abonnement Unibet Coolblue
pi_153585162
Ik ben an sich ook dol op die engine maar er zitten wel degelijk flinke gebreken aan. Ik heb het al vaker genoemd maar de gunplay van F3 en NV was verschrikkelijk, echt lekker mikken kon je simpelweg niet en dus was daar v.a.t.s.

Ook in skyrim, waar geen guns zijn, kwam naar voren dat de engine prachtige dingen kan doen maar op bepaalde vlakken (combat) ook een hoop te wensen overliet en vooral erg droog en beperkt was in vergelijking met andere (en zelfs oudere) games.

Ik heb goede hoop dat ze op dat vlak flink verbeterd hebben maar gezien ze ook bij Skyrim daar weer wat steekjes lieten vallen blijf ik sceptisch totdat ik de game ook daadwerkelijk zelf heb gespeeld.
Conscience do cost.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 17:01:49 #177
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_153586599
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 16:04 schreef ems. het volgende:
Ik ben an sich ook dol op die engine maar er zitten wel degelijk flinke gebreken aan. Ik heb het al vaker genoemd maar de gunplay van F3 en NV was verschrikkelijk, echt lekker mikken kon je simpelweg niet en dus was daar v.a.t.s.
NV had ironsights en waar je op mikte, raakte je. T.o.v. F3, waar je nog willekeurig kon missen. Maar als je bedoelt dat je vloeiendere actie had gewild...dat vind ik persoonlijk niet passen in een game met actie gebaseerd op stats en skills. Wat het zou kunnen (en misschien moeten) doen, is het vloeiender maken wanneer je skills (en stats) hoger worden.

En dat laatste klopt niet. Je had in F1 en 2 ook een systeem waar je kon mikken op individuele lichaamsdelen. Vats was daar de 3d-versie van. Dat het voor jou een alternatief bood, mag je dus idd blij mee zijn. :P
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_153587956
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 17:01 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

NV had ironsights en waar je op mikte, raakte je. T.o.v. F3, waar je nog willekeurig kon missen. Maar als je bedoelt dat je vloeiendere actie had gewild...dat vind ik persoonlijk niet passen in een game met actie gebaseerd op stats en skills.
Waarom zou vloeiendheid daar niet bij passen? Ook in NV was de gunplay nog bagger, ondanks de ironsights. Ik zie niet in waarom het een het ander zou moeten uitsluiten. Ik begrijp wel wat je bedoelt met dat het een RPG is en dat je niet al vanaf level 1 een gunmaster zou moeten zijn, maar dat staat in mijn ogen los van de kritiek die ik op de gunplay had. Dat je meer damage zou doen en betere wapens kan gebruiken als je in Guns-skill investeert vind ik verder prima en dat zou ik ook niet willen missen.

Het probleem met de engine kwam het duidelijkst naar voren als je bewegende doelen op afstand moest raken zonder VATS.
quote:
En dat laatste klopt niet. Je had in F1 en 2 ook een systeem waar je kon mikken op individuele lichaamsdelen. Vats was daar de 3d-versie van. Dat het voor jou een alternatief bood, mag je dus idd blij mee zijn. :P
Maar dat is mijn punt, in mijn ogen was VATS -nodig- in F3 om te compenseren voor de clunkyness van de combat in die game. Het bood verder nou niet bepaald diepere gameplay of een spannendere ervaring. Slomo een ghoul aan stukken schieten is lekker hoor, daar niet van, maar ik vind het veel toffer als ik zelf een coole actie of mooie headshot maak in plaats van dat de game op pauze gaat en even RNG gaat berekenen of ik wel of niet raak. Helaas kon ik er lastig onderuit komen omdat de moeilijkheidsgraad van de game enigszins is ingericht op het feit dat je het hulpmiddel van VATS had.

Kleine details allicht, maar voor mij zo ongeveer het grootste punt van kritiek op een voor-de-rest geweldige serie.

Mijn euvel is lastig te beschrijven en ik weet dat ik waarschijnlijk (terecht :P ) geridiculiseerd ga worden om wat ik nu ga zeggen, maar fallout blijft in de kern een RPG met toch een load aan elementen uit doorsnee shooters, gezien actie toch het voornaamste aandeel van de game blijft. De RPG elementen zijn wat mij betreft prima en heerlijk gedaan, maar hoe het mikken en schieten werkt zou ik toch graag willen hebben dat er iets meer gekeken wordt naar succesvolle moderne shooters.
Conscience do cost.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 20:04:49 #179
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_153591669
Het schieten is wat mij betreft niet meer dan onderdeel van het verhaal en hoeft niet super te zijn eerlijk gezegd. Het is geen shooter met een verhaal maar een rpg met shooter elementen. Het hoeft wat betreft geen tactische shooter te worden a la deus ex machina oid.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 16 juni 2015 @ 20:19:55 #180
432999 NothingHappened
...seriously...
pi_153592180
Ik heb net de pipboy edition besteld. Ik ben een volwassen vrouw met kind ^O^ ...echt he! :D
  dinsdag 16 juni 2015 @ 20:45:29 #181
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_153593036
Wat valt er niet te snappen aan goede shooter mechanics? De manier waarop mensen bewegen in Fallout 3 en NV is houterig, met weinig animatie en plotselinge onnatuurlijke bewegingen. Wanneer je op ze schiet dan gebeurt er niks totdat je een hand of iets afschiet. Dan treuzelen ze even en lopen ze weer in monotone pas weer op je af. Vergelijk dat met een degelijke shooter waarin een vijand iets doet wanneer je op z'n knie schiet, op z'n schouder of whatever. In Fallout is het gewoon een lopend object die je kogels opvangt (bullet sponge) en naar je toe blijft lopen. Op de critical hits na dan. Daar mee vechten gaat gewoon moeizaam en lomp. Je krijgt geen feedback op wat je doet en het voelt daardoor dus wat houterig en onnatuurlijk aan.

Zelf lopen was net zo lomp, strafen, springen, op hogere stukjes of schuine oppervlakken lopen.. Allemaal houterig.

Daarnaast schoten de guns niet precies genoeg (en dat mag ook gewoon in een RPG, maar dan met mindere damage en iets meer recoil bijv.), niet dat je van 10 m afstand 2 m ernaast schiet wanneer je de crosshair gewoon op ze richt. Reloaden en wapens wisselen ging ook houterig.
When all else fails, you always have delusion.
pi_153593502
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 20:04 schreef jogy het volgende:
Het schieten is wat mij betreft niet meer dan onderdeel van het verhaal en hoeft niet super te zijn eerlijk gezegd.
Dat zeg ik ook niet, ik verwacht heus niet dat het zo "soepel" gaat worden als een CS of BF, ik hoop alleen dat er wel wat verbetering in zit ten opzichte van de vorige delen. Ik vind dat we dat anno 2015 toch wel een klein beetje meer mogen verwachten.
quote:
Het is geen shooter met een verhaal maar een rpg met shooter elementen. Het hoeft wat betreft geen tactische shooter te worden a la deus ex machina oid.
Dat hoeft het ook helemaal niet te zijn.
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 20:45 schreef Mirel het volgende:
Wat valt er niet te snappen aan goede shooter mechanics? De manier waarop mensen bewegen in Fallout 3 en NV is houterig, met weinig animatie en plotselinge onnatuurlijke bewegingen. Wanneer je op ze schiet dan gebeurt er niks totdat je een hand of iets afschiet. Dan treuzelen ze even en lopen ze weer in monotone pas weer op je af. Vergelijk dat met een degelijke shooter waarin een vijand iets doet wanneer je op z'n knie schiet, op z'n schouder of whatever. In Fallout is het gewoon een lopend object die je kogels opvangt (bullet sponge) en naar je toe blijft lopen. Op de critical hits na dan. Daar mee vechten gaat gewoon moeizaam en lomp. Je krijgt geen feedback op wat je doet en het voelt daardoor dus wat houterig en onnatuurlijk aan.

Zelf lopen was net zo lomp, strafen, springen, op hogere stukjes of schuine oppervlakken lopen.. Allemaal houterig.

Daarnaast schoten de guns niet precies genoeg (en dat mag ook gewoon in een RPG, maar dan met mindere damage en iets meer recoil bijv.), niet dat je van 10 m afstand 2 m ernaast schiet wanneer je de crosshair gewoon op ze richt. Reloaden en wapens wisselen ging ook houterig.
Ik denk dat jij het beter hebt verwoord dan ik. :P

Begrijp me niet verkeerd, zelfs als fallout 4 exact zo aanvoelt als fallout 3 kan je erop rekenen dat ik alsnog dagen/weken in de game ga investeren. Maar nogmaals, ondanks dat de engine op bepaalde punten geweldig is, voelt het allemaal toch nog wat robot-achtig aan. Alles aan beweging en combat geeft het gevoel alsof er een klein laagje lag/delay overheen zit.

[ Bericht 0% gewijzigd door ems. op 17-06-2015 01:06:27 ]
Conscience do cost.
pi_153594226
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 20:19 schreef NothingHappened het volgende:
Ik heb net de pipboy edition besteld. Ik ben een volwassen vrouw met kind ^O^ ...echt he! :D
Hier een midden-dertiger met hetzelfde impulsieve koopgedrag... goed bezig :D

Ben wel benieuwd hoe dat ding gaat werken. Heb een smartphone, maar het scherm lijkt veel breder te zijn dan een S4 Mini bv van zichzelf is. Tijd zal het leren.
pi_153594855
Na die filmpjes en het zien van de gebeurtenissen voorafgaand ben ik weer (zonder succes) op zoek.

Nadat ik fallout 3 had uitgespeeld zocht ik ook al naar (officiële) fallout lore, maar nergens gevonden. Lijkt me ergens ook wel gaaf om (een heel boek?) te lezen over de laatste weken voorafgaand aan de totale vernietiging en die 200 jaar tot aan waar het spel nu is.
Hoewel het zelf invullen ook juist leuk is, dat geef ik toe.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_153595919
Fuck man ik wil echt niet 5 maanden wachten. Na die gameplay kan ik echt helemaal niet meer wachten om zelf te spelen.
pi_153598220
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 21:42 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Na die filmpjes en het zien van de gebeurtenissen voorafgaand ben ik weer (zonder succes) op zoek.

Nadat ik fallout 3 had uitgespeeld zocht ik ook al naar (officiële) fallout lore, maar nergens gevonden. Lijkt me ergens ook wel gaaf om (een heel boek?) te lezen over de laatste weken voorafgaand aan de totale vernietiging en die 200 jaar tot aan waar het spel nu is.
Hoewel het zelf invullen ook juist leuk is, dat geef ik toe.
Fallout Wiki heeft een hoop info en op YouTube heeft de Shoddycast een hele toffe goed lopende serie over Fallout lore.
No amount of money ever bought a second of time.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 23:10:43 #187
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_153598315
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 21:42 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Na die filmpjes en het zien van de gebeurtenissen voorafgaand ben ik weer (zonder succes) op zoek.

Nadat ik fallout 3 had uitgespeeld zocht ik ook al naar (officiële) fallout lore, maar nergens gevonden. Lijkt me ergens ook wel gaaf om (een heel boek?) te lezen over de laatste weken voorafgaand aan de totale vernietiging en die 200 jaar tot aan waar het spel nu is.
Hoewel het zelf invullen ook juist leuk is, dat geef ik toe.
http://fallout.wikia.com/wiki/Timeline
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
  woensdag 17 juni 2015 @ 01:30:42 #188
432999 NothingHappened
...seriously...
pi_153601026
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 21:22 schreef LangeJan het volgende:

[..]

Hier een midden-dertiger met hetzelfde impulsieve koopgedrag... goed bezig :D

Ben wel benieuwd hoe dat ding gaat werken. Heb een smartphone, maar het scherm lijkt veel breder te zijn dan een S4 Mini bv van zichzelf is. Tijd zal het leren.
Ja mooi he. Ik ben gewoon zo lekker enthousiast O+
Als ik het er in mijn omgeving over heb kijken ze me aan of ik opgenomen moet worden :')

Het kan me ook niet schelen of/hoe het werkt....gewoon HEBBBUNNN mine...mine...mine :9~

(.....vraagt zich af of hij waterdicht is voor onder de douche. Hmmmm....dag en nacht om dat ding)
pi_153601051
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 01:30 schreef NothingHappened het volgende:

[..]

Ja mooi he. Ik ben gewoon zo lekker enthousiast O+
Als ik het er in mijn omgeving over heb kijken ze me aan of ik opgenomen moet worden :')

Het kan me ook niet schelen of/hoe het werkt....gewoon HEBBBUNNN mine...mine...mine :9~

(.....vraagt zich af of hij waterdicht is voor onder de douche. Hmmmm....dag en nacht om dat ding)
_O_ _O_ _O_
pi_153602905
quote:
Die ken ik ja, maar ik zocht dus iets meer verhalends.
Zal die Shoddycast eens bekijken ^O^
..non est vivere sed valere vita est ..
  woensdag 17 juni 2015 @ 10:21:29 #191
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_153604414
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 22:09 schreef Vault-Boy het volgende:
Fuck man ik wil echt niet 5 maanden wachten. Na die gameplay kan ik echt helemaal niet meer wachten om zelf te spelen.
Ach joh, de hele hype van het naar een game toeleven en af en toe wat nieuwe informatie krijgen is toch ook leuk?
Flesje bier
pi_153604517
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 21:42 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Na die filmpjes en het zien van de gebeurtenissen voorafgaand ben ik weer (zonder succes) op zoek.

Nadat ik fallout 3 had uitgespeeld zocht ik ook al naar (officiële) fallout lore, maar nergens gevonden. Lijkt me ergens ook wel gaaf om (een heel boek?) te lezen over de laatste weken voorafgaand aan de totale vernietiging en die 200 jaar tot aan waar het spel nu is.
Hoewel het zelf invullen ook juist leuk is, dat geef ik toe.
Op internet is de Fallout Bible wel te downloaden als epub. Vind het zelf alleen niet zo fijn lezen... Boek zou ik ook tof vinden.
  woensdag 17 juni 2015 @ 10:27:29 #193
85962 ioko
I Appear Missing
pi_153604523
Ik heb hem ook besteld. Zowel FO3 als NV heb ik met veel plezier gespeeld. Dit wordt wel de vetste versie tot nu toe.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_153609430
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 10:21 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Ach joh, de hele hype van het naar een game toeleven en af en toe wat nieuwe informatie krijgen is toch ook leuk?
Haha is ook zo, maar toch wil ik hem zo snel mogelijk spelen. Ik heb ook helemaal geen zin meer in andere games _O-
  woensdag 17 juni 2015 @ 13:50:41 #195
97079 Jeff89
Conquer All
pi_153609657
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 10:27 schreef larry_flynt het volgende:

[..]

Op internet is de Fallout Bible wel te downloaden als epub. Vind het zelf alleen niet zo fijn lezen... Boek zou ik ook tof vinden.
De Fallout Bible is ook niet echt verhalend geschreven, maar in vraag/antwoord vorm.. Dat is meer voor fanatiekelingen die vragen hebben over dingen die in Fallout 1 en 2 niet, of niet geheel duidelijk werden. Zoals wat gebeurt er met karacter X na de gebeurtenissen van Fallout 2, etc. Voor iemand die 1 en 2 niet gespeeld heeft maakt dat het waarschijnlijk alleen maar verwarrender.. Tevens is de Bible niet geheel canon volgens mij.
pi_153610501
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 13:50 schreef Jeff89 het volgende:

[..]

De Fallout Bible is ook niet echt verhalend geschreven, maar in vraag/antwoord vorm.. Dat is meer voor fanatiekelingen die vragen hebben over dingen die in Fallout 1 en 2 niet, of niet geheel duidelijk werden. Zoals wat gebeurt er met karacter X na de gebeurtenissen van Fallout 2, etc. Voor iemand die 1 en 2 niet gespeeld heeft maakt dat het waarschijnlijk alleen maar verwarrender.. Tevens is de Bible niet geheel canon volgens mij.
Ja heb 1 en 2 nooit gespeeld...
  woensdag 17 juni 2015 @ 15:22:18 #197
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_153612511
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 18:07 schreef ems. het volgende:
Waarom zou vloeiendheid daar niet bij passen? Ook in NV was de gunplay nog bagger, ondanks de ironsights. Ik zie niet in waarom het een het ander zou moeten uitsluiten. Ik begrijp wel wat je bedoelt met dat het een RPG is en dat je niet al vanaf level 1 een gunmaster zou moeten zijn, maar dat staat in mijn ogen los van de kritiek die ik op de gunplay had. Dat je meer damage zou doen en betere wapens kan gebruiken als je in Guns-skill investeert vind ik verder prima en dat zou ik ook niet willen missen.

Het probleem met de engine kwam het duidelijkst naar voren als je bewegende doelen op afstand moest raken zonder VATS.

Maar dat is mijn punt, in mijn ogen was VATS -nodig- in F3 om te compenseren voor de clunkyness van de combat in die game. Het bood verder nou niet bepaald diepere gameplay of een spannendere ervaring. Slomo een ghoul aan stukken schieten is lekker hoor, daar niet van, maar ik vind het veel toffer als ik zelf een coole actie of mooie headshot maak in plaats van dat de game op pauze gaat en even RNG gaat berekenen of ik wel of niet raak. Helaas kon ik er lastig onderuit komen omdat de moeilijkheidsgraad van de game enigszins is ingericht op het feit dat je het hulpmiddel van VATS had.

Kleine details allicht, maar voor mij zo ongeveer het grootste punt van kritiek op een voor-de-rest geweldige serie.

Mijn euvel is lastig te beschrijven en ik weet dat ik waarschijnlijk (terecht :P ) geridiculiseerd ga worden om wat ik nu ga zeggen, maar fallout blijft in de kern een RPG met toch een load aan elementen uit doorsnee shooters, gezien actie toch het voornaamste aandeel van de game blijft. De RPG elementen zijn wat mij betreft prima en heerlijk gedaan, maar hoe het mikken en schieten werkt zou ik toch graag willen hebben dat er iets meer gekeken wordt naar succesvolle moderne shooters.
Zoals je ook zelf al zegt, F3 en NV zijn rpg's, geen shooters. Dus de actie naar shootermaatstaven beoordelen, sla je naar mijn idee de plank al mis. Het beste wat ze wat mij betreft met deze serie kunnen doen, is niet te veel kijken naar andere games en gewoon een eigen stijl aanhouden (met een eigen charme). Ik hoop eigenlijk dat ze in hetzelfde straatje blijven als Deus Ex en System Shock 2; wat ingetogenere, stat-gebaseerde actie. En ik bedoel geenszins dat Fallout niet voor verbetering vatbaar is. Ik verbeterde mezelf (en beantwoordde je dus) ook al in het gedeelte dat je wegge-edit hebt. Als je het dus meer op die manier doet (zoals bvb DE en SS2), kun je het op een rpg-wijze verbeteren. Dat je dus, naast dat je zelf steeds beter wordt, ook bijvoorbeeld verschillende gradaties vijanden hebt, met hogere stats, die sneller zijn, beter mikken.

Ik kan me wel voorstellen dat het clunky aanvoelt door de animaties, maar ik persoonlijk stoor me daar niet aan. Voor mij voelt Vats juist wat overbodig, omdat ik het amper gebruik. :P Behalve als ik in heet water terecht kom.

Om jouw voorbeeld even te gebruiken, als ik tegen een ghoul vecht, wacht ik altijd op die charge-aanval, die je door even een stap opzij te doen en langs 'm heen te lopen, kunt ontwijken. Op dat moment heb je even 1 a 2 seconden om een headshot o.i.d. te maken, voordat 'ie zich weer omkeert en opnieuw aanvalt. Niet echt een speciale actie voor nodig, zolang vijanden maar bepaalde zwakke punten hebben, die je kunt uitbuiten (cazadors = vleugels, deathclaws = benen e.d.). En in realtime die delen proberen te raken, is voor mij leuker dan met Vats. Maar, nogmaals, ik stoor me dus niet aan de animaties en heb geen problemen met schieten vanaf afstand. En doelwitten op afstand zijn natuurlijk sowieso moeilijker te raken. ;)

En nee, de focus ligt bij F3 en NV dan wel meer op actie dan voorgaande delen, aangezien je natuurlijk middenin de wasteland vijanden moeilijker kunt ontwijken, maar de focus is nog altijd 'keus'. Vooral in NV heb je de keus om, naast actie, het grootste deel van alle quests pratend, of met stealth op te lossen, a la F1 en 2.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_153612904
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 15:22 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Zoals je ook zelf al zegt, F3 en NV zijn rpg's, geen shooters. Dus de actie naar shootermaatstaven beoordelen, sla je naar mijn idee de plank al mis.
Daar gáát het totaal niet om. Of is "Het is een rpg" een reden om bepaalde gameplayfacetten ouderwets en clunky te laten?
quote:
Het beste wat ze wat mij betreft met deze serie kunnen doen, is niet te veel kijken naar andere games en gewoon een eigen stijl aanhouden (met een eigen charme). Ik hoop eigenlijk dat ze in hetzelfde straatje blijven als Deus Ex en System Shock 2; wat ingetogenere, stat-gebaseerde actie.
Dat is prima, maar dat staat nogmaals compleet los van mijn kritiek.

Ik heb het idee dat jullie denken dat omdat ik kritiek heb op de gunplay ik eigenlijk wil dat Fallout een heel andere game wordt. Ik heb het al eerder gezegd, maar ik verwacht helemaal geen call of duty of battlefield praktijken, maar wat ik wel verwacht van een game anno 2015 is dat ik niet het gevoel heb dat ik een robot aan het besturen ben. (tenzij ik in zo'n power armor zit, allicht 8-) )

Maar lees de reactie van Mirel nog maar even voor iets specifiekere kritiek. Ik heb totaal geen ambities om een heel andere game te maken, maar het moet gewoon veel beter kunnen dan tot Skyrim (die ook nog enigszins dezelfde quirks heeft als FO3) het geval was. Gewoon, hetzelfde spel, maar dan met combat die lekker voelt en goed is afgewerkt.

Ik heb NV toevallig nu lopen want hype, en de delay alleen al als je beweegt is tergend (en ook aanwezig in skyrim). En het ding is, dat heeft niets te maken met "het is een rpg" en "het moet niet al te soepel zijn", dat is puur een gevolg van een beperkte engine.

quote:
En nee, de focus ligt bij F3 en NV dan wel meer op actie dan voorgaande delen, aangezien je natuurlijk middenin de wasteland vijanden moeilijker kunt ontwijken, maar de focus is nog altijd 'keus'. Vooral in NV heb je de keus om, naast actie, het grootste deel van alle quests pratend, of met stealth op te lossen, a la F1 en 2.
Prima, maar ook dit heeft wederom niets te maken met mijn kritiek.
Conscience do cost.
  woensdag 17 juni 2015 @ 15:43:13 #199
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_153612981
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 20:45 schreef Mirel het volgende:
Wat valt er niet te snappen aan goede shooter mechanics? De manier waarop mensen bewegen in Fallout 3 en NV is houterig, met weinig animatie en plotselinge onnatuurlijke bewegingen. Wanneer je op ze schiet dan gebeurt er niks totdat je een hand of iets afschiet. Dan treuzelen ze even en lopen ze weer in monotone pas weer op je af. Vergelijk dat met een degelijke shooter waarin een vijand iets doet wanneer je op z'n knie schiet, op z'n schouder of whatever. In Fallout is het gewoon een lopend object die je kogels opvangt (bullet sponge) en naar je toe blijft lopen. Op de critical hits na dan. Daar mee vechten gaat gewoon moeizaam en lomp. Je krijgt geen feedback op wat je doet en het voelt daardoor dus wat houterig en onnatuurlijk aan.

Zelf lopen was net zo lomp, strafen, springen, op hogere stukjes of schuine oppervlakken lopen.. Allemaal houterig.

Daarnaast schoten de guns niet precies genoeg (en dat mag ook gewoon in een RPG, maar dan met mindere damage en iets meer recoil bijv.), niet dat je van 10 m afstand 2 m ernaast schiet wanneer je de crosshair gewoon op ze richt. Reloaden en wapens wisselen ging ook houterig.
Ah oké, gewoon de 'base mechanics', check fair enough. Al ben ik zo ver gefanboyiseerd wat Fallout betreft dat ik bijna teleurgesteld zou zijn als het hele spel nu gelikt de deur uit komt rollen :@. Het is een post apocalyptisch spel en het heeft zelfs een beetje zijn charme als het spel zelf aanvoelt alsof het door opgesnoven raiders in een metrotunnel in elkaar is geflanst :@.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Eindredactie Games woensdag 17 juni 2015 @ 15:45:48 #200
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_153613042
In de post van Mirel kan ik me ook wel vinden. Komt wel wat negatief over maar het is allerminst een gamebreaker voor me. Natuurlijk moeten er concessies gedaan worden ten opzichte van een lineaire 'shooter'-shooter, maar het moet beter kunnen dan dat (en dan refereer ik natuurlijk aan fallout3/nv)

En daar komt mijn totaal ongefundeerde vooroordeel dat ik had toen Fallout 3 werd aangekondigd weer naar boven. Ik had ten tijde van die aankondiging al het gevoel dat de physics/hitboxes etc. uit (destijds) Oblivion zich totáál niet zouden lenen voor een shooter-based RPG.

quote:
14s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 20:04 schreef jogy het volgende:
Het schieten is wat mij betreft niet meer dan onderdeel van het verhaal en hoeft niet super te zijn eerlijk gezegd. Het is geen shooter met een verhaal maar een rpg met shooter elementen. Het hoeft wat betreft geen tactische shooter te worden a la deus ex machina oid.
Niet meer dan onderdeel van het verhaal... Neh daar kan ik me totaal niet in vinden. Hoewel er zo veel meer is dan mensen voor hun flikker schieten, is het toch wel iets wat je constant aan het doen bent. Ik vind dat een beetje hetzelfde als zeggen dat zwaardvechten in Witcher 3 niet zo belangrijk is.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')