Het zal me nu onderhand eerlijk gezegd helemaal niet meer interesseren of hij het pakket wel of niet heeft. Ik zit zonder nieuwe laptop.quote:Op woensdag 17 juni 2015 09:50 schreef devlinmr het volgende:
En die verstandhouding met die buurman is nu niet al verprutst? Of geloof je hem op zijn blauwe ogen dat ie die laptop inderdaad niet heeft?
Dat gevoel had ik ook al beetje. Nu moet ik er zelf achteraan elke keer, zit ik én zonder laptop, én zonder geld.quote:Op woensdag 17 juni 2015 09:50 schreef Kreator het volgende:
Je username gebruiken bij de bovenbuurman (does this rag smell like chloroform to you?) en zijn huis doorzoeken.
Ik zou er helemaal niet in meegaan. Jij hebt geen onderzoeksplicht, zou ook zeker niet bij de buurman gaan zeuren. Het is aangetekend verstuurd, dus het is het probleem van de posttoko.
Verder kun je weinig doen denk ik. Blijven klagen en bellen.
De bezorger zegt dat ja. Voor hetzelfde geld heeft de bezorger zelf het pakket achterovergedrukt en schuift ie het af op de buurman. En ja, ik heb dit dus nooit meegemaakt dus heb geen idee in hoeverre de politie hier ook daadwerkelijk werk van gaat maken.quote:Op woensdag 17 juni 2015 09:50 schreef kovenant het volgende:
wat kan jij eraan doen dat er ene Arie heft getekend en pakket is afgeleverd bij de bovenburen.
dat staat op de formulieren, mocht de politie de boel overhoop halen daar (wat ze niet gaan doen) dan is dat omdat het op het papiertje staat, niet omdat jij het zegt.
PostNL zit fout in deze zaak, dat hebben ze ook toegegeven, maar hun voorgestelde acties (dat jij maar het pakket bij je buren ophaalt of dat de politie ingeschakeld wordt) zijn niet realistisch en zijn bijzonder slecht voor jou.quote:Op woensdag 17 juni 2015 09:47 schreef Chloroform het volgende:
Ruim drie weken geleden heb ik een online een nieuwe laptop besteld. Deze zou, samen met een ander - en veel minder waardevol - pakket bezorgd worden tussen 13.30 en 15.30 uur. De laptop is aangetekend verstuurd en zou alleen op het huisadres bezorgd mogen worden Om 15.45 nog geen bezorger gezien, en ik moest werken dus ik dacht, dat bezorgen ze dan wel bij het afhaalpunt hier vlakbij. Toen ik 's nachts thuis kwam, zag ik een briefje in de bus dat ze het bezorgd hebben bij de bovenburen. Ik dacht dat ze het tweede pakket alleen bezorgd hadden, maar via de app zag ik dat er voor mijn laptop getekend was door ene Arie. De volgende ochtend ga ik naar de buurman en hij zegt dat alleen het tweede pakket bij hem is afgegeven en dat hij nergens voor getekend heeft.
Goed, PostNL gebeld om m'n beklag te doen, bedrijf gebeld om alles uit te leggen en het bedrijf heeft een onderzoek gestart. Meer dan twee weken later kreeg ik te horen dat de bezorger flink op z'n kop heeft gekregen, maar dat hij zegt dat het pakket toch echt daadwerkelijk bij de buren moet liggen en ik het dus nog een keer moet proberen. Als het mij niet lukt, halen ze de politie erbij.
Het zit me nu niet helemaal lekker. De buurman zei dat hij echt nergens voor getekend heeft en we zijn nu ruim drie weken verder. Kijk, ik woon hier echt prima, heb redelijk normaal contact met de buren en wil die verstandhouding graag goed houden zonder dat de politie het huis van de buren zomaar overhoop gaat halen. En als de buurman het pakket wel gehad zou hebben, dan kan dat natuurlijk via allerlei kanalen allang verkocht zijn of iets dergelijks. De fout ligt bij PostNL want het had daar helemaal niet afgegeven mogen worden.
En nu? Ja, dat vraag ik me ook af. Het bedrijf bellen en zeggen dat het echt niet bij de buurman ligt en dat zij het maar met de politie moeten uitzoeken? Eisen dat ik per direct een andere laptop toegestuurd krijg? M'n geld terugeisen? (inb4 storneren)
Ik ben gelukkig wel zo slim geweest om het met m'n creditcard te betalen en ik weet dat ik via m'n cc verzekerd ben tegen dit soort dingen, maar ik weet nu even niet meer hoe ik het beste kan handelen. Hopelijk hebben jullie tips!
Dat heb ik gedaan, en het bedrijf zegt dus: "Kijk nog maar een keer bij je buurman."quote:Op woensdag 17 juni 2015 09:54 schreef FortunaHome het volgende:
Je moet je melden bij het bedrijf waar je de laptop hebt gekocht. Jij bent geen partij voor PostNL.
Dus melden dat je geen laptop hebt en dat ze een nieuwe moeten sturen.
Het bedrijf kan dan vervolgens zelf een claim indienen bij PostNL.
Mocht het allemaal niet werken ,dan inderdaad je creditcard maatschappij bellen en melden dat het bedrijf niet levert. Daar zijn ze heel gevoelig voor dus uiteindelijk zal er een nieuwe laptop komen
Zo werkt het niet. Ze schfitelijk nalatig stellen m.b.t. levering, en aangeven dat ze x aantal dagen hebben met een oplossing te komen, en anders dat je je creditcard-maatschappij gaat doorgeven dat het bedrijf nalatig is m.b.t. levering.quote:Op woensdag 17 juni 2015 09:57 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan, en het bedrijf zegt dus: "Kijk nog maar een keer bij je buurman."
Het zit me inderdaad niet helemaal lekker dat ik er nu middenin zit. Ik heb ze an sich al een redelijke termijn gegeven om het op te lossen (drie weken) en ben er wel beetje klaar mee nu dat het mijn verantwoordelijkheid wordt/is. Maar goed, wat is inmiddels een redelijke termijn op het opgelost te krijgen?quote:Op woensdag 17 juni 2015 09:59 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Zo werkt het niet. Ze schfitelijk nalatig stellen m.b.t. levering, en aangeven dat ze x aantal dagen hebben met een oplossing te komen, en anders dat je je creditcard-maatschappij gaat doorgeven dat het bedrijf nalatig is m.b.t. levering.
Ze komen met een oplossing, of ze raken een klant kwijt. Dan mag dat bedrijf het lekker met PostNL gaan uitvechten, blijf daar zelf helemaal buiten.
Geef ze vooral niet te lang. Ik zou ze echt een korte termijn geven. Ook aangetekend sturen natuurlijk, en zeggen dat je op 1/2 dagen antwoord verwacht.quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:04 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Het zit me inderdaad niet helemaal lekker dat ik er nu middenin zit. Ik heb ze an sich al een redelijke termijn gegeven om het op te lossen (drie weken) en ben er wel beetje klaar mee nu dat het mijn verantwoordelijkheid wordt/is. Maar goed, wat is inmiddels een redelijke termijn op het opgelost te krijgen?
Ik ben echt een kneus met dit soort dingen hoor, dus weet het gewoon niet meer.![]()
Ik heb enkel contact gehad met PostNL om boos te worden dat het verkeerd bezorgd is. Al het overige contact is met het bedrijf geweest. Zij stellen dus dat ik het nu met de buurman moet uitvogelen en dat als het mij niet lukt, ze het via de politie gaan uitzoeken (met buurman?). Het zit me dus ook niet helemaal lekker dat de buurman (schuldig of niet) hierin betrokken wordt.quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:05 schreef DeLepelaar het volgende:
Probleem bij de afzender neerleggen die moeten het uitvechten met PostNL dat is niet jouw probleem. Niet meer met PostNL bellen. De afzender moet jouw geld terug geven of jouw een andere laptop toesturen. Geen politie er bij halen.
Je buurman heeft misschien ook helemaal niets gehad. Het geld moet terug naar jou en verder is het het probleem van de winkel. Als ze daar de buurman in willen betrekken, dan is dat prima. Dat kan je de buurman ook gewoon zo melden, als je bang bent voor de verstandhouding.quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:07 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Ik heb enkel contact gehad met PostNL om boos te worden dat het verkeerd bezorgd is. Al het overige contact is met het bedrijf geweest. Zij stellen dus dat ik het nu met de buurman moet uitvogelen en dat als het mij niet lukt, ze het via de politie gaan uitzoeken (met buurman?). Het zit me dus ook niet helemaal lekker dat de buurman hier (schuldig of niet) hierin betrokken wordt.
Die buurman wordt daarin betrokken omdat het bedrijf verantwoordelijk is voor de levering van die laptop. Als zij dat via PostNL doen en PostNL zegt dat die laptop is afgeleverd bij jouw buurman en jouw buurman zegt dat dat niet zo is, dan kost dat dat bedrijf dus geld. Dat bedrijf wil dan dus met enige zekerheid (politie) laten vaststellen dat die laptop ook echt niet is afgeleverd.quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:07 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Ik heb enkel contact gehad met PostNL om boos te worden dat het verkeerd bezorgd is. Al het overige contact is met het bedrijf geweest. Zij stellen dus dat ik het nu met de buurman moet uitvogelen en dat als het mij niet lukt, ze het via de politie gaan uitzoeken (met buurman?). Het zit me dus ook niet helemaal lekker dat de buurman hier (schuldig of niet) hierin betrokken wordt.
Dat leek mij ook ja. Vermoeiend dit.quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:04 schreef Spatzmann het volgende:
Het is relatief makkelijk, de toko waar je de laptop hebt gekocht is verantwoordelijk voor de correcte levering. Jij hebt niets ontvangen, dus jij stelt de winkel in gebreke, en eist een vervangende laptop of je ontbindt de koop en eist je geld terug.
De winkel mag het uitzoeken met postnl.
Ik had natuurlijk al meteen de ING gebeld om te kijken hoe dit werkt met m'n cc. Zij zeggen dat ik ze een termijn van 30 dagen kan geven om het op te lossen en anders een geschil moet starten inderdaad. We zitten nog niet op 30 dagen, dus eerst maar met het bedrijf oplossen of niet?quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:05 schreef noutie het volgende:
Goed dat je met creditcard hebt betaald! Ik zou niet eens meer bellen, maar een "geschil" starten bij de creditcardmaatschappij. Zij zijn niet met constructieve oplossingen gekomen. Nu ga jij het oplossen.
Aangetekend een brief sturen of is een mail in eerste instantie ook voldoende?quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:06 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Geef ze vooral niet te lang. Ik zou ze echt een korte termijn geven. Ook aangetekend sturen natuurlijk, en zeggen dat je op 1/2 dagen antwoord verwacht.
En anders gewoon de koop terugdraaien vanwege het niet uitleveren.
Je kunt het via mail proberen, als ze daar niet op reageren een aangetekende brief.quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:11 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Dat leek mij ook ja. Vermoeiend dit.
[..]
Ik had natuurlijk al meteen de ING gebeld om te kijken hoe dit werkt met m'n cc. Zij zeggen dat ik ze een termijn van 30 dagen kan geven om het op te lossen en anders een geschil moet starten inderdaad. We zitten nog niet op 30 dagen, dus eerst maar met het bedrijf oplossen of niet?
[..]
Aangetekend een brief sturen of is een mail in eerste instantie ook voldoende?
En straks zegt de buurman: "Jawel hoor, dat heeft ze gewoon opgehaald!quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:10 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Die buurman wordt daarin betrokken omdat het bedrijf verantwoordelijk is voor de levering van die laptop. Als zij dat via PostNL doen en PostNL zegt dat die laptop is afgeleverd bij jouw buurman en jouw buurman zegt dat dat niet zo is, dan kost dat dat bedrijf dus geld. Dat bedrijf wil dan dus met enige zekerheid (politie) laten vaststellen dat die laptop ook echt niet is afgeleverd.
Bij een relatief klein bedrijf besteld?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:14 schreef Chloroform het volgende:
[..]
En straks zegt de buurman: "Jawel hoor, dat heeft ze gewoon opgehaald!"
![]()
Relatief wel ja. Het is geen Paradigit of MediaMarkt nee.
30 dagen?!quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:12 schreef teckna het volgende:
Gewoon een kort net mailtje sturen dat je het bedrijf twee weken geeft om tot een oplossing te komen en dat je daarna een claim start bij je CC maatschappij. Je bent gewoon verzekerd via je CC voor dit soort shit. En hoe dat bedrijf of je CC maatschappij t oplost is voor jou verder niet van belang.
Iets ala
Beste,
Daar mijn buurman aangeeft dit pakket niet te hebben ontvangen en ik verder geen partij ben en kan zijn met betrekking tot de fouten die gemaakt zijn door PostNL verzoek ik u tot een passende oplossing te komen binnen een redelijke termijn van 14 30 dagen.
Als na het verstrijken van deze 14 30 dagen geen oplossing is gevonden zal ik een melding maken bij mijn creditcard maatschappij vanwege het niet nakomen van de levering.
Uiteraard hoop ik dat U tot een oplossing komt en verneem ik graag hoe U dit wilt oplossen zodat ik de bovengenoemde stap niet hoef te nemen.
Mvg,
quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:15 schreef Modus het volgende:
Zoveelste kutbedrijf dus (hoe verrassend) dat probeert onder zijn verantwoordelijkheden uit te komen.
Wat al gezegd is, jij bent geen partij in deze. Leverancier dient het met PostNL uit te zoeken. Hoe dat precies in elkaar steekt juridisch weet ik niet, maar de post hierboven over in gebreke stellen etc. klinkt logisch. Dat zijn de te nemen stappen.Maar ali-goeikop-leptopsjop heeft heel goede recensies hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja wat, kan toch?quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:15 schreef hugecooll het volgende:
[..]@ eerste
En ja, kleinere bedrijven zitten daar meer achteraan omdat dat een veelgebruikte oplichtingstruc is, voor zover je dat een truc kunt noemen.![]()
Nou, mooi is dat.Op vrijdag 12 mei 2017 12:45 schreef NoelGallagher het volgende:
Ik zal natuurlijk elke mogelijkheid aangrijpen om een tr te zetten zodat je weer een ban krijgt.
Ja dat zei je net nog, dat de ING zegt dat het binnen 30 dagen moet opgelost zijnquote:
Oh, zo, ja, dat was drie weken geleden inmiddels.quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:17 schreef teckna het volgende:
[..]
Ja dat zei je net nog, dat de ING zegt dat het binnen 30 dagen moet opgelost zijnZelf had ik het op 14 dagen gehouden. Maar als je CC maatschappij 30 dagen zegt, wie ben ik om daar tegen in te gaan.
Anyway, je buurman heeft zichzelf natuurlijk partij gemaakt in dit gedoe. Het is niet zo dat hij dat pakket móést aannemen. Je kan ook moeilijk een nieuwe laptop bestellen omdat je niet wil dat de politie hem wat vragen stelt.quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:17 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Maar ali-goeikop-leptopsjop heeft heel goede recensies hoor.
[..]
Ja wat, kan toch?![]()
Nou, mooi is dat.
Dan steek jij zijn huis in brandquote:Op woensdag 17 juni 2015 10:14 schreef Chloroform het volgende:
[..]
En straks zegt de buurman: "Jawel hoor, dat heeft ze gewoon opgehaald!"
![]()
Via de code is de zien dat het pakket bij mij bezorgd is en dat er getekend is door Arie. Ik heet geen Arie, het is niet bij mij bezorgd en er is niet door mij getekend.quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:19 schreef Zolderkamer het volgende:
Je hebt een overeenkomst met het bedrijf waar je het product gekocht hebt.. Niet met PostNL..
Het bedrijf heeft op zijn beurt een overeenkomst met PostNL..
Het is dan ook het probleem van het bedrijf.. Niet van jou of je buurman..
Jij hebt niet ontvangen wat je gekocht hebt..
Laat ze het maar uitzoeken.. Ondertussen stel je ze per aangetekende brief in gebreke en eis je je aankoopbedrag terug..
Met de trackingcode in de hand heb jij immers het bewijs in handen dat je niet in bezit bent van het item..
Nee, zo aardig vind ik m'n buurman nou ook weer niet.quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:19 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Anyway, je buurman heeft zichzelf natuurlijk partij gemaakt in dit gedoe. Het is niet zo dat hij dat pakket móést aannemen. Je kan ook moeilijk een nieuwe laptop bestellen omdat je niet wil dat de politie hem wat vragen stelt.
Dan meld je dat richting bedrijf..quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:24 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Via de code is de zien dat het pakket bij mij bezorgd is en dat er getekend is door Arie. Ik heet geen Arie, het is niet bij mij bezorgd en er is niet door mij getekend.
Ja, ik had een "we hebben u gemist"-briefje gekregen dat het op nummer 19 is geleverd. De code geeft echter aan dat het op mijn adres is afgeleverd. Zowel het aangetekende pakket (laptop) als het andere pakket. Het tweede pakket heb ik inderdaad van de buurman gekregen, maar de laptop niet.quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:32 schreef Modus het volgende:
Heb je überhaupt een briefje ontvangen van de bezorger welk adres/nummer het geleverd is? En komt dat overeen met wat de tracking code geeft?
Ik had laatst een briefje dat het op nummer (onleesbaar) was afgeleverd. Toen ik eerst 's avonds de code online invoerde, stond er nog dat de chauffeur onderweg was. Gelukkig kwamen de overburen na drie dagen zelf het pakket brengen, anders had ik het nu nog niet denk ik. PostNL stuurde me inderdaad naar de verzender (terwijl ze in dit geval ook gewoon even de bezorger hadden kunnen bellen voor het nummer, maar stel je voor).quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:35 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Ja, ik had een "we hebben u gemist"-briefje gekregen dat het op nummer 19 is geleverd. De code geeft echter aan dat het op mijn adres is afgeleverd. Zowel het aangetekende pakket (laptop) als het andere pakket. Het tweede pakket heb ik inderdaad van de buurman gekregen, maar de laptop niet.
Staat er bij de tracking dan daadwerkelijk jouw nummer of alleen maar 'afgeleverd'.quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:35 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Ja, ik had een "we hebben u gemist"-briefje gekregen dat het op nummer 19 is geleverd. De code geeft echter aan dat het op mijn adres is afgeleverd. Zowel het aangetekende pakket (laptop) als het andere pakket. Het tweede pakket heb ik inderdaad van de buurman gekregen, maar de laptop niet.
Bedoel je nou de track&trace code die ik vanuit het bedrijf heb gekregen voor het pakket? Want daar staat dus mijn adres, huisnummer, naam etc. op. Maar niet mijn handtekening. Wel die van Arie.quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:40 schreef Modus het volgende:
[..]
Staat er bij de tracking dan daadwerkelijk jouw nummer of alleen maar 'afgeleverd'.
Nope.quote:
Ja als je die opzoekt. Daar staat dus alleen maar status afgeleverd, maar niet op welk nummer. Dat klopt ook al niet aan het systeem.quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:42 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Bedoel je nou de track&trace code die ik vanuit het bedrijf heb gekregen voor het pakket? Want daar staat dus mijn adres, huisnummer, naam etc. op. Maar niet mijn handtekening. Wel die van Arie.
quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:52 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Nope.
Ze vroegen nog: "En er woont niet iemand anders bij u die Arie heet..?"
Oh jaaaaa, klopt, mijn vriend heet Arie, even vergeten, haha foutje xD!
Alleen afgeleverd inderdaad. Geen nummer verder.quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:54 schreef Modus het volgende:
[..]
Ja als je die opzoekt. Daar staat dus alleen maar status afgeleverd, maar niet op welk nummer. Dat klopt ook al niet aan het systeem.
Nogmaals, niet jouw probleem van maken, verkoper in gebreke stellen, pakket is niet bij jou afgeleverd.quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:57 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Alleen afgeleverd inderdaad. Geen nummer verder.
Ik ben al een mail aan het tikken.quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nogmaals, niet jouw probleem van maken, verkoper in gebreke stellen, pakket is niet bij jou afgeleverd.
Hoe komt dat eigenlijk?quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:26 schreef Hallmark het volgende:
Ik zou het bedrijf een mail sturen en melden dat als er geen oplossing komt binnen een week, dat je dan contact opneemt met jouw creditcard maatschappij.
Ik heb dat ook eens gehad, en toen ik zei "creditcard", toen was er ineens wel van alles mogelijk.
gr grquote:Op woensdag 17 juni 2015 11:05 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Ik ben al een mail aan het tikken.
Een creditcard maatschappij heeft een vorm van verzekering bij je CC geleverd waarbij de afspraak is, niet ontvangen dan bemiddelen wij om je geld terug te krijgen. Dan moet de verkoper met goede bewijzen komen dat het wel geleverd is.quote:
CC maatschappij kan de betaling terugtrekken. Dat is een van de voordelen van het betalen met credit card.quote:
quote:Op woensdag 17 juni 2015 11:20 schreef Modus het volgende:
[..]
gr gr
Chloro van Fok
Dan is het binnen een dag geregeld.
Online betaal ik uitsluitend met creditcard, hotels, vluchten etc ook.quote:Op woensdag 17 juni 2015 11:20 schreef Nizno het volgende:
[..]
Een creditcard maatschappij heeft een vorm van verzekering bij je CC geleverd waarbij de afspraak is, niet ontvangen dan bemiddelen wij om je geld terug te krijgen. Dan moet de verkoper met goede bewijzen komen dat het wel geleverd is.
Dit is voor mij ook een reden waarom ik bij bedrijven die ik minder goed ken met CC betaal. Krijg ik het niet dan gaat de CCmaatschappij voor mij door het vuur. Hoef ik het zelf niet te doen.
Bij bol of wehkamp bijv doe ik gewoon met acceptgiro, dan kan ik als ik een deel terug stuur gewoon minder over maken.quote:Op woensdag 17 juni 2015 11:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Online betaal ik uitsluitend met creditcard, hotels, vluchten etc ook.
Ik krijg kickbacks van tussen de 0,5 en 1% over wat ik met de CC betaal.quote:Op woensdag 17 juni 2015 11:25 schreef Nizno het volgende:
[..]
Bij bol of wehkamp bijv doe ik gewoon met acceptgiro, dan kan ik als ik een deel terug stuur gewoon minder over maken.
Ik ook. Maar heb er nog nooit gebruik van hoeven te maken. *afklopt*quote:Op woensdag 17 juni 2015 11:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Online betaal ik uitsluitend met creditcard, hotels, vluchten etc ook.
werd een keer gebeld door mijn CC maatschappij, of ik thuis was, ik zei ja, hoezo? Oh, wij hebben fraude vastgesteld met uw CC en we zien dat u veel reist, dus ik zou graag u een motorcourier langssturen met een nieuwe card, daar we uw oude blokeerden.quote:Op woensdag 17 juni 2015 11:32 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik ook. Maar heb er nog nooit gebruik van hoeven te maken. *afklopt*
Verkapte 'zie mij eens high class zijn'-post.quote:Op woensdag 17 juni 2015 11:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
werd een keer gebeld door mijn CC maatschappij, of ik thuis was, ik zei ja, hoezo? Oh, wij hebben fraude vastgesteld met uw CC en we zien dat u veel reist, dus ik zou graag u een motorcourier langssturen met een nieuwe card, daar we uw oude blokeerden.
U hoeft zich verder geen zorgen te maken, u worden geen kosten in rekening gebracht.
Uurtje later had ik een nieuwe CC
Nee hoor, motorcourier is gewoon een lettertype.quote:Op woensdag 17 juni 2015 11:44 schreef Modus het volgende:
[..]
Verkapte 'zie mij eens high class zijn'-post.
Niks high class aan. Gewoon slimmigheid.quote:Op woensdag 17 juni 2015 11:44 schreef Modus het volgende:
[..]
Verkapte 'zie mij eens high class zijn'-post.
Dat vroeg ik ook en toen kreeg ik een "quote:Op woensdag 17 juni 2015 11:55 schreef ToT het volgende:
En stel dat als de politie komt, Arie zegt dat hij het pakket WEL aan TS heeft afgegeven, wat dan?
Dit is iets wat ik me wel vaker afvraag.
Sorryquote:Op woensdag 17 juni 2015 11:58 schreef Geralt het volgende:
Ik vind dat je nog lang wacht met die 3 weken.
Regel het eens. Je hebt een laptop gekocht en betaalt en 3 weken geleden heb je een briefje in de bus gehad. Daags erna bij de buren geweest en die heeft het niet zegtie en dan heb je een paar keer gebeld.
Godtering man.
Yup, verstuurd.quote:Op woensdag 17 juni 2015 11:59 schreef IkStampOpTacos het volgende:
En heb je die mail al verstuurd Chloro?
gr gr je bovenbuurman vanaf z'n nieuwe laptop.
Maar waarom gaat de CC maatschappij wel voor je door het vuur en je bank niet (als je met ideal betaald) ?quote:Op woensdag 17 juni 2015 11:20 schreef Nizno het volgende:
[..]
Een creditcard maatschappij heeft een vorm van verzekering bij je CC geleverd waarbij de afspraak is, niet ontvangen dan bemiddelen wij om je geld terug te krijgen. Dan moet de verkoper met goede bewijzen komen dat het wel geleverd is.
Dit is voor mij ook een reden waarom ik bij bedrijven die ik minder goed ken met CC betaal. Krijg ik het niet dan gaat de CCmaatschappij voor mij door het vuur. Hoef ik het zelf niet te doen.
Betalen met CC is vaak verzekerd tegen diefstal, schade enz enz enz.quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:02 schreef Awsom het volgende:
[..]
Maar waarom gaat de CC maatschappij wel voor je door het vuur en je bank niet (als je met ideal betaald) ?
Hoewel mijn bank ook mijn CC maatschappij is.
omdat verzekering.quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:02 schreef Awsom het volgende:
[..]
Maar waarom gaat de CC maatschappij wel voor je door het vuur en je bank niet (als je met ideal betaald) ?
Hoewel mijn bank ook mijn CC maatschappij is.
Is toch ook niet relevant eigenlijk? Het correct bezorgen van een aangetekend pakket is niet gebeurt door een fout van PostNL.quote:Op woensdag 17 juni 2015 11:56 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Dat vroeg ik ook en toen kreeg ik een "". Vraag het me nog steeds af.
Eigenlijk niet, maar is nieuwsgierigheid.quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:06 schreef Chai het volgende:
[..]
Is toch ook niet relevant eigenlijk? Het correct bezorgen van een aangetekend pakket is niet gebeurt door een fout van PostNL.
Het hele idee van een aangetekend pakketje is dat dit soort dingen niet kunnen gebeuren.
Dan gaan ze vragen waarom hij eerder zei van niet.quote:Op woensdag 17 juni 2015 11:56 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Dat vroeg ik ook en toen kreeg ik een "". Vraag het me nog steeds af.
Bedoelde van stel dat je buurman dat inderdaad zegt. Dan heb je nog steeds recht op je laptop (zelfs als je hem stiekem al wel zou hebbenquote:Op woensdag 17 juni 2015 12:09 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Eigenlijk niet, maar is nieuwsgierigheid.
En inderdaad, stoom kwam dan ook uit m'n oren toen het gebeurde.
"Heb ik niet gezegd, weet niet waar ze het over heeft"quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:10 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Dan gaan ze vragen waarom hij eerder zei van niet.
TS zegt tegen PostNL dat de buurman zegt dat het niet binnengekomen is.quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:10 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Dan gaan ze vragen waarom hij eerder zei van niet.
Uiteraard!quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:09 schreef Diemux het volgende:
Hou je ons wel een beetje op de hoogte TS?
Maakt feitelijk gezien geen bal uit, pakket had nooit mogen worden afgeleverd bij de buurman. TS hoeft niks te bewijzen.quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:12 schreef ToT het volgende:
[..]
TS zegt tegen PostNL dat de buurman zegt dat het niet binnengekomen is.
PostNL kan niet weten dat de buurman dat ook daadwerkelijk gezegd heeft.
Voor het zelfde geld kan de buurman het WEL hebben afgegeven, maar heeft TS zin in een 2e laptop, of het geld terug en doet ze alsof ze het nooit ontvangen heeft.
(Puur vanuit PostNL gezien nu even!)
Shit, ik heb het helemaal verkeerd aangepakt merk ik al wel.quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:12 schreef ToT het volgende:
[..]
TS zegt tegen PostNL dat de buurman zegt dat het niet binnengekomen is.
PostNL kan niet weten dat de buurman dat ook daadwerkelijk gezegd heeft.
Voor het zelfde geld kan de buurman het WEL hebben afgegeven, maar heeft TS zin in een 2e laptop, of het geld terug en doet ze alsof ze het nooit ontvangen heeft.
(Puur vanuit PostNL gezien nu even!)
Klopt ook weer, maar PostNL zegt van wel. Postbode heeft op z'n flikker gehad, maar er is echt voor getekend.quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:14 schreef Diemux het volgende:
[..]
Maakt feitelijk gezien geen bal uit, pakket had nooit mogen worden afgeleverd bij de buurman. TS hoeft niks te bewijzen.
quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:15 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Shit, ik heb het helemaal verkeerd aangepakt merk ik al wel.
van beide valt iets te zeggen alleen zou dat een discussie tussen webshop en PostNL moeten zijn. TS heeft hier geen verantwoordelijkheid in.quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:15 schreef ToT het volgende:
[..]
Klopt ook weer, maar PostNL zegt van wel. Postbode heeft op z'n flikker gehad, maar er is echt voor getekend.
Aan de andere kant: laat PostNL maar bewijzen dat die postbode niet ff Arie er op gezet heeft.
En daarbij, de fout ligt sowieso gewoon bij PostNL want het had nooit ergens anders afgeleverd mogen worden.quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:17 schreef Diemux het volgende:
[..]
van beide valt iets te zeggen alleen zou dat een discussie tussen webshop en PostNL moeten zijn. TS heeft hier geen verantwoordelijkheid in.
Yup.quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:19 schreef Chloroform het volgende:
[..]
En daarbij, de fout ligt sowieso gewoon bij PostNL want het had nooit ergens anders afgeleverd mogen worden.
Wat postNL zegt is het probleem van de webshop, niet van TSquote:Op woensdag 17 juni 2015 12:15 schreef ToT het volgende:
[..]
Klopt ook weer, maar PostNL zegt van wel. Postbode heeft op z'n flikker gehad, maar er is echt voor getekend.
Aan de andere kant: laat PostNL maar bewijzen dat die postbode niet ff Arie er op gezet heeft.
Truequote:Op woensdag 17 juni 2015 12:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat postNL zegt is het probleem van de webshop, niet van TS
Dan nog is dit het probleem van de webshop die het mag verhalen op PostNLquote:Op woensdag 17 juni 2015 12:12 schreef ToT het volgende:
[..]
TS zegt tegen PostNL dat de buurman zegt dat het niet binnengekomen is.
PostNL kan niet weten dat de buurman dat ook daadwerkelijk gezegd heeft.
Voor het zelfde geld kan de buurman het WEL hebben afgegeven, maar heeft TS zin in een 2e laptop, of het geld terug en doet ze alsof ze het nooit ontvangen heeft.
(Puur vanuit PostNL gezien nu even!)
Goeie tip, hier heeft ts vast wat aan.quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:36 schreef Nober het volgende:
Je had het dus beter bij een afhaalpunt kunnen laten bezorgen. Of een laptop in een winkel kopen al is dat wel old skool natuurlijk.
quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:36 schreef Nober het volgende:
Je had het dus beter bij een afhaalpunt kunnen laten bezorgen. Of een laptop in een winkel kopen al is dat wel old skool natuurlijk.
quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:36 schreef Nober het volgende:
Je had het dus beter bij een afhaalpunt kunnen laten bezorgen. Of een laptop in een winkel kopen al is dat wel old skool natuurlijk.
Als consument ben je bij online aankopen veel beter beschermt en goedkoper uitquote:Op woensdag 17 juni 2015 12:36 schreef Nober het volgende:
Je had het dus beter bij een afhaalpunt kunnen laten bezorgen. Of een laptop in een winkel kopen al is dat wel old skool natuurlijk.
Daar heb jij niets mee te schaften. En PostNl kennende ligt het pakket ook niet bij je bovenbuurman. Ik heb regelmatig vergelijkbaaar gezeur en laatst was het men een heel duur pakket. Was bij mij afgeleverd en ik had er zelfs voor getekend, volgens de bezorger. Bleek - na vier dagen schreeuwen van zowel mijzelf als de verkper dat het pakket tien huizen verderop lag. Zonder dat ervoor getekend was. Die bezorger is heb ik ook niet meer gezien daarna...quote:Op woensdag 17 juni 2015 09:57 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan, en het bedrijf zegt dus: "Kijk nog maar een keer bij je buurman."
Ja want bij een afhaalpunt raakt het niet kwijt natuurlijk. Goeie.quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:36 schreef Nober het volgende:
Je had het dus beter bij een afhaalpunt kunnen laten bezorgen. Of een laptop in een winkel kopen al is dat wel old skool natuurlijk.
Kans op kwijtraken blijft aanwezig. Kans op ontvreemding zal een stuk afnemen.quote:Op woensdag 17 juni 2015 13:19 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ja want bij een afhaalpunt raakt het niet kwijt natuurlijk. Goeie.
Eh. Juist ja..quote:Beste mevrouw Chloroform,
Bedankt voor uw bericht.
Het is vervelend te vernemen dat u momenteel uw bestelling nog niet in ontvangst heeft mogen nemen.
Wij hebben reeds contact opgenomen met PostNL en hopen hier in de loop van vandaag/morgen een verdere reactie over te krijgen zodat wij uw bestelling spoedig naar behoren kunnen afhandelen.
U krijgt spoedig verder bericht van ons over de status van uw zending.
Ik had ze een termijn van 10 dagen gegeven, dat zijn 30 dagen gerekend vanaf het moment van bestellen.quote:Op woensdag 17 juni 2015 14:17 schreef Waterdrinker het volgende:
art. 7:9 lid 4 BW:
Bij een consumentenkoop levert de verkoper de zaken onverwijld en in ieder geval binnen dertig dagen na het sluiten van de overeenkomst af. [..]
Ik zou gewoon eisen dat je binnen die 30 dagen je product hebt en anders je geld terug wil. Het is hun probleem verder, daar hoor jij niet de dupe van te worden.
Standaard mailtje, vrijwel letterlijk wat ik ook eens heb binnen gekregen.quote:
Dat laatste ligt er ook deels aan dat die touchschermpjes zo waardeloos zijn dat elke handtekening ontaart in een paar willekeurige strepenquote:Op woensdag 17 juni 2015 15:24 schreef syrusmd het volgende:
Ik maak dit soort dingen in mijn werk vrijwel dagelijks mee (grootste software/hardware ontwikkelaar ter wereld). In principe heeft TS helemaal niets met de bezorger te maken. Als er iets soortgelijks bij ons gebeurd stellen wij standaard de bezorgdienst aansprakelijk die vervolgens voor de kosten opdraait. Uiteraard vindt er dan van te voren ook een onderzoek plaats. Mocht de bezorger inderdaad aangeven het aangetekende pakket niet op het afgesproken adres bezorgd te hebben zijn zij in gebreke gebleven wat betreft hun dienstverlening en is het zeker niet jou probleem TS. Gewoon aan de leverancier/webwinkel vragen waar je pakket blijft, jij hebt immers nog altijd niet gekregen waar je wel voor hebt betaald. Ook staat jou handtekening niet geregistreerd op het bezorg bewijs (waar overigens ook altijd slordig mee wordt omgegaan, bezorgers vinden een kruisje vaak al een handtekening/paraaf :-/.
Ik krijg bij mij een beetje het idee alsof het bedrijf het eerst uitgebreid met postnl wil uitzoeken.quote:Op woensdag 17 juni 2015 19:35 schreef Illusi0n het volgende:
PostNL is gewoon KUT.
Ik heb hetzelfde meegemaakt.
Ook nieuwe laptop bij de buren afgeleverd, laptop daarna spoorloos verdwenen.
Toen heb ik de laptopwinkel een nette mail gestuurd met het verhaal dat PostNL aan de
verkeerde deur heeft staan te bellen. Politie wel gebeld, want ja toch diefstal, maar kon weinig doen.
Daarna weer een email gestuurd naar laptopwinkel, met bericht dat ze met PostNL wel eruit zouden komen.
Na 2 weken kreeg ik een zelfde nieuwe laptop wél goed aangeleverd.
Dat is hun probleem. Ze zijn verplicht je binnen een bepaalde termijn je of geld terug te geven of een nieuwe te regelen. Of de reeds bezorgde boven water te halen.quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:23 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Ik krijg bij mij een beetje het idee alsof het bedrijf het eerst uitgebreid met postnl wil uitzoeken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:25 schreef Modus het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op vrijdag 12 mei 2017 12:45 schreef NoelGallagher het volgende:
Ik zal natuurlijk elke mogelijkheid aangrijpen om een tr te zetten zodat je weer een ban krijgt.![]()
Ik snap het probleem van online bestellen en laten bezorgen niet. Ja, nu is het misschien een kutsituatie, maar uiteindelijk sta ik sterk in mijn recht en ben ik als consument dus veel beter verzekerd en beschermd voor dit soort dingen. Van de honderden dingen die ik heb laten bezorgen, waaronder ook dure dingen, is dit de eerste keer dat het echt misgaat.Op vrijdag 12 mei 2017 12:45 schreef NoelGallagher het volgende:
Ik zal natuurlijk elke mogelijkheid aangrijpen om een tr te zetten zodat je weer een ban krijgt.![]()
De vraag waarom of de opmerking dat het niet nodig was online te bestellen doet er voor dit probleem niet toe en mag ook achterwege blijven.
Ik begrijp dat je de webshop de tijd hebt gegeven tot 30 dagen na de verzend of besteldatum. Deze termijn zou ik nu aanhouden. Na die 30 dagen kun je bericht naar de webshop sturen dat je het via de CC speelt indien ze niet binnen een dag met een gerichte oplossing voor je komen.Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!![]()
Yup, dat is het plan inderdaad. We zullen het zien.quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:40 schreef Nizno het volgende:
De vraag waarom of de opmerking dat het niet nodig was online te bestellen doet er voor dit probleem niet toe en mag ook achterwege blijven.
Ik begrijp dat je de webshop de tijd hebt gegeven tot 30 dagen na de verzend of besteldatum. Deze termijn zou ik nu aanhouden. Na die 30 dagen kun je bericht naar de webshop sturen dat je het via de CC speelt indien ze niet binnen een dag met een gerichte oplossing voor je komen.Op vrijdag 12 mei 2017 12:45 schreef NoelGallagher het volgende:
Ik zal natuurlijk elke mogelijkheid aangrijpen om een tr te zetten zodat je weer een ban krijgt.![]()
Dit.quote:Op woensdag 17 juni 2015 16:21 schreef Yesse het volgende:
Hebben ze een social media pagina? Dat werkt vaak wonderen qua snelheid.
Vaak zitten er stagaires die hiermee bonuspunten scoren omdat ze zelf het één en ander in gang zetten.
Zo open is misschien iets minder netjes dan via een mail, maar vaak zet je hier het proces veel sneller in gang.
Succes trouwens, klote situatie.![]()
Ik zie het nut niet echt van social media nu. Ik heb ze nog 10 dagen de tijd gegeven. Wat moet ik op hun Facebook of Twitter zetten danquote:Op woensdag 17 juni 2015 22:12 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dit.
Vaak zitten er stagaires die hiermee bonuspunten scoren omdat ze zelf het één en ander in gang zetten.
Zo open is misschien iets minder netjes dan via een mail, maar vaak zet je hier het proces veel sneller in gang.
Succes trouwens, klote situatie.
Op vrijdag 12 mei 2017 12:45 schreef NoelGallagher het volgende:
Ik zal natuurlijk elke mogelijkheid aangrijpen om een tr te zetten zodat je weer een ban krijgt.![]()
Dat dus, na die 10 dagen moet je volledig los kunnen gaan, nu nog even niet. Dat gaat alleen maar averechts werken.quote:Op woensdag 17 juni 2015 22:16 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Ik zie het nut niet echt van social media nu. Ik heb ze nog 10 dagen de tijd gegeven. Wat moet ik op hun Facebook of Twitter zetten dan![]()
Ik had er over heen gelezen dat je al contact met ze had over de mail.quote:Op woensdag 17 juni 2015 22:16 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Ik zie het nut niet echt van social media nu. Ik heb ze nog 10 dagen de tijd gegeven. Wat moet ik op hun Facebook of Twitter zetten dan![]()
Vervelend.. maar dat bedrijf moet aangifte doen en het oplossen met PostNL.
Ondertussen moeten ze jou een andere laptop sturen.
Welk bedrijf is dit? Eentje uit Zeeland?Ook hoi!![]()
Overigens wel bizar dat een reactie van PostNL zolang duurt.
Ik heb eens een klacht ingediend bij PostNL nadat ze meermalen een aangetkeend pakket bij buren hadden afgeleverd. De dag erna kwam de bezorger zn excuses aanbieden. Hij had op zn kop gekregen. Werd later ook door PostNL teruggebeld ook hierover, of dat ook daadwerkelijk gebeurd was.Ook hoi!![]()
Dit idd.quote:Op woensdag 17 juni 2015 15:36 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Dat laatste ligt er ook deels aan dat die touchschermpjes zo waardeloos zijn dat elke handtekening ontaart in een paar willekeurige strepen
Hallon!![]()
Het wordt trouwens mooier. Mijn buurman heeft onderaan de flat bij zijn brievenbus dus zo'n naambordje en daarop staat Arie [achternaam] Hij blijft bij hoog en laag beweren dat hij niks ontvangen en nergens voor getekend heeft. Zou een bezorger echt zo aso zijn om zijn naam gewoon over te nemen van zo'n bordje?
Op vrijdag 12 mei 2017 12:45 schreef NoelGallagher het volgende:
Ik zal natuurlijk elke mogelijkheid aangrijpen om een tr te zetten zodat je weer een ban krijgt.![]()
Je zou je verbazen hoe ZZPers werken.quote:Op donderdag 18 juni 2015 19:01 schreef Chloroform het volgende:
Het wordt trouwens mooier. Mijn buurman heeft onderaan de flat bij zijn brievenbus dus zo'n naambordje en daarop staat Arie [achternaam] Hij blijft bij hoog en laag beweren dat hij niks ontvangen en nergens voor getekend heeft. Zou een bezorger echt zo aso zijn om zijn naam gewoon over te nemen van zo'n bordje?
Hier was het schering en inslag dat pakketjes bij buren afgeleverd werden zonder bij ons aan te bellen. Erg handig als je netjes thuis blijft voor een pakketje.Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!![]()
Ook aangetekende pakketjes?quote:Op donderdag 18 juni 2015 19:04 schreef Nizno het volgende:
[..]
Je zou je verbazen hoe ZZPers werken.
Hier was het schering en inslag dat pakketjes bij buren afgeleverd werden zonder bij ons aan te bellen. Erg handig als je netjes thuis blijft voor een pakketje.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.![]()
Nee dat gelukkig niet. Die leverde ze af bij het postNL punt en deed ze aan het eind van de dag nog een briefje voor in de bus.quote:
Traplopen was moeilijk voor haar denk ik....Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!![]()
Het zou me niks verbazen, hij moet zijn verhaal immers ook sluitend krijgen.quote:Op donderdag 18 juni 2015 19:01 schreef Chloroform het volgende:
Zou een bezorger echt zo aso zijn om zijn naam gewoon over te nemen van zo'n bordje?r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.![]()
Ik heb zitten googelen en er staan me toch een verhalen op internet over postnl. Je verzint het niet, zo slecht.quote:Op donderdag 18 juni 2015 19:04 schreef Nizno het volgende:
[..]
Je zou je verbazen hoe ZZPers werken.
Hier was het schering en inslag dat pakketjes bij buren afgeleverd werden zonder bij ons aan te bellen. Erg handig als je netjes thuis blijft voor een pakketje.
Op vrijdag 12 mei 2017 12:45 schreef NoelGallagher het volgende:
Ik zal natuurlijk elke mogelijkheid aangrijpen om een tr te zetten zodat je weer een ban krijgt.![]()
Ja joh, pakketjes die door openstaande wc-raampjes naar binnen worden gefrot, pakketjes die in de tuin worden gemikt, in hoekjes onder afdakjes worden achtergelaten.
Trouwens, voor pakketjes van Esprit moet ook altijd getekend worden, maar die worden hier ook gewoon bij de buren afgeleverd, dan moeten zij ervoor tekenen. Mag dat ook niet of is dat weer een andere manier van verzenden? Dat vond ik namelijk ook altijd zo vaag.Tap tap tap![]()
nee buren mogen niet tekenen voor jouw pakket.
Heb 1 maal gehad met selectvracht dat ze een bubbelenvelop in het sleutelkastje bij de voordeur hadden gepropt. Zat een zonnebril in dus dat heeft de bril niet overleeft.Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!![]()
ze mogen maar een bepaald aantal meter lopen, als er een lift is doen ze daar meestal niet zo moeilijk over.quote:Op donderdag 18 juni 2015 19:04 schreef Nizno het volgende:
[..]
Je zou je verbazen hoe ZZPers werken.
Hier was het schering en inslag dat pakketjes bij buren afgeleverd werden zonder bij ons aan te bellen. Erg handig als je netjes thuis blijft voor een pakketje.Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.![]()
Maar dat is toch voor geen meter controleerbaar? Als de bezorger bij mijn naam 'Janneke' invult en dan een of andere gare slinger in het handtekeningenvakje zet, moet ik dan gaan bewijzen dat het niet mijn handtekening is ofzo?quote:Op donderdag 18 juni 2015 22:17 schreef Nizno het volgende:
nee buren mogen niet tekenen voor jouw pakket.
Heb 1 maal gehad met selectvracht dat ze een bubbelenvelop in het sleutelkastje bij de voordeur hadden gepropt. Zat een zonnebril in dus dat heeft de bril niet overleeft.
Ik had trouwens vorige week een bezorger van PostNL aan de deur die mij omstandig begon uit te leggen dat hij het vervelend vond om 's avonds terug te moeten komen omdat ik overdag zo nodig niet thuis moest zijn
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Er is een lift dus ze moeten gewoon boven komen. Is ook met PostNL besproken. Maar goed dan nog horen ze aan te bellen. Ik wil best naar beneden lopen. Muts was toen zwanger en blijkbaar golden ineens alle regels niet meer voor dr. Na een paar klachten van zowel bij als klant als de verzenders is ze ineens poeslief tegen me. Inmiddels ook bevallen dus de prenataledepressie zal ook over zijn.quote:Op donderdag 18 juni 2015 22:23 schreef Bzzzzt het volgende:
[..]
ze mogen maar een bepaald aantal meter lopen, als er een lift is doen ze daar meestal niet zo moeilijk over.Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!![]()
Even onderbuikmodus maar..
Zou een postbezorger daadwerkelijk het risico nemen om die laptop mee naar huis te nemen en ontslagen te worden? Hij weet natuurlijk 100% zeker dat hij flink op zijn donder gaat krijgen, hoe dan ook. De kans dat ze je eruit schoppen is ook aanwezig. Ik weet niet hoe die dingen verpakt worden maar vaak kun je aan het uiterlijk niet zien of er iets van waarde in zit.
Nu heeft die postbezorger een groot probleem en bij de volgende fout ligt hij eruit. Dat alles voor een laptop van 1000e?
Ik vermoed dat die Arie uit zijn nek lult. Ziet hij er een beetje betrouwbaar uit?
Disclaimer: dit alles is gebaseerd op gevoelens en logica.![]()
klopt, daarom is er ook zo vaak een probleem met de bezorging. Zij moeten afleveren. Kost ze centjes als ze niet zoveel procent bij eerste afleverpoging kwijt kunnen.quote:Op donderdag 18 juni 2015 22:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar dat is toch voor geen meter controleerbaar? Als de bezorger bij mijn naam 'Janneke' invult en dan een of andere gare slinger in het handtekeningenvakje zet, moet ik dan gaan bewijzen dat het niet mijn handtekening is ofzo?
Ik heb dus ook als ik weet dat ik langere tijd niet thuis ben dat ik gewoon bij de appie of pakjeswinkel laat bezorgen en dan zelf wel langs wandel.als ik weet dat ik gewoon thuis kan zijn dan zorg ik ook eigenlijk zo veel mogelijk dat ik op de tijden die in de app worden opgegeven zit te wachten.quote:Ik had trouwens vorige week een bezorger van PostNL aan de deur die mij omstandig begon uit te leggen dat hij het vervelend vond om 's avonds terug te moeten komen omdat ik overdag zo nodig niet thuis moest zijnOp dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!![]()
Tja, mijn werktijden zijn nu eenmaal niet flexibel. Als ik de optie heb om een afhaalpunt op te geven kies ik die wel, maar dat kan niet altijd.quote:Op donderdag 18 juni 2015 22:28 schreef Nizno het volgende:
als ik weet dat ik gewoon thuis kan zijn dan zorg ik ook eigenlijk zo veel mogelijk dat ik op de tijden die in de app worden opgegeven zit te wachten.Toch vreemd dat we daar in dit informatietijdperk van track&tracecodes nog geen mogelijkheid hebben bedacht om "jouw woord tegen dat van de bezorger" uit te schakelen.quote:klopt, daarom is er ook zo vaak een probleem met de bezorging. Zij moeten afleveren. Kost ze centjes als ze niet zoveel procent bij eerste afleverpoging kwijt kunnen.
Ik heb dus ook als ik weet dat ik langere tijd niet thuis ben dat ik gewoon bij de appie of pakjeswinkel laat bezorgen en dan zelf wel langs wandel.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
veel laptops worden verzonden in een box van de leverancier waar gewoon een adressticker op geplakt zit dus daarvan ziet de bezorger echt wel dat het een laptop is. En als Arie uit zijn nek lult is dat niet het probleem van TS. Aangetekend mag NIET bij de buren afgeleverd worden.quote:Op donderdag 18 juni 2015 22:26 schreef Confetti het volgende:
Even onderbuikmodus maar..
Zou een postbezorger daadwerkelijk het risico nemen om die laptop mee naar huis te nemen en ontslagen te worden? Hij weet natuurlijk 100% zeker dat hij flink op zijn donder gaat krijgen, hoe dan ook. De kans dat ze je eruit schoppen is ook aanwezig. Ik weet niet hoe die dingen verpakt worden maar vaak kun je aan het uiterlijk niet zien of er iets van waarde in zit.
Nu heeft die postbezorger een groot probleem en bij de volgende fout ligt hij eruit. Dat alles voor een laptop van 1000e?
Ik vermoed dat die Arie uit zijn nek lult. Ziet hij er een beetje betrouwbaar uit?
Disclaimer: dit alles is gebaseerd op gevoelens en logica.Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!![]()
Ik moest dus ook een foto van m'n handtekening op paspoort en rijbewijs sturen om te laten zien dat het niet mijn handtekening is. Nu is het natuurlijk simpel om maar een willekeurige krabbel op dat apparaat van de bezorger te zetten, maar wat mij nu steeds meer wringt is dat het bedrijf me nu totaal niet verder probeert te helpen. Ik laat nu al het contact via de mail lopen, zodat ik bij de ING straks bewijs heb dat ik het eerst met het bedrijf heb proberen op te lossen. Hopelijk zijn ze van m'n creditcard dus wel wat coulanter.Op vrijdag 12 mei 2017 12:45 schreef NoelGallagher het volgende:
Ik zal natuurlijk elke mogelijkheid aangrijpen om een tr te zetten zodat je weer een ban krijgt.![]()
Je CC maatschappij zal bij de verzender uitzoeken wat er aan de hand is. En met jouw bewijsvoering als jij het via mail doet zal dat heel netjes verlopen.quote:Op donderdag 18 juni 2015 23:03 schreef Chloroform het volgende:
Ik moest dus ook een foto van m'n handtekening op paspoort en rijbewijs sturen om te laten zien dat het niet mijn handtekening is. Nu is het natuurlijk simpel om maar een willekeurige krabbel op dat apparaat van de bezorger te zetten, maar wat mij nu steeds meer wringt is dat het bedrijf me nu totaal niet verder probeert te helpen. Ik laat nu al het contact via de mail lopen, zodat ik bij de ING straks bewijs heb dat ik het eerst met het bedrijf heb proberen op te lossen. Hopelijk zijn ze van m'n creditcard dus wel wat coulanter.
Hoe vervelend het ook is, wachten is helaas het enige dat je nu kan doen. Je staat sterk bij je CC maatschappij op deze manier en de verzender zal dit ook weten dus die zullen vast wel met een oplossing gaan komen, al zal dat last minute worden vrees ik.Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!![]()
Overigens, niet zo haten op pakketbezorgers. Die gasten maken dagen van meer dan 12 uur, hebben 150 tot 200 stops per dag en krijgen alleen betaald per afgeleverd pakket. Dus als je niet thuis bent, en dat is meer dan de helft van de particulieren die wat bestellen niet, dan zal die bezorger altijd probren om er vanaf te komen. Dus of bij dr buren, of ergens rond het huis. Anders krijg je al die pakketen de volgende dag weer mee, bovenop de normale workload. Tuurlijk ligt dat probleem bij dr organisaties, maar die vinden het wel best. Voor elke bezorger 10 anderen.In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.![]()
Dat is niet mijn probleem als klant.quote:Op donderdag 18 juni 2015 23:32 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Overigens, niet zo haten op pakketbezorgers. Die gasten maken dagen van meer dan 12 uur, hebben 150 tot 200 stops per dag en krijgen alleen betaald per afgeleverd pakket. Dus als je niet thuis bent, en dat is meer dan de helft van de particulieren die wat bestellen niet, dan zal die bezorger altijd probren om er vanaf te komen. Dus of bij dr buren, of ergens rond het huis. Anders krijg je al die pakketen de volgende dag weer mee, bovenop de normale workload. Tuurlijk ligt dat probleem bij dr organisaties, maar die vinden het wel best. Voor elke bezorger 10 anderen.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Dat interesseert mij niet, ik werk in de horeca, maak ook dagen van 12 uur waarbij ik soms zelf niet eens de tijd heb om te eten. Denk je dat de gasten bij mij in het restaurant daar een boodschap aan hebben?quote:Op donderdag 18 juni 2015 23:32 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Overigens, niet zo haten op pakketbezorgers. Die gasten maken dagen van meer dan 12 uur, hebben 150 tot 200 stops per dag en krijgen alleen betaald per afgeleverd pakket. Dus als je niet thuis bent, en dat is meer dan de helft van de particulieren die wat bestellen niet, dan zal die bezorger altijd probren om er vanaf te komen. Dus of bij dr buren, of ergens rond het huis. Anders krijg je al die pakketen de volgende dag weer mee, bovenop de normale workload. Tuurlijk ligt dat probleem bij dr organisaties, maar die vinden het wel best. Voor elke bezorger 10 anderen.
Een aangetekend pakket lever je niet bij de buren af. Er is hier vlakbij gewoon een afhaalpunt waar hij dat prima had kunnen achterlaten.Op vrijdag 12 mei 2017 12:45 schreef NoelGallagher het volgende:
Ik zal natuurlijk elke mogelijkheid aangrijpen om een tr te zetten zodat je weer een ban krijgt.![]()
is dat een reden om niet aan te bellen bij een klant maar meteen naar een ander huisnummer te gaan?quote:Op donderdag 18 juni 2015 23:32 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Overigens, niet zo haten op pakketbezorgers. Die gasten maken dagen van meer dan 12 uur, hebben 150 tot 200 stops per dag en krijgen alleen betaald per afgeleverd pakket. Dus als je niet thuis bent, en dat is meer dan de helft van de particulieren die wat bestellen niet, dan zal die bezorger altijd probren om er vanaf te komen. Dus of bij dr buren, of ergens rond het huis. Anders krijg je al die pakketen de volgende dag weer mee, bovenop de normale workload. Tuurlijk ligt dat probleem bij dr organisaties, maar die vinden het wel best. Voor elke bezorger 10 anderen.Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!![]()
Ja maar zo heb je bij elke baan wat.quote:Op donderdag 18 juni 2015 23:32 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Overigens, niet zo haten op pakketbezorgers. Die gasten maken dagen van meer dan 12 uur, hebben 150 tot 200 stops per dag en krijgen alleen betaald per afgeleverd pakket. Dus als je niet thuis bent, en dat is meer dan de helft van de particulieren die wat bestellen niet, dan zal die bezorger altijd probren om er vanaf te komen. Dus of bij dr buren, of ergens rond het huis. Anders krijg je al die pakketen de volgende dag weer mee, bovenop de normale workload. Tuurlijk ligt dat probleem bij dr organisaties, maar die vinden het wel best. Voor elke bezorger 10 anderen.
M'n vader is trouwens bezorger van medicijnen, maakt ook dagen van 10 uur en soms langer, en geen haar op z'n hoofd die eraan denkt om pakketjes dan maar ergens anders neer te leggen. Hij mag het negen van de tien keer niet eens bij de buren brengen. Het kan dus altijd erger.Tap tap tap![]()
Ga nog eens naar die buurman en zeg dat de postnl een onderzoek bij de politie wilt starten (oud) of hij ondertussen misschien wel wat heeft ontvangen, zodat jij dit nog kan tegen houden.
Je hoeft hem niet meteen te beschuldigen maar een beetje bang maken en de kans geven om het terug te draaien is ook mogelijk.Eerst denken, dan typen![]()
Ik zou het persoonlijk niet zo aanpakken aangezien ik zelf liever een leuke verstandhouding heb dan een beetje bang maken en de mogelijke gevolgen die dat zou kunnen hebben. Maar goed dit is mijn persoonlijke mening.Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!![]()
goede reden om je werk waardeloos te verrichten ja!quote:Op donderdag 18 juni 2015 23:32 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Overigens, niet zo haten op pakketbezorgers. Die gasten maken dagen van meer dan 12 uur, hebben 150 tot 200 stops per dag en krijgen alleen betaald per afgeleverd pakket. Dus als je niet thuis bent, en dat is meer dan de helft van de particulieren die wat bestellen niet, dan zal die bezorger altijd probren om er vanaf te komen. Dus of bij dr buren, of ergens rond het huis. Anders krijg je al die pakketen de volgende dag weer mee, bovenop de normale workload. Tuurlijk ligt dat probleem bij dr organisaties, maar die vinden het wel best. Voor elke bezorger 10 anderen.Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''![]()
Blijkbaar wel, anders bestond het probleem niet.quote:Op donderdag 18 juni 2015 23:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is niet mijn probleem als klant.
Het werkt twee kanten op.![]()
Dan moeten ze onderhandelen dat ze ook betaald krijgen om het bij het afleverpunt te bezorgen (als het aangetekendis bv).quote:Op donderdag 18 juni 2015 23:32 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Overigens, niet zo haten op pakketbezorgers. Die gasten maken dagen van meer dan 12 uur, hebben 150 tot 200 stops per dag en krijgen alleen betaald per afgeleverd pakket. Dus als je niet thuis bent, en dat is meer dan de helft van de particulieren die wat bestellen niet, dan zal die bezorger altijd probren om er vanaf te komen. Dus of bij dr buren, of ergens rond het huis. Anders krijg je al die pakketen de volgende dag weer mee, bovenop de normale workload. Tuurlijk ligt dat probleem bij dr organisaties, maar die vinden het wel best. Voor elke bezorger 10 anderen.
Webshops kunnen hier ook wat aan doen, extra keuzeklikje en geen gezeik, meteen naar het afhaalpunt.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: