abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 juni 2015 @ 16:02:50 #101
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153585135
quote:
11s.gif Op zondag 14 juni 2015 22:34 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Of wellicht met extra verstevigde spaken gemaakt van staal of zo. :')
Zoiets.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 16 juni 2015 @ 16:05:02 #102
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_153585182
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 16:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Waarschijnlijk nog problematischer dan grotere mensen met 90 kg maar dat weet ik niet zeker.

[..]

Sowieso is het rustig opbouwen dan nog belangrijker.
Er zit daarbij een groot verschil in mensen die amper gesport hebben en gaan hardlopen of mensen die uit het niets ineens gaan hardlopen.

Fietsers hebben bijvoorbeeld al ontzettend goed ontwikkelde spieren die de gewrichten kunnen ondersteunen. De belasting moet je rustig opvoeren, maar die mensen zijn wel getraind.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 16:14:49 #103
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153585410
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 16:05 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Er zit daarbij een groot verschil in mensen die amper gesport hebben en gaan hardlopen of mensen die uit het niets ineens gaan hardlopen.
Een probleem is dat dat bindweefsel niet sterker blijft worden zoals spieren. Het kan best dat het wat verschil maakt maar fysiotherapeuten krijgen veel hardlopers op bezoek die door hun zware gewicht deze klachten krijgen. Bottomline: voorzichtig zijn, voorzichtig opbouwen en je gewicht onder controle houden als je blijft lopen.

quote:
Fietsers hebben bijvoorbeeld al ontzettend goed ontwikkelde spieren die de gewrichten kunnen ondersteunen. De belasting moet je rustig opvoeren, maar die mensen zijn wel getraind.
Ook fietsers moeten die belasting inderdaad rustig opbouwen, een ketting is zo sterk als de zwakste schakel en enkel met de specifieke activiteit zelf train je alle schakels van die ketting. Andersom moeten hardlopers die gaan wielrennen ook opbouwen terwijl ze als het goed is snel hard kunnen trappen, de rompspieren zijn er niet aan aangepast om lang voorovergebogen te zitten, de armen krijgen meer gewicht te dragen doordat die romp onvoldoende ver gebogen is, in het begin houd je het stuur meer gespannen vast, je kan snel fietsen maar nog niet goed sturen, ...
#NoDAPL
  dinsdag 16 juni 2015 @ 16:21:10 #104
406136 Le_Professeur
pi_153585552
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 16:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Een probleem is dat dat bindweefsel niet sterker blijft worden zoals spieren. Het kan best dat het wat verschil maakt maar fysiotherapeuten krijgen veel hardlopers op bezoek die door hun zware gewicht deze klachten krijgen. Bottomline: voorzichtig zijn, voorzichtig opbouwen en je gewicht onder controle houden als je blijft lopen.

[..]

Ook fietsers moeten die belasting inderdaad rustig opbouwen, een ketting is zo sterk als de zwakste schakel en enkel met de specifieke activiteit zelf train je alle schakels van die ketting. Andersom moeten hardlopers die gaan wielrennen ook opbouwen terwijl ze als het goed is snel hard kunnen trappen, de rompspieren zijn er niet aan aangepast om lang voorovergebogen te zitten, de armen krijgen meer gewicht te dragen doordat die romp onvoldoende ver gebogen is, in het begin houd je het stuur meer gespannen vast, je kan snel fietsen maar nog niet goed sturen, ...
Andersom is minder gevaarlijk, want juist de schokbelasting doet je de das om. Wel raad ik aan als je begint met hardlopen er ook naast te gaan fietsen, zo word je beter getraind en is in ieder geval de doorbloeding in orde en krijgen de ondersteunde spieren al een goede training.

Met onderontwikkelde beenspieren zullen je knieën bijvoorbeeld ook niet veel kunnen hebben.

Squaten en opdrukken is ook een goeie, zorg dat je mooi all-round wordt, dan is de kans op blessures veel kleiner.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 16:22:56 #105
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153585597
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 16:21 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Andersom is minder gevaarlijk, want juist de schokbelasting doet je de das om. Wel raad ik aan als je begint met hardlopen er ook naast te gaan fietsen, zo word je beter getraind en is in ieder geval de doorbloeding in orde en krijgen de ondersteunde spieren al een goeie training.

Met onderontwikkelde beenspieren zullen je knieën bijvoorbeeld ook niet veel kunnen hebben.
Dat is een voordeel wat ik heb, mijn beenspieren worden heel erg snel sterker zo gauw ze belast worden.
#NoDAPL
  dinsdag 16 juni 2015 @ 16:23:59 #106
406136 Le_Professeur
pi_153585625
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 16:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is een voordeel wat ik heb, mijn beenspieren worden heel erg snel sterker zo gauw ze belast worden.
Ik ook, maar zit met shin splints. Probeer nu andere schoenen die stabieler zijn en overpronatie beter tegengaan. Door het mountainbiken zijn de spieren voldoende getraind, dus daar zoek ik het probleem niet.
pi_153585808
Er niet zo uit zien :') ;

U MAD?
pi_153590764
Die komt zo uit het kamp of wat de tering
  dinsdag 16 juni 2015 @ 20:05:26 #110
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_153591690
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 19:10 schreef nofxtbr het volgende:
meeste wielrenners dragen ook helm en zonnebril, dan ben je zo goed als onherkenbaar
Klopt ik scheer mijn benen en mensen noemen me altijd homo, als ik dan zeg dat ik doe wielrennen kijken ze als guppen.
Liefde voor God
  woensdag 17 juni 2015 @ 01:05:36 #111
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153600822
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 16:23 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Ik ook, maar zit met shin splints. Probeer nu andere schoenen die stabieler zijn en overpronatie beter tegengaan. Door het mountainbiken zijn de spieren voldoende getraind, dus daar zoek ik het probleem niet.
Het is slechts een gutfeeling van mij maar ik zou eerder de oorzaak zoeken bij de looptechniek dan bij de stand van je voeten. Het kan best dat antipronatieschoenen helpen maar wat schaven aan de looptechniek zou wel eens meer vruchten kunnen afwerpen. Het valt mij op dat veel mensen die rennen geen goede looptechniek hebben.
#NoDAPL
  woensdag 17 juni 2015 @ 01:07:18 #112
406136 Le_Professeur
pi_153600837
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 01:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is slechts een gutfeeling van mij maar ik zou eerder de oorzaak zoeken bij de looptechniek dan bij de stand van je voeten. Het kan best dat antipronatieschoenen helpen maar wat schaven aan de looptechniek zou wel eens meer vruchten kunnen afwerpen. Het valt mij op dat veel mensen die rennen geen goede looptechniek hebben.
Nou ja, als je voetboog gewoon niet sterk genoeg is of in elkaar zakt bij het neerkomen kan je technieken aanleren tot je een ons weegt, dan heb je gewoon ondersteuning nodig.

Ik probeer altijd zo veel mogelijk te 'rollen'

Niet alleen pronatie, maar ook het stabiliseren, het voorkomen van zwabberen.
  woensdag 17 juni 2015 @ 01:15:51 #113
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153600908
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 01:07 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Nou ja, als je voetboog gewoon niet sterk genoeg is of in elkaar zakt bij het neerkomen kan je technieken aanleren tot je een ons weegt, dan heb je gewoon ondersteuning nodig.

Ik probeer altijd zo veel mogelijk te 'rollen'

Niet alleen pronatie, maar ook het stabiliseren, het voorkomen van zwabberen.
Hoeveel procent van de 'jonge' en goed verzorgde paarden, kamelen en honden (die veel lange afstanden rennen) etc. is niet in staat om goed te rennen? Toch opvallend, geen diersoort waarbij dit een issue is maar bij de mens zijn er een hoop die het zonder antipronatieschoenen of zo niet zouden kunnen? Ik vind het verdacht.
Je moet inderdaad een beetje afrollen maar ik geloof niet dat het bevorderlijk is als je nadenkt tijdens het rennen, dat gaat te snel voor je brein. Ik denk dat als je op een ontspannen manier solo loopt in een relaxed tempo dat je dan automatisch de juiste techniek vindt.
#NoDAPL
  woensdag 17 juni 2015 @ 01:41:52 #114
406136 Le_Professeur
pi_153601097
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 01:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hoeveel procent van de 'jonge' en goed verzorgde paarden, kamelen en honden (die veel lange afstanden rennen) etc. is niet in staat om goed te rennen? Toch opvallend, geen diersoort waarbij dit een issue is maar bij de mens zijn er een hoop die het zonder antipronatieschoenen of zo niet zouden kunnen? Ik vind het verdacht.
Je moet inderdaad een beetje afrollen maar ik geloof niet dat het bevorderlijk is als je nadenkt tijdens het rennen, dat gaat te snel voor je brein. Ik denk dat als je op een ontspannen manier solo loopt in een relaxed tempo dat je dan automatisch de juiste techniek vindt.
Bekend met het fenomeen platvoeten? Als je voet niet voldoende de klap op kan vangen creëer je simpelweg disbalans en dat veroorzaakt blessures. En ja, ik geloof best dat je zonder schoeisel kan lopen, maar de weg daar naartoe is heel lang en traag. Dan begin je bijvoorbeeld met blote voeten in het gras.

Te zwaar of niet, hardlopen blijft een behoorlijke aanslag op je lichaam en voor steviger gebouwde mensen is het sowieso aan te raden fatsoenlijke ondersteuning te nemen.
  woensdag 17 juni 2015 @ 01:58:26 #115
330677 Internepper
Malafide paardenhandelaar
pi_153601197
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:36 schreef Geerd het volgende:
Die komt zo uit het kamp of wat de tering
Dat is de epo die is ingekickt
040
pi_153601211
quote:
3s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 16:30 schreef de_boswachter het volgende: