abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 juni 2015 @ 10:24:00 #181
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_153149586
quote:
99s.gif Op maandag 1 juni 2015 10:11 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Ik ga niet meedoen. Swets weet ik niet.
Mag ik er ook bij, meneer Mossel?
  maandag 1 juni 2015 @ 10:25:50 #182
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_153149611
Ik vind het wel verrassend. Bedankt voor die reacties iig. Wat een avontuur is het al aan het worden.
Life is what you make it.
  maandag 1 juni 2015 @ 10:27:17 #183
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_153149630
quote:
14s.gif Op maandag 1 juni 2015 10:19 schreef Schanulleke het volgende:
Ik loop een krappe maand ervoor de M v Amsterdam. Dat wordt mijn eerste, maar heb je daar serieus een maand later nog last van?
:Y
F means you're fucked
  maandag 1 juni 2015 @ 10:28:47 #184
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_153149659
Ik vergeet de hele tijd dat ik ook de kustmarathon ga doen :')
F means you're fucked
  maandag 1 juni 2015 @ 10:29:07 #185
50430 Yuki
Student Midwife
pi_153149667
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 19:25 schreef GotC het volgende:
Oke, een verslagje dan maar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat onwijs balen van je baan :{ dus volstrekt logisch, die bak emoties. Al ben je de persoon er niet naar, misschien wel goed dat het even los kwam.

En dapper, 5km wedstrijd na een halve fles champagne :+ Gefeliciteerd met je PR en het vooruitzicht op meer. Je gaat echt lekker met lopen!
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_153149794
Ik ga komende zaterdag de Cuneraloop in Rhenen lopen.
Toevallig nog meer mensen? Het is zowaar een beetje in de bewoonde wereld!
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_153149809
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 10:20 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik heb het toch vorig jaar geprobeerd ;) Misschien voor jou wel, wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt. Sommigen lopen 2 maanden geen wedstrijden na een marathon.
*steekt vinger in de lucht.*

Ik heb gisteren voor het eerst na de marathon van 13 april zonder pijntjes gelopen. Dus 7 weken herstel.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_153149863
Ik denk dat ik me ook ga inschrijven voor de 7^^. Twijfelde een beetje omdat mossel niet mee wilt, maar er komen genoeg leukerds van hier en waarschijnlijk gaan er ook nog wel een zooi mensen van de AV..
pi_153149874
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 00:41 schreef Jero_nimo het volgende:
Leesvoer!

http://naturailrunner.blo(...)il-2015-revenge.html

En nu maar naar bed, welterusten! ^O^
Mooi verslag! Was gezellig zaterdag ^O^
pi_153149895
Weer iets heel anders, ik heb nu een paar keer die 200m race van Dafne Schippers in Gotzis teruggekeken, en wow. Hoe snel haar benen bewegen :o Ook gewoon vergeleken met de tegenstanders maakt zij denk ik 1.5 keer zoveel passen.. Echt absurd, zo'n hoge pasfrequentie.. dan heb je het nog niet eens over de kracht in de afzet..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 1 juni 2015 @ 10:45:59 #191
50430 Yuki
Student Midwife
pi_153149949
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 08:43 schreef Corniel het volgende:

[..]

Die aanraking/stimulering lijkt me prima. Maar dat maakt niet dat het vak zou moeten zijn waardoor je (bij een onvoldoende) een bepaald opleidingsniveau niet zou kunnen halen, wat de ultieme consequentie is.

[..]

Ik heb vroeger in de klas gezeten met het liefje van Zwabber. Een hele intelligente vrouw, met veel inzet en een groot doorzettingsvermogen. Ik kan je verzekeren dat dit er bij gym NIET uitkwam.

En dat geldt voor meer mensen. En doorzettingsvermogen in sport hangt nogal af van welke waarde je hangt aan het halen. Neem mijn eindsprint van afgelopen zondag: als ik niemand achter me had gehad die mijn positie had bedreigd, had ik het niet gedaan, als ik daardoor 199e ipv 200e van de 300 was geweest wellicht ook niet.

[..]

Je opa bewonderen lijkt me prima. ;) (Soepel, he?)
Dit leest heel herkenbaar. Op mijn school werd ook niet zo goed gekeken naar eigen niveau. Je haalde de norm of niet, met een goed of slecht cijfer tot gevolg. Er waren dus kinderen met een onvoldoende voor gym, ook waarbij het aan de inzet niet lag. Dat demotiveerde juist, waardoor sporten niet leuk was maar iets vervelends en dan zet je je ook niet meer in. Bovendien zette het de verhoudingen in de klas op scherp; je werd ook niet populairder als je niet goed was in gym.

Ik was minstens een jaar jonger dan m'n klasgenoten en hoewel ik heel m'n kindertijd heb gesport, kwam dat er bij de gymlessen niet uit. Ik was te langzaam, te onhandig of te bang (bal, vallen) om een goed cijfer te halen. Een arts heeft me later bovendien uitgelegd dat ik door m'n leeftijd ook al een achterstand had op de rest. De norm lag voor mij dus eigenlijk altijd te hoog, omdat je ieder jaar iets meer/sneller/hoger/verder/beter moest kunnen.
Gym was een straf voor me én koren op de molen voor de pestkoppen in de klas.

Dus nee, de rol die L.O. zou kunnen (moeten?) hebben op school kwam (imo) bij ons niet naar voren.
En nee, er zal niemand gezakt zijn op gym. Maar je zag wel een onvoldoende staan en als je in 1 of 2 andere vakken ook niet uitblonk vreesde je toch voor doublure; of dat nou terecht was of niet.
  maandag 1 juni 2015 @ 10:50:24 #192
50430 Yuki
Student Midwife
pi_153150036
Overigens dikke spuit11 bij beide posts, maar ik ben altijd wat langzaam geweest 8-)
pi_153150076
Ik ben ook wel voor minimaal een maand herstel na een marathon, zeker als het je eerste is. Ik heb na Parijs 4 weken letterlijk helemaal niets gedaan (behalve weer lekker vet eten en laat naar bed gaan) en toen ben ik weer begonnen met intervallen en opbouwen. Het heeft nog zeker 2 weken geduurd voordat ik weer het gevoel had dat de marathon niet meer in de benen zat. Dus in totaal toch nog 6 weken voordat ik hersteld was.
  maandag 1 juni 2015 @ 10:53:51 #194
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_153150112
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 10:43 schreef La_Tramposa het volgende:
Weer iets heel anders, ik heb nu een paar keer die 200m race van Dafne Schippers in Gotzis teruggekeken, en wow. Hoe snel haar benen bewegen :o Ook gewoon vergeleken met de tegenstanders maakt zij denk ik 1.5 keer zoveel passen.. Echt absurd, zo'n hoge pasfrequentie.. dan heb je het nog niet eens over de kracht in de afzet..
Ik vind het ook echt prachtig om naar te kijken :Y Wel jammer dat ze nu last heeft van haar knie :(

quote:
12s.gif Op maandag 1 juni 2015 10:50 schreef Yuki het volgende:
Overigens dikke spuit11 bij beide posts, maar ik ben altijd wat langzaam geweest 8-)
:W Kom je ook naar de zevenheuvelenloop? ;)
pi_153150147
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 10:53 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ik vind het ook echt prachtig om naar te kijken :Y Wel jammer dat ze nu last heeft van haar knie :(

[..]

Ja, ik vrees dat dat misschien wel het gedwongen einde van de meerkamp betekent.. het lijkt er ook op dat haar lichaam de laatste jaren meer een sprinterslichaam is geworden en daardoor moeite heeft met dat hoogspringen en zo. Zeker als je het vergelijkt met de Nadine's, die zijn toch wel een stuk lichter gebouwd. Natuurlijk heeft iedereen wel zijn eigen specialiteit in de meerkamp.. En Dafne heeft op zich wel de WK limiet al op zak dus ze kan daar nog een keer de Olympische limiet proberen te slechten. Supermooie sport om te kijken iig..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 1 juni 2015 @ 10:56:08 #196
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_153150151
Overigens na afgelopen 2 loopjes weer een kleine pijnlijke plek op de linkerscheen. Nu waren het beide intensieve loopjes en trekt het binnen 48 uur weg, maar het is toch wel een teken aan de wand.
pi_153150171
quote:
18s.gif Op maandag 1 juni 2015 10:56 schreef Swetsenegger het volgende:
Overigens na afgelopen 2 loopjes weer een kleine pijnlijke plek op de linkerscheen. Nu waren het beide intensieve loopjes en trekt het binnen 48 uur weg, maar het is toch wel een teken aan de wand.
Pfff. Alweer? Amputeren die schenen! Dan kunnen ze ook geen pijn meer doen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  maandag 1 juni 2015 @ 10:59:22 #198
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_153150225
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 10:55 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja, ik vrees dat dat misschien wel het gedwongen einde van de meerkamp betekent.. het lijkt er ook op dat haar lichaam de laatste jaren meer een sprinterslichaam is geworden en daardoor moeite heeft met dat hoogspringen en zo. Zeker als je het vergelijkt met de Nadine's, die zijn toch wel een stuk lichter gebouwd. Natuurlijk heeft iedereen wel zijn eigen specialiteit in de meerkamp.. En Dafne heeft op zich wel de WK limiet al op zak dus ze kan daar nog een keer de Olympische limiet proberen te slechten. Supermooie sport om te kijken iig..
Dat was ook mijn gedachten. Dat is dan wel weer goed nieuws voor het sprinten.

quote:
Hoe kan dit? :( Ik ga eens even met mijn fysio in conclaaf over dit mirakel. Ik ga je als casus opvoeren. Moet toch een stukje over shinsplints schrijven :)
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 1 juni 2015 @ 11:03:33 #199
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_153150305
quote:
99s.gif Op maandag 1 juni 2015 10:57 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Pfff. Alweer? Amputeren die schenen! Dan kunnen ze ook geen pijn meer doen.
Strak plan.
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 10:59 schreef Quoi het volgende:

[..]

Dat was ook mijn gedachten. Dat is dan wel weer goed nieuws voor het sprinten.

[..]

Hoe kan dit? :( Ik ga eens even met mijn fysio in conclaaf over dit mirakel. Ik ga je als casus opvoeren. Moet toch een stukje over shinsplints schrijven :)
Ja geen idee. Pijn was weg, tegelijk 2 paar nieuwe schoenen gekocht. Beide stevig anti-pronatie. Jan en Feb behoorlijk rust gepakt. Maart voorzichtig opgebouwd. April en Mei wel behoorlijk intensief gelopen (120 & 125KM en weer intensief gaan intervallen) wat misschien toch te veel is.
  Moderator maandag 1 juni 2015 @ 11:05:21 #200
155227 crew  Guppy
dus
pi_153150339
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 10:36 schreef Cynic het volgende:
Ik ga komende zaterdag de Cuneraloop in Rhenen lopen.
Toevallig nog meer mensen? Het is zowaar een beetje in de bewoonde wereld!
Ik zit nu te kijken. Tempting! :9
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_153151012
8 uur per week op hoog tempo trainen. Wat nou, rustig lopen :D

http://www.mudsweattrails.nl/interview_huubvannoorden
  maandag 1 juni 2015 @ 11:51:19 #202
394924 steffelonio
steffelonio
pi_153151375
Wie van jullie doen core-oefeningen? Wat voor oefeningen, hoe vaak, en... heeft het effect??

Ik kan komende maand niet veel lopen, mijn vrouw werkt dan bijna elke avond en elk weekend, dus ik wil wat meer core-oefeningen gaan doen. Ik heb dat tot nu toe telkens vermeden, want ik vind het niet leuk om te doen. Maar ik wil toch wat sneller worden, en ik denk dat ik er dan toch maar eens aan moet gaan geloven. Het gaat dus om oefeningen die je thuis kan doen.

Andere reden voor core-oefeningen: als ik een langere afstand loop, krijg ik op een gegeven moment wat last (soort kramp/ongemak) van het gebied zo'n 5-10 cm onder mijn navel. Ik denk dat het komt doordat daar spieren zitten die nog weinig getraind zijn. Wellicht dat met wat oefeningen ik dat ook kan verhelpen.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen met core-oefeningen.
pi_153151393
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 09:03 schreef Devv het volgende:
Netjes dat je bij de 7HL de keuze krijgt tussen wel- of geen medaille maar voor die ¤ 1,50 korting hoef je het eigenlijk ook niet te laten.
De korting is inderdaad niet groot, maar aangezien ik toch niets met de medaille ga doen... laat dan maar zitten. Klein beetje korting op het shirt dat ik besteld heb.
pi_153151400
quote:
Pff, dacht je eindelijk dat het weer beter ging :(
  maandag 1 juni 2015 @ 11:55:47 #205
394924 steffelonio
steffelonio
pi_153151524
Ik heb na mijn loop van zaterdag (soort foto puzzeltocht van 24 km, met veel stops, bruto-tijd zo'n 7 min/km) verrassend weinig last van spierpijn gehad! Mijn benen voelden wel wat moe/zwaar, en bijv. opstaan na lang zitten ging net even wat minder soepel, maar voor de rest geen last. Trap lopen ook geen probleem bijvoorbeeld.

Ik heb na de training een 'recovery shake' gedronken (een SIS probeerzakje). Misschien dat dat gunstig heeft uitgepakt. (Niet echt lekker trouwens).
  maandag 1 juni 2015 @ 11:57:48 #206
394924 steffelonio
steffelonio
pi_153151588
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 11:52 schreef Voccar het volgende:

[..]

Pff, dacht je eindelijk dat het weer beter ging :(
Inderdaad, ik zag telkens mooie weektotalen op endo! Shinsplints :(
Ik hoop dat het meevalt Swets!
pi_153151779
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 11:37 schreef Jero_nimo het volgende:
8 uur per week op hoog tempo trainen. Wat nou, rustig lopen :D

http://www.mudsweattrails.nl/interview_huubvannoorden
Weet je wat je te doen staat! :)
Ik vind het knap hoor, dat mensen zoveel discipline kunnen opbrengen om zoveel en zo hard te trainen.
Ik bedenk ik een opwelling ook wel eens wat, maar het is zo makkelijk om een keertje over te slaan, of toch wat rustiger aan te doen...
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_153151785
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 11:51 schreef steffelonio het volgende:
Wie van jullie doen core-oefeningen? Wat voor oefeningen, hoe vaak, en... heeft het effect??

Ik kan komende maand niet veel lopen, mijn vrouw werkt dan bijna elke avond en elk weekend, dus ik wil wat meer core-oefeningen gaan doen. Ik heb dat tot nu toe telkens vermeden, want ik vind het niet leuk om te doen. Maar ik wil toch wat sneller worden, en ik denk dat ik er dan toch maar eens aan moet gaan geloven. Het gaat dus om oefeningen die je thuis kan doen.

Andere reden voor core-oefeningen: als ik een langere afstand loop, krijg ik op een gegeven moment wat last (soort kramp/ongemak) van het gebied zo'n 5-10 cm onder mijn navel. Ik denk dat het komt doordat daar spieren zitten die nog weinig getraind zijn. Wellicht dat met wat oefeningen ik dat ook kan verhelpen.

ik doe ze wel, meestal 1 a 2 avonden per week (al neemt die frequentie de laatste weken wel af merk ik)
Als je zoekt op core exercises for runners kom je er veel tegen, de meeste zijn makkelijk thuis te doen (eventueel met een dumbell of zo).
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_153151851
quote:

Ik doe ze niet, of beter gezegd: heb ze tot op heden te weinig gedaan.
De oorzaak van mijn hamstring blessure ligt mogelijk in mijn onderrug en ik ga vanaf nu dan ook meer aandacht aan core oefeningen besteden.
pi_153151861
quote:

Wij doen voor elke baantraining een uitgebreide warming up met veel core, soms met medicine ballen, bijna altijd wel planken en pakken sluiten (als plank over het veld), molenwieken, knipscharen etc etc. Daarnaast plank ik elke avond een paar minuten en doe ik 1x per week yoga. Ik denk dat het heel erg helpt, ten eerste als blessurepreventie. Ten tweede; hoe statischer je je lichaam kunt houden door je core aan te spannen, hoe minder er zwabbert en dus hoe minder energie er verloren gaat. De kramp onder je navel komt mij niet echt bekend voor.
Als je de losse oefeningen niet leuk vindt kun je ook poweryoga of yoga for runners opzoeken op youtube, dat is een volledige workout waarbij ook alle belangrijke oefeningen aan bod komen, en iets minder saai dan zelf losse oefeningen doen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')