Die foto kan beter want de twin towers bij het station zijn nauwelijks te zien en de Kematoren valt buiten het zicht.quote:
2007quote:Op woensdag 10 juni 2015 13:11 schreef remlof het volgende:
[..]
Die foto kan beter want de twin towers bij het station zijn nauwelijks te zien en de Kematoren valt buiten het zicht.
Die staat hier: STA / Arnhem #102 - Ernem onder water.quote:Op woensdag 10 juni 2015 13:13 schreef hoekandit het volgende:
[..]
2007Kon de oude lange OP niet zo snel vinden.
Van mij ook nietquote:Op woensdag 10 juni 2015 13:16 schreef remlof het volgende:
[..]
Die staat hier: STA / Arnhem #102 - Ernem onder water.
Maar die hoeft van mij niet terug hoor
Dat is dan ook het enige waar Arnhem Zuid goed voor is.quote:Op woensdag 10 juni 2015 14:07 schreef Guppyfriend het volgende:
Vanuit Arnhem Zuid kun je mooie foto's maken
Aha nieuwe waterleiding!quote:Op donderdag 25 juni 2015 22:44 schreef e-wok het volgende:
Meer info https://www.facebook.com/Sonsbeeksingel
Nog nooit eerlijk gezegd. Heb altijd het idee dat dat voor hipsters zonder tuin isquote:
Dat klopt ook wel. Vriend van mij zit in die hipster/mode scene (hij ontwerpt en maakt schoenen) en zegt ook dat er eigenlijk altijd hetzelfde kliekje mensen is.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:29 schreef Rozekwarts het volgende:
[..]
Nog nooit eerlijk gezegd. Heb altijd het idee dat dat voor hipsters zonder tuin is![]()
Ik zit liever aan het water.
Ah da's echt iets voor mij nu danquote:Op zaterdag 27 juni 2015 16:14 schreef remlof het volgende:
Nou als ik die website van ze zie, gezinnetjes met kutkoters, dan hoef ik er echt niet heen![]()
www.roofgardenarnhem.nl
Ja, jullie zitten nu aan the dark side.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 18:10 schreef Quickie_Brat het volgende:
[..]
Ah da's echt iets voor mij nu dan
quote:Op zaterdag 27 juni 2015 18:10 schreef Quickie_Brat het volgende:
[..]
Gefeliciteerdquote:Op zaterdag 27 juni 2015 18:10 schreef Quickie_Brat het volgende:
[..]
Check!quote:
Wat, helemaal? Want ze zitten in het centrum en op Kronenburg. Neem aan dat je centrum bedoelt?quote:Op vrijdag 3 juli 2015 12:59 schreef voodoolady het volgende:
ING vertrekt uit Arnhem. Ben benieuwd wat er met dat pand gebeurt.
Ah, ik kon er gewoon op wachtenquote:
GELDT dan.quote:
quote:Op dinsdag 7 juli 2015 20:12 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ah, ik kon er gewoon op wachten![]()
![]()
Maar geografisch klopt dat dan niet helemaal he
Je bent vergevenquote:
Ja dat is achterin spijkerkwartierquote:Op vrijdag 3 juli 2015 18:57 schreef hoekandit het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
Foto van gisteravond, kwam voorbij op fb. Vanuit Spijkerkwartier?
Blijft leukquote:
Mooie foto! Dit word nu mijn nieuwe achtergrondfoto (de vorige heb ik per ongeluk gewistquote:Op vrijdag 3 juli 2015 18:57 schreef hoekandit het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
Foto van gisteravond, kwam voorbij op fb. Vanuit Spijkerkwartier?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iedereen is naar Nijmegen maar dat durven ze niet hardop te zeggen.quote:
quote:Op donderdag 16 juli 2015 20:59 schreef Guppyfriend het volgende:
Feel good nieuws
http://www.omroepgelderla(...)nijn-Cuby-van-balkon
riiiiiiightquote:Op maandag 20 juli 2015 12:19 schreef fathank het volgende:
[..]
Iedereen is naar Nijmegen maar dat durven ze niet hardop te zeggen.
Hoe moet ik dit mij voorstellenquote:Op donderdag 16 juli 2015 20:59 schreef Guppyfriend het volgende:
Feel good nieuws
http://www.omroepgelderla(...)nijn-Cuby-van-balkon
Doe anders een beetje vrolijkquote:
Nou, kijk, zo:quote:
Nijmegen-Noord?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 20:04 schreef Mafklapper het volgende:
Laat ik mij hier eens melden als geboren en getogen Ernhemmer. En hey, ik zie dat er een buurtgenoot in dit topic is.
Enne, hou eens hop met Arnhem-Zuid bashen
Maar dan kan je hem toch zelf pakken? Ik zie niet hoe de brandweer hierbij komt kijken.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 19:39 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Nou, kijk, zo:
[ afbeelding ]
Bij sommige balkons heb je aan beide kanten van de balustrade ongeveer een even breed randje. En als ze nou door de balustrade zou gaan, zou ze aan de andere kant op het randje zitten. Probleem!
Ik weet niet hoe het balkon in kwestie eruit zag, maar als het hier zou gebeuren (wat natuurlijk niet kan), zou ik door de balustrade heen d'r moeten pakken en dan er doorheen moeten trekken. Ain't donna happen, dan zou ze echt wel weggelopen zijn (lees, naar beneden gepleurd).quote:Op vrijdag 24 juli 2015 21:23 schreef tweemeter het volgende:
[..]
Maar dan kan je hem toch zelf pakken? Ik zie niet hoe de brandweer hierbij komt kijken.
Hier wel!quote:Op maandag 27 juli 2015 19:48 schreef Guppyfriend het volgende:
Hebben jullie nog stroom daar in Noord??
http://www.omroepgelderla(...)rd-zit-zonder-stroom
url?quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 00:04 schreef tweemeter het volgende:
Iemand vandaag nog geholpen met het slopen van Arnhem?
"herhaling" het zal ook vast ergens staan bij het ingaan van de zone (niet gezien) maar ik vond het inderdaad nogal vreemd daar.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 11:58 schreef voodoolady het volgende:
vreemd die np zone wat staat er onder dat bord?
Zo moeilijk zal het toch niet zijn om een kamer in arnhem te vinden?quote:Op woensdag 19 augustus 2015 23:54 schreef anti-loper het volgende:
Ik zoek een kamer in Arnhem.
Iemand die wat weet?
Ik zoek al drie/vier maanden een leuke appartement in Arnhem. Vinden kun je wel, maar in aanmerking komen is een tweede.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 11:56 schreef dolf1010 het volgende:
[..]
Zo moeilijk zal het toch niet zijn om een kamer in arnhem te vinden?
Kamernet al geprobeerd? Gek genoeg vond ik daar mijn huidige appartement (geen studio) op 1 hoog voor 420 nu.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 13:34 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Ik zoek al drie/vier maanden een leuke appartement in Arnhem. Vinden kun je wel, maar in aanmerking komen is een tweede.
preciesquote:Op donderdag 20 augustus 2015 13:34 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Ik zoek al drie/vier maanden een leuke appartement in Arnhem. Vinden kun je wel, maar in aanmerking komen is een tweede.
Vooral als je Turks bent, moet je je toch wel meer gaan 'bewijzen' want gemakkelijk averechts kan werken.quote:
Ik ben ook turrek abi ja.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 15:07 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Vooral als je Turks bent, moet je je toch wel meer gaan 'bewijzen' want gemakkelijk averechts kan werken.
Probeer het via hier: https://www.facebook.com/groups/kamermarkt/?fref=tsquote:Op woensdag 19 augustus 2015 23:54 schreef anti-loper het volgende:
Ik zoek een kamer in Arnhem.
Iemand die wat weet?
Rondom de Steenstraat en de appie is het echt verschrikkelijk. Altijd dezelfden die lopen te schooien.quote:Op zondag 23 augustus 2015 17:34 schreef mark93 het volgende:
Het lijkt wel of er steeds meer bedelaars komen in Arnhem. Vandaag 2 keer benaderd in het centrum. Niet voor het eerst en niet voor het laatst... Soms geef is ze wel eens wat, maar niet elke keer.
Hoe ondervinden jullie dit?
Ja klopt. Die zitten vaak op de grond.quote:Op zondag 23 augustus 2015 17:36 schreef fathank het volgende:
[..]
Rondom de Steenstraat en de appie is het echt verschrikkelijk. Altijd dezelfden die lopen te schooien.
Zolang je maar niet metquote:Op zondag 23 augustus 2015 11:39 schreef Joosterd het volgende:
[..]
Probeer het via hier: https://www.facebook.com/groups/kamermarkt/?fref=ts
Als je heel snel een kamer wil kan je een makelaar inschakelen, maar dan betaal je wel een maandhuur aan hun (de afzetters).
Volgens mij probeert elke makelaar zoveel mogelijk de borg te behouden door elk klein mankementje te benoemen..quote:Op zondag 23 augustus 2015 20:27 schreef Smeich het volgende:
[..]
Zolang je maar niet metDieperink in zee gaat,dan ben je je borg kwijt.
Daarom ook altijd samen met de makelaar foto's maken bij de oplevering en een lijst maken met 'mankementjes'.quote:Op zondag 23 augustus 2015 21:39 schreef Joosterd het volgende:
[..]
Volgens mij probeert elke makelaar zoveel mogelijk de borg te behouden door elk klein mankementje te benoemen..![]()
![]()
https://www.nvm.nl/wonen/woning_huren/bemiddelingskosten.aspxquote:Op zondag 23 augustus 2015 11:39 schreef Joosterd het volgende:
[..]
Probeer het via hier: https://www.facebook.com/groups/kamermarkt/?fref=ts
Als je heel snel een kamer wil kan je een makelaar inschakelen, maar dan betaal je wel een maandhuur aan hun (de afzetters).
Daar heeft het bij Dieperink geen betrekking op. Hij houdt je borg achter de hand, verzint maand na maand een excuus en verklaart vervolgens dat het aan de huiseigenaar ligt dat de borgsom niet terugbetaald kan worden. Zijn meerdere klachten over ontvangen op het internet maar meneer gaat blijkbaar gewoon door. Dus mocht iemand via Dieperink huren, gewoon de laatste maand je huur niet betalen en klaar.quote:Op zondag 23 augustus 2015 21:39 schreef Joosterd het volgende:
[..]
Volgens mij probeert elke makelaar zoveel mogelijk de borg te behouden door elk klein mankementje te benoemen..![]()
![]()
Als ik dit zo had geweten had ik ook geen bemiddelingskosten hoeven te betalen... zal wel een lang proces zijn om het terug te vragen.quote:Op zondag 23 augustus 2015 22:50 schreef e-wok het volgende:
[..]
https://www.nvm.nl/wonen/woning_huren/bemiddelingskosten.aspx
Je kan het terug vragen in de meeste gevallen
Die mensen moeten ergens heen. Als ze maar zorgen dat de begeleiding een beetje in orde is.quote:Op dinsdag 15 september 2015 06:55 schreef Guppyfriend het volgende:
400 asielzoekers vandaag naar Koepelgevangenis Arnhem: http://www.omroepgelderla(...)pelgevangenis-Arnhem
Wow... Dat wordt even snel beslist...
Is niet voor het eerst dat ze voor nood in een gevangenis worden opgevangen. Is vorig jaar ook al gebeurd toen Fredje Teeven nog staatssecretaris was.quote:Op dinsdag 15 september 2015 08:38 schreef Guppyfriend het volgende:
Klopt. We hebben ze binnengelaten, dus ze moeten ergens heen. Maar ik vind dat dit besluit wel laat doorschemeren dat het COA ook geen idee meer heeft wat ze moeten doen. Mensen met een oorlogstrauma opvangen in een gevangenis, is dat nou het beste idee ooit? Was de Rijnhal of een leeg kantoor niet beter geweest? Of het bestaande AZC?
En de Enschedeers snap ik ergens ook wel. Het zijn echt niet allemaal lieve knuffelgezinnetjes. Verre van, het is naïef om dat te denken. Dit zijn ernstig gefrustreerde en getraumatiseerde mensen die compleet ontheemd zijn. Gemeentes en COA onderschatten dit volledig, imho.
Met z'n allen in de IJsselhallen in Zwolle of met z'n allen in de Zeelandhallen wordt ook al heel veel toegepast. Maar goed, ik ben ook geen deskundige op dit gebied. Makkelijk zal het vast zijn, in de gevangenis.quote:Op dinsdag 15 september 2015 08:50 schreef fathank het volgende:
[..]
Is niet voor het eerst dat ze voor nood in een gevangenis worden opgevangen. Is vorig jaar ook al gebeurd toen Fredje Teeven nog staatssecretaris was.
Ik denk dat het vooral makkelijk is. De bajes is net twee weken leeg als ik me niet vergis dus de boel zal nog niet compleet opgeruimd zijn. Bedden en sanitaire voorzieningen zijn er. Even een poetslap er doorheen en men heeft in ieder geval een dak boven het hoofd en een maaltijd. Even een kantoorruimte geschikt maken voor bewoning is niet zo simpel. En met z'n allen in de Rijnhal lijkt me ook niet echt een succes. Dan zullen er noodvoorzieningen getroffen moeten worden qua sanitair, en is er totaal geen privacy.
En lang niet iedere vluchteling is een getraumatiseerd oorlogsslachtoffer dat z'n gezin vermoord heeft zien worden.
Mwah kritische vragen. Het waren vooral xenofobe opmerkingen in de trant van "hoe moet mijn vrouw dan naar huis komen in het donker omdat ze wisselende diensten heeft" en "die moslimmannen kijken allemaal naar onze vrouwen en dochters zijn ze nog wel veilig" tot "het is wachten tot de bevolking het recht in eigen hand gaat nemen".quote:Op dinsdag 15 september 2015 10:09 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Met z'n allen in de IJsselhallen in Zwolle of met z'n allen in de Zeelandhallen wordt ook al heel veel toegepast. Maar goed, ik ben ook geen deskundige op dit gebied. Makkelijk zal het vast zijn, in de gevangenis.
Maar de makkelijkste oplossing is vaak zeker niet de beste. Ik vind het wel goed dat mensen zoals de Enschedeers kritische vragen gaan stellen. Het COA maakt wilde beslissingen waarvan ik me afvraag hoe doordacht die zijn... Zij hebben nota bene zelf de gevangenis eerder nog afgekeurd als opvangmogelijkheid, omdat niet geschikt.
In Arnhem Zuid zit ook een AZC, wat overigens ooit is weggezet als 'tijdelijk'. Ik ga daar niet meer in de buurt hardlopen, omdat ik daar ook al eens bespuugd ben door mannen die daar zaten/voor het pand rondhingen. En nee, ik zeg niet dat ze allemaal zo zijn, maar ik snap de gedachte dus wel. Als ik zo'n groepje in het park of op straat zie, loop ik een andere route. Misschien ben ik wel iets kritischer omdat ik een vrouw ben. Sue me.quote:Op dinsdag 15 september 2015 10:51 schreef fathank het volgende:
[..]
Mwah kritische vragen. Het waren vooral xenofobe opmerkingen in de trant van "hoe moet mijn vrouw dan naar huis komen in het donker omdat ze wisselende diensten heeft" en "die moslimmannen kijken allemaal naar onze vrouwen en dochters zijn ze nog wel veilig" tot "het is wachten tot de bevolking het recht in eigen hand gaat nemen".
De reacties op telegraaf.nl zijn er niks bij
Loop dan ook maar niet meer door het centrum want daar ben ik een week of 6 terug bijna beroofd.quote:Op dinsdag 15 september 2015 11:00 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
In Arnhem Zuid zit ook een AZC, wat overigens ooit is weggezet als 'tijdelijk'. Ik ga daar niet meer in de buurt hardlopen, omdat ik daar ook al eens bespuugd ben door mannen die daar zaten/voor het pand rondhingen. En nee, ik zeg niet dat ze allemaal zo zijn, maar ik snap de gedachte dus wel. Als ik zo'n groepje in het park of op straat zie, loop ik een andere route. Misschien ben ik wel iets kritischer omdat ik een vrouw ben. Sue me.
We gaan het zien, ik ben benieuwd of het allemaal goed gaat. Ik hoop het van harte, daar niet van.
Ohja die zit er ook nog, aan de andere kant vd weg. Vlakbij een zorginstelling voor bejaarden en een bushalte om de hoek. Jumbo is ook vlakbij.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:11 schreef smegmanus het volgende:
Is een flat, meer weet ik er niet van.
Afstand naar het centrum boeit niet, hij komt vrijwel niet buiten.
Op die manier kun je alles wel wegredeneren. Ga dan ook maar niet fietsen, want ik had vandaag ook weer bijna een fietser op de motorkap.quote:Op dinsdag 15 september 2015 11:06 schreef fathank het volgende:
[..]
Loop dan ook maar niet meer door het centrum want daar ben ik een week of 6 terug bijna beroofd.
Mensen met een verblijfstatus die nu in een AZC zitten worden in gemeenten ondergebracht en nieuwe asielzoekers worden zoveel mogelijk in de huidige azcs ondergebracht om de procedure af te wachten.quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:29 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Op die manier kun je alles wel wegredeneren. Ga dan ook maar niet fietsen, want ik had vandaag ook weer bijna een fietser op de motorkap.
Ik denk dat de meeste mensen een veel te rooskleurig beeld hebben van de hele problematiek. De opvang in de Koepel is voor alleenstaanden en gezinnen. Net op het 8-uur journaal, geen gezin te zien, alleen maar jonge mannen. En die krijgen dus allemaal een leuke tekening van een basisschoolkindje uit Arnhem. Hartstikke lief, maar het geeft maar aan dat mensen geen idee hebben.
Het is niet populair om sceptisch te zijn, maar alles maar klakkeloos slikken lijkt me ook niet goed idee. Met het tempo waarop het COA mensen dumpt door heel het land, echt niet alleen hier, kàn er gewoonweg geen goede screening meer plaatsvinden. Bovendien zorgt het alleen maar voor onrust. Het is dus logisch dat bewoners van diverse plaatsen vragen stellen.
Altijd leuk om daar omhoog te fietsen en dan via Roosendaal de veluwe op.quote:Op dinsdag 15 september 2015 12:41 schreef smegmanus het volgende:
Een vriend van mij zoekt een tijdelijk (half jaartje) adres en krijgt nu een woning aangeboden aan de Monnikensteeg. Is dat wat of toch beter verder zoeken?
Ach je kan als vrouw zijnde sowieso niet normaal door Arnhem lopen zonder nagefloten te worden of aangesproken te worden door vieze mannen. Zelfs als ik naast mijn vriendin loop doen die mongolen dat nog.quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:49 schreef fathank het volgende:
[..]
Mensen met een verblijfstatus die nu in een AZC zitten worden in gemeenten ondergebracht en nieuwe asielzoekers worden zoveel mogelijk in de huidige azcs ondergebracht om de procedure af te wachten.
Je zegt tegen mij dat je op die manier alles kapot kan redeneren. Enig idee hoeveel mensen er dagelijks bespuugd worden, ver uit de buurt van een AZC? Je begint zelf met een n=1 redenatie.
Dat er kritische vragen gesteld worden ben ik oom absoluut voor. Maar kom dan met iets beters dan wat xenofoob onderbuikgeroeptoeter. Maar goed, als je de oorlog inbje eigen land ontvlucht ben je in de ogen van veel mensen een crimineel en verdien je het niet om uberhaupt een dak boven je hoofd te krijgen. Ja laten we ze gewoon terug op het vliegtuig zetten naar een of andere bananenrepubliek, probleem opgelost.
Lopen inderdaad genoeg vieze mannetjes rond in Arnhem. Daarom haal ik o.a. ook mijn vriendin op van het station in Arnhem terwijl het maar 3 minuutjes lopen is naar mijn huis. Op die bankjes bij de SPAR van het station zit ook genoeg gespuis in de avond.quote:Op woensdag 16 september 2015 11:34 schreef tweemeter het volgende:
[..]
Ach je kan als vrouw zijnde sowieso niet normaal door Arnhem lopen zonder nagefloten te worden of aangesproken te worden door vieze mannen. Zelfs als ik naast mijn vriendin loop doen die mongolen dat nog.
Ik heet ook Joost. Zullen we een clubje beginnen?quote:Op donderdag 17 september 2015 12:57 schreef Joosterd het volgende:
[..]
Lopen inderdaad genoeg vieze mannetjes rond in Arnhem. Daarom haal ik o.a. ook mijn vriendin op van het station in Arnhem terwijl het maar 3 minuutjes lopen is naar mijn huis. Op die bankjes bij de SPAR van het station zit ook genoeg gespuis in de avond.
Offtopic: ben ook twee meter
Ja lijkt mij een goed plan! Wanneer beginnen we?quote:Op vrijdag 18 september 2015 11:51 schreef tweemeter het volgende:
[..]
Ik heet ook Joost. Zullen we een clubje beginnen?
Vandaag!quote:Op vrijdag 18 september 2015 14:51 schreef Joosterd het volgende:
[..]
Ja lijkt mij een goed plan! Wanneer beginnen we?
quote:De IMAX-zaal van Pathé Arnhem is de eerste in het oosten van het land en de eerste in Nederland die speciaal voor IMAX-vertoningen is gebouwd. Het heeft het grootste IMAX-bioscoopscherm van Nederland - met 24 bij 12 meter is het vier keer zo groot als het oude scherm in zaal 1 van Pathé Rembrandt Arnhem - en het is de eerste zaal met het IMAX next generation sound system met twaalfkanaals geluid. De zaal heeft 308 zitplaatsen, inclusief achttien love seats en twee rolstoelplekken. Pathé Arnhem is vanaf dinsdag 20 oktober open voor het publiek.
Pathé Arnhem, in opdracht van Pathé ontwikkeld door Epicurus, heeft in totaal negen zalen met bijna zeventienhonderd stoelen. Twee zalen beschikken over het revolutionaire Dolby Atmos geluidssysteem. Het pand heeft zes verdiepingen en twaalf roltrappen. Op de bovenste verdieping hebben bezoekers een ongekend uitzicht over de stad. De gevel van het fraaie gebouw is ontworpen door Powerhouse Company.
Bij de bouw is expliciet rekening gehouden met gezinnen en kinderen. Zo zijn er bijvoorbeeld verlaagde kindertoiletten en -wasbakken. De kassa's van Pathé Arnhem zijn op de begane grond, de shop voor eten en drinken huist op de eerste verdieping. Er is een OLA Happiness Pathé Arnhem en een evenementenruimte voor ruim tweehonderd personen. De aangrenzende bioscoopzaal en aparte foyer worden ingezet voor Pathé Specials en evenementen zoals presentaties, borrels en diners.
Ik kom daar dagelijks, alleen maar (jonge) mannen daar. Laatst werd er een meisje nagefloten en toen ze niet reageerde bespuugd toen ze langsfietste. Tijdje terug deed er eentje rustig mijn autodeur open om even naar binnen te koekeloeren.quote:Op dinsdag 15 september 2015 11:00 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
In Arnhem Zuid zit ook een AZC, wat overigens ooit is weggezet als 'tijdelijk'. Ik ga daar niet meer in de buurt hardlopen, omdat ik daar ook al eens bespuugd ben door mannen die daar zaten/voor het pand rondhingen. En nee, ik zeg niet dat ze allemaal zo zijn, maar ik snap de gedachte dus wel. Als ik zo'n groepje in het park of op straat zie, loop ik een andere route. Misschien ben ik wel iets kritischer omdat ik een vrouw ben. Sue me.
We gaan het zien, ik ben benieuwd of het allemaal goed gaat. Ik hoop het van harte, daar niet van.
Ja, ik ben gisteren naar Crimson Peak in de IMAX geweest. Veel ruimte per stoel, daardoor oogt de zaal wat "kouder". IMAX scherm was awesome, geluid ook uitstekend.quote:Op zondag 18 oktober 2015 13:05 schreef VacaLoca het volgende:
Eerste voorstellingen zijn gister geweest in Pathé. Schijnt mooi geworden te zijn.
Dinsdag officiële opening maar vandaag kan je dus ook al.
Grapjasquote:Op zondag 18 oktober 2015 17:34 schreef VacaLoca het volgende:
Ben benieuwd, ga zelf over kleine twee weken naar Spectre.
Bios is er iig dus, eind volgende maand het station?
Maar... maar...!quote:Op zondag 18 oktober 2015 20:43 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Ja het is haast niet te geloven maar 19 november zou het nu echt moeten gebeuren
Eusebiuskerkquote:Op zondag 18 oktober 2015 21:02 schreef VacaLoca het volgende:
Ja het is wat.. over welke bouwput moeten we nu gaan klagen?
Niet alleen Klarendal, ook de wijken eromheen. Vraag me echt af waarom.quote:Op dinsdag 3 november 2015 20:54 schreef voodoolady het volgende:
Er vliegt al een tijdje een helikopter heel laag boven klarendal.
Dijkman, spijkerstraat.quote:Op zaterdag 21 november 2015 11:10 schreef Guppyfriend het volgende:
![]()
Echt een wasserette hebben we niet in Arnhem, of wel? Zo eentje waar je je was en een goed boek mee naar toe neemt en dat je dan bij die wasmachine wacht tot het klaar is?
Ook een van de weinig plekken waar ik het zou verwachtenquote:
Veel te rustig! 😳quote:
Twitter naar de gemeente, die moeten het wetenquote:Op dinsdag 22 december 2015 12:23 schreef fathank het volgende:
Ben dr alleen langs gelopen.
Is hier iemand trouwens die regelmatig op het station komt? Er staan buiten een hoop van die reclamezuilen waar allemaal oude en nieuwe foto's van Arnhem in hangen. Iemand enig idee van welk bedrijf die zijn en of die ergens online staan?
Heb geen zin om daar speciaal voor naar 't station te lopen
Paar keer langs heen gelopen, meer ook nietquote:
Oud Arnhem op facebook volgen! Die posten regelmatig oude tot zeer oude foto's.quote:Op dinsdag 22 december 2015 12:23 schreef fathank het volgende:
Ben dr alleen langs gelopen.
Is hier iemand trouwens die regelmatig op het station komt? Er staan buiten een hoop van die reclamezuilen waar allemaal oude en nieuwe foto's van Arnhem in hangen. Iemand enig idee van welk bedrijf die zijn en of die ergens online staan?
Heb geen zin om daar speciaal voor naar 't station te lopen
Geen Twitter of facebookquote:Op dinsdag 22 december 2015 20:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Oud Arnhem op facebook volgen! Die posten regelmatig oude tot zeer oude foto's.
Dat is meer dan een half jaar geleden gezien het goede weer tijdens hun dwaling door de stad.quote:Op maandag 1 februari 2016 15:44 schreef fathank het volgende:
ah vandaar dat ik Maarten van Rossem laatst bijna op de motorkap had
Het was begin september vermoed ik, afgaande op het weer en het aantal mensen in Sonsbeek.quote:Op zondag 7 februari 2016 15:04 schreef Brembo het volgende:
[..]
Dat is meer dan een half jaar geleden gezien het goede weer tijdens hun dwaling door de stad.
Ik verbaasde me nogal over die AH XL, die had toch geen bestaansrecht zo tegenover die Plus?quote:Op zondag 21 februari 2016 19:27 schreef Gutmensch het volgende:
Ik zag dat de AH ToGo weg is uit de Ketelstraat? Wordt ie verbouwd of is ie gewoon pleitos?
Die ToGo bedoel je. Nee de Plus was vaker en langer open en goedkoper dan die AH, dus denk niet dat ie terugkomt.quote:Op zondag 21 februari 2016 20:07 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik verbaasde me nogal over die AH XL, die had toch geen bestaansrecht zo tegenover die Plus?
Volgens mij weg, met de plus om de hoek was het toch al redelijk kansloos. Las wel dat ze focus filmtheater op de markt willen vestigenquote:Op zondag 21 februari 2016 19:27 schreef Gutmensch het volgende:
Ik zag dat de AH ToGo weg is uit de Ketelstraat? Wordt ie verbouwd of is ie gewoon pleitos?
Oh shit, ja, die ToGo bedoel ik ookquote:Op zondag 21 februari 2016 20:09 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Die ToGo bedoel je. Nee de Plus was vaker en langer open en goedkoper dan die AH, dus denk niet dat ie terugkomt.
Ik kan me niet voorstellen dat die goed liep. Zag er ook maar heel weinig klanten gewoonlijk.quote:Op zondag 21 februari 2016 19:27 schreef Gutmensch het volgende:
Bibliotheek? Copyshop Arnhem (Nieuwstad 41)?quote:Op maandag 22 februari 2016 12:50 schreef picodealion het volgende:
Ik moet wat scannen vandaag, waar doe ik dat tegenwoordig nog?
Copyshop is al tijden dicht, maar ik kan de bieb even proberen inderdaad. Niet aan gedacht, kom ik nooit meerquote:Op maandag 22 februari 2016 13:26 schreef donroyco het volgende:
[..]
Bibliotheek? Copyshop Arnhem (Nieuwstad 41)?
Oh, zo vaak kom ik niet meer in Arnhem. Waarom is ie dicht?quote:Op maandag 22 februari 2016 13:27 schreef picodealion het volgende:
[..]
Copyshop is al tijden dicht, maar ik kan de bieb even proberen inderdaad. Niet aan gedacht, kom ik nooit meer
Heb ook nooit gesnapt wat die 2Go daar deed zo pal tegenover de Plus en ook nog eens een gewone appie binnen 300 meter. Niet echt lang over nagedacht.quote:Op maandag 22 februari 2016 13:12 schreef picodealion het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat die goed liep. Zag er ook maar heel weinig klanten gewoonlijk.
Anders misschien de copyshop in de Steenstraat, daar kan het vast ook wel.quote:Op maandag 22 februari 2016 13:27 schreef picodealion het volgende:
[..]
Copyshop is al tijden dicht, maar ik kan de bieb even proberen inderdaad. Niet aan gedacht, kom ik nooit meer
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:44 schreef picodealion het volgende:
Het is gelukt bij de bieb, dank allen
Veel alternatiever dan www.willemeen.nl wordt het niet.quote:Op woensdag 24 februari 2016 01:35 schreef Bleekness het volgende:
Weet iemand hier toevallig leuke alternatieven plekken voor mij in Arnhem. Ben net nieuw in deze stad en echt een loner.
Ik reis er altijd langs en vond het er best interessant uitzien. Op de website staat ook dat er soms film avonden zijn. De reden dat ik er nog niet ben heen gegaan is omdat ik mij afvraag hoe oud de jongeren ongeveer zijn. Wil niet opeens tussen veertienjarige zitten namelijke 😅quote:Op woensdag 24 februari 2016 01:39 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Veel alternatiever dan www.willemeen.nl wordt het niet.
Haha sorry.quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:34 schreef Bleekness het volgende:
Mensen die mij een DM sturen. Ik kan helaas pas over zeven dagen reageren. Echt gemeen.
Ik spreek je wel over zeven dagenquote:
Dan ben je bij mij aan het goede adresquote:Op woensdag 24 februari 2016 15:40 schreef Bleekness het volgende:
[..]
Ik spreek je wel over zeven dagenwil graag dingen horen over Arnhem.
Valt mee. Ik ken er wel wat volk (vrijwilligers e.d.) en dat zijn veelal 20'ers. Er zijn wel wat activiteiten waar een jonger publiek op af komt, maar voor het overgrote deel is men toch wel 18+.quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:32 schreef Bleekness het volgende:
Ik reis er altijd langs en vond het er best interessant uitzien. Op de website staat ook dat er soms film avonden zijn. De reden dat ik er nog niet ben heen gegaan is omdat ik mij afvraag hoe oud de jongeren ongeveer zijn. Wil niet opeens tussen veertienjarige zitten namelijke 😅
Ik ben een soms nogal een hipster ja :p wat bedoel je met spoken word events. Moet ik mensen gaan achtervolgen die ''mensen zeggen dingen'' of ''tapschrift'' zeggen?quote:Op woensdag 24 februari 2016 21:08 schreef e-wok het volgende:
Tenzij hipster niet alternatief genoeg is
Ik ga mij zeker even inschrijven voor vrijwilligerswerk daaro. Gaat een grote stap worden, ik voel me zo veilig in mijn studentenkamertje, na een tijdje gaat dat zeker wel vervelen en loop ik zelfverzekerd zo'n gebouw binnen.quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:48 schreef Vork het volgende:
[..]
Valt mee. Ik ken er wel wat volk (vrijwilligers e.d.) en dat zijn veelal 20'ers. Er zijn wel wat activiteiten waar een jonger publiek op af komt, maar voor het overgrote deel is men toch wel 18+.
Als je mensen wil keren kennen is het allicht een goed idee om je daar als vrijwilliger aan te melden. Ze kunnen volgens mij altijd wel mensen gebruiken. Datzelfde geldt voor Brigant, die zitten ook in de alternatieve hoek, qua muziek, sfeer, mensen en evenementen en ook daar zijn vrijwilligers meer dan welkom.
Probeer facebook zoeken eens.....quote:Op woensdag 24 februari 2016 21:17 schreef Bleekness het volgende:
[..]
Ik ben een soms nogal een hipster ja :p wat bedoel je met spoken word events. Moet ik mensen gaan achtervolgen die ''mensen zeggen dingen'' of ''tapschrift'' zeggen?
Hopelijk verkopen ze ook nog degelijk spul, ken het alleen van naam verderquote:Op dinsdag 5 april 2016 10:48 schreef Gutmensch het volgende:
Dat kon slechter:
[ afbeelding ]
https://topshelf.nl/over-(...)/topshelf-breidt-uit
Ik ben vooral blij dat het niet lang leeg zal staan, dan verloedert die toegang tot het centrum zo snel.quote:Op dinsdag 5 april 2016 10:57 schreef Sked het volgende:
[..]
Hopelijk verkopen ze ook nog degelijk spul, ken het alleen van naam verder
Wat er in dat pand komt is altijd weer een verrassing. Volgens mij hebben daar wel zes zaken gezeten sinds de Kijkshop is verhuisdquote:Op dinsdag 5 april 2016 11:00 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik ben vooral blij dat het niet lang leeg zal staan, dan verloedert die toegang tot het centrum zo snel.
Wat komt er trouwens in dat gerenoveerde winkelpand tegenover de V&D Topshelf, daar waar de Kijkshop eerst zat? Pand is wel mooi geworden met al dat donkere glas.
Alleen in het pand naast de Kijkshop, daar zat eerst een opticien en daarna van die tijdelijke rommelzaken.quote:Op dinsdag 5 april 2016 11:02 schreef Sked het volgende:
[..]
Wat er in dat pand komt is altijd weer een verrassing. Volgens mij hebben daar wel zes zaken gezeten sinds de Kijkshop is verhuisd
Gebeurt vrij weinig in Arnhemquote:Op maandag 11 april 2016 19:33 schreef Joosterd het volgende:
Stad leeft weer meer met de zomer in de stad! Hopelijk deze topicreeks ook :p
Ja, vrijdag 6 mei in Apeldoorn, zaterdag 7 mei in Arnhem - Nijmegen en zondag 8 mei in Nijmegen - Arnhem.quote:Op maandag 11 april 2016 19:46 schreef Sked het volgende:
[..]
Gebeurt vrij weinig in Arnhem
Over een maand wel twee dagen de hele stad plat ivm Giro, wordt leuk
Dat zou ik maar wel doen jaquote:Op maandag 11 april 2016 19:54 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ja, vrijdag 6 mei in Apeldoorn, zaterdag 7 mei in Arnhem - Nijmegen en zondag 8 mei in Nijmegen - Arnhem.
Ik werk in Apeldoorn, misschien dat ik vrijdag maar gewoon thuis werk
Neuh, en al helemaal niet op vrijdagquote:Op maandag 11 april 2016 20:25 schreef Sked het volgende:
[..]
Dat zou ik maar wel doen ja
Tenzij je zin hebt om 's middags urenlang in de file te staan natuurlijk
Dan is het wel een erg kleine moeitequote:Op maandag 11 april 2016 20:37 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Neuh, en al helemaal niet op vrijdag![]()
Ik zie wel dat ze zondag vlak langs ons huis komen. Misschien toch maar even gaan kijken, is toch ook wel geinig.
Ja. Veel meer moeite moet het ook niet kosten, want het is toch wel een beetje *zoef* voorbijquote:
Ben er ook even wezen kijken, behoorlijk duur ja, allemaal merk(sport)kleding.quote:Op zaterdag 30 april 2016 17:57 schreef voodoolady het volgende:
Topshelf was vandaag al open. Best een dure winkel, ik ben benieuwd of het wel loopt straks.
Gebeurt er eindelijk is wat in Arnhem, is het weer niet goed. Ik vind het wel grappig en zoveel overlast geeft het niet.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 22:07 schreef Crimyclown het volgende:
Moet gudumme 2 uur op werk morgen koffie drinken door de Giro. Anders kom ik m'n eigen straat niet eens meer uit.
Is het nu giro op de Postbank?quote:Op zondag 8 mei 2016 11:29 schreef Brembo het volgende:
[..]
Gebeurt er eindelijk is wat in Arnhem, is het weer niet goed. Ik vind het wel grappig en zoveel overlast geeft het niet.
Hoe laat? Misschien ga ik er heen met mijn (stads)fiets.quote:Op zondag 8 mei 2016 12:32 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
De etappe van vandaag gaat over de Posbank ja
Iets voor vieren denk ik.quote:Op zondag 8 mei 2016 12:40 schreef Atak het volgende:
[..]
Hoe laat? Misschien ga ik er heen met mijn (stads)fiets.
Ze doen maar wat ze willen maar ik moet wel naar werk kunnen komen. Nu heb ik er last van.quote:Op zondag 8 mei 2016 11:29 schreef Brembo het volgende:
[..]
Gebeurt er eindelijk is wat in Arnhem, is het weer niet goed. Ik vind het wel grappig en zoveel overlast geeft het niet.
Vond ik ook!quote:Op maandag 9 mei 2016 21:40 schreef Gutmensch het volgende:
Ik vond die hele Giro in Arhem prima georganiseerd.
De overlast is echt tot een minimum beperkt.
Voor zover ik weet zijn ze open volgens de tijden van een koopzondag.quote:Op zondag 15 mei 2016 18:59 schreef Guppyfriend het volgende:
Kan ik ergens vinden of de winkels in de binnenstad morgen open zijn?
http://nos.nl/op3/artikel(...)ntenstad-worden.htmlquote:Bij Arnhem denk je niet meteen aan een bruisende studentenstad. Daar moet wat aan veranderen, vinden de gemeente en de drie hogescholen. Daarom is er een actieplan om het imago van Arnhem als 'echte studiestad' te verbeteren.
De gemeente vindt dat studenten goed zijn voor de economie: veel bedrijven hebben hoogopgeleide mensen nodig en het is handig als die in de buurt zitten. Ook leveren studenten een jongere en dynamische binnenstad op.
In Arnhem zitten drie grote hogescholen: de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen, Artez (een hogeschool voor de kunsten) en Van Hall Larenstein (met veel natuurwetenschappelijke studies). Zij doen allemaal mee aan het actieplan.
Die drie hogescholen werkten tot vorig jaar nauwelijks samen en de studenten kwamen ook niet echt met elkaar in contact. Nu organiseren ze met zijn drieën de introductiedag en zijn er voor het eerst feesten voor álle studenten. Sinds deze maand is iemand speciaal iemand aangesteld om dit allemaal te coördineren: Jan van de Weerd.
Hij heeft de taak om Arnhem als echte studiestad op de kaart te zetten. "Het is nu nog niet zo bekend wat er allemaal in de stad te doen is", zegt Van de Weerd. "Terwijl het aan niks ontbreekt. De bereikbaarheid is goed, er is veel horeca en er zijn veel culturele activiteiten. Maar wellicht zijn we te bescheiden."
Dat vindt ook Paul Hu, die voorzitter is van de Verenigde Studenten Arnhem: "We hebben in een straal van 15 kilometer drie hogescholen die goed aangeschreven staan. Dat is best bijzonder. Ik snap dus niet waarom Arnhem nog steeds niet als studentenstad wordt gezien."
Daarom nam Paul verslaggever Onno Beukers mee om het bruisende studentenleven van Arnhem te laten zien:
Om van Arnhem een studentenstad te maken, wordt natuurlijk met een schuin oog naar onderbuurman Nijmegen gekeken. "Dat is een mooi voorbeeld voor ons, want het heeft door de universiteit meer de dynamiek van een studentenstad", zegt Van de Weerd. "Studenten wonen daar meer in de binnenstad en dat geeft een andere beleving."
In Arnhem wonen naar verhouding veel studenten die ergens anders studeren, vooral in Nijmegen. En ook dat heeft weer invloed op de sfeer in de stad. "Ik vind het jammer", zegt Paul. "Als ik naar mijn eigen klas kijk, zie ik dat meer dan de helft pendelt tussen Arnhem en een andere stad. Daardoor kan je moeilijk dingen samen organiseren."
Zo'n 7 procent van de inwoners van Arnhem is student. Dat is weinig in verhouding tot bijvoorbeeld Groningen (16 procent), maar veel als je het vergelijkt met bijvoorbeeld Amsterdam en Nijmegen (beide zo'n 6 procent)
.
In Arnhem is er dan ook een tekort aan betaalbare kamers, blijkt uit de Landelijke Monitor Studentenhuisvesting. De gemeente is daarom op dit moment bezig een oud gebouw van Rijkswaterstaat, dat vlakbij de HAN in de wijk Presikhaaf staat, om te bouwen tot studentencomplex met bijna 300 kamers.
Uiteindelijk moet dit gebied uitgroeien tot een soort campus. Stiekem wordt zelfs gedroomd over het verplaatsen van het treinstation Arnhem Presikhaaf, zodat studenten in de toekomst nog minder ver naar de HAN hoeven te lopen.
Paul Hu ziet in ieder geval dat ook de studentenverenigingen beter samenwerken. Ze komen wat vaker bij elkaar over de vloer en organiseren zelfs feesten samen. "Zo gaat Arnhem een echte studentenstad worden", zegt Paul. En tevreden neemt hij nog een slok van zijn bier: "Op Arnhem."
Ik denk dat je overal hetzelfde antwoord krijgt, tenzij ze toevallig even 'tijd' hebben om het met je te bekijken (en die kans acht ik niet groot)quote:Op dinsdag 21 juni 2016 14:27 schreef rustedwheel het volgende:
Weet iemand hier trouwens een uitzendbureau waar je gewoon binnen kunt lopen en direct met iemand spreken? Ik zoek iets voor de zomer zeg maar en die Randstad en de grotere zijn volgens mij alleen via internet inschrijven.
Niks gehoord hoorquote:Op zondag 21 augustus 2016 00:23 schreef Xiance het volgende:
Flinke klap net in de binnenstad, hopelijk staat alles nog
The Move op woensdag. Voorderest is 8bahn wel oké anders > Amsterdam.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 09:26 schreef Abed het volgende:
Nieuw in de stad hier, wat zijn leuke cafe's om heen te gaan? Barron? Zag dat in Sonsbeek nog wat aardige 'festivalletjes' waren opzich.
Liep op zaterdagaaf door de stad en schrok me rot door het ruziezoekende tokkiegehalte. Mannen zien eruit als Pigcops uit Duke Nukem met die opgeschoren kapsels en dikke koppen en vrouwen als ordinaire tokkiehoeren, niet echt een feestje. Of is de hele stad zo?
Een beetje semi linkse tips zijn welkom.
Wowquote:Op zondag 28 augustus 2016 11:37 schreef tweemeter het volgende:
Ik zit nooit meer echt op Fok!, maar moest deze toch even laten zien.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het terras is wel tof om te borrelen in ieder geval.quote:Op maandag 12 september 2016 18:11 schreef Abed het volgende:
Mensen hier weleens naar de Stan&Co borrels geweest? En was dat wat?
Al is de bediening niet heel vlot en attentquote:Op maandag 12 september 2016 18:20 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Het terras is wel tof om te borrelen in ieder geval.
De apenrotsquote:Op maandag 12 september 2016 18:11 schreef Abed het volgende:
Mensen hier weleens naar de Stan&Co borrels geweest? En was dat wat?
quote:Op dinsdag 13 september 2016 21:13 schreef fathank het volgende:
[..]
De apenrots
Yuppentent, interessantdoenerij om niks. Vrijgezelle 40ers die cocktails drinken.
Dank je wel! Heb de link gefixt en zou het nu moeten doen. :-)quote:Op dinsdag 20 september 2016 05:55 schreef fathank het volgende:
Link doet 't niet. Maar amsterdamseweg is an sich prima. Wel altijd bult op naar huis fietsen. De appartementen zelf ken k niet.
Ik zou er zelf niet zo gauw gaan wonen met een gezin. Maar als vrijgezel oid wel. Lekker vlakbij het centrum en andere voorzieningen.quote:Op dinsdag 20 september 2016 08:24 schreef Gutmensch het volgende:
Op zich een prima locatie, vlakbij Sonsbeek, het station en het centrum.
Wat de staat van het gebouw is weet ik niet, wel dat het aan een drukke straat boven een drukke supermarkt zit.
Als ik me niet vergis is dat coberco terrein verkocht.quote:Op vrijdag 4 november 2016 15:37 schreef fathank het volgende:
Ik heb de petitie getekend om bouwen te voorkomen in Meinerswijk. Voordat ze dat gaan doen laat ze eerst eens met de sloopkogel door de oude Cobercofabriek en Rijnwijk gaan en daar wat fatsoenlijks gaan bouwen. Tenzij ze er net zoiets als Lent van maken, wat ze daar hebben gedaan is toch wel een toevoeging voor de omgeving imho.
Moet het concept raadsvoorstel nog lezen. Ben benieuwd of ik er wijs uit wordt. Maar goed, het is een raadgevend referendum dus de gemeenteraad zal wel doen waar dat ze zelf zin in hebben.
Het ging volgens mij inderdaad om het gedeelte wat al bebouwd was.quote:Op zondag 13 november 2016 16:14 schreef Pauller het volgende:
Tegen stemmen is echt geen goed idee. Waar nu al bebouwing staat, worden huizen gebouwd en dat gaat om 1% van het gebied. De overige 99% komt in handen van de gemeente en zo krijgt Arnhem in 1 klap het grootste uiterwaardenpark van Europa. Gratis.
De infrastructuur in Arnhem is nu al zwaar ondermaats.. en dat kotm voornamelijk door de bruggen.quote:Op zondag 13 november 2016 16:17 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik begrijp niet dat er zo nodig woningen gebouwen moeten worden. Woningen klinkt heel romantisch, maar dat betekent ook infrastructuur, verkeer, winkels, horeca enz enz. In de uiterwaarden
Waar nu ook al bebouwing isquote:Op zondag 13 november 2016 16:17 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik begrijp niet dat er zo nodig woningen gebouwen moeten worden. Woningen klinkt heel romantisch, maar dat betekent ook infrastructuur, verkeer, winkels, horeca enz enz. In de uiterwaarden
De bebouwing die er nu staat, wordt afgebroken. Maak er dan een volwaardig natuurgebied van. Want ondanks dat het vast prachtig wonen is, kleven er ook risico's aan bouwen in de uiterwaarden. Arnhem kennende vrees ik dat daar weinig over nagedacht is.quote:Op zondag 13 november 2016 16:23 schreef Pauller het volgende:
[..]
Waar nu ook al bebouwing is![]()
Lijkt mij in ieder geval prachtig wonen en het is een mooie kans voor de stad. Zonde om die te laten glippen!
Rijkswaterstaat is akkoord, die zullen er wel verstand van hebben ;-)quote:Op zondag 13 november 2016 16:28 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
De bebouwing die er nu staat, wordt afgebroken. Maak er dan een volwaardig natuurgebied van. Want ondanks dat het vast prachtig wonen is, kleven er ook risico's aan bouwen in de uiterwaarden. Arnhem kennende vrees ik dat daar weinig over nagedacht is.
Nihilquote:Op dinsdag 29 november 2016 20:48 schreef Gutmensch het volgende:
Een hoop animo hier. Ben benieuwd wat de opkomst morgen zal zijn.
Omdat er een paar duizend handtekeningen voor zijn verzameld geloof ik, een zogenaamd burgerinitiatief.quote:Op woensdag 30 november 2016 19:21 schreef whosvegas het volgende:
Was van plan te gaan stemmen.
Maar, gewerkt, moe, geen zin
Waarom wordt hier een referendum over gehouden?
Lijkt me dat iedereen voor is
Behalve de mensen, die tegen stemmen die overal tegen zijn
Kerk is nu eindelijk zicht op wanneer t klaar gaat zijn.quote:Op donderdag 19 januari 2017 19:16 schreef Xiance het volgende:
Ach.. Arnhem
Waar het station nog steeds zo lek is als een mandje, en de kerk al sinds 1233 in de steigers staat!
There's no place like home
Dit topic schiet trouwens ook niet echt vooruit he :-)
Alleen nog een grote supermarkt in de zuidelijke binnenstadquote:Op donderdag 19 januari 2017 19:17 schreef Gutmensch het volgende:
Dat is omdat wij Arnhemmers gewoon heel tevreden zijn met onze mooie stad.
Ik heb de AH op de singel op een paar honderd meter afstand, goed genoeg, lekker lang open ook.quote:Op donderdag 19 januari 2017 20:32 schreef Sked het volgende:
[..]
Alleen nog een grote supermarkt in de zuidelijke binnenstad
Doe mij die in WKC klarendal maar. Veul minder junkies en ander gespuis.quote:Op donderdag 19 januari 2017 20:42 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik heb de AH op de singel op een paar honderd meter afstand, goed genoeg, lekker lang open ook.
Ja, daar ben ik ook op aangewezen. Spar en Plus is nog veel kutter, maar ik vind het gewoon niet lekker boodschappen doen. Ga tegenwoordig eens in de week gewoon naar de XL, meer ruimte, keuze, geen rij door de zelfscanners enz enzquote:Op donderdag 19 januari 2017 20:42 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik heb de AH op de singel op een paar honderd meter afstand, goed genoeg, lekker lang open ook.
Ik ga het liefst naar de AH in de Burgemeesterswijk.quote:Op donderdag 19 januari 2017 20:52 schreef Sked het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik ook op aangewezen. Spar en Plus is nog veel kutter, maar ik vind het gewoon niet lekker boodschappen doen. Ga tegenwoordig eens in de week gewoon naar de XL, meer ruimte, keuze, geen rij door de zelfscanners enz enz
Die is inderdaad lekker lang open, maar verder is het wel een beetje een triest filiaal. Die in de burgermeesterwijk is beter inderdaad.quote:Op donderdag 19 januari 2017 20:42 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Die schooiers die er altijd voor staan. Of ze staan daar of op de hoek bij de bankjes bij de pinautomaatquote:Op donderdag 19 januari 2017 20:45 schreef fathank het volgende:
[..]
Doe mij die in WKC klarendal maar. Veul minder junkies en ander gespuis.
Er is wel veel vaker politie te vinden daar, goeie zaak. Die van probleemwijken heb ik ook wel eens gezien ja. De vuile pedo.quote:Op donderdag 19 januari 2017 21:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Die schooiers die er altijd voor staan. Of ze staan daar of op de hoek bij de bankjes bij de pinautomaat
Weet je wie ik daar trouwens al meermaals heb gezien? Die gast van probleemwijken, het is de schuld van de rabobank
Kan je er mooi plaatjes schieten en is het gratis toegankelijk?quote:Op donderdag 19 januari 2017 20:24 schreef fathank het volgende:
[..]
Kerk is nu eindelijk zicht op wanneer t klaar gaat zijn.
http://www.gelderlander.n(...)et-te-zien~aed309eb/
Je kan er trouwens ook met lift omhoog, kun je de binnenstad van boven bekijken.
Kost een paar euro. Denk wel dat je wat mooie plaatjes kan schieten. Je staat immers ruim 70 meter boven het maaiveld.quote:Op vrijdag 20 januari 2017 18:25 schreef Joosterd het volgende:
[..]
Kan je er mooi plaatjes schieten en is het gratis toegankelijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |