abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153165180
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 15:20 schreef AchJa het volgende:

De typische Nederlander, gewoon bukken en ontvangen... De vechtlust van een natte krant.
Nee, laten we met een piepklein legertje tegen landen gaan geven met een ratio van 1 Nederlander tegen 10 buitenlanders |:(

Sowieso zou ik nooit in het leger gaan, maar dit is sowieso vechten tegen de bierkaai.
Waarom zou iemand een kansloos gevecht aan willen gaan? Dan kun je beter direct opgeven, bespaar je het hele land een hoop ellende en doden mee.

quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 15:30 schreef Igen het volgende:

Tja, het is wel de reden waarom Nederland nog best een aantal mooie oude historische binnensteden heeft. Het komt trouwens ook wel vaker voor: http://en.wikipedia.org/wiki/Open_city
Precies, maar vooral ook het besparen van oorlog en vele doden.
Waarom zou je daar voor kiezen als je de oorlog toch nooit kan winnen als piepklein landje.
  Moderator maandag 1 juni 2015 @ 21:24:17 #102
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_153169798
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2015 15:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik stel een vraag geef je daarna gelijk dat ik idd de helicarriers over het hoofd heb gezien en jij gaat zo raar reageren?
nee je stelt een vraag, krijgt hier antwoord op, vervolgens stel je nog een stuk of 100 vragen waar je het antwoord al op weet en aan het einde van de rit begin je dingen te roepen waaruit blijkt dat je het eerste antwoord niet hebt gelezen

daar heb ik geen zin in hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 1 juni 2015 @ 21:25:13 #103
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_153169847
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 18:59 schreef riazop het volgende:

[..]

Nederland kan ook geen zelfstandige militaire operaties in Suriname aan hoor.

Je hebt geen idee hoe het zaakje is uitgekleed.
ik heb best een idee

wat mist Nederland volgens jou voor een dergelijke operatie?

(naast een fatsoenlijke voorraden)
  maandag 1 juni 2015 @ 21:51:41 #104
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153170948
quote:
2s.gif Op maandag 1 juni 2015 19:02 schreef Evertjan het volgende:

[..]

Gaat ook om de wil om oorlog te voeren. Obama is een pacifist vergeleken met kameraad Poetin. Russen zijn dan ook meester in hybride oorlogvoering (kijk maar naar Oekraine)

edit kijk maar naar deze ''college'' van Arend Jan Boekestijn

http://www.haagschcollege(...)-gevaren-voor-europa
Ik ben nu aan het kijken. Het is wel een paupersite zeg, dat Vimeo, ineens (8 minuten) stopte de speler er weer mee, moest ik opnieuw de website laden om te forceren dat het verder gaat. In ieder geval crasht Youtube als Flash het weer eens verneukt, Vimeo geeft niet eens een signaal. Je kan bovendien niet laagdrempelig (als je moeilijk doet is het natuurlijk wel mogelijk) via het contextmenu zien welke speler wordt gebruikt.

Edit: het is wel een interessante lezing. Typisch in de stijl die we van hem zijn gewend: colloquiaal, laagdrempelig en charismatisch. De belangrijkste conclusie: de Nederlandse journalistiek zuigt. Een hoop relevante ontwikkelingen die slecht worden belicht in onze actualiteitenprogramma's en kranten.

[ Bericht 5% gewijzigd door Bram_van_Loon op 01-06-2015 22:41:55 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 1 juni 2015 @ 22:18:21 #105
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153172041
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 19:44 schreef bianconeri het volgende:
Sowieso zou ik nooit in het leger gaan, maar dit is sowieso vechten tegen de bierkaai.
Waarom zou iemand een kansloos gevecht aan willen gaan? Dan kun je beter direct opgeven, bespaar je het hele land een hoop ellende en doden mee.
Al met al lijkt het werk bij het leger mij best wel ok, zeker als je het geluk hebt dat je in de straaljagers mag vliegen. Ik zou echter niet blind bevelen willen volgen. Prima als je met zijn alleen achter de missie staat maar zo werkt het niet. In de echte wereld mag je in Irak gaan vechten omdat de USA daar de olie wil veilig stellen en de rest van het 'westen' dat ook wel prettig vindt, om maar een voorbeeld te noemen. Bij Afghanistan waren de motieven anders maar ook daar ging het niet om het bevrijden van een onderdrukte bevolking. Je ziet dat ze in Afghanistan niet zonder meer een beter leven hebben gekregen dankzij het verdrijven van de Taliban. In Joegoslavië hadden ze daarentegen wel de kans om mooi werk te leveren (als de politiek wat meer had meegewerkt) maar je hebt nu eenmaal niet te kiezen aan welke missie je wel en niet meedoet. Daarom alleen al is het leger niets voor mij.

quote:
Precies, maar vooral ook het besparen van oorlog en vele doden.
Waarom zou je daar voor kiezen als je de oorlog toch nooit kan winnen als piepklein landje.
Wij moeten er vooral voor zorgen dat we goede diplomatieke relaties hebben met zo veel mogelijk landen. Dan kunnen we lekker overal handel voeren en samenwerken. Dat werkt voor een klein landje het beste.
#NoDAPL
pi_153173988
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 22:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Al met al lijkt het werk bij het leger mij best wel ok, zeker als je het geluk hebt dat je in de straaljagers mag vliegen. Ik zou echter niet blind bevelen willen volgen. Prima als je met zijn alleen achter de missie staat maar zo werkt het niet. In de echte wereld mag je in Irak gaan vechten omdat de USA daar de olie wil veilig stellen en de rest van het 'westen' dat ook wel prettig vindt, om maar een voorbeeld te noemen. Bij Afghanistan waren de motieven anders maar ook daar ging het niet om het bevrijden van een onderdrukte bevolking. Je ziet dat ze in Afghanistan niet zonder meer een beter leven hebben gekregen dankzij het verdrijven van de Taliban. In Joegoslavië hadden ze daarentegen wel de kans om mooi werk te leveren (als de politiek wat meer had meegewerkt) maar je hebt nu eenmaal niet te kiezen aan welke missie je wel en niet meedoet. Daarom alleen al is het leger niets voor mij.
Het gaat er mij niet om dat het werken in een leger niet leuk zou zijn. Ik ben gewoon tegen moorden, ook als het voor je landje is.
Daarnaast vind ik die acties daar in het M-O niet slecht hoor, heeft niets te maken met dat wat iedereen en jij ook loopt te janken over het USA achter na lopen en olie beschermen lol.
Terrorisme, ooit van gehoord?
Het gaat er ook niet om of die mensen in Afghanistan beter leven krijgen, maar om het uitschakelen van een terroristische organisatie. Dan komt ontwikkeling vanzelf.

quote:
Wij moeten er vooral voor zorgen dat we goede diplomatieke relaties hebben met zo veel mogelijk landen. Dan kunnen we lekker overal handel voeren en samenwerken. Dat werkt voor een klein landje het beste.
Precies, wij hebben als klein landje op militair gebied helemaal niets te zeggen.
Een leger hebben wij niets aan, of een landje als Luxemburg moet ons ineens willen aanvallen.
Miljarden worden verkwist aan het militair budget, dat is echt ongelofelijk veel geld. Doe daar wat opbouwends mee in de handel en werkgelegenheid.
Of geef elke Nederlander een miljoen mee, hou je meer dan genoeg geld over en zijn wij ook blij.
  maandag 1 juni 2015 @ 23:12:29 #107
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153174132
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 23:09 schreef bianconeri het volgende:
Het gaat er ook niet om of die mensen in Afghanistan beter leven krijgen, maar om het uitschakelen van een terroristische organisatie. Dan komt ontwikkeling vanzelf.
Zo simpel werkt het helaas niet! Het enige wat je daarmee doet, en dit is precies wat er gebeurde, is dat je een machtsvacuüm creëert wat wordt gevuld door weer een ander groepje lugubere mensen. Een democratie ontstaat helaas niet van de ene op de andere dag, dat heeft veel tijd en helaas ook veel ellende (om mensen te mobiliseren) nodig. Merk op dat heel dat gezeik in Afghanistan juist flink werd verergerd doordat het 'westen' en Rusland Afghanistan hebben gebruikt voor machtsspelletjes. Wij zijn zeker niet onschuldig m.b.t. de ellende daar. Ik moet jou uit jouw dromen helpen, 'wij' hebben niet gevochten in Afghanistan en Irak om het volk te helpen, wij hebben daar gevochten voor olie en andere geopolitiek. Geen enkele wereldmacht heeft schone handen, dat geldt ook voor het 'westen'.
#NoDAPL
pi_153174645
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 23:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Zo simpel werkt het helaas niet! Het enige wat je daarmee doet, en dit is precies wat er gebeurde, is dat je een machtsvacuüm creëert wat wordt gevuld door weer een ander groepje lugubere mensen. Een democratie ontstaat helaas niet van de ene op de andere dag, dat heeft veel tijd en helaas ook veel ellende (om mensen te mobiliseren) nodig. Merk op dat heel dat gezeik in Afghanistan juist flink werd verergerd doordat het 'westen' en Rusland Afghanistan hebben gebruikt voor machtsspelletjes. Wij zijn zeker niet onschuldig m.b.t. de ellende daar. Ik moet jou uit jouw dromen helpen, 'wij' hebben niet gevochten in Afghanistan en Irak om het volk te helpen, wij hebben daar gevochten voor olie en andere geopolitiek. Geen enkele wereldmacht heeft schone handen, dat geldt ook voor het 'westen'.
Je moet misschien meer doen ja, maar het ging om het uitschakelen van een terroristische groep.
De rest is in principe een lokaal probleem voor de mensjes daar. Dat heeft gewoon tijd nodig om te ontwikkelen, net zoals het in het westen ook lang duurde voordat het ontwikkeld was. Zonder hulp.
Dat een terroristische organisatie verdwijnt is daarbij alleen maar een hulp.

Ik moet je helaas uit je droom helpen, maar er is meer dan Rusland hoor.
Wat een gedoe met al die pro Russen hier zeg, alsof ''we'' alles voor olie doen....
Het uitschakelen van terroristen was de reden, ook al kent Rusland het begrip terrorist niet.
Aangezien ze zelf 1 aan de macht hebben en overal als lid van de veiligheidsraad alles tegen loopt te houden. Tja wat wil je van een land dat delen van landen gewoon overneemt.
  donderdag 4 juni 2015 @ 19:12:32 #109
430880 mig72
De Professional
pi_153253462
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 17:55 schreef Piet__Piraat het volgende:
Amerika 600 miljard _O-. Geen wonder dat die staatsschuld zo oploopt. Da's 150 dollar per inwoner per maand :D
Ik gok dat veel van die uitgaven niet eens aan materiaal of technologie gaan, maar personeelskosten (soldij en pension van soldaten) eveneens onderhoud eveneens eten en logistieke transportkosten van man en materiaal.
  donderdag 4 juni 2015 @ 19:16:51 #110
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_153253593
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 19:12 schreef mig72 het volgende:

[..]

Ik gok dat veel van die uitgaven niet eens aan materiaal of technologie gaan, maar personeelskosten (soldij en pension van soldaten) eveneens onderhoud eveneens eten en logistieke transportkosten van man en materiaal.
Denk dat pensioenen en andere veteranenkosten daar niet inbegepen zijn.
are we infinite or am I alone
  donderdag 4 juni 2015 @ 19:17:50 #111
430880 mig72
De Professional
pi_153253627
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 19:16 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Denk dat pensioenen en andere veteranenkosten daar niet inbegepen zijn.
Ik denk van wel. Dat is een totaal prijzenweergave.
  donderdag 4 juni 2015 @ 19:34:58 #112
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_153254124
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 19:17 schreef mig72 het volgende:

[..]

Ik denk van wel. Dat is een totaal prijzenweergave.
Nope, het DoD budget bedraagt ruim 600 miljard, maar daar vallen veteranen niet onder, dat is een ander departement: het "United States Department of Veterans Affairs" met een budget van 150 miljard $ in 2014.

En nog een hoop andere kosten vallen er niet onder:

quote:
This does not include many military-related items that are outside of the Defense Department budget, such as nuclear weapons research, maintenance, cleanup, and production, which is in the Department of Energy budget, Veterans Affairs, the Treasury Department's payments in pensions to military retirees and widows and their families, interest on debt incurred in past wars, or State Department financing of foreign arms sales and militarily-related development assistance. Neither does it include defense spending that is not military in nature, such as the Department of Homeland Security, counter-terrorism spending by the Federal Bureau of Investigation, and intelligence-gathering spending by NASA.
http://en.wikipedia.org/wiki/Military_budget_of_the_United_States
are we infinite or am I alone
  donderdag 4 juni 2015 @ 19:59:01 #113
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_153254682
Duitsland geeft ruwweg 4,5 keer zoveel uit aan defensie dan NL, haar economie is ook ongeveer 4,5 keer zo groot, dus in verhouding is het defensie budget ongeveer hetzelfde
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 4 juni 2015 @ 20:38:42 #114
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_153255691
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 19:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Duitsland geeft ruwweg 4,5 keer zoveel uit aan defensie dan NL, haar economie is ook ongeveer 4,5 keer zo groot, dus in verhouding is het defensie budget ongeveer hetzelfde
Duitsland heeft dan ook als een achterlijke lopen bezuinigen.
  donderdag 4 juni 2015 @ 20:43:43 #115
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_153255837
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 20:38 schreef AchJa het volgende:

[..]

Duitsland heeft dan ook als een achterlijke lopen bezuinigen.
Correct.
OWS opheffen en het geld bij defensie zetten, mijn idee
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_153255864
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 15:20 schreef AchJa het volgende:

[..]

De typische Nederlander, gewoon bukken en ontvangen... De vechtlust van een natte krant.
En anders hebben we onze politici nog om defensie geregeld een mes in de rug te steken...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 4 juni 2015 @ 20:58:50 #117
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_153256251
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 22:02 schreef Rica het volgende:

[..]

Als je de halve wereld toch al min of meer veroverd hebt kan dat idd.

[ afbeelding ]
Militaire basis in Egypte? Dat klopt niet. Egypte heeft geen buitenlandse militaire basissen.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  donderdag 4 juni 2015 @ 21:13:33 #118
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_153256677
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 19:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Duitsland geeft bijna 6 keer zoveel uit. 6 maal 7.6 is 45.6 en Duitsland geeft 44.2 uit. Naar verhouding geeft Duitsland dus bijna 33 procent meer uit dan Nederland.
  donderdag 4 juni 2015 @ 21:31:01 #119
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_153257255
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 21:13 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Duitsland geeft bijna 6 keer zoveel uit. 6 maal 7.6 is 45.6 en Duitsland geeft 44.2 uit. Naar verhouding geeft Duitsland dus bijna 33 procent meer uit dan Nederland.
Duitsland zit vwb percentage BNP besteed aan defensie maar een heel klein beetje boven ons. Een tiende procent ofzo.
  donderdag 4 juni 2015 @ 21:31:19 #120
430880 mig72
De Professional
pi_153257263
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 20:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Correct.
OWS opheffen en het geld bij defensie zetten, mijn idee
OWS?
  Moderator donderdag 4 juni 2015 @ 21:31:53 #121
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_153257278
Duitsland zit rond de 1.1% van het BNP iirc, Nederland zit nog net iets hoger

maar in NL gaat het omlaag (of lijkt het te stagneren iig) terwijl het bij de Duitsers voorzichtigjes weer omhoog lijkt te gaan
  Moderator donderdag 4 juni 2015 @ 21:32:37 #122
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_153257316
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 21:31 schreef AchJa het volgende:

[..]

Duitsland zit vwb percentage BNP besteed aan defensie maar een heel klein beetje boven ons. Een tiende procent ofzo.
ow

dat kan natuurlijk ook :D

het ontloopt elkaar nauwelijks iig
  donderdag 4 juni 2015 @ 21:34:55 #123
396550 Richestorags
pi_153257388
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 21:31 schreef sp3c het volgende:
Duitsland zit rond de 1.1% van het BNP iirc, Nederland zit nog net iets hoger

maar in NL gaat het omlaag (of lijkt het te stagneren iig) terwijl het bij de Duitsers voorzichtigjes weer omhoog lijkt te gaan
Duitsland staat er economisch ook wel beter voor dan Nederland.
  donderdag 4 juni 2015 @ 21:35:47 #124
396550 Richestorags
pi_153257425
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 21:31 schreef mig72 het volgende:

[..]

OWS?
Ontwikkelingssamenwerking. Zo'n bodemloze put waar je geld in blijft smijten.
  donderdag 4 juni 2015 @ 21:38:07 #125
13456 AchJa
Shut up!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')