abonnement Unibet Coolblue
pi_153273278
WAR, WAR NEVER CHANGES!


Achtergrond/Setting: (Alternatief)
De 21ste eeuw, er wordt hevig gevochten over de laatste voorraden olie en uranium op Aarde. Wat zich uit in een Europese Unie die versplinterd is tot bekvechtende staten, China die Alaska binnenvalt en de V.S. die zich gedwongen ziet tot een annexatie van Canada, om vervolgens Alaska te heroveren. Met iedere factie steeds wanhopiger wordend, door hun gebrek aan/afhankelijkheid van fossiele brandstoffen.

Met als gevolg, de eerste kernoorlog. Wie als eerst schoot, blijft een raadsel. De losgelaten kernwapens zorgen, binnen een periode van 2 uur, voor de vernietiging van bijna al het leven op Aarde.

Behalve in de speciaal door Vault-tec gebouwde Vaults. In eerste instantie bedoeld om de mensheid te beschermen tegen het uitbreken van de New Plague, maar ook in het geval van een gevreesde kernoorlog. Vanuit deze ondergrondse schuilbunkers zou de mensheid zich weer op moeten richten om weer een nieuwe samenleving op te bouwen.

De Nasleep:



* Incl. fallout.wikia-links

Fallout 1 en 2:
Developer: Black Isle Studios
Uitgever: Interplay Entertainment
Jaar: (respectievelijk)1997 en 1998

Fallout: Tactics:
Developer: Micro Forté
Uitgever: Interplay Entertainment
Jaar: 2001

Fallout 3:
Developer en Uitgever: Bethesda Softworks
Jaar: 2008
DLC: Operation Anchorage, The Pitt, Broken Steel, Point Lookout, Mothership Zeta

Fallout: New Vegas:
Developer: Obsidian Entertainment
Uitgever: Bethesda Softworks
Jaar: 2010
DLC: Dead Money, Honest Hearts, Oldworld Blues, Lonesome Road

SPOILER: Aanbevolen mods Fallout3:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Aanbevolen mods Fallout: New Vegas:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fallout-topicreeksen:
- Fallout3
- Fallout: New Vegas


BECAUSE WAR, WAR NEVER CHANGES!



[ Bericht 2% gewijzigd door SuperHarregarre op 05-06-2015 14:23:54 ]
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  vrijdag 5 juni 2015 @ 14:19:33 #2
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_153273414
Kan Fallout 4 ook in de openingspost? Het grootste meest verwachte nieuws van gamesland van de afgelopen paar jaar O+.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_153273514
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 14:19 schreef jogy het volgende:
Kan Fallout 4 ook in de openingspost? Het grootste meest verwachte nieuws van gamesland van de afgelopen paar jaar O+.
Heb in ieder geval de trailer er even bijgegooid. :)
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_153273698
Het is trouwens wel heerlijk om die trailer af en toe terug te kijken en details te spotten. Bijvoorbeeld de Mr. House robot verpakking, en de bobblehead op de tafel achter de BoS-armor, De bobbleheads natuurlijk uit FO3 en Mr House uit NV dus hopelijk een mooie mix van NV en 3 lore.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  vrijdag 5 juni 2015 @ 15:49:02 #5
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_153275497
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 14:33 schreef SuperHarregarre het volgende:
Het is trouwens wel heerlijk om die trailer af en toe terug te kijken en details te spotten. Bijvoorbeeld de Mr. House robot verpakking, en de bobblehead op de tafel achter de BoS-armor, De bobbleheads natuurlijk uit FO3 en Mr House uit NV dus hopelijk een mooie mix van NV en 3 lore.
Mr. Handy bedoel je denk ik?
Flesje bier
pi_153277679
Fallout 4
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
  vrijdag 5 juni 2015 @ 20:28:43 #7
432999 NothingHappened
...seriously...
pi_153283966
quote:
19s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 16:57 schreef SherlockHolmes het volgende:
Fallout 4
Ja.....zucht.....kan het bijna niet geloven
pi_153287758
quote:
19s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 16:57 schreef SherlockHolmes het volgende:
Fallout 4
_O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ *O* *O* *O*
No amount of money ever bought a second of time.
pi_153288235
al 2 dagen niet geslapen.
pi_153288294
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 22:13 schreef Drankster het volgende:
al 2 dagen niet geslapen.
Das niet gezond, hoezo niet?
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
  vrijdag 5 juni 2015 @ 22:18:33 #11
389010 Drankster
Voodoo Ray
pi_153288508
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 22:14 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Das niet gezond, hoezo niet?
omdat Fallout 4.
pi_153289866
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 22:13 schreef Drankster het volgende:
al 2 dagen niet geslapen.
Maak er maar 3 van nu met dat benauwde :P

Dacht dat ik een erge Fallout fan was, maar ik kon gelukkig gewoon slapen hoor. Viel me nog mee dat ik geen dromen had na die trailer 10x te hebben gekeken :+
pi_153295212
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 15:49 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Mr. Handy bedoel je denk ik?
Die bedoel ik ja. Vind het altijd wel mooi die links tussen net voor de kernexplosie en na de explosie, blijft het ook interessanter om huizen te doorzoeken.

Gisteren ook niet geslapen. :P Net voor ik ging slapen bedacht ik me ineens dat je in Fallout ook in bed kunt liggen, dus toen bedacht ik me of mijn huidige slaapplek veilig was of niet. En hoe ik ervoor zou moeten zorgen dat ik wakker word als er indringers zijn. Daar had ik op bedacht dat ik een touw aan mijn voet vast zou knopen met de andere kant van het touw aan de deur. Alleen dan heb je maar een seconde of twee, dus dan zou ik de shotgun al naast me moeten hebben liggen. Hierna bedacht ik me dat ik het beste in een stapelbed zou kunnen slapen, met wat kussens tegen elkaar aan in het onderste deel zodat een indringer daar eerst op schiet. Enzovoorts, enzovoorts. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  zaterdag 6 juni 2015 @ 10:06:31 #14
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_153295691
Alle Fallouts zijn dit weekend op Steam verkrijgbaar met een korting van 40 tot 50% trouwens.
Flesje bier
pi_153295864
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 09:02 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Die bedoel ik ja. Vind het altijd wel mooi die links tussen net voor de kernexplosie en na de explosie, blijft het ook interessanter om huizen te doorzoeken.

Gisteren ook niet geslapen. :P Net voor ik ging slapen bedacht ik me ineens dat je in Fallout ook in bed kunt liggen, dus toen bedacht ik me of mijn huidige slaapplek veilig was of niet. En hoe ik ervoor zou moeten zorgen dat ik wakker word als er indringers zijn. Daar had ik op bedacht dat ik een touw aan mijn voet vast zou knopen met de andere kant van het touw aan de deur. Alleen dan heb je maar een seconde of twee, dus dan zou ik de shotgun al naast me moeten hebben liggen. Hierna bedacht ik me dat ik het beste in een stapelbed zou kunnen slapen, met wat kussens tegen elkaar aan in het onderste deel zodat een indringer daar eerst op schiet. Enzovoorts, enzovoorts. :P
you need help
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_153297193
Ik heb zowel Fallout 3 als New Vegas liggen en ook digitaal op Steam, best vaak geprobeerd maar op de één of andere manier pakt het mij niet zo. :') Terwijl ik het stijltje dig en ook de gameplay zou mij moeten liggen gezien ik de Elder Scrolls bijvoorbeeld wel geweldig vindt om te spelen.

Dus er is hier 0 hype.
Rip
pi_153297270
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 10:06 schreef Gezicht het volgende:
Alle Fallouts zijn dit weekend op Steam verkrijgbaar met een korting van 40 tot 50% trouwens.
Heb ze allemaal binnengehaald. Eerst The Witcher en dan na lange tijd weer terugkeren naar de wasteland. :D
pi_153297540
Hahaha, heb de trailer nu al 40+ keer bekeken, no joke. Wat een muziek, heerlijk.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_153308125
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 11:41 schreef Typisch het volgende:
Ik heb zowel Fallout 3 als New Vegas liggen en ook digitaal op Steam, best vaak geprobeerd maar op de één of andere manier pakt het mij niet zo. :') Terwijl ik het stijltje dig en ook de gameplay zou mij moeten liggen gezien ik de Elder Scrolls bijvoorbeeld wel geweldig vindt om te spelen.

Dus er is hier 0 hype.
Rip
;(
pi_153311076
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 09:02 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Die bedoel ik ja. Vind het altijd wel mooi die links tussen net voor de kernexplosie en na de explosie, blijft het ook interessanter om huizen te doorzoeken.

Gisteren ook niet geslapen. :P Net voor ik ging slapen bedacht ik me ineens dat je in Fallout ook in bed kunt liggen, dus toen bedacht ik me of mijn huidige slaapplek veilig was of niet. En hoe ik ervoor zou moeten zorgen dat ik wakker word als er indringers zijn. Daar had ik op bedacht dat ik een touw aan mijn voet vast zou knopen met de andere kant van het touw aan de deur. Alleen dan heb je maar een seconde of twee, dus dan zou ik de shotgun al naast me moeten hebben liggen. Hierna bedacht ik me dat ik het beste in een stapelbed zou kunnen slapen, met wat kussens tegen elkaar aan in het onderste deel zodat een indringer daar eerst op schiet. Enzovoorts, enzovoorts. :P
:{ :')
No amount of money ever bought a second of time.
  zaterdag 6 juni 2015 @ 22:22:27 #21
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_153312094
Stelletje saaierds. Denken jullie dan nooit van hoe het zou zijn om in zo'n wereld te leven, waar je je fort zou hebben? Netzoals met zombievirus enzo. Waar zou je wonen en waar zou je op focussen, strijden of shit verkopen ofzo? :P
When all else fails, you always have delusion.
  zondag 7 juni 2015 @ 00:15:32 #22
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_153315783
Nope, dat bieden games me wel. Leef liever in de realiteit, geloof 't of niet.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_153315967
Man die trailer blijft gewoon vet _O_

Ben ook echt benieuwd wat de radio gaat zijn O+
  zondag 7 juni 2015 @ 00:49:20 #24
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_153316844
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 00:21 schreef Vault-Boy het volgende:
Man die trailer blijft gewoon vet _O_

Ben ook echt benieuwd wat de radio gaat zijn O+
Als je de geruchten mag geloven komt Threeeeee Dawg terug *O*
Flesje bier
pi_153320047
quote:
10s.gif Op zondag 7 juni 2015 00:15 schreef The_Substitute het volgende:
Nope, dat bieden games me wel. Leef liever in de realiteit, geloof 't of niet.
Saai man. Met wat fantasie en als je een beetje controle hebt over je droom, heb je nog extra plezier met een game of film.
quote:
9s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 10:21 schreef Pheno het volgende:

[..]

you need help
Dat zou het beste zijn ja, eentje gaat slapen en de ander houdt de wacht. :P En dan zo rond 2 of 3 uur 's nachts wisselen. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_153320052
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 11:41 schreef Typisch het volgende:
Ik heb zowel Fallout 3 als New Vegas liggen en ook digitaal op Steam, best vaak geprobeerd maar op de één of andere manier pakt het mij niet zo. :') Terwijl ik het stijltje dig en ook de gameplay zou mij moeten liggen gezien ik de Elder Scrolls bijvoorbeeld wel geweldig vindt om te spelen.

Dus er is hier 0 hype.
Rip
Hmm, als je van melee houdt, is Fallout denk ik niet zo geschikt.

Ik merk trouwens wel dat ik op PC en op console heel anders speel. Op de console ging ik vooral voor lasers omdat je daarmee ook buiten VATS nog redelijk kunt schieten met controller. Op de PC doe ik meer met wapens op lange afstand omdat je met muis veel preciezer kunt aimen. En dan gewoon veel skill points in Guns zodat je weinig beweging hebt bij aimen. In NV als je dan Boone hebt als companion (goede schutter en spotting perk) kun je veel van afstand uitschakelen. Alleen deathclaws blijven ruk omdat die zelfs bij critical hits niet altijd neergaan. En de cazadors zijn klote omdat die snel bewegen waardoor je enorm veel geduld moet hebben bij het aimen.

Die cazadors zijn sowieso wel klote, had een keer gesaved waar ik dacht dat het veilig was, aan de westzijde van de mijn met deathclaws. Blijkt het een spawn point voor cazadors te zijn. Bij elke respawn gelijk dood. :') Pas na tig keer proberen weten te ontsnappen en gelijk nieuwe save gemaakt. :')
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_153320524
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 11:41 schreef Typisch het volgende:
Ik heb zowel Fallout 3 als New Vegas liggen en ook digitaal op Steam, best vaak geprobeerd maar op de één of andere manier pakt het mij niet zo. :') Terwijl ik het stijltje dig en ook de gameplay zou mij moeten liggen gezien ik de Elder Scrolls bijvoorbeeld wel geweldig vindt om te spelen.

Dus er is hier 0 hype.
Rip
Val je toevallig op mannen?
  zondag 7 juni 2015 @ 13:59:09 #28
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_153325372
Over een paar weken, als de tentamens achter de rug zijn toch New Vegas nog maar eens proberen op te pakken, puur vanwege de hype.
Flesje bier
  zondag 7 juni 2015 @ 14:06:04 #29
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_153325553
quote:
6s.gif Op zondag 7 juni 2015 00:49 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Als je de geruchten mag geloven komt Threeeeee Dawg terug *O*
:') verschrikkelijke gast was dat. Met zn repetitive kutradiozender. (Al zaten daar wel moooooiiie liedjens tussen)
pi_153325967
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 06:11 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Hmm, als je van melee houdt, is Fallout denk ik niet zo geschikt.

Ik merk trouwens wel dat ik op PC en op console heel anders speel. Op de console ging ik vooral voor lasers omdat je daarmee ook buiten VATS nog redelijk kunt schieten met controller. Op de PC doe ik meer met wapens op lange afstand omdat je met muis veel preciezer kunt aimen. En dan gewoon veel skill points in Guns zodat je weinig beweging hebt bij aimen. In NV als je dan Boone hebt als companion (goede schutter en spotting perk) kun je veel van afstand uitschakelen. Alleen deathclaws blijven ruk omdat die zelfs bij critical hits niet altijd neergaan. En de cazadors zijn klote omdat die snel bewegen waardoor je enorm veel geduld moet hebben bij het aimen.

Die cazadors zijn sowieso wel klote, had een keer gesaved waar ik dacht dat het veilig was, aan de westzijde van de mijn met deathclaws. Blijkt het een spawn point voor cazadors te zijn. Bij elke respawn gelijk dood. :') Pas na tig keer proberen weten te ontsnappen en gelijk nieuwe save gemaakt. :')
Melee? Ik houd totaal niet van melee. :+ Stealthy archer/Dark mage in de elder scrolls games altijd eigenlijk. Ik heb geen idee, maar elke keer als ik die Vault voor het eerst uit liep en naar dat stadje Megaton (?) ging was ik er vaak kort daarna klaar mee.

Voor de release Fallout 3 en NV nog maar eens een kans geven, heb ik bij The Witcher ook gedaan en die bevielen mij ook stukken meer met deel 3 in zicht.
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 09:02 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Val je toevallig op mannen?
Paarthunax krijg ik wel een nerdboner van ja.
pi_153327712
Originally Posted by Beelzebufo
"Fallout 4 will not be on Xbox 360 or PS3"

^ More clear than that
It is not coming to 360 and PS3, the stuff we’re doing will never work there.

http://m.neogaf.com/showthread.php?p=166599701#post166599701
  zondag 7 juni 2015 @ 18:31:45 #32
28033 Pek
je moet wat
pi_153331461


Wallpapert :P
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  zondag 7 juni 2015 @ 23:31:39 #33
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_153341040
quote:
6s.gif Op zondag 7 juni 2015 18:31 schreef Pek het volgende:
[ afbeelding ]

Wallpapert :P
Ik heb nu deze:

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_153345715
quote:
17s.gif Op zondag 7 juni 2015 23:31 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ik heb nu deze:

[ afbeelding ]
Dat blauwe van de outfit is iets te saturated imo.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  maandag 8 juni 2015 @ 21:24:41 #35
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_153364457
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 09:15 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Dat blauwe van de outfit is iets te saturated imo.
Ik denk sowieso dat er meer kleur in zit. Beetje om die bruin / groene kleur van vorige deel te compenseren.
Ik ben erg benieuwd hoe de combat aanvoelt in dit nieuwe deel. Ik hoop wel dat het fijner aanvoelt, en dat VATS een ietwat minder "cheat" gevoel geeft.

Ik hoop dat de AI ook verbeterd is, en uit die "oblivion" denkwijze stapt.
pi_153367365
Ik had new vegas al twee keer uitgespeeld toen iemand zei dat die cazadors geen partij zijn als je de vleugels crippled.. Dom dom dom :P

Ik accepteer iedere verandering aan het concept, zolang er maar een hardcore mode is. Die maakte het echt een sterke rpg voor mij.
-nee-
  woensdag 10 juni 2015 @ 11:49:54 #37
97079 Jeff89
Conquer All
pi_153406052
Ik hoop dat Bethesda goed naar New Vegas kijkt voor het verhaal en de gameplay van 4. Fallout 3 was wel aardig, maar speelde een beetje te veel als een Elder Scrolls game: Je wordt geboren als uitverkorene en het middelpunt van de spelwereld, en alles en iedereen lijkt er alleen maar te zijn om jou als speler bezig te houden. Tevens is het onderscheid tussen goed en kwaad vaak behoorlijk zwart wit.. In New Vegas ben je een nietsbetekenende naamloze sukkel die in de eerste minuut van het spel in een ondiep graf wordt gepleurt. Als speler ben je maar een kleine factor in de meeste verhalen, en de echte focus ligt op het grote plaatje (de verhoudingen tussen de facties, en de geschiedenis van de wereld in het algemeen).. De keuzes waar je in NV voor kwam te staan waren ook leuker vond ik. Minder zwart/wit als in 3, maar veel meer morele grijze gebieden.
  woensdag 10 juni 2015 @ 11:54:22 #38
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_153406178
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 11:49 schreef Jeff89 het volgende:
Ik hoop dat Bethesda goed naar New Vegas kijkt voor het verhaal en de gameplay van 4. Fallout 3 was wel aardig, maar speelde een beetje te veel als een Elder Scrolls game: Je wordt geboren als uitverkorene en het middelpunt van de spelwereld, en alles en iedereen lijkt er alleen maar te zijn om jou als speler bezig te houden. Tevens is het onderscheid tussen goed en kwaad vaak behoorlijk zwart wit.. In New Vegas ben je een nietsbetekenende naamloze sukkel die in de eerste minuut van het spel in een ondiep graf wordt gepleurt. Als speler ben je maar een kleine factor in de meeste verhalen, en de echte focus ligt op het grote plaatje (de verhoudingen tussen de facties, en de geschiedenis van de wereld in het algemeen).. De keuzes waar je in NV voor kwam te staan waren ook leuker vond ik. Minder zwart/wit als in 3, maar veel meer morele grijze gebieden.
Sowieso veel betere gameplay mechanics/balance.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  woensdag 10 juni 2015 @ 22:26:04 #39
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_153425249
Obsidian moet het gewoon maken, heb je meteen een betere setting + gameplay
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
  vrijdag 12 juni 2015 @ 02:37:04 #40
28033 Pek
je moet wat
pi_153460053
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 22:26 schreef De_Dakgoot het volgende:
Obsidian moet het gewoon maken, heb je meteen een betere setting + gameplay
Zo werkt het niet, helaas :{
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  vrijdag 12 juni 2015 @ 08:03:11 #41
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_153460994
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 11:49 schreef Jeff89 het volgende:
Ik hoop dat Bethesda goed naar New Vegas kijkt voor het verhaal en de gameplay van 4. Fallout 3 was wel aardig, maar speelde een beetje te veel als een Elder Scrolls game: Je wordt geboren als uitverkorene en het middelpunt van de spelwereld, en alles en iedereen lijkt er alleen maar te zijn om jou als speler bezig te houden. Tevens is het onderscheid tussen goed en kwaad vaak behoorlijk zwart wit.. In New Vegas ben je een nietsbetekenende naamloze sukkel die in de eerste minuut van het spel in een ondiep graf wordt gepleurt. Als speler ben je maar een kleine factor in de meeste verhalen, en de echte focus ligt op het grote plaatje (de verhoudingen tussen de facties, en de geschiedenis van de wereld in het algemeen).. De keuzes waar je in NV voor kwam te staan waren ook leuker vond ik. Minder zwart/wit als in 3, maar veel meer morele grijze gebieden.
Het mooie van nv vond in dat je om met een gerust hart voor het kwaad kon kiezen omdat er ook een goede gedachte achter zat met Caesar en dat de NCR ook niet zo goed bleek te zijn uiteindelijk als op eerste blikveld leek.

Maar ook de rollen van de andere facties vond ik goed uitgewerkt. Nog steeds voor mij NV>F3.
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
  vrijdag 12 juni 2015 @ 11:44:57 #42
97079 Jeff89
Conquer All
pi_153465272
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 08:03 schreef numero_uno het volgende:

[..]

Het mooie van nv vond in dat je om met een gerust hart voor het kwaad kon kiezen omdat er ook een goede gedachte achter zat met Caesar en dat de NCR ook niet zo goed bleek te zijn uiteindelijk als op eerste blikveld leek.
Inderdaad.. De NCR en Caesar hebben beide vrij nare dictatoriale trekken, en de NCR heeft een hele dubieuze geschiedenis.
quote:
Maar ook de rollen van de andere facties vond ik goed uitgewerkt. Nog steeds voor mij NV>F3.
Ik ben 'm nu weer aan het spelen.. Net een paar opdrachten voor 'the King' gedaan. Blijft hilarisch. Hij is misschien wel de sympathiekste faction-leader in het hele spel, ondanks dat hij wordt gepresenteerd als bendeleider.

quote:
The King: Near as I can tell, [this building] was some sort of religious institution. Oh, I know it says "school" out front, but everything in here seems to be related to the worship of some guy from back in the day. People used to come here to learn about him, to dress like him, to move like him. To BE him. If that's not worship, I don't know what is.
pi_153508370
Maandag nacht gameplay *O*
pi_153509136
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 22:38 schreef bjorntju het volgende:
Maandag nacht gameplay *O*
Yep maar ik ga het maandag pas kijken. Vind 4 uur wel erg laat.

Ben wel echt benieuwd hoor wat we te zien gaan krijgen.
pi_153511218
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 23:05 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Yep maar ik ga het maandag pas kijken. Vind 4 uur wel erg laat.

Ben wel echt benieuwd hoor wat we te zien gaan krijgen.
Wekkertje zetten en gaan _O_
No amount of money ever bought a second of time.
  zondag 14 juni 2015 @ 05:43:59 #46
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_153513649
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 23:05 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Yep maar ik ga het maandag pas kijken. Vind 4 uur wel erg laat.

Ben wel echt benieuwd hoor wat we te zien gaan krijgen.
Een echte Vault-Boy is er live bij.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_153513841
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2015 05:43 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Een echte Vault-Boy is er live bij.
:7
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_153517704
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 00:16 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Wekkertje zetten en gaan _O_
De wekker voor morgen gaat wat vroeger af dan normaal ja :D
  Redactie Games zondag 14 juni 2015 @ 13:00:51 #49
181272 crew  Noppie2000
pi_153517751
Echte bazen blijven wakker *O*
  zondag 14 juni 2015 @ 13:04:14 #50
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_153517816
Is die persco in de nacht van zondag op maandag of maandag op dinsdag?
Flesje bier
  Redactie Games zondag 14 juni 2015 @ 13:05:10 #51
181272 crew  Noppie2000
pi_153517835
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 13:04 schreef Gezicht het volgende:
Is die persco in de nacht van zondag op maandag of maandag op dinsdag?
Zondag op maandag, over 15 uur dus :P
pi_153518428
Ja ok maar dan alsnog is 4 uur te laat. Maarja misschien volg ik het een klein beetje via mijn telefoon. Want in bed ga ik er toch steeds aan denken en wil ik het toch wel zien :+
pi_153540144
My body is ready! ^O^
No amount of money ever bought a second of time.
  maandag 15 juni 2015 @ 03:54:11 #54
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_153540150
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 03:53 schreef TigerXtrm het volgende:
My body is ready! ^O^
E3-topic:

GAM / [E3 2015 #1] Het aftellen kan beginnen!

Dan vervuilen we dit topic niet zo :)
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_153540152
quote:
19s.gif Op maandag 15 juni 2015 03:54 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

E3-topic:

GAM / [E3 2015 #1] Het aftellen kan beginnen!

Dan vervuilen we dit topic niet zo :)
Nou vooruit :P
No amount of money ever bought a second of time.
pi_153540657
Ff crossposten hoor :P

Tering wat een hype. Alleen met dat settlements bouwen en runnen ga ik al uren bezig zijn _O_ Hoop alleen dat het verhaal niet zo voorspelbaar is als de intro. 200 jaar in stasis hur dur, wel heel makkelijk opgelost :') Ik zou zelfs willen voorspellen dat je aan het eind van het verhaal een android blijkt te zijn en daardoor de boel overleeft hebt en zo. Maar ik hoop echt dat het niet ZO voorspelbaar wordt.
No amount of money ever bought a second of time.
  Redactie Games maandag 15 juni 2015 @ 05:31:02 #57
181272 crew  Noppie2000
pi_153540658
Toch wel heeeeeeeeeeele toffe dingen gezien hoor _O_
pi_153540659
Damn _O_
(she/her)
pi_153540671
Ben benieuwd wat die collectors edition gaat kosten. Hoop niet dat hij super limited wordt haha :P

Maar die gameplay hnggggg, holy shit dat zag er echt vet uit. Dat base builden, craften van wapens en armor (jetpack power-armor hnggg), je eigen vertibird zo te zien en eindelijk eens goede shooting mechanics En die release date van 10 november natuurlijk _0_

Game is ook al in ontwikkeling sinds 2009. Niet met het gehele team natuurlijk omdat ze ook aan Skyrim heben gewerkt, maar toch. Ben benieuwd hoe groot de spelwereld wordt.
pi_153540674
Bij deze trouwens een bedankje naar de FOK!Games Crew!
(she/her)
pi_153540700
Kom er nu pas achter dat je je eigen telefoon in die pip-boy moet doen. In de video lieten ze een iPhone zien maar ik hoop dat er ook andere modellen in kunnen :P
pi_153540715
Fallout Shelter is beschikbaar *o*
(she/her)
pi_153540918
Gratis poppetjes *O*
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  maandag 15 juni 2015 @ 07:32:41 #64
19840 Libris
Live from Singapore
pi_153540925
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 06:04 schreef Fylax het volgende:
Fallout Shelter is beschikbaar *o*
Alleen voor iOS op het moment :(
  Eindredactie Games maandag 15 juni 2015 @ 07:36:07 #65
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_153540943
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 07:31 schreef Pheno het volgende:
Gratis poppetjes *O*
foto!
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_153540951
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 07:36 schreef donald_dick het volgende:

[..]

foto!
dan moet ik eerst een app downloaden om die weer te kunne uploaden :')
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_153541120
Dus... wie heeft 'm al gepreordered? :)
That dude there. I need his prosthetic leg.
pi_153541439
Jezus, het ziet er nog veel vetter uit dan ik dacht. :D Dat base-builden ook. _O_ Wereld ziet er duidelijk beter uit dan NV en 3 maar behoudt wel hetzelfde sfeertje. Top! _O_
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  Eindredactie Games maandag 15 juni 2015 @ 08:59:02 #69
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_153541623
Ziet er erg gheyl uit en volgens mij zijn de houten-klaas-physics ook eindelijk door de shredder gegaan.

Die nieuwe VATS O+

Mole rats jagen met de doggeh O+

De look van die nieuwe Super Mutants O+

Yao Guai's zijn terug O+
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  maandag 15 juni 2015 @ 09:14:30 #70
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_153541813
_O_ 10 november _O_
Flesje bier
  maandag 15 juni 2015 @ 09:18:04 #71
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_153541861
quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2015 08:59 schreef 2dope het volgende:
Yao Guai's zijn terug O+
Speel de NV dlc. o|O
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_153542021
  Eindredactie Games maandag 15 juni 2015 @ 09:27:33 #73
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_153542049
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Eindredactie Games maandag 15 juni 2015 @ 09:28:47 #74
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_153542073
quote:
10s.gif Op maandag 15 juni 2015 09:18 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Speel de NV dlc. o|O
Haha, maybe. Ik heb wel vertrouwen in je suggestie omdat je mijn zucht naar nostalgie wel lijkt te begrijpen.
Maarja, nu met deel 4 in aantocht, dnno man.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  maandag 15 juni 2015 @ 09:29:18 #75
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_153542087
150615_104357_fallout_4_e3_2015_15.jpg

Eeehmmmm,ja,ok how about no :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 15 juni 2015 @ 09:35:32 #76
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_153542186
When all else fails, you always have delusion.
pi_153542196
quote:
10s.gif Op maandag 15 juni 2015 09:29 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]

Eeehmmmm,ja,ok how about no :').
Ik ken mensen die dat ding zonder nadenken zouden bestellen.
  Eindredactie Games maandag 15 juni 2015 @ 09:39:17 #78
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_153542234
quote:
10s.gif Op maandag 15 juni 2015 09:29 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]

Eeehmmmm,ja,ok how about no :').
mm ja het zijn idd niet allemaal screenshots :P Heb ook de meeste concept art achterwege gelaten, daar zit nog wel wat dope shit bij:

150615_104357_fallout_4_e3_2015_concept_art_5.jpg

150615_104357_fallout_4_e3_2015_concept_art_1.jpg

150615_104357_fallout_4_e3_2015_concept_art_7.jpg

150615_104357_fallout_4_e3_2015_concept_art_6.jpg

150615_104357_fallout_4_e3_2015_concept_art_2.jpg

[ Bericht 6% gewijzigd door 2dope op 15-06-2015 09:59:32 ]
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  maandag 15 juni 2015 @ 09:51:59 #80
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_153542429
quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2015 09:39 schreef 2dope het volgende:

[..]

mm ja het zijn idd niet allemaal screenshots :P Heb ook de meeste concept art achterwege gelaten, daar zit nog wel wat dope shit bij:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wanneer krijgen we een normale fotoviewer op FOK, dit kijkt zo lastig.
When all else fails, you always have delusion.
pi_153542498
quote:
14s.gif Op maandag 15 juni 2015 09:44 schreef s0ul1991 het volgende:
Pre Order gemacht :D PC versie natuurlijk :7

[edit]
Ze hebben in de titel bij de PC versie PS4 staan, bij de PS4 versie staat PC in de titel :') Ff een mail sturen met of ik nu wel de goeie heb besteld. Volgens de beschrijving en categorie is het PC dus moet wel goedkomen.

[ Bericht 8% gewijzigd door bjorntju op 15-06-2015 10:02:24 ]
  maandag 15 juni 2015 @ 10:08:45 #82
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_153542661
quote:
14s.gif Op maandag 15 juni 2015 09:28 schreef 2dope het volgende:
Haha, maybe. Ik heb wel vertrouwen in je suggestie omdat je mijn zucht naar nostalgie wel lijkt te begrijpen.
Maarja, nu met deel 4 in aantocht, dnno man.
Dead Money, Old World Blues en Lonesome Road zullen die nostalgie wat betreft personages en humor (naar alle waarschijnlijkheid) beantwoorden.

En je hebt nog 5 maanden. :P
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_153542958
quote:
10s.gif Op maandag 15 juni 2015 09:29 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]

Eeehmmmm,ja,ok how about no :').
Ik vind het wel één van de vetste second screen gimmicks die ik ooit gezien heb. Maar afgezien van het hebbedingetje heb je er natuurlijk niets aan. Je gaat niet met dat ding om je arm Fallout 4 zitten spelen _O-

Ik ga me inhouden wat dat betreft, hoe cool ik hem ook vind. Gewoon de standaard versie van Steam plukken.
No amount of money ever bought a second of time.
  maandag 15 juni 2015 @ 10:28:03 #84
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_153543002
Die screenshots zijn wel mooi hoor, ik ben nu al overtuigd.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_153543023
De gameplay en screenshots zien er echt fantastisch uit _O_
pi_153543443
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 10:25 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Ik vind het wel één van de vetste second screen gimmicks die ik ooit gezien heb. Maar afgezien van het hebbedingetje heb je er natuurlijk niets aan. Je gaat niet met dat ding om je arm Fallout 4 zitten spelen _O-
Tuurlijk wel! Je wilt toch wel echt rollplayen met je vault69 uniform + pipboy terwijl je Fallout speelt.
  maandag 15 juni 2015 @ 10:56:10 #87
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_153543555
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 09:35 schreef Mirel het volgende:
Hou deze thread aan voor een verzameling van alle info:
http://www.reddit.com/r/F(...)hat_we_know_summary/

Godverdomme wat ziet dit er fantastisch uit allemaal _O_ *O* .

Ziet er naar uit dat Power Armor nu wel iets meer exclusief is, waar je niet de hele tijd mee kunt rondlopen. En dat bouwen en wapens craften _O_

HYPE
Flesje bier
  Redactie Games maandag 15 juni 2015 @ 11:00:19 #88
181272 crew  Noppie2000
pi_153543643
Toch maar even de collector's edition gereserveerd, eigen pip-boy _O_
pi_153543690
Instant buy!
  maandag 15 juni 2015 @ 11:04:07 #90
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_153543722
Gelukkig kan je ook a la de Sims je eigen huis bouwen _O-.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 15 juni 2015 @ 11:06:00 #91
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_153543762
Mooi om te zien dat iedereen wel enthousiast is. O+

Ben er ook oprecht blij mee dat 'ie dit jaar al komt.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  maandag 15 juni 2015 @ 11:08:54 #92
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_153543804
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 11:06 schreef Notorious_Roy het volgende:
Mooi om te zien dat iedereen wel enthousiast is. O+

Ben er ook oprecht blij mee dat 'ie dit jaar al komt.
Fallout heeft nog een veel extremistische fanbase dan Apple ooit zal hebben, het enige wat ze hadden kunnen doen om ons niet enthousiast te krijgen was als het een browser-game was geworden.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 15 juni 2015 @ 11:11:10 #93
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_153543861
quote:
10s.gif Op maandag 15 juni 2015 11:08 schreef jogy het volgende:

[..]

Fallout heeft nog een veel extremistische fanbase dan Apple ooit zal hebben, het enige wat ze hadden kunnen doen om ons niet enthousiast te krijgen was als het een browser-game was geworden.
Naja, niet alleen dat, het is groter dan Doom tegenwoordig. Wie had dat tien jaar geleden verwacht?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  maandag 15 juni 2015 @ 11:19:35 #94
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_153544013
Zooi verzamelen voor het bouwen, maken en repareren lijkt me teveel moeite misschien.. Ik opende net een thread in reddit en even geen zin om alles in het Nederlands opnieuw te typen, dus lees daar maar even en reageer hier als je wil :P Benieuwd wat jullie ervan vinden.

http://www.reddit.com/r/F(...)r_stuff_to_craft_or/
When all else fails, you always have delusion.
  Redactie Games maandag 15 juni 2015 @ 11:25:49 #95
181272 crew  Noppie2000
pi_153544148
Ik heb toch de nare gewoonte om alles te pakken wat ik tegenkom, dus ik betwijfel of ik er last van ga hebben :P

En ze zullen er vast wel een systeem voor verzinnen, misschien zelfs iemand die in jouw gebied komt wonen die materiaal verkoopt.
  maandag 15 juni 2015 @ 11:47:02 #96
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_153544563
Als het maar beter is uitgewerkt zoals bij die Skyrim DLC, want dat was echt superkut. Dat real-time bouwen zal iig al een stuk beter zijn. Hopen dat het verzamelen van shit om mee te bouwen ook iets makkelijker is dan in Skyrim, want daar kostte het gewoon zo veel moeite om een bepaald onderdeel te zoeken dat ik er na 10 minuten al geen zin meer in had.
Flesje bier
pi_153544969
Erg vet hoor, die gameplay.

Ik hoop dat het allemaal niet te makkelijk wordt gemaakt, ook dat vliegen vind ik niet per se een goede toevoeging. Ik hoop niet dat je halverwege de game al de hele map kan overvliegen, dat zou wel een knauw aan de gameplay geven.

Dat base-builden ziet er cool uit, masr wederom, ik hoop niet dat het te makkelijk is om daar grondstoffen voor te verzamelen.
-nee-
pi_153545153
Moet alles nog zien omdat ik toch te moe werd gisteren, maar had net wat gezien op youtube en damn ziet er echt super super super vet uit. Echt dat praten en lopen is veel beter, VATS is nu veel beter en alles beweegt nog tijdens VATS. Niet zoals Fallout 3 en New Vegas dat alles helemaal stil werd gezet.

Alleen hoorde wel meteen een bekende stem uit Fallout 3. Die vent die aan de deur kwam sprak ook de stem in van onder andere die gast waar je die pijpen moest repareren in Megaton. Dus hoop wel dat er iets meer voice actors zijn :+
  maandag 15 juni 2015 @ 12:08:54 #99
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_153545185
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 11:25 schreef Noppie2000 het volgende:
Ik heb toch de nare gewoonte om alles te pakken wat ik tegenkom, dus ik betwijfel of ik er last van ga hebben :P

En ze zullen er vast wel een systeem voor verzinnen, misschien zelfs iemand die in jouw gebied komt wonen die materiaal verkoopt.
Maar dan wordt je inventory helemaal vol en loop je langzaam.
When all else fails, you always have delusion.
pi_153545411
Zelf een dorpje stichten. _O_ En dat bouwen hč, zo hadden ze het al in Skyrim moeten doen. Belooft wat voor de volgende TES.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_153545455
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:08 schreef Mirel het volgende:

[..]

Maar dan wordt je inventory helemaal vol en loop je langzaam.
Fast-travellen om spullen te droppen/verkopen; dan weer terug, etc. etc.
pi_153545993
The Elders Scrolls can kiss my shiny little butt.
fallout _O_
-nee-
  maandag 15 juni 2015 @ 12:39:37 #103
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_153546009
quote:
10s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:16 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Fast-travellen om spullen te droppen/verkopen; dan weer terug, etc. etc.
Je kunt niet fast travellen als je teveel zooi bij je hebt.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_153546343
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:39 schreef Marsenal het volgende:
The Elders Scrolls can kiss my shiny little butt.
fallout _O_
ESO: Legends :'( :'( :'( :'(
pi_153546368
quote:
19s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:39 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Je kunt niet fast travellen als je teveel zooi bij je hebt.
Misschien kan je dan wel een vertibird oproepen, of zo'n dubbelekopkoecaravan.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  maandag 15 juni 2015 @ 13:03:50 #106
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_153546620
quote:
14s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:53 schreef Rezania het volgende:

[..]

Misschien kan je dan wel een vertibird oproepen, of zo'n dubbelekopkoecaravan.
Dat zou wel tof zijn! ^O^ Puik idee.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_153546679
quote:
19s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:03 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Dat zou wel tof zijn! ^O^ Puik idee.
Desnoods span je een wagentje achter Dogmeat. :+
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  maandag 15 juni 2015 @ 13:14:55 #108
97079 Jeff89
Conquer All
pi_153546895
quote:
19s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:39 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Je kunt niet fast travellen als je teveel zooi bij je hebt.
In New Vegas had je de 'Long Haul' perk. Daarmee kon je fast travel gebruiken als je over je gewichtlimiet zat. Misschien komt die wel terug.

quote:
10s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:06 schreef Rezania het volgende:

[..]

Desnoods span je een wagentje achter Dogmeat. :+
Ik gooi ik altijd gewoon m'n companions helemaal vol. Voor zo'n lullig klein robotje kan ED-E belachelijk veel troep meenemen :P Ik neem aan dat die hond in 4 ook wel wat kan tillen..
pi_153546943
quote:
14s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:53 schreef Rezania het volgende:

[..]

Misschien kan je dan wel een vertibird oproepen, of zo'n dubbelekopkoecaravan.
Wait what? _O- _O- _O-
  maandag 15 juni 2015 @ 13:20:28 #110
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_153547071
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:14 schreef Jeff89 het volgende:
In New Vegas had je de 'Long Haul' perk. Daarmee kon je fast travel gebruiken als je over je gewichtlimiet zat. Misschien komt die wel terug.
Dat 'geen fasttravel, na overschreden gewichtslimiet' mogen ze van mij ook schrappen. Ze kunnen het bvb doen zoals in de Project Nevada-mod, hoe meer je bij je draagt, hoe groter de Agility-penalty wordt (minder AP, lagere loopsnelheid).
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_153547108
quote:
19s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:39 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Je kunt niet fast travellen als je teveel zooi bij je hebt.
1. Items waardoor je te zwaar bent in een dumpster gooien;
2. fast travellen;
3. verkopen/opslaan;
4. terug voor rest van de zooi
5. fast travellen;
etc
pi_153547612
Ben benieuwd naar "mounts" 8-) Dikke oldskool motor zou vet zijn.
Conscience do cost.
pi_153547627
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:42 schreef ems. het volgende:
Ben benieuwd naar "mounts" 8-) Dikke oldskool motor zou vet zijn.
Een fiets!
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_153547682
Of een deathclaw :9
Conscience do cost.
  maandag 15 juni 2015 @ 13:46:09 #115
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_153547720
Gewoon een highwayman.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  maandag 15 juni 2015 @ 13:49:51 #116
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_153547801
Liever geen mounts/voertuigen wat mij betreft. Neemt een flink stuk immersion weg.
Flesje bier
  maandag 15 juni 2015 @ 13:53:34 #117
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_153547877
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:42 schreef ems. het volgende:
Ben benieuwd naar "mounts" 8-) Dikke oldskool motor zou vet zijn.
Wat zijn mounts?
When all else fails, you always have delusion.
  maandag 15 juni 2015 @ 13:55:22 #118
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_153547917
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:53 schreef Mirel het volgende:

[..]

Wat zijn mounts?
Paarden, andere dieren of voertuigen waar je op kunt rijden.
Flesje bier
  maandag 15 juni 2015 @ 13:55:30 #119
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_153547922
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:49 schreef Gezicht het volgende:
Liever geen mounts/voertuigen wat mij betreft. Neemt een flink stuk immersion weg.
In Fallout 2 had je een auto, de Highwayman. Liep op Energy Cells, of MicroFusion cells. Immersion gaat daar juist van omhoog w.m.b. Kunnen ze fasttravel er uit gooien.
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:53 schreef Mirel het volgende:
Wat zijn mounts?
Rijdieren
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_153547939
Mounts zijn er voorheen ook niet geweest in F3 en F:NV, zal ze dus ook niet missen. Zo'n vliegtuig oproepen voor bepaalde missies zou ik wel prima vinden.
  maandag 15 juni 2015 @ 13:56:56 #121
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_153547963
quote:
7s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:55 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

In Fallout 2 had je een auto, de Highwayman. Liep op Energy Cells, of MicroFusion cells. Immersion gaat daar juist van omhoog w.m.b. Kunnen ze fasttravel er uit gooien.

[..]

Rijdieren
Bij Fallout 2 was dat natuurlijk wel even heel iets anders qua immersion.
Flesje bier
  maandag 15 juni 2015 @ 14:04:22 #122
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_153548138
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:56 schreef Gezicht het volgende:
Bij Fallout 2 was dat natuurlijk wel even heel iets anders qua immersion.
Want?

Het reizen ging (uiteraard) sneller. Je kon er random encounters makkelijker mee vermijden. Het bood opbergmogelijkheden. Zoals ik al zij, je moest er energy-cells voor hebben, anders werkte die niet. En het kon op een gegeven moment zelfs gestolen worden.

Dit is allemaal te vertalen naar een 3d-game.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  Eindredactie Games maandag 15 juni 2015 @ 14:10:54 #123
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_153548285
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:04 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Want?

Het reizen ging (uiteraard) sneller. Je kon er random encounters makkelijker mee vermijden. Het bood opbergmogelijkheden. Zoals ik al zij, je moest er energy-cells voor hebben, anders werkte die niet. En het kon op een gegeven moment zelfs gestolen worden.

Dit is allemaal te vertalen naar een 3d-game.
Om nog maar te zwijgen van leipe encounters/events zoals een aanrijding met Lumpy in Broken Hills, die zwerver in NCR-bazaar die per se op je auto wil letten, of Jagged Jimmy J in New Reno die je ride probeert te jatten :D

Ahh, the days.. *pinkt traantje weg*
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_153548464
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:04 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Want?

Het reizen ging (uiteraard) sneller. Je kon er random encounters makkelijker mee vermijden. Het bood opbergmogelijkheden. Zoals ik al zij, je moest er energy-cells voor hebben, anders werkte die niet. En het kon op een gegeven moment zelfs gestolen worden.

Dit is allemaal te vertalen naar een 3d-game.
Dat ja.

Beetje vreemd om te stellen dat "omdat fallout 3 het niet had" het hier ook niet hoeft. Dat het immersion zou breaken is natuurlijk ook een ongefundeerde conclusie.

Of was het paard in oblivion ook immersionbreaking omdat je dat in morrowind nog niet had? :D
Conscience do cost.
  maandag 15 juni 2015 @ 14:18:49 #125
97079 Jeff89
Conquer All
pi_153548468
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:20 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Dat 'geen fasttravel, na overschreden gewichtslimiet' mogen ze van mij ook schrappen. Ze kunnen het bvb doen zoals in de Project Nevada-mod, hoe meer je bij je draagt, hoe groter de Agility-penalty wordt (minder AP, lagere loopsnelheid).
Ik vind het goed genoeg als er een perk voor is.. Een deel van de charme van dit soort spellen imo is juist dat je niet álles mee kan nemen, en dus keuzes moet maken.
pi_153548600
Dit wordt een nieuwe pc kopen!!!! Eens een pc ipv een spelcomputer, kan ik mods downloaden haha.
pi_153549081
Nu gekeken en wow wow wow wow man. Wat een opties allemaal en wat ziet de wereld er prachtig uit en wat een character customization en ik kan nog wel doorgaan.

Er zit echt zoveel in de game man. Eindelijk ook super uitgebreid wapens en je armor modden en eindelijk meer kunnen met al die troep in die wereld. Companions (in ieder geval dogmeat) die je nu ook opdrachten kan geven en hopelijk ook wat slimmer zijn en niet steeds dom voor je voeten lopen of vastlopen ergens.

Nu nog die 4 maanden volhouden, maar ja die zijn ook zo voorbij. Echt fucking nice dat die nog dit jaar komt. Leuk dat die ook zei dat we lang genoeg hebben gewacht en dit jaar al kunnen spelen.

HELL YEAH!!!!! _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
pi_153549299
Zit alleen nog wel even te twijfelen om die Collectors Edition. Moet je daar nou perse een telefoon voor nodig hebben of niet? Anders koop ik hem zeker wel alvast bij Bol. Zoiets moet ik gewoon hebben :@
  maandag 15 juni 2015 @ 14:56:06 #129
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_153549319
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:54 schreef Vault-Boy het volgende:
Zit alleen nog wel even te twijfelen om die Collectors Edition. Moet je daar nou perse een telefoon voor nodig hebben of niet? Anders koop ik hem zeker wel alvast bij Bol. Zoiets moet ik gewoon hebben :@
Het is wel de bedoeling dat je daar een telefoon in stopt zodat je 'm ook daadwerkelijk kunt gebruiken als pipboy. Anders is het een grote armband.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_153549427
quote:
19s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:56 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Het is wel de bedoeling dat je daar een telefoon in stopt zodat je 'm ook daadwerkelijk kunt gebruiken als pipboy. Anders is het een grote armband.
Hmm jammer weer. Ik heb geen super nieuwe telefoon en neem aan dat het pas bij de nieuwste toestellen gaat werken zoals een iPhone 6.
pi_153550336
quote:
Hm niet percé iets slechts, ik vond het skill systeem altijd één van de vervelendere dingen van Fallout. Kan geen kwaad om het een tikkie simpeler te maken. Wordt even kijken hoe ze het precies gaan doen.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_153551513
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:39 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Hm niet percé iets slechts, ik vond het skill systeem altijd één van de vervelendere dingen van Fallout. Kan geen kwaad om het een tikkie simpeler te maken. Wordt even kijken hoe ze het precies gaan doen.
Inderdaad wel interessant. In Fallout 3 en NV was het wel erg eenvoudig om een character the maken die goed was in ongeveer alles. Als je bewustere keuzes moet maken komt dat de game wel ten goede.
pi_153551773
Zeker in Fallout 3. Als je level 30 had en je int op 10 had en nog wat perks voor extra skillpoints, dan werd je echt super overpowered met alles. Dan speelt het ook niet leuk meer.

Ben trouwens ook wel benieuwd wat de levelcap gaat worden. Hopelijk wel wat hoger dan 3. Dat was echt te weinig.
pi_153551842
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:34 schreef Vault-Boy het volgende:
Zeker in Fallout 3. Als je level 30 had en je int op 10 had en nog wat perks voor extra skillpoints, dan werd je echt super overpowered met alles. Dan speelt het ook niet leuk meer.
Dat is sowieso een probleem van TES/fallout. Vaak kan je met de juiste skills/talents/perks/whatever heel snel belachelijk OP worden. Ben benieuwd of ze dat hebben aangepakt :)
Conscience do cost.
pi_153552599
Het is wel echt meer een shooter geworden nu. Denk dat veel Fallout fans van het eerste uur dit toch niks vinden.
  maandag 15 juni 2015 @ 17:31:36 #137
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_153553100
quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:10 schreef 2dope het volgende:
Ahh, the days.. *pinkt traantje weg*
Niet te veel toegeven aan die nostalgische gevoelens. :P
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:18 schreef ems. het volgende:
Beetje vreemd om te stellen dat "omdat fallout 3 het niet had" het hier ook niet hoeft. Dat het immersion zou breaken is natuurlijk ook een ongefundeerde conclusie.

Of was het paard in oblivion ook immersionbreaking omdat je dat in morrowind nog niet had? :D
Denk dat hij een andere invulling had voor 't woord immersie.

En het paard in Oblivion wŕs immersionbreaking, want het was een slappe vervanger voor levitate en mark&recall. :P
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  maandag 15 juni 2015 @ 17:35:50 #138
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_153553184
quote:
Met Skyrim had je ook al geen stats. :{
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  maandag 15 juni 2015 @ 17:41:35 #139
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_153553289
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:18 schreef Jeff89 het volgende:
Ik vind het goed genoeg als er een perk voor is.. Een deel van de charme van dit soort spellen imo is juist dat je niet álles mee kan nemen, en dus keuzes moet maken.
Hangt er vanaf hoe je het invult...

< 50lbs = optimale loop- en sprintsnelheid
> 50lbs / < 100lbs = goede loop- en sprintsnelheid
> 100lbs / < 150lbs = redelijke loopsnelheid, sprinten kost wat AP
> 150lbs / < 200lbs = gemiddelde loopsnelheid, sprinten kost redelijk wat AP
> 200lbs / < 250lbs = lagere loopsnelheid, sprinten kost veel AP
> 250lbs / < 300lbs = zeer lage loopsnelheid, geen sprintoptie

Bijvoorbeeld. Dus als een bepaald item zorgt dat je boven de 250lbs komt, je dus moet kiezen wat je belangrijker vindt; dat item of kunnen blijven sprinten en een hogere loopsnelheid.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  maandag 15 juni 2015 @ 17:48:42 #140
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_153553443
quote:
Dit kŕn goed uitpakken, als ze die perks goed verbinden met de special-stats. Dat je dus voor de hogere science-perks echt een intelligentie moet hebben tussen 8-10, en een perceptie van 8-10 voor de hogere combatperks. bijvoorbeeld.

Maar die Howard zei in die presentatie dat 'Player-freedom' voor hen hun hoogste doel 'blijft'. M.a.w. de speler weer moet alles kunnen doen, a la Oblivion, F3 en Skyrim. Dus ik zie dit (voorlopig) ook niet als iets positiefs.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_153554049
Geweldig hoor, wat een spel gaat dit worden _O_
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_153554598
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:39 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Hm niet percé iets slechts, ik vond het skill systeem altijd één van de vervelendere dingen van Fallout. Kan geen kwaad om het een tikkie simpeler te maken. Wordt even kijken hoe ze het precies gaan doen.
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 17:48 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Dit kŕn goed uitpakken, als ze die perks goed verbinden met de special-stats. Dat je dus voor de hogere science-perks echt een intelligentie moet hebben tussen 8-10, en een perceptie van 8-10 voor de hogere combatperks. bijvoorbeeld.

Maar die Howard zei in die presentatie dat 'Player-freedom' voor hen hun hoogste doel 'blijft'. M.a.w. de speler weer moet alles kunnen doen, a la Oblivion, F3 en Skyrim. Dus ik zie dit (voorlopig) ook niet als iets positiefs.
Vind het zelf altijd tof om veel progressie de hebben als je een level up gaat. Bij fallout 3 was dat perfect met elk level skillpoints kunnen besteden en om het andere level een perk kiezen. Als je nu alleen een perk kan kiezen is dit toch wat minder.
pi_153554655
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 18:25 schreef Cikx het volgende:

[..]

[..]

Vind het zelf altijd tof om veel progressie de hebben als je een level up gaat. Bij fallout 3 was dat perfect met elk level skillpoints kunnen besteden en om het andere level een perk kiezen. Als je nu alleen een perk kan kiezen is dit toch wat minder.
Progressie is één ding, maar dat kan ook op andere manieren. Irritante van het skill systeem was dat je voor veel dingen in het spel wel afhankelijk bent van science en lockpick. Als je dat een beetje snel omhoog wil kunnen gooien mis je dus punten in een hoop andere zaken. Balans vond ik altijd een beetje zoek.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_153554939
Kan bijna niet wachten, maar ik moet wel :P

Wel KUT! dat de Limited Editions al helemaal kapot gepreordered zijn via Amazon.. Vorige keer was ik ook al te laat. Misschien de lokale gametoko eens benaderen.
  maandag 15 juni 2015 @ 18:39:39 #145
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_153555096
Limited Editions, altijd zonde van het geld gevonden. Ja, je krijgt er wat leuke gimmicks bij waar je eens iets mee doet als je de game krijgt, maar daarna komen ze in de kast terecht en worden nooit meer aangeraakt. Daar gaat je 40 euro extra dan. Maar goed, ieder z'n ding.
Flesje bier
pi_153555176
quote:
14s.gif Op maandag 15 juni 2015 09:44 schreef s0ul1991 het volgende:
Tank you!

PS4 Pip-Boy in de pre-order. Kwestie van goed opletten dus :P
  maandag 15 juni 2015 @ 18:42:19 #147
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_153555179
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:04 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Want?

Het reizen ging (uiteraard) sneller. Je kon er random encounters makkelijker mee vermijden. Het bood opbergmogelijkheden. Zoals ik al zij, je moest er energy-cells voor hebben, anders werkte die niet. En het kon op een gegeven moment zelfs gestolen worden.

Dit is allemaal te vertalen naar een 3d-game.
Ik heb F2 nooit gespeeld dus ik spreek natuurlijk niet uit ervaring, maar wat ik denk is dat als je een mount krijgt waardoor je je sneller door de gamewereld kunt verplaatsen je ook eerder geneigd bent allerlei dingen links te laten liggen. Als je gewoon te voet bent heb je eerder zoiets van "ik ga daar even kijken", terwijl je als je een (snelle) mount hebt je eerder geneigd bent om gewoon van A naar B te komen voor bijv. een quest zonder al te veel tijd te besteden aan het simpelweg exploren. Zo gaat het in mijn ervaring in ieder geval. :)
Flesje bier
pi_153555260
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 18:39 schreef Gezicht het volgende:
Limited Editions, altijd zonde van het geld gevonden. Ja, je krijgt er wat leuke gimmicks bij waar je eens iets mee doet als je de game krijgt, maar daarna komen ze in de kast terecht en worden nooit meer aangeraakt. Daar gaat je 40 euro extra dan. Maar goed, ieder z'n ding.
Ach ja, tis vooral hebbe hebbe hebbe. Van FO:3 heb ik er spijt van gehad het niet te doen. Later via MP een L.E. set compleet kunnen krijgen. New Vegas heb ik gelijk L.E. van besteld en nu met FO:4 day one ook.

Doe verder geen gekke dingen met mijn centen, dus een keer in de zoveel tijd moet kunnen :P
  maandag 15 juni 2015 @ 18:46:39 #149
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_153555327
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 18:42 schreef Gezicht het volgende:
Ik heb F2 nooit gespeeld dus ik spreek natuurlijk niet uit ervaring, maar wat ik denk is dat als je een mount krijgt waardoor je je sneller door de gamewereld kunt verplaatsen je ook eerder geneigd bent allerlei dingen links te laten liggen. Als je gewoon te voet bent heb je eerder zoiets van "ik ga daar even kijken", terwijl je als je een (snelle) mount hebt je eerder geneigd bent om gewoon van A naar B te komen voor bijv. een quest zonder al te veel tijd te besteden aan het simpelweg exploren. Zo gaat het in mijn ervaring in ieder geval. :)
Met een auto zie je i.i.g. meer van de wereld dan met fasttravel. ;)

En als ze het doen zoals in Fallout 2, dat je eerst de goede onderdelen moet vinden om de auto te laten werken, dan heb je in de tussentijd al veel van de wereld gezien. Bovendien kun je natuurlijk altijd uitstappen. :P
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  maandag 15 juni 2015 @ 19:23:59 #150
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_153556707
Ziet er imho niet uit als een splinternieuwe engine.
pi_153556836
- verkeerde topic
pi_153556844
Xbox One kan mods gebruiken.
pi_153556880
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 19:27 schreef Vault-Boy het volgende:
Xbox One kan mods gebruiken.
Krijgt ze niet.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_153556915
quote:
4s.gif Op maandag 15 juni 2015 19:23 schreef RickoKun het volgende:
Ziet er imho niet uit als een splinternieuwe engine.
Ze zeiden geloof ik dan ook dat het een update was van een oude versie.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_153556928
quote:
7s.gif Op maandag 15 juni 2015 19:28 schreef Rezania het volgende:

[..]

Krijgt ze niet.
?
pi_153556968
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 19:27 schreef Vault-Boy het volgende:
Xbox One kan mods gebruiken.
Verwacht er maar niet al te veel van. Kijkend na FO3 en FO:NV gebruiken de meeste mods externe scriping uitbreidingen welke niet zomaar op een Xbox One kunnen draaien. Grafische mods zijn al helemaal uit den boze. Ik denk dat de mods die op de Xbox One beschikbaar komen gemaakt moeten worden met assets welke al in de game zelf zitten. Mods die assests toevoegen gaan denk ik niet werken omdat dat gewoon meer van de Xbox One vraagt.

Achja
pi_153556988
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 19:29 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

?
Xbox en mod-support? Ain't gonna happen.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_153557004
quote:
7s.gif Op maandag 15 juni 2015 19:30 schreef Rezania het volgende:

[..]

Xbox en mod-support? Ain't gonna happen.
Is zojuist aangekondigd op de MS persconferentie. Maar zoals ik hierboven al zei verwacht er maar niet te veel van :P
pi_153557067
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 19:31 schreef bjorntju het volgende:

[..]

Is zojuist aangekondigd op de MS persconferentie. Maar zoals ik hierboven al zei verwacht er maar niet te veel van :P
Oh, dat wist ik niet. Maar zal idd wel erg beperkt zijn dan, ben benieuwd. Microsoft houdt niet zoveel van geklooi aan hun console.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_153557081
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 19:30 schreef bjorntju het volgende:

[..]

Verwacht er maar niet al te veel van. Kijkend na FO3 en FO:NV gebruiken de meeste mods externe scriping uitbreidingen welke niet zomaar op een Xbox One kunnen draaien. Grafische mods zijn al helemaal uit den boze. Ik denk dat de mods die op de Xbox One beschikbaar komen gemaakt moeten worden met assets welke al in de game zelf zitten. Mods die assests toevoegen gaan denk ik niet werken omdat dat gewoon meer van de Xbox One vraagt.

Achja
[ afbeelding ]
Haha die Vince met zijn smoel _O- :+

Ja hele complexe mode gaat het sowieso niet worden nee.
pi_153557290
En als ik dit dan lees:

http://www.ign.com/articl(...)ort-mods-on-xbox-one

En dan:

http://www.ign.com/articl(...)allout-4-on-xbox-one

WTF een Fallout 3 kopie bij de Xbox One versie van Fallout 4. Gewoon een Xbox 360 versie of toch een Fallout 3 remaster op de Xbox One.
pi_153557620
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 19:38 schreef Vault-Boy het volgende:
En als ik dit dan lees:

http://www.ign.com/articl(...)ort-mods-on-xbox-one

En dan:

http://www.ign.com/articl(...)allout-4-on-xbox-one

WTF een Fallout 3 kopie bij de Xbox One versie van Fallout 4. Gewoon een Xbox 360 versie of toch een Fallout 3 remaster op de Xbox One.
Zal wel gewoon de 360 versie zijn. Als het echt een remaster was geweest dan schreeuwden ze het wel van de daken denk ik :P Todd Howard zei er zelfs niks over on stage. Stond alleen in een newsfeed onder het beeldscherm.
pi_153557702
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 19:45 schreef bjorntju het volgende:

[..]

Zal wel gewoon de 360 versie zijn. Als het echt een remaster was geweest dan schreeuwden ze het wel van de daken denk ik :P
Damn toch wel nice hoor als je een Xbox One hebt. Kan je toch nog Fallout 3 spelen voordat je aan 4 begint. Ik hoop dat het ook naar de PS4 komt.

Voor grote mods gebruik je de pc versie, maar voor kleine mods zoals voor je HUD kan het wel leuk zijn.
pi_153557974
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 19:47 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Damn toch wel nice hoor als je een Xbox One hebt. Kan je toch nog Fallout 3 spelen voordat je aan 4 begint. Ik hoop dat het ook naar de PS4 komt.

Voor grote mods gebruik je de pc versie, maar voor kleine mods zoals voor je HUD kan het wel leuk zijn.
Ik denk dat een HUD juist moeilijk gaat worden. Tenminste als het net zo gaat als bij NV. Daar moest je ook wat .ini bestandjes aan passen om de goede fonts te krijgen enzo. Ik ben benieuwd hoe het gaat uitpakken in ieder geval. Grote mods zullen het niet worden. Alleen al die load orders... Maarja, hier komt toch de PC versie in huis :P Ben een nieuwe PC aan het bouwen met twee 980TI's dus dat moet wel lukken O-)
pi_153561003
Ik zag... jetpacks... miniguns in Vertibirds die je kan besturen... wtf, dit wordt episch :P
pi_153562739
Die ipad game is wel geinig
pi_153565379


Ik zag deze. Schijnt dus te zijn dat US een artbook, bobblehead en tshirt erbij krijgt.

EU en UK krijgen ipv dit een poster en een pipboy guide. Beetje jammer wel.
  maandag 15 juni 2015 @ 23:11:11 #168
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_153566380
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 22:49 schreef LangeJan het volgende:
[ afbeelding ]

Ik zag deze. Schijnt dus te zijn dat US een artbook, bobblehead en tshirt erbij krijgt.

EU en UK krijgen ipv dit een poster en een pipboy guide. Beetje jammer wel.
Gamewinkels zoals Nedgame ofzo zullen het vast wel importeren?
When all else fails, you always have delusion.
pi_153566394
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 22:49 schreef LangeJan het volgende:
[ afbeelding ]

Ik zag deze. Schijnt dus te zijn dat US een artbook, bobblehead en tshirt erbij krijgt.

EU en UK krijgen ipv dit een poster en een pipboy guide. Beetje jammer wel.
On second thought. Vond het op de tel. Nu op PC... ziet het er aardig gesoept uit :S
  dinsdag 16 juni 2015 @ 03:03:20 #170
62182 Georges
That's the shit
pi_153572437
Wauw, wat een geweldige trailers. Goty *O* _O_ *O*

Die muziek ook in de gameplay trailer, heerlijk. :D
The Five Stars - Atom Bomb Baby , is het originele nummer.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_153582101
quote:
4s.gif Op maandag 15 juni 2015 19:23 schreef RickoKun het volgende:
Ziet er imho niet uit als een splinternieuwe engine.
War heb je het over? Het zier er prachtig uit en die wereld is 3 keer zo groot als Skyrim enhet is een compleet nieuwe stad en gebied.
pi_153583492
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 14:06 schreef studentje7 het volgende:

[..]

War heb je het over? Het zier er prachtig uit en die wereld is 3 keer zo groot als Skyrim enhet is een compleet nieuwe stad en gebied.
Is het nog wel geen nieuwe engine, is een update van de engine die gebruikt is voor Skyrim. Ben heel erg benieuwd of het stabieler zal draaien dan Skyrim, zeker met mods.
http://www.gamesradar.com(...)-fear-bethesda-face/
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_153583986
Die ipad game crasht de hele tijd bij mij, jammer. Ik moet wachten tot november voor mijn fix, lijkt het.

* Marsenal houdt adem in.
-nee-
  dinsdag 16 juni 2015 @ 15:20:25 #174
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_153584000
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 15:19 schreef Marsenal het volgende:
Die ipad game crasht de hele tijd bij mij, jammer. Ik moet wachten tot november voor mijn fix, lijkt het.

* Marsenal houdt adem in.
Bij dat soort zware games wil het wel eens helpen om eerst even te rebooten en dan te spelen.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_153585002
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 14:59 schreef Rezania het volgende:

[..]

Is het nog wel geen nieuwe engine, is een update van de engine die gebruikt is voor Skyrim. Ben heel erg benieuwd of het stabieler zal draaien dan Skyrim, zeker met mods.
http://www.gamesradar.com(...)-fear-bethesda-face/
Ik ben ook benieuwd. Hoewel ik nooit echt heel veel problemen had met de stabiliteit van Skyrim. Misschien als je een stuk of 100 mods hebt geďnstalleerd maar daar dat vind ik dan zo gek nog niet dat hij dan onstabiel wordt. Ik vind het niet zo erg dat ze weer de creation engine gebruiken. De engine is gewoon super goed moddable wat ik erg belangrijk vind. Mods verlengen de spelduur van de game zo erg dat ik een onstabielere game engine dan maar voor lief neem :P

Mijn grootste ergernissen van FO3 en NW, de slechte animaties en het "janky" gevoel lijken er grotendeels uit. Schieten ziet er uit zoals je van een moderne game mag verwachten en ook de animaties zijn een stuk verbeterd. Daarnaast vind ik het grafisch er eigenlijk ook gewoon prima uit zien. Het is geen The Witcher 3 maar dat hoeft van mij ook helemaal niet. Ook de gezichten zijn een héél stuk verbeterd. Die waren ronduit slecht in de vorige games.

Bij Game Mania krijg je bij je pre-order een Fallout Franchise artbook: http://www.gamemania.nl/Default.aspx?tabid=88&gmgame=32931

Geld op zowel de normale als de pip-boy edition. De pip-boy edition kost even veel als bij Bol.com, maar wil ik hem pre-orderen moet ik zelf langs de winkel en ook nog eens een aanbetaling doen. Ik haal hem wel gewoon bij Bol.com. Kan ik hem gemakkelijk bij de AH ophalen bij mij in de buurt. Voor de Game Mania moet ik helemaal omrijden. :P

[ Bericht 4% gewijzigd door bjorntju op 16-06-2015 16:54:21 ]
pi_153585162
Ik ben an sich ook dol op die engine maar er zitten wel degelijk flinke gebreken aan. Ik heb het al vaker genoemd maar de gunplay van F3 en NV was verschrikkelijk, echt lekker mikken kon je simpelweg niet en dus was daar v.a.t.s.

Ook in skyrim, waar geen guns zijn, kwam naar voren dat de engine prachtige dingen kan doen maar op bepaalde vlakken (combat) ook een hoop te wensen overliet en vooral erg droog en beperkt was in vergelijking met andere (en zelfs oudere) games.

Ik heb goede hoop dat ze op dat vlak flink verbeterd hebben maar gezien ze ook bij Skyrim daar weer wat steekjes lieten vallen blijf ik sceptisch totdat ik de game ook daadwerkelijk zelf heb gespeeld.
Conscience do cost.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 17:01:49 #177
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_153586599
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 16:04 schreef ems. het volgende:
Ik ben an sich ook dol op die engine maar er zitten wel degelijk flinke gebreken aan. Ik heb het al vaker genoemd maar de gunplay van F3 en NV was verschrikkelijk, echt lekker mikken kon je simpelweg niet en dus was daar v.a.t.s.
NV had ironsights en waar je op mikte, raakte je. T.o.v. F3, waar je nog willekeurig kon missen. Maar als je bedoelt dat je vloeiendere actie had gewild...dat vind ik persoonlijk niet passen in een game met actie gebaseerd op stats en skills. Wat het zou kunnen (en misschien moeten) doen, is het vloeiender maken wanneer je skills (en stats) hoger worden.

En dat laatste klopt niet. Je had in F1 en 2 ook een systeem waar je kon mikken op individuele lichaamsdelen. Vats was daar de 3d-versie van. Dat het voor jou een alternatief bood, mag je dus idd blij mee zijn. :P
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_153587956
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 17:01 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

NV had ironsights en waar je op mikte, raakte je. T.o.v. F3, waar je nog willekeurig kon missen. Maar als je bedoelt dat je vloeiendere actie had gewild...dat vind ik persoonlijk niet passen in een game met actie gebaseerd op stats en skills.
Waarom zou vloeiendheid daar niet bij passen? Ook in NV was de gunplay nog bagger, ondanks de ironsights. Ik zie niet in waarom het een het ander zou moeten uitsluiten. Ik begrijp wel wat je bedoelt met dat het een RPG is en dat je niet al vanaf level 1 een gunmaster zou moeten zijn, maar dat staat in mijn ogen los van de kritiek die ik op de gunplay had. Dat je meer damage zou doen en betere wapens kan gebruiken als je in Guns-skill investeert vind ik verder prima en dat zou ik ook niet willen missen.

Het probleem met de engine kwam het duidelijkst naar voren als je bewegende doelen op afstand moest raken zonder VATS.
quote:
En dat laatste klopt niet. Je had in F1 en 2 ook een systeem waar je kon mikken op individuele lichaamsdelen. Vats was daar de 3d-versie van. Dat het voor jou een alternatief bood, mag je dus idd blij mee zijn. :P
Maar dat is mijn punt, in mijn ogen was VATS -nodig- in F3 om te compenseren voor de clunkyness van de combat in die game. Het bood verder nou niet bepaald diepere gameplay of een spannendere ervaring. Slomo een ghoul aan stukken schieten is lekker hoor, daar niet van, maar ik vind het veel toffer als ik zelf een coole actie of mooie headshot maak in plaats van dat de game op pauze gaat en even RNG gaat berekenen of ik wel of niet raak. Helaas kon ik er lastig onderuit komen omdat de moeilijkheidsgraad van de game enigszins is ingericht op het feit dat je het hulpmiddel van VATS had.

Kleine details allicht, maar voor mij zo ongeveer het grootste punt van kritiek op een voor-de-rest geweldige serie.

Mijn euvel is lastig te beschrijven en ik weet dat ik waarschijnlijk (terecht :P ) geridiculiseerd ga worden om wat ik nu ga zeggen, maar fallout blijft in de kern een RPG met toch een load aan elementen uit doorsnee shooters, gezien actie toch het voornaamste aandeel van de game blijft. De RPG elementen zijn wat mij betreft prima en heerlijk gedaan, maar hoe het mikken en schieten werkt zou ik toch graag willen hebben dat er iets meer gekeken wordt naar succesvolle moderne shooters.
Conscience do cost.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 20:04:49 #179
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_153591669
Het schieten is wat mij betreft niet meer dan onderdeel van het verhaal en hoeft niet super te zijn eerlijk gezegd. Het is geen shooter met een verhaal maar een rpg met shooter elementen. Het hoeft wat betreft geen tactische shooter te worden a la deus ex machina oid.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Vrijheid&lt;/a&gt;
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 16 juni 2015 @ 20:19:55 #180
432999 NothingHappened
...seriously...
pi_153592180
Ik heb net de pipboy edition besteld. Ik ben een volwassen vrouw met kind ^O^ ...echt he! :D
  dinsdag 16 juni 2015 @ 20:45:29 #181
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_153593036
Wat valt er niet te snappen aan goede shooter mechanics? De manier waarop mensen bewegen in Fallout 3 en NV is houterig, met weinig animatie en plotselinge onnatuurlijke bewegingen. Wanneer je op ze schiet dan gebeurt er niks totdat je een hand of iets afschiet. Dan treuzelen ze even en lopen ze weer in monotone pas weer op je af. Vergelijk dat met een degelijke shooter waarin een vijand iets doet wanneer je op z'n knie schiet, op z'n schouder of whatever. In Fallout is het gewoon een lopend object die je kogels opvangt (bullet sponge) en naar je toe blijft lopen. Op de critical hits na dan. Daar mee vechten gaat gewoon moeizaam en lomp. Je krijgt geen feedback op wat je doet en het voelt daardoor dus wat houterig en onnatuurlijk aan.

Zelf lopen was net zo lomp, strafen, springen, op hogere stukjes of schuine oppervlakken lopen.. Allemaal houterig.

Daarnaast schoten de guns niet precies genoeg (en dat mag ook gewoon in een RPG, maar dan met mindere damage en iets meer recoil bijv.), niet dat je van 10 m afstand 2 m ernaast schiet wanneer je de crosshair gewoon op ze richt. Reloaden en wapens wisselen ging ook houterig.
When all else fails, you always have delusion.
pi_153593502
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 20:04 schreef jogy het volgende:
Het schieten is wat mij betreft niet meer dan onderdeel van het verhaal en hoeft niet super te zijn eerlijk gezegd.
Dat zeg ik ook niet, ik verwacht heus niet dat het zo "soepel" gaat worden als een CS of BF, ik hoop alleen dat er wel wat verbetering in zit ten opzichte van de vorige delen. Ik vind dat we dat anno 2015 toch wel een klein beetje meer mogen verwachten.
quote:
Het is geen shooter met een verhaal maar een rpg met shooter elementen. Het hoeft wat betreft geen tactische shooter te worden a la deus ex machina oid.
Dat hoeft het ook helemaal niet te zijn.
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 20:45 schreef Mirel het volgende:
Wat valt er niet te snappen aan goede shooter mechanics? De manier waarop mensen bewegen in Fallout 3 en NV is houterig, met weinig animatie en plotselinge onnatuurlijke bewegingen. Wanneer je op ze schiet dan gebeurt er niks totdat je een hand of iets afschiet. Dan treuzelen ze even en lopen ze weer in monotone pas weer op je af. Vergelijk dat met een degelijke shooter waarin een vijand iets doet wanneer je op z'n knie schiet, op z'n schouder of whatever. In Fallout is het gewoon een lopend object die je kogels opvangt (bullet sponge) en naar je toe blijft lopen. Op de critical hits na dan. Daar mee vechten gaat gewoon moeizaam en lomp. Je krijgt geen feedback op wat je doet en het voelt daardoor dus wat houterig en onnatuurlijk aan.

Zelf lopen was net zo lomp, strafen, springen, op hogere stukjes of schuine oppervlakken lopen.. Allemaal houterig.

Daarnaast schoten de guns niet precies genoeg (en dat mag ook gewoon in een RPG, maar dan met mindere damage en iets meer recoil bijv.), niet dat je van 10 m afstand 2 m ernaast schiet wanneer je de crosshair gewoon op ze richt. Reloaden en wapens wisselen ging ook houterig.
Ik denk dat jij het beter hebt verwoord dan ik. :P

Begrijp me niet verkeerd, zelfs als fallout 4 exact zo aanvoelt als fallout 3 kan je erop rekenen dat ik alsnog dagen/weken in de game ga investeren. Maar nogmaals, ondanks dat de engine op bepaalde punten geweldig is, voelt het allemaal toch nog wat robot-achtig aan. Alles aan beweging en combat geeft het gevoel alsof er een klein laagje lag/delay overheen zit.

[ Bericht 0% gewijzigd door ems. op 17-06-2015 01:06:27 ]
Conscience do cost.
pi_153594226
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 20:19 schreef NothingHappened het volgende:
Ik heb net de pipboy edition besteld. Ik ben een volwassen vrouw met kind ^O^ ...echt he! :D
Hier een midden-dertiger met hetzelfde impulsieve koopgedrag... goed bezig :D

Ben wel benieuwd hoe dat ding gaat werken. Heb een smartphone, maar het scherm lijkt veel breder te zijn dan een S4 Mini bv van zichzelf is. Tijd zal het leren.
pi_153594855
Na die filmpjes en het zien van de gebeurtenissen voorafgaand ben ik weer (zonder succes) op zoek.

Nadat ik fallout 3 had uitgespeeld zocht ik ook al naar (officiële) fallout lore, maar nergens gevonden. Lijkt me ergens ook wel gaaf om (een heel boek?) te lezen over de laatste weken voorafgaand aan de totale vernietiging en die 200 jaar tot aan waar het spel nu is.
Hoewel het zelf invullen ook juist leuk is, dat geef ik toe.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_153595919
Fuck man ik wil echt niet 5 maanden wachten. Na die gameplay kan ik echt helemaal niet meer wachten om zelf te spelen.
pi_153598220
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 21:42 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Na die filmpjes en het zien van de gebeurtenissen voorafgaand ben ik weer (zonder succes) op zoek.

Nadat ik fallout 3 had uitgespeeld zocht ik ook al naar (officiële) fallout lore, maar nergens gevonden. Lijkt me ergens ook wel gaaf om (een heel boek?) te lezen over de laatste weken voorafgaand aan de totale vernietiging en die 200 jaar tot aan waar het spel nu is.
Hoewel het zelf invullen ook juist leuk is, dat geef ik toe.
Fallout Wiki heeft een hoop info en op YouTube heeft de Shoddycast een hele toffe goed lopende serie over Fallout lore.
No amount of money ever bought a second of time.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 23:10:43 #187
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_153598315
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 21:42 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Na die filmpjes en het zien van de gebeurtenissen voorafgaand ben ik weer (zonder succes) op zoek.

Nadat ik fallout 3 had uitgespeeld zocht ik ook al naar (officiële) fallout lore, maar nergens gevonden. Lijkt me ergens ook wel gaaf om (een heel boek?) te lezen over de laatste weken voorafgaand aan de totale vernietiging en die 200 jaar tot aan waar het spel nu is.
Hoewel het zelf invullen ook juist leuk is, dat geef ik toe.
http://fallout.wikia.com/wiki/Timeline
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
  woensdag 17 juni 2015 @ 01:30:42 #188
432999 NothingHappened
...seriously...
pi_153601026
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 21:22 schreef LangeJan het volgende:

[..]

Hier een midden-dertiger met hetzelfde impulsieve koopgedrag... goed bezig :D

Ben wel benieuwd hoe dat ding gaat werken. Heb een smartphone, maar het scherm lijkt veel breder te zijn dan een S4 Mini bv van zichzelf is. Tijd zal het leren.
Ja mooi he. Ik ben gewoon zo lekker enthousiast O+
Als ik het er in mijn omgeving over heb kijken ze me aan of ik opgenomen moet worden :')

Het kan me ook niet schelen of/hoe het werkt....gewoon HEBBBUNNN mine...mine...mine :9~

(.....vraagt zich af of hij waterdicht is voor onder de douche. Hmmmm....dag en nacht om dat ding)
pi_153601051
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 01:30 schreef NothingHappened het volgende:

[..]

Ja mooi he. Ik ben gewoon zo lekker enthousiast O+
Als ik het er in mijn omgeving over heb kijken ze me aan of ik opgenomen moet worden :')

Het kan me ook niet schelen of/hoe het werkt....gewoon HEBBBUNNN mine...mine...mine :9~

(.....vraagt zich af of hij waterdicht is voor onder de douche. Hmmmm....dag en nacht om dat ding)
_O_ _O_ _O_
pi_153602905
quote:
Die ken ik ja, maar ik zocht dus iets meer verhalends.
Zal die Shoddycast eens bekijken ^O^
..non est vivere sed valere vita est ..
  woensdag 17 juni 2015 @ 10:21:29 #191
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_153604414
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 22:09 schreef Vault-Boy het volgende:
Fuck man ik wil echt niet 5 maanden wachten. Na die gameplay kan ik echt helemaal niet meer wachten om zelf te spelen.
Ach joh, de hele hype van het naar een game toeleven en af en toe wat nieuwe informatie krijgen is toch ook leuk?
Flesje bier
pi_153604517
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 21:42 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Na die filmpjes en het zien van de gebeurtenissen voorafgaand ben ik weer (zonder succes) op zoek.

Nadat ik fallout 3 had uitgespeeld zocht ik ook al naar (officiële) fallout lore, maar nergens gevonden. Lijkt me ergens ook wel gaaf om (een heel boek?) te lezen over de laatste weken voorafgaand aan de totale vernietiging en die 200 jaar tot aan waar het spel nu is.
Hoewel het zelf invullen ook juist leuk is, dat geef ik toe.
Op internet is de Fallout Bible wel te downloaden als epub. Vind het zelf alleen niet zo fijn lezen... Boek zou ik ook tof vinden.
  woensdag 17 juni 2015 @ 10:27:29 #193
85962 ioko
I Appear Missing
pi_153604523
Ik heb hem ook besteld. Zowel FO3 als NV heb ik met veel plezier gespeeld. Dit wordt wel de vetste versie tot nu toe.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_153609430
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 10:21 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Ach joh, de hele hype van het naar een game toeleven en af en toe wat nieuwe informatie krijgen is toch ook leuk?
Haha is ook zo, maar toch wil ik hem zo snel mogelijk spelen. Ik heb ook helemaal geen zin meer in andere games _O-
  woensdag 17 juni 2015 @ 13:50:41 #195
97079 Jeff89
Conquer All
pi_153609657
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 10:27 schreef larry_flynt het volgende:

[..]

Op internet is de Fallout Bible wel te downloaden als epub. Vind het zelf alleen niet zo fijn lezen... Boek zou ik ook tof vinden.
De Fallout Bible is ook niet echt verhalend geschreven, maar in vraag/antwoord vorm.. Dat is meer voor fanatiekelingen die vragen hebben over dingen die in Fallout 1 en 2 niet, of niet geheel duidelijk werden. Zoals wat gebeurt er met karacter X na de gebeurtenissen van Fallout 2, etc. Voor iemand die 1 en 2 niet gespeeld heeft maakt dat het waarschijnlijk alleen maar verwarrender.. Tevens is de Bible niet geheel canon volgens mij.
pi_153610501
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 13:50 schreef Jeff89 het volgende:

[..]

De Fallout Bible is ook niet echt verhalend geschreven, maar in vraag/antwoord vorm.. Dat is meer voor fanatiekelingen die vragen hebben over dingen die in Fallout 1 en 2 niet, of niet geheel duidelijk werden. Zoals wat gebeurt er met karacter X na de gebeurtenissen van Fallout 2, etc. Voor iemand die 1 en 2 niet gespeeld heeft maakt dat het waarschijnlijk alleen maar verwarrender.. Tevens is de Bible niet geheel canon volgens mij.
Ja heb 1 en 2 nooit gespeeld...
  woensdag 17 juni 2015 @ 15:22:18 #197
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_153612511
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 18:07 schreef ems. het volgende:
Waarom zou vloeiendheid daar niet bij passen? Ook in NV was de gunplay nog bagger, ondanks de ironsights. Ik zie niet in waarom het een het ander zou moeten uitsluiten. Ik begrijp wel wat je bedoelt met dat het een RPG is en dat je niet al vanaf level 1 een gunmaster zou moeten zijn, maar dat staat in mijn ogen los van de kritiek die ik op de gunplay had. Dat je meer damage zou doen en betere wapens kan gebruiken als je in Guns-skill investeert vind ik verder prima en dat zou ik ook niet willen missen.

Het probleem met de engine kwam het duidelijkst naar voren als je bewegende doelen op afstand moest raken zonder VATS.

Maar dat is mijn punt, in mijn ogen was VATS -nodig- in F3 om te compenseren voor de clunkyness van de combat in die game. Het bood verder nou niet bepaald diepere gameplay of een spannendere ervaring. Slomo een ghoul aan stukken schieten is lekker hoor, daar niet van, maar ik vind het veel toffer als ik zelf een coole actie of mooie headshot maak in plaats van dat de game op pauze gaat en even RNG gaat berekenen of ik wel of niet raak. Helaas kon ik er lastig onderuit komen omdat de moeilijkheidsgraad van de game enigszins is ingericht op het feit dat je het hulpmiddel van VATS had.

Kleine details allicht, maar voor mij zo ongeveer het grootste punt van kritiek op een voor-de-rest geweldige serie.

Mijn euvel is lastig te beschrijven en ik weet dat ik waarschijnlijk (terecht :P ) geridiculiseerd ga worden om wat ik nu ga zeggen, maar fallout blijft in de kern een RPG met toch een load aan elementen uit doorsnee shooters, gezien actie toch het voornaamste aandeel van de game blijft. De RPG elementen zijn wat mij betreft prima en heerlijk gedaan, maar hoe het mikken en schieten werkt zou ik toch graag willen hebben dat er iets meer gekeken wordt naar succesvolle moderne shooters.
Zoals je ook zelf al zegt, F3 en NV zijn rpg's, geen shooters. Dus de actie naar shootermaatstaven beoordelen, sla je naar mijn idee de plank al mis. Het beste wat ze wat mij betreft met deze serie kunnen doen, is niet te veel kijken naar andere games en gewoon een eigen stijl aanhouden (met een eigen charme). Ik hoop eigenlijk dat ze in hetzelfde straatje blijven als Deus Ex en System Shock 2; wat ingetogenere, stat-gebaseerde actie. En ik bedoel geenszins dat Fallout niet voor verbetering vatbaar is. Ik verbeterde mezelf (en beantwoordde je dus) ook al in het gedeelte dat je wegge-edit hebt. Als je het dus meer op die manier doet (zoals bvb DE en SS2), kun je het op een rpg-wijze verbeteren. Dat je dus, naast dat je zelf steeds beter wordt, ook bijvoorbeeld verschillende gradaties vijanden hebt, met hogere stats, die sneller zijn, beter mikken.

Ik kan me wel voorstellen dat het clunky aanvoelt door de animaties, maar ik persoonlijk stoor me daar niet aan. Voor mij voelt Vats juist wat overbodig, omdat ik het amper gebruik. :P Behalve als ik in heet water terecht kom.

Om jouw voorbeeld even te gebruiken, als ik tegen een ghoul vecht, wacht ik altijd op die charge-aanval, die je door even een stap opzij te doen en langs 'm heen te lopen, kunt ontwijken. Op dat moment heb je even 1 a 2 seconden om een headshot o.i.d. te maken, voordat 'ie zich weer omkeert en opnieuw aanvalt. Niet echt een speciale actie voor nodig, zolang vijanden maar bepaalde zwakke punten hebben, die je kunt uitbuiten (cazadors = vleugels, deathclaws = benen e.d.). En in realtime die delen proberen te raken, is voor mij leuker dan met Vats. Maar, nogmaals, ik stoor me dus niet aan de animaties en heb geen problemen met schieten vanaf afstand. En doelwitten op afstand zijn natuurlijk sowieso moeilijker te raken. ;)

En nee, de focus ligt bij F3 en NV dan wel meer op actie dan voorgaande delen, aangezien je natuurlijk middenin de wasteland vijanden moeilijker kunt ontwijken, maar de focus is nog altijd 'keus'. Vooral in NV heb je de keus om, naast actie, het grootste deel van alle quests pratend, of met stealth op te lossen, a la F1 en 2.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_153612904
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 15:22 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Zoals je ook zelf al zegt, F3 en NV zijn rpg's, geen shooters. Dus de actie naar shootermaatstaven beoordelen, sla je naar mijn idee de plank al mis.
Daar gáát het totaal niet om. Of is "Het is een rpg" een reden om bepaalde gameplayfacetten ouderwets en clunky te laten?
quote:
Het beste wat ze wat mij betreft met deze serie kunnen doen, is niet te veel kijken naar andere games en gewoon een eigen stijl aanhouden (met een eigen charme). Ik hoop eigenlijk dat ze in hetzelfde straatje blijven als Deus Ex en System Shock 2; wat ingetogenere, stat-gebaseerde actie.
Dat is prima, maar dat staat nogmaals compleet los van mijn kritiek.

Ik heb het idee dat jullie denken dat omdat ik kritiek heb op de gunplay ik eigenlijk wil dat Fallout een heel andere game wordt. Ik heb het al eerder gezegd, maar ik verwacht helemaal geen call of duty of battlefield praktijken, maar wat ik wel verwacht van een game anno 2015 is dat ik niet het gevoel heb dat ik een robot aan het besturen ben. (tenzij ik in zo'n power armor zit, allicht 8-) )

Maar lees de reactie van Mirel nog maar even voor iets specifiekere kritiek. Ik heb totaal geen ambities om een heel andere game te maken, maar het moet gewoon veel beter kunnen dan tot Skyrim (die ook nog enigszins dezelfde quirks heeft als FO3) het geval was. Gewoon, hetzelfde spel, maar dan met combat die lekker voelt en goed is afgewerkt.

Ik heb NV toevallig nu lopen want hype, en de delay alleen al als je beweegt is tergend (en ook aanwezig in skyrim). En het ding is, dat heeft niets te maken met "het is een rpg" en "het moet niet al te soepel zijn", dat is puur een gevolg van een beperkte engine.

quote:
En nee, de focus ligt bij F3 en NV dan wel meer op actie dan voorgaande delen, aangezien je natuurlijk middenin de wasteland vijanden moeilijker kunt ontwijken, maar de focus is nog altijd 'keus'. Vooral in NV heb je de keus om, naast actie, het grootste deel van alle quests pratend, of met stealth op te lossen, a la F1 en 2.
Prima, maar ook dit heeft wederom niets te maken met mijn kritiek.
Conscience do cost.
  woensdag 17 juni 2015 @ 15:43:13 #199
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_153612981
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 20:45 schreef Mirel het volgende:
Wat valt er niet te snappen aan goede shooter mechanics? De manier waarop mensen bewegen in Fallout 3 en NV is houterig, met weinig animatie en plotselinge onnatuurlijke bewegingen. Wanneer je op ze schiet dan gebeurt er niks totdat je een hand of iets afschiet. Dan treuzelen ze even en lopen ze weer in monotone pas weer op je af. Vergelijk dat met een degelijke shooter waarin een vijand iets doet wanneer je op z'n knie schiet, op z'n schouder of whatever. In Fallout is het gewoon een lopend object die je kogels opvangt (bullet sponge) en naar je toe blijft lopen. Op de critical hits na dan. Daar mee vechten gaat gewoon moeizaam en lomp. Je krijgt geen feedback op wat je doet en het voelt daardoor dus wat houterig en onnatuurlijk aan.

Zelf lopen was net zo lomp, strafen, springen, op hogere stukjes of schuine oppervlakken lopen.. Allemaal houterig.

Daarnaast schoten de guns niet precies genoeg (en dat mag ook gewoon in een RPG, maar dan met mindere damage en iets meer recoil bijv.), niet dat je van 10 m afstand 2 m ernaast schiet wanneer je de crosshair gewoon op ze richt. Reloaden en wapens wisselen ging ook houterig.
Ah oké, gewoon de 'base mechanics', check fair enough. Al ben ik zo ver gefanboyiseerd wat Fallout betreft dat ik bijna teleurgesteld zou zijn als het hele spel nu gelikt de deur uit komt rollen :@. Het is een post apocalyptisch spel en het heeft zelfs een beetje zijn charme als het spel zelf aanvoelt alsof het door opgesnoven raiders in een metrotunnel in elkaar is geflanst :@.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Vrijheid&lt;/a&gt;
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Eindredactie Games woensdag 17 juni 2015 @ 15:45:48 #200
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_153613042
In de post van Mirel kan ik me ook wel vinden. Komt wel wat negatief over maar het is allerminst een gamebreaker voor me. Natuurlijk moeten er concessies gedaan worden ten opzichte van een lineaire 'shooter'-shooter, maar het moet beter kunnen dan dat (en dan refereer ik natuurlijk aan fallout3/nv)

En daar komt mijn totaal ongefundeerde vooroordeel dat ik had toen Fallout 3 werd aangekondigd weer naar boven. Ik had ten tijde van die aankondiging al het gevoel dat de physics/hitboxes etc. uit (destijds) Oblivion zich totáál niet zouden lenen voor een shooter-based RPG.

quote:
14s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 20:04 schreef jogy het volgende:
Het schieten is wat mij betreft niet meer dan onderdeel van het verhaal en hoeft niet super te zijn eerlijk gezegd. Het is geen shooter met een verhaal maar een rpg met shooter elementen. Het hoeft wat betreft geen tactische shooter te worden a la deus ex machina oid.
Niet meer dan onderdeel van het verhaal... Neh daar kan ik me totaal niet in vinden. Hoewel er zo veel meer is dan mensen voor hun flikker schieten, is het toch wel iets wat je constant aan het doen bent. Ik vind dat een beetje hetzelfde als zeggen dat zwaardvechten in Witcher 3 niet zo belangrijk is.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_153613601
http://imgur.com/a/7cUM2

Hier trouwens nog wat nice screenshots en vergelijkingen met de voorgaande delen. :9
Conscience do cost.
pi_153613718
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 16:07 schreef ems. het volgende:
http://imgur.com/a/7cUM2

Hier trouwens nog wat nice screenshots en vergelijkingen met de voorgaande delen. :9
Die vergelijking toont wel goed het verschil zeg :o
No amount of money ever bought a second of time.
  woensdag 17 juni 2015 @ 16:21:49 #203
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_153613952
Waarom moet die app nu weer iOS exclusive zijn? Beetje jammer.
Flesje bier
  woensdag 17 juni 2015 @ 16:27:42 #204
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_153614103
quote:
15s.gif Op woensdag 17 juni 2015 16:21 schreef Gezicht het volgende:
Waarom moet die app nu weer iOS exclusive zijn? Beetje jammer.
Daar zit het meeste geld. Android komt ook nog toch?

Ik vind het jammer dat WP er niet bij zit, maar ik heb nog een cheap ass Android tablet liggen, dat moet voldoen voor dit.

Jammer dat Wii U niet mee doet in deze race, die zou met haar controller perfect zijn voor Fallout :@
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_153614114
quote:
15s.gif Op woensdag 17 juni 2015 16:21 schreef Gezicht het volgende:
Waarom moet die app nu weer iOS exclusive zijn? Beetje jammer.
Hij komt ook voor Android over "een paar maanden".

BethesdaStudios twitterde op dinsdag 16-06-2015 om 18:42:56 Yes, we're also working on Fallout Shelter for Android. Hopefully out in a few months. reageer retweet
No amount of money ever bought a second of time.
  woensdag 17 juni 2015 @ 17:10:23 #206
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_153615244
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 16:28 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Hij komt ook voor Android over "een paar maanden".

BethesdaStudios twitterde op dinsdag 16-06-2015 om 18:42:56 Yes, we're also working on Fallout Shelter for Android. Hopefully out in a few months. reageer retweet
Tegen die tijd zal Fallout 4 zelf wel al uit zijn. :')
Flesje bier
  woensdag 17 juni 2015 @ 18:26:29 #207
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_153617275
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 15:39 schreef ems. het volgende:
Daar gáát het totaal niet om. Of is "Het is een rpg" een reden om bepaalde gameplayfacetten ouderwets en clunky te laten?

Ik heb het idee dat jullie denken dat omdat ik kritiek heb op de gunplay ik eigenlijk wil dat Fallout een heel andere game wordt. Ik heb het al eerder gezegd, maar ik verwacht helemaal geen call of duty of battlefield praktijken, maar wat ik wel verwacht van een game anno 2015 is dat ik niet het gevoel heb dat ik een robot aan het besturen ben. (tenzij ik in zo'n power armor zit, allicht 8-) )

Maar lees de reactie van Mirel nog maar even voor iets specifiekere kritiek. Ik heb totaal geen ambities om een heel andere game te maken, maar het moet gewoon veel beter kunnen dan tot Skyrim (die ook nog enigszins dezelfde quirks heeft als FO3) het geval was. Gewoon, hetzelfde spel, maar dan met combat die lekker voelt en goed is afgewerkt.

Ik heb NV toevallig nu lopen want hype, en de delay alleen al als je beweegt is tergend (en ook aanwezig in skyrim). En het ding is, dat heeft niets te maken met "het is een rpg" en "het moet niet al te soepel zijn", dat is puur een gevolg van een beperkte engine.
Daar gaat het wel degelijk om. Fallout 3 en NV zijn niet lomp op zichzelf. Ze zijn lomp in vergelijking met andere games die we gewend zijn.

Fallout is, samengevat, realistisch wat betreft rpg-mechanics (skills, stat-requirements, e.d.), maar compleet over-the-top qua actie. En dat op z'n eigen manier, met hilarische death-animaties, bvb. Des te vloeiender, en dus realistischer, je het qua actie gaat maken, des te meer het in contrast komt te staan met wat Fallout is en hoe meer het gaat lijken op andere games. Dus daarom zeg ik, tenzij je vloeiendere loop- en actie-animaties linkt aan desbetreffende stats, voegt 't bij een game als Fallout niets toe.

Dus ze zouden uiteraard betere animaties onderdeel kunnen maken van de game, maar ik zou F4 daar niet beter op beoordelen, voor iets puur visueels. Hetzelfde geldt voor een 'schademodel'. Bij Fallout is het simpelweg: mik zoveel mogelijk op een lichaamsdeel en je kunt 'm cripplen verlammen ik haat die Engelse verbasteringen, of erger :P, met een bijkomende reactie op waar ze geraakt waren. Dat zit er gewoon in.

Voor dat soort realisme waar jullie om vragen, zijn er genoeg andere shooters/rpg's met shooterelementen waar het wel bij past. Ik heb ook 't gevoel dat het niet ligt aan de engine, aangezien je aan een aantal mods kunt zien wat er gewoon mogelijk is qua animaties. Dus wellicht zijn het designkeuzes.
quote:
Prima, maar ook dit heeft wederom niets te maken met mijn kritiek.
Die opmerking was ook niet direct m.b.t. de vloeiendheid. Jouw conclusie was dat die houterige actie wel wat verbetering kon gebruiken in een spel waar dat de focus is. Waar ik dus op antwoordde dat dat 't niet is. Als mijn antwoord er niets mee te maken had, gold dat allereerst ook voor jouw opmerking. Dus je moet mij niet aanspreken op 't feit dat jij de verkeerde conclusie trok. ;)
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_153617397
quote:
3s.gif Op woensdag 17 juni 2015 18:26 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Daar gaat het wel degelijk om. Fallout 3 en NV zijn niet lomp op zichzelf. Ze zijn lomp in vergelijking met andere games die we gewend zijn.
Ze zijn op zichzelf ook prima lomp te noemen.
quote:
Fallout is, samengevat, realistisch wat betreft rpg-mechanics (skills, stat-requirements, e.d.), maar compleet over-the-top qua actie. En dat op z'n eigen manier, met hilarische death-animaties, bvb. Des te vloeiender, en dus realistischer, je het qua actie gaat maken, des te meer het in contrast komt te staan met wat Fallout is en hoe meer het gaat lijken op andere games.
Ik kan geen enkele reden bedenken waarom.
quote:
Dus ze zouden uiteraard betere animaties onderdeel kunnen maken van de game, maar ik zou F4 daar niet beter op beoordelen, voor iets puur visueels.
Het gaat mij niet om de visuals, het gaat mij om het gevoel. Fallout ziet er an sich prima uit.
quote:
Voor dat soort realisme waar jullie om vragen, zijn er genoeg andere shooters/rpg's met shooterelementen waar het wel bij past.
Tsja, jij bent van mening dat het niet bij fallout past. Ik ben van mening dat het bij een moderne game hoort, ongeacht het genre en dat zeker een game als fallout daar juist de vruchten van kan plukken.

Verder heeft het niets te maken met realisme.
quote:
Ik heb ook 't gevoel dat het niet ligt aan de engine, aangezien je aan een aantal mods kunt zien wat er gewoon mogelijk is qua animaties.Dus wellicht zijn het designkeuzes.
Daar geloof ik helaas niet in. De animaties zijn wat mij betreft ook niet zo interessant. Ik denk dat je nog steeds niet helemaal begrijpt waar ik het over heb :P

quote:
Die opmerking was ook niet direct m.b.t. de vloeiendheid. Jouw conclusie was dat die houterige actie wel wat verbetering kon gebruiken in een spel waar dat de focus is. Waar ik dus op antwoordde dat dat 't niet is. Als mijn antwoord er niets mee te maken had, gold dat allereerst ook voor jouw opmerking. Dus je moet mij niet aanspreken op 't feit dat jij de verkeerde conclusie trok. ;)
Actie is m.i. wel degelijk de grootste factor van fallout (en TES trouwens ook). Los daarvan maakt het mij niet zoveel uit wat de focus is, de actie moet gewoon beter.
Conscience do cost.
  woensdag 17 juni 2015 @ 21:51:52 #209
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_153623845
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 18:31 schreef ems. het volgende:
Ze zijn op zichzelf ook prima lomp te noemen.
Om iets lomp, of wat dan ook, te noemen, heb je een referentiekader nodig. Eet een zoete appel en hij's lekker zoet. Neem daarna een snoepje, dat er dan voor zorgt dat die appel in vergelijking ineens zuur smaakt.

Zo ook hier.
quote:
Ik kan geen enkele reden bedenken waarom.
Misschien voortaan iets langer nadenken, i.p.v. gelijk binnen 5 minuten te antwoorden. :P

Al zou je wat Mirel noemt gaan gebruiken, zou je van over-the-top actie naar een meer realistische insteek gaan. Wat je al kunt vinden in genoeg andere games. Waardoor je dus dat typische campy gevoel van Fallout al snel verliest. En die loopanimaties vullen dat gevoel natuurlijk al aan. :P Het hoeft niet per se natuurlijk (dat verlies), maar ik zie Bethesda niet zo snel subtiel doen.
quote:
Het gaat mij niet om de visuals, het gaat mij om het gevoel. Fallout ziet er an sich prima uit.
Ok, jij krijgt dus een goed gevoel van iets waar je een reactie van kunt zien (toch echt iets visueels), ik eerst van onderliggende rpg-mechanics. Die je daarna nog altijd door kunt trekken naar ingame-effecten. Maar die effecten, zoals een kogelinslag zien in een willekeurig lichaamsdeel van een vijand (m.a.w. realisme), voegt voor mij op zichzelf niets toe aan een game met over-the-top actie.
quote:
Tsja, jij bent van mening dat het niet bij fallout past. Ik ben van mening dat het bij een moderne game hoort, ongeacht het genre en dat zeker een game als fallout daar juist de vruchten van kan plukken.

Verder heeft het niets te maken met realisme.
De manier waarop ik dit alles lees, komt bij mij toch echt over als een combinatie van aan de ene kant een vorm van realisme, al probeer jij 't anders te noemen, en aan de andere kant de vergelijking met andere games (die voor je gevoel beter, vloeiender, sneller reageren).
quote:
Daar geloof ik helaas niet in. De animaties zijn wat mij betreft ook niet zo interessant. Ik denk dat je nog steeds niet helemaal begrijpt waar ik het over heb :P
Dat doe ik wel degelijk, nadat ik drieënhalf uur geleden ook Mirel's reactie heb gelezen. :P Maar waar jij je aan ergert, zo ervaar ik 't simpelweg niet. Dus dan kan je al gauw andere interpretaties krijgen.
quote:
Actie is m.i. wel degelijk de grootste factor van fallout (en TES trouwens ook).
Jij geeft je mening, ik geef je een feit. Bij TES en F3 is de focus actie. Bij NV is het, net zoals in F1 en 2, keuze. Je kunt in principe een grotendeels sneakende of pacifistische playthrough spelen. Dus zeggen dat actie daar de grootste factor is, ligt aan jou, niet aan de game.
quote:
Los daarvan maakt het mij niet zoveel uit wat de focus is, de actie moet gewoon beter.
Ja, zou ik ook zeggen als ik het discussiëren beu was. :P En dat ben ik nu ook. :P

het eens oneens te zijn
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  woensdag 17 juni 2015 @ 22:01:55 #210
97079 Jeff89
Conquer All
pi_153624222
quote:
Bij NV is het, net zoals in F1 en 2, keuze. Je kunt in principe een grotendeels sneakende of pacifistische playthrough spelen. Dus zeggen dat actie daar de grootste factor is, ligt aan jou, niet aan de game.
Hoe pacifistisch je ook bent, uiteindelijk blijf je geconfronteerd worden met die rare houterige animaties van NPCs, zeker in combat (er is ook combat als je er zelf niet aan meedoet).. Ik snap de klacht wel. Iets soepeler en vloeiender mag de gunplay wel zijn.
pi_153624828
Wat ik wel een beetje jammer vind is dat het praten toch wel anders is nu. Normaal selecteer je wat en zie je ook helemaal wat je zegt. Nu zie je misschien maar een paar woorden terwijl jij nog veel meer zegt. Misschien bedoelde je toch wat anders terwijl je dacht dat je de goede optie had gekozen.
  woensdag 17 juni 2015 @ 22:29:39 #212
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_153625213
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:01 schreef Jeff89 het volgende:
Hoe pacifistisch je ook bent, uiteindelijk blijf je geconfronteerd worden met die rare houterige animaties van NPCs, zeker in combat..
Datgene wat ik zeg is dat het spel alleen zo sloom aanvoelt en houterig eruit ziet in vergelijking met andere games. En dat gevoel waar hij het over had, dat beter zou worden met betere animaties, meer gebaseerd is op het gevoel dat je dan niet zo'n grote stap terug hoeft te nemen als je een Fallout speelt, als je er net voor games gespeeld hebt die wel vloeiendere controls hebben.
quote:
(er is ook combat als je er zelf niet aan meedoet)
Vandaar 't woord grotendeels.
quote:
Ik snap de klacht wel. Iets soepeler en vloeiender mag de gunplay wel zijn.
Ik snap 'm ook. Ik zeg alleen dat ik 't dan pas een betere game vind, als de nieuwe animaties/controls gebaseerd zijn op de stats.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  woensdag 17 juni 2015 @ 22:32:25 #213
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_153625292
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:18 schreef xVault-BoyNLx het volgende:
Wat ik wel een beetje jammer vind is dat het praten toch wel anders is nu. Normaal selecteer je wat en zie je ook helemaal wat je zegt. Nu zie je misschien maar een paar woorden terwijl jij nog veel meer zegt. Misschien bedoelde je toch wat anders terwijl je dacht dat je de goede optie had gekozen.
Vind ik ook. Het hoeft qua conversatie-vertakkingen geen vermindering te zijn (kijk naar Alpha Protocol), maar het helpt al helemaal niet dat je karakter nu ook een stem heeft. Wat ik een veel groter minpunt vind, t.o.v. eerdere delen.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_153625875
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 21:51 schreef The_Substitute het volgende:

Misschien voortaan iets langer nadenken, i.p.v. gelijk binnen 5 minuten te antwoorden. :P

Al zou je wat Mirel noemt gaan gebruiken, zou je van over-the-top actie naar een meer realistische insteek gaan.
Waarom zou over the top actie niet mogelijk zijn met soepelere gunplay :?
quote:
Waardoor je dus dat typische campy gevoel van Fallout al snel verliest. En die loopanimaties vullen dat gevoel natuurlijk al aan. :P Het hoeft niet per se natuurlijk (dat verlies), maar ik zie Bethesda niet zo snel subtiel doen.

[..]

Ok, jij krijgt dus een goed gevoel van iets waar je een reactie van kunt zien (toch echt iets visueels), ik eerst van onderliggende rpg-mechanics. Die je daarna nog altijd door kunt trekken naar ingame-effecten. Maar die effecten, zoals een kogelinslag zien in een willekeurig lichaamsdeel van een vijand (m.a.w. realisme), voegt voor mij op zichzelf niets toe aan een game met over-the-top actie.
De manier waarop ik dit alles lees, komt bij mij toch echt over als een combinatie van aan de ene kant een vorm van realisme, al probeer jij 't anders te noemen, en aan de andere kant de vergelijking met andere games (die voor je gevoel beter, vloeiender, sneller reageren).

[..]

Dat doe ik wel degelijk, nadat ik drieënhalf uur geleden ook Mirel's reactie heb gelezen. :P Maar waar jij je aan ergert, zo ervaar ik 't simpelweg niet. Dus dan kan je al gauw andere interpretaties krijgen.

[..]

Daar verschillen we dan over van mening. Zoals ik al zei, ik ben dol op fallout, maar ik prefereer dat ze de combat flink improven. Jij vindt dat blijkbaar van ondergeschikt belang. Niets op tegen, maar daar valt dan weinig meer over te zeggen.
quote:
Jij geeft je mening, ik geef je een feit. Bij TES en F3 is de focus actie. Bij NV is het, net zoals in F1 en 2, keuze. Je kunt in principe een grotendeels sneakende of pacifistische playthrough spelen. Dus zeggen dat actie daar de grootste factor is, ligt aan jou, niet aan de game.
Ik ben het niet eens met die mening.
Conscience do cost.
  woensdag 17 juni 2015 @ 23:01:23 #215
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_153626429
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:47 schreef ems. het volgende:
Waarom zou over the top actie niet mogelijk zijn met soepelere gunplay :?
Ik zeg niet dat het niet kan. Ik zeg dat het dan te veel gaat lijken op andere games. Borderlands bvb. En door het dus te baseren op een rpg-mechanic ze het op een leuke manier uniek houden.
quote:
Ik ben het niet eens met die mening.
:')

Jammer dat je zo eindigt. Volgens mij geef je hier al mee aan dat je niet weet hoe Black Isle en Obsidian hun games invullen. En dat keuze daar altijd hun primaire doel is. Dus mijn mening heeft hier niets mee te maken.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_153627569
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 23:01 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het niet kan. Ik zeg dat het dan te veel gaat lijken om andere games. Borderlands bvb. En door het dus te baseren op een rpg-mechanic ze het op een leuke manier uniek houden.
Ik zie voor de zoveelste keer niet in waarom een betere en vloeiendere combat de game fallout-onwaardig zou maken of op borderlands zou doen lijken. Als ze het verkeerd doen is dat een mogelijkheid ja. Hopelijk is dat niet het geval. Ik zou niet weten hoe ze dat zo zwaar zouden kunnen fucken maargoed :D
quote:
Jammer dat je zo eindigt. Volgens mij geef je hier al mee aan dat je niet weet hoe Black Isle en Obsidian hun games invullen. En dat keuze daar altijd hun primaire doel is. Dus mijn mening heeft hier niets mee te maken.
Het gaat mij erom dat combat voor vrijwel iedereen, ook de pacifisten, op vrij grote schaal te maken krijgen met battlen. Dat je de optie hebt om met bepaalde NPC's tot een vredige oplossing kan komen of battles gewoon compleet voorbij kan sneaken is fijn, maar er zijn altijd super mutants en dungeons en wasters en whatever die je moet schieten. Dat je keuzes hebt staat wederom compleet los van de kwaliteit van de combat.

Combat is in TES/FO games altijd een groot onderdeel van de game geweest en ik vind het tijd voor verbetering. Natúúrlijk bestaat Fallout uit veel meer aan combat, dat maakt het zo'n goede game. Dat Fallout meer charmes heeft dan alleen combat vind ik echter geen reden om dan maar te wensen dat het hetzelfde blijft als 5 jaar geleden.

En ik ben heel goed op de hoogte van Black Isle/Obsidian. Baldur's gate bestond uit zoveel meer dan combat alleen, maar als ik nu Pillars of eternity opstart ben ik toch wel blij dat ze er flink aan hebben gesleuteld zonder dat dat afdeed aan de sfeer van dat type game. Datzelfde moet makkelijk mogelijk zijn voor Fallout.

Ik weet niet hoe ik het duidelijker kan uitleggen. Het lijkt mij niet meer dan logisch _O-
Conscience do cost.
  woensdag 17 juni 2015 @ 23:58:26 #217
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_153628335
quote:
3s.gif Op woensdag 17 juni 2015 18:26 schreef The_Substitute het volgende:

[..]
Des te vloeiender, en dus realistischer, je het qua actie gaat maken, des te meer het in contrast komt te staan met wat Fallout is en hoe meer het gaat lijken op andere games. Dus daarom zeg ik, tenzij je vloeiendere loop- en actie-animaties linkt aan desbetreffende stats, voegt 't bij een game als Fallout niets toe.
Dat is inhoudelijk. Ems en ik bedoelen dat niet. Dat staat los van hoe het eruit ziet en hoe het gepresenteerd wordt.

Speel eens Bioshock 1, en daarna Infinite. Let op hoe je richt en schiet op vijanden, hoe zij je aanvallen ontwijken en hoe jij dat bij hen doet met je eigen beweging, en let op wat er gebeurt als je op ze schiet, wat voor visuele feedback je daarop krijgt, en hoe ze neervallen.

Het verschil tussen 1 en Infinite is een beetje wat we hier proberen uit te leggen. Zelfde game, nieuwe deel, shooter gameplay verbeterd (níet veranderd).

2:16, terwijl hij blijft schieten, loopt die vijand naar hem toe, en springt. In de lucht blijft hij op hem schieten,de kogels landen, maar het voelt niet helemaal echt. Hij land gewoon op zijn voeten en rent door. Het zijn vooraf ingeprogrammeerde (klein beetje) animaties. Echte ragdoll physics zijn het het niet, of in ieder geval niet geavanceerd, ze reageren niet op de kogels.

Gelijk daarna schiet hij op die vrouw, terwijl de kogels landen loopt ze een soort kwart rondje van de linkerkant van het beeld naar rechts. In feite loopt ze naar voren maar volgt ze een lijn in een scherpe bocht. Dat is precies wat ook in F3 en NV gebeurt. Wat realistischer zou zijn dat ze dan met een voet stopt, andere draait, en dan haar hele lichaam mee, en dan met de andere voet de andere kant nu loopt.


Op 4:06 schiet hij op een gast, de eerste rake kogel stopt de vijand in zijn loop, hij valt een beetje naar achteren. De manier waarop hij daarvan herstelt en weer verder begint te lopen. Dat zit niet in Bioshock 1, zoals met dat vrouwtje uit het vorige filmpje. En ook niet in F3 en NV.

Check het hele filmpje maar, alles voelt vloeiender en uitgewerkter uit.

[ Bericht 31% gewijzigd door Mirel op 18-06-2015 00:17:31 ]
When all else fails, you always have delusion.
pi_153628549
No amount of money ever bought a second of time.
pi_153630539
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:18 schreef xVault-BoyNLx het volgende:
Wat ik wel een beetje jammer vind is dat het praten toch wel anders is nu. Normaal selecteer je wat en zie je ook helemaal wat je zegt. Nu zie je misschien maar een paar woorden terwijl jij nog veel meer zegt. Misschien bedoelde je toch wat anders terwijl je dacht dat je de goede optie had gekozen.
Herkenbaar dit. Een probleem in meerdere RPGs, ik geloof dat the witcher 2 mijn laatste ervaring hiermee is. Slim schrijfwerk zou dit moeten tackelen, maar dat lukt zelden.
-nee-
pi_153630861
Ben ook niet zo'n fan van de stem van de main character, daar projecteer ik liever m'n eigen stem op zeg maar. Misschien is het uit te zetten bij audio? En dat je in plaats daarvan subtitles hebt of iets dergelijks. O, en de speech options had ik ook liever op de oude manier gezien. En niet dat je "yes" kiest en dat hij dan met een heel bullshit-verhaal komt waardoor die "yes" een soort halve "yes" is maar ook met een ondertoon die je helemaal niet wil.

Ga trouwens wel PC kaufen. Speel nu alles op laptop met SLI-kaarten maar dat begint langzaamaan tegen de grenzen van aanvaardbare fps te lopen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  vrijdag 19 juni 2015 @ 13:35:18 #221
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_153665484
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 23:32 schreef ems. het volgende:
Ik zie voor de zoveelste keer niet in waarom een betere en vloeiendere combat de game fallout-onwaardig zou maken of op borderlands zou doen lijken. Als ze het verkeerd doen is dat een mogelijkheid ja. Hopelijk is dat niet het geval. Ik zou niet weten hoe ze dat zo zwaar zouden kunnen fucken maargoed :D
Ok, nog maar een keer. :{

Ik zeg, dat dat soort vloeiendere combat, op zichzelf, niets toevoegt aan een game als Fallout. Dus al wil je dat soort verfijningen toevoegen, doe het op een manier die recht doet aan het soort game dat het is. Fallout is een rpg, geen shooter. Dus al wil je minder houterige movement, breidt de Agility-stat uit. Hoe hoger die dus is:
SPOILER: naast hoeveelheid AP
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En al wil je wat meer 'feedback' krijgen (bulletsponges verwijderen) van de actie, breidt dan ook de Strenght en Endurance stats uit. Hoe hoger die zijn:
SPOILER: naast carry-weight en aantal hitpoints
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hetzelfde geldt wat mij betreft ook voor de Charisma-stat. Je kunt 'm simpelweg verlagen tot 1, maar je speech-skill wel verhogen en nog steeds alle checks halen. Dus ook hier kunnen ze het uitbreiden: respectievelijk, hoe hoger/lager je CHA, des te lager/hoger de speech-check.

Dat is waar de 3D-Fallouts nog steeds achterlopen t.o.v. eerdere delen. Dus als je het op die manier aanpakt, krijgen jullie wat jullie willen: betere actie, beter gevoel. En ik krijg wat ik wil, de focus op 't rpg-element en je houdt Fallout op een leuke manier uniek. Iedereen blij. 14.gif

En dit kan gewoon werken, aangezien elk karakter z'n individuele stats heeft.
quote:
Het gaat mij erom dat combat voor vrijwel iedereen, ook de pacifisten, op vrij grote schaal te maken krijgen met battlen.
Als je m'n vorige reacties leest, kun je lezen dat ik dat ook niet ontken. Ik zei dat de nadruk wat méér op actie ligt dan bij de isometrische delen, omdat je die inderdaad minder snel kunt ontwijken. En ook omdat er meer locaties zijn waar je er niet onder uit komt. Maar het blijft een Obsidian game, die altijd de nadruk leggen op keuze. En die keuze vertaalt zich in de quests en die quests vormen het grootste deel van de game en die kun je zo goed als combatloos oplossen.
quote:
Dat je de optie hebt om met bepaalde NPC's tot een vredige oplossing kan komen of battles gewoon compleet voorbij kan sneaken is fijn
Bepaalde? Je krijgt nota bene bij zo goed als elke quests de keuze: combat, en/of stealth, en/of speech. Waarbij speech op zichzelf ook nog vaak meerdere opties geeft.
quote:
maar er zijn altijd super mutants en dungeons en wasters en whatever die je moet schieten.
Zoals ik ook al zei tegen Jeff89: vandaar het woord grotendeels. Die vergelijk ik met al die random encounters die je ook had in eerdere delen, waar je ook niet anders kon dan vluchten of terugvechten.
quote:
Dat je keuzes hebt staat wederom compleet los van de kwaliteit van de combat.
Wederom, dat hele punt begon toen jij zei dat de actie verbeterd moest worden, omdat het de focus was van de game. Ik antwoordde daar op dat dat niet de focus was en het dus de verkeerde conclusie was. Dus ik heb nooit de link gelegd met de kwaliteit van de actie. De enige die dat blijft doen, ben jij. :P
quote:
Combat is in TES/FO games altijd een groot onderdeel van de game geweest en ik vind het tijd voor verbetering. Natúúrlijk bestaat Fallout uit veel meer aan combat, dat maakt het zo'n goede game. Dat Fallout meer charmes heeft dan alleen combat vind ik echter geen reden om dan maar te wensen dat het hetzelfde blijft als 5 jaar geleden.
Ik vind het raar dat jij via deze discussie interpreteert dat ik geen verandering wil. Terwijl dat helemaal niet datgene is waarover we discussiëren. Waar we het niet over eens zijn, is HOE je de verandering het best toepast. :P Niet of er wel of niet verandering mogelijk is.
quote:
En ik ben heel goed op de hoogte van Black Isle/Obsidian. Baldur's gate bestond uit zoveel meer dan combat alleen, maar als ik nu Pillars of eternity opstart ben ik toch wel blij dat ze er flink aan hebben gesleuteld zonder dat dat afdeed aan de sfeer van dat type game. Datzelfde moet makkelijk mogelijk zijn voor Fallout.
Mjah, ik geef de credits aan de developer. BG is Bioware uiteraard. De reden waarom ik NV een Obsidian game noem en geen Bethesda game.

En met dat laatste zijn we het, nogmaals, eens.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  vrijdag 19 juni 2015 @ 13:40:48 #222
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_153665651
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 23:58 schreef Mirel het volgende:
Dat is inhoudelijk. Ems en ik bedoelen dat niet. Dat staat los van hoe het eruit ziet en hoe het gepresenteerd wordt.
Inhoudelijk, dat zich ook makkelijk kan laten vertalen naar fysieke, visuele effecten. Zie mijn reactie op ems.
quote:
Speel eens Bioshock 1, en daarna Infinite. Let op...

<zip>
Ems zal het leuk vinden dat je Infinite als voorbeeld neemt. _O-
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_153666716
Nog wat nieuwe details over de game:

-Fallout 4 is the most detailed, dense environment Bethesda has made to date. The world has so much content even game director Todd Howard hasn't seen everything in the game.

-The extra graphical horsepower provided by the new console gave the team a tech backbone to iterate on its Creation engine and add more dynamic details. Physics-based rendering and volumetric lighting help create more atmosphere in the world, opening the game up to more environmental storytelling.

-Fallout 4's narrative has a lot more branching paths and overlapping of "if that than this" than Fallout 3. They want the game to handle all the fail states of missions instead of forcing players to reload saves.

-Boston and its surrounding regions offer more varied, vivid colors than Fallout 3, though the color palate still relies heavily on grays and browns in the blast zone where the nuke was detonated.

-Fallout 4 has a full weather system that sends radiation storms across the world.

-Bethesda has always valued player freedom above storytelling, but with Fallout 4 the team wants to bring more emotional resonance to the plot thread running through the game. This is why they chose to recruit voice actors for both the female and male protagonists the player can make their own.

-Combat is receiving a major stimpak thanks to some consulting with id Software to improve the second-to-second shooting. Bethesda's goal? To have the shooting stand shoulder to shoulder with the other great options on the market. The studio even hired away some Bungie talent to help with this remodel. With the new, built-from-scratch shooting system, Howard says Fallout 4 plays much more like a modern shooter. You can aim down the sights, use V.A.T.S., and play in first or third person.

-V.A.T.S. has received some slight overhauls. It no longer completely pauses the action, and critical shots are no longer random. If you look at the videos, you'll notice a "critical" bar on the bottom of the screen that the player fills. Once it is fully filled you can decide when to use it. Your luck skill determines how fast the bar increases, and there are perks that dig into how criticals work and how you use them.

-Bethesda is tweaking the way auto-scaling works for Fallout 4 to create more challenge. "We call it rubberbanding; we'll have an area [where enemies scale from] level 5 to 10, and then this area will be level 30 and above," Howard says. "You'll run into stuff that will crush you, and you will have to run away."

-Bethesda's proprietary Radient A.I. and story system are also being used for your settlements to drive random encounters. It will determine if someone should be sent to your town, if raiders should attack the settlement or abduct your caravan, etc.

-People will come to your settlement on their own but there are also others you can recruit.

-A list of your settlements will appear in your PipBoy. You can send caravans between the various bases to get your supplies where you want them to be.

-As you could see in the trailer, Fallout 4 introduces new modes of transportation in the form of the gunship, but Howard says they aren't doing cars or anything as well.

-The workshop system is quite deep for weapons crafting.You can mix and match everything from scopes, muzzles, barrels, stocks, grips, and more. You can also scrap old weapons and use their parts for furthering the creation of your master weapon.

-All the junk in the world you collect can now be used to build up your settlement and customize your weapons rather than be sold off. Because of these additional uses, Howard says he's noticed more playtesters hoarding items for customization rather than selling it off to merchants.

-Companions have always played a role in Fallout games, and that exends into the new game as well. So far Bethesda has only shown off your trusty canine Dogmeat (who Howard confirmed will not be killed off in a cruel fashion) but expect to see several others as well.

-The mod community has always been strong with Bethesda games. With Fallout 4 their creative ideas will reach beyond PC and into consoles. Modding tools are expected to become available on PC in early 2016, with Xbox One owners getting access to their creations shortly thereafter. Once the modding is thriving on these two platforms, Bethesda hopes to work on extending this content to PlayStation 4 as well, but Howard wasn't comfortable putting a timetable on that.

-Howard says Bethesda has been advocating to get mods on Microsoft consoles since 2001. Its hope is to not curate the content much at all but have its ecosystem stay as close to the PC experience as possible.

-When you play a modded version, the game will make a copy of your save file so your pure state game will be preserved.

http://www.gameinformer.c(...)about-fallout-4.aspx
  vrijdag 19 juni 2015 @ 14:47:08 #224
28033 Pek
je moet wat
pi_153666993
quote:
When you play a modded version, the game will make a copy of your save file so your pure state game will be preserved.
Tuurlijk :')
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  Redactie Games vrijdag 19 juni 2015 @ 14:52:42 #225
181272 crew  Noppie2000
pi_153667171
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 14:47 schreef Pek het volgende:

[..]

Tuurlijk :')
Zo ongeloofwaardig is dat toch niet, of mis ik iets? :P
pi_153667484
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 14:47 schreef Pek het volgende:

[..]

Tuurlijk :')
Ja, hoezo is dat gek?
No amount of money ever bought a second of time.
  vrijdag 19 juni 2015 @ 15:23:34 #227
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_153668026
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 14:34 schreef xVault-BoyNLx het volgende:
Nog wat nieuwe details over de game:

-Fallout 4's narrative has a lot more branching paths and overlapping of "if that than this" than Fallout 3. They want the game to handle all the fail states of missions instead of forcing players to reload saves.
Een klein, flikkerend lichtje.
quote:
-Bethesda has always valued player freedom above storytelling,
_O-
quote:
but with Fallout 4 the team wants to bring more emotional resonance to the plot thread running through the game. This is why they chose to recruit voice actors for both the female and male protagonists the player can make their own.
I.p.v. dat emotionele element te laten liggen bij de companions en andere npc's. |:(
quote:
-Combat is receiving a major stimpak thanks to some consulting with id Software to improve the second-to-second shooting. Bethesda's goal? To have the shooting stand shoulder to shoulder with the other great options on the market. The studio even hired away some Bungie talent to help with this remodel. With the new, built-from-scratch shooting system, Howard says Fallout 4 plays much more like a modern shooter.
Jeeuuuh! }:|
quote:
-Bethesda is tweaking the way auto-scaling works for Fallout 4 to create more challenge. "We call it rubberbanding; we'll have an area [where enemies scale from] level 5 to 10, and then this area will be level 30 and above," Howard says. "You'll run into stuff that will crush you, and you will have to run away."
Kortom, je zult nooit 't idee hebben dat je sterker geworden bent, waardoor het levelingsysteem weer compleet doelloos is.
quote:
-The workshop system is quite deep for weapons crafting.You can mix and match everything from scopes, muzzles, barrels, stocks, grips, and more. You can also scrap old weapons and use their parts for furthering the creation of your master weapon.
Blij dat ze dat toegevoegd en uitgebreid hebben.
quote:
-Companions have always played a role in Fallout games, and that exends into the new game as well. So far Bethesda has only shown off your trusty canine Dogmeat (who Howard confirmed will not be killed off in a cruel fashion)
Bang voor PETA? PC bullshit?

[ Bericht 0% gewijzigd door The_Substitute op 19-06-2015 15:52:06 ]
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_153668039
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 14:34 schreef xVault-BoyNLx het volgende:
-Fallout 4 is the most detailed, dense environment Bethesda has made to date. The world has so much content even game director Todd Howard hasn't seen everything in the game.
:')_! Dat zeggen ze echt bij ieder spel van Bethesda.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  Redactie Games vrijdag 19 juni 2015 @ 15:25:28 #229
181272 crew  Noppie2000
pi_153668069
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 15:24 schreef Rezania het volgende:

[..]

:')_! Dat zeggen ze echt bij ieder spel van Bethesda.
Na 2-3 jaar tussen elke titel, zal dat ook ongetwijfeld waar zijn :D
pi_153669287
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 15:23 schreef The_Substitute het volgende:
Kortom, je zult nooit 't idee hebben dat je sterker geworden bent, waardoor het levelingsysteem weer compleet doelloos is.
Zo'n systeem moet je wel hebben, anders krijg je situaties van twee uitersten waarbij de balans compleet zoek is. Als alle NPC's een statisch level zouden hebben krijg je het volgende:

Je loopt als low level een gebied in en wordt direct de grond in getrapt. Je moet dus eerst geforceerd levelen voor je een gebied van het spel realistisch kan verkennen zonder direct dood te gaan.

Anderzijds is het ook niet de bedoeling dat je als max level de halve map kan plat walsen omdat je zo overpowered bent.

Ik snap heel goed dat er een vorm van balans nodig is om het beide leuk en uitdagend te houden.
No amount of money ever bought a second of time.
  vrijdag 19 juni 2015 @ 16:10:37 #231
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_153669364
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 16:07 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Zo'n systeem moet je wel hebben, anders krijg je situaties van twee uitersten waarbij de balans compleet zoek is. Als alle NPC's een statisch level zouden hebben krijg je het volgende:

Je loopt als low level een gebied in en wordt direct de grond in getrapt. Je moet dus eerst geforceerd levelen voor je een gebied van het spel realistisch kan verkennen zonder direct dood te gaan.

Anderzijds is het ook niet de bedoeling dat je als max level de halve map kan plat walsen omdat je zo overpowered bent.

Ik snap heel goed dat er een vorm van balans nodig is om het beide leuk en uitdagend te houden.
Daar ben ik het wel mee eens. Al vind ik juist bij the witcher 3 het wel tof dat je niet met een adaptief leveling systeem werkt en heb je dus een daadwerkelijk groeiproces. Ook leuk dat ze in elk veld wel een paar verschrikkelijk veel hogere level beesten rond hebben lopen zodat je nooit half blind naar binnen kan rennen. Er valt voor beide wel wat te zeggen. Voor story telling is het relatieve levelen beter, vind ik.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Vrijheid&lt;/a&gt;
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  vrijdag 19 juni 2015 @ 17:04:51 #232
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_153670525
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 16:07 schreef TigerXtrm het volgende:
Zo'n systeem moet je wel hebben, anders krijg je situaties van twee uitersten waarbij de balans compleet zoek is. Als alle NPC's een statisch level zouden hebben krijg je het volgende:

Je loopt als low level een gebied in en wordt direct de grond in getrapt. Je moet dus eerst geforceerd levelen voor je een gebied van het spel realistisch kan verkennen zonder direct dood te gaan.

Anderzijds is het ook niet de bedoeling dat je als max level de halve map kan plat walsen omdat je zo overpowered bent.

Ik snap heel goed dat er een vorm van balans nodig is om het beide leuk en uitdagend te houden.
Wat jogy dus zegt. Er is een verschil tussen OP zijn en vijanden makkelijker de baas zijn.

Het nut van een levelsysteem is dat je je karakter ontwikkelt. Meer mogelijkheden krijgen, waardoor je dus sterkere vijanden aankunt. En dat gevoel, 'die vijanden waar ik in 't begin moeite mee had, sla ik me nu zonder problemen doorheen' of 'die vijanden waar ik in 't begin nog 't best vandaan kon blijven, kan ik nu aan', is wat zo'n levelsysteem nut geeft. Terwijl vijanden met je mee laten levellen dat allemaal wegneemt en 't levellen overbodig maakt.

En er zijn manieren om OP te voorkomen. Vijanden zwakke čn sterkere punten geven, is er één van (zoals de Witcher idd). En een ander voorbeeld...veel rpg's gebruiken wolven als vijanden. Eén wolf kan je makkelijk aan, 2 wolven ook, 3 ook nog wel. Maar zet er bijvoorbeeld een alfa-wolf tussen, die buffs geeft aan de wolven om 'm heen, en/of zorgt dat ze gaan samenwerken, door je te proberen te omsingelen en je in de rug aan te vallen. Op die manier zorg je er dus voor dat vijanden waar je individueel geen probleem mee zou hebben, ook op hogere levels gevaarlijk blijven. Maar daar is een stuk AI voor nodig.

En dat soort dingen verwacht ik toch van een developer als Bethesda, die wat betref uitdaging maar vast blijft klingen aan de methode om sterkere vijanden simpelweg meer HP te geven, waardoor je wat langer moet schieten en hakken voordat je ze neerhebt. Terwijl zij de financiële middelen en de tijd hebben om zo'n AI te creëren. Maar zij lijken die moeite liever te steken in een wereld maken die 3x zo groot is als Skyrim en, blijkbaar, totaal optionele home- en villagebuilders toevoegen. En dat noemen ze/we vooruitgang.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  vrijdag 19 juni 2015 @ 18:58:03 #233
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_153673384
Mijn god wat een discussies hier :')
Flesje bier
pi_153674377
In The Thread: Mensen die doen alsof ze Fallout 4 al hebben gespeeld
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
  vrijdag 19 juni 2015 @ 19:48:59 #235
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_153674890
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 18:58 schreef Gezicht het volgende:
Mijn god wat een discussies hier :')
Is er een keer een inhoudelijke discussie, krijg je dit
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  vrijdag 19 juni 2015 @ 23:20:39 #236
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_153681790
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 15:24 schreef Rezania het volgende:

[..]

:')_! Dat zeggen ze echt bij ieder spel van Bethesda.
Todd kan alleen maar sweet little lies vertellen.
Creation kit die in Januari zou komen voor Skyrim, Oneindige quest, 70 voice actors.
See those mountains, you can climb them.
etc.
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 03:03:05 #237
62182 Georges
That's the shit
pi_153686042
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 14:34 schreef xVault-BoyNLx het volgende:
Nog wat nieuwe details over de game:
Heel veel geweldige info
_O_
Heerlijk dit, na al die jaren weer vele uren genieten. Heb in tijden niet zo uitgekeken naar een game als Fallout 4.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_153686116
Wat een negativiteit hier. _O-
  zaterdag 20 juni 2015 @ 09:32:35 #239
28033 Pek
je moet wat
pi_153687162
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 14:52 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Zo ongeloofwaardig is dat toch niet, of mis ik iets? :P
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 15:02 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Ja, hoezo is dat gek?
Geen idee, eigenlijk. Zal wel verkeerd gelezen hebben met m'n dronken kop :@ :')
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_153690659
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 03:03 schreef Georges het volgende:

[..]

_O_
Heerlijk dit, na al die jaren weer vele uren genieten. Heb in tijden niet zo uitgekeken naar een game als Fallout 4.
Hier ook hoor. Kan echt niet wachten om weer heel veel uren in een nieuwe Fallout game te stoppen. Echt hoeveel uren ik in Fallout 3 heb gestoken :@
  zaterdag 20 juni 2015 @ 13:26:57 #241
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_153690828
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 03:21 schreef Cikx het volgende:
Wat een 'gefundeerde' negativiteit hier. _O-
Als je 't hebt over 't aantal woorden, dan ja. O-)

Maar ik zie hier toch echt meer users die positief zijn. Dus, zie je door de bomen 't bos niet meer?
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  zaterdag 20 juni 2015 @ 14:00:05 #242
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_153691518
quote:
11s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 19:31 schreef SherlockHolmes het volgende:
In The Thread: Mensen die doen alsof ze Fallout 4 al hebben gespeeld
Ik zie alleen mensen die naar de geschiedenis van Bethesda kijken en reageert op de info die beschikbaar is. Kan best begrijpen dat sommigen niet full hyped zijn.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_153691957
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 14:34 schreef xVault-BoyNLx het volgende:
Nog wat nieuwe details over de game:

-Fallout 4 is the most detailed, dense environment Bethesda has made to date. The world has so much content even game director Todd Howard hasn't seen everything in the game.

-The extra graphical horsepower provided by the new console gave the team a tech backbone to iterate on its Creation engine and add more dynamic details. Physics-based rendering and volumetric lighting help create more atmosphere in the world, opening the game up to more environmental storytelling.

-Fallout 4's narrative has a lot more branching paths and overlapping of "if that than this" than Fallout 3. They want the game to handle all the fail states of missions instead of forcing players to reload saves.

-Boston and its surrounding regions offer more varied, vivid colors than Fallout 3, though the color palate still relies heavily on grays and browns in the blast zone where the nuke was detonated.

-Fallout 4 has a full weather system that sends radiation storms across the world.

-Bethesda has always valued player freedom above storytelling, but with Fallout 4 the team wants to bring more emotional resonance to the plot thread running through the game. This is why they chose to recruit voice actors for both the female and male protagonists the player can make their own.

-Combat is receiving a major stimpak thanks to some consulting with id Software to improve the second-to-second shooting. Bethesda's goal? To have the shooting stand shoulder to shoulder with the other great options on the market. The studio even hired away some Bungie talent to help with this remodel. With the new, built-from-scratch shooting system, Howard says Fallout 4 plays much more like a modern shooter. You can aim down the sights, use V.A.T.S., and play in first or third person.

-V.A.T.S. has received some slight overhauls. It no longer completely pauses the action, and critical shots are no longer random. If you look at the videos, you'll notice a "critical" bar on the bottom of the screen that the player fills. Once it is fully filled you can decide when to use it. Your luck skill determines how fast the bar increases, and there are perks that dig into how criticals work and how you use them.

-Bethesda is tweaking the way auto-scaling works for Fallout 4 to create more challenge. "We call it rubberbanding; we'll have an area [where enemies scale from] level 5 to 10, and then this area will be level 30 and above," Howard says. "You'll run into stuff that will crush you, and you will have to run away."

-Bethesda's proprietary Radient A.I. and story system are also being used for your settlements to drive random encounters. It will determine if someone should be sent to your town, if raiders should attack the settlement or abduct your caravan, etc.

-People will come to your settlement on their own but there are also others you can recruit.

-A list of your settlements will appear in your PipBoy. You can send caravans between the various bases to get your supplies where you want them to be.

-As you could see in the trailer, Fallout 4 introduces new modes of transportation in the form of the gunship, but Howard says they aren't doing cars or anything as well.

-The workshop system is quite deep for weapons crafting.You can mix and match everything from scopes, muzzles, barrels, stocks, grips, and more. You can also scrap old weapons and use their parts for furthering the creation of your master weapon.

-All the junk in the world you collect can now be used to build up your settlement and customize your weapons rather than be sold off. Because of these additional uses, Howard says he's noticed more playtesters hoarding items for customization rather than selling it off to merchants.

-Companions have always played a role in Fallout games, and that exends into the new game as well. So far Bethesda has only shown off your trusty canine Dogmeat (who Howard confirmed will not be killed off in a cruel fashion) but expect to see several others as well.

-The mod community has always been strong with Bethesda games. With Fallout 4 their creative ideas will reach beyond PC and into consoles. Modding tools are expected to become available on PC in early 2016, with Xbox One owners getting access to their creations shortly thereafter. Once the modding is thriving on these two platforms, Bethesda hopes to work on extending this content to PlayStation 4 as well, but Howard wasn't comfortable putting a timetable on that.

-Howard says Bethesda has been advocating to get mods on Microsoft consoles since 2001. Its hope is to not curate the content much at all but have its ecosystem stay as close to the PC experience as possible.

-When you play a modded version, the game will make a copy of your save file so your pure state game will be preserved.

http://www.gameinformer.c(...)about-fallout-4.aspx
Klikt goed! :D Ben benieuwd waar die Vertibird nou precies gebruikt voor gaat worden. Lijkt mij best een leuke vervanging voor Fast Travel bijvoorbeeld :)
pi_153692924
quote:
-Combat is receiving a major stimpak thanks to some consulting with id Software to improve the second-to-second shooting. Bethesda's goal? To have the shooting stand shoulder to shoulder with the other great options on the market. The studio even hired away some Bungie talent to help with this remodel. With the new, built-from-scratch shooting system, Howard says Fallout 4 plays much more like a modern shooter. You can aim down the sights, use V.A.T.S., and play in first or third person.
Ah, geweldig. Goed dat ze zelf ook inzagen dat het de hoogste tijd was.

Kan ook weer niet wachten op mods. O+

Ik hoop trouwens dat ze de DLC ook iets 'natuurlijker' in de game zetten in plaats van "ga naar deze instance en kom er 2 uur later weer uit met veel nieuwe wapens". Fallout en New Vegas hadden allebei hele toffe DLC's maar ik vond het jammer dat het zo apart van de echte game stond. Bij Skyrim was het wat dat betreft al verbetering ten opzichte van de voorgaande delen.
Conscience do cost.
pi_153695359
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 15:01 schreef ems. het volgende:

[..]

Ah, geweldig. Goed dat ze zelf ook inzagen dat het de hoogste tijd was.
Inderdaad. Ik snap niet dat mensen hier niet blij zijn om verbeteringen in het combat mechanisme, wat in vorige Fallout delen toch redelijk clunky was hoor.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_153695760
quote:
11s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 16:55 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik snap niet dat mensen hier niet blij zijn om verbeteringen in het combat mechanisme, wat in vorige Fallout delen toch redelijk clunky was hoor.
Ik denk dat alle twijfels weg zijn op het moment dat fallout 4 opgestart wordt en blijkt dat je prima een game kan moderniseren zonder dat je daarmee afdoet aan het genre.
Conscience do cost.
pi_153697874
Fallout 3 nog maar eens een kansje geven vanavond.

Nog tips? :7 Is een stealthy/sniper build een beetje te doen?

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2015 18:49:37 ]
  zaterdag 20 juni 2015 @ 19:07:04 #248
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_153698241
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 17:17 schreef ems. het volgende:
dat je prima een game kan moderniseren zonder dat je daarmee afdoet aan het genre.
Heeft iemand hier dan anders beweerd?
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 18:49 schreef Typisch het volgende:
Nog tips?
Indien je op pc speelt, installeer de FWE-mod. Link staat in de OP.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_153698260
Mensen hier die ooit Fallout 1 of 2 hebben gespeeld? Ben net begonnen aan Fallout 1, maar had gelijk een guide nodig. Er is niet eens een tutorial. _O- Is wel tof, weer eens wat anders. :9
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 19:19:59 #250
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_153698562
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:08 schreef Rezania het volgende:
Mensen hier die ooit Fallout 1 of 2 hebben gespeeld? Ben net begonnen aan Fallout 1, maar had gelijk een guide nodig. Er is niet eens een tutorial. _O-
Nope, geen handholding. :P

Loop gelijk richting vault 15. Dan kom je langs Shady Sands, waar je een companion vindt, een paar skillbooks, wat benodigdheden voor in vault 15 en wat karakters die je ook in latere games tegenkomt en over hoort. Dan door naar de vault.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_153698712
Zijn Fallout 1 en 2 nog een beetje leuk en goed? Ik ben wel immersive RPGing gewend, dus ik weet niet of ik dan 2x2 textures en top-down gameplay wel kan appreciëren.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
  zaterdag 20 juni 2015 @ 20:52:34 #252
97079 Jeff89
Conquer All
pi_153700861
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 13:35 schreef The_Substitute het volgende:
Maar het blijft een Obsidian game, die altijd de nadruk leggen op keuze. En die keuze vertaalt zich in de quests en die quests vormen het grootste deel van de game en die kun je zo goed als combatloos oplossen.

Daar heeft het verder niets mee te maken, die houterigheid is volgens mij meer deel van de engine, en die komt van Bethesda. Dat merk je ook aan hoe houterig je karakter springt bijvoorbeeld, en hoe je als je debiel stuiterend een berg op kan gaan. Dat was in Morrowind al zo... En wat te denken van NPCs die nog niet over een muurtje heen springen om letterlijk hun eigen leven te redden? :') Dat soort dingen vind ik gewoon jammer.
pi_153701021
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:19 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Nope, geen handholding. :P

Loop gelijk richting vault 15. Dan kom je langs Shady Sands, waar je een companion vindt, een paar skillbooks, wat benodigdheden voor in vault 15 en wat karakters die je ook in latere games tegenkomt en over hoort. Dan door naar de vault.
Heb ik al gedaan, was ook een tip uit die guide. :+
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 21:03:17 #254
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_153701164
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 18:49 schreef Typisch het volgende:
Fallout 3 nog maar eens een kansje geven vanavond.

Nog tips? :7 Is een stealthy/sniper build een beetje te doen?
Zeker, echte sniper is erg zeldzaam maar met de hunting rifle is het ook prima te doen.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 22:10:26 #255
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_153702852
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 20:52 schreef Jeff89 het volgende:
Daar heeft het verder niets mee te maken, die houterigheid is volgens mij meer deel van de engine, en die komt van Bethesda. Dat merk je ook aan hoe houterig je karakter springt bijvoorbeeld, en hoe je als je debiel stuiterend een berg op kan gaan. Dat was in Morrowind al zo... En wat te denken van NPCs die nog niet over een muurtje heen springen om letterlijk hun eigen leven te redden? :') Dat soort dingen vind ik gewoon jammer.
Klopt, het heeft inderdaad niets te maken met de houterigheid van de actie, want het ging erover of de actie wel of niet de focus van de game was. In F3 was dat zo. In NV niet, gezien de vertakkingen van zo goed als alle quests, die ons lieten kiezen we 't op wilden lossen; combat, stealth of met speech.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  zaterdag 20 juni 2015 @ 22:12:18 #256
97079 Jeff89
Conquer All
pi_153702903
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 22:10 schreef The_Substitute het volgende:

In NV niet, gezien de vertakkingen van zo goed als alle quests, die ons lieten kiezen we 't op wilden lossen; combat, stealth of met speech.
Uiteindelijk draait NV om een oorlog, en om een vrij onvriendelijke omgeving waarin veel gevochten word met mutanten etc..Storyline spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 22:29:41 #257
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_153703415
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 22:12 schreef Jeff89 het volgende:
Uiteindelijk draait NV om een oorlog, en om een vrij onvriendelijke omgeving waarin veel gevochten word met mutanten etc..Storyline spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb eerder al gezegd dat in de 3d versies de nadruk inderdaad méér ligt op de actie dan de isometrische delen en dat een complete pacifistische playthrough niet mogelijk is ('grotendeels', weet je nog?). Maar qua quests kan je het wel zo spelen en bepaal JIJ dus de focus.

En die slag om Hoover Dam is er dus een waar je niet omheen kunt. Die zijn er ook, zoals ik al zei. Dat staat mijn argument niet in de weg.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  Eindredactie Games zaterdag 20 juni 2015 @ 22:48:16 #258
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_153703901
Fallout 4 Pip-Boy editie besteld :@
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zaterdag 20 juni 2015 @ 23:26:13 #259
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_153704932
quote:
4s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 22:48 schreef donald_dick het volgende:
Fallout 4 Pip-Boy editie besteld :@
Hehe, stiekem is de pip-boy ook wel erg gaaf. :D Beetje jammer dat het hoesje een steelcase is.
pi_153705203
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 23:26 schreef MrStalin het volgende:

[..]

Hehe, stiekem is de pip-boy ook wel erg gaaf. :D Beetje jammer dat het hoesje een steelcase is.
Hoezo is dat jammer? Steelcases zijn cool :o

Heb de normale editie gepre-ordered op Steam. Pip-Boy is cool maar uiteindelijk verwijnt ie toch ergens in een kast ;(
No amount of money ever bought a second of time.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 23:53:14 #261
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_153705718
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 23:35 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Hoezo is dat jammer? Steelcases zijn cool :o

Heb de normale editie gepre-ordered op Steam. Pip-Boy is cool maar uiteindelijk verwijnt ie toch ergens in een kast ;(
Ik vind het altijd zo lelijk in de kast staan :@
pi_153707942
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zondag 21 juni 2015 @ 07:18:20 #263
28033 Pek
je moet wat
pi_153709918
Wat een kutstreek :')
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  Redactie Games zondag 21 juni 2015 @ 07:58:59 #264
181272 crew  Noppie2000
pi_153710027
quote:
4s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 22:48 schreef donald_dick het volgende:
Fallout 4 Pip-Boy editie besteld :@
Ik ook *O*
  zondag 21 juni 2015 @ 09:28:39 #265
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_153710576
quote:
10s.gif Op zondag 21 juni 2015 07:18 schreef Pek het volgende:
Wat een kutstreek :')
Dan maar hopen dat je gesaved hebt :P Ik gebruikte in lagere levels altijd dat lichtwapen tegen Deathclaws :P
  zondag 21 juni 2015 @ 09:35:23 #266
28033 Pek
je moet wat
pi_153710628
quote:
11s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:24 schreef SherlockHolmes het volgende:
Zijn Fallout 1 en 2 nog een beetje leuk en goed? Ik ben wel immersive RPGing gewend, dus ik weet niet of ik dan 2x2 textures en top-down gameplay wel kan appreciëren.
Mijn ogen gingen bloeden toen ik het probeerde ;(
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  zondag 21 juni 2015 @ 09:59:20 #267
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_153710925
Ik ben erg blij dat ze Bungie erbij hebben gehaald voor de shooter mechanics. Halo en Destiny zijn de enige console shooters waarbij het richten goed en fijn werkt. Neem bijv. een willekeurig object in de omgeving, of bijv. een richting (schuin omhoog ofzo) en probeer er zo snel mogelijk op te richten. Dat zal je eerder lukken in Halo dan in een andere shooter.

Het kijken in verschillende richtingen gaat preciezer en fijner, het is smooth, het stopt wanneer je het pookje loslaat (niet stroperig en log), en de auto-aim is net goed. Niet teveel, niet te weinig. Heb bijv. een Crysis, verschillende CoDs, Bioshock en allerlei andere shooters op de xbox en playstation consoles gespeeld en allemaal voelen ze log en kut aan, maar bij Bungie dus niet (Y).

En voor de haters: Bungie haalde voor Halo 3 het team van Forza erbij om te helpen bij het maken van de wegligging en besturing van alle voertuigen. Dat betekent niet dat Halo 3 een racegame werd..
When all else fails, you always have delusion.
pi_153710945
Ik ga de PiPboy editie niet bestellen. Ben bijna 28 en vind mezelf toch echt te oud om met zo ding rond te lopen...
Nu je ook kan modden op de Xbox ga ik die halen....
  zondag 21 juni 2015 @ 10:05:46 #269
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_153711037
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 10:00 schreef larry_flynt het volgende:
Ik ga de PiPboy editie niet bestellen. Ben bijna 28 en vind mezelf toch echt te oud om met zo ding rond te lopen...
Nu je ook kan modden op de Xbox ga ik die halen....
Je hoeft er niet mee naar buiten he ;)
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zondag 21 juni 2015 @ 10:22:58 #270
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_153711283
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 09:59 schreef Mirel het volgende:
En voor de haters: Bungie haalde voor Halo 3 het team van Forza erbij om te helpen bij het maken van de wegligging en besturing van alle voertuigen. Dat betekent niet dat Halo 3 een racegame werd..
De haters. :') Is begrijpend lezen nou echt zo moeilijk?
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  zondag 21 juni 2015 @ 10:36:18 #271
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_153711484
quote:
9s.gif Op zondag 21 juni 2015 09:35 schreef Pek het volgende:

[..]

Mijn ogen gingen bloeden toen ik het probeerde ;(
Zondaar! :(
  zondag 21 juni 2015 @ 11:10:13 #272
234189 Griebus
eindbaas
pi_153712004
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 10:00 schreef larry_flynt het volgende:
Ik ga de PiPboy editie niet bestellen. Ben bijna 28 en vind mezelf toch echt te oud om met zo ding rond te lopen...
Nu je ook kan modden op de Xbox ga ik die halen....
Gewoon gebruiken tijdens het spelen voor de second screen functie
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
  zondag 21 juni 2015 @ 11:12:58 #273
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_153712047
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 10:22 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

De haters. :') Is begrijpend lezen nou echt zo moeilijk?
Ik lees de laatste 2 pagina's al niet mee ofzo :7
When all else fails, you always have delusion.
pi_153714104
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 10:22 schreef The_Substitute het volgende:

[..]Is begrijpend lezen nou echt zo moeilijk?
Ha. De ironie.
Conscience do cost.
  zondag 21 juni 2015 @ 13:24:45 #275
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_153715203
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 12:39 schreef ems. het volgende:
Ha. De ironie.
Voor deze opmerking was er geen ironie te bekennen.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_153715785
quote:
9s.gif Op zondag 21 juni 2015 09:35 schreef Pek het volgende:

[..]

Mijn ogen gingen bloeden toen ik het probeerde ;(
Daar heb je high resolution patches voor.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_153715869
En Fallout Fixt is ook wel handig. http://www.nma-fallout.com/showthread.php?194562
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_153716658
Net weer een poging gewaagd om Fallout 1 te spelen maar het wil gewoon niet wennen. Gameplay is met moderne games vergeleken te frustrated om leuk te zijn en het gebrek aan objectives is ook een dingetje. Ben nu in Vault 15 maar geen idee hoe ik verder moet :') Heb een touw nodig om verder te gaan, waar de fuck haal ik een touw vandaan? _O-
No amount of money ever bought a second of time.
  zondag 21 juni 2015 @ 14:48:44 #279
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_153717591
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 14:14 schreef TigerXtrm het volgende:
Net weer een poging gewaagd om Fallout 1 te spelen maar het wil gewoon niet wennen. Gameplay is met moderne games vergeleken te frustrated om leuk te zijn en het gebrek aan objectives is ook een dingetje. Ben nu in Vault 15 maar geen idee hoe ik verder moet :') Heb een touw nodig om verder te gaan, waar de fuck haal ik een touw vandaan? _O-
Je vindt er daar één. En je kunt 't kopen van Seth, staat bij de ingang van Shady Sands.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  Eindredactie Games zondag 21 juni 2015 @ 17:29:04 #280
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_153722085
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 14:14 schreef TigerXtrm het volgende:
Net weer een poging gewaagd om Fallout 1 te spelen maar het wil gewoon niet wennen. Gameplay is met moderne games vergeleken te frustrated om leuk te zijn en het gebrek aan objectives is ook een dingetje. Ben nu in Vault 15 maar geen idee hoe ik verder moet :') Heb een touw nodig om verder te gaan, waar de fuck haal ik een touw vandaan? _O-
Haten op Fallout 1 :')
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Redactie Games zondag 21 juni 2015 @ 17:31:13 #281
181272 crew  Noppie2000
pi_153722163
Man man man, Fallout 1 & 2 beste Fallout _O_ Lekker puzzelen, zoeken enzovoorts, niets mis mee :D
  Eindredactie Games zondag 21 juni 2015 @ 17:32:50 #282
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_153722232
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 17:31 schreef Noppie2000 het volgende:
Man man man, Fallout 1 & 2 beste Fallout _O_ Lekker puzzelen, zoeken enzovoorts, niets mis mee :D
Wat vond je van Tactics? Ooit gespeeld?
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Redactie Games zondag 21 juni 2015 @ 17:35:49 #283
181272 crew  Noppie2000
pi_153722338
quote:
2s.gif Op zondag 21 juni 2015 17:32 schreef 2dope het volgende:

[..]

Wat vond je van Tactics? Ooit gespeeld?
Tactics nooit gedaan nee, gek genoeg. Geen idee waarom eigenlijk, zal het eens gaan bekijken :)
  zondag 21 juni 2015 @ 17:37:58 #284
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_153722406

Dit binnenkort maar eens doen :9
When all else fails, you always have delusion.
pi_153722468
quote:
13s.gif Op zondag 21 juni 2015 17:29 schreef 2dope het volgende:

[..]

Haten op Fallout 1 :')
Ik haat niet jonguh, ik zeg alleen dat het compleet anders is dan Fallout 3 en New Vegas en dat ik daar gewoon niet aan weet te wennen. Niet genoeg om het hele spel door te spelen ten minste. Fallout blijft gewoon een bazen serie, uiteraard.
No amount of money ever bought a second of time.
  Eindredactie Games zondag 21 juni 2015 @ 17:44:58 #286
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_153722592
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 17:35 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Tactics nooit gedaan nee, gek genoeg. Geen idee waarom eigenlijk, zal het eens gaan bekijken :)
Meh, ik vond 't niet geweldig. Was meer een soort Jagged Alliance / X-COM. Had wel een lekker sfeertje en veel herkenbare Fallout-elementen, maar heb 't nooit uitgespeeld.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_153722604


Booo!!! :D ;(
No amount of money ever bought a second of time.
  Eindredactie Games zondag 21 juni 2015 @ 17:48:17 #288
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_153722674
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 17:40 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Ik haat niet jonguh, ik zeg alleen dat het compleet anders is dan Fallout 3 en New Vegas en dat ik daar gewoon niet aan weet te wennen. Niet genoeg om het hele spel door te spelen ten minste. Fallout blijft gewoon een bazen serie, uiteraard.
I know, ik ouwehoer maar wat. Bij mij was het andersom, was altijd fan van de oude delen en kon moeilijk wennen aan de nieuwe stijl.

Lijkt me trouwens wel leuk om, als je 1 en 2 nooit hebt gedaan, die alsnog een keer door te lopen. Al is het alleen maar voor de lore. Leuker dan wikia-pagina's doorlezen :P
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  maandag 22 juni 2015 @ 12:31:04 #289
413672 Munchlax
De pokémon van FOK!
pi_153742887
Gaan jullie die Fallout 4: Pipboy edition kopen?
Ik haat het als Snorlax me nakt.
pi_153742936
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 12:31 schreef Munchlax het volgende:
Gaan jullie die Fallout 4: Pipboy edition kopen?
Nee.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  maandag 22 juni 2015 @ 12:39:23 #291
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_153743048
Mobile game is wel grappig, schiet niet erg op, maar het is wel grappig gedaan. Gaat na een tijdje wel vervelen,maar zo af en toe tussendoor kan ik me er wel mee vermaken.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_153745596
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 12:31 schreef Munchlax het volgende:
Gaan jullie die Fallout 4: Pipboy edition kopen?
Alhoewel ik een groot fan ben laat ik het toch maar gaan. Ik ga niet heel de dag met mijn telefoon en die pipboy spelen. Uiteindelijk staat die dan toch weer stof te happen in de kast. Dat vind ik ook weer zonde voor 130 euro.
  Redactie Games maandag 22 juni 2015 @ 14:23:22 #293
181272 crew  Noppie2000
pi_153745898
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 12:31 schreef Munchlax het volgende:
Gaan jullie die Fallout 4: Pipboy edition kopen?
Ja, al gereserveerd :9~
  maandag 22 juni 2015 @ 14:30:48 #294
413672 Munchlax
De pokémon van FOK!
pi_153746088
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 14:11 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Alhoewel ik een groot fan ben laat ik het toch maar gaan. Ik ga niet heel de dag met mijn telefoon en die pipboy spelen. Uiteindelijk staat die dan toch weer stof te happen in de kast. Dat vind ik ook weer zonde voor 130 euro.
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 14:23 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Ja, al gereserveerd :9~
Zit nog een beetje te twijfelen of ik 'm ga kopen, ik ben niet echt een fallout speler, maar ben pas begonnen aan fallout 3 en vind het een best toffe game.
Ik haat het als Snorlax me nakt.
pi_153746272
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 14:11 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Alhoewel ik een groot fan ben laat ik het toch maar gaan. Ik ga niet heel de dag met mijn telefoon en die pipboy spelen. Uiteindelijk staat die dan toch weer stof te happen in de kast. Dat vind ik ook weer zonde voor 130 euro.
Dit, ik had hem eerst gereserveerd zodra hij aangekondigd was en op bol.com stond maar heb hem ook weer geannuleerd. Heb niet echt een display voor mijn games en dit speeltje is een week leuk. Heb er liever een week boodschappen voor en de normale game :P
  maandag 22 juni 2015 @ 18:42:29 #296
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_153752781
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 12:31 schreef Munchlax het volgende:
Gaan jullie die Fallout 4: Pipboy edition kopen?
Nee, ik heb een Windows Phone.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  maandag 22 juni 2015 @ 18:46:47 #297
413672 Munchlax
De pokémon van FOK!
pi_153752881
quote:
14s.gif Op maandag 22 juni 2015 18:42 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Nee, ik heb een Windows Phone.
Ja, de WP-store is wel klachtwaardig :P
Ik haat het als Snorlax me nakt.
pi_153753687
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 18:46 schreef Munchlax het volgende:

[..]

Ja, de WP-store is wel klachtwaardig :P
Als WP-gebruiker vind ik het echt meevallen, hoor. Ik hoef niet alle nieuwste spellen omdat ik mijn tijd niet aan microtransactie-eisende spelletjes verdoe. Voor de rest zijn er genoeg apps voor mijn fitness, hardlopen, genoeg spellen, en genoeg productiviteitsapps.

Oh, en MetroTube is de beste YouTube app voor welk platform dan ook. (WP exclusive)
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
  maandag 22 juni 2015 @ 19:25:44 #299
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_153753802
quote:
11s.gif Op maandag 22 juni 2015 19:20 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Als WP-gebruiker vind ik het echt meevallen, hoor. Ik hoef niet alle nieuwste spellen omdat ik mijn tijd niet aan microtransactie-eisende spelletjes verdoe. Voor de rest zijn er genoeg apps voor mijn fitness, hardlopen, genoeg spellen, en genoeg productiviteitsapps.

Oh, en MetroTube is de beste YouTube app voor welk platform dan ook. (WP exclusive)
Ik ben ook zeker tevreden, maar een Pipboy heeft weinig nut voor mij dus ;)
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_153754716
quote:
19s.gif Op maandag 22 juni 2015 19:25 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ik ben ook zeker tevreden, maar een Pipboy heeft weinig nut voor mij dus ;)
Same. Maar 't is ook echt niet iets wat ik nodig heb. Voor mij zal 't waarschijnlijk alleen maar immersive-braking zijn, hoor. Als je dan echt immersed in Fallout 4 bent, en dan moet je opeens van je scherm wegkijken om je Pip-Boy te zien. Meh.

Wel erg gaaf, hoor!
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
  maandag 22 juni 2015 @ 20:07:30 #301
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_153754812
quote:
14s.gif Op maandag 22 juni 2015 18:42 schreef Notorious_Roy het volgende:
Nee, ik heb een Windows Phone.
En als je wel een passende telefoon gehad had?
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')