abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153503558
Ik zou graag een racefiets kopen om te gaan wielrennen. Lijkt me leuk, en ter verbetering van conditie.

Één probleem, wielerkleding. Bij afgetrainde mensen vind ik wielerkleding er al debiel uit zien, maar ik ben verre van afgetraind. En dan ziet wielerkleding er al helemaal clownesk uit. :@

En wielrennen in je gewone kleding ziet er ook een beetje vreemd uit denk ik. :')

klacht: zie TT
  zaterdag 13 juni 2015 @ 19:09:29 #2
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_153503573
Boeiend.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  zaterdag 13 juni 2015 @ 19:10:05 #3
398459 nofxtbr
punk in drublic
pi_153503588
meeste wielrenners dragen ook helm en zonnebril, dan ben je zo goed als onherkenbaar
...alleen als ie ijs- en ijskoud is
pi_153503891
Wielrennen :')
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_153503924

TS
pi_153504052
Boeiend je bent toch al niet aerodynamisch door je lichaam, dus je kunt een normaal sportshirt dragen ipv iets straks.
pi_153504231
Dan ga je eerst afvallen en wat rustig fietsen voordat je echt gaat wielrennen.
Fylax is op televisie geweest
pi_153504306
Nou én
Wielrenners zijn toch al kut, dan kan dit er prima bij
Ga weg
  zaterdag 13 juni 2015 @ 19:46:15 #9
443790 W.White
You're goddamn right
pi_153504355
Vrijwillig tot het laagste niveau van de bevolking willen horen "omdat het je leuk lijkt". :')
I am the one who knocks.
pi_153504378
quote:
11s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 19:08 schreef Ludd het volgende:
Ik zou graag een racefiets kopen om te gaan wielrennen. [...]
Loop niet zo te meeuwen. Koop een fiets en ga fietsen, je zal er niet slechter van worden, zelfs niet als je in lycra gaat.
  zaterdag 13 juni 2015 @ 19:55:31 #11
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_153504559
Echte bazen interesseren zich niet voor wat anderen denken. Those who matter don't mind, those who mind don't matter.
geen.
pi_153504620
Als je zo dik bent dat je er in lycra niet uit ziet. Gaat het je ook weinig helpen met de aerodynamica omdat je toch al een menselijke parachute bent.

Gewoon in je normale kloffie gaan fietsen.
pi_153504651
quote:
13s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 19:55 schreef Isis20 het volgende:
Echte bazen interesseren zich niet voor wat anderen denken. Those who matter don't mind, those who mind don't matter.
Een nobele manier om een tokkie of buitenbeentje te worden
pi_153504662
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 19:58 schreef CrashO het volgende:
Als je zo dik bent dat je er in lycra niet uit ziet. Gaat het je ook weinig helpen met de aerodynamica omdat je toch al een menselijke parachute bent.

Gewoon in je normale kloffie gaan fietsen.
Onwetende, de bolle vorm aan de voorkant is juist aerodynamisch.
pi_153504670
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 20:00 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Onwetende, de bolle vorm aan de voorkant is juist aerodynamisch.
Dat verklaard al die fatties in de Tour de france :Y Oh wacht..
pi_153504683
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 19:59 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Niet om het één of ander: Je plaatst dit bericht op Fok!
pi_153504752
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 20:00 schreef CrashO het volgende:

[..]

Dat verklaard al die fatties in de Tour de france :Y Oh wacht..
Verklaard zou in deze context moeten eindigen op een t. Dit terzijde: Die Tour de France fietsers verbruiken zoveel calorieën dat ze niet langer dik kunnen zijn. Dit is tevens het doel van TS, derhalve is het kopen van een fiets en daadwerkelijk fietsen een must!
  zaterdag 13 juni 2015 @ 20:17:48 #18
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_153504972
Zwemmen is geloof ik het beste voor mensen met overgewicht
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
  zaterdag 13 juni 2015 @ 20:40:04 #19
343786 Isis20
pi_153505431
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 19:59 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Klassiek gevalletje hokjesdenken
geen.
pi_153505596
quote:
Ik zou graag een racefiets kopen om te gaan wielrennen. Lijkt me leuk, en ter verbetering van conditie.

Één probleem, wielerkleding. Bij afgetrainde mensen vind ik wielerkleding er al debiel uit zien, maar ik ben verre van afgetraind. En dan ziet wielerkleding er al helemaal clownesk uit. :@

En wielrennen in je gewone kleding ziet er ook een beetje vreemd uit denk ik. :')

boeie gewoon in je joggingbroek met 30 over het asfalt blazen.
''and those who were seen dancing, were thought to be insane by those who couldn't hear the music''
pi_153505700
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 20:17 schreef Frank_Drebin het volgende:
Zwemmen is geloof ik het beste voor mensen met overgewicht
Precies, walvissen zwemmen de hele dag door en zijn behoorlijk rank.
pi_153505835
Wielrenners zien er bij voorbaat al debiel uit. Ze zijn het ook nog eens vaak.
pi_153505843
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 20:40 schreef Isis20 het volgende:

[..]

Klassiek gevalletje hokjesdenken
Klopt, dat is wat je deed.
pi_153505912
Onvoorstelbaar hoeveel excuses dikke mensen wel niet verzinnen om niet te gaan sporten
  zaterdag 13 juni 2015 @ 21:03:46 #25
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_153505947
Hardlopen werkt beter om af te vallen, maar is niet aan te raden als je dik bent.
  zaterdag 13 juni 2015 @ 21:06:50 #26
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_153506024
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 21:02 schreef Kandijfijn het volgende:
Onvoorstelbaar hoeveel excuses dikke mensen wel niet verzinnen om niet te gaan sporten
Ik ben niet dik en toch 'sport' ik niet... En al helemaal niet 'omdat het moet'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_153506057
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 21:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik ben niet dik en toch 'sport' ik niet... En al helemaal niet 'omdat het moet'.
Mooi, maar als je dik bent dien je gewoon te bewegen of te sporten
  zaterdag 13 juni 2015 @ 21:08:17 #28
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_153506074
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 21:07 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Mooi, maar als je dik bent dien je gewoon te bewegen of te sporten
Wie zegt dat? Klinkt nogal onliberaal.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_153506124
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 21:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wie zegt dat? Klinkt nogal onliberaal.
Ik één reactie hier boven ^O^
  zaterdag 13 juni 2015 @ 21:10:25 #30
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_153506142
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 21:09 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ik één reactie hier boven ^O^
Ja, en nu?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_153506206
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 21:10 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja, en nu?
Niet zo veel verder? Ik was slechts zo beleefd antwoord te geven op je vraag :)
pi_153506449
Very heeft een nieuw account aangemaakt?
  zaterdag 13 juni 2015 @ 21:28:20 #33
343786 Isis20
pi_153506624
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 20:59 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Klopt, dat is wat je deed.
:')
geen.
pi_153506666
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 21:28 schreef Isis20 het volgende:

[..]

:')
Is toch zo. Jij stelt dat het goed is om rebels te zijn. Je niks aan te trekken van anderen. Je haalt er zelfs zo'n quote bij om extra tof over te komen. Ik geef aan dat het niet bepaald altijd goed is om te doen. Maar ik ben volgens jou juist de hokjesdenker. Terwijl jij het idee hebt dat wat jij stelt juist heel speciaal is en niet gewoon hokjesdenkend.. Ik gaf juist aan dat dit het wel is..
  zaterdag 13 juni 2015 @ 21:53:10 #35
37248 BertV
Klei indiaan
pi_153507206
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 21:02 schreef Kandijfijn het volgende:
Veel wielrenners lijken niet met het probleem van TS te zitten.

Ik denk dat het gros niet eens op je buik let.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_153507345
Wielrennen zet geen zoden aan de dijk om af te vallen. Je kan ook gewoon fietsen, in plaats van ongemakkelijk voorovergebogen met een oncomfortabel zadel, je pens op het frame rustend te fietsen in aerodynamische kleding op een ultralicht fietsje met net zulke dunne bandjes om dunne velgjes met dunne spaakjes.

Wil je lichaamsbeweging? Ga gewoon fietsen op een normale fiets. Gewoon volle wind pakken en lekker om je heen kijken en van de omgeving genieten.

Maar om af te vallen is het veel (véél) verstandiger om te gaan wandelen. Dat kost veel meer energie dan fietsen, maar is niet zo belachelijk slecht voor je gewrichten als hardlopen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_153507668
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 21:59 schreef Jordy-B het volgende:
Wielrennen zet geen zoden aan de dijk om af te vallen. Je kan ook gewoon fietsen, in plaats van ongemakkelijk voorovergebogen met een oncomfortabel zadel, je pens op het frame rustend te fietsen in aerodynamische kleding op een ultralicht fietsje met net zulke dunne bandjes om dunne velgjes met dunne spaakjes.

Wil je lichaamsbeweging? Ga gewoon fietsen op een normale fiets. Gewoon volle wind pakken en lekker om je heen kijken en van de omgeving genieten.

Maar om af te vallen is het veel (véél) verstandiger om te gaan wandelen. Dat kost veel meer energie dan fietsen, maar is niet zo belachelijk slecht voor je gewrichten als hardlopen.
Ik fiets al veel. Ik fiets regelmatig 40-60 kilometer op een dag. Met een normale fiets. Maar ik wil juist een racefiets omdat me dat leuk lijkt.

Of wandelen meer energie kost dan fietsen betwijfel ik eerlijk gezegd. Voor mij gevoel is een uur fietsen inspannender dan een uur wandelen. Nu moet ik wel zeggen dat ik heel sloom wandel en aardig doorfiets, dus echt een eerlijk vergelijk is het niet.
  zaterdag 13 juni 2015 @ 22:12:39 #38
130803 Gripper
Get a grip
pi_153507759
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 21:59 schreef Jordy-B het volgende:

Klopt. Een racefiets is niet gemaakt voor mensen van 120+
Beter koopt TS eerst een fitness Bike of MTB, gaat daar een tijdje mee spelen tot ie onder de 100 zit (weet ik veel wat je weegt TS? ) en daarna pas jezelf verwennen met een mooie racer en een passend pakje. Want fietskleding is duur en t is hartstikke zonde als je er na een jaar al niet meer in past.

Verbruik: klopt niet wat je zegt jordy. Kijk ff hier: http://www.runinfo.nl/energieverbruik.htm

Wandelen 6 km/u 300 kcal, wielrennen bij 30 km/u 600-700. Ik fiets zelf veel en weet uit ervaring dat die 6-700 precies klopt. Bovendien is wandelen voor dikkerds zelfs nog belastender voor de gewrichten dan fietsen, al is het nog niet zo'n aanslag als hardlopen.

Als TS niet dood wil gaan aan een ader verstopping koopt ie morgen nog een fiets en geeft ie geen flikker om mensen die m achter z'n rug om uitlachen. Trappen met je kutje! ^O^
Ik heb altijd diep respect voor dikzakken op de fiets die een zware tocht weten uit te fietsen, want ik kan me amper voorstellen hoe mega zwaar het is voor iemand die mij nog erbij op z'n rug moet meesjouwen omhoog.
Dat is pas een prestatie!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_153508136
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 22:09 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ik fiets al veel. Ik fiets regelmatig 40-60 kilometer op een dag. Met een normale fiets. Maar ik wil juist een racefiets omdat me dat leuk lijkt.
Je kan harder met een racefiets, omdat voortbewegen minder kracht en dus energie kost.
Het gaat je dus niks helpen om af te vallen.

Een racefiets is echter ook hoogst oncomfortabel en bijzonder kwetsbaar.

quote:
Of wandelen meer energie kost dan fietsen betwijfel ik eerlijk gezegd. Voor mij gevoel is een uur fietsen inspannender dan een uur wandelen. Nu moet ik wel zeggen dat ik heel sloom wandel en aardig doorfiets, dus echt een eerlijk vergelijk is het niet.
Bij wandelen kost iedere meter energie. Een fiets rolt wel door en dat scheelt gigantisch in energiegebruik.

Als je fietst is jouw bovenlichaam inactief, maar als je wandelt is jouw hele lichaam in beweging.

Daarbij is het natuurlijk wel de bedoeling dat je ietwat doorwandelt en niet sjokt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_153508192
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 22:12 schreef Gripper het volgende:
.

Verbruik: klopt niet wat je zegt jordy. Kijk ff hier: http://www.runinfo.nl/energieverbruik.htm

ik vind wandelen met 6 km/h niet vergelijkbaar met fietsen met 30 km/h.
  zaterdag 13 juni 2015 @ 22:40:08 #41
130803 Gripper
Get a grip
pi_153508414
Dat zijn nu eenmaal de gangbare snelheden waarmee die twee sporten worden beoefend.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  zondag 14 juni 2015 @ 00:14:11 #42
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153511161
quote:

Je hebt een punt dat het niet de mooist uitziende kleding is maar stel je niet zo aan. :)
1. Door te bewegen word je minder dik als je niet overcompenseert met eten.
2. Het interesseert niemand iets dat jij zo op je fiets zit, mensen zien het waarschijnlijk amper.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  FOK!fotograaf zondag 14 juni 2015 @ 00:26:10 #43
145146 Andyy
pi_153511445
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 22:29 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Je kan harder met een racefiets, omdat voortbewegen minder kracht en dus energie kost.

[..]

Bij wandelen kost iedere meter energie. Een fiets rolt wel door en dat scheelt gigantisch in energiegebruik.

Als je fietst is jouw bovenlichaam inactief, maar als je wandelt is jouw hele lichaam in beweging.

Daarbij is het natuurlijk wel de bedoeling dat je ietwat doorwandelt en niet sjokt.
Je kan harder omdat je meer aero zit, wat dus bij TS waarschijnlijk wel een te verwaarlozen factor is.
Fietsen is ook minder eentonig dan wandelen, zo kan je een uur later nog steeds hetzelfde zien terwijl je met de fiets al in een andere provincie kan zitten
  zondag 14 juni 2015 @ 00:46:49 #44
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153511922
Ik heb toevallig veel ervaring met alle drie: wandelen, fietsen en hardlopen.
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 22:29 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

...omdat het minder energie kost per meter. ;)
Dat compenseer je met grotere afstanden.

quote:
Dat is niet waar. Je kan het zo intensief maken als dat je zelf wil. Je verbruikt meer energie bij hardlopen dan bij fietsen als je met dezelfde intensiteit (simpel gezegd dezelfde hartslag en ademhaling) beweegt maar je krijgt nog altijd met het fietsen je hartslag veel hoger dan met wandelen. Zelfs met snelwandelen - ik kan dat - krijg je die hartslag niet zo hoog.
Wandelen is een prima activiteit voor mensen die te zwaar zijn, fietsen en zwemmen zijn eveneens prima activiteiten. Met fietsen en hardlopen zal je de meeste calorieën verbranden, met zwemmen kan je als je het goed doet je bovenlichaamspieren trainen maar je zal minder energie verbranden, wandelen is het gemakkelijkst maar kost veel tijd, je zal grotere afstanden moeten afleggen om een leuk aantal calorieën te verbranden.
Wat je ook doet, je ontkomt er niet aan om eerst en vooral je voeding aan te pakken! Dat is het grootste probleem voor mensen die te dik zijn.

quote:
Het tweede is niet waar, het eerste is half waar. Het zit minder comfortabel dan een stadsfiets, echter past je achterwerk zich hieraan aan: meer bindweefsel en sterkere spieren door het te trainen.

quote:
Dat klopt maar jij gaat eraan voorbij dat bij het fietsen de hartslag veel hoger ligt als je dat een beetje fatsoenlijk doet. Met wandelen krijg je die hartslag onmogelijk zo hoog. Dat je je bovenlichaam niet beweegt heeft een licht negatieve invloed maar dankzij dat kunnen de benen des te intensiever bewegen. Wat er gebeurt is dit: je spieren, in dit geval de beenspieren, krijgen een hoop glycogeen wat wordt omgezet in melkzuur en een hoop vet. Dit vet en glycogeen (net al uitgelegd) worden afgebroken en zodoende ontstaan er ATP-moleculen die je spieren in staat stellen om samen te trekken.
Bovendien is het bovenlichaam niet inactief, wat jij lijkt te denken. Je moet actief je rompspieren gebruiken om stil te zitten op de fiets en je gebruikt ook je rompspieren om te sturen (een wielrenner stuurt normaal gesproken niet door het stuur te draaien maar door zijn zwaartepunt te verplaatsen, door te hangen naar links of rechts).
#NoDAPL
  zondag 14 juni 2015 @ 00:53:05 #45
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153512043
quote:
6s.gif Op zondag 14 juni 2015 00:26 schreef Andyy het volgende:

[..]

Je kan harder omdat je meer aero zit, wat dus bij TS waarschijnlijk wel een te verwaarlozen factor is.
Nee hoor, hij zal meer luchtweerstand hebben dan iemand die mager is maar ook voor hem zal het verschil in luchtweerstand tussen een racefiets en een stadsfiets groot zijn, dat is echter maar een van de redenen dat een racefiets sneller is.

quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 22:31 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

ik vind wandelen met 6 km/h niet vergelijkbaar met fietsen met 30 km/h.
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 22:40 schreef Gripper het volgende:
Dat zijn nu eenmaal de gangbare snelheden waarmee die twee sporten worden beoefend.
Een kruissnelheid van 30 km/u is gangbaar bij wielrennen, je gemiddelde snelheid ligt helaas wat lager dan je kruissnelheid. De wat fittere wielrenner haalt ook rond de 40 km/u als kruissnelheid als hij een beetje goed getraind is, dat houden de meeste mensen echter niet urenlang vol.
Met wandelen mag je inderdaad op 6 km/u rekenen als je een beetje getraind bent.
#NoDAPL
  zondag 14 juni 2015 @ 01:14:06 #46
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153512329
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 22:12 schreef Gripper het volgende:Een racefiets is niet gemaakt voor mensen van 120+
120+ wordt lastig maar onder de 115 moet lukken als je een stevig wiel (niet standaard) gebruikt.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 21:03 schreef Le_Professeur het volgende:
Hardlopen werkt beter om af te vallen, maar is niet aan te raden als je dik bent.
Niet alleen dat, ook als je boven de 90 kg. weegt (wat voor grote mensen mag, dan zijn ze nog niet dik) is hardlopen af te raden. Helaas.
#NoDAPL
  zondag 14 juni 2015 @ 02:46:49 #47
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_153513108
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 01:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

120+ wordt lastig maar onder de 115 moet lukken als je een stevig wiel (niet standaard) gebruikt.

[..]

Niet alleen dat, ook als je boven de 90 kg. weegt (wat voor grote mensen mag, dan zijn ze nog niet dik) is hardlopen af te raden. Helaas.
omdat?
  zondag 14 juni 2015 @ 10:11:44 #48
436335 pinman
Ik haat Transformers
pi_153514994
Haha TS kan niet wielrennen (wat ik wel kan, en vaak ook doe).
  zondag 14 juni 2015 @ 10:18:23 #49
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_153515061

Pefecte wieleroutfit voor TS: anoniem, rondingen verhullend, hip.
  zondag 14 juni 2015 @ 10:24:26 #50
441952 Fred_Flinkstoned
yabba dabba doo
pi_153515129
Gewoon doen TS, wielrennen is echt leuk als je merkt dat je beter wordt en als ik een dikzak tegen kom heb ik alleen maar respect voor hem.
Niet Fokken met mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')