Ze máken het het probleem van de klant, terwijl ze dat helemaal niet horen te doen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 06:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Blijkbaar wel, anders bestond het probleem niet.
Het werkt twee kanten op.
O ja, hoe is dat afgelopen?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 06:50 schreef computergirl het volgende:
[..]
dit. Webshops met Kiala en Pakje gemak optie hebben mijn voorkeur.
Alhoewel het daar bij mij ook eens is misgegaan, een pakje is gewoon aan een ander meegegeven die dan ook nog zo brutaal was de helft van de bestelde kleding naar Esprit terug te sturen
Dan moet je bij de leidinggevende zijn die het beleid bepalen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 08:18 schreef Modus het volgende:
[..]
Ze máken het het probleem van de klant, terwijl ze dat helemaal niet horen te doen.
Tsja, zo werkt het in theorie. In de praktijk liggen dit soort dingen altijd moeilijker. Die winkel zal gewoon zeggen dat er getekend is voor ontvangst en daarmee basta. Niet dat ze daarmee in hun recht staan, maar dat legt de bal wel weer bij jou.quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:04 schreef Spatzmann het volgende:
Het is relatief makkelijk, de toko waar je de laptop hebt gekocht is verantwoordelijk voor de correcte levering. Jij hebt niets ontvangen, dus jij stelt de winkel in gebreke, en eist een vervangende laptop of je ontbindt de koop en eist je geld terug.
De winkel mag het uitzoeken met postnl.
Dat van die handtekening was voordat ze het onderzoek startten. Toen waren ze nog heel behulpzaam. Nadat ze te horen hadden gekregen dat het volgens de bezorger bij de buurman moest liggen, was het ineens angstvallig stil.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 07:48 schreef teckna het volgende:
[..]
Ik snap niet dat ze dit hele traject weer opnieuw ingaan als ze al dit hebben:
[..]
Het lijkt meer op iets doen om het iets doen, maar eigenlijk laten ze je gewoon lekker hangen. Gewoon het klokje laten doorlopen en dan het door de ING laten oplossen. Meer kan je ook niet meer. Snap het van die webshop ook wel dat ze zo moeilijk doen, 't blijft toch gewoon serieus geld. Maar dat is nu eenmaal het risico dat ze nemen.
De winkel moet afleveren bij jouw, en het is jouw handtekening niet en dat kan jij ook nog bewijzen. Daarbij PostNL heeft ook nog eens bevestigd dat het niet op jouw adres is afgeleverd.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 09:20 schreef hpeopjes het volgende:
Tsja, zo werkt het in theorie. In de praktijk liggen dit soort dingen altijd moeilijker. Die winkel zal gewoon zeggen dat er getekend is voor ontvangst en daarmee basta. Niet dat ze daarmee in hun recht staan, maar dat legt de bal wel weer bij jou.
Ja. Wij hadden juridische stukken voor bewoners van een flat. Alles aangetekend verzonden heeft die malloot alle handtekeningen vervalst.quote:Op donderdag 18 juni 2015 19:01 schreef Chloroform het volgende:
Het wordt trouwens mooier. Mijn buurman heeft onderaan de flat bij zijn brievenbus dus zo'n naambordje en daarop staat Arie [achternaam] Hij blijft bij hoog en laag beweren dat hij niks ontvangen en nergens voor getekend heeft. Zou een bezorger echt zo aso zijn om zijn naam gewoon over te nemen van zo'n bordje?
Kolere zeg.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja. Wij hadden juridische stukken voor bewoners van een flat. Alles aangetekend verzonden heeft die malloot alle handtekeningen vervalst..
Kerel is ontslagen en postnl heeft iemand anders 3 weken laten posten om de benodigde handtekeningen te ontvangen.
Ik probeer het al niet eens meer, ik zet 2 strepen en klaar.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 11:01 schreef De-Hamster het volgende:
Ik moet je eerlijk zijn dat als ik zelf een pakket krijg waarvoor ik moet tekenen ik op geen enkele manier mijn handtekening daarin krijg. Vaak is het dan een half afgekapte handtekening met wat willekeurige lijntjes erbij.
Nee, je kan dan gewoon je geld terughalen bij Apple, desnoods via de rechter. Online verkoper moet zorgen dat JIJ, de koper het product krijgt, als het bij een buurman wordt afgegeven is dat het probleem van de verkoper, niet van jouquote:Op vrijdag 19 juni 2015 11:57 schreef Mute_Me het volgende:
Ik heb zo'n zelfde verhaal meegemaakt. Geen briefje in de bus maar wel afgeleverd.
Uiteindelijk bleek het bij de buren 5 huizen verderop te liggen die net twee weken op vakantie waren.
Postnl en de afzender (apple notabene) deden niks, echt schandalig.
Gelukkig dat de buren na hun vakantie zelf met die laptop aan kwamen zetten anders was ik mn geld vermoedelijk wel kwijt geweest.
Dat klopt, maar als 17 jarige nitwit moet je daar maar eens achter zien te komen. Als die 2 grote bedrijven elkaar beschuldigen en verder niks voor je doen voel je je echt machteloos.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, je kan dan gewoon je geld terughalen bij Apple, desnoods via de rechter. Online verkoper moet zorgen dat JIJ, de koper het product krijgt, als het bij een buurman wordt afgegeven is dat het probleem van de verkoper, niet van jou
Ja dat dacht ik ook, totdat ik een aangetekend pakketje bij de buren kon halen.quote:Op donderdag 18 juni 2015 22:29 schreef Nizno het volgende:
[..]
veel laptops worden verzonden in een box van de leverancier waar gewoon een adressticker op geplakt zit dus daarvan ziet de bezorger echt wel dat het een laptop is. En als Arie uit zijn nek lult is dat niet het probleem van TS. Aangetekend mag NIET bij de buren afgeleverd worden.
Quote van de site van PostNLquote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:09 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik ook, totdat ik een aangetekend pakketje bij de buren kon halen.
Navraag bij postNL leert dat ook aangetekend bij de buren mag worden afgeleverd, alleen met de bezorgoptie 'Alleen huisadres'die de verzender moet kiezen, gaat dat niet op.
Verschrikkelijk krom, maar je komt er niet omheen.
quote:Voordelen Aangetekend pakket
•Tot 500 euro vergoeding bij verlies of beschadiging
•Geadresseerde tekent voor ontvangst
•Altijd een verzendbewijs Pakket eenvoudig volgen met Track & Trace
Is eigenlijk niet van belang voor de ontvanger, alleen voor de verkoper/verzenderquote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:09 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik ook, totdat ik een aangetekend pakketje bij de buren kon halen.
Navraag bij postNL leert dat ook aangetekend bij de buren mag worden afgeleverd, alleen met de bezorgoptie 'Alleen huisadres'die de verzender moet kiezen, gaat dat niet op.
Verschrikkelijk krom, maar je komt er niet omheen.
Klopt, en Apple heeft een reputatie op te houden als het om hufterige omgang met hun klanten gaat, heb erg slechte ervaringen gehad in het verleden met hunquote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:04 schreef Mute_Me het volgende:
[..]
Dat klopt, maar als 17 jarige nitwit moet je daar maar eens achter zien te komen. Als die 2 grote bedrijven elkaar beschuldigen en verder niks voor je doen voel je je echt machteloos.
http://www.postnl.nl/klan(...)e-buren-afgeven.htmlquote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:09 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik ook, totdat ik een aangetekend pakketje bij de buren kon halen.
Navraag bij postNL leert dat ook aangetekend bij de buren mag worden afgeleverd, alleen met de bezorgoptie 'Alleen huisadres'die de verzender moet kiezen, gaat dat niet op.
Verschrikkelijk krom, maar je komt er niet omheen.
Klinkt leuk, maar die keuze bieden veel webwinkels niet, ze gebruiken lang niet allemaal postNL, en, nogmaals, het is niet jouw probleemquote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:23 schreef Nizno het volgende:
[..]
http://www.postnl.nl/klan(...)e-buren-afgeven.html
Geen bezorging bij buren
Wilt u niet dat uw pakket bij uw buren wordt bezorgd? Geef dit dan aan tijdens het bestelproces in de webwinkel. Wij bieden het pakket dan alleen aan op uw adres. Een Aangetekend Pakket en een Pakket met Betaalservice of Verzekerservice worden nooit bij uw buren aangeboden.
Nee lezen wat er dik gedrukt staat;quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Klinkt leuk, maar die keuze bieden veel webwinkels niet, ze gebruiken lang niet allemaal postNL, en, nogmaals, het is niet jouw probleem
Hoe doet dat af aan wat ik schreef?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:35 schreef Nizno het volgende:
[..]
Nee lezen wat er dik gedrukt staat;
Een Aangetekend Pakket en een Pakket met Betaalservice of Verzekerservice worden nooit bij uw buren aangeboden.
Dat de optie voor niet bij de buren bezorgen niet uit maakt of de webshop dit aangeeft.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoe doet dat af aan wat ik schreef?
Het meest vreemde vind ik nog dat PostNL de lat bij jou legt. De bezorger heeft 'm bij je buren afgeleverd, maar jij mag 'm bij de buren halen?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 13:21 schreef Chloroform het volgende:
Volgens het bedrijf stond er ook op het pakket "alleen huisadres", dus het klopt van geen kant allemaal.
In theorie niet. Maar een nieuwe mobiele telefoon die aangetekend verstuurd is mocht ik gewoon een straat verderop ophalen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:35 schreef Nizno het volgende:
[..]
Nee lezen wat er dik gedrukt staat;
Een Aangetekend Pakket en een Pakket met Betaalservice of Verzekerservice worden nooit bij uw buren aangeboden.
Er is bij mij momenteel ook een pakket zoek. No way dat ik contact op ga nemen met PostNL, dat mag de verkoper lekker oplossen voor mij.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:34 schreef Uitgebloed het volgende:
[..]
Het meest vreemde vind ik nog dat PostNL de lat bij jou legt. De bezorger heeft 'm bij je buren afgeleverd, maar jij mag 'm bij de buren halen?
Als ik PostNL of de laptoptoko was, had ik per direct de PostNL medewerker gesommeerd nog dezelfde dag de laptop op te halen waar ie 'm afgeleverd had. Niet een paar dagen of weken later.
toch wel een antwoordnummer he?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 17:31 schreef Chloroform het volgende:
Ik heb vandaag van PostNL een brief ontvangen met een verklaring die ik in moet vullen over of ik het pakket al heb ontvangen... Jezus man, ik word hier niet goed van
Leuk en aardig, maar daar zit je als consument natuurlijk helemaal niet op te wachten, op gedoe via de rechter. Kost alleen maar tijd en geld.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Nee, je kan dan gewoon je geld terughalen bij Apple, desnoods via de rechter.
Dat is inderdaad ook logisch. Dan hebben ze iets op papier, moet ook wel natuurlijk. Als anders ooit die laptop nog opduikelt hebben ze geen enkel bewijs van TS.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 17:58 schreef Nizno het volgende:
[..]
toch wel een antwoordnummer he?
En op zich is de verklaring wel logisch. Zij zijn aangeschreven door de verzender en gaan dus ook 'het schip in' voor de schade. Daarvoor willen ze wel echt dat jij verklaart dat je het pakket niet hebt en ze niet flest.
Brief van rechtsbijstandsverzekeraar doet vaak al wonderenquote:Op vrijdag 19 juni 2015 18:17 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Leuk en aardig, maar daar zit je als consument natuurlijk helemaal niet op te wachten, op gedoe via de rechter. Kost alleen maar tijd en geld.
Helaas laten sommige shops het dus wel zover komen. Zat consumenten die afhaken en hun verlies nemen, zeker als het om kleinere bedragen gaat.
Dat is waar.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 18:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Brief van rechtsbijstandsverzekeraar doet vaak al wonderen
Raar verhaal van PostNL! Zij zijn gewoon verantwoordelijk, ze hebben een aangetekend pakketje kwijtgemaakt, je buurman heeft daar niets mee te maken.quote:Op woensdag 17 juni 2015 09:47 schreef Chloroform het volgende:
Als het mij niet lukt, halen ze de politie erbij.
Als je goed zou lezen, zou je zien dat ik meteen de dag erna contact heb opgenomen met het bedrijf. Het bedrijf had een onderzoek ingesteld en twee weken later kreeg ik te horen van het bedrijf dat ik het nog een keer bij de buurman moest proberen. Buurman zegt dat hij niks gehad heeft. Het bedrijf houdt zich angstvallig stil. Dat duurt nu onderhand in totaal 3 weken. Ik heb ze paar dagen geleden een mail gestuurd dat ik ze nog even de tijd geef en anders via ING/creditcard verdere stappen neem. Van PostNL heb ik vandaag een brief binnen gekregen. Ik heb daar zelf verder geen contact mee gehad afgelopen weken.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:01 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Wat lees ik een onzin zeg. Je besteld een laptop die komt niet. Dan stel je simpelweg de leverancier in gebreke en zorg je dat het geld terug komt. Dat de ptt verkeerd bezorgd heeft, of de postbode misschien het pakje wel gejat heeft is allemaal de verantwoording van de webwinkel. Zeker niet mee bemoeien, jij doet alleen zaken met de verkoper en die moet bij niet levering je geld teruggeven., heel simpel. De post nl is voor jou geen partij. Niet erg slim dat je drie weken gewcht hebt overigens. Je krijgt toch een 3s code dan kun je gewoon zien wanneer het pakje bezorgd zou moeten zijn.
Jouw hele verhaal doet er niet toe als het een aangetekend pakketje is.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 22:35 schreef FF het volgende:
De optie 'Alleen huisadres' bieden veel webshops niet aan omdat hiervoor betaald moet worden.
Voor particulieren is dit een gratis optie, maar zakelijke verzenders moeten hier extra voor betalen.
En de klant wil niet dat zij meer moeten betalen voor deze optie omdat het toch gratis is?
Dat is net zo als het doorberekenen van BTW op de portokosten. Er zit toch geen BTW op de porto? Nee, voor particulieren niet.
Mijn verhaal was een reactie op Innisdemon, alleen vergat ik te quotenquote:Op vrijdag 19 juni 2015 22:53 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Jouw hele verhaal doet er niet toe als het een aangetekend pakketje is.
Wat ook werkt: bij bestellen in een adresregel "niet bij de buren" vermelden. Is in principe voldoende en werkt hier heel goed.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:23 schreef Nizno het volgende:
[..]
http://www.postnl.nl/klan(...)e-buren-afgeven.html
Geen bezorging bij buren
Wilt u niet dat uw pakket bij uw buren wordt bezorgd? Geef dit dan aan tijdens het bestelproces in de webwinkel. Wij bieden het pakket dan alleen aan op uw adres. Een Aangetekend Pakket en een Pakket met Betaalservice of Verzekerservice worden nooit bij uw buren aangeboden.
Ligt aan de bui van de pakketbezorger.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 13:30 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Wat ook werkt: bij bestellen in een adresregel "niet bij de buren" vermelden. Is in principe voldoende en werkt hier heel goed.
Je bedoeld: Alleen huisadresquote:Op zaterdag 20 juni 2015 13:30 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Wat ook werkt: bij bestellen in een adresregel "niet bij de buren" vermelden. Is in principe voldoende en werkt hier heel goed.
Eh nee hoor, dat bedoelde ik niet want dat is niet wat ik vermeld. Maar als dat de meest gangbare methode is, ook best. Voor mij werkt deze tekst.quote:
Je kan er van alles op zetten, maar officieel is:quote:Op zaterdag 20 juni 2015 13:47 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Eh nee hoor, dat bedoelde ik niet want dat is niet wat ik vermeld. Maar als dat de meest gangbare methode is, ook best. Voor mij werkt deze tekst.
maar dat kan je niet zelf op het pakket zetten, want jij bent de ontvanger.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 13:53 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Je kan er van alles op zetten, maar officieel is:
Wilt u niet dat de postbode het pakket bij de buren aflevert? Vermeld dan ‘alléén huisadres’ op het pakket. Uw zending wordt dan niet afgeleverd bij de buren. In dat geval probeert de postbode het later nog een tweede keer.
Bij mededelingen/opmerkingen, bij het overschrijven of via een mailtje aan de verkoper..quote:Op zaterdag 20 juni 2015 14:33 schreef computergirl het volgende:
[..]
maar dat kan je niet zelf op het pakket zetten, want jij bent de ontvanger.
Ja, de verzender doet dat ...quote:Op zaterdag 20 juni 2015 14:33 schreef computergirl het volgende:
[..]
maar dat kan je niet zelf op het pakket zetten, want jij bent de ontvanger.
denk het niet. Tenzij je koopt bij een eenmansbedrijf waarbij de etiketten met de hand geschreven worden is er bij geautomatiseerde verzending vaak helemaal geen mogelijk heid om iets aan etiket toe te voegen dan NAW. ik heb ook nooit die optie gezien in vorm van vinkvakje etc.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 14:37 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Bij mededelingen/opmerkingen, bij het overschrijven of via een mailtje aan de verkoper..
Er is meestal wel een mogelijkheid bij een webshop..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |