abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 juni 2015 @ 22:18:32 #276
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_153730802
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 12:25 schreef Rastislav het volgende:
Wat ik al helemaal niet kan begrijpen van de mensen in de bestelbusjes is dat ze geen enkel besef van brandstofverbruik hebben. Dat ze niet begrijpen dat de weerstandscoëfficiënt wel twee a drie keer zo hoog als een personenauto kan zijn. En dan rijden ze alsnog met 140 kilometer per uur over de snelweg. Hoeveel kan je dan wel niet qua brandstof besparen? Ik dacht dat werkgevers zuinig met hun geld omgaan.
De werkgever wil vooral dat het werk snel gedaan wordt in de regel en die geven doorgaans geen ruime marges mee voor rijtijden, dus dat nodigt uit tot stevig doorrijden.

In het verleden zelf ook met busjes rond gereden, als je een drukke dag hebt en anderen zitten op je te wachten dan was het ook gewoon 'scheuren', tot op zekere hoogte iig, want je wilt niet jezelf of iemand anders aan gort rijden en boetes zijn gewoon voor eigen rekening.

Op slappe dagen reed ik dan weer gewoon als een oud wief :+
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 22 juni 2015 @ 09:17:14 #277
12621 tcr
*nix 4ever
pi_153738744
Mij inhalen de laatste 100m voor de trajectcontrole begint: geen probleem
Afremmen zodat ik je weer dichterbij zie komen: geen probleem

Maar snij me dan niet af, blijf dan ook lekker links rijden en ga niet op minder dan een paar centimeter naar mijn rijbaan...
pi_153739093
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 09:17 schreef tcr het volgende:

Maar snij me dan niet af, blijf dan ook lekker links rijden en ga niet op minder dan een paar centimeter naar mijn rijbaan...
Eh rijbaan?
Spookrijder dus?!
  maandag 22 juni 2015 @ 09:59:01 #279
12621 tcr
*nix 4ever
pi_153739429
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 09:40 schreef Ron.Jeremy het volgende:

[..]

Eh rijbaan?
Spookrijder dus?!
Sorry rijstrook:

quote:
Een rijstrook is een gemarkeerde strook van een rijbaan die voldoende breed is voor rijdende voertuigen. In de spreektaal wordt een rijstrook over het algemeen (doch ten onrechte) een rijbaan of baan genoemd.
  maandag 22 juni 2015 @ 10:27:42 #280
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_153739907
Oh, ik herinner me net een irritatie van afgelopen vrijdag. Ik moest weer eens in het UMCG zijn en was onderweg naar Groningen.
Al vanaf het moment dat de vmax terug ging naar 100 bleef een schoolmeesterfiguur in een rode Citroën Berlingo constant links rijden, zich precies aan de vmax houdend maar daardoor het verkeer achter zich ophoudend. Ook bij de stoplichten van het Julianaplein besloot deze persoon zich uiterst links op te stellen. Zodra het licht groen werd trok deze persoon op tot precies 70 en bleed op die snelheid, waardoor niemand eromheen kon want het verkeer rechts reed ook 70. En tot mijn ongenoegen ging deze persoon er ook bij de afslag UMCG/Euroborg af om zich bij de stoplichten weer uiterst links op te stellen, en daarna ook constant op de linker rijstrook te blijven rijden met een gangetje van keurig 50. Het was pas na de brug, en voor de laatste stoplichten voor ik bij het ziekenhuis was, dat deze persoon opeens naar rechts ging en rechts afsloeg.
Ik vraag me af waarom je dan de hele tijd links blijft rijden als je niet eens links afslaat of rechtdoor gaat. En ook waarom je dan niet even aan de kant gaat om anderen er even langs te laten. Als anderen harder willen rijden, dan moeten ze dat toch lekker zelf weten? Wat heb jij daarmee te maken? Het komt op mij echt over als jennen. Als het geen schoolmeestergedrag was, dan was deze persoon zich in mijn ogen niet bewust van het verkeer om zich heen. Anders blijf je niet stoïcijns op de linker rijstrook rijden met 70, terwijl het verkeer rechts ook 70 rijdt, en er achter je een hele stoet auto's rijdt die er langs wil.
pi_153740354
Die persoon houdt zich misschien aan de maximumsnelheid, maar vergeet voor het gemak maar even dat je ook rechts moet aanhouden. Ik zou 'm erop hebben gewezen, want dit schoolmeestergedrag komt vaak van mensen die zichzelf "fatsoenlijk" noemen. De knurft.

Volgens een of ander europees verdragsdingetje mag je seinen als je in wilt halen.

Schoolmeesters, eng volk.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_153740427
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 10:45 schreef Ridocar het volgende:
Die persoon houdt zich misschien aan de maximumsnelheid, maar vergeet voor het gemak maar even dat je ook rechts moet aanhouden. Ik zou 'm erop hebben gewezen, want dit schoolmeestergedrag komt vaak van mensen die zichzelf "fatsoenlijk" noemen. De knurft.

Schoolmeesters, eng volk.
Ik ben nu wel nieuwsgierig: kun je toelichten waarom jij zelf niet tot dat 'schoolmeester-volk' behoort, gezien je opmerking "Ik zou 'm erop hebben gewezen" ?
pi_153740432
Vrijdag op de N304 van Ede naar Apeldoorn, het is daar 80, stukken met doorgetrokken streep, ingehaald worden door een of andere oldtimer *O* Hij heeft beetje bij beetje de hele sliert ingehaald :') Ook in bochten. Mafkees.
Tap tap tap
pi_153740591
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 09:17 schreef tcr het volgende:

Ik heb precies hetzelfde. Ik rij gewoon streep tachtig op de cc, dus als ik de trajectcontrole in rij doe ik niets aan mij snelheid. Stom genoeg is er altijd wel iemand die mij een halve minuut inhaalde en dan 70 voor mij gaat rijden. Gewoon kortzichtig gedrag, want dan kan ik ook met zeventig achter blijven hangen.
pi_153740738
quote:
11s.gif Op maandag 22 juni 2015 10:48 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Ik ben nu wel nieuwsgierig: kun je toelichten waarom jij zelf niet tot dat 'schoolmeester-volk' behoort, gezien je opmerking "Ik zou 'm erop hebben gewezen" ?
Als je met 70 links blijft plakken zie ik geen enkel voordeel dat je zou kunnen krijgen door dit te doen. Als ik 'm erop zou wijzen is het omdat ik er last van heb. Daar zit het verschil in.
  maandag 22 juni 2015 @ 11:05:41 #286
258802 Yreal
henk..!
pi_153740819
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 10:27 schreef AdoraBelle het volgende:
Oh, ik herinner me net een irritatie van afgelopen vrijdag. Ik moest weer eens in het UMCG zijn en was onderweg naar Groningen.
Al vanaf het moment dat de vmax terug ging naar 100 bleef een schoolmeesterfiguur in een rode Citroën Berlingo constant links rijden, zich precies aan de vmax houdend maar daardoor het verkeer achter zich ophoudend. Ook bij de stoplichten van het Julianaplein besloot deze persoon zich uiterst links op te stellen. Zodra het licht groen werd trok deze persoon op tot precies 70 en bleed op die snelheid, waardoor niemand eromheen kon want het verkeer rechts reed ook 70. En tot mijn ongenoegen ging deze persoon er ook bij de afslag UMCG/Euroborg af om zich bij de stoplichten weer uiterst links op te stellen, en daarna ook constant op de linker rijstrook te blijven rijden met een gangetje van keurig 50. Het was pas na de brug, en voor de laatste stoplichten voor ik bij het ziekenhuis was, dat deze persoon opeens naar rechts ging en rechts afsloeg.
Ik vraag me af waarom je dan de hele tijd links blijft rijden als je niet eens links afslaat of rechtdoor gaat. En ook waarom je dan niet even aan de kant gaat om anderen er even langs te laten. Als anderen harder willen rijden, dan moeten ze dat toch lekker zelf weten? Wat heb jij daarmee te maken? Het komt op mij echt over als jennen. Als het geen schoolmeestergedrag was, dan was deze persoon zich in mijn ogen niet bewust van het verkeer om zich heen. Anders blijf je niet stoïcijns op de linker rijstrook rijden met 70, terwijl het verkeer rechts ook 70 rijdt, en er achter je een hele stoet auto's rijdt die er langs wil.
verdwaalde brit?
  maandag 22 juni 2015 @ 11:06:45 #287
258802 Yreal
henk..!
pi_153740851
Mensen die motorrijders er niet door laten in de regen... Grrrr :(
pi_153745796
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 11:06 schreef Yreal het volgende:
Mensen die motorrijders er niet door laten in de regen... Grrrr :(
Ongeacht het weertype blijven verkeersregels gewoon hetzelfde. ;)
  maandag 22 juni 2015 @ 14:26:13 #289
258802 Yreal
henk..!
pi_153745970
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 14:19 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ongeacht het weertype blijven verkeersregels gewoon hetzelfde. ;)
Precies. Op de middenstreep gaan staan is dan nog steeds een artikel 5 overtreding.
pi_153746233
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 14:26 schreef Yreal het volgende:

[..]

Precies. Op de middenstreep gaan staan is dan nog steeds een artikel 5 overtreding.
Huh? Ik vrees dat ik je niet snap.
Wil je de situatie even uitleggen?
  maandag 22 juni 2015 @ 15:37:22 #291
258802 Yreal
henk..!
pi_153747764
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 14:36 schreef vannelle het volgende:

[..]

Huh? Ik vrees dat ik je niet snap.
Wil je de situatie even uitleggen?
File . Ik wil erdoor rijden. Mensen zetten hun auto op de middenstreep zodat dat niet kan. Ik boos.
pi_153748065
quote:
10s.gif Op maandag 22 juni 2015 15:37 schreef Yreal het volgende:

[..]

File . Ik wil erdoor rijden. Mensen zetten hun auto op de middenstreep zodat dat niet kan. Ik boos.
Ah, in dat geval geef ik je 100% gelijk. ^O^
pi_153749287
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 14:58 schreef Alt-tab het volgende:
Wow. Zojuist bijna een fietser op mijn motorkap. Mevrouw inclusief fietsmandje en beftekkel besloot zonder te kijken de doorgaande weg op te rijden. Vanzelfsprekend had zij hier geen voorrang.

Toen ik voor de volle 5 seconden claxonneerde die zij met haar trage dikke lijf nodig had om te passeren keek zij stoïcijns de andere kant op. ABS en ESP grepen gelukkig in, anders had het heel vervelend kunnen aflopen. Vervolgens ben ik er naast gaan rijden, raam omlaag, en wees haar op haar achterlijke gedrag.

In plaats van te bekennen, besloot haar partner, eveneens met zo een nichterig mandje met een kutkeffertje mij uit te schelden.

Dat was voor mij de druppel. Gelukkig naderden we een kruispunt en heb ik een knuppel in mijn auto. Ik ben uitgestapt met knuppel en heb mijn ongenoegen kenbaar gemaakt.

Ongetwijfeld word ik als agressief weggezet, ondanks ik erg sociaal ben in het verkeer, maar niemand brengt mijn veiligheid of auto in gevaar. Dan hebben we een lastig gesprek, hetzij met vervelende gevolgen voor de 'dader'. Optyfen met dat kutvolk.
Je bent een knuppel als je met een knuppel in je auto rond gaat rijden :')

Maar ik begrijp je frustratie, maar scheld ze dan allen de huid vol en ga niet met een knuppel zwaaien. Dan krijg je Russische praktijken:

maandag 22 juni 2015 @ 16:28:12 #294
270077 Triptamine2
Lux Aeterna
pi_153749486
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 13:24 schreef Alt-tab het volgende:

[..]

Want?
Nou, omdat je met een knuppel in de auto rijdt en het ding kennelijk ook nog wil gebruiken ook. What the fuck man?
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
pi_153749713
quote:
15s.gif Op maandag 22 juni 2015 16:28 schreef Triptamine2 het volgende:

[..]

Nou, omdat je met een knuppel in de auto rijdt en het ding kennelijk ook nog wil gebruiken ook. What the fuck man?
Dat is inderdaad knap kansloos, ongeacht wat iemand op een fiets doet :')
  maandag 22 juni 2015 @ 17:08:27 #296
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153750558
Was deze discussie al niet in de kiem gesmoord door een modje?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 22 juni 2015 @ 17:49:14 #297
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_153751468
Vandaag weer zo'n figuur gespot met navigatie recht voor het stuur op ooghoogte. Wtf waarom :')
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
pi_153751636
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 17:49 schreef Pandaplint het volgende:
Vandaag weer zo'n figuur gespot met navigatie recht voor het stuur op ooghoogte. Wtf waarom :')
Maar stel je voor dat je niet tegelijk vooruit kunt kijken en je navigatie kunt controleren.

Lijkt me wel boetewaardig iniedergeval.
pi_153751664
Persoonlijk zou ik het onder een artikel 5 laten vallen. Je zicht op een dunsdanige manier belemmeren getuigt niet van enige kennis van verkeersveiligheid.
pi_153751712
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 17:58 schreef Carlos93 het volgende:
Persoonlijk zou ik het onder een artikel 5 laten vallen. Je zicht op een dunsdanige manier belemmeren getuigt niet van enige kennis van verkeersveiligheid.
Ja het is jammer dat je geen burgerwacht hebt die dat soort bestuurders het leven zuur kan maken.
Elke brokkenpiloot van de weg scheelt weer, vooral inderdaad van die navigatie staarders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')