WAR, WAR NEVER CHANGES!
Achtergrond/Setting: (Alternatief)De 21ste eeuw, er wordt hevig gevochten over de laatste voorraden olie en uranium op Aarde. Wat zich uit in een Europese Unie die versplinterd is tot bekvechtende staten, China die Alaska binnenvalt en de V.S. die zich gedwongen ziet tot een annexatie van Canada, om vervolgens Alaska te heroveren. Met iedere factie steeds wanhopiger wordend, door hun gebrek aan/afhankelijkheid van fossiele brandstoffen.
Met als gevolg, de eerste kernoorlog. Wie als eerst schoot, blijft een raadsel. De losgelaten kernwapens zorgen, binnen een periode van 2 uur, voor de vernietiging van bijna al het leven op Aarde.
Behalve in de speciaal door Vault-tec gebouwde Vaults. In eerste instantie bedoeld om de mensheid te beschermen tegen het uitbreken van de New Plague, maar ook in het geval van een gevreesde kernoorlog. Vanuit deze ondergrondse schuilbunkers zou de mensheid zich weer op moeten richten om weer een nieuwe samenleving op te bouwen.
De Nasleep:
* Incl. fallout.wikia-links
Fallout 1 en 2:Developer:
Black Isle StudiosUitgever:
Interplay EntertainmentJaar: (respectievelijk)1997 en 1998
Fallout: Tactics:Developer:
Micro FortéUitgever:
Interplay EntertainmentJaar: 2001
Fallout 3:Developer en Uitgever:
Bethesda SoftworksJaar: 2008
DLC:
Operation Anchorage,
The Pitt,
Broken Steel,
Point Lookout,
Mothership ZetaFallout: New Vegas:Developer:
Obsidian EntertainmentUitgever:
Bethesda SoftworksJaar: 2010
DLC:
Dead Money,
Honest Hearts,
Oldworld Blues,
Lonesome RoadSPOILER: Aanbevolen mods Fallout3:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Aanbevolen mods Fallout: New Vegas:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fallout-topicreeksen:-
Fallout3-
Fallout: New VegasBECAUSE WAR, WAR NEVER CHANGES![ Bericht 2% gewijzigd door SuperHarregarre op 05-06-2015 14:23:54 ]
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
quote:
Op vrijdag 5 juni 2015 14:19 schreef jogy het volgende:Kan Fallout 4 ook in de openingspost? Het grootste meest verwachte nieuws van gamesland van de afgelopen paar jaar
.
Heb in ieder geval de trailer er even bijgegooid.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
Het is trouwens wel heerlijk om die trailer af en toe terug te kijken en details te spotten. Bijvoorbeeld de Mr. House robot verpakking, en de bobblehead op de tafel achter de BoS-armor, De bobbleheads natuurlijk uit FO3 en Mr House uit NV dus hopelijk een mooie mix van NV en 3 lore.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
Fallout 4
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
No amount of money ever bought a second of time.
quote:
Das niet gezond, hoezo niet?
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
quote:
Die bedoel ik ja. Vind het altijd wel mooi die links tussen net voor de kernexplosie en na de explosie, blijft het ook interessanter om huizen te doorzoeken.
Gisteren ook niet geslapen.
Net voor ik ging slapen bedacht ik me ineens dat je in Fallout ook in bed kunt liggen, dus toen bedacht ik me of mijn huidige slaapplek veilig was of niet. En hoe ik ervoor zou moeten zorgen dat ik wakker word als er indringers zijn. Daar had ik op bedacht dat ik een touw aan mijn voet vast zou knopen met de andere kant van het touw aan de deur. Alleen dan heb je maar een seconde of twee, dus dan zou ik de shotgun al naast me moeten hebben liggen. Hierna bedacht ik me dat ik het beste in een stapelbed zou kunnen slapen, met wat kussens tegen elkaar aan in het onderste deel zodat een indringer daar eerst op schiet. Enzovoorts, enzovoorts.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
Hahaha, heb de trailer nu al 40+ keer bekeken, no joke. Wat een muziek, heerlijk.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
quote:
Op zaterdag 6 juni 2015 09:02 schreef SuperHarregarre het volgende:[..]
Die bedoel ik ja. Vind het altijd wel mooi die links tussen net voor de kernexplosie en na de explosie, blijft het ook interessanter om huizen te doorzoeken.
Gisteren ook niet geslapen.
Net voor ik ging slapen bedacht ik me ineens dat je in Fallout ook in bed kunt liggen, dus toen bedacht ik me of mijn huidige slaapplek veilig was of niet. En hoe ik ervoor zou moeten zorgen dat ik wakker word als er indringers zijn. Daar had ik op bedacht dat ik een touw aan mijn voet vast zou knopen met de andere kant van het touw aan de deur. Alleen dan heb je maar een seconde of twee, dus dan zou ik de shotgun al naast me moeten hebben liggen. Hierna bedacht ik me dat ik het beste in een stapelbed zou kunnen slapen, met wat kussens tegen elkaar aan in het onderste deel zodat een indringer daar eerst op schiet. Enzovoorts, enzovoorts.
No amount of money ever bought a second of time.
quote:
Saai man. Met wat fantasie en als je een beetje controle hebt over je droom, heb je nog extra plezier met een game of film.
quote:
Dat zou het beste zijn ja, eentje gaat slapen en de ander houdt de wacht.
En dan zo rond 2 of 3 uur 's nachts wisselen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
quote:
Op zaterdag 6 juni 2015 11:41 schreef Typisch het volgende:Ik heb zowel Fallout 3 als New Vegas liggen en ook digitaal op Steam, best vaak geprobeerd maar op de één of andere manier pakt het mij niet zo.
Terwijl ik het stijltje dig en ook de gameplay zou mij moeten liggen gezien ik de Elder Scrolls bijvoorbeeld wel geweldig vindt om te spelen.
Dus er is hier 0 hype.
Rip
Hmm, als je van melee houdt, is Fallout denk ik niet zo geschikt.
Ik merk trouwens wel dat ik op PC en op console heel anders speel. Op de console ging ik vooral voor lasers omdat je daarmee ook buiten VATS nog redelijk kunt schieten met controller. Op de PC doe ik meer met wapens op lange afstand omdat je met muis veel preciezer kunt aimen. En dan gewoon veel skill points in Guns zodat je weinig beweging hebt bij aimen. In NV als je dan Boone hebt als companion (goede schutter en spotting perk) kun je veel van afstand uitschakelen. Alleen deathclaws blijven ruk omdat die zelfs bij critical hits niet altijd neergaan. En de cazadors zijn klote omdat die snel bewegen waardoor je enorm veel geduld moet hebben bij het aimen.
Die cazadors zijn sowieso wel klote, had een keer gesaved waar ik dacht dat het veilig was, aan de westzijde van de mijn met deathclaws. Blijkt het een spawn point voor cazadors te zijn. Bij elke respawn gelijk dood.
Pas na tig keer proberen weten te ontsnappen en gelijk nieuwe save gemaakt.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
Pek
je moet wat
quote:
Dat blauwe van de outfit is iets te saturated imo.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
2Happy4U
Ecchi Shiyou
quote:
Op woensdag 10 juni 2015 11:49 schreef Jeff89 het volgende:Ik hoop dat Bethesda goed naar New Vegas kijkt voor het verhaal en de gameplay van 4. Fallout 3 was wel aardig, maar speelde een beetje te veel als een Elder Scrolls game: Je wordt geboren als uitverkorene en het middelpunt van de spelwereld, en alles en iedereen lijkt er alleen maar te zijn om jou als speler bezig te houden. Tevens is het onderscheid tussen goed en kwaad vaak behoorlijk zwart wit.. In New Vegas ben je een nietsbetekenende naamloze sukkel die in de eerste minuut van het spel in een ondiep graf wordt gepleurt. Als speler ben je maar een kleine factor in de meeste verhalen, en de echte focus ligt op het grote plaatje (de verhoudingen tussen de facties, en de geschiedenis van de wereld in het algemeen).. De keuzes waar je in NV voor kwam te staan waren ook leuker vond ik. Minder zwart/wit als in 3, maar veel meer morele grijze gebieden.
Sowieso veel betere gameplay mechanics/balance.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
numero_uno
Dat zei je ja!
quote:
Op woensdag 10 juni 2015 11:49 schreef Jeff89 het volgende:Ik hoop dat Bethesda goed naar New Vegas kijkt voor het verhaal en de gameplay van 4. Fallout 3 was wel aardig, maar speelde een beetje te veel als een Elder Scrolls game: Je wordt geboren als uitverkorene en het middelpunt van de spelwereld, en alles en iedereen lijkt er alleen maar te zijn om jou als speler bezig te houden. Tevens is het onderscheid tussen goed en kwaad vaak behoorlijk zwart wit.. In New Vegas ben je een nietsbetekenende naamloze sukkel die in de eerste minuut van het spel in een ondiep graf wordt gepleurt. Als speler ben je maar een kleine factor in de meeste verhalen, en de echte focus ligt op het grote plaatje (de verhoudingen tussen de facties, en de geschiedenis van de wereld in het algemeen).. De keuzes waar je in NV voor kwam te staan waren ook leuker vond ik. Minder zwart/wit als in 3, maar veel meer morele grijze gebieden.
Het mooie van nv vond in dat je om met een gerust hart voor het kwaad kon kiezen omdat er ook een goede gedachte achter zat met Caesar en dat de NCR ook niet zo goed bleek te zijn uiteindelijk als op eerste blikveld leek.
Maar ook de rollen van de andere facties vond ik goed uitgewerkt. Nog steeds voor mij NV>F3.
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
quote:
Op zaterdag 13 juni 2015 23:05 schreef Vault-Boy het volgende:[..]
Yep maar ik ga het maandag pas kijken. Vind 4 uur wel erg laat.
Ben wel echt benieuwd hoor wat we te zien gaan krijgen.
Wekkertje zetten en gaan
No amount of money ever bought a second of time.