quote:Blatter herkozen als voorzitter van FIFA na terugtrekken prins Ali
Sepp Blatter is vrijdag herkozen als FIFA-voorzitter op het congres van de wereldvoetbalbond in Zürich. De 79-jarige Zwitser versloeg zijn enige tegenstrever prins Ali Bin Al-Hussein bij een stemming van de 209 leden van de FIFA. Blatter kreeg na de eerste stemronde 133 stemmen, tegenover 73 voor prins Ali. Eigenlijk was er daarna een tweede stemronde nodig, maar prins Ali besloot zich terug te trekken.
Blatter is al voorzitter van de bond sinds 1998 en begint aan zijn vijfde termijn van vier jaar. "Ik wil prins Ali bedanken", aldus Blatter in zijn overwinningsspeech. Een staande ovatie viel hem ten deel. "Hij was een uitdager die een zeer goed resultaat heeft behaald. Hij had ook kunnen zeggen: kom op, we doen een tweede ronde."
Blatter zei zijn hoge leeftijd (79) geen probleem te vinden. "Er zijn mensen van 50 jaar die er oud uit zien.Ik ga niets veranderen aan het WK, daarvoor is dat toernooi te belangrijk", kondigde Blatter verder aan. Hij pleitte voor een betere vertegenwoordiging van continenten in de FIFA-commissies.
Teleurstelling
De herverkiezing van Blatter betekent een teleurstelling voor de Europese bond UEFA, waarvan de leden bijna allemaal achter prins Ali stonden. Blatter lag bij veel Europese landen onder vuur vanwege diverse corruptieschandalen waarmee de FIFA te maken heeft gehad onder zijn leiding.
Volgens de FBI hebben negen FIFA-leden zich sinds de jaren negentig voor meer dan 145 miljoen euro verrijkt. Zeven van hen werden woensdag op last van de Amerikaanse geheime dienst gearresteerd. Tegelijkertijd startte de Zwitserse justitie een onderzoek naar de toewijzing van de komende WK's.
Blatter kon bij de geheime stemming zeer waarschijnlijk wel rekenen op steun uit Afrika en bijna heel Azië, samen al goed waren voor ruim 90 van de 209 stemmen.
quote:Crisisoverleg bij FIFA na schandaal - Platini wilde Blatter weg hebben
FIFA-baas Sepp Blatter heeft vanmiddag op het hoofdkantoor in Zürich een spoedoverleg gehouden om te praten over het grootschalige corruptieschandaal bij de wereldvoetbalbond. Hij sprak daar met de voorzitters van zes continentale bonden, zo meldt persbureau Reuters. Ook de voorzitter van de Europese voetbalbond UEFA, Michel Platini, was daarbij aanwezig. Voorafgaand aan de ontmoeting riep Platini Blatter op om zijn functie neer te leggen.
Over de inhoud van het overleg wilde een woordvoerder tegenover Reuters niets kwijt, afgezien van dat er over "de huidige situatie" wordt gesproken. Het komt zelden voor dat de FIFA een spoedoverleg organiseert. Tegelijkertijd is ook de top van de Europese voetbalbond UEFA bijeen.
Naast de twee mannen - Jeffrey Webb van de CONCACAF (Noord- en Midden-Amerika) en Eugenio Figueredo van de Zuid-Amerikaanse bond - werden nog zeven medewerkers van de bond opgepakt. Dat schandaal kwam voor Blatter op een slecht moment, aangezien morgen op het FIFA-congres een gooi wil doen naar een nieuwe termijn als FIFA-voorzitter.
Ook UEFA in conclaaf
Ook op de burelen van de UEFA werd vanmiddag druk overlegd. De leiders van de 53 Europese voetbalbonden waren daar sinds 12.30 uur in gesprek over een gezamenlijke strategie tijdens het congres. Zojuist werd bekend dat de Europese bond de verkiezingen bij de FIFA niet zal boycotten, zoals eerder op de dag even ter sprake kwam.
Bart Hinke
Van Praag: geen boycot UEFA, wel grote meerderheid van Europese landen voor prins Ali morgen bij verkiezing FIFA-president. #fifa #uefa 1 uur geleden
De bond zou dat dreigmiddel overwegen om de verkiezingen te vertragen. De UEFA wil dat de FIFA nog een half jaar wacht voordat de volgende voorzitter wordt gekozen. Sommige landelijke bonden binnen de UEFA zouden wel weer direct willen stemmen. De Nederlandse UEFA is daar een van, zo liet directeur Bert van Oostveen vanmiddag weten.
Stemmen op de concurrent
Wel zullen veel van de Europese bonden stemmen op Blatters concurrent tijdens de verkiezingen, prins Ali Bin Al-Hussein. Dat is de enige overgebleven kandidaat, nadat Luis Figo en de Nederlandse Michael van Praag zich eerder deze maand terugtrokken uit de strijd. De verwachting was tot gisteren dat prins Ali weinig kans maakte.
Inmiddels denkt de prins veel meer stemmen te kunnen verzamelen, stelt van Oostveen. Op de Aziatische bonden hoeft hij waarschijnlijk niet te rekenen: die lieten eerder vandaag weten dat ze nog altijd Blatter steunen, ook al zijn ze "teleurgesteld en verdrietig" over het schandaal van gisteren.
Bart Hinke
Van Oostveen: prins Ali zegt veel stemmen te kunnen halen, 'aantal komt in de buurt van benodigde 105', liet Jordaanse prins doorschemeren.
Platini vroeg Blatter ontslag te nemen
Tijdens een persconferentie na de UEFA-bijeenkomst stond UEFA-voorzitter Michel Platini de pers te woord. Hij sprak onder meer over de aanstaande verkiezingen voor het presidentschap van de FIFA. Platini riep op alle bonden wereldwijd op om te stemmen voor de Jordaanse prins Ali: "Een zeer, zeer grote meerderheid van de bonden zal stemmen voor Prins Ali. De mensen hebben er genoeg van."
Verder beschreef Platini een ontmoeting die hij gisterenochtend had met Blatter, waarin hij hem direct vroeg op te stappen. "Ik zei tegen hem: Sepp, we zijn samen begonnen om de FIFA beter te maken. Nu vraag ik je ontslag te nemen, zo kan het niet langer."
Sinds 1998 aan de macht
De druk op Sepp Blatter is sinds gisterochtend flink toegenomen, als gevolg van het onderzoek van de Amerikaanse FBI en de Zwitserse justitie. De gearresteerde FIFA-officials zouden zich, samen met nog vijf anderen, volgens de FBI voor zo'n 145 miljoen euro hebben verrijkt. Tegelijkertijd maakte de Zwitserse justitie een onderzoek bekend naar de toewijzing van de WK's van 2018 en 2022. Sepp Blatter behoort momenteel niet tot de verdachten in het onderzoek. Hij is al sinds 1998 voorzitter van de wereldvoetbalbond.
quote:Blatter viert zege: we gaan verder
Sepp Blatter heeft, nadat bekend werd dat hij ook de komende vier jaar voorzitter van de FIFA is, een overwinningsspeech gegeven. De 79-jarige Zwitser werd herkozen, omdat uitdager prins Ali bin Al-Hussein zich terugtrok ondanks dat hij er een tweede stemronde had uitgesleept.
"Prins Ali heeft een heel goed resultaat gehaald. Hij had makkelijk kunnen zeggen, laten we verder gaan. Misschien had ik meer stemmen gehaald. Ik bedank u dat u mij geaccepteerd heeft. De komende vier jaar heb ik het commando over de de boot FIFA", vertelde Blatter, die naar eigen zeggen aan zijn laatste termijn gaat beginnen.
Blatter kreeg in de eerste ronde 133 stemmen. Prins Ali moest het doen met 73 stemmen. Drie stemmen werden ongeldig verklaard. De Jordaniër maakte kort na de uitslag bekend de strijd te staken, omdat hij geen hoop meer had op een zege. Blatter uitte respect voor zijn uitdager, maar vierde voornamelijk zijn overwinning.
"We gaan verder"
"We moeten werken. We gaan verder. We moeten werken aan andere dingen die we voor FIFA moeten doen in de toekomst. Vier jaar geleden had ik veel problemen op te lossen en daagde ik u uit. Dat doe ik nu niet", vervolgde Blatter zijn speech.
"We moeten een betere vertegenwoordiging van de verschillende confederaties hebben. We hebben vrouwen nodig. We moeten meer doen. Ook in onze competities. Ik kom niet aan het WK, want dat is daar te belangrijk voor", benadrukte de 79-jarige Zwitser, die al sinds 1998 aan de macht is.
"We moeten meer respect geven aan bijvoorbeeld het continent Oceanië. Ze hebben namelijk maar één plaats. Daar moeten we iets aan doen. Is niet goed voor de solidariteit in het voetbal. Ik neem de verantwoordelijkheid om FIFA terug te brengen. Ik ben ervan overtuigd dat we dat kunnen."
Blatter heeft daar zo zijn redenen voor. "Ik ben een gelovig man. Ik zei God, Allah, of in welke geest we ook geloven zal ons helpen de FIFA terug te brengen. Ik beloof u dat ik aan het eind van mijn termijn een robuuste FIFA overdraag."
Leeftijd
Blatter sloot zijn toespraak af met een paar grappen. "Leeftijd doet er niet toe. Er zijn vijftigers die er oud uitzien", waarop er veel gelach uit de zaal kwam. "Ik wist niet dat er zoveel vijftigers in de zaal zaten", was Blatters reactie daarop.
"Dames en heren, zoals ik aan het begin al zei: ik mag u, ik hou van mijn baan. Ik ben graag onder u. Ik ben niet perfect, maar dat is niemand. Dank voor uw vertrouwen. Let’s go FIFA! Hup FIFA!"
quote:Verklaring KNVB: KNVB blijft vechten voor betere FIFA
Na afloop van een democratisch proces is het gebruikelijk dat je de winnaar feliciteert. Voor de KNVB is dit moeilijker dan ooit. Voor de vijfde keer is Sepp Blatter verkozen als FIFA-president. De KNVB is al jaren fervent voorstander van fundamentele verandering binnen FIFA. In het bestuur, in het leiderschap, in de fundamenten. Voor ons is het moeilijk te accepteren dat de meerderheid gestemd heeft op een persoon wiens campagne uit niets meer bestond dan een statement dat de afgelopen zestien jaar met hem aan het roer een voorbeeld zijn van hoe hij verder wil. Het zijn precies deze zestien jaar die onze voorzitter Michael van Praag ertoe bewogen hebben zelf deel te nemen aan de presidentsverkiezingen.
We hebben deze slag misschien verloren, maar dit proces is nog lang niet voorbij. Terwijl FIFA wordt geplaagd door verwarring en bezoedeld door corruptie, zullen we blijven vechten voor een betere FIFA. Voor een FIFA waarbij ontwikkeling van het voetbal op de eerste plek komt in plaats van de FIFA zelf. We zullen onverminderd strijden voor voetbal voor eenieder. We zien ernaar uit om samen met andere vooruitstrevende landen bijeen te komen om de toekomst van FIFA en onze rol daarin te bespreken. Om te beginnen op 6 juni in Berlijn, bij een bijeenkomst van alle UEFA-lidstaten.
De volledige aanklacht van 27 Meitwitter:OostveenBert twitterde op vrijdag 29-05-2015 om 19:59:3573 weldenkende bonden. Europa zal zich in ieder geval beraden over hoe verder. Dit systeem kan zo niet doorgaan. Teleurstellend dit. reageer retweet
Zoiets moet het haast wel zijn, hij wil er alles aan doen om de UEFA uit het zadel te houdenquote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:31 schreef TargaFlorio het volgende:
Zou me inderdaad niet verbazen als hij z'n opvolger aangewezen heeft.
Mwah, dat zullen we zien.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:32 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Zoiets moet het haast wel zijn, hij wil er alles aan doen om de UEFA uit het zadel te houden
14 heeft geen zin . Heeft het druk genoeg om Ajax weer op de rails te krijgen (zogenaamd)quote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:34 schreef KingRoland het volgende:
De legendarische Nummer 14, Kalle of Der Kaiser
President Argentinië? ja maar geen voorzitterschapquote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:35 schreef JR-Style-93 het volgende:
[ afbeelding ]
Pluisje zou ook een goede zijn
Niet als er oorlog uitbreekt =\quote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:38 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Poetin dankt het WK 2018 aan Blatter. Dat zal helaas daar blijven.
Hoezo helaas?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:38 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Poetin dankt het WK 2018 aan Blatter. Dat zal helaas daar blijven.
Hij is nog gewoon president hoor.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:38 schreef Ajacied422 het volgende:
Pas 47 minuten zonder onze inspirator Sepp.
Hij had het liever in België gehad denk ik of Denemarken.quote:
______twitter:KNVB twitterde op dinsdag 02-06-2015 om 19:39:45Blatter is out! This is we were we fought for. Full statement will follow. #FIFA reageer retweet
nee, Engeland en Usaquote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:40 schreef JR-Style-93 het volgende:
WK doen in Engeland en Duitsland
Topshow
Die moffen mogen het wel vaker doen. Ze weten daar altijd alles tot in de puntjes perfect te organiserenquote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:41 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
nee, Engeland en Usa.
Duitsland was in 2006 nog gastheer.
Eens.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:42 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Die moffen mogen het wel vaker doen. Ze weten daar altijd alles tot in de puntjes perfect te organiseren
Ja dat hebben ze wel bewezen ja in 40'45quote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:42 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Die moffen mogen het wel vaker doen. Ze weten daar altijd alles tot in de puntjes perfect te organiseren
Lekker om 5 uur s,nachts kijkenquote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:41 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
nee, Engeland en Usa.
Duitsland was in 2006 nog gastheer.
Ik kan mij van het WK '94 niet herinneren dat die wedstrijden om 05.00 's nachts waren....quote:
De infrastructuur liep anders op rolletjes daarquote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:42 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ja dat hebben ze wel bewezen ja in 40'45
Wel geklaag dat het bloedheet wasquote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:43 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik kan mij van het WK '94 niet herinneren dat die wedstrijden om 05.00 's nachts waren....
Dat is het in Qatar straks ook.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:43 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Wel geklaag dat het bloedheet was
De Uefa heeft nergens mee gedreigd. Dit is Jérôme Valcke die iets van Blatter weet en hem meesleurt in z'n val.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:41 schreef Breekfast het volgende:
Ben benieuwd waar de UEFA mee heeft gedreigd. Die is echt niet uit eigen beweging alsnog opgestapt.
Of dreiging van binnenuit.. Jerome Valcke die tegen Sepp zegt: als mijn kop eraf gaat dan ook die van jouquote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:41 schreef Breekfast het volgende:
Ben benieuwd waar de UEFA mee heeft gedreigd. Die is echt niet uit eigen beweging alsnog opgestapt.
Nee, toen speelden ze met 45 graden in Texas midden op de dag, omdat Europa zo nodig prime time wilde kijken.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:43 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik kan mij van het WK '94 niet herinneren dat die wedstrijden om 05.00 's nachts waren....
neequote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:44 schreef Xummon het volgende:
wk 2018 naar Amerika en 2022 naar Australië
2026 dan weer in europa
Daarom in Frankrijk of Moffenland dat WK .quote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:44 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dat is het in Qatar straks ook.
Jérôme Valcke is puur aan z'n job geraakt door Blatter te chanteren met 'iets'. Zijn kop gaat er nu af, dus eist hij van Blatter dat hij ook gaat. Anders gaat ie vertellen wat hij van Blatter weet ...quote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:44 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Of dreiging van binnenuit.. Jerome Valcke die tegen Sepp zegt: als mijn kop eraf gaat dan ook die van jou
Of gewoon sponsoren die ermee dreigen zich terug te trekken. Zal uiteindelijk wel weer om geld draaien.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:44 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Of dreiging van binnenuit.. Jerome Valcke die tegen Sepp zegt: als mijn kop eraf gaat dan ook die van jou
IS voor WK 2018quote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:45 schreef Ajacied422 het volgende:
Ali (oh Ali) schijnt zich wel weer verkiesbaar te willen stellen.
Ik las je reactie nadat ik de mijne had geplaatst.. toevallig. Maar zou best eens zo kunnen zijn gegaanquote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:45 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Jérôme Valcke is puur aan z'n job geraakt door Blatter te chanteren met 'iets'. Zijn kop gaat er nu af, dus eist hij van Blatter dat hij ook gaat. Anders gaat ie vertellen wat hij van Blatter weet ...
twitter:KalushaPBwalya twitterde op dinsdag 02-06-2015 om 18:51:14Fifa President Sepp Blatter announces that he will resign. Sad day for Futbol @FAZFootball reageer retweet
Wat een rare manquote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:51 schreef Ajacied422 het volgende:
Bwalya Kalusha, ex-PSV'er én huidig voorzitter van de Zambiaanse voetbalbond:twitter:KalushaPBwalya twitterde op dinsdag 02-06-2015 om 18:51:14Fifa President Sepp Blatter announces that he will resign. Sad day for Futbol @FAZFootball reageer retweet
Ik word zo vermoeid van die hele rol die de KNVB en Van Praag op willen eisen.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:50 schreef haags_kwartiertje het volgende:
van Praag is de meest transparante kandidaat. Platini wil je echt niet aan het roer, dat is Blatter de tweede. Figo weet ik niet, en die Ali lijkt mij ook niet het juiste type met zijn olie dollartjes.
"Sad day for bank accounts of Zambian FA" bedoelt ie zekerquote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:51 schreef Ajacied422 het volgende:
Bwalya Kalusha, ex-PSV'er én huidig voorzitter van de Zambiaanse voetbalbond:twitter:KalushaPBwalya twitterde op dinsdag 02-06-2015 om 18:51:14Fifa President Sepp Blatter announces that he will resign. Sad day for Futbol @FAZFootball reageer retweet
"Ja er waren geen andere kandidaten"quote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:52 schreef Ajacied422 het volgende:
Ik word zo vermoeid van die hele rol die de KNVB en Van Praag op willen eisen.
Van Praag stemde in 2011 godverdomme nog voor die lul na belofte dat blatter zijn laatste termijn was
''Je mag nog vier jaar corrupt zijn en dan moet je weg.
gr gr''
Nu zorgen dat het geld echt bij het voetbal terecht komt daar. Vast net zo makkelijk als al onze ontwikkelingseuro's, die komen ook alleen maar bij de juiste mensen terechtquote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:52 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
"Sad day for bank accounts of Zambian FA" bedoelt ie zeker
twitter:aad300 twitterde op dinsdag 02-06-2015 om 18:51:13BLATTER treedt af http://t.co/RAqGzz5LDf
reageer retweet
Vergeet Engeland, Schotland, Wales en Noord Ierland niet.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:54 schreef Harunobu het volgende:
Cook, Nieuw Caledonie, Monserrat, Puerto Rico, Anguilla, Cayman, Amerikaans Samoa, Samoa, Niue, Kiribati, Sint Lucia, Gibraltar, Martinique, Reunion, Zanzibar, Macau, Hong Kong, dat zijn allemaal landen en leden met een stem.
quote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:51 schreef Ajacied422 het volgende:
twitter:patpami twitterde op dinsdag 02-06-2015 om 19:01:12@KalushaPBwalya @SeppBlatter He loved the game and wanted the WC to touch every corner of the globe..true leader... reageer retweet
Ja geef China en India de volledige macht maarquote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:54 schreef Harunobu het volgende:
Toch jammer. Had gehoopt op landen die uit de FIFA stappen.
Er zijn meer 'landen' in de FIFA dan er landen op de wereld zijn.Bonaire is gewoon gemeente van Nederland. Maar binnen de FIFA is het een land met een stem. En elke stem geld even hard. En dat geld voor nog eens tig andere 'landen'. Laten we dan van Texel, Friesland, Flevoland, Markermeer en Urk ook FiFA-leden maken. Hebben we er nog wat stemmen bij. Sint Maarten en Curacao zijn wel 'echte' landen. Van Saba en Sint Eustatius zal vast ooit ook een FIFA-land gemaakt worden. Amsterdam, dat is onze enige grote stad, daar maken we ook een eigen FIFA-land van.
Cook, Nieuw Caledonie, Monserrat, Puerto Rico, Anguilla, Cayman, Amerikaans Samoa, Samoa, Niue, Kiribati, Sint Lucia, Gibraltar, Martinique, Reunion, Zanzibar, Macau, Hong Kong, dat zijn allemaal landen en leden met een stem.
Het VETO-recht in de VN, daar komen we eerder af dan 1 land 1 stem. Denk je echt dat 200 landen gaan stemmen om van 80% van de macht te gaan naar 0% van de macht. Nooit.
En ook de stemmen omzetten naar aantal inwoners of aantal leden, dat gaat nooit lukken. FIFA blijft altijd zo ondemocratisch en corrupt als het is. Over 20 jaar heeft de FIFA 500 landen.
Nu is de druk van de ketel en zal alles helemaal zo blijven als het is.
Zijn die Afrikanen nou echt zo bang dat ze nu minder geld gaan krijgen van de FIFA,? Of zijn ze gewoon allemaal net zo corrupt als Blatter?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]twitter:patpami twitterde op dinsdag 02-06-2015 om 19:01:12@KalushaPBwalya @SeppBlatter He loved the game and wanted the WC to touch every corner of the globe..true leader... reageer retweet
Zij zien dat niet als corruptie, daar ligt een deel van het probleem.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:58 schreef YazooW het volgende:
[..]
Zijn die Afrikanen nou echt zo bang dat ze nu minder geld gaan krijgen van de FIFA,? Of zijn ze gewoon allemaal net zo corrupt als Blatter?
Jansma spuit Jinek helemaal onder.twitter:JinekLive twitterde op dinsdag 02-06-2015 om 19:45:26FIFA-voorzitter Sepp Blatter is zojuist opgestapt! @JinekLive praat erover met @jackvangelder en @KeesJansmaNL. Om 23:00 op @NPO1 reageer retweet
Op zich is met dat streven natuurlijk niks mis, wel als je het wil bereiken met list, bedrog en smeergeldquote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]twitter:patpami twitterde op dinsdag 02-06-2015 om 19:01:12@KalushaPBwalya @SeppBlatter He loved the game and wanted the WC to touch every corner of the globe..true leader... reageer retweet
Noord Ierland is een echt land vergeleken met Zanzibar, Macau of Reunion. Van elk eiland of elke autonome regio in een corrupt werelddeel met een voetbalveld maakt men een FIFA-lid. Fucking Zanzibar. Gaan we als we elk klein kuteilandje een land gemaakt hebben ook beginnen met schiereilanden?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:56 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Vergeet Engeland, Schotland, Wales en Noord Ierland niet.
Dat eerste sowieso, maar beiden geldt ook voor velen.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:58 schreef YazooW het volgende:
[..]
Zijn die Afrikanen nou echt zo bang dat ze nu minder geld gaan krijgen van de FIFA,? Of zijn ze gewoon allemaal net zo corrupt als Blatter?
Dat is het punt.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:57 schreef L3gend het volgende:
[..]
Ja geef China en India de volledige macht maar
VIESDIKquote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:59 schreef Zipportal het volgende:
Jansma spuit Jinek helemaal onder.twitter:JinekLive twitterde op dinsdag 02-06-2015 om 19:45:26FIFA-voorzitter Sepp Blatter is zojuist opgestapt! @JinekLive praat erover met @jackvangelder en @KeesJansmaNL. Om 23:00 op @NPO1 reageer retweet
[insert gif]
Ze durft Derksen niet meer uit te nodigen?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:59 schreef Zipportal het volgende:
[insert gif]
Bonaire is geen FIFA-lid.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:54 schreef Harunobu het volgende:
Er zijn meer 'landen' in de FIFA dan er landen op de wereld zijn.Bonaire is gewoon gemeente van Nederland. Maar binnen de FIFA is het een land met een stem. En elke stem geld even hard. En dat geld voor nog eens tig andere 'landen'. Laten we dan van Texel, Friesland, Flevoland, Markermeer en Urk ook FiFA-leden maken. Hebben we er nog wat stemmen bij. Sint Maarten en Curacao zijn wel 'echte' landen. Van Saba en Sint Eustatius zal vast ooit ook een FIFA-land gemaakt worden. Amsterdam, dat is onze enige grote stad, daar maken we ook een eigen FIFA-land van.
Het VETO-recht in de VN, daar komen we eerder af dan 1 land 1 stem. Denk je echt dat 200 landen gaan stemmen om van 80% van de macht te gaan naar 0% van de macht. Nooit.
En ook de stemmen omzetten naar aantal inwoners of aantal leden, dat gaat nooit lukken. FIFA blijft altijd zo ondemocratisch en corrupt als het is. Over 20 jaar heeft de FIFA 500 landen.
Dit inderdaad. Bonaire en Sint Maarten zijn wel lid van de CONCACAF maar niet van de FIFA. Curacao en Aruba zijn wel FIFA-leden.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 20:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Bonaire is geen FIFA-lid.
Cook Eilanden, Puerto Rico, St Lucia zijn ook gewoon lid van het IOC, niks vreemds aan.
Niue is geen FIFA-lid.
Kiribati is geen FIFA-lid.
Gibraltar is geen FIFA-lid.
Martinique is geen FIFA-lid.
Réunion is geen FIFA-lid.
Zanzibar is geen FIFA-lid.
quote:Gelet op de campagne die Michael van Praag en de KNVB hebben gevoerd, zal het duidelijk zijn dat de KNVB verheugd is over het terugtreden van Sepp Blatter als president van de FIFA. Dat hij het uit eigen beweging doet, kort na zijn herverkiezing, is een opvallend feit waarover de KNVB nu niet wil speculeren. Iedereen ziet hetzelfde, iedereen volgt het nieuws, het aanblijven van Blatter bracht niet de rust die hij wenste. Een nieuwe FIFA was sinds zijn verkiezing nog lang niet zichtbaar.
Het bondsbestuur van de KNVB wordt zo snel mogelijk bijeengeroepen om het standpunt van de bond nader te bepalen. Voorzitter Michael van Praag zal komende zaterdag aanwezig zijn in Berlijn, waar rond de Champions League-finale een bijeenkomst van het hoofdbestuur van de UEFA voorzien is. Daar bespreekt de Europese voetbalbond de nieuwe situatie binnen de FIFA. KNVB-directeur Bert van Oostveen blijft in eigen land bij de komende interlands van het Nederlands elftal.
Zijn wel allemaal FIFA-leden. Klopt niet wat jij en die dopeur-verdediger zeggen.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 20:06 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Bonaire is geen lid van de FIFA; ze zijn wel lid van de CONCACAF. Hetzelfde geldt voor Sint Maarten. Aruba en Curacao zijn wel lid van de FIFA.
ja en nee ze zijn nóg corrupter...quote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:58 schreef YazooW het volgende:
[..]
Dat zou een boel verklaren.twitter:DougMacESPN twitterde op dinsdag 02-06-2015 om 19:50:43Source tells ABC News that Blatter was indeed subject of FBI investigation. reageer retweet
Het zou ook wel heel raar zijn dat je als FBI je tanden zet in een corrupt bolwerk en de grote smurf laat lopenquote:Op dinsdag 2 juni 2015 20:12 schreef Cubeforc3 het volgende:
Dat zou een boel verklaren.twitter:DougMacESPN twitterde op dinsdag 02-06-2015 om 19:50:43Source tells ABC News that Blatter was indeed subject of FBI investigation. reageer retweet
Lennart Johanssonquote:Op dinsdag 2 juni 2015 20:12 schreef L3gend het volgende:
Op Unibet kan je Poetin als nieuwe FIFA president betten![]()
![]()
![]()
https://nl.unibet.com/betting#/event/1002683856
[ afbeelding ]
Die is toch al dood?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 20:17 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Lennart Johansson
Die is toch in de 90 onderhand
Doen ze elke dag, die koeienletters, ook als er geen echt nieuws is. De Bild is nog een stuk erger dan de Telegraaf en het AD.quote:
Dit opvatten als Blatter/de FIFA willen verdedigen...quote:Op dinsdag 2 juni 2015 20:07 schreef Harunobu het volgende:
[..]
Zijn wel allemaal FIFA-leden. Klopt niet wat jij en die dopeur-verdediger zeggen.
Typisch dat er toch nog mensen zijn die zo wanhopig Blatter/de Fifa willen verdedigen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
twitter:VincentOkker twitterde op dinsdag 02-06-2015 om 20:26:51BREAKING: FBI start nu ook onderzoek naar Sepp Blatter, zo meldt ABC #FIFA reageer retweet
De soap gaat nog even doorquote:Op dinsdag 2 juni 2015 20:28 schreef Sj0rSz het volgende:
twitter:VincentOkker twitterde op dinsdag 02-06-2015 om 20:26:51BREAKING: FBI start nu ook onderzoek naar Sepp Blatter, zo meldt ABC #FIFA reageer retweet
Ik trek maar even een pilsje open.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 20:28 schreef Sj0rSz het volgende:
Waarom? Laten we nou eerst even rustig de bonden reageren en overleggen. Dan gaan er weer wat mensen zich verkiesbaar stellen en campagne voeren.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 20:44 schreef Slobeend het volgende:
Maar tot december zit Blatter er nog dusKan dat congres niet wat sneller bijeenkomen?
Eerst moet achter de schermen nog even geregeld worden dat de nieuwe man goed geïntegreerd kan worden in het corrupte systeem. Beetje smeergeld hier, beetje omkoping daar, stromannetje als hoofd van de Zimbabwaanse voetbalbond, je kent het wel.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 20:44 schreef Slobeend het volgende:
Maar tot december zit Blatter er nog dusKan dat congres niet wat sneller bijeenkomen?
Als Blatter nu ook onder onderzoek staat, is het nog maar de vraag of de beste man December gaat redden.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 20:44 schreef Slobeend het volgende:
Keniaantje hier, Namibiaantje daar.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 20:47 schreef Grifte het volgende:
[..]
Eerst moet achter de schermen nog even geregeld worden dat de nieuwe man goed geïntegreerd kan worden in het corrupte systeem. Beetje smeergeld hier, beetje omkoping daar, stromannetje als hoofd van de Zimbabwaanse voetbalbond, je kent het wel.
twitter:SkyNewsBreak twitterde op dinsdag 02-06-2015 om 21:13:14Update - Former footballer David Ginola has confirmed that he intends to stand in new #FIFA presidential election reageer retweet
Speldquote:Blatter wil meer tijd voor omkopen van zijn gezin
'Ik heb wat goed te maken'
FIFA-voorzitter Sepp Blatter wil meer tijd besteden aan het omkopen van zijn gezin. De 79-jarige Zwitser trekt zich daarom terug als voorzitter van de wereldvoetbalbond. “De afgelopen jaren heb ik me dag en nacht ingezet voor corruptie in het voetbal. Het omkopen van mijn gezin is er te vaak bij ingeschoten. Het wordt nu tijd om dat goed te maken.”
Naar verwachting maakt Blatter morgen bekend dat zijn vrouw het WK van 2026 gaat organiseren.
Niet weer zo'n Fransoos hoor. Achterbakse types.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 21:14 schreef borisz het volgende:
twitter:SkyNewsBreak twitterde op dinsdag 02-06-2015 om 21:13:14Update - Former footballer David Ginola has confirmed that he intends to stand in new #FIFA presidential election reageer retweet
quote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:52 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
"Sad day for bank accounts of Zambian FA" bedoelt ie zeker
twitter:KalushaPBwalya twitterde op dinsdag 02-06-2015 om 19:30:06Blatter won an election my friend reageer retweet
Nu krijgen we 23 kandidaten.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 21:14 schreef borisz het volgende:
Op zich niks mis mee. Minder kans dat kandidaten grote groepen landen aan zich kunnen binden en corruptie nog steeds blijft bestaan.quote:
dit. Iedereen supportte hem omdat de vijand van je vijand...quote:Op dinsdag 2 juni 2015 21:12 schreef Arcee het volgende:
Nu Blatter weg is lijkt die Prins Ali me dan weer niks eigenlijk.
quote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:54 schreef Harunobu het volgende:
Eigenlijk zou ik stemrecht geven op basis van voetbalprestatities. puur kijkend op de FIFA ranking.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:57 schreef L3gend het volgende:
[..]
Ja geef China en India de volledige macht maar
Als hij écht per se ten koste van alles president wilde worden had hij zich nooit teruggetrokken voor de Prins, natuurlijk.quote:
Weet die ali überhaupt iets van voetbal af?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 21:12 schreef Arcee het volgende:
Nu Blatter weg is lijkt die Prins Ali me dan weer niks eigenlijk.
Cantona..... eindbaasquote:Op dinsdag 2 juni 2015 20:12 schreef L3gend het volgende:
Op Unibet kan je Poetin als nieuwe FIFA president betten![]()
![]()
![]()
https://nl.unibet.com/betting#/event/1002683856
[ afbeelding ]
Blatter gaat toch gewoon zijn eigen opvolger aanduiden ? Zoals Havelange destijds deed ... Iemand die alle potjes netjes gesloten gaat houden.quote:Op woensdag 3 juni 2015 01:49 schreef MakkieR het volgende:
Ik hoop echt dat er kandidaten komen die ver buiten de verdorvenheid staan binnen de FIFA. Figuren als Platini, Van Praag etc laat die alsjeblieft allemaal opdonderen. Van zulke zelf verrijkende figuren zijn meer dan genoeg binnen de FIFA.
Wat. De. Fuck. Ik heb echt geen woorden.quote:Op woensdag 3 juni 2015 02:38 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Een stukje van Sporza over de carriere van Jerome Valcke bij de FIFA ... Hilarisch eigenlijk :
http://sporza.be/cm/sporz(...)558?playlist=7.39483
quote:Op woensdag 3 juni 2015 09:41 schreef Blik het volgende:
Stukje van BNR, waarschijnlijk is Blatter een beetje bang...
http://www.bnr.nl/nieuws/(...)t-de-bui-er-aan-komt
Ik zei het in een eerder topicdeel al.quote:Correspondent Reinout van Wagtendonk: “Justitie in Amerika heeft iets traditioneels uitgehaald: eerst kleine visjes vangen, die zwaar onder druk zetten en zo de grotere vissen vangen.”
quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:40 schreef wolfrolf het volgende:
Slim van de FBI.
De lui die nog niet opgepakt zijn gaan nu paniek acties ondernemen.
Hook, line & sinker!
Dat ook, maar het is voornamelijk deals sluiten met de kleinere jongens voor strafvermindering, als ze met wat sappige verhalen op de proppen komen.quote:Op woensdag 3 juni 2015 09:44 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
[..]
Ik zei het in een eerder topicdeel al.
[..]
Kijk eens naar je eigen foto op je paspoort, randcrimineel.quote:Op woensdag 3 juni 2015 11:35 schreef Blik het volgende:
Ze zouden ook zo bij de echte maffia kunnen zitten als je die foto's zo bekijkt
Daar zie ik eruit als een hele lieve manquote:Op woensdag 3 juni 2015 11:51 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Kijk eens naar je eigen foto op je paspoort, randcrimineel.
Elke persoon kan met zo'n foto een maffiabaas zijn.
Nooit meer slapenquote:Op woensdag 3 juni 2015 13:02 schreef Rickertman96 het volgende:
Oh god Australië wil het WK van 2022, nog ergere timezone
twitter:arjenUSA twitterde op woensdag 03-06-2015 om 18:14:31BREKEND FBI-onderzoek naar FIFA-corruptie neemt ook toewijzing WK aan Rusland en Qatar onder de loep. Bron: Reuters. reageer retweet
Zelfs als ontdekt wordt dat die toernooien enkel door corruptie naar Qatar en Rusland zijn gegaan betwijfel ik alsnog of er iets verandert. De belangen zijn zo groot, er zijn al stadions gebouwd en talloze contracten afgesloten...quote:Op woensdag 3 juni 2015 18:17 schreef Ajacied422 het volgende:
twitter:arjenUSA twitterde op woensdag 03-06-2015 om 18:14:31BREKEND FBI-onderzoek naar FIFA-corruptie neemt ook toewijzing WK aan Rusland en Qatar onder de loep. Bron: Reuters. reageer retweet
In Qatar is er echt nog niet zoveel gebouwd hoor of anders zijn ze nog bezig met het bouwen.quote:Op woensdag 3 juni 2015 18:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zelfs als ontdekt wordt dat die toernooien enkel door corruptie naar Qatar en Rusland zijn gegaan betwijfel ik alsnog of er iets verandert. De belangen zijn zo groot, er zijn al stadions gebouwd en talloze contracten afgesloten...
Dat klopt, maar voor er ook maar één paal de grond in gaat is natuurlijk alles al overeengekomen, vastgelegd en verplicht. Je kunt niet zomaar twaalf voetbalstadions annuleren.quote:Op woensdag 3 juni 2015 18:22 schreef Falco het volgende:
[..]
In Qatar is er echt nog niet zoveel gebouwd hoor of anders zijn ze nog bezig met het bouwen.
Ik moet persoonlijk wel hard lachen om die figuren van het Australische WK-bid. Het schijnt dat een wijf van dat bid dus 500,000 dollar aan een stemgerechtigd figuur had gegeven. Lekker door de pispot gespoeld.quote:Op woensdag 3 juni 2015 18:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zelfs als ontdekt wordt dat die toernooien enkel door corruptie naar Qatar en Rusland zijn gegaan betwijfel ik alsnog of er iets verandert. De belangen zijn zo groot, er zijn al stadions gebouwd en talloze contracten afgesloten...
Ik vraag me af hoe veel van de 12 miljoen die het bid van Nederland/België voor het WK 2018 kostte is opgegaan aan vriendendienstjes en omkopingen.quote:Op woensdag 3 juni 2015 18:25 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik moet persoonlijk wel hard lachen om die figuren van het Australische WK-bid. Het schijnt dat een wijf van dat bid dus 500,000 dollar aan een stemgerechtigd figuur had gegeven. Lekker door de pispot gespoeld.
Zelfs dat betwijfel ik. Voor de meeste stadions moeten de opdrachten nog vergeven worden en is het niet verder dan conceptfase. Bouwers moeten dan nog geselecteerd worden en pas dan is er sprake van veel kosten + zware verplichtingen.quote:Op woensdag 3 juni 2015 18:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat klopt, maar voor er ook maar één paal de grond in gaat is natuurlijk alles al overeengekomen, vastgelegd en verplicht. Je kunt niet zomaar twaalf voetbalstadions annuleren.
In de eerste stemronde had Nederland nog vier stemmen, zo ongeveer. Dit was bedoeld om volgens mij Engeland uit de race te gooien. In de volgende stemronde had Nederland onverklaarbaar minder stemmen.quote:Op woensdag 3 juni 2015 18:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe veel van de 12 miljoen die het bid van Nederland/België voor het WK 2018 kostte is opgegaan aan vriendendienstjes en omkopingen.
Het klopt dat er nog weinig concreet (haha) gerealiseerd is maar nogmaals, dat betekent niet dat er niets afgesproken, geregeld en verdeeld is.quote:Op woensdag 3 juni 2015 18:32 schreef Falco het volgende:
[..]
Zelfs dat betwijfel ik. Voor de meeste stadions moeten de opdrachten nog vergeven worden en is het niet verder dan conceptfase.
Op deze site zie ik voornamelijk alleen maar mooie plaatjes met de tekst 'to be built': http://www.qatar.to/stadiums/World-Cup-2022-stadiums.php
Volgens deze site zijn er maar twee stadions onder constructie: http://stadiumdb.com/tournaments/world_cup/2022
Het is sowieso erg lastig om info te achterhalen hoe ver ze nou zijn met het organiseren, maar ze hebben nog zeeën van tijd om die stadiums uit de grond te stapen. En FIFA heeft nog genoeg tijd om gewoon dit WK daar te cancellen.
quote:Will you do me a favor and just open the door, and see if there is anybody lusting about 'i n the hallway yearning to get in here.
De beerput gaat openquote:'WK's van 1998 en 2010 toegewezen na omkoping FIFA'
Chuck Blazer, voormalig bestuurder van de FIFA, heeft woensdag toegegeven dat de wereldvoetbalbond de WK's van 1998 in Frankrijk en 2010 in Zuid-Afrika heeft toegewezen nadat het steekpenningen en smeergeld kreeg.
Volgens de Amerikaan is bij de FIFA jaren geleden al besloten om aanbiedingen met steekpenningen en smeergeld te accepteren.
Ook bij de rechten van de Gold Cup, het belangrijkste toernooi voor landen van de Concacaf, zouden flinke sommen smeergeld betaald zijn. Daarbij gaat het om de edities van 1996, 1998, 2000, 2002 en 2003.
Volgens Blazer werd er bij de verschillende toernooien niet alleen smeergeld betaald voor de organisatie, maar ook voor onder meer uitzendrechten
hopelijk neemt hij alles meequote:Op woensdag 3 juni 2015 23:16 schreef Dekatria het volgende:
De sneeuwbal van een week geleden is een lawine geworden.
WK 1998 had Platini als toernooidirecteur toch?quote:Op woensdag 3 juni 2015 22:18 schreef L3gend het volgende:
[..]
De beerput gaat open![]()
Niet verwacht dat WK van 1998 in Frankrijk gekocht is
zou me uiteindelijke niet verbazen dat alle WK de afgelopen tien jaren omgekocht zijn
OP fixedquote:Op woensdag 3 juni 2015 23:16 schreef Dekatria het volgende:
De sneeuwbal van een week geleden is een lawine geworden.
Dit wordt de komende 2 jaar nog smullen geblazenquote:Op donderdag 4 juni 2015 13:09 schreef spijkerbroek het volgende:
Net gehoord op Radio1:
De FIFA heeft zich met parlementsverkiezingen in Trinidad&Tobago bemoeid.
O.a. de naam Blatter zou gevallen zijn.
And so it begins...
2 jaar aan popcorn.. waar moet ik dat in godsnaam opslaan zo langquote:Op donderdag 4 juni 2015 13:12 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Dit wordt de komende 2 jaar nog smullen geblazen![]()
![]()
Ik zou mij meer zorgen maken over doorlig plekkenquote:Op donderdag 4 juni 2015 13:14 schreef spijkerbroek het volgende:
2 jaar aan popcorn.. waar moet ik dat in godsnaam opslaan zo lang
Mooi jaquote:Op donderdag 4 juni 2015 13:09 schreef spijkerbroek het volgende:
Net gehoord op Radio1:
De FIFA heeft zich met parlementsverkiezingen in Trinidad&Tobago bemoeid.
O.a. de naam Blatter zou gevallen zijn.
And so it begins...
Wat mij betreft gelijk doen. Football is coming home.quote:Op donderdag 4 juni 2015 14:05 schreef spijkerbroek het volgende:
Engeland wil het WK van 2018 of 2022 wel overnemen, als één van de 2 niet meer aan respectievelijk Rusland en Qatar toegewezen blijven.
De minister van cultuur van het UK zegt dat zij de faciliteiten klaar hebben en dat het dus geen probleem is om één van de WK's over te nemen. Hij zegt er ook bij dat hij niet denkt dat het UK het WK 2022 zou krijgen als het WK 2018 in Rusland blijft. Dan zou het WK 2 keer op rij in Europa zijn.
Eens.quote:Op donderdag 4 juni 2015 14:50 schreef Ronaldsen het volgende:
Het lijkt me echt uitgesloten dat het WK 2018 nog veranderd wordt, dat zou ook belachelijk zijn. Hoe groot de Europese/Amerikaanse haat jegens Rusland ook is, zoiets kun je nu niet meer gaan terugdraaien.
Mee eens.quote:Op donderdag 4 juni 2015 14:50 schreef Ronaldsen het volgende:
Het lijkt me echt uitgesloten dat het WK 2018 nog veranderd wordt, dat zou ook belachelijk zijn. Hoe groot de Europese/Amerikaanse haat jegens Rusland ook is, zoiets kun je nu niet meer gaan terugdraaien.
Ja maar, ja maar...quote:Op donderdag 4 juni 2015 15:12 schreef Vlassie1980 het volgende:
[..]
Wat mij betreft gelijk doen. Football is coming home.
Ze hebben de stadions en de infra, Wembley is DE plaats voor een finale. Hoeven eer ook niet allemaal gastarbeiders het loodje te leggen voor stadions die voor een paar wedstrijden worden gebruikt.
Er zijn Amerikaanse banken gebruikt in de transacties, en dus valt het onder hun jurisdictie. Zie ook onderstaande link:quote:Op donderdag 4 juni 2015 17:48 schreef Aguia het volgende:
Hoe kan het dat de FBI hier een onderzoek mag uitvoeren? Het kan toch niet zo zijn dat zelfs hier jurisdictie heeft? Hiervoor hebben we toch Interpol? Ik snap niet waarom de Amerikanen zich er weer in moeten mengen. Opvallend genoeg hoor je er niets over. De Zwitserse politie had een inval gedaan en dat snap ik, maar de FBI? Geen idee waarom die hier een rol in speelt? Iemand een idee? http://curiales.nl/2015/06/04/blatter-fifa-corrupt/
quote:And therein lies the second key to the Justice Department's strategy. Many of the indicted officials are foreign nationals who have never lived in the United States. So how does the United States--and the Eastern District of New York in particular--have jurisdiction to prosecute them?
As it turns out, FIFA officials didn't accept bribes in briefcases filled with cash: They allegedly had the money wired to them. And the banks that transferred the money keep their servers in--you guessed it--New York City. Thus, if an official had bribes wired to his bank account, his funds were routed through servers located in the Eastern District of New York--giving the U.S. jurisdiction to prosecute the crime. As FBI Director James Comey explained, "If you touch our shores with your corrupt enterprise, whether that's through meetings or using our world-class financial system, you will be held accountable."
Zullen we van het FIFA-gebouw in Zürich één groot schavot maken met guillotines of galgen?quote:Op donderdag 4 juni 2015 18:19 schreef PippenScottie het volgende:
Ierse voetbalbond heeft 5 miljoen euro gekregen van de FIFA na de handsbal van Henry.
Deze bobo's lekken als een mandje! Keep the goodies coming!
En Nederland blijft braaf.. en dat siert ons wel. Nadeel, wij zullen nooit meer een champions league winnen.quote:Op donderdag 4 juni 2015 18:44 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Zullen we van het FIFA-gebouw in Zürich één groot schavot maken met guillotines of galgen?
Krijgen we binnenkort ook te horen hoeveel geld Nederland heeft gekregen vanwege Spanje-Malta 12-1 in 1983? Was voor het EK84, maar ja, FIFA/UEFA.. allemaal één pot nat.
Tellen is lastig he? Nederland had al 3 keer gewisseld in de 120 minuten speeltijd tegen Argentinië..quote:Op donderdag 4 juni 2015 18:50 schreef Onnoman het volgende:
Vraag me af of wij de WK's ook bewust hebben moeten verliezen, zoals tegen Spanje en Argentinie...
vooral Argentinie vond ik dubieus omdat bij de pingels niet weer de keeper werd gewisseld
Dus? Dat wil niet zeggen dat de 3e wissel niet nodig was.quote:
Die ziet de erfenis voor haar ogen verdampen, johquote:Op donderdag 4 juni 2015 19:04 schreef vaarsuvius het volgende:
zo'n mevrouw Blatter junior (de dochter) zou die nu echt een bord voor der kop hebben van formaat matterhorn ? Of zit die ook gewoon in 'Onze Zaak'
'Mijn vader corrupt? Dat zit gewoon niet in zijn karakter' interview 26 mei... de Volkskrant
http://www.volkskrant.nl/(...)-terugtrok~a4039887/
Vandaar dat die kut Fransen voor Blatter stemdequote:Bondsdirecteur John Delaney heeft toegegeven dat de Ierse bond (FAI) in 2009 een geldbedrag (naar verluidt vijf miljoen euro) heeft gekregen van de FIFA, om te voorkomen dat de FAI een rechtszaak zou aanspannen tegen de wereldvoetbalbond wegens de handsbal van Thierry Henry. Woensdag ontkende Delaney dat nog.
Door de bal met zijn arm te beroeren (foto) zorgde Henry ervoor dat William Gallas het winnende doelpunt maakte in de play-offs tussen Frankrijk en Ierland voor de kwalificatiereeks van het WK 2010, tot grote woede van de Ieren. De FIFA was er als de kippen bij om de zaak in de doofpot te stoppen.
'We vonden dat we een zaak hadden tegen de FIFA', legde Delaney uit op het Ierse radiostation RTE. 'Niet alleen vanwege de handsbal van Henry, maar ook door het gedrag van Sepp Blatter. Hij stond ons uit te lachen. Toen ik hem met enkele krachttermen verteld heb hoe ik over hem dacht, kwam het al snel tot een regeling.'
Delaney wil het bedrag van vijf miljoen euro niet bevestigen. 'We hebben afgesproken dat de hoogte van het betaalde bedrag vertrouwelijk is. Maar het was een erg goede en legitieme deal voor de FAI', stelt de Ierse bondbestuurder. En daar had Blatter niet lang voor nodig. 'Ik sprak Blatter op een donderdag aan. Maandag was de regeling volledig ondertekend.'
Smeergeld
Het is de zoveelste onthulling over miljoenendeals binnen de wereldvoetbalbond. Uit de getuigeverklaring van Chuck Blazer die woensdag openbaar werd gemaakt werd duidelijk dat er rondom de toewijzing van de WK's 1998 en 2010 smeergeld is betaald. De verdachte WK's van 2018 (Rusland) en 2022 (Qatar) worden al langer onderzocht door de Zwitserse justitie en, zoals gisteren ook bekend werd, de FBI
Frankrijk heeft ook FIFA leden omgekocht om het wk in 1998 binnen te krijgen (bron Chuck Blazer).quote:Op donderdag 4 juni 2015 19:09 schreef Vasion het volgende:
[..]
Vandaar dat die kut Fransen voor Blatter stemde
Een schikking is heel normaal in de zakelijke wereld. Een veel groter probleem van de Fransen is dat ze het WK 1998 hebben omgekocht (hoewel alle WK afgelopen decennia wss zijn omgekocht) en dat die oetlul van de Franse bond op Blatter heeft gestemd en die argumentatie daarvanquote:Op donderdag 4 juni 2015 19:09 schreef Vasion het volgende:
[..]
Vandaar dat die kut Fransen voor Blatter stemde
Marokko kocht bobo's om.. Frankrijk nietquote:Op donderdag 4 juni 2015 19:19 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Frankrijk heeft ook FIFA leden omgekocht om het wk in 1998 binnen te krijgen (bron Chuck Blazer).
Directeur van dat toernooi was.... Platini.
Puik idee. Aan zijn presidentschap is nu toch niet meer zo veel eer meer te behalen, dus een jaartje eerder aftreden als president van de USA kan best!quote:Op donderdag 4 juni 2015 19:44 schreef MakkieR het volgende:
Hoogstwaarschijnlijk zal het nooit gebeuren, maar als je het hebt over de perfecte opvolger van Blatter, wat vinden jullie als Barack Obama deze taak op zich wil nemen nu zijn ambtstermijn er bijna op zit.
Ik denk dat een voormalig president van Amerika genoeg gewapend is om corruptie tegen te gaan en er boven te staan aangezien hij zijn naam schoon wilt houden van alle blaam. Bovendien zou dit een ideale kans zijn om de populariteit rondom het voetbal in Amerika een boost te geven.
http://metro.co.uk/2015/0(...)p-in-france-5229320/quote:Op donderdag 4 juni 2015 19:57 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Marokko kocht bobo's om.. Frankrijk niet
walgelijkquote:Op donderdag 4 juni 2015 19:22 schreef Tchock het volgende:
Ik weet niet of het hier al een keer genoemd was, maar VI heeft een prachtige reportage over de twintig grootste schandalen rond Blatter. Het is huilen en lachen tegelijk, één grote emogif.
http://www.vi.nl/premium-(...)len-van-blatter-.htm
En dit is nog wat er bekend is. Kwestie van tijd voordat we de rest te weten krijgen...quote:Op donderdag 4 juni 2015 19:22 schreef Tchock het volgende:
Ik weet niet of het hier al een keer genoemd was, maar VI heeft een prachtige reportage over de twintig grootste schandalen rond Blatter. Het is huilen en lachen tegelijk, één grote emogif.
http://www.vi.nl/premium-(...)len-van-blatter-.htm
Eerlijk gezegd denk ik niet dat we alles te weten krijgen. Wat we wél te weten krijgen, daar klapperen onze oren van, dat dan weer wel..quote:Op donderdag 4 juni 2015 20:10 schreef Dekatria het volgende:
En dit is nog wat er bekend is. Kwestie van tijd voordat we de rest te weten krijgen...
quote:Op donderdag 4 juni 2015 19:01 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dus? Dat wil niet zeggen dat de 3e wissel niet nodig was.
manmanman waar hebben we het over. Dit heeft echt geen drol met de FIFA te maken.
1974 en 1978 wel. Ga daar maar over klagen.
Mijn statement heeft alles met fifa te maken, maar jij gaat rare onderwerpen erbij betrekken.. 1974 en 1987..quote:Op donderdag 4 juni 2015 19:01 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
manmanman waar hebben we het over. Dit heeft echt geen drol met de FIFA te maken.
1974 en 1978 wel. Ga daar maar over klagen.
Dit.quote:Op donderdag 4 juni 2015 19:01 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Deze bobo's hebben geen zin om de rest van hun leven in de bak te zitten. Die gaan echt wel praten in ruil voor strafvermindering.quote:Op donderdag 4 juni 2015 20:12 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd denk ik niet dat we alles te weten krijgen. Wat we wél te weten krijgen, daar klapperen onze oren van, dat dan weer wel..
Je bent niet de enigequote:Op donderdag 4 juni 2015 20:14 schreef Ixnay het volgende:
Eindelijk na jaren is het er uit.
De overduidelijke handsbal van Henry tegen Ierland
Ik heb altijd met de volle 100% zekerheid beweerd dat deze kwestie met geld is opgelost.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Verkoop de huid niet voor je de beer geschoten hebt. Voor hetzelfde geld lopen deze lui inderdaad met strafvermindering heel snel weer de deur uit, en dan kunnen ze weer bij de FIFA aan het werk.quote:Op donderdag 4 juni 2015 20:18 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Deze bobo's hebben geen zin om de rest van hun leven in de bak te zitten. Die gaan echt wel praten in ruil voor strafvermindering.
Het is schokkend hoeveel er zo snel al naar buiten komt.
Ik vind de ontmanteling van FIFA nu al de topshow van 2015!
Volgens mij kan de 6+5 regel niet door EU wettenquote:Op donderdag 4 juni 2015 20:26 schreef Onnoman het volgende:
ben trouwens wel erg benieuwd of de " nieuwe " Fifa nu veranderingen gaat doorvoeren, zoals hawkeye,
max buitenlandse spelers..
uberhaupt opstaan voor veranderingen om het spel aangenaam te houden..
Het is eigenlijk te treurig voor woorden dat die boeven 40 jaar hun gang konden gaan omdat de voetballerij een verrot wereldje is, en nu dankzij de FBI er toch een einde aan het circus lijkt te komen, durft opeens iedereen hard uit te halen naar Blatter.. Echt, die hele voetballerij komt mijn neus uitquote:Op donderdag 4 juni 2015 20:18 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Deze bobo's hebben geen zin om de rest van hun leven in de bak te zitten. Die gaan echt wel praten in ruil voor strafvermindering.
Het is schokkend hoeveel er zo snel al naar buiten komt.
Ik vind de ontmanteling van FIFA nu al de topshow van 2015!
Waarom ben je daar zo stellig in? Ik zie niet zo veel bijzonders aan die video. Een hele domme rode kaart en een hoop slecht voetbal, dat is het.quote:Op donderdag 4 juni 2015 20:27 schreef Ixnay het volgende:
Daarnaast zeg ik je dit: WK 2014, Kroatië - Kameroen.
FIFA dacht dat Spanje nog 2e zou worden in de groep van Nederland en wilde Brazilië daarom ook 2e laten worden zodat Spanje - Kroatië kwam en Brazilië tegen NL. Zodat beide tegen elkaar in de finale zouden kunnen komen.
FIFA heeft de (vermoedelijk niet zo rijke) Kameroenese voetbalbond een flink bedrag te geven om Kroatië te laten winnen. Dit is de wedstrijd, het is omgekocht, ik zeg het je:
Ja en ja.quote:Op donderdag 4 juni 2015 20:29 schreef PippenScottie het volgende:
Heeft de FIFA doellijntechnologie altijd tegengehouden omdat het de scheidsrechters beperkt om wedstrijden te manipuleren?
Gaat dit nog zoveel verder dat ook gunstig gezinde scheidsrechters bij de FIFA te koop zijn?
Fixedquote:Op donderdag 4 juni 2015 20:34 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het is eigenlijk te treurig voor woorden dat die boeven 40 jaar hun gang konden gaan omdat de voetballerij FIFA een verrot wereldje is,
Dat eerste denk ik niet. Als je graag de wedstrijd wil beïnvloeden kun je beter wél zo'n systeem installeren en de videobeelden heel iets aanpassen. Dat zou niemand opvallen.quote:Op donderdag 4 juni 2015 20:29 schreef PippenScottie het volgende:
Heeft de FIFA doellijntechnologie altijd tegengehouden omdat het de scheidsrechters beperkt om wedstrijden te manipuleren?
Gaat dit nog zoveel verder dat ook gunstig gezinde scheidsrechters bij de FIFA te koop zijn?
De FIFA is niet slechter dan de voetbalwereld die de FIFA al die tijd in het zadel heeft gehouden.. er lopen zeer veel mensen rond in de voetballerij met boter op hun hoofd.. allemaal papegaaien, meelopers, huichelaars, profiteurs en ander gespuis.quote:
Kameroen heeft zich lekker laten verliezen en tegen Brazilië de wedstrijd daarna idem.quote:Op donderdag 4 juni 2015 20:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarom ben je daar zo stellig in? Ik zie niet zo veel bijzonders aan die video. Een hele domme rode kaart en een hoop slecht voetbal, dat is het.
Onzin, iedereen kan in de herhaling zien of het een doelpunt is of niet.quote:Op donderdag 4 juni 2015 20:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat eerste denk ik niet. Als je graag de wedstrijd wil beïnvloeden kun je beter wél zo'n systeem installeren en de videobeelden heel iets aanpassen. Dat zou niemand opvallen.
Dat is mogelijk omdat er heel veel Bananenrepubliekvoetbalbonden bij de FIFA zitten, die makkelijk om te kopen zijn, en allemaal bij elkaar best wel macht hebben.quote:Op donderdag 4 juni 2015 20:42 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
De FIFA is niet slechter dan de voetbalwereld die de FIFA al die tijd in het zadel heeft gehouden.. er lopen zeer veel mensen rond in de voetballerij met boter op hun hoofd.. allemaal papegaaien, meelopers, huichelaars, profiteurs en ander gespuis.
De Europese voetbalbonden zijn ook geen brave jongens.. de bijnaam van de KNVB is niet voor niets KNJB. Voetbalbonden trekken een bepaald slag baantjesjagers dat over het algemeen al niet deugt.. maar ik trek het breder en vind 80% van de voetballerij een eng wereldje. Mooiste sport ter wereld maar het wereldje.. bleghquote:Op donderdag 4 juni 2015 20:46 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dat is mogelijk omdat er heel veel Bananenrepubliekvoetbalbonden bij de FIFA zitten, die makkelijk om te kopen zijn, en allemaal bij elkaar best wel macht hebben.
We moeten echt niet doen alsof dit een of ander eng fenomeen is van apenlanden die onze regels niet kennen. Het was net zo goed de Franse bond, de Ierse bond, de Duitse en ongetwijfeld ook hier en daar de Nederlandse. In Nederland is matchfixing, in Nederland is omkoping, alle landen om ons heen hebben wel vuile deals met de FIFA... Ik zou het naïef vinden als we doen alsof de KNVB hier als enige boven staat.quote:Op donderdag 4 juni 2015 20:46 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dat is mogelijk omdat er heel veel Bananenrepubliekvoetbalbonden bij de FIFA zitten, die makkelijk om te kopen zijn, en allemaal bij elkaar best wel macht hebben.
Meer technologie zou iedereen een voorstander van zijn, zoals het ook al tijden gaat in het tennis, rugby en hockey. Videoref, hawkeye, schorsen op beelden... kom maar op.quote:Op donderdag 4 juni 2015 20:26 schreef Onnoman het volgende:
ben trouwens wel erg benieuwd of de " nieuwe " Fifa nu veranderingen gaat doorvoeren, zoals hawkeye, max buitenlandse spelers..
uberhaupt opstaan voor veranderingen om het spel aangenaam te houden..
Ach het is dit of de rest van zijn jaren achter de tralies slijten.quote:Op donderdag 4 juni 2015 23:09 schreef Dekatria het volgende:
Die Warner is wel heerlijk aan het self-destructen. Mooi man.
twitter:101greatgoals twitterde op vrijdag 05-06-2015 om 12:51:50Sepp Blatter had romantic affair with Irina Shayk,Cristiano Ronaldo’s ex-girlfriend [El Mundo] http://t.co/EryHU2kw7H http://t.co/MtUNwyQsWs reageer retweet
Dat is meer een klacht over die golddigger van een wijfquote:Op vrijdag 5 juni 2015 14:07 schreef j0rdiiii het volgende:
[ afbeelding ]twitter:101greatgoals twitterde op vrijdag 05-06-2015 om 12:51:50Sepp Blatter had romantic affair with Irina Shayk,Cristiano Ronaldo’s ex-girlfriend [El Mundo] http://t.co/EryHU2kw7H http://t.co/MtUNwyQsWs reageer retweet
quote:Voormalig topofficial Warner vroeg Egypte 7 miljoen voor WK-steun
Voormalig topofficial Jack Warner van de FIFA wilde Egypte in ruil voor 7 miljoen euro aan de organisatie voor het WK van 2010 helpen. Dat heeft de Egyptische ex-minister van sportzaken zaterdag bekendgemaakt.
Volgens Aley Eddine Helal had El-Dahshori Harb, de preses van de Egyptische voetbalbond (EFA), een ontmoeting met Warner in de Verenigde Arabische Emiraten waarin die eis op tafel kwam. Egypte weigerde te betalen voor de steun.
''Ik kon me niet voorstellen dat de FIFA zo corrupt was'', zei Helal. ''Ik heb tegen de EFA-preses gezegd dat we niet aan dergelijke praktijken konden meewerken. De toenmalige baas van de Egyptische veiligheidsdienst vond dat een juist besluit.''
Zuid-Afrika kreeg de organisatie van het WK 2010 in 2004 toegekend nadat het Marokko versloeg bij een stemming. Egypte was ook in de race, maar het Afrikaanse land viel al snel af. De Zuid-Afrikaanse politie bekijkt of de toewijzing van het WK in 2010 wel zuiver is verlopen.
http://www.nu.nl/voetbal/(...)iljoen-wk-steun.html
Natuurlijk is dat niet zuiver verlopen. Voor het WK van 2006 was Zuid-Afrika ook in de race, samen met Duitsland. Resultaat van de laatste stemming met 24 stemmen was 12-11 (dat lees je goed ja), waardoor het WK naar Duitsland toe ging. Zuid-Afrika was woest, en wonderbaarlijk genoeg wonnen die het volgende bid.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 18:02 schreef YazooW het volgende:
Zuid-Afrika kreeg de organisatie van het WK 2010 in 2004 toegekend nadat het Marokko versloeg bij een stemming. Egypte was ook in de race, maar het Afrikaanse land viel al snel af. De Zuid-Afrikaanse politie bekijkt of de toewijzing van het WK in 2010 wel zuiver is verlopen.
Waarbij je nog even vergeet te melden dat de Nieuw-Zeelandse stemgerechtigde, die voor Zuid-Afrika moest stemmen van de Oceanische bond, vlak voor de stemming besloot om gewoon maar niet te stemmen. Anders was het 12-12 en had Blatter mogen kiezen, die nagenoeg zeker voor Zuid-Afrika had gekozen.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 18:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat niet zuiver verlopen. Voor het WK van 2006 was Zuid-Afrika ook in de race, samen met Duitsland. Resultaat van de laatste stemming met 24 stemmen was 12-11 (dat lees je goed ja), waardoor het WK naar Duitsland toe ging. Zuid-Afrika was woest, en wonderbaarlijk genoeg wonnen die het volgende bid.
Wat een toeval.
Het voegt helemaal niks toe, houd het spel op en is bij veel amateurscheidsrechters ook nog eens reden om te stoppen. Het heeft ook weinig met de vrijheid van meningsuiting te maken want na de wedstrijd kun je de scheids alsnog een lul vinden. Het heeft vooral te maken met het willen beïnvloeden van beslissingen. Wat mij betreft voeren ze vandaag nog regels in die dit aanpakken.quote:Op donderdag 4 juni 2015 22:24 schreef Ixnay het volgende:
Ik vind dat autoritaire gedrag van scheidsrechters juist niet bij deze tijd passen en zeker niet bij dit land.
Je bent vrij om je mening te geven en je ontevredenheid te uiten als iemand zoals een scheids een blunder maakt.
Hij heeft de macht om zijn kaart te trekken, jij hebt het recht om je mening te laten horen. Moeten ze niet zo zielig over doen, het zijn maar woorden.
Dat was gisteren. Iemand er iets over gelezen?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:32 schreef Sked het volgende:
We zien ernaar uit om samen met andere vooruitstrevende landen bijeen te komen om de toekomst van FIFA en onze rol daarin te bespreken. Om te beginnen op 6 juni in Berlijn, bij een bijeenkomst van alle UEFA-lidstaten.
Bijeenkomst is gecanceld nu Blatter vertrekt.quote:Op zondag 7 juni 2015 12:09 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat was gisteren. Iemand er iets over gelezen?
Hmmm... ik meende ook na zijn vertrek nog gelezen te hebben dat er een overleg zou zijn.quote:Op zondag 7 juni 2015 12:10 schreef borisz het volgende:
Bijeenkomst is gecanceld nu Blatter vertrekt.
http://www.telegraaf.nl/t(...)campaign=telesporttfquote:
'WK wordt Qatar ontnomen'
Van onze Telesportredactie
Het lijkt erop dat Qatar de organisatie van het WK voetbal in 2022 in moet leveren. Dat zegt Phaedra Almajid, één van de kopstukken van de bid-commissie, die uiteindelijk de klokkenluider van het fraudeschandaal binnen de FIFA werd.
Phaedra Almajid zegt dat de bewijslast van de fraude binnen de FIFA zo groot is dat de wereldvoetbalbond niet anders kan dan de organisatie van het WK in 2022 teruggeven. Daarnaast denkt ze dat Sepp Blatter het gegeven zal willen aangrijpen als eerste stap in de metamorfose binnen de FIFA.
Almajid is een beschermde getuige onder de vleugels van de FBI en ze vreest voor haar veiligheid als het toernooi daadwerkelijk Qatar wordt ontnomen. De uitverkiezing van het oliestaatje als organisator van het WK 2022 zorgde destijds voor een shock tijdens het FIFA-congres in 2010.
Almajid hoopt dat het recht uiteindelijk zegeviert. Wel is ze bang voor de extreme reacties. "Er zijn genoeg mensen die mij het liefst zien sterven, omdat ik mijn mond open trek, zeker omdat ik een vrouw en een moslima ben."
quote:Nieuwe stemronde voor WK 2018 en WK 2022 niet uitgesloten
Domenico Scala, het hoofd van de hervormingscommissie van de FIFA, sluit niet uit dat er een nieuwe stemronde komt over de organisatoren van het WK 2018 (Rusland) en 2022 (Qatar).
"Als er bewijs op tafel komt dat Rusland en Qatar het WK kregen toegekend door stemmen te kopen, dan kan het toewijzingsproces nietig zijn", zegt Scala in de Zwitserse krant Sonntagszeitung. "Dergelijk bewijs is er nog niet."
Zowel de FBI als Zwitserse autoriteiten doen momenteel onderzoek naar de gang van zaken rond de toekenning van de eerstvolgende WK's.
Veel leden van het uitvoerend comité van de FIFA die in december 2010 stemden over deze toernooien zijn de afgelopen jaren in verband gebracht met corruptie. Enkelen van hen zitten momenteel vast.
Afgelopen jaar deed de ethische commissie van de FIFA zelf al onderzoek naar de toekenning van het WK 2018 en WK 2022.
Daarbij kwam onder meer aan het licht dat de computers van Russische stafleden zijn vernietigd.
Michael Garcia, de onderzoeker, kon zich niet vinden in de samenvatting van de wereldvoetbalbond en stapte daarom op.
http://www.nu.nl/voetbal/(...)iet-uitgesloten.html
Het zou in mijn ogen ook onredelijk zijn om minder dan drie jaar van te voren Rusland nog het WK af te pakken. Dan ben je al zo ver in de voorbereidingen en bouw... Qatar is een ander verhaal. Lachen gieren brullen als dat toernooi niet doorgaat.quote:Op zondag 7 juni 2015 14:07 schreef Falco het volgende:
Doei Qatar 2022
Rusland 2018 zie ik nog wel gebeuren.
Als Rusland stemmen gekocht heeft verdienen ze het gewoon om hard op hun bek te gaan.quote:Op zondag 7 juni 2015 14:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het zou in mijn ogen ook onredelijk zijn om minder dan drie jaar van te voren Rusland nog het WK af te pakken. Dan ben je al zo ver in de voorbereidingen en bouw... Qatar is een ander verhaal. Lachen gieren brullen als dat toernooi niet doorgaat.
Ik ben het hier niet mee eens.quote:Op zondag 7 juni 2015 11:34 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Het voegt helemaal niks toe, houd het spel op en is bij veel amateurscheidsrechters ook nog eens reden om te stoppen. Het heeft ook weinig met de vrijheid van meningsuiting te maken want na de wedstrijd kun je de scheids alsnog een lul vinden. Het heeft vooral te maken met het willen beïnvloeden van beslissingen. Wat mij betreft voeren ze vandaag nog regels in die dit aanpakken.
Er wordt voor 3 miljard aan stadions gebouwd en heeft genoeg mensen het leven het leven gekost.quote:Op zondag 7 juni 2015 14:07 schreef Falco het volgende:
Doei Qatar 2022
Rusland 2018 zie ik nog wel gebeuren.
Wat voegt het in vredesnaam toe? Je wilt ze de kost niet geven die het fluiten in de lagere klasses maar opgeven om deze reden trouwens. We moeten er tegenwoordig vaak een aanwijzen uit ons eigen team, wat ook altijd weer voor gezeik zorgt. Wat mij betreft wordt het meteen afgeschaft.quote:Op zondag 7 juni 2015 23:32 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ik ben het hier niet mee eens.
Als iemand een fout maakt heb je het recht om te zeggen: "Jij maakt een grove blunder."
Dat heeft niets met een gebrek aan respect te maken. Feiten mogen benoemd worden.
Woorden kun je als scheidsrechter negeren, als je daar niet tegen kan moet je maar geen scheids worden. Het houdt trouwens helemaal niet het spel op. De scheids heeft namelijk het fluitje en die beslist wanneer het spel verdergaat. Als de speler blijft protesteren dan gaat dat ten koste van zijn team want protesteren en voetballen tegelijk is moeilijk.
Het hoeft niks toe te voegen. Je moet je mening laten horen, als je het ergens niet mee eens bent.quote:Op maandag 8 juni 2015 09:00 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Wat voegt het in vredesnaam toe? Je wilt ze de kost niet geven die het fluiten in de lagere klasses maar opgeven om deze reden trouwens. We moeten er tegenwoordig vaak een aanwijzen uit ons eigen team, wat ook altijd weer voor gezeik zorgt. Wat mij betreft wordt het meteen afgeschaft.
De captain moet bezwaren van zijn ploeg kenbaar maken. Als alle spelers dat doen levert het alleen maar vertraging en gezeik op. Daarnaast: de scheids houdt de fluit en kaarten, dus een machtspositie heeft hij altijd. Dat heeft niets met een dictatuur te maken, of wil jij liever beslissingen democratisch tot stand laten komen?quote:Op maandag 8 juni 2015 17:58 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Het hoeft niks toe te voegen. Je moet je mening laten horen, als je het ergens niet mee eens bent.
En als je daar niet tegenkunt moet je maar naar een dictatuur gaan. Daar is het bek houden en luisteren naar de baas en als je niet gehoorzaamt word je bestraft. Wat nu op het veld gebeurt.
Het is echt hilarisch daar over na te denken. Totale opbrengst dit weekend was $607, waarvan $319 op vrijdag en dus $288 op zaterdag. De film werd gedraaid in tien theaters - wat wil zeggen dat er vrijdag 35 mensen gingen en zaterdag 32. Gemiddeld dus iets meer dan drie per bioscoop.quote:Op maandag 8 juni 2015 22:19 schreef Dekatria het volgende:
geen wonder dat die film gigantisch is geflopt.
quote:De FIFA heeft het Zwitsers Openbaar Ministerie woensdag nieuwe computerbestanden ter beschikking gesteld ten behoeve van het onderzoek naar het corruptieschandaal. De officier van justitie heeft bevestigd die ICT-data te hebben gekregen.
Het OM probeert al sinds half maart bewijzen te verzamelen voor omkoping bij de toewijzing van de WK's van 2018 (Rusland) en 2022 (Qatar). Het bezocht het hoofdkwartier van de wereldvoetbalbond in Zürich vorige maand al maar benadrukte opnieuw zich niet op concrete personen te richten.
De BBC meldde echter, zich beroepend op een anonieme bron, dat onder meer de computers van FIFA-voorzitter Sepp Blatter, algemeen secretaris Jérôme Valcke en het hoofd financiën in beslag zijn genomen.
http://www.nu.nl/voetbal/(...)pstapt-bij-fifa.htmlquote:Europees Parlement wil dat Blatter per direct opstapt bij FIFA
Die grap ookquote:Op donderdag 11 juni 2015 18:12 schreef spijkerbroek het volgende:
Walter di Gregorio, persvoorlichter van de FIFA, stapt op.
Net gehoord op het 6 uur Journaal op NPO1.
In een interview afgelopen week had hij nog een grapje:
"Sepp Blatter, de persvoorlichter van de FIFA en de seretaris-generaal van de FIFA zitten in een auto. Wie rijdt er?
De politie."
quote:Blatter blijft misschien toch baas FIFA
Sepp Baltter sluit niet uit dat hij aanblijft als baas van de wereldvoetbalbond FIFA. Dat meldde de Zwitserse krant Schweiz am Sonntag op basis van anonieme bronnen dichtbij Blatter. Het is de bedoeling dat op een congres in december een opvolger voor de 79-jarige Zwitser wordt gekozen.
Bonden uit Afrika en Azië proberen te voorkomen dat Blatter terugtreedt als president van de FIFA, schrijft de krant. Zij zouden de topman hebben aangeschreven zijn beslissing te heroverwegen. Blatter werd twee weken geleden herkozen voor zijn functie, maar zei terug te treden omdat hij zich niet genoeg gesteund voelde.
FIFA-kenners lieten tegenover de krant weten dat er geen andere kandidaat is voor het presidentschap die een meerderheid van de stemmen kan halen.
quote:Blatter zorgt voor verwarring
FIFA-voorzitter Sepp Blatter heeft tijdens zijn eerste publieke optreden na de verrassende aankondiging van zijn afscheid voor de nodige verwarring gezorgd.
De 79-jarige Zwitser was aanwezig bij een presentatie op de bouwplaats van het nieuwe FIFA-museum in Zürich. Hij zou daarbij hebben benadrukt, dat hij niet is afgetreden. „Ik heb wel mijn mandaat in handen gelegd van een buitengewoon congres”, zei hij. Met andere woorden, mocht er nog steeds een meerderheid van lidstaten hem steunen, dan zou hij mogelijk toch zijn vijfde termijn als hoogste voetbalbaas kunnen hervatten.
Blatter werd eind mei herkozen. Vier dagen later kondigde hij verrassend zijn vertrek aan. Blatter voelde als preses toch te weinig steun bij de wereldvoetbalbond, die zwaar is getroffen door tal van corruptie- en omkopingsschandalen. Op 20 juli is een vergadering van het dagelijkse bestuur waarin een datum wordt vastgesteld voor het buitengewone congres, dat tussen december 2015 en februari 2016 moet plaatsvinden. Tijdens dat congres wordt opnieuw gestemd over de voorzittersfunctie van de FIFA.
Bron: Telegraaf
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |