Een klein, flikkerend lichtje.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:34 schreef xVault-BoyNLx het volgende:
Nog wat nieuwe details over de game:
-Fallout 4's narrative has a lot more branching paths and overlapping of "if that than this" than Fallout 3. They want the game to handle all the fail states of missions instead of forcing players to reload saves.
quote:-Bethesda has always valued player freedom above storytelling,
I.p.v. dat emotionele element te laten liggen bij de companions en andere npc's.quote:but with Fallout 4 the team wants to bring more emotional resonance to the plot thread running through the game. This is why they chose to recruit voice actors for both the female and male protagonists the player can make their own.
Jeeuuuh!quote:-Combat is receiving a major stimpak thanks to some consulting with id Software to improve the second-to-second shooting. Bethesda's goal? To have the shooting stand shoulder to shoulder with the other great options on the market. The studio even hired away some Bungie talent to help with this remodel. With the new, built-from-scratch shooting system, Howard says Fallout 4 plays much more like a modern shooter.
Kortom, je zult nooit 't idee hebben dat je sterker geworden bent, waardoor het levelingsysteem weer compleet doelloos is.quote:-Bethesda is tweaking the way auto-scaling works for Fallout 4 to create more challenge. "We call it rubberbanding; we'll have an area [where enemies scale from] level 5 to 10, and then this area will be level 30 and above," Howard says. "You'll run into stuff that will crush you, and you will have to run away."
Blij dat ze dat toegevoegd en uitgebreid hebben.quote:-The workshop system is quite deep for weapons crafting.You can mix and match everything from scopes, muzzles, barrels, stocks, grips, and more. You can also scrap old weapons and use their parts for furthering the creation of your master weapon.
Bang voor PETA? PC bullshit?quote:-Companions have always played a role in Fallout games, and that exends into the new game as well. So far Bethesda has only shown off your trusty canine Dogmeat (who Howard confirmed will not be killed off in a cruel fashion)
_! Dat zeggen ze echt bij ieder spel van Bethesda.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:34 schreef xVault-BoyNLx het volgende:
-Fallout 4 is the most detailed, dense environment Bethesda has made to date. The world has so much content even game director Todd Howard hasn't seen everything in the game.
Na 2-3 jaar tussen elke titel, zal dat ook ongetwijfeld waar zijnquote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:24 schreef Rezania het volgende:
[..]
_! Dat zeggen ze echt bij ieder spel van Bethesda.
Zo'n systeem moet je wel hebben, anders krijg je situaties van twee uitersten waarbij de balans compleet zoek is. Als alle NPC's een statisch level zouden hebben krijg je het volgende:quote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:23 schreef The_Substitute het volgende:
Kortom, je zult nooit 't idee hebben dat je sterker geworden bent, waardoor het levelingsysteem weer compleet doelloos is.
Daar ben ik het wel mee eens. Al vind ik juist bij the witcher 3 het wel tof dat je niet met een adaptief leveling systeem werkt en heb je dus een daadwerkelijk groeiproces. Ook leuk dat ze in elk veld wel een paar verschrikkelijk veel hogere level beesten rond hebben lopen zodat je nooit half blind naar binnen kan rennen. Er valt voor beide wel wat te zeggen. Voor story telling is het relatieve levelen beter, vind ik.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:07 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Zo'n systeem moet je wel hebben, anders krijg je situaties van twee uitersten waarbij de balans compleet zoek is. Als alle NPC's een statisch level zouden hebben krijg je het volgende:
Je loopt als low level een gebied in en wordt direct de grond in getrapt. Je moet dus eerst geforceerd levelen voor je een gebied van het spel realistisch kan verkennen zonder direct dood te gaan.
Anderzijds is het ook niet de bedoeling dat je als max level de halve map kan plat walsen omdat je zo overpowered bent.
Ik snap heel goed dat er een vorm van balans nodig is om het beide leuk en uitdagend te houden.
Wat jogy dus zegt. Er is een verschil tussen OP zijn en vijanden makkelijker de baas zijn.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:07 schreef TigerXtrm het volgende:
Zo'n systeem moet je wel hebben, anders krijg je situaties van twee uitersten waarbij de balans compleet zoek is. Als alle NPC's een statisch level zouden hebben krijg je het volgende:
Je loopt als low level een gebied in en wordt direct de grond in getrapt. Je moet dus eerst geforceerd levelen voor je een gebied van het spel realistisch kan verkennen zonder direct dood te gaan.
Anderzijds is het ook niet de bedoeling dat je als max level de halve map kan plat walsen omdat je zo overpowered bent.
Ik snap heel goed dat er een vorm van balans nodig is om het beide leuk en uitdagend te houden.
Is er een keer een inhoudelijke discussie, krijg je ditquote:
Todd kan alleen maar sweet little lies vertellen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:24 schreef Rezania het volgende:
[..]
_! Dat zeggen ze echt bij ieder spel van Bethesda.
quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:34 schreef xVault-BoyNLx het volgende:
Nog wat nieuwe details over de game:
Heel veel geweldige info
quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:52 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Zo ongeloofwaardig is dat toch niet, of mis ik iets?
Geen idee, eigenlijk. Zal wel verkeerd gelezen hebben met m'n dronken kopquote:
Hier ook hoor. Kan echt niet wachten om weer heel veel uren in een nieuwe Fallout game te stoppen. Echt hoeveel uren ik in Fallout 3 heb gestokenquote:Op zaterdag 20 juni 2015 03:03 schreef Georges het volgende:
[..]
Heerlijk dit, na al die jaren weer vele uren genieten. Heb in tijden niet zo uitgekeken naar een game als Fallout 4.
Als je 't hebt over 't aantal woorden, dan ja.quote:
Ik zie alleen mensen die naar de geschiedenis van Bethesda kijken en reageert op de info die beschikbaar is. Kan best begrijpen dat sommigen niet full hyped zijn.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 19:31 schreef SherlockHolmes het volgende:
In The Thread: Mensen die doen alsof ze Fallout 4 al hebben gespeeld
Klikt goed! Ben benieuwd waar die Vertibird nou precies gebruikt voor gaat worden. Lijkt mij best een leuke vervanging voor Fast Travel bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:34 schreef xVault-BoyNLx het volgende:
Nog wat nieuwe details over de game:
-Fallout 4 is the most detailed, dense environment Bethesda has made to date. The world has so much content even game director Todd Howard hasn't seen everything in the game.
-The extra graphical horsepower provided by the new console gave the team a tech backbone to iterate on its Creation engine and add more dynamic details. Physics-based rendering and volumetric lighting help create more atmosphere in the world, opening the game up to more environmental storytelling.
-Fallout 4's narrative has a lot more branching paths and overlapping of "if that than this" than Fallout 3. They want the game to handle all the fail states of missions instead of forcing players to reload saves.
-Boston and its surrounding regions offer more varied, vivid colors than Fallout 3, though the color palate still relies heavily on grays and browns in the blast zone where the nuke was detonated.
-Fallout 4 has a full weather system that sends radiation storms across the world.
-Bethesda has always valued player freedom above storytelling, but with Fallout 4 the team wants to bring more emotional resonance to the plot thread running through the game. This is why they chose to recruit voice actors for both the female and male protagonists the player can make their own.
-Combat is receiving a major stimpak thanks to some consulting with id Software to improve the second-to-second shooting. Bethesda's goal? To have the shooting stand shoulder to shoulder with the other great options on the market. The studio even hired away some Bungie talent to help with this remodel. With the new, built-from-scratch shooting system, Howard says Fallout 4 plays much more like a modern shooter. You can aim down the sights, use V.A.T.S., and play in first or third person.
-V.A.T.S. has received some slight overhauls. It no longer completely pauses the action, and critical shots are no longer random. If you look at the videos, you'll notice a "critical" bar on the bottom of the screen that the player fills. Once it is fully filled you can decide when to use it. Your luck skill determines how fast the bar increases, and there are perks that dig into how criticals work and how you use them.
-Bethesda is tweaking the way auto-scaling works for Fallout 4 to create more challenge. "We call it rubberbanding; we'll have an area [where enemies scale from] level 5 to 10, and then this area will be level 30 and above," Howard says. "You'll run into stuff that will crush you, and you will have to run away."
-Bethesda's proprietary Radient A.I. and story system are also being used for your settlements to drive random encounters. It will determine if someone should be sent to your town, if raiders should attack the settlement or abduct your caravan, etc.
-People will come to your settlement on their own but there are also others you can recruit.
-A list of your settlements will appear in your PipBoy. You can send caravans between the various bases to get your supplies where you want them to be.
-As you could see in the trailer, Fallout 4 introduces new modes of transportation in the form of the gunship, but Howard says they aren't doing cars or anything as well.
-The workshop system is quite deep for weapons crafting.You can mix and match everything from scopes, muzzles, barrels, stocks, grips, and more. You can also scrap old weapons and use their parts for furthering the creation of your master weapon.
-All the junk in the world you collect can now be used to build up your settlement and customize your weapons rather than be sold off. Because of these additional uses, Howard says he's noticed more playtesters hoarding items for customization rather than selling it off to merchants.
-Companions have always played a role in Fallout games, and that exends into the new game as well. So far Bethesda has only shown off your trusty canine Dogmeat (who Howard confirmed will not be killed off in a cruel fashion) but expect to see several others as well.
-The mod community has always been strong with Bethesda games. With Fallout 4 their creative ideas will reach beyond PC and into consoles. Modding tools are expected to become available on PC in early 2016, with Xbox One owners getting access to their creations shortly thereafter. Once the modding is thriving on these two platforms, Bethesda hopes to work on extending this content to PlayStation 4 as well, but Howard wasn't comfortable putting a timetable on that.
-Howard says Bethesda has been advocating to get mods on Microsoft consoles since 2001. Its hope is to not curate the content much at all but have its ecosystem stay as close to the PC experience as possible.
-When you play a modded version, the game will make a copy of your save file so your pure state game will be preserved.
http://www.gameinformer.c(...)about-fallout-4.aspx
Ah, geweldig. Goed dat ze zelf ook inzagen dat het de hoogste tijd was.quote:-Combat is receiving a major stimpak thanks to some consulting with id Software to improve the second-to-second shooting. Bethesda's goal? To have the shooting stand shoulder to shoulder with the other great options on the market. The studio even hired away some Bungie talent to help with this remodel. With the new, built-from-scratch shooting system, Howard says Fallout 4 plays much more like a modern shooter. You can aim down the sights, use V.A.T.S., and play in first or third person.
Inderdaad. Ik snap niet dat mensen hier niet blij zijn om verbeteringen in het combat mechanisme, wat in vorige Fallout delen toch redelijk clunky was hoor.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 15:01 schreef ems. het volgende:
[..]
Ah, geweldig. Goed dat ze zelf ook inzagen dat het de hoogste tijd was.
Ik denk dat alle twijfels weg zijn op het moment dat fallout 4 opgestart wordt en blijkt dat je prima een game kan moderniseren zonder dat je daarmee afdoet aan het genre.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 16:55 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik snap niet dat mensen hier niet blij zijn om verbeteringen in het combat mechanisme, wat in vorige Fallout delen toch redelijk clunky was hoor.
Heeft iemand hier dan anders beweerd?quote:Op zaterdag 20 juni 2015 17:17 schreef ems. het volgende:
dat je prima een game kan moderniseren zonder dat je daarmee afdoet aan het genre.
Indien je op pc speelt, installeer de FWE-mod. Link staat in de OP.quote:
Nope, geen handholding.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 19:08 schreef Rezania het volgende:
Mensen hier die ooit Fallout 1 of 2 hebben gespeeld? Ben net begonnen aan Fallout 1, maar had gelijk een guide nodig. Er is niet eens een tutorial.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |