Ze gooien wel vaker de volgorde van dingen door elkaar heen. Misschien dat ze volgend seizoen nog terug komt. Geen idee, ligt er aan wat voor rol ze in de volgende boeken krijgt.quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:58 schreef DestroyerPiet het volgende:
ik vind het nog steeds jammer dat Lady stoneheart niet terug is gekomen. Maar mischien dat Sansa die rol van wraker van de starks op zich gaat nemen.
Ik hoorde net een goeie theorie: Ze hebben LS expres niet geïntroduceerd om de uiteindelijke herrijzenis van JS spectaculairder en onverwachter te maken. Anders zou het maar een herhaling zijn van iets wat we eerder hebben gezien.quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:58 schreef DestroyerPiet het volgende:
ik vind het nog steeds jammer dat Lady stoneheart niet terug is gekomen. Maar mischien dat Sansa die rol van wraker van de starks op zich gaat nemen.
Fluttheorie, anders had je Beric ook moeten skippen. Het is en blijft nu nog steeds een herhaling.quote:Op woensdag 17 juni 2015 11:49 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik hoorde net een goeie theorie: Ze hebben LS expres niet geïntroduceerd om de uiteindelijke herrijzenis van JS spectaculairder en onverwachter te maken. Anders zou het maar een herhaling zijn van iets wat we eerder hebben gezien.
Niet mee eens. We kenden Beric niet daarvoor, plus dat het alweer een tijd geleden was.quote:Op woensdag 17 juni 2015 11:54 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Fluttheorie, anders had je Beric ook moeten skippen. Het is en blijft nu nog steeds een herhaling.
Yep, dat zou zomaar eens de reden kunnen zijn. Anders waren de BWB niet nodig geweest in de serie.quote:Op woensdag 17 juni 2015 11:58 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Niet mee eens. We kenden Beric niet daarvoor, plus dat het alweer een tijd geleden was.
Het terugbrengen van een zo duidelijk gruwelijk overleden Cathelyn Stark en daarna Jon zou echt wel een herhaling van zetten zijn.
Komt nog bij dat dit meteen verklaart waarom ze Melisandre Thoros of Myr hebben laten ontmoeten. Dit was zodat Melisandre die skill kon oppakken. Ze hebben zelfs nog een heel gesprek erover in die aflevering. Kijk maar eens terug!
Ze heeft gewoon haar visioenen verkeerd geïnterpreteerd en dat beseft ze op het moment dat ze hoort dat Stannis de helft van zijn mannen kwijt is.quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:01 schreef stbabylon het volgende:
Ik vind het heel vreemd dat ze in de serie Meli zo hard laten falen. Een compleet gezin opofferen vanwege een verkeerde voorspelling. Ze komt nu heel zwak over.
Ik ken de aflevering, maar het is en blijft een herhaling, het is bekend dat zodra iemand dood is hij nog terug gebracht kan worden. Als Mel nu direct naast zn lijk gaat staan is het precies hetzelfde. Cat daarintegen was een uitzondering omdat die al een tijd dood was.quote:Op woensdag 17 juni 2015 11:58 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Niet mee eens. We kenden Beric niet daarvoor, plus dat het alweer een tijd geleden was.
Het terugbrengen van een zo duidelijk gruwelijk overleden Cathelyn Stark en daarna Jon zou echt wel een herhaling van zetten zijn.
Komt nog bij dat dit meteen verklaart waarom ze Melisandre Thoros of Myr hebben laten ontmoeten. Dit was zodat Melisandre die skill kon oppakken. Ze hebben zelfs nog een heel gesprek erover in die aflevering. Kijk maar eens terug!
Wat was dan volgens jou het nut om Melisandre naar Thoros te sturen? Bad writing?quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:03 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Ik ken de aflevering, maar het is en blijft een herhaling, het is bekend dat zodra iemand dood is hij nog terug gebracht kan worden. Als Mel nu direct naast zn lijk gaat staan is het precies hetzelfde. Cat daarintegen was een uitzondering omdat die al een tijd dood was.
En beric kende we nog kort uit S1, wel andere acteur.
Als ze het niet eerder hadden laten zien was het compleet nieuw geweest en had iedereen deus ex machina! geklaagd. Een herhaling is niet slecht, keer op keer herhalen wel en helemaal snel achter elkaar.quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:03 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Ik ken de aflevering, maar het is en blijft een herhaling, het is bekend dat zodra iemand dood is hij nog terug gebracht kan worden. Als Mel nu direct naast zn lijk gaat staan is het precies hetzelfde. Cat daarintegen was een uitzondering omdat die al een tijd dood was.
En beric kende we nog kort uit S1, wel andere acteur.
Behoorlijk ja, Gendry moest richting Dragonstone om als samenvoeging van Edric te dienen. Door het weglaten van meerdere characters moeten ze nu eenmaal flink schuiven, en onder andere de aanwezigheid van Mel daar is nou eenmaal bad writing. Net als de huidige afwezigheid van Gendry.quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:08 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Wat was dan volgens jou het nut om Melisandre naar Thoros te sturen? Bad writing?
Let's agree to disagree and wait to see what happens in season 6quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:13 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Behoorlijk ja, Gendry moest richting Dragonstone om als samenvoeging van Edric te dienen. Door het weglaten van meerdere characters moeten ze nu eenmaal flink schuiven, en onder andere de aanwezigheid van Mel daar is nou eenmaal bad writing. Net als de huidige afwezigheid van Gendry.
Laten we het zo zeggen, in de boeken is ze niet bij Thoros geweest, dus voor de skill zal ze het niet gedaan hebben als ze Jon inderdaad weer tot leven brengt.quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:14 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Let's agree to disagree and wait to see what happens in season 6
Dan was het gesprek wat ze erover hadden ook zinloos.quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:16 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Laten we het zo zeggen, in de boeken is ze niet bij Thoros geweest, dus voor de skill zal ze het niet gedaan hebben als ze Jon inderdaad weer tot leven brengt.
Een beetje van allebei.quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:40 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dan was het gesprek wat ze erover hadden ook zinloos.
Dus ik blijf erbij: Het is of bad writing of Melisandre gaat Jon resurrecten.
Het is ook bad writing, de scenes en settings die vanuit D&D zijn bedacht pik je er zo uit. Brienne, Dorne, etc. De uitkomst is dan wel gelijk aan de boeken Myrcella en Stannis dood (gok ik, want nog niet in de boeken) maar de manier waarop het uitgevoerd wordt is zo TV cliché als het maar kan.quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:40 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dan was het gesprek wat ze erover hadden ook zinloos.
Dus ik blijf erbij: Het is of bad writing of Melisandre gaat Jon resurrecten.
Boek-Meli zou dat niet overkomen.quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:02 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ze heeft gewoon haar visioenen verkeerd geïnterpreteerd en dat beseft ze op het moment dat ze hoort dat Stannis de helft van zijn mannen kwijt is.
Dus nu is ze even compleet de kluts kwijt.
Die weet het al, daar gaf ze al aan tegen dat als ze in haar vuur kijkt ze Stannis niet meer ziet maar alleen nog Jon. Arme Stannisquote:
Dit. Natuurlijk moet het voor een serie aangepast worden en alle verhalen moeten in 10 episodes voorbij komen. Maar de manier waarop hangt qua toevalligheden aan elkaar. Brienne zit wekenlang te posten in de hoop die kaars te zien branden, draait ze net weg zodra dag het geval is. Sam en Gilly vertrekken (is Ghost soms met hun mee?) zodat Jon alleen overblijft. Dany loopt te genieten van de groene weides en wordt opeens omcirkeld door een nieuwe Khalasar die opdoemen uit het niets.quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:50 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Het is ook bad writing, de scenes en settings die vanuit D&D zijn bedacht pik je er zo uit. Brienne, Dorne, etc. De uitkomst is dan wel gelijk aan de boeken Myrcella en Stannis dood (gok ik, want nog niet in de boeken) maar de manier waarop het uitgevoerd wordt is zo TV cliché als het maar kan.
Daarom is het imo vrij jammer dat de show nu voorloopt op de boeken want naar mijn gevoel betekent dat de show in de toekomst alleen nog maar meer bad writing en clicheachtig wordt.
Dit gebeurd ook in de boeken.quote:Op woensdag 17 juni 2015 13:20 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Dit. Natuurlijk moet het voor een serie aangepast worden en alle verhalen moeten in 10 episodes voorbij komen. Maar de manier waarop hangt qua toevalligheden aan elkaar. Brienne zit wekenlang te posten in de hoop die kaars te zien branden, draait ze net weg zodra dag het geval is. Sam en Gilly vertrekken (is Ghost soms met hun mee?) zodat Jon alleen overblijft. Dany loopt te genieten van de groene weides en wordt opeens omcirkeld door een nieuwe Khalasar die opdoemen uit het niets.
Alle paarden zijn door de sellswords meegenomen en toch komt Melisandre te paard aan bij Castle Black
Jep, en er is een baby switch en Aemon gaat mee, maar goed, Sam gaat hoe dan ook weg.quote:Op woensdag 17 juni 2015 13:31 schreef ems. het volgende:
In de boeken is het geloof ik zelfs Jon die Sam overtuigt om Maester te gaan worden ipv andersom, maar dat kan ik verkeerd hebben.
Weinig toevallig aan, behalve Brienne wat nogalquote:Op woensdag 17 juni 2015 13:20 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Dit. Natuurlijk moet het voor een serie aangepast worden en alle verhalen moeten in 10 episodes voorbij komen. Maar de manier waarop hangt qua toevalligheden aan elkaar. Brienne zit wekenlang te posten in de hoop die kaars te zien branden, draait ze net weg zodra dag het geval is. Sam en Gilly vertrekken (is Ghost soms met hun mee?) zodat Jon alleen overblijft. Dany loopt te genieten van de groene weides en wordt opeens omcirkeld door een nieuwe Khalasar die opdoemen uit het niets.
Alle paarden van de soldaten.quote:Alle paarden zijn door de sellswords meegenomen en toch komt Melisandre te paard aan bij Castle Black
ik vind het wel mooi dat ze telkens in het midden laten of die Melisandre wel echt die krachten heeft of dat het steeds toeval betreft en zij gewoon een reli gek is.quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:01 schreef stbabylon het volgende:
Ik vind het heel vreemd dat ze in de serie Meli zo hard laten falen. Een compleet gezin opofferen vanwege een verkeerde voorspelling. Ze komt nu heel zwak over.
Resurectie, toekomst voorspellen, shadowbabies, gif immuniteit, greendreams, wargs...quote:Op woensdag 17 juni 2015 13:43 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
ik vind het wel mooi dat ze telkens in het midden laten of die Melisandre wel echt die krachten heeft of dat het steeds toeval betreft en zij gewoon een reli gek is.
het lijkt er niet echt op ofdat de goden in ice and fire echt directe invloed hebben op de gebeurtenissen.
wie zegt dat dat directe invloed is van de goden of mischien gewoon magiequote:Op woensdag 17 juni 2015 13:46 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Resurectie, toekomst voorspellen, shadowbabies, gif immuniteit, greendreams, wargs...
quote:Op woensdag 17 juni 2015 13:49 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
wie zegt dat dat directe invloed is van de goden of mischien gewoon magie
Ze heeft duidelijk wel magische krachten.quote:ik vind het wel mooi dat ze telkens in het midden laten of die Melisandre wel echt die krachten heeft of dat het steeds toeval betreft en zij gewoon een reli gek is.
1. Mel heeft dus wel echt krachten, ongeacht of ze een reli gek is of niet.quote:Op woensdag 17 juni 2015 13:49 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
wie zegt dat dat directe invloed is van de goden of mischien gewoon magie
2x een schaduw, ze steek een adelaar in de fik, kan in de toekomst kijken hoewel haar interpretatie matig is, is immuun voor vergif en kou, heeft geen slaap of eten nodig iirc en is heel erg oud maar ziet er nog steeds uit als een lekker ding in haar 20-30.quote:Op woensdag 17 juni 2015 13:56 schreef ems. het volgende:
Het Stannis-spook was volgens mij de enige keer dat we -echt- haar krachten zagen. Voor de rest is het vooral gegoochel.
Wie deed ze die 2e schaduw ookalweer op?quote:Op woensdag 17 juni 2015 14:02 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
2x een schaduw, ze steek een adelaar in de fik, kan in de toekomst kijken hoewel haar interpretatie matig is, is immuun voor vergif en kou, heeft geen slaap of eten nodig iirc en is heel erg oud maar ziet er nog steeds uit als een lekker ding in haar 20-30.
Dat is wel heel erg goed gegoochel.
Jep, glamours.quote:Op woensdag 17 juni 2015 14:06 schreef Timwonnacott het volgende:
De Rattleshirt/Mance body switch was ook wel mooi trucje.
Eén voor Renly, één voor de castellan van Storm's End, Cortney Penrose.quote:Op woensdag 17 juni 2015 14:04 schreef ems. het volgende:
[..]
Wie deed ze die 2e schaduw ookalweer op?
Is al lang geleden. Toen ik net de boeken uithad en de hele tijd op asoiaf wiki aan het lezen was wist ik al deze dingen nog
Ah ja, dat was emquote:Op woensdag 17 juni 2015 14:08 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Eén voor Renly, één voor de castellan van Storm's End, Cortney Penrose.
Storm's End if I'm not mistaken.quote:Op woensdag 17 juni 2015 14:04 schreef ems. het volgende:
[..]
Wie deed ze die 2e schaduw ookalweer op?
Is al lang geleden. Toen ik net de boeken uithad en de hele tijd op asoiaf wiki aan het lezen was wist ik al deze dingen nog
Yep, nog wel geloof ik.quote:Op woensdag 17 juni 2015 14:28 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Storm's End if I'm not mistaken.
Storm's End is nog steeds van Stannis in de boeken toch?
But the Young Dragon approaches!quote:
quote:Op woensdag 17 juni 2015 14:39 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Wat is er gebeurd met Rowan en de rest die Mace achterliet bij Storm's End? Komen die zo gewoon fAegon tegen?
quote:Later in the war, the castle is besieged by a strong army under Mace Tyrell, but he only has the castle under siege for a few weeks before he abandons the siege to return to King's Landing after the arrest of his daughter Margaery by the Faith. Mace leaves a token force with Lord Mathis Rowan to continue the siege but the castle continues to support Stannis's claim to the throne. Its defenders include Ser Gilbert, Lord Elwood, and Stannis's uncle, Ser Lomas Estermont.
quote:Lord Seaworth is a man of humble birth, but he reminded me of my duty, when all I could think of was my rights. I had the cart before the horse, Davos said. I was trying to win the throne to save the kingdom, when I should have been trying to save the kingdom to win the throne.
Dat met Cortney staat me echt helemaal niks meer van bij.quote:Op woensdag 17 juni 2015 14:08 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Jep, glamours.
[..]
Eén voor Renly, één voor de castellan van Storm's End, Cortney Penrose.
Kort na de dood van Renly. Stannis wilde Edric Storm hebben want die zat nog in het kasteel. Penrose vertelde Stannis toen, kernachtig samengevat, dat hij z'n balzak op z'n kin zou leggen voordat hij Edric zou doneren.quote:Op woensdag 17 juni 2015 18:13 schreef Funzel het volgende:
[..]
Dat met Cortney staat me echt helemaal niks meer van bij.Wanneer was dat?
http://awoiaf.westeros.org/quote:Op woensdag 17 juni 2015 18:31 schreef Funzel het volgende:
Hmm dat ben ik dus helemaal kwijt in m'n hoofd.
dat zou voor de serie kijkers wel erg uit het niks komen aangezien in de serie nergens is gebleken dat Jon een warg is. alleen bij Bran is dat duidelijk.quote:Op woensdag 17 juni 2015 18:46 schreef Maanvis het volgende:
melisandre zag toch jon snow in het vuur en dat zijn hoofd in dat van een wolf veranderde? dat is dus wat er gaat gebeuen, dat ie wargt naar ghost en daarin verder leeft..
Bran is geloof ik in de boeken de enige die het bewust doet. Voor de anderen is het een soort 'dromen'.quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:14 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
dat zou voor de serie kijkers wel erg uit het niks komen aangezien in de serie nergens is gebleken dat Jon een warg is. alleen bij Bran is dat duidelijk.
in de boeken kan volgens mij ieder stark kind dat.
In de boeken hebben we Varamir voor het hele warg gebeuren en komt Ghost veel meer meer vol en kost direwolf CGI geen fortuin. Dus ik denk dat Jon daarin wel wargt, misschien later weer terug in zijn eigen lichaam.quote:Op woensdag 17 juni 2015 18:46 schreef Maanvis het volgende:
melisandre zag toch jon snow in het vuur en dat zijn hoofd in dat van een wolf veranderde? dat is dus wat er gaat gebeuen, dat ie wargt naar ghost en daarin verder leeft..
Dat is een theorie, volgens mij voornamelijk gebasseerd op Daenerys' visioen in House of the Undying. Hij zou bijvoorbeeld een Blackfyre kunnen zijn, die Varys en Illyrio Mopatis op de troon willen zetten.quote:Op woensdag 17 juni 2015 17:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik kan het me niet heel goed meer herinneren allemaal (tijd om opnieuw te gaan lezen) maar waarom noemen jullie die Targaryen jongen uit het laatste boek fAegon? Hij is niet echt begrijp ik? En waarom niet dan?
http://awoiaf.westeros.or(...)_Young_Griff_is_fakequote:Quaithe telling Daenerys Targaryen to beware "the mummer's dragon". Either this refers to Aegon being under the control of "the mummer" - Varys was a mummer in his childhood and is a master actor - or that he's a false dragon, a fake Targaryen.
At the House of the Undying, Daenerys is referred to as the Slayer of Lies while she sees 3 visions. The second vision is of A cloth dragon swayed on poles amid a cheering crowd. This could mean that she will encounter a fake Targaryen.
quote:Op donderdag 18 juni 2015 04:05 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Dat is een theorie, volgens mij voornamelijk gebasseerd op Daenerys' visioen in House of the Undying. Hij zou bijvoorbeeld een Blackfyre kunnen zijn, die Varys en Illyrio Mopatis op de troon willen zetten.
[..]
http://awoiaf.westeros.or(...)_Young_Griff_is_fake
Bedankt beiden. Deze theorie had ik gemist, ik zal er eens meer over gaan lezen.quote:Op donderdag 18 juni 2015 09:21 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Er zijn meer aanwijzingen:
1. Golden Company is een mercenary company opgezet om een Blackfyre op de troon te zetten, en is fAegons invasie leger.
2. Verhaal waarin een gietijzeren zwarte draak in de zee wordt gegooid en een hoofd rood van roest weer opduikt.
3. Onwaarschijnlijkheid: of Varys bedacht van tevoren dat Aegon gevaar liep en hij hem kon vervangen en niemand goed zou kijken, of hij zag het verbrijzelde hoofd achteraf en dacht: hmmm, die is onherkenbaar, daar kan ik wat mee doen.
En er zijn er meer.
Ik denk dat (fake)Aegon best in het verhaal kan, als hij Westeros begint te veroveren kan dat voor Dany een aanleiding zijn om nu eindelijk eens van haar kont in Mereen te komen en richting west te reizen.quote:Op donderdag 18 juni 2015 09:31 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Aegon: verwacht het niet. Tyrion is al in Meereen, Ariane bestaat niet, Varys is een Dany supporter, met wie zou hij contact hebben?
Greyjoy: Euron zou voorkomen, geloof ik van de casting rumours, dus wellicht dat ze daar wat doen. Asha/Yara is ook niet in de North geloof ik, dus een mini kingsmoot Asha versus Euron kan wel. Balon is ook nog steeds niet dood, dus dat komt goed uit.
Oja, dat ook.quote:Op donderdag 18 juni 2015 09:21 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Er zijn meer aanwijzingen:
1. Golden Company is een mercenary company opgezet om een Blackfyre op de troon te zetten, en is fAegons invasie leger.
2. Verhaal waarin een gietijzeren zwarte draak in de zee wordt gegooid en een hoofd rood van roest weer opduikt.
3. Onwaarschijnlijkheid: of Varys bedacht van tevoren dat Aegon gevaar liep en hij hem kon vervangen en niemand goed zou kijken, of hij zag het verbrijzelde hoofd achteraf en dacht: hmmm, die is onherkenbaar, daar kan ik wat mee doen.
En er zijn er meer.
Of een verwijzing naar Stark. Jon is in principe vrij om te gaan als hij weer tot leven wordt gewekt door Mel, Alleen de dood bevrijdt je van de eed die je neemt als je bij de Night's Watch gaat...quote:Op woensdag 17 juni 2015 18:46 schreef Maanvis het volgende:
quote:Op vrijdag 19 juni 2015 20:55 schreef MAHL het volgende:
http://watchersonthewall.(...)of-thrones-season-6/
Dat kunnen maar paar zwaarden zijn dan.quote:Legendary Fighter: A man in his thirties or forties who is a great swordsman and a paragon of knighthood. He carries a famous sword. The show is seeking a very impressive swordsman for the role- the best in Europe, for a week of filming fight scenes for a season 6 role. His ethnicity/race isn’t specified, unlike many other roles.
Arthur Dayne denk ik. Tower of Joy flashback?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 23:02 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
[..]
Dat kunnen maar paar zwaarden zijn dan.maar welke
mm, misschien maar snel auditie doen. Niks mis met een katana inde showquote:Op vrijdag 19 juni 2015 23:02 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
[..]
Dat kunnen maar paar zwaarden zijn dan.maar welke
Dat zou wel erg vet zijn ja. Sean Bean ook weer ff terug danquote:Op vrijdag 19 juni 2015 23:17 schreef MAHL het volgende:
[..]
Arthur Dayne denk ik. Tower of Joy flashback?
ik kan me uit het hoofdverhaal niemand herinneren. Alles mid 30/40 is in de boeken de leeftijd jaime/ned. Waarbij jaime omschreven is als rhe best there isquote:Op vrijdag 19 juni 2015 23:17 schreef MAHL het volgende:
[..]
Een Hattori Hanzo als legendarisch zwaard?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 23:18 schreef stinkie het volgende:
[..]
mm, misschien maar snel auditie doen. Niks mis met een katana inde show
Kan hij ook gelijk de overige flashbacks in de visioenen van Bran opnemenquote:Op vrijdag 19 juni 2015 23:20 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Dat zou wel erg vet zijn ja. Sean Bean ook weer ff terug dan
eerder een practical plusquote:Op vrijdag 19 juni 2015 23:21 schreef MAHL het volgende:
[..]
Een Hattori Hanzo als legendarisch zwaard?
Zou een mooie opening scene voor S6 zijn.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 23:17 schreef MAHL het volgende:
[..]
Moet Arthur Dayne bijna wel zijn.quote:Legendary Fighter: A man in his thirties or forties who is a great swordsman and a paragon of knighthood. He carries a famous sword.
quote:Lord of Noble Northern House: (Casting age anywhere between 25-50) The lord is a savage warrior, and he rules a distinguished house in the very far North, and the role is said to be an impactful one. He’s described as a massive bear of a man with a beard and temper to match, and hatred that run deep, and he can be violent. The show’s looking for someone with a powerful physique who can tower over other cast members, a Northern English Accent and specifies he has to be at least 180 cm tall. The role will be on 2 episodes.?
Wie zouden dit zijn?quote:Lord of Northern Stronghold: The show’s looking for an actor in his late thirties or forties to play another lord, one that’s ruthless and calculating. The frightening lord rules a vassal household with a castle stronghold. He’ll be in 3 episodes this year, with 20 days of filming this summer and fall.
wie was Dayne ook alweer?quote:Op zaterdag 20 juni 2015 01:56 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Zou een mooie opening scene voor S6 zijn.
[..]
Moet Arthur Dayne bijna wel zijn.![]()
en Reed. Ik ben wel nieuwsgierig naar de achtergrond van die diepe vriendschap tussen reed en starkquote:Op zondag 21 juni 2015 21:17 schreef Gwywen het volgende:
[..]
The Sword of the Morning
Kingsguard die bij de Tower of Joy door Ned Stark is gedood.
"great swordsman", "paragon of knighthood", "famous sword".quote:
Er zijn wel meer bekende zwaarden, maar niet zo beroemd als bijv. Dawn is.quote:After the end of the Rebellion, Arthur was found by Lord Eddard Stark at the Tower of Joy. He died there, fighting Lord Eddard and his companions, but the exact circumstances of his death are unclear.[4] In a memory of his father, Bran Stark recalls his father Eddard describing Arthur as the finest knight he ever saw, and elaborates further that Dayne would have killed him if not for Howland Reed.[8] According to Catelyn Tully, Arthur was the deadliest of the seven knights of Aerys's Kingsguard
Ja, die andere 2 lijken Reed en Umber te zijn. Misschien een recast van GreatJon.quote:Op zondag 21 juni 2015 21:46 schreef stinkie het volgende:
[..]
en Reed. Ik ben wel nieuwsgierig naar de achtergrond van die diepe vriendschap tussen reed en stark
Ja dat vroeg ik me ook af; op één of andere manier moeten dat oude vrouwtje en zij contact met elkaar hebben gehad dus.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 20:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er is echt helemaal niets meer wat nog klopt geloof ik.
Hoe weet Brienne trouwens dat ze op een kaars van Sansa moet wachten? Ik denk dat ik een scene gemist heb ofzo.
Seizoen 7:quote:Op vrijdag 10 juli 2015 20:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er is echt helemaal niets meer wat nog klopt geloof ik.
Hoe weet Brienne trouwens dat ze op een kaars van Sansa moet wachten? Ik denk dat ik een scene gemist heb ofzo.
Plottwist: De Euro is Daarioquote:Op zaterdag 11 juli 2015 00:34 schreef chiren het volgende:
Euron = Daario
Zou me niks verbazen en ook een goeie reden zijn waarom ze de Ironborns nog niet in de serie hebben laten voorkomen, omdat dit anders al meteen obvious was...
Volgend seizoen zou dit een keiharde plottwist kunnen zijn en ook passen bij het feit dat de Ironborns er volgend seizoen wél bij zijn
quote:Op donderdag 17 september 2015 21:11 schreef Funzel het volgende:
Hoezo is Euron dan Daario? Heb die theorie nooit echt gelezen.
TL;DR: als je de tijdslijn op een rijtje zet, is 'toevallig' iedere keer als Euron afwezig is Daario aanwezig, en andersom.quote:Op donderdag 17 september 2015 21:16 schreef Funzel het volgende:
He gadsie, kan dat niet ff in een tl;dr versie?
Was toch al aangegeven dat de serie een ander pad volgt dan de boeken?quote:Op woensdag 16 maart 2016 22:16 schreef Slayage het volgende:
wie gaat de serie proberen te vermijden om niet gespoilerd te worden voor de boeken?
op sommige punten zeker, alleen is dit iets wat ik meerdere boeklezers va het eerste uur heb horen roepen, vroeg me af of er ook fokkers zijn met deze intentiequote:Op woensdag 16 maart 2016 22:18 schreef Drankster het volgende:
[..]
Was toch al aangegeven dat de serie een ander pad volgt dan de boeken?
Tja, ik ga het sowieso kijken. Wachten op de boeken duurt mij te lang, wacht nu al 4 jaar ofzo. Ga ze sowieso wel lezen wanneer deze uitkomen.quote:Op woensdag 16 maart 2016 22:20 schreef Slayage het volgende:
[..]
op sommige punten zeker, alleen is dit iets wat ik meerdere boeklezers va het eerste uur heb horen roepen, vroeg me af of er ook fokkers zijn met deze intentie
Ze zeggen ook steeds dat het winter wordt, maar daar merk je ook maar weinig van.quote:
Seizoenen 1 en 2 waren best wel aardig hoor. Daarna ging het bergafwaarts met seizoen 5 als absolute dieptepunt.quote:Op donderdag 17 maart 2016 13:31 schreef stinkie het volgende:
Aangezien ik gestopt ben met de boeken volg ik wellicht de serie maar. En zelfs dat is elke seizoen twijfelachtig geweest tot nu toe
Net als de boeken dusquote:Op donderdag 17 maart 2016 16:02 schreef Repelsteeltju het volgende:
Seizoenen 1 en 2 waren best wel aardig hoor. Daarna ging het bergafwaarts met seizoen 5 als absolute dieptepunt.
Eensch, maar goedgemaakt door die ene met mooie tettenquote:Op donderdag 17 maart 2016 16:16 schreef ems. het volgende:
Sand snakesIk kan er nog niet bij dat de makers hun eerste scenes bekeken en dachten "ja, dat is een goed idee". GoT veranderde opeens in Xena warrior princess.
nope. martin had nooit de toezegging moeten doen om het eind vorig jaar af te ronden, kennelijk kan hij niet tegen een deadlinequote:Op donderdag 17 maart 2016 08:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Is er uberhaupt alweer een schatting van wanneer het volgende boek uitkomt?
zou je willen!quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:41 schreef Poesopstokje het volgende:
''In de boeken gáát het vast anders!''
welk boek je gestopt?quote:Op donderdag 17 maart 2016 13:31 schreef stinkie het volgende:
Aangezien ik gestopt ben met de boeken volg ik wellicht de serie maar. En zelfs dat is elke seizoen twijfelachtig geweest tot nu toe
vond het ook verdomd lastig om te volgen. opeens stannis/renly/balon erbij, danyvond ik ook gaaaap, black water wasquote:Op donderdag 17 maart 2016 16:16 schreef ems. het volgende:
Ik was juist niet zo te spreken over seizoen 2. Ook een lastig boek om te vertalen naar het scherm want de wereld en karakters breiden zich opeens gigantisch uit en ik kan me voorstellen dat het best lastig is om te beslissen wat je wel of niet eruit haalt. Vooral Dany vond ik niet goed uitgewerkt daar.
met xena is niks mis maar das xenaquote:Sand snakesIk kan er nog niet bij dat de makers hun eerste scenes bekeken en dachten "ja, dat is een goed idee". GoT veranderde opeens in Xena warrior princess.
hear hear, asosquote:Op donderdag 17 maart 2016 16:50 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik vond boek 3 (seizoen 3&4) het mooist
in de boeken vond ik het gaap en de serie vond ik het gaap. het complot van de snadsnakes in de boeken was wel okay, maar voor de restquote:Op donderdag 17 maart 2016 18:06 schreef Repelsteeltju het volgende:
Alleen heel veel sexy liefkozing tussen Myrcella en Trystane had Dorne nog kunnen redden van de sand snek-kanker.
Areo Hotah en Doran Martell waren ook wel goed gecast. Het had iets kunnen worden dat Dorne. Zelfs in de boeken was het een beetje een onzinnig uitstapje, maar het had verdomme iets meer kunnen worden dan 'baaaad pooosey'.
Van dit verhaal lijn snap ik dus helemaal niks, net zoals die hele faceless cult.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:00 schreef Slayage het volgende:
interessante kijk op the children en the others
misschien is dat ook de bedoelingquote:Op dinsdag 19 april 2016 15:12 schreef Sodomist het volgende:
[..]
Van dit verhaal lijn snap ik dus helemaal niks, net zoals die hele faceless cult.
ik vroeg me al af wanneer de boeklezers hier zouden huilen over dornequote:Op maandag 25 april 2016 22:27 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Het is theoretisch mogelijk om Dorne meer te verneuken.
Maar ja, het is ook theoretisch mogelijk een Nederlandse actrice in te huren zonder blootscene's , dus...
een na laatste eigenlijk al. Maar had de laatste toch gekocht en gelezen. Direct alles op marktplaats. Kwam pas nog eed van trouw tegen op zolder. Vergeeld en alquote:
theorieen theorieenquote:
dat hele deel voelde alsof het er met de haren bij gesleept was. Had ik overigens ook met de iron islandsquote:Op donderdag 17 maart 2016 23:15 schreef Slayage het volgende:
[..]
in de boeken vond ik het gaap en de serie vond ik het gaap. het complot van de snadsnakes in de boeken was wel okay, maar voor de rest
iron islands vond ik juist uber goed man. euron/victarionquote:Op maandag 25 april 2016 23:31 schreef stinkie het volgende:
[..]
dat hele deel voelde alsof het er met de haren bij gesleept was. Had ik overigens ook met de iron islands
Olly is stiekem een Targaryen!quote:
ik hoop dat olly verkracht wordt door wunwunquote:Op maandag 25 april 2016 23:40 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Olly is stiekem een Targaryen!
En ze heette Melanie. Theorie dat ze de dochter van Shiera en BR is is een stuk beter imo.quote:Op maandag 25 april 2016 23:40 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Olly is stiekem een Targaryen!
Melisandre heeft in haar POV's laten weten dat ze een kindslaaf was, dat rijmt niet met wat we van Shiera weten.
Wat op zich prima is. Asha is, in tegenstelling tot zekere andere 'stoere' vrouwen uit dorne, ook daadwerkelijk enigszins stoer.quote:Op maandag 25 april 2016 23:38 schreef Slayage het volgende:
[..]
iron islands vond ik juist uber goed man. euron/victarionhet ziet er alleen naar uit dat victarion voor serie wel geknipt is en er wordt gespeculeerd dat zijn verhaallijn mogelijk wordt overgnomen door asha
zus en lover van Bloodraven. Komt meer terug in Dunk&Eggquote:Op zondag 1 mei 2016 11:58 schreef Funzel het volgende:
Ik heb de boeken gelezen en echt geen idee wie die Shiera is.
Ik heb ze allemaal twee keer gelezen, en kom nog steeds af en toe dingen tegen waarvan ik geen idéé heb waar het over gaatquote:Op zondag 1 mei 2016 11:58 schreef Funzel het volgende:
Ik heb de boeken gelezen en echt geen idee wie die Shiera is.
hear, hearquote:Op zondag 1 mei 2016 12:03 schreef ems. het volgende:
[..]
Asha is, in tegenstelling tot zekere andere 'stoere' vrouwen uit dorne, ook daadwerkelijk enigszins stoer.
Ah oke, dat zegt mij inderdaad nog steeds niks/quote:Op zondag 1 mei 2016 12:11 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
zus en lover van Bloodraven. Komt meer terug in Dunk&Egg
In de boeken is niet helemaal zeker hoe Balon aan zijn eind komt toch? Als ik het me goed herinner vond Victarion de timing van Euron's terugkeer verdacht en twijfelde hij daardoor of Balon wel door de storm omkwam.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 02:59 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Euron haalt een tussenschakel weg en vermoord Balon zelf
Niet zeker zeker, maar behoorlijk zeker. Of hij werkelijk een faceless man heeft ingehuurd is meer een vraag, maar ook meer dan waarschijnlijk ja.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 08:56 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
In de boeken is niet helemaal zeker hoe Balon aan zijn eind komt toch? Als ik het me goed herinner vond Victarion de timing van Euron's terugkeer verdacht en twijfelde hij daardoor of Balon wel door de storm omkwam.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Valt mij ook op. Maar goed....stoort me niet heel erg.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 11:12 schreef Young_David het volgende:
Nu de serie de boeken voorbij is kijk ik ineens heel anders en is de dood van figuren als Roose en de Martels ineens een stuk onverwachter. Ik weet niet of ik daar zo blij mee ben.
Ik snap dat karakters het einde van hun verhaallijn bereiken, maar de enige afronding lijkt nu een gruwelijke dood te zijn. De dood van Doran, Roose en Balon ... het is exact hetzelfde verhaal toch? Het begint een cliche te worden.
quote:Op dinsdag 3 mei 2016 10:50 schreef Roypsv het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
quote:Op dinsdag 3 mei 2016 10:50 schreef Roypsv het volgende:
LS zou nu raar zijn, aangezien alles zich focust rond Winterfell.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ja, maar dat roep ik al vanaf boek 5 ofzo:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
Ah, ok. Voor mij was de speculatie vooral over of hij het zelf had gedaan of niet. Ik vind dit dus meer een bevestiging dan een afwijking van de boeken. Maar ik weet niet of we in de boeken daar nog een keer duidelijkheid over krijgen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 10:24 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Niet zeker zeker, maar behoorlijk zeker. Of hij werkelijk een faceless man heeft ingehuurd is meer een vraag, maar ook meer dan waarschijnlijk ja.
speculatie op basis van season trailerquote:Op dinsdag 3 mei 2016 11:19 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
LS zou nu raar zijn, aangezien alles zich focust rond Winterfell.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
quote:Op dinsdag 3 mei 2016 11:49 schreef Slayage het volgende:
[..]
speculatie op basis van season trailerGaat het niet juist samen in het boek??SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom praten we hier inspoilers trouwens?"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
vanwege speculaties op basis van trailersquote:Op dinsdag 3 mei 2016 11:51 schreef Norrage het volgende:
[..]
Gaat het niet juist samen in het boek??
Waarom praten we hier inspoilers trouwens?
Zover ik weet komen Brienne en Lady Stoneheart toch juist samen in boek 4, waarna we er niks meer over hoorden? Ik zie het wel gebeuren dit seizoen. Sowieso kan Thoros dan ook weer eens terugkomenquote:Op dinsdag 3 mei 2016 11:53 schreef Slayage het volgende:
[..]
vanwege speculaties op basis van trailers![]()
gaat het samen? ik moet het laatste boek nog uitlezen
ja stonehaert laat brienne hangen aan een galg en zo loopt het af meen ik, daarna heb ik niks meer van haar vernomenquote:Op dinsdag 3 mei 2016 11:57 schreef Norrage het volgende:
[..]
Zover ik weet komen Brienne en Lady Stoneheart toch juist samen in boek 4, waarna we er niks meer over hoorden? Ik zie het wel gebeuren dit seizoen. Sowieso kan Thoros dan ook weer eens terugkomen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |