Vooral de enorme drukte is hier verbazingwekkend. Heb ook op vakantie afgelopen weken (deels) in Frankrijk rondgereden en daar is het zelfs tijdens spitstijden soms nog gewoon vrij leeg op de weg.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 15:11 schreef ioko het volgende:
Een weekje in Noord-Frankrijk gereden vorige week, maar ik heb echt weer even nodig om te wennen aan het asociale weggedrag hier.
Van de opgefokte mannetjes die met veel filevorming na het invoegen meteen doorsteken naar de linkerbaan, gas geven en vol in de ankers moeten omdat er nu eenmaal langzaam wordt gereden.
Of volgas langsrijden en dan remmend naar rechts, want meneer moest toch nog even de afrit hebben. Minimale tijdswinst voor deze mensen en veel remmende auto's en bijkomende vertraging voor de rest van het verkeer.
Nog lang niet zo erg als wielrenners, maar wel vervelend idd.quote:Op woensdag 17 juni 2015 13:21 schreef Cultuur058 het volgende:
Nieuwe ergernis, mensen op elektrische fietsen, fijn dat ze nu niet meer hard hoeven te trappen om ~30km/h te fietsen, maar kijk dan ook verder voor je dan die 3 meter die nodig is als je stapvoets fietst.
Het is een bepaald slag volk dat op zo'n ding zit, en elke vorm van verkeersinzicht lijkt ze vreemd.
Ik waarschuw m'n moeder er ook steeds voor, dat ze niet moet gaan rausen met dat ding want dat verwacht je niet als automobilist, die zien een ouder iemand op een fiets terwijl die dingen best hard kunnenquote:Op woensdag 17 juni 2015 13:21 schreef Cultuur058 het volgende:
Nieuwe ergernis, mensen op elektrische fietsen, fijn dat ze nu niet meer hard hoeven te trappen om ~30km/h te fietsen, maar kijk dan ook verder voor je dan die 3 meter die nodig is als je stapvoets fietst.
Het is een bepaald slag volk dat op zo'n ding zit, en elke vorm van verkeersinzicht lijkt ze vreemd.
Een wielrenner, hoe irritant ook, weet dat hij/zij met ~30km/h door het verkeer jaagt, en is daarbij bewust asociaal. De huismutsen die 30km/h gaan op zo'n e-bike kunnen de snelheid eigenlijk helemaal niet inschatten. neem daarbij een stukje besluiteloosheid, en verwondering over hoe snel die fietser ineens dichterbij kwam.quote:Op woensdag 17 juni 2015 13:28 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Nog lang niet zo erg als wielrenners, maar wel vervelend idd.
Als er huismutsen met 30km/h rondrijden op een elektrische fiets weten ze donders goed dat ze gevaarlijk bezig zijn. Het is namelijk wettelijk verplicht dat bij 25km/u de elektrische ondersteuning stopt met werken. Als die het bij hogere snelheden nog doet hebben ze er aan (laten) klussen.quote:Op woensdag 17 juni 2015 14:12 schreef Cultuur058 het volgende:
[..]
Een wielrenner, hoe irritant ook, weet dat hij/zij met ~30km/h door het verkeer jaagt, en is daarbij bewust asociaal. De huismutsen die 30km/h gaan op zo'n e-bike kunnen de snelheid eigenlijk helemaal niet inschatten. neem daarbij een stukje besluiteloosheid, en verwondering over hoe snel die fietser ineens dichterbij kwam.
Met angst in de ogen recht op je af fietsen omdat ze even niet nadenken over remmen.
25km/h is nog altijd 40% sneller dan ze op eigen kracht fietsen, dus een gevaar op de weg.quote:Op woensdag 17 juni 2015 14:15 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Als er huismutsen met 30km/h rondrijden op een elektrische fiets weten ze donders goed dat ze gevaarlijk bezig zijn. Het is namelijk wettelijk verplicht dat bij 25km/u de elektrische ondersteuning stopt met werken. Als die het bij hogere snelheden nog doet hebben ze er aan (laten) klussen.
Mijn ouders hebben beide een splinternieuwe elektrische fiets gekocht, en beide geven ook gewoon ondersteuning als ze 40 a 45 doortrappen.quote:Op woensdag 17 juni 2015 14:15 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Als er huismutsen met 30km/h rondrijden op een elektrische fiets weten ze donders goed dat ze gevaarlijk bezig zijn. Het is namelijk wettelijk verplicht dat bij 25km/u de elektrische ondersteuning stopt met werken. Als die het bij hogere snelheden nog doet hebben ze er aan (laten) klussen.
En je weet zeker dat die dingen als elektrisch ondersteunde fiets verkocht zijn en niet als brom/snorfiets? (met bijbehorende verzekerings-plicht, verzekerings-plaatje en rijbewijs enzo)quote:Op woensdag 17 juni 2015 14:55 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Mijn ouders hebben beide een splinternieuwe elektrische fiets gekocht, en beide geven ook gewoon ondersteuning als ze 40 a 45 doortrappen.
Zit je zomaar aan op zo'n ding, zonder uitschakeling van de ondersteuning.
Is dat niet meestal het geval? Kleine maar overduidelijke groep mensen die het voor anderen verzieken en hierdoor een naam krijgen.quote:Op woensdag 17 juni 2015 15:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Overigens is niet iedere wielrenner per definitie asociaal. In de stad, en zeker rond fietsende kinderen etc, doe ik altijd bijzonder rustig aan. Hard fietsen doe ik alleen waar dat kan. Jammer alleen dat een aantal aso's het verknallen voor de rest.
Ik lees nu terug dat ik nogal generaliserend was in mijn eerdere relaas, ook niet elke berijder van zo'n e-bike is een gevaar op de weg.quote:Op woensdag 17 juni 2015 15:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Overigens is niet iedere wielrenner per definitie asociaal. In de stad, en zeker rond fietsende kinderen etc, doe ik altijd bijzonder rustig aan. Hard fietsen doe ik alleen waar dat kan. Jammer alleen dat een aantal aso's het verknallen voor de rest.
Klopt helemaal. Ik wilde het nu even gezegd hebben uit het racefietsperspectief.quote:Op woensdag 17 juni 2015 16:02 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Is dat niet meestal het geval? Kleine maar overduidelijke groep mensen die het voor anderen verzieken en hierdoor een naam krijgen.
Soms kunnen wielrenners onwijs aso zijn en dat valt dan op, vaak in groepen zijn ze her irritants.
Ik zie net in Voorschoten een bejaarde van volledig rechts met slakkensnelheid ineens naar links trekken terwijl er een scooter voorbij wil. Tjah...quote:Op woensdag 17 juni 2015 14:12 schreef Cultuur058 het volgende:
[..]
Een wielrenner, hoe irritant ook, weet dat hij/zij met ~30km/h door het verkeer jaagt, en is daarbij bewust asociaal. De huismutsen die 30km/h gaan op zo'n e-bike kunnen de snelheid eigenlijk helemaal niet inschatten. neem daarbij een stukje besluiteloosheid, en verwondering over hoe snel die fietser ineens dichterbij kwam.
Met angst in de ogen recht op je af fietsen omdat ze even niet nadenken over remmen.
Ik weet dat die snelle fietsen bestaan, maar heb je ook een artikeltje wat dit onderstreept?quote:Op woensdag 17 juni 2015 15:12 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
En je weet zeker dat die dingen als elektrisch ondersteunde fiets verkocht zijn en niet als brom/snorfiets? (met bijbehorende verzekerings-plicht, verzekerings-plaatje en rijbewijs enzo)
Want dat is het dan namelijk! Als je het qua regelgeving als 'fiets' wilt kunnen blijven zien mag de trapondersteuning niets meer doen zodra je boven de 25 km/h uitkomt!
Amen!quote:Op woensdag 17 juni 2015 18:02 schreef twiFight het volgende:
...
Naar mijn ervaring is de sneuheid in het verkeer niet gerelateerd aan de vervoersmethode.
http://www.rijksoverheid.(...)apondersteuning.htmlquote:Op woensdag 17 juni 2015 18:10 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ik weet dat die snelle fietsen bestaan, maar heb je ook een artikeltje wat dit onderstreept?
Hey hey, ik heb er ook 1 en ik kijk altijd goed uit mijn doppenquote:Op woensdag 17 juni 2015 13:21 schreef Cultuur058 het volgende:
Er zijn 2 modellen:quote:Op woensdag 17 juni 2015 18:10 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ik weet dat die snelle fietsen bestaan, maar heb je ook een artikeltje wat dit onderstreept?
Verbaas me er altijd over dat die mensen zonder helm rijden, terwijl de meeste wielrenners wel gewoon een helm dragen (en ook voor hen is die verplichting er niet). En dan rijden wielrenners natuurlijk wel eens als dwazen, maar ze kunnen vaak beter omgaan met de hogere snelheid dan de gemiddelde persoon die ik op een elektrische fiets zie zitten. Is dat dan gewoon eigenwijsheid van die mensen?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 11:34 schreef Vlassie1980 het volgende:
Er zijn 2 modellen:
- Fietsen die tot 25 km/u ondersteunen
- Fietsen die harder dan 25 km/u ondersteunen
Voor het laatste geld dat je ze moet classificeren als snorfiets, kentekenplaatje enzo. Beetje jammer dat iedereen denkt dat die fietsen standaard 45 lopen, dat is namelijk niet zo. Je gaat ongeveer even hard als een wielrenner.
Alleen in de url staat "trapondersteuning", verder nergens in de tekst. Er bestaat blijkbaar een high-speed-e-bike, maar is dat hetzelfde als een normale fiets met trapondersteuning? verder is dit stukje proza op deze site erg onduidelijk. Niet rijksoverheidwaardig zeg maar.quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
http://www.rijksoverheid.(...)apondersteuning.html
Te vroeg drukken is geen probleem, zolang je de (juiste) knop maar ingedrukt houdt.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 10:40 schreef twiFight het volgende:
Dan reken je nog ruim. Op een reis van een halfuur is het tijdsverschil bijna altijd minder dan 2 minuten.
Toch even een irritatie uit het OV hoor.. mensen die niet snappen hoe de deur van een trein open gaat. Mijn god, als ik een euro kreeg elke keer dat ik dat zie... Niet op een knop drukken, op de verkeerde knop drukken, er 40 keer op drukken of te vroeg drukken. Het is blijkbaar supercomplex voor de moderne man (m/v). Vooral in de Sprinters.
Trololoquote:Op zaterdag 20 juni 2015 14:58 schreef Alt-tab het volgende:
Wow. Zojuist bijna een fietser op mijn motorkap. Mevrouw inclusief fietsmandje en beftekkel besloot zonder te kijken de doorgaande weg op te rijden. Vanzelfsprekend had zij hier geen voorrang.
Toen ik voor de volle 5 seconden claxonneerde die zij met haar trage dikke lijf nodig had om te passeren keek zij stoïcijns de andere kant op. ABS en ESP grepen gelukkig in, anders had het heel vervelend kunnen aflopen. Vervolgens ben ik er naast gaan rijden, raam omlaag, en wees haar op haar achterlijke gedrag.
In plaats van te bekennen, besloot haar partner, eveneens met zo een nichterig mandje met een kutkeffertje mij uit te schelden.
Dat was voor mij de druppel. Gelukkig naderden we een kruispunt en heb ik een knuppel in mijn auto. Ik ben uitgestapt met knuppel en heb mijn ongenoegen kenbaar gemaakt.
Ongetwijfeld word ik als agressief weggezet, ondanks ik erg sociaal ben in het verkeer, maar niemand brengt mijn veiligheid of auto in gevaar. Dan hebben we een lastig gesprek, hetzij met vervelende gevolgen voor de 'dader'. Optyfen met dat kutvolk.
he wat? Dit begon als een goed verhaal totdat je een sociale bestuurder was en even met een knuppel verhaal ging halen...quote:Op zaterdag 20 juni 2015 14:58 schreef Alt-tab het volgende:
Wow. Zojuist bijna een fietser op mijn motorkap. Mevrouw inclusief fietsmandje en beftekkel besloot zonder te kijken de doorgaande weg op te rijden. Vanzelfsprekend had zij hier geen voorrang.
Toen ik voor de volle 5 seconden claxonneerde die zij met haar trage dikke lijf nodig had om te passeren keek zij stoïcijns de andere kant op. ABS en ESP grepen gelukkig in, anders had het heel vervelend kunnen aflopen. Vervolgens ben ik er naast gaan rijden, raam omlaag, en wees haar op haar achterlijke gedrag.
In plaats van te bekennen, besloot haar partner, eveneens met zo een nichterig mandje met een kutkeffertje mij uit te schelden.
Dat was voor mij de druppel. Gelukkig naderden we een kruispunt en heb ik een knuppel in mijn auto. Ik ben uitgestapt met knuppel en heb mijn ongenoegen kenbaar gemaakt.
Ongetwijfeld word ik als agressief weggezet, ondanks ik erg sociaal ben in het verkeer, maar niemand brengt mijn veiligheid of auto in gevaar. Dan hebben we een lastig gesprek, hetzij met vervelende gevolgen voor de 'dader'. Optyfen met dat kutvolk.
quote:Op zaterdag 20 juni 2015 15:59 schreef Yreal het volgende:
[..]
he wat? Dit begon als een goed geloofwaardig verhaal totdat je een sociale bestuurder was en even met een knuppel verhaal ging halen...
Ik lees het...quote:Op zondag 21 juni 2015 11:07 schreef Alt-tab het volgende:
De knuppel gaat alleen mee ter verdediging.
Maar als je onderweg een algemene controle krijgt, hoe ga je dan de aanwezigheid van een honkbalknuppel uitleggen?quote:Op zondag 21 juni 2015 11:07 schreef Alt-tab het volgende:
Ik praat mijn gedrag niet goed en zou dit bij een ander ook afkeuren, maar als een ander mij bewust in gevaar brengt of belachelijk maak, slaan de stoppen door.
De knuppel gaat alleen mee ter verdediging. Ik heb geen intentie deze te gebruiken. Ik probeer een gesprek aan te gaan op basis van argumenten. Helaas weet je van te voren niet met 'welk volk' je te maken hebt. Als de boel escaleert heb ik een voorsprong.
Gelukkig maar 2 keer voorgekomen in de 5 jaar dat ik een knuppel heb in de auto. Een voorzorgsmaatregel nadat er getracht is mij te beroven snachts.
Nou aangezien hij sociaal in het verkeer is zal het wel een sociale knuppel zijn en die zijn toegestaanquote:Op zondag 21 juni 2015 12:46 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Maar als je onderweg een algemene controle krijgt, hoe ga je dan de aanwezigheid van een honkbalknuppel uitleggen?
Waar heb ik het precies over fouten? Het gaat mij om mijn veiligheid, en daartoe ben ik tot een hoop bereid.quote:Op zondag 21 juni 2015 11:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Dus als iemand een fout maakt, is jouw belangrijkste argument je knuppel? Lekker figuur ben jij.
Je kan ook je schouders ophalen en doorrijden in plaats van koste wat het kost je gelijk te willen halen. Kun je die knuppel voortaan ook thuislaten.
Daar maak ik mij ook 'zorgen' over. Het kan immers geïnterpreteerd worden als een wapen. Tot op heden ben ik nog nooit gecontroleerd. Als ik 'betrapt' wordt heb ik een hoop uit te leggen. Een honkbalwedstrijd zal geen argument zijn. Ik neem dat risico voor mijn eigen veiligheid.quote:Op zondag 21 juni 2015 12:46 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Maar als je onderweg een algemene controle krijgt, hoe ga je dan de aanwezigheid van een honkbalknuppel uitleggen?
Maar goed dat je dan die knuppel hebt want die gebruik jij juist toch om dingen uit te leggen?quote:Op zondag 21 juni 2015 12:50 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Als ik 'betrapt' wordt heb ik een hoop uit te leggen.
Inderdaad. Wat kan jij goed begrijpend lezen!quote:Op zondag 21 juni 2015 12:55 schreef eP2e het volgende:
[..]
Maar goed dat je dan die knuppel hebt want die gebruik jij juist toch om dingen uit te leggen?
In het voorbeeld wat je gaf gebruik je het ook als wapen. Imo volkomen terecht als je daarvoor beboet wordt.quote:Op zondag 21 juni 2015 12:50 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Waar heb ik het precies over fouten? Het gaat mij om mijn veiligheid, en daartoe ben ik tot een hoop bereid.
[..]
Daar maak ik mij ook 'zorgen' over. Het kan immers geïnterpreteerd worden als een wapen. Tot op heden ben ik nog nooit gecontroleerd. Als ik 'betrapt' wordt heb ik een hoop uit te leggen. Een honkbalwedstrijd zal geen argument zijn. Ik neem dat risico voor mijn eigen veiligheid.
Met een wapen imtimideer of val je iemand aan. Kan je uitleggen hoe ik dit heb gedaan? Nogmaals, ik ben erg vriendelijk en sociaal. Ga me alleen niet lastigvallen.quote:Op zondag 21 juni 2015 12:57 schreef L0we het volgende:
[..]
In het voorbeeld wat je gaf gebruik je het ook als wapen. Imo volkomen terecht als je daarvoor beboet wordt.
Wat is er mis met een goede muilpeer?quote:Op zondag 21 juni 2015 12:55 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Inderdaad. Wat kan jij goed begrijpend lezen!
Niets. Als de tegenpartij echter een zwaarder verweer heeft is mijn knuppel erg praktisch.quote:Op zondag 21 juni 2015 13:00 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Wat is er mis met een goede muilpeer?
quote:Op zondag 21 juni 2015 12:59 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Met een wapen imtimideer of val je iemand aan. Kan je uitleggen hoe ik dit heb gedaan?
quote:Op zaterdag 20 juni 2015 14:58 schreef Alt-tab het volgende:
Ik ben uitgestapt met knuppel en heb mijn ongenoegen kenbaar gemaakt.
Ik stapte uit met mijn knuppel uit mijn veiligheid, en heb deze niet als machtsmiddel gebruikt. Ik ging enkel de discussie aan. Wat is precies je punt?quote:
Als je bang bent voor je veiligheid moet je lekker in je auto blijven zitten. Een discussie aangaan met wapen in de hand is per definitie intimiderend.quote:Op zondag 21 juni 2015 13:05 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Ik stapte uit met mijn knuppel uit mijn veiligheid, en heb deze niet als machtsmiddel gebruikt. Ik ging enkel de discussie aan. Wat is precies je punt?
Ik blijf helemaal niet in in mijn auto als iemand zich asociaal gedraagt richting mij. De knuppel is puur ter verdediging. Als iemand zich geïntimeerd voelt is dat prima. Wellicht gedraagt hij zichzelf in de toekomst.quote:Op zondag 21 juni 2015 13:06 schreef padlarf het volgende:
[..]
Als je bang bent voor je veiligheid moet je lekker in je auto blijven zitten. Een discussie aangaan met wapen in de hand is per definitie intimiderend.
Vervelende tokkie met een gedragsprobleem ben je. Dag geloofwaardigheid.quote:Op zondag 21 juni 2015 13:10 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Ik blijf helemaal niet in in mijn auto als iemand zich asociaal gedraagt richting mij. De knuppel is puur ter verdediging. Als iemand zich geïntimeerd voelt is dat prima. Wellicht gedraagt hij zichzelf in de toekomst.
Op welk vlak precies? Pussy krijg ik genoeg.quote:Op zondag 21 juni 2015 13:12 schreef padlarf het volgende:
[..]
Vervelende tokkie ben je. Dag geloofwaardigheid.
Dat gebeurd niet. Zoals vermeld gedraag ik mij als een heer in het verkeer. Naai je mij, dan heb je een probleem. Maar dat geldt ook voor anderen waarmee ik omga.quote:Op zondag 21 juni 2015 13:13 schreef OEM het volgende:
[..]
Achja, het is wachten tot je iemand tegen komt met een nog grotere plaat voor z'n kop.
Sorry, kleine ninja-edit gedaan. Mijn aanvankelijke reactie dekte de lading niet helemaal.quote:Op zondag 21 juni 2015 13:13 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Op welk vlak precies? Pussy krijg ik genoeg.
Geen probleem. Je mag mij een tokkie vinden. Dat vind ik geen enkel probleem. Ik hou alleen niet van mensen die mij in gevaar brengen. Zakelijk gezien draag ik alleen Hugo Boss ook qua accessoires en rijd ik D klasse. Flame er maar op losquote:Op zondag 21 juni 2015 13:15 schreef padlarf het volgende:
[..]
Sorry, kleine ninja-edit gedaan. Mijn aanvankelijke reactie dekte de lading niet helemaal.
Iemand kan zich verder altijd als een heer in het verkeer gedragen (wil ik nog wel best geloven ook), maar als de stoppen doorslaan als iemand eens een fout maakt en daar niet direct naar wens op reageert, dan vraag ik met toch af of zo iemand dan wel thuishoort op de weg.quote:Op zondag 21 juni 2015 13:15 schreef eP2e het volgende:
Alt-tab is nou precies zo'n type die, als hij zijn knuppel niet bij zich heeft, in staat is om zijn auto als wapen in te zetten om zijn genoegdoening te halen.
Levensgevaarlijk dit soort lui, die behoren in een gesticht.
Daar heb je gelijk in. Dat is een negatief punt van mij en moet ik aan werken. Ik hoor daar boven te staan. De realiteit is dat ik mij helaas onwijs erger aan dit soort figuren. Wellicht kan ik hier beter mee omgaan als ik ouder word.quote:Op zondag 21 juni 2015 13:20 schreef padlarf het volgende:
[..]
Iemand kan zich verder altijd als een heer in het verkeer gedragen (wil ik nog wel best geloven ook), maar als de stoppen doorslaan als iemand eens een fout maakt en daar niet direct naar wens op reageert, dan vraag ik met toch af of zo iemand dan wel thuishoort op de weg.
Dat kan nog lang duren, als ik jou was zou ik per direct professionele hulp zoeken.quote:Op zondag 21 juni 2015 13:22 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Wellicht kan ik hier beter mee omgaan als ik ouder word.
Want?quote:Op zondag 21 juni 2015 13:24 schreef eP2e het volgende:
[..]
Dat kan nog lang duren, als ik jou was zou ik per direct professionele hulp zoeken.
Wauw, je komt niet vaak iemand tegen die zegt dattie EN een heer in het verkeer is EN dattie een gevalletje roadrage is.quote:Op zondag 21 juni 2015 13:22 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Dat is een negatief punt van mij en moet ik aan werken. Ik hoor daar boven te staan. De realiteit is dat ik mij helaas onwijs erger aan dit soort figuren. Wellicht kan ik hier beter mee omgaan als ik ouder word.
Ok, komen we toch nog dichter bij elkaar dan verwacht. Ik zit me zelf uiteraard ook wel eens op te vreten achter het stuur, en doe ook wel eens dingen die achteraf misschien toch niet zo handig waren. Ik liet me net ook weer verleiden tot het gebruik van scheldwoorden, had ook niet gehoeven natuurlijk.quote:Op zondag 21 juni 2015 13:22 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Dat is een negatief punt van mij en moet ik aan werken. Ik hoor daar boven te staan. De realiteit is dat ik mij helaas onwijs erger aan dit soort figuren. Wellicht kan ik hier beter mee omgaan als ik ouder word.
Ik ben erg begaan met de veiligheid van anderen, gun hen ruimte, meer dan dat de gemiddelde automobilist doet. Als je mij echter lastig gaat vallen in de zin van gaten dichtrijden, geen ruimte geven, mij in gevaar brengen, word ik kwaad. Maar schijnbaar is dat niet normaal.quote:Op zondag 21 juni 2015 13:25 schreef OEM het volgende:
[..]
Wauw, je komt niet vaak iemand tegen die binnen 5 minuten zegt dattie EN een heer in het verkeer is EN dattie een gevalletje roadrage is.
Ik ben gewoon neutraal. Ik keur mijn gedrag niet goed, maar die ellende komt voort uit andermans onwetendheid. Helaas ga ik daar iets verder in, maar dat is mijn persoonlijkheid.quote:Op zondag 21 juni 2015 13:26 schreef padlarf het volgende:
[..]
Ok, komen we toch nog dichter bij elkaar dan verwacht. Ik zit me zelf uiteraard ook wel eens op te vreten achter het stuur, en doe ook wel eens dingen die achteraf misschien toch niet zo handig waren. Ik liet me net ook weer verleiden tot het gebruik van scheldwoorden, had ook niet gehoeven natuurlijk.
Je geeft het zelf toequote:
Wat geef ik zelf toe? Dat ik het niet pik dat anderen mij bewust dwarsbomen? Misschien kan je zelf een cursus assertiveit volgen. Misschien dat je dan voor jezelf kan opkomen. Ik tolereer dit gedrag in ieder geval niet.quote:Op zondag 21 juni 2015 13:33 schreef eP2e het volgende:
[..]
Je geeft het zelf toeEn vervolgens wil je gaan wachten en hopen dat je agressieprobleem vanzelf over gaat als je ouder wordt. Dat kan rustig nog 20 jaar duren, professionele hulp kan binnen een paar maanden al succes hebben.
Goddomme, nog achterlijk ookquote:Op zondag 21 juni 2015 13:35 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Wat geef ik zelf toe? Dat ik het niet pik dat anderen mij bewust dwarsbomen? Misschien kan je zelf een cursus assertiveit volgen. Misschien dat je dan voor jezelf kan opkomen. Ik tolereer dit gedrag in ieder geval niet.
Natuurlijkquote:
Ja, dag..quote:Op zondag 21 juni 2015 13:38 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Natuurlijk
Ik besef mij terdege dat mijn gedrag niet helemaal juist is. Ik probeer hier wat milder in te worden. Dat neemt niet weg dat de irritatiefactor helaas aanwezig blijft en dat zal ik nooit accepteren.
Oke doei. Je bent toch te incapabel voor een volwassen discussie. Goed moment om af te sluiten.quote:
Aldus de man die discussieert met een honkbalknuppelquote:Op zondag 21 juni 2015 13:41 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Oke doei. Je bent toch te incapabel voor een volwassen discussie. Goed moment om af te sluiten.
Precies. Daar komen immers veel worden uit. Probeer het nog een keer.quote:Op zondag 21 juni 2015 13:46 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Aldus de man die discussieert met een honkbalknuppel
De werkgever wil vooral dat het werk snel gedaan wordt in de regel en die geven doorgaans geen ruime marges mee voor rijtijden, dus dat nodigt uit tot stevig doorrijden.quote:Op zondag 14 juni 2015 12:25 schreef Rastislav het volgende:
Wat ik al helemaal niet kan begrijpen van de mensen in de bestelbusjes is dat ze geen enkel besef van brandstofverbruik hebben. Dat ze niet begrijpen dat de weerstandscoëfficiënt wel twee a drie keer zo hoog als een personenauto kan zijn. En dan rijden ze alsnog met 140 kilometer per uur over de snelweg. Hoeveel kan je dan wel niet qua brandstof besparen? Ik dacht dat werkgevers zuinig met hun geld omgaan.
Eh rijbaan?quote:Op maandag 22 juni 2015 09:17 schreef tcr het volgende:
Mij inhalen de laatste 100m voor de trajectcontrole begint: geen probleem
Afremmen zodat ik je weer dichterbij zie komen: geen probleem
Maar snij me dan niet af, blijf dan ook lekker links rijden en ga niet op minder dan een paar centimeter naar mijn rijbaan...
Sorry rijstrook:quote:
quote:Een rijstrook is een gemarkeerde strook van een rijbaan die voldoende breed is voor rijdende voertuigen. In de spreektaal wordt een rijstrook over het algemeen (doch ten onrechte) een rijbaan of baan genoemd.
Ik ben nu wel nieuwsgierig: kun je toelichten waarom jij zelf niet tot dat 'schoolmeester-volk' behoort, gezien je opmerking "Ik zou 'm erop hebben gewezen" ?quote:Op maandag 22 juni 2015 10:45 schreef Ridocar het volgende:
Die persoon houdt zich misschien aan de maximumsnelheid, maar vergeet voor het gemak maar even dat je ook rechts moet aanhouden. Ik zou 'm erop hebben gewezen, want dit schoolmeestergedrag komt vaak van mensen die zichzelf "fatsoenlijk" noemen. De knurft.
Schoolmeesters, eng volk.
Ik heb precies hetzelfde. Ik rij gewoon streep tachtig op de cc, dus als ik de trajectcontrole in rij doe ik niets aan mij snelheid. Stom genoeg is er altijd wel iemand die mij een halve minuut inhaalde en dan 70 voor mij gaat rijden. Gewoon kortzichtig gedrag, want dan kan ik ook met zeventig achter blijven hangen.quote:Op maandag 22 juni 2015 09:17 schreef tcr het volgende:
Mij inhalen de laatste 100m voor de trajectcontrole begint: geen probleem
Afremmen zodat ik je weer dichterbij zie komen: geen probleem
Maar snij me dan niet af, blijf dan ook lekker links rijden en ga niet op minder dan een paar centimeter naar mijn rijbaan...
Als je met 70 links blijft plakken zie ik geen enkel voordeel dat je zou kunnen krijgen door dit te doen. Als ik 'm erop zou wijzen is het omdat ik er last van heb. Daar zit het verschil in.quote:Op maandag 22 juni 2015 10:48 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik ben nu wel nieuwsgierig: kun je toelichten waarom jij zelf niet tot dat 'schoolmeester-volk' behoort, gezien je opmerking "Ik zou 'm erop hebben gewezen" ?
verdwaalde brit?quote:Op maandag 22 juni 2015 10:27 schreef AdoraBelle het volgende:
Oh, ik herinner me net een irritatie van afgelopen vrijdag. Ik moest weer eens in het UMCG zijn en was onderweg naar Groningen.
Al vanaf het moment dat de vmax terug ging naar 100 bleef een schoolmeesterfiguur in een rode Citroën Berlingo constant links rijden, zich precies aan de vmax houdend maar daardoor het verkeer achter zich ophoudend. Ook bij de stoplichten van het Julianaplein besloot deze persoon zich uiterst links op te stellen. Zodra het licht groen werd trok deze persoon op tot precies 70 en bleed op die snelheid, waardoor niemand eromheen kon want het verkeer rechts reed ook 70. En tot mijn ongenoegen ging deze persoon er ook bij de afslag UMCG/Euroborg af om zich bij de stoplichten weer uiterst links op te stellen, en daarna ook constant op de linker rijstrook te blijven rijden met een gangetje van keurig 50. Het was pas na de brug, en voor de laatste stoplichten voor ik bij het ziekenhuis was, dat deze persoon opeens naar rechts ging en rechts afsloeg.
Ik vraag me af waarom je dan de hele tijd links blijft rijden als je niet eens links afslaat of rechtdoor gaat. En ook waarom je dan niet even aan de kant gaat om anderen er even langs te laten. Als anderen harder willen rijden, dan moeten ze dat toch lekker zelf weten? Wat heb jij daarmee te maken? Het komt op mij echt over als jennen. Als het geen schoolmeestergedrag was, dan was deze persoon zich in mijn ogen niet bewust van het verkeer om zich heen. Anders blijf je niet stoïcijns op de linker rijstrook rijden met 70, terwijl het verkeer rechts ook 70 rijdt, en er achter je een hele stoet auto's rijdt die er langs wil.
Ongeacht het weertype blijven verkeersregels gewoon hetzelfde.quote:Op maandag 22 juni 2015 11:06 schreef Yreal het volgende:
Mensen die motorrijders er niet door laten in de regen... Grrrr
Precies. Op de middenstreep gaan staan is dan nog steeds een artikel 5 overtreding.quote:Op maandag 22 juni 2015 14:19 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ongeacht het weertype blijven verkeersregels gewoon hetzelfde.
Huh? Ik vrees dat ik je niet snap.quote:Op maandag 22 juni 2015 14:26 schreef Yreal het volgende:
[..]
Precies. Op de middenstreep gaan staan is dan nog steeds een artikel 5 overtreding.
File . Ik wil erdoor rijden. Mensen zetten hun auto op de middenstreep zodat dat niet kan. Ik boos.quote:Op maandag 22 juni 2015 14:36 schreef vannelle het volgende:
[..]
Huh? Ik vrees dat ik je niet snap.
Wil je de situatie even uitleggen?
Ah, in dat geval geef ik je 100% gelijk.quote:Op maandag 22 juni 2015 15:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
File . Ik wil erdoor rijden. Mensen zetten hun auto op de middenstreep zodat dat niet kan. Ik boos.
Je bent een knuppel als je met een knuppel in je auto rond gaat rijdenquote:Op zaterdag 20 juni 2015 14:58 schreef Alt-tab het volgende:
Nou, omdat je met een knuppel in de auto rijdt en het ding kennelijk ook nog wil gebruiken ook. What the fuck man?quote:
Dat is inderdaad knap kansloos, ongeacht wat iemand op een fiets doetquote:Op maandag 22 juni 2015 16:28 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Nou, omdat je met een knuppel in de auto rijdt en het ding kennelijk ook nog wil gebruiken ook. What the fuck man?
Maar stel je voor dat je niet tegelijk vooruit kunt kijken en je navigatie kunt controleren.quote:Op maandag 22 juni 2015 17:49 schreef Pandaplint het volgende:
Vandaag weer zo'n figuur gespot met navigatie recht voor het stuur op ooghoogte. Wtf waarom
Ja het is jammer dat je geen burgerwacht hebt die dat soort bestuurders het leven zuur kan maken.quote:Op maandag 22 juni 2015 17:58 schreef Carlos93 het volgende:
Persoonlijk zou ik het onder een artikel 5 laten vallen. Je zicht op een dunsdanige manier belemmeren getuigt niet van enige kennis van verkeersveiligheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |