Ik had er over heen gelezen dat je al contact met ze had over de mail.quote:Op woensdag 17 juni 2015 22:16 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Ik zie het nut niet echt van social media nu. Ik heb ze nog 10 dagen de tijd gegeven. Wat moet ik op hun Facebook of Twitter zetten dan
Dit idd.quote:Op woensdag 17 juni 2015 15:36 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Dat laatste ligt er ook deels aan dat die touchschermpjes zo waardeloos zijn dat elke handtekening ontaart in een paar willekeurige strepen
Je zou je verbazen hoe ZZPers werken.quote:Op donderdag 18 juni 2015 19:01 schreef Chloroform het volgende:
Het wordt trouwens mooier. Mijn buurman heeft onderaan de flat bij zijn brievenbus dus zo'n naambordje en daarop staat Arie [achternaam] Hij blijft bij hoog en laag beweren dat hij niks ontvangen en nergens voor getekend heeft. Zou een bezorger echt zo aso zijn om zijn naam gewoon over te nemen van zo'n bordje?
Ook aangetekende pakketjes?quote:Op donderdag 18 juni 2015 19:04 schreef Nizno het volgende:
[..]
Je zou je verbazen hoe ZZPers werken.
Hier was het schering en inslag dat pakketjes bij buren afgeleverd werden zonder bij ons aan te bellen. Erg handig als je netjes thuis blijft voor een pakketje.
Nee dat gelukkig niet. Die leverde ze af bij het postNL punt en deed ze aan het eind van de dag nog een briefje voor in de bus.quote:
Het zou me niks verbazen, hij moet zijn verhaal immers ook sluitend krijgen.quote:Op donderdag 18 juni 2015 19:01 schreef Chloroform het volgende:
Zou een bezorger echt zo aso zijn om zijn naam gewoon over te nemen van zo'n bordje?
Ik heb zitten googelen en er staan me toch een verhalen op internet over postnl. Je verzint het niet, zo slecht.quote:Op donderdag 18 juni 2015 19:04 schreef Nizno het volgende:
[..]
Hier was het schering en inslag dat pakketjes bij buren afgeleverd werden zonder bij ons aan te bellen. Erg handig als je netjes thuis blijft voor een pakketje.
ze mogen maar een bepaald aantal meter lopen, als er een lift is doen ze daar meestal niet zo moeilijk over.quote:Op donderdag 18 juni 2015 19:04 schreef Nizno het volgende:
[..]
Maar dat is toch voor geen meter controleerbaar? Als de bezorger bij mijn naam 'Janneke' invult en dan een of andere gare slinger in het handtekeningenvakje zet, moet ik dan gaan bewijzen dat het niet mijn handtekening is ofzo?quote:Op donderdag 18 juni 2015 22:17 schreef Nizno het volgende:
nee buren mogen niet tekenen voor jouw pakket.
Heb 1 maal gehad met selectvracht dat ze een bubbelenvelop in het sleutelkastje bij de voordeur hadden gepropt. Zat een zonnebril in dus dat heeft de bril niet overleeft.
Er is een lift dus ze moeten gewoon boven komen. Is ook met PostNL besproken. Maar goed dan nog horen ze aan te bellen. Ik wil best naar beneden lopen. Muts was toen zwanger en blijkbaar golden ineens alle regels niet meer voor dr. Na een paar klachten van zowel bij als klant als de verzenders is ze ineens poeslief tegen me. Inmiddels ook bevallen dus de prenataledepressie zal ook over zijn.quote:Op donderdag 18 juni 2015 22:23 schreef Bzzzzt het volgende:
[..]
ze mogen maar een bepaald aantal meter lopen, als er een lift is doen ze daar meestal niet zo moeilijk over.
klopt, daarom is er ook zo vaak een probleem met de bezorging. Zij moeten afleveren. Kost ze centjes als ze niet zoveel procent bij eerste afleverpoging kwijt kunnen.quote:Op donderdag 18 juni 2015 22:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar dat is toch voor geen meter controleerbaar? Als de bezorger bij mijn naam 'Janneke' invult en dan een of andere gare slinger in het handtekeningenvakje zet, moet ik dan gaan bewijzen dat het niet mijn handtekening is ofzo?
als ik weet dat ik gewoon thuis kan zijn dan zorg ik ook eigenlijk zo veel mogelijk dat ik op de tijden die in de app worden opgegeven zit te wachten.quote:Ik had trouwens vorige week een bezorger van PostNL aan de deur die mij omstandig begon uit te leggen dat hij het vervelend vond om 's avonds terug te moeten komen omdat ik overdag zo nodig niet thuis moest zijn
Tja, mijn werktijden zijn nu eenmaal niet flexibel. Als ik de optie heb om een afhaalpunt op te geven kies ik die wel, maar dat kan niet altijd.quote:Op donderdag 18 juni 2015 22:28 schreef Nizno het volgende:
als ik weet dat ik gewoon thuis kan zijn dan zorg ik ook eigenlijk zo veel mogelijk dat ik op de tijden die in de app worden opgegeven zit te wachten.
Toch vreemd dat we daar in dit informatietijdperk van track&tracecodes nog geen mogelijkheid hebben bedacht om "jouw woord tegen dat van de bezorger" uit te schakelen.quote:klopt, daarom is er ook zo vaak een probleem met de bezorging. Zij moeten afleveren. Kost ze centjes als ze niet zoveel procent bij eerste afleverpoging kwijt kunnen.
Ik heb dus ook als ik weet dat ik langere tijd niet thuis ben dat ik gewoon bij de appie of pakjeswinkel laat bezorgen en dan zelf wel langs wandel.
veel laptops worden verzonden in een box van de leverancier waar gewoon een adressticker op geplakt zit dus daarvan ziet de bezorger echt wel dat het een laptop is. En als Arie uit zijn nek lult is dat niet het probleem van TS. Aangetekend mag NIET bij de buren afgeleverd worden.quote:Op donderdag 18 juni 2015 22:26 schreef Confetti het volgende:
Even onderbuikmodus maar..
Zou een postbezorger daadwerkelijk het risico nemen om die laptop mee naar huis te nemen en ontslagen te worden? Hij weet natuurlijk 100% zeker dat hij flink op zijn donder gaat krijgen, hoe dan ook. De kans dat ze je eruit schoppen is ook aanwezig. Ik weet niet hoe die dingen verpakt worden maar vaak kun je aan het uiterlijk niet zien of er iets van waarde in zit.
Nu heeft die postbezorger een groot probleem en bij de volgende fout ligt hij eruit. Dat alles voor een laptop van 1000e?
Ik vermoed dat die Arie uit zijn nek lult. Ziet hij er een beetje betrouwbaar uit?
Disclaimer: dit alles is gebaseerd op gevoelens en logica.
Je CC maatschappij zal bij de verzender uitzoeken wat er aan de hand is. En met jouw bewijsvoering als jij het via mail doet zal dat heel netjes verlopen.quote:Op donderdag 18 juni 2015 23:03 schreef Chloroform het volgende:
Ik moest dus ook een foto van m'n handtekening op paspoort en rijbewijs sturen om te laten zien dat het niet mijn handtekening is. Nu is het natuurlijk simpel om maar een willekeurige krabbel op dat apparaat van de bezorger te zetten, maar wat mij nu steeds meer wringt is dat het bedrijf me nu totaal niet verder probeert te helpen. Ik laat nu al het contact via de mail lopen, zodat ik bij de ING straks bewijs heb dat ik het eerst met het bedrijf heb proberen op te lossen. Hopelijk zijn ze van m'n creditcard dus wel wat coulanter.
Dat is niet mijn probleem als klant.quote:Op donderdag 18 juni 2015 23:32 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Overigens, niet zo haten op pakketbezorgers. Die gasten maken dagen van meer dan 12 uur, hebben 150 tot 200 stops per dag en krijgen alleen betaald per afgeleverd pakket. Dus als je niet thuis bent, en dat is meer dan de helft van de particulieren die wat bestellen niet, dan zal die bezorger altijd probren om er vanaf te komen. Dus of bij dr buren, of ergens rond het huis. Anders krijg je al die pakketen de volgende dag weer mee, bovenop de normale workload. Tuurlijk ligt dat probleem bij dr organisaties, maar die vinden het wel best. Voor elke bezorger 10 anderen.
Dat interesseert mij niet, ik werk in de horeca, maak ook dagen van 12 uur waarbij ik soms zelf niet eens de tijd heb om te eten. Denk je dat de gasten bij mij in het restaurant daar een boodschap aan hebben?quote:Op donderdag 18 juni 2015 23:32 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Overigens, niet zo haten op pakketbezorgers. Die gasten maken dagen van meer dan 12 uur, hebben 150 tot 200 stops per dag en krijgen alleen betaald per afgeleverd pakket. Dus als je niet thuis bent, en dat is meer dan de helft van de particulieren die wat bestellen niet, dan zal die bezorger altijd probren om er vanaf te komen. Dus of bij dr buren, of ergens rond het huis. Anders krijg je al die pakketen de volgende dag weer mee, bovenop de normale workload. Tuurlijk ligt dat probleem bij dr organisaties, maar die vinden het wel best. Voor elke bezorger 10 anderen.
is dat een reden om niet aan te bellen bij een klant maar meteen naar een ander huisnummer te gaan?quote:Op donderdag 18 juni 2015 23:32 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ja maar zo heb je bij elke baan wat.quote:Op donderdag 18 juni 2015 23:32 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
goede reden om je werk waardeloos te verrichten ja!quote:Op donderdag 18 juni 2015 23:32 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Blijkbaar wel, anders bestond het probleem niet.quote:Op donderdag 18 juni 2015 23:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is niet mijn probleem als klant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |