abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153425485
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 22:31 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Weet niet wat dat zijn
Een andere tak van de Targaryans. Dat is waar de 'Dance of the Dragons' vandaan komt. Een ietwat uit de hand gelopen familieruzie. Officieel zijn alle Blackfyres dood, maar dat weet je nooit helemaal zeker natuurlijk.
pi_153425500
“ Daemon Blackfyre loved the first Daenerys, and rose in rebellion when denied her.”
– Barristan Selmy's thoughts

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2015 22:34:11 ]
  woensdag 10 juni 2015 @ 22:34:12 #179
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_153425508
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 21:31 schreef Koudspel het volgende:
Ik vermoed dat die Sandsnakes volgend seizoen belangrijker gaan worden. Ze zullen Tommen wel vermoorden op de een of andere manier, waardoor Trystane op de Iron Throne komt. Doran als HotK, check ze gaan.
Toe zeg. Ros werd ook nooit belangrijk en was er alleen voor de lol borsten. Nu Emilia Clarke die ´ik ga niet naak´-clausule in haar contract heeft laten optekenen en the Faith Millitant de bordelen sluit moet het toch ergens vandaan komen.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 22:17 schreef Tanin het volgende:

[..]

Zoiets verwacht ik ook, anders hadden ze makkelijk om tijd te besparen Jaime op diplomatieke missie kunnen sturen "ik wil m'n nichtje mee terug hebben", "das prima maar mijn zoon gaat mee", klaar.
Ze hadden dan ook gewoon een brief en een ordinaire page kunnen sturen.

quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2015 22:20 schreef Typisch het volgende:

[..]

:o

Best een goede gedachte nu de Tyrells ook verzwakt zijn en de rest van Westeros het druk heeft met andere zaken.

Alleen The Vale is ook nog aardig krachtig.
De Tyrells hebben en hadden de grootste legers en de grootste economie en de op een na grootste vloot. Waarvan ze nog nauwelijks iets hebben hoeven verliezen. Ze belegeren voor het merendeel kalmpjes aan de forten van Stannis-loyalisten in de Stormlands.

De Vale heeft geen leiderschap. Niemand respecteert Littlefinger en iedereen anticipeert op de dood van de kleine Robin en wie daarna komt mag joost weten. Er is gewoonweg niemand die de macht van de Vale nog kan bundelen na het overlijden van Cat's krankzinnige zusje.

quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 22:22 schreef JR-Style-93 het volgende:
Maar zal ook niet lang duren voor Dany de overstap maakt.

Dany met Trystane misschien, weer een Targaeryen en Martell samen dus.
Denk niet dat Trystane zo snel zijn aandoenlijke Lannister waifu aan de kant zet.
“An interesting thing is a good thing.”
  woensdag 10 juni 2015 @ 22:37:05 #180
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153425610
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 22:34 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Denk niet dat Trystane zo snel zijn aandoenlijke Lannister waifu aan de kant zet.
Die zal wel doodgaan
Oh.
pi_153425620
quote:

[..]

De Tyrells hebben en hadden de grootste legers en de grootste economie en de op een na grootste vloot. Waarvan ze nog nauwelijks iets hebben hoeven verliezen. Ze belegeren voor het merendeel kalmpjes aan de forten van Stannis-loyalisten in de Stormlands.
De Tyrells zitten in zwaar weer qua leiderschap nu, moeders is oud en vaders wordt in de serie neergezet als een kansloze debiel. De eventuele opvolgers zitten nu allebei vast.

quote:
De Vale heeft geen leiderschap. Niemand respecteert Littlefinger en iedereen anticipeert op de dood van de kleine Robin en wie daarna komt mag joost weten. Er is gewoonweg niemand die de macht van de Vale nog kan bundelen na het overlijden van Cat's krankzinnige zusje.

Ik heb al wat van het volgende boek mee gekregen maar, lezen op eigen risico:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_153425658
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 22:37 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Die zal wel doodgaan
Je kan niet 2 Lannister koningen en een koningin vermoorden achter elkaar. :+ Dat zou een beetje overdreven zijn, niet?

Denk dat ze gewoon worden afgezet op een gegeven moment, al weet ik niet zo goed door wie.
  woensdag 10 juni 2015 @ 22:39:38 #183
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153425701
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2015 22:38 schreef Typisch het volgende:

[..]

Je kan niet 2 Lannister koningen en een koningin vermoorden achter elkaar. :+ Dat zou een beetje overdreven zijn, niet?

Denk dat ze gewoon worden afgezet op een gegeven moment, al weet ik niet zo goed door wie.
Kan toch prima tegelijk ala Red Wedding
Oh.
pi_153425750
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 22:39 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Kan toch prima tegelijk ala Red Wedding
Zie ik niet gebeuren.

Welke partijen moeten daar dan aan meewerken? Alleen de Tyrells in principe, want die zouden hun troon verliezen als Tommen dood gaat en de opvolger trouwt met een Martell.
  woensdag 10 juni 2015 @ 22:42:24 #185
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153425797
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2015 22:40 schreef Typisch het volgende:

[..]

Zie ik niet gebeuren.

Welke partijen moeten daar dan aan meewerken? Alleen de Tyrells in principe, want die zouden hun troon verliezen als Tommen dood gaat en de opvolger trouwt met een Martell.
Littlefinger kan altijd ergens voor zorgen en de Sand Snakes dan.

Nog genoeg anderen die de Lannisters haten ook
Oh.
pi_153426044
Vanuit een GoT terminologie las ik dat elke streek zijn eigen bastaard naam kent de bekendste van alle streken is toch wel het noorden die de bastaard naam Snow gebruikt. Jon Snow en Ramsay Snow.
Maar hoe zit het eigenlijk met Dany. Ze introduceert haar zelf vaak als Stormborn of the house Targaryen wat volgens de terminologie ook een bastaardnaam is, is zij dan ook een bastaardkind van de Targaryen familie?

http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Bastardy
pi_153426141
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 22:48 schreef MakkieR het volgende:
Vanuit een GoT terminologie las ik dat elke streek zijn eigen bastaard naam kent de bekendste van alle streken is toch wel het noorden die de bastaard naam Snow gebruikt. Jon Snow en Ramsay Snow.
Maar hoe zit het eigenlijk met Dany. Ze introduceert haar zelf vaak als Stormborn of the house Targaryen wat volgens de terminologie ook een bastaardnaam is, is zij dan ook een bastaardkind van de Targaryen familie?

Nee, is haar bijnaam. Er heerste een woeste storm tijdens haar geboorte. :Y

Edit:
No squall could frighten Dany, though. Daenerys Stormborn, she was called, for she had come howling into the world on distant Dragonstone as the greatest storm in the memory of Westeros howled outside, a storm so fierce that it ripped gargoyles from the castle walls and smashed her father's fleet to kindling.

-A Song of Ice and Fire: A Storm of Swords.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2015 22:52:16 ]
pi_153426165
Volgend seizoen Tyene in Kings Landing zou leuk zijn. Zoals Oberyn ook zijn entree maakte maar dan anders. En mochten ze al een soortgelijke exit krijgen dan staan Tyene, Nymeria en Obara met zijn drieën sterker tov 1 champion. Al helemaal als die ene champion dan 'toevallig' Bronn is :+
mag het weten
  woensdag 10 juni 2015 @ 22:53:34 #189
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_153426217
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 22:48 schreef MakkieR het volgende:

Stomborn is een beschrijving van de omstandigheden rond haar geboorte (i.e. het stormde). Zo heet Mance's zoon in de boeken Battleborn (i.e. er was een veldslag gaande).

Storm is ook de naam van bastaarden geboren in de Stormlands, maar dat doet er niet zo veel toe want ze is geboren op Dragonstone gelegen in de Crownlands, waar de bastaardachternaam Waters is.
pi_153426575
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 22:53 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Stomborn is een beschrijving van de omstandigheden rond haar geboorte (i.e. het stormde). Zo heet Mance's zoon in de boeken Battleborn (i.e. er was een veldslag gaande).

Storm is ook de naam van bastaarden geboren in de Stormlands, maar dat doet er niet zo veel toe want ze is geboren op Dragonstone gelegen in de Crownlands, waar de bastaardachternaam Waters is.
Ah cool, dankje voor de uitleg :)
pi_153426733
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 22:33 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Een andere tak van de Targaryans. Dat is waar de 'Dance of the Dragons' vandaan komt. Een ietwat uit de hand gelopen familieruzie. Officieel zijn alle Blackfyres dood, maar dat weet je nooit helemaal zeker natuurlijk.
De Dance of the Dragons was de strijd tussen Aegon Targaryen en Rhaenyra Targaryen, de Blackfyres kwamen later pas :P
  woensdag 10 juni 2015 @ 23:12:27 #192
380820 Koudspel
Apart doch Flexibel
pi_153427086
quote:

[..]

Toe zeg. Ros werd ook nooit belangrijk en was er alleen voor de lol borsten. Nu Emilia Clarke die ´ik ga niet naak´-clausule in haar contract heeft laten optekenen en the Faith Millitant de bordelen sluit moet het toch ergens vandaan komen.

Komop, Ros was een hoer... Je denkt toch niet dat ze 5 nieuwe karakters introduceren, en er nog 2 terughalen, om daar niks mee te gaan doen? Dat Dorne een soort filling is?
Cersei's kids gaan dood, dat weten we. Vraag is hoe? Trystane zal niet voor niets naar King's Landing gaan. Ik vermoed dat Doran of die donkere bewaker meestuurt, of de Sand Snakes/Ellaria om Tommen uit te schakelen. Wordt Myrcella koninging en Trystane prins gemaal danwel koning, weet iemand hoe dat zit? Zal allemaal wel geen end-game material zijn maar Dorne gaat z'n rol nog wel spelen...

Over end-game material gesproken, hoe verschrikkelijk ik Stannis' actie ook vond, dit was voor mijn gevoel wel het moment waar hij er voor koos om end-game material te worden in plaats van een reguliere speler om de Iron Throne. Hij zal vermoedelijk echt de 'warrior of light' zijn, en daarmee de enige serieuze bedreiging voor Dany.
And any man who knows a thing knows he knows not a damn damn thing at all.
K'naan - Take a Minute
pi_153427209
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 23:12 schreef Koudspel het volgende:

[..]

Komop, Ros was een hoer... Je denkt toch niet dat ze 5 nieuwe karakters introduceren, en er nog 2 terughalen, om daar niks mee te gaan doen? Dat Dorne een soort filling is?
Cersei's kids gaan dood, dat weten we. Vraag is hoe? Trystane zal niet voor niets naar King's Landing gaan. Ik vermoed dat Doran of die donkere bewaker meestuurt, of de Sand Snakes/Ellaria om Tommen uit te schakelen. Wordt Myrcella koninging en Trystane prins gemaal danwel koning, weet iemand hoe dat zit? Zal allemaal wel geen end-game material zijn maar Dorne gaat z'n rol nog wel spelen...

Over end-game material gesproken, hoe verschrikkelijk ik Stannis' actie ook vond, dit was voor mijn gevoel wel het moment waar hij er voor koos om end-game material te worden in plaats van een reguliere speler om de Iron Throne. Hij zal vermoedelijk echt de 'warrior of light' zijn, en daarmee de enige serieuze bedreiging voor Dany.
Ik denk het niet; die scène van het vlammend zwaard uit het vuur trekken was erg slapjes en plastisch om de prophecy uit te laten komen. Ik denk dat Carice zich volkomen vergist in Stannis en dat ze al die tijd de beelden in de vlammen helemaal verkeerd geïnterpreteerd heeft. :)
Ik denk wel dat hij een endgame speler gaat worden, maar dat op het laatst toch blijkt dat hij toch niet de ware is.
pi_153427267
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 23:04 schreef Gambetta het volgende:

[..]

De Dance of the Dragons was de strijd tussen Aegon Targaryen en Rhaenyra Targaryen, de Blackfyres kwamen later pas :P
Je hebt helemaal gelijk! En ik ben nog wel een lezer :9
pi_153427347
Ik wil hier even een uber spel promoten.

Crusader Kings 2 met de Game of Thrones Mod.
http://www.moddb.com/mods(...)e-of-thrones-ck2agot

Het is een real-time strategy game, het originele spel speelt zich af in Europa en deels in Afrika en Azië. Met deze mod kun je dus in de wereld van A Song of Ice and Fire kruipen en nog veel verder terug in die geschiedenis. Waar je in 100'en jaren van Westeros en Essos in de huid kan kruipen van alle lords en ladies die op dat moment actief waren. Als je dood gaat speel je verder als jouw heir.

Zo kun je spelen als Dany, Stannis (en Shireen op de troon krijgen), Jon Snow (die bijvoorbeeld het aanbod van Stannis accepteert en Jon Stark wordt), Daemon Blackfyre, Joffrey, Aegon the Conqueror, Littlefinger, Khal Drogo, de Boltons een random leider van Bravos of zelfs een dragon rider van een paar eeuw geleden. :7 _O_

Ik heb de game voor 6 euro online gekocht en heb er al 100 uur in gestopt in een maand of 2. :')
Check bijvoorbeeld deze playthrough die begon bij Roose Bolton.

Een voorbeeldje, de achter achter kleinzoon van Petyr Baelish. Petyr VI Baelish is King of Mountain and Vale en aangetrouwd aan de Queen of the Iron Throne dus ook King daar.

_O_

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2015 23:33:24 ]
  woensdag 10 juni 2015 @ 23:36:20 #196
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_153428008
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2015 23:19 schreef Typisch het volgende:

Een voorbeeldje, de achter achter kleinzoon van Petyr Baelish. Petyr VI Baelish is King of Mountain and Vale en aangetrouwd aan de Queen of the Iron Throne dus ook King daar.
[ afbeelding ]
_O_
Haha de Martyll's hebben de Reach, de Lannisters zijn uit hun Westerlands gekicked en jij, jij bent een homo.
pi_153428110
quote:
10s.gif Op woensdag 10 juni 2015 23:36 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Haha de Martyll's hebben de Reach, de Lannisters zijn uit hun Westerlands gekicked en jij, jij bent een homo.
Niet haten op de gay koning van Mountain en Vale aub én dus een Baelish op de Iron Throne, gelukkig heeft hij al een heir geproduceerd. :+ Ultieme alliantie.

In The North heeft trouwens een Wildling The Wall veroverd en is nu bezig om Winterfell over te nemen. _O- King Beyond the Wall gaat ook Lord of Winterfell worden als het zo door gaat. En the night's watch is gevallen. ;(
pi_153430014
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 18:25 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

En Myrcella
too old...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_153430256
quote:
2s.gif Op woensdag 10 juni 2015 11:51 schreef ToT het volgende:

[..]

Dan moeten ze de titel van de serie veranderd moeten worden naar de titel van de boekenreeks! :P
"game of thrones" is een pakkendere titel dan "a song of ice and fire"
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_153430259
quote:
99s.gif Op donderdag 11 juni 2015 01:26 schreef Slayage het volgende:

[..]

"game of thrones" is een pakkendere titel dan "a song of ice and fire"
Hoe gaat dat liedje eigenlijk?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')