Zo gesteld is dat heel wat, maar de hele wereld weet natuurlijk dat het om virtueel geld gaat.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:55 schreef Piet__Piraat het volgende:
Amerika 600 miljard. Geen wonder dat die staatsschuld zo oploopt. Da's 150 dollar per inwoner per maand
10.000 km wat?quote:Op maandag 1 juni 2015 14:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Die laatste halen wel 10.000 kilometer?
dat ligt natuurlijk helemaal aan het binnen te vallen landquote:Maar goed ik snap je punt nu al blijf ik erbij dat een land zonder luchtsteun binnen vallen niet verstandig is en je dus Carriers nodig hebt voor de begin aanval.
Je helicopters die hebben toch ook geen vliegbereik van 10.000 kilometerquote:Op maandag 1 juni 2015 14:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
10.000 km wat?
kap ff met die malle vragen, maak je punt gewoon want ik heb geen zin om er de halve dag omheen te draaien op deze manier
[..]
dat ligt natuurlijk helemaal aan het binnen te vallen land
als je China wilt binnenvallen zeg ik ja maar als je Liberia onder de voet wilt lopen is het een stuk minder belangrijk
quote:Op maandag 1 juni 2015 14:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Je helicopters die hebben toch ook geen vliegbereik van 10.000 kilometer.
Net zoals onze f16's.
Een helicarrier nodig. Want die 2 helikopters die ons grootste schip kan transporteren zetten ook geen zoden aan de dijk.quote:
ik zeg toch ook niet dat Nederland het kanquote:Op maandag 1 juni 2015 14:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Een helicarrier nodig. Want die 2 helikopters die ons grootste schip kan transporteren zetten ook geen zoden aan de dijk.
Grootste verschil is natuurlijk dat voor Nederland internationale steun en goedkeuring essentieel zou zijn, zelfs tegen een floplandje, de VS kunnen het geheel op eigen houtje als ze willen, tegen elke opponent. Daarom zijn ze nog steeds met afstand de enige militaire supermacht op de wereld.quote:Op maandag 1 juni 2015 14:48 schreef sp3c het volgende:
al kan Nederland het natuurlijk wel maar dan hebben we het over floplandjes als Suriname enzo
beiden durf ik te betwijfelenquote:Op maandag 1 juni 2015 14:52 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Grootste verschil is natuurlijk dat voor Nederland internationale steun en goedkeuring essentieel zou zijn, zelfs tegen een floplandje, de VS kunnen het geheel op eigen houtje als ze willen, tegen elke opponent.
Ik denk dat je de logistieke problemen en de capaciteiten van het Nederlandse leger een beetje verkeerd inschat. Zelfs een paar "vredesmissies" hebben het leger uitgeput. Daadwerkelijk (alleen) in de aanval gaan zie ik het Nederlandse leger niet toe in staat.quote:Op maandag 1 juni 2015 14:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
beiden durf ik te betwijfelen
als Bouterse weer begint te decembermoorden dan is het gewoon een keer klaar met die kut, hebben we geen hulp bij nodig en als de VS Iran wil 'democratiseren' dan hebben ze daar echt wel hulp bij nodig hoor
maar voor de VS zijn de dingen idd makkelijker dan voor de rest van de wereld, daar is geen twijfel over mogelijk
Dat heb ik nooit gezegdquote:Op maandag 1 juni 2015 14:46 schreef sp3c het volgende:
trouwens laat maar, ik heb hier echt geen zin in hoor
je hebt helemaal gelijk, alleen Amerika kan het, Murica fuck yeah etc.
denk dat dat wel meevalt maar we moeten wel en masse reserveonderdelen en munitie in gaan slaan van te voren want anders is het na een week wel klaarquote:Op maandag 1 juni 2015 15:04 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ik denk dat je de logistieke problemen en de capaciteiten van het Nederlandse leger een beetje verkeerd inschat. Zelfs een paar "vredesmissies" hebben het leger uitgeput. Daadwerkelijk (alleen) in de aanval gaan zie ik het Nederlandse leger niet toe in staat.
dan onderschat jij op jouw beurt de logistieke problemen die de oorlogen in Afghanistan en vooral Irak opleverden denk ikquote:Wat Iran betreft....ik weet het niet, die hele "coalition of the willing" in het Midden-Oosten sloeg natuurlijk ook nergens op, vooral wanneer je naar de verdeling van de troepeninzet keek. Dat hadden de VS ook wel alleen aangekund.
je hebt sowieso gelijk, maakt niet uit wat je gezegd hebtquote:Op maandag 1 juni 2015 15:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat heb ik nooit gezegd. En ik had idd de helicarriers niet meegerekend.
Wtfquote:Op maandag 1 juni 2015 15:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
je hebt sowieso gelijk, maakt niet uit wat je gezegd hebt
murica fuck yeah
De typische Nederlander, gewoon bukken en ontvangen... De vechtlust van een natte krant.quote:Op maandag 1 juni 2015 14:32 schreef bianconeri het volgende:
Of sowieso geen leger hebben en ons direct overgeven als iemand ons aanvalt, scheelt een hoop levens in een oorlog die wij toch niet winnen.
wtfyeahquote:
nou niet typisch volgens mij, helaas wel de luidste Nederlanderquote:Op maandag 1 juni 2015 15:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
De typische Nederlander, gewoon bukken en ontvangen... De vechtlust van een natte krant.
Tja, het is wel de reden waarom Nederland nog best een aantal mooie oude historische binnensteden heeft. Het komt trouwens ook wel vaker voor: http://en.wikipedia.org/wiki/Open_cityquote:Op maandag 1 juni 2015 15:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
De typische Nederlander, gewoon bukken en ontvangen... De vechtlust van een natte krant.
Ik stel een vraag geef je daarna gelijk dat ik idd de helicarriers over het hoofd heb gezien en jij gaat zo raar reageren?quote:Op maandag 1 juni 2015 15:21 schreef sp3c het volgende:
[..]
wtfyeah
geen zin om de hele dag malle retorische vragen te beantwoorden
Dat vooral. Er is teveel gewoon maar gesneden, als er nu gewoon weer gezorgd word voor onderdelen en vooral preventief onderhoud dan komen we al een heel eind denk ik.quote:Op maandag 1 juni 2015 15:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
denk dat dat wel meevalt maar we moeten wel en masse reserveonderdelen en munitie in gaan slaan van te voren want anders is het na een week wel klaar
[..]
dan onderschat jij op jouw beurt de logistieke problemen die de oorlogen in Afghanistan en vooral Irak opleverden denk ik
als bv Duitsland geen toestemming had gegeven om materiaal met spoed door Duitsland (richting Rotterdam) te verplaatsen dan was het er niet van gekomen om maar wat te noemen!
globalisatie is lastig!
Dat zeg ik toch juist?quote:Op maandag 1 juni 2015 14:25 schreef Hathor het volgende:
[..]
Een staand leger van een kwart miljoen man plus 50.000 reservisten kun je toch nauwelijks een land zonder leger noemen.
http://www.google.nl/url?(...)vm=bv.94455598,d.ZGU
Nederland kan ook geen zelfstandige militaire operaties in Suriname aan hoor.quote:Op maandag 1 juni 2015 14:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
als Bouterse weer begint te decembermoorden dan is het gewoon een keer klaar met die kut, hebben we geen hulp bij nodig ...
..
Gaat ook om de wil om oorlog te voeren. Obama is een pacifist vergeleken met kameraad Poetin. Russen zijn dan ook meester in hybride oorlogvoering (kijk maar naar Oekraine)quote:Op zondag 31 mei 2015 18:33 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Rusland stelt eigenlijk helemaal niks voor met dat budget.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |