Ja man.quote:Op woensdag 10 juni 2015 18:01 schreef ToT het volgende:
[..]
Wat is er een minpunt aan dat deze dingen de boeken vaker herleesbaar maken?
Bijpersonages zijn goed maar je hebt dus ook figuranten die echt helemaal geen inbreng hebben en alleen paginavulling lijkenquote:Op woensdag 10 juni 2015 18:01 schreef Typisch het volgende:
[..]
In welk goed verhaal heb je geen bijpersonages die één of twee keer voorkomen?
Dat is inherent aan verhalen scrhijven, er komen ook kleine personages in voor.
En dan doet ASOIAF het nog goed, want letterlijk elk character heeft een background story.
Dat is ook heel begrijpelijk, maar het doet sommige personages zo tekort.quote:Op woensdag 10 juni 2015 18:02 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Wat wel logisch is voor het grote publiek omdat de emotionele impact groter is als een herkenbaar personage iets kuts overkomt dan weer eentje die er net in zit.
In het boek kan je dit makkelijker uitdiepen
HP moet gereboot wordenquote:Op woensdag 10 juni 2015 18:02 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Dit geldt ook voor HP. Begonnen al met filmen terwijl niet alle boeken uit waren. Zonde, want net als GoT hebben ze een prima cast maar slaan geregeld de plank mis in de verfilming.
https://mobile.twitter.com/daenerys/status/608235790234185729
Hehe
Het zou toch ook een beetje raar zijn als al die POV personages alleen meer bekenden elke keer tegen kwamen als ze in een nieuw stadje komen?quote:Op woensdag 10 juni 2015 18:04 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Bijpersonages zijn goed maar je hebt dus ook figuranten die echt helemaal geen inbreng hebben en alleen paginavulling lijken
HP moet een serie krijgen.quote:
Ach scheelt wel dat ik de boeken nu lees na de serie zodat ik juist extra informatie krijg en niet me erger aan wat is weggelaten of veranderdquote:Op woensdag 10 juni 2015 18:04 schreef Typisch het volgende:
[..]
Dat is ook heel begrijpelijk, maar het doet sommige personages zo tekort.
Ja zeker, ik vond seizoen 1 en 2 zoveel toffer dan de overige seizoenen omdat ik na 2 begon met lezen.quote:Op woensdag 10 juni 2015 18:05 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ach scheelt wel dat ik de boeken nu lees na de serie zodat ik juist extra informatie krijg en niet me erger aan wat is weggelaten of veranderd
Bijpersonages zijn dan ook niks mis mee maar ik had het meer over die ellenlange opsommingen van namen waar je dan toch weer globaal overheen leestquote:Op woensdag 10 juni 2015 18:05 schreef Typisch het volgende:
[..]
Het zou toch ook een beetje raar zijn als al die POV personages alleen meer bekenden elke keer tegen kwamen als ze in een nieuw stadje komen?
Voor de namen die je niet meer weet is er wikipedia.quote:Op woensdag 10 juni 2015 18:07 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Bijpersonages zijn dan ook niks mis mee maar ik had het meer over die ellenlange opsommingen van namen waar je dan toch weer globaal overheen leest
Ik vind GoT nog steeds de beste serie ooit.quote:Op woensdag 10 juni 2015 18:07 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ja zeker, ik vond seizoen 1 en 2 zoveel toffer dan de overige seizoenen omdat ik na 2 begon met lezen.Nog steeds vind ik het vermakelijk, maar deze serie zal zeker niet in mijn all-time favorite lijstje komen.
100 jaar red ik niet meer ben ik bang.quote:Op woensdag 10 juni 2015 18:07 schreef Typisch het volgende:
[..]
100 jaar na Harry Potter of ver er voor.
Daarom blijf ik GoT de serie volgen. Bij HP en de hobbit ergerde ik mij kapot in de films. Al vielen de eerste twee HP films nog wel mee, die bleven aardig trouw aan een echte boek verfilming.quote:Op woensdag 10 juni 2015 18:05 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ach scheelt wel dat ik de boeken nu lees na de serie zodat ik juist extra informatie krijg en niet me erger aan wat is weggelaten of veranderd
Ja maar die ga ik pas uitpluizen als ik klaar ben met de boeken want geen zin in spoilersquote:Op woensdag 10 juni 2015 18:08 schreef Typisch het volgende:
[..]
Voor de namen die je niet meer weet is er wikipedia.
De Hobbit was ook matig als je de boeken niet had gelezen.quote:Op woensdag 10 juni 2015 18:09 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Daarom blijf ik GoT de serie volgen. Bij HP en de hobbit ergerde ik mij kapot in de films. Al vielen de eerste twee HP films nog wel mee, die bleven aardig trouw aan een echte boek verfilming.
quote:Op woensdag 10 juni 2015 18:09 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
100 jaar red ik niet meer ben ik bang.
Over een jaar of 20 is prima. Allemaal veertigers en vijftigers die het volgen dan
Rowling.quote:Op woensdag 10 juni 2015 18:10 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Pfff.. HP laten vallen in een got topic...
?quote:Op woensdag 10 juni 2015 18:11 schreef Typisch het volgende:
[..]
Die schijtlollligheden doe je maar op die voetbalsite van je.
Oh oke.quote:Op woensdag 10 juni 2015 18:13 schreef Mike het volgende:
Kap eens met die slowchat, JR-Style-93 en Typisch...er is gewoon niet meer door dit topic heen te komen.
Seizoen 4 vind ik persoonlijk het bestequote:Op woensdag 10 juni 2015 18:14 schreef Joosie200 het volgende:
Eerst de serie en dan de boeken vind ik een prima combo, erger ik me niet aan de verschillen. Maarja, zelfs dan nog blijf ik GoT seizoen 1 en 4 beter vinden dan seizoenen 2, 3 en 5. Je merkt duidelijk verschil
Hoezo mogen we niet praten over Game of Thrones?quote:Op woensdag 10 juni 2015 18:13 schreef Mike het volgende:
Kap eens met die slowchat, JR-Style-93 en Typisch...er is gewoon niet meer door dit topic heen te komen.
Wie?quote:Op woensdag 10 juni 2015 18:32 schreef Dagonet het volgende:
Was ik trouwens de enige die in de arena zat te wachten op Yoda en Clone Troopers?
quote:
quote:
Nu je het zegtquote:Op woensdag 10 juni 2015 18:32 schreef Dagonet het volgende:
Was ik trouwens de enige die in de arena zat te wachten op Yoda en Clone Troopers?
quote:Op woensdag 10 juni 2015 18:28 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja duh
Alle kinderen van Cersei komen van Jaime
Die was gewoon doodgeboren toch?quote:Op woensdag 10 juni 2015 19:08 schreef ToT het volgende:
[..]Haar eerste kind niet, maar die heeft ze dan ook om het leven gebracht.
Ze ging altijd eventjes langs Pycelle nadat Robert zijn ding had gedaan voor de Westerosi tegenhanger van de morning after pill.quote:Op woensdag 10 juni 2015 19:09 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Die was gewoon doodgeboren toch?
Die tel ik niet mee
Nee die leefde nog wel. Toen Bran van de toren viel, had Cersei het nog met Cat over dat dat zoontje in haar armen stierf aan koorts of zo, maar ik ben ff vergeten hoe of wat, maar de suggestie was sterk dat ze hem zelf gedood had omdat ze alleen kinderen van Jaime wilde hebben. Ook omdat ze toen al een grafhekel aan king Robert had.quote:Op woensdag 10 juni 2015 19:09 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Die was gewoon doodgeboren toch?
Die tel ik niet mee
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |