oplossen met PostNL.
Ondertussen moeten ze jou een andere laptop sturen.
Welk bedrijf is dit? Eentje uit Zeeland?Ook hoi!![]()
Overigens wel bizar dat een reactie van PostNL zolang duurt.
Ik heb eens een klacht ingediend bij PostNL nadat ze meermalen een aangetkeend pakket bij buren hadden afgeleverd. De dag erna kwam de bezorger zn excuses aanbieden. Hij had op zn kop gekregen. Werd later ook door PostNL teruggebeld ook hierover, of dat ook daadwerkelijk gebeurd was.Ook hoi!![]()
Dit idd.quote:Op woensdag 17 juni 2015 15:36 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Dat laatste ligt er ook deels aan dat die touchschermpjes zo waardeloos zijn dat elke handtekening ontaart in een paar willekeurige strepen
Hallon!![]()
Het wordt trouwens mooier. Mijn buurman heeft onderaan de flat bij zijn brievenbus dus zo'n naambordje en daarop staat Arie [achternaam] Hij blijft bij hoog en laag beweren dat hij niks ontvangen en nergens voor getekend heeft. Zou een bezorger echt zo aso zijn om zijn naam gewoon over te nemen van zo'n bordje?
Je zou je verbazen hoe ZZPers werken.quote:Op donderdag 18 juni 2015 19:01 schreef Chloroform het volgende:
Het wordt trouwens mooier. Mijn buurman heeft onderaan de flat bij zijn brievenbus dus zo'n naambordje en daarop staat Arie [achternaam] Hij blijft bij hoog en laag beweren dat hij niks ontvangen en nergens voor getekend heeft. Zou een bezorger echt zo aso zijn om zijn naam gewoon over te nemen van zo'n bordje?
Hier was het schering en inslag dat pakketjes bij buren afgeleverd werden zonder bij ons aan te bellen. Erg handig als je netjes thuis blijft voor een pakketje.Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!![]()
Ook aangetekende pakketjes?quote:Op donderdag 18 juni 2015 19:04 schreef Nizno het volgende:
[..]
Je zou je verbazen hoe ZZPers werken.
Hier was het schering en inslag dat pakketjes bij buren afgeleverd werden zonder bij ons aan te bellen. Erg handig als je netjes thuis blijft voor een pakketje.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.![]()
Nee dat gelukkig niet. Die leverde ze af bij het postNL punt en deed ze aan het eind van de dag nog een briefje voor in de bus.quote:
Traplopen was moeilijk voor haar denk ik....Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!![]()
Het zou me niks verbazen, hij moet zijn verhaal immers ook sluitend krijgen.quote:Op donderdag 18 juni 2015 19:01 schreef Chloroform het volgende:
Zou een bezorger echt zo aso zijn om zijn naam gewoon over te nemen van zo'n bordje?r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.![]()
Ik heb zitten googelen en er staan me toch een verhalen op internet over postnl. Je verzint het niet, zo slecht.quote:Op donderdag 18 juni 2015 19:04 schreef Nizno het volgende:
[..]
Hier was het schering en inslag dat pakketjes bij buren afgeleverd werden zonder bij ons aan te bellen. Erg handig als je netjes thuis blijft voor een pakketje.
Ja joh, pakketjes die door openstaande wc-raampjes naar binnen worden gefrot, pakketjes die in de tuin worden gemikt, in hoekjes onder afdakjes worden achtergelaten.
Trouwens, voor pakketjes van Esprit moet ook altijd getekend worden, maar die worden hier ook gewoon bij de buren afgeleverd, dan moeten zij ervoor tekenen. Mag dat ook niet of is dat weer een andere manier van verzenden? Dat vond ik namelijk ook altijd zo vaag.Tap tap tap![]()
nee buren mogen niet tekenen voor jouw pakket.
Heb 1 maal gehad met selectvracht dat ze een bubbelenvelop in het sleutelkastje bij de voordeur hadden gepropt. Zat een zonnebril in dus dat heeft de bril niet overleeft.Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!![]()
ze mogen maar een bepaald aantal meter lopen, als er een lift is doen ze daar meestal niet zo moeilijk over.quote:Op donderdag 18 juni 2015 19:04 schreef Nizno het volgende:
[..]
Hier was het schering en inslag dat pakketjes bij buren afgeleverd werden zonder bij ons aan te bellen. Erg handig als je netjes thuis blijft voor een pakketje.Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.![]()
Maar dat is toch voor geen meter controleerbaar? Als de bezorger bij mijn naam 'Janneke' invult en dan een of andere gare slinger in het handtekeningenvakje zet, moet ik dan gaan bewijzen dat het niet mijn handtekening is ofzo?quote:Op donderdag 18 juni 2015 22:17 schreef Nizno het volgende:
nee buren mogen niet tekenen voor jouw pakket.
Heb 1 maal gehad met selectvracht dat ze een bubbelenvelop in het sleutelkastje bij de voordeur hadden gepropt. Zat een zonnebril in dus dat heeft de bril niet overleeft.
Ik had trouwens vorige week een bezorger van PostNL aan de deur die mij omstandig begon uit te leggen dat hij het vervelend vond om 's avonds terug te moeten komen omdat ik overdag zo nodig niet thuis moest zijn
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Er is een lift dus ze moeten gewoon boven komen. Is ook met PostNL besproken. Maar goed dan nog horen ze aan te bellen. Ik wil best naar beneden lopen. Muts was toen zwanger en blijkbaar golden ineens alle regels niet meer voor dr. Na een paar klachten van zowel bij als klant als de verzenders is ze ineens poeslief tegen me. Inmiddels ook bevallen dus de prenataledepressie zal ook over zijn.quote:Op donderdag 18 juni 2015 22:23 schreef Bzzzzt het volgende:
[..]
ze mogen maar een bepaald aantal meter lopen, als er een lift is doen ze daar meestal niet zo moeilijk over.Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!![]()
Even onderbuikmodus maar..
Zou een postbezorger daadwerkelijk het risico nemen om die laptop mee naar huis te nemen en ontslagen te worden? Hij weet natuurlijk 100% zeker dat hij flink op zijn donder gaat krijgen, hoe dan ook. De kans dat ze je eruit schoppen is ook aanwezig. Ik weet niet hoe die dingen verpakt worden maar vaak kun je aan het uiterlijk niet zien of er iets van waarde in zit.
Nu heeft die postbezorger een groot probleem en bij de volgende fout ligt hij eruit. Dat alles voor een laptop van 1000e?
Ik vermoed dat die Arie uit zijn nek lult. Ziet hij er een beetje betrouwbaar uit?
Disclaimer: dit alles is gebaseerd op gevoelens en logica.![]()
klopt, daarom is er ook zo vaak een probleem met de bezorging. Zij moeten afleveren. Kost ze centjes als ze niet zoveel procent bij eerste afleverpoging kwijt kunnen.quote:Op donderdag 18 juni 2015 22:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar dat is toch voor geen meter controleerbaar? Als de bezorger bij mijn naam 'Janneke' invult en dan een of andere gare slinger in het handtekeningenvakje zet, moet ik dan gaan bewijzen dat het niet mijn handtekening is ofzo?
Ik heb dus ook als ik weet dat ik langere tijd niet thuis ben dat ik gewoon bij de appie of pakjeswinkel laat bezorgen en dan zelf wel langs wandel.als ik weet dat ik gewoon thuis kan zijn dan zorg ik ook eigenlijk zo veel mogelijk dat ik op de tijden die in de app worden opgegeven zit te wachten.quote:Ik had trouwens vorige week een bezorger van PostNL aan de deur die mij omstandig begon uit te leggen dat hij het vervelend vond om 's avonds terug te moeten komen omdat ik overdag zo nodig niet thuis moest zijnOp dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!![]()
Tja, mijn werktijden zijn nu eenmaal niet flexibel. Als ik de optie heb om een afhaalpunt op te geven kies ik die wel, maar dat kan niet altijd.quote:Op donderdag 18 juni 2015 22:28 schreef Nizno het volgende:
als ik weet dat ik gewoon thuis kan zijn dan zorg ik ook eigenlijk zo veel mogelijk dat ik op de tijden die in de app worden opgegeven zit te wachten.Toch vreemd dat we daar in dit informatietijdperk van track&tracecodes nog geen mogelijkheid hebben bedacht om "jouw woord tegen dat van de bezorger" uit te schakelen.quote:klopt, daarom is er ook zo vaak een probleem met de bezorging. Zij moeten afleveren. Kost ze centjes als ze niet zoveel procent bij eerste afleverpoging kwijt kunnen.
Ik heb dus ook als ik weet dat ik langere tijd niet thuis ben dat ik gewoon bij de appie of pakjeswinkel laat bezorgen en dan zelf wel langs wandel.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
veel laptops worden verzonden in een box van de leverancier waar gewoon een adressticker op geplakt zit dus daarvan ziet de bezorger echt wel dat het een laptop is. En als Arie uit zijn nek lult is dat niet het probleem van TS. Aangetekend mag NIET bij de buren afgeleverd worden.quote:Op donderdag 18 juni 2015 22:26 schreef Confetti het volgende:
Even onderbuikmodus maar..
Zou een postbezorger daadwerkelijk het risico nemen om die laptop mee naar huis te nemen en ontslagen te worden? Hij weet natuurlijk 100% zeker dat hij flink op zijn donder gaat krijgen, hoe dan ook. De kans dat ze je eruit schoppen is ook aanwezig. Ik weet niet hoe die dingen verpakt worden maar vaak kun je aan het uiterlijk niet zien of er iets van waarde in zit.
Nu heeft die postbezorger een groot probleem en bij de volgende fout ligt hij eruit. Dat alles voor een laptop van 1000e?
Ik vermoed dat die Arie uit zijn nek lult. Ziet hij er een beetje betrouwbaar uit?
Disclaimer: dit alles is gebaseerd op gevoelens en logica.Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!![]()
Ik moest dus ook een foto van m'n handtekening op paspoort en rijbewijs sturen om te laten zien dat het niet mijn handtekening is. Nu is het natuurlijk simpel om maar een willekeurige krabbel op dat apparaat van de bezorger te zetten, maar wat mij nu steeds meer wringt is dat het bedrijf me nu totaal niet verder probeert te helpen. Ik laat nu al het contact via de mail lopen, zodat ik bij de ING straks bewijs heb dat ik het eerst met het bedrijf heb proberen op te lossen. Hopelijk zijn ze van m'n creditcard dus wel wat coulanter.Op vrijdag 12 mei 2017 12:45 schreef NoelGallagher het volgende:
Je CC maatschappij zal bij de verzender uitzoeken wat er aan de hand is. En met jouw bewijsvoering als jij het via mail doet zal dat heel netjes verlopen.quote:Op donderdag 18 juni 2015 23:03 schreef Chloroform het volgende:
Ik moest dus ook een foto van m'n handtekening op paspoort en rijbewijs sturen om te laten zien dat het niet mijn handtekening is. Nu is het natuurlijk simpel om maar een willekeurige krabbel op dat apparaat van de bezorger te zetten, maar wat mij nu steeds meer wringt is dat het bedrijf me nu totaal niet verder probeert te helpen. Ik laat nu al het contact via de mail lopen, zodat ik bij de ING straks bewijs heb dat ik het eerst met het bedrijf heb proberen op te lossen. Hopelijk zijn ze van m'n creditcard dus wel wat coulanter.
Hoe vervelend het ook is, wachten is helaas het enige dat je nu kan doen. Je staat sterk bij je CC maatschappij op deze manier en de verzender zal dit ook weten dus die zullen vast wel met een oplossing gaan komen, al zal dat last minute worden vrees ik.Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!![]()
Overigens, niet zo haten op pakketbezorgers. Die gasten maken dagen van meer dan 12 uur, hebben 150 tot 200 stops per dag en krijgen alleen betaald per afgeleverd pakket. Dus als je niet thuis bent, en dat is meer dan de helft van de particulieren die wat bestellen niet, dan zal die bezorger altijd probren om er vanaf te komen. Dus of bij dr buren, of ergens rond het huis. Anders krijg je al die pakketen de volgende dag weer mee, bovenop de normale workload. Tuurlijk ligt dat probleem bij dr organisaties, maar die vinden het wel best. Voor elke bezorger 10 anderen.In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.![]()
Dat is niet mijn probleem als klant.quote:Op donderdag 18 juni 2015 23:32 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Overigens, niet zo haten op pakketbezorgers. Die gasten maken dagen van meer dan 12 uur, hebben 150 tot 200 stops per dag en krijgen alleen betaald per afgeleverd pakket. Dus als je niet thuis bent, en dat is meer dan de helft van de particulieren die wat bestellen niet, dan zal die bezorger altijd probren om er vanaf te komen. Dus of bij dr buren, of ergens rond het huis. Anders krijg je al die pakketen de volgende dag weer mee, bovenop de normale workload. Tuurlijk ligt dat probleem bij dr organisaties, maar die vinden het wel best. Voor elke bezorger 10 anderen.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Dat interesseert mij niet, ik werk in de horeca, maak ook dagen van 12 uur waarbij ik soms zelf niet eens de tijd heb om te eten. Denk je dat de gasten bij mij in het restaurant daar een boodschap aan hebben?quote:Op donderdag 18 juni 2015 23:32 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Overigens, niet zo haten op pakketbezorgers. Die gasten maken dagen van meer dan 12 uur, hebben 150 tot 200 stops per dag en krijgen alleen betaald per afgeleverd pakket. Dus als je niet thuis bent, en dat is meer dan de helft van de particulieren die wat bestellen niet, dan zal die bezorger altijd probren om er vanaf te komen. Dus of bij dr buren, of ergens rond het huis. Anders krijg je al die pakketen de volgende dag weer mee, bovenop de normale workload. Tuurlijk ligt dat probleem bij dr organisaties, maar die vinden het wel best. Voor elke bezorger 10 anderen.
Een aangetekend pakket lever je niet bij de buren af. Er is hier vlakbij gewoon een afhaalpunt waar hij dat prima had kunnen achterlaten.Op vrijdag 12 mei 2017 12:45 schreef NoelGallagher het volgende:
is dat een reden om niet aan te bellen bij een klant maar meteen naar een ander huisnummer te gaan?quote:Op donderdag 18 juni 2015 23:32 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Overigens, niet zo haten op pakketbezorgers. Die gasten maken dagen van meer dan 12 uur, hebben 150 tot 200 stops per dag en krijgen alleen betaald per afgeleverd pakket. Dus als je niet thuis bent, en dat is meer dan de helft van de particulieren die wat bestellen niet, dan zal die bezorger altijd probren om er vanaf te komen. Dus of bij dr buren, of ergens rond het huis. Anders krijg je al die pakketen de volgende dag weer mee, bovenop de normale workload. Tuurlijk ligt dat probleem bij dr organisaties, maar die vinden het wel best. Voor elke bezorger 10 anderen.Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!![]()
Ja maar zo heb je bij elke baan wat.quote:Op donderdag 18 juni 2015 23:32 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Overigens, niet zo haten op pakketbezorgers. Die gasten maken dagen van meer dan 12 uur, hebben 150 tot 200 stops per dag en krijgen alleen betaald per afgeleverd pakket. Dus als je niet thuis bent, en dat is meer dan de helft van de particulieren die wat bestellen niet, dan zal die bezorger altijd probren om er vanaf te komen. Dus of bij dr buren, of ergens rond het huis. Anders krijg je al die pakketen de volgende dag weer mee, bovenop de normale workload. Tuurlijk ligt dat probleem bij dr organisaties, maar die vinden het wel best. Voor elke bezorger 10 anderen.
M'n vader is trouwens bezorger van medicijnen, maakt ook dagen van 10 uur en soms langer, en geen haar op z'n hoofd die eraan denkt om pakketjes dan maar ergens anders neer te leggen. Hij mag het negen van de tien keer niet eens bij de buren brengen. Het kan dus altijd erger.Tap tap tap![]()
Ga nog eens naar die buurman en zeg dat de postnl een onderzoek bij de politie wilt starten (oud) of hij ondertussen misschien wel wat heeft ontvangen, zodat jij dit nog kan tegen houden.
Je hoeft hem niet meteen te beschuldigen maar een beetje bang maken en de kans geven om het terug te draaien is ook mogelijk.Eerst denken, dan typen![]()
Ik zou het persoonlijk niet zo aanpakken aangezien ik zelf liever een leuke verstandhouding heb dan een beetje bang maken en de mogelijke gevolgen die dat zou kunnen hebben. Maar goed dit is mijn persoonlijke mening.Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!![]()
goede reden om je werk waardeloos te verrichten ja!quote:Op donderdag 18 juni 2015 23:32 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Overigens, niet zo haten op pakketbezorgers. Die gasten maken dagen van meer dan 12 uur, hebben 150 tot 200 stops per dag en krijgen alleen betaald per afgeleverd pakket. Dus als je niet thuis bent, en dat is meer dan de helft van de particulieren die wat bestellen niet, dan zal die bezorger altijd probren om er vanaf te komen. Dus of bij dr buren, of ergens rond het huis. Anders krijg je al die pakketen de volgende dag weer mee, bovenop de normale workload. Tuurlijk ligt dat probleem bij dr organisaties, maar die vinden het wel best. Voor elke bezorger 10 anderen.Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''![]()
Blijkbaar wel, anders bestond het probleem niet.quote:Op donderdag 18 juni 2015 23:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is niet mijn probleem als klant.
Het werkt twee kanten op.![]()
Dan moeten ze onderhandelen dat ze ook betaald krijgen om het bij het afleverpunt te bezorgen (als het aangetekendis bv).quote:Op donderdag 18 juni 2015 23:32 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Webshops kunnen hier ook wat aan doen, extra keuzeklikje en geen gezeik, meteen naar het afhaalpunt.![]()
dit. Webshops met Kiala en Pakje gemak optie hebben mijn voorkeur.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 06:47 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Dan moeten ze onderhandelen dat ze ook betaald krijgen om het bij het afleverpunt te bezorgen (als het aangetekendis bv).
Webshops kunnen hier ook wat aan doen, extra keuzeklikje en geen gezeik, meteen naar het afhaalpunt.
Alhoewel het daar bij mij ook eens is misgegaan, een pakje is gewoon aan een ander meegegeven die dan ook nog zo brutaal was de helft van de bestelde kleding naar Esprit terug te sturen![]()
Ik snap niet dat ze dit hele traject weer opnieuw ingaan als ze al dit hebben:quote:Op donderdag 18 juni 2015 23:03 schreef Chloroform het volgende:
Ik moest dus ook een foto van m'n handtekening op paspoort en rijbewijs sturen om te laten zien dat het niet mijn handtekening is. Nu is het natuurlijk simpel om maar een willekeurige krabbel op dat apparaat van de bezorger te zetten, maar wat mij nu steeds meer wringt is dat het bedrijf me nu totaal niet verder probeert te helpen. Ik laat nu al het contact via de mail lopen, zodat ik bij de ING straks bewijs heb dat ik het eerst met het bedrijf heb proberen op te lossen. Hopelijk zijn ze van m'n creditcard dus wel wat coulanter.Het lijkt meer op iets doen om het iets doen, maar eigenlijk laten ze je gewoon lekker hangen. Gewoon het klokje laten doorlopen en dan het door de ING laten oplossen. Meer kan je ook niet meer. Snap het van die webshop ook wel dat ze zo moeilijk doen, 't blijft toch gewoon serieus geld. Maar dat is nu eenmaal het risico dat ze nemen.quote:Op woensdag 17 juni 2015 09:47 schreef Chloroform het volgende:
[...]
Goed, PostNL gebeld om m'n beklag te doen, bedrijf gebeld om alles uit te leggen en het bedrijf heeft een onderzoek gestart. Meer dan twee weken later kreeg ik te horen dat de bezorger flink op z'n kop heeft gekregen, maar dat hij zegt dat het pakket toch echt daadwerkelijk bij de buren moet liggen en ik het dus nog een keer moet proberen. Als het mij niet lukt, halen ze de politie erbij.
[...]![]()
Ze máken het het probleem van de klant, terwijl ze dat helemaal niet horen te doen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 06:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Blijkbaar wel, anders bestond het probleem niet.
Het werkt twee kanten op.![]()
O ja, hoe is dat afgelopen?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 06:50 schreef computergirl het volgende:
[..]
dit. Webshops met Kiala en Pakje gemak optie hebben mijn voorkeur.
Alhoewel het daar bij mij ook eens is misgegaan, een pakje is gewoon aan een ander meegegeven die dan ook nog zo brutaal was de helft van de bestelde kleding naar Esprit terug te sturenTap tap tap![]()
Dan moet je bij de leidinggevende zijn die het beleid bepalen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 08:18 schreef Modus het volgende:
[..]
Ze máken het het probleem van de klant, terwijl ze dat helemaal niet horen te doen.
Die bezorgers zijn ook maar mensen die gewoon willen werken, maar het in praktische zin onmogelijk word gemaakt op normale wijze en in een normaal tijdsbestek, geld te verdienen.
Dan krijg je dit soort praktijken waardoor iedereen met het probleem zit, behalve die gasten aan de top.
Die nemen je klacht op en lachen je daarna, achter je rug om, je uit.
Je zal dus gezamenlijk iets moeten bedenken dat het tegen gaat.![]()
Van de week werd mij nog fijntjes allerlei gestolen waar aangeboden dat door een bezorger stelselmatig achterover werd gedrukt(waaronder laptop)
![]()
Tsja, zo werkt het in theorie. In de praktijk liggen dit soort dingen altijd moeilijker. Die winkel zal gewoon zeggen dat er getekend is voor ontvangst en daarmee basta. Niet dat ze daarmee in hun recht staan, maar dat legt de bal wel weer bij jou.quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:04 schreef Spatzmann het volgende:
Het is relatief makkelijk, de toko waar je de laptop hebt gekocht is verantwoordelijk voor de correcte levering. Jij hebt niets ontvangen, dus jij stelt de winkel in gebreke, en eist een vervangende laptop of je ontbindt de koop en eist je geld terug.
De winkel mag het uitzoeken met postnl.![]()
Dat van die handtekening was voordat ze het onderzoek startten. Toen waren ze nog heel behulpzaam. Nadat ze te horen hadden gekregen dat het volgens de bezorger bij de buurman moest liggen, was het ineens angstvallig stil.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 07:48 schreef teckna het volgende:
[..]
Ik snap niet dat ze dit hele traject weer opnieuw ingaan als ze al dit hebben:
[..]
Het lijkt meer op iets doen om het iets doen, maar eigenlijk laten ze je gewoon lekker hangen. Gewoon het klokje laten doorlopen en dan het door de ING laten oplossen. Meer kan je ook niet meer. Snap het van die webshop ook wel dat ze zo moeilijk doen, 't blijft toch gewoon serieus geld. Maar dat is nu eenmaal het risico dat ze nemen.
Maar goed, zoals je al zegt, ik laat het straks gewoon via de ING lopen. Ik was eerst nog wel enigszins geduldig maar mijn geduld raakt nu ook op.
Tja, bestelde een doos wijn en kreeg die niet geleverd, geen we vonden u niet thuis briefje, niets. Mailtje naar de webshop waar die gebleven was en ze stuurde me een nieuwe (kwam de volgende dag aan) terwijl ze het uitzochten, niets meer gehoord.
Weken later belde een vrouw aan van een straat verder, waarom ik die doos wijn niet had opgehaald.
Twee dozen wijn.
Webshop gemaild dat ik nu twee dozen had, en hoe we dit konden afwikkelen, niets meer gehoord, een keer gebeld, jaaa, daar is de chef zelf mee bezig, hij belt u terug. Niets meer gehoord.In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.![]()
De winkel moet afleveren bij jouw, en het is jouw handtekening niet en dat kan jij ook nog bewijzen. Daarbij PostNL heeft ook nog eens bevestigd dat het niet op jouw adres is afgeleverd.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 09:20 schreef hpeopjes het volgende:
Tsja, zo werkt het in theorie. In de praktijk liggen dit soort dingen altijd moeilijker. Die winkel zal gewoon zeggen dat er getekend is voor ontvangst en daarmee basta. Niet dat ze daarmee in hun recht staan, maar dat legt de bal wel weer bij jou.
Dus heeft de winkel niet levert en hebben hun een probleem. En dat mogen ze mooi uitzoeken met PostNL. Maar TS moet de winkel wel de mogelijkheid geven om het op te lossen.![]()
Ja. Wij hadden juridische stukken voor bewoners van een flat. Alles aangetekend verzonden heeft die malloot alle handtekeningen vervalst.quote:Op donderdag 18 juni 2015 19:01 schreef Chloroform het volgende:
Het wordt trouwens mooier. Mijn buurman heeft onderaan de flat bij zijn brievenbus dus zo'n naambordje en daarop staat Arie [achternaam] Hij blijft bij hoog en laag beweren dat hij niks ontvangen en nergens voor getekend heeft. Zou een bezorger echt zo aso zijn om zijn naam gewoon over te nemen van zo'n bordje?.
Kerel is ontslagen en postnl heeft iemand anders 3 weken laten posten om de benodigde handtekeningen te ontvangen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
Kolere zeg.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja. Wij hadden juridische stukken voor bewoners van een flat. Alles aangetekend verzonden heeft die malloot alle handtekeningen vervalst..
Kerel is ontslagen en postnl heeft iemand anders 3 weken laten posten om de benodigde handtekeningen te ontvangen.
Ik moet je eerlijk zijn dat als ik zelf een pakket krijg waarvoor ik moet tekenen ik op geen enkele manier mijn handtekening daarin krijg. Vaak is het dan een half afgekapte handtekening met wat willekeurige lijntjes erbij.Of saté?![]()
Ik probeer het al niet eens meer, ik zet 2 strepen en klaar.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 11:01 schreef De-Hamster het volgende:
Ik moet je eerlijk zijn dat als ik zelf een pakket krijg waarvoor ik moet tekenen ik op geen enkele manier mijn handtekening daarin krijg. Vaak is het dan een half afgekapte handtekening met wat willekeurige lijntjes erbij.![]()
Ik heb zo'n zelfde verhaal meegemaakt. Geen briefje in de bus maar wel afgeleverd.
Uiteindelijk bleek het bij de buren 5 huizen verderop te liggen die net twee weken op vakantie waren.
Postnl en de afzender (apple notabene) deden niks, echt schandalig.
Gelukkig dat de buren na hun vakantie zelf met die laptop aan kwamen zetten anders was ik mn geld vermoedelijk wel kwijt geweest.Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.![]()
Nee, je kan dan gewoon je geld terughalen bij Apple, desnoods via de rechter. Online verkoper moet zorgen dat JIJ, de koper het product krijgt, als het bij een buurman wordt afgegeven is dat het probleem van de verkoper, niet van jouquote:Op vrijdag 19 juni 2015 11:57 schreef Mute_Me het volgende:
Ik heb zo'n zelfde verhaal meegemaakt. Geen briefje in de bus maar wel afgeleverd.
Uiteindelijk bleek het bij de buren 5 huizen verderop te liggen die net twee weken op vakantie waren.
Postnl en de afzender (apple notabene) deden niks, echt schandalig.
Gelukkig dat de buren na hun vakantie zelf met die laptop aan kwamen zetten anders was ik mn geld vermoedelijk wel kwijt geweest.In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.![]()
Dat klopt, maar als 17 jarige nitwit moet je daar maar eens achter zien te komen. Als die 2 grote bedrijven elkaar beschuldigen en verder niks voor je doen voel je je echt machteloos.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, je kan dan gewoon je geld terughalen bij Apple, desnoods via de rechter. Online verkoper moet zorgen dat JIJ, de koper het product krijgt, als het bij een buurman wordt afgegeven is dat het probleem van de verkoper, niet van jouElin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.![]()
Ja dat dacht ik ook, totdat ik een aangetekend pakketje bij de buren kon halen.quote:Op donderdag 18 juni 2015 22:29 schreef Nizno het volgende:
[..]
veel laptops worden verzonden in een box van de leverancier waar gewoon een adressticker op geplakt zit dus daarvan ziet de bezorger echt wel dat het een laptop is. En als Arie uit zijn nek lult is dat niet het probleem van TS. Aangetekend mag NIET bij de buren afgeleverd worden.
Navraag bij postNL leert dat ook aangetekend bij de buren mag worden afgeleverd, alleen met de bezorgoptie 'Alleen huisadres'die de verzender moet kiezen, gaat dat niet op.
Verschrikkelijk krom, maar je komt er niet omheen.'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord![]()
Quote van de site van PostNLquote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:09 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik ook, totdat ik een aangetekend pakketje bij de buren kon halen.
Navraag bij postNL leert dat ook aangetekend bij de buren mag worden afgeleverd, alleen met de bezorgoptie 'Alleen huisadres'die de verzender moet kiezen, gaat dat niet op.
Verschrikkelijk krom, maar je komt er niet omheen.quote:Voordelen Aangetekend pakket
•Tot 500 euro vergoeding bij verlies of beschadiging
•Geadresseerde tekent voor ontvangst
•Altijd een verzendbewijs Pakket eenvoudig volgen met Track & TraceOnce in a while, I just wanna dance and feel good![]()
Is eigenlijk niet van belang voor de ontvanger, alleen voor de verkoper/verzenderquote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:09 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Verschrikkelijk krom, maar je komt er niet omheen.
Nogmaals, niet jouw probleem van makenIn Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.![]()
Klopt, en Apple heeft een reputatie op te houden als het om hufterige omgang met hun klanten gaat, heb erg slechte ervaringen gehad in het verleden met hunquote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:04 schreef Mute_Me het volgende:
[..]
Dat klopt, maar als 17 jarige nitwit moet je daar maar eens achter zien te komen. Als die 2 grote bedrijven elkaar beschuldigen en verder niks voor je doen voel je je echt machteloos.In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.![]()
http://www.postnl.nl/klan(...)e-buren-afgeven.htmlquote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:09 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Verschrikkelijk krom, maar je komt er niet omheen.
Geen bezorging bij buren
Wilt u niet dat uw pakket bij uw buren wordt bezorgd? Geef dit dan aan tijdens het bestelproces in de webwinkel. Wij bieden het pakket dan alleen aan op uw adres. Een Aangetekend Pakket en een Pakket met Betaalservice of Verzekerservice worden nooit bij uw buren aangeboden.Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!![]()
Klinkt leuk, maar die keuze bieden veel webwinkels niet, ze gebruiken lang niet allemaal postNL, en, nogmaals, het is niet jouw probleemquote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:23 schreef Nizno het volgende:
[..]
http://www.postnl.nl/klan(...)e-buren-afgeven.html
Geen bezorging bij buren
Wilt u niet dat uw pakket bij uw buren wordt bezorgd? Geef dit dan aan tijdens het bestelproces in de webwinkel. Wij bieden het pakket dan alleen aan op uw adres. Een Aangetekend Pakket en een Pakket met Betaalservice of Verzekerservice worden nooit bij uw buren aangeboden.In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.![]()
Nee lezen wat er dik gedrukt staat;quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Klinkt leuk, maar die keuze bieden veel webwinkels niet, ze gebruiken lang niet allemaal postNL, en, nogmaals, het is niet jouw probleem
Een Aangetekend Pakket en een Pakket met Betaalservice of Verzekerservice worden nooit bij uw buren aangeboden.Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!![]()
Hoe doet dat af aan wat ik schreef?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:35 schreef Nizno het volgende:
[..]
Nee lezen wat er dik gedrukt staat;
Een Aangetekend Pakket en een Pakket met Betaalservice of Verzekerservice worden nooit bij uw buren aangeboden.In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.![]()
Dat de optie voor niet bij de buren bezorgen niet uit maakt of de webshop dit aangeeft.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoe doet dat af aan wat ik schreef?
Maar je hebt gelijk. Het is niet probleem van TSOp dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!![]()
Maar dat de medewerkers van post.nl tuig zijn kan ik bevestigen, toen de lotto iedereen een gratis lot verstuurde kreeg bij mij in de straat niemand deze. Hoorde van een bevriende sigarenboer dat postbodes hele stapels van die gratis loten hadden en bij hem afgaven.In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.![]()
Toen ik mijn laptop bij Apple besteld had werd die niet door PostNL maar door UPS bezorgd.
Alleen kwam de bezorger bij mij aan de deur terwijl de track-and-trace zei dat het pakket nog niet eens verstuurd was en zodoende was ik niet thuis.
Kreeg heel netjes een telefoontje van de bezorger, dat die voor m'n deur stond en of het goed was dat die 'm bij de buren kon afleveren. Nee was een prima antwoord, toen kwam die de volgende dag terug toen ik wel thuis was.![]()
Volgens het bedrijf stond er ook op het pakket "alleen huisadres", dus het klopt van geen kant allemaal.Op vrijdag 12 mei 2017 12:45 schreef NoelGallagher het volgende:
Het meest vreemde vind ik nog dat PostNL de lat bij jou legt. De bezorger heeft 'm bij je buren afgeleverd, maar jij mag 'm bij de buren halen?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 13:21 schreef Chloroform het volgende:
Volgens het bedrijf stond er ook op het pakket "alleen huisadres", dus het klopt van geen kant allemaal.
Als ik PostNL of de laptoptoko was, had ik per direct de PostNL medewerker gesommeerd nog dezelfde dag de laptop op te halen waar ie 'm afgeleverd had. Niet een paar dagen of weken later.Ook hoi!![]()
In theorie niet. Maar een nieuwe mobiele telefoon die aangetekend verstuurd is mocht ik gewoon een straat verderop ophalen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:35 schreef Nizno het volgende:
[..]
Nee lezen wat er dik gedrukt staat;
Een Aangetekend Pakket en een Pakket met Betaalservice of Verzekerservice worden nooit bij uw buren aangeboden.Er is bij mij momenteel ook een pakket zoek. No way dat ik contact op ga nemen met PostNL, dat mag de verkoper lekker oplossen voor mij.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:34 schreef Uitgebloed het volgende:
[..]
Het meest vreemde vind ik nog dat PostNL de lat bij jou legt. De bezorger heeft 'm bij je buren afgeleverd, maar jij mag 'm bij de buren halen?
Als ik PostNL of de laptoptoko was, had ik per direct de PostNL medewerker gesommeerd nog dezelfde dag de laptop op te halen waar ie 'm afgeleverd had. Niet een paar dagen of weken later.
Eveneens betaald met creditcard, dus ik maak me er niet druk om.![]()
Ik heb vandaag van PostNL een brief ontvangen met een verklaring die ik in moet vullen over of ik het pakket al heb ontvangen... Jezus man, ik word hier niet goed vanOp vrijdag 12 mei 2017 12:45 schreef NoelGallagher het volgende:
toch wel een antwoordnummer he?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 17:31 schreef Chloroform het volgende:
Ik heb vandaag van PostNL een brief ontvangen met een verklaring die ik in moet vullen over of ik het pakket al heb ontvangen... Jezus man, ik word hier niet goed van
En op zich is de verklaring wel logisch. Zij zijn aangeschreven door de verzender en gaan dus ook 'het schip in' voor de schade. Daarvoor willen ze wel echt dat jij verklaart dat je het pakket niet hebt en ze niet flest.Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!![]()
Leuk en aardig, maar daar zit je als consument natuurlijk helemaal niet op te wachten, op gedoe via de rechter. Kost alleen maar tijd en geld.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Nee, je kan dan gewoon je geld terughalen bij Apple, desnoods via de rechter.
Helaas laten sommige shops het dus wel zover komen. Zat consumenten die afhaken en hun verlies nemen, zeker als het om kleinere bedragen gaat.![]()
Dat is inderdaad ook logisch. Dan hebben ze iets op papier, moet ook wel natuurlijk. Als anders ooit die laptop nog opduikelt hebben ze geen enkel bewijs van TS.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 17:58 schreef Nizno het volgende:
[..]
toch wel een antwoordnummer he?
En op zich is de verklaring wel logisch. Zij zijn aangeschreven door de verzender en gaan dus ook 'het schip in' voor de schade. Daarvoor willen ze wel echt dat jij verklaart dat je het pakket niet hebt en ze niet flest.
Natuurlijk is het vervelend, maar zo loopt het nou eenmaal.Schip ahoy!![]()
Brief van rechtsbijstandsverzekeraar doet vaak al wonderenquote:Op vrijdag 19 juni 2015 18:17 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Leuk en aardig, maar daar zit je als consument natuurlijk helemaal niet op te wachten, op gedoe via de rechter. Kost alleen maar tijd en geld.
Helaas laten sommige shops het dus wel zover komen. Zat consumenten die afhaken en hun verlies nemen, zeker als het om kleinere bedragen gaat.In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.![]()
Dat is waar.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 18:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Brief van rechtsbijstandsverzekeraar doet vaak al wonderen![]()
Raar verhaal van PostNL! Zij zijn gewoon verantwoordelijk, ze hebben een aangetekend pakketje kwijtgemaakt, je buurman heeft daar niets mee te maken.quote:Op woensdag 17 juni 2015 09:47 schreef Chloroform het volgende:
Als het mij niet lukt, halen ze de politie erbij.
Verder heb jij niets met PostNL te maken, de verkoper moet zorgen dat jij je laptop krijgt. Zijn deal met de bezorgende partij is letterlijk zijn zaak.censuur :O![]()
Wat lees ik een onzin zeg. Je besteld een laptop die komt niet. Dan stel je simpelweg de leverancier in gebreke en zorg je dat het geld terug komt. Dat de ptt verkeerd bezorgd heeft, of de postbode misschien het pakje wel gejat heeft is allemaal de verantwoording van de webwinkel. Zeker niet mee bemoeien, jij doet alleen zaken met de verkoper en die moet bij niet levering je geld teruggeven., heel simpel. De post nl is voor jou geen partij. Niet erg slim dat je drie weken gewcht hebt overigens. Je krijgt toch een 3s code dan kun je gewoon zien wanneer het pakje bezorgd zou moeten zijn.![]()
Als je goed zou lezen, zou je zien dat ik meteen de dag erna contact heb opgenomen met het bedrijf. Het bedrijf had een onderzoek ingesteld en twee weken later kreeg ik te horen van het bedrijf dat ik het nog een keer bij de buurman moest proberen. Buurman zegt dat hij niks gehad heeft. Het bedrijf houdt zich angstvallig stil. Dat duurt nu onderhand in totaal 3 weken. Ik heb ze paar dagen geleden een mail gestuurd dat ik ze nog even de tijd geef en anders via ING/creditcard verdere stappen neem. Van PostNL heb ik vandaag een brief binnen gekregen. Ik heb daar zelf verder geen contact mee gehad afgelopen weken.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:01 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Wat lees ik een onzin zeg. Je besteld een laptop die komt niet. Dan stel je simpelweg de leverancier in gebreke en zorg je dat het geld terug komt. Dat de ptt verkeerd bezorgd heeft, of de postbode misschien het pakje wel gejat heeft is allemaal de verantwoording van de webwinkel. Zeker niet mee bemoeien, jij doet alleen zaken met de verkoper en die moet bij niet levering je geld teruggeven., heel simpel. De post nl is voor jou geen partij. Niet erg slim dat je drie weken gewcht hebt overigens. Je krijgt toch een 3s code dan kun je gewoon zien wanneer het pakje bezorgd zou moeten zijn.
Beter lezen dus voordat je gaat tieren.Op vrijdag 12 mei 2017 12:45 schreef NoelGallagher het volgende:
De optie 'Alleen huisadres' bieden veel webshops niet aan omdat hiervoor betaald moet worden.
Voor particulieren is dit een gratis optie, maar zakelijke verzenders moeten hier extra voor betalen.
En de klant wil niet dat zij meer moeten betalen voor deze optie omdat het toch gratis is?
Dat is net zo als het doorberekenen van BTW op de portokosten. Er zit toch geen BTW op de porto? Nee, voor particulieren niet.![]()
Jouw hele verhaal doet er niet toe als het een aangetekend pakketje is.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 22:35 schreef FF het volgende:
De optie 'Alleen huisadres' bieden veel webshops niet aan omdat hiervoor betaald moet worden.
Voor particulieren is dit een gratis optie, maar zakelijke verzenders moeten hier extra voor betalen.
En de klant wil niet dat zij meer moeten betalen voor deze optie omdat het toch gratis is?
Dat is net zo als het doorberekenen van BTW op de portokosten. Er zit toch geen BTW op de porto? Nee, voor particulieren niet.![]()
Mijn verhaal was een reactie op Innisdemon, alleen vergat ik te quotenquote:Op vrijdag 19 juni 2015 22:53 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Jouw hele verhaal doet er niet toe als het een aangetekend pakketje is.![]()
![]()
Wat ook werkt: bij bestellen in een adresregel "niet bij de buren" vermelden. Is in principe voldoende en werkt hier heel goed.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:23 schreef Nizno het volgende:
[..]
http://www.postnl.nl/klan(...)e-buren-afgeven.html
Geen bezorging bij buren
Wilt u niet dat uw pakket bij uw buren wordt bezorgd? Geef dit dan aan tijdens het bestelproces in de webwinkel. Wij bieden het pakket dan alleen aan op uw adres. Een Aangetekend Pakket en een Pakket met Betaalservice of Verzekerservice worden nooit bij uw buren aangeboden.Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...![]()
Ligt aan de bui van de pakketbezorger.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 13:30 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Wat ook werkt: bij bestellen in een adresregel "niet bij de buren" vermelden. Is in principe voldoende en werkt hier heel goed.![]()
Je bedoeld: Alleen huisadresquote:Op zaterdag 20 juni 2015 13:30 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Wat ook werkt: bij bestellen in een adresregel "niet bij de buren" vermelden. Is in principe voldoende en werkt hier heel goed.
![]()
![]()
Eh nee hoor, dat bedoelde ik niet want dat is niet wat ik vermeld. Maar als dat de meest gangbare methode is, ook best. Voor mij werkt deze tekst.quote:Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...![]()
Je kan er van alles op zetten, maar officieel is:quote:Op zaterdag 20 juni 2015 13:47 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Eh nee hoor, dat bedoelde ik niet want dat is niet wat ik vermeld. Maar als dat de meest gangbare methode is, ook best. Voor mij werkt deze tekst.
Wilt u niet dat de postbode het pakket bij de buren aflevert? Vermeld dan ‘alléén huisadres’ op het pakket. Uw zending wordt dan niet afgeleverd bij de buren. In dat geval probeert de postbode het later nog een tweede keer.
Dikke lul 3 bier kan ook.. maar dan is het maar de vraag hoe de postbode het interpreet..![]()
![]()
maar dat kan je niet zelf op het pakket zetten, want jij bent de ontvanger.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 13:53 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Je kan er van alles op zetten, maar officieel is:
Wilt u niet dat de postbode het pakket bij de buren aflevert? Vermeld dan ‘alléén huisadres’ op het pakket. Uw zending wordt dan niet afgeleverd bij de buren. In dat geval probeert de postbode het later nog een tweede keer.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: