abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153361029
Boekentopic A Song Of Ice And Fire
Serietopic zonder spoilers is hier te vinden

Het gaat hier dus over de serie Game of Thrones, maar dan wel met de kennis van de eerste vijf boeken uit de A Song of Ice and Fire reeks. Verzoek om alles over The Winds of Winter dus wel achter spoilers te houden!

ASOIAF WIKI met alle belangrijke informatie; http://awoiaf.westeros.org/

Game of Thrones of een televisieserie van HBO, gebaseerd op de boekenserie Song of Ice and Fire/Lied van IJs en Vuur van George RR Martin. Het eerste seizoen is in 2011 uitgezonden, en momenteel is seizoen 3 bezig.

De serie zelf: Game of Thrones (TV Series 2011– ) - IMDb
David Benioff, schrijver/producer, bekend van oa XMens Origin, Kite Runner, Troy, 25th Hour (schrijver van het boek): David Benioff - IMDb
George RR Martin zelf is ook betrokken: George R.R. Martin - IMDb

Ook Carolyn Strauss schijnt behoorlijk betrokken te zijn bij dit project en is iemand die van alles gedaan heeft voor HBO met betrekking tot de Sopranos en Six Feet Under.

http://www.youtube.com/user/GameofThrones

- http://www.reddit.com/r/gameofthrones/ Reddit
- http://awoiaf.westeros.org/ A wiki of fire and ice, heel veel info (heel veel spoilers ook)
- http://wicnet.tumblr.com/ Tumblr met leuke plaatjes
- http://winteriscoming.net/ Engelse fanbase
- http://www.winteriscoming.nl/ Nederlandse fan base
- http://img11.imageshack.us/img11/6163/mapkz.png (copy/paste deze link) Grootste kaart die er te vinden is, met speculaties
- http://www.youtube.com/pl(...)51E9307&feature=plcp Extra's vanaf de blu-ray box
- http://www.youtube.com/user/GameofThrones HBO kanaal over GoT

OP gestyled door door .aeon
--------------------------------

[ Bericht 1% gewijzigd door 2Happy4U op 08-06-2015 20:29:57 ]
pi_153361276
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2015 04:35 schreef Mortaxx het volgende:
Stannis is compleet verneukt nu. Favo character en doen ze dit met hem :s
Dit gaat Stannis zeer waarschijnlijk ook in de boeken doen:
pi_153361487
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 19:52 schreef Gambetta het volgende:

[..]

Mwah, ik vind het opofferen van je enige erfgename niet erg logisch. Hij noemt Shireen juist altijd als een van de redenen waarom hij blijft vechten voor zijn claim. Als hij nu onverhoopt toch nog als winnaar uit de strijd komt valt het rijk meteen weer uiteen in een nieuwe burgeroorlog. Stannis is niet zo obsessief met zijn legacy bezig als een Tywin, maar met het effectief beëindigen van de Baratheon-lijn heeft hij zichzelf weinig diensten bewezen.

Ik had deze beslissing van Stannis enkel kunnen accepteren als het duidelijk was dat het noodzakelijk was om de oorlog te winnen, of dat anders iedereen in zijn kamp zou sterven. Dan kan ik Stannis dit offer zien maken. Maar nu? Hij kan waarschijnlijk zelf nog terugrijden naar de Wall, en van daaruit nieuwe moves maken. Of desnoods Shireen met Davos meesturen en hem opdragen om in haar naam de oorlog voort te zetten mocht hij overlijden. Denk dat dat een betere positie was geweest dan waar hij zich nu in bevindt. Vind ik ook veel meer in-character.
Shireen als erfgename komt inderdaad een beetje in de boeken voor, maar ik heb het nooit overtuigend gevonden. Hij lijkt het een beetje te doen omdat hij blijkbaar een moment voorziet waarin hij lijkt te zijn gestorven, zonder dat te zijn, zodat mensen niet meteen opgeven. Verder vind ik het meer loze hoop waarin hij waarschijnlijk zelf ook niet helemaal gelooft: Shireen is de slechtste erfgenaam in de serie. Ze is jong, een meisje, heeft greyscale en weinig charisma (sad). Daarnaast is de loyaliteit voor Stannis niet echt overdraagbaar. Mensen hielden van Ned en willen zijn kleine meisje redden. Mensen zijn bang voor Stannis en respecteren hem als generaal, maar dan ga je niet postuum door het vuur voor zijn dochter.

Volgens mij probeerden ze juist duidelijk te maken dat dit inderdaad nodig was om de oorlog te winnen. Het is een beetje gehaast gedaan en werkte waarschijnlijk beter als de nood iets meer opgebouwd was, maar het idee was dat ze Winterfell al niet of nauwelijks konden halen, en nu helemaal niet meer. Ook de Wall was te ver. De enige hoop was een einde aan de storm en Melissandre is krachtig, wat je ook van haar vind.

Ik vind het ook matig gedaan. Als je eerst wat mensen van de kou zag sterven over een aflevering of twee, misschien Stannis die wat kannibalen verbrand had de keuze iets "redelijker" geleken. Als je over redelijk kan spreken als je je dochter verbrand.
pi_153363361
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 20:03 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Dit gaat Stannis zeer waarschijnlijk ook in de boeken doen:
Zelfs als twee paden hetzelfde doel hebben kunnen er er natuurlijk ontzettend veel verschillen tussen zijn. Het is bijvoorbeeld al onmogelijk om Shireen door Stannis op te laten offeren op deze manier omdat de slag om Winterfell al in volle gang is en Shireen niet in de buurt is. Ik verwacht in de boek dat Shireen ook zal worden verbrand, maar dat Stannis er niet zo direct bij betrokken is als hier. En zelfs als ze het ook in de boeken precies zo doen vind ik het nog steeds niet in zijn karakter passen :P

quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 20:11 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:

[..]

Shireen als erfgename komt inderdaad een beetje in de boeken voor, maar ik heb het nooit overtuigend gevonden. Hij lijkt het een beetje te doen omdat hij blijkbaar een moment voorziet waarin hij lijkt te zijn gestorven, zonder dat te zijn, zodat mensen niet meteen opgeven. Verder vind ik het meer loze hoop waarin hij waarschijnlijk zelf ook niet helemaal gelooft: Shireen is de slechtste erfgenaam in de serie. Ze is jong, een meisje, heeft greyscale en weinig charisma (sad). Daarnaast is de loyaliteit voor Stannis niet echt overdraagbaar. Mensen hielden van Ned en willen zijn kleine meisje redden. Mensen zijn bang voor Stannis en respecteren hem als generaal, maar dan ga je niet postuum door het vuur voor zijn dochter.

Volgens mij probeerden ze juist duidelijk te maken dat dit inderdaad nodig was om de oorlog te winnen. Het is een beetje gehaast gedaan en werkte waarschijnlijk beter als de nood iets meer opgebouwd was, maar het idee was dat ze Winterfell al niet of nauwelijks konden halen, en nu helemaal niet meer. Ook de Wall was te ver. De enige hoop was een einde aan de storm en Melissandre is krachtig, wat je ook van haar vind.

Ik vind het ook matig gedaan. Als je eerst wat mensen van de kou zag sterven over een aflevering of twee, misschien Stannis die wat kannibalen verbrand had de keuze iets "redelijker" geleken. Als je over redelijk kan spreken als je je dochter verbrand.
Het kan er zeker mee te maken hebben dat zijn supporters niet meteen wil verliezen, maar ook al lang daarvoor spreekt hij over de plicht die hij allereerst tegenover zijn dochter heeft om de troon op te eisen. Ik las daarin wel iemand die zijn dochter serieus als zijn erfgename beschouwt en de intentie heeft dat zij na hem zal regeren. Die overtuiging kan ik gewoon niet combineren met wat ze me in de show laten zien.

Hij stuurde Davos toch wel terug naar de wall met het idee dat hij dat wel zou halen? Davos stelde niet voor niets voor om Shireen mee te nemen. Volgens mij hadden ze die tocht nog wel kunnen ondernemen.

Ben het verder wel eens met je, het is niet zozeer de beslissing zelf als wel de zwakke uitvoering waarmee er gewoon geen recht wordt gedaan aan de vele nuances van het karakter. In de serie wordt hij nu neergezet als een religieuze fanaticus die braaf achter Melisandre aanloopt en op goed geluk zijn eigen dochter op de brandstapel zet en dat verzwakt de verhaallijn erg imo.
pi_153363364
“An interesting thing is a good thing.”
pi_153364173
Kleine nuance: in deze aflevering zag je wel 1 van zijn manschappen wat bibberen van de kou en een andere was zo te zien doodgevroren. :P De nood zal vast wel vrij hoog geweest zijn, alleen de uitbeelding daarvan was NOGAL kut uitgevoerd. :')
pi_153364349
quote:
2s.gif Op maandag 8 juni 2015 21:18 schreef ToT het volgende:
Kleine nuance: in deze aflevering zag je wel 1 van zijn manschappen wat bibberen van de kou en een andere was zo te zien doodgevroren. :P De nood zal vast wel vrij hoog geweest zijn, alleen de uitbeelding daarvan was NOGAL kut uitgevoerd. :')
Bullshit, als Mellisandre's leven in gevaar was geweest dan zou ze een visioen gezien hebben in de vlammen. En gewaarschuwd hebben voor Ramsey's ´twenty good men.´
pi_153364414
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 21:22 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Bullshit, als Mellisandre's leven in gevaar was geweest dan zou ze een visioen gezien hebben in de vlammen. En gewaarschuwd hebben voor Ramsey's ´twenty good men.´
Zijzelf zal vast wel goed te eten krijgen, en die vuurgod van d'r houdt haar wel warm. :)

En R'hllor laat haar ook niet echt alles zien wat er gebeurt, en z interpreteert ook lang niet alles even goed. :)
pi_153364434
Maar wil je dan suggereren dat Stanni z'n dochter dan voor de fun verbrand heeft, als ze blijkbaar toch geen gevaar liepen? :?
pi_153364553
quote:
2s.gif Op maandag 8 juni 2015 21:23 schreef ToT het volgende:

[..]

Zijzelf zal vast wel goed te eten krijgen, en die vuurgod van d'r houdt haar wel warm. :)

En R'hllor laat haar ook niet echt alles zien wat er gebeurt, en z interpreteert ook lang niet alles even goed. :)
Melissandre heeft geen eten nodig, iirc.

Snap verder niet zo goed wat gevaar voor Mel hiermee te maken heeft, de rest van het leger kan ook verhongeren. :?
pi_153364591
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 21:27 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:

[..]

Melissandre heeft geen eten nodig, iirc.

Snap verder niet zo goed wat gevaar voor Mel hiermee te maken heeft, de rest van het leger kan ook verhongeren. :?
Precies ja. Ik volg de redenering ook niet helemaal.
  maandag 8 juni 2015 @ 21:31:08 #12
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_153364693
quote:
2s.gif Op maandag 8 juni 2015 21:23 schreef ToT het volgende:

[..]

Bedreigingen op haar leven zijn de enige beelden die ze wel altijd zonder twijfel helder krijgt.

quote:
2s.gif Op maandag 8 juni 2015 21:24 schreef ToT het volgende:
Maar wil je dan suggereren dat Stanni z'n dochter dan voor de fun verbrand heeft, als ze blijkbaar toch geen gevaar liepen? :?
D. B. Weiss en David Benioff haten Stannis en zien hem als een zwakzinnige, arrogante, religieuze fanaticus waarmee ze zich af kunnen zetten tegen andere religieuze fanaten.
  maandag 8 juni 2015 @ 21:42:35 #13
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_153365160
:'( Shireen!!! :'(
Wat zal Patchface hier wel niet van vinden?! ;(

Ben nu wel heel benieuwd naar wat er in de boeken gaat gebeuren. Daar zit Shireen gezellig te chillen bij The Wall, weliswaar met Mel, maar zonder Stannis. Vind het best heftig dat Stannis hier zelf het besluit neemt, maar wie weet wat er in de boeken precies gebeurt. Misschien heeft hij daar wel met Mel een geheim signaal (pink letter) afgesproken waarmee hij aangeeft dat de situatie fucked is en ze Shireen moet opofferen. Hoe dan ook, in de boeken is de penibele situatie van Stannis wat beter uitgewerkt dan in de serie, wat in dit geval het besluit wat abrupt doet lijken. ;(

Mereen verder wel erg leuk gedaan. Zou Hizzy nog leven? :o
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_153365199
Ja mja. Serie-Stannis is sowieso heel erg kwalitatief afwisselend gedaan. Het ene moment hebben ze hem perfect te pakken, of in ieder geval succesvol gespinoffd en dan opeens klopt er eigenlijk niets meer van. Ik denk dat het gewoon een boek ---> serie-dilemma is en ik vermoed dat Stannis, ook in de boeken, een minder grote rol gaat spelen dan de "gouden drie". Gelukkig zal het in ieder geval vele malen duidelijker en vetter gedaan worden in de boeken, daar maak ik me niet druk om.

Maar ik vond het wel jammer ja. Ik kijk de serie eerst alleen en dan zet ik em op usb en kijk ik em nog eens bij m'n ma (morgen) want die is ook fan, ik moet dan weer aan haar uitleggen dat de zaken iets genuanceerder liggen maar dat is altijd lastig met op de achtergrond een jong meisje op de bbq.

Ben wel benieuwd naar Davos' reactie. Hij is altijd een loyale neger en shit maar er zijn bepaalde dingen die je niet moet verbranden.
Conscience do cost.
pi_153366689
Rare ontwikkeling trouwens, dat offeren van Shireen; in het boek ging iemand nog door het lint van dat greyscale nooit genad maar slechts sluimerde: ze was een dead girl.
Ik had echt verwacht dat Shireen een sprookjesprinsessenleven zou krijgen, misschien zelfs via papa op de iron throne zou belanden, en dat de greyscale dan keihard genadeloos terug zou komen! :o
pi_153366763
Wel apart dat Hizdahr ook dood lijkt nu. Dat maakt het verhaal daar stuk anders.

Oh en Meryn Trant is in de boeken toch helemaal geen pedo?
pi_153367147
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 22:16 schreef Funzel het volgende:
Wel apart dat Hizdahr ook dood lijkt nu. Dat maakt het verhaal daar stuk anders.

Ach, half KL geilt over 12/13 jarige Sansa in de boeken, dat meisje zal ook wel zoiets zijn geweest. ;(

Serieuzer: geloof niet dat we KG hebben gehad waarvan bekend was dat ze op te kleine meisjes vielen, nee.
pi_153367382
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 21:31 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Bedreigingen op haar leven zijn de enige beelden die ze wel altijd zonder twijfel helder krijgt.

[..]

D. B. Weiss en David Benioff haten Stannis en zien hem als een zwakzinnige, arrogante, religieuze fanaticus waarmee ze zich af kunnen zetten tegen andere religieuze fanaten.
Ik heb gelezen dat het juist GRRM was die vroeg om de verbranding van Shireen.
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
pi_153369552
Het past wat mij betreft juist perfect bij boom Stannis.

Ook daar heeft hij al meerdere keren laten zien alles over te hebben voor de Iron Throne.

Zie het verbranden van zijn vorige hand en het willen verbranden van zijn neefje.

Ook ontzet hij het noorden niet, hij verovert het. Hij accepteerde ook alleen de huizen die trouw aan hem zweren.
pi_153371007
Hizdahr gaat ook wel roemloos ten onder. Hij heeft enkel de fighting pits kunnen openen, wel mager als erfenis. Zijn poging om Dany te temperen blijkt ook nutteloos nu ze letterlijk is weggevlogen.

Tenzij hij niet echt neergestoken is, de leider van de Sons of the Harpies is en Meereen overneemt, maar dat lijkt me toch wel vergezocht.
pi_153371317
quote:
3s.gif Op maandag 8 juni 2015 22:28 schreef DragonFodder het volgende:

[..]

Ik heb gelezen dat het juist GRRM was die vroeg om de verbranding van Shireen.
GRRM heeft ze verteld dat Shireen verbrand zou worden, maar we weten niet precies hoe het in het boek gaat, omdat de omstandigheden in de serie in de boeken niet kunnen voorkomen. Zegt dus niet alles. Dat D&D een hekel hebben aan Stannis is algemeen bekend, dus ze kunnen het best iets hebben aangepast om het goed in hun verhaal te laten passen van Stannis als villain.

quote:

Nee, maar we hebben blijkbaar nog een andere reden nodig om hem dood te wensen, zodat we allemaal extra hard kunnen juichen als Arya hem vermoordt.
pi_153371924
En heeft hij opeens Arya vermoord. Op een vrij lullige manier.
ROBODEMONS..................|:(
  dinsdag 9 juni 2015 @ 04:51:06 #23
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_153372974
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 23:21 schreef arie_bc het volgende:
Het past wat mij betreft juist perfect bij boom Stannis.

Ook daar heeft hij al meerdere keren laten zien alles over te hebben voor de Iron Throne.

Zie het verbranden van zijn vorige hand en het willen verbranden van zijn neefje.

Ook ontzet hij het noorden niet, hij verovert het. Hij accepteerde ook alleen de huizen die trouw aan hem zweren.
Om zijn dochter erop te zetten ja. Hij zei nog tegen mensen dat ze door moesten vechten om zijn dochter op de troon te zetten mocht hij sterven
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 06:00:29 #24
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_153373077
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 20:11 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:

[..]

Slechtste erfgenaam?

Robin Arryn?
Tyrion Lannister? (in elk geval vanuit het oogpunt van een Lannister)

Maar goed, ze draaien wel een hoop.
Feitelijk was het wegvliegen van Dany op Drogon een van de weinige dingen die nog in het boek staan. En wat mis ik Strong Belwas. Maar dat terzijde.

Ik denk dat met betrekking tot Stannis wellicht R'hllor weg willen gaan zetten als een echte force, een tegenhanger voor de White Walkers.
Hoeveel kanslozer wil je zijn situatie immers hebben.

Jammer genoeg kom je op een punt dat de boeken ook niet veel soelaas meer bieden.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  dinsdag 9 juni 2015 @ 07:58:15 #25
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_153373450
quote:

Nee maar hij moet toch wel echt als een grote boef worden afgeschilderd voordat Arya hem volgende week genadeloos met een klein zwaardje in zn pielemaus steekt..
pi_153374692
  dinsdag 9 juni 2015 @ 10:17:04 #27
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_153375484
Stannis is gewoon een sukkel die als een hondje achter Mel aanloopt en braaf alles doet wat haar rode god haar influistert. Dat maakt hem niet slecht, maar dom. Jammer, want hij was net op weg om mijn sympathie te winnen.
pi_153375709
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 10:17 schreef Gwywen het volgende:
Stannis is gewoon een sukkel die als een hondje achter Mel aanloopt en braaf alles doet wat haar rode god haar influistert. Dat maakt hem niet slecht, maar dom. Jammer, want hij was net op weg om mijn sympathie te winnen.
Nou ja, hij heeft vanuit zijn optiek wel een goede reden om te doen wat zij zegt. Zij ziet de eindtijd en dat hij die kan voorkomen, mits hij doet wat ze zegt.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 10:34:48 #29
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_153375888
quote:
99s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 10:26 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Nou ja, hij heeft vanuit zijn optiek wel een goede reden om te doen wat zij zegt. Zij ziet de eindtijd en dat hij die kan voorkomen, mits hij doet wat ze zegt.
Ik kan me met al die religies in Westeros niet voorstellen dat die van de Red God nou juist de ware religie is. Ik denk dat aan het eind blijkt dat ze het allemaal bij het verkeerde eind hadden. Er wordt nu al zo lang de suggestie gewekt dat de Red God de enige is die echt is en doet wat je vraagt, dat het me niks zou verbazen als dat uiteindelijk ook allemaal op toeval of magie oid blijkt te berusten.
pi_153376025
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 10:34 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ik kan me met al die religies in Westeros niet voorstellen dat die van de Red God nou juist de ware religie is. Ik denk dat aan het eind blijkt dat ze het allemaal bij het verkeerde eind hadden. Er wordt nu al zo lang de suggestie gewekt dat de Red God de enige is die echt is en doet wat je vraagt, dat het me niks zou verbazen als dat uiteindelijk ook allemaal op toeval of magie oid blijkt te berusten.
Prima, maar dat is niet wat Stannis geloofd, dus wat hij doet is wel geloofwaardig.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 11:03:27 #31
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_153376468
Correct me if I'm wrong here but (wild book speculation incoming):

In het laatste boek is Jon net neergestoken en zijn Melisandre en Shireen nog steeds in Castle Black.
Dit heeft tot de verwachting geleidt dat Melisandre waarschijnlijk Jon wel zal resurrecten.
We weten immers dat Thoros of Myr dat ook kon (met Beric Dondarion).
We weten ook dat Shireen ook in de boeken levend verbrand gaat worden als een soort offer (althans dat zeggen Benioff en Weiss).

Wat als Melisandre niet sterk genoeg is om Jon in d'r eentje te resurrecten en ze 'hulp' nodig heeft of zoals Mirri Maz Duur zou zeggen: "Only death can pay for life".

Ofttewel: Burn Shireen to resurrect Jon?

Wat denken jullie?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_153378975
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 11:03 schreef DustPuppy het volgende:

In het laatste boek is Jon net neergestoken en zijn Melisandre en Shireen nog steeds in Castle Black.
Dit heeft tot de verwachting geleidt dat Melisandre waarschijnlijk Jon wel zal resurrecten.
We weten ook dat Shireen ook in de boeken levend verbrand gaat worden als een soort offer (althans dat zeggen Benioff en Weiss).

Wat als Melisandre niet sterk genoeg is om Jon in d'r eentje te resurrecten en ze 'hulp' nodig heeft of zoals Mirri Maz Duur zou zeggen: "Only death can pay for life".

Wat denken jullie?
Ja, dat is wel een theorie die leeft (no pun intended).
  dinsdag 9 juni 2015 @ 13:02:33 #33
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_153379214
quote:
Serie-versie misschien. Maar in het boek absoluut niet. Mja D&D haten Stannis en dit is het resultaat
  dinsdag 9 juni 2015 @ 14:15:55 #34
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_153381360
Maar hoe past Davos dan in het verhaal?
Dat ie hem vanuit serie oogpunt terug stuurt naar de Wall zodat hij niet het gezeur aan hoeft te horen van de Onion Knight...... snap ik. Ik zou hem ook hartstikke beu geweest zijn ookal was ik niet van plan mijn dochter te verbranden.

Je vraagt je af wat het offeren van zijn dochter hem nou zou kunnen brengen buiten een totale ramp in Winterfell. Stannis' situatie is nog slechter dan in de boeken. En die was niet florissant.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_153381855
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:15 schreef avotar het volgende:
Dat ie hem vanuit serie oogpunt terug stuurt naar de Wall zodat hij niet het gezeur aan hoeft te horen van de Onion Knight...... snap ik. Ik zou hem ook hartstikke beu geweest zijn ookal was ik niet van plan mijn dochter te verbranden.

in de boeken is Davos toch helemaal niet bij Stannis op die tocht? hij zit toch in witeharbor waar hij wordt gevraagd om Rickon Stark op te gaan halen?
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  dinsdag 9 juni 2015 @ 14:38:56 #36
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_153381965
Volgens mij wordt hij in Whiteharbor vermoord omdat hij schepen aan het ronselen is voor Stannis, maar Tywin hem voor is geweest.
Maar ik kan het me verkeerd herinneren.

Ik herinnerde me het verkeerd inderdaad.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 14:42:41 #37
133369 Jivis
Critikut
pi_153382040
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:38 schreef avotar het volgende:
Volgens mij wordt hij in Whiteharbor vermoord omdat hij schepen aan het ronselen is voor Stannis, maar Tywin hem voor is geweest.
Maar ik kan het me verkeerd herinneren.
Nee, ze doen net alsof hij vermoord is. Hij leeft nog gewoon in de boeken.
Amen.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 14:48:07 #38
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_153382197
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:42 schreef Jivis het volgende:

[..]

Nee, ze doen net alsof hij vermoord is. Hij leeft nog gewoon in de boeken.
Hij is in opdracht van Wyman Manderly onderweg naar Skagos om Rickon Stark te vinden:
quote:
The wolf will prove the boy is who we say he is, should the Dreadfort attempt to deny him. That is my price, Lord Davos. Smuggle me back my liege lord, and I will take Stannis Baratheon as my king.
Wyman had trouwens een van de coolste speeches in DwD (zie ook mijn onderschrift):
quote:
My son Wendel came to the Twins a guest. He ate Lord Walder's bread and salt, and hung his sword upon the wall to feast with friends. And they murdered him. Murdered, I say, and may the Freys choke upon their fables. I drink with Jared, jape with Symond, promise Rhaegar the hand of my own beloved granddaughter ... but never think that means I have forgotten. The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer's farce is almost done. My son is home.
Nog steeds jammer dat hij er niet in zit.

[ Bericht 12% gewijzigd door DustPuppy op 09-06-2015 15:11:08 ]
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_153382745
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:15 schreef avotar het volgende:
"Fuck the king" en sluit zich aan bij Jon en de watch.

Zou ik geeneens zo heel vervelend vinden 8-)
Conscience do cost.
pi_153384262
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 11:03 schreef DustPuppy het volgende:

Wat denken jullie?
Ik zie wel wat in de theorie waarbij Stannis zijn dood in scene heeft gezet, maar dat Selyse en Melisandre dat niet weten en schrikken als ze via de Pink Letter te horen krijgen dat Stannis is gesneuveld tegen Ramsay. Melisandre krijgt dan toestemming van Selyse om Shireen op te offeren om Azor Ahai (ze denken dat dat Stannis is) weer tot leven te brengen.. En dan blijkt dat Jon Azor Ahai is :P
pi_153403848
dit het laatste nummer van de soundtrack. Zal wel gespeeld worden bij FTW, vind hem erg mooi:

pi_153406878
Stond artikel over Kit Harrington in de krant vandaag, hij klaagde over zn volle agenda omdat de opnamens voor seizoen 6 weer bijna gingen beginnen.

Hij zal dan iig nog niet dit seizoen het loodje leggen, als die dat al doen. :P
  woensdag 10 juni 2015 @ 12:33:28 #43
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_153407143
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 12:21 schreef Timwonnacott het volgende:
Stond artikel over Kit Harrington in de krant vandaag, hij klaagde over zn volle agenda omdat de opnamens voor seizoen 6 weer bijna gingen beginnen.

Of het is allemaal een ruse.
  woensdag 10 juni 2015 @ 12:39:34 #44
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_153407248
quote:

"Don't worry about Jon. He always comes back."
pi_153430094
Stannis is mijn grote held van GoT. _O-

_O_

Wat een ultiem figuur is het. :D Ik zou hem heel graag op de Iron Throne willen zien, of hij het nu verdient of niet.
Unbowed, Unbent, Unbroken.
pi_153430124
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 10:17 schreef Dale__Cooper het volgende:
dit het laatste nummer van de soundtrack. Zal wel gespeeld worden bij FTW, vind hem erg mooi:

Is meer credit muziek. Heeft ook die lengte. Verwacht maar niet te veel.
Unbowed, Unbent, Unbroken.
pi_153431292
Hmmm

http://grrm.livejournal.com/428790.html?thread=21724918#t21724918

quote:
As for the Night's King (the form I prefer), in the books he is a legendary figure, akin to Lann the Clever and Brandon the Builder, and no more likely to have survived to the present day than they have.
pi_153438109
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 06:00 schreef avotar het volgende:

[..]

Slechtste erfgenaam?

Robin Arryn?
Tyrion Lannister? (in elk geval vanuit het oogpunt van een Lannister)

Maar goed, ze draaien wel een hoop.
Feitelijk was het wegvliegen van Dany op Drogon een van de weinige dingen die nog in het boek staan. En wat mis ik Strong Belwas. Maar dat terzijde.

Ik denk dat met betrekking tot Stannis wellicht R'hllor weg willen gaan zetten als een echte force, een tegenhanger voor de White Walkers.
Hoeveel kanslozer wil je zijn situatie immers hebben.

Jammer genoeg kom je op een punt dat de boeken ook niet veel soelaas meer bieden.
Nou ja, die zijn erfgenaam van een regio, niet een koningsclaim plus leger zonder thuisbasis, dan zijn veel dingen minder problematisch. :P
-Niks mis met Tyrion als erfgenaam trouwens, behalve dat Tywin hem niet mocht. Zijn dwerg zijn zou hem schaden, maar verder een capabele volwassen man.
-Robert is als erfgenaam net zo'n puppet als Shireen zou zijn, maar zijn vader inspireerde meer loyaliteit en de status quo is redelijk stabiel.
  vrijdag 12 juni 2015 @ 07:46:22 #50
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_153463697
quote:
Eigenlijk is die gewoon een gemiddelde Nederlander zo achter Carice aanlopend.
pi_153463767
quote:

Gezien het feit dat die deze week bij diverse Amerikaanse talkshows zit, lijkt het me duidelijk dat die iig neergestoken zal worden in de finale.
  vrijdag 12 juni 2015 @ 11:51:27 #53
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_153465437
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 10:44 schreef dz5b604 het volgende:

[..]

Gezien het feit dat die deze week bij diverse Amerikaanse talkshows zit, lijkt het me duidelijk dat die iig neergestoken zal worden in de finale.
Ik verwacht het niet eigenlijk, zeker niet omdat hij de laatste twee afleveringen behoorlijk wat screentime gekregen heeft.
En daarbij zullen ze Cersei's walk of shame niet afraffelen.

Er moet nog wel eea gebeuren voordat hij neergestoken wordt, als ze het tenminste brengen als de mutiny of the watch en daarbij enigszins het boek volgen.
pi_153465641
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 11:51 schreef avotar het volgende:

[..]

Ik verwacht het niet eigenlijk, zeker niet omdat hij de laatste twee afleveringen behoorlijk wat screentime gekregen heeft.
En daarbij zullen ze Cersei's walk of shame niet afraffelen.

Er moet nog wel eea gebeuren voordat hij neergestoken wordt, als ze het tenminste brengen als de mutiny of the watch en daarbij enigszins het boek volgen.
Voorwerk zoals dat jochie dat al drie afleveringen screentest en een flashback kreeg? Is heel duidelijk, ook voor niet boekenlezers dat hij pissed is.
pi_153466434
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 11:57 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Voorwerk zoals dat jochie dat al drie afleveringen screentest en een flashback kreeg? Is heel duidelijk, ook voor niet boekenlezers dat hij pissed is.
Die Ollie gaat hem 100% neersteken, vrijwel elke scene in het Noorden zit hij 1 of meerdere keren vies naar John te kijken. Viel me nog mee dat ze na die battle bij Hardholme niet even naar een vies kijkende Ollie overgingen.
pi_153468180
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 11:51 schreef avotar het volgende:

[..]

Nah, het is duidelijk dat velen in de NW hem haten. De vraag is alleen of ze het een cliffhanger laten worden nadat hij neergestoken is, of dat we duidelijkheid krijgen (itt in ADWD). :)
pi_153483670
Stannis... Wat hebben ze hem verneukt hier :{
pi_153484039
quote:
9s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 22:10 schreef MAHL het volgende:
Stannis... Wat hebben ze hem verneukt hier :{
Nu zit ik met een Stannis-kat opgescheept -O-

Want ja, je mag niet zeggen dat je #TeamboekStannis bent natuurlijk.
pi_153484187
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 22:17 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Want?
  zaterdag 13 juni 2015 @ 07:33:17 #60
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_153491768
quote:

[..]

Het is natuurlijk wel een wereld van verschil of je een paar 100 vreemdelingen in de hens steekt of 1 meisje... :')
  zaterdag 13 juni 2015 @ 07:35:48 #61
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_153491774
Altijd Stannis gesteund
pi_153491922
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 22:20 schreef MAHL het volgende:

[..]

Want?
Je bent de boekJaime/serieJaime discussies van vorig jaar vergeten?
pi_153492356
Go #TeamboekStannis!

Tot TWOW in ieder geval :D
pi_153493988
Wazig, nu ik de serie opnieuw gekeken heb, heb ik het gevoel dat er meerdere scènes ontbraken. _O- Maar volgens mij komen die scènes alleen in de boeken voor. Op een gegeven moment stel je je wat je leest ZO levendig voor, dat het haast lijkt alsof je het echt gezien hebt! :') Sommige opmerkingen van sommige mensen, bepaalde momenten die weinig toevoegen aan de verhaallijn zelf maar toch wel vrij intens zijn enz.
pi_153495861
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 08:23 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Je bent de boekJaime/serieJaime discussies van vorig jaar vergeten?
Die heb ik bewust weggefilterd.
pi_153527242

Het klinkt nog geloofwaardig ook :')

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2015 19:27:11 ]
pi_153528368
Kleine spoiler wegens de preview van aflevering 10
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_153531964
quote:

[..]

Ik ben nog steeds #TeamboekStannis. *O*
ROBODEMONS..................|:(
pi_153532652
quote:
10s.gif Op zondag 14 juni 2015 21:29 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds #TeamboekStannis. *O*
Ik ook hoor *O*
Zo'n beetje alle boek personages zijn beter.
pi_153533311
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 20:03 schreef Dale__Cooper het volgende:
Kleine spoiler wegens de preview van aflevering 10
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 15 juni 2015 @ 05:53:57 #71
192683 AMDB
Visionair.
pi_153540692
Wat een episode!

SPOILER
pi_153540694
Damn :P
pi_153540695
SPOILER
  maandag 15 juni 2015 @ 06:09:21 #74
214544 J0ttem
speciale jongen
pi_153540723
Holy shit :o
SPOILER
Swiggity swooty, I'm coming for that booty.
pi_153541139
Holy cliffhangers. Had verwacht dat ze de schok momentjes iets meer zouden verspreiden over de afleveringen. :P

Had wel een hintje naar Ghost verwacht aan het eind, misschien een flits. Wijst dit er toch op dat het een "gewone" Mel-resurrectie wordt?
pi_153543663
Tja, Mellisandre zal toch wel niet voor niets even in beeld zijn gekomen twee minuten voor FTW.
pi_153543797
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 06:09 schreef J0ttem het volgende:
Holy shit :o
SPOILER
Die is van de touwbrug af geflikkerd in de boeken en zou dood zijn. ;) Vermoord door een faceless man! :P

@ Jon: het zal toch niet zo zijn dat ook zijn uiterlijk door Mellisandre gemaskeerd is en dat ze iemand anders vermoord hebben? :P
In het andere topic zeggen ze dat de acteur te horen heeft gekregen dat hij echt dood is, maar jah; niets is zeker in de wereld van GoT. :P
pi_153543831
Ik had trouwens de indruk dat Olly's mes Jon echt in z'n hart raakte, maar hij bloedde meer bij z'n maag ergens.
pi_153543954
Snap het niet, als die echt revived word merken we dat wel als ze aan het filmen zijn..
hhhhh
pi_153544122
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 11:16 schreef DaveDave09 het volgende:
Snap het niet, als die echt revived word merken we dat wel als ze aan het filmen zijn..
van de zomer wordt het wel duidelijk inderdaad.

Vond overigens dat veel te veel verhaallijnen in deze aflevering hebben gestopt. Alles moest zodoende in a 5 a 10 minuten afgerond worden.
pi_153544144
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 11:24 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Vond overigens dat veel te veel verhaallijnen in deze aflevering hebben gestopt. Alles moest zodoende in a 5 a 10 minuten afgerond worden.
Ja.. dat is te vaak zo eigenlijk...
hhhhh
pi_153544559
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 11:24 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Klopt ja, de aflevering had gewoon 10 minuten langer gemaakt moeten worden als ze dit allemaal er echt in hadden willen houden.

Was overigens wel een interessante manier om Arya blind te laten worden; ik had niet verwacht dat dat nog zou gebeuren.

Ik vind dat wisselen van gezichten trouwens vrij inconsistent: het lijken dikke vellen te zijn, maar bij die dode man waren het gewoon flinterdunne laagjes.
pi_153544696
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 11:16 schreef DaveDave09 het volgende:
Ja, hij klaagde in elk geval vorige week nog dat het weer druk in zijn agenda werd want seizoen 6 werd gefilmed, maar tis maar de vraag welk van de 'verhalen' echt is. Zodra ze gaan filmen merk je het snel genoeg ja.
pi_153545601
Stannis wel erg baas in de serie. Helemaal niet zon slaafse volger zoals in het boek, beetje jammer van de andere kant #tvStannis.
Mereense verhaallijn lijkt ook eindelijk wat te worden met Tyrion en Varys.
Zou eigenlijk wel tof zijn als John gewoon dood is en blijft wat mij betreft. Zie dat liever dan L+R=J
  maandag 15 juni 2015 @ 12:24:14 #85
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_153545668
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Stannis wel erg baas in de serie. Helemaal niet zon slaafse volger zoals in het boek, beetje jammer van de andere kant #tvStannis.
Mereense verhaallijn lijkt ook eindelijk wat te worden met Tyrion en Varys.
Zou eigenlijk wel tof zijn als John gewoon dood is en blijft wat mij betreft. Zie dat liever dan L+R=J
Wut. In de boeken is hij juist niet slaafs
pi_153545735
Jawel hij volgt gewoon de rode vrouw. Maakt ook geen eigen keuzes laat zich helemaal leiden door wat 'rechtvaardig' is maar hij bepaalt zelf niet wat 'rechtvaardig' is dat ligt in zijn optiek vast en zal nooit veranderen.
Zag wel een mooie comment die ik erg kloppend vind voor Stannis.
quote:
He's certainly a quotable badass with a dry sense of humor. But really it's his words that condemn him as a hypocrite. For all of his talk of duty he is an adultering kinslayer who, unsatisfied with his life and family, becomes convinced that he is the savior of the world. He is willing to drive his men to death in multiple conflicts but is hailed as unyielding rather than cruel. He uses dark magic like a coward to murder multiple brave and honorable men:

Cortnay Penrose defends Robert's bastard child because he knows that Stannis means to burn him alive. Cortnay challenges Stannis to single combat, putting his own life on the line. Rather than face him in combat, Stannis uses part of his soul in dark magic to assassinate Cortnay on the battlements. What could be more cowardly than this? How is that possibly reconcilable with the notion that he is a brave and honorable man?

[ Bericht 70% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 15-06-2015 13:41:46 ]
pi_153548086
Nu is de serie toch op hetzelfde punt als het laatste boek? Ik kan me niet herinneren dat er nog nieuwe dingen gebeuren in de boeken (Behalve Euron dan)
pi_153548300
Bran had toch ook dingen naar mensen gefluisterd in de boeken. Of iets dergelijks? Aegons verovering is ook nog niet in de serie misschien dat ze dat opvangen met een oorlog tussen Dorne en de troon?
pi_153548351
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Bran had toch ook dingen naar mensen gefluisterd in de boeken. Of iets dergelijks? Aegons verovering is ook nog niet in de serie misschien dat ze dat opvangen met een oorlog tussen Dorne en de troon?
Oja, met Lord Connington haha. Zou die nog in de serie terugkomen? In de boeken vond ik het vrij verrassend dat er nog een Targaryen was.
pi_153548424
Voor zover ik weet neemt Mormont de rol van Connington over, versteend worden terwijl hij er niemand over vertelt enzo. Zoals ze wel meer personages meer dan 1 rol laten vervullen.
Vond het ook wel vaag dat hier Sam zelf het initiatief neemt naar Old-Town te gaan dat is in de boeken niet, oh en hij was geloof ik al aangekomen in de boeken?
pi_153548706
Meh dit viel me toch tegen.
pi_153549052
en natuurlijk nog Kevan en die kinderen :P
pi_153551509
Ooooo dit was tof _O_

Jon én Stannis dood.
pi_153552231
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:30 schreef Funzel het volgende:
Meh dit viel me toch tegen.
Ach de belangrijkste plotwendingen die in het boek voorkomen, zijn er ff doorheen gestampt. Als je de boeken nog niet kende, zal dit vast wel erg vet geweest zijn. :)
Dat met het bordje "Traitor!" en alles wat er op volgde zal ongetwijfeld echt een WTF-moment voor velen zijn geweest.
  maandag 15 juni 2015 @ 17:16:03 #95
370431 drakin
vurig typje
pi_153552732
quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:53 schreef ToT het volgende:

[..]

Ach de belangrijkste plotwendingen die in het boek voorkomen, zijn er ff doorheen gestampt. Als je de boeken nog niet kende, zal dit vast wel erg vet geweest zijn. :)
Dat met het bordje "Traitor!" en alles wat er op volgde zal ongetwijfeld echt een WTF-moment voor velen zijn geweest.
hehe eindelijk hoef ik me over die spoiler niet meer in te houden.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_153552795
Met die Walk of shame miste ik trouwens wel de beledigingen die Cersei over d'r figuur kreeg. Zou misschien te lullig geweest zijn tegenover de body double of zo, maar in het boek had het wel impact: het volk had gezien dat ze ook maar een gewoon mens is met en lichaam dat bij d'r leeftijd hoort, compleet met striemen enzo.
pi_153552969
En @ plotwendingen/spoilers; met name dat gedoe van de Iron Islands met o.a. Theon's zus enzo zouden misschien nog kunnen gebeuren.

Ik vraag me af wat er met Theon en Sansa gaat gebeuren; zoals iemand al zei is de kans het grootst dat ze door Brienne gevonden gaan worden, maar hoe kan die hen beschermen en wegsmokkelen? Die hebben echt wel de nodige botten gebroken met die sprong.
  maandag 15 juni 2015 @ 17:31:35 #98
94900 Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
pi_153553097
quote:
Hahah, ik wist van niks en toen ik dat bordje zag had ik echt zo van: "Jaaaaa, eindelijk, maak 'm af!", omdat ik eerst dacht dat Jon het lievelingetje was die overal steeds maar mee wegkwam.

Nu Dany nog, dat is ook zo'n prutser die veel te veel mazzel heeft, steeds.
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
pi_153553144
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 17:31 schreef Shakkara het volgende:

[..]

Hahah, ik wist van niks en toen ik dat bordje zag had ik echt zo van: "Jaaaaa, eindelijk, maak 'm af!", omdat ik eerst dacht dat Jon het lievelingetje was die overal steeds maar mee wegkwam.

Nu Dany nog, dat is ook zo'n prutser die veel te veel mazzel heeft, steeds.
Om Jon ben ik niet rouwig, maar ondanks dat Dany in het laatste boek en het huidige seizoen absoluut niet interessant is (althans dat vind ik persoonlijk), gun ik haar wel dat ze nog voorspoed blijft houden. In de boeken heeft ze sowieso bergen ellende te verwerken; het is echt geen Disneyprinsesje met een plotschild van een meter dik, zoals sommigen zeggen. :)
  maandag 15 juni 2015 @ 17:36:49 #100
94900 Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
pi_153553204
quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2015 17:33 schreef ToT het volgende:
Om Jon ben ik niet rouwig, maar ondanks dat Dany in het laatste boek en het huidige seizoen absoluut niet interessant is (althans dat vind ik persoonlijk), gun ik haar wel dat ze nog voorspoed blijft houden. In de boeken heeft ze sowieso bergen ellende te verwerken; het is echt geen Disneyprinsesje met een plotschild van een meter dik, zoals sommigen zeggen. :)
Ah ok, in de serie vind ik dat namelijk wel en vind ik haar verhaallijn sinds het begin al totaal niet interessant. Baelish en Varys blijven mijn favoriten, en van Melisandre en haar god ben ik benieuwd hoe de vork nou werkelijk in de steel zit.
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
pi_153553221
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 17:36 schreef Shakkara het volgende:

[..]

Ah ok, in de serie vind ik dat namelijk wel en vind ik haar verhaallijn sinds het begin al totaal niet interessant. Baelish en Varys blijven mijn favoriten, en van Melisandre en haar god ben ik benieuwd hoe de vork nou werkelijk in de steel zit.
Eens @ Baelish & Varys! _O_ Uiteraard Tyrion ook, maar het onderhuidse gniepige gedreig en gemanipuleer tussen die 2 is meesterlijk! :D
pi_153554202
Trouwens WTF dat Arya's eigen gezicht op dat lijk kwam? Die gezichten komen toch pas beschikbaar als ze van lijken af gesneden worden? :? Hoe kan het gezicht van een nog levend persoon gebruikt worden? Misschien omdat ze een gezicht uit die bibliotheek gebruikt heeft?

[ Bericht 11% gewijzigd door ToT op 15-06-2015 18:43:31 ]
pi_153557320
quote:

[..]

O, stond dat er op :').
pi_153558099
Na vijf seizoenen had ik niet verwacht dat ze me nog eens zo zouden overvallen met weer iemand die ineens dood gaat, je gaat er bij GoT nu toch altijd wel een beetje van uit. En helemaal omdat Stannis ook al de pijp uit was zag ik het al helemaal niet aankomen :P

Dacht dat Jon toch wel een redelijk dik plot-shield had maar niet dus :D

SPOILER
pi_153558679
Nu de finale voorbij is, kunnen we speculeren of Shireens dood nuttig is geweest. Ik had niet verwacht dat Stannis zo snel het loodje zou leggen. In de boeken zijn beide legers wat gelijker opgezet. In de serie is het duidelijk een "lost cause".

Dus Stannis is door Melisandre verlaten, ze zegt nauwelijks een woord. Maar kan ze nu Jon doen herrijzen? Zijn lijk is nog warm dus misschien kan het volstaan om hem te reanimeren zonder al te veel hocus pocus.

De verhaallijn van Stannis zal me nog lang dwars liggen, vijf seizoenen rationeel en gepland bezig zijn en dan in 2-3 afleveringen wanhopig worden, dat lijkt toch compleet een ommekeer te zijn van zijn personage.
pi_153559457
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 20:09 schreef zipcon het volgende:
Nu de finale voorbij is, kunnen we speculeren of Shireens dood nuttig is geweest. Ik had niet verwacht dat Stannis zo snel het loodje zou leggen. In de boeken zijn beide legers wat gelijker opgezet. In de serie is het duidelijk een "lost cause".

Dus Stannis is door Melisandre verlaten, ze zegt nauwelijks een woord. Maar kan ze nu Jon doen herrijzen? Zijn lijk is nog warm dus misschien kan het volstaan om hem te reanimeren zonder al te veel hocus pocus.

De verhaallijn van Stannis zal me nog lang dwars liggen, vijf seizoenen rationeel en gepland bezig zijn en dan in 2-3 afleveringen wanhopig worden, dat lijkt toch compleet een ommekeer te zijn van zijn personage.
Hij leed ernstige verliezen in zijn tocht naar Winterfell, Mensen en paarden vroren dood. Er ontstond kannibalisme. Er gingen al mensen deserteren. De overblijvers werden steeds zwakker en zwakker, en toen werden op een gegeven moment ook nog de voedselreserves verbrand.

Het kwam allemaal echt niet goed uit de verf, maar zijn situatie was wel wanhopig.
In het boek was hijzelf ook enorm uitgemergeld en verzwakt.
Terugkeren kon niet meer, alleen maar vooruit de oorlog tegemoet terwijl je al volledig op instorten staat; zowel hijzelf als zijn complete leger. :)
pi_153559931
Je hebt gelijk dat hij er in de boeken ook slecht voorstond maar in de serie lijkt hij helemaal verloren. Ik had op het einde van boek 5 nog de hoop dat Stannis the Mannis iets zou bewerkstelligen.

Wie zal er nu de Boltons verjagen, Littlefinger en ridders uit The Vale tegen Ramsay Bolton die altijd wint?
pi_153560062
Ik vond het wel jammer dat we Roose niet ook voorop zagen gaan in de strijd. Lijkt nu net of Ramsay daar de baas is terwijl hij toch echt moet doen wat z'n vader 'm verteld.
pi_153560118
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 20:41 schreef Funzel het volgende:
Ik vond het wel jammer dat we Roose niet ook voorop zagen gaan in de strijd. Lijkt nu net of Ramsay daar de baas is terwijl hij toch echt moet doen wat z'n vader 'm verteld.
We zagen Ramsay toch ook niet vooropgaan.
Alleen wat mensen vermoorden die om genade smeekten.
pi_153560180
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 20:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

We zagen Ramsay toch ook niet vooropgaan.
Alleen wat mensen vermoorden die om genade smeekten.
Ja dat is zo, maar imo geven ze Ramsay wel erg veel screentime vergeleken Roose. Niet dat ik Ramsay geen goede gespeeld personage vind, maar ik zou wel wat meer willen zien/horen van Roose z'n dialogen met bijvoorbeeld Reek.
pi_153561139
Ja viel me ook op, dat papalief alles aan z'n zoon overlaat. Misschien om te kijken of hij echt geschikt is om over zoveel jaar het stokje over te nemen?

Maar wat ik vanaf die scene met Moat Cailin bedacht, toen Ramsay als wettig zoon verklaard werd, is dat Ramsay zijn lieve papa vast wel een keertje om zeep gaat helpen, op een manier dat het een ongeluk lijkt, OF papa wordt levend gevild zodat niemand kan zien dat hij het is.
En vanaf dat moment is Ramsay the big man.

Oh en die volslanke echtgenote (stiefmoeder van Ramsay) krijgt waarschijnlijk ook wel een probleempje voor haar zoon geboren wordt natuurlijk.
pi_153566387
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 20:43 schreef Funzel het volgende:

[..]

Ja dat is zo, maar imo geven ze Ramsay wel erg veel screentime vergeleken Roose. Niet dat ik Ramsay geen goede gespeeld personage vind, maar ik zou wel wat meer willen zien/horen van Roose z'n dialogen met bijvoorbeeld Reek.
Ze hebben inderdaad een soort fixatie op Ramsay, in de serie is ie een soort halfgod die zonder moeite de meest ervaren generaal in Westeros compleet in de pan hakt, in plaats van een gehaaide bastaard zonder enige opleiding/kwalificaties/ervaring.

Ik vind het trouwens zo jammer wat ze met Stannis hebben gedaan in de serie. Al vanaf het begin hebben de makers laten weten dat ze fans waren van Renly en Stannis als een kwade slechterik zien die blindelings het religieuze fanatisme van Melisandre navolgt, terwijl het in de boeken zoveel complexer is. Vorige week was een dieptepunt wat dat betreft, maar dit seizoen hebben ze hem behalve zijn morele overtuigingen ook zijn capaciteiten afgepakt. Eerst merkt hij niet dat halfgod Ramsay zijn kamp in brand zet ( :') ), en daarna besluit hij om op goed geluk naar Winterfell te wandelen, zonder verkenning, zonder enig idee wat hem te verwachten staat, zonder zijn troepen in formatie te houden...

Naja, verder heb ik me wel vermaakt (walk of shame was goed gedaan, Jons dood idem) maar dit verpest wel een hoop voor mij. Als ik kijk naar de boeken en ik zie wat voor prachtige situatie Martin heeft gecreëerd in het noorden, met al die verschillende huizen en facties (Manderly,Frey,Bolton,Stannis,Umber,Karstark) baal ik gewoon dat de makers er zo'n zootje van maken.
  Moderator maandag 15 juni 2015 @ 23:17:38 #113
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153566681
Ik loop erg achter met de serie dus heel benieuwd hoe ze het neersteken van Jon in beeld hebben gebracht. In het boek is het niet echt duidelijk of hij nou dood gaat, maar in de serie dus wel?

En wat is er gebeurd met Cersei? :D Moet echt weer eens gaan kijken :@
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_153566787
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 23:11 schreef Gambetta het volgende:

[..]

Ze hebben inderdaad een soort fixatie op Ramsay, in de serie is ie een soort halfgod die zonder moeite de meest ervaren generaal in Westeros compleet in de pan hakt, in plaats van een gehaaide bastaard zonder enige opleiding/kwalificaties/ervaring.

Ik vind het trouwens zo jammer wat ze met Stannis hebben gedaan in de serie. Al vanaf het begin hebben de makers laten weten dat ze fans waren van Renly en Stannis als een kwade slechterik zien die blindelings het religieuze fanatisme van Melisandre navolgt, terwijl het in de boeken zoveel complexer is. Vorige week was een dieptepunt wat dat betreft, maar dit seizoen hebben ze hem behalve zijn morele overtuigingen ook zijn capaciteiten afgepakt. Eerst merkt hij niet dat halfgod Ramsay zijn kamp in brand zet ( :') ), en daarna besluit hij om op goed geluk naar Winterfell te wandelen, zonder verkenning, zonder enig idee wat hem te verwachten staat, zonder zijn troepen in formatie te houden...

Naja, verder heb ik me wel vermaakt (walk of shame was goed gedaan, Jons dood idem) maar dit verpest wel een hoop voor mij. Als ik kijk naar de boeken en ik zie wat voor prachtige situatie Martin heeft gecreëerd in het noorden, met al die verschillende huizen en facties (Manderly,Frey,Bolton,Stannis,Umber,Karstark) baal ik gewoon dat de makers er zo'n zootje van maken.
Nou van Stannis was gewoon een wanhoopsdaad; hij kon gewoon echt niet anders dan doordrukken; het was nu of nooit. Wachten of omkeren zou sowieso hun dood betekenen.

Verder idd @ dat kamp in de fik steken.....sowieso leek dat LETTERLIJK door onzichtbare entiteiten te gebeuren!
Maar ook dat die sellswords gingen deserteren, en dat hij pas 's ochtends dat te horen kreeg toen hij de tent uit ging, net als de dood van zijn vrouw.
Slordig, slordig....
pi_153566849
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 23:17 schreef MaJo het volgende:
Ik loop erg achter met de serie dus heel benieuwd hoe ze het neersteken van Jon in beeld hebben gebracht. In het boek is het niet echt duidelijk of hij nou dood gaat, maar in de serie dus wel?

En wat is er gebeurd met Cersei? :D Moet echt weer eens gaan kijken :@
Nou er zou een PIEPkleine ruimte voor interpretatie kunnen zijn, maar hij lijkt me behoorlijk dood, ja, hoewel er wel een kans bestaat dat Mellisandre hem weer tot leven kan wekken.

Cersei....wat weet je van haar arrestatie door die high Sparrow?
  Moderator maandag 15 juni 2015 @ 23:23:06 #116
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153566895
quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2015 23:21 schreef ToT het volgende:

[..]

Nou er zou een PIEPkleine ruimte voor interpretatie kunnen zijn, maar hij lijkt me behoorlijk dood, ja, hoewel er wel een kans bestaat dat Mellisandre hem weer tot leven kan wekken.

Cersei....wat weet je van haar arrestatie door die high Sparrow?
Ik heb alle boeken gelezen dus alles wat er in het boek staat ;) Is ze al naakt door de straten gegaan? O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_153566925
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 23:23 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik heb alle boeken gelezen dus alles wat er in het boek staat ;) Is ze al naakt door de straten gegaan? O+
:Y Deze aflevering dus. Vrij goed uitgebeeld! ^O^
pi_153566927
quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2015 23:20 schreef ToT het volgende:

[..]

Nou van Stannis was gewoon een wanhoopsdaad; hij kon gewoon echt niet anders dan doordrukken; het was nu of nooit. Wachten of omkeren zou sowieso hun dood betekenen.

Verder idd @ dat kamp in de fik steken.....sowieso leek dat LETTERLIJK door onzichtbare entiteiten te gebeuren!
Maar ook dat die sellswords gingen deserteren, en dat hij pas 's ochtends dat te horen kreeg toen hij de tent uit ging, net als de dood van zijn vrouw.
Slordig, slordig....
Ik snap wel dat hij niet de tijd heeft om nog eens rustig na te gaan denken over een groot meesterplan, maar hij kan toch wel gewoon wat mensen erop uitsturen om de omgeving te verkennen? Dat hebben we bij elk leger in de show gezien, en Stannis is de beste nog levende generaal in de show. De manier waarop hij ten ondergaat is gewoon niet plausibel en doet wat mij betreft geen recht aan het karakter.
  Moderator maandag 15 juni 2015 @ 23:24:20 #119
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153566940
quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2015 23:23 schreef ToT het volgende:

[..]

:Y Deze aflevering dus. Vrij goed uitgebeeld! ^O^
Ah dan moet ik echt even kijken, ik zat echt te juichen toen ik het las _O_
pi_153566986
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 23:23 schreef Gambetta het volgende:

[..]

Ik snap wel dat hij niet de tijd heeft om nog eens rustig na te gaan denken over een groot meesterplan, maar hij kan toch wel gewoon wat mensen erop uitsturen om de omgeving te verkennen? Dat hebben we bij elk leger in de show gezien, en Stannis is de beste nog levende generaal in de show. De manier waarop hij ten ondergaat is gewoon niet plausibel en doet wat mij betreft geen recht aan het karakter.
Snap ik, maar in de boeken was hijzelf en zijn hele leger op sterven na dood. Daarbij kregen ze ook amper de kans iets te doen, aangezien ze al een huge fucking army op zich afgestuurd kregen. Het leek er al op dat ze vrij dicht bij Winterfell zaten, maar dat ze gewoon niks konden zien door de sneeuw en de storm.
pi_153566999
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 23:24 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ah dan moet ik echt even kijken, ik zat echt te juichen toen ik het las _O_
Haha, echt wel! :D
Nou je krijgt serieus haast medelijden met haar!
  Moderator maandag 15 juni 2015 @ 23:26:28 #122
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153567020
quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2015 23:25 schreef ToT het volgende:

[..]

Haha, echt wel! :D
Nou je krijgt serieus haast medelijden met haar!
Net als Joffrey die dood gaat, ik kon wel schreeuwen van geluk :D :') Ik ben benieuwd!
pi_153567068
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 23:26 schreef MaJo het volgende:

[..]

Net als Joffrey die dood gaat, ik kon wel schreeuwen van geluk :D :') Ik ben benieuwd!
Bij Joffrey schreeuwde ik bijna van paniek omdat iemand gespoilerd gehad dat een belangrijk persoon teruggebracht zou worden door de Lord of Light! _O- Ik vreesde dat hij dat zou zijn! :D
pi_153567176
quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2015 23:25 schreef ToT het volgende:

[..]

Snap ik, maar in de boeken was hijzelf en zijn hele leger op sterven na dood. Daarbij kregen ze ook amper de kans iets te doen, aangezien ze al een huge fucking army op zich afgestuurd kregen. Het leek er al op dat ze vrij dicht bij Winterfell zaten, maar dat ze gewoon niks konden zien door de sneeuw en de storm.
In de boeken moest hij het eerst opnemen tegen een leger van Freys en Manderlys, en ik verwacht dat de Manderlys zich gewoon tegen de Freys keren om eindelijk The North Remembers eens waar te laten worden :P naja, ik vind het gewoon een gemiste kans om alles zo te simplificeren terwijl de kracht van de serie voor mij juist in de talloze nuances ligt _O_

Nog een voorbeeldje van zo'n simplificatie, we hebben een zware veldslag gehad, Stannis lijkt het te overleven als hij uit de buurt van de Boltons weet te komen, en wie staat hem op te wachten.. Juist, iemand die heeft gezworen hem te vermoorden :D zoiets zou in de boeken nooit gebeuren wil ik maar zeggen. Het moet allemaal zo netjes en 'clean' in de serie.
pi_153567260
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 23:30 schreef Gambetta het volgende:

[..]

In de boeken moest hij het eerst opnemen tegen een leger van Freys en Manderlys, en ik verwacht dat de Manderlys zich gewoon tegen de Freys keren om eindelijk The North Remembers eens waar te laten worden :P naja, ik vind het gewoon een gemiste kans om alles zo te simplificeren terwijl de kracht van de serie voor mij juist in de talloze nuances ligt _O_

Nog een voorbeeldje van zo'n simplificatie, we hebben een zware veldslag gehad, Stannis lijkt het te overleven als hij uit de buurt van de Boltons weet te komen, en wie staat hem op te wachten.. Juist, iemand die heeft gezworen hem te vermoorden :D zoiets zou in de boeken nooit gebeuren wil ik maar zeggen. Het moet allemaal zo netjes en 'clean' in de serie.
Klopt, dat was echt een facepalm-momentje, na een eerder facepalm-moment van dat het kaarsje fucking PRECIES werd aangestoken toen ze zich omkeerde en wegliep.
pi_153567275
Die laatste paar seconde ook

Dany wins *pling* *)
mag het weten
pi_153567340
quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2015 23:32 schreef ToT het volgende:

[..]

Klopt, dat was echt een facepalm-momentje, na een eerder facepalm-moment van dat het kaarsje fucking PRECIES werd aangestoken toen ze zich omkeerde en wegliep.
Dat was ook héél makkelijk en voorspelbaar ja :D zijn helaas te veel van die voorbeelden te bedenken.

Edit: De hele Dorne-arc bijvoorbeeld, die ik alweer bijna vergeten was. Wat was nou de toevoeging daarvan? Weer zo'n verzonnen verhaal dat alleen maar dient om wat vrouwelijk naakt in beeld te brengen en te kunnen eindigen met een schokkende dood. Niets wat daar gebeurde hield echt stand als je het onder de loep neemt. Waarom had Jaime niet gewoon naar de Riverlands gekund, zoals hij in het boek deed? Dan hadden we Edmure en de Blackfish gehad, misschien zelfs Stoneheart. Het voelt als een gemiste kans.
pi_153567584
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 23:35 schreef Gambetta het volgende:

[..]

Dat was ook héél makkelijk en voorspelbaar ja :D zijn helaas te veel van die voorbeelden te bedenken.

Edit: De hele Dorne-arc bijvoorbeeld, die ik alweer bijna vergeten was. Wat was nou de toevoeging daarvan? Weer zo'n verzonnen verhaal dat alleen maar dient om wat vrouwelijk naakt in beeld te brengen en te kunnen eindigen met een schokkende dood. Niets wat daar gebeurde hield echt stand als je het onder de loep neemt. Waarom had Jaime niet gewoon naar de Riverlands gekund, zoals hij in het boek deed? Dan hadden we Edmure en de Blackfish gehad, misschien zelfs Stoneheart. Het voelt als een gemiste kans.
Dit zorgt misschien voor een oorlog met Dorne, Kan dus enorme gevolgen hebben......met personages die ik geen fuck aan vind! :')
pi_153567919
quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2015 23:41 schreef ToT het volgende:

[..]

Dit zorgt misschien voor een oorlog met Dorne, Kan dus enorme gevolgen hebben......met personages die ik geen fuck aan vind! :')
Het plan van de Sand Snakes is ook zo ontzettend zwak. Als ik aanneem dat hun enige motief wraak van huis Martell op de Lannisters is neem ik aan dat ze hun doel bereikt hebben, maar ze hebben tegelijkertijd de erfgenaam van huis Martell meegestuurd zodat Jaime die ook meteen maar een kopje kleiner kan maken als hij beseft wat er is gebeurd..? Of als hij rustig blijft, wat weerhoudt hem ervan om de boot om te draaien en Doran erop te wijzen dat de Sand Snakes hem (wederom) hebben verraden? Elke aflevering heeft nog genoeg scenes waar ik van geniet en ik zal het ook blijven volgen, maar dit seizoen is een stuk rommeliger en minder samenhangend dan de vorige. Beslissingen die door karakters worden genomen zijn gewoon niet logisch meer, maar we worden steeds maar verwacht om er gewoon in mee te gaan.
pi_153568190
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 23:49 schreef Gambetta het volgende:

[..]

Het plan van de Sand Snakes is ook zo ontzettend zwak. Als ik aanneem dat hun enige motief wraak van huis Martell op de Lannisters is neem ik aan dat ze hun doel bereikt hebben, maar ze hebben tegelijkertijd de erfgenaam van huis Martell meegestuurd zodat Jaime die ook meteen maar een kopje kleiner kan maken als hij beseft wat er is gebeurd..? Of als hij rustig blijft, wat weerhoudt hem ervan om de boot om te draaien en Doran erop te wijzen dat de Sand Snakes hem (wederom) hebben verraden? Elke aflevering heeft nog genoeg scenes waar ik van geniet en ik zal het ook blijven volgen, maar dit seizoen is een stuk rommeliger en minder samenhangend dan de vorige. Beslissingen die door karakters worden genomen zijn gewoon niet logisch meer, maar we worden steeds maar verwacht om er gewoon in mee te gaan.
Klopt helemaal! :Y Logica is soms ver te zoeken in sommige keuzes, maar aan de andere kant: mensen maken soms gewoon ondoordachte keuzes, zeker als ze in the heat of the moment genomen moeten worden, of als er veel emoties bij betrokken zijn.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 00:13:04 #131
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_153568787
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:02 schreef Romanus het volgende:
Nu is de serie toch op hetzelfde punt als het laatste boek? Ik kan me niet herinneren dat er nog nieuwe dingen gebeuren in de boeken (Behalve Euron dan)
Wat er volgens mij nog zou kunnen gebeuren in de serie dat in de boeken al is geweest (maar misschien ook gewoon geskipt wordt):
- Iron Islands (Kingsmoot, Euron, Victarion)
- Oldtown (glass candles, Sarella/Sphinx (of een andere Sandsnake), Pate/FM)
- Stoneheart (maar lijkt me onwaarschijnlijk)
- Siege of Meereen (er leek immers wel wat opgebouwd te worden met Tyrion & friends die Meereen gaan rulen; moeten toch wat te doen hebben)
- (f)Aegon (maar ik denk niet dat we die nog zien)
- Bevrijding van Viserion & Rheagal
- Dood van Kevan & Pycelle
- Riverlands (Blackfish, wellicht dat Jaime alsnog moet huishouden)
- Frey pies & Northern Rebellion (al lijkt me dat minder boeiend zonder Reek aldaar)
- Brienne & Randyll Tarly (die moet immers weer op zoektocht naar haar girl with auburn hair)
- Penny (geintje)
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_153571914
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 23:49 schreef Gambetta het volgende:

[..]

Als ik aanneem dat hun enige motief wraak van huis Martell op de Lannisters is neem ik aan dat ze hun doel bereikt hebben, maar ze hebben tegelijkertijd de erfgenaam van huis Martell meegestuurd zodat Jaime die ook meteen maar een kopje kleiner kan maken als hij beseft wat er is gebeurd..?
Het speelt wellicht ook mee dat de sandsnakes zijn geen echte Martell's zijn. Terwijl Doran een (extreem) langdurig plan heeft om de Lannisters te verslaan, denken zij meer aan de korte termijn.

quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2015 18:13 schreef ToT het volgende:
Trouwens WTF dat Arya's eigen gezicht op dat lijk kwam? Die gezichten komen toch pas beschikbaar als ze van lijken af gesneden worden? :? Hoe kan het gezicht van een nog levend persoon gebruikt worden? Misschien omdat ze een gezicht uit die bibliotheek gebruikt heeft?
Zal er wel mee te maken hebben dat ze blind werd. Verder is het natuurlijk magie, ze plakt niet een stuk vel op haar gezicht.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 08:06:27 #133
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_153574078
Een kans? Jon komt gewoon terug.

Anders hadden ze namelijk Melisandre de trip naar Thoros of Myr kunnen besparen.
Dat was puur om te laten zien dat Melisandre begrijpt dat iemand terug tot leven wekken tot de mogelijkheden behoort. Een skill die ze straks zal gebruiken op Jon.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 10:10:07 #134
38323 EDMAN-
19-10-2002
pi_153575838
Of Stannis nu dood is of niet is toch de cliffhanger of?
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_153576143
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 02:19 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Het speelt wellicht ook mee dat de sandsnakes zijn geen echte Martell's zijn. Terwijl Doran een (extreem) langdurig plan heeft om de Lannisters te verslaan, denken zij meer aan de korte termijn.

[..]

Zal er wel mee te maken hebben dat ze blind werd. Verder is het natuurlijk magie, ze plakt niet een stuk vel op haar gezicht.
In de boeken ging dat wel vrij letterlijk zo. :)
  dinsdag 16 juni 2015 @ 10:47:50 #136
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_153576662
Wat ik eigenlijk nog het meest mis is 'the Great Northern Conspiracy'.

Hopelijk komt daar nog iets van terug volgend seizoen (Davos die naar White Harbor gaat bijvoorbeeld).
pi_153577014
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 10:47 schreef DustPuppy het volgende:

Hopelijk komt daar nog iets van terug volgend seizoen (Davos die naar White Harbor gaat bijvoorbeeld).
Hehehe ja met dat ui in "zijn" mond! :D
Maar dat lijkt me allemaal nu niet meer echt aan de orde.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 11:03:30 #138
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_153577030
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 10:47 schreef DustPuppy het volgende:

Dat heeft weinig zin he met jon snow dood :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 16 juni 2015 @ 12:08:27 #139
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_153578568
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 11:03 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat heeft weinig zin he met jon snow dood :)
Jon Snow heeft weinig te maken met de Northern Conspiracy.
pi_153581691
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 10:25 schreef ToT het volgende:

[..]

In de boeken ging dat wel vrij letterlijk zo. :)
Als serie-Doran geen plan heeft, dan is die verhaallijn wel erg slecht. :( Zou zomaar kunnen natuurlijk.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 14:04:50 #141
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_153582073
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 12:08 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Jon Snow heeft weinig te maken met de Northern Conspiracy.
ik dacht dat die conspiracy juist was dat jon de erfgenaam van robb is.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_153582245
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 14:04 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik dacht dat die conspiracy juist was dat jon de erfgenaam van robb is.
Nee, dat heeft er niets mee te maken. Ze doelen op de complotten van Manderly en andere northern-houses die een broertje dood hebben aan de Boltons en liever weer een Stark in Winterfell zien.
Conscience do cost.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 14:21:31 #143
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_153582520
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 14:10 schreef ems. het volgende:

[..]

Nee, dat heeft er niets mee te maken. Ze doelen op de complotten van Manderly en andere northern-houses die een broertje dood hebben aan de Boltons en liever weer een Stark in Winterfell zien.
ja, jon snow.

quote:
What’s more, it’s speculated that the conspirators don’t merely want a Stark in Winterfell but a King in the North again. And the northmen have already agreed on whose head Robb’s crown shall grace, though they haven’t yet informed the lucky bastard.

Jon Stark, King of Winter
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 16 juni 2015 @ 14:31:20 #144
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_153582775
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 14:21 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ja, jon snow.

[..]

Nee, Rickon Stark!

Daarom vraagt Manderly aan Davos om hem op te halen op Skagos.

De Noordelijke Huizen snappen ook wel dat Jon nooit zijn Night's Watch eed zal breken.
Komt nog bij dat Jon een bastard is en een true-born gaat altijd voor op een bastard.

De 'conspiracy' waar jij waarschijnlijk op doelt is dat Jon een Targ is.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 14:40:08 #145
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_153582997
de vraag is ook hoe goed een zombie als regent is.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 16 juni 2015 @ 14:58:34 #146
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_153583464
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 14:40 schreef Maanvis het volgende:
de vraag is ook hoe goed een zombie als regent is.
Probably the same as a drunk
pi_153585685
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 13:54 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Als serie-Doran geen plan heeft, dan is die verhaallijn wel erg slecht. :( Zou zomaar kunnen natuurlijk.
Oh nee ik bedoelde van het gezicht plakken. :)
pi_153599175
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 16:26 schreef ToT het volgende:

[..]

Oh nee ik bedoelde van het gezicht plakken. :)
Oh :D
pi_153601129
Wat zal cersei voor wraak nemen op die godsdienst mensen, moet wel aardig episch worden denk ik. Maar in de boeken wordt alleen zij veroordeeld en Margary vrijgesproken toch?

Tyrion en Varys die samen weer een stad gaan besturen :)
pi_153601155
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 01:46 schreef THEALPHA het volgende:
Wat zal cersei voor wraak nemen op die godsdienst mensen, moet wel aardig episch worden denk ik. Maar in de boeken wordt alleen zij veroordeeld en Margary vrijgesproken toch?
Zowel in de serie, als in de boeken, gaat er een Trial by Combat komen. Of Cersei schuldig wordt bevonden, of niet, is niet bekend.

Margeary weten we ook nog niet in de boeken, ze kiest voor een Judges of the Faith rechtbank geloof ik. Omdat het bewijs tegen haar zwak is, is ze tot die tijd vrijgelaten.
pi_153605178
ik vind het nog steeds jammer dat Lady stoneheart niet terug is gekomen. Maar mischien dat Sansa die rol van wraker van de starks op zich gaat nemen.
- Rudyard Kipling
pi_153606073
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 10:58 schreef DestroyerPiet het volgende:
ik vind het nog steeds jammer dat Lady stoneheart niet terug is gekomen. Maar mischien dat Sansa die rol van wraker van de starks op zich gaat nemen.
Ze gooien wel vaker de volgorde van dingen door elkaar heen. Misschien dat ze volgend seizoen nog terug komt. Geen idee, ligt er aan wat voor rol ze in de volgende boeken krijgt.
  woensdag 17 juni 2015 @ 11:49:50 #153
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_153606395
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 10:58 schreef DestroyerPiet het volgende:
Ik hoorde net een goeie theorie: Ze hebben LS expres niet geïntroduceerd om de uiteindelijke herrijzenis van JS spectaculairder en onverwachter te maken. Anders zou het maar een herhaling zijn van iets wat we eerder hebben gezien.
pi_153606566
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 11:49 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ik hoorde net een goeie theorie: Ze hebben LS expres niet geïntroduceerd om de uiteindelijke herrijzenis van JS spectaculairder en onverwachter te maken. Anders zou het maar een herhaling zijn van iets wat we eerder hebben gezien.
Fluttheorie, anders had je Beric ook moeten skippen. Het is en blijft nu nog steeds een herhaling.
  woensdag 17 juni 2015 @ 11:58:36 #155
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_153606662
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 11:54 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Fluttheorie, anders had je Beric ook moeten skippen. Het is en blijft nu nog steeds een herhaling.
Niet mee eens. We kenden Beric niet daarvoor, plus dat het alweer een tijd geleden was.
Het terugbrengen van een zo duidelijk gruwelijk overleden Cathelyn Stark en daarna Jon zou echt wel een herhaling van zetten zijn.

Komt nog bij dat dit meteen verklaart waarom ze Melisandre Thoros of Myr hebben laten ontmoeten. Dit was zodat Melisandre die skill kon oppakken. Ze hebben zelfs nog een heel gesprek erover in die aflevering. Kijk maar eens terug!
pi_153606735
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 11:58 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Niet mee eens. We kenden Beric niet daarvoor, plus dat het alweer een tijd geleden was.
Het terugbrengen van een zo duidelijk gruwelijk overleden Cathelyn Stark en daarna Jon zou echt wel een herhaling van zetten zijn.

Komt nog bij dat dit meteen verklaart waarom ze Melisandre Thoros of Myr hebben laten ontmoeten. Dit was zodat Melisandre die skill kon oppakken. Ze hebben zelfs nog een heel gesprek erover in die aflevering. Kijk maar eens terug!
Yep, dat zou zomaar eens de reden kunnen zijn. Anders waren de BWB niet nodig geweest in de serie.
pi_153606751
Ik vind het heel vreemd dat ze in de serie Meli zo hard laten falen. Een compleet gezin opofferen vanwege een verkeerde voorspelling. Ze komt nu heel zwak over.
  woensdag 17 juni 2015 @ 12:02:45 #158
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_153606794
quote:
99s.gif Op woensdag 17 juni 2015 12:01 schreef stbabylon het volgende:
Ik vind het heel vreemd dat ze in de serie Meli zo hard laten falen. Een compleet gezin opofferen vanwege een verkeerde voorspelling. Ze komt nu heel zwak over.
Ze heeft gewoon haar visioenen verkeerd geïnterpreteerd en dat beseft ze op het moment dat ze hoort dat Stannis de helft van zijn mannen kwijt is.

Dus nu is ze even compleet de kluts kwijt.
pi_153606826
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 11:58 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ik ken de aflevering, maar het is en blijft een herhaling, het is bekend dat zodra iemand dood is hij nog terug gebracht kan worden. Als Mel nu direct naast zn lijk gaat staan is het precies hetzelfde. Cat daarintegen was een uitzondering omdat die al een tijd dood was.

En beric kende we nog kort uit S1, wel andere acteur.
  woensdag 17 juni 2015 @ 12:08:58 #160
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_153606956
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 12:03 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Ik ken de aflevering, maar het is en blijft een herhaling, het is bekend dat zodra iemand dood is hij nog terug gebracht kan worden. Als Mel nu direct naast zn lijk gaat staan is het precies hetzelfde. Cat daarintegen was een uitzondering omdat die al een tijd dood was.

Wat was dan volgens jou het nut om Melisandre naar Thoros te sturen? Bad writing?

Of om haar zo snel en plotseling terug te sturen naar Castle Black? More bad writing?
pi_153606994
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 12:03 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Als ze het niet eerder hadden laten zien was het compleet nieuw geweest en had iedereen deus ex machina! geklaagd. Een herhaling is niet slecht, keer op keer herhalen wel en helemaal snel achter elkaar.
pi_153607070
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 12:08 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Wat was dan volgens jou het nut om Melisandre naar Thoros te sturen? Bad writing?
Behoorlijk ja, Gendry moest richting Dragonstone om als samenvoeging van Edric te dienen. Door het weglaten van meerdere characters moeten ze nu eenmaal flink schuiven, en onder andere de aanwezigheid van Mel daar is nou eenmaal bad writing. Net als de huidige afwezigheid van Gendry.
  woensdag 17 juni 2015 @ 12:14:48 #163
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_153607138
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 12:13 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Behoorlijk ja, Gendry moest richting Dragonstone om als samenvoeging van Edric te dienen. Door het weglaten van meerdere characters moeten ze nu eenmaal flink schuiven, en onder andere de aanwezigheid van Mel daar is nou eenmaal bad writing. Net als de huidige afwezigheid van Gendry.
Let's agree to disagree and wait to see what happens in season 6 :)
pi_153607197
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 12:14 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Let's agree to disagree and wait to see what happens in season 6 :)
Laten we het zo zeggen, in de boeken is ze niet bij Thoros geweest, dus voor de skill zal ze het niet gedaan hebben als ze Jon inderdaad weer tot leven brengt.
  woensdag 17 juni 2015 @ 12:40:34 #165
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_153607758
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 12:16 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Laten we het zo zeggen, in de boeken is ze niet bij Thoros geweest, dus voor de skill zal ze het niet gedaan hebben als ze Jon inderdaad weer tot leven brengt.
Dan was het gesprek wat ze erover hadden ook zinloos.
Dus ik blijf erbij: Het is of bad writing of Melisandre gaat Jon resurrecten.
pi_153607880
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 12:40 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Een beetje van allebei. :P De Melissandre vlucht naar Castle Black was merkwaardig gehaast op een paard terwijl er geen paarden meer waren. :P Veel van de 'originele' toevoeging lijken gehaast en onnauwkeurig.
Maar ze gaat inderdaad Jon tot leven wekken, in de serie is dat een stuk duidelijker.
pi_153607926
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 12:40 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Het is ook bad writing, de scenes en settings die vanuit D&D zijn bedacht pik je er zo uit. Brienne, Dorne, etc. De uitkomst is dan wel gelijk aan de boeken Myrcella en Stannis dood (gok ik, want nog niet in de boeken) maar de manier waarop het uitgevoerd wordt is zo TV cliché als het maar kan.

Daarom is het imo vrij jammer dat de show nu voorloopt op de boeken want naar mijn gevoel betekent dat de show in de toekomst alleen nog maar meer bad writing en clicheachtig wordt.
pi_153608486
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 12:02 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ze heeft gewoon haar visioenen verkeerd geïnterpreteerd en dat beseft ze op het moment dat ze hoort dat Stannis de helft van zijn mannen kwijt is.

Dus nu is ze even compleet de kluts kwijt.
Boek-Meli zou dat niet overkomen.
pi_153608564
quote:
99s.gif Op woensdag 17 juni 2015 13:12 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Boek-Meli zou dat niet overkomen.
Die weet het al, daar gaf ze al aan tegen dat als ze in haar vuur kijkt ze Stannis niet meer ziet maar alleen nog Jon. Arme Stannis ;(
pi_153608739
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 12:50 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Het is ook bad writing, de scenes en settings die vanuit D&D zijn bedacht pik je er zo uit. Brienne, Dorne, etc. De uitkomst is dan wel gelijk aan de boeken Myrcella en Stannis dood (gok ik, want nog niet in de boeken) maar de manier waarop het uitgevoerd wordt is zo TV cliché als het maar kan.

Daarom is het imo vrij jammer dat de show nu voorloopt op de boeken want naar mijn gevoel betekent dat de show in de toekomst alleen nog maar meer bad writing en clicheachtig wordt.
Dit. Natuurlijk moet het voor een serie aangepast worden en alle verhalen moeten in 10 episodes voorbij komen. Maar de manier waarop hangt qua toevalligheden aan elkaar. Brienne zit wekenlang te posten in de hoop die kaars te zien branden, draait ze net weg zodra dag het geval is. Sam en Gilly vertrekken (is Ghost soms met hun mee?) zodat Jon alleen overblijft. Dany loopt te genieten van de groene weides en wordt opeens omcirkeld door een nieuwe Khalasar die opdoemen uit het niets.

Alle paarden zijn door de sellswords meegenomen en toch komt Melisandre te paard aan bij Castle Black :?
mag het weten
pi_153608799
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 13:20 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Dit. Natuurlijk moet het voor een serie aangepast worden en alle verhalen moeten in 10 episodes voorbij komen. Maar de manier waarop hangt qua toevalligheden aan elkaar. Brienne zit wekenlang te posten in de hoop die kaars te zien branden, draait ze net weg zodra dag het geval is. Sam en Gilly vertrekken (is Ghost soms met hun mee?) zodat Jon alleen overblijft. Dany loopt te genieten van de groene weides en wordt opeens omcirkeld door een nieuwe Khalasar die opdoemen uit het niets.

Alle paarden zijn door de sellswords meegenomen en toch komt Melisandre te paard aan bij Castle Black :?
Dit gebeurd ook in de boeken.
pi_153609046
In de boeken is het geloof ik zelfs Jon die Sam overtuigt om Maester te gaan worden ipv andersom, maar dat kan ik verkeerd hebben.
Conscience do cost.
pi_153609126
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 13:31 schreef ems. het volgende:
In de boeken is het geloof ik zelfs Jon die Sam overtuigt om Maester te gaan worden ipv andersom, maar dat kan ik verkeerd hebben.
Jep, en er is een baby switch en Aemon gaat mee, maar goed, Sam gaat hoe dan ook weg.
pi_153609356
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 13:20 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Weinig toevallig aan, behalve Brienne wat nogal :') was. Ze hadden beter dat kaarsen gedoe weg kunnen laten.

quote:
Alle paarden van de soldaten.
pi_153609415
quote:
99s.gif Op woensdag 17 juni 2015 12:01 schreef stbabylon het volgende:
ik vind het wel mooi dat ze telkens in het midden laten of die Melisandre wel echt die krachten heeft of dat het steeds toeval betreft en zij gewoon een reli gek is.

het lijkt er niet echt op ofdat de goden in ice and fire echt directe invloed hebben op de gebeurtenissen.
- Rudyard Kipling
pi_153609505
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 13:43 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

ik vind het wel mooi dat ze telkens in het midden laten of die Melisandre wel echt die krachten heeft of dat het steeds toeval betreft en zij gewoon een reli gek is.

het lijkt er niet echt op ofdat de goden in ice and fire echt directe invloed hebben op de gebeurtenissen.
Resurectie, toekomst voorspellen, shadowbabies, gif immuniteit, greendreams, wargs...
pi_153609605
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 13:46 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:

[..]

Resurectie, toekomst voorspellen, shadowbabies, gif immuniteit, greendreams, wargs...
wie zegt dat dat directe invloed is van de goden of mischien gewoon magie
- Rudyard Kipling
pi_153609689
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 13:49 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

quote:
Ze heeft duidelijk wel magische krachten.
pi_153609742
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 13:49 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

1. Mel heeft dus wel echt krachten, ongeacht of ze een reli gek is of niet.
2. GRRM heeft gehint dat dat inderdaad nooit duidelijk wordt, of de goden causaal of correlatie zijn. Maakt verhaaltechnisch echter niet heel veel uit.
pi_153609867
Het Stannis-spook was volgens mij de enige keer dat we -echt- haar krachten zagen. Voor de rest is het vooral gegoochel.
Conscience do cost.
pi_153610060
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 13:56 schreef ems. het volgende:
Het Stannis-spook was volgens mij de enige keer dat we -echt- haar krachten zagen. Voor de rest is het vooral gegoochel.
2x een schaduw, ze steek een adelaar in de fik, kan in de toekomst kijken hoewel haar interpretatie matig is, is immuun voor vergif en kou, heeft geen slaap of eten nodig iirc en is heel erg oud maar ziet er nog steeds uit als een lekker ding in haar 20-30.

Dat is wel heel erg goed gegoochel. :D
pi_153610146
quote:
15s.gif Op woensdag 17 juni 2015 14:02 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:

[..]

2x een schaduw, ze steek een adelaar in de fik, kan in de toekomst kijken hoewel haar interpretatie matig is, is immuun voor vergif en kou, heeft geen slaap of eten nodig iirc en is heel erg oud maar ziet er nog steeds uit als een lekker ding in haar 20-30.

Dat is wel heel erg goed gegoochel. :D
Wie deed ze die 2e schaduw ookalweer op?

Is al lang geleden. Toen ik net de boeken uithad en de hele tijd op asoiaf wiki aan het lezen was wist ik al deze dingen nog :P
Conscience do cost.
pi_153610187
De Rattleshirt/Mance body switch was ook wel mooi trucje.
pi_153610271
quote:
14s.gif Op woensdag 17 juni 2015 14:06 schreef Timwonnacott het volgende:
De Rattleshirt/Mance body switch was ook wel mooi trucje.
Jep, glamours.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 14:04 schreef ems. het volgende:

[..]

Is al lang geleden. Toen ik net de boeken uithad en de hele tijd op asoiaf wiki aan het lezen was wist ik al deze dingen nog :P
Eén voor Renly, één voor de castellan van Storm's End, Cortney Penrose.
pi_153610403
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 14:08 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:

Ah ja, dat was em :) Toffe dude trouwens.
Conscience do cost.
  woensdag 17 juni 2015 @ 14:28:56 #186
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_153610884
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 14:04 schreef ems. het volgende:

[..]

Storm's End if I'm not mistaken.

Storm's End is nog steeds van Stannis in de boeken toch?
pi_153610997
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 14:28 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Storm's End if I'm not mistaken.

Storm's End is nog steeds van Stannis in de boeken toch?
Yep, nog wel geloof ik.
  woensdag 17 juni 2015 @ 14:36:23 #188
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_153611105
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 14:32 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Yep, nog wel geloof ik.
But the Young Dragon approaches!
pi_153611210
Wat is er gebeurd met Rowan en de rest die Mace achterliet bij Storm's End? Komen die zo gewoon fAegon tegen?
  woensdag 17 juni 2015 @ 15:05:46 #190
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_153612026
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 14:39 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Wat is er gebeurd met Rowan en de rest die Mace achterliet bij Storm's End? Komen die zo gewoon fAegon tegen?
quote:
Later in the war, the castle is besieged by a strong army under Mace Tyrell, but he only has the castle under siege for a few weeks before he abandons the siege to return to King's Landing after the arrest of his daughter Margaery by the Faith. Mace leaves a token force with Lord Mathis Rowan to continue the siege but the castle continues to support Stannis's claim to the throne. Its defenders include Ser Gilbert, Lord Elwood, and Stannis's uncle, Ser Lomas Estermont.
  woensdag 17 juni 2015 @ 15:33:52 #191
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_153612789
On a side note: Het punt waarop ik pro-Stannis werd:
quote:
Lord Seaworth is a man of humble birth, but he reminded me of my duty, when all I could think of was my rights. I had the cart before the horse, Davos said. I was trying to win the throne to save the kingdom, when I should have been trying to save the kingdom to win the throne.
pi_153615084
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 13:41 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Alle paarden van de soldaten.
Ja, daarom was Stannis ook te voet.
  woensdag 17 juni 2015 @ 17:27:05 #193
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_153615712
Ik kan het me niet heel goed meer herinneren allemaal (tijd om opnieuw te gaan lezen) maar waarom noemen jullie die Targaryen jongen uit het laatste boek fAegon? Hij is niet echt begrijp ik? En waarom niet dan?
Spoilers!
pi_153616953
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 14:08 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:

[..]

Jep, glamours.

[..]

Dat met Cortney staat me echt helemaal niks meer van bij. :D Wanneer was dat?
pi_153617146
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 18:13 schreef Funzel het volgende:

[..]

Dat met Cortney staat me echt helemaal niks meer van bij. :D Wanneer was dat?
Kort na de dood van Renly. Stannis wilde Edric Storm hebben want die zat nog in het kasteel. Penrose vertelde Stannis toen, kernachtig samengevat, dat hij z'n balzak op z'n kin zou leggen voordat hij Edric zou doneren.
Conscience do cost.
pi_153617387
Hmm dat ben ik dus helemaal kwijt in m'n hoofd. :P
  woensdag 17 juni 2015 @ 18:46:03 #197
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_153617685
melisandre zag toch jon snow in het vuur en dat zijn hoofd in dat van een wolf veranderde? dat is dus wat er gaat gebeuen, dat ie wargt naar ghost en daarin verder leeft..
Een gedicht over Maanvis
pi_153618093
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 18:31 schreef Funzel het volgende:
Hmm dat ben ik dus helemaal kwijt in m'n hoofd. :P
http://awoiaf.westeros.org/

Als ik ooit iets/iemand/watdanook vergeten ben kijk ik altijd daar. Prima en uitgebreid overzicht van alles en iedereen :P
Conscience do cost.
pi_153621461
Jep goeie site is dat. :)
pi_153622318
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 18:46 schreef Maanvis het volgende:
melisandre zag toch jon snow in het vuur en dat zijn hoofd in dat van een wolf veranderde? dat is dus wat er gaat gebeuen, dat ie wargt naar ghost en daarin verder leeft..
dat zou voor de serie kijkers wel erg uit het niks komen aangezien in de serie nergens is gebleken dat Jon een warg is. alleen bij Bran is dat duidelijk.

in de boeken kan volgens mij ieder stark kind dat.
- Rudyard Kipling
pi_153622854
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 21:14 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

dat zou voor de serie kijkers wel erg uit het niks komen aangezien in de serie nergens is gebleken dat Jon een warg is. alleen bij Bran is dat duidelijk.

in de boeken kan volgens mij ieder stark kind dat.
Bran is geloof ik in de boeken de enige die het bewust doet. Voor de anderen is het een soort 'dromen'.

Gaat trouwens nooit gebeuren, dat jon = wolf. Zeker niet in de serie.
Conscience do cost.
pi_153625395
quote:
In de boeken hebben we Varamir voor het hele warg gebeuren en komt Ghost veel meer meer vol en kost direwolf CGI geen fortuin. Dus ik denk dat Jon daarin wel wargt, misschien later weer terug in zijn eigen lichaam.

In de show slaan ze dat denk ik over.
pi_153630441
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 17:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik kan het me niet heel goed meer herinneren allemaal (tijd om opnieuw te gaan lezen) maar waarom noemen jullie die Targaryen jongen uit het laatste boek fAegon? Hij is niet echt begrijp ik? En waarom niet dan?
Dat is een theorie, volgens mij voornamelijk gebasseerd op Daenerys' visioen in House of the Undying. Hij zou bijvoorbeeld een Blackfyre kunnen zijn, die Varys en Illyrio Mopatis op de troon willen zetten.

quote:
Quaithe telling Daenerys Targaryen to beware "the mummer's dragon". Either this refers to Aegon being under the control of "the mummer" - Varys was a mummer in his childhood and is a master actor - or that he's a false dragon, a fake Targaryen.

At the House of the Undying, Daenerys is referred to as the Slayer of Lies while she sees 3 visions. The second vision is of A cloth dragon swayed on poles amid a cheering crowd. This could mean that she will encounter a fake Targaryen.
http://awoiaf.westeros.or(...)_Young_Griff_is_fake

[ Bericht 3% gewijzigd door Nic1 op 18-06-2015 04:38:27 ]
pi_153632004
Er zijn meer aanwijzingen:
1. Golden Company is een mercenary company opgezet om een Blackfyre op de troon te zetten, en is fAegons invasie leger.
2. Verhaal waarin een gietijzeren zwarte draak in de zee wordt gegooid en een hoofd rood van roest weer opduikt.
3. Onwaarschijnlijkheid: of Varys bedacht van tevoren dat Aegon gevaar liep en hij hem kon vervangen en niemand goed zou kijken, of hij zag het verbrijzelde hoofd achteraf en dacht: hmmm, die is onherkenbaar, daar kan ik wat mee doen.

En er zijn er meer.
  donderdag 18 juni 2015 @ 09:25:06 #205
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_153632065
Misschien dat ze volgend seizoen wel Aegon en de Greyjoy familie gaan introduceren nu er wat storylines wegvallen.
  donderdag 18 juni 2015 @ 09:28:55 #206
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_153632134
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 04:05 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Dat is een theorie, volgens mij voornamelijk gebasseerd op Daenerys' visioen in House of the Undying. Hij zou bijvoorbeeld een Blackfyre kunnen zijn, die Varys en Illyrio Mopatis op de troon willen zetten.

[..]

http://awoiaf.westeros.or(...)_Young_Griff_is_fake
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 09:21 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
1. Golden Company is een mercenary company opgezet om een Blackfyre op de troon te zetten, en is fAegons invasie leger.
2. Verhaal waarin een gietijzeren zwarte draak in de zee wordt gegooid en een hoofd rood van roest weer opduikt.
3. Onwaarschijnlijkheid: of Varys bedacht van tevoren dat Aegon gevaar liep en hij hem kon vervangen en niemand goed zou kijken, of hij zag het verbrijzelde hoofd achteraf en dacht: hmmm, die is onherkenbaar, daar kan ik wat mee doen.

En er zijn er meer.
Bedankt beiden. Deze theorie had ik gemist, ik zal er eens meer over gaan lezen.
Spoilers!
pi_153632173
Aegon: verwacht het niet. Tyrion is al in Meereen, Ariane bestaat niet, Varys is een Dany supporter, met wie zou hij contact hebben?

Greyjoy: Euron zou voorkomen, geloof ik van de casting rumours, dus wellicht dat ze daar wat doen. Asha/Yara is ook niet in de North geloof ik, dus een mini kingsmoot Asha versus Euron kan wel. Balon is ook nog steeds niet dood, dus dat komt goed uit.
  donderdag 18 juni 2015 @ 09:52:35 #208
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_153632492
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 09:31 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Aegon: verwacht het niet. Tyrion is al in Meereen, Ariane bestaat niet, Varys is een Dany supporter, met wie zou hij contact hebben?

Greyjoy: Euron zou voorkomen, geloof ik van de casting rumours, dus wellicht dat ze daar wat doen. Asha/Yara is ook niet in de North geloof ik, dus een mini kingsmoot Asha versus Euron kan wel. Balon is ook nog steeds niet dood, dus dat komt goed uit.
Ik denk dat (fake)Aegon best in het verhaal kan, als hij Westeros begint te veroveren kan dat voor Dany een aanleiding zijn om nu eindelijk eens van haar kont in Mereen te komen en richting west te reizen.
Ik zou het jammer vinden als hij er niet in komt.
Gerold Dayne hebben we ook al niet te zien gekregen. ;(

Dat Euron erin komt lijkt me vrij obvious, gezien de castingrumours. *O*
pi_153632710
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 09:21 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:

En er zijn er meer.
Oja, dat ook. :)
pi_153648591
quote:
Of een verwijzing naar Stark. Jon is in principe vrij om te gaan als hij weer tot leven wordt gewekt door Mel, Alleen de dood bevrijdt je van de eed die je neemt als je bij de Night's Watch gaat...

Buiten het feit dat ze hem überhaupt niet willen hebben natuurlijk.
pi_153681168
quote:
quote:
Legendary Fighter: A man in his thirties or forties who is a great swordsman and a paragon of knighthood. He carries a famous sword. The show is seeking a very impressive swordsman for the role- the best in Europe, for a week of filming fight scenes for a season 6 role. His ethnicity/race isn’t specified, unlike many other roles.
Dat kunnen maar paar zwaarden zijn dan. :P maar welke :o
pi_153681676
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 23:02 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

[..]

Arthur Dayne denk ik. Tower of Joy flashback?
  vrijdag 19 juni 2015 @ 23:18:36 #214
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_153681721
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 23:02 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

[..]

mm, misschien maar snel auditie doen. Niks mis met een katana inde show :)
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_153681783
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 23:17 schreef MAHL het volgende:

[..]

Dat zou wel erg vet zijn ja. Sean Bean ook weer ff terug dan :P
  vrijdag 19 juni 2015 @ 23:21:05 #216
19297 stinkie
pi_153681809
quote:

[..]

ik kan me uit het hoofdverhaal niemand herinneren. Alles mid 30/40 is in de boeken de leeftijd jaime/ned. Waarbij jaime omschreven is als rhe best there is :?
pi_153681810
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 23:18 schreef stinkie het volgende:

[..]

mm, misschien maar snel auditie doen. Niks mis met een katana inde show :)
Een Hattori Hanzo als legendarisch zwaard? :9
pi_153681867
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 23:20 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Dat zou wel erg vet zijn ja. Sean Bean ook weer ff terug dan :P
Kan hij ook gelijk de overige flashbacks in de visioenen van Bran opnemen :)

Hmm, maar even Comic Con afwachten.
  vrijdag 19 juni 2015 @ 23:26:02 #219
19297 stinkie
pi_153681926
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 23:21 schreef MAHL het volgende:

[..]

Een Hattori Hanzo als legendarisch zwaard? :9
eerder een practical plus :D
pi_153681935
Enige andere beroemde zwaarden die eventueel van belang zouden zijn is: Lightbringer, Azor Ahai flashback/prophecy. Die is tot nu toe nog niet echt veel genoemd en zou toch wel moeten nu we richting endgame gaan min of meer.

Of Blackfyre, maar dan is er geen legendary fighter die ik kan bedenken die hem zou dragen op het moment.
pi_153685516
quote:

[..]

Zou een mooie opening scene voor S6 zijn. :)

quote:
Legendary Fighter: A man in his thirties or forties who is a great swordsman and a paragon of knighthood. He carries a famous sword.
Moet Arthur Dayne bijna wel zijn. _O_

[ Bericht 23% gewijzigd door Nic1 op 20-06-2015 07:19:24 ]
pi_153721048
Dat lijkt toch Dayne inderdaad. _O_

quote:
Lord of Noble Northern House: (Casting age anywhere between 25-50) The lord is a savage warrior, and he rules a distinguished house in the very far North, and the role is said to be an impactful one. He’s described as a massive bear of a man with a beard and temper to match, and hatred that run deep, and he can be violent. The show’s looking for someone with a powerful physique who can tower over other cast members, a Northern English Accent and specifies he has to be at least 180 cm tall. The role will be on 2 episodes.?
quote:
Lord of Northern Stronghold: The show’s looking for an actor in his late thirties or forties to play another lord, one that’s ruthless and calculating. The frightening lord rules a vassal household with a castle stronghold. He’ll be in 3 episodes this year, with 20 days of filming this summer and fall.
Wie zouden dit zijn?
  zondag 21 juni 2015 @ 18:24:45 #223
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_153723479
Ik dacht misschien de Umbers.
pi_153725202
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 01:56 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Zou een mooie opening scene voor S6 zijn. :)

[..]

Moet Arthur Dayne bijna wel zijn. _O_
wie was Dayne ook alweer?
  zondag 21 juni 2015 @ 21:17:07 #225
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_153728621
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 19:28 schreef stbabylon het volgende:

[..]

The Sword of the Morning
Kingsguard die bij de Tower of Joy door Ned Stark is gedood.
  zondag 21 juni 2015 @ 21:46:18 #226
19297 stinkie
pi_153729580
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 21:17 schreef Gwywen het volgende:

[..]

The Sword of the Morning
Kingsguard die bij de Tower of Joy door Ned Stark is gedood.
en Reed. Ik ben wel nieuwsgierig naar de achtergrond van die diepe vriendschap tussen reed en stark
pi_153735180
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 19:28 schreef stbabylon het volgende:

[..]

"great swordsman", "paragon of knighthood", "famous sword".

Van de karakters die nog leven kan ik niemand bedenken die aan deze criteria voldoen, en een ToJ flashback zou cool zijn. :)

quote:
After the end of the Rebellion, Arthur was found by Lord Eddard Stark at the Tower of Joy. He died there, fighting Lord Eddard and his companions, but the exact circumstances of his death are unclear.[4] In a memory of his father, Bran Stark recalls his father Eddard describing Arthur as the finest knight he ever saw, and elaborates further that Dayne would have killed him if not for Howland Reed.[8] According to Catelyn Tully, Arthur was the deadliest of the seven knights of Aerys's Kingsguard
Er zijn wel meer bekende zwaarden, maar niet zo beroemd als bijv. Dawn is.

quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 21:46 schreef stinkie het volgende:

[..]

en Reed. Ik ben wel nieuwsgierig naar de achtergrond van die diepe vriendschap tussen reed en stark
Ja, die andere 2 lijken Reed en Umber te zijn. Misschien een recast van GreatJon.
pi_154223915
Kickje met een handig overzicht:

vrijdag 10 juli 2015 @ 20:54:12 #229
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_154231571
_O- Er is echt helemaal niets meer wat nog klopt geloof ik.

Hoe weet Brienne trouwens dat ze op een kaars van Sansa moet wachten? Ik denk dat ik een scene gemist heb ofzo.
Spoilers!
pi_154236853
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 20:54 schreef Lucky_Strike het volgende:

Hoe weet Brienne trouwens dat ze op een kaars van Sansa moet wachten? Ik denk dat ik een scene gemist heb ofzo.
Ja dat vroeg ik me ook af; op één of andere manier moeten dat oude vrouwtje en zij contact met elkaar hebben gehad dus.
  zaterdag 11 juli 2015 @ 00:08:07 #231
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_154238378
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 20:54 schreef Lucky_Strike het volgende:

Seizoen 7:
''Euh... En toen kwamen de draken op de zombies en staken ze allemaal in de fik!
En toen revolutie! Iedereen ging dood''
-Dungeons en Dragons
Helemaal super.
pi_154239034
Euron = Daario

Zou me niks verbazen en ook een goeie reden zijn waarom ze de Ironborns nog niet in de serie hebben laten voorkomen, omdat dit anders al meteen obvious was...

Volgend seizoen zou dit een keiharde plottwist kunnen zijn en ook passen bij het feit dat de Ironborns er volgend seizoen wél bij zijn :)
(Y)
  zaterdag 11 juli 2015 @ 00:40:08 #233
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_154239171
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 00:34 schreef chiren het volgende:
Euron = Daario

Zou me niks verbazen en ook een goeie reden zijn waarom ze de Ironborns nog niet in de serie hebben laten voorkomen, omdat dit anders al meteen obvious was...

Volgend seizoen zou dit een keiharde plottwist kunnen zijn en ook passen bij het feit dat de Ironborns er volgend seizoen wél bij zijn :)
Plottwist: De Euro is Daario :o
Dat verklaart waarom hij de Grieken overvalt!
Helemaal super.
  zaterdag 11 juli 2015 @ 04:59:12 #234
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_154241732
:')
pi_156182043
Hoezo is Euron dan Daario? Heb die theorie nooit echt gelezen.
pi_156182154
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:11 schreef Funzel het volgende:
Hoezo is Euron dan Daario? Heb die theorie nooit echt gelezen.
pi_156182238
He gadsie, kan dat niet ff in een tl;dr versie?
pi_156182289
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:16 schreef Funzel het volgende:
He gadsie, kan dat niet ff in een tl;dr versie?
TL;DR: als je de tijdslijn op een rijtje zet, is 'toevallig' iedere keer als Euron afwezig is Daario aanwezig, en andersom.
pi_156182512
Ah zo. Kan ook toeval zijn.
pi_156182907
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:22 schreef Funzel het volgende:
Ah zo. Kan ook toeval zijn.
Zou het? :+
  donderdag 17 september 2015 @ 22:20:24 #241
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_156184682
Ik hoorde dat Euron = Daario = Benjen
Deathlift or Die.
pi_157378837
wat waren deze covers sexy!

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_158755426
vooralsnog geen winds of winter, de speculaties dat ie misschien uit zou komen voor het nieuwe seizoen van got kunnen stoppen

http://grrm.livejournal.com/465247.html
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_160725683
wie gaat de serie proberen te vermijden om niet gespoilerd te worden voor de boeken? >:)
-Rabia Al-Basri
pi_160725785
quote:
99s.gif Op woensdag 16 maart 2016 22:16 schreef Slayage het volgende:
wie gaat de serie proberen te vermijden om niet gespoilerd te worden voor de boeken? >:)
Was toch al aangegeven dat de serie een ander pad volgt dan de boeken?
pi_160725869
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2016 22:18 schreef Drankster het volgende:

[..]

Was toch al aangegeven dat de serie een ander pad volgt dan de boeken?
op sommige punten zeker, alleen is dit iets wat ik meerdere boeklezers va het eerste uur heb horen roepen, vroeg me af of er ook fokkers zijn met deze intentie
-Rabia Al-Basri
pi_160726051
quote:
99s.gif Op woensdag 16 maart 2016 22:20 schreef Slayage het volgende:

[..]

op sommige punten zeker, alleen is dit iets wat ik meerdere boeklezers va het eerste uur heb horen roepen, vroeg me af of er ook fokkers zijn met deze intentie
Tja, ik ga het sowieso kijken. Wachten op de boeken duurt mij te lang, wacht nu al 4 jaar ofzo. Ga ze sowieso wel lezen wanneer deze uitkomen.
pi_160731142
Ik ga ook gewoon kijken. Ipv ''In de boeken gaat het anders!!'' te roepen roep ik nu ''In de boeken gáát het vast anders!'' })
pi_160731174
Is er uberhaupt alweer een schatting van wanneer het volgende boek uitkomt?
Spoilers!
  donderdag 17 maart 2016 @ 09:07:51 #250
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_160731427
"Soon"
  donderdag 17 maart 2016 @ 13:31:54 #251
19297 stinkie
pi_160736934
Aangezien ik gestopt ben met de boeken volg ik wellicht de serie maar. En zelfs dat is elke seizoen twijfelachtig geweest tot nu toe
pi_160740295
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 09:07 schreef avotar het volgende:
"Soon"
Ze zeggen ook steeds dat het winter wordt, maar daar merk je ook maar weinig van.
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 13:31 schreef stinkie het volgende:
Aangezien ik gestopt ben met de boeken volg ik wellicht de serie maar. En zelfs dat is elke seizoen twijfelachtig geweest tot nu toe
Seizoenen 1 en 2 waren best wel aardig hoor. Daarna ging het bergafwaarts met seizoen 5 als absolute dieptepunt.
  donderdag 17 maart 2016 @ 16:07:37 #253
28033 Pek
je moet wat
pi_160740382
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 16:02 schreef Repelsteeltju het volgende:
Seizoenen 1 en 2 waren best wel aardig hoor. Daarna ging het bergafwaarts met seizoen 5 als absolute dieptepunt.
Net als de boeken dus :P
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_160740534
Ik was juist niet zo te spreken over seizoen 2. Ook een lastig boek om te vertalen naar het scherm want de wereld en karakters breiden zich opeens gigantisch uit en ik kan me voorstellen dat het best lastig is om te beslissen wat je wel of niet eruit haalt. Vooral Dany vond ik niet goed uitgewerkt daar.

Laatste seizoen vond ik ook het zwakst. Ondanks dat er toch wel een paar hele toffe afleveringen en scenes tussen zaten.

Sand snakes :'( Ik kan er nog niet bij dat de makers hun eerste scenes bekeken en dachten "ja, dat is een goed idee". GoT veranderde opeens in Xena warrior princess.
Conscience do cost.
pi_160741089
quote:
10s.gif Op donderdag 17 maart 2016 16:07 schreef Pek het volgende:

[..]

Net als de boeken dus :P
Ik vond boek 3 (seizoen 3&4) het mooist O+
  donderdag 17 maart 2016 @ 17:30:35 #256
28033 Pek
je moet wat
pi_160741788
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 16:16 schreef ems. het volgende:
Sand snakes :'( Ik kan er nog niet bij dat de makers hun eerste scenes bekeken en dachten "ja, dat is een goed idee". GoT veranderde opeens in Xena warrior princess.
Eensch, maar goedgemaakt door die ene met mooie tetten ^O^ :9~
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_160742423
Alleen heel veel sexy liefkozing tussen Myrcella en Trystane had Dorne nog kunnen redden van de sand snek-kanker.

Areo Hotah en Doran Martell waren ook wel goed gecast. Het had iets kunnen worden dat Dorne. Zelfs in de boeken was het een beetje een onzinnig uitstapje, maar het had verdomme iets meer kunnen worden dan 'baaaad pooosey'.
pi_160751742
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 08:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Is er uberhaupt alweer een schatting van wanneer het volgende boek uitkomt?
nope. martin had nooit de toezegging moeten doen om het eind vorig jaar af te ronden, kennelijk kan hij niet tegen een deadline
-Rabia Al-Basri
pi_160751757
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 08:41 schreef Poesopstokje het volgende:
''In de boeken gáát het vast anders!'' })
zou je willen! })
-Rabia Al-Basri
pi_160751770
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 13:31 schreef stinkie het volgende:
welk boek je gestopt?
-Rabia Al-Basri
pi_160751864
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 16:16 schreef ems. het volgende:
Ik was juist niet zo te spreken over seizoen 2. Ook een lastig boek om te vertalen naar het scherm want de wereld en karakters breiden zich opeens gigantisch uit en ik kan me voorstellen dat het best lastig is om te beslissen wat je wel of niet eruit haalt. Vooral Dany vond ik niet goed uitgewerkt daar.
vond het ook verdomd lastig om te volgen. opeens stannis/renly/balon erbij, danyvond ik ook gaaaap, black water was _O_

quote:
met xena is niks mis maar das xena

quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 16:50 schreef Poesopstokje het volgende:

Ik vond boek 3 (seizoen 3&4) het mooist O+
hear hear, asos _O_
-Rabia Al-Basri
pi_160751919
quote:
17s.gif Op donderdag 17 maart 2016 18:06 schreef Repelsteeltju het volgende:
Alleen heel veel sexy liefkozing tussen Myrcella en Trystane had Dorne nog kunnen redden van de sand snek-kanker.

Areo Hotah en Doran Martell waren ook wel goed gecast. Het had iets kunnen worden dat Dorne. Zelfs in de boeken was het een beetje een onzinnig uitstapje, maar het had verdomme iets meer kunnen worden dan 'baaaad pooosey'.
in de boeken vond ik het gaap en de serie vond ik het gaap. het complot van de snadsnakes in de boeken was wel okay, maar voor de rest
-Rabia Al-Basri
pi_160752015
Als jij de serie segmenten hebt kunnen aanzien zonder weerzin dan ben je mijn meerdere.

(Al moet ik toegeven dat ik een paar Dorne hoofdstukken overgeslagen heb om ze een paar weken nadat ik het boek 'uit' had toch maar even door te lezen.)
  vrijdag 18 maart 2016 @ 06:50:48 #264
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_160754466
Ik moet bekennen dat ik bij de eerste ronde van het lezen van de boeken Dorne ook heel losjes en snel doorgebladerd heb.
Dus toen de eerste afleveringen voorbij kwamen, voelde het wel alsof anderen het met me eens waren :')

Maar goed, Hotah was precies zoals ik had gedacht dat hij zou kunnen zijn. Met de prins heb ik dat minder, maar ik had net voor GoT weer begon flink wat Star Trek: DS9 gekeken. En dan is het jammer.
pi_161550479
interessante kijk op the children en the others

-Rabia Al-Basri
  dinsdag 19 april 2016 @ 15:12:26 #266
456285 Sodomist
Azijnzeiker
pi_161550734
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 april 2016 15:00 schreef Slayage het volgende:
interessante kijk op the children en the others

Van dit verhaal lijn snap ik dus helemaal niks, net zoals die hele faceless cult.
Alles of niets
pi_161551724
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 15:12 schreef Sodomist het volgende:

[..]

Van dit verhaal lijn snap ik dus helemaal niks, net zoals die hele faceless cult.
misschien is dat ook de bedoeling :P
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 19 april 2016 @ 16:12:08 #268
456285 Sodomist
Azijnzeiker
pi_161552170
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 april 2016 15:54 schreef Slayage het volgende:

[..]

misschien is dat ook de bedoeling :P
Ik vind het maar niks :'(

The Hound :'(
Stannis :'(
Ser Barristan :'(
Alles of niets
pi_161715959
Het is theoretisch mogelijk om Dorne meer te verneuken.

Maar ja, het is ook theoretisch mogelijk een Nederlandse actrice in te huren zonder blootscene's , dus...
pi_161716256
quote:
15s.gif Op maandag 25 april 2016 22:27 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Het is theoretisch mogelijk om Dorne meer te verneuken.

Maar ja, het is ook theoretisch mogelijk een Nederlandse actrice in te huren zonder blootscene's , dus...
ik vroeg me al af wanneer de boeklezers hier zouden huilen over dorne :P
-Rabia Al-Basri
  maandag 25 april 2016 @ 23:00:17 #271
253447 Ethanolic
pi_161716952
Mel = Shiera confirmed
Deathlift or Die.
pi_161717370
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 23:00 schreef Ethanolic het volgende:
Mel = Shiera confirmed
Hoezo?
We wisten al dat ze oud was....
  maandag 25 april 2016 @ 23:28:47 #273
19297 stinkie
pi_161717730
quote:
99s.gif Op donderdag 17 maart 2016 23:09 schreef Slayage het volgende:

[..]

welk boek je gestopt?
een na laatste eigenlijk al. Maar had de laatste toch gekocht en gelezen. Direct alles op marktplaats. Kwam pas nog eed van trouw tegen op zolder. Vergeeld en al :')

Serie keek ik niet meer na s3 maar iedereen was lyrisch over s4. Dat wasook prima, maar s5 viel toch weer tegen.
pi_161717822
quote:
Mel = Shiera confirmed
theorieen theorieen
-Rabia Al-Basri
  maandag 25 april 2016 @ 23:31:47 #275
19297 stinkie
pi_161717830
quote:
99s.gif Op donderdag 17 maart 2016 23:15 schreef Slayage het volgende:

[..]

in de boeken vond ik het gaap en de serie vond ik het gaap. het complot van de snadsnakes in de boeken was wel okay, maar voor de rest
dat hele deel voelde alsof het er met de haren bij gesleept was. Had ik overigens ook met de iron islands
pi_161718017
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 23:31 schreef stinkie het volgende:

[..]

dat hele deel voelde alsof het er met de haren bij gesleept was. Had ik overigens ook met de iron islands
iron islands vond ik juist uber goed man. euron/victarion _O_ het ziet er alleen naar uit dat victarion voor serie wel geknipt is en er wordt gespeculeerd dat zijn verhaallijn mogelijk wordt overgnomen door asha
-Rabia Al-Basri
  maandag 25 april 2016 @ 23:40:27 #277
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_161718058
quote:
Mel = Shiera confirmed
Olly is stiekem een Targaryen!

Melisandre heeft in haar POV's laten weten dat ze een kindslaaf was, dat rijmt niet met wat we van Shiera weten.
pi_161718184
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 23:40 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

ik hoop dat olly verkracht wordt door wunwun })
-Rabia Al-Basri
pi_161718520
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 23:40 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Melisandre heeft in haar POV's laten weten dat ze een kindslaaf was, dat rijmt niet met wat we van Shiera weten.
En ze heette Melanie. Theorie dat ze de dochter van Shiera en BR is is een stuk beter imo.
pi_161842706
Ik heb de boeken gelezen en echt geen idee wie die Shiera is.
pi_161842795
quote:
99s.gif Op maandag 25 april 2016 23:38 schreef Slayage het volgende:

[..]

iron islands vond ik juist uber goed man. euron/victarion _O_ het ziet er alleen naar uit dat victarion voor serie wel geknipt is en er wordt gespeculeerd dat zijn verhaallijn mogelijk wordt overgnomen door asha
Wat op zich prima is. Asha is, in tegenstelling tot zekere andere 'stoere' vrouwen uit dorne, ook daadwerkelijk enigszins stoer.

Alleen de scene dat ze Theon gaat 'redden' vergeten we.
Conscience do cost.
  zondag 1 mei 2016 @ 12:11:29 #282
253447 Ethanolic
pi_161842905
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 11:58 schreef Funzel het volgende:
zus en lover van Bloodraven. Komt meer terug in Dunk&Egg ;)
Deathlift or Die.
pi_161842976
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 11:58 schreef Funzel het volgende:
Ik heb ze allemaal twee keer gelezen, en kom nog steeds af en toe dingen tegen waarvan ik geen idéé heb waar het over gaat :')
pi_161844823
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 12:03 schreef ems. het volgende:

[..]
Asha is, in tegenstelling tot zekere andere 'stoere' vrouwen uit dorne, ook daadwerkelijk enigszins stoer.
hear, hear
-Rabia Al-Basri
pi_161849900
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2016 12:11 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

zus en lover van Bloodraven. Komt meer terug in Dunk&Egg ;)
Ah oke, dat zegt mij inderdaad nog steeds niks/
pi_161890021
Gave aflevering.

-Euron haalt een tussenschakel weg en vermoord Balon zelf.
-Ramsay's coup. Is denk een serie alleen dingetje, want in de complexere wereld van ASOIAF zie ik hem daar niet mee wegkomen. Voorzie een Sansa - Ramsay tweestrijd. De voornaamste huizen zijn al genoemt.
- Robert Strong is gaaf gedaan. Jaime versus High Sparrow ook.
- Begin van R+L = J. Brandon senior is geschrapt? Ja, Meera, je bent belangrijker als kompaan voor superwarg/greenseer dan als crannogman ten zuiden van de wall. Hodor? Willas? Hodor?
- Een klein beetje komisch hoe slecht doordacht Thorne's plan blijkt te zijn, maar ja. Wun wun. :P
-Tyrion doet een Quentyn, maar draken houden van matige stand up comedy, dus hij wordt niet geroosterd.
-Jon geresurrect door Mel. :o Zagen dit natuurlijk wel aankomen, maar ik denk dat het wat gestroomlijnd is voor op tv. Wat ook precies de deal met Ghost is in deze set up is me onduidelijk, maar ik gok minder dan in het boek.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 08:51:25 #287
253447 Ethanolic
pi_161890990
Jammer dat Euron zijn speech is ingekort. Alsnog hyped. :P
Deathlift or Die.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 08:56:27 #288
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161891033
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 02:59 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Euron haalt een tussenschakel weg en vermoord Balon zelf
In de boeken is niet helemaal zeker hoe Balon aan zijn eind komt toch? Als ik het me goed herinner vond Victarion de timing van Euron's terugkeer verdacht en twijfelde hij daardoor of Balon wel door de storm omkwam.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_161892039
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 08:56 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

In de boeken is niet helemaal zeker hoe Balon aan zijn eind komt toch? Als ik het me goed herinner vond Victarion de timing van Euron's terugkeer verdacht en twijfelde hij daardoor of Balon wel door de storm omkwam.
Niet zeker zeker, maar behoorlijk zeker. Of hij werkelijk een faceless man heeft ingehuurd is meer een vraag, maar ook meer dan waarschijnlijk ja.
pi_161892469
SPOILER
pi_161892762
Nu de serie de boeken voorbij is kijk ik ineens heel anders en is de dood van figuren als Roose en de Martels ineens een stuk onverwachter. Ik weet niet of ik daar zo blij mee ben.

Ik snap dat karakters het einde van hun verhaallijn bereiken, maar de enige afronding lijkt nu een gruwelijke dood te zijn. De dood van Doran, Roose en Balon ... het is exact hetzelfde verhaal toch? Het begint een cliche te worden.
pi_161892809
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 11:12 schreef Young_David het volgende:
Nu de serie de boeken voorbij is kijk ik ineens heel anders en is de dood van figuren als Roose en de Martels ineens een stuk onverwachter. Ik weet niet of ik daar zo blij mee ben.

Ik snap dat karakters het einde van hun verhaallijn bereiken, maar de enige afronding lijkt nu een gruwelijke dood te zijn. De dood van Doran, Roose en Balon ... het is exact hetzelfde verhaal toch? Het begint een cliche te worden.
Valt mij ook op. Maar goed....stoort me niet heel erg.

quote:
99s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 10:50 schreef Roypsv het volgende:
SPOILER
SPOILER
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 3 mei 2016 @ 11:16:55 #293
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_161892842
Ze moesten de Dorne verhaallijn wel 'schrappen'.

Ze hebben geen Quentyn, geen Aegon, geen zuidelijke invasie, geen Gryffin's Roost.
Geen Doran die een 'long game' voor wraak speelt.

Zonder al die elementen heeft Dorne geen functie.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 11:19:06 #294
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_161892887
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 10:50 schreef Roypsv het volgende:
SPOILER
LS zou nu raar zijn, aangezien alles zich focust rond Winterfell.
En ja, maar dat roep ik al vanaf boek 5 ofzo:
SPOILER
  dinsdag 3 mei 2016 @ 11:38:24 #295
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161893237
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 10:24 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:

[..]

Niet zeker zeker, maar behoorlijk zeker. Of hij werkelijk een faceless man heeft ingehuurd is meer een vraag, maar ook meer dan waarschijnlijk ja.
Ah, ok. Voor mij was de speculatie vooral over of hij het zelf had gedaan of niet. Ik vind dit dus meer een bevestiging dan een afwijking van de boeken. Maar ik weet niet of we in de boeken daar nog een keer duidelijkheid over krijgen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_161893382
Er zijn een paar hints over faceless men en Euron/Balon. Het idee dat hij zelf op die brug stond heb ik niet eerder voorbij zien komen en lijkt me heel onwaarschijnlijk.
pi_161893465
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 11:19 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

LS zou nu raar zijn, aangezien alles zich focust rond Winterfell.

speculatie op basis van season trailer

SPOILER
-Rabia Al-Basri
pi_161893506
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 11:49 schreef Slayage het volgende:

[..]

speculatie op basis van season trailer

SPOILER
Gaat het niet juist samen in het boek?? :?
Waarom praten we hier inspoilers trouwens?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_161893553
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 11:51 schreef Norrage het volgende:

[..]

Gaat het niet juist samen in het boek?? :?
Waarom praten we hier inspoilers trouwens?
vanwege speculaties op basis van trailers :P

gaat het samen? ik moet het laatste boek nog uitlezen :P
-Rabia Al-Basri
pi_161893656
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 11:53 schreef Slayage het volgende:

[..]

vanwege speculaties op basis van trailers :P

gaat het samen? ik moet het laatste boek nog uitlezen :P
Zover ik weet komen Brienne en Lady Stoneheart toch juist samen in boek 4, waarna we er niks meer over hoorden? Ik zie het wel gebeuren dit seizoen. Sowieso kan Thoros dan ook weer eens terugkomen :)
pi_161893793
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 11:57 schreef Norrage het volgende:

[..]

Zover ik weet komen Brienne en Lady Stoneheart toch juist samen in boek 4, waarna we er niks meer over hoorden? Ik zie het wel gebeuren dit seizoen. Sowieso kan Thoros dan ook weer eens terugkomen :)
ja stonehaert laat brienne hangen aan een galg en zo loopt het af meen ik, daarna heb ik niks meer van haar vernomen

mbt casting in de serie

SPOILER
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')