Ja man.quote:Op woensdag 10 juni 2015 18:01 schreef ToT het volgende:
[..]
Wat is er een minpunt aan dat deze dingen de boeken vaker herleesbaar maken?
Bijpersonages zijn goed maar je hebt dus ook figuranten die echt helemaal geen inbreng hebben en alleen paginavulling lijkenquote:Op woensdag 10 juni 2015 18:01 schreef Typisch het volgende:
[..]
In welk goed verhaal heb je geen bijpersonages die één of twee keer voorkomen?
Dat is inherent aan verhalen scrhijven, er komen ook kleine personages in voor.
En dan doet ASOIAF het nog goed, want letterlijk elk character heeft een background story.
Dat is ook heel begrijpelijk, maar het doet sommige personages zo tekort.quote:Op woensdag 10 juni 2015 18:02 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Wat wel logisch is voor het grote publiek omdat de emotionele impact groter is als een herkenbaar personage iets kuts overkomt dan weer eentje die er net in zit.
In het boek kan je dit makkelijker uitdiepen
HP moet gereboot wordenquote:Op woensdag 10 juni 2015 18:02 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Dit geldt ook voor HP. Begonnen al met filmen terwijl niet alle boeken uit waren. Zonde, want net als GoT hebben ze een prima cast maar slaan geregeld de plank mis in de verfilming.
https://mobile.twitter.com/daenerys/status/608235790234185729
Hehe
Het zou toch ook een beetje raar zijn als al die POV personages alleen meer bekenden elke keer tegen kwamen als ze in een nieuw stadje komen?quote:Op woensdag 10 juni 2015 18:04 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Bijpersonages zijn goed maar je hebt dus ook figuranten die echt helemaal geen inbreng hebben en alleen paginavulling lijken
HP moet een serie krijgen.quote:
Ach scheelt wel dat ik de boeken nu lees na de serie zodat ik juist extra informatie krijg en niet me erger aan wat is weggelaten of veranderdquote:Op woensdag 10 juni 2015 18:04 schreef Typisch het volgende:
[..]
Dat is ook heel begrijpelijk, maar het doet sommige personages zo tekort.
Ja zeker, ik vond seizoen 1 en 2 zoveel toffer dan de overige seizoenen omdat ik na 2 begon met lezen.quote:Op woensdag 10 juni 2015 18:05 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ach scheelt wel dat ik de boeken nu lees na de serie zodat ik juist extra informatie krijg en niet me erger aan wat is weggelaten of veranderd
Bijpersonages zijn dan ook niks mis mee maar ik had het meer over die ellenlange opsommingen van namen waar je dan toch weer globaal overheen leestquote:Op woensdag 10 juni 2015 18:05 schreef Typisch het volgende:
[..]
Het zou toch ook een beetje raar zijn als al die POV personages alleen meer bekenden elke keer tegen kwamen als ze in een nieuw stadje komen?
Voor de namen die je niet meer weet is er wikipedia.quote:Op woensdag 10 juni 2015 18:07 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Bijpersonages zijn dan ook niks mis mee maar ik had het meer over die ellenlange opsommingen van namen waar je dan toch weer globaal overheen leest
Ik vind GoT nog steeds de beste serie ooit.quote:Op woensdag 10 juni 2015 18:07 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ja zeker, ik vond seizoen 1 en 2 zoveel toffer dan de overige seizoenen omdat ik na 2 begon met lezen.Nog steeds vind ik het vermakelijk, maar deze serie zal zeker niet in mijn all-time favorite lijstje komen.
100 jaar red ik niet meer ben ik bang.quote:Op woensdag 10 juni 2015 18:07 schreef Typisch het volgende:
[..]
100 jaar na Harry Potter of ver er voor.
Daarom blijf ik GoT de serie volgen. Bij HP en de hobbit ergerde ik mij kapot in de films. Al vielen de eerste twee HP films nog wel mee, die bleven aardig trouw aan een echte boek verfilming.quote:Op woensdag 10 juni 2015 18:05 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ach scheelt wel dat ik de boeken nu lees na de serie zodat ik juist extra informatie krijg en niet me erger aan wat is weggelaten of veranderd
Ja maar die ga ik pas uitpluizen als ik klaar ben met de boeken want geen zin in spoilersquote:Op woensdag 10 juni 2015 18:08 schreef Typisch het volgende:
[..]
Voor de namen die je niet meer weet is er wikipedia.
De Hobbit was ook matig als je de boeken niet had gelezen.quote:Op woensdag 10 juni 2015 18:09 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Daarom blijf ik GoT de serie volgen. Bij HP en de hobbit ergerde ik mij kapot in de films. Al vielen de eerste twee HP films nog wel mee, die bleven aardig trouw aan een echte boek verfilming.
quote:Op woensdag 10 juni 2015 18:09 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
100 jaar red ik niet meer ben ik bang.
Over een jaar of 20 is prima. Allemaal veertigers en vijftigers die het volgen dan
Rowling.quote:Op woensdag 10 juni 2015 18:10 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Pfff.. HP laten vallen in een got topic...
?quote:Op woensdag 10 juni 2015 18:11 schreef Typisch het volgende:
[..]
Die schijtlollligheden doe je maar op die voetbalsite van je.
Oh oke.quote:Op woensdag 10 juni 2015 18:13 schreef Mike het volgende:
Kap eens met die slowchat, JR-Style-93 en Typisch...er is gewoon niet meer door dit topic heen te komen.
Seizoen 4 vind ik persoonlijk het bestequote:Op woensdag 10 juni 2015 18:14 schreef Joosie200 het volgende:
Eerst de serie en dan de boeken vind ik een prima combo, erger ik me niet aan de verschillen. Maarja, zelfs dan nog blijf ik GoT seizoen 1 en 4 beter vinden dan seizoenen 2, 3 en 5. Je merkt duidelijk verschil
Hoezo mogen we niet praten over Game of Thrones?quote:Op woensdag 10 juni 2015 18:13 schreef Mike het volgende:
Kap eens met die slowchat, JR-Style-93 en Typisch...er is gewoon niet meer door dit topic heen te komen.
Wie?quote:Op woensdag 10 juni 2015 18:32 schreef Dagonet het volgende:
Was ik trouwens de enige die in de arena zat te wachten op Yoda en Clone Troopers?
quote:
quote:
Nu je het zegtquote:Op woensdag 10 juni 2015 18:32 schreef Dagonet het volgende:
Was ik trouwens de enige die in de arena zat te wachten op Yoda en Clone Troopers?
quote:Op woensdag 10 juni 2015 18:28 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja duh
Alle kinderen van Cersei komen van Jaime
Die was gewoon doodgeboren toch?quote:Op woensdag 10 juni 2015 19:08 schreef ToT het volgende:
[..]Haar eerste kind niet, maar die heeft ze dan ook om het leven gebracht.
Ze ging altijd eventjes langs Pycelle nadat Robert zijn ding had gedaan voor de Westerosi tegenhanger van de morning after pill.quote:Op woensdag 10 juni 2015 19:09 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Die was gewoon doodgeboren toch?
Die tel ik niet mee
Nee die leefde nog wel. Toen Bran van de toren viel, had Cersei het nog met Cat over dat dat zoontje in haar armen stierf aan koorts of zo, maar ik ben ff vergeten hoe of wat, maar de suggestie was sterk dat ze hem zelf gedood had omdat ze alleen kinderen van Jaime wilde hebben. Ook omdat ze toen al een grafhekel aan king Robert had.quote:Op woensdag 10 juni 2015 19:09 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Die was gewoon doodgeboren toch?
Die tel ik niet mee
Moon teaquote:Op woensdag 10 juni 2015 19:11 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ze ging altijd eventjes langs Pycelle nadat Robert zijn ding had gedaan voor de Westerosi tegenhanger van de morning after pill.
Way off op sommige punten, aardig in de buurt van anderenquote:Op woensdag 10 juni 2015 21:03 schreef Gezicht het volgende:
Even wat speculatie voor de laatste aflevering spuien:
Cersei en Qyburn zetten mutantMountain in om Cersei uit de bajes te halen en de High Sparrow een kopje kleiner te maken. Cersei zet Margaery vrij en is opeens de reddende engel en heeft Tommen weer onder haar controle.
Stannis marcheert op Winterfell en wint met hulp van de Lord of Light, maar wordt uiteindelijk door Brienne gebackstabbed vanwege Renly. OF Stannis verliest alsnog omdat de Lord of Light blijkbaar niets heeft gehad aan het offeren van Shereen, en sterft in het gevecht / wordt genakt door Briënne.
Gedurende een van deze twee scenario's vermoordt Sansa Ramsay, en ze ontvlucht Winterfell samen met Theon/Reek.
Dany valt een keer als eerste aan en maakt met behulp van Jorah en Drogon een einde aan de rebellion, maar Jorah overleeft het niet.
Arya vermoordt goldcloakpedoboy en wint daarmee het vertrouwen van Jaqen, ondanks het feit dat ze tegen hem gelogen heeft.
En bij the Wall gebeurt geen zak meer omdat we die verhaallijn voor dit seizoen wel gehad hebben denk ik zo.![]()
Leren lezen. Dit seizoen zat verrekt weinig in dat volledige concentratie nodig had. Waar ik bij voorgaande seizoenen vaak een aflevering 2x kort achter elkaar keek is dat dit seizoen totaal niet nodig.quote:Op woensdag 10 juni 2015 16:06 schreef Knut het volgende:
[..]
Dus. Je klaagt nu over de kwaliteit van een serie die je bewust niet geconcentreerd kijkt ?
Knap wel.
Ik denk idd wel dat ze belangrijk gaan worden, anders heeft het absoluut geen toegevoegde waarde ze nu ineens in het verhaal te schrijven.quote:Op woensdag 10 juni 2015 21:31 schreef Koudspel het volgende:
Ik vermoed dat die Sandsnakes volgend seizoen belangrijker gaan worden. Ze zullen Tommen wel vermoorden op de een of andere manier, waardoor Trystane op de Iron Throne komt. Doran als HotK, check ze gaan.
Echt wel!quote:Op woensdag 10 juni 2015 21:48 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
wat was hij toch magistraal irritant in die paar minuten voor zijn dood
Ik zat te juichen toen hij begon te hoesten en piepenquote:Op woensdag 10 juni 2015 21:49 schreef ToT het volgende:
[..]
Echt wel!Daardoor geniet je nog meer van het moment suprème!
Ik vond dat eerste kuchje een beetje raar over komen; waarom hoestte hij nou ineens?quote:Op woensdag 10 juni 2015 22:04 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ik zat te juichen toen hij begon te hoesten en piepen
Zoiets verwacht ik ook, anders hadden ze makkelijk om tijd te besparen Jaime op diplomatieke missie kunnen sturen "ik wil m'n nichtje mee terug hebben", "das prima maar mijn zoon gaat mee", klaar.quote:Op woensdag 10 juni 2015 21:31 schreef Koudspel het volgende:
Ik vermoed dat die Sandsnakes volgend seizoen belangrijker gaan worden. Ze zullen Tommen wel vermoorden op de een of andere manier, waardoor Trystane op de Iron Throne komt. Doran als HotK, check ze gaan.
Ik vond Joffrey zijn dood schokkender dan de Red Weddingquote:Op woensdag 10 juni 2015 22:06 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik vond dat eerste kuchje een beetje raar over komen; waarom hoestte hij nou ineens?
Toen wat meer kuchjes; toen dacht ik dat hij één of ander toneelstukje deed om Tyrion nog meer voor lul te gaan zetten.
Pas toen hij instortte en begon te kotsen merkte ik dat er écht wat aan de hand was. Toen hij zo begon te bloeden zat ik echt te hopen dat er niemand hem ging redden en toen hij eenmaal dood was, duurde het nog een paar afleveringen voor ik echt kon accepteren dat hij dood was, omdat ik dacht dat iemand met The lord of fire z'n hulp hem weer tot leven zou wekken!
Hmm weet ik niet. Beiden waren erg onverwacht en hadden een enorme impact!quote:Op woensdag 10 juni 2015 22:18 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik vond Joffrey zijn dood schokkender dan de Red Wedding
Muah naar de Red Wedding werd wel meer opgebouwd.quote:Op woensdag 10 juni 2015 22:19 schreef ToT het volgende:
[..]
Hmm weet ik niet. Beiden waren erg onverwacht en hadden een enorme impact!
quote:Op woensdag 10 juni 2015 21:31 schreef Koudspel het volgende:
Varysquote:Op woensdag 10 juni 2015 22:22 schreef JR-Style-93 het volgende:
Maar zal ook niet lang duren voor Dany de overstap maakt.
Dany met Trystane misschien, weer een Targaeryen en Martell samen dus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2015 22:28:29 ]
quote:Op woensdag 10 juni 2015 22:27 schreef Typisch het volgende:
[..]
VarysIs dit echt of een verzinsel van jou?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh.
Verzin ik net. Want Blackfyres zijn baas.quote:Op woensdag 10 juni 2015 22:29 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Is dit echt of een verzinsel van jou?
Weet niet wat dat zijnquote:Op woensdag 10 juni 2015 22:30 schreef Typisch het volgende:
[..]
Verzin ik net. Want Blackfyres zijn baas.
Een andere tak van de Targaryans. Dat is waar de 'Dance of the Dragons' vandaan komt. Een ietwat uit de hand gelopen familieruzie. Officieel zijn alle Blackfyres dood, maar dat weet je nooit helemaal zeker natuurlijk.quote:
Toe zeg. Ros werd ook nooit belangrijk en was er alleen voor de lol borsten. Nu Emilia Clarke die ´ik ga niet naak´-clausule in haar contract heeft laten optekenen en the Faith Millitant de bordelen sluit moet het toch ergens vandaan komen.quote:Op woensdag 10 juni 2015 21:31 schreef Koudspel het volgende:
Ze hadden dan ook gewoon een brief en een ordinaire page kunnen sturen.quote:Op woensdag 10 juni 2015 22:17 schreef Tanin het volgende:
[..]
Zoiets verwacht ik ook, anders hadden ze makkelijk om tijd te besparen Jaime op diplomatieke missie kunnen sturen "ik wil m'n nichtje mee terug hebben", "das prima maar mijn zoon gaat mee", klaar.
De Tyrells hebben en hadden de grootste legers en de grootste economie en de op een na grootste vloot. Waarvan ze nog nauwelijks iets hebben hoeven verliezen. Ze belegeren voor het merendeel kalmpjes aan de forten van Stannis-loyalisten in de Stormlands.quote:Op woensdag 10 juni 2015 22:20 schreef Typisch het volgende:
[..]![]()
Best een goede gedachte nu de Tyrells ook verzwakt zijn en de rest van Westeros het druk heeft met andere zaken.
Alleen The Vale is ook nog aardig krachtig.
Denk niet dat Trystane zo snel zijn aandoenlijke Lannister waifu aan de kant zet.quote:Op woensdag 10 juni 2015 22:22 schreef JR-Style-93 het volgende:
Maar zal ook niet lang duren voor Dany de overstap maakt.
Dany met Trystane misschien, weer een Targaeryen en Martell samen dus.
Die zal wel doodgaanquote:Op woensdag 10 juni 2015 22:34 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Denk niet dat Trystane zo snel zijn aandoenlijke Lannister waifu aan de kant zet.
De Tyrells zitten in zwaar weer qua leiderschap nu, moeders is oud en vaders wordt in de serie neergezet als een kansloze debiel. De eventuele opvolgers zitten nu allebei vast.quote:Op woensdag 10 juni 2015 22:34 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
De Tyrells hebben en hadden de grootste legers en de grootste economie en de op een na grootste vloot. Waarvan ze nog nauwelijks iets hebben hoeven verliezen. Ze belegeren voor het merendeel kalmpjes aan de forten van Stannis-loyalisten in de Stormlands.
Ik heb al wat van het volgende boek mee gekregen maar, lezen op eigen risico:quote:De Vale heeft geen leiderschap. Niemand respecteert Littlefinger en iedereen anticipeert op de dood van de kleine Robin en wie daarna komt mag joost weten. Er is gewoonweg niemand die de macht van de Vale nog kan bundelen na het overlijden van Cat's krankzinnige zusje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kan niet 2 Lannister koningen en een koningin vermoorden achter elkaar.quote:
Kan toch prima tegelijk ala Red Weddingquote:Op woensdag 10 juni 2015 22:38 schreef Typisch het volgende:
[..]
Je kan niet 2 Lannister koningen en een koningin vermoorden achter elkaar.Dat zou een beetje overdreven zijn, niet?
Denk dat ze gewoon worden afgezet op een gegeven moment, al weet ik niet zo goed door wie.
Zie ik niet gebeuren.quote:Op woensdag 10 juni 2015 22:39 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Kan toch prima tegelijk ala Red Wedding
Littlefinger kan altijd ergens voor zorgen en de Sand Snakes dan.quote:Op woensdag 10 juni 2015 22:40 schreef Typisch het volgende:
[..]
Zie ik niet gebeuren.
Welke partijen moeten daar dan aan meewerken? Alleen de Tyrells in principe, want die zouden hun troon verliezen als Tommen dood gaat en de opvolger trouwt met een Martell.
Nee, is haar bijnaam. Er heerste een woeste storm tijdens haar geboorte.quote:Op woensdag 10 juni 2015 22:48 schreef MakkieR het volgende:
Vanuit een GoT terminologie las ik dat elke streek zijn eigen bastaard naam kent de bekendste van alle streken is toch wel het noorden die de bastaard naam Snow gebruikt. Jon Snow en Ramsay Snow.
Maar hoe zit het eigenlijk met Dany. Ze introduceert haar zelf vaak als Stormborn of the house Targaryen wat volgens de terminologie ook een bastaardnaam is, is zij dan ook een bastaardkind van de Targaryen familie?
http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Bastardy
Stomborn is een beschrijving van de omstandigheden rond haar geboorte (i.e. het stormde). Zo heet Mance's zoon in de boeken Battleborn (i.e. er was een veldslag gaande).quote:Op woensdag 10 juni 2015 22:48 schreef MakkieR het volgende:
Vanuit een GoT terminologie las ik dat elke streek zijn eigen bastaard naam kent de bekendste van alle streken is toch wel het noorden die de bastaard naam Snow gebruikt. Jon Snow en Ramsay Snow.
Maar hoe zit het eigenlijk met Dany. Ze introduceert haar zelf vaak als Stormborn of the house Targaryen wat volgens de terminologie ook een bastaardnaam is, is zij dan ook een bastaardkind van de Targaryen familie?
http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Bastardy
Ah cool, dankje voor de uitlegquote:Op woensdag 10 juni 2015 22:53 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Stomborn is een beschrijving van de omstandigheden rond haar geboorte (i.e. het stormde). Zo heet Mance's zoon in de boeken Battleborn (i.e. er was een veldslag gaande).
Storm is ook de naam van bastaarden geboren in de Stormlands, maar dat doet er niet zo veel toe want ze is geboren op Dragonstone gelegen in de Crownlands, waar de bastaardachternaam Waters is.
De Dance of the Dragons was de strijd tussen Aegon Targaryen en Rhaenyra Targaryen, de Blackfyres kwamen later pasquote:Op woensdag 10 juni 2015 22:33 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Een andere tak van de Targaryans. Dat is waar de 'Dance of the Dragons' vandaan komt. Een ietwat uit de hand gelopen familieruzie. Officieel zijn alle Blackfyres dood, maar dat weet je nooit helemaal zeker natuurlijk.
Komop, Ros was een hoer... Je denkt toch niet dat ze 5 nieuwe karakters introduceren, en er nog 2 terughalen, om daar niks mee te gaan doen? Dat Dorne een soort filling is?quote:Op woensdag 10 juni 2015 22:34 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Toe zeg. Ros werd ook nooit belangrijk en was er alleen voor de lol borsten. Nu Emilia Clarke die ´ik ga niet naak´-clausule in haar contract heeft laten optekenen en the Faith Millitant de bordelen sluit moet het toch ergens vandaan komen.
Ik denk het niet; die scène van het vlammend zwaard uit het vuur trekken was erg slapjes en plastisch om de prophecy uit te laten komen. Ik denk dat Carice zich volkomen vergist in Stannis en dat ze al die tijd de beelden in de vlammen helemaal verkeerd geïnterpreteerd heeft.quote:Op woensdag 10 juni 2015 23:12 schreef Koudspel het volgende:
[..]
Komop, Ros was een hoer... Je denkt toch niet dat ze 5 nieuwe karakters introduceren, en er nog 2 terughalen, om daar niks mee te gaan doen? Dat Dorne een soort filling is?
Cersei's kids gaan dood, dat weten we. Vraag is hoe? Trystane zal niet voor niets naar King's Landing gaan. Ik vermoed dat Doran of die donkere bewaker meestuurt, of de Sand Snakes/Ellaria om Tommen uit te schakelen. Wordt Myrcella koninging en Trystane prins gemaal danwel koning, weet iemand hoe dat zit? Zal allemaal wel geen end-game material zijn maar Dorne gaat z'n rol nog wel spelen...
Over end-game material gesproken, hoe verschrikkelijk ik Stannis' actie ook vond, dit was voor mijn gevoel wel het moment waar hij er voor koos om end-game material te worden in plaats van een reguliere speler om de Iron Throne. Hij zal vermoedelijk echt de 'warrior of light' zijn, en daarmee de enige serieuze bedreiging voor Dany.
Je hebt helemaal gelijk! En ik ben nog wel een lezerquote:Op woensdag 10 juni 2015 23:04 schreef Gambetta het volgende:
[..]
De Dance of the Dragons was de strijd tussen Aegon Targaryen en Rhaenyra Targaryen, de Blackfyres kwamen later pas
Haha de Martyll's hebben de Reach, de Lannisters zijn uit hun Westerlands gekicked en jij, jij bent een homo.quote:Op woensdag 10 juni 2015 23:19 schreef Typisch het volgende:
Een voorbeeldje, de achter achter kleinzoon van Petyr Baelish. Petyr VI Baelish is King of Mountain and Vale en aangetrouwd aan de Queen of the Iron Throne dus ook King daar.
[ afbeelding ]
Niet haten op de gay koning van Mountain en Vale aub én dus een Baelish op de Iron Throne, gelukkig heeft hij al een heir geproduceerd.quote:Op woensdag 10 juni 2015 23:36 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Haha de Martyll's hebben de Reach, de Lannisters zijn uit hun Westerlands gekicked en jij, jij bent een homo.
too old...quote:
"game of thrones" is een pakkendere titel dan "a song of ice and fire"quote:Op woensdag 10 juni 2015 11:51 schreef ToT het volgende:
[..]
Dan moeten ze de titel van de serie veranderd moeten worden naar de titel van de boekenreeks!
Hoe gaat dat liedje eigenlijk?quote:Op donderdag 11 juni 2015 01:26 schreef Slayage het volgende:
[..]
"game of thrones" is een pakkendere titel dan "a song of ice and fire"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |