abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153410408

Game of Thrones is een televisieserie van HBO, gebaseerd op de boekenserie A Song of Ice and Fire/Een Lied van IJs en Vuur van George RR Martin. Het eerste seizoen is in 2011 uitgezonden, seizoen 2 van 1 april t/m 3 juni 2012, seizoen 3 van 31 maart t/m 9 juni 2013 en we zijn net begonnen met seizoen 4.

De boekenserie beslaat in totaal een pagina of 4000 en richt zich in eerste instantie op twee families, de Starks en de Lannisters, die flink met elkaar in de clinch liggen over een koninkrijk. Parallel daaraan wordt het verhaal verteld van Daenerys Targaryen, de dochter van de afgezette koning. Gaande de seizoenen/boeken komen er steeds meer families in het spel betrokken zoals de Greyjoys, Tyrells en Baratheons. De boeken zitten vol met drama, verraad, oorlog en wat vooral heel sterk aan de boeken is, is dat de karakters heel menselijk zijn vol met goede en slechte eigenschappen.

Mei 2014 - Khaleesi ©

De serie zelf: Game of Thrones (TV Series 2011– ) - IMDb
David Benioff, schrijver/producer, bekend van oa X-Men Origins: Wolverine, Kite Runner, Troy, 25th Hour (schrijver van het boek): David Benioff - IMDb
George RR Martin zelf is ook betrokken: George R.R. Martin - IMDb

SPOILER: Wallpapers door Splodgenessabounds
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Handige links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

LET OP: Verwijzingen naar de boeken mogen alleen geplaatst worden wanneer dit achtergrondinformatie is over gebeurtenissen die (vermoedelijk) al gebeurd zijn. Ook fake spoilers worden hier niet op prijs gesteld. Verpest dit topic dus niet voor anderen. Voor de rest geldt hetzelfde als voor heel het TV forum: zodra het is uitgezonden, mag er over gepraat worden.
(she/her)
  woensdag 10 juni 2015 @ 14:51:42 #2
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153410687
Vandaag in de Speld een artikel en was de foto erboven van een paars aangelopen Joffrey :')

Ook een lekkere spoiler zo voor mensen die de serie nog niet hebben gezien
Oh.
pi_153410730
Koenders wil diplomatieke oplossing voor geweld Game of Thrones

Minister Koenders van Buitenlandse Zaken vindt dat er een diplomatieke oplossing moet komen voor het aanhoudende geweld in Game of Thrones. De minister is bang dat de onrust in de HBO-serie overslaat op de hele regio.

“Ik heb gisteren op het ministerie de beelden gezien van de Red Wedding. Dan denk ik, in wat voor surrealistische wereld leven we? We hebben te maken met middeleeuwse barbaren. Radicale draken en dwergen die bereid zijn om hun eigen vader te vermoorden met een kruisboog, tonen aan dat ze geen enkel respect hebben voor de internationale rechtsorde,” aldus Koenders.

Koenders ziet niets in het eenzijdig bombarderen van Westeros: “Op die manier verschuif je het probleem naar volgende seizoenen. Ik denk dat we vooral oog moeten hebben voor de onderliggende oorzaken van het sektarische geweld: armoede. Ruim de helft van de wildlings verdient minder dan het minimumloon. Je zult dus moeten inzetten op ontwikkelingshulp en diplomatie. Ik heb steeds gezegd: een militaire oplossing voor de strijd om de Iron Throne bestaat niet.”

De minister wil er voor waken om alle white walkers over één kam te scheren: “Het grote gevaar is dat dit soort gruwelijkheden afstraalt op de gemeenschap van white walkers in Nederland, die zich gewoon aan de wet houden, een baan hebben en keurig meedoen aan onze samenleving.”

Er zijn ook lichtpunten volgens Koenders: “We zien in het noorden positieve ontwikkelingen. Ik wil niet spoileren, maar ik denk dat het goed is dat Jon Snow aan de macht is gekomen. Hij is een leider die verbinding zoekt en bereid is over zijn eigen schaduw heen te stappen.”

Koenders wil op korte termijn een hulpmissie starten onder VN-mandaat: “Er is geen tijd te verliezen, winter is coming.”

_O-
(she/her)
pi_153411005
Eindelijk weer een tof einde van de aflevering; draken O+!
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_153411533
Ik zat ook al op 't einde "Nou, goh, als je die draken érgens in zou moeten zetten dan is 't hier!"

:') en ja hoor! :P
Ja doei.
pi_153411638
Dat zag zelfs Vincent Bijlo toch nog aankomen?
  woensdag 10 juni 2015 @ 15:52:03 #7
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_153412441
Goed, alle zombies zijn uit de kast en Dany vliegt inmiddels rond op d'r draakje. Ik denk dat de afgelopen 2 afleveringen daarmee wel duidelijk hebben gemaakt dat er voorgoed een eind is gekomen aan het realistische aspect van GoT. Het sprookje in Winterwonderland kan gaan beginnen. - Ik vrees dat ik seizoen 6 met nog minder interesse zal volgen dan seizoen 5. Maar het was leuk zolang het duurde.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_153412523
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 15:52 schreef DO2 het volgende:
Goed, alle zombies zijn uit de kast en Dany vliegt inmiddels rond op d'r draakje. Ik denk dat de afgelopen 2 afleveringen daarmee wel duidelijk hebben gemaakt dat er voorgoed een eind is gekomen aan het realistische aspect van GoT. Het sprookje in Winterwonderland kan gaan beginnen. - Ik vrees dat ik seizoen 6 met nog minder interesse zal volgen dan seizoen 5. Maar het was leuk zolang het duurde.
GoT kijken voor het 'realisme'?
Ja doei.
pi_153412548
quote:
2s.gif Op woensdag 10 juni 2015 15:23 schreef Loveless85 het volgende:
Dat zag zelfs Vincent Bijlo toch nog aankomen?
Vond het wel vrij onaardig dat ze iedereen maar achterliet daar.
Ja doei.
pi_153412550
Je voelde de rentree van Drogon wel aankomen maar op het moment zelf was ik wel *O* vreugdedansje aan het doen :@ Ergens vind ik het politieke gekonkel ook meer intrigerend maar toch blijf je kijken naar ook het sprookjesgedoe omdat het allemaal bij GoT hoort en je wilt weten hoe het gaat eindigen. Zelfs al kan je op den duur op je klompen aanvoelen wie er straks fier overeind staat, /care wil zien hoe ze dat dan gaan brengen :)
mag het weten
pi_153412563
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 15:55 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

quote:
Snoop Dogg has said he is a loyal fan of Game Of Thrones but may have been a bit misled over its characters and content.

The rapper has said he watches the fantasy series, which is set in fictional lands and features dragons, for "historic reasons".

In an interview with the New York Daily Post he said: "I watch it for historic reasons, to try to understand what this world was based on before I got here.

"I like to know how we got from there, to here, and the similarities between then and now."
http://news.sky.com/story(...)ones-history-lessons
pi_153412585
Ja, daar was ik net naar op zoek :')
Ja doei.
  woensdag 10 juni 2015 @ 15:59:29 #13
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_153412623
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 15:55 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Kort door de bocht; de scènes zonder draken, heksen en zombies. Het politieke spelletje, vooral.
  woensdag 10 juni 2015 @ 15:59:52 #14
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_153412633
quote:
Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik S5 op de achtergrond afspeelde. Af en toe hoorde je een bepaalde stem, keek je even, en ging je weer door met andere belangrijke dingen zoals de afwas.
Kwalitatief was dit gewoon het minste seizoen, voor mij dan. Maar dat zorgt er wel weer voor dat ik erg uitkijk naar S6.
pi_153412647
Ik rouw nog steeds om Catelyn Stark :'(
pi_153412678
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 15:56 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dat, wat een kutwijf. Al je vrienden laten staan, omringd door gewapende vijanden. :{w
  Moderator / Redactie FP woensdag 10 juni 2015 @ 16:02:30 #17
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_153412709
Had iemand deze al gepost?

[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_153412756
:')
Ja doei.
  woensdag 10 juni 2015 @ 16:06:11 #19
2738 Knut
Loyal Dog
pi_153412808
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2015 15:59 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik S5 op de achtergrond afspeelde. Af en toe hoorde je een bepaalde stem, keek je even, en ging je weer door met andere belangrijke dingen zoals de afwas.
Kwalitatief was dit gewoon het minste seizoen, voor mij dan. Maar dat zorgt er wel weer voor dat ik erg uitkijk naar S6.
Dus. Je klaagt nu over de kwaliteit van een serie die je bewust niet geconcentreerd kijkt ?

Knap wel.
[20:25] [Knut] Een vrouw met een kerst fetish...
[20:26] [Knut] Niet zo letterlijk dat ik haar met baard om moet HOHOHOEN
[20:26] [Knut] maar je snapt het idee wel.
  woensdag 10 juni 2015 @ 16:09:09 #20
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153412899
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2015 15:59 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

GoT op de achtergrond aanzetten :')
Oh.
  woensdag 10 juni 2015 @ 16:10:54 #21
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_153412944
quote:
10s.gif Op woensdag 10 juni 2015 16:02 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[ afbeelding ]
Lekker met je eigen zaad spelen jatok

Verder weet ik niet wat iedereen pedo zat te roepen. Ze was 14 oid en in die tijd was het vrij normaal.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  woensdag 10 juni 2015 @ 16:11:46 #22
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_153412965
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 15:56 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Haha dat zeiden wij ook al. Er was ook nog wel plek voor haar entourage op de rug van Drogon :D
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  woensdag 10 juni 2015 @ 16:14:57 #23
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_153413038
quote:
Hier zal je niet de enige in zijn nee. Al had je het van te voren op zich wel aan kunnen zien komen hé. Ik ben juist lyrisch erover :@.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 10 juni 2015 @ 16:15:02 #24
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153413042
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 16:10 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Verder weet ik niet wat iedereen pedo zat te roepen. Ze was 14 oid en in die tijd was het vrij normaal.
In welke tijd?
Oh.
  woensdag 10 juni 2015 @ 16:15:58 #25
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_153413074
Oh en Shireen :'(

Ik heb zelf een dochter van ongeveer haar leeftijd. Het ging me door merg en been ;(

Mijn hoop voor Stannis: Het blijkt dat het offeren niets geholpen heeft. Melissandre denkt: sjips, ze had dus geen koningsbloed. Dus Stannis heeft ook geen koningsbloed. Melissandre zegt: foutje, bedankt en gaat op zoek naar iemand met wel koningsbloed (Jon?)
Selyse is ziedend en kapot van verdriet en pleegt zelfmoord.
Nadat ze Stannis op de brandstapel heeft gegooid gooit ze zichzelf erbij.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  woensdag 10 juni 2015 @ 16:20:02 #26
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_153413188
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 16:10 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Hem neerzetten als een pedo terwijl ook zijn adjudanten er van walgden. Dat is om het karakter nog gehater te maken.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_153413259
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 16:15 schreef MaLo het volgende:
Oh en Shireen :'(

Ik heb zelf een dochter van ongeveer haar leeftijd. Het ging me door merg en been ;(

Mijn hoop voor Stannis: Het blijkt dat het offeren niets geholpen heeft. Melissandre denkt: sjips, ze had dus geen koningsbloed. Dus Stannis heeft ook geen koningsbloed. Melissandre zegt: foutje, bedankt en gaat op zoek naar iemand met wel koningsbloed (Jon?)
Selyse is ziedend en kapot van verdriet en pleegt zelfmoord.
Nadat ze Stannis op de brandstapel heeft gegooid gooit ze zichzelf erbij.
Gaat niet op. Dat Stannis koningsbloed heeft weten we al uit seizoen 2. Het was door zijn bloed/zaad dat Renly dood is.
  woensdag 10 juni 2015 @ 16:23:31 #28
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_153413305
quote:
10s.gif Op woensdag 10 juni 2015 16:14 schreef jogy het volgende:

[..]

Hier zal je niet de enige in zijn nee. Al had je het van te voren op zich wel aan kunnen zien komen hé. Ik ben juist lyrisch erover :@.
Oh, ik was me er terdege van bewust dat dat moment ( naar alle waarschijnlijkheid dit seizoen ) zou komen, hoor. De eerste 4 seizoenen heb ik desondanks met veel plezier kunnen kijken. - Full on fantasy is helaas niet echt aan mij besteed, maar ik zal de rest vast nog wel uitzitten.
  woensdag 10 juni 2015 @ 16:26:09 #29
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_153413393
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 15:56 schreef Joosie200 het volgende:
Je voelde de rentree van Drogon wel aankomen maar op het moment zelf was ik wel *O* vreugdedansje aan het doen
Ik zag dit op m'n timelines voorbij komen voor ik de aflevering gezien had:

Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 10 juni 2015 @ 16:26:30 #30
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_153413408
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 16:22 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Gaat niet op. Dat Stannis koningsbloed heeft weten we al uit seizoen 2. Het was door zijn bloed/zaad dat Renly dood is.
Weet ik, maar ik zou het zo leuk vinden :') .
Ik gun hem echt al het ergs nu :(
pi_153414376
Denk je een ridder te spelen, krijg je na 5 seizoen opeens het script waarin staat dat je zwaar pedofiel bent, wat voor research zou hij daarvoor hebben gedaan.

Verder, ben ik nog steeds teleurgesteld over hoe gemakkelijk Drogon te verslaan blijkt. Meer mensen die dit een beetje een afknapper vinden?
pi_153414422
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 16:55 schreef Odaiba het volgende:
Denk je een ridder te spelen, krijg je na 5 seizoen opeens het script waarin staat dat je zwaar pedofiel bent, wat voor research zou hij daarvoor hebben gedaan.

Verder, ben ik nog steeds teleurgesteld over hoe gemakkelijk Drogon te verslaan blijkt. Meer mensen die dit een beetje een afknapper vinden?
De draken zijn nog baby's/peuters. En heb jij gezien dat hij verslagen is dan?

De scene had wel beter gekund hoor, maar het is nergens geschreven dat draken onverslaanbaar zijn. Zeker jonge draken zijn niet zo oppermachtig als de naam doet vermoeden.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2015 16:58:01 ]
  Moderator woensdag 10 juni 2015 @ 16:57:44 #33
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_153414435
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 16:55 schreef Odaiba het volgende:

Hij was natuurlijk nog niet verslagen. Als dit inderdaad het einde was geweest, was het wel treurig geweest, want dan stellen die draken weinig voor.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_153414478
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2015 16:57 schreef Typisch het volgende:

[..]

De draken zijn nog baby's/peuters. En heb jij gezien dat hij verslagen is dan?
Tuurlijk werd hij verslagen, maar met een tactische terugtrekking.

quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2015 16:57 schreef Typisch het volgende:

De scene had wel beter gekund hoor, maar het is nergens geschreven dat draken onverslaanbaar zijn. Zeker jonge draken zijn niet zo oppermachtig als de naam doet vermoeden.
De scene zou mooier worden als later blijkt dat ze inderdaad groot en machtig zijn, dan kon je hier nog terugdenken aan deze scene en denken ''we hadden nog een kans toen ze klein waren.''
pi_153414516
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 16:59 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Zijn doel was Dany redden (in de serie that is), niet iedereen in de arena vermoorden.
pi_153414559
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2015 17:00 schreef Typisch het volgende:

[..]

Zijn doel was Dany redden (in de serie that is), niet iedereen in de arena vermoorden.
Prima, kan ik ook mee leven hoor, dacht namelijk dat ze niet veel meer zouden groeien dan dit, aangezien ze nu al redelijk groot zijn. Wil niet weten hoe groot ze zullen zijn als ze echt aan de bak moeten.
pi_153414572
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 16:59 schreef Odaiba het volgende:

[..]

[..]

De scene zou mooier worden als later blijkt dat ze inderdaad groot en machtig zijn, dan kon je hier nog terugdenken aan deze scene en denken ''we hadden nog een kans toen ze klein waren.''
Ik weet dat ze groot en machtig (kunnen) worden, ook in de boeken is Drogon al een stuk gevaarlijker.

Als je wil weten hoe Martin die scene bedoelt heeft zou je dat stuk eens op moeten zoeken en lezen, veel toffer.
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 17:02 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Prima, kan ik ook mee leven hoor, dacht namelijk dat ze niet veel meer zouden groeien dan dit, aangezien ze nu al redelijk groot zijn. Wil niet weten hoe groot ze zullen zijn als ze echt aan de bak moeten.
Draken groeien door tot ze dood gaan. :Y

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2015 17:04:20 ]
pi_153414683
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2015 17:02 schreef Typisch het volgende:

[..]

Ik weet dat ze groot en machtig (kunnen) worden, ook in de boeken is Drogon al een stuk gevaarlijker.

Als je wil weten hoe Martin die scene bedoelt heeft zou je dat stuk eens op moeten zoeken en lezen, veel toffer.

[..]

Draken groeien door tot ze dood gaan. :Y

Ben van plan de engelse boeken nog eens aan te schaffen.

Maar de latere draken werden toch steeds kleiner zoals in seizoen 1 werd verteld.
pi_153414732
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 17:07 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ben van plan de engelse boeken nog eens aan te schaffen.

Maar de latere draken werden toch steeds kleiner zoals in seizoen 1 werd verteld.
Draken groeien minder hard als ze worden opgesloten. Zo zal Drogon (die al de sterkste was van de 3) nu veel sterker worden/zijn dan de andere twee, gezien die nog steeds opgesloten zitten.

En de boeken moet je zeker lezen. _O_ Mooi een jaar de tijd voor seizoen 6.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2015 17:10:18 ]
  woensdag 10 juni 2015 @ 17:14:20 #40
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_153414817
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2015 17:02 schreef Typisch het volgende:

Boek vijf, hoofdstuk 52 to be precise. :P.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_153414848
quote:
10s.gif Op woensdag 10 juni 2015 16:02 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[ afbeelding ]
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_153414865
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2015 17:09 schreef Typisch het volgende:

[..]

Draken groeien minder hard als ze worden opgesloten. Zo zal Drogon (die al de sterkste was van de 3) nu veel sterker worden/zijn dan de andere twee, gezien die nog steeds opgesloten zitten.

En de boeken moet je zeker lezen. _O_ Mooi een jaar de tijd voor seizoen 6.
Wordt het zo ook allemaal uitgelegd in de boeken dan, want dan is het wel zeker de moeite waard.
  Public Relations / Redactie Film woensdag 10 juni 2015 @ 17:16:44 #43
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_153414877
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 16:15 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

In welke tijd?
Dat dacht ik ook ja :P
pi_153414953
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 16:20 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Hem neerzetten als een pedo terwijl ook zijn adjudanten er van walgden. Dat is om het karakter nog gehater te maken.
Beetje makkelijk, wat mij betreft. Shockeren om het shockeren ook
  woensdag 10 juni 2015 @ 17:21:57 #45
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_153415019
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 17:16 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Wordt het zo ook allemaal uitgelegd in de boeken dan, want dan is het wel zeker de moeite waard.
De boeken zijn veel, veel, veel uitgebreider en ook veel beter. :P. Ja, ze zijn zeker de moeite waard omdat het verhaal daar het belangrijkst is terwijl de show steeds meer de kant op gaat van het shockeren om te shockeren.
pi_153415140
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2015 17:21 schreef Dagonet het volgende:

[..]

De boeken zijn veel, veel, veel uitgebreider en ook veel beter. :P. Ja, ze zijn zeker de moeite waard omdat het verhaal daar het belangrijkst is terwijl de show steeds meer de kant op gaat van het shockeren om te shockeren.
Ja, ik merk dat ook, maar ook de gedachte dat het de boeken gaat inhalen voorspelt niet heel veel goeds.
  woensdag 10 juni 2015 @ 17:33:07 #47
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_153415312
Hier moet alleen nog een dikke beat onder, dan heb je een hit:

woensdag 10 juni 2015 @ 17:33:21 #48
28033 Pek
je moet wat
pi_153415319
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 17:26 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ja, ik merk dat ook, maar ook de gedachte dat het de boeken gaat inhalen voorspelt niet heel veel goeds.
Veel verhaallijnen zijn al ingehaald, alleen die van Arya, Jon Snow en Dany lopen nog een beetje synchroon, maar ook daar zitten al nieuwe elementen in. Hardhome van vorige week zit bijvoorbeeld niet in de boeken als zodanig, er wordt even over gerept dat het overlopen is, dat is het. En Meryn Trant in Braavos zit ook niet in de boeken.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  woensdag 10 juni 2015 @ 17:34:03 #49
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_153415333
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 17:26 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Dat heeft het al op heel veel punten. Ik kijk de serie nu zoals ik Walking Dead kijk, of Marvelfilms: zelfde basis, andere uitwerking. Is niet erg, is op heel veel punten logisch. Maar als ik nu de serie beoordeel op de serie dan vraag ik mij af hoelang ik het nog volhoud.
pi_153415397
Ik begrijp zo'n beetje dat de boeken en de tv-serie 2 op zich staande verhaallijnen gaan worden die steeds verder uit elkaar gaan groeien.Misschien heb je op een gegeven moment in het één totaal andre personages dan in het ander.
  woensdag 10 juni 2015 @ 17:42:35 #51
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_153415507
quote:
2s.gif Op woensdag 10 juni 2015 17:37 schreef ToT het volgende:
Ik begrijp zo'n beetje dat de boeken en de tv-serie 2 op zich staande verhaallijnen gaan worden die steeds verder uit elkaar gaan groeien.
Dat zijn ze al. Er zijn tal van verhaallijnen en gebeurtenissen die niet, of anders, in de boeken zijn.
Zoals Martin al zei, kleine veranderingen in de allereerste afleveringen zorgen nu voor grote wijzigingen.

Dat is prima, het is geen letterlijke verfilming, dat was te verwachten.
Het was makkelijker geweest als ze hadden gewacht tot hij klaar was, dat dan weer wel, dan heb je een volledig verhaal dat je kan bewerken en niet een levend document dat nog in ontwikkeling is. Kan je beter kijken wie wat en waarom.

Maar dit is ook goed, zolang je dat maar in het achterhoofd houdt.
  woensdag 10 juni 2015 @ 17:43:28 #52
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_153415527
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 14:23 schreef TC03 het volgende:

[..]

8)7
Waarom is dat 8)7? Als je de serie volgt weet je dat je dit soort fora gewoon moet mijden als je de laatste aflevering nog niet hebt gezien, Lijkt me niet meer dan logisch. Dan moet je niet moeilijk gaan doen over spoilers in een TT ruim 48 uur nadat de aflevering is uitgezonden.
Flesje bier
pi_153415532
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 17:16 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ja, dat krijg je wel mee tijdens het lezen van de boeken. Als je dit al de moeite waard vindt moet je gewoon gaan beginnen. :+
pi_153415572
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 17:43 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Waarom is dat 8)7? Als je de serie volgt weet je dat je dit soort fora gewoon moet mijden als je de laatste aflevering nog niet hebt gezien, Lijkt me niet meer dan logisch. Dan moet je niet moeilijk gaan doen over spoilers in een TT ruim 48 uur nadat de aflevering is uitgezonden.
Een spoiler in de TT is gewoon vervelend. Zeker zo'n overduidelijke.
  woensdag 10 juni 2015 @ 17:45:30 #55
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153415578
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 17:33 schreef Pek het volgende:

[..]

Veel verhaallijnen zijn al ingehaald, alleen die van Arya, Jon Snow en Dany lopen nog een beetje synchroon, maar ook daar zitten al nieuwe elementen in. Hardhome van vorige week zit bijvoorbeeld niet in de boeken als zodanig, er wordt even over gerept dat het overlopen is, dat is het. En Meryn Trant in Braavos zit ook niet in de boeken.
Nou werkt actie natuurlijk wel beter in de serie dan in de boeken, en in de boeken juist meer tijd voor achtergrondverhalen
Oh.
pi_153415595
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2015 17:42 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dat zijn ze al. Er zijn tal van verhaallijnen en gebeurtenissen die niet, of anders, in de boeken zijn.
Zoals Martin al zei, kleine veranderingen in de allereerste afleveringen zorgen nu voor grote wijzigingen.

Dat is prima, het is geen letterlijke verfilming, dat was te verwachten.
Het was makkelijker geweest als ze hadden gewacht tot hij klaar was, dat dan weer wel, dan heb je een volledig verhaal dat je kan bewerken en niet een levend document dat nog in ontwikkeling is. Kan je beter kijken wie wat en waarom.

Dus is er een kansje dat Arya in de serie tenminste NIET vermoord wordt! :P

SPOILER
pi_153415612
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 17:45 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Nou werkt actie natuurlijk wel beter in de serie dan in de boeken, en in de boeken juist meer tijd voor achtergrondverhalen
Oneens. Goed geschreven actie kan ook heel goed werken in boeken.

Voorbeeld: Drogons terugkeer in de boeken. _O_ _O_ _O_ Drogons terugkeer in de serie. :')

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2015 17:48:02 ]
pi_153415616
quote:
2s.gif Op woensdag 10 juni 2015 17:46 schreef ToT het volgende:

[..]

SPOILER
Leuk zeg! :)
  woensdag 10 juni 2015 @ 17:47:31 #59
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153415628
Ben wel benieuwd naar volgend seizoen dan, waarvoor helemaal geen bronmateriaal meer is
Oh.
  woensdag 10 juni 2015 @ 17:48:03 #60
28033 Pek
je moet wat
pi_153415639
quote:
2s.gif Op woensdag 10 juni 2015 17:46 schreef ToT het volgende:

[..]

Als er één recht heeft op die Iron Throne, is zij het wel! Arya O+
  woensdag 10 juni 2015 @ 17:48:30 #61
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153415650
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2015 17:46 schreef Typisch het volgende:

[..]

Oneens.

Goed geschreven actie kan ook heel goed werken in boeken.
In de boeken van GoT vind ik de actie niet zo lekker leesbaar. Zoals met grote zwaardgevechten vind ik meh
Oh.
pi_153415653
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 17:47 schreef JR-Style-93 het volgende:
Ben wel benieuwd naar volgend seizoen dan, waarvoor helemaal geen bronmateriaal meer is
Is er wel, Martin heeft de grote lijnen al uitgelegd aan de schrijvers van de serie. :Y

En als het goed is het boek uit voordat de serie verder gaat.
#hope #believe
pi_153415656
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2015 17:46 schreef Typisch het volgende:

[..]

Oneens. Goed geschreven actie kan ook heel goed werken in boeken.

Voorbeeld: Drogons terugkeer in de boeken. _O_ _O_ _O_ Drogons terugkeer in de serie. :')
Helemaal mee eens! :Y
pi_153415662
quote:
6s.gif Op woensdag 10 juni 2015 17:48 schreef Pek het volgende:

[..]

Als er één recht heeft op die Iron Throne, is zij het wel! Arya O+
Dat zou baas zijn! :D
pi_153415685
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 17:48 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

In de boeken van GoT vind ik de actie niet zo lekker leesbaar. Zoals met grote zwaardgevechten vind ik meh
Wat mij het meeste stoort aan de boeken zijn die ellenlange opsommingen van vaandels die bij een veldslag te zien zijn, alle soorten eten die op een tafel staan, namen van ridders die ergens aanwezig zijn enz enz enz.
pi_153415689
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 17:48 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Het enige gedeelte wat mij nu te binnen schiet wat ik echt goed gedaan vond in de serie was Blackwater Bay. Oh en de Red Wedding naturlich, maar dat was nou niet echt heel veel vechten.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2015 17:51:11 ]
pi_153415696
quote:
2s.gif Op woensdag 10 juni 2015 17:50 schreef ToT het volgende:

[..]

Wat mij het meeste stoort aan de boeken zijn die ellenlange opsommingen van vaandels die bij een veldslag te zien zijn, alle soorten eten die op een tafel staan, namen van ridders die ergens aanwezig zijn enz enz enz.
Haha wat. Dat is toch juist tof? Wat wil je dan precies lezen?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2015 17:50:50 ]
  woensdag 10 juni 2015 @ 17:51:19 #68
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153415707
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2015 17:48 schreef Typisch het volgende:

[..]

Is er wel, Martin heeft de grote lijnen al uitgelegd aan de schrijvers van de serie. :Y

En als het goed is het boek uit voordat de serie verder gaat.
#hope #believe
Boek 6 kwam toch pas najaar 2016 uit?

Al zullen de seriemakers wel eerder wat krijgen. Hopelijk zitten er in elk geval genoeg gebeurtenissen in om twee seizoenen te vullen
Oh.
pi_153415722
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2015 17:50 schreef Typisch het volgende:

[..]

Haha wat. Dat is toch juist tof? Wat wil je dan precies lezen?
De verhaallijnen zelf zonder overtollige opsommingen. Althans niet zo veel zoals het nu gebeurt.
pi_153415725
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 17:51 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Al zullen de seriemakers wel eerder wat krijgen. Hopelijk zitten er in elk geval genoeg gebeurtenissen in om twee seizoenen te vullen
-O- Dan pas?
pi_153415737
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 17:51 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

De seriemakers weten zelfs het einde al.

Maar Martin kennende veranderd dat nog wel een beetje. Zo gaf hij laatst aan iets heel nieuws bedacht te hebben voor een belangrijk personage en hij ging kijken of hij dat er nog in kon passen. :+

En Martin heeft de hoop uitgesproken het voor het begin van 2016 uit te brengen.
Maar dat deed hij vorig jaar ook al voor dit seizoen. ;(
  woensdag 10 juni 2015 @ 17:52:51 #72
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153415744
quote:

[..]

Vooral het ongelooflijk aantal bijpersonages is wel vervelend ja. Die namen onthou ik toch niet allemaal.

Dat ze uitleggen wat het eten is of hoe iets eruitziet vind ik niet zo erg. Is wel nodig ook
Oh.
  woensdag 10 juni 2015 @ 17:52:56 #73
28033 Pek
je moet wat
pi_153415746
quote:

[..]

"Ridder dit en dat draagt een wambuis van opengewerkt kant met een rode *gaaaaaap* :O

Als je die shit uit de boeken haalt, hou je netto misschien 2 boeken over :')
pi_153415755
quote:
2s.gif Op woensdag 10 juni 2015 17:51 schreef ToT het volgende:

[..]

De verhaallijnen zelf zonder overtollige opsommingen. Althans niet zo veel zoals het nu gebeurt.
Juist die verschillende bannerman e.d. maakt ASOIAF zo tof en voegt diepte en iets extra's toe aan de gevechten/de verhaallijn.

quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 17:52 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Vooral het ongelooflijk aantal bijpersonages is wel vervelend ja. Die namen onthou ik toch niet allemaal.

Dat ze uitleggen wat het eten is of hoe iets eruitziet vind ik niet zo erg. Is wel nodig ook
:( :'(

Hoe dan? :')

[ Bericht 42% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2015 17:53:50 ]
  woensdag 10 juni 2015 @ 17:54:29 #75
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153415777
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2015 17:52 schreef Typisch het volgende:

[..]

De seriemakers weten zelfs het einde al.

Maar Martin kennende veranderd dat nog wel een beetje. Zo gaf hij laatst aan iets heel nieuws bedacht te hebben voor een belangrijk personage en hij ging kijken of hij dat er nog in kon passen. :+

En Martin heeft de hoop uitgesproken het voor het begin van 2016 uit te brengen.
Maar dat deed hij vorig jaar ook al voor dit seizoen. ;(
Maar grote lijnen beetje vaag. Dan moet wel echt duidelijk verteld wat voor gebeurtenissen er komen, zoals nieuwe Red Weddings, en niet alleen een eindpunt zeg maar
Oh.
  woensdag 10 juni 2015 @ 17:55:21 #76
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153415793
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2015 17:53 schreef Typisch het volgende:

[..]

Juist die verschillende bannerman e.d. maakt ASOIAF zo tof en voegt diepte en iets extra's toe aan de gevechten/de verhaallijn.

[..]

Als je een opsomming krijgt van 24 ridders met hun namen die daar aan tafel zitten maar daarna nooit meer voorkomen vind ik het weinig toevoegen
Oh.
pi_153415800
quote:

[..]

[..]

simpel volk joh.
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  woensdag 10 juni 2015 @ 17:55:40 #78
28033 Pek
je moet wat
pi_153415803
quote:

[..]

Dat is gewoon een truukje, om het een gevoel van "epos" te geven. Wat het natuurlijk niet is, filter je alle bullshit eruit, is het maar een flinterdun verhaaltje.
pi_153415808
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 17:54 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Maar grote lijnen beetje vaag. Dan moet wel echt duidelijk verteld wat voor gebeurtenissen er komen, zoals nieuwe Red Weddings, en niet alleen een eindpunt zeg maar
Ben je al klaar met de boeken?

Dan zie je wel dat ze sowieso niet zo kijken naar wat de boeken precies doen. Ik kan geen personage meer bedenken die de dezelfde ontwikkeling doormaakt in de boeken als in de serie. Op misschien Arya na. En Littlefinger komt aardig in de buurt.
pi_153415809
quote:

[..]

Ja van die bijpersonages weet je vaak niet wie er nou later in het verhaal weer terugkomt en wie niet. Aan de andere kant maakt dat het verhaal wel weer vaker herleesbaar. Heb ik zelfs al met het opnieuw kijken van de serie: er vallen nu wat puzzelstukjes op hun plek wat sommige personen betreft en hun beweegredenen. Soms zou je het bij de eerste keer al wel hebben kunnen weten, maar je krijgt zo veel informatie te verwerken dat er wel eens wat dingen langs je heen gaan.
pi_153415821
quote:
10s.gif Op woensdag 10 juni 2015 17:52 schreef Pek het volgende:

[..]

"Ridder dit en dat draagt een wambuis van opengewerkt kant met een rode *gaaaaaap* :O

Als je die shit uit de boeken haalt, hou je netto misschien 2 boeken over :')
_O- Nou dat dus, ja! :D
pi_153415833
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 17:55 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Als je een opsomming krijgt van 24 ridders met hun namen die daar aan tafel zitten maar daarna nooit meer voorkomen vind ik het weinig toevoegen
En dat is juist het mooie aan GRRM, al die mannetjes hebben ook een achtergrond verhaal en een reden waarom ze daar zitten aan die tafel.

quote:
12s.gif Op woensdag 10 juni 2015 17:55 schreef Pek het volgende:

[..]

Dat is gewoon een truukje, om het een gevoel van "epos" te geven. Wat het natuurlijk niet is, filter je alle bullshit eruit, is het maar een flinterdun verhaaltje.
:D
pi_153415839
quote:

[..]

Dat absoluut, maar daar heb je lang niet altijd die ellenlange opsommingen voor nodig, zeker wat betreft piepkleine 'houses' die bij een veldslag aanwezig zijn, waar je later geen fuck meer over hoort.
  woensdag 10 juni 2015 @ 17:57:07 #84
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153415840
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2015 17:55 schreef Typisch het volgende:

[..]

Ben je al klaar met de boeken?

Dan zie je wel dat ze sowieso niet zo kijken naar wat de boeken precies doen. Ik kan geen personage meer bedenken die de dezelfde ontwikkeling doormaakt in de boeken als in de serie. Op misschien Arya na. En Littlefinger komt aardig in de buurt.
Ik ben halverwege boek 4
Oh.
pi_153415844
quote:
2s.gif Op woensdag 10 juni 2015 17:55 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja van die bijpersonages weet je vaak niet wie er nou later in het verhaal weer terugkomt en wie niet. Aan de andere kant maakt dat het verhaal wel weer vaker herleesbaar. Heb ik zelfs al met het opnieuw kijken van de serie: er vallen nu wat puzzelstukjes op hun plek wat sommige personen betreft en hun beweegredenen. Soms zou je het bij de eerste keer al wel hebben kunnen weten, maar je krijgt zo veel informatie te verwerken dat er wel eens wat dingen langs je heen gaan.
Dat ligt dan toch aan jou? Niet aan de serie.
  woensdag 10 juni 2015 @ 17:58:02 #86
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153415859
quote:
2s.gif Op woensdag 10 juni 2015 17:55 schreef ToT het volgende:

[..]

Tja maar als er van die 24 opgenoemde bannermen eentje ooit terugkomt ben ik vergeten dat hij ooit in die opsomming stond.
Oh.
pi_153415864
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 17:57 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ik ben halverwege boek 4
Je gaat het nog wel merken dan, zeker vanaf dit seizoen hebben ze veel main personages gewoon in de rol van een kleiner character (uit de boeken) gestopt.
pi_153415865
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 17:55 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Vaak werkt het ook echt verwarrend, zeker als je namen ziet van bekende houses, maar dat er een vage verre achterneef of zo in een rijtje andere mensen opgenoemd wordt.
pi_153415878
quote:
2s.gif Op woensdag 10 juni 2015 17:57 schreef ToT het volgende:

[..]

Dat absoluut, maar daar heb je lang niet altijd die ellenlange opsommingen voor nodig, zeker wat betreft piepkleine 'houses' die bij een veldslag aanwezig zijn, waar je later geen fuck meer over hoort.
Kleine houses zijn ook belangrijk.
pi_153415891
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2015 17:57 schreef Typisch het volgende:

[..]

Dat ligt dan toch aan jou? Niet aan de serie.
Dus jij begreep alles echt direct volkomen bij de eerste keer dat je de serie zag? :?
_O_ Damn, epic! :D ^O^
pi_153415912
quote:
2s.gif Op woensdag 10 juni 2015 17:58 schreef ToT het volgende:

[..]

Vaak werkt het ook echt verwarrend, zeker als je namen ziet van bekende houses, maar dat er een vage verre achterneef of zo in een rijtje andere mensen opgenoemd wordt.
Misschien moet je het bij de Donald duck houden
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_153415915
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 17:58 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Tja maar als er van die 24 opgenoemde bannermen eentje ooit terugkomt ben ik vergeten dat hij ooit in die opsomming stond.
Exactly. Maar als je nu de boeken opnieuw zou lezen, vallen die namen wel weer op en zie je sommige dingen misschien weer in een ander daglicht.
pi_153415917
quote:
2s.gif Op woensdag 10 juni 2015 17:59 schreef ToT het volgende:

[..]

Dus jij begreep alles echt direct volkomen bij de eerste keer dat je de serie zag? :?
_O_ Damn, epic! :D ^O^
Dat is niet wat ik zeg. Maar voor mij is dat juist een pluspunt en voor jou blijkbaar een minpunt.
pi_153415923
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2015 17:58 schreef Typisch het volgende:

[..]

Kleine houses zijn ook belangrijk.
Soms wel, soms niet.
pi_153415928
quote:
2s.gif Op woensdag 10 juni 2015 17:59 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Misschien moet je het bij de Donald duck houden
:')_______________________________________________________________!
  woensdag 10 juni 2015 @ 18:00:38 #96
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153415934
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2015 17:56 schreef Typisch het volgende:

[..]

En dat is juist het mooie aan GRRM, al die mannetjes hebben ook een achtergrond verhaal en een reden waarom ze daar zitten aan die tafel.

Van bijpersonages die iets bijdragen aan het verhaal is het tof. Maar niet voor de figuranten die 1x genoemd worden
Oh.
pi_153415954
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2015 18:00 schreef Typisch het volgende:

[..]

Dat is niet wat ik zeg. Maar voor mij is dat juist een pluspunt en voor jou blijkbaar een minpunt.
Wat is er een minpunt aan dat deze dingen de boeken vaker herleesbaar maken? :?
pi_153415968
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 18:00 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Van bijpersonages die iets bijdragen aan het verhaal is het tof. Maar niet voor de figuranten die 1x genoemd worden
In welk goed verhaal heb je geen bijpersonages die één of twee keer voorkomen?
Dat is inherent aan verhalen scrhijven, er komen ook kleine personages in voor.

En dan doet ASOIAF het nog goed, want letterlijk elk character heeft een background story.
  woensdag 10 juni 2015 @ 18:02:19 #99
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153415980
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2015 17:58 schreef Typisch het volgende:

[..]

Je gaat het nog wel merken dan, zeker vanaf dit seizoen hebben ze veel main personages gewoon in de rol van een kleiner character (uit de boeken) gestopt.
Wat wel logisch is voor het grote publiek omdat de emotionele impact groter is als een herkenbaar personage iets kuts overkomt dan weer eentje die er net in zit.

In het boek kan je dit makkelijker uitdiepen
Oh.
pi_153415990
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2015 17:42 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dit geldt ook voor HP. Begonnen al met filmen terwijl niet alle boeken uit waren. Zonde, want net als GoT hebben ze een prima cast maar slaan geregeld de plank mis in de verfilming.

https://mobile.twitter.com/daenerys/status/608235790234185729

Hehe _O-
mag het weten
pi_153415999
quote:
2s.gif Op woensdag 10 juni 2015 18:01 schreef ToT het volgende:

[..]

Wat is er een minpunt aan dat deze dingen de boeken vaker herleesbaar maken? :?
Ja man.
  woensdag 10 juni 2015 @ 18:04:12 #102
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153416022
quote:
9s.gif Op woensdag 10 juni 2015 18:01 schreef Typisch het volgende:

[..]

In welk goed verhaal heb je geen bijpersonages die één of twee keer voorkomen?
Dat is inherent aan verhalen scrhijven, er komen ook kleine personages in voor.

En dan doet ASOIAF het nog goed, want letterlijk elk character heeft een background story.
Bijpersonages zijn goed maar je hebt dus ook figuranten die echt helemaal geen inbreng hebben en alleen paginavulling lijken
Oh.
pi_153416034
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 18:02 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Wat wel logisch is voor het grote publiek omdat de emotionele impact groter is als een herkenbaar personage iets kuts overkomt dan weer eentje die er net in zit.

In het boek kan je dit makkelijker uitdiepen
Dat is ook heel begrijpelijk, maar het doet sommige personages zo tekort. :'(
  woensdag 10 juni 2015 @ 18:04:46 #104
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153416045
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 18:02 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Dit geldt ook voor HP. Begonnen al met filmen terwijl niet alle boeken uit waren. Zonde, want net als GoT hebben ze een prima cast maar slaan geregeld de plank mis in de verfilming.

https://mobile.twitter.com/daenerys/status/608235790234185729

Hehe _O-
HP moet gereboot worden
Oh.
pi_153416054
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 18:04 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Bijpersonages zijn goed maar je hebt dus ook figuranten die echt helemaal geen inbreng hebben en alleen paginavulling lijken
Het zou toch ook een beetje raar zijn als al die POV personages alleen meer bekenden elke keer tegen kwamen als ze in een nieuw stadje komen? :+
pi_153416060
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 18:04 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

HP moet gereboot worden
HP moet een serie krijgen. :~

Maar Rowling doet heel moeilijk met haar licensie (behalve die drollenbakken van games, die laat ze dan weer wel door) en er mag dus niets bij verzonnen worden door anderen.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2015 18:06:04 ]
  woensdag 10 juni 2015 @ 18:05:56 #107
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153416075
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2015 18:04 schreef Typisch het volgende:

[..]

Dat is ook heel begrijpelijk, maar het doet sommige personages zo tekort. :'(
Ach scheelt wel dat ik de boeken nu lees na de serie zodat ik juist extra informatie krijg en niet me erger aan wat is weggelaten of veranderd
Oh.
  woensdag 10 juni 2015 @ 18:06:46 #108
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153416095
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2015 18:05 schreef Typisch het volgende:

[..]

HP moet een serie krijgen. :~
Dat zou een topshow zijn.
Oh.
pi_153416101
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 18:05 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ach scheelt wel dat ik de boeken nu lees na de serie zodat ik juist extra informatie krijg en niet me erger aan wat is weggelaten of veranderd
Ja zeker, ik vond seizoen 1 en 2 zoveel toffer dan de overige seizoenen omdat ik na 2 begon met lezen. :+ Nog steeds vind ik het vermakelijk, maar deze serie zal zeker niet in mijn all-time favorite lijstje komen.
  woensdag 10 juni 2015 @ 18:07:13 #110
28033 Pek
je moet wat
pi_153416102
Hodor!
pi_153416112
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 18:06 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Dat zou een topshow zijn.
100 jaar na Harry Potter of ver er voor. :~
  woensdag 10 juni 2015 @ 18:07:55 #112
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153416125
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2015 18:05 schreef Typisch het volgende:

[..]

Het zou toch ook een beetje raar zijn als al die POV personages alleen meer bekenden elke keer tegen kwamen als ze in een nieuw stadje komen? :+
Bijpersonages zijn dan ook niks mis mee maar ik had het meer over die ellenlange opsommingen van namen waar je dan toch weer globaal overheen leest
Oh.
pi_153416140
Wat is HP?
pi_153416154
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 18:07 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Bijpersonages zijn dan ook niks mis mee maar ik had het meer over die ellenlange opsommingen van namen waar je dan toch weer globaal overheen leest
Voor de namen die je niet meer weet is er wikipedia. :+
  woensdag 10 juni 2015 @ 18:09:00 #115
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153416156
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2015 18:07 schreef Typisch het volgende:

[..]

Ja zeker, ik vond seizoen 1 en 2 zoveel toffer dan de overige seizoenen omdat ik na 2 begon met lezen. :+ Nog steeds vind ik het vermakelijk, maar deze serie zal zeker niet in mijn all-time favorite lijstje komen.
Ik vind GoT nog steeds de beste serie ooit.

Al is het afwachten hoe ze het gaan afronden
Oh.
pi_153416162
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 18:08 schreef Vjenne12345 het volgende:
Wat is HP?
Harrygod Pottergenot
  woensdag 10 juni 2015 @ 18:09:48 #117
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153416181
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2015 18:07 schreef Typisch het volgende:

[..]

100 jaar na Harry Potter of ver er voor. :~
100 jaar red ik niet meer ben ik bang.

Over een jaar of 20 is prima. Allemaal veertigers en vijftigers die het volgen dan
Oh.
pi_153416185
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 18:05 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Daarom blijf ik GoT de serie volgen. Bij HP en de hobbit ergerde ik mij kapot in de films. Al vielen de eerste twee HP films nog wel mee, die bleven aardig trouw aan een echte boek verfilming.
mag het weten
pi_153416197
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2015 18:09 schreef Typisch het volgende:

[..]

Harrygod Pottergenot
Pfff.. HP laten vallen in een got topic...
  woensdag 10 juni 2015 @ 18:10:25 #120
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153416199
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2015 18:08 schreef Typisch het volgende:

[..]

Voor de namen die je niet meer weet is er wikipedia. :+
Ja maar die ga ik pas uitpluizen als ik klaar ben met de boeken want geen zin in spoilers
Oh.
  woensdag 10 juni 2015 @ 18:11:29 #121
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153416227
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 18:09 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Daarom blijf ik GoT de serie volgen. Bij HP en de hobbit ergerde ik mij kapot in de films. Al vielen de eerste twee HP films nog wel mee, die bleven aardig trouw aan een echte boek verfilming.
De Hobbit was ook matig als je de boeken niet had gelezen.

HP waren ook maar matige verfilmingen eigenlijk
Oh.
pi_153416231
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 18:09 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

100 jaar red ik niet meer ben ik bang.

Over een jaar of 20 is prima. Allemaal veertigers en vijftigers die het volgen dan
Die schijtlollligheden doe je maar op die voetbalsite van je.
pi_153416246
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 18:10 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Pfff.. HP laten vallen in een got topic...
Rowling. _O_
Binnen 10 jaar gewoon je hele serie uitgeven. _O_

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2015 18:13:01 ]
  woensdag 10 juni 2015 @ 18:12:54 #124
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153416259
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2015 18:11 schreef Typisch het volgende:

[..]

Die schijtlollligheden doe je maar op die voetbalsite van je.
?
Oh.
  woensdag 10 juni 2015 @ 18:13:31 #125
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153416278
HP GoT LotR _O_

Fantasy _O_
Oh.
  Moderator woensdag 10 juni 2015 @ 18:13:33 #126
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_153416280
Kap eens met die slowchat, JR-Style-93 en Typisch...er is gewoon niet meer door dit topic heen te komen. :')
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_153416292
Eerst de serie en dan de boeken vind ik een prima combo, erger ik me niet aan de verschillen. Maarja, zelfs dan nog blijf ik GoT seizoen 1 en 4 beter vinden dan seizoenen 2, 3 en 5. Je merkt duidelijk verschil :Y
mag het weten
pi_153416305
quote:
4s.gif Op woensdag 10 juni 2015 18:13 schreef Mike het volgende:
Kap eens met die slowchat, JR-Style-93 en Typisch...er is gewoon niet meer door dit topic heen te komen. :')
Oh oke.

GVD STANNIS HOE KUN JE DIT DOEN
#noteamstannisthemannis
pi_153416347
Fappen op Tyene :9~
mag het weten
pi_153416616
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2015 18:15 schreef Joosie200 het volgende:
Fappen op Tyene :9~
En Myrcella
  woensdag 10 juni 2015 @ 18:26:11 #131
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153416635
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 18:14 schreef Joosie200 het volgende:
Eerst de serie en dan de boeken vind ik een prima combo, erger ik me niet aan de verschillen. Maarja, zelfs dan nog blijf ik GoT seizoen 1 en 4 beter vinden dan seizoenen 2, 3 en 5. Je merkt duidelijk verschil :Y
Seizoen 4 vind ik persoonlijk het beste
Oh.
  woensdag 10 juni 2015 @ 18:26:37 #132
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153416650
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 18:25 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

En Myrcella
Myrcella is weinig mis mee
Oh.
  woensdag 10 juni 2015 @ 18:27:15 #133
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153416673
quote:
4s.gif Op woensdag 10 juni 2015 18:13 schreef Mike het volgende:
Hoezo mogen we niet praten over Game of Thrones?
Oh.
pi_153416681
Is Myrcella ook een incestkind?
What Would Goku Do
  woensdag 10 juni 2015 @ 18:28:45 #135
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153416718
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 18:27 schreef viagraap het volgende:
Ja duh

Alle kinderen van Cersei komen van Jaime
Oh.
  woensdag 10 juni 2015 @ 18:32:47 #136
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_153416820
Was ik trouwens de enige die in de arena zat te wachten op Yoda en Clone Troopers?
  woensdag 10 juni 2015 @ 18:34:06 #137
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153416853
quote:
5s.gif Op woensdag 10 juni 2015 18:32 schreef Dagonet het volgende:
Was ik trouwens de enige die in de arena zat te wachten op Yoda en Clone Troopers?
Wie?
Oh.
  woensdag 10 juni 2015 @ 18:36:35 #138
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_153416948
  woensdag 10 juni 2015 @ 18:41:15 #139
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153417098
quote:
Star Wars nooit gezien
Oh.
pi_153417570

_O-
  woensdag 10 juni 2015 @ 18:56:16 #141
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153417618
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2015 18:54 schreef Typisch het volgende:
[ afbeelding ]

_O-
Oh.
  woensdag 10 juni 2015 @ 18:56:50 #142
28033 Pek
je moet wat
pi_153417639
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 18:27 schreef viagraap het volgende:
  woensdag 10 juni 2015 @ 18:57:25 #143
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153417660
Myrcella is het best gelukte incestkind
Oh.
  woensdag 10 juni 2015 @ 18:58:24 #144
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_153417698
quote:
5s.gif Op woensdag 10 juni 2015 18:32 schreef Dagonet het volgende:
Nu je het zegt :D
Dit, dus.
  woensdag 10 juni 2015 @ 18:58:41 #145
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_153417708
quote:
[ afbeelding ]

_O-
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_153417986
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 18:28 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ja duh

Alle kinderen van Cersei komen van Jaime
:N Haar eerste kind niet, maar die heeft ze dan ook om het leven gebracht.
pi_153418002
quote:
[ afbeelding ]

_O-
Scherp!!!! :D
  woensdag 10 juni 2015 @ 19:09:25 #148
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153418035
quote:
2s.gif Op woensdag 10 juni 2015 19:08 schreef ToT het volgende:

[..]

:N Haar eerste kind niet, maar die heeft ze dan ook om het leven gebracht.
Die was gewoon doodgeboren toch?

Die tel ik niet mee
Oh.
pi_153418110
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 19:09 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Die tel ik niet mee
Ze ging altijd eventjes langs Pycelle nadat Robert zijn ding had gedaan voor de Westerosi tegenhanger van de morning after pill.
pi_153418115
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 19:09 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Die tel ik niet mee
Nee die leefde nog wel. Toen Bran van de toren viel, had Cersei het nog met Cat over dat dat zoontje in haar armen stierf aan koorts of zo, maar ik ben ff vergeten hoe of wat, maar de suggestie was sterk dat ze hem zelf gedood had omdat ze alleen kinderen van Jaime wilde hebben. Ook omdat ze toen al een grafhekel aan king Robert had.
pi_153418168
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2015 19:11 schreef Typisch het volgende:

[..]

Ze ging altijd eventjes langs Pycelle nadat Robert zijn ding had gedaan voor de Westerosi tegenhanger van de morning after pill.
Moon tea :Y
pi_153418327
quote:
[ afbeelding ]

_O-
Nu je het zegt 😎
mag het weten
  woensdag 10 juni 2015 @ 20:50:56 #153
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153421486
Joffey zijn dood blijft genot
Oh.
  woensdag 10 juni 2015 @ 21:03:01 #154
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_153422024
Even wat speculatie voor de laatste aflevering spuien:

Cersei en Qyburn zetten mutantMountain in om Cersei uit de bajes te halen en de High Sparrow een kopje kleiner te maken. Cersei zet Margaery vrij en is opeens de reddende engel en heeft Tommen weer onder haar controle.

Stannis marcheert op Winterfell en wint met hulp van de Lord of Light, maar wordt uiteindelijk door Brienne gebackstabbed vanwege Renly. OF Stannis verliest alsnog omdat de Lord of Light blijkbaar niets heeft gehad aan het offeren van Shereen, en sterft in het gevecht / wordt genakt door Briënne.
Gedurende een van deze twee scenario's vermoordt Sansa Ramsay, en ze ontvlucht Winterfell samen met Theon/Reek.

Dany valt een keer als eerste aan en maakt met behulp van Jorah en Drogon een einde aan de rebellion, maar Jorah overleeft het niet.

Arya vermoordt goldcloakpedoboy en wint daarmee het vertrouwen van Jaqen, ondanks het feit dat ze tegen hem gelogen heeft.

En bij the Wall gebeurt geen zak meer omdat we die verhaallijn voor dit seizoen wel gehad hebben denk ik zo. :P
Flesje bier
pi_153422445
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 21:03 schreef Gezicht het volgende:
Even wat speculatie voor de laatste aflevering spuien:

Cersei en Qyburn zetten mutantMountain in om Cersei uit de bajes te halen en de High Sparrow een kopje kleiner te maken. Cersei zet Margaery vrij en is opeens de reddende engel en heeft Tommen weer onder haar controle.

Stannis marcheert op Winterfell en wint met hulp van de Lord of Light, maar wordt uiteindelijk door Brienne gebackstabbed vanwege Renly. OF Stannis verliest alsnog omdat de Lord of Light blijkbaar niets heeft gehad aan het offeren van Shereen, en sterft in het gevecht / wordt genakt door Briënne.
Gedurende een van deze twee scenario's vermoordt Sansa Ramsay, en ze ontvlucht Winterfell samen met Theon/Reek.

Dany valt een keer als eerste aan en maakt met behulp van Jorah en Drogon een einde aan de rebellion, maar Jorah overleeft het niet.

Arya vermoordt goldcloakpedoboy en wint daarmee het vertrouwen van Jaqen, ondanks het feit dat ze tegen hem gelogen heeft.

En bij the Wall gebeurt geen zak meer omdat we die verhaallijn voor dit seizoen wel gehad hebben denk ik zo. :P
Way off op sommige punten, aardig in de buurt van anderen :D

Verder:

-Stannis "Light My Heir Like a Flare" Baratheon
-Stannis "Burn Her to the Bone So I Can Get My Throne" Baratheon
-Stannis "Hold Her Tighter, I'll Get a Lighter" Baratheon
-Stannis "Set an Heir Ablaze, and the Results Will Amaze" Baratheon

(Y)
pi_153422562
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 20:50 schreef JR-Style-93 het volgende:
Joffey zijn dood blijft genot

Derp eyes! :T
  woensdag 10 juni 2015 @ 21:31:13 #157
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_153423109
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 16:06 schreef Knut het volgende:

[..]

Dus. Je klaagt nu over de kwaliteit van een serie die je bewust niet geconcentreerd kijkt ?

Knap wel.
Leren lezen. Dit seizoen zat verrekt weinig in dat volledige concentratie nodig had. Waar ik bij voorgaande seizoenen vaak een aflevering 2x kort achter elkaar keek is dat dit seizoen totaal niet nodig.
  woensdag 10 juni 2015 @ 21:31:20 #158
380820 Koudspel
Apart doch Flexibel
pi_153423113
Ik vermoed dat die Sandsnakes volgend seizoen belangrijker gaan worden. Ze zullen Tommen wel vermoorden op de een of andere manier, waardoor Trystane op de Iron Throne komt. Doran als HotK, check ze gaan.
And any man who knows a thing knows he knows not a damn damn thing at all.
K'naan - Take a Minute
  woensdag 10 juni 2015 @ 21:48:26 #159
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153423806
quote:
2s.gif Op woensdag 10 juni 2015 21:16 schreef ToT het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Derp eyes! :T
wat was hij toch magistraal irritant in die paar minuten voor zijn dood
Oh.
pi_153423835
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 21:31 schreef Koudspel het volgende:
Ik vermoed dat die Sandsnakes volgend seizoen belangrijker gaan worden. Ze zullen Tommen wel vermoorden op de een of andere manier, waardoor Trystane op de Iron Throne komt. Doran als HotK, check ze gaan.
Ik denk idd wel dat ze belangrijk gaan worden, anders heeft het absoluut geen toegevoegde waarde ze nu ineens in het verhaal te schrijven. :Y
pi_153423847
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 21:48 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

wat was hij toch magistraal irritant in die paar minuten voor zijn dood
Echt wel! :Y Daardoor geniet je nog meer van het moment suprème! :D
  Moderator / Redactie FP woensdag 10 juni 2015 @ 22:04:28 #162
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_153424490
quote:
2s.gif Op woensdag 10 juni 2015 21:49 schreef ToT het volgende:

[..]

Echt wel! :Y Daardoor geniet je nog meer van het moment suprème! :D
Ik zat te juichen toen hij begon te hoesten en piepen _O_
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_153424571
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 22:04 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Ik zat te juichen toen hij begon te hoesten en piepen _O_
Ik vond dat eerste kuchje een beetje raar over komen; waarom hoestte hij nou ineens?
Toen wat meer kuchjes; toen dacht ik dat hij één of ander toneelstukje deed om Tyrion nog meer voor lul te gaan zetten.
Pas toen hij instortte en begon te kotsen merkte ik dat er écht wat aan de hand was. Toen hij zo begon te bloeden zat ik echt te hopen dat er niemand hem ging redden en toen hij eenmaal dood was, duurde het nog een paar afleveringen voor ik echt kon accepteren dat hij dood was, omdat ik dacht dat iemand met The lord of fire z'n hulp hem weer tot leven zou wekken! _O-
  woensdag 10 juni 2015 @ 22:17:27 #164
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_153424897
quote:
Zoiets verwacht ik ook, anders hadden ze makkelijk om tijd te besparen Jaime op diplomatieke missie kunnen sturen "ik wil m'n nichtje mee terug hebben", "das prima maar mijn zoon gaat mee", klaar.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  woensdag 10 juni 2015 @ 22:18:14 #165
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153424940
quote:
2s.gif Op woensdag 10 juni 2015 22:06 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik vond dat eerste kuchje een beetje raar over komen; waarom hoestte hij nou ineens?
Toen wat meer kuchjes; toen dacht ik dat hij één of ander toneelstukje deed om Tyrion nog meer voor lul te gaan zetten.
Pas toen hij instortte en begon te kotsen merkte ik dat er écht wat aan de hand was. Toen hij zo begon te bloeden zat ik echt te hopen dat er niemand hem ging redden en toen hij eenmaal dood was, duurde het nog een paar afleveringen voor ik echt kon accepteren dat hij dood was, omdat ik dacht dat iemand met The lord of fire z'n hulp hem weer tot leven zou wekken! _O-
Ik vond Joffrey zijn dood schokkender dan de Red Wedding
Oh.
pi_153424978
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 22:18 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ik vond Joffrey zijn dood schokkender dan de Red Wedding
Hmm weet ik niet. Beiden waren erg onverwacht en hadden een enorme impact! :D
  woensdag 10 juni 2015 @ 22:20:17 #167
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153425027
quote:
2s.gif Op woensdag 10 juni 2015 22:19 schreef ToT het volgende:

[..]

Hmm weet ik niet. Beiden waren erg onverwacht en hadden een enorme impact! :D
Muah naar de Red Wedding werd wel meer opgebouwd.

Joffrey vond ik zonde dat hij doodging al was het wel beter voor het verhaal
Oh.
pi_153425036
quote:
:o

Best een goede gedachte nu de Tyrells ook verzwakt zijn en de rest van Westeros het druk heeft met andere zaken.

Alleen The Vale is ook nog aardig krachtig.
  woensdag 10 juni 2015 @ 22:22:39 #169
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153425128
Maar zal ook niet lang duren voor Dany de overstap maakt.

Dany met Trystane misschien, weer een Targaeryen en Martell samen dus.
Oh.
pi_153425140
mag het weten
  woensdag 10 juni 2015 @ 22:24:58 #171
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153425200
Zag net in die episode nog waar Stannis het opnam voor zijn dochter.

Zo mooi nu :D
Oh.
pi_153425310
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 22:22 schreef JR-Style-93 het volgende:

Varys

SPOILER
_O_

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2015 22:28:29 ]
  woensdag 10 juni 2015 @ 22:29:49 #173
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153425377
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2015 22:27 schreef Typisch het volgende:

[..]

Varys

SPOILER
_O_
Is dit echt of een verzinsel van jou?
Oh.
pi_153425388
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 22:29 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Is dit echt of een verzinsel van jou?
Verzin ik net. Want Blackfyres zijn baas.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2015 22:30:35 ]
  woensdag 10 juni 2015 @ 22:31:05 #175
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153425416
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2015 22:30 schreef Typisch het volgende:

[..]

Verzin ik net. Want Blackfyres zijn baas.
Weet niet wat dat zijn
Oh.
pi_153425485
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 22:31 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Weet niet wat dat zijn
Een andere tak van de Targaryans. Dat is waar de 'Dance of the Dragons' vandaan komt. Een ietwat uit de hand gelopen familieruzie. Officieel zijn alle Blackfyres dood, maar dat weet je nooit helemaal zeker natuurlijk.
pi_153425500
“ Daemon Blackfyre loved the first Daenerys, and rose in rebellion when denied her.”
– Barristan Selmy's thoughts

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2015 22:34:11 ]
  woensdag 10 juni 2015 @ 22:34:12 #179
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_153425508
quote:
Toe zeg. Ros werd ook nooit belangrijk en was er alleen voor de lol borsten. Nu Emilia Clarke die ´ik ga niet naak´-clausule in haar contract heeft laten optekenen en the Faith Millitant de bordelen sluit moet het toch ergens vandaan komen.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 22:17 schreef Tanin het volgende:

[..]

Zoiets verwacht ik ook, anders hadden ze makkelijk om tijd te besparen Jaime op diplomatieke missie kunnen sturen "ik wil m'n nichtje mee terug hebben", "das prima maar mijn zoon gaat mee", klaar.
Ze hadden dan ook gewoon een brief en een ordinaire page kunnen sturen.

quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2015 22:20 schreef Typisch het volgende:

[..]

:o

Best een goede gedachte nu de Tyrells ook verzwakt zijn en de rest van Westeros het druk heeft met andere zaken.

Alleen The Vale is ook nog aardig krachtig.
De Tyrells hebben en hadden de grootste legers en de grootste economie en de op een na grootste vloot. Waarvan ze nog nauwelijks iets hebben hoeven verliezen. Ze belegeren voor het merendeel kalmpjes aan de forten van Stannis-loyalisten in de Stormlands.

De Vale heeft geen leiderschap. Niemand respecteert Littlefinger en iedereen anticipeert op de dood van de kleine Robin en wie daarna komt mag joost weten. Er is gewoonweg niemand die de macht van de Vale nog kan bundelen na het overlijden van Cat's krankzinnige zusje.

quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 22:22 schreef JR-Style-93 het volgende:

Denk niet dat Trystane zo snel zijn aandoenlijke Lannister waifu aan de kant zet.
“An interesting thing is a good thing.”
  woensdag 10 juni 2015 @ 22:37:05 #180
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153425610
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 22:34 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Denk niet dat Trystane zo snel zijn aandoenlijke Lannister waifu aan de kant zet.
Die zal wel doodgaan
Oh.
pi_153425620
quote:

[..]

De Tyrells hebben en hadden de grootste legers en de grootste economie en de op een na grootste vloot. Waarvan ze nog nauwelijks iets hebben hoeven verliezen. Ze belegeren voor het merendeel kalmpjes aan de forten van Stannis-loyalisten in de Stormlands.
De Tyrells zitten in zwaar weer qua leiderschap nu, moeders is oud en vaders wordt in de serie neergezet als een kansloze debiel. De eventuele opvolgers zitten nu allebei vast.

quote:
De Vale heeft geen leiderschap. Niemand respecteert Littlefinger en iedereen anticipeert op de dood van de kleine Robin en wie daarna komt mag joost weten. Er is gewoonweg niemand die de macht van de Vale nog kan bundelen na het overlijden van Cat's krankzinnige zusje.

Ik heb al wat van het volgende boek mee gekregen maar, lezen op eigen risico:
SPOILER
pi_153425658
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 22:37 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Die zal wel doodgaan
Je kan niet 2 Lannister koningen en een koningin vermoorden achter elkaar. :+ Dat zou een beetje overdreven zijn, niet?

Denk dat ze gewoon worden afgezet op een gegeven moment, al weet ik niet zo goed door wie.
  woensdag 10 juni 2015 @ 22:39:38 #183
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153425701
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2015 22:38 schreef Typisch het volgende:

[..]

Je kan niet 2 Lannister koningen en een koningin vermoorden achter elkaar. :+ Dat zou een beetje overdreven zijn, niet?

Denk dat ze gewoon worden afgezet op een gegeven moment, al weet ik niet zo goed door wie.
Kan toch prima tegelijk ala Red Wedding
Oh.
pi_153425750
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 22:39 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Kan toch prima tegelijk ala Red Wedding
Zie ik niet gebeuren.

Welke partijen moeten daar dan aan meewerken? Alleen de Tyrells in principe, want die zouden hun troon verliezen als Tommen dood gaat en de opvolger trouwt met een Martell.
  woensdag 10 juni 2015 @ 22:42:24 #185
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153425797
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2015 22:40 schreef Typisch het volgende:

[..]

Zie ik niet gebeuren.

Welke partijen moeten daar dan aan meewerken? Alleen de Tyrells in principe, want die zouden hun troon verliezen als Tommen dood gaat en de opvolger trouwt met een Martell.
Littlefinger kan altijd ergens voor zorgen en de Sand Snakes dan.

Nog genoeg anderen die de Lannisters haten ook
Oh.
pi_153426044
Vanuit een GoT terminologie las ik dat elke streek zijn eigen bastaard naam kent de bekendste van alle streken is toch wel het noorden die de bastaard naam Snow gebruikt. Jon Snow en Ramsay Snow.
Maar hoe zit het eigenlijk met Dany. Ze introduceert haar zelf vaak als Stormborn of the house Targaryen wat volgens de terminologie ook een bastaardnaam is, is zij dan ook een bastaardkind van de Targaryen familie?

http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Bastardy
pi_153426141
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 22:48 schreef MakkieR het volgende:
Vanuit een GoT terminologie las ik dat elke streek zijn eigen bastaard naam kent de bekendste van alle streken is toch wel het noorden die de bastaard naam Snow gebruikt. Jon Snow en Ramsay Snow.
Maar hoe zit het eigenlijk met Dany. Ze introduceert haar zelf vaak als Stormborn of the house Targaryen wat volgens de terminologie ook een bastaardnaam is, is zij dan ook een bastaardkind van de Targaryen familie?

Nee, is haar bijnaam. Er heerste een woeste storm tijdens haar geboorte. :Y

Edit:
No squall could frighten Dany, though. Daenerys Stormborn, she was called, for she had come howling into the world on distant Dragonstone as the greatest storm in the memory of Westeros howled outside, a storm so fierce that it ripped gargoyles from the castle walls and smashed her father's fleet to kindling.

-A Song of Ice and Fire: A Storm of Swords.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2015 22:52:16 ]
pi_153426165
Volgend seizoen Tyene in Kings Landing zou leuk zijn. Zoals Oberyn ook zijn entree maakte maar dan anders. En mochten ze al een soortgelijke exit krijgen dan staan Tyene, Nymeria en Obara met zijn drieën sterker tov 1 champion. Al helemaal als die ene champion dan 'toevallig' Bronn is :+
mag het weten
  woensdag 10 juni 2015 @ 22:53:34 #189
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_153426217
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 22:48 schreef MakkieR het volgende:

Stomborn is een beschrijving van de omstandigheden rond haar geboorte (i.e. het stormde). Zo heet Mance's zoon in de boeken Battleborn (i.e. er was een veldslag gaande).

Storm is ook de naam van bastaarden geboren in de Stormlands, maar dat doet er niet zo veel toe want ze is geboren op Dragonstone gelegen in de Crownlands, waar de bastaardachternaam Waters is.
pi_153426575
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 22:53 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Stomborn is een beschrijving van de omstandigheden rond haar geboorte (i.e. het stormde). Zo heet Mance's zoon in de boeken Battleborn (i.e. er was een veldslag gaande).

Storm is ook de naam van bastaarden geboren in de Stormlands, maar dat doet er niet zo veel toe want ze is geboren op Dragonstone gelegen in de Crownlands, waar de bastaardachternaam Waters is.
Ah cool, dankje voor de uitleg :)
pi_153426733
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 22:33 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Een andere tak van de Targaryans. Dat is waar de 'Dance of the Dragons' vandaan komt. Een ietwat uit de hand gelopen familieruzie. Officieel zijn alle Blackfyres dood, maar dat weet je nooit helemaal zeker natuurlijk.
De Dance of the Dragons was de strijd tussen Aegon Targaryen en Rhaenyra Targaryen, de Blackfyres kwamen later pas :P
  woensdag 10 juni 2015 @ 23:12:27 #192
380820 Koudspel
Apart doch Flexibel
pi_153427086
quote:

[..]

Toe zeg. Ros werd ook nooit belangrijk en was er alleen voor de lol borsten. Nu Emilia Clarke die ´ik ga niet naak´-clausule in haar contract heeft laten optekenen en the Faith Millitant de bordelen sluit moet het toch ergens vandaan komen.

Komop, Ros was een hoer... Je denkt toch niet dat ze 5 nieuwe karakters introduceren, en er nog 2 terughalen, om daar niks mee te gaan doen? Dat Dorne een soort filling is?
Cersei's kids gaan dood, dat weten we. Vraag is hoe? Trystane zal niet voor niets naar King's Landing gaan. Ik vermoed dat Doran of die donkere bewaker meestuurt, of de Sand Snakes/Ellaria om Tommen uit te schakelen. Wordt Myrcella koninging en Trystane prins gemaal danwel koning, weet iemand hoe dat zit? Zal allemaal wel geen end-game material zijn maar Dorne gaat z'n rol nog wel spelen...

Over end-game material gesproken, hoe verschrikkelijk ik Stannis' actie ook vond, dit was voor mijn gevoel wel het moment waar hij er voor koos om end-game material te worden in plaats van een reguliere speler om de Iron Throne. Hij zal vermoedelijk echt de 'warrior of light' zijn, en daarmee de enige serieuze bedreiging voor Dany.
And any man who knows a thing knows he knows not a damn damn thing at all.
K'naan - Take a Minute
pi_153427209
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 23:12 schreef Koudspel het volgende:

[..]

Komop, Ros was een hoer... Je denkt toch niet dat ze 5 nieuwe karakters introduceren, en er nog 2 terughalen, om daar niks mee te gaan doen? Dat Dorne een soort filling is?
Cersei's kids gaan dood, dat weten we. Vraag is hoe? Trystane zal niet voor niets naar King's Landing gaan. Ik vermoed dat Doran of die donkere bewaker meestuurt, of de Sand Snakes/Ellaria om Tommen uit te schakelen. Wordt Myrcella koninging en Trystane prins gemaal danwel koning, weet iemand hoe dat zit? Zal allemaal wel geen end-game material zijn maar Dorne gaat z'n rol nog wel spelen...

Over end-game material gesproken, hoe verschrikkelijk ik Stannis' actie ook vond, dit was voor mijn gevoel wel het moment waar hij er voor koos om end-game material te worden in plaats van een reguliere speler om de Iron Throne. Hij zal vermoedelijk echt de 'warrior of light' zijn, en daarmee de enige serieuze bedreiging voor Dany.
Ik denk het niet; die scène van het vlammend zwaard uit het vuur trekken was erg slapjes en plastisch om de prophecy uit te laten komen. Ik denk dat Carice zich volkomen vergist in Stannis en dat ze al die tijd de beelden in de vlammen helemaal verkeerd geïnterpreteerd heeft. :)
Ik denk wel dat hij een endgame speler gaat worden, maar dat op het laatst toch blijkt dat hij toch niet de ware is.
pi_153427267
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 23:04 schreef Gambetta het volgende:

[..]

De Dance of the Dragons was de strijd tussen Aegon Targaryen en Rhaenyra Targaryen, de Blackfyres kwamen later pas :P
Je hebt helemaal gelijk! En ik ben nog wel een lezer :9
pi_153427347
Ik wil hier even een uber spel promoten.

Crusader Kings 2 met de Game of Thrones Mod.
http://www.moddb.com/mods(...)e-of-thrones-ck2agot

Het is een real-time strategy game, het originele spel speelt zich af in Europa en deels in Afrika en Azië. Met deze mod kun je dus in de wereld van A Song of Ice and Fire kruipen en nog veel verder terug in die geschiedenis. Waar je in 100'en jaren van Westeros en Essos in de huid kan kruipen van alle lords en ladies die op dat moment actief waren. Als je dood gaat speel je verder als jouw heir.

Zo kun je spelen als Dany, Stannis (en Shireen op de troon krijgen), Jon Snow (die bijvoorbeeld het aanbod van Stannis accepteert en Jon Stark wordt), Daemon Blackfyre, Joffrey, Aegon the Conqueror, Littlefinger, Khal Drogo, de Boltons een random leider van Bravos of zelfs een dragon rider van een paar eeuw geleden. :7 _O_

Ik heb de game voor 6 euro online gekocht en heb er al 100 uur in gestopt in een maand of 2. :')
Check bijvoorbeeld deze playthrough die begon bij Roose Bolton.

Een voorbeeldje, de achter achter kleinzoon van Petyr Baelish. Petyr VI Baelish is King of Mountain and Vale en aangetrouwd aan de Queen of the Iron Throne dus ook King daar.

_O_

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2015 23:33:24 ]
  woensdag 10 juni 2015 @ 23:36:20 #196
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_153428008
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2015 23:19 schreef Typisch het volgende:

Een voorbeeldje, de achter achter kleinzoon van Petyr Baelish. Petyr VI Baelish is King of Mountain and Vale en aangetrouwd aan de Queen of the Iron Throne dus ook King daar.
[ afbeelding ]
_O_
Haha de Martyll's hebben de Reach, de Lannisters zijn uit hun Westerlands gekicked en jij, jij bent een homo.
pi_153428110
quote:
10s.gif Op woensdag 10 juni 2015 23:36 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Haha de Martyll's hebben de Reach, de Lannisters zijn uit hun Westerlands gekicked en jij, jij bent een homo.
Niet haten op de gay koning van Mountain en Vale aub én dus een Baelish op de Iron Throne, gelukkig heeft hij al een heir geproduceerd. :+ Ultieme alliantie.

In The North heeft trouwens een Wildling The Wall veroverd en is nu bezig om Winterfell over te nemen. _O- King Beyond the Wall gaat ook Lord of Winterfell worden als het zo door gaat. En the night's watch is gevallen. ;(
pi_153430014
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 18:25 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

En Myrcella
too old...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_153430256
quote:
2s.gif Op woensdag 10 juni 2015 11:51 schreef ToT het volgende:

[..]

Dan moeten ze de titel van de serie veranderd moeten worden naar de titel van de boekenreeks! :P
"game of thrones" is een pakkendere titel dan "a song of ice and fire"
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_153430259
quote:
99s.gif Op donderdag 11 juni 2015 01:26 schreef Slayage het volgende:

[..]

Hoe gaat dat liedje eigenlijk?
pi_153430267
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 01:27 schreef Joezi het volgende:

[..]

Je hoorde hem voor het eerst 2 afleveringen geleden. Jon en de White Walker waren er een beetje van geschrokken.
Conscience do cost.
pi_153430277
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 01:28 schreef ems. het volgende:

[..]

Je hoorde hem voor het eerst 2 afleveringen geleden. Jon en de White Walker waren er een beetje van geschrokken.
jij weet broer! 8-)
-Rabia Al-Basri
pi_153430324
Aah gevonden, prachtig

pi_153430334
-Rabia Al-Basri
pi_153430592
quote:
6s.gif Op donderdag 11 juni 2015 01:37 schreef Slayage het volgende:
[ afbeelding ]
:D!
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  donderdag 11 juni 2015 @ 02:25:21 #206
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_153430671
quote:
Vanaf seizoen 1 was al duidelijk dat tegen het einde van de serie de bovennatuurlijke zaken een grotere rol zouden spelen. Het is de hele serie al zo geweest dat er een sprake was van "Deze magische shit komt eraan". In de eerste aflevering zelfs al met de White Walkers.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_153430681
quote:
10s.gif Op donderdag 11 juni 2015 02:25 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Vanaf seizoen 1 was al duidelijk dat tegen het einde van de serie de bovennatuurlijke zaken een grotere rol zouden spelen. Het is de hele serie al zo geweest dat er een sprake was van "Deze magische shit komt eraan". In de eerste aflevering zelfs al met de White Walkers.
:Y
GRRM wilde het tegenovergestelde van Tolkien doen, ipv langzaam minder magie in de wereld tijdens de verhaallijn juist méér magie langzaam toevoegen.

En dat juich ik alleen maar toe.
Fantasy. _O_
  donderdag 11 juni 2015 @ 02:32:17 #208
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_153430706
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juni 2015 02:27 schreef Typisch het volgende:

[..]

GRRM wilde het tegenovergestelde van Tolkien doen, ipv langzaam minder magie in de wereld tijdens de verhaallijn juist méér magie langzaam toevoegen.

Fantasy. _O_
Dude, nice, zo had ik er nog niet naar gekeken.

Van beide werelden echt fan. _O_ Al heb ik het idee dat Arda uiteindelijke onze Aarde moest worden nooit echt omarmd.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_153430726
quote:
10s.gif Op donderdag 11 juni 2015 02:32 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Dude, nice, zo had ik er nog niet naar gekeken.

Van beide werelden echt fan. _O_ Al heb ik het idee dat Arda uiteindelijke onze Aarde moest worden nooit echt omarmd.
Ja dat heb ik eens opgepikt in een interview. Dus als mensen kritiek hebben op ''meer fantasy gedoe'' haal ik dat altijd aan.

Sowieso moet je eens googlen op GRRM en Tolkien als je wil weten wat hij van Tolkien vindt. :Y Hoop complimentjes maar hier en daar ook sneertjes.
pi_153431473
quote:

[..]

Fantasy. _O_
Al zijn draken natuurlijk niet nieuw in die wereld... enkel terug van weggeweest...
  donderdag 11 juni 2015 @ 07:56:56 #211
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153431708
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juni 2015 02:35 schreef Typisch het volgende:

[..]

Ja dat heb ik eens opgepikt in een interview. Dus als mensen kritiek hebben op ''meer fantasy gedoe'' haal ik dat altijd aan.

Sowieso moet je eens googlen op GRRM en Tolkien als je wil weten wat hij van Tolkien vindt. :Y Hoop complimentjes maar hier en daar ook sneertjes.
http://www.rollingstone.c(...)view-20140423?page=4

Goed interview dit
Oh.
  donderdag 11 juni 2015 @ 08:45:02 #212
262 Re
Kiss & Swallow
pi_153432094
wat ik uitermate tof vind aan de serie is trouwens telkens die scenes met verhalen uit het verleden, verteld vanuit de boeken of in anecdotes ... the history an lore... en dan zelf een beetje de backstories opzoeken
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_153433612
quote:
99s.gif Op donderdag 11 juni 2015 01:26 schreef Slayage het volgende:

[..]

Was ook meer als grapje bedoeld.
pi_153434258
quote:

[..]

Fantasy. _O_
De serie faalt er dan wel in. We hebben draken, white walkers, net als in seizoen 1. Alleen Bran's stukje is er dan nieuw bij, maar seizoen 3 had die resurrection van Beric en seizoen 2 had die Warlock.

Ik zie geen toenemend magiegehalte.
Unbowed, Unbent, Unbroken.
pi_153434665
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 10:45 schreef BeyondTheGreen het volgende:

[..]

De serie faalt er dan wel in. We hebben draken, white walkers, net als in seizoen 1. Alleen Bran's stukje is er dan nieuw bij, maar seizoen 3 had die resurrection van Beric en seizoen 2 had die Warlock.

Ik zie geen toenemend magiegehalte.
Nou, ik wel. Juist heel erg. Niet zozeer in het áantal elementen, maar wel in de máte waarin die elementen te zien zijn/belangrijk aan het worden zijn...

Maar goed, ik vind zowel het politieke gekonkel als de fantasy van GoT leuk en als ik een keuze zou moeten maken tussen die 2, doe mij dan het fantasy-gedeelte maar. Politiek gekonkel komt al wel genoeg in andere series voor, fantasy (van dit soort) niet.
Tails tell tales
pi_153434844
Ik vind het wel bijzonder dat er al seizoenen lang niet meer is gewezen op de Meteoor die boven Westeros vliegt.
Koning.
pi_153434924
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 11:09 schreef tha_dark het volgende:
Ik vind het wel bijzonder dat er al seizoenen lang niet meer is gewezen op de Meteoor die boven Westeros vliegt.
Omdat die er niet meer is?
pi_153435181
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 11:13 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Omdat die er niet meer is?
Ineens verdwenen?
Koning.
pi_153435378
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 11:09 schreef tha_dark het volgende:
Het zou meer bijzonder zijn als die er nog steeds zou vliegen.
pi_153435589
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 11:22 schreef tha_dark het volgende:

[..]

Ineens verdwenen?
:') mijn god
pi_153436063
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 11:22 schreef tha_dark het volgende:

[..]

Ineens verdwenen?
Waarom denk je dat die brandde?
pi_153436776
Dat was geen meteor maar de red comet.
(Y)
pi_153436820
Bedankt voor de reacties. :)
Koning.
  donderdag 11 juni 2015 @ 12:45:00 #224
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_153437300
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 01:27 schreef Joezi het volgende:

[..]

SPOILER
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_153437398
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 12:45 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

SPOILER
boek twee wanneer dany in de house of the undying is en die visioenen ziet _O_
-Rabia Al-Basri
pi_153440545
"Sansa's not a killer! Not yet anyways." Tyrion in de gevangenis voor zijn rechtszaak voor de moord op Joffrey. Ik denk echt wel dat dat een spoiler is voor dat ze Ramsey gaat afmaken of zo, maar hoe dan ook: ze gaat echt wel iemand vermoorden! :Y
pi_153441068
quote:
2s.gif Op donderdag 11 juni 2015 14:51 schreef ToT het volgende:
"Sansa's not a killer! Not yet anyways." Tyrion in de gevangenis voor zijn rechtszaak voor de moord op Joffrey. Ik denk echt wel dat dat een spoiler is voor dat ze Ramsey gaat afmaken of zo, maar hoe dan ook: ze gaat echt wel iemand vermoorden! :Y
Haar kind met Ramsay.
pi_153441543
quote:
99s.gif Op donderdag 11 juni 2015 15:08 schreef Typisch het volgende:

[..]

Haar kind met Ramsay.
_O-
  donderdag 11 juni 2015 @ 15:58:22 #229
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153442436
quote:
Als het maar niet weer vergiftiging is voor een psychopaat
Oh.
pi_153442471
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 15:58 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Als het maar niet weer vergiftiging is voor een psychopaat
Hij zal waarschijnlijk geflayed worden. Of opgegeten door honden/wolven.
BFF met GGMM
  donderdag 11 juni 2015 @ 16:39:29 #231
27648 Weakling
available in strong mint
pi_153443384
quote:
Ik denk eerder dat Sansa zelf het onderspit gaat delven. Ze zit daar in haar eentje met vlakbij alleen Brienne tegenover Ramsay en een heel leger en familie achter zich. Dan moet er wel een heel knappe vondst uit de kast getrokken worden wil ze dat overleven.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_153443471
Zou wel een shock zijn als Sansa zwanger zou zijn van Ramsey. Moet haast wel met zoveel verkachtingen.

Verder verwacht ik ook wel dat Daenerys haar andere draken, Viserion en Rheagar vrij laat en dat ze misschien wel richting Westeros zullen vliegen of anders naar één van de vrije steden aan de westkust.

Verwacht trouwens een beetje een zwak seizoenseinde, zoals ookhet geval was met seizoen 1 en 2.
  donderdag 11 juni 2015 @ 16:47:59 #233
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153443615
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juni 2015 15:59 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Hij zal waarschijnlijk geflayed worden. Of opgegeten door honden/wolven.
Sansa die Ramsay flayed :D

Zou wel heel erg out of character zijn
Oh.
  donderdag 11 juni 2015 @ 16:48:48 #234
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153443630
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 16:42 schreef Odaiba het volgende:
Zou wel een shock zijn als Sansa zwanger zou zijn van Ramsey. Moet haast wel met zoveel verkachtingen.

Verder verwacht ik ook wel dat Daenerys haar andere draken, Viserion en Rheagar vrij laat en dat ze misschien wel richting Westeros zullen vliegen of anders naar één van de vrije steden aan de westkust.

Verwacht trouwens een beetje een zwak seizoenseinde, zoals ookhet geval was met seizoen 1 en 2.
Seizoen 3 was ook mager met Dany met al die mensen die Mhysa riepen
Oh.
pi_153443845
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 16:42 schreef Odaiba het volgende:

Wie zou die draken dan moeten leiden? Ik denk niet dat ze zomaar achter Drogon/Dany aan gaan vliegen. Die hebben ook riders nodig.
pi_153443872
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 16:48 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Seizoen 3 was ook mager met Dany met al die mensen die Mhysa riepen
Die ben ik al vergeten xD dacht dat het dat andere schokkende einde was van seizoen 3.
pi_153443896
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juni 2015 16:57 schreef Typisch het volgende:

[..]

Wie zou die draken dan moeten leiden? Ik denk niet dat ze zomaar achter Drogon/Dany aan gaan vliegen. Die hebben ook riders nodig.
Ik heb geen kennis van de boeken he, dus ik wist ook niet dat een rider zo cruciaal is voor die beesten.
pi_153443970
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 16:59 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ik heb geen kennis van de boeken he, dus ik wist ook niet dat een rider zo cruciaal is voor die beesten.
Je hebt wel gezien dat die beesten onhandelbaar zijn, zeker naarmate ze ouder worden en hun moeder ze niet meer kan commanderen.
pi_153443992
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juni 2015 17:03 schreef Typisch het volgende:

[..]

Je hebt wel gezien dat die beesten onhandelbaar zijn, zeker naarmate ze ouder worden en hun moeder ze niet meer kan commanderen.
Ja, maar ik snap hun relatie met dat mens dan niet helemaal.
  donderdag 11 juni 2015 @ 17:20:50 #240
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153444335
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 16:58 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Die ben ik al vergeten xD dacht dat het dat andere schokkende einde was van seizoen 3.
Seizoen 4 was de beste slotaflevering van een seizoen
Oh.
pi_153444414
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 17:20 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Seizoen 4 was de beste slotaflevering van een seizoen
Ja, echt wel.
  donderdag 11 juni 2015 @ 17:43:42 #242
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153444887
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 17:23 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ja, echt wel.
Al schijnt het dit jaar ook een spektakel te zijn
Oh.
pi_153444986
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 17:43 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Al schijnt het dit jaar ook een spektakel te zijn
Ik zou het niet weten, er is een teaser van de volgende aflevering, maar iemand zei al snel dat je het beter niet kan doen, dus ik laat me wel verassen, maar ben stiekem wel erg benieuwd. Baal er ook weer van dat het dan alweer voorbij is.
  donderdag 11 juni 2015 @ 17:50:27 #244
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153445037
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 17:48 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ik zou het niet weten, er is een teaser van de volgende aflevering, maar iemand zei al snel dat je het beter niet kan doen, dus ik laat me wel verassen, maar ben stiekem wel erg benieuwd. Baal er ook weer van dat het dan alweer voorbij is.
Dat is sowieso zonde. Ach dan maar de boeken uitlezen :')
Oh.
  donderdag 11 juni 2015 @ 17:51:04 #245
444042 natasja230
Spaans zwervertje
pi_153445044
Dit zou best wel eens de beste slotaflevering kunnen worden kijkend naar de interviews en geruchten die rond gaan dat acteurs het script hadden weggesmeten. Het wachten op seizoen 6 gaat heel zwaar worden..
  donderdag 11 juni 2015 @ 17:51:51 #246
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153445065
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 17:51 schreef natasja230 het volgende:
Dit zou best wel eens de beste slotaflevering kunnen worden kijkend naar de interviews en geruchten die rond gaan dat acteurs het script hadden weggesmeten. Het wachten op seizoen 6 gaat heel zwaar worden..
Al zijn dat wel altijd van die typische promotiepraatjes :')
Oh.
  donderdag 11 juni 2015 @ 17:53:57 #247
444042 natasja230
Spaans zwervertje
pi_153445112
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 17:51 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Al zijn dat wel altijd van die typische promotiepraatjes :')
Haha ja true, maar heb toch wel redelijk hoge verwachtingen nu.
  donderdag 11 juni 2015 @ 17:55:32 #248
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153445148
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 17:53 schreef natasja230 het volgende:

[..]

Ik verwacht nu minstens één main character die doodgaat.

Hopelijk Tommen
Oh.
pi_153445177
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 17:55 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ik verwacht nu minstens één main character die doodgaat.

Hopelijk Tommen
pi_153445227
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 17:53 schreef natasja230 het volgende:

[..]

Dan kan het alleen nog maar tegenvallen toch? :P

Ik ben benieuwd of Danny haar 2 andere draken gaat bevrijden. Lijkt mij een logische vervolgstap.
pi_153445314
Misschien gaat The queen wel dood. En blijft straks geen Lannister meer over, enkel nog die dwerg, die uiteindelijk op de Iron Throne mag zitten xD
pi_153445681
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 17:51 schreef natasja230 het volgende:
Ja ik denk Cersei, vanwege een naaktscène.
pi_153445787
quote:
2s.gif Op donderdag 11 juni 2015 18:16 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja ik denk Cersei, vanwege een naaktscène.
Die heeft geen moeite met naakscénes hoor.
  donderdag 11 juni 2015 @ 18:29:28 #254
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153446058
Cersei verkracht door Frankenmountain
Oh.
pi_153446752
Ik vertrek morgen voor twee maanden naar Duitsland, waar je zomaar een enorme boete kan krijgen voor een schamele download. Ideaal :')
  donderdag 11 juni 2015 @ 18:55:10 #256
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153446820
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 18:53 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik vertrek morgen voor twee maanden naar Duitsland, waar je zomaar een enorme boete kan krijgen voor een schamele download. Ideaal :')
Fuck the moffen
Oh.
pi_153446881
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 18:20 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Die heeft geen moeite met naakscénes hoor.
Hoe vaak is ze dan naakt te zien in de serie? :? :@
pi_153446895
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 18:53 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Wen er maar vast aan: TTIP FTW!!! *O*
pi_153446956
Ik vind tot nu alle seizoenen wel heel goed, op seizoen 2 na. Die vond ik echt veruit het minst. Het eerste seizoen vind ik tot nu toe nog steeds het beste, maar dat komt misschien ook puur omdat alles toen nog helemaal nieuw was.
Tails tell tales
  donderdag 11 juni 2015 @ 19:05:12 #260
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153447158
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 18:59 schreef Forbry het volgende:
Ik vind tot nu alle seizoenen wel heel goed, op seizoen 2 na. Die vond ik echt veruit het minst. Het eerste seizoen vind ik tot nu toe nog steeds het beste, maar dat komt misschien ook puur omdat alles toen nog helemaal nieuw was.
Seizoen 2 was geniaal met Tyrion als Hand of the King
Oh.
pi_153447241
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 19:05 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Seizoen 2 was geniaal met Tyrion als Hand of the King
Tyrion als Hand was leuk en er waren nog wel meer leuke dingen, maar over de hele linie bekeken vond ik dat toch het meest matige seizoen. Blackwater-gedoe vond ik ook niet zoveel aan :N
Tails tell tales
  donderdag 11 juni 2015 @ 19:10:09 #262
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153447335
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 19:07 schreef Forbry het volgende:

[..]

Tyrion als Hand was leuk en er waren nog wel meer leuke dingen, maar over de hele linie bekeken vond ik dat toch het meest matige seizoen. Blackwater-gedoe vond ik ook niet zoveel aan :N
Kan het me niet heel erg meer herinneren.

Zal wel het minste zijn geweest maar nog steeds vrij goed. Seizoen 4 blijft het beste
Oh.
pi_153447354
quote:
2s.gif Op donderdag 11 juni 2015 18:57 schreef ToT het volgende:

[..]

Zelden want:

Dat moet allemaal gecamoufleerd worden, dus de makkelijke shots van een blote rug is al een stuk meer werk dan normaal.
  donderdag 11 juni 2015 @ 19:13:07 #264
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153447439
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 19:10 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Zelden want:

[ afbeelding ]

Dat moet allemaal gecamoufleerd worden, dus de makkelijke shots van een blote rug is al een stuk meer werk dan normaal.
Jezelf zo onderkalken :')
Oh.
pi_153447442
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 19:10 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Kan het me niet heel erg meer herinneren.

Zal wel het minste zijn geweest maar nog steeds vrij goed. Seizoen 4 blijft het beste
Ik vind 1 nog steeds het beste. 3, 4 en nu 5 zie ik als ongeveer even goed. Denk wel dat ik alles nog eens helemaal opnieuw zou moeten kijken voor een écht goed oordeel ;)
Tails tell tales
pi_153447447
Wat een smurfenplakplaatjes allemaal.
pi_153447505
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 19:10 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Zelden want:

[ afbeelding ]

Ahhhhh check! ^O^
  donderdag 11 juni 2015 @ 19:19:15 #268
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153447688
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 19:13 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ik vind 1 nog steeds het beste. 3, 4 en nu 5 zie ik als ongeveer even goed. Denk wel dat ik alles nog eens helemaal opnieuw zou moeten kijken voor een écht goed oordeel ;)
Seizoen 1 was het qua actiemomenten toch nog even te weinig omdat ook alles opgebouwd moest worden.
Oh.
pi_153447974
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 19:19 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Seizoen 1 was het qua actiemomenten toch nog even te weinig omdat ook alles opgebouwd moest worden.
Ik vond seizoen 1 het minst "fragmentarisch" en dat is juist hetgeen wat ik ook wel een beetje de zwakte van GoT vind (van de overige seizoenen dus). Het was toen nog veel meer één consistent verhaal. Verder was Ned heel bepalend voor dat seizoen en dat vond ik een heel leuk hoofdpersonage en Robert en Viserys behoren ook tot een paar van mijn grootste favorieten. Daarnaast wat ik al schreef: alles was toen gewoon ook nog heel nieuw, dat zal vast een grote rol spelen in mijn beleving ervan. :)
Tails tell tales
  donderdag 11 juni 2015 @ 19:32:20 #270
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153448054
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 19:28 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ik vond seizoen 1 het minst "fragmentarisch" en dat is juist hetgeen wat ik ook wel een beetje de zwakte van GoT vind (van de overige seizoenen dus). Het was toen nog veel meer één consistent verhaal. Verder was Ned heel bepalend voor dat seizoen en dat vond ik een heel leuk hoofdpersonage en Robert en Viserys behoren ook tot een paar van mijn grootste favorieten. Daarnaast wat ik al schreef: alles was toen gewoon ook nog heel nieuw, dat zal vast een grote rol spelen in mijn beleving ervan. :)
Viserys _O_
Oh.
pi_153448215
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 19:32 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Viserys _O_
Ik mis dat karakter nog steeds wel een beetje :'(
Tails tell tales
  donderdag 11 juni 2015 @ 19:44:58 #272
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153448312
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 19:40 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ik mis dat karakter nog steeds wel een beetje :'(
Moest uiteindelijk wel dood

Zou nooit als slaafje achter zijn zus aanhuppelen
Oh.
  donderdag 11 juni 2015 @ 19:59:13 #273
444042 natasja230
Spaans zwervertje
pi_153448597
Ik denk trouwens dat seizoen 5 een stuk beter is als je alle afleveringen achter elkaar kijkt, waarschijnlijk voelt alles dan een stuk minder sloom aan. Er zijn tot nu toe wat minder heftige dingen gebeurd dan in seizoen 4 maar er zijn imo echt geen grote verschillen in kwaliteit, wat sommige mensen op social media wel aan het beweren zijn.
pi_153448624
Ik volg mensen niet zo goed wanneer men aangeeft bepaalde seizoenen een stuk slechter te vinden. Tot nu toe zit ik bij bijna elke aflevering wel op het puntje van stoel. Er zijn wel wat verhaallijnen die al iets te lang duren (dany bv) maar in zijn geheel kijk ik alweer uit naar volgend jaar ... :)
  donderdag 11 juni 2015 @ 20:03:17 #275
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153448698
Seizoen 5 is gewoon een heel goed seizoen.
Oh.
pi_153448752
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 19:59 schreef natasja230 het volgende:
Ik denk trouwens dat seizoen 5 een stuk beter is als je alle afleveringen achter elkaar kijkt, waarschijnlijk voelt alles dan een stuk minder sloom aan. Er zijn tot nu toe wat minder heftige dingen gebeurd dan in seizoen 4 maar er zijn imo echt geen grote verschillen in kwaliteit, wat sommige mensen op social media wel aan het beweren zijn.
Ik vind dit seizoen gewoon heel goed en de dood van Shireen vond ik misschien wel één van de meest heftige GoT-momenten ooit, dus snap al het commentaar niet zo...
Tails tell tales
pi_153448806
Shireen ja, vond dat zo zielig ;(. Ik dacht eerst dat Mel weer met leeches zou werken of iets in die geest of bloed aftappen, niet op de brandstapel zetten. ;(
  donderdag 11 juni 2015 @ 20:11:01 #278
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153448892
Melisandre :r
Oh.
pi_153448965
Shireen's dood deed me vrij weinig, maar dat is misschien omdat zoals ik al zei het aan het begin van de aflevering gebeurde, maar misschien ook wel omdat ik me er emotioneel voor afsloot. (Soortgelijke scène's hakken er bij mij vaak behoorlijk in.)
pi_153449855
quote:
2s.gif Op donderdag 11 juni 2015 20:13 schreef ToT het volgende:
Shireen's dood deed me vrij weinig, maar dat is misschien omdat zoals ik al zei het aan het begin van de aflevering gebeurde, maar misschien ook wel omdat ik me er emotioneel voor afsloot. (Soortgelijke scène's hakken er bij mij vaak behoorlijk in.)
Daarom kijk ik geen horrorfilms. Als ik me erin mee laat gaan kan ik het niet handelen dus sluit ik me ervoor af en dan is er geen lol meer aan want voor het verhaal hoef je niet te kijken.
What Would Goku Do
pi_153449933
quote:
10s.gif Op donderdag 11 juni 2015 20:43 schreef viagraap het volgende:

[..]

Daarom kijk ik geen horrorfilms. Als ik me erin mee laat gaan kan ik het niet handelen dus sluit ik me ervoor af en dan is er geen lol meer aan want voor het verhaal hoef je niet te kijken.
Mja horror kan ik nog wel tof vinden, als het maar niet zo is dat de film puur om de bloederige verminkingen enzo draait; de horror moet het verhaal ondersteunen. En dan nog kan ik tegen sommige dingen wel, maar tegen andere weer slechter.
pi_153450546
quote:
2s.gif Op donderdag 11 juni 2015 18:57 schreef ToT het volgende:

[..]

Heb het dan ook over Lena Headey. Een naakte Cersei staat nog niet in het script, maar ligt denk ik niet aan de actrice.

Hier speelt ze namelijk een naaktscene in 300.

pi_153450940
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 21:03 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Heb het dan ook over Lena Headey. Een naakte Cersei staat nog niet in het script, maar ligt denk ik niet aan de actrice.

Hier speelt ze namelijk een naaktscene in 300.

Ah! :D
pi_153450960
Maarrrrr.....deze naaktscène hoort wel bij the walk of shame he. Da's toch wel weer wat anders. :)
pi_153451727
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 18:59 schreef Forbry het volgende:
Voor mij seizoen 1 + 4 goed, 2/3/5 gaan gelijk op. Seizoen 1 was alles nog nieuw, maar de opbouw die je altijd hebt werd sneller afgewisseld met actie in mijn beleving. Plus dat einde: Dany met haar draakjes, pracht einde O+ Seizoen 4 opende zeer sterk, plus al die duo's. Kuteinde maar het blijft wel bij ;(
mag het weten
  donderdag 11 juni 2015 @ 23:33:21 #286
444149 Eejit
What's the craic?
pi_153455923
Als ik jullie reacties zo lees dan ga ik me haast slecht voelen over mezelf. Voelde namelijk vrijwel niks bij de dood van Shereen. Vond het vrij voorspelbaar.

Qua kritiek op dit seizoen, is een vrij goed seizoen imo, maar ik ben zelf meer van characterbuilding en de politieke spelletjes, mijn fave characters zijn dan ook Baelish en Tyrion. Al is de boek versie van Baelish net iets overtuigender, hij wordt wel goed gespeeld in de serie. En dat accent past ook precies.
Tiocfaidh ár lá!
We are the pride of the North!
  donderdag 11 juni 2015 @ 23:38:38 #287
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153456121
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 23:33 schreef Eejit het volgende:
Als ik jullie reacties zo lees dan ga ik me haast slecht voelen over mezelf. Voelde namelijk vrijwel niks bij de dood van Shereen. Vond het vrij voorspelbaar.

Qua kritiek op dit seizoen, is een vrij goed seizoen imo, maar ik ben zelf meer van characterbuilding en de politieke spelletjes, mijn fave characters zijn dan ook Baelish en Tyrion. Al is de boek versie van Baelish net iets overtuigender, hij wordt wel goed gespeeld in de serie. En dat accent past ook precies.
In de serie is Littlefinger bloedirritant met zijn kutstem en accent
Oh.
  donderdag 11 juni 2015 @ 23:42:02 #288
444149 Eejit
What's the craic?
pi_153456237
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 23:38 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Haha, ik vind zijn accent juist perfect bij zijn rol passen. Al houd ik sowieso wel van Britse/Ierse accenten. Vooral Davos met zijn echte Norn Iron ^O^ ^O^
Tiocfaidh ár lá!
We are the pride of the North!
pi_153458695
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 18:29 schreef JR-Style-93 het volgende:
Cersei verkracht door Frankenmountain
geil! :9~
-Rabia Al-Basri
pi_153461367

_O-
mag het weten
  vrijdag 12 juni 2015 @ 09:41:54 #291
262 Re
Kiss & Swallow
pi_153462412
aangezien tommen zich heeft opgesloten in zijn kamer en er niet meer uitkomt denk ik dat hij zich gaat ophangen ...dar Cercei eindelijk haarzelf heeft vrijgevochten en triomfantelijk zjn kamer binnenkomt en dan tommen hangend aan een touw als laatste scene.

Dat zou ook wel impact hebben
pi_153462489
quote:
3s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 09:41 schreef Re het volgende:
aangezien tommen zich heeft opgesloten in zijn kamer en er niet meer uitkomt denk ik dat hij zich gaat ophangen ...dar Cercei eindelijk haarzelf heeft vrijgevochten en triomfantelijk zjn kamer binnenkomt en dan tommen hangend aan een touw als laatste scene.

Dat zou ook wel impact hebben
Het zou meer impact hebben als Jaime dan ook binnen komt en Cercei verkracht.
  vrijdag 12 juni 2015 @ 09:49:36 #293
262 Re
Kiss & Swallow
pi_153462589
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 09:45 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Het zou meer impact hebben als Jaime dan ook binnen komt en Cercei verkracht.
ja ... en ga nou maar weer fietsen stelen of zo
pi_153462644
Tommen zelfmoord, neuh. Wel hoop ik dat Kevan terugkomt en Tommen eens de les leest.
pi_153462646
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 09:49 schreef Re het volgende:

[..]

ja ... en ga nou maar weer fietsen stelen of zo
Hou het even ontopic alstublieft, SC is ergens anders.
pi_153462671
mag het weten
pi_153462782
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 23:38 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ik vind zijn stem juist geweldig! :D
Heerlijk toontje dat beleefd, vriendelijk en geruststellend overkomt, maar je WEET gewoon dat hij je daar echt keihard staat te naaien! _O- Zeker in de scènes met/over Rose (dat hoertje) vind ik dat contrast geweldig: op een heel geruststellende/vriendelijke toon vertelt hij gewoon glashard dat hij een verdrietig hoertje heeft laten vermoorden, en later op datzelfde toontje zegt hij dat hij Rose heeft laten vermoorden! :D
pi_153462824
Baelish is baas, zo'n heerlijke gladjakkes die met iedereen aanpapt als het hem uitkomt. Zijn houding, stemgebruik maakt het personage echt af. Dus props voor die acteur
mag het weten
  vrijdag 12 juni 2015 @ 10:10:21 #299
304544 FRseezu
Het is 11 tegen 11.
pi_153463017
Heerlijk toch die Baelish, hij startte het spel dat leidde tot een kettingreactie tot waar we nu zijn.

Hoe zou het zijn als Jon Arryn niet vergiftigt was.
pi_153463079
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 10:10 schreef FRseezu het volgende:
Hoe zou het zijn als Jon Arryn niet vergiftigt was.
Lysa deed dat toch voor hem? Maar ja, dan was het niet de Game of Thrones as we know it :W
mag het weten
pi_153463086
Vol
mag het weten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')