Met z'n allen in de IJsselhallen in Zwolle of met z'n allen in de Zeelandhallen wordt ook al heel veel toegepast. Maar goed, ik ben ook geen deskundige op dit gebied. Makkelijk zal het vast zijn, in de gevangenis.quote:Op dinsdag 15 september 2015 08:50 schreef fathank het volgende:
[..]
Is niet voor het eerst dat ze voor nood in een gevangenis worden opgevangen. Is vorig jaar ook al gebeurd toen Fredje Teeven nog staatssecretaris was.
Ik denk dat het vooral makkelijk is. De bajes is net twee weken leeg als ik me niet vergis dus de boel zal nog niet compleet opgeruimd zijn. Bedden en sanitaire voorzieningen zijn er. Even een poetslap er doorheen en men heeft in ieder geval een dak boven het hoofd en een maaltijd. Even een kantoorruimte geschikt maken voor bewoning is niet zo simpel. En met z'n allen in de Rijnhal lijkt me ook niet echt een succes. Dan zullen er noodvoorzieningen getroffen moeten worden qua sanitair, en is er totaal geen privacy.
En lang niet iedere vluchteling is een getraumatiseerd oorlogsslachtoffer dat z'n gezin vermoord heeft zien worden.
Mwah kritische vragen. Het waren vooral xenofobe opmerkingen in de trant van "hoe moet mijn vrouw dan naar huis komen in het donker omdat ze wisselende diensten heeft" en "die moslimmannen kijken allemaal naar onze vrouwen en dochters zijn ze nog wel veilig" tot "het is wachten tot de bevolking het recht in eigen hand gaat nemen".quote:Op dinsdag 15 september 2015 10:09 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Met z'n allen in de IJsselhallen in Zwolle of met z'n allen in de Zeelandhallen wordt ook al heel veel toegepast. Maar goed, ik ben ook geen deskundige op dit gebied. Makkelijk zal het vast zijn, in de gevangenis.
Maar de makkelijkste oplossing is vaak zeker niet de beste. Ik vind het wel goed dat mensen zoals de Enschedeers kritische vragen gaan stellen. Het COA maakt wilde beslissingen waarvan ik me afvraag hoe doordacht die zijn... Zij hebben nota bene zelf de gevangenis eerder nog afgekeurd als opvangmogelijkheid, omdat niet geschikt.
In Arnhem Zuid zit ook een AZC, wat overigens ooit is weggezet als 'tijdelijk'. Ik ga daar niet meer in de buurt hardlopen, omdat ik daar ook al eens bespuugd ben door mannen die daar zaten/voor het pand rondhingen. En nee, ik zeg niet dat ze allemaal zo zijn, maar ik snap de gedachte dus wel. Als ik zo'n groepje in het park of op straat zie, loop ik een andere route. Misschien ben ik wel iets kritischer omdat ik een vrouw ben. Sue me.quote:Op dinsdag 15 september 2015 10:51 schreef fathank het volgende:
[..]
Mwah kritische vragen. Het waren vooral xenofobe opmerkingen in de trant van "hoe moet mijn vrouw dan naar huis komen in het donker omdat ze wisselende diensten heeft" en "die moslimmannen kijken allemaal naar onze vrouwen en dochters zijn ze nog wel veilig" tot "het is wachten tot de bevolking het recht in eigen hand gaat nemen".
De reacties op telegraaf.nl zijn er niks bij
Loop dan ook maar niet meer door het centrum want daar ben ik een week of 6 terug bijna beroofd.quote:Op dinsdag 15 september 2015 11:00 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
In Arnhem Zuid zit ook een AZC, wat overigens ooit is weggezet als 'tijdelijk'. Ik ga daar niet meer in de buurt hardlopen, omdat ik daar ook al eens bespuugd ben door mannen die daar zaten/voor het pand rondhingen. En nee, ik zeg niet dat ze allemaal zo zijn, maar ik snap de gedachte dus wel. Als ik zo'n groepje in het park of op straat zie, loop ik een andere route. Misschien ben ik wel iets kritischer omdat ik een vrouw ben. Sue me.
We gaan het zien, ik ben benieuwd of het allemaal goed gaat. Ik hoop het van harte, daar niet van.
Ohja die zit er ook nog, aan de andere kant vd weg. Vlakbij een zorginstelling voor bejaarden en een bushalte om de hoek. Jumbo is ook vlakbij.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:11 schreef smegmanus het volgende:
Is een flat, meer weet ik er niet van.
Afstand naar het centrum boeit niet, hij komt vrijwel niet buiten.
Op die manier kun je alles wel wegredeneren. Ga dan ook maar niet fietsen, want ik had vandaag ook weer bijna een fietser op de motorkap.quote:Op dinsdag 15 september 2015 11:06 schreef fathank het volgende:
[..]
Loop dan ook maar niet meer door het centrum want daar ben ik een week of 6 terug bijna beroofd.
Mensen met een verblijfstatus die nu in een AZC zitten worden in gemeenten ondergebracht en nieuwe asielzoekers worden zoveel mogelijk in de huidige azcs ondergebracht om de procedure af te wachten.quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:29 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Op die manier kun je alles wel wegredeneren. Ga dan ook maar niet fietsen, want ik had vandaag ook weer bijna een fietser op de motorkap.
Ik denk dat de meeste mensen een veel te rooskleurig beeld hebben van de hele problematiek. De opvang in de Koepel is voor alleenstaanden en gezinnen. Net op het 8-uur journaal, geen gezin te zien, alleen maar jonge mannen. En die krijgen dus allemaal een leuke tekening van een basisschoolkindje uit Arnhem. Hartstikke lief, maar het geeft maar aan dat mensen geen idee hebben.
Het is niet populair om sceptisch te zijn, maar alles maar klakkeloos slikken lijkt me ook niet goed idee. Met het tempo waarop het COA mensen dumpt door heel het land, echt niet alleen hier, kàn er gewoonweg geen goede screening meer plaatsvinden. Bovendien zorgt het alleen maar voor onrust. Het is dus logisch dat bewoners van diverse plaatsen vragen stellen.
Altijd leuk om daar omhoog te fietsen en dan via Roosendaal de veluwe op.quote:Op dinsdag 15 september 2015 12:41 schreef smegmanus het volgende:
Een vriend van mij zoekt een tijdelijk (half jaartje) adres en krijgt nu een woning aangeboden aan de Monnikensteeg. Is dat wat of toch beter verder zoeken?
Ach je kan als vrouw zijnde sowieso niet normaal door Arnhem lopen zonder nagefloten te worden of aangesproken te worden door vieze mannen. Zelfs als ik naast mijn vriendin loop doen die mongolen dat nog.quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:49 schreef fathank het volgende:
[..]
Mensen met een verblijfstatus die nu in een AZC zitten worden in gemeenten ondergebracht en nieuwe asielzoekers worden zoveel mogelijk in de huidige azcs ondergebracht om de procedure af te wachten.
Je zegt tegen mij dat je op die manier alles kapot kan redeneren. Enig idee hoeveel mensen er dagelijks bespuugd worden, ver uit de buurt van een AZC? Je begint zelf met een n=1 redenatie.
Dat er kritische vragen gesteld worden ben ik oom absoluut voor. Maar kom dan met iets beters dan wat xenofoob onderbuikgeroeptoeter. Maar goed, als je de oorlog inbje eigen land ontvlucht ben je in de ogen van veel mensen een crimineel en verdien je het niet om uberhaupt een dak boven je hoofd te krijgen. Ja laten we ze gewoon terug op het vliegtuig zetten naar een of andere bananenrepubliek, probleem opgelost.
Lopen inderdaad genoeg vieze mannetjes rond in Arnhem. Daarom haal ik o.a. ook mijn vriendin op van het station in Arnhem terwijl het maar 3 minuutjes lopen is naar mijn huis. Op die bankjes bij de SPAR van het station zit ook genoeg gespuis in de avond.quote:Op woensdag 16 september 2015 11:34 schreef tweemeter het volgende:
[..]
Ach je kan als vrouw zijnde sowieso niet normaal door Arnhem lopen zonder nagefloten te worden of aangesproken te worden door vieze mannen. Zelfs als ik naast mijn vriendin loop doen die mongolen dat nog.
Ik heet ook Joost. Zullen we een clubje beginnen?quote:Op donderdag 17 september 2015 12:57 schreef Joosterd het volgende:
[..]
Lopen inderdaad genoeg vieze mannetjes rond in Arnhem. Daarom haal ik o.a. ook mijn vriendin op van het station in Arnhem terwijl het maar 3 minuutjes lopen is naar mijn huis. Op die bankjes bij de SPAR van het station zit ook genoeg gespuis in de avond.
Offtopic: ben ook twee meter
Ja lijkt mij een goed plan! Wanneer beginnen we?quote:Op vrijdag 18 september 2015 11:51 schreef tweemeter het volgende:
[..]
Ik heet ook Joost. Zullen we een clubje beginnen?
Vandaag!quote:Op vrijdag 18 september 2015 14:51 schreef Joosterd het volgende:
[..]
Ja lijkt mij een goed plan! Wanneer beginnen we?
quote:De IMAX-zaal van Pathé Arnhem is de eerste in het oosten van het land en de eerste in Nederland die speciaal voor IMAX-vertoningen is gebouwd. Het heeft het grootste IMAX-bioscoopscherm van Nederland - met 24 bij 12 meter is het vier keer zo groot als het oude scherm in zaal 1 van Pathé Rembrandt Arnhem - en het is de eerste zaal met het IMAX next generation sound system met twaalfkanaals geluid. De zaal heeft 308 zitplaatsen, inclusief achttien love seats en twee rolstoelplekken. Pathé Arnhem is vanaf dinsdag 20 oktober open voor het publiek.
Pathé Arnhem, in opdracht van Pathé ontwikkeld door Epicurus, heeft in totaal negen zalen met bijna zeventienhonderd stoelen. Twee zalen beschikken over het revolutionaire Dolby Atmos geluidssysteem. Het pand heeft zes verdiepingen en twaalf roltrappen. Op de bovenste verdieping hebben bezoekers een ongekend uitzicht over de stad. De gevel van het fraaie gebouw is ontworpen door Powerhouse Company.
Bij de bouw is expliciet rekening gehouden met gezinnen en kinderen. Zo zijn er bijvoorbeeld verlaagde kindertoiletten en -wasbakken. De kassa's van Pathé Arnhem zijn op de begane grond, de shop voor eten en drinken huist op de eerste verdieping. Er is een OLA Happiness Pathé Arnhem en een evenementenruimte voor ruim tweehonderd personen. De aangrenzende bioscoopzaal en aparte foyer worden ingezet voor Pathé Specials en evenementen zoals presentaties, borrels en diners.
Ik kom daar dagelijks, alleen maar (jonge) mannen daar. Laatst werd er een meisje nagefloten en toen ze niet reageerde bespuugd toen ze langsfietste. Tijdje terug deed er eentje rustig mijn autodeur open om even naar binnen te koekeloeren.quote:Op dinsdag 15 september 2015 11:00 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
In Arnhem Zuid zit ook een AZC, wat overigens ooit is weggezet als 'tijdelijk'. Ik ga daar niet meer in de buurt hardlopen, omdat ik daar ook al eens bespuugd ben door mannen die daar zaten/voor het pand rondhingen. En nee, ik zeg niet dat ze allemaal zo zijn, maar ik snap de gedachte dus wel. Als ik zo'n groepje in het park of op straat zie, loop ik een andere route. Misschien ben ik wel iets kritischer omdat ik een vrouw ben. Sue me.
We gaan het zien, ik ben benieuwd of het allemaal goed gaat. Ik hoop het van harte, daar niet van.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |