abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153503558
Ik zou graag een racefiets kopen om te gaan wielrennen. Lijkt me leuk, en ter verbetering van conditie.

Één probleem, wielerkleding. Bij afgetrainde mensen vind ik wielerkleding er al debiel uit zien, maar ik ben verre van afgetraind. En dan ziet wielerkleding er al helemaal clownesk uit. :@

En wielrennen in je gewone kleding ziet er ook een beetje vreemd uit denk ik. :')

klacht: zie TT
  zaterdag 13 juni 2015 @ 19:09:29 #2
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_153503573
Boeiend.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  zaterdag 13 juni 2015 @ 19:10:05 #3
398459 nofxtbr
punk in drublic
pi_153503588
meeste wielrenners dragen ook helm en zonnebril, dan ben je zo goed als onherkenbaar
...alleen als ie ijs- en ijskoud is
pi_153503891
Wielrennen :')
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_153503924

TS
pi_153504052
Boeiend je bent toch al niet aerodynamisch door je lichaam, dus je kunt een normaal sportshirt dragen ipv iets straks.
pi_153504231
Dan ga je eerst afvallen en wat rustig fietsen voordat je echt gaat wielrennen.
Fylax is op televisie geweest
pi_153504306
Nou én
Wielrenners zijn toch al kut, dan kan dit er prima bij
Ga weg
  zaterdag 13 juni 2015 @ 19:46:15 #9
443790 W.White
You're goddamn right
pi_153504355
Vrijwillig tot het laagste niveau van de bevolking willen horen "omdat het je leuk lijkt". :')
I am the one who knocks.
pi_153504378
quote:
11s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 19:08 schreef Ludd het volgende:
Ik zou graag een racefiets kopen om te gaan wielrennen. [...]
Loop niet zo te meeuwen. Koop een fiets en ga fietsen, je zal er niet slechter van worden, zelfs niet als je in lycra gaat.
  zaterdag 13 juni 2015 @ 19:55:31 #11
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_153504559
Echte bazen interesseren zich niet voor wat anderen denken. Those who matter don't mind, those who mind don't matter.
geen.
pi_153504620
Als je zo dik bent dat je er in lycra niet uit ziet. Gaat het je ook weinig helpen met de aerodynamica omdat je toch al een menselijke parachute bent.

Gewoon in je normale kloffie gaan fietsen.
pi_153504651
quote:
13s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 19:55 schreef Isis20 het volgende:
Echte bazen interesseren zich niet voor wat anderen denken. Those who matter don't mind, those who mind don't matter.
Een nobele manier om een tokkie of buitenbeentje te worden
pi_153504662
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 19:58 schreef CrashO het volgende:
Als je zo dik bent dat je er in lycra niet uit ziet. Gaat het je ook weinig helpen met de aerodynamica omdat je toch al een menselijke parachute bent.

Gewoon in je normale kloffie gaan fietsen.
Onwetende, de bolle vorm aan de voorkant is juist aerodynamisch.
pi_153504670
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 20:00 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Onwetende, de bolle vorm aan de voorkant is juist aerodynamisch.
Dat verklaard al die fatties in de Tour de france :Y Oh wacht..
pi_153504683
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 19:59 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Niet om het één of ander: Je plaatst dit bericht op Fok!
pi_153504752
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 20:00 schreef CrashO het volgende:

[..]

Dat verklaard al die fatties in de Tour de france :Y Oh wacht..
Verklaard zou in deze context moeten eindigen op een t. Dit terzijde: Die Tour de France fietsers verbruiken zoveel calorieën dat ze niet langer dik kunnen zijn. Dit is tevens het doel van TS, derhalve is het kopen van een fiets en daadwerkelijk fietsen een must!
  zaterdag 13 juni 2015 @ 20:17:48 #18
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_153504972
Zwemmen is geloof ik het beste voor mensen met overgewicht
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
  zaterdag 13 juni 2015 @ 20:40:04 #19
343786 Isis20
pi_153505431
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 19:59 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Klassiek gevalletje hokjesdenken
geen.
pi_153505596
quote:
Ik zou graag een racefiets kopen om te gaan wielrennen. Lijkt me leuk, en ter verbetering van conditie.

Één probleem, wielerkleding. Bij afgetrainde mensen vind ik wielerkleding er al debiel uit zien, maar ik ben verre van afgetraind. En dan ziet wielerkleding er al helemaal clownesk uit. :@

En wielrennen in je gewone kleding ziet er ook een beetje vreemd uit denk ik. :')

boeie gewoon in je joggingbroek met 30 over het asfalt blazen.
''and those who were seen dancing, were thought to be insane by those who couldn't hear the music''
pi_153505700
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 20:17 schreef Frank_Drebin het volgende:
Precies, walvissen zwemmen de hele dag door en zijn behoorlijk rank.
pi_153505835
Wielrenners zien er bij voorbaat al debiel uit. Ze zijn het ook nog eens vaak.
pi_153505843
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 20:40 schreef Isis20 het volgende:

[..]

Klassiek gevalletje hokjesdenken
Klopt, dat is wat je deed.
pi_153505912
Onvoorstelbaar hoeveel excuses dikke mensen wel niet verzinnen om niet te gaan sporten
  zaterdag 13 juni 2015 @ 21:03:46 #25
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_153505947
Hardlopen werkt beter om af te vallen, maar is niet aan te raden als je dik bent.
  zaterdag 13 juni 2015 @ 21:06:50 #26
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_153506024
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 21:02 schreef Kandijfijn het volgende:
Onvoorstelbaar hoeveel excuses dikke mensen wel niet verzinnen om niet te gaan sporten
Ik ben niet dik en toch 'sport' ik niet... En al helemaal niet 'omdat het moet'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_153506057
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 21:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik ben niet dik en toch 'sport' ik niet... En al helemaal niet 'omdat het moet'.
Mooi, maar als je dik bent dien je gewoon te bewegen of te sporten
  zaterdag 13 juni 2015 @ 21:08:17 #28
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_153506074
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 21:07 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Mooi, maar als je dik bent dien je gewoon te bewegen of te sporten
Wie zegt dat? Klinkt nogal onliberaal.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_153506124
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 21:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wie zegt dat? Klinkt nogal onliberaal.
Ik één reactie hier boven ^O^
  zaterdag 13 juni 2015 @ 21:10:25 #30
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_153506142
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 21:09 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ik één reactie hier boven ^O^
Ja, en nu?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_153506206
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 21:10 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja, en nu?
Niet zo veel verder? Ik was slechts zo beleefd antwoord te geven op je vraag :)
pi_153506449
Very heeft een nieuw account aangemaakt?
  zaterdag 13 juni 2015 @ 21:28:20 #33
343786 Isis20
pi_153506624
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 20:59 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Klopt, dat is wat je deed.
:')
geen.
pi_153506666
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 21:28 schreef Isis20 het volgende:

[..]

Is toch zo. Jij stelt dat het goed is om rebels te zijn. Je niks aan te trekken van anderen. Je haalt er zelfs zo'n quote bij om extra tof over te komen. Ik geef aan dat het niet bepaald altijd goed is om te doen. Maar ik ben volgens jou juist de hokjesdenker. Terwijl jij het idee hebt dat wat jij stelt juist heel speciaal is en niet gewoon hokjesdenkend.. Ik gaf juist aan dat dit het wel is..
  zaterdag 13 juni 2015 @ 21:53:10 #35
37248 BertV
Klei indiaan
pi_153507206
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 21:02 schreef Kandijfijn het volgende:
Veel wielrenners lijken niet met het probleem van TS te zitten.

Ik denk dat het gros niet eens op je buik let.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_153507345
Wielrennen zet geen zoden aan de dijk om af te vallen. Je kan ook gewoon fietsen, in plaats van ongemakkelijk voorovergebogen met een oncomfortabel zadel, je pens op het frame rustend te fietsen in aerodynamische kleding op een ultralicht fietsje met net zulke dunne bandjes om dunne velgjes met dunne spaakjes.

Wil je lichaamsbeweging? Ga gewoon fietsen op een normale fiets. Gewoon volle wind pakken en lekker om je heen kijken en van de omgeving genieten.

Maar om af te vallen is het veel (véél) verstandiger om te gaan wandelen. Dat kost veel meer energie dan fietsen, maar is niet zo belachelijk slecht voor je gewrichten als hardlopen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_153507668
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 21:59 schreef Jordy-B het volgende:
Wielrennen zet geen zoden aan de dijk om af te vallen. Je kan ook gewoon fietsen, in plaats van ongemakkelijk voorovergebogen met een oncomfortabel zadel, je pens op het frame rustend te fietsen in aerodynamische kleding op een ultralicht fietsje met net zulke dunne bandjes om dunne velgjes met dunne spaakjes.

Wil je lichaamsbeweging? Ga gewoon fietsen op een normale fiets. Gewoon volle wind pakken en lekker om je heen kijken en van de omgeving genieten.

Maar om af te vallen is het veel (véél) verstandiger om te gaan wandelen. Dat kost veel meer energie dan fietsen, maar is niet zo belachelijk slecht voor je gewrichten als hardlopen.
Ik fiets al veel. Ik fiets regelmatig 40-60 kilometer op een dag. Met een normale fiets. Maar ik wil juist een racefiets omdat me dat leuk lijkt.

Of wandelen meer energie kost dan fietsen betwijfel ik eerlijk gezegd. Voor mij gevoel is een uur fietsen inspannender dan een uur wandelen. Nu moet ik wel zeggen dat ik heel sloom wandel en aardig doorfiets, dus echt een eerlijk vergelijk is het niet.
  zaterdag 13 juni 2015 @ 22:12:39 #38
130803 Gripper
Get a grip
pi_153507759
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 21:59 schreef Jordy-B het volgende:

Klopt. Een racefiets is niet gemaakt voor mensen van 120+
Beter koopt TS eerst een fitness Bike of MTB, gaat daar een tijdje mee spelen tot ie onder de 100 zit (weet ik veel wat je weegt TS? ) en daarna pas jezelf verwennen met een mooie racer en een passend pakje. Want fietskleding is duur en t is hartstikke zonde als je er na een jaar al niet meer in past.

Verbruik: klopt niet wat je zegt jordy. Kijk ff hier: http://www.runinfo.nl/energieverbruik.htm

Wandelen 6 km/u 300 kcal, wielrennen bij 30 km/u 600-700. Ik fiets zelf veel en weet uit ervaring dat die 6-700 precies klopt. Bovendien is wandelen voor dikkerds zelfs nog belastender voor de gewrichten dan fietsen, al is het nog niet zo'n aanslag als hardlopen.

Als TS niet dood wil gaan aan een ader verstopping koopt ie morgen nog een fiets en geeft ie geen flikker om mensen die m achter z'n rug om uitlachen. Trappen met je kutje! ^O^
Ik heb altijd diep respect voor dikzakken op de fiets die een zware tocht weten uit te fietsen, want ik kan me amper voorstellen hoe mega zwaar het is voor iemand die mij nog erbij op z'n rug moet meesjouwen omhoog.
Dat is pas een prestatie!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_153508136
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 22:09 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ik fiets al veel. Ik fiets regelmatig 40-60 kilometer op een dag. Met een normale fiets. Maar ik wil juist een racefiets omdat me dat leuk lijkt.
Je kan harder met een racefiets, omdat voortbewegen minder kracht en dus energie kost.
Het gaat je dus niks helpen om af te vallen.

Een racefiets is echter ook hoogst oncomfortabel en bijzonder kwetsbaar.

quote:
Of wandelen meer energie kost dan fietsen betwijfel ik eerlijk gezegd. Voor mij gevoel is een uur fietsen inspannender dan een uur wandelen. Nu moet ik wel zeggen dat ik heel sloom wandel en aardig doorfiets, dus echt een eerlijk vergelijk is het niet.
Bij wandelen kost iedere meter energie. Een fiets rolt wel door en dat scheelt gigantisch in energiegebruik.

Als je fietst is jouw bovenlichaam inactief, maar als je wandelt is jouw hele lichaam in beweging.

Daarbij is het natuurlijk wel de bedoeling dat je ietwat doorwandelt en niet sjokt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_153508192
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 22:12 schreef Gripper het volgende:
.

Verbruik: klopt niet wat je zegt jordy. Kijk ff hier: http://www.runinfo.nl/energieverbruik.htm

ik vind wandelen met 6 km/h niet vergelijkbaar met fietsen met 30 km/h.
  zaterdag 13 juni 2015 @ 22:40:08 #41
130803 Gripper
Get a grip
pi_153508414
Dat zijn nu eenmaal de gangbare snelheden waarmee die twee sporten worden beoefend.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  zondag 14 juni 2015 @ 00:14:11 #42
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153511161
quote:

Je hebt een punt dat het niet de mooist uitziende kleding is maar stel je niet zo aan. :)
1. Door te bewegen word je minder dik als je niet overcompenseert met eten.
2. Het interesseert niemand iets dat jij zo op je fiets zit, mensen zien het waarschijnlijk amper.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  FOK!fotograaf zondag 14 juni 2015 @ 00:26:10 #43
145146 Andyy
pi_153511445
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 22:29 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Je kan harder met een racefiets, omdat voortbewegen minder kracht en dus energie kost.

[..]

Bij wandelen kost iedere meter energie. Een fiets rolt wel door en dat scheelt gigantisch in energiegebruik.

Als je fietst is jouw bovenlichaam inactief, maar als je wandelt is jouw hele lichaam in beweging.

Daarbij is het natuurlijk wel de bedoeling dat je ietwat doorwandelt en niet sjokt.
Je kan harder omdat je meer aero zit, wat dus bij TS waarschijnlijk wel een te verwaarlozen factor is.
Fietsen is ook minder eentonig dan wandelen, zo kan je een uur later nog steeds hetzelfde zien terwijl je met de fiets al in een andere provincie kan zitten
  zondag 14 juni 2015 @ 00:46:49 #44
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153511922
Ik heb toevallig veel ervaring met alle drie: wandelen, fietsen en hardlopen.
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 22:29 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

...omdat het minder energie kost per meter. ;)
Dat compenseer je met grotere afstanden.

quote:
Dat is niet waar. Je kan het zo intensief maken als dat je zelf wil. Je verbruikt meer energie bij hardlopen dan bij fietsen als je met dezelfde intensiteit (simpel gezegd dezelfde hartslag en ademhaling) beweegt maar je krijgt nog altijd met het fietsen je hartslag veel hoger dan met wandelen. Zelfs met snelwandelen - ik kan dat - krijg je die hartslag niet zo hoog.
Wandelen is een prima activiteit voor mensen die te zwaar zijn, fietsen en zwemmen zijn eveneens prima activiteiten. Met fietsen en hardlopen zal je de meeste calorieën verbranden, met zwemmen kan je als je het goed doet je bovenlichaamspieren trainen maar je zal minder energie verbranden, wandelen is het gemakkelijkst maar kost veel tijd, je zal grotere afstanden moeten afleggen om een leuk aantal calorieën te verbranden.
Wat je ook doet, je ontkomt er niet aan om eerst en vooral je voeding aan te pakken! Dat is het grootste probleem voor mensen die te dik zijn.

quote:
Het tweede is niet waar, het eerste is half waar. Het zit minder comfortabel dan een stadsfiets, echter past je achterwerk zich hieraan aan: meer bindweefsel en sterkere spieren door het te trainen.

quote:
Dat klopt maar jij gaat eraan voorbij dat bij het fietsen de hartslag veel hoger ligt als je dat een beetje fatsoenlijk doet. Met wandelen krijg je die hartslag onmogelijk zo hoog. Dat je je bovenlichaam niet beweegt heeft een licht negatieve invloed maar dankzij dat kunnen de benen des te intensiever bewegen. Wat er gebeurt is dit: je spieren, in dit geval de beenspieren, krijgen een hoop glycogeen wat wordt omgezet in melkzuur en een hoop vet. Dit vet en glycogeen (net al uitgelegd) worden afgebroken en zodoende ontstaan er ATP-moleculen die je spieren in staat stellen om samen te trekken.
Bovendien is het bovenlichaam niet inactief, wat jij lijkt te denken. Je moet actief je rompspieren gebruiken om stil te zitten op de fiets en je gebruikt ook je rompspieren om te sturen (een wielrenner stuurt normaal gesproken niet door het stuur te draaien maar door zijn zwaartepunt te verplaatsen, door te hangen naar links of rechts).
#NoDAPL
  zondag 14 juni 2015 @ 00:53:05 #45
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153512043
quote:
6s.gif Op zondag 14 juni 2015 00:26 schreef Andyy het volgende:

[..]

Je kan harder omdat je meer aero zit, wat dus bij TS waarschijnlijk wel een te verwaarlozen factor is.
Nee hoor, hij zal meer luchtweerstand hebben dan iemand die mager is maar ook voor hem zal het verschil in luchtweerstand tussen een racefiets en een stadsfiets groot zijn, dat is echter maar een van de redenen dat een racefiets sneller is.

quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 22:31 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 22:40 schreef Gripper het volgende:
Dat zijn nu eenmaal de gangbare snelheden waarmee die twee sporten worden beoefend.
Een kruissnelheid van 30 km/u is gangbaar bij wielrennen, je gemiddelde snelheid ligt helaas wat lager dan je kruissnelheid. De wat fittere wielrenner haalt ook rond de 40 km/u als kruissnelheid als hij een beetje goed getraind is, dat houden de meeste mensen echter niet urenlang vol.
Met wandelen mag je inderdaad op 6 km/u rekenen als je een beetje getraind bent.
#NoDAPL
  zondag 14 juni 2015 @ 01:14:06 #46
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153512329
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 22:12 schreef Gripper het volgende:Een racefiets is niet gemaakt voor mensen van 120+
120+ wordt lastig maar onder de 115 moet lukken als je een stevig wiel (niet standaard) gebruikt.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 21:03 schreef Le_Professeur het volgende:
Hardlopen werkt beter om af te vallen, maar is niet aan te raden als je dik bent.
Niet alleen dat, ook als je boven de 90 kg. weegt (wat voor grote mensen mag, dan zijn ze nog niet dik) is hardlopen af te raden. Helaas.
#NoDAPL
  zondag 14 juni 2015 @ 02:46:49 #47
406136 Le_Professeur
pi_153513108
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 01:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

120+ wordt lastig maar onder de 115 moet lukken als je een stevig wiel (niet standaard) gebruikt.

[..]

Niet alleen dat, ook als je boven de 90 kg. weegt (wat voor grote mensen mag, dan zijn ze nog niet dik) is hardlopen af te raden. Helaas.
omdat?
  zondag 14 juni 2015 @ 10:11:44 #48
436335 pinman
Ik haat Transformers
pi_153514994
Haha TS kan niet wielrennen (wat ik wel kan, en vaak ook doe).
  zondag 14 juni 2015 @ 10:18:23 #49
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_153515061

Pefecte wieleroutfit voor TS: anoniem, rondingen verhullend, hip.
  zondag 14 juni 2015 @ 10:24:26 #50
441952 Fred_Flinkstoned
yabba dabba doo
pi_153515129
Gewoon doen TS, wielrennen is echt leuk als je merkt dat je beter wordt en als ik een dikzak tegen kom heb ik alleen maar respect voor hem.
Niet Fokken met mij.
pi_153515208
Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald!
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  zondag 14 juni 2015 @ 12:55:44 #52
434279 Zjin
Saté ist mein leben.
pi_153517648
Ga gewoon naar de sportschool, dan kun je jezelf geen smoesjes vertellen zoals wat een kut weer e. D.
Signature:<br />(max. 4 regels)
  zondag 14 juni 2015 @ 13:17:41 #53
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_153518028
Wat dacht je van afvallen?

Gewoon je calorie intake bijhouden, en dat met minstens 500 verminderen. Suikers verminderen en eiwitten verhogen. Dat wielrennen verbrand ook wel een paar calorieën, dus komt ook van pas.
Spatieboos
pi_153518997
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 13:17 schreef Spatieloos het volgende:
Wat dacht je van afvallen?

Gewoon je calorie intake bijhouden, en dat met minstens 500 verminderen. Suikers verminderen en eiwitten verhogen. Dat wielrennen verbrand ook wel een paar calorieën, dus komt ook van pas.
I know, ik ben al 20 kilo kwijt. Maar een strak wielrenpakje staat me nog steeds niet. Maar zoals gezegd, die wielrenpakjes vind ik er sowieso vreemd uit zien.

Misschien dat ik het eens probeer met normale kleren, moet ik wel ff een racefiets van iemand kunnen lenen.
  zondag 14 juni 2015 @ 14:23:02 #55
441952 Fred_Flinkstoned
yabba dabba doo
pi_153519594
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 14:01 schreef Ludd het volgende:

[..]

I know, ik ben al 20 kilo kwijt. Maar een strak wielrenpakje staat me nog steeds niet. Maar zoals gezegd, die wielrenpakjes vind ik er sowieso vreemd uit zien.

Misschien dat ik het eens probeer met normale kleren, moet ik wel ff een racefiets van iemand kunnen lenen.
Hoezo vind je wielrenpakjes er vreemd uitzien?
Niet Fokken met mij.
pi_153519813
quote:

[..]

Fietsbroek lijkt me wel noodzakelijk hoor.
  zondag 14 juni 2015 @ 14:53:52 #57
286575 Roces18
Chef de party
pi_153520323
Met van die knurften met allemaal logo's van bedrijven op hun wielerkleding (alsof dat nodig is) en dan denken dat mensen denken dat ze voor dat soort bedrijven professioneel fietsen :') :') :') :') echt get a life
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zondag 14 juni 2015 @ 14:58:03 #58
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_153520437
Snap sowieso niet dat mensen gaan wielrennen voor hun gezondheid. Als je een normale stationsfiets neemt, eentje die flink aanloopt aan alle kanten. Hoe je niet zo debiel hard, hoef je geen lycra pakje aan. En train je toch je gezondheid. Desnoods iets van een stelschroef om te bepalen hoe zwaar die aanloopt.
pi_153523777
quote:
7s.gif Op zondag 14 juni 2015 14:58 schreef borbit het volgende:
Snap sowieso niet dat mensen gaan wielrennen voor hun gezondheid. Als je een normale stationsfiets neemt, eentje die flink aanloopt aan alle kanten. Hoe je niet zo debiel hard, hoef je geen lycra pakje aan. En train je toch je gezondheid. Desnoods iets van een stelschroef om te bepalen hoe zwaar die aanloopt.
-snelheid is leuk.

-grotere afstand, je kunt tochtjes maken rond je woonplaats en steeds verder, leer je nog eens wat van de (buur)provincie kennen,
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
  zondag 14 juni 2015 @ 17:49:54 #60
441952 Fred_Flinkstoned
yabba dabba doo
pi_153524580
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 14:53 schreef Roces18 het volgende:
Met van die knurften met allemaal logo's van bedrijven op hun wielerkleding (alsof dat nodig is) en dan denken dat mensen denken dat ze voor dat soort bedrijven professioneel fietsen :') :') :') :') echt get a life
Jij snapt er helemaal niks van dus wat praat jij. Bedrijven maken die kleding en geven dat aan werknemers en klanten om reclame te maken. Die mensen die dat krijgen gaan daar dan gewoon in fietsen, waarom zou je het niet doen en iets nieuws kopen? En soms schaffen ze een wielrenpak aan van een professionele ploeg, nou en, op een voetbalveld lopen ook gasten met shirtjes van Barca en Real etc. Lul niet zo dom.
Niet Fokken met mij.
  zondag 14 juni 2015 @ 17:57:56 #61
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_153524720
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 17:17 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

-snelheid is leuk.

-grotere afstand, je kunt tochtjes maken rond je woonplaats en steeds verder, leer je nog eens wat van de (buur)provincie kennen,
Voor snelheid en afstand kun je sowieso beter een auto gebruiken.
  zondag 14 juni 2015 @ 18:09:41 #62
286575 Roces18
Chef de party
pi_153525000
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2015 17:49 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:

[..]

Jij snapt er helemaal niks van dus wat praat jij. Bedrijven maken die kleding en geven dat aan werknemers en klanten om reclame te maken. Die mensen die dat krijgen gaan daar dan gewoon in fietsen, waarom zou je het niet doen en iets nieuws kopen? En soms schaffen ze een wielrenpak aan van een professionele ploeg, nou en, op een voetbalveld lopen ook gasten met shirtjes van Barca en Real etc. Lul niet zo dom.
WIELRENNEN :') :') :') :') :') :') :')
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zondag 14 juni 2015 @ 22:27:11 #63
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_153534215
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 20:17 schreef Frank_Drebin het volgende:
Die ene zeekoe was professioneel zwemster, totdat ze bij de VVD ging en pardoes veranderde in een vette zeug.
Erica Terpstra.

Wat het lidmaatschap van de VVD al niet doet met een mens.
Je krijgt er spontaan een dubbele onderkin a la Ton Elias van. :')

Ze moeten een waarschuwing bij het lidmaatschap van de VVD zetten:
"Brengt u lichaam ernstige vetzucht toe." :P
  zondag 14 juni 2015 @ 22:34:41 #64
pi_153534550
Hoe zouden Amerikanen wielrennen? Of bestaat die sport daar niet?

Ik bedoel zo'n fietsje houdt dat gewicht dus echt nooit. :')

Of wellicht met extra verstevigde spaken gemaakt van staal of zo. :')
  zondag 14 juni 2015 @ 22:35:40 #65
pi_153534591
Oprah Winfrey met dokter Pil achterop de fiets door de straten van Dallas. :')
pi_153534771
quote:
11s.gif Op zondag 14 juni 2015 22:34 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Jawel. Enige soort fiets dat je daar kunt kopen is haast een racefiets. En je fiets voor niet-recreatieve doeleinden gebruiken is ook ongehoord haast - op een fiets naar werk, ben je gek? Moet je je weer douchen als je aankomt!
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_153534828
quote:
Doe ik ook gewoon ja. Pluspunt is je ziet er zo ook minder uit als een stereotiep wielrenner. :+ :')
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zondag 14 juni 2015 @ 22:41:57 #68
377606 gosschalks
Twee-eiige eenling
pi_153534864
Ik zie soms weleens een zeug van 130 kilo langskomen, dus de dikste op een racefiets zal je niet zijn. Gewoon doen!
Your theory is crazy, but it's not crazy enough to be true.. -Niels Bohr
  maandag 15 juni 2015 @ 00:01:09 #69
377606 gosschalks
Twee-eiige eenling
pi_153537550
quote:
10s.gif Op zondag 14 juni 2015 14:31 schreef Chai het volgende:

[..]

Fietsbroek lijkt me wel noodzakelijk hoor.
Zonder zeem kan het wel pijnlijk worden
pi_153537651
Van fietsen krijg je toch prostaatkanker ?
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
  maandag 15 juni 2015 @ 00:06:51 #71
377606 gosschalks
Twee-eiige eenling
pi_153537664
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 00:05 schreef eend112 het volgende:
Gegarandeerd.. Al na 2x
  maandag 15 juni 2015 @ 00:20:06 #72
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_153537891
Tja... je moet toch ergens beginnen. Je kunt wel allerlei drogredenen bedenken om niet te gaan fietsen, maar uiteindelijk moet je toch een keer beginnen om het te doen.
Anders begin je op je gewone fiets en ga je op zo'n wielrenfiets fietsen wanneer je je wat zekerder voelt over je lichaam?
  maandag 15 juni 2015 @ 00:22:04 #73
377606 gosschalks
Twee-eiige eenling
pi_153537924
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 00:20 schreef AdoraBelle het volgende:
Tja... je moet toch ergens beginnen. Je kunt wel allerlei drogredenen bedenken om niet te gaan fietsen, maar uiteindelijk moet je toch een keer beginnen om het te doen.
Anders begin je op je gewone fiets en ga je op zo'n wielrenfiets fietsen wanneer je je wat zekerder voelt over je lichaam?
Maar dan wel in een wielerpakje op die stadsfiets.. Dan straal je in ieder geval uit dat je het serieus meent :D
  maandag 15 juni 2015 @ 00:23:03 #74
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_153537940
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 00:22 schreef gosschalks het volgende:

[..]

Maar dan wel in een wielerpakje op die stadsfiets.. Dan straal je in ieder geval uit dat je het serieus meent :D
En anders pak je gewoon een los wiel en ga je rennen :+ .
pi_153538112
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 00:05 schreef eend112 het volgende:
elke man van 85+ jaar oud heeft prostaatkanker.
pi_153538208
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 12:55 schreef Zjin het volgende:
Ga gewoon naar de sportschool, dan kun je jezelf geen smoesjes vertellen zoals wat een kut weer e. D.
En geen lekke banden regen onderweg, mocht je toch wat te ver gefietst hebben en te laat voor het pondje terug zodat je als nog 40 km om moet fietsen, kun je in dit geval gewoon afstappen en een biertje pakken in de kantine
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 15 juni 2015 @ 00:51:00 #77
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_153538414
ts is dik?
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
  FOK!fotograaf maandag 15 juni 2015 @ 00:54:27 #78
145146 Andyy
pi_153538477
quote:

[..]

Je kont schuurt in no time weg in normale kleren.
  maandag 15 juni 2015 @ 00:55:10 #79
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_153538491
Ik ben geen wielrenner, maar ik rij wel eens een rondje op mijn racefiets. Dat doe ik gewoon in een trainingsbroek en een t-shirt of vest afhankelijk van hoe warm het is.
Bedankt Hans.
  maandag 15 juni 2015 @ 01:18:10 #80
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_153538802
Op deze hometrainer kan je ondermeer via je smartphone virtueel wedstrijden rijden tegen anderen.

Vraag je aan je moeder of ze na een kwartiertje een bidon naar je wil gooien, is het net echt
pi_153538845
quote:
10s.gif Op zondag 14 juni 2015 22:27 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Die ene zeekoe was professioneel zwemster, totdat ze bij de VVD ging en pardoes veranderde in een vette zeug.
Erica Terpstra.

Wat het lidmaatschap van de VVD al niet doet met een mens.
Je krijgt er spontaan een dubbele onderkin a la Ton Elias van. :')

Ze moeten een waarschuwing bij het lidmaatschap van de VVD zetten:
"Brengt u lichaam ernstige vetzucht toe." :P
Ik denk dat het meer vasthouden aan een koolhydratenrijk voedingspatroon te maken had dan met haar VVD-lidmaatschap ;).

quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 00:55 schreef bascross het volgende:
Ik ben geen wielrenner, maar ik rij wel eens een rondje op mijn racefiets. Dat doe ik gewoon in een trainingsbroek en een t-shirt of vest afhankelijk van hoe warm het is.
Met een beetje snelheid voel je loshangende kleding gewoon letterlijk aan je trekken verre van optimaal :'(
pi_153538925
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 01:18 schreef the-eye het volgende:
Op deze hometrainer kan je ondermeer via je smartphone virtueel wedstrijden rijden tegen anderen.

[ afbeelding ]

Vraag je aan je moeder of ze na een kwartiertje een bidon naar je wil gooien, is het net echt
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 15 juni 2015 @ 01:26:35 #83
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_153538957
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 01:24 schreef Geerd het volgende:

[..]

Ik probeer die jongen te helpen, ja
pi_153538970
Is dat filmpje al gepost trouwens ?
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 15 juni 2015 @ 01:28:28 #85
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_153538981
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 01:18 schreef the-eye het volgende:
_O-

TS. Op een stadsfiets kan je ook 80 kilometer fietsen. In je zomerse kloffie.
pi_153541445
Ik zou een mtb kopen. Wielrennen in Nederland is zo saai. Het is hier zo plat als een pannekoek. Altijd wind tegen en veel te druk op de weg.
Geen dank voor mijn genade.
pi_153570780
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2015 02:46 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

omdat?
Met name omdat het bindweefsel in de voeten niet schaalt met de grotere lengte. Als je zwaarder weegt dan 90 kg. dan krijg je normaal gesproken te snel scheurtjes in dat bindweefsel, hierdoor neemt de draagkracht af waardoor je gemakkelijker nieuwe scheurtjes krijgt etc.
Een vicieuze spiraal die je graag wil mijden. Als dat gebeurt dan krijg je pas klachten op het moment dat er dermate veel schade is ontstaan aan dat bindweefsel dat dit effect heeft op de spieren (die een andere belasting krijgen). Gevolgen: extreem grote spanning op de plantaire spieren van de voet, pijn in de hiel, een ontstoken achillespees etc.
Fysiotherapeuten zien dit veel bij mensen die zo zwaar wegen en die lang genoeg hebben hardgelopen. Het vervelende: als je die klachten krijgt dan duurt het minstens 1-2 jaar alvorens dat bindweefsel weer voldoende sterk is geworden aangezien dat zeer traag groeit (normaal gesproken slijt het niet snel en hoeft het dus ook niet snel gemaakt te worden), ondertussen moet je steunzolen laten maken etc.

Kortom, als je zo lang bent zie dan dat je je gewicht onder de 90 kg. houdt. Die 90 kg. blijkt uit de praktijk, er zijn natuurlijk wat verschillen tussen mensen maar de 90 kg. is de grens die fysiotherapeuten aanhouden.

In het algemeen kan je stellen dat het hardlopen van lange afstanden meer iets is voor kleine/middelgrote mensen. De beste marathonlopers zijn relatief klein: laag in de 1m7* met verhoudingsgewijs lange benen (10% langer dan de helft van de lichaamslengte). Lange mensen die toevallig relatief goed zijn in hardlopen hebben pech met hun lengte, zij zullen misschien op amateurniveau heel behoorlijk lopen maar de top is niet haalbaar.
Sprinters zijn daarentegen gemiddeld groter.
#NoDAPL
pi_153570869
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 01:28 schreef Scuidward het volgende:

[..]

_O-

TS. Op een stadsfiets kan je ook 80 kilometer fietsen. In je zomerse kloffie.
Ik heb dat in het verleden gedaan, niets mis mee. :)
Helaas zijn veel stadsfietsen mechanisch gezien niet ontworpen voor mensen die zwaarder wegen en/of steviger trappen. :(
Ik heb zelf ook veel problemen gehad met het schakelmechanisme, een afbrekend pedaal :|W , een afbrekend zadel en meer van dat leuks. Kwetsbaar spul.

quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 00:55 schreef bascross het volgende:
Jij bent er zo een die een slecht onderhouden racefiets als stadsfiets gebruikt? Dat is de afgelopen jaren een plaag geworden, ook nu zie ik het weer meer dan in het vorige jaar. :)
Leven en laten leven maar ik begrijp er geen snars van. Het zit nogal ongemakkelijk zonder fietsbroek, de pedalen zijn niet fijn voor gewone schoenen, de ketting is niet afgeschermd (ook niet echt handig), het is niet onderhoudsvriendelijk, het stuurt lastiger (nogal wat geslinger bij de meeste mensen omdat die voor hen te wendbaar is)... :)
Voor gewoon transport gaat er niets boven een goede stadsfiets die degelijk is, een goed aantal versnellingen heeft, comfortabel is en er niet al te duur of hip uitziet zodat die niet wordt gestolen. :)
Een racefiets is leuk als je een hogere snelheid wil halen en scherpe bochten wil maken of als je grote afstanden (60+ km) wil fietsen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Bram_van_Loon op 16-06-2015 01:40:37 ]
#NoDAPL
pi_153571027
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 01:20 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ik denk dat het meer vasthouden aan een koolhydratenrijk voedingspatroon te maken had dan met haar VVD-lidmaatschap ;).
Een typisch geval van een sporter die gewend was om veel te eten (zolang je intensief sport geen probleem), van de ene dag op de andere compleet stopte met sporten (sowieso vreemd :?) en niet de voeding aanpaste.
Volgens mij weten sporters tegenwoordig beter.

quote:
Met een beetje snelheid voel je loshangende kleding gewoon letterlijk aan je trekken verre van optimaal :'(
Ik heb daar met fietsen nooit last van gehad. Met een fietsbroek is het sowieso bijna onmogelijk dat die los gaat zitten (elastisch materiaal), een fietsshirt kan wel los zitten maar je bovenlijf zit stil bij het fietsen dus daar heb je weinig last van.
#NoDAPL
pi_153571817
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 01:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Een typisch geval van een sporter die gewend was om veel te eten (zolang je intensief sport geen probleem), van de ene dag op de andere compleet stopte met sporten (sowieso vreemd :?) en niet de voeding aanpaste.
Volgens mij weten sporters tegenwoordig beter.
Aftrainen was nog niet echt een ding in die tijd volgens mij ;). Minder eten bij minder intensief sporten volgens mij wel maar dat zal ze vast wel gemist hebben.
quote:
Ik heb daar met fietsen nooit last van gehad. Met een fietsbroek is het sowieso bijna onmogelijk dat die los gaat zitten (elastisch materiaal), een fietsshirt kan wel los zitten maar je bovenlijf zit stil bij het fietsen dus daar heb je weinig last van.
De persoon die ik quote had het over reguliere kleding ;). Ik weet niet precies hoe het werkt maar een wielrenshirt ook die wat losser zitten "fladderen" minder. Ik denk dat het grotendeels te maken heeft met de stof waarvan het gemaakt is en dat de wind daar veel minder grip op heeft. Daarnaast zit mijn wielrenshirt echt wel een stuk strakker om mijn lijf dan een regulier T-shirt.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 02:18:30 #91
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_153571889
Wielrenners :r

KLB / Wielrenners
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_153573684
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 20:53 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Precies, walvissen zwemmen de hele dag door en zijn behoorlijk rank.
Nimmer zo'n stomme opmerking gezien.
pi_153573705
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 22:31 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

dan vergelijk je het met 20km/h fiets en zie je dat je alsnog 50% meer energie verbruikt dan met wandelen.
pi_153574518
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 06:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]

dan vergelijk je het met 20km/h fiets en zie je dat je alsnog 50% meer energie verbruikt dan met wandelen.
Slechts weinig mensen wandelen 6 km/u of sneller, enkel goed geoefende wandelaars doen dat. :')
Wat dat betreft is het perfect vergelijkbaar met 30 km/u fietsen (wat nog niet eens snel is, als je geen tegenwind hebt in ieder geval). Maar inderdaad, ook als je het slakkentempootje van 20 km/u aanhoudt dan wint het fietsen het.
#NoDAPL
pi_153574549
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 08:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Slechts weinig mensen wandelen 6 km/u of sneller, enkel goed geoefende wandelaars doen dat. :')
Wat dat betreft is het perfect vergelijkbaar met 30 km/u fietsen (wat nog niet eens snel is, als je geen tegenwind hebt in ieder geval). Maar inderdaad, ook als je het slakkentempootje van 20 km/u aanhoudt dan wint het fietsen het.
Ga toch weg de meeste mensen zijn blij als ze al 20 km/h halen met fietsen. En ik haal echt geen 30 km/h op mijn fiets als ik naar mijn werk ga. Als ik als 25 haal zal het veel zijn en dan haal ik de meeste andere fietsers in.
pi_153574677
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 08:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ga toch weg de meeste mensen zijn blij als ze al 20 km/h halen met fietsen.
Iemand die tussen 15 en 55 jaar oud is moet op zijn sloffen 20 km/u halen als hij dagelijks 10-30 km. fietst. Misschien dan toch eens wat aan je conditie werken als je daar moeite mee hebt?

quote:
En ik haal echt geen 30 km/h op mijn fiets als ik naar mijn werk ga. Als ik als 25 haal zal het veel zijn en dan haal ik de meeste andere fietsers in.
Het ging over wielrennen, niet over fietsen op een stadsfietsje. Op een stadsfietsje kan je trouwens 30 km/u halen maar dat is voor weinig mensen weggelegd en je moet dan geen wind tegen hebben. Op een racefiets haal je vrij gemakkelijk 30-40 km/u als je een normale conditie hebt en je geen wind tegen hebt. Bij een solosprint mag je denken aan een snelheid van ongeveer 55 km/u (fatsoenlijke amateurs) en bij het rijden in een groep zijn snelheden van rond de 50 km/u perfect mogelijk voor een langere duur, dit omdat je veel minder luchtweerstand hebt en je afwisselend vooraan rijdt (de wielrenners die vooraan zitten hebben eveneens minder luchtweerstand dankzij de mensen die achter hen zitten maar minder dan de wielrenners die daarachter fietsen).

Ja, zelfs met 20 km/u haal je al veel mensen in, dat zegt meer over de fietsconditie van ons volk dan over jezelf. ;)
#NoDAPL
pi_153577342
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 06:30 schreef CrackaPlease het volgende:

[..]

Nimmer zo'n stomme opmerking gezien.
Dank Fok!
pi_153577435
quote:
11s.gif Op zondag 14 juni 2015 22:34 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

Ik bedoel zo'n fietsje houdt dat gewicht dus echt nooit. :')

Vraag het eens aan Lance Armstrong.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 11:48:33 #99
406136 Le_Professeur
pi_153578021
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 01:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Met name omdat het bindweefsel in de voeten niet schaalt met de grotere lengte. Als je zwaarder weegt dan 90 kg. dan krijg je normaal gesproken te snel scheurtjes in dat bindweefsel, hierdoor neemt de draagkracht af waardoor je gemakkelijker nieuwe scheurtjes krijgt etc.
Een vicieuze spiraal die je graag wil mijden. Als dat gebeurt dan krijg je pas klachten op het moment dat er dermate veel schade is ontstaan aan dat bindweefsel dat dit effect heeft op de spieren (die een andere belasting krijgen). Gevolgen: extreem grote spanning op de plantaire spieren van de voet, pijn in de hiel, een ontstoken achillespees etc.
Fysiotherapeuten zien dit veel bij mensen die zo zwaar wegen en die lang genoeg hebben hardgelopen. Het vervelende: als je die klachten krijgt dan duurt het minstens 1-2 jaar alvorens dat bindweefsel weer voldoende sterk is geworden aangezien dat zeer traag groeit (normaal gesproken slijt het niet snel en hoeft het dus ook niet snel gemaakt te worden), ondertussen moet je steunzolen laten maken etc.

Kortom, als je zo lang bent zie dan dat je je gewicht onder de 90 kg. houdt. Die 90 kg. blijkt uit de praktijk, er zijn natuurlijk wat verschillen tussen mensen maar de 90 kg. is de grens die fysiotherapeuten aanhouden.

In het algemeen kan je stellen dat het hardlopen van lange afstanden meer iets is voor kleine/middelgrote mensen. De beste marathonlopers zijn relatief klein: laag in de 1m7* met verhoudingsgewijs lange benen (10% langer dan de helft van de lichaamslengte). Lange mensen die toevallig relatief goed zijn in hardlopen hebben pech met hun lengte, zij zullen misschien op amateurniveau heel behoorlijk lopen maar de top is niet haalbaar.
Sprinters zijn daarentegen gemiddeld groter.
En wat kan je zeggen over kleinere mensen met 90 kilo?

Verder heeft het vooral te maken met je bouw, of je het vet in je pens hebt zitten of sterke stevige benen hebt die de boel ondersteunen. Natuurlijk moet je wel oppassen en rustig opbouwen.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 16:01:59 #100
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153585111
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 11:48 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

En wat kan je zeggen over kleinere mensen met 90 kilo?
Waarschijnlijk nog problematischer dan grotere mensen met 90 kg maar dat weet ik niet zeker.

quote:
Verder heeft het vooral te maken met je bouw, of je het vet in je pens hebt zitten of sterke stevige benen hebt die de boel ondersteunen. Natuurlijk moet je wel oppassen en rustig opbouwen.
Sowieso is het rustig opbouwen dan nog belangrijker.
#NoDAPL
  dinsdag 16 juni 2015 @ 16:02:50 #101
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153585135
quote:
Zoiets.
#NoDAPL
  dinsdag 16 juni 2015 @ 16:05:02 #102
406136 Le_Professeur
pi_153585182
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 16:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Waarschijnlijk nog problematischer dan grotere mensen met 90 kg maar dat weet ik niet zeker.

[..]

Sowieso is het rustig opbouwen dan nog belangrijker.
Er zit daarbij een groot verschil in mensen die amper gesport hebben en gaan hardlopen of mensen die uit het niets ineens gaan hardlopen.

Fietsers hebben bijvoorbeeld al ontzettend goed ontwikkelde spieren die de gewrichten kunnen ondersteunen. De belasting moet je rustig opvoeren, maar die mensen zijn wel getraind.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 16:14:49 #103
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153585410
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 16:05 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Er zit daarbij een groot verschil in mensen die amper gesport hebben en gaan hardlopen of mensen die uit het niets ineens gaan hardlopen.
Een probleem is dat dat bindweefsel niet sterker blijft worden zoals spieren. Het kan best dat het wat verschil maakt maar fysiotherapeuten krijgen veel hardlopers op bezoek die door hun zware gewicht deze klachten krijgen. Bottomline: voorzichtig zijn, voorzichtig opbouwen en je gewicht onder controle houden als je blijft lopen.

quote:
Fietsers hebben bijvoorbeeld al ontzettend goed ontwikkelde spieren die de gewrichten kunnen ondersteunen. De belasting moet je rustig opvoeren, maar die mensen zijn wel getraind.
Ook fietsers moeten die belasting inderdaad rustig opbouwen, een ketting is zo sterk als de zwakste schakel en enkel met de specifieke activiteit zelf train je alle schakels van die ketting. Andersom moeten hardlopers die gaan wielrennen ook opbouwen terwijl ze als het goed is snel hard kunnen trappen, de rompspieren zijn er niet aan aangepast om lang voorovergebogen te zitten, de armen krijgen meer gewicht te dragen doordat die romp onvoldoende ver gebogen is, in het begin houd je het stuur meer gespannen vast, je kan snel fietsen maar nog niet goed sturen, ...
#NoDAPL
  dinsdag 16 juni 2015 @ 16:21:10 #104
406136 Le_Professeur
pi_153585552
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 16:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Een probleem is dat dat bindweefsel niet sterker blijft worden zoals spieren. Het kan best dat het wat verschil maakt maar fysiotherapeuten krijgen veel hardlopers op bezoek die door hun zware gewicht deze klachten krijgen. Bottomline: voorzichtig zijn, voorzichtig opbouwen en je gewicht onder controle houden als je blijft lopen.

[..]

Ook fietsers moeten die belasting inderdaad rustig opbouwen, een ketting is zo sterk als de zwakste schakel en enkel met de specifieke activiteit zelf train je alle schakels van die ketting. Andersom moeten hardlopers die gaan wielrennen ook opbouwen terwijl ze als het goed is snel hard kunnen trappen, de rompspieren zijn er niet aan aangepast om lang voorovergebogen te zitten, de armen krijgen meer gewicht te dragen doordat die romp onvoldoende ver gebogen is, in het begin houd je het stuur meer gespannen vast, je kan snel fietsen maar nog niet goed sturen, ...
Andersom is minder gevaarlijk, want juist de schokbelasting doet je de das om. Wel raad ik aan als je begint met hardlopen er ook naast te gaan fietsen, zo word je beter getraind en is in ieder geval de doorbloeding in orde en krijgen de ondersteunde spieren al een goede training.

Met onderontwikkelde beenspieren zullen je knieën bijvoorbeeld ook niet veel kunnen hebben.

Squaten en opdrukken is ook een goeie, zorg dat je mooi all-round wordt, dan is de kans op blessures veel kleiner.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 16:22:56 #105
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153585597
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 16:21 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Andersom is minder gevaarlijk, want juist de schokbelasting doet je de das om. Wel raad ik aan als je begint met hardlopen er ook naast te gaan fietsen, zo word je beter getraind en is in ieder geval de doorbloeding in orde en krijgen de ondersteunde spieren al een goeie training.

Met onderontwikkelde beenspieren zullen je knieën bijvoorbeeld ook niet veel kunnen hebben.
Dat is een voordeel wat ik heb, mijn beenspieren worden heel erg snel sterker zo gauw ze belast worden.
#NoDAPL
  dinsdag 16 juni 2015 @ 16:23:59 #106
406136 Le_Professeur
pi_153585625
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 16:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is een voordeel wat ik heb, mijn beenspieren worden heel erg snel sterker zo gauw ze belast worden.
Ik ook, maar zit met shin splints. Probeer nu andere schoenen die stabieler zijn en overpronatie beter tegengaan. Door het mountainbiken zijn de spieren voldoende getraind, dus daar zoek ik het probleem niet.
pi_153585808
Er niet zo uit zien :') ;

U MAD?
pi_153590752
Whut
Ik zwaai naar dieren.
pi_153590764
Die komt zo uit het kamp of wat de tering
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 20:05:26 #110
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_153591690
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 19:10 schreef nofxtbr het volgende:
meeste wielrenners dragen ook helm en zonnebril, dan ben je zo goed als onherkenbaar
Klopt ik scheer mijn benen en mensen noemen me altijd homo, als ik dan zeg dat ik doe wielrennen kijken ze als guppen.
Liefde voor God
  woensdag 17 juni 2015 @ 01:05:36 #111
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153600822
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 16:23 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Ik ook, maar zit met shin splints. Probeer nu andere schoenen die stabieler zijn en overpronatie beter tegengaan. Door het mountainbiken zijn de spieren voldoende getraind, dus daar zoek ik het probleem niet.
Het is slechts een gutfeeling van mij maar ik zou eerder de oorzaak zoeken bij de looptechniek dan bij de stand van je voeten. Het kan best dat antipronatieschoenen helpen maar wat schaven aan de looptechniek zou wel eens meer vruchten kunnen afwerpen. Het valt mij op dat veel mensen die rennen geen goede looptechniek hebben.
#NoDAPL
  woensdag 17 juni 2015 @ 01:07:18 #112
406136 Le_Professeur
pi_153600837
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 01:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is slechts een gutfeeling van mij maar ik zou eerder de oorzaak zoeken bij de looptechniek dan bij de stand van je voeten. Het kan best dat antipronatieschoenen helpen maar wat schaven aan de looptechniek zou wel eens meer vruchten kunnen afwerpen. Het valt mij op dat veel mensen die rennen geen goede looptechniek hebben.
Nou ja, als je voetboog gewoon niet sterk genoeg is of in elkaar zakt bij het neerkomen kan je technieken aanleren tot je een ons weegt, dan heb je gewoon ondersteuning nodig.

Ik probeer altijd zo veel mogelijk te 'rollen'

Niet alleen pronatie, maar ook het stabiliseren, het voorkomen van zwabberen.
  woensdag 17 juni 2015 @ 01:15:51 #113
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153600908
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 01:07 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Nou ja, als je voetboog gewoon niet sterk genoeg is of in elkaar zakt bij het neerkomen kan je technieken aanleren tot je een ons weegt, dan heb je gewoon ondersteuning nodig.

Ik probeer altijd zo veel mogelijk te 'rollen'

Niet alleen pronatie, maar ook het stabiliseren, het voorkomen van zwabberen.
Hoeveel procent van de 'jonge' en goed verzorgde paarden, kamelen en honden (die veel lange afstanden rennen) etc. is niet in staat om goed te rennen? Toch opvallend, geen diersoort waarbij dit een issue is maar bij de mens zijn er een hoop die het zonder antipronatieschoenen of zo niet zouden kunnen? Ik vind het verdacht.
Je moet inderdaad een beetje afrollen maar ik geloof niet dat het bevorderlijk is als je nadenkt tijdens het rennen, dat gaat te snel voor je brein. Ik denk dat als je op een ontspannen manier solo loopt in een relaxed tempo dat je dan automatisch de juiste techniek vindt.
#NoDAPL
  woensdag 17 juni 2015 @ 01:41:52 #114
406136 Le_Professeur
pi_153601097
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 01:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hoeveel procent van de 'jonge' en goed verzorgde paarden, kamelen en honden (die veel lange afstanden rennen) etc. is niet in staat om goed te rennen? Toch opvallend, geen diersoort waarbij dit een issue is maar bij de mens zijn er een hoop die het zonder antipronatieschoenen of zo niet zouden kunnen? Ik vind het verdacht.
Je moet inderdaad een beetje afrollen maar ik geloof niet dat het bevorderlijk is als je nadenkt tijdens het rennen, dat gaat te snel voor je brein. Ik denk dat als je op een ontspannen manier solo loopt in een relaxed tempo dat je dan automatisch de juiste techniek vindt.
Bekend met het fenomeen platvoeten? Als je voet niet voldoende de klap op kan vangen creëer je simpelweg disbalans en dat veroorzaakt blessures. En ja, ik geloof best dat je zonder schoeisel kan lopen, maar de weg daar naartoe is heel lang en traag. Dan begin je bijvoorbeeld met blote voeten in het gras.

Te zwaar of niet, hardlopen blijft een behoorlijke aanslag op je lichaam en voor steviger gebouwde mensen is het sowieso aan te raden fatsoenlijke ondersteuning te nemen.
  woensdag 17 juni 2015 @ 01:58:26 #115
330677 Internepper
Malafide paardenhandelaar
pi_153601197
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:36 schreef Geerd het volgende:
Die komt zo uit het kamp of wat de tering
Dat is de epo die is ingekickt
040
pi_153601211
quote:
3s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 16:30 schreef de_boswachter het volgende: