Het zal me nu onderhand eerlijk gezegd helemaal niet meer interesseren of hij het pakket wel of niet heeft. Ik zit zonder nieuwe laptop.quote:Op woensdag 17 juni 2015 09:50 schreef devlinmr het volgende:
En die verstandhouding met die buurman is nu niet al verprutst? Of geloof je hem op zijn blauwe ogen dat ie die laptop inderdaad niet heeft?
Dat gevoel had ik ook al beetje. Nu moet ik er zelf achteraan elke keer, zit ik én zonder laptop, én zonder geld.quote:Op woensdag 17 juni 2015 09:50 schreef Kreator het volgende:
Je username gebruiken bij de bovenbuurman (does this rag smell like chloroform to you?) en zijn huis doorzoeken.
Ik zou er helemaal niet in meegaan. Jij hebt geen onderzoeksplicht, zou ook zeker niet bij de buurman gaan zeuren. Het is aangetekend verstuurd, dus het is het probleem van de posttoko.
Verder kun je weinig doen denk ik. Blijven klagen en bellen.
De bezorger zegt dat ja. Voor hetzelfde geld heeft de bezorger zelf het pakket achterovergedrukt en schuift ie het af op de buurman. En ja, ik heb dit dus nooit meegemaakt dus heb geen idee in hoeverre de politie hier ook daadwerkelijk werk van gaat maken.quote:Op woensdag 17 juni 2015 09:50 schreef kovenant het volgende:
wat kan jij eraan doen dat er ene Arie heft getekend en pakket is afgeleverd bij de bovenburen.
dat staat op de formulieren, mocht de politie de boel overhoop halen daar (wat ze niet gaan doen) dan is dat omdat het op het papiertje staat, niet omdat jij het zegt.
PostNL zit fout in deze zaak, dat hebben ze ook toegegeven, maar hun voorgestelde acties (dat jij maar het pakket bij je buren ophaalt of dat de politie ingeschakeld wordt) zijn niet realistisch en zijn bijzonder slecht voor jou.quote:Op woensdag 17 juni 2015 09:47 schreef Chloroform het volgende:
Ruim drie weken geleden heb ik een online een nieuwe laptop besteld. Deze zou, samen met een ander - en veel minder waardevol - pakket bezorgd worden tussen 13.30 en 15.30 uur. De laptop is aangetekend verstuurd en zou alleen op het huisadres bezorgd mogen worden Om 15.45 nog geen bezorger gezien, en ik moest werken dus ik dacht, dat bezorgen ze dan wel bij het afhaalpunt hier vlakbij. Toen ik 's nachts thuis kwam, zag ik een briefje in de bus dat ze het bezorgd hebben bij de bovenburen. Ik dacht dat ze het tweede pakket alleen bezorgd hadden, maar via de app zag ik dat er voor mijn laptop getekend was door ene Arie. De volgende ochtend ga ik naar de buurman en hij zegt dat alleen het tweede pakket bij hem is afgegeven en dat hij nergens voor getekend heeft.
Goed, PostNL gebeld om m'n beklag te doen, bedrijf gebeld om alles uit te leggen en het bedrijf heeft een onderzoek gestart. Meer dan twee weken later kreeg ik te horen dat de bezorger flink op z'n kop heeft gekregen, maar dat hij zegt dat het pakket toch echt daadwerkelijk bij de buren moet liggen en ik het dus nog een keer moet proberen. Als het mij niet lukt, halen ze de politie erbij.
Het zit me nu niet helemaal lekker. De buurman zei dat hij echt nergens voor getekend heeft en we zijn nu ruim drie weken verder. Kijk, ik woon hier echt prima, heb redelijk normaal contact met de buren en wil die verstandhouding graag goed houden zonder dat de politie het huis van de buren zomaar overhoop gaat halen. En als de buurman het pakket wel gehad zou hebben, dan kan dat natuurlijk via allerlei kanalen allang verkocht zijn of iets dergelijks. De fout ligt bij PostNL want het had daar helemaal niet afgegeven mogen worden.
En nu? Ja, dat vraag ik me ook af. Het bedrijf bellen en zeggen dat het echt niet bij de buurman ligt en dat zij het maar met de politie moeten uitzoeken? Eisen dat ik per direct een andere laptop toegestuurd krijg? M'n geld terugeisen? (inb4 storneren)
Ik ben gelukkig wel zo slim geweest om het met m'n creditcard te betalen en ik weet dat ik via m'n cc verzekerd ben tegen dit soort dingen, maar ik weet nu even niet meer hoe ik het beste kan handelen. Hopelijk hebben jullie tips!
Dat heb ik gedaan, en het bedrijf zegt dus: "Kijk nog maar een keer bij je buurman."quote:Op woensdag 17 juni 2015 09:54 schreef FortunaHome het volgende:
Je moet je melden bij het bedrijf waar je de laptop hebt gekocht. Jij bent geen partij voor PostNL.
Dus melden dat je geen laptop hebt en dat ze een nieuwe moeten sturen.
Het bedrijf kan dan vervolgens zelf een claim indienen bij PostNL.
Mocht het allemaal niet werken ,dan inderdaad je creditcard maatschappij bellen en melden dat het bedrijf niet levert. Daar zijn ze heel gevoelig voor dus uiteindelijk zal er een nieuwe laptop komen
Zo werkt het niet. Ze schfitelijk nalatig stellen m.b.t. levering, en aangeven dat ze x aantal dagen hebben met een oplossing te komen, en anders dat je je creditcard-maatschappij gaat doorgeven dat het bedrijf nalatig is m.b.t. levering.quote:Op woensdag 17 juni 2015 09:57 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan, en het bedrijf zegt dus: "Kijk nog maar een keer bij je buurman."
Het zit me inderdaad niet helemaal lekker dat ik er nu middenin zit. Ik heb ze an sich al een redelijke termijn gegeven om het op te lossen (drie weken) en ben er wel beetje klaar mee nu dat het mijn verantwoordelijkheid wordt/is. Maar goed, wat is inmiddels een redelijke termijn op het opgelost te krijgen?quote:Op woensdag 17 juni 2015 09:59 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Zo werkt het niet. Ze schfitelijk nalatig stellen m.b.t. levering, en aangeven dat ze x aantal dagen hebben met een oplossing te komen, en anders dat je je creditcard-maatschappij gaat doorgeven dat het bedrijf nalatig is m.b.t. levering.
Ze komen met een oplossing, of ze raken een klant kwijt. Dan mag dat bedrijf het lekker met PostNL gaan uitvechten, blijf daar zelf helemaal buiten.
Geef ze vooral niet te lang. Ik zou ze echt een korte termijn geven. Ook aangetekend sturen natuurlijk, en zeggen dat je op 1/2 dagen antwoord verwacht.quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:04 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Het zit me inderdaad niet helemaal lekker dat ik er nu middenin zit. Ik heb ze an sich al een redelijke termijn gegeven om het op te lossen (drie weken) en ben er wel beetje klaar mee nu dat het mijn verantwoordelijkheid wordt/is. Maar goed, wat is inmiddels een redelijke termijn op het opgelost te krijgen?
Ik ben echt een kneus met dit soort dingen hoor, dus weet het gewoon niet meer.![]()
Ik heb enkel contact gehad met PostNL om boos te worden dat het verkeerd bezorgd is. Al het overige contact is met het bedrijf geweest. Zij stellen dus dat ik het nu met de buurman moet uitvogelen en dat als het mij niet lukt, ze het via de politie gaan uitzoeken (met buurman?). Het zit me dus ook niet helemaal lekker dat de buurman (schuldig of niet) hierin betrokken wordt.quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:05 schreef DeLepelaar het volgende:
Probleem bij de afzender neerleggen die moeten het uitvechten met PostNL dat is niet jouw probleem. Niet meer met PostNL bellen. De afzender moet jouw geld terug geven of jouw een andere laptop toesturen. Geen politie er bij halen.
Je buurman heeft misschien ook helemaal niets gehad. Het geld moet terug naar jou en verder is het het probleem van de winkel. Als ze daar de buurman in willen betrekken, dan is dat prima. Dat kan je de buurman ook gewoon zo melden, als je bang bent voor de verstandhouding.quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:07 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Ik heb enkel contact gehad met PostNL om boos te worden dat het verkeerd bezorgd is. Al het overige contact is met het bedrijf geweest. Zij stellen dus dat ik het nu met de buurman moet uitvogelen en dat als het mij niet lukt, ze het via de politie gaan uitzoeken (met buurman?). Het zit me dus ook niet helemaal lekker dat de buurman hier (schuldig of niet) hierin betrokken wordt.
Die buurman wordt daarin betrokken omdat het bedrijf verantwoordelijk is voor de levering van die laptop. Als zij dat via PostNL doen en PostNL zegt dat die laptop is afgeleverd bij jouw buurman en jouw buurman zegt dat dat niet zo is, dan kost dat dat bedrijf dus geld. Dat bedrijf wil dan dus met enige zekerheid (politie) laten vaststellen dat die laptop ook echt niet is afgeleverd.quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:07 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Ik heb enkel contact gehad met PostNL om boos te worden dat het verkeerd bezorgd is. Al het overige contact is met het bedrijf geweest. Zij stellen dus dat ik het nu met de buurman moet uitvogelen en dat als het mij niet lukt, ze het via de politie gaan uitzoeken (met buurman?). Het zit me dus ook niet helemaal lekker dat de buurman hier (schuldig of niet) hierin betrokken wordt.
Dat leek mij ook ja. Vermoeiend dit.quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:04 schreef Spatzmann het volgende:
Het is relatief makkelijk, de toko waar je de laptop hebt gekocht is verantwoordelijk voor de correcte levering. Jij hebt niets ontvangen, dus jij stelt de winkel in gebreke, en eist een vervangende laptop of je ontbindt de koop en eist je geld terug.
De winkel mag het uitzoeken met postnl.
Ik had natuurlijk al meteen de ING gebeld om te kijken hoe dit werkt met m'n cc. Zij zeggen dat ik ze een termijn van 30 dagen kan geven om het op te lossen en anders een geschil moet starten inderdaad. We zitten nog niet op 30 dagen, dus eerst maar met het bedrijf oplossen of niet?quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:05 schreef noutie het volgende:
Goed dat je met creditcard hebt betaald! Ik zou niet eens meer bellen, maar een "geschil" starten bij de creditcardmaatschappij. Zij zijn niet met constructieve oplossingen gekomen. Nu ga jij het oplossen.
Aangetekend een brief sturen of is een mail in eerste instantie ook voldoende?quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:06 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Geef ze vooral niet te lang. Ik zou ze echt een korte termijn geven. Ook aangetekend sturen natuurlijk, en zeggen dat je op 1/2 dagen antwoord verwacht.
En anders gewoon de koop terugdraaien vanwege het niet uitleveren.
Je kunt het via mail proberen, als ze daar niet op reageren een aangetekende brief.quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:11 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Dat leek mij ook ja. Vermoeiend dit.
[..]
Ik had natuurlijk al meteen de ING gebeld om te kijken hoe dit werkt met m'n cc. Zij zeggen dat ik ze een termijn van 30 dagen kan geven om het op te lossen en anders een geschil moet starten inderdaad. We zitten nog niet op 30 dagen, dus eerst maar met het bedrijf oplossen of niet?
[..]
Aangetekend een brief sturen of is een mail in eerste instantie ook voldoende?
En straks zegt de buurman: "Jawel hoor, dat heeft ze gewoon opgehaald!quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:10 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Die buurman wordt daarin betrokken omdat het bedrijf verantwoordelijk is voor de levering van die laptop. Als zij dat via PostNL doen en PostNL zegt dat die laptop is afgeleverd bij jouw buurman en jouw buurman zegt dat dat niet zo is, dan kost dat dat bedrijf dus geld. Dat bedrijf wil dan dus met enige zekerheid (politie) laten vaststellen dat die laptop ook echt niet is afgeleverd.
Bij een relatief klein bedrijf besteld?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:14 schreef Chloroform het volgende:
[..]
En straks zegt de buurman: "Jawel hoor, dat heeft ze gewoon opgehaald!"
![]()
Relatief wel ja. Het is geen Paradigit of MediaMarkt nee.
30 dagen?!quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:12 schreef teckna het volgende:
Gewoon een kort net mailtje sturen dat je het bedrijf twee weken geeft om tot een oplossing te komen en dat je daarna een claim start bij je CC maatschappij. Je bent gewoon verzekerd via je CC voor dit soort shit. En hoe dat bedrijf of je CC maatschappij t oplost is voor jou verder niet van belang.
Iets ala
Beste,
Daar mijn buurman aangeeft dit pakket niet te hebben ontvangen en ik verder geen partij ben en kan zijn met betrekking tot de fouten die gemaakt zijn door PostNL verzoek ik u tot een passende oplossing te komen binnen een redelijke termijn van 14 30 dagen.
Als na het verstrijken van deze 14 30 dagen geen oplossing is gevonden zal ik een melding maken bij mijn creditcard maatschappij vanwege het niet nakomen van de levering.
Uiteraard hoop ik dat U tot een oplossing komt en verneem ik graag hoe U dit wilt oplossen zodat ik de bovengenoemde stap niet hoef te nemen.
Mvg,
quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:15 schreef Modus het volgende:
Zoveelste kutbedrijf dus (hoe verrassend) dat probeert onder zijn verantwoordelijkheden uit te komen.
Wat al gezegd is, jij bent geen partij in deze. Leverancier dient het met PostNL uit te zoeken. Hoe dat precies in elkaar steekt juridisch weet ik niet, maar de post hierboven over in gebreke stellen etc. klinkt logisch. Dat zijn de te nemen stappen.Maar ali-goeikop-leptopsjop heeft heel goede recensies hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja wat, kan toch?quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:15 schreef hugecooll het volgende:
[..]@ eerste
En ja, kleinere bedrijven zitten daar meer achteraan omdat dat een veelgebruikte oplichtingstruc is, voor zover je dat een truc kunt noemen.![]()
Nou, mooi is dat.Op vrijdag 12 mei 2017 12:45 schreef NoelGallagher het volgende:
Ik zal natuurlijk elke mogelijkheid aangrijpen om een tr te zetten zodat je weer een ban krijgt.
Ja dat zei je net nog, dat de ING zegt dat het binnen 30 dagen moet opgelost zijnquote:
Oh, zo, ja, dat was drie weken geleden inmiddels.quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:17 schreef teckna het volgende:
[..]
Ja dat zei je net nog, dat de ING zegt dat het binnen 30 dagen moet opgelost zijnZelf had ik het op 14 dagen gehouden. Maar als je CC maatschappij 30 dagen zegt, wie ben ik om daar tegen in te gaan.
Anyway, je buurman heeft zichzelf natuurlijk partij gemaakt in dit gedoe. Het is niet zo dat hij dat pakket móést aannemen. Je kan ook moeilijk een nieuwe laptop bestellen omdat je niet wil dat de politie hem wat vragen stelt.quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:17 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Maar ali-goeikop-leptopsjop heeft heel goede recensies hoor.
[..]
Ja wat, kan toch?![]()
Nou, mooi is dat.
Dan steek jij zijn huis in brandquote:Op woensdag 17 juni 2015 10:14 schreef Chloroform het volgende:
[..]
En straks zegt de buurman: "Jawel hoor, dat heeft ze gewoon opgehaald!"
![]()
Via de code is de zien dat het pakket bij mij bezorgd is en dat er getekend is door Arie. Ik heet geen Arie, het is niet bij mij bezorgd en er is niet door mij getekend.quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:19 schreef Zolderkamer het volgende:
Je hebt een overeenkomst met het bedrijf waar je het product gekocht hebt.. Niet met PostNL..
Het bedrijf heeft op zijn beurt een overeenkomst met PostNL..
Het is dan ook het probleem van het bedrijf.. Niet van jou of je buurman..
Jij hebt niet ontvangen wat je gekocht hebt..
Laat ze het maar uitzoeken.. Ondertussen stel je ze per aangetekende brief in gebreke en eis je je aankoopbedrag terug..
Met de trackingcode in de hand heb jij immers het bewijs in handen dat je niet in bezit bent van het item..
Nee, zo aardig vind ik m'n buurman nou ook weer niet.quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:19 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Anyway, je buurman heeft zichzelf natuurlijk partij gemaakt in dit gedoe. Het is niet zo dat hij dat pakket móést aannemen. Je kan ook moeilijk een nieuwe laptop bestellen omdat je niet wil dat de politie hem wat vragen stelt.
Dan meld je dat richting bedrijf..quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:24 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Via de code is de zien dat het pakket bij mij bezorgd is en dat er getekend is door Arie. Ik heet geen Arie, het is niet bij mij bezorgd en er is niet door mij getekend.
Ja, ik had een "we hebben u gemist"-briefje gekregen dat het op nummer 19 is geleverd. De code geeft echter aan dat het op mijn adres is afgeleverd. Zowel het aangetekende pakket (laptop) als het andere pakket. Het tweede pakket heb ik inderdaad van de buurman gekregen, maar de laptop niet.quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:32 schreef Modus het volgende:
Heb je überhaupt een briefje ontvangen van de bezorger welk adres/nummer het geleverd is? En komt dat overeen met wat de tracking code geeft?
Ik had laatst een briefje dat het op nummer (onleesbaar) was afgeleverd. Toen ik eerst 's avonds de code online invoerde, stond er nog dat de chauffeur onderweg was. Gelukkig kwamen de overburen na drie dagen zelf het pakket brengen, anders had ik het nu nog niet denk ik. PostNL stuurde me inderdaad naar de verzender (terwijl ze in dit geval ook gewoon even de bezorger hadden kunnen bellen voor het nummer, maar stel je voor).quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:35 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Ja, ik had een "we hebben u gemist"-briefje gekregen dat het op nummer 19 is geleverd. De code geeft echter aan dat het op mijn adres is afgeleverd. Zowel het aangetekende pakket (laptop) als het andere pakket. Het tweede pakket heb ik inderdaad van de buurman gekregen, maar de laptop niet.
Staat er bij de tracking dan daadwerkelijk jouw nummer of alleen maar 'afgeleverd'.quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:35 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Ja, ik had een "we hebben u gemist"-briefje gekregen dat het op nummer 19 is geleverd. De code geeft echter aan dat het op mijn adres is afgeleverd. Zowel het aangetekende pakket (laptop) als het andere pakket. Het tweede pakket heb ik inderdaad van de buurman gekregen, maar de laptop niet.
Bedoel je nou de track&trace code die ik vanuit het bedrijf heb gekregen voor het pakket? Want daar staat dus mijn adres, huisnummer, naam etc. op. Maar niet mijn handtekening. Wel die van Arie.quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:40 schreef Modus het volgende:
[..]
Staat er bij de tracking dan daadwerkelijk jouw nummer of alleen maar 'afgeleverd'.
Nope.quote:
Ja als je die opzoekt. Daar staat dus alleen maar status afgeleverd, maar niet op welk nummer. Dat klopt ook al niet aan het systeem.quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:42 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Bedoel je nou de track&trace code die ik vanuit het bedrijf heb gekregen voor het pakket? Want daar staat dus mijn adres, huisnummer, naam etc. op. Maar niet mijn handtekening. Wel die van Arie.
quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:52 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Nope.
Ze vroegen nog: "En er woont niet iemand anders bij u die Arie heet..?"
Oh jaaaaa, klopt, mijn vriend heet Arie, even vergeten, haha foutje xD!
Alleen afgeleverd inderdaad. Geen nummer verder.quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:54 schreef Modus het volgende:
[..]
Ja als je die opzoekt. Daar staat dus alleen maar status afgeleverd, maar niet op welk nummer. Dat klopt ook al niet aan het systeem.
Nogmaals, niet jouw probleem van maken, verkoper in gebreke stellen, pakket is niet bij jou afgeleverd.quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:57 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Alleen afgeleverd inderdaad. Geen nummer verder.
Ik ben al een mail aan het tikken.quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nogmaals, niet jouw probleem van maken, verkoper in gebreke stellen, pakket is niet bij jou afgeleverd.
Hoe komt dat eigenlijk?quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:26 schreef Hallmark het volgende:
Ik zou het bedrijf een mail sturen en melden dat als er geen oplossing komt binnen een week, dat je dan contact opneemt met jouw creditcard maatschappij.
Ik heb dat ook eens gehad, en toen ik zei "creditcard", toen was er ineens wel van alles mogelijk.
gr grquote:Op woensdag 17 juni 2015 11:05 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Ik ben al een mail aan het tikken.
Een creditcard maatschappij heeft een vorm van verzekering bij je CC geleverd waarbij de afspraak is, niet ontvangen dan bemiddelen wij om je geld terug te krijgen. Dan moet de verkoper met goede bewijzen komen dat het wel geleverd is.quote:
CC maatschappij kan de betaling terugtrekken. Dat is een van de voordelen van het betalen met credit card.quote:
quote:Op woensdag 17 juni 2015 11:20 schreef Modus het volgende:
[..]
gr gr
Chloro van Fok
Dan is het binnen een dag geregeld.
Online betaal ik uitsluitend met creditcard, hotels, vluchten etc ook.quote:Op woensdag 17 juni 2015 11:20 schreef Nizno het volgende:
[..]
Een creditcard maatschappij heeft een vorm van verzekering bij je CC geleverd waarbij de afspraak is, niet ontvangen dan bemiddelen wij om je geld terug te krijgen. Dan moet de verkoper met goede bewijzen komen dat het wel geleverd is.
Dit is voor mij ook een reden waarom ik bij bedrijven die ik minder goed ken met CC betaal. Krijg ik het niet dan gaat de CCmaatschappij voor mij door het vuur. Hoef ik het zelf niet te doen.
Bij bol of wehkamp bijv doe ik gewoon met acceptgiro, dan kan ik als ik een deel terug stuur gewoon minder over maken.quote:Op woensdag 17 juni 2015 11:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Online betaal ik uitsluitend met creditcard, hotels, vluchten etc ook.
Ik krijg kickbacks van tussen de 0,5 en 1% over wat ik met de CC betaal.quote:Op woensdag 17 juni 2015 11:25 schreef Nizno het volgende:
[..]
Bij bol of wehkamp bijv doe ik gewoon met acceptgiro, dan kan ik als ik een deel terug stuur gewoon minder over maken.
Ik ook. Maar heb er nog nooit gebruik van hoeven te maken. *afklopt*quote:Op woensdag 17 juni 2015 11:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Online betaal ik uitsluitend met creditcard, hotels, vluchten etc ook.
werd een keer gebeld door mijn CC maatschappij, of ik thuis was, ik zei ja, hoezo? Oh, wij hebben fraude vastgesteld met uw CC en we zien dat u veel reist, dus ik zou graag u een motorcourier langssturen met een nieuwe card, daar we uw oude blokeerden.quote:Op woensdag 17 juni 2015 11:32 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik ook. Maar heb er nog nooit gebruik van hoeven te maken. *afklopt*
Verkapte 'zie mij eens high class zijn'-post.quote:Op woensdag 17 juni 2015 11:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
werd een keer gebeld door mijn CC maatschappij, of ik thuis was, ik zei ja, hoezo? Oh, wij hebben fraude vastgesteld met uw CC en we zien dat u veel reist, dus ik zou graag u een motorcourier langssturen met een nieuwe card, daar we uw oude blokeerden.
U hoeft zich verder geen zorgen te maken, u worden geen kosten in rekening gebracht.
Uurtje later had ik een nieuwe CC
Nee hoor, motorcourier is gewoon een lettertype.quote:Op woensdag 17 juni 2015 11:44 schreef Modus het volgende:
[..]
Verkapte 'zie mij eens high class zijn'-post.
Niks high class aan. Gewoon slimmigheid.quote:Op woensdag 17 juni 2015 11:44 schreef Modus het volgende:
[..]
Verkapte 'zie mij eens high class zijn'-post.
Dat vroeg ik ook en toen kreeg ik een "quote:Op woensdag 17 juni 2015 11:55 schreef ToT het volgende:
En stel dat als de politie komt, Arie zegt dat hij het pakket WEL aan TS heeft afgegeven, wat dan?
Dit is iets wat ik me wel vaker afvraag.
Sorryquote:Op woensdag 17 juni 2015 11:58 schreef Geralt het volgende:
Ik vind dat je nog lang wacht met die 3 weken.
Regel het eens. Je hebt een laptop gekocht en betaalt en 3 weken geleden heb je een briefje in de bus gehad. Daags erna bij de buren geweest en die heeft het niet zegtie en dan heb je een paar keer gebeld.
Godtering man.
Yup, verstuurd.quote:Op woensdag 17 juni 2015 11:59 schreef IkStampOpTacos het volgende:
En heb je die mail al verstuurd Chloro?
gr gr je bovenbuurman vanaf z'n nieuwe laptop.
Maar waarom gaat de CC maatschappij wel voor je door het vuur en je bank niet (als je met ideal betaald) ?quote:Op woensdag 17 juni 2015 11:20 schreef Nizno het volgende:
[..]
Een creditcard maatschappij heeft een vorm van verzekering bij je CC geleverd waarbij de afspraak is, niet ontvangen dan bemiddelen wij om je geld terug te krijgen. Dan moet de verkoper met goede bewijzen komen dat het wel geleverd is.
Dit is voor mij ook een reden waarom ik bij bedrijven die ik minder goed ken met CC betaal. Krijg ik het niet dan gaat de CCmaatschappij voor mij door het vuur. Hoef ik het zelf niet te doen.
Betalen met CC is vaak verzekerd tegen diefstal, schade enz enz enz.quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:02 schreef Awsom het volgende:
[..]
Maar waarom gaat de CC maatschappij wel voor je door het vuur en je bank niet (als je met ideal betaald) ?
Hoewel mijn bank ook mijn CC maatschappij is.
omdat verzekering.quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:02 schreef Awsom het volgende:
[..]
Maar waarom gaat de CC maatschappij wel voor je door het vuur en je bank niet (als je met ideal betaald) ?
Hoewel mijn bank ook mijn CC maatschappij is.
Is toch ook niet relevant eigenlijk? Het correct bezorgen van een aangetekend pakket is niet gebeurt door een fout van PostNL.quote:Op woensdag 17 juni 2015 11:56 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Dat vroeg ik ook en toen kreeg ik een "". Vraag het me nog steeds af.
Eigenlijk niet, maar is nieuwsgierigheid.quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:06 schreef Chai het volgende:
[..]
Is toch ook niet relevant eigenlijk? Het correct bezorgen van een aangetekend pakket is niet gebeurt door een fout van PostNL.
Het hele idee van een aangetekend pakketje is dat dit soort dingen niet kunnen gebeuren.
Dan gaan ze vragen waarom hij eerder zei van niet.quote:Op woensdag 17 juni 2015 11:56 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Dat vroeg ik ook en toen kreeg ik een "". Vraag het me nog steeds af.
Bedoelde van stel dat je buurman dat inderdaad zegt. Dan heb je nog steeds recht op je laptop (zelfs als je hem stiekem al wel zou hebbenquote:Op woensdag 17 juni 2015 12:09 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Eigenlijk niet, maar is nieuwsgierigheid.
En inderdaad, stoom kwam dan ook uit m'n oren toen het gebeurde.
"Heb ik niet gezegd, weet niet waar ze het over heeft"quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:10 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Dan gaan ze vragen waarom hij eerder zei van niet.
TS zegt tegen PostNL dat de buurman zegt dat het niet binnengekomen is.quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:10 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Dan gaan ze vragen waarom hij eerder zei van niet.
Uiteraard!quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:09 schreef Diemux het volgende:
Hou je ons wel een beetje op de hoogte TS?
Maakt feitelijk gezien geen bal uit, pakket had nooit mogen worden afgeleverd bij de buurman. TS hoeft niks te bewijzen.quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:12 schreef ToT het volgende:
[..]
TS zegt tegen PostNL dat de buurman zegt dat het niet binnengekomen is.
PostNL kan niet weten dat de buurman dat ook daadwerkelijk gezegd heeft.
Voor het zelfde geld kan de buurman het WEL hebben afgegeven, maar heeft TS zin in een 2e laptop, of het geld terug en doet ze alsof ze het nooit ontvangen heeft.
(Puur vanuit PostNL gezien nu even!)
Shit, ik heb het helemaal verkeerd aangepakt merk ik al wel.quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:12 schreef ToT het volgende:
[..]
TS zegt tegen PostNL dat de buurman zegt dat het niet binnengekomen is.
PostNL kan niet weten dat de buurman dat ook daadwerkelijk gezegd heeft.
Voor het zelfde geld kan de buurman het WEL hebben afgegeven, maar heeft TS zin in een 2e laptop, of het geld terug en doet ze alsof ze het nooit ontvangen heeft.
(Puur vanuit PostNL gezien nu even!)
Klopt ook weer, maar PostNL zegt van wel. Postbode heeft op z'n flikker gehad, maar er is echt voor getekend.quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:14 schreef Diemux het volgende:
[..]
Maakt feitelijk gezien geen bal uit, pakket had nooit mogen worden afgeleverd bij de buurman. TS hoeft niks te bewijzen.
quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:15 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Shit, ik heb het helemaal verkeerd aangepakt merk ik al wel.
van beide valt iets te zeggen alleen zou dat een discussie tussen webshop en PostNL moeten zijn. TS heeft hier geen verantwoordelijkheid in.quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:15 schreef ToT het volgende:
[..]
Klopt ook weer, maar PostNL zegt van wel. Postbode heeft op z'n flikker gehad, maar er is echt voor getekend.
Aan de andere kant: laat PostNL maar bewijzen dat die postbode niet ff Arie er op gezet heeft.
En daarbij, de fout ligt sowieso gewoon bij PostNL want het had nooit ergens anders afgeleverd mogen worden.quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:17 schreef Diemux het volgende:
[..]
van beide valt iets te zeggen alleen zou dat een discussie tussen webshop en PostNL moeten zijn. TS heeft hier geen verantwoordelijkheid in.
Yup.quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:19 schreef Chloroform het volgende:
[..]
En daarbij, de fout ligt sowieso gewoon bij PostNL want het had nooit ergens anders afgeleverd mogen worden.
Wat postNL zegt is het probleem van de webshop, niet van TSquote:Op woensdag 17 juni 2015 12:15 schreef ToT het volgende:
[..]
Klopt ook weer, maar PostNL zegt van wel. Postbode heeft op z'n flikker gehad, maar er is echt voor getekend.
Aan de andere kant: laat PostNL maar bewijzen dat die postbode niet ff Arie er op gezet heeft.
Truequote:Op woensdag 17 juni 2015 12:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat postNL zegt is het probleem van de webshop, niet van TS
Dan nog is dit het probleem van de webshop die het mag verhalen op PostNLquote:Op woensdag 17 juni 2015 12:12 schreef ToT het volgende:
[..]
TS zegt tegen PostNL dat de buurman zegt dat het niet binnengekomen is.
PostNL kan niet weten dat de buurman dat ook daadwerkelijk gezegd heeft.
Voor het zelfde geld kan de buurman het WEL hebben afgegeven, maar heeft TS zin in een 2e laptop, of het geld terug en doet ze alsof ze het nooit ontvangen heeft.
(Puur vanuit PostNL gezien nu even!)
Goeie tip, hier heeft ts vast wat aan.quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:36 schreef Nober het volgende:
Je had het dus beter bij een afhaalpunt kunnen laten bezorgen. Of een laptop in een winkel kopen al is dat wel old skool natuurlijk.
quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:36 schreef Nober het volgende:
Je had het dus beter bij een afhaalpunt kunnen laten bezorgen. Of een laptop in een winkel kopen al is dat wel old skool natuurlijk.
quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:36 schreef Nober het volgende:
Je had het dus beter bij een afhaalpunt kunnen laten bezorgen. Of een laptop in een winkel kopen al is dat wel old skool natuurlijk.
Als consument ben je bij online aankopen veel beter beschermt en goedkoper uitquote:Op woensdag 17 juni 2015 12:36 schreef Nober het volgende:
Je had het dus beter bij een afhaalpunt kunnen laten bezorgen. Of een laptop in een winkel kopen al is dat wel old skool natuurlijk.
Daar heb jij niets mee te schaften. En PostNl kennende ligt het pakket ook niet bij je bovenbuurman. Ik heb regelmatig vergelijkbaaar gezeur en laatst was het men een heel duur pakket. Was bij mij afgeleverd en ik had er zelfs voor getekend, volgens de bezorger. Bleek - na vier dagen schreeuwen van zowel mijzelf als de verkper dat het pakket tien huizen verderop lag. Zonder dat ervoor getekend was. Die bezorger is heb ik ook niet meer gezien daarna...quote:Op woensdag 17 juni 2015 09:57 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan, en het bedrijf zegt dus: "Kijk nog maar een keer bij je buurman."
Ja want bij een afhaalpunt raakt het niet kwijt natuurlijk. Goeie.quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:36 schreef Nober het volgende:
Je had het dus beter bij een afhaalpunt kunnen laten bezorgen. Of een laptop in een winkel kopen al is dat wel old skool natuurlijk.
Kans op kwijtraken blijft aanwezig. Kans op ontvreemding zal een stuk afnemen.quote:Op woensdag 17 juni 2015 13:19 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ja want bij een afhaalpunt raakt het niet kwijt natuurlijk. Goeie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |