SPOILER: Aanbevolen mods Fallout3:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Aanbevolen mods Fallout: New Vegas:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fallout-topicreeksen:
- Fallout3
- Fallout: New Vegas
BECAUSE WAR, WAR NEVER CHANGES!
[ Bericht 2% gewijzigd door SuperHarregarre op 05-06-2015 14:23:54 ]Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
Heb in ieder geval de trailer er even bijgegooid.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 14:19 schreef jogy het volgende:
Kan Fallout 4 ook in de openingspost? Het grootste meest verwachte nieuws van gamesland van de afgelopen paar jaar .
Mr. Handy bedoel je denk ik?quote:Op vrijdag 5 juni 2015 14:33 schreef SuperHarregarre het volgende:
Het is trouwens wel heerlijk om die trailer af en toe terug te kijken en details te spotten. Bijvoorbeeld de Mr. House robot verpakking, en de bobblehead op de tafel achter de BoS-armor, De bobbleheads natuurlijk uit FO3 en Mr House uit NV dus hopelijk een mooie mix van NV en 3 lore.
Das niet gezond, hoezo niet?quote:
Maak er maar 3 van nu met dat benauwdequote:
Die bedoel ik ja. Vind het altijd wel mooi die links tussen net voor de kernexplosie en na de explosie, blijft het ook interessanter om huizen te doorzoeken.quote:
you need helpquote:Op zaterdag 6 juni 2015 09:02 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Die bedoel ik ja. Vind het altijd wel mooi die links tussen net voor de kernexplosie en na de explosie, blijft het ook interessanter om huizen te doorzoeken.
Gisteren ook niet geslapen. Net voor ik ging slapen bedacht ik me ineens dat je in Fallout ook in bed kunt liggen, dus toen bedacht ik me of mijn huidige slaapplek veilig was of niet. En hoe ik ervoor zou moeten zorgen dat ik wakker word als er indringers zijn. Daar had ik op bedacht dat ik een touw aan mijn voet vast zou knopen met de andere kant van het touw aan de deur. Alleen dan heb je maar een seconde of twee, dus dan zou ik de shotgun al naast me moeten hebben liggen. Hierna bedacht ik me dat ik het beste in een stapelbed zou kunnen slapen, met wat kussens tegen elkaar aan in het onderste deel zodat een indringer daar eerst op schiet. Enzovoorts, enzovoorts.
Heb ze allemaal binnengehaald. Eerst The Witcher en dan na lange tijd weer terugkeren naar de wasteland.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 10:06 schreef Gezicht het volgende:
Alle Fallouts zijn dit weekend op Steam verkrijgbaar met een korting van 40 tot 50% trouwens.
quote:Op zaterdag 6 juni 2015 11:41 schreef Typisch het volgende:
Ik heb zowel Fallout 3 als New Vegas liggen en ook digitaal op Steam, best vaak geprobeerd maar op de één of andere manier pakt het mij niet zo. Terwijl ik het stijltje dig en ook de gameplay zou mij moeten liggen gezien ik de Elder Scrolls bijvoorbeeld wel geweldig vindt om te spelen.
Dus er is hier 0 hype.
Rip
quote:Op zaterdag 6 juni 2015 09:02 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Die bedoel ik ja. Vind het altijd wel mooi die links tussen net voor de kernexplosie en na de explosie, blijft het ook interessanter om huizen te doorzoeken.
Gisteren ook niet geslapen. Net voor ik ging slapen bedacht ik me ineens dat je in Fallout ook in bed kunt liggen, dus toen bedacht ik me of mijn huidige slaapplek veilig was of niet. En hoe ik ervoor zou moeten zorgen dat ik wakker word als er indringers zijn. Daar had ik op bedacht dat ik een touw aan mijn voet vast zou knopen met de andere kant van het touw aan de deur. Alleen dan heb je maar een seconde of twee, dus dan zou ik de shotgun al naast me moeten hebben liggen. Hierna bedacht ik me dat ik het beste in een stapelbed zou kunnen slapen, met wat kussens tegen elkaar aan in het onderste deel zodat een indringer daar eerst op schiet. Enzovoorts, enzovoorts.
Als je de geruchten mag geloven komt Threeeeee Dawg terugquote:Op zondag 7 juni 2015 00:21 schreef Vault-Boy het volgende:
Man die trailer blijft gewoon vet
Ben ook echt benieuwd wat de radio gaat zijn
Saai man. Met wat fantasie en als je een beetje controle hebt over je droom, heb je nog extra plezier met een game of film.quote:Op zondag 7 juni 2015 00:15 schreef The_Substitute het volgende:
Nope, dat bieden games me wel. Leef liever in de realiteit, geloof 't of niet.
Dat zou het beste zijn ja, eentje gaat slapen en de ander houdt de wacht. En dan zo rond 2 of 3 uur 's nachts wisselen.quote:
Hmm, als je van melee houdt, is Fallout denk ik niet zo geschikt.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 11:41 schreef Typisch het volgende:
Ik heb zowel Fallout 3 als New Vegas liggen en ook digitaal op Steam, best vaak geprobeerd maar op de één of andere manier pakt het mij niet zo. Terwijl ik het stijltje dig en ook de gameplay zou mij moeten liggen gezien ik de Elder Scrolls bijvoorbeeld wel geweldig vindt om te spelen.
Dus er is hier 0 hype.
Rip
Val je toevallig op mannen?quote:Op zaterdag 6 juni 2015 11:41 schreef Typisch het volgende:
Ik heb zowel Fallout 3 als New Vegas liggen en ook digitaal op Steam, best vaak geprobeerd maar op de één of andere manier pakt het mij niet zo. Terwijl ik het stijltje dig en ook de gameplay zou mij moeten liggen gezien ik de Elder Scrolls bijvoorbeeld wel geweldig vindt om te spelen.
Dus er is hier 0 hype.
Rip
verschrikkelijke gast was dat. Met zn repetitive kutradiozender. (Al zaten daar wel moooooiiie liedjens tussen)quote:Op zondag 7 juni 2015 00:49 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Als je de geruchten mag geloven komt Threeeeee Dawg terug
Melee? Ik houd totaal niet van melee. Stealthy archer/Dark mage in de elder scrolls games altijd eigenlijk. Ik heb geen idee, maar elke keer als ik die Vault voor het eerst uit liep en naar dat stadje Megaton (?) ging was ik er vaak kort daarna klaar mee.quote:Op zondag 7 juni 2015 06:11 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Hmm, als je van melee houdt, is Fallout denk ik niet zo geschikt.
Ik merk trouwens wel dat ik op PC en op console heel anders speel. Op de console ging ik vooral voor lasers omdat je daarmee ook buiten VATS nog redelijk kunt schieten met controller. Op de PC doe ik meer met wapens op lange afstand omdat je met muis veel preciezer kunt aimen. En dan gewoon veel skill points in Guns zodat je weinig beweging hebt bij aimen. In NV als je dan Boone hebt als companion (goede schutter en spotting perk) kun je veel van afstand uitschakelen. Alleen deathclaws blijven ruk omdat die zelfs bij critical hits niet altijd neergaan. En de cazadors zijn klote omdat die snel bewegen waardoor je enorm veel geduld moet hebben bij het aimen.
Die cazadors zijn sowieso wel klote, had een keer gesaved waar ik dacht dat het veilig was, aan de westzijde van de mijn met deathclaws. Blijkt het een spawn point voor cazadors te zijn. Bij elke respawn gelijk dood. Pas na tig keer proberen weten te ontsnappen en gelijk nieuwe save gemaakt.
Paarthunax krijg ik wel een nerdboner van ja.quote:
Ik heb nu deze:quote:
Dat blauwe van de outfit is iets te saturated imo.quote:
Ik denk sowieso dat er meer kleur in zit. Beetje om die bruin / groene kleur van vorige deel te compenseren.quote:Op maandag 8 juni 2015 09:15 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dat blauwe van de outfit is iets te saturated imo.
Sowieso veel betere gameplay mechanics/balance.quote:Op woensdag 10 juni 2015 11:49 schreef Jeff89 het volgende:
Ik hoop dat Bethesda goed naar New Vegas kijkt voor het verhaal en de gameplay van 4. Fallout 3 was wel aardig, maar speelde een beetje te veel als een Elder Scrolls game: Je wordt geboren als uitverkorene en het middelpunt van de spelwereld, en alles en iedereen lijkt er alleen maar te zijn om jou als speler bezig te houden. Tevens is het onderscheid tussen goed en kwaad vaak behoorlijk zwart wit.. In New Vegas ben je een nietsbetekenende naamloze sukkel die in de eerste minuut van het spel in een ondiep graf wordt gepleurt. Als speler ben je maar een kleine factor in de meeste verhalen, en de echte focus ligt op het grote plaatje (de verhoudingen tussen de facties, en de geschiedenis van de wereld in het algemeen).. De keuzes waar je in NV voor kwam te staan waren ook leuker vond ik. Minder zwart/wit als in 3, maar veel meer morele grijze gebieden.
Zo werkt het niet, helaasquote:Op woensdag 10 juni 2015 22:26 schreef De_Dakgoot het volgende:
Obsidian moet het gewoon maken, heb je meteen een betere setting + gameplay
Het mooie van nv vond in dat je om met een gerust hart voor het kwaad kon kiezen omdat er ook een goede gedachte achter zat met Caesar en dat de NCR ook niet zo goed bleek te zijn uiteindelijk als op eerste blikveld leek.quote:Op woensdag 10 juni 2015 11:49 schreef Jeff89 het volgende:
Ik hoop dat Bethesda goed naar New Vegas kijkt voor het verhaal en de gameplay van 4. Fallout 3 was wel aardig, maar speelde een beetje te veel als een Elder Scrolls game: Je wordt geboren als uitverkorene en het middelpunt van de spelwereld, en alles en iedereen lijkt er alleen maar te zijn om jou als speler bezig te houden. Tevens is het onderscheid tussen goed en kwaad vaak behoorlijk zwart wit.. In New Vegas ben je een nietsbetekenende naamloze sukkel die in de eerste minuut van het spel in een ondiep graf wordt gepleurt. Als speler ben je maar een kleine factor in de meeste verhalen, en de echte focus ligt op het grote plaatje (de verhoudingen tussen de facties, en de geschiedenis van de wereld in het algemeen).. De keuzes waar je in NV voor kwam te staan waren ook leuker vond ik. Minder zwart/wit als in 3, maar veel meer morele grijze gebieden.
Inderdaad.. De NCR en Caesar hebben beide vrij nare dictatoriale trekken, en de NCR heeft een hele dubieuze geschiedenis.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 08:03 schreef numero_uno het volgende:
[..]
Het mooie van nv vond in dat je om met een gerust hart voor het kwaad kon kiezen omdat er ook een goede gedachte achter zat met Caesar en dat de NCR ook niet zo goed bleek te zijn uiteindelijk als op eerste blikveld leek.
Ik ben 'm nu weer aan het spelen.. Net een paar opdrachten voor 'the King' gedaan. Blijft hilarisch. Hij is misschien wel de sympathiekste faction-leader in het hele spel, ondanks dat hij wordt gepresenteerd als bendeleider.quote:Maar ook de rollen van de andere facties vond ik goed uitgewerkt. Nog steeds voor mij NV>F3.
quote:The King: Near as I can tell, [this building] was some sort of religious institution. Oh, I know it says "school" out front, but everything in here seems to be related to the worship of some guy from back in the day. People used to come here to learn about him, to dress like him, to move like him. To BE him. If that's not worship, I don't know what is.
Yep maar ik ga het maandag pas kijken. Vind 4 uur wel erg laat.quote:
Wekkertje zetten en gaanquote:Op zaterdag 13 juni 2015 23:05 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Yep maar ik ga het maandag pas kijken. Vind 4 uur wel erg laat.
Ben wel echt benieuwd hoor wat we te zien gaan krijgen.
Een echte Vault-Boy is er live bij.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 23:05 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Yep maar ik ga het maandag pas kijken. Vind 4 uur wel erg laat.
Ben wel echt benieuwd hoor wat we te zien gaan krijgen.
quote:Op zondag 14 juni 2015 05:43 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Een echte Vault-Boy is er live bij.
De wekker voor morgen gaat wat vroeger af dan normaal jaquote:
Zondag op maandag, over 15 uur dusquote:Op zondag 14 juni 2015 13:04 schreef Gezicht het volgende:
Is die persco in de nacht van zondag op maandag of maandag op dinsdag?
Nou vooruitquote:Op maandag 15 juni 2015 03:54 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
E3-topic:
GAM / [E3 2015 #1] Het aftellen kan beginnen!
Dan vervuilen we dit topic niet zo
foto!quote:
dan moet ik eerst een app downloaden om die weer te kunne uploadenquote:
Speel de NV dlc.quote:
Haha, maybe. Ik heb wel vertrouwen in je suggestie omdat je mijn zucht naar nostalgie wel lijkt te begrijpen.quote:
Ik ken mensen die dat ding zonder nadenken zouden bestellen.quote:Op maandag 15 juni 2015 09:29 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]
Eeehmmmm,ja,ok how about no .
mm ja het zijn idd niet allemaal screenshots Heb ook de meeste concept art achterwege gelaten, daar zit nog wel wat dope shit bij:quote:Op maandag 15 juni 2015 09:29 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]
Eeehmmmm,ja,ok how about no .
twitter:bol_com_games twitterde op maandag 15-06-2015 om 09:17:01 Vanaf nu te reserveren #Fallout4 Pip-Boy Edition! PS4 http://t.co/jOJEIeczN1 XboxOne http://t.co/5M3iW06MG7 PC http://t.co/qQYqXuMDnj reageer retweet
Wanneer krijgen we een normale fotoviewer op FOK, dit kijkt zo lastig.quote:Op maandag 15 juni 2015 09:39 schreef 2dope het volgende:
[..]
mm ja het zijn idd niet allemaal screenshots Heb ook de meeste concept art achterwege gelaten, daar zit nog wel wat dope shit bij:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Pre Order gemacht PC versie natuurlijkquote:Op maandag 15 juni 2015 09:44 schreef s0ul1991 het volgende:twitter:bol_com_games twitterde op maandag 15-06-2015 om 09:17:01 Vanaf nu te reserveren #Fallout4 Pip-Boy Edition! PS4 http://t.co/jOJEIeczN1 XboxOne http://t.co/5M3iW06MG7 PC http://t.co/qQYqXuMDnj reageer retweet
Dead Money, Old World Blues en Lonesome Road zullen die nostalgie wat betreft personages en humor (naar alle waarschijnlijkheid) beantwoorden.quote:Op maandag 15 juni 2015 09:28 schreef 2dope het volgende:
Haha, maybe. Ik heb wel vertrouwen in je suggestie omdat je mijn zucht naar nostalgie wel lijkt te begrijpen.
Maarja, nu met deel 4 in aantocht, dnno man.
Ik vind het wel één van de vetste second screen gimmicks die ik ooit gezien heb. Maar afgezien van het hebbedingetje heb je er natuurlijk niets aan. Je gaat niet met dat ding om je arm Fallout 4 zitten spelenquote:Op maandag 15 juni 2015 09:29 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]
Eeehmmmm,ja,ok how about no .
Tuurlijk wel! Je wilt toch wel echt rollplayen met je vault69 uniform + pipboy terwijl je Fallout speelt.quote:Op maandag 15 juni 2015 10:25 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ik vind het wel één van de vetste second screen gimmicks die ik ooit gezien heb. Maar afgezien van het hebbedingetje heb je er natuurlijk niets aan. Je gaat niet met dat ding om je arm Fallout 4 zitten spelen
Godverdomme wat ziet dit er fantastisch uit allemaal .quote:Op maandag 15 juni 2015 09:35 schreef Mirel het volgende:
Hou deze thread aan voor een verzameling van alle info:
http://www.reddit.com/r/F(...)hat_we_know_summary/
Fallout heeft nog een veel extremistische fanbase dan Apple ooit zal hebben, het enige wat ze hadden kunnen doen om ons niet enthousiast te krijgen was als het een browser-game was geworden.quote:Op maandag 15 juni 2015 11:06 schreef Notorious_Roy het volgende:
Mooi om te zien dat iedereen wel enthousiast is.
Ben er ook oprecht blij mee dat 'ie dit jaar al komt.
Naja, niet alleen dat, het is groter dan Doom tegenwoordig. Wie had dat tien jaar geleden verwacht?quote:Op maandag 15 juni 2015 11:08 schreef jogy het volgende:
[..]
Fallout heeft nog een veel extremistische fanbase dan Apple ooit zal hebben, het enige wat ze hadden kunnen doen om ons niet enthousiast te krijgen was als het een browser-game was geworden.
Maar dan wordt je inventory helemaal vol en loop je langzaam.quote:Op maandag 15 juni 2015 11:25 schreef Noppie2000 het volgende:
Ik heb toch de nare gewoonte om alles te pakken wat ik tegenkom, dus ik betwijfel of ik er last van ga hebben
En ze zullen er vast wel een systeem voor verzinnen, misschien zelfs iemand die in jouw gebied komt wonen die materiaal verkoopt.
Fast-travellen om spullen te droppen/verkopen; dan weer terug, etc. etc.quote:Op maandag 15 juni 2015 12:08 schreef Mirel het volgende:
[..]
Maar dan wordt je inventory helemaal vol en loop je langzaam.
Je kunt niet fast travellen als je teveel zooi bij je hebt.quote:Op maandag 15 juni 2015 12:16 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Fast-travellen om spullen te droppen/verkopen; dan weer terug, etc. etc.
ESO: Legendsquote:Op maandag 15 juni 2015 12:39 schreef Marsenal het volgende:
The Elders Scrolls can kiss my shiny little butt.
fallout
Misschien kan je dan wel een vertibird oproepen, of zo'n dubbelekopkoecaravan.quote:Op maandag 15 juni 2015 12:39 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Je kunt niet fast travellen als je teveel zooi bij je hebt.
Dat zou wel tof zijn! Puik idee.quote:Op maandag 15 juni 2015 12:53 schreef Rezania het volgende:
[..]
Misschien kan je dan wel een vertibird oproepen, of zo'n dubbelekopkoecaravan.
Desnoods span je een wagentje achter Dogmeat.quote:Op maandag 15 juni 2015 13:03 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dat zou wel tof zijn! Puik idee.
In New Vegas had je de 'Long Haul' perk. Daarmee kon je fast travel gebruiken als je over je gewichtlimiet zat. Misschien komt die wel terug.quote:Op maandag 15 juni 2015 12:39 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Je kunt niet fast travellen als je teveel zooi bij je hebt.
Ik gooi ik altijd gewoon m'n companions helemaal vol. Voor zo'n lullig klein robotje kan ED-E belachelijk veel troep meenemen Ik neem aan dat die hond in 4 ook wel wat kan tillen..quote:Op maandag 15 juni 2015 13:06 schreef Rezania het volgende:
[..]
Desnoods span je een wagentje achter Dogmeat.
Wait what?quote:Op maandag 15 juni 2015 12:53 schreef Rezania het volgende:
[..]
Misschien kan je dan wel een vertibird oproepen, of zo'n dubbelekopkoecaravan.
Dat 'geen fasttravel, na overschreden gewichtslimiet' mogen ze van mij ook schrappen. Ze kunnen het bvb doen zoals in de Project Nevada-mod, hoe meer je bij je draagt, hoe groter de Agility-penalty wordt (minder AP, lagere loopsnelheid).quote:Op maandag 15 juni 2015 13:14 schreef Jeff89 het volgende:
In New Vegas had je de 'Long Haul' perk. Daarmee kon je fast travel gebruiken als je over je gewichtlimiet zat. Misschien komt die wel terug.
1. Items waardoor je te zwaar bent in een dumpster gooien;quote:Op maandag 15 juni 2015 12:39 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Je kunt niet fast travellen als je teveel zooi bij je hebt.
Een fiets!quote:Op maandag 15 juni 2015 13:42 schreef ems. het volgende:
Ben benieuwd naar "mounts" Dikke oldskool motor zou vet zijn.
Wat zijn mounts?quote:Op maandag 15 juni 2015 13:42 schreef ems. het volgende:
Ben benieuwd naar "mounts" Dikke oldskool motor zou vet zijn.
Paarden, andere dieren of voertuigen waar je op kunt rijden.quote:
In Fallout 2 had je een auto, de Highwayman. Liep op Energy Cells, of MicroFusion cells. Immersion gaat daar juist van omhoog w.m.b. Kunnen ze fasttravel er uit gooien.quote:Op maandag 15 juni 2015 13:49 schreef Gezicht het volgende:
Liever geen mounts/voertuigen wat mij betreft. Neemt een flink stuk immersion weg.
Rijdierenquote:
Bij Fallout 2 was dat natuurlijk wel even heel iets anders qua immersion.quote:Op maandag 15 juni 2015 13:55 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
In Fallout 2 had je een auto, de Highwayman. Liep op Energy Cells, of MicroFusion cells. Immersion gaat daar juist van omhoog w.m.b. Kunnen ze fasttravel er uit gooien.
[..]
Rijdieren
Want?quote:Op maandag 15 juni 2015 13:56 schreef Gezicht het volgende:
Bij Fallout 2 was dat natuurlijk wel even heel iets anders qua immersion.
Om nog maar te zwijgen van leipe encounters/events zoals een aanrijding met Lumpy in Broken Hills, die zwerver in NCR-bazaar die per se op je auto wil letten, of Jagged Jimmy J in New Reno die je ride probeert te jattenquote:Op maandag 15 juni 2015 14:04 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Want?
Het reizen ging (uiteraard) sneller. Je kon er random encounters makkelijker mee vermijden. Het bood opbergmogelijkheden. Zoals ik al zij, je moest er energy-cells voor hebben, anders werkte die niet. En het kon op een gegeven moment zelfs gestolen worden.
Dit is allemaal te vertalen naar een 3d-game.
Dat ja.quote:Op maandag 15 juni 2015 14:04 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Want?
Het reizen ging (uiteraard) sneller. Je kon er random encounters makkelijker mee vermijden. Het bood opbergmogelijkheden. Zoals ik al zij, je moest er energy-cells voor hebben, anders werkte die niet. En het kon op een gegeven moment zelfs gestolen worden.
Dit is allemaal te vertalen naar een 3d-game.
Ik vind het goed genoeg als er een perk voor is.. Een deel van de charme van dit soort spellen imo is juist dat je niet álles mee kan nemen, en dus keuzes moet maken.quote:Op maandag 15 juni 2015 13:20 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Dat 'geen fasttravel, na overschreden gewichtslimiet' mogen ze van mij ook schrappen. Ze kunnen het bvb doen zoals in de Project Nevada-mod, hoe meer je bij je draagt, hoe groter de Agility-penalty wordt (minder AP, lagere loopsnelheid).
Het is wel de bedoeling dat je daar een telefoon in stopt zodat je 'm ook daadwerkelijk kunt gebruiken als pipboy. Anders is het een grote armband.quote:Op maandag 15 juni 2015 14:54 schreef Vault-Boy het volgende:
Zit alleen nog wel even te twijfelen om die Collectors Edition. Moet je daar nou perse een telefoon voor nodig hebben of niet? Anders koop ik hem zeker wel alvast bij Bol. Zoiets moet ik gewoon hebben
Hmm jammer weer. Ik heb geen super nieuwe telefoon en neem aan dat het pas bij de nieuwste toestellen gaat werken zoals een iPhone 6.quote:Op maandag 15 juni 2015 14:56 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Het is wel de bedoeling dat je daar een telefoon in stopt zodat je 'm ook daadwerkelijk kunt gebruiken als pipboy. Anders is het een grote armband.
Hm niet percé iets slechts, ik vond het skill systeem altijd één van de vervelendere dingen van Fallout. Kan geen kwaad om het een tikkie simpeler te maken. Wordt even kijken hoe ze het precies gaan doen.quote:
Inderdaad wel interessant. In Fallout 3 en NV was het wel erg eenvoudig om een character the maken die goed was in ongeveer alles. Als je bewustere keuzes moet maken komt dat de game wel ten goede.quote:Op maandag 15 juni 2015 15:39 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Hm niet percé iets slechts, ik vond het skill systeem altijd één van de vervelendere dingen van Fallout. Kan geen kwaad om het een tikkie simpeler te maken. Wordt even kijken hoe ze het precies gaan doen.
Dat is sowieso een probleem van TES/fallout. Vaak kan je met de juiste skills/talents/perks/whatever heel snel belachelijk OP worden. Ben benieuwd of ze dat hebben aangepaktquote:Op maandag 15 juni 2015 16:34 schreef Vault-Boy het volgende:
Zeker in Fallout 3. Als je level 30 had en je int op 10 had en nog wat perks voor extra skillpoints, dan werd je echt super overpowered met alles. Dan speelt het ook niet leuk meer.
Niet te veel toegeven aan die nostalgische gevoelens.quote:
Denk dat hij een andere invulling had voor 't woord immersie.quote:Op maandag 15 juni 2015 14:18 schreef ems. het volgende:
Beetje vreemd om te stellen dat "omdat fallout 3 het niet had" het hier ook niet hoeft. Dat het immersion zou breaken is natuurlijk ook een ongefundeerde conclusie.
Of was het paard in oblivion ook immersionbreaking omdat je dat in morrowind nog niet had?
Met Skyrim had je ook al geen stats.quote:
Hangt er vanaf hoe je het invult...quote:Op maandag 15 juni 2015 14:18 schreef Jeff89 het volgende:
Ik vind het goed genoeg als er een perk voor is.. Een deel van de charme van dit soort spellen imo is juist dat je niet álles mee kan nemen, en dus keuzes moet maken.
Dit kŕn goed uitpakken, als ze die perks goed verbinden met de special-stats. Dat je dus voor de hogere science-perks echt een intelligentie moet hebben tussen 8-10, en een perceptie van 8-10 voor de hogere combatperks. bijvoorbeeld.quote:
quote:Op maandag 15 juni 2015 15:39 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Hm niet percé iets slechts, ik vond het skill systeem altijd één van de vervelendere dingen van Fallout. Kan geen kwaad om het een tikkie simpeler te maken. Wordt even kijken hoe ze het precies gaan doen.
Vind het zelf altijd tof om veel progressie de hebben als je een level up gaat. Bij fallout 3 was dat perfect met elk level skillpoints kunnen besteden en om het andere level een perk kiezen. Als je nu alleen een perk kan kiezen is dit toch wat minder.quote:Op maandag 15 juni 2015 17:48 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Dit kŕn goed uitpakken, als ze die perks goed verbinden met de special-stats. Dat je dus voor de hogere science-perks echt een intelligentie moet hebben tussen 8-10, en een perceptie van 8-10 voor de hogere combatperks. bijvoorbeeld.
Maar die Howard zei in die presentatie dat 'Player-freedom' voor hen hun hoogste doel 'blijft'. M.a.w. de speler weer moet alles kunnen doen, a la Oblivion, F3 en Skyrim. Dus ik zie dit (voorlopig) ook niet als iets positiefs.
Progressie is één ding, maar dat kan ook op andere manieren. Irritante van het skill systeem was dat je voor veel dingen in het spel wel afhankelijk bent van science en lockpick. Als je dat een beetje snel omhoog wil kunnen gooien mis je dus punten in een hoop andere zaken. Balans vond ik altijd een beetje zoek.quote:Op maandag 15 juni 2015 18:25 schreef Cikx het volgende:
[..]
[..]
Vind het zelf altijd tof om veel progressie de hebben als je een level up gaat. Bij fallout 3 was dat perfect met elk level skillpoints kunnen besteden en om het andere level een perk kiezen. Als je nu alleen een perk kan kiezen is dit toch wat minder.
Tank you!quote:Op maandag 15 juni 2015 09:44 schreef s0ul1991 het volgende:twitter:bol_com_games twitterde op maandag 15-06-2015 om 09:17:01 Vanaf nu te reserveren #Fallout4 Pip-Boy Edition! PS4 http://t.co/jOJEIeczN1 XboxOne http://t.co/5M3iW06MG7 PC http://t.co/qQYqXuMDnj reageer retweet
Ik heb F2 nooit gespeeld dus ik spreek natuurlijk niet uit ervaring, maar wat ik denk is dat als je een mount krijgt waardoor je je sneller door de gamewereld kunt verplaatsen je ook eerder geneigd bent allerlei dingen links te laten liggen. Als je gewoon te voet bent heb je eerder zoiets van "ik ga daar even kijken", terwijl je als je een (snelle) mount hebt je eerder geneigd bent om gewoon van A naar B te komen voor bijv. een quest zonder al te veel tijd te besteden aan het simpelweg exploren. Zo gaat het in mijn ervaring in ieder geval.quote:Op maandag 15 juni 2015 14:04 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Want?
Het reizen ging (uiteraard) sneller. Je kon er random encounters makkelijker mee vermijden. Het bood opbergmogelijkheden. Zoals ik al zij, je moest er energy-cells voor hebben, anders werkte die niet. En het kon op een gegeven moment zelfs gestolen worden.
Dit is allemaal te vertalen naar een 3d-game.
Ach ja, tis vooral hebbe hebbe hebbe. Van FO:3 heb ik er spijt van gehad het niet te doen. Later via MP een L.E. set compleet kunnen krijgen. New Vegas heb ik gelijk L.E. van besteld en nu met FO:4 day one ook.quote:Op maandag 15 juni 2015 18:39 schreef Gezicht het volgende:
Limited Editions, altijd zonde van het geld gevonden. Ja, je krijgt er wat leuke gimmicks bij waar je eens iets mee doet als je de game krijgt, maar daarna komen ze in de kast terecht en worden nooit meer aangeraakt. Daar gaat je 40 euro extra dan. Maar goed, ieder z'n ding.
Met een auto zie je i.i.g. meer van de wereld dan met fasttravel.quote:Op maandag 15 juni 2015 18:42 schreef Gezicht het volgende:
Ik heb F2 nooit gespeeld dus ik spreek natuurlijk niet uit ervaring, maar wat ik denk is dat als je een mount krijgt waardoor je je sneller door de gamewereld kunt verplaatsen je ook eerder geneigd bent allerlei dingen links te laten liggen. Als je gewoon te voet bent heb je eerder zoiets van "ik ga daar even kijken", terwijl je als je een (snelle) mount hebt je eerder geneigd bent om gewoon van A naar B te komen voor bijv. een quest zonder al te veel tijd te besteden aan het simpelweg exploren. Zo gaat het in mijn ervaring in ieder geval.
Krijgt ze niet.quote:
Ze zeiden geloof ik dan ook dat het een update was van een oude versie.quote:Op maandag 15 juni 2015 19:23 schreef RickoKun het volgende:
Ziet er imho niet uit als een splinternieuwe engine.
Verwacht er maar niet al te veel van. Kijkend na FO3 en FO:NV gebruiken de meeste mods externe scriping uitbreidingen welke niet zomaar op een Xbox One kunnen draaien. Grafische mods zijn al helemaal uit den boze. Ik denk dat de mods die op de Xbox One beschikbaar komen gemaakt moeten worden met assets welke al in de game zelf zitten. Mods die assests toevoegen gaan denk ik niet werken omdat dat gewoon meer van de Xbox One vraagt.quote:
Xbox en mod-support? Ain't gonna happen.quote:
Is zojuist aangekondigd op de MS persconferentie. Maar zoals ik hierboven al zei verwacht er maar niet te veel vanquote:Op maandag 15 juni 2015 19:30 schreef Rezania het volgende:
[..]
Xbox en mod-support? Ain't gonna happen.
Oh, dat wist ik niet. Maar zal idd wel erg beperkt zijn dan, ben benieuwd. Microsoft houdt niet zoveel van geklooi aan hun console.quote:Op maandag 15 juni 2015 19:31 schreef bjorntju het volgende:
[..]
Is zojuist aangekondigd op de MS persconferentie. Maar zoals ik hierboven al zei verwacht er maar niet te veel van
Haha die Vince met zijn smoelquote:Op maandag 15 juni 2015 19:30 schreef bjorntju het volgende:
[..]
Verwacht er maar niet al te veel van. Kijkend na FO3 en FO:NV gebruiken de meeste mods externe scriping uitbreidingen welke niet zomaar op een Xbox One kunnen draaien. Grafische mods zijn al helemaal uit den boze. Ik denk dat de mods die op de Xbox One beschikbaar komen gemaakt moeten worden met assets welke al in de game zelf zitten. Mods die assests toevoegen gaan denk ik niet werken omdat dat gewoon meer van de Xbox One vraagt.
Achja
[ afbeelding ]
Zal wel gewoon de 360 versie zijn. Als het echt een remaster was geweest dan schreeuwden ze het wel van de daken denk ik Todd Howard zei er zelfs niks over on stage. Stond alleen in een newsfeed onder het beeldscherm.quote:Op maandag 15 juni 2015 19:38 schreef Vault-Boy het volgende:
En als ik dit dan lees:
http://www.ign.com/articl(...)ort-mods-on-xbox-one
En dan:
http://www.ign.com/articl(...)allout-4-on-xbox-one
WTF een Fallout 3 kopie bij de Xbox One versie van Fallout 4. Gewoon een Xbox 360 versie of toch een Fallout 3 remaster op de Xbox One.
Damn toch wel nice hoor als je een Xbox One hebt. Kan je toch nog Fallout 3 spelen voordat je aan 4 begint. Ik hoop dat het ook naar de PS4 komt.quote:Op maandag 15 juni 2015 19:45 schreef bjorntju het volgende:
[..]
Zal wel gewoon de 360 versie zijn. Als het echt een remaster was geweest dan schreeuwden ze het wel van de daken denk ik
Ik denk dat een HUD juist moeilijk gaat worden. Tenminste als het net zo gaat als bij NV. Daar moest je ook wat .ini bestandjes aan passen om de goede fonts te krijgen enzo. Ik ben benieuwd hoe het gaat uitpakken in ieder geval. Grote mods zullen het niet worden. Alleen al die load orders... Maarja, hier komt toch de PC versie in huis Ben een nieuwe PC aan het bouwen met twee 980TI's dus dat moet wel lukkenquote:Op maandag 15 juni 2015 19:47 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Damn toch wel nice hoor als je een Xbox One hebt. Kan je toch nog Fallout 3 spelen voordat je aan 4 begint. Ik hoop dat het ook naar de PS4 komt.
Voor grote mods gebruik je de pc versie, maar voor kleine mods zoals voor je HUD kan het wel leuk zijn.
Gamewinkels zoals Nedgame ofzo zullen het vast wel importeren?quote:Op maandag 15 juni 2015 22:49 schreef LangeJan het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zag deze. Schijnt dus te zijn dat US een artbook, bobblehead en tshirt erbij krijgt.
EU en UK krijgen ipv dit een poster en een pipboy guide. Beetje jammer wel.
On second thought. Vond het op de tel. Nu op PC... ziet het er aardig gesoept uit :Squote:Op maandag 15 juni 2015 22:49 schreef LangeJan het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zag deze. Schijnt dus te zijn dat US een artbook, bobblehead en tshirt erbij krijgt.
EU en UK krijgen ipv dit een poster en een pipboy guide. Beetje jammer wel.
War heb je het over? Het zier er prachtig uit en die wereld is 3 keer zo groot als Skyrim enhet is een compleet nieuwe stad en gebied.quote:Op maandag 15 juni 2015 19:23 schreef RickoKun het volgende:
Ziet er imho niet uit als een splinternieuwe engine.
Is het nog wel geen nieuwe engine, is een update van de engine die gebruikt is voor Skyrim. Ben heel erg benieuwd of het stabieler zal draaien dan Skyrim, zeker met mods.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:06 schreef studentje7 het volgende:
[..]
War heb je het over? Het zier er prachtig uit en die wereld is 3 keer zo groot als Skyrim enhet is een compleet nieuwe stad en gebied.
Bij dat soort zware games wil het wel eens helpen om eerst even te rebooten en dan te spelen.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 15:19 schreef Marsenal het volgende:
Die ipad game crasht de hele tijd bij mij, jammer. Ik moet wachten tot november voor mijn fix, lijkt het.
* Marsenal houdt adem in.
Ik ben ook benieuwd. Hoewel ik nooit echt heel veel problemen had met de stabiliteit van Skyrim. Misschien als je een stuk of 100 mods hebt geďnstalleerd maar daar dat vind ik dan zo gek nog niet dat hij dan onstabiel wordt. Ik vind het niet zo erg dat ze weer de creation engine gebruiken. De engine is gewoon super goed moddable wat ik erg belangrijk vind. Mods verlengen de spelduur van de game zo erg dat ik een onstabielere game engine dan maar voor lief neemquote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:59 schreef Rezania het volgende:
[..]
Is het nog wel geen nieuwe engine, is een update van de engine die gebruikt is voor Skyrim. Ben heel erg benieuwd of het stabieler zal draaien dan Skyrim, zeker met mods.
http://www.gamesradar.com(...)-fear-bethesda-face/
NV had ironsights en waar je op mikte, raakte je. T.o.v. F3, waar je nog willekeurig kon missen. Maar als je bedoelt dat je vloeiendere actie had gewild...dat vind ik persoonlijk niet passen in een game met actie gebaseerd op stats en skills. Wat het zou kunnen (en misschien moeten) doen, is het vloeiender maken wanneer je skills (en stats) hoger worden.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 16:04 schreef ems. het volgende:
Ik ben an sich ook dol op die engine maar er zitten wel degelijk flinke gebreken aan. Ik heb het al vaker genoemd maar de gunplay van F3 en NV was verschrikkelijk, echt lekker mikken kon je simpelweg niet en dus was daar v.a.t.s.
Waarom zou vloeiendheid daar niet bij passen? Ook in NV was de gunplay nog bagger, ondanks de ironsights. Ik zie niet in waarom het een het ander zou moeten uitsluiten. Ik begrijp wel wat je bedoelt met dat het een RPG is en dat je niet al vanaf level 1 een gunmaster zou moeten zijn, maar dat staat in mijn ogen los van de kritiek die ik op de gunplay had. Dat je meer damage zou doen en betere wapens kan gebruiken als je in Guns-skill investeert vind ik verder prima en dat zou ik ook niet willen missen.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 17:01 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
NV had ironsights en waar je op mikte, raakte je. T.o.v. F3, waar je nog willekeurig kon missen. Maar als je bedoelt dat je vloeiendere actie had gewild...dat vind ik persoonlijk niet passen in een game met actie gebaseerd op stats en skills.
Maar dat is mijn punt, in mijn ogen was VATS -nodig- in F3 om te compenseren voor de clunkyness van de combat in die game. Het bood verder nou niet bepaald diepere gameplay of een spannendere ervaring. Slomo een ghoul aan stukken schieten is lekker hoor, daar niet van, maar ik vind het veel toffer als ik zelf een coole actie of mooie headshot maak in plaats van dat de game op pauze gaat en even RNG gaat berekenen of ik wel of niet raak. Helaas kon ik er lastig onderuit komen omdat de moeilijkheidsgraad van de game enigszins is ingericht op het feit dat je het hulpmiddel van VATS had.quote:En dat laatste klopt niet. Je had in F1 en 2 ook een systeem waar je kon mikken op individuele lichaamsdelen. Vats was daar de 3d-versie van. Dat het voor jou een alternatief bood, mag je dus idd blij mee zijn.
Dat zeg ik ook niet, ik verwacht heus niet dat het zo "soepel" gaat worden als een CS of BF, ik hoop alleen dat er wel wat verbetering in zit ten opzichte van de vorige delen. Ik vind dat we dat anno 2015 toch wel een klein beetje meer mogen verwachten.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 20:04 schreef jogy het volgende:
Het schieten is wat mij betreft niet meer dan onderdeel van het verhaal en hoeft niet super te zijn eerlijk gezegd.
Dat hoeft het ook helemaal niet te zijn.quote:Het is geen shooter met een verhaal maar een rpg met shooter elementen. Het hoeft wat betreft geen tactische shooter te worden a la deus ex machina oid.
Ik denk dat jij het beter hebt verwoord dan ik.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 20:45 schreef Mirel het volgende:
Wat valt er niet te snappen aan goede shooter mechanics? De manier waarop mensen bewegen in Fallout 3 en NV is houterig, met weinig animatie en plotselinge onnatuurlijke bewegingen. Wanneer je op ze schiet dan gebeurt er niks totdat je een hand of iets afschiet. Dan treuzelen ze even en lopen ze weer in monotone pas weer op je af. Vergelijk dat met een degelijke shooter waarin een vijand iets doet wanneer je op z'n knie schiet, op z'n schouder of whatever. In Fallout is het gewoon een lopend object die je kogels opvangt (bullet sponge) en naar je toe blijft lopen. Op de critical hits na dan. Daar mee vechten gaat gewoon moeizaam en lomp. Je krijgt geen feedback op wat je doet en het voelt daardoor dus wat houterig en onnatuurlijk aan.
Zelf lopen was net zo lomp, strafen, springen, op hogere stukjes of schuine oppervlakken lopen.. Allemaal houterig.
Daarnaast schoten de guns niet precies genoeg (en dat mag ook gewoon in een RPG, maar dan met mindere damage en iets meer recoil bijv.), niet dat je van 10 m afstand 2 m ernaast schiet wanneer je de crosshair gewoon op ze richt. Reloaden en wapens wisselen ging ook houterig.
Hier een midden-dertiger met hetzelfde impulsieve koopgedrag... goed bezigquote:Op dinsdag 16 juni 2015 20:19 schreef NothingHappened het volgende:
Ik heb net de pipboy edition besteld. Ik ben een volwassen vrouw met kind ...echt he!
Fallout Wiki heeft een hoop info en op YouTube heeft de Shoddycast een hele toffe goed lopende serie over Fallout lore.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 21:42 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Na die filmpjes en het zien van de gebeurtenissen voorafgaand ben ik weer (zonder succes) op zoek.
Nadat ik fallout 3 had uitgespeeld zocht ik ook al naar (officiële) fallout lore, maar nergens gevonden. Lijkt me ergens ook wel gaaf om (een heel boek?) te lezen over de laatste weken voorafgaand aan de totale vernietiging en die 200 jaar tot aan waar het spel nu is.
Hoewel het zelf invullen ook juist leuk is, dat geef ik toe.
http://fallout.wikia.com/wiki/Timelinequote:Op dinsdag 16 juni 2015 21:42 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Na die filmpjes en het zien van de gebeurtenissen voorafgaand ben ik weer (zonder succes) op zoek.
Nadat ik fallout 3 had uitgespeeld zocht ik ook al naar (officiële) fallout lore, maar nergens gevonden. Lijkt me ergens ook wel gaaf om (een heel boek?) te lezen over de laatste weken voorafgaand aan de totale vernietiging en die 200 jaar tot aan waar het spel nu is.
Hoewel het zelf invullen ook juist leuk is, dat geef ik toe.
Ja mooi he. Ik ben gewoon zo lekker enthousiastquote:Op dinsdag 16 juni 2015 21:22 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Hier een midden-dertiger met hetzelfde impulsieve koopgedrag... goed bezig
Ben wel benieuwd hoe dat ding gaat werken. Heb een smartphone, maar het scherm lijkt veel breder te zijn dan een S4 Mini bv van zichzelf is. Tijd zal het leren.
quote:Op woensdag 17 juni 2015 01:30 schreef NothingHappened het volgende:
[..]
Ja mooi he. Ik ben gewoon zo lekker enthousiast
Als ik het er in mijn omgeving over heb kijken ze me aan of ik opgenomen moet worden
Het kan me ook niet schelen of/hoe het werkt....gewoon HEBBBUNNN mine...mine...mine
(.....vraagt zich af of hij waterdicht is voor onder de douche. Hmmmm....dag en nacht om dat ding)
Die ken ik ja, maar ik zocht dus iets meer verhalends.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 23:10 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
http://fallout.wikia.com/wiki/Timeline
Ach joh, de hele hype van het naar een game toeleven en af en toe wat nieuwe informatie krijgen is toch ook leuk?quote:Op dinsdag 16 juni 2015 22:09 schreef Vault-Boy het volgende:
Fuck man ik wil echt niet 5 maanden wachten. Na die gameplay kan ik echt helemaal niet meer wachten om zelf te spelen.
Op internet is de Fallout Bible wel te downloaden als epub. Vind het zelf alleen niet zo fijn lezen... Boek zou ik ook tof vinden.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 21:42 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Na die filmpjes en het zien van de gebeurtenissen voorafgaand ben ik weer (zonder succes) op zoek.
Nadat ik fallout 3 had uitgespeeld zocht ik ook al naar (officiële) fallout lore, maar nergens gevonden. Lijkt me ergens ook wel gaaf om (een heel boek?) te lezen over de laatste weken voorafgaand aan de totale vernietiging en die 200 jaar tot aan waar het spel nu is.
Hoewel het zelf invullen ook juist leuk is, dat geef ik toe.
Haha is ook zo, maar toch wil ik hem zo snel mogelijk spelen. Ik heb ook helemaal geen zin meer in andere gamesquote:Op woensdag 17 juni 2015 10:21 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Ach joh, de hele hype van het naar een game toeleven en af en toe wat nieuwe informatie krijgen is toch ook leuk?
De Fallout Bible is ook niet echt verhalend geschreven, maar in vraag/antwoord vorm.. Dat is meer voor fanatiekelingen die vragen hebben over dingen die in Fallout 1 en 2 niet, of niet geheel duidelijk werden. Zoals wat gebeurt er met karacter X na de gebeurtenissen van Fallout 2, etc. Voor iemand die 1 en 2 niet gespeeld heeft maakt dat het waarschijnlijk alleen maar verwarrender.. Tevens is de Bible niet geheel canon volgens mij.quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:27 schreef larry_flynt het volgende:
[..]
Op internet is de Fallout Bible wel te downloaden als epub. Vind het zelf alleen niet zo fijn lezen... Boek zou ik ook tof vinden.
Ja heb 1 en 2 nooit gespeeld...quote:Op woensdag 17 juni 2015 13:50 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
De Fallout Bible is ook niet echt verhalend geschreven, maar in vraag/antwoord vorm.. Dat is meer voor fanatiekelingen die vragen hebben over dingen die in Fallout 1 en 2 niet, of niet geheel duidelijk werden. Zoals wat gebeurt er met karacter X na de gebeurtenissen van Fallout 2, etc. Voor iemand die 1 en 2 niet gespeeld heeft maakt dat het waarschijnlijk alleen maar verwarrender.. Tevens is de Bible niet geheel canon volgens mij.
Zoals je ook zelf al zegt, F3 en NV zijn rpg's, geen shooters. Dus de actie naar shootermaatstaven beoordelen, sla je naar mijn idee de plank al mis. Het beste wat ze wat mij betreft met deze serie kunnen doen, is niet te veel kijken naar andere games en gewoon een eigen stijl aanhouden (met een eigen charme). Ik hoop eigenlijk dat ze in hetzelfde straatje blijven als Deus Ex en System Shock 2; wat ingetogenere, stat-gebaseerde actie. En ik bedoel geenszins dat Fallout niet voor verbetering vatbaar is. Ik verbeterde mezelf (en beantwoordde je dus) ook al in het gedeelte dat je wegge-edit hebt. Als je het dus meer op die manier doet (zoals bvb DE en SS2), kun je het op een rpg-wijze verbeteren. Dat je dus, naast dat je zelf steeds beter wordt, ook bijvoorbeeld verschillende gradaties vijanden hebt, met hogere stats, die sneller zijn, beter mikken.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 18:07 schreef ems. het volgende:
Waarom zou vloeiendheid daar niet bij passen? Ook in NV was de gunplay nog bagger, ondanks de ironsights. Ik zie niet in waarom het een het ander zou moeten uitsluiten. Ik begrijp wel wat je bedoelt met dat het een RPG is en dat je niet al vanaf level 1 een gunmaster zou moeten zijn, maar dat staat in mijn ogen los van de kritiek die ik op de gunplay had. Dat je meer damage zou doen en betere wapens kan gebruiken als je in Guns-skill investeert vind ik verder prima en dat zou ik ook niet willen missen.
Het probleem met de engine kwam het duidelijkst naar voren als je bewegende doelen op afstand moest raken zonder VATS.
Maar dat is mijn punt, in mijn ogen was VATS -nodig- in F3 om te compenseren voor de clunkyness van de combat in die game. Het bood verder nou niet bepaald diepere gameplay of een spannendere ervaring. Slomo een ghoul aan stukken schieten is lekker hoor, daar niet van, maar ik vind het veel toffer als ik zelf een coole actie of mooie headshot maak in plaats van dat de game op pauze gaat en even RNG gaat berekenen of ik wel of niet raak. Helaas kon ik er lastig onderuit komen omdat de moeilijkheidsgraad van de game enigszins is ingericht op het feit dat je het hulpmiddel van VATS had.
Kleine details allicht, maar voor mij zo ongeveer het grootste punt van kritiek op een voor-de-rest geweldige serie.
Mijn euvel is lastig te beschrijven en ik weet dat ik waarschijnlijk (terecht ) geridiculiseerd ga worden om wat ik nu ga zeggen, maar fallout blijft in de kern een RPG met toch een load aan elementen uit doorsnee shooters, gezien actie toch het voornaamste aandeel van de game blijft. De RPG elementen zijn wat mij betreft prima en heerlijk gedaan, maar hoe het mikken en schieten werkt zou ik toch graag willen hebben dat er iets meer gekeken wordt naar succesvolle moderne shooters.
Daar gáát het totaal niet om. Of is "Het is een rpg" een reden om bepaalde gameplayfacetten ouderwets en clunky te laten?quote:Op woensdag 17 juni 2015 15:22 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Zoals je ook zelf al zegt, F3 en NV zijn rpg's, geen shooters. Dus de actie naar shootermaatstaven beoordelen, sla je naar mijn idee de plank al mis.
Dat is prima, maar dat staat nogmaals compleet los van mijn kritiek.quote:Het beste wat ze wat mij betreft met deze serie kunnen doen, is niet te veel kijken naar andere games en gewoon een eigen stijl aanhouden (met een eigen charme). Ik hoop eigenlijk dat ze in hetzelfde straatje blijven als Deus Ex en System Shock 2; wat ingetogenere, stat-gebaseerde actie.
Prima, maar ook dit heeft wederom niets te maken met mijn kritiek.quote:En nee, de focus ligt bij F3 en NV dan wel meer op actie dan voorgaande delen, aangezien je natuurlijk middenin de wasteland vijanden moeilijker kunt ontwijken, maar de focus is nog altijd 'keus'. Vooral in NV heb je de keus om, naast actie, het grootste deel van alle quests pratend, of met stealth op te lossen, a la F1 en 2.
Ah oké, gewoon de 'base mechanics', check fair enough. Al ben ik zo ver gefanboyiseerd wat Fallout betreft dat ik bijna teleurgesteld zou zijn als het hele spel nu gelikt de deur uit komt rollen . Het is een post apocalyptisch spel en het heeft zelfs een beetje zijn charme als het spel zelf aanvoelt alsof het door opgesnoven raiders in een metrotunnel in elkaar is geflanst .quote:Op dinsdag 16 juni 2015 20:45 schreef Mirel het volgende:
Wat valt er niet te snappen aan goede shooter mechanics? De manier waarop mensen bewegen in Fallout 3 en NV is houterig, met weinig animatie en plotselinge onnatuurlijke bewegingen. Wanneer je op ze schiet dan gebeurt er niks totdat je een hand of iets afschiet. Dan treuzelen ze even en lopen ze weer in monotone pas weer op je af. Vergelijk dat met een degelijke shooter waarin een vijand iets doet wanneer je op z'n knie schiet, op z'n schouder of whatever. In Fallout is het gewoon een lopend object die je kogels opvangt (bullet sponge) en naar je toe blijft lopen. Op de critical hits na dan. Daar mee vechten gaat gewoon moeizaam en lomp. Je krijgt geen feedback op wat je doet en het voelt daardoor dus wat houterig en onnatuurlijk aan.
Zelf lopen was net zo lomp, strafen, springen, op hogere stukjes of schuine oppervlakken lopen.. Allemaal houterig.
Daarnaast schoten de guns niet precies genoeg (en dat mag ook gewoon in een RPG, maar dan met mindere damage en iets meer recoil bijv.), niet dat je van 10 m afstand 2 m ernaast schiet wanneer je de crosshair gewoon op ze richt. Reloaden en wapens wisselen ging ook houterig.
Niet meer dan onderdeel van het verhaal... Neh daar kan ik me totaal niet in vinden. Hoewel er zo veel meer is dan mensen voor hun flikker schieten, is het toch wel iets wat je constant aan het doen bent. Ik vind dat een beetje hetzelfde als zeggen dat zwaardvechten in Witcher 3 niet zo belangrijk is.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 20:04 schreef jogy het volgende:
Het schieten is wat mij betreft niet meer dan onderdeel van het verhaal en hoeft niet super te zijn eerlijk gezegd. Het is geen shooter met een verhaal maar een rpg met shooter elementen. Het hoeft wat betreft geen tactische shooter te worden a la deus ex machina oid.
Die vergelijking toont wel goed het verschil zegquote:Op woensdag 17 juni 2015 16:07 schreef ems. het volgende:
http://imgur.com/a/7cUM2
Hier trouwens nog wat nice screenshots en vergelijkingen met de voorgaande delen.
Daar zit het meeste geld. Android komt ook nog toch?quote:Op woensdag 17 juni 2015 16:21 schreef Gezicht het volgende:
Waarom moet die app nu weer iOS exclusive zijn? Beetje jammer.
Hij komt ook voor Android over "een paar maanden".quote:Op woensdag 17 juni 2015 16:21 schreef Gezicht het volgende:
Waarom moet die app nu weer iOS exclusive zijn? Beetje jammer.
twitter:BethesdaStudios twitterde op dinsdag 16-06-2015 om 18:42:56 Yes, we're also working on Fallout Shelter for Android. Hopefully out in a few months. reageer retweet
Tegen die tijd zal Fallout 4 zelf wel al uit zijn.quote:Op woensdag 17 juni 2015 16:28 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Hij komt ook voor Android over "een paar maanden".twitter:BethesdaStudios twitterde op dinsdag 16-06-2015 om 18:42:56 Yes, we're also working on Fallout Shelter for Android. Hopefully out in a few months. reageer retweet
Daar gaat het wel degelijk om. Fallout 3 en NV zijn niet lomp op zichzelf. Ze zijn lomp in vergelijking met andere games die we gewend zijn.quote:Op woensdag 17 juni 2015 15:39 schreef ems. het volgende:
Daar gáát het totaal niet om. Of is "Het is een rpg" een reden om bepaalde gameplayfacetten ouderwets en clunky te laten?
Ik heb het idee dat jullie denken dat omdat ik kritiek heb op de gunplay ik eigenlijk wil dat Fallout een heel andere game wordt. Ik heb het al eerder gezegd, maar ik verwacht helemaal geen call of duty of battlefield praktijken, maar wat ik wel verwacht van een game anno 2015 is dat ik niet het gevoel heb dat ik een robot aan het besturen ben. (tenzij ik in zo'n power armor zit, allicht )
Maar lees de reactie van Mirel nog maar even voor iets specifiekere kritiek. Ik heb totaal geen ambities om een heel andere game te maken, maar het moet gewoon veel beter kunnen dan tot Skyrim (die ook nog enigszins dezelfde quirks heeft als FO3) het geval was. Gewoon, hetzelfde spel, maar dan met combat die lekker voelt en goed is afgewerkt.
Ik heb NV toevallig nu lopen want hype, en de delay alleen al als je beweegt is tergend (en ook aanwezig in skyrim). En het ding is, dat heeft niets te maken met "het is een rpg" en "het moet niet al te soepel zijn", dat is puur een gevolg van een beperkte engine.
Die opmerking was ook niet direct m.b.t. de vloeiendheid. Jouw conclusie was dat die houterige actie wel wat verbetering kon gebruiken in een spel waar dat de focus is. Waar ik dus op antwoordde dat dat 't niet is. Als mijn antwoord er niets mee te maken had, gold dat allereerst ook voor jouw opmerking. Dus je moet mij niet aanspreken op 't feit dat jij de verkeerde conclusie trok.quote:Prima, maar ook dit heeft wederom niets te maken met mijn kritiek.
Ze zijn op zichzelf ook prima lomp te noemen.quote:Op woensdag 17 juni 2015 18:26 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Daar gaat het wel degelijk om. Fallout 3 en NV zijn niet lomp op zichzelf. Ze zijn lomp in vergelijking met andere games die we gewend zijn.
Ik kan geen enkele reden bedenken waarom.quote:Fallout is, samengevat, realistisch wat betreft rpg-mechanics (skills, stat-requirements, e.d.), maar compleet over-the-top qua actie. En dat op z'n eigen manier, met hilarische death-animaties, bvb. Des te vloeiender, en dus realistischer, je het qua actie gaat maken, des te meer het in contrast komt te staan met wat Fallout is en hoe meer het gaat lijken op andere games.
Het gaat mij niet om de visuals, het gaat mij om het gevoel. Fallout ziet er an sich prima uit.quote:Dus ze zouden uiteraard betere animaties onderdeel kunnen maken van de game, maar ik zou F4 daar niet beter op beoordelen, voor iets puur visueels.
Tsja, jij bent van mening dat het niet bij fallout past. Ik ben van mening dat het bij een moderne game hoort, ongeacht het genre en dat zeker een game als fallout daar juist de vruchten van kan plukken.quote:Voor dat soort realisme waar jullie om vragen, zijn er genoeg andere shooters/rpg's met shooterelementen waar het wel bij past.
Daar geloof ik helaas niet in. De animaties zijn wat mij betreft ook niet zo interessant. Ik denk dat je nog steeds niet helemaal begrijpt waar ik het over hebquote:Ik heb ook 't gevoel dat het niet ligt aan de engine, aangezien je aan een aantal mods kunt zien wat er gewoon mogelijk is qua animaties.Dus wellicht zijn het designkeuzes.
Actie is m.i. wel degelijk de grootste factor van fallout (en TES trouwens ook). Los daarvan maakt het mij niet zoveel uit wat de focus is, de actie moet gewoon beter.quote:Die opmerking was ook niet direct m.b.t. de vloeiendheid. Jouw conclusie was dat die houterige actie wel wat verbetering kon gebruiken in een spel waar dat de focus is. Waar ik dus op antwoordde dat dat 't niet is. Als mijn antwoord er niets mee te maken had, gold dat allereerst ook voor jouw opmerking. Dus je moet mij niet aanspreken op 't feit dat jij de verkeerde conclusie trok.
Om iets lomp, of wat dan ook, te noemen, heb je een referentiekader nodig. Eet een zoete appel en hij's lekker zoet. Neem daarna een snoepje, dat er dan voor zorgt dat die appel in vergelijking ineens zuur smaakt.quote:Op woensdag 17 juni 2015 18:31 schreef ems. het volgende:
Ze zijn op zichzelf ook prima lomp te noemen.
Misschien voortaan iets langer nadenken, i.p.v. gelijk binnen 5 minuten te antwoorden.quote:Ik kan geen enkele reden bedenken waarom.
Ok, jij krijgt dus een goed gevoel van iets waar je een reactie van kunt zien (toch echt iets visueels), ik eerst van onderliggende rpg-mechanics. Die je daarna nog altijd door kunt trekken naar ingame-effecten. Maar die effecten, zoals een kogelinslag zien in een willekeurig lichaamsdeel van een vijand (m.a.w. realisme), voegt voor mij op zichzelf niets toe aan een game met over-the-top actie.quote:Het gaat mij niet om de visuals, het gaat mij om het gevoel. Fallout ziet er an sich prima uit.
De manier waarop ik dit alles lees, komt bij mij toch echt over als een combinatie van aan de ene kant een vorm van realisme, al probeer jij 't anders te noemen, en aan de andere kant de vergelijking met andere games (die voor je gevoel beter, vloeiender, sneller reageren).quote:Tsja, jij bent van mening dat het niet bij fallout past. Ik ben van mening dat het bij een moderne game hoort, ongeacht het genre en dat zeker een game als fallout daar juist de vruchten van kan plukken.
Verder heeft het niets te maken met realisme.
Dat doe ik wel degelijk, nadat ik drieënhalf uur geleden ook Mirel's reactie heb gelezen. Maar waar jij je aan ergert, zo ervaar ik 't simpelweg niet. Dus dan kan je al gauw andere interpretaties krijgen.quote:Daar geloof ik helaas niet in. De animaties zijn wat mij betreft ook niet zo interessant. Ik denk dat je nog steeds niet helemaal begrijpt waar ik het over heb
Jij geeft je mening, ik geef je een feit. Bij TES en F3 is de focus actie. Bij NV is het, net zoals in F1 en 2, keuze. Je kunt in principe een grotendeels sneakende of pacifistische playthrough spelen. Dus zeggen dat actie daar de grootste factor is, ligt aan jou, niet aan de game.quote:Actie is m.i. wel degelijk de grootste factor van fallout (en TES trouwens ook).
Ja, zou ik ook zeggen als ik het discussiëren beu was. En dat ben ik nu ook.quote:Los daarvan maakt het mij niet zoveel uit wat de focus is, de actie moet gewoon beter.
Hoe pacifistisch je ook bent, uiteindelijk blijf je geconfronteerd worden met die rare houterige animaties van NPCs, zeker in combat (er is ook combat als je er zelf niet aan meedoet).. Ik snap de klacht wel. Iets soepeler en vloeiender mag de gunplay wel zijn.quote:Bij NV is het, net zoals in F1 en 2, keuze. Je kunt in principe een grotendeels sneakende of pacifistische playthrough spelen. Dus zeggen dat actie daar de grootste factor is, ligt aan jou, niet aan de game.
Datgene wat ik zeg is dat het spel alleen zo sloom aanvoelt en houterig eruit ziet in vergelijking met andere games. En dat gevoel waar hij het over had, dat beter zou worden met betere animaties, meer gebaseerd is op het gevoel dat je dan niet zo'n grote stap terug hoeft te nemen als je een Fallout speelt, als je er net voor games gespeeld hebt die wel vloeiendere controls hebben.quote:Op woensdag 17 juni 2015 22:01 schreef Jeff89 het volgende:
Hoe pacifistisch je ook bent, uiteindelijk blijf je geconfronteerd worden met die rare houterige animaties van NPCs, zeker in combat..
Vandaar 't woord grotendeels.quote:(er is ook combat als je er zelf niet aan meedoet)
Ik snap 'm ook. Ik zeg alleen dat ik 't dan pas een betere game vind, als de nieuwe animaties/controls gebaseerd zijn op de stats.quote:Ik snap de klacht wel. Iets soepeler en vloeiender mag de gunplay wel zijn.
Vind ik ook. Het hoeft qua conversatie-vertakkingen geen vermindering te zijn (kijk naar Alpha Protocol), maar het helpt al helemaal niet dat je karakter nu ook een stem heeft. Wat ik een veel groter minpunt vind, t.o.v. eerdere delen.quote:Op woensdag 17 juni 2015 22:18 schreef xVault-BoyNLx het volgende:
Wat ik wel een beetje jammer vind is dat het praten toch wel anders is nu. Normaal selecteer je wat en zie je ook helemaal wat je zegt. Nu zie je misschien maar een paar woorden terwijl jij nog veel meer zegt. Misschien bedoelde je toch wat anders terwijl je dacht dat je de goede optie had gekozen.
Waarom zou over the top actie niet mogelijk zijn met soepelere gunplayquote:Op woensdag 17 juni 2015 21:51 schreef The_Substitute het volgende:
Misschien voortaan iets langer nadenken, i.p.v. gelijk binnen 5 minuten te antwoorden.
Al zou je wat Mirel noemt gaan gebruiken, zou je van over-the-top actie naar een meer realistische insteek gaan.
Daar verschillen we dan over van mening. Zoals ik al zei, ik ben dol op fallout, maar ik prefereer dat ze de combat flink improven. Jij vindt dat blijkbaar van ondergeschikt belang. Niets op tegen, maar daar valt dan weinig meer over te zeggen.quote:Waardoor je dus dat typische campy gevoel van Fallout al snel verliest. En die loopanimaties vullen dat gevoel natuurlijk al aan. Het hoeft niet per se natuurlijk (dat verlies), maar ik zie Bethesda niet zo snel subtiel doen.
[..]
Ok, jij krijgt dus een goed gevoel van iets waar je een reactie van kunt zien (toch echt iets visueels), ik eerst van onderliggende rpg-mechanics. Die je daarna nog altijd door kunt trekken naar ingame-effecten. Maar die effecten, zoals een kogelinslag zien in een willekeurig lichaamsdeel van een vijand (m.a.w. realisme), voegt voor mij op zichzelf niets toe aan een game met over-the-top actie.
De manier waarop ik dit alles lees, komt bij mij toch echt over als een combinatie van aan de ene kant een vorm van realisme, al probeer jij 't anders te noemen, en aan de andere kant de vergelijking met andere games (die voor je gevoel beter, vloeiender, sneller reageren).
[..]
Dat doe ik wel degelijk, nadat ik drieënhalf uur geleden ook Mirel's reactie heb gelezen. Maar waar jij je aan ergert, zo ervaar ik 't simpelweg niet. Dus dan kan je al gauw andere interpretaties krijgen.
[..]
Ik ben het niet eens met die mening.quote:Jij geeft je mening, ik geef je een feit. Bij TES en F3 is de focus actie. Bij NV is het, net zoals in F1 en 2, keuze. Je kunt in principe een grotendeels sneakende of pacifistische playthrough spelen. Dus zeggen dat actie daar de grootste factor is, ligt aan jou, niet aan de game.
Ik zeg niet dat het niet kan. Ik zeg dat het dan te veel gaat lijken op andere games. Borderlands bvb. En door het dus te baseren op een rpg-mechanic ze het op een leuke manier uniek houden.quote:Op woensdag 17 juni 2015 22:47 schreef ems. het volgende:
Waarom zou over the top actie niet mogelijk zijn met soepelere gunplay
quote:Ik ben het niet eens met die mening.
Ik zie voor de zoveelste keer niet in waarom een betere en vloeiendere combat de game fallout-onwaardig zou maken of op borderlands zou doen lijken. Als ze het verkeerd doen is dat een mogelijkheid ja. Hopelijk is dat niet het geval. Ik zou niet weten hoe ze dat zo zwaar zouden kunnen fucken maargoedquote:Op woensdag 17 juni 2015 23:01 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het niet kan. Ik zeg dat het dan te veel gaat lijken om andere games. Borderlands bvb. En door het dus te baseren op een rpg-mechanic ze het op een leuke manier uniek houden.
Het gaat mij erom dat combat voor vrijwel iedereen, ook de pacifisten, op vrij grote schaal te maken krijgen met battlen. Dat je de optie hebt om met bepaalde NPC's tot een vredige oplossing kan komen of battles gewoon compleet voorbij kan sneaken is fijn, maar er zijn altijd super mutants en dungeons en wasters en whatever die je moet schieten. Dat je keuzes hebt staat wederom compleet los van de kwaliteit van de combat.quote:Jammer dat je zo eindigt. Volgens mij geef je hier al mee aan dat je niet weet hoe Black Isle en Obsidian hun games invullen. En dat keuze daar altijd hun primaire doel is. Dus mijn mening heeft hier niets mee te maken.
Dat is inhoudelijk. Ems en ik bedoelen dat niet. Dat staat los van hoe het eruit ziet en hoe het gepresenteerd wordt.quote:Op woensdag 17 juni 2015 18:26 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Des te vloeiender, en dus realistischer, je het qua actie gaat maken, des te meer het in contrast komt te staan met wat Fallout is en hoe meer het gaat lijken op andere games. Dus daarom zeg ik, tenzij je vloeiendere loop- en actie-animaties linkt aan desbetreffende stats, voegt 't bij een game als Fallout niets toe.
Herkenbaar dit. Een probleem in meerdere RPGs, ik geloof dat the witcher 2 mijn laatste ervaring hiermee is. Slim schrijfwerk zou dit moeten tackelen, maar dat lukt zelden.quote:Op woensdag 17 juni 2015 22:18 schreef xVault-BoyNLx het volgende:
Wat ik wel een beetje jammer vind is dat het praten toch wel anders is nu. Normaal selecteer je wat en zie je ook helemaal wat je zegt. Nu zie je misschien maar een paar woorden terwijl jij nog veel meer zegt. Misschien bedoelde je toch wat anders terwijl je dacht dat je de goede optie had gekozen.
Ok, nog maar een keer.quote:Op woensdag 17 juni 2015 23:32 schreef ems. het volgende:
Ik zie voor de zoveelste keer niet in waarom een betere en vloeiendere combat de game fallout-onwaardig zou maken of op borderlands zou doen lijken. Als ze het verkeerd doen is dat een mogelijkheid ja. Hopelijk is dat niet het geval. Ik zou niet weten hoe ze dat zo zwaar zouden kunnen fucken maargoed
SPOILER: naast hoeveelheid APOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En al wil je wat meer 'feedback' krijgen (bulletsponges verwijderen) van de actie, breidt dan ook de Strenght en Endurance stats uit. Hoe hoger die zijn:SPOILER: naast carry-weight en aantal hitpointsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hetzelfde geldt wat mij betreft ook voor de Charisma-stat. Je kunt 'm simpelweg verlagen tot 1, maar je speech-skill wel verhogen en nog steeds alle checks halen. Dus ook hier kunnen ze het uitbreiden: respectievelijk, hoe hoger/lager je CHA, des te lager/hoger de speech-check.
Dat is waar de 3D-Fallouts nog steeds achterlopen t.o.v. eerdere delen. Dus als je het op die manier aanpakt, krijgen jullie wat jullie willen: betere actie, beter gevoel. En ik krijg wat ik wil, de focus op 't rpg-element en je houdt Fallout op een leuke manier uniek. Iedereen blij.
En dit kan gewoon werken, aangezien elk karakter z'n individuele stats heeft.Als je m'n vorige reacties leest, kun je lezen dat ik dat ook niet ontken. Ik zei dat de nadruk wat méér op actie ligt dan bij de isometrische delen, omdat je die inderdaad minder snel kunt ontwijken. En ook omdat er meer locaties zijn waar je er niet onder uit komt. Maar het blijft een Obsidian game, die altijd de nadruk leggen op keuze. En die keuze vertaalt zich in de quests en die quests vormen het grootste deel van de game en die kun je zo goed als combatloos oplossen.quote:Het gaat mij erom dat combat voor vrijwel iedereen, ook de pacifisten, op vrij grote schaal te maken krijgen met battlen.Bepaalde? Je krijgt nota bene bij zo goed als elke quests de keuze: combat, en/of stealth, en/of speech. Waarbij speech op zichzelf ook nog vaak meerdere opties geeft.quote:Dat je de optie hebt om met bepaalde NPC's tot een vredige oplossing kan komen of battles gewoon compleet voorbij kan sneaken is fijnZoals ik ook al zei tegen Jeff89: vandaar het woord grotendeels. Die vergelijk ik met al die random encounters die je ook had in eerdere delen, waar je ook niet anders kon dan vluchten of terugvechten.quote:maar er zijn altijd super mutants en dungeons en wasters en whatever die je moet schieten.Wederom, dat hele punt begon toen jij zei dat de actie verbeterd moest worden, omdat het de focus was van de game. Ik antwoordde daar op dat dat niet de focus was en het dus de verkeerde conclusie was. Dus ik heb nooit de link gelegd met de kwaliteit van de actie. De enige die dat blijft doen, ben jij.quote:Dat je keuzes hebt staat wederom compleet los van de kwaliteit van de combat.Ik vind het raar dat jij via deze discussie interpreteert dat ik geen verandering wil. Terwijl dat helemaal niet datgene is waarover we discussiëren. Waar we het niet over eens zijn, is HOE je de verandering het best toepast. Niet of er wel of niet verandering mogelijk is.quote:Combat is in TES/FO games altijd een groot onderdeel van de game geweest en ik vind het tijd voor verbetering. Natúúrlijk bestaat Fallout uit veel meer aan combat, dat maakt het zo'n goede game. Dat Fallout meer charmes heeft dan alleen combat vind ik echter geen reden om dan maar te wensen dat het hetzelfde blijft als 5 jaar geleden.Mjah, ik geef de credits aan de developer. BG is Bioware uiteraard. De reden waarom ik NV een Obsidian game noem en geen Bethesda game.quote:En ik ben heel goed op de hoogte van Black Isle/Obsidian. Baldur's gate bestond uit zoveel meer dan combat alleen, maar als ik nu Pillars of eternity opstart ben ik toch wel blij dat ze er flink aan hebben gesleuteld zonder dat dat afdeed aan de sfeer van dat type game. Datzelfde moet makkelijk mogelijk zijn voor Fallout.
En met dat laatste zijn we het, nogmaals, eens.'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
Inhoudelijk, dat zich ook makkelijk kan laten vertalen naar fysieke, visuele effecten. Zie mijn reactie op ems.quote:Op woensdag 17 juni 2015 23:58 schreef Mirel het volgende:
Dat is inhoudelijk. Ems en ik bedoelen dat niet. Dat staat los van hoe het eruit ziet en hoe het gepresenteerd wordt.
Ems zal het leuk vinden dat je Infinite als voorbeeld neemt.quote:Speel eens Bioshock 1, en daarna Infinite. Let op...
<zip>
Tuurlijkquote:When you play a modded version, the game will make a copy of your save file so your pure state game will be preserved.
Een klein, flikkerend lichtje.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:34 schreef xVault-BoyNLx het volgende:
Nog wat nieuwe details over de game:
-Fallout 4's narrative has a lot more branching paths and overlapping of "if that than this" than Fallout 3. They want the game to handle all the fail states of missions instead of forcing players to reload saves.
quote:-Bethesda has always valued player freedom above storytelling,
I.p.v. dat emotionele element te laten liggen bij de companions en andere npc's.quote:but with Fallout 4 the team wants to bring more emotional resonance to the plot thread running through the game. This is why they chose to recruit voice actors for both the female and male protagonists the player can make their own.
Jeeuuuh!quote:-Combat is receiving a major stimpak thanks to some consulting with id Software to improve the second-to-second shooting. Bethesda's goal? To have the shooting stand shoulder to shoulder with the other great options on the market. The studio even hired away some Bungie talent to help with this remodel. With the new, built-from-scratch shooting system, Howard says Fallout 4 plays much more like a modern shooter.
Kortom, je zult nooit 't idee hebben dat je sterker geworden bent, waardoor het levelingsysteem weer compleet doelloos is.quote:-Bethesda is tweaking the way auto-scaling works for Fallout 4 to create more challenge. "We call it rubberbanding; we'll have an area [where enemies scale from] level 5 to 10, and then this area will be level 30 and above," Howard says. "You'll run into stuff that will crush you, and you will have to run away."
Blij dat ze dat toegevoegd en uitgebreid hebben.quote:-The workshop system is quite deep for weapons crafting.You can mix and match everything from scopes, muzzles, barrels, stocks, grips, and more. You can also scrap old weapons and use their parts for furthering the creation of your master weapon.
Bang voor PETA? PC bullshit?quote:-Companions have always played a role in Fallout games, and that exends into the new game as well. So far Bethesda has only shown off your trusty canine Dogmeat (who Howard confirmed will not be killed off in a cruel fashion)
_! Dat zeggen ze echt bij ieder spel van Bethesda.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:34 schreef xVault-BoyNLx het volgende:
-Fallout 4 is the most detailed, dense environment Bethesda has made to date. The world has so much content even game director Todd Howard hasn't seen everything in the game.
Na 2-3 jaar tussen elke titel, zal dat ook ongetwijfeld waar zijnquote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:24 schreef Rezania het volgende:
[..]
_! Dat zeggen ze echt bij ieder spel van Bethesda.
Zo'n systeem moet je wel hebben, anders krijg je situaties van twee uitersten waarbij de balans compleet zoek is. Als alle NPC's een statisch level zouden hebben krijg je het volgende:quote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:23 schreef The_Substitute het volgende:
Kortom, je zult nooit 't idee hebben dat je sterker geworden bent, waardoor het levelingsysteem weer compleet doelloos is.
Daar ben ik het wel mee eens. Al vind ik juist bij the witcher 3 het wel tof dat je niet met een adaptief leveling systeem werkt en heb je dus een daadwerkelijk groeiproces. Ook leuk dat ze in elk veld wel een paar verschrikkelijk veel hogere level beesten rond hebben lopen zodat je nooit half blind naar binnen kan rennen. Er valt voor beide wel wat te zeggen. Voor story telling is het relatieve levelen beter, vind ik.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:07 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Zo'n systeem moet je wel hebben, anders krijg je situaties van twee uitersten waarbij de balans compleet zoek is. Als alle NPC's een statisch level zouden hebben krijg je het volgende:
Je loopt als low level een gebied in en wordt direct de grond in getrapt. Je moet dus eerst geforceerd levelen voor je een gebied van het spel realistisch kan verkennen zonder direct dood te gaan.
Anderzijds is het ook niet de bedoeling dat je als max level de halve map kan plat walsen omdat je zo overpowered bent.
Ik snap heel goed dat er een vorm van balans nodig is om het beide leuk en uitdagend te houden.
Wat jogy dus zegt. Er is een verschil tussen OP zijn en vijanden makkelijker de baas zijn.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:07 schreef TigerXtrm het volgende:
Zo'n systeem moet je wel hebben, anders krijg je situaties van twee uitersten waarbij de balans compleet zoek is. Als alle NPC's een statisch level zouden hebben krijg je het volgende:
Je loopt als low level een gebied in en wordt direct de grond in getrapt. Je moet dus eerst geforceerd levelen voor je een gebied van het spel realistisch kan verkennen zonder direct dood te gaan.
Anderzijds is het ook niet de bedoeling dat je als max level de halve map kan plat walsen omdat je zo overpowered bent.
Ik snap heel goed dat er een vorm van balans nodig is om het beide leuk en uitdagend te houden.
Is er een keer een inhoudelijke discussie, krijg je ditquote:
Todd kan alleen maar sweet little lies vertellen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:24 schreef Rezania het volgende:
[..]
_! Dat zeggen ze echt bij ieder spel van Bethesda.
quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:34 schreef xVault-BoyNLx het volgende:
Nog wat nieuwe details over de game:
Heel veel geweldige info
quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:52 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Zo ongeloofwaardig is dat toch niet, of mis ik iets?
Geen idee, eigenlijk. Zal wel verkeerd gelezen hebben met m'n dronken kopquote:
Hier ook hoor. Kan echt niet wachten om weer heel veel uren in een nieuwe Fallout game te stoppen. Echt hoeveel uren ik in Fallout 3 heb gestokenquote:Op zaterdag 20 juni 2015 03:03 schreef Georges het volgende:
[..]
Heerlijk dit, na al die jaren weer vele uren genieten. Heb in tijden niet zo uitgekeken naar een game als Fallout 4.
Als je 't hebt over 't aantal woorden, dan ja.quote:
Ik zie alleen mensen die naar de geschiedenis van Bethesda kijken en reageert op de info die beschikbaar is. Kan best begrijpen dat sommigen niet full hyped zijn.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 19:31 schreef SherlockHolmes het volgende:
In The Thread: Mensen die doen alsof ze Fallout 4 al hebben gespeeld
Klikt goed! Ben benieuwd waar die Vertibird nou precies gebruikt voor gaat worden. Lijkt mij best een leuke vervanging voor Fast Travel bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:34 schreef xVault-BoyNLx het volgende:
Nog wat nieuwe details over de game:
-Fallout 4 is the most detailed, dense environment Bethesda has made to date. The world has so much content even game director Todd Howard hasn't seen everything in the game.
-The extra graphical horsepower provided by the new console gave the team a tech backbone to iterate on its Creation engine and add more dynamic details. Physics-based rendering and volumetric lighting help create more atmosphere in the world, opening the game up to more environmental storytelling.
-Fallout 4's narrative has a lot more branching paths and overlapping of "if that than this" than Fallout 3. They want the game to handle all the fail states of missions instead of forcing players to reload saves.
-Boston and its surrounding regions offer more varied, vivid colors than Fallout 3, though the color palate still relies heavily on grays and browns in the blast zone where the nuke was detonated.
-Fallout 4 has a full weather system that sends radiation storms across the world.
-Bethesda has always valued player freedom above storytelling, but with Fallout 4 the team wants to bring more emotional resonance to the plot thread running through the game. This is why they chose to recruit voice actors for both the female and male protagonists the player can make their own.
-Combat is receiving a major stimpak thanks to some consulting with id Software to improve the second-to-second shooting. Bethesda's goal? To have the shooting stand shoulder to shoulder with the other great options on the market. The studio even hired away some Bungie talent to help with this remodel. With the new, built-from-scratch shooting system, Howard says Fallout 4 plays much more like a modern shooter. You can aim down the sights, use V.A.T.S., and play in first or third person.
-V.A.T.S. has received some slight overhauls. It no longer completely pauses the action, and critical shots are no longer random. If you look at the videos, you'll notice a "critical" bar on the bottom of the screen that the player fills. Once it is fully filled you can decide when to use it. Your luck skill determines how fast the bar increases, and there are perks that dig into how criticals work and how you use them.
-Bethesda is tweaking the way auto-scaling works for Fallout 4 to create more challenge. "We call it rubberbanding; we'll have an area [where enemies scale from] level 5 to 10, and then this area will be level 30 and above," Howard says. "You'll run into stuff that will crush you, and you will have to run away."
-Bethesda's proprietary Radient A.I. and story system are also being used for your settlements to drive random encounters. It will determine if someone should be sent to your town, if raiders should attack the settlement or abduct your caravan, etc.
-People will come to your settlement on their own but there are also others you can recruit.
-A list of your settlements will appear in your PipBoy. You can send caravans between the various bases to get your supplies where you want them to be.
-As you could see in the trailer, Fallout 4 introduces new modes of transportation in the form of the gunship, but Howard says they aren't doing cars or anything as well.
-The workshop system is quite deep for weapons crafting.You can mix and match everything from scopes, muzzles, barrels, stocks, grips, and more. You can also scrap old weapons and use their parts for furthering the creation of your master weapon.
-All the junk in the world you collect can now be used to build up your settlement and customize your weapons rather than be sold off. Because of these additional uses, Howard says he's noticed more playtesters hoarding items for customization rather than selling it off to merchants.
-Companions have always played a role in Fallout games, and that exends into the new game as well. So far Bethesda has only shown off your trusty canine Dogmeat (who Howard confirmed will not be killed off in a cruel fashion) but expect to see several others as well.
-The mod community has always been strong with Bethesda games. With Fallout 4 their creative ideas will reach beyond PC and into consoles. Modding tools are expected to become available on PC in early 2016, with Xbox One owners getting access to their creations shortly thereafter. Once the modding is thriving on these two platforms, Bethesda hopes to work on extending this content to PlayStation 4 as well, but Howard wasn't comfortable putting a timetable on that.
-Howard says Bethesda has been advocating to get mods on Microsoft consoles since 2001. Its hope is to not curate the content much at all but have its ecosystem stay as close to the PC experience as possible.
-When you play a modded version, the game will make a copy of your save file so your pure state game will be preserved.
http://www.gameinformer.c(...)about-fallout-4.aspx
Ah, geweldig. Goed dat ze zelf ook inzagen dat het de hoogste tijd was.quote:-Combat is receiving a major stimpak thanks to some consulting with id Software to improve the second-to-second shooting. Bethesda's goal? To have the shooting stand shoulder to shoulder with the other great options on the market. The studio even hired away some Bungie talent to help with this remodel. With the new, built-from-scratch shooting system, Howard says Fallout 4 plays much more like a modern shooter. You can aim down the sights, use V.A.T.S., and play in first or third person.
Inderdaad. Ik snap niet dat mensen hier niet blij zijn om verbeteringen in het combat mechanisme, wat in vorige Fallout delen toch redelijk clunky was hoor.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 15:01 schreef ems. het volgende:
[..]
Ah, geweldig. Goed dat ze zelf ook inzagen dat het de hoogste tijd was.
Ik denk dat alle twijfels weg zijn op het moment dat fallout 4 opgestart wordt en blijkt dat je prima een game kan moderniseren zonder dat je daarmee afdoet aan het genre.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 16:55 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik snap niet dat mensen hier niet blij zijn om verbeteringen in het combat mechanisme, wat in vorige Fallout delen toch redelijk clunky was hoor.
Heeft iemand hier dan anders beweerd?quote:Op zaterdag 20 juni 2015 17:17 schreef ems. het volgende:
dat je prima een game kan moderniseren zonder dat je daarmee afdoet aan het genre.
Indien je op pc speelt, installeer de FWE-mod. Link staat in de OP.quote:
Nope, geen handholding.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 19:08 schreef Rezania het volgende:
Mensen hier die ooit Fallout 1 of 2 hebben gespeeld? Ben net begonnen aan Fallout 1, maar had gelijk een guide nodig. Er is niet eens een tutorial.
Daar heeft het verder niets mee te maken, die houterigheid is volgens mij meer deel van de engine, en die komt van Bethesda. Dat merk je ook aan hoe houterig je karakter springt bijvoorbeeld, en hoe je als je debiel stuiterend een berg op kan gaan. Dat was in Morrowind al zo... En wat te denken van NPCs die nog niet over een muurtje heen springen om letterlijk hun eigen leven te redden? Dat soort dingen vind ik gewoon jammer.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 13:35 schreef The_Substitute het volgende:
Maar het blijft een Obsidian game, die altijd de nadruk leggen op keuze. En die keuze vertaalt zich in de quests en die quests vormen het grootste deel van de game en die kun je zo goed als combatloos oplossen.
Heb ik al gedaan, was ook een tip uit die guide.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 19:19 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Nope, geen handholding.
Loop gelijk richting vault 15. Dan kom je langs Shady Sands, waar je een companion vindt, een paar skillbooks, wat benodigdheden voor in vault 15 en wat karakters die je ook in latere games tegenkomt en over hoort. Dan door naar de vault.
Zeker, echte sniper is erg zeldzaam maar met de hunting rifle is het ook prima te doen.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 18:49 schreef Typisch het volgende:
Fallout 3 nog maar eens een kansje geven vanavond.
Nog tips? Is een stealthy/sniper build een beetje te doen?
Klopt, het heeft inderdaad niets te maken met de houterigheid van de actie, want het ging erover of de actie wel of niet de focus van de game was. In F3 was dat zo. In NV niet, gezien de vertakkingen van zo goed als alle quests, die ons lieten kiezen we 't op wilden lossen; combat, stealth of met speech.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 20:52 schreef Jeff89 het volgende:
Daar heeft het verder niets mee te maken, die houterigheid is volgens mij meer deel van de engine, en die komt van Bethesda. Dat merk je ook aan hoe houterig je karakter springt bijvoorbeeld, en hoe je als je debiel stuiterend een berg op kan gaan. Dat was in Morrowind al zo... En wat te denken van NPCs die nog niet over een muurtje heen springen om letterlijk hun eigen leven te redden? Dat soort dingen vind ik gewoon jammer.
Uiteindelijk draait NV om een oorlog, en om een vrij onvriendelijke omgeving waarin veel gevochten word met mutanten etc..Storyline spoiler:quote:Op zaterdag 20 juni 2015 22:10 schreef The_Substitute het volgende:
In NV niet, gezien de vertakkingen van zo goed als alle quests, die ons lieten kiezen we 't op wilden lossen; combat, stealth of met speech.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 20 juni 2015 22:12 schreef Jeff89 het volgende:
Uiteindelijk draait NV om een oorlog, en om een vrij onvriendelijke omgeving waarin veel gevochten word met mutanten etc..Storyline spoiler:Ik heb eerder al gezegd dat in de 3d versies de nadruk inderdaad méér ligt op de actie dan de isometrische delen en dat een complete pacifistische playthrough niet mogelijk is ('grotendeels', weet je nog?). Maar qua quests kan je het wel zo spelen en bepaal JIJ dus de focus.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En die slag om Hoover Dam is er dus een waar je niet omheen kunt. Die zijn er ook, zoals ik al zei. Dat staat mijn argument niet in de weg.'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
Hehe, stiekem is de pip-boy ook wel erg gaaf. Beetje jammer dat het hoesje een steelcase is.quote:
Hoezo is dat jammer? Steelcases zijn coolquote:Op zaterdag 20 juni 2015 23:26 schreef MrStalin het volgende:
[..]
Hehe, stiekem is de pip-boy ook wel erg gaaf. Beetje jammer dat het hoesje een steelcase is.
Ik vind het altijd zo lelijk in de kast staanquote:Op zaterdag 20 juni 2015 23:35 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Hoezo is dat jammer? Steelcases zijn cool
Heb de normale editie gepre-ordered op Steam. Pip-Boy is cool maar uiteindelijk verwijnt ie toch ergens in een kast
Dan maar hopen dat je gesaved hebt Ik gebruikte in lagere levels altijd dat lichtwapen tegen Deathclawsquote:
Mijn ogen gingen bloeden toen ik het probeerdequote:Op zaterdag 20 juni 2015 19:24 schreef SherlockHolmes het volgende:
Zijn Fallout 1 en 2 nog een beetje leuk en goed? Ik ben wel immersive RPGing gewend, dus ik weet niet of ik dan 2x2 textures en top-down gameplay wel kan appreciëren.
Je hoeft er niet mee naar buiten hequote:Op zondag 21 juni 2015 10:00 schreef larry_flynt het volgende:
Ik ga de PiPboy editie niet bestellen. Ben bijna 28 en vind mezelf toch echt te oud om met zo ding rond te lopen...
Nu je ook kan modden op de Xbox ga ik die halen....
De haters. Is begrijpend lezen nou echt zo moeilijk?quote:Op zondag 21 juni 2015 09:59 schreef Mirel het volgende:
En voor de haters: Bungie haalde voor Halo 3 het team van Forza erbij om te helpen bij het maken van de wegligging en besturing van alle voertuigen. Dat betekent niet dat Halo 3 een racegame werd..
Zondaar!quote:Op zondag 21 juni 2015 09:35 schreef Pek het volgende:
[..]
Mijn ogen gingen bloeden toen ik het probeerde
Gewoon gebruiken tijdens het spelen voor de second screen functiequote:Op zondag 21 juni 2015 10:00 schreef larry_flynt het volgende:
Ik ga de PiPboy editie niet bestellen. Ben bijna 28 en vind mezelf toch echt te oud om met zo ding rond te lopen...
Nu je ook kan modden op de Xbox ga ik die halen....
Ik lees de laatste 2 pagina's al niet mee ofzoquote:Op zondag 21 juni 2015 10:22 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
De haters. Is begrijpend lezen nou echt zo moeilijk?
Ha. De ironie.quote:Op zondag 21 juni 2015 10:22 schreef The_Substitute het volgende:
[..]Is begrijpend lezen nou echt zo moeilijk?
Voor deze opmerking was er geen ironie te bekennen.quote:
Daar heb je high resolution patches voor.quote:Op zondag 21 juni 2015 09:35 schreef Pek het volgende:
[..]
Mijn ogen gingen bloeden toen ik het probeerde
Je vindt er daar één. En je kunt 't kopen van Seth, staat bij de ingang van Shady Sands.quote:Op zondag 21 juni 2015 14:14 schreef TigerXtrm het volgende:
Net weer een poging gewaagd om Fallout 1 te spelen maar het wil gewoon niet wennen. Gameplay is met moderne games vergeleken te frustrated om leuk te zijn en het gebrek aan objectives is ook een dingetje. Ben nu in Vault 15 maar geen idee hoe ik verder moet Heb een touw nodig om verder te gaan, waar de fuck haal ik een touw vandaan?
Haten op Fallout 1quote:Op zondag 21 juni 2015 14:14 schreef TigerXtrm het volgende:
Net weer een poging gewaagd om Fallout 1 te spelen maar het wil gewoon niet wennen. Gameplay is met moderne games vergeleken te frustrated om leuk te zijn en het gebrek aan objectives is ook een dingetje. Ben nu in Vault 15 maar geen idee hoe ik verder moet Heb een touw nodig om verder te gaan, waar de fuck haal ik een touw vandaan?
Wat vond je van Tactics? Ooit gespeeld?quote:Op zondag 21 juni 2015 17:31 schreef Noppie2000 het volgende:
Man man man, Fallout 1 & 2 beste Fallout Lekker puzzelen, zoeken enzovoorts, niets mis mee
Tactics nooit gedaan nee, gek genoeg. Geen idee waarom eigenlijk, zal het eens gaan bekijkenquote:
Ik haat niet jonguh, ik zeg alleen dat het compleet anders is dan Fallout 3 en New Vegas en dat ik daar gewoon niet aan weet te wennen. Niet genoeg om het hele spel door te spelen ten minste. Fallout blijft gewoon een bazen serie, uiteraard.quote:
Meh, ik vond 't niet geweldig. Was meer een soort Jagged Alliance / X-COM. Had wel een lekker sfeertje en veel herkenbare Fallout-elementen, maar heb 't nooit uitgespeeld.quote:Op zondag 21 juni 2015 17:35 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Tactics nooit gedaan nee, gek genoeg. Geen idee waarom eigenlijk, zal het eens gaan bekijken
I know, ik ouwehoer maar wat. Bij mij was het andersom, was altijd fan van de oude delen en kon moeilijk wennen aan de nieuwe stijl.quote:Op zondag 21 juni 2015 17:40 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ik haat niet jonguh, ik zeg alleen dat het compleet anders is dan Fallout 3 en New Vegas en dat ik daar gewoon niet aan weet te wennen. Niet genoeg om het hele spel door te spelen ten minste. Fallout blijft gewoon een bazen serie, uiteraard.
Nee.quote:Op maandag 22 juni 2015 12:31 schreef Munchlax het volgende:
Gaan jullie die Fallout 4: Pipboy edition kopen?
Alhoewel ik een groot fan ben laat ik het toch maar gaan. Ik ga niet heel de dag met mijn telefoon en die pipboy spelen. Uiteindelijk staat die dan toch weer stof te happen in de kast. Dat vind ik ook weer zonde voor 130 euro.quote:Op maandag 22 juni 2015 12:31 schreef Munchlax het volgende:
Gaan jullie die Fallout 4: Pipboy edition kopen?
Ja, al gereserveerdquote:Op maandag 22 juni 2015 12:31 schreef Munchlax het volgende:
Gaan jullie die Fallout 4: Pipboy edition kopen?
quote:Op maandag 22 juni 2015 14:11 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Alhoewel ik een groot fan ben laat ik het toch maar gaan. Ik ga niet heel de dag met mijn telefoon en die pipboy spelen. Uiteindelijk staat die dan toch weer stof te happen in de kast. Dat vind ik ook weer zonde voor 130 euro.
Zit nog een beetje te twijfelen of ik 'm ga kopen, ik ben niet echt een fallout speler, maar ben pas begonnen aan fallout 3 en vind het een best toffe game.quote:
Dit, ik had hem eerst gereserveerd zodra hij aangekondigd was en op bol.com stond maar heb hem ook weer geannuleerd. Heb niet echt een display voor mijn games en dit speeltje is een week leuk. Heb er liever een week boodschappen voor en de normale gamequote:Op maandag 22 juni 2015 14:11 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Alhoewel ik een groot fan ben laat ik het toch maar gaan. Ik ga niet heel de dag met mijn telefoon en die pipboy spelen. Uiteindelijk staat die dan toch weer stof te happen in de kast. Dat vind ik ook weer zonde voor 130 euro.
Nee, ik heb een Windows Phone.quote:Op maandag 22 juni 2015 12:31 schreef Munchlax het volgende:
Gaan jullie die Fallout 4: Pipboy edition kopen?
Ja, de WP-store is wel klachtwaardigquote:
Als WP-gebruiker vind ik het echt meevallen, hoor. Ik hoef niet alle nieuwste spellen omdat ik mijn tijd niet aan microtransactie-eisende spelletjes verdoe. Voor de rest zijn er genoeg apps voor mijn fitness, hardlopen, genoeg spellen, en genoeg productiviteitsapps.quote:Op maandag 22 juni 2015 18:46 schreef Munchlax het volgende:
[..]
Ja, de WP-store is wel klachtwaardig
Ik ben ook zeker tevreden, maar een Pipboy heeft weinig nut voor mij dusquote:Op maandag 22 juni 2015 19:20 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Als WP-gebruiker vind ik het echt meevallen, hoor. Ik hoef niet alle nieuwste spellen omdat ik mijn tijd niet aan microtransactie-eisende spelletjes verdoe. Voor de rest zijn er genoeg apps voor mijn fitness, hardlopen, genoeg spellen, en genoeg productiviteitsapps.
Oh, en MetroTube is de beste YouTube app voor welk platform dan ook. (WP exclusive)
Same. Maar 't is ook echt niet iets wat ik nodig heb. Voor mij zal 't waarschijnlijk alleen maar immersive-braking zijn, hoor. Als je dan echt immersed in Fallout 4 bent, en dan moet je opeens van je scherm wegkijken om je Pip-Boy te zien. Meh.quote:Op maandag 22 juni 2015 19:25 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik ben ook zeker tevreden, maar een Pipboy heeft weinig nut voor mij dus
En als je wel een passende telefoon gehad had?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |