Ze gooien wel vaker de volgorde van dingen door elkaar heen. Misschien dat ze volgend seizoen nog terug komt. Geen idee, ligt er aan wat voor rol ze in de volgende boeken krijgt.quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:58 schreef DestroyerPiet het volgende:
ik vind het nog steeds jammer dat Lady stoneheart niet terug is gekomen. Maar mischien dat Sansa die rol van wraker van de starks op zich gaat nemen.
Ik hoorde net een goeie theorie: Ze hebben LS expres niet geïntroduceerd om de uiteindelijke herrijzenis van JS spectaculairder en onverwachter te maken. Anders zou het maar een herhaling zijn van iets wat we eerder hebben gezien.quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:58 schreef DestroyerPiet het volgende:
ik vind het nog steeds jammer dat Lady stoneheart niet terug is gekomen. Maar mischien dat Sansa die rol van wraker van de starks op zich gaat nemen.
Fluttheorie, anders had je Beric ook moeten skippen. Het is en blijft nu nog steeds een herhaling.quote:Op woensdag 17 juni 2015 11:49 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik hoorde net een goeie theorie: Ze hebben LS expres niet geïntroduceerd om de uiteindelijke herrijzenis van JS spectaculairder en onverwachter te maken. Anders zou het maar een herhaling zijn van iets wat we eerder hebben gezien.
Niet mee eens. We kenden Beric niet daarvoor, plus dat het alweer een tijd geleden was.quote:Op woensdag 17 juni 2015 11:54 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Fluttheorie, anders had je Beric ook moeten skippen. Het is en blijft nu nog steeds een herhaling.
Yep, dat zou zomaar eens de reden kunnen zijn. Anders waren de BWB niet nodig geweest in de serie.quote:Op woensdag 17 juni 2015 11:58 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Niet mee eens. We kenden Beric niet daarvoor, plus dat het alweer een tijd geleden was.
Het terugbrengen van een zo duidelijk gruwelijk overleden Cathelyn Stark en daarna Jon zou echt wel een herhaling van zetten zijn.
Komt nog bij dat dit meteen verklaart waarom ze Melisandre Thoros of Myr hebben laten ontmoeten. Dit was zodat Melisandre die skill kon oppakken. Ze hebben zelfs nog een heel gesprek erover in die aflevering. Kijk maar eens terug!
Ze heeft gewoon haar visioenen verkeerd geïnterpreteerd en dat beseft ze op het moment dat ze hoort dat Stannis de helft van zijn mannen kwijt is.quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:01 schreef stbabylon het volgende:
Ik vind het heel vreemd dat ze in de serie Meli zo hard laten falen. Een compleet gezin opofferen vanwege een verkeerde voorspelling. Ze komt nu heel zwak over.
Ik ken de aflevering, maar het is en blijft een herhaling, het is bekend dat zodra iemand dood is hij nog terug gebracht kan worden. Als Mel nu direct naast zn lijk gaat staan is het precies hetzelfde. Cat daarintegen was een uitzondering omdat die al een tijd dood was.quote:Op woensdag 17 juni 2015 11:58 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Niet mee eens. We kenden Beric niet daarvoor, plus dat het alweer een tijd geleden was.
Het terugbrengen van een zo duidelijk gruwelijk overleden Cathelyn Stark en daarna Jon zou echt wel een herhaling van zetten zijn.
Komt nog bij dat dit meteen verklaart waarom ze Melisandre Thoros of Myr hebben laten ontmoeten. Dit was zodat Melisandre die skill kon oppakken. Ze hebben zelfs nog een heel gesprek erover in die aflevering. Kijk maar eens terug!
Wat was dan volgens jou het nut om Melisandre naar Thoros te sturen? Bad writing?quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:03 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Ik ken de aflevering, maar het is en blijft een herhaling, het is bekend dat zodra iemand dood is hij nog terug gebracht kan worden. Als Mel nu direct naast zn lijk gaat staan is het precies hetzelfde. Cat daarintegen was een uitzondering omdat die al een tijd dood was.
En beric kende we nog kort uit S1, wel andere acteur.
Als ze het niet eerder hadden laten zien was het compleet nieuw geweest en had iedereen deus ex machina! geklaagd. Een herhaling is niet slecht, keer op keer herhalen wel en helemaal snel achter elkaar.quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:03 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Ik ken de aflevering, maar het is en blijft een herhaling, het is bekend dat zodra iemand dood is hij nog terug gebracht kan worden. Als Mel nu direct naast zn lijk gaat staan is het precies hetzelfde. Cat daarintegen was een uitzondering omdat die al een tijd dood was.
En beric kende we nog kort uit S1, wel andere acteur.
Behoorlijk ja, Gendry moest richting Dragonstone om als samenvoeging van Edric te dienen. Door het weglaten van meerdere characters moeten ze nu eenmaal flink schuiven, en onder andere de aanwezigheid van Mel daar is nou eenmaal bad writing. Net als de huidige afwezigheid van Gendry.quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:08 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Wat was dan volgens jou het nut om Melisandre naar Thoros te sturen? Bad writing?
Let's agree to disagree and wait to see what happens in season 6quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:13 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Behoorlijk ja, Gendry moest richting Dragonstone om als samenvoeging van Edric te dienen. Door het weglaten van meerdere characters moeten ze nu eenmaal flink schuiven, en onder andere de aanwezigheid van Mel daar is nou eenmaal bad writing. Net als de huidige afwezigheid van Gendry.
Laten we het zo zeggen, in de boeken is ze niet bij Thoros geweest, dus voor de skill zal ze het niet gedaan hebben als ze Jon inderdaad weer tot leven brengt.quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:14 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Let's agree to disagree and wait to see what happens in season 6
Dan was het gesprek wat ze erover hadden ook zinloos.quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:16 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Laten we het zo zeggen, in de boeken is ze niet bij Thoros geweest, dus voor de skill zal ze het niet gedaan hebben als ze Jon inderdaad weer tot leven brengt.
Een beetje van allebei.quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:40 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dan was het gesprek wat ze erover hadden ook zinloos.
Dus ik blijf erbij: Het is of bad writing of Melisandre gaat Jon resurrecten.
Het is ook bad writing, de scenes en settings die vanuit D&D zijn bedacht pik je er zo uit. Brienne, Dorne, etc. De uitkomst is dan wel gelijk aan de boeken Myrcella en Stannis dood (gok ik, want nog niet in de boeken) maar de manier waarop het uitgevoerd wordt is zo TV cliché als het maar kan.quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:40 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dan was het gesprek wat ze erover hadden ook zinloos.
Dus ik blijf erbij: Het is of bad writing of Melisandre gaat Jon resurrecten.
Boek-Meli zou dat niet overkomen.quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:02 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ze heeft gewoon haar visioenen verkeerd geïnterpreteerd en dat beseft ze op het moment dat ze hoort dat Stannis de helft van zijn mannen kwijt is.
Dus nu is ze even compleet de kluts kwijt.
Die weet het al, daar gaf ze al aan tegen dat als ze in haar vuur kijkt ze Stannis niet meer ziet maar alleen nog Jon. Arme Stannisquote:
Dit. Natuurlijk moet het voor een serie aangepast worden en alle verhalen moeten in 10 episodes voorbij komen. Maar de manier waarop hangt qua toevalligheden aan elkaar. Brienne zit wekenlang te posten in de hoop die kaars te zien branden, draait ze net weg zodra dag het geval is. Sam en Gilly vertrekken (is Ghost soms met hun mee?) zodat Jon alleen overblijft. Dany loopt te genieten van de groene weides en wordt opeens omcirkeld door een nieuwe Khalasar die opdoemen uit het niets.quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:50 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Het is ook bad writing, de scenes en settings die vanuit D&D zijn bedacht pik je er zo uit. Brienne, Dorne, etc. De uitkomst is dan wel gelijk aan de boeken Myrcella en Stannis dood (gok ik, want nog niet in de boeken) maar de manier waarop het uitgevoerd wordt is zo TV cliché als het maar kan.
Daarom is het imo vrij jammer dat de show nu voorloopt op de boeken want naar mijn gevoel betekent dat de show in de toekomst alleen nog maar meer bad writing en clicheachtig wordt.
Dit gebeurd ook in de boeken.quote:Op woensdag 17 juni 2015 13:20 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Dit. Natuurlijk moet het voor een serie aangepast worden en alle verhalen moeten in 10 episodes voorbij komen. Maar de manier waarop hangt qua toevalligheden aan elkaar. Brienne zit wekenlang te posten in de hoop die kaars te zien branden, draait ze net weg zodra dag het geval is. Sam en Gilly vertrekken (is Ghost soms met hun mee?) zodat Jon alleen overblijft. Dany loopt te genieten van de groene weides en wordt opeens omcirkeld door een nieuwe Khalasar die opdoemen uit het niets.
Alle paarden zijn door de sellswords meegenomen en toch komt Melisandre te paard aan bij Castle Black
Jep, en er is een baby switch en Aemon gaat mee, maar goed, Sam gaat hoe dan ook weg.quote:Op woensdag 17 juni 2015 13:31 schreef ems. het volgende:
In de boeken is het geloof ik zelfs Jon die Sam overtuigt om Maester te gaan worden ipv andersom, maar dat kan ik verkeerd hebben.
Weinig toevallig aan, behalve Brienne wat nogalquote:Op woensdag 17 juni 2015 13:20 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Dit. Natuurlijk moet het voor een serie aangepast worden en alle verhalen moeten in 10 episodes voorbij komen. Maar de manier waarop hangt qua toevalligheden aan elkaar. Brienne zit wekenlang te posten in de hoop die kaars te zien branden, draait ze net weg zodra dag het geval is. Sam en Gilly vertrekken (is Ghost soms met hun mee?) zodat Jon alleen overblijft. Dany loopt te genieten van de groene weides en wordt opeens omcirkeld door een nieuwe Khalasar die opdoemen uit het niets.
Alle paarden van de soldaten.quote:Alle paarden zijn door de sellswords meegenomen en toch komt Melisandre te paard aan bij Castle Black
ik vind het wel mooi dat ze telkens in het midden laten of die Melisandre wel echt die krachten heeft of dat het steeds toeval betreft en zij gewoon een reli gek is.quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:01 schreef stbabylon het volgende:
Ik vind het heel vreemd dat ze in de serie Meli zo hard laten falen. Een compleet gezin opofferen vanwege een verkeerde voorspelling. Ze komt nu heel zwak over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |